BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Goodgoan!
Ik heb een Homewizard gisteren binnen gekregen die ik heb overgenomen via marktplaats, gelijk meerdere kaku's werkend gekregen. Ik probeer nu mijn Wattcher te pairen maar krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand een tip voor mij.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Schakelen werkt sneller, rolluiken werken gelijk,vandaar dus een verbetering maar waar halen ze het vandaan.
Wie weet of we straks kunnen verwachten of dat ding lekker warm gaat worden, WiFi module in de fik vliegt en de aangesloten rookmelders daardoor geen signaal meer afgeven en de gebruikers uitgerookt worden.
Het is maar even een idee over de update waarvan we als gebruikers maar moeten gissen wat er werkelijk aan veranderingen of "bijwerkingen" heeft plaats gevonden.
[ Voor 17% gewijzigd door wbkk op 21-04-2017 12:40 ]
Kan je overigens de upgrade forceren?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
En bij schakelen van verlichting reageert alles merkbaar sneller.
Maar kan inderdaad ook komen door de door Martin genoemde herstart van de HW.
Ik ben erg benieuwd naar de changelog.
http://www.homewizard.nl/kb/article/294/homewizard-firmware/
CoachKoos schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:39:
Welke versie moet de nieuwe Firmware zijn? Ik was met HW bezig en heb 2x de melding voor de update weggedrukt.
Kan je overigens de upgrade forceren?
Dit herstellen is best irritiant, lamp verwijderen en opnieuw de hub synchroniseren waarna je de lampen weer aan scenes kan toevoegen

Wel ging het gaandeweg om minder lampen, ik heb van alles door elkaar van Hue.
Overigens kreeg ik vorige week een slimme meter en toen heb ik niet hoeven klooien met Hue lampen, ik gok dat de update hier niets aan verbetert en dat het na jaren eindelijk goed is gekomen.
[edit]Mijn router houdt nog altijd niet langer dan een uur verbinding met de HW, een NodeMCU is al 113 uur achtereen verbonden
[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 22-04-2017 12:06 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Heb de tool met succes gebruikt. Het laden van de grafieken temperaturen en grafieken energylink gaan echt veel sneller. Na een reboot (gisteren) was dat verschil er niet.RH Lem schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:32:
Voor een geforceerde update staat een handleiding bij HW op hun site.
http://www.homewizard.nl/kb/article/294/homewizard-firmware/
[...]
heb trouwens het nieuwe duo rolgordijn gekoppeld en dat werkt ook, maar het vinden van de juiste handleiding van met name de buismotor, het veranderen van draairinchting, instellen eindstops was moeizaam om te vinden/ in te stellen. na wat gegodver is het gelukt.
product is goed verpakt, en vlot geleverd en ziet er goed uit, maar een betere handleiding van de juiste brel motor/ab en welke optie je in HW moet kiezen bij blinds (ik gokte brel) zou wel moeten.
Het instellen is niet voor iedereen weggelegd denk ik.
Ik ben opzoek naar een deurbel systeem waar een camera in de deurbel zit.
Moet uiteraard wel compatible zijn met de HomeWizard.
Wat ook mogelijk is is een buitencamera die ik onder de overstekkende dakpannen kan hangen zodat hij niet opvalt gericht op de voordeur (beetje klein/compact dus).
Ik ben al in het bezit van de ACDB-7000BC draadloze deurbel set voor bestaande drukknop.
Hoor graag jullie advies.
Ik heb ook de draadloze deurbel en een (losse) D-Link DCS-932LB (binnen)camera in de erker naast mijn voordeur staan. Neemt een foto zodra er aangebeld wordt.agrovenstein schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:37:
Misschien al eens eerder behandeld maar kon het zo 1,2,3 niet vinden.
Ik ben opzoek naar een deurbel systeem waar een camera in de deurbel zit.
Moet uiteraard wel compatible zijn met de HomeWizard.
Wat ook mogelijk is is een buitencamera die ik onder de overstekkende dakpannen kan hangen zodat hij niet opvalt gericht op de voordeur (beetje klein/compact dus).
Ik ben al in het bezit van de ACDB-7000BC draadloze deurbel set voor bestaande drukknop.
Hoor graag jullie advies.
Op het forum zijn er weleens mensen met problemen met de bepaalde camera's, maar bij mij werkt het tot op heden prima. Krijg netjes een melding met foto in HW app. Behalve als een ongeduldig type 2x snel achter elkaar op de bel drukt, dan komt bij de tweede melding geen foto mee. Heb alleen soms wat weerspiegeling van de binnenkant van het raam.
Zeker een idee alleen heb ik dan toch een klein model camera nodig die wel outdoor is.CoachKoos schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:06:
[...]
Ik heb ook de draadloze deurbel en een (losse) D-Link DCS-932LB (binnen)camera in de erker naast mijn voordeur staan. Neemt een foto zodra er aangebeld wordt.
Op het forum zijn er weleens mensen met problemen met de bepaalde camera's, maar bij mij werkt het tot op heden prima. Krijg netjes een melding met foto in HW app. Behalve als een ongeduldig type 2x snel achter elkaar op de bel drukt, dan komt bij de tweede melding geen foto mee. Heb alleen soms wat weerspiegeling van de binnenkant van het raam.
Bij een verkeerde windstand toch kans dat hij nat word. Ieman suggesties? Liefst met POE.
Heb zelf de Foscam fi9851p, niet echt geschikt voor buiten maar onder een afdak al jaren prima hangen. Je kunt evt ook de fi9853ep inzetten, die is wel geschikt voor buiten maar een maatje groter , of naar de bullet cams kijken.agrovenstein schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:04:
[...]
