Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 10:49
Ik heb momenteel de vrij simpele Dirt Devil robotstofzuiger, maar die is dus niet te programmeren of koppelen met de HW. Tijd dus voor een upgrade!

Op de HW site stond een Roomba stofzuiger met een Thinking Cleaner add on om hem "slim" te maken. Maar deze zijn beide verdwenen en ook op de site van de Thinking Cleaner is deze ook niet meer leverbaar.

Zijn er ervaringen met (andere) robotstofzuigers i.c.m. de HW?

En van de mensen die ervaring hebben met de combi Roomba en Thinking Cleaner, voegt de HW verbinding wat toe of is een te programmeren robotstofzuiger (met eigen app) voldoende??

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoachKoos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:08:
Ik heb momenteel de vrij simpele Dirt Devil robotstofzuiger, maar die is dus niet te programmeren of koppelen met de HW. Tijd dus voor een upgrade!

Op de HW site stond een Roomba stofzuiger met een Thinking Cleaner add on om hem "slim" te maken. Maar deze zijn beide verdwenen en ook op de site van de Thinking Cleaner is deze ook niet meer leverbaar.

Zijn er ervaringen met (andere) robotstofzuigers i.c.m. de HW?

En van de mensen die ervaring hebben met de combi Roomba en Thinking Cleaner, voegt de HW verbinding wat toe of is een te programmeren robotstofzuiger (met eigen app) voldoende??

Ben benieuwd!
Heb al een paar jaar de Roomba met Thinking Cleaner. Homewizard voegt hier weinig aan toe eigenlijk. Zij doen niets meer dan de on/off api Url aansturen. App van thinking cleaner en ook support zijn goed. Heb wel paar keer de thinking cleaner opnieuw moeten inregelen. Indien de roomba langer dan 24 uur buiten de Dock heeft gelegen dan raakt de thinking cleaner zijn geheugen leeg. Dat gebeurt natuurlijk bijna nooit maar toch. Verder werkt het naar volle tevredenheid. Let wel ff op dat de top plaat van thinking cleaner de roomba een fractie hoger maakt.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook al een paar jaar de Roomba met Thinking Cleaner. Nog nooit support nodig gehad.
Naar aanleiding van de vraag van CoachKoos even de site bezocht. Krijg de indruk dat het product niet meer leverbaar is! Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:26
Kecin schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:21:
Je kan prima de stroom eraf halen bij een Hue lamp. Echter na het (her)starten zal die zo vel mogelijk wit weergeven. Dit juist in verband met veiligheid, heb je namelijk nood en je drukt op de knop wil je gelijk een zo goed mogelijk lichtpad hebben, en niet de dimstand van gisteravond :).

Ondertussen heb ik 20+ Hue lampen en wil nooit meer terug, fantastisch, storingloos, de vriendin snapt het, perfect _/-\o_
Dit dus, ik vind die veiligheid dus helemaal niet zo slecht bedacht. Daarnaast vind ik het een enorm voordeel om niet al mijn domotica op 1 smaak te zetten. Homewizard regelt hier de lampen in de avond.
Veranderen van sfeer of lichtsterkte doe ik met de ab of de Hue app. Als Homewizard weer eens hapert - en dat doet hij hier zelden tot nooit - heb je een Hue systeem achter de hand wat wél altijd reageert.

Maar goed, ik wil dus absoluut niet alles op 1 systeem, bewust en het is niet omslachtig (of niet hinderlijk lig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Hier ook veel verbindingsproblemen gehad van buitenaf. Op mijn WiFi net deed alles het altijd wel. Bleek uiteindelijk toch aan de slechte Ziggo ubee router te liggen. Nu een connect box van Ziggo en het loopt als een trein. Nog geen problemen meer gehad.
stormfly schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:33:
[...]

Je hebt in ieder geval meer info achterhaald dan wat nu mogelijk is met de filtering bij de support desk, voel je er wat voor om samen nog een keer die persoon van jou te gaan contacten?

De cloud omgeving werkt als volgt, letop dit is reverse engineering ;-)

Hoe het lijkt te functioneren:
De homewizard cloud omgeving kijkt naar het publieke IP van de HW en naar het publieke IP van de app. Als deze overeen komen zegt hij tegen de App "gebruik de niet cloud, want je zit op hetzelfde netwerk". De app gaat dan wachten voor de UDP beacon probe (zie eerdere post met screenshot), en zodra hij die gevonden heeft weet hij het IP van de HW in het LAN en logt in.

Bij mij werkt de homewizard cloud altijd, ik kan dat testen om terug te schakelen naar 4G waarbij mijn publieke IP wijzigt van de IOS app en de cloud actief wordt. Daarmee concludeer ik dat mijn homewizard dus altijd goed verbonden is met mijn WiFi.

Ik dacht ik gooi de homewizard in vlan 2 (internet only / Internet of Things vlan) maar dan gaat het mis. Dat komt omdat ze een publieke IP check hebben ingebouwd. Daarmee wacht de app op de UDP beacon probe, maar die wordt weggefilterd van vlan 2 naar 1 vanwege security redenen.

Als ze die publieke IP check niet hadden gehad dan had mijn vlan 2 setup prima gewerkt, immers mijn HW doet het altijd via de cloud en dan had ik een snelle responsive app gehad.

Hoe het beter zou kunnen functioneren:
Als de cloud al een publiek ip check uitvoert, dan kan de cloud ook het LAN ip leren en dat aan de iOS app doorgeven. Hiermee kan die zeer brak functionerende UDP probe discovery uitgefaseerd worden. Alle mobiele device zijn helemaal getuned tot maximale power savings voor WiFi, waardoor die UDP probe discovery niet betrouwbaar (meer) is (op de PC werkt het wel allemaal goed).

Algemeen:
Ik vraag me een beetje af of ze niet met HW 2.0 bezig zijn en dit allemaal een beetje "aanpappen en nathouden" voor de 1.0 versie?

Actuele vacatures:

- Frontend developer / UI-designer
- Mobile developer (iOS / Android)
- Hardware engineer

Zie de vacatures, is het pand leeggelopen vanwege gebrek aan bedrijfsvisie of is dit het team voor HW 2.0?

Ze zijn grof laat met de 2.0 versie, dat zullen ze zelf ook wel inzien nu de markt booming is. Zoek eens op marktplaats elke dag komt er een advertentie bij " homewizard te koop ivm overstap ander system"

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

TD-er schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:22:
[...]

