Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Hi,

Ik vroeg mij af of het nog raadzaam is om nu HW te kopen.
Het is al een wat verouderd system volgens mij als ik het lees maar zal ook niet weten wat ik anders moet kopen en volgens mij is HW wel erg gebruiksvriendelijk.

Jullie hebben ervaring met HW, wat zeggen jullie, doen of niet meer doen en voor een andere optie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

Fuske schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:29:
[...]
...
Oké, en hoe krijg ik enkel het uitsignaal? En daarnaast kun je geen taak aanmaken met een schakelaar als trigger volgens mij?
Taak toevoegen -> Apparaat (notificatie op basis van) -> kies apparaat ; kies event (aan/uit/aan&uit) -> Dan (acties & notificatie) -> selecteer WTW schakelaar en actie "aan" en zet auto-off timer op 3 min. De notificatie hoef je niet te activeren(!)
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48
Bij kies apparaat kan ik dus niet de schakelaar selecteren, enkel een deurcontact, bewegingsmelder en thermometer in mijn geval..
Zowel iPhone als Android geprobeerd maar die opties heb ik niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet eerst de bedieningsschakelaar (waar de zender mee aan/uit wordt gezet) als signaleringssensor aanmelden op je HW:
Beheer Apparaten -> (rechtsboven) voeg sensor toe -> Signalering -> contact sensor -> Geef naam (bijv. handschakelaarWTW) en leer HW de bedieningscode door de handsch. te bedienen. Dan staat hij in je lijst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:32
Frid0 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:40:
Hi,

Ik vroeg mij af of het nog raadzaam is om nu HW te kopen.
Het is al een wat verouderd system volgens mij als ik het lees maar zal ook niet weten wat ik anders moet kopen en volgens mij is HW wel erg gebruiksvriendelijk.

Jullie hebben ervaring met HW, wat zeggen jullie, doen of niet meer doen en voor een andere optie gaan?
Ik persoonlijk zou geen nieuwe hw meer kopen.
Ik weet niet hoe het met de ontwikkeling staat maar volgens mij is de vaart er aardig uit.

Ik heb mijn hw verkocht en heb een Homey die bevalt mij erg goed en is volop in ontwikkeling.
En zelfs mijn moeder (62) kan er mee omgaan.
Er staat https://m.facebook.com/st...978249&id=824721904207082 een leuk filmpje.

Wat je ook kan doen is op marktplaats zoeken naar een hw en kijken of dat iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 443294 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:00:
Je moet eerst de bedieningsschakelaar (waar de zender mee aan/uit wordt gezet) als signaleringssensor aanmelden op je HW:
Beheer Apparaten -> (rechtsboven) voeg sensor toe -> Signalering -> contact sensor -> Geef naam (bijv. handschakelaarWTW) en leer HW de bedieningscode door de handsch. te bedienen. Dan staat hij in je lijst!
Top! Met deze omweg ging het wel! Bedankt voor de uitleg! Wist niet dat je dit op deze manier kon misbruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Jovink538 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:08:
[...]

Ik persoonlijk zou geen nieuwe hw meer kopen.
Ik weet niet hoe het met de ontwikkeling staat maar volgens mij is de vaart er aardig uit.

Ik heb mijn hw verkocht en heb een Homey die bevalt mij erg goed en is volop in ontwikkeling.
En zelfs mijn moeder (62) kan er mee omgaan.
Er staat https://m.facebook.com/st...978249&id=824721904207082 een leuk filmpje.

Wat je ook kan doen is op marktplaats zoeken naar een hw en kijken of dat iets voor je is.
Bedankt ik twijfelde zelf ook al heel sterk.
Ik ga eens kijken naar Homey. Wel eens wat over gelezen maar ken het verder totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:32
Frid0 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:39:
[...]

Bedankt ik twijfelde zelf ook al heel sterk.
Ik ga eens kijken naar Homey. Wel eens wat over gelezen maar ken het verder totaal niet
Je zou eventueel kunnen kijken op de site van Homey (Athom.com) ze hebben ambassadeurs wat inhoud dat je bij iemand thuis mag kijken om te kijken hoe Homey werkt en wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:30
rimave schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:32:
Weet iemand ook hoe die s-poort connectortjes heten?
Daarop zoeken levert geen Google resultaten anders dan de HW shop. Ik vind 2,50 euro voor 1 zo'n connector wel erg duur. Ik kwam via Google nog wel op thermal block connector uit, maar dat zijn ze volgens mij niet. Lijkt me dat conrad dit spul ook wel (veel goedkoper) heeft.
Een busbehuizing-kabel (pcb terminal connector), merken als Ptr, Weidmuller,...
Kan je via Conrad of RS Components wel vinden.
Zijn goedkope prijzen op zulke sites maar de verzending durft wel wat te kosten. Is haalbaar voor duurdere componenten of als je artikels kan bundelen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28
Dirk.be schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Een busbehuizing-kabel (pcb terminal connector), merken als Ptr, Weidmuller,...
Kan je via Conrad of RS Components wel vinden.
Zijn goedkope prijzen op zulke sites maar de verzending durft wel wat te kosten. Is haalbaar voor duurdere componenten of als je artikels kan bundelen. d:)b
Och, die van de verwarmingsketel werkt ook en die had er een paar extra. ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 11:35
Ik word ondertussen echt gek van die "Password incorrect" meldingen in de iOS app. De API is op dat moment ook niet beschikbaar en ik krijg een status "failed" terug op http://<ip>/<password>/swlist. Eigenlijk op elke call die ik probeer te doen (behalve de handshake).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-06 18:44
Homewizzard al 2 dagen drama. Krijg geen verbinding meer. De taken doet ie wel netjes. Maar inloggen Ho maar:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het mag dan wel geen ondersteund apparaat zijn binnen HomeWizard, maar volgens mij had een aantal hier wel de SmartWares CO-melders in huis.
Onderzochte CO-melders

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
ben ook aan het twijfelen om naar wat anders te gaan. hw doet het prima, lichten gaan aan wanneer het moet, alle rolluiken, gordijnen en zonneschermen gaan automatisch, beperkt alarm systeem zelfs met kaku spul. bereik is knalhard over 25 meter, maar die app he,

niet altijd verbinding, de geofence is te beperkt in te stellen, integratie met andere bridges en standaarden. leuke plugins zoals weer, ifttt

geen nieuwe uitbreidingen meer.