Zeker een idee alleen heb ik dan toch een klein model camera nodig die wel outdoor is.
Bij een verkeerde windstand toch kans dat hij nat word. Ieman suggesties? Liefst met POE.
Ik heb echter altijd als het probleem gehad dat foto's nier goed doorkomen in de Homewizard. Argument van hw support is dat de camera's of het netwerk te snel de foto aanleverd

Om de camera's op de telefoon te monitoren gebruik ik tinycam app. Daarin viel me op dat in eerste instantie de stream ook niet soepel liep met de C1. De stream kwam niet boven een aantal kb's en 0,3fps. Na het updaten van tinycam werkt het wel weer ok.
Hoe kan ik de C1 toch werkend krijgen met de HW?
Heb ik helaas gister net de keuze gemaakt om een Foscam C1 te bestellen voor onder de dakgoot.RayCom schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:04:
Ik heb onlangs een Foscam C1 lite aangeschaft voor het raam van de voordeur, en wilde deze koppelen met de deurbel. Helaas laat het ding helemaal geen beeld door via de Homewizard. Instellingen zijn wel correct volgens de HW. Voorheen gebruikte ik hiervoor een Foscam FI9826 welke wel vlekkeloos werkt met de HW.
Om de camera's op de telefoon te monitoren gebruik ik tinycam app. Daarin viel me op dat in eerste instantie de stream ook niet soepel liep met de C1. De stream kwam niet boven een aantal kb's en 0,3fps. Na het updaten van tinycam werkt het wel weer ok.
Zodra hij binnen is en in gebruik is genomen deel ik mijn bevindingen.
De instellingen zijn gewoon Foscam type C1.
Deze kan ik in de App zien wanneer ik op mijn eigen wifi zit.
De camera die ik ook buiten mijn netwerk wil zien in HW, wanneer ik buiten de deur ben, kan ik alleen zien als ik poortforwarding inzet.
Verder heb ik geen consessies gedaan in de kwaliteit van de stream in de camera zelf.
Een half getoonde afbeelding bij een actie heb ik in het begin ook gehad, maar kwam omdat de netwerk verbinding naar mijn camera te traag was. Nu via een netwerkkabel aangesloten en het probleem van halve beelden bij een snapshot is opgelost.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar in ieder geval succes ermee.
RayCom schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:04:
Ik heb onlangs een Foscam C1 lite aangeschaft voor het raam van de voordeur, en wilde deze koppelen met de deurbel. Helaas laat het ding helemaal geen beeld door via de Homewizard. Instellingen zijn wel correct volgens de HW. Voorheen gebruikte ik hiervoor een Foscam FI9826 welke wel vlekkeloos werkt met de HW.
Misschien zit er wel verschil in het type stream van de C1 en de C1 lite.agrovenstein schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:39:
[...]
Heb ik helaas gister net de keuze gemaakt om een Foscam C1 te bestellen voor onder de dakgoot.
Zodra hij binnen is en in gebruik is genomen deel ik mijn bevindingen.
Maar hoor graag of het bij jou wel werkt.
Ik heb hier nog 3 Foscam's staan welke zonder problemen werken, ook in de HW app. Heb wel de kwaliteit van de snapshots op laag moeten zetten om een foto mee te krijgen bij de deurbel.RH Lem schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:44:
Ik heb 2 C1 in gebruik.
De instellingen zijn gewoon Foscam type C1.
Deze kan ik in de App zien wanneer ik op mijn eigen wifi zit.
De camera die ik ook buiten mijn netwerk wil zien in HW, wanneer ik buiten de deur ben, kan ik alleen zien als ik poortforwarding inzet.
Verder heb ik geen consessies gedaan in de kwaliteit van de stream in de camera zelf.
Een half getoonde afbeelding bij een actie heb ik in het begin ook gehad, maar kwam omdat de netwerk verbinding naar mijn camera te traag was. Nu via een netwerkkabel aangesloten en het probleem van halve beelden bij een snapshot is opgelost.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar in ieder geval succes ermee.
[...]
Maar alleen m'n C1 lite wil geen enkel beeld doorgeven via de HW app. Bij instellingen staat wel dat de verbinding succesvol is.
Vermoed dat het iets is met de stream van de C1 lite.
Zal van de week eens een mailtje wagen naar de klantenservice van HW.
Kun je in de homewizard ook met de substream verbinden? En dus lage settings aan de kwaliteit van de camera meegeven? Of werkt dat niet?
Je kunt in het menu van de foscam de kwaliteit van alleen de snapshot op laag zetten. Dit doet dan verder niets af aan je stream.miel schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:29:
Vandaag ook mijn deurbel gekoppeld aan de Homewizard. An sich leuk, maar inderdaad de camerabeelden komen niet door... Ik heb een Foscam HD camera buiten hangen en die zou ik toch graag blijven gebruiken in HD stand ipv in zeer lage kwaliteit stand.
Kun je in de homewizard ook met de substream verbinden? En dus lage settings aan de kwaliteit van de camera meegeven? Of werkt dat niet?
Zojuist binnengekregen. Direct ingesteld en dat gaat verder prima.
Camera is internet goed te benaderen.
Ook vanaf extern is hij te benaderen (port forwarding staat dus goed)
Echter, als ik hem met extern ip in HW zet doet hij niks.
En als ik hem op lokaal ip toevoeg doet hij het zo maar.
Blijft vreemd aangezien ik nog een camera heb welke ik extern wel gewoon kan benaderen.
Nu is die ene camera bekabeld en de nieuwe C1 is op WiFi.
Een brainstorm: Kan het zijn dat doordat de camera middels WiFi verbonden is het via extern ip niet snel genoeg beeld over krijgt en er in de HW een timeout waardoor hij er uit knalt?