Zoals @Verwijderd al aangaf, gaat het niet om de kracht, maar om de inductiepieken die zo'n apparaat afgeeft.
En als ze via de schakelaars zelf zouden zijn gegaan, zou je mogelijk minder problemen hebben gehad (mits belasting < 1000 Watt), aangezien de ACM-1000 een van de weinige KAKU schakelaars is die TL-verlichting kan schakelen en dus een relais heeft wat wel met inductiepieken overweg kan.
Alleen aan de andere kant, op het net zelf, zit niet echt een beveiliging hiertegen.
Beide schakelaars vervangen en alles functioneert weer. Ben nog even bezig geweest met de defecte schakelaars maar er is geen leven meer in te krijgen. Liggen inmiddels in de prullenbak.

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kok36935 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:57:
[...]

Beide schakelaars vervangen en alles functioneert weer. Ben nog even bezig geweest met de defecte schakelaars maar er is geen leven meer in te krijgen. Liggen inmiddels in de prullenbak.
Als je weer zo'n klus hebt, dan kun je het best kort bij de schakelaars een overspanningsbeveiliging plaatsen, zoals voor bijv. bescherming tegen blikseminslag. Kost minder dan een schakelaar en houdt het wellicht langer vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:46
In 2014 heeft iemand een keer een Excel sheet gemaakt met VBA om de energylink uit te lezen. Het stond op dit forum, http://homewizard-users.proboards.com/thread/75/dataexport-vanuit-homewizard
Link naar xlsm bestand www.reneboer.demon.nl/files/HomeWizard.xlsm
Heeft iemand hier dit al eens aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-09 17:01
Iemand bekend met de Foscam R2?
Ik wil graag of de detectie uit schakelen als ik thuis ben middels de knoppen, of ik wil hem verdraaien middels de preset in een http-get schakelaar.

Ik weet niet hoe ik deze "taken" kan uitlezen in de pagina van de camera, mijn kennis is hiervan te beperkt.

Edit:Onderstaande gerbuikte ik voor mijn 'oude' camera
http://000.000.0.0:00/decoder_control.cgi?user=user&pwd=password2010&command=35

Gevonden:
Deze is voor de Foscam (R2 getest)
http://123.456.7.8:90/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=ptzGotoPresetPoint&name=test&usr=admin&pwd=

[ Voor 33% gewijzigd door Henkhuppelschot op 13-03-2017 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Henkhuppelschot schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:19:
Iemand bekend met de Foscam R2?
Ik wil graag of de detectie uit schakelen als ik thuis ben middels de knoppen, of ik wil hem verdraaien middels de preset in een http-get schakelaar.

Ik weet niet hoe ik deze "taken" kan uitlezen in de pagina van de camera, mijn kennis is hiervan te beperkt.

Edit:Onderstaande gerbuikte ik voor mijn 'oude' camera
http://000.000.0.0:00/decoder_control.cgi?user=user&pwd=password2010&command=35

Gevonden:
Deze is voor de Foscam (R2 getest)
http://123.456.7.8:90/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=ptzGotoPresetPoint&name=test&usr=admin&pwd=
Misschien kan je hier iets mee. Heb zelf geen camera om te proberen.
http://foscam-uk.com/download/SDK/
http://www.camarasip.es/descarga/IP_Camera_CGI_(SDK).pdf
Komt van deze website, http://stackoverflow.com/questions/40729450/is-there-an-api-for-foscams-ip-camera-r2
Staat ook een voorbeeld bij om 1 en ander te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik weet niet of er nog mensen op zoek zijn naar rookmelders:

http://www.ibood.com/home...ppelbare-rookmelders.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Een mooi alternatief voor om je bestaande gordijnen te automatiseren. Te gebruiken met een API maar zag in de comments staan dat het ook KAKU ondersteund, dus dan ook HW?

https://www.kickstarter.c...-existing-curtains-smart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
ik heb ineens een probleem met push notificaties. probeer dit op een nieuw ios device te implementeren, maar krijg het niet voor elkaar. via de app/settings staat er een push receiver wat gelijk is aan de device naam. Alleen in tasks kan ik die niet kiezen. Hoe kan je je device opnieuw registreren met ios notificaties zonder dat ik dat hele ding opnieuw moet configureren ?

heb het gevonden :/ zit gewoon onder account/my profile

Iets anders, bij de aanschaf zit toch een automatische maand backup ?. bij mij was de laatste gedaan in december '16. hebben jullie dat ook ?

Mijn HW werkt al maanden goed, dus kijk er niet vaak naar het dashboard, bij het klooien met die notificaties zag ik het

[ Voor 31% gewijzigd door bhoek op 18-03-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
bhoek schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:18:
[s]

Iets anders, bij de aanschaf zit toch een automatische maand backup ?. bij mij was de laatste gedaan in december '16. hebben jullie dat ook ?

Mijn HW werkt al maanden goed, dus kijk er niet vaak naar het dashboard, bij het klooien met die notificaties zag ik het
Laatste backup 16-03-2017 18:50:10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhoek
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Laatste backup 16-03-2017 18:50:10
ok, ik zie idd er nog 1 op 31-01-2017, maar in het backup dashboard laat ie zien laatste update dec 2016.
aangezien ieder maand is en feb geen backup heeft, probeert ie natuurlijk 31 feb wat niet kan.
buggy dus weer. ik vrees dat niemand van HW naar gemelde bugs omkijkt, dus laat maar weer. De rest werkt nog steeds. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
heb nu toch maar eens de hue gekoppeld. Vooralsnog heb ik alleen de relatief nieuwe ambiance lampen, die kun je dus via de hue app met wit tinten instellen. de HW schakelt de hue-ambiance lampen wel keurig aan en uit, maar alleen het dimnivo kun je instellen. dus de laatste wit tint welke via de hue app of hue schakelaar is ingesteld wordt dooe HW aangezet met een bepaald dimnivo.

Kan je met de HW ook van de ambiance lampen wittinten instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bhoek schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:52:
[...]

ok, ik zie idd er nog 1 op 31-01-2017, maar in het backup dashboard laat ie zien laatste update dec 2016.
aangezien ieder maand is en feb geen backup heeft, probeert ie natuurlijk 31 feb wat niet kan.
buggy dus weer. ik vrees dat niemand van HW naar gemelde bugs omkijkt, dus laat maar weer. De rest werkt nog steeds. thx
Als dat werkelijk het geval is, dan is het wel heel triest gesteld met de programmeer-ervaring en/of probeert iemand steeds het wiel opnieuw uit te vinden, want er zijn heel veel manieren om gewoon de laatste dag van een maand te laten berekenen met een zeer uitvoerig geteste library. Dat is namelijk zo standaard, dat moet je niet telkens weer opnieuw willen doen.
En als je al bedenkt dat het misschien lastig is, doe dan de maandelijkse acties op de eerste van de maand....

Hier trouwens steeds vaker dat de WiFi module van de Homewizard onbereikbaar is en na 'n uurtje doet 'ie het weer. Na de uurlijkse reset dus.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
bhoek schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Bij mij staat de laatste backup op 15-1-2017. Mis er ook 2 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Hulliee schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:52:
[...]