dus ook langzsmerhand kijken naar wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:24
Ben ondertussen over naar domoticz, meer mogelijkheden met koppelen, enige wat iets minder is zijn de grafieken van de energielink die ik nu mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou best naar homey willen echter is mijn bezwaar dat er geen goede Energylink alternatief is. Waar ik nu gas, elektra verbruik en opwekking, maar ook waterverbruik in 1 app met elkaar kan vergelijken en uitlezen is dat er gewoonweg niet. Als er een ala Energylink kastje zou bestaat waarin ook dus de s0 bussen zitten voor opwekking en water, zou ik zo om zijn.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07
martinvdm schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:19:
Ik zou best naar homey willen echter is mijn bezwaar dat er geen goede Energylink alternatief is. Waar ik nu gas, elektra verbruik en opwekking, maar ook waterverbruik in 1 app met elkaar kan vergelijken en uitlezen is dat er gewoonweg niet. Als er een ala Energylink kastje zou bestaat waarin ook dus de s0 bussen zitten voor opwekking en water, zou ik zo om zijn.
https://forum.athom.com/d...dutch-slimme-meter#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben bekend met de diverse slimme meter uitlees methodes, maar dit vervangt allemaal niet dr Energylink waarin ook opwekking en water verbonden zit. Er was een project welke wel potentie had echter ligt dit inmiddels geruime tijd stil. Niet echt een discussie voor op dit topic.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@martinvdm Welke watermeter gebruik jij? Hangt het af in welke levergebied je zit? Ik zit in het Vitens gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulliee schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:47:
@martinvdm Welke watermeter gebruik jij? Hangt het af in welke levergebied je zit? Ik zit in het Vitens gebied.
Evides, regio Rdam, wat hangt waar vanaf?
Zij maken gebruik van Itron Aquadis meters.

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 03-06-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
martinvdm schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:18:
[...]

Evides, regio Rdam, wat hangt waar vanaf?
Zij maken gebruik van Itron Aquadis meters.
Nou op de site van HomeWizard zie ik dat er per leverancier een andere pulsmeter wordt aangeraden. Maar die watermeters zijn best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Hulliee gewoon even nakijken wat er in dat gat zit waar je de hoofdkraan hebt zitten en dan weet je het snel genoeg. ;)
Hier ook vitens voor het water en daar heb ik de sensus watermeter op zitten,dus kijk wat wat voor een meter je hebt eb daarna kijk je hier op de link even.

http://www.homewizard.nl/...or-watermeter-sensus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:55
Nu heb ik stadsverwarming en dus ook warmwater van een andere provider dan koud water. Ik heb dus twee (verschillende) watermeters. Hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 09:02
MadDog11 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:26:
Ben ondertussen over naar domoticz, meer mogelijkheden met koppelen, enige wat iets minder is zijn de grafieken van de energielink die ik nu mis.
Hier idem, heb de HW lang in gebruik gehad, maar liep op een gegeven moment toch tegen beperkingen aan, met name veroorzaakt door KaKu, je kunt er gewoon minder mee. Domoticz is veel uitgebreider en ben nu steeds meer aan het overschakelen op Z-Wave. Ik heb nooit een energylink gehad, vond het gewoon te duur, domoticz kan de meters gewoon uitlezen met een kabeltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadDog11 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:44:
[...]

Zelf ook jarenlang via Gardena look-a-like gedaan maar nu schakel ik Danfoss wax klepmotoren 230 V met klikaanklikuit om de tuin te bewateren. Deze schakel ik via de Homewizard en/of kaku schakelaar. Is meer een plugandplay, ben wel bezig geweest om dit uit te denken maar toch voor de simpele manier gegaan.
Je post is al een tijdje geleden maar kun je aangeven hoe je dit precies gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:24
Tja, heb gewoon het gardena microdripsysteem http://www.gardena.com/nl...-bloempotten-m/967039401/ gepakt en in plaats van een bewateringscomputer buiten te plaatsen een danfoss waxklep https://www.heatingcontro...ermal-actuator-p-346.html op 230 V binnen geplaatst en een tussenstekker van kaku, inmiddels een zwave uitvoering geplaatst en rules aangemaakt in de homewizard, aan om zonsondergang en 10, 11, 12, 13 en 14 min na zonsondergang uit laten schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 13:49
Er is al een hoop geschreven over rookmelders. Ik heb nu nog "ouderwertse" rookmelders die ook gekoppeld zijn aan het lichtnet. Deze moeten vervangen worden, meer dan 10 jaar oud en hebben een eigen leven. Zijn er ook rookmelders die Homewizard proof zijn EN op lichtnet zijn te koppelen. Of is dit juist niet meer nodig doordat ze zelf aan elkaar gekoppeld kunnen worden?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:45
Ik heb al mijn oude melders vervangen door http://www.homewizard.nl/...connected-rookmelder.html

Ze zijn mooi. Na enkele maanden nog geen enkele foutmelding. Ze zijn bij het afgaan uit te zetten. En makkelijk koppelbaar. Ook werken ze perfect samen met de Home W. Maar standalone werken ze ook prima. En nogmaals het design is top. Of de batterij echt zo lang mee gaat.....geen idee...we merken maar ze zijn super simpel te vervangen dus ls ze het de helft korter doen vind ik het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamahaa schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:22:
Ik heb al mijn oude melders vevangen door http://www.homewizard.nl/...connected-rookmelder.html

Ze zijn mooi. Na enkele maanden nog geen enkele foutmelding. Ze zijn bij het afgaan uit te zetten. En makkelijk koppelbaar. Ook werken ze perfect samen met de Home W. Maar standalone werken ze ook prima. En nogmaals het design is top. Of de batterij echt zo lang mee gaat.....geen idee...we merken maar ze zijn super simpel te vervangen dus ls ze het de helft korter doen vind ik het ook prima.
Tja ik mag hopen dat het spontaan afgaan niet met die melders voor komt maar ik vind 150 euro voor 3 melders toch wel erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 13:49
Yamahaa schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:22:
Ik heb al mijn oude melders vevangen door http://www.homewizard.nl/...connected-rookmelder.html

Ik heb er een op zolder hangen en deze melders hebben een heel groot nadeel in stille ruimtes. Je hoort de mechanische schakeling iedere 15 seconden.. voor mij dus nogo. Hw al naar gekeken plus fabriek hoort erbij zegt men, het is de eerste rookmelder die ik hoor.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-06 16:08
Is het ook mogelijk om je tuin beregening via de smartphone te regelen?
Ik ben bezig om een besproei installatie in de tuin te maken. Het mooiste zal natuurlijk zijn dat ik deze kan bedienen met mijn iPhone / iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25
BP14 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:00:
Ik ben bezig om een besproei installatie in de tuin te maken. Het mooiste zal natuurlijk zijn dat ik deze kan bedienen met mijn iPhone / iPad.
Je kunt de pomp schakelen via een klik/aan klik/uit schakelaar..... maar dan moet de pomp dus wel standaard aan staan.......(mijn dompelpomp kan dat bijv..)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BP14 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:00:
Je kunt ook in de aanvoerleiding een elektrisch klepje zetten (230Vac, bijv. Conrad) dat je met een KaKu-schakelaar bedient. In combinatie met een regenmeter kun je het zelfs automatiseren. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwoldendorp
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Zo, gisteren de Homewizard de deur uit gedaan. Het blijft instabiel gedoe. Trage reacties, soms werkt het wel, soms niet..