Krijg domweg uit de HW de volgende melding: Error: Kan geen verbinding maken met: 'Voordeur' Controleer of de camera nog werkt en dat de gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn.
Hoor graag jullie tips/ideeën.
Is dat een 2e accesspoint?
En zo ja, in welke adres-range krijg je bedraad een IP-adres toegewezen en welke range via dat WiFi-netwerk? (dus echt dat ene WiFi-netwerk waarmee je je camera verbonden hebt)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Zelfde ip range als mn modem. Waarbij mn modem/router van ziggo dhcp is.TD-er schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:44:
Hoe heb je die WiFi geregeld?
Is dat een 2e accesspoint?
En zo ja, in welke adres-range krijg je bedraad een IP-adres toegewezen en welke range via dat WiFi-netwerk? (dus echt dat ene WiFi-netwerk waarmee je je camera verbonden hebt)
Maar als ik vanaf een andere locatie of 3/4g naar mn ip adres browse kom ik gewoon op de camera en kan ik ook gewoon livestream bekijken.
Mijn overige 3 camera's die ook allen via de wifi verbonden zijn en op grotere afstand hangen, werken ook allemaal vlekkeloos. Maar met alleen de C1 loop ik dus tegen het zelfde probleem aan. En ik gebruik geen aparte accespoints.agrovenstein schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:55:
Om even terug te komen op mijn aanschaf van de Foscam C1.
Zojuist binnengekregen. Direct ingesteld en dat gaat verder prima.
Camera is internet goed te benaderen.
Ook vanaf extern is hij te benaderen (port forwarding staat dus goed)
Echter, als ik hem met extern ip in HW zet doet hij niks.
En als ik hem op lokaal ip toevoeg doet hij het zo maar.
Blijft vreemd aangezien ik nog een camera heb welke ik extern wel gewoon kan benaderen.
Nu is die ene camera bekabeld en de nieuwe C1 is op WiFi.
Een brainstorm: Kan het zijn dat doordat de camera middels WiFi verbonden is het via extern ip niet snel genoeg beeld over krijgt en er in de HW een timeout waardoor hij er uit knalt?
Krijg domweg uit de HW de volgende melding: Error: Kan geen verbinding maken met: 'Voordeur' Controleer of de camera nog werkt en dat de gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn.
Hoor graag jullie tips/ideeën.
Zijn er nog meer mensen die dit al eens hebben meegemaakt of nu ondervinden ?
macOS 15.5
Maar hier is de Energylink het nog steeds eens met wat de Youless naar PVoutput stuurt, dus hier nog wel goed.
En de EnergyLink heb ik hier nog niet kunnen betrappen op vreemd gedrag, al is het niet uit te sluiten dat die EnergyLink gewoon een doorgeefluik is en dat de bug in de HomeWizard zit.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Hier een KB artikel van HW: http://www.homewizard.nl/...-foscam-fi9803pv2-fi98xx/
Gaat dus over de RSTP TCP poort 554.
Na dit aangepast te hebben werkt de camera in ieder geval vanaf externe poort. Nu nog de snapshots voor elkaar zien te krijgen.
Tegenwoordig heb ik alles bij mij achter een VPN en heb portforwarding uitgezet.
In de HW heb ik de interne ip adressen gezet. De Snapshots worden netjes gemaakt.
Wel heb ik weer last van halve beelden bij de C1.(bij andere camera's geen last van)
Op mijn tablet met android geeft deze aan dat het tonen van de snapshot niet is gelukt, maar op de Iphone krijg ik wel het snapshot te zien, echter is de onderzijde grijs.

Toch nog maar eens rommelen in de instellingen van de camera ?
agrovenstein schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:45:
Voor wat betreft mijn probleem met de C1
Hier een KB artikel van HW: http://www.homewizard.nl/...-foscam-fi9803pv2-fi98xx/
Gaat dus over de RSTP TCP poort 554.
Na dit aangepast te hebben werkt de camera in ieder geval vanaf externe poort. Nu nog de snapshots voor elkaar zien te krijgen.
http://www.homewizard.nl/...-met-foscam-hd-ip-camera/
Zou dit betekenen dat ze geen Snapshot support leveren op de C1?Hou er rekening mee dat elke thuissituatie anders kan zijn en geheel afhankelijk is hoe uw thuis netwerk is ingericht. Ervaart u nog steeds problemen met bovenstaande instellingen probeert u dan de instellingen nog verder te verlagen. Om welke camera gaat het om ? Dit betreft alle HomeWizard compatible HD camera’s van Foscam zoals de FI98XX serie of de FI99XX serie.
Lijkt een methode om de toegang tot m'n eigen hw te hacken.
Er staat ook geen adres van de makers op!
Het gaat hier om:
https://www.hw-insights.nl
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Eh? Waar, ik zie geen info! Geen naam geen afkomst, lookalike van hw gepikt!Speedy-Andre schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:32:
Zoek op 'insights' in dit topic en je leest er (iets) meer over
Ik doelde op wat @f.welvering postte, een klein projectje om data van de HW veilig te stellen.RuudMR schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:21:
[...]
Eh? Waar, ik zie geen info! Geen naam geen afkomst, lookalike van hw gepikt!
Er zit zo te zien geen voortgang meer in en je zou zoiets eenvoudig zelf kunnen doen met json requests.
1 request is genoeg om de HW data van alle sensors uit te laten spugen
Tja tijd is en blijft een probleem, dus er is inderdaad weinig voortgang in dat project.Speedy-Andre schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:53:
[...]
Ik doelde op wat @f.welvering postte, een klein projectje om data van de HW veilig te stellen.
