Ik heb dit ook voor de fun gemaakt, ik heb echter de laatste tijd regelmatig dat ik de Pi opnieuw moet starten, omdat Apple Homekit niet meer kan verbinden met Homebridge. Heb je enig idee hoe ik dat zou kunnen fixen?daxy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:18:
Ik gebruik mijn rPi voor Homebridge waardoor ik Siri kan gebruiken om eea te schakelen. Het heeft weinig nut maar het is gewoon leuk dat het kan![]()
Zie https://github.com/nfarina/homebridge en http://www.iculture.nl/ni...-raspberry-pi-homebridge/
Bedankt voor de reactie!martinvdm schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:55:
[...]
Ik heb welliswaar geen rPi maar virtueel een Linux server met Domoticz. Ik laat oa de hw een IP schakelaar in Domoticz triggeren die op zijn beurt de Telegram Api aanspreekt en een snapshot van mijn deurbel camera verstuurd middels Telegram Push notificatie. Werkt top en betrouwbaar. Dit aangezien Homewizard nog steeds de eigen snapshots vaak maar half of fout beeld geven. Tevens heeft Telegram een smartwatch app en zie ik dus de deurbel Snapshots op mijn watch
(Overigens krijgt Homewizard dit al jaren niet opgelost en ligt het volgens hun aan het feit dat de camera te snel het beeld aanlevert en de Homewizard dit niet bij houdt. Gigabit ethernet verbonden.)
Ik heb gelukkig geen problemen met mijn IP camera en HW. De foto komt 99% door, de andere 1% is als iemand binnen 10 seconden 2x belt. Krijg de foto niet op mijn Pebble smartwatch, maar wel de HW melding.
En middels Tasker en Google Now kan ik ook de HW aansturen (lampen en thermostaat) via mijn telefoon of Pebble, dus de Homebridge voegt ook nog niet veel toe. Had ik al voorbij zien komen in dit topic...
Vooralsnog lijkt het alsof de rPi niets toe kan voegen. Als er nog ideeën zijn dan hoor ik dat graag...
Tot dan blijf ik Super Mario maar spelen op de NES emulator
Easy:wolly_a schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:14:
[...]
Ik heb dit ook voor de fun gemaakt, ik heb echter de laatste tijd regelmatig dat ik de Pi opnieuw moet starten, omdat Apple Homekit niet meer kan verbinden met Homebridge. Heb je enig idee hoe ik dat zou kunnen fixen?
Crontab aanzetten (via OSMC plugin geloof ik) en dan dit in /etc/cron.d/osmc zetten:
2 03 * * * root /etc/init.d/homebridge restart > /dev/null 2>&1
Off-topic:
Kan je ook meteen automatisch je database updaten (voor Kodi Remote bijvoorbeeld):
# Update: 10 */2 * * * osmc curl --data-binary '{ "jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Scan", "id": "mybash"}' -H 'content-type: application/json;' http://localhost:8080/jsonrpc > /dev/null 2>&1 40 */2 * * * osmc curl --data-binary '{ "jsonrpc": "2.0", "method": "AudioLibrary.Scan", "id": "mybash"}' -H 'content-type: application/json;' http://localhost:8080/jsonrpc > /dev/null 2>&1 # Clean (daily, at 4:00AM and 4:30AM): 0 04 * * * osmc curl --data-binary '{ "jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Clean", "id": "mybash"}' -H 'content-type: application/json;' http://localhost:8080/jsonrpc > /dev/null 2>&1 30 04 * * * osmc curl --data-binary '{ "jsonrpc": "2.0", "method": "AudioLibrary.Clean", "id": "mybash"}' -H 'content-type: application/json;' http://localhost:8080/jsonrpc > /dev/null 2>&1
[ Voor 47% gewijzigd door daxy op 25-01-2017 13:07 ]
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Thnx. Ik ben nog niet helemaal thuis in de Linux commando's, maar ik vind het leuk om de werking van dit soort dingen uit te pluizen. Ga ik naar kijken. Nogmaals bedankt.daxy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:04:
[...]