Inmiddels alles op de Hue geschakeld, en een paar Osram Lightify Plugs erbij gehaald. Aansturing via All4Hue en klaar ben ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:05
cwoldendorp schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:56:
Zo, gisteren de Homewizard de deur uit gedaan. Het blijft instabiel gedoe. Trage reacties, soms werkt het wel, soms niet..

Inmiddels alles op de Hue geschakeld, en een paar Osram Lightify Plugs erbij gehaald. Aansturing via All4Hue en klaar ben ik!
Jammer dat ik, denk ik, met iets anders dan HW een hele hoop niet kan automatiseren...

schermersensor, rolluiken, deurcontacten, temp sensor, alle verlichting en schakelaars, tuinverlichting schakelen in de meterkast etc...

Beetje raar vergelijk volgens mij, HW vs. Hue of niet? :P

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik ervaar soms ook wel wat problemen. Maar voorlopig is het wel de simpelste en betaalbaarste en alles in één oplossing. HUE heb ik ook en werkt inderdaad foutloos maar ook prima via HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cwoldendorp schreef op zondag 25 juni 2017 @ 18:56:

Ik heb geen belangen bij HW, maar uit puur technische belangstelling zou ik van je willen weten hoe je hebt vastgesteld dat de problemen aan de HW liggen?
Veel plezier met je oplossing. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben ook nog altijd prima tevreden met mijn HW. Er is nu alleen een dingetje ontstaan. Wie hier regelmatig leest, weet dat de HW nogal kieskeurig is over zijn wifi verbinding.

Wanneer de ontvangst een beetje twijfelachtig wordt, ontstaan er time-outs als je pingt. Dit zorgt waarschijnlijk ook bij bovenstaande persoon ervoor dat zijn HW traag reageerde.

Enfin... Ik had altijd fijn een eigen wifi netwerkje opgezet voor mijn HW alleen. Dat ging super. De HW reageerde supersnel en betrouwbaar. Mijn nieuwe buurman heeft echter een soort van 'slecht-wifi-fobie' en heeft op alle verdiepingen, in de tuin en voor het huis aparte netwerken gemaakt die ook elk meerdere kanalen gebruiken, waardoor de hele 2,4 Ghz band is gevuld.

Mijn HW is daar niet blij mee... Met pingen krijg ik regelmatig time-outs en nu dus ook een traag reagerende HW app... Iemand een idee hoe dit te fixen (zonder de buurman al zijn access points af te pakken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een meshed router netwerk en nooit wifi-problemen met de HW. Ca. 25 wifi-verbindingen actief.
Mijn HW is uit de eerste serie die op de markt kwam.. d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 443294 op 27-06-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Anoniem: 443294 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:08:
Ik heb een meshed router netwerk en nooit wifi-problemen met de HW. Ca. 25 wifi-verbindingen actief.
Mijn HW is uit de eerste serie die op de markt kwam.. d:)b
Mag ik vragen wat je voor meshed network apparatuur gebruikt? Ik heb er al een paar keer over zitten lezen, maar ik lees veel tegenstrijdige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wolly_a schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:41:
[...]

Mag ik vragen wat je voor meshed network apparatuur gebruikt? Ik heb er al een paar keer over zitten lezen, maar ik lees veel tegenstrijdige berichten.
Ubiquiti Amplifi met daarop aangesloten een eBlocker (voor privacy en protection).
Ben zeer tevreden. Gebruik Fing voor analyses (over een paar maanden met de Fingbox = hardware)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 443294 op 28-06-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Anoniem: 443294 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:20:
[...]

Ubiquiti Amplifi met daarop aangesloten een eBlocker (voor privacy en protection).
Ben zeer tevreden. Gebruik Fing voor analyses (over een paar maanden met de Fingbox = hardware)
Ik was al langere tijd aan het twijfelen over de Amplifi. Dit was de doorslag. Gisteren besteld, vanmiddag geïnstalleerd. De HomeWizard en de app reageren supersnel. Tot nu toe dik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwoldendorp
PCJR schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Jammer dat ik, denk ik, met iets anders dan HW een hele hoop niet kan automatiseren...

schermersensor, rolluiken, deurcontacten, temp sensor, alle verlichting en schakelaars, tuinverlichting schakelen in de meterkast etc...

Beetje raar vergelijk volgens mij, HW vs. Hue of niet? :P
Dat ligt eraan wat je wel en niet gebruikt. Schemer/bewegingsensor had ik al van Hue, schakelaars doe ik met Osram Lightify plug, tuinverlichting was al Hue. Deurcontacten heb ik niet nodig, evenals rolluiken. Dan kom je met alleen Hue toch erg ver, zeker in combinatie met de app All4Hue :) Ik heb zelfs een preset knop gemaakt middels een dimmer (dat dan wel weer met de HW plaatjes erop...)

[ Voor 6% gewijzigd door cwoldendorp op 02-07-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
Anoniem: 443294 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:21:
[...]

Ik heb geen belangen bij HW, maar uit puur technische belangstelling zou ik van je willen weten hoe je hebt vastgesteld dat de problemen aan de HW liggen?
Veel plezier met je oplossing. :*)
Doordat het ding met geen mogelijkheid meer presets wilde schakelen. Niet via de app of via de knop. Ik heb nu de presets via een Hue dimmer, daar dan wel weer de mooie HW plaatjes op geplakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwoldendorp
wolly_a schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:51:
Ik ben ook nog altijd prima tevreden met mijn HW. Er is nu alleen een dingetje ontstaan. Wie hier regelmatig leest, weet dat de HW nogal kieskeurig is over zijn wifi verbinding.

Wanneer de ontvangst een beetje twijfelachtig wordt, ontstaan er time-outs als je pingt. Dit zorgt waarschijnlijk ook bij bovenstaande persoon ervoor dat zijn HW traag reageerde.

Enfin... Ik had altijd fijn een eigen wifi netwerkje opgezet voor mijn HW alleen. Dat ging super. De HW reageerde supersnel en betrouwbaar. Mijn nieuwe buurman heeft echter een soort van 'slecht-wifi-fobie' en heeft op alle verdiepingen, in de tuin en voor het huis aparte netwerken gemaakt die ook elk meerdere kanalen gebruiken, waardoor de hele 2,4 Ghz band is gevuld.