Er zit zo te zien geen voortgang meer in en je zou zoiets eenvoudig zelf kunnen doen met json requests.
1 request is genoeg om de HW data van alle sensors uit te laten spugen
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
Heb het probleem deels opgelost.agrovenstein schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:06:
Betreffende de Foscam C1 snapshots heb ik het volgende KB van HW gelezen:
http://www.homewizard.nl/...-met-foscam-hd-ip-camera/
[...]
Zou dit betekenen dat ze geen Snapshot support leveren op de C1?
In de instellingen van de C1 "Netwerk/Onvif" even activeren (RTSP: 554)
En de snapshot op laag "Video/Snapshot settings" tevens de optie( Of in staat te stellen timing vast te leggen) aangevinkt op 5sec en schema invullen.
Poort 554 in de router openstellen was niet nodig.
Nu werkt de stream gewoon in de HW app. Maar krijg nog steeds halve snapshots door.
Heb de kwaliteit van de stream teruggezet naar "VGA(640*480) 512K en soms komt er een volledige foto door. Maar dit lijkt pure willekeur te zijn.

Helaas wel aan kwaliteit in moeten leveren dus. Maar had de C1 puur aangeschaft voor de foto bij de deurbel.
Overigens geven de telefoons aan dat het tonen van snapshot niet gelukt is. Terwijl een tablet (galaxy Tab4) wel een halve foto laat zien.
Ik kreeg ook al eerder te horen van Homewizard support om de snapshots werkend te krijgen, mijn Full HD Foscam stream settings terug te schroeven naar 640x480 VGA.RayCom schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:55:
[...]
Heb het probleem deels opgelost.
En de snapshot op laag "Video/Snapshot settings" tevens de optie( Of in staat te stellen timing vast te leggen) aangevinkt op 5sec en schema invullen.
Nu werkt de stream gewoon in de HW app. Maar krijg nog steeds halve snapshots door.
Heb de kwaliteit van de stream teruggezet naar "VGA(640*480) 512K en soms komt er een volledige foto door. Maar dit lijkt pure willekeur te zijn.![]()
Helaas wel aan kwaliteit in moeten leveren dus. Maar had de C1 puur aangeschaft voor de foto bij de deurbel.
Overigens geven de telefoons aan dat het tonen van snapshot niet gelukt is. Terwijl een tablet (galaxy Tab4) wel een halve foto laat zien.

Kan je een screenshot plaatsen van je instellingen van video en snapshots?RayCom schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:55:
[...]
Heb het probleem deels opgelost.
Heb de kwaliteit van de stream teruggezet naar "VGA(640*480) 512K en soms komt er een volledige foto door. Maar dit lijkt pure willekeur te zijn.![]()
Krijg het maar niet voor elkaar dat de snapshots doorkomen...
Helaas te weinig karma om een screenshot te plaatsen.agrovenstein schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:40:
[...]
Kan je een screenshot plaatsen van je instellingen van video en snapshots?

Maar je hebt PB.
In de camera c1 staan bij Video Setting:
Stream Type HD Mode
Resulution 720 p
bitrate 1M
Frame rate 23
Key frame intrval 46
Variable bitrate Yes
Substream Stream type HD Mode
Resolution QVGA (320*180)
Bitrate 200K
Frame rate 15
Key frame interval 45
Snapshot setting :
Manual snap Quality Low
Pictures Save To None
Vinkje bij Enable timing to capture staat niet aangevinkt.
Op mijn tablet zie ik eerst een half beeld, maar wanneer je op de afbeelding klikt wordt deze groot.
Geen last meer van halve grijze afbeeldingen.😃
agrovenstein schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:40:
[...]
Kan je een screenshot plaatsen van je instellingen van video en snapshots?
De post is al enige tijd geleden maar zou je dit iets specifieker willen uitleggen hoe dit te doen.bhoek schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:36:
[...]
somfy rts werkt perfect, heb al een jaar 6 somfy motoren op de hw. (rolluiken en schermen)
wel is het zo dat ik een aanpassing bij een groot luik met openslaand raam hheb gemaakt, middels een magneet schakelaar wordt een relais bekrachtigd wanneer het raam dicht is, bij meer dan 10 graden open, valt het relais af en wordt de voeding naar de somfy onderbroken, dit om evt beschadiging te voorkomen,
mijn luik heeft nl geen auto stop wanneer het tegen obstakels (raam) komt. dat relais dingetje is een gemodificeerde klok timer van de gamma, dat relais erin en de behuizing is nl geschikt hiervoor.
Of bestaat hier inmiddels een kant en klare oplossing voor dat de elektriciteit onderbroken wordt als er een raam open staat?
Wat ik gedaan heb is een magneetcontact op de deur in mijn geval, dat schakelt een stekker (aan/uit) waarin de motor van de screen gevoed wordt...LJ80 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:30:
[...]
De post is al enige tijd geleden maar zou je dit iets specifieker willen uitleggen hoe dit te doen.
Of bestaat hier inmiddels een kant en klare oplossing voor dat de elektriciteit onderbroken wordt als er een raam open staat?
Dus deur op = magneetcontact open = stekker uit, dus geen stroom op de screen...
Deur dicht = magneetcontact dicht = stekker aan, dus screen kan naar beneden...
Werkt perfect!
Het ging me alleen om dit specifieke stukje:
Dus wat voor magneetcontact (type) heb je hoe aangepast zodat dit zo op deze manier werkt.miel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:54:
[...]