Easy:
Crontab aanzetten (via OSMC plugin geloof ik) en dan dit in /etc/cron.d/osmc zetten:
2 03 * * * root /etc/init.d/homebridge restart > /dev/null 2>&1
Off-topic:
Kan je ook meteen automatisch je database updaten (voor Kodi Remote bijvoorbeeld):
# Update: 10 */2 * * * osmc curl --data-binary '{ "jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Scan", "id": "mybash"}' -H 'content-type: application/json;' http://localhost:8080/jsonrpc > /dev/null 2>&1 40 */2 * * * osmc curl --data-binary '{ "jsonrpc": "2.0", "method": "AudioLibrary.Scan", "id": "mybash"}' -H 'content-type: application/json;' http://localhost:8080/jsonrpc > /dev/null 2>&1 # Clean (daily, at 4:00AM and 4:30AM): 0 04 * * * osmc curl --data-binary '{ "jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Clean", "id": "mybash"}' -H 'content-type: application/json;' http://localhost:8080/jsonrpc > /dev/null 2>&1 30 04 * * * osmc curl --data-binary '{ "jsonrpc": "2.0", "method": "AudioLibrary.Clean", "id": "mybash"}' -H 'content-type: application/json;' http://localhost:8080/jsonrpc > /dev/null 2>&1
Hebben meer mensen er ook last van dat de foto's bij events de laatste tijd totaal niet meer kloppen?
Soms wel, maar soms krijg je ook oude shots te zien.
Zonet bijvoorbeeld belde de postbode aan, maar op de foto staat onze oude auto nog op de oprit die we toch echt niet meer hebben.
En bij bewegingsdetectie was het vanmorgen binnen een paar minuten van goed daglicht naar 's nachts gegaan
(auto die de oprit op kwam rijden met lichten aan)
Net alsof er gewoon oude foto's niet overschreven worden en dan ook niet gewist en dus wel gekoppeld aan nieuwe events.
Zonet bijvoorbeeld belde de postbode aan, maar op de foto staat onze oude auto nog op de oprit die we toch echt niet meer hebben.
En bij bewegingsdetectie was het vanmorgen binnen een paar minuten van goed daglicht naar 's nachts gegaan
Net alsof er gewoon oude foto's niet overschreven worden en dan ook niet gewist en dus wel gekoppeld aan nieuwe events.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Is mij idd ook opgevallen. Eerst stond mijn auto er nog en 5 minuten later bij beweging was ie weg... toch maar even echt gaan kijkenTD-er schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:55:
Hebben meer mensen er ook last van dat de foto's bij events de laatste tijd totaal niet meer kloppen?
En bij bewegingsdetectie was het vanmorgen binnen een paar minuten van goed daglicht naar 's nachts gegaan(auto die de oprit op kwam rijden met lichten aan)
Het lijkt er op dat er dus een verkeerde foto bij dat laatste event geplaatst is.