Mijn HW is daar niet blij mee... Met pingen krijg ik regelmatig time-outs en nu dus ook een traag reagerende HW app... Iemand een idee hoe dit te fixen (zonder de buurman al zijn access points af te pakken)?
Helaas, ik heb een prima meshed wifi netwerk, en de buurman om ons heen zijn redelijk behoudend... Een oplossing voor je probleem zie ik niet zo goed. Verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
cwoldendorp schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:25:
[...]

Helaas, ik heb een prima meshed wifi netwerk, en de buurman om ons heen zijn redelijk behoudend... Een oplossing voor je probleem zie ik niet zo goed. Verhuizen?
Problem solved... Ubiquiti Amplifi HD setje besteld. Alles werkt weer super! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
wolly_a schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:43:
[...]

Problem solved... Ubiquiti Amplifi HD setje besteld. Alles werkt weer super! >:)
Geheel off topic, maar lost zo'n Ubiquiti Amplifi al je wifi problemen op? Ik heb hier zo af en toe ook wat klachten van de pubers in het gezin:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Geheel off topic, maar lost zo'n Ubiquiti Amplifi al je wifi problemen op? Ik heb hier zo af en toe ook wat klachten van de pubers in het gezin:-)
Niet alle, want je houd altijd problemen die device-gerelateerd zijn.
Zoek bijvoorbeeld maar eens op "5 GHz WiFi android 7 Nexus 5x". Daarbij is het probleem dat de mobiel zich niet goed afmeld bij de "doze-mode", oftewel als 'ie gaat slapen. (in 2.4 GHz mode werkt het wel goed/beter)
Maar met fatsoenlijke accesspoints kun je wel heel veel WiFi problemen voorkomen en is de stabiliteit wel prima.
En indien mogelijk, probeer dan ook fatsoenlijke WiFi in de apparaten te krijgen. Zo heb ik bijv. de el-cheapo wifi module van mijn Asus laptop vervangen voor een Intel dual-band module en sindsdien heb ik eigenlijk ook geen behoefte meer gehad aan draad voor die laptop. (40 MByte/sec over WiFi en rete stabiel)

Neemt niet weg dat in de HomeWizard nog steeds een WiFi module zit die heel veel versies achter loopt qua firmware (fabrikant van de module heeft nieuwere versies online staan) en dus is het niet ondenkbaar dat je nog steeds af en toe issues kunt hebben, al zal een fatsoenlijke accesspoint wel meewerken om het aantal keren met problemen aanzienlijk terug te brengen.

Ikzelf heb de WiFi hier in huis geregeld met de Fritzbox repeater 1750e. Volgens mij had Ubuquiti ook wel spul in het assortiment wat in een vergelijkbare prijsklasse zit. Die repeater(s) die ik heb, zijn uiteraard wel via draad aangesloten op de router, dus ik gebruik ze puur als losse accesspoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Thx voor de toevoeging. Op dit moment gebruik ik een Time Capsule als router en wifi station, met daaraan voor elke verdieping bedraad een Airport Express. Dat werkt over het algemeen prima maar zo af en toe heeft de HW wat kuren en krijg ik zo nu en dan wat klachten over de wifi snelheid. Een herstart van de Time Capsule lost dit meestal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Homewizard heeft mij eerder al eens verteld dat ICMP een lagere prio heeft dan de WiFi connectie op zich zelf en dat ping packet loss op zich niet hoeft te betekenen dat de hw niet functioneert. Wel weet ik, geen idee of dat nog steeds zo is, dat hw na aanleiding van veel WiFi klachten, een procedure heeft ingebakken dat de WiFi chip zichzelf elk uur reset om uitval te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:33:
[...]

Homewizard heeft mij eerder al eens verteld dat ICMP een lagere prio heeft dan de WiFi connectie op zich zelf en dat ping packet loss op zich niet hoeft te betekenen dat de hw niet functioneert. [..]
Dat is trouwens voor elk device wat met een netwerk verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:44:
[...]

Dat is trouwens voor elk device wat met een netwerk verbonden is.
WiFi bevind zich in laag 1 en 2 van het OSI model, ICMP in laag 3 en Application is laag 7. Nu ga ik misschien wat ver maar dat zou dan betekenen dat de hw niet goed zou functioneren als ICMP in laag 3 niet meer werkt, het WiFi daar in tegen zou dan idd wel blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:03:
[...]

WiFi bevind zich in laag 1 en 2 van het OSI model, ICMP in laag 3 en Application is laag 7. Nu ga ik misschien wat ver maar dat zou dan betekenen dat de hw niet goed zou functioneren als ICMP in laag 3 niet meer werkt, het WiFi daar in tegen zou dan idd wel blijven werken.
Nee, het gaat om de prioriteit om te (moeten) antwoorden.
Dat heeft dus niet zoveel te maken met de OSI layer, maar meer met de verplichting/prioriteit om erop te antwoorden.
Dus als een ping niet beantwoord is, wil dat niet zeggen dat het apparaat offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Nee, het gaat om de prioriteit om te (moeten) antwoorden.
Dat heeft dus niet zoveel te maken met de OSI layer, maar meer met de verplichting/prioriteit om erop te antwoorden.
Dus als een ping niet beantwoord is, wil dat niet zeggen dat het apparaat offline is.
Waar wordt die prioriteit in bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:49:
[...]

Waar wordt die prioriteit in bepaald?
De client mag bepalen hoe druk 'ie het heeft.
Het antwoorden op ICMP requests is zogezegd optioneel.
En er zijn trouwens best wel veel mogelijke ICMP-requests waar eigenlijk nooit op gereageerd wordt, omdat ze best wel veel informatie vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:53

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Volgens mijn router is de HW vaak niet langer dan een uur verbonden dus welllicht reset wifi idd.
Toch krijg ik het voor elkaar dat wifi crasht en niet meer herstelt tot ik hem verlos ;w
Mogelijk vindt hij het pollen van een script voor Domoticz niet fijn O-)
Veel Hue lampen geeft denk ik ook problemen, vaak is de HW een tijd offline na een reeks Hue commando's.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:33:
[...]

Homewizard heeft mij eerder al eens verteld dat ICMP een lagere prio heeft dan de WiFi connectie op zich zelf en dat ping packet loss op zich niet hoeft te betekenen dat de hw niet functioneert. Wel weet ik, geen idee of dat nog steeds zo is, dat hw na aanleiding van veel WiFi klachten, een procedure heeft ingebakken dat de WiFi chip zichzelf elk uur reset om uitval te herstellen.
Doing... Zover zit ik niet in de materie. Veel woorden en afkortingen ken ik, maar ik ben net niet bekend genoeg met de materie...