Bij mij staat de laatste backup op 15-1-2017. Mis er ook 2 nu.
Misschien niets gewijzigd en maakt hij daarom geen back-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:55:
[...]

Misschien niets gewijzigd en maakt hij daarom geen back-up?
Zou kunnen dat er niets gewijzigd is. Ik zal t even in de gaten houden; het was mij eigenlijk nog niet eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:07
Waar kun je die laatste backup datum precies zien?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@miel op homewizard.nl, Homewizard Online

[ Voor 4% gewijzigd door Hulliee op 22-03-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Hulliee schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:56:
@miel op homewizard.nl, Homewizard Online
Ik zie het niet.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
Backup maken
Laatste backup 18-11-2016 18:55:18 Backup frequentie (automatisch) Elke maand

:-(

en een call gelogd bij HW zelf... kijken wat ze er aan kunnen doen

[ Voor 10% gewijzigd door miel op 22-03-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:02

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

TD-er schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:16:

Hier trouwens steeds vaker dat de WiFi module van de Homewizard onbereikbaar is en na 'n uurtje doet 'ie het weer. Na de uurlijkse reset dus.
Wifi blijft nogal willekeurig werken, mijn koppeling met Domoticz van de 868MHz (weer)sensors helpt niet :+
Deze pollt elke 30 sec en gaat het fout dan elke 5 sec waarna ik de HW soms uren kwijt ben.
Op deze sensoren na neemt Domoticz alles al over, het wordt tijd voor een 868MHz Rflink die deze sensors uitleest.
Zo ingewikkeld kan het niet zijn en ik vermoed dat het spul nog altijd van Hideki komt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou de poll-frequentie van de HomeWizard natuurlijk ook wat lager kunnen doen en dan gelijk meer gegevens uitlezen. Zo snel verandert de temperatuur, danwel de vochtigheid niet dat je er snel op moet schakelen. Op de ventilator in de douche na misschien :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:16:
[...]

Als dat werkelijk het geval is, dan is het wel heel triest gesteld met de programmeer-ervaring en/of probeert iemand steeds het wiel opnieuw uit te vinden, want er zijn heel veel manieren om gewoon de laatste dag van een maand te laten berekenen met een zeer uitvoerig geteste library. Dat is namelijk zo standaard, dat moet je niet telkens weer opnieuw willen doen.
En als je al bedenkt dat het misschien lastig is, doe dan de maandelijkse acties op de eerste van de maand....

Ik denk dat je gelijk hebt.

Laatste backup
29-01-2017 11:50:13

Backup frequentie (automatisch)
Elke maand

Heb iig navraag gedaan bij support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 14:48
Zijn er nog meer mensen die een probleem hebben met de Flamingo FA21RF rookmelders?

Ik heb er 4 die ongeveer 1,5 jaar oud zijn op elke verdieping en welke nu de afgelopen dagen zonder reden af gaan. Met name midden in de nacht.

Nacht 1: Allemaal (Woonkamer eerst, gekoppeld)
Nacht 3: Allemaal (Zolder eerst, gekoppeld)

**Uit frustratie de koppeling verbroken** :( :( :( :(

Avond 3: Woonkamer
Nacht 4 (afgelopen nacht): 1e verdieping

De batterijen zijn 4 maand geleden vervangen door Varta Lithium batterijen. (Zowel AA als 9V)
Op dag 3 heb ik ze allemaal "schoongeblazen" met perslucht uit een spuitbus waarna er 1 in de avond gewoon weer afging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:50
PhAnt0mFS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:18:
Zijn er nog meer mensen die een probleem hebben met de Flamingo FA21RF rookmelders?

Ik heb er 4 die ongeveer 1,5 jaar oud zijn op elke verdieping en welke nu de afgelopen dagen zonder reden af gaan. Met name midden in de nacht.

Nacht 1: Allemaal (Woonkamer eerst, gekoppeld)
Nacht 3: Allemaal (Zolder eerst, gekoppeld)

**Uit frustratie de koppeling verbroken** :( :( :( :(

Avond 3: Woonkamer
Nacht 4 (afgelopen nacht): 1e verdieping

De batterijen zijn 4 maand geleden vervangen door Varta Lithium batterijen. (Zowel AA als 9V)
Op dag 3 heb ik ze allemaal "schoongeblazen" met perslucht uit een spuitbus waarna er 1 in de avond gewoon weer afging.
Ik heb gisteren toevallig al mijn brandmelders RF20/RF21 Flamingo's/Van Cranenbroek (had verschillende uitvoeringen) na dezelfde problemen eruit gegooid, leeftijden varieerden van half jaar tot 2 jaar en ook schoonmaken hielp niet meer. Ben nu over voor brandmelders op Zwave Fibaro brandmelders via domoticz, dus de HomeWizard hoeft steeds minder te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadDog11 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:59:
[...]

Ik heb gisteren toevallig al mijn brandmelders RF20/RF21 Flamingo's/Van Cranenbroek (had verschillende uitvoeringen) na dezelfde problemen eruit gegooid, leeftijden varieerden van half jaar tot 2 jaar en ook schoonmaken hielp niet meer. Ben nu over voor brandmelders op Zwave Fibaro brandmelders via domoticz, dus de HomeWizard hoeft steeds minder te doen
Heb ook eens issues met eentje gehad, de koppeling zorgt voor dat de vorige melders ook af gaan zonder reden. Er zijn nu ook nieuwe 868 melders van Homewizard. Deze maar ook de fibaro melders zijn wel een heel andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
MadDog11 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:59:
[...]

martinvdm schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:47:
[...]

Heb ook eens issues met eentje gehad, de koppeling zorgt voor dat de vorige melders ook af gaan zonder reden. Er zijn nu ook nieuwe 868 melders van Homewizard. Deze maar ook de fibaro melders zijn wel een heel andere prijsklasse.
Bedankt voor jullie info!
Ben aan de ene kant wel blij dat het niet aan mij ligt. Jammer dat het dan daadwerkelijk aan het product ligt. Het is wel een veiligheidsproduct..

Heb inmiddels contact gezocht met Flamingo - Elro - Smartwares :9 om te kijken of ze een oplossing hebben.

(Ik hoop eigenlijk dat ik ze terug mag sturen en dat ik tegen een eventuele kleine vergoeding de nieuwe Homewizard rookmelders kan krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Laat ik ook weer eens reageren, met de RF20 rookmelder heb ik ook gehad dat deze op (ongewenst) alarm ging en niet meer stil te krijgen was.
Toen ik hierna alle andere melders ging testen bleek dat er nog zo'n melder met het zelfde defect bij zat. Beide maar vervangen, volgende keer maar betere 868mc melders kopen.
Verder doet mijn HomeWizard het na ruim 3 jaar uitstekend.