Edit: Ik kan niet de datum vd foto's achterhalen maar het lijkt alsof de foto's van een jaar geleden door de foto's van dit jaar heen worden getoond. Het speelt sinds eind vorig jaar. (de camera hangt er sinds eind 2015)
[ Voor 10% gewijzigd door Hulliee op 27-01-2017 10:56 ]
Heeft iemand anders onlangs ook een mail èn brief gekregen van Homewizard over een usb stekker die vervangen moet worden? Ik heb in oktober een Heatlink aangeschaft, waar een slechte adapter bij geleverd zou zijn. Een week of 2-3 geleden kreeg ik daar al een mail over, met de mededeling dat ik direct de adapter niet meer moest gebruiken en dat ik gratis een nieuwe zou krijgen. Deze nieuwe adapter heb ik nog steeds niet binnen, maar wel een brief deze week met dezelfde mededeling. Nou ben ik eigenwijs en heb de adapter nog gewoon in gebruik, maar het is wel weer typisch Homewizard dat het verzenden van vervangende adapters weer zo lang op zich laat wachten. In theorie zit ik al 2 weken in de kou
We've got that ring of confidence
Ja ik. Er was inderdaad een usb adapter die niet voldeed en deze is inmiddels vervangen. Kan dus even duren eer je de vervangende adapter ontvangt (mits je aangemeld heb natuurlijk).Yukkie schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:36:
Heeft iemand anders onlangs ook een mail èn brief gekregen van Homewizard over een usb stekker die vervangen moet worden? Ik heb in oktober een Heatlink aangeschaft, waar een slechte adapter bij geleverd zou zijn. Een week of 2-3 geleden kreeg ik daar al een mail over, met de mededeling dat ik direct de adapter niet meer moest gebruiken en dat ik gratis een nieuwe zou krijgen. Deze nieuwe adapter heb ik nog steeds niet binnen, maar wel een brief deze week met dezelfde mededeling. Nou ben ik eigenwijs en heb de adapter nog gewoon in gebruik, maar het is wel weer typisch Homewizard dat het verzenden van vervangende adapters weer zo lang op zich laat wachten. In theorie zit ik al 2 weken in de kou
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Verwijderd
Gelukkig hebben jullie er ook last vanHulliee schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:38:
[...]
Is mij idd ook opgevallen. Eerst stond mijn auto er nog en 5 minuten later bij beweging was ie weg... toch maar even echt gaan kijkenGelukkig stond ie er nog!
Het lijkt er op dat er dus een verkeerde foto bij dat laatste event geplaatst is.
Edit: Ik kan niet de datum vd foto's achterhalen maar het lijkt alsof de foto's van een jaar geleden door de foto's van dit jaar heen worden getoond. Het speelt sinds eind vorig jaar. (de camera hangt er sinds eind 2015)
Eerste keer gebeurde toen er aangebelt werd toen we op vakantie waren. Je schrikt je helemaal dood als je dan een foto daarbij ziet dat je voordeur open staat met iemand erop die naar binnen stapt. Gelukkig konden de bewegingsmelders en de live beelden ons geruststellen dat het om een bug moest gaan. Knullig is het wel..
Verwijderd
Even vraagje: hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je rookmelders de scene brand activeren? Ik kan geen acties hangen aan de rookmelders?dfrenner schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:11:
Rookmelders activeren bij mij de scene "brand"
- Rolluik gaat dan direct omhoog (mogelijke vluchtroute)
- Alle lampen naar 100%
- Stekkerblok TV gaat uit
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 20:44 ]
Wat je kan doen is eerst de gewenste scene maken en die (onderop als je de schakelaars hebt toegevoegd) laten schakelen door de code aan te leren van je brandmelder. Let wel dat die brandmelders de hele 433 volspammen en de kans dus dat codes van je scene niet goed aankomen erg reeel is. Vertrouw er dus niet te veel op en zorg dat de vluchtwegen altijd ook handmatig vrij te maken zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Yamahaa op 27-01-2017 22:23 ]
Verwijderd
ThnxYamahaa schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:22:
Wat je kan doen is eerst de gewenste scene maken en die (onderop als je de schakelaars hebt toegevoegd) laten schakelen door de code aan te leren van je brandmelder. Let wel dat die brandmelders de hele 433 volspammen en de kans dus dat codes van je scene niet goed aankomen erg reeel is. Vertrouw er dus niet te veel op en zorg dat de vluchtwegen altijd ook handmatig vrij te maken zijn.
Mbt veiligheid denk ik dat het voor iedereen raadzaam is om niet 100% op domitica te vertrouwen, waar het mogelijk is zorg ik bv altijd dat de verlichting oid nog gewoon met de hand te schakelen is

Klopt altijd zorgen dat alles ook zonder domotica werkt. Is eigenlijk een basisregel. En belangrijk vaak voor andere gezinsleden. Schakelaars ed moeten ook gewoon werken....succes.