Wat me opvalt, is dat pingen naar de HomeWizard slechter gaat als de ontvangst van de wifi slechter wordt, dus je zou zeggen dat één en ander wel met elkaar te maken moet hebben. De nieuwe Amplifi set heeft de verbinding en ook de ping tijd stukken verbeterd, maar ik kan natuurlijk niet nagaan of dat alleen door de ontvangst komt of omdat de Amplifi ook beter wifi praat en beter omgaat met de HomeWizard.

Wat me wel opvalt, is dat de Amplifi zelf automatisch de HomeWizard doorschuift naar de hoofdrouter, terwijl er een meshpunt direct naast de HomeWizard hangt. Jammergenoeg kan je dit niet sturen vanuit de app van de Amplifi.

HomeWizard zou er goed aan gedaan hebben om ook een keiharde netwerkaansluiting op het ding te maken. Dat scheelt veel in snelheid en betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:11
Is de Homewizard nog een beetje actueel en interessant om mee te starten? Ik krijg het idee dat het allemaal niet zo vlekkeloos werkt als men doet voorkomen, en het idee dat er weinig vernieuwing in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:53

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De vernieuwing zit in de accessoires, met name sinds ze bij Smartwares horen komt er meer op de markt dat met 868MHz werkt zoals lampen en een weerstation.
Omdat dit spul niet compatible is met andere merken is dat waarschijnlijk de bindende factor.
De eenvoudige plug & play versie die er inmiddels is gaat denk ik niet hard omdat het niet echt uniek is.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
En de heatlink en energylink zijn wel goed van hw. Plug en play. De concurrentie heeft dit niet zo goed voor elkaar, metname heatlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 15:35
Er gebeurt weinig op het HomeWizard front inderdaad. Nagenoeg geen wijzigingen, geen nieuwe innovaties meer. Zoals Speedy-Andre zegt, alleen wat nieuwe 868MHz accessoires maar ook die zijn niet spectaculair. Daarnaast zijn ze allemaal 868MHz en dus niet meer open, wat er voor (mij) voor zorgt dat je niet meer makkelijke kan kiezen tussen controller (HomeWizard, KaKu, Homey, etc). Alles wat je nu van Smartwares koopt, werkt alleen met de HW en is dus vendor-locking.

Zodra mijn HW er mee stopt, of ik verhuis of een zak geld ontvang, dan ga ik overstappen (ik neig nu naar Homey). Voor mij is de HW wel stabiel en werkt het goed, maar het is zo jammer dat er niets meer ontwikkeld wordt.

Ik denk trouwens dat de Nest best goed werkt met andere aanbieders, toch? Even goed op inlezen nog :)

[ Voor 7% gewijzigd door daxy op 03-07-2017 13:43 ]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wolly_a schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:39:
[...]

......
Wat me wel opvalt, is dat de Amplifi zelf automatisch de HomeWizard doorschuift naar de hoofdrouter, terwijl er een meshpunt direct naast de HomeWizard hangt. Jammergenoeg kan je dit niet sturen vanuit de app van de Amplifi.
.......
Ik heb geen zin om een van mijn mesh points opnieuw te installeren, maar als ik me goed herinner kun je tijdens de setup ervoor kiezen om de client zolang mogelijk contact te laten maken met de router of om contact te laten maken met het sterkste signaal. Als je de HW dan een statische lease geeft, dan zit het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Anoniem: 443294 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:54:
[...]

Ik heb geen zin om een van mijn mesh points opnieuw te installeren, maar als ik me goed herinner kun je tijdens de setup ervoor kiezen om de client zolang mogelijk contact te laten maken met de router of om contact te laten maken met het sterkste signaal. Als je de HW dan een statische lease geeft, dan zit het goed.
Dat heet router steering. Ik heb m'n setje ingesteld als access point, dus in bridge mode. Dan zijn al deze instellingen niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
wolly_a schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Doing... Zover zit ik niet in de materie. Veel woorden en afkortingen ken ik, maar ik ben net niet bekend genoeg met de materie...

Wat me opvalt, is dat pingen naar de HomeWizard slechter gaat als de ontvangst van de wifi slechter wordt, dus je zou zeggen dat één en ander wel met elkaar te maken moet hebben. De nieuwe Amplifi set heeft de verbinding en ook de ping tijd stukken verbeterd, maar ik kan natuurlijk niet nagaan of dat alleen door de ontvangst komt of omdat de Amplifi ook beter wifi praat en beter omgaat met de HomeWizard.

HomeWizard zou er goed aan gedaan hebben om ook een keiharde netwerkaansluiting op het ding te maken. Dat scheelt veel in snelheid en betrouwbaarheid.
Hoe wie wat Amplifi set??

Wil alle opties weten om evt mijn HW beter en sneller te maken. Via de app rolluik bedienen of lampen is een ramp. Via taken, gelukkig, gaat het wel prima.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR

Over dat extra wifi netwerk alleen voor je HW he...Mijn AC68u asus bak heeft 2 guest netwerken op 2.4ghz. Dus totaal 3 stuks. Maar werkt dit wel als ik de HW dan instel op 1 van die guest netwerken?

Als ik de wifi op mijn gsm aan heb thuis op mijn hoofd 2.4ghz netwerk. En de HW zit op het guest netwerk dan. Volgens mij kan ik dan met mijn gsm geen "directe" verbinding maken met de HW zoals nu wel kan meen ik. Ik zie dat als ik HW app start: HW directe verbinding. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
PCJR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Over dat extra wifi netwerk alleen voor je HW he...Mijn AC68u asus bak heeft 2 guest netwerken op 2.4ghz. Dus totaal 3 stuks. Maar werkt dit wel als ik de HW dan instel op 1 van die guest netwerken?

Als ik de wifi op mijn gsm aan heb thuis op mijn hoofd 2.4ghz netwerk. En de HW zit op het guest netwerk dan. Volgens mij kan ik dan met mijn gsm geen "directe" verbinding maken met de HW zoals nu wel kan meen ik. Ik zie dat als ik HW app start: HW directe verbinding. :?
Het Amplifi HD setje is van Ubiquiti. Geen goedkoop spul. Even zoeken en je zult zien wat het doet.

In mijn geval was het wifi signaal vrij zwak in de buurt van de HW. Toen een nieuwe buurman ook nog begon te storen, reageerde de HW extra slecht vanwege de verstoorde wifi. Met mijn Amplifi HD setje heb ik één wifi punt in dezelfde ruimte als de HW en dus prima ontvangst.