[ Voor 8% gewijzigd door RuudMR op 24-03-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 22:41
Preventief 1x per 3 maanden even de stofzuiger er op. Verder nooit meer problemen gehad. De flamingo rookmelders zijn erg gevoelig voor stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhAnt0mFS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:18:
......
......
Deze melders zijn volgens mij ontworpen voor gebruik van alkaline-batterijen.
Welke lithium-batterij heb je gebruikt?
Zowel de nominale spanning als de zelfontlading van deze soorten zijn verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb momenteel een Kwh meter van homewizard de inepro DDmetering DDS-1Y.
Ik heb er nu in totaal 13 zonnepanelen 3400 wattpiek en er komen 11 panelen bij 3100 piekwatt. Totaal dus 6500 wattpiek. Kan ik deze meter blijven gebruiken of moet ik een andere aanschaffen? Volgens mij moet het kunnen maar ik wil het eigenlijk zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het hangt er van af of je dezelfde omvormer houdt (1 fase?).
Dit is wel erg weinig info over een nieuwe situatie :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Er komt een extra omvormer bij voor de nieuwe panelen. Ander dak dus wil niet om dezelfde. En de Kwh meter is een 1 fase meter en ik heb ook een 1 fase omvormer en die komt er ook naast te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:13:
Ik heb momenteel een Kwh meter van homewizard de inepro DDmetering DDS-1Y.
Ik heb er nu in totaal 13 zonnepanelen 3400 wattpiek en er komen 11 panelen bij 3100 piekwatt. Totaal dus 6500 wattpiek. Kan ik deze meter blijven gebruiken of moet ik een andere aanschaffen? Volgens mij moet het kunnen maar ik wil het eigenlijk zeker weten.
Die meter doet max. 30A, oftewel 6900 Watt.

Waar het hier om draait is de omvormers en de ligging.
Mijn omvormer is bijvoorbeeld gelimiteerd op 16A, oftewel 3680 Watt, terwijl er 4050 Wp aan panelen ligt.
En als je de panelen bijvoorbeeld in oost-west ligging hebt, dan zullen ze samen vrijwel nooit het totale piekvermogen tegelijk leveren. (set 1 in oost-richting, set 2 in west-richting dus).

Kortom, we missen nog wat informatie om een gedegen uitspraak te doen :)

Komt ook nog bij, of je de meter voor of na de zekeringen (schakelautomaten) hebt staan in de meterkast.
Persoonlijk zou ik gewoon een 2e meter erbij plaatsen, wanneer je de S0 bussen ervoor hebt op de EnergyLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
13 panelen 3400 Wp oost omvormer 4200 Wp
11 panelen 3100 Wp west omvormer 4200 Wp

Ik heb namelijk geen s0 bussen over ik heb ook de water meter er op zitten. En ik heb de meter tussen de installatie automaat en omvormer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij oost/west opstellingen is deze grafiek wel van belang (vaker op dit forum voorbij gekomen)
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/2b35b2fdc5205d846c358fe694dc0fd072f849b7/?url=http%3A%2F%2Fmembers.home.nl%2Fvreeburg%2Fimglang%2Ftweakers%2Foostwestreal.jpg

Zoals je ziet, is de piek een stuk lager dan de som van beide sets.

[ Voor 19% gewijzigd door TD-er op 25-03-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:16:
[...]

Deze melders zijn volgens mij ontworpen voor gebruik van alkaline-batterijen.
Welke lithium-batterij heb je gebruikt?
Zowel de nominale spanning als de zelfontlading van deze soorten zijn verschillend.
Weer wat geleerd!

Ik gebruik nu (ook voor de temperatuur meters buiten):
Klik
en
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:44
Een korte vraag waar ik niet duidelijk het antwoord op kan vinden.

De magneetcontacten/schakelaars worden gebruikt om licht in te schakelen. Kun je ook een instelling maken dat als een magneetcontact verbroken wordt, je een pushmelding krijgt in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:28
pixels66 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:39:
Een korte vraag waar ik niet duidelijk het antwoord op kan vinden.

De magneetcontacten/schakelaars worden gebruikt om licht in te schakelen. Kun je ook een instelling maken dat als een magneetcontact verbroken wordt, je een pushmelding krijgt in de app?
Ja dat kan. Je kan instellen als de deur open gaat je een melding krijgt. Zelfs zo in te stellen dat als je thuis bent niet krijgt en als je weg ben weg meldingenn. Dat is allemaal te regelen via de "Taken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Check, een lichte vorm van inbraakmeldingen dus.. Voor mij een van de harde eisen van het systeem, dus dat overtuigt me voor de aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
pixels66 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:52:
Check, een lichte vorm van inbraakmeldingen dus.. Voor mij een van de harde eisen van het systeem, dus dat overtuigt me voor de aanschaf...
Dan zou je het kunnen proberen in te richten zoals ik pasgeleden bij een bedrijf zag. Als iedereen weg is laten ze een lamp branden bij de operator op kantoor. Kantoor is dus goed verlicht, je kan dus duidelijk iemand zien lopen 's avonds. Dus bv een inbreker. Als de inbreker dus slim is doet hij het licht uit, maar, als het licht 's nachts uit word geschakeld word er automatisch een inbraakalarm gemeld.

Zoiets zou je dus kunnen maken waarschijnlijk met Taken. bv, ik ben weg, lamp aanlaten, inbrekers breken toch in omdat ze je hebben zien weggaan, doen het licht uit want anders valt het misschien op, dan een push bericht.
Of ze laten het aan want zaklampstralen door het huis valt ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
PhAnt0mFS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:58:
Bedankt voor jullie info!
Ben aan de ene kant wel blij dat het niet aan mij ligt. Jammer dat het dan daadwerkelijk aan het product ligt. Het is wel een veiligheidsproduct..

Heb inmiddels contact gezocht met Flamingo - Elro - Smartwares :9 om te kijken of ze een oplossing hebben.

(Ik hoop eigenlijk dat ik ze terug mag sturen en dat ik tegen een eventuele kleine vergoeding de nieuwe Homewizard rookmelders kan krijgen.)
Daar heb ik er nu 3 van en werken ideaal! Één keer een melding gehad van de broodtoaster en zelf met en dichte tussen door had hij het vlot door...

Vooral mooi dat je alle acties eraan kan hangen.

Mijn filmpje:
mike123 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:36:
Dan zou je het kunnen proberen in te richten zoals ik pasgeleden bij een bedrijf zag. Als iedereen weg is laten ze een lamp branden bij de operator op kantoor. Kantoor is dus goed verlicht, je kan dus duidelijk iemand zien lopen 's avonds. Dus bv een inbreker. Als de inbreker dus slim is doet hij het licht uit, maar, als het licht 's nachts uit word geschakeld word er automatisch een inbraakalarm gemeld.