Zo werkt het hier thuis ook. De vrouw wil al de "onzin" niet. Ik vind het leuk. Dus ik schakel diverse dingen met de HW, zij is op zoek naar een afstandbediening bv voor de screens of zonnescherm.Yamahaa schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:49:
Klopt altijd zorgen dat alles ook zonder domotica werkt. Is eigenlijk een basisregel. En belangrijk vaak voor andere gezinsleden. Schakelaars ed moeten ook gewoon werken....succes.
Diverse lampen werken met een schakelaar en ook via de HW.
Taak aanmakenVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:43:
Even vraagje: hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je rookmelders de scene brand activeren? Ik kan geen acties hangen aan de rookmelders?
ALS
Trigger: Rookmelder
Event: detecteert rook
Alle dagen alle presets en alle tijden
DAN
Actie: Scene Brand gaat aan
Notificatie: Alarm aan alle gebruikers
Het is trouwens wel de connected rookmelder op 868Mhz
[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 31-01-2017 17:22 ]
Hoi,jeroenpeiffer schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:36:
Ik heb zelf een Remeha Quinta icm de Celcia 20. Dit werkt prima hoor!
[...]
Ik heb sinds kort een Heatlink en die aangesloten tussen een Remeha Quinta28C combiketel en een Remeha Celcia 20 thermostaat.
Via de heatlink kan ik prima de temperatuur regelen, zodra ik dat doe komt en in het scherm van de Celcia "Telefoon" te staan.

Tot zo ver prima....
Echter heb ik de Celcia thermostaat natuurlijk geprogrammeerd om op bepaalde tijden de temperatuur te regelen/schakelen.
Ik heb begrepen dat zodra de thermostaat een commando verstuurd, de heatlink uitgeschakeld wordt en de ketel weer "luistert" naar de thermostaat en viceversa.
Helaas gebeurt dit niet, in de thermostaat blijft gewoon "Telefoon" staan en in de heatlink app zie ik dat de ingestelde temperatuur op 6 graden staat.

Deze situatie blijft zo, totdat ik op een fysieke knop van de Celcia thermostaat druk.
Ik heb ook geprobeerd om via de heatlink app, manueel en via een trigger, een temperatuur te zetten met- en zonder automatisch uitschakelen, en dat werkt prima maar daarna neemt de thermostaat het ook niet vanzelf weer over.
De Celcia 20 heeft geen z.g. override setting, of ik kan hem niet vinden...
- Wat zijn jullie ervaringen?
- Klopt mij aanname dat bij elke actie van de thermostaat, de heatlink overruled wordt? en andersom?
- Bij welke thermostaat acties: alleen bij een nieuw schakelmoment uit het programma of ook bij een temperatuur actie (het is afgekoeld)
- Wat is het doel van de timer functie wanneer je een temperatuur via de heatlink set (bij het aanmaken van een taak)
- Waar komt die 6 graden setting weg, of kan de thermostaat gewoon geen setting sturen wanneer hij op "Telefoon"staat.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Gebruikt hier iemand de Wattcher ? Voor uitlezing van verbruik en zonnepanelen ?
Ik vraag me af welke info er dan zoal op het scherm van de Homewizard te zien is en hoe proper alles werkt
Ik vraag me af welke info er dan zoal op het scherm van de Homewizard te zien is en hoe proper alles werkt
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Wattcher heb ik, die met met een sensor je netto verbruik.Dirk.be schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:14:
Gebruikt hier iemand de Wattcher ? Voor uitlezing van verbruik en zonnepanelen ?
Als je zonnepanelen hebt, bedoel je denk ik de energylink?
Aan de andere kant is een Wattcher dan nog wel handig om in te zien hoe afhankelijk je nog bent van het stroomnet, ondanks je fictieve 100% dekking in energiebehoefte.