Dan nog even terugkomen op jouw vraag... Vaak zijn guest network en gewoon netwerk fysiek van elkaar gescheiden. Dan is directe verbinding niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PCJR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Het is de bedoeling dat 'guests' geen toegang hebben tot het hoofnetwerk. Je kunt de HW dan nog alleen benaderen via 'HW-online', net zoals je dat kunt als je niet thuis bent maar ergens anders op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Anoniem: 443294 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:38:
[...]

Het is de bedoeling dat 'guests' geen toegang hebben tot het hoofnetwerk. Je kunt de HW dan nog alleen benaderen via 'HW-online', net zoals je dat kunt als je niet thuis bent maar ergens anders op de wereld.
Kijk, dat dat ik al ja, thanks. Is de vraag: gaat de respons van de app beter/sneller zijn via deze manier?

HW via directe verbinding met je gsm op het hoofdnetwerk (zoals ik het nu heb)
vs
HW via guest netwerk, maar gsm verbindt dan via HW-online

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PCJR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:04:
[...]

Kijk, dat dat ik al ja, thanks. Is de vraag: gaat de respons van de app beter/sneller zijn via deze manier?

HW via directe verbinding met je gsm op het hoofdnetwerk (zoals ik het nu heb)
vs
HW via guest netwerk, maar gsm verbindt dan via HW-online

:/
Ik zou eens beginnen met je gsm verbinding te laten maken met het guest-netwerk waar je HW verbinding mee heeft, dan kun je hem direct benaderen. Kost even wat handelingen, maar dat vind je vast niet erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Anoniem: 443294 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:38:
[...]

Ik zou eens beginnen met je gsm verbinding te laten maken met het guest-netwerk waar je HW verbinding mee heeft, dan kun je hem direct benaderen. Kost even wat handelingen, maar dat vind je vast niet erg ;)
Ik heb nu mijn gsm op het main netwerk, en ook de HW zit op het main netwerk.
Huest netwerken nu nergens voor in gebruik eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 443294 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:38:
[...]

Van "elkaar niet kunnen benaderen" ben ik met je eens, maar bijkomend probleem is dat guest-netwerken juist niet fysiek van elkaar gescheiden zijn, maar gewoon dezelfde hardware gebruiken. Dus je hebt dan nog steeds de problemen van het moeten schakelen tussen "N" netwerken en "B/G" netwerken wat juist niet zo lekker gaat in de praktijk.
De manier waarop die netwerken van elkaar gescheiden zijn is dmv. VLANs en dat is dus juist niet fysiek, maar wel in de zin van ze kunnen elkaar niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
TD-er schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 00:30:
[...]

Van "elkaar niet kunnen benaderen" ben ik met je eens, maar bijkomend probleem is dat guest-netwerken juist niet fysiek van elkaar gescheiden zijn, maar gewoon dezelfde hardware gebruiken. Dus je hebt dan nog steeds de problemen van het moeten schakelen tussen "N" netwerken en "B/G" netwerken wat juist niet zo lekker gaat in de praktijk.
De manier waarop die netwerken van elkaar gescheiden zijn is dmv. VLANs en dat is dus juist niet fysiek, maar wel in de zin van ze kunnen elkaar niet bereiken.
Dus gaat de app/respons dan beter zijn als ik de HW op het guest netwerk zet in zijn eentje, of maakt het geen verschil? Ik lees dus verschillende verhalen :9

HW best prima, alleen de repons/snelheid van de app en aansturing naar de ontvangers is gewoon 1 big drama :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Dus gaat de app/respons dan beter zijn als ik de HW op het guest netwerk zet in zijn eentje, of maakt het geen verschil? Ik lees dus verschillende verhalen :9

HW best prima, alleen de repons/snelheid van de app en aansturing naar de ontvangers is gewoon 1 big drama :X
Guest netwerk zal hetzelfde probleem hebben als verbinden met een drukbevolkt accesspoint, met als toegevoegde handicap dat 'ie alleen via "buitenom" benaderd kan worden.
De beste benadering is via een los accesspoint en/of een high-end accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
TD-er schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:22:
[...]

Guest netwerk zal hetzelfde probleem hebben als verbinden met een drukbevolkt accesspoint, met als toegevoegde handicap dat 'ie alleen via "buitenom" benaderd kan worden.
De beste benadering is via een los accesspoint en/of een high-end accesspoint.
Wat versta je onder high-end? Ik heb nu een Asus AC68u.
Heeft het nut om een tweede router/AP te kopen, en welke dan, om enkel de HW op aan te sluiten? Alleen die AP zal ook dan weer via de Asus moeten lopen ben ik bang. Mijn Ziggo modem staat op bridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je accespoint moet je niet zien als een router, maar als een soort van switch die toevallig 1 poortje heeft die "WiFi" heet.
Vaak zet men een router in als accesspoint en gebruikt het ook als router en dat is niet wat je wilt.
Je wilt zo'n router in bridge mode zetten zodat ongeacht of je via draad of via WiFi verbind, dat je in hetzelfde subnet zit.
Dus een eventueel 2e aan te sluiten accesspoint zal je via draad in moeten prikken in je netwerk en dat accesspoint als bridge gebruiken.
Dus in jouw geval:
Ziggo (bridge) => AC68u (router) => extra accesspoint (bridge)
Waarbij de "=>" een draadje is.
En dan de vraag of je een extra moet kopen... dat hangt af van de vraag of je nu problemen ervaart.
Indien wel, dan een extra accesspoint puur en alleen voor de HomeWizard aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PCJR schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Is de aansturing vanuit de takenlijst ook een drama, of alleen aansturing mbv de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Anoniem: 443294 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:17:
[...]

Is de aansturing vanuit de takenlijst ook een drama, of alleen aansturing mbv de app?
Niet dat ik merk, maar dat is natuurlijk moeilijk te testen. Volgens mij gaat alles netjes op tijd wat onder taken valt.
Enige dat ik ervaar is bagger aansturing(en feedback, buttons etc.) live via de app (zowel direct op de wifi als via 4g via HW-online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:15:
[...]

Niet dat ik merk, maar dat is natuurlijk moeilijk te testen. Volgens mij gaat alles netjes op tijd wat onder taken valt.
Enige dat ik ervaar is bagger aansturing(en feedback, buttons etc.) live via de app (zowel direct op de wifi als via 4g via HW-online).
Begin ook eens om te controleren of je geen algeheel WiFi probleem hebt. Wellicht kan het ook helpen om Channel width op 20mhz te zetten en een vast kanaal, bijvoorbeeld 1. Beste ff kijken in je omgeving welk kanaal je beste kan kiezen. Ook wil een feature als WMM APSD wel eens issues geven, probeer eens als dat uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
martinvdm schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:05:
[...]