Zoiets zou je dus kunnen maken waarschijnlijk met Taken. bv, ik ben weg, lamp aanlaten, inbrekers breken toch in omdat ze je hebben zien weggaan, doen het licht uit want anders valt het misschien op, dan een push bericht.
Of ze laten het aan want zaklampstralen door het huis valt ook op.
Dan zou je met lichtmeter of bewegingsmelders in de weer moeten denk ik...

Ik heb net een kleurlamp opgehaald bij Homewizard!
Ben erg benieuwd naar het bereik van deze nieuwe lamp.

Zal z.s.m. een filmpje maken en op Youtube plaatsen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
dfrenner schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:01:
[...]

Daar heb ik er nu 3 van en werken ideaal! Één keer een melding gehad van de broodtoaster en zelf met en dichte tussen door had hij het vlot door...

Vooral mooi dat je alle acties eraan kan hangen.

Mijn filmpje:
[video]

[...]

Dan zou je met lichtmeter of bewegingsmelders in de weer moeten denk ik...

Ik heb net een kleurlamp opgehaald bij Homewizard!
Ben erg benieuwd naar het bereik van deze nieuwe lamp.

Zal z.s.m. een filmpje maken en op Youtube plaatsen...
Je kan toch een lichtschakelaar instellen als contact en dat je een push melding krijgt als de lichtschakelaar ingedrukt word als je hebt gekozen voor bv "op reis" (afbeelding met de koffer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mike123 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:08:
Je kan toch een lichtschakelaar instellen als contact en dat je een push melding krijgt als de lichtschakelaar ingedrukt word als je hebt gekozen voor bv "op reis" (afbeelding met de koffer)
Oh ja, als je schakelaars gebruikt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 11:45
Heeft ook iemand ervavaring met Cresta BAR918 868 mHz
Ik heb een windmeter en een regen meter en 3 stuks thermometer
Ik kan het niet gekoppeld krijgen met mijn homewizard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Hierbij een impressie van de kleuren led lamp:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP, ik had het probleem al met mijn iPad ( waar hw heel de tijd om een wachtwoord vroeg...wat ik niet meer wist..ik heb alle mogelijke opties geprobeerd) gelukkig deed mijn telefoon met hw het nog wel..

nu heb ik gisteren denk ik een update gekregen...en nu doet mijn tel het ook niet...komt ook met de vraag naar dat wachtwoord..

nu dacht ik, ik reset hem wel..alles opnieuw..maar ik krijg met geen mogelijkheid de hw te vinden via de configuratietool...

is er een harde reset?
of een manier dat wachtwoord te achterhalen
via hw-online, kom ik er wel in...( maar het wachtwoord wat ik in hw-online gebruik is niet het ww op mijn tel??

please aub wie kan mij helpen...(gebeurd altijd, wanneer je geen tijd hebt ) ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet dat het wachtwoord voor je HomeWIzard en voor HW-online verschillend kunnen zijn.
Dus misschien dat je op de site je wachtwoord kunt resetten en dan via HW-online weer in kunt loggen?
Je kunt de HW ook met een USB-kabel verbinden met een Windows PC en dan de config-tool runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
pixels66 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:52:
daar gebruik ik het oa ook voor, en als de HW in night mode wordt gezet met app of een schakelaar, hebben alle buitendeuren/ramen de push melding aan staan. voorlopig ook een extra SMS, mijn iphone nl, staat snachts op do notdisturb, maar voor deze SMS heb ik een uitzondering gemaakt, en wordt ik dus gewekt bij onraad. tevens gaan in de tuin dan floodlights aan ,feyenoord stadion is er niks bij :)
,een mp3 waakhond gaat ook af

Heb ik al eens lui mee verjaagd, dat zag ik op de cam beelden

Als de HW in 'away' mode staat, is er een iets andere config, alleen push notificaties zonder sms, en sommige luiken gaan dicht. (en weer automatisch open overdag). en nog een paar dingetjes die lijken alsof er iemand thuis is

Ben nog met notificaties over en weer naar buren bezig.

[ Voor 16% gewijzigd door bhoek op 02-04-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds tijden de Smartwares 868 thermometer met Energizer batterijen. Gaat lang mee. En ondanks dat de thermometer inmiddels bijna leeg is en nauwelijks nog diplay info geeft, werkt het nog steeds in de app :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hCHas42.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
martinvdm schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:01:
Sinds tijden de Smartwares 868 thermometer met Energizer batterijen. Gaat lang mee. En ondanks dat de thermometer inmiddels bijna leeg is en nauwelijks nog diplay info geeft, werkt het nog steeds in de app :)
ik heb een IR verwarming die ik ermee wil schakelen. heeft deze sensor een hysterese, of kun je in tasks gewoon laten schakelen op verschillende temperaturen ? bv task aan indien <18 graden en task uit bij > 21 graden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bhoek schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:04:
[...]

ik heb een IR verwarming die ik ermee wil schakelen. heeft deze sensor een hysterese, of kun je in tasks gewoon laten schakelen op verschillende temperaturen ? bv task aan indien <18 graden en task uit bij > 21 graden ?
Je kunt hem in taken gewoon opnemen. Doe ik middels luchtvochtigheid in de badkamer. Hiermee wordt de huisventatie op Hoog gezet indien boven een bepaalde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
okee bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
bhoek schreef op zondag 2 april 2017 @ 08:52:
[...]

daar gebruik ik het oa ook voor, en als de HW in night mode wordt gezet met app of een schakelaar, hebben alle buitendeuren/ramen de push melding aan staan. voorlopig ook een extra SMS, mijn iphone nl, staat snachts op do notdisturb, maar voor deze SMS heb ik een uitzondering gemaakt, en wordt ik dus gewekt bij onraad. tevens gaan in de tuin dan floodlights aan ,feyenoord stadion is er niks bij :)
,een mp3 waakhond gaat ook af

Heb ik al eens lui mee verjaagd, dat zag ik op de cam beelden

Als de HW in 'away' mode staat, is er een iets andere config, alleen push notificaties zonder sms, en sommige luiken gaan dicht. (en weer automatisch open overdag). en nog een paar dingetjes die lijken alsof er iemand thuis is

Ben nog met notificaties over en weer naar buren bezig.
Klinkt zeer goed... wat voor "mp3 waakhond" gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
pixels66 schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:14:
[...]