Vooral als met gaat toornen aan salderen... Maar volgens mij kan een Energielink dat ook wel.
Trouwens nog twee filmpjes gemaakt, maast de connected led lamp nu ook voor de connected rookmelder:
En de thermo meter:
[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 01-02-2017 00:39 ]
Ik gebruik de Heatlink in combinatie met een Remeha Avanta ketel en een iSense thermostaat. Bij mij werkte het in het begin niet omdat mijn oudere versie van de iSense niet overweg kon met de override van de Heatlink. Ik heb toen op Marktplaats een nieuwe iSense op de kop getikt en nu werkt het als een speer.Tmweb schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:14:
[...]
Hoi,
Ik heb sinds kort een Heatlink en die aangesloten tussen een Remeha Quinta28C combiketel en een Remeha Celcia 20 thermostaat.
Via de heatlink kan ik prima de temperatuur regelen, zodra ik dat doe komt en in het scherm van de Celcia "Telefoon" te staan.
[afbeelding]
Tot zo ver prima....
Echter heb ik de Celcia thermostaat natuurlijk geprogrammeerd om op bepaalde tijden de temperatuur te regelen/schakelen.
Ik heb begrepen dat zodra de thermostaat een commando verstuurd, de heatlink uitgeschakeld wordt en de ketel weer "luistert" naar de thermostaat en viceversa.
Helaas gebeurt dit niet, in de thermostaat blijft gewoon "Telefoon" staan en in de heatlink app zie ik dat de ingestelde temperatuur op 6 graden staat.
[afbeelding]
Deze situatie blijft zo, totdat ik op een fysieke knop van de Celcia thermostaat druk.![]()
Ik heb ook geprobeerd om via de heatlink app, manueel en via een trigger, een temperatuur te zetten met- en zonder automatisch uitschakelen, en dat werkt prima maar daarna neemt de thermostaat het ook niet vanzelf weer over.
De Celcia 20 heeft geen z.g. override setting, of ik kan hem niet vinden...
- Wat zijn jullie ervaringen?
- Klopt mij aanname dat bij elke actie van de thermostaat, de heatlink overruled wordt? en andersom?
- Bij welke thermostaat acties: alleen bij een nieuw schakelmoment uit het programma of ook bij een temperatuur actie (het is afgekoeld)
- Wat is het doel van de timer functie wanneer je een temperatuur via de heatlink set (bij het aanmaken van een taak)
- Waar komt die 6 graden setting weg, of kan de thermostaat gewoon geen setting sturen wanneer hij op "Telefoon"staat.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Ik gebruik overigens geen programmafunctied van de thermostaat. Dat heb ik allemaal in de HomeWizard gedaan. Dingen als 's ochtends automatisch de verwarming wat hoger als ik opsta en in de gang loop en de verwarming automatisch koeler als we beiden afwezig zijn, etc. Dit werkt denk ik ook het beste via de HomeWizard. Stop je programmafuncties in de thermostaat, dan krijg je dat de verwarming opwarmt, terwijl je misschien helemaal niet thuis bent.
Terug naar je thermostaat. Misschien kan je eens zoeken of er nog nieuwere versies van zijn met overridefunctie. Daarnaast schijnt Remeha je ook goed te helpen met vragen.
De timerfunctie biedt je de mogelijkheid om bijv. x tijd de verwarming naar x graden te zetten bij bijv. detectie van beweging.
Welke versie isense had je en heb je nu?
Martijn
Martijn
wolly_a schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:53:
[...]
Ik gebruik de Heatlink in combinatie met een Remeha Avanta ketel en een iSense thermostaat. Bij mij werkte het in het begin niet omdat mijn oudere versie van de iSense niet overweg kon met de override van de Heatlink. Ik heb toen op Marktplaats een nieuwe iSense op de kop getikt en nu werkt het als een speer.