"een magneetcontact op de deur in mijn geval, dat schakelt een stekker (aan/uit) "
Ik heb dit magneetcontact zitten: http://www.homewizard.nl/...eet-contact-amst-606.htmlLJ80 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:02:
Bedankt voor je snelle reactie, dat begreep ik al.![]()
Het ging me alleen om dit specifieke stukje:
[...]
Dus wat voor magneetcontact (type) heb je hoe aangepast zodat dit zo op deze manier werkt.
dan een taak die dus de stroom van de stekker (http://www.homewizard.nl/...bediening-apa3-1500r.html) waar de motor van de screen op aangesloten is schakelt...
Dat is alles....
Sinds een paar weken heb ik dat, maar kan gewoon zonder problemen de HW app openen.
Oke ik snap je nu maar dat is anders als "bhoek" omschreef volgens mij.miel schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:32:
[...]
Ik heb dit magneetcontact zitten: http://www.homewizard.nl/...eet-contact-amst-606.html
dan een taak die dus de stroom van de stekker (http://www.homewizard.nl/...bediening-apa3-1500r.html) waar de motor van de screen op aangesloten is schakelt...
Dat is alles....
Wat jij werkt ook met kaku, maar dat is juist onbetrouwbaar of er een schakeling is aangekomen en dan zou het rolluik alsnog kunnen crashen op het raam.
klopt, maar omdat je het magneetcontact ook rechtstreeks op het stopcontact aan kunt sluiten en die twee vaak behoorlijk in de buurt van elkaar zitten, heb ik persoonlijk nog geen storing gemerkt...LJ80 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:31:
[...]
Oke ik snap je nu maar dat is anders als "bhoek" omschreef volgens mij.
[...]
Wat jij werkt ook met kaku, maar dat is juist onbetrouwbaar of er een schakeling is aangekomen en dan zou het rolluik alsnog kunnen crashen op het raam.
Mijn samsung tv heeft wifi kan ik daarmee aanschakelen?
Dat zou wellicht kunnen. Bedienen is een groot woord maar je zou wellicht middels HTTP GET of HTTP PUT of iets dergelijks een API commando naar de tv kunnen sturen voor On/Off bijvoorbeeld. Zoek ff op Google of ander topic naar de juiste commando's.Klik schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:36:
Wat kan je eigenlijk met ip schakelaar in homewizard?
Mijn samsung tv heeft wifi kan ik daarmee aanschakelen?
Heeft even geduurd maar ik ben blij dat het nu weer werkt.
Idd en ben blij dat ze ook netjes terugkoppeling geven.miel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:32:
Vandaag een mail van Homewizard gekregen dat het backup issue nu opgelost is!
Heeft even geduurd maar ik ben blij dat het nu weer werkt.
Oh ledje van de kwhmeter knippert wel maar lampje op de s1poort niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Sjors81 op 06-05-2017 10:13 ]
De S0 poort op de Energylink is polariteit gevoelig.Sjors81 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:12:
Even een helpvraag. Heb gisteren zonnepanelen gekregen en heb voor het uitlezen een kwhmeter laten aansluiten zodat ik deze kan koppelen met de energylink. Nu heb ik een draad vanaf de s0 (staat 20 bij de aansluiting) aansluiting van de kwhmeter aangesloten op de linkeringang van de s1poort op de energylink. Vervolgens in de app de s1 poort ingesteld. De app geeft keurig aan dat de energylink is bijgewerkt. Ik meen mij te herinneren dat hij wel even een paar sec het verbruik liet zien maar nu blijft hij maar op 0 staan terwijl er wel degelijk stroom wordt opgewekt. Wat doe ik verkeerd?
Oh ledje van de kwhmeter knippert wel maar lampje op de s1poort niet.
Links zit de + rechts de -, misschien beide draadjes even omdraaien.
De magneet schakelaar op de schuurdeur -AMST606-, open licht aan en gesloten licht uit, geeft het signaal niet meer door aan de ACM1000 het bij sluiten van de deur.
Ook de ASUN650 op de logeerkamer, welke altijd goed werkte voor het openen en sluiten van de rolluiken heeft nu kuren, als de schakelaar op omhoog word gedrukt dan gaat het rolluik omhoog alleen als je dan op stop drukt dan komt het signaal niet door, rolluik stopt niet, en gaat het rolluik omhoog tot eigen afslag.
En in de afstanden tussen de homewizard en de ontvangers is geen verandering gekomen, niets gedraaid en er ook geen aluminium of stalen afscherming tussen geplaatst.
Probeer anders een dummy-apparaat in HomeWIzard aan te maken en probeer de code te leren.
Als dat werkt, is er dus een KAKU apparaat vrijwel continue aan het zenden en kun je achterhalen welk apparaat.
Andere mogelijkheid is dat bijvoorbeeld een weerstation met (bijna) lege batterijen in de buurt zit.
Wel heb ik er nu een apparaat met nummer in gezet, die mag om de zoveel tijd de homewizard wakker houden door een niet bestaand apparaat met code aan en uit te zetten.
Eigen weerstation vorige week van nieuwe batterijen voorzien omdat die de buitenthermometer af en toe niet zag en die nexus vreet batterijen.
Aangezien ik een lijstje bij hou van de data waarop de batterijen vervangen zijn was die nexus dus weer aan de beurt.
En de AMST606 had net een paar maanden een nieuwe batterij en heeft ook een externe antenne zoals hier op het forum eens was beschreven en ik het ook zo heb aangepast.
Verder gekeken of ik een nieuw SSD in een WiFi scan tegen zou komen maar daar is hier in de buurt ook niet veel in aangepast, screenschot van een maand geleden was zelfde als nu dus ook geen andere MAC-adressen van eventueel vervangen modems of routers in de buurt.
Vandaar dat ik dus de homewizard, die ik uiteraard ook even van de stroom had gehaald, de schuld gaf.