Klinkt zeer goed... wat voor "mp3 waakhond" gebruik je?
gewoon een oude ipod met daaraan een aktieve versterker. de playlist is een doberman met herhaling aan gezet. relais contact over play button en versterker. een kaku ontvanger schakelt het uiteindelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:01:
[afbeelding]
Hier zitten alle 868 MHz thermometers (6 stuks) nog met de originele batterijen. En ondanks dat ze inmiddels allemaal aangeven dat de batterijen bijna leeg zijn, doen ze het al ruim anderhalf jaar (sommigen al langer) op een setje batterijen en geeft de eerste al een een jaar aan dat de batterijen bijna leeg zijn. Maar werken nog steeds.
En ook de buiten-sensoren geven geen problemen met kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:44:
[...]

Hier zitten alle 868 MHz thermometers (6 stuks) nog met de originele batterijen. En ondanks dat ze inmiddels allemaal aangeven dat de batterijen bijna leeg zijn, doen ze het al ruim anderhalf jaar (sommigen al langer) op een setje batterijen en geeft de eerste al een een jaar aan dat de batterijen bijna leeg zijn. Maar werken nog steeds.
En ook de buiten-sensoren geven geen problemen met kou.
Precies; wilde dus idd aangeven dat deze sensoren goed blijken te functioneren wbt batterij gebruik. De 433 versies gingen bij mij max driekwart jaar mee. Bij mij inderdaad ook al vrij snel de melding 'batterij leeg' in de app, maar zoals je op de foto kunt zien is zelfs bijna het display helemaal uit en werkt het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
zoals eerder vermeld, gaat bij mij via app of zchakelaar de hw in sleep mode. nu vergat ik nog wel eens in de ochtend om thuis mode in te schakelen met als gevolg extra notificaties, of als ik om 06:30 de schuur in ga ging mijn ai hond af en werd in het zonnetje gezet.

helaas kan mbv alleen een code task presets worden geschakeld, met geofence gaat ie naar afwezig terwijl de huisgenoten thuis zijn, ook niet gewenst

dankzij tder, heb ik het url commando om een preset te schakelen.

http://hw ip/password/preset/0

dit gebruik ik nu bij een timed routinetje op mijn nas

[ Voor 14% gewijzigd door bhoek op 04-04-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:43:
Vergeet niet dat het wachtwoord voor je HomeWIzard en voor HW-online verschillend kunnen zijn.
Dus misschien dat je op de site je wachtwoord kunt resetten en dan via HW-online weer in kunt loggen?
Je kunt de HW ook met een USB-kabel verbinden met een Windows PC en dan de config-tool runnen.
HW online doet het wel, dus nu pas ik dingen aan via de browser,
maar de homewizard app heeft blijkbaar een ander wachtwoord..kan ik daar niet meer achterkomen?

Ik heb alleen maar apple's en blijkbaar werkt die configtool daar niet lekker...hij vindt mijn hw niet als hij aangesloten staat via usb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer 'm dan eens via iemand op een Windows PC.
In de Android App kan je 'm volgens mij ook in config-mode zetten, dus misschien kan dat ook met de Apple app?
En je zou ook even kunnen proberen met een andere USB kabel als je geen reactie krijgt. Maar ik heb nog nooit met een Apple gewerkt, dus zou het niet weten, hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Iemand al de vraag bij Hw gelegd of de ikea smartverlichting toegevoegd gaat worden?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
martinvdm schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:08:
[...]

Tja ik zie al tijden dat Homewizard probeert steeds meer rand zaken te willen verkopen. Zo worden er ook dashcams weggegeven tijdens een actie en led lampen en robotstopzuigers verkocht terwijl dit ook niks met Homewizard te maken heeft of te verbinden valt. Tegenvallende omzet op andere vlakken bijschaven...? :X
Toch even een reactie hierop, maar zijn er dashcams te koppelen met HW!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dfrenner schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:01:
[...]

En wat zou de HW dan met een dashcam (onderweg) moeten doen?
Zo'n ding doet zelf alles al wat nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46
Speedy-Andre schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:03:
[...]

En pushbericht als er een aanrijding dreigt te ontstaan _/-\o_ :+

http://www.dumpert.nl/med...ongeluk_voor_ongeluk.html

[ Voor 13% gewijzigd door stormfly op 05-04-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:03:
Nou in beleiligingscamera modus als hij voor de deur staat?
Beelden overpompen naar je nas als je voor de deur staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een dashcam met een parkeerfunctie en die zet de data op een SD.
Als de camera zo slim is dat hij via wifi data kan versturen dan heb je daar geen HW voor nodig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:01:
[...]

Nee. Is een actie geweest. http://www.homewizard.nl/gratis-dashcam-voor-gebruikers
Maar zoals ik schreef heeft dat dus niks met Homewizard zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:23:
[...]
...
En pushbericht als er een aanrijding dreigt te ontstaan _/-\o_ :+
..
1. Als het pushbericht eindelijk binnenkomt is de aanrijding al geweest.
2. Mocht je in een fractie van een seconde het pushbericht ontvangen, dan leidt dat je af en ... aanrijding.

Of heb jij een ander beeld van de situatie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:06:
[...]
Nou in beleiligingscamera modus als hij voor de deur staat?
Beelden overpompen naar je nas als je voor de deur staat?
Kun je beter een andere camera aan de gevel hangen, want die 'ziet' veel meer, ook de auto voor de deur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:28:
[...]

1. Als het pushbericht eindelijk binnenkomt is de aanrijding al geweest.
2. Mocht je in een fractie van een seconde het pushbericht ontvangen, dan leidt dat je af en ... aanrijding.

Of heb jij een ander beeld van de situatie? :?
Haha nee natuurlijk gaat dat niet werken :) Het was als humor neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
Stampre schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:54:
Iemand al de vraag bij Hw gelegd of de ikea smartverlichting toegevoegd gaat worden?
dit is een leuke. ikea heeft nu ook ledlampen met zigbee protocol aansturing net als hue, ook met een bridge. ik heb de lichtkwaliteit nog niet gezien van die lampen, maar de prijzen zijn vergelijkbaar als de connected lampen van hw, dus goedkoper dan hue.
ik weet niet of je via de hue bridge de ikea lampen kan aansturen (net zoals met osram (kan dat nog?))
maar volgens ikea:
"
kea had already leaked news about this upcoming gateway/hub more than 6-months ago, and they then also revealved that they will use ZigBee and keep things as open as possible, including providing an open API for this network-attached home automation hub."

alleen zijn philips en ikea concurrenten dus of dat gaat gebeuren, je ziet steeds meer vendor lockin.

edit: een interresant verhaal hier:

https://developers.meethu...t/philips-hue-and-ikea-trådfri?page=1

lijkt zo te zijndat ikea de zigbee light profiel niet correct volgt, volgens philips antwoorden de lampen tijdens de protocol afwerking met zigbee home automation profiel id ipv light profiel id, dus de hue bridge snapt het niet. gaat niet werken dus.