Begin ook eens om te controleren of je geen algeheel WiFi probleem hebt. Wellicht kan het ook helpen om Channel width op 20mhz te zetten en een vast kanaal, bijvoorbeeld 1. Beste ff kijken in je omgeving welk kanaal je beste kan kiezen. Ook wil een feature als WMM APSD wel eens issues geven, probeer eens als dat uit staat.
Super voor de tips. Ik kan met wifi analyzer op de gsm kijken hoe het hier gesteld is, en ik ben de enige rond deze channels, en hoog in de lucht overal. Geen stoorzenders zo lijkt het.

In de Asus bak:
- channel staat op 20/40 mhz auto
- control channel 11
- opgezocht wat wmm apsd is; Enable WMM APSD heb ik van enable naar disable gezet
- wireless mode (bgn): auto en b/g protection is ON
- set IP isolated: NO
- roaming assistant: disable
- Optimize ack suppression op disable

Morgen mss ff printscreens :/
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:30:
[...]

Super voor de tips. Ik kan met wifi analyzer op de gsm kijken hoe het hier gesteld is, en ik ben de enige rond deze channels, en hoog in de lucht overal. Geen stoorzenders zo lijkt het.

In de Asus bak:
- channel staat op 20/40 mhz auto
- control channel 11
- opgezocht wat wmm apsd is; Enable WMM APSD heb ik van enable naar disable gezet
- wireless mode (bgn): auto en b/g protection is ON
- set IP isolated: NO
- roaming assistant: disable
- Optimize ack suppression op disable

Morgen mss ff printscreens :/
Thanks!
Zou beginnen met channel width, vast kanaal en wmm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
martinvdm schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:34:
[...]

Zou beginnen met channel width, vast kanaal en wmm uit.
Dit heb ik dus als ik het goed heb, vast kanaal 11, channel op 20/40 auto, (als ik naar 20 vast ga, lever ik dan in op snelheid?) en wwm is uit nu :)

Even uitzoeken wat ik nog evt. niet perfect heb staan nu:

2.4ghz:
Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/68u1.JPG

5ghz:
Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/68u2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/68u3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/68u4.JPG

Is Qos aanzetten nog een optie? Staat nu standaard uit. Maar dan zou ik de HW(heeft al vast intern IP) en mijn gsm(ook vast IP) in de lijst highest prio moeten geven. Maar dan moet ik ook een port en protocol weten?!
Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/qos2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/qos1.JPG

Trouwens al lange tijd de antenne mod gedaan (de onboard chip is niet meer verbonden/werkend, de signaal draad van de antenne zit aan de losgemaakte C125):
Afbeeldingslocatie: http://prosier.synology.me/hwmod1.jpg

Edit: zat te denken, de ontvangst van 1 of 2 dimmers is nog niet optimaal en faalt soms. IS het een idee om een versterker + betere antenne te modden op de HW?

Dus dit http://www.ebay.com/itm/N...d36fa3:g:7SgAAOSw6EhUSH63 + http://www.ebay.com/itm/4...82b9c7:g:NckAAOSwXYtY23Y0, maar gaat dit werken en fik ik de antenne niet uit? En iemand een idee of die versterker dus ook geschikt is voor de RX.TX van de 433mhz HW? (of zeg ik nu wat doms...) :X

[ Voor 50% gewijzigd door PCJR op 06-07-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Bij mij was bij mijn vorige access point het resultaat het beste als ik een vast kanaal had ingesteld. Ik heb overigens de HW ook een vast ip adres gegeven. Ik kan me voorstellen dat dat wel fijn werkt als je lokaal op je HW zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:54:
[...]

Dit heb ik dus als ik het goed heb, vast kanaal 11, channel op 20/40 auto, (als ik naar 20 vast ga, lever ik dan in op snelheid?) en wwm is uit nu :)

Even uitzoeken wat ik nog evt. niet perfect heb staan nu:

2.4ghz:

Is Qos aanzetten nog een optie? Staat nu standaard uit. Maar dan zou ik de HW(heeft al vast intern IP) en mijn gsm(ook vast IP) in de lijst highest prio moeten geven. Maar dan moet ik ook een port en protocol weten?!

Trouwens al lange tijd de antenne mod gedaan (de onboard chip is niet meer verbonden/werkend, de signaal draad van de antenne zit aan de losgemaakte C125):

Edit: zat te denken, de ontvangst van 1 of 2 dimmers is nog niet optimaal en faalt soms. IS het een idee om een versterker + betere antenne te modden op de HW?

Dus dit http://www.ebay.com/itm/N...d36fa3:g:7SgAAOSw6EhUSH63 + http://www.ebay.com/itm/4...82b9c7:g:NckAAOSwXYtY23Y0, maar gaat dit werken en fik ik de antenne niet uit? En iemand een idee of die versterker dus ook geschikt is voor de RX.TX van de 433mhz HW? (of zeg ik nu wat doms...) :X
Qua Wifi instellingen:
- 20MHz instellen (komt meestal je snelheid ten goede, maar ik zou zowieso op 5Ghz zitten met je clients :) ).
- QoS uitzetten, heb je normaal gesproken niet nodig
- Beamforwarding uitzetten op 2.4Ghz, helpt toch niet veel en HW kan er misschien niet goed mee overweg.
- Merlin upgraden, 3.74 is best oud, ik zit nu op 3.80
- Kijk ook nog even na of kanaal inderdaad het meest rustige kanaal is in jouw buurt.

Qua antennemod:
- Naast de gewone antennemod zou ik niet zo snel meer gaan spelen met de HW. Je kan evt een dipool antenne maken (zie bhoek in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2")

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daxy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:45:
[...]
....
Qua Wifi instellingen:
... maar ik zou zowieso op 5Ghz zitten met je clients ....
Doet de HW niet aan mee, bovendien wordt het bereik minder. (ik weet niet of dat een probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
- 20 mhz ingesteld
- wmm is uit
- qos is uit (tenzij iemand positieve ervaring heeft met dit +homewizard)
- 5ghz is uit, heb hier geen apparaten voor (jawel heb ik wel maar die wil ik op 2.4 aangezien alle cams + home wizard ook op 2.4 zit)
- beam universal en explicit is terug aan (uit gaf dit echt crap bereik en snelheid op mijn gsm boven)
- kanaal 11 is aan, hier is het rustig

Toch wil ik nog iets met de HW doen:
Afbeeldingslocatie: https://gd4.alicdn.com/imgextra/i4/649374428/T2LgE0XfFXXXXXXXXX_!!649374428.jpg

met:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAwMVgxMDAx/z/DAgAAOSw1S9Wg7oV/$_12.JPG?set_id=880000500F