Maar als er meer iedeeën zijn of komen hou ik mij natuurlijk aanbevolen en kan ik die eventueel aanpassen of uitsluiten.
Maar er zijn vrij veel apparaten die op 433 MHz werken, waaronder weerstations, maar ook de afstandsbediening van je auto. (mijn Volvo en voorheen de Ford in elk geval wel)
Wanneer je dus problemen ervaart op de 433 MHz band, zou het maar zo kunnen zijn dat het slot van je auto ook minder goed reageert.
Let daar ook eens op, of je auto bijvoorbeeld thuis pas op een kortere afstand reageert dan bijv. op je werk.
Dus als het signaal op die wijze niet goed werkt is het te begrijpen dat je ook naar het WiFi signaal gaat kijken of daar veranderingen zijn om uit te sluiten dat daar een storing in zou kunnen zitten.
Voor de zekerheid van alle thermometers en de regenmeter de batterijen vervangen, volgens mijn lijstje van de afgelopen jaren waren er een paar binnen korte tijd ook al aan de beurt.
De enige verandering is nu dat ik ook regen kan terug leveren volgens mijn regenmeter, die geeft -161.8 aan.

Misschien een waterleiding-lekkage in de kruipruimte?wbkk schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:57:
De enige verandering is nu dat ik ook regen kan terug leveren volgens mijn regenmeter, die geeft -161.8 aan.
Ja dat soort dingen zijn altijd zo vervelend. Altijd als ik de batterijen verwissel in de thermometers in huis meten ze -1 of 0 voor 1x en die blijven dan in grafieken terugkomen. Zo kloppen o.a. de jaargrafieken niet meer en hebben daarna meetpunten van een minimale temp van 0. Hoe moeilijk moet het zijn dat te kunnen filteren? Of ons een optie te geven ongeldige data punten te wissenwbkk schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:57:
Voor de zekerheid van alle thermometers en de regenmeter de batterijen vervangen, volgens mijn lijstje van de afgelopen jaren waren er een paar binnen korte tijd ook al aan de beurt.

Dat is te proberen maar wie denkt er aan om de thermometers, batterijen en een schroevendraaier mee te nemen en ergens op een bankje in een park te gaan zitten om daar de batterijen te verwisselen.RobbyMoody schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:09:
Zou het helpen om de batterijen te wisselen buiten het bereik van de Homewizard?
Natuurlijk kan je ook in een gesloten bestelbus gaan zitten of een zeecontainer die vlakbij staat waar ze aan het verbouwen zijn.
Maar aan de overkant van de straat op de stoeprand gaan zitten kan ook hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door wbkk op 09-05-2017 13:33 ]
Je kan ze ook wisselen binnen het bereik van de HW maar dan van te voren even de spanning eraf halen.RobbyMoody schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:09:
Zou het helpen om de batterijen te wisselen buiten het bereik van de Homewizard?
Begin je ook weer fris met allemaal nieuw gevonden sensoren.
Ja ook dat gaat niet helemaal op. Soms als ik mijn HW reset dan pakt hij ook 0 voor de temperatuur van sommige sensoren. Ook dan zit er zo'n vervelende dal in mijn grafiekenmike123 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:52:
[...]
Je kan ze ook wisselen binnen het bereik van de HW maar dan van te voren even de spanning eraf halen.
Begin je ook weer fris met allemaal nieuw gevonden sensoren.
Is dit hetzelfde als wat homewizard deed met een ander stuk hardware?
[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 10-05-2017 11:22 ]
Aha, misschien moet ik dan maar eens aan hen gaan vragen hoe de interface werkt.stormfly schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:21:
http://www.flowproducts.nl/index.php/2017/04/28/thuisveilig/
Is dit hetzelfde als wat homewizard deed met een ander stuk hardware?
De API lijkt namelijk wel anders te zijn dan van de gewone HomeWizard. En ik wil het graag integreren met Domoticz (of Home Assistant (later)).
Dat hoef je dus niet te doen, die maken de plastic behuizing.
(Ik had ze gemaild)
[ Voor 8% gewijzigd door Balachmar op 11-05-2017 09:59 ]
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Homebridge ingesteld.. en toen kwam ik er ineens achter dat een handige landgenoot een plugin voor ICY thermostaten (die Essent levert; van die e-thermostaat dingen) gemaakt had! Even stoeien ermee maar het werkt echt super!
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik heb zitten grasduinen, maar ben niet het antwoord op mijn vraag tegengekomen (misschien staat het wel ergens, maar ik heb het niet weten te vinden).
Ik heb een schakelaar in de schuur. Deze gaat wel aan met de HW, maar uitschakelen lukt niet. Antennemod is al uitgevoerd. Maar ook als ik de antenne eraf haal, zie ik hetzelfde effect, het aanzetten lukt wel, maar vanaf dezelfde plek uitzetten niet. Als ik de HW dichterbij breng, lukt het uitzetten wel. Iemand enig idee (en hopelijk ook een oplossing)?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v114; IthoDaalderop CoolCube
Verwijderd
Ik geef je 3 mogelijkheden:RGHW schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:47:
......Ik heb een schakelaar in de schuur. Deze gaat wel aan met de HW, maar uitschakelen lukt niet. Antennemod is al uitgevoerd. Maar ook als ik de antenne eraf haal, zie ik hetzelfde effect, het aanzetten lukt wel, maar vanaf dezelfde plek uitzetten niet. Als ik de HW dichterbij breng, lukt het uitzetten wel. Iemand enig idee (en hopelijk ook een oplossing)?