dit zou idd een taak voor hw kunnen zijn om in dit gat te springen en als integrator op te treden, geen doorontwikkeling van hw is het einde van hw denk ik.

maar ik ga ikea smart lights producten ook eens checken

[ Voor 13% gewijzigd door bhoek op 06-04-2017 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Problemen met de KaKu ACM-3500, de drievoudige RF schakelaar kunnen optreden wanneer je hiermee een inductieve last schakelt zoals een vijverpompen. Mijn ervaring is dat de ACM volledig van slag gaat en niet meer reageert. Het heeft mij best wel een tijd zoeken gekost om vast te stellen dat het door het schakelen van de inductieve last wordt veroorzaak. Soms ging het een periode goed maar plotseling reageerde de ACM niet meer.
Maar er is een oplossing, ik heb parallel aan de pomp een RC filter geplaatst.
(c van 0,22uf 250vac en een weerstand van 100 ohm. In serie!)
Dit lost het probleem op en met dit rc filter heeft het het afgelopen vijverseizoen perfect gewerkt. Doe er je voordeel mee.
De rc is leverbaar met de r als de c in één behuizing, wel even zoeken.
Ik heb het ingebouwd in een soort tussensteker, zodat ik het ook eenvoudig kan verwijderen. Wie heeft soortgelijke ervaringen? :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel ervaring met dat een gewone muurschakelaar uiteindelijk defect was geraakt door het schakelen van een inductieve last. Nogal wat vonk-vorming.
In mijn geval een nogal stevige afzuiginstallatie in de schuur.
Maar ook andere inductieve lasten, zoals TL-balken kunnen nogal een schakelaar (en dus ook KAKU spul wat er niet voor gemaakt is) slopen.

Ik neem aan dat de waarde van dat RC-filter nogal afhankelijk is van het vermogen van de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:05:
Ik heb wel ervaring met dat een gewone muurschakelaar uiteindelijk defect was geraakt door het schakelen van een inductieve last. Nogal wat vonk-vorming.
In mijn geval een nogal stevige afzuiginstallatie in de schuur.
Maar ook andere inductieve lasten, zoals TL-balken kunnen nogal een schakelaar (en dus ook KAKU spul wat er niet voor gemaakt is) slopen.

Ik neem aan dat de waarde van dat RC-filter nogal afhankelijk is van het vermogen van de pomp.
Was je wietplantage te zware last? :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:19:
[...]

Was je wietplantage te zware last? :P :X
Die zet je niet aan/uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
De rc is een "normale" ontstoor condensator (merk Rifa) wel voor 250VAC geschikt waar de weerstand in mee is geïntegreerd, ik had er nog een paar liggen die heb ik gebruikt, verder niet gemeten.
Maar als ik de pomp een aantal keer in en uit liet schakelen was plotseling de ACM helemaal in de war, soms waren ook de settings verdwenen.
Ze zijn blijkbaar erg gevoelig voor scherpe schakelpieken.
Het gaat dus niet om het schakelvermogen, de pomp is slechts 20 Watt.
En ja hier wordt soms een wietplantage ontmanteld! 😀😀 maar niet bij mij. Zie ook: http://www.finimuis.nl/siteinfo/ontstoor.htm

[ Voor 5% gewijzigd door RuudMR op 07-04-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:41
Homewizard gebruik ik al jaren, maar de laatste tijd is het echt een bud product geworden. Ik snap werkelijk waar niet waarom er geen voortgang zit in de ontwikkeling van het basisstation? Het ding moet tegenwoordig (met antennemod) op 1 specifieke plek in huis staan wil ik bereik hebben van alle thermometers en de regenmeter. Ook deze thermometers moeten op een vaste plek staan. Anders komt de melding no data in beeld.

Maar ja, je bent ICT-er, dus je prutst wel eens wat... Zo heb ik nu de Synology ingesteld als dhcp server. Vindt de HW niet leuk. Althans dat vermoed ik, want verder is er niets veranderd in huis, maar de HW geeft dus bij alle sensoren no data. Ook de Hue moest ik opnieuw koppelen. Het IP-adres daarvan is niet aangepast, want die staat vast. Goed, opnieuw gekoppeld en dat werkt weer, maar de sensoren weigeren nog dienst. De 3 thermometers geven geen thuis. Nu dan toch maar de HW verplaatst. Geen succes.

Ik krijg zo langzamerhand de kriebels van die HW en zou hem zo de kliko ingooien en overstappen op een ander domotica systeem. Ik heb al zoveel problemen met de HW gehad.

Edit: 1 van de thermometers uitgeschakeld en nu zie ik de andere twee weer... zucht.... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door rimave op 09-04-2017 09:42 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik snap niet wat een aanpassing van een dhcp server in een LAN netwerk en wifi te maken zou kunnen hebben met sensors die, neem ik aan , op 433 mhz zitten. 8)7
De ondervinding dat de data weer zichtbaar wordt door het uitschakelen van één van temp.meters geeft aan dat deze hoogstwaarschijnlijk de boosdoener was en de ether vervuilde. Dit gebeurd meestal bij een te lage batterijspanning.
Ik ondersteun wel je mening dat HW hopeloos achterblijft in de ontwikkeling van een nieuw bssis station.
Er zijn in dit forum genoeg wensen gemeld die men zou willen zien, waar HW helemaal niks meedoet. :z
Tja, dan ga je , door toenemende concurentie, marktaandeel missen.
Naar mijn mening gaan ze dat ook niet meer inhalen.
Jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Tja, wat zijn dan de daadwerkelijke concurrenten die zo'n compleet station met uitbreidingen aanbiedt, welke ook nog eens instap is voor de niet-tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat HW met steeds meer spullen komt op 868MHz met o.a. batterij bewaking is dus geen ontwikkeling :?
Het is eigenlijk best wel knap dat een oud stuk hardware zo lang actueel blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:41
RH Lem schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:00:
Ik snap niet wat een aanpassing van een dhcp server in een LAN netwerk en wifi te maken zou kunnen hebben met sensors die, neem ik aan , op 433 mhz zitten. 8)7
Dat was ook mijn idee. Hoe kan een andere dhcp server nu zoiets veroorzaken?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:46:
Dat HW met steeds meer spullen komt op 868MHz met o.a. batterij bewaking is dus geen ontwikkeling :?
Het is eigenlijk best wel knap dat een oud stuk hardware zo lang actueel blijft :)
Actueel zou ik het niet willen noemen.
Ja ze voegen nieuwe producten toe, maar zelfs als je die niet gebruikt, lijkt 'ie steeds vaker beroerd te werken. En er is al tijden geen nieuwe firmware uitgekomen, dus daar kan het ook niet van komen.
Ik heb redelijk vaak dat de WiFi niet werkt, ookal zit 'ie in z'n eentje op een eigen accesspoint.
En de laatste tijd is het echt vaak dat bij een event de verkeerde foto te zien is. Zo staat er heel vaak nog onze vorige auto op de oprit, of is het midden op de dag zo donker als de nacht met reflecties in de koplampen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:22:
[...]