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:57:
- 20 mhz ingesteld
- wmm is uit
- qos is uit (tenzij iemand positieve ervaring heeft met dit +homewizard)
- 5ghz is uit, heb hier geen apparaten voor (jawel heb ik wel maar die wil ik op 2.4 aangezien alle cams + home wizard ook op 2.4 zit)
- beam universal en explicit is terug aan (uit gaf dit echt crap bereik en snelheid op mijn gsm boven)
- kanaal 11 is aan, hier is het rustig

Toch wil ik nog iets met de HW doen:
[afbeelding]

met:
[afbeelding]

>:)
Ik werk al jaren met een vrij aparte externe antenne. Zie mijn post in 2015:
martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Werkt naar volle tevredenheid. Ook heb ik WiFi voorzien van een externe antenne en werkt ook prima. Overige zou ik juist wel, indien je over 5ghz geschikte devices beschikt, deze juist op die frequentie willen gebruiken. Is veel rustiger en heeft een hogere bandbreedte. QoS zou ik absoluut uit laten, dan kan voor veel issues zorgen. Zeker in die goedkope routers heb ik dat nooit als echt goed werkend ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
martinvdm schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:58:
[...]

Ik werk al jaren met een vrij aparte externe antenne. Zie mijn post in 2015:
martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Werkt naar volle tevredenheid. Ook heb ik WiFi voorzien van een externe antenne en werkt ook prima. Overige zou ik juist wel, indien je over 5ghz geschikte devices beschikt, deze juist op die frequentie willen gebruiken. Is veel rustiger en heeft een hogere bandbreedte. QoS zou ik absoluut uit laten, dan kan voor veel issues zorgen. Zeker in die goedkope routers heb ik dat nooit als echt goed werkend ervaren.
Ok QoS uitlaten dus, evt 5ghz aan voor wat devices; alleen dan kan ik de 2.4ghz troep (waaronder de HW) niet meer benaderen met de 5ghz devices...

Die antenne, ik ga ook zoiets bestellen. En dan met SMA verloop/connector in de HW behuizing.
Maar een 5v versterker? Is dat nog te proberen zoals die in die link? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let op dat zo'n versterker vaak problemen geeft met de ontvangstkwaliteit.
Zenden gaat dan wel veel harder (harder dan je mag) , maar ontvangst dus minder goed.

Een goede antenne is gewoonweg de beste oplossing.
Je zou zoiets kunnen proberen: https://www.conrad.nl/nl/...-plane-gp-433-190073.html
Al kan ik me voorstellen dat de WAF daarvan ietwat minder zou kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Ok QoS uitlaten dus, evt 5ghz aan voor wat devices; alleen dan kan ik de 2.4ghz troep (waaronder de HW) niet meer benaderen met de 5ghz devices...

Die antenne, ik ga ook zoiets bestellen. En dan met SMA verloop/connector in de HW behuizing.
Maar een 5v versterker? Is dat nog te proberen zoals die in die link? :9
Waarom zou je deze devices onderling niet meer kunnen bedienen? Andere band betekend niet ander netwerk...
Wat td-er zegt zou ik ook doen. Liever goede antenne en geen versterkers, daarmee Kun je hele vreemde dingen krijgen of zelfs slechter werken dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
TD-er schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:59:
Let op dat zo'n versterker vaak problemen geeft met de ontvangstkwaliteit.
Zenden gaat dan wel veel harder (harder dan je mag) , maar ontvangst dus minder goed.

Een goede antenne is gewoonweg de beste oplossing.
Je zou zoiets kunnen proberen: https://www.conrad.nl/nl/...-plane-gp-433-190073.html
Al kan ik me voorstellen dat de WAF daarvan ietwat minder zou kunnen zijn. :)
Ik heb nu die kleine Conrad antenne erop. Merk wel zeker verschil. Maar wil beter :> Die van jou link is misschien wat te gortig...
En uhm...de Homewizard....moet die op 433 ook ontvangen??
Edit: klopt, ik was in de war met 868 terugkoppeling. De HW ontvangt ook :+

[ Voor 5% gewijzigd door PCJR op 06-07-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
martinvdm schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Waarom zou je deze devices onderling niet meer kunnen bedienen? Andere band betekend niet ander netwerk...
Wat td-er zegt zou ik ook doen. Liever goede antenne en geen versterkers, daarmee Kun je hele vreemde dingen krijgen of zelfs slechter werken dan zonder.
Ik meen toen eens getest te hebben met mijn gsm op 5ghz. Toen kon ik geen directe verbinding maken met de HW die op 2.4 zit... :?

edit: weet ook alweer waarom ik 5ghz toen heb uitgezet. 5ghz onder ging wel, ac68u in meterkast. Maar boven was t crap, weinig signaal, nieuwbouwhuis. En wissel tussen onder 5 en boven 2.4 ging toen niet lekker of helemaal niet dus toen besloten alles op 2.4 te zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door PCJR op 07-07-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:15:
[...]

En uhm...de Homewizard....moet die op 433 ook ontvangen??
Hoe kan 'ie anders registreren of schakelaars bediend worden?
En 433 MHz thermometers, bewegingsmelders, deursensoren, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:16:
[...]

Ik meen toen eens getest te hebben met mijn gsm op 5ghz. Toen kon ik geen directe verbinding maken met de HW die op 2.4 zit... :?
Dat is dan iets geks in je router/accesspoint.
Bijvoorbeeld dat je de 5 GHz WiFi op je modem hebt en de 2.4 GHz WiFi op een aparte router die niet in bridge mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
weet iemand of er een issue is met de notificaties (ios). alleen sms en local notificaties (met de app open) werkt nog. de ios hw notificates via apple lijken niet meer binnen te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bhoek schreef op zondag 9 juli 2017 @ 08:42:
weet iemand of er een issue is met de notificaties (ios). alleen sms en local notificaties (met de app open) werkt nog. de ios hw notificates via apple lijken niet meer binnen te komen
Hier geen problemen, ook de voorbije uren niet. (ik heb gemiddeld wel 3 notificaties per uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
ok bedankt. geen idee hoe ik de registratie van mobiel op nieuw kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
bhoek schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:13:
ok bedankt. geen idee hoe ik de registratie van mobiel op nieuw kan doen.
Kijk hier eens in de app:
- Menu
- Account
- Alle ontvangers

Misschien kan je hier je oude verwijderen en/of nieuwe toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
heb de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu kon ik 'm opnieuw registreren en nu werkt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
is er iemand die sinds gisteren of vandaag geen notificaties meer ontvangt op zijn iphone?
De rest wordt wel geregistreerd, bvb. deur open, licht aan, maar geen notificatie meer......
Pagina: 1 ... 106 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!