1: ook op de schakelaar een antennemod uitvoeren,
2: de schakelaar vervangen (ik had er ooit een die wel altijd uitschakelde maar vaak niet aan),
3: een kaku-repeater AEX-701 inzetten.
Bijvoorbeeld een LED-lamp.
er zit een ledlamp aan inderdaad. En ja, als ik stekker eruit trek, dan werkt het keurig..... Maar dan komt mijn wedervraag: weet je een truc (en wel gek dat dit storing geeft, tegenwoordig is het meer led dan wat anders...).TD-er schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:27:
Zit er iets op die schakelaar wat de ontvanger kan storen?
Bijvoorbeeld een LED-lamp.
En hebben de afstandbedieningen daar dan minder last van?
De meeste LED-lampen hebben elektronica erin zitten om de LEDs aan te sturen.
Die elektronica kan de ontvanger storen, vandaar dat 'ie wel aan gaat, maar niet meer uit.
Wat je kunt doen is de ontvanger en de lamp verder van elkaar te monteren.
ik heb in huis zelf een paar van deze:dfrenner schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 06:24:
Is er een manier om de smartware lampen ook fysiek met knop te bedienen? Dus een soort dimbare knop op de muur plakken?
https://www.klikaanklikui...dloze-wandschakelaar.html
je hebt ze zowel dubbel als enkel. klik je 2x op aan dan gaat de lamp in dimmode, dus wordt hij feller en weer donkerder. werkt perfect. ik neem aan dat dat gewoon met die lampen ook werkt
Inderdaad, de KAKU draadloze dimmers werken goed. Ik heb ze in het verleden gebruikt (alleen dan zonder de HW ertussen), maar dat ging prima. Uiteraard moet de lamp wel een ingebouwde dimmer hebben.dfrenner schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 06:24:
Is er een manier om de smartware lampen ook fysiek met knop te bedienen? Dus een soort dimbare knop op de muur plakken?
Dank. Ik ga testen met een verlengsnoer ertussen.TD-er schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:43:
Ik weet dat het een optische sensor is Rn gevoelig voor stof maar dit is nu de tweede keer en heb ik met andere rookmelders nog nooit gehad.
Daarop zoeken levert geen Google resultaten anders dan de HW shop. Ik vind 2,50 euro voor 1 zo'n connector wel erg duur. Ik kwam via Google nog wel op thermal block connector uit, maar dat zijn ze volgens mij niet. Lijkt me dat conrad dit spul ook wel (veel goedkoper) heeft.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Er zit nu een 3 standen schakelaar in de keuken(op een onhandige plek weggewerkt?!)
Graag wil ik deze kunnen gaan schakelen met de HW, het liefst natuurlijk alle 3 de standen maar van 1 naar 3 is ook al voldoende. Deze wil ik gaan schakelen middels schakelaar in badkamer en/of luchtvochtigheid en tijdstip.
Het liefst zet ik de ontvanger tussen de perilex stekker van de WTW zelf. Als ik hem in de keuken plaats denk ik niet dat het bereik voldoende om draadloos te bedienen is vanuit de badkamer.
Ik heb verschillende posts gelezen maar telkens is de situatie en oplossing weer net iets anders.
Is er vandaag de dag een goede duidelijke oplossing hiervoor beschikbaar?
Beide schakelaars uit is stand 1, een van de Kaku's aan is stand 2 of 3.
De Acm-3000H2 is een 2-voudige inbouwschakelaar waar je draden in kan vastschroeven
Wel opletten wat je doet, je merkt het vanzelf als het licht uit gaat
Heb zelf ooit de Itho gedaan , zie martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"Fuske schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:16:
Ik heb even een vraagje aangaande het schakelen van een WTW unit (Stork uit 2002)
Er zit nu een 3 standen schakelaar in de keuken(op een onhandige plek weggewerkt?!)
Graag wil ik deze kunnen gaan schakelen met de HW, het liefst natuurlijk alle 3 de standen maar van 1 naar 3 is ook al voldoende. Deze wil ik gaan schakelen middels schakelaar in badkamer en/of luchtvochtigheid en tijdstip.
Het liefst zet ik de ontvanger tussen de perilex stekker van de WTW zelf. Als ik hem in de keuken plaats denk ik niet dat het bereik voldoende om draadloos te bedienen is vanuit de badkamer.
Ik heb verschillende posts gelezen maar telkens is de situatie en oplossing weer net iets anders.
Is er vandaag de dag een goede duidelijke oplossing hiervoor beschikbaar?
Ik ken de Stork niet maar gemak bij de Itho is dag je kunt schakelen op de print en de laatste stand onthouden blijft en dus je gewone schakelaars blijven werken.
De Homewizard en schakelaars zijn niet van hun plaats geweest, zitten vast, er is geen stroomstoring geweest en de stroomsterkte is al dagen lang stabiel op 229V.
Dan mag je er volgens mij van uit gaan dat de communicatie tussen de homewizard en de daarop ingestelde en dus ook aangesloten apparaten goed werken en goed blijven werken.
De router is ook niet van de stroom af geweest dus de WiFi verbinding tussen de router, de iPad en de homewizard zou goed moeten werken.
Alle homewizard onderdelen waar één of meerdere batterijen in zitten hab ik vorigekeer al van nieuwe voorzien dus daar kan het ook niet aan liggen, van alle batterijen de sterkte opgemeten voordat ik ze ging gebruiken.
Wie heeft er nog een tip om uit te zoeken of de homewizard de eerstvolgende keer dat de ventilator (ACM1000) op zolder weer aan gaat deze ook weer op de daarna ingestelde tijd uitschakeld, dit gebeurd drie keer op een dag zoals ingesteld in de homewizard.