Actueel zou ik het niet willen noemen.
Ja ze voegen nieuwe producten toe, maar zelfs als je die niet gebruikt, lijkt 'ie steeds vaker beroerd te werken. En er is al tijden geen nieuwe firmware uitgekomen, dus daar kan het ook niet van komen.
Ik heb redelijk vaak dat de WiFi niet werkt, ookal zit 'ie in z'n eentje op een eigen accesspoint.
En de laatste tijd is het echt vaak dat bij een event de verkeerde foto te zien is. Zo staat er heel vaak nog onze vorige auto op de oprit, of is het midden op de dag zo donker als de nacht met reflecties in de koplampen van de auto.
Ik ben het met je eens dat Homewizard nog steeds kamt met issues van het eerste uur. Zoals je aangeeft het WiFi, snapshots (welke overigens bij mij nooit goed gewerkt hebben, altijd een half plaatje) en 433 ontvangst issues. Echter vind ik wel, zoals Speedy-Andre reeds aangaf dat ze steeds meer ontwikkelen op 868 frequentie. Dat is een goede zaak denk ik en ik heb zelf inmiddels diverse zaken hierop draaien naar volle tevredenheid. De 'basisunit' kan inmiddels wel een tweede generatie gebruiken, het zou goed zijn een actie op te zetten voor bestaande gebruikers om het financieel aantrekkelijk te maken. Eerlijkshalve denk ik echter dat het ontwikkelteam bij Homewizard zo erg klein (geworden) is dat een nieuwe Homewizard er voorlopig niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
sinds ik een eigengemaakte dipool antenne heb, werkt 433 freq band perfect, alles zelfs tot op 30m afstand en 3 verdiepingen naar boven. Sinds ik mijn wifi apparatuur heb vervangen naar ubiquiti accesspoints, werkt wifi over het algemeen goed, over het algemeen, want hw reset zichzelf, en dan duurt het tot een kwartier voordat ik weer verbinding heb. dat is irritant.
Philips hue heeft ie moeite mee om bv de ambiance lampen op de juiste wittint te schakelen,hier heb ik voorlopig IFTTT omze aan te schakelen bij sunset, en de HW schakelt ze weer uit.
alle 6 de somfy rolluiken, en het somfy zonnescherm schakelt HW ook goed. Net nog een duo rolgordijn besteld, en die sluit ik vandaag aan. De wattcher werkt ook goed.
Snapshots via de deurbel werkt bijna altijd perfect, ik gebruik dlink cameras en eigenlijk nooit problemen. images in de hw zien er goed uit. heel zelden een half beeld.

Al met al redelijk tevreden, alleen de wifi reset zou een optie moeten zijn die je via de config aan of uit kan zetten, of bv iedere week.

Helaas heb ik het gevoel dat er geen echte software ontwikkeling meer inzit, maar misschien heeft de HW gewoon hardwarematig geen capaciteit meer voor nieuwe funcies. Misschien moeten ze nu de software vrijgeven zodat via hobbyisten er nog leuke software kan komen.

[ Voor 7% gewijzigd door bhoek op 14-04-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampre schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:54:
... M.a.w. heeft iemand zich al afgevraagd of Homewizard zal investeren in een update die toelaat om apparatuur van derden te integreren? Dit zal hen zeker helpen hun eigen lampen te verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:16:
[...]

... M.a.w. heeft iemand zich al afgevraagd of Homewizard zal investeren in een update die toelaat om apparatuur van derden te integreren? Dit zal hen zeker helpen hun eigen lampen te verkopen...
Of andersom dat Homewizard hun protocol vrijgeeft voor de heatlink en energielink zodat andere Domotica systemen (Homey bijvoorbeeld) deze kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 6 september 2015 @ 21:37:
Om even terug te komen op aliexpress.
Wie heeft er al ervaringen met de deur raamcontacten daar? Ik zit er aan te denken om er daarvan een uit te proberen maar als iemand al ervaring heeft hoor ik het graag..
En, ervaring opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb momenteel dat mijn telefoon niet meer via geofence werkt.
Als ik geofence uitschakel en weer in weet hij pas mijn locatie, en schakelt hij naar het juiste preset.

Kan dit met de laatste IOS update te maken hebben?
In de instellingen staat voor Homewizard dat hij altijd mijn locatie mag bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12

EgoPro

Time is an illusion.

Mmm ik krijg een firmware update helaas kan ik nog nergens release notes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:28
EgoPro schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:23:
Mmm ik krijg een firmware update helaas kan ik nog nergens release notes vinden.
Ik was ook al aan het zoeken... maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
Crxtreem schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:07:
Ik heb momenteel dat mijn telefoon niet meer via geofence werkt.
Als ik geofence uitschakel en weer in weet hij pas mijn locatie, en schakelt hij naar het juiste preset.

Kan dit met de laatste IOS update te maken hebben?
In de instellingen staat voor Homewizard dat hij altijd mijn locatie mag bepalen.
Mijn vriendin heeft het zelfde probleem met haar Galaxy S7 Edge.
Ik dacht eerst dat het met Android 7 te maken had, maar mijn S6 heeft nu ook Android 7 en werkt zonder problemen.
Heb nog een melding opstaan bij HW over het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
Hier ook een Firmware update V3.38, nergens release notes te vinden..
HomeWizard leert nooit van zn " fouten "

[ Voor 26% gewijzigd door agrovenstein op 19-04-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55
Vast ondersteuning voor een nieuwe 868Mhz lamp die alleen op de HW gaat werken :(

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb gisteren mijn Iphone opnieuw opgestart en de update van de Homewizard gedaan.
Vanochtend werkte de Geofence op beide toestellen, dus gelukkig weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
larsF schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:29:
[...]

Mijn vriendin heeft het zelfde probleem met haar Galaxy S7 Edge.
Ik dacht eerst dat het met Android 7 te maken had, maar mijn S6 heeft nu ook Android 7 en werkt zonder problemen.
Heb nog een melding opstaan bij HW over het probleem.
Ik heb (sinds gisteren >:) ) een Samsung S8. Daarop natuurlijk HW app geïnstalleerd en als ik dan Geofence aan wil zetten krijg ik de melding dat Locatie van mijn telefoon niet aan staat. Deze staat wel aan, maar op alleen GPS. Enige manier om Geofence wel te kunnen activeren is als ik hem op Hoge precisie zet (GPS, Wifi en mobiele netwerk).

Dat gaat natuurlijk wel ten koste van je batterij... :(
Pagina: 1 ... 104 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!