Nu even de homewizard enkele minuten van de stroom af gehad om deze geheel te laten ontladen en weer aan gezet.
Dit om uit te sluiten dat de ventilator de ontvangst stoort van de ACM100
Alleen de verlichting van de kamer heeft de storing over genomen, dus die kan ik wel met de iPad en iPhone app aanzetten maar niet UIT, gelukkig kan het uitschakelen nog wel met de AYCT102 (afstandsbediening).
Het zal mij benieuwen wat volgt en ga er op dit moment maar vanuit dat het van mij zo mag blijven als het nu is, de schakelaar van de kamerlamp ga ik eerst een reset geven en opnieuw aanmelden.
Als 'ie vrijwel meteen een code leert, weet je dat er iets flink staat te zenden en waarschijnlijk met een bijna lege batterij zit. (bewegingsmelders zijn goede kandidaat).
En gisteren even te vroeg blij geweest, met een dooie kat blijkt nu, de ventilator was dus vannacht weer niet uit gegaan (wel aan dus).
Dit is nu niet zo erg maar in de wintertijd gooit hij dan alle warmte naar buiten en dat is niet de bedoeling, zitten er straks 100 kraaien op mijn dak in de warme lucht en daar heb ik niets aan.
De schakeling wel op een andere wijze ingesteld nu, van een losse aan en losse uitschakeling nu aan tijd met aanschakelen en daarin de tijg gezet dat de schakelaar uit moet gaan na 15 minuten.
Dummy schakelaar leverde geen code op uitgeprobeerd op signalering, weer en schakelaars dus of ik nu wat verder ben gekomen is te betwijfelen, in de bewegingsmelders nu ook maar nieuwe batterijen geplaatst om die ook maar uit te sluiten als verdachte storings apparaten.
Dus vandaar mijn vraag over de ACM1000.
[ Voor 7% gewijzigd door wbkk op 21-05-2017 07:27 ]
U vraagt, wij draaienwbkk schreef op zondag 21 mei 2017 @ 07:21:
Is er voor de AMC1000 ook een antenne modificatie mogelijk daar had ik eerder nog niet naar gekeken.
[...]
Let wel op de waarschuwingen, want afhankelijk van hoe je de boel aansluit, staat de fase op de antenne-spriet.
In elk geval is 'ie niet galvanisch gescheiden van het net, dus antenne goed isoleren.
[ Voor 25% gewijzigd door TD-er op 21-05-2017 09:35 ]

Gelijk maar aangepast en natuurlijk is het een verbetering, ga ik gewoon van uit, en moet ik dus even de komende schakel-tijden afwachten of het goed werkt.
Rode puntje aan de antennedraad is krimpkous en is iets langer dan de draad om aanraking van de kern te voorkomen.
Schakelen met de iPhone vanuit de keuken, begane grond, de badkamer 1ste verdieping en bij de ventilator op zolder werkt in ieder geval prima. TD-er bedankt voor de snelle service.
[ Voor 72% gewijzigd door wbkk op 21-05-2017 14:47 ]
Nog geen zin om de app te resetten, eerst eens wachten totdat ik thuis ben om te kijken of het via wifi wel werkt (internetverbinding thuis werkt overigens gewoon en vanochtend voor de update had ik nog connectie).
Iemand anders al de update gedaan?
[edit]
Laat maar, ik had mijn wachtwoord veranderd, ik dacht dat dat alleen voor de webshop was

Wel jammer dat je daar geen betere melding op krijgt in de app, maar OK, ik kan weer verder
[ Voor 20% gewijzigd door Klippy op 22-05-2017 19:28 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Je kunt een taak maken die wordt getriggerd door het uitschakelsignaal van de bedieningsschakelaar.Fuske schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:22:
........ Echter hoe krijg ik het nu voor mekaar om wanneer lamp badkamer weer wordt uitgezet dat deze nog een X aantal minuten op stand 3 blijft staan? Dit moet toch mogelijk zijn?
De taak schakelt de WTW "aan" en automatisch 3 minuten later weer uit. Waarschijnlijk gaat hij even uit omdat de HW wat tijd nodig heeft om het 'uit'signaal te verwerken en de taak uit te voeren, maar het effect is er.
Gebruik voor de taak een andere code voor de WTW-schakelaar dan die van de handschakelaar/zender.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 19:02 ]
Ik heb er een verlengsnoer tussen gezet en nu werkt het al een stuk beter. Dank.TD-er schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:43:
de helpdesk van HomeWizard komt ondertussen niet veel verder dan: 'het zijn radiogolven'
Oké, en hoe krijg ik enkel het uitsignaal? En daarnaast kun je geen taak aanmaken met een schakelaar als trigger volgens mij?Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:00:
[...]
Je kunt een taak maken die wordt getriggerd door het uitschakelsignaal van de bedieningsschakelaar.
De taak schakelt de WTW "aan" en automatisch 3 minuten later weer uit. Waarschijnlijk gaat hij even uit omdat de HW wat tijd nodig heeft om het 'uit'signaal te verwerken en de taak uit te voeren, maar het effect is er.
Gebruik voor de taak een andere code voor de WTW-schakelaar dan die van de handschakelaar/zender.
De oriëntatie van de ontvanger maakt ook uit.RGHW schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:54:
[...]
Ik heb er een verlengsnoer tussen gezet en nu werkt het al een stuk beter. Dank.
de helpdesk van HomeWizard komt ondertussen niet veel verder dan: 'het zijn radiogolven'
Als je antenne van de homewizard verticaal staat, moet de antennespriet van de ontvanger ook verticaal staan.
Probeer dus de ontvanger zo te roteren dat 'ie de antenne parallel heeft aan die van de zender.
Dit topic is gesloten.
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!