Ik gebruik overigens geen programmafunctied van de thermostaat. Dat heb ik allemaal in de HomeWizard gedaan. Dingen als 's ochtends automatisch de verwarming wat hoger als ik opsta en in de gang loop en de verwarming automatisch koeler als we beiden afwezig zijn, etc. Dit werkt denk ik ook het beste via de HomeWizard. Stop je programmafuncties in de thermostaat, dan krijg je dat de verwarming opwarmt, terwijl je misschien helemaal niet thuis bent.
Terug naar je thermostaat. Misschien kan je eens zoeken of er nog nieuwere versies van zijn met overridefunctie. Daarnaast schijnt Remeha je ook goed te helpen met vragen.
De timerfunctie biedt je de mogelijkheid om bijv. x tijd de verwarming naar x graden te zetten bij bijv. detectie van beweging.
Hmmm... Dat is een goede vraag. Ik zal vanavond eens kijken of ik dat kan vinden in de iSense zelf. Ik meende dat het van softwareversie 8 naar softwareversie 12 was ofzo... Het is puur een verschil in software, maar je kan dat zelf niet effe updaten ofzo. Een installateur hoef je er ook niet voor te bellen, die kan alleen kijken of er nog vuur in de ketel zit. Die weet vaak niets van software of instellingen.Dazzie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:00:
Martijn
[...]
De Wattcher is niet geschikt voor zonnepanelen, hij ziet geen verschil tussen verbruik en terugleveren.Dirk.be schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:14:
Dat komt door de kwhmeter (ledje) als je die met een optische sensor uitleest.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
André, bedankt voor de respons.
ik heb mijn elektrische kast zo aangepast dat alle verbruikers op 1 kwh-meter zitten en de zonnepanelen ook op een 2e kWh-meter. Mijn draaischijfmeter heb ik dus niet van doen voor een logging, deze geeft trouwens ook maar een gecombineerd verbruik welke niet te interpreteren is. En zoals je aanhaalt (en ik al ongeveer gelezen had) kan de Wattcher niet overweg met zonnepanelen of een achteruitdraaiende schijf (rekent ie als verbruik ipv opbrengst).
De reden van mijn vraag is mijn recente aankoop van een Energylink en de problemen welke ik ermee heb. Ik heb hiervoor al contact gehad met Homewizard om 't een en 't ander te bespreken maar kreeg slecht een matige ondersteuning
Belangrijkste wat ik nu weet is dat de Energylink de 'netto levering' of 'verbruik' enkel toont op wat via de P1 binnenkomt. Je kan dus niet de kWh-meter 'verbruikers' op S1 zetten en de zonnepanelen op S2 en dan je ingangen in de EL zo kiezen dat alles optimaal gevisualiseerd wordt.
De Wattcher zit blijkbaar niet echt meer in het gamma bij HW en er werd ook zo goed als niet over gepraat tijdens mijn contact met HW.
Vandaar mijn vraag : wie logt verbruik en zonnepanelen en krijgt dit mooi in de HW ? Of wie gebruikt een Wattcher, al dan niet icm de EL
Nog goed dat een forum als dit hier bestaat, maar de beschikbare info via HW of handleidingen zou toch iets uitgebreider mogen zijn.
Alvorens ik de EL zou terugsturen heb ik 1 maand dat backupgedoe gratis om zo te proberen data te lezen en te visualiseren. Dit is me tot nu toe totaal niet gelukt. Ik heb wel reeds via een XL-file om de HW uit te lezen data kunnen lezen en herkennen van mijn Energylink.
ik heb mijn elektrische kast zo aangepast dat alle verbruikers op 1 kwh-meter zitten en de zonnepanelen ook op een 2e kWh-meter. Mijn draaischijfmeter heb ik dus niet van doen voor een logging, deze geeft trouwens ook maar een gecombineerd verbruik welke niet te interpreteren is. En zoals je aanhaalt (en ik al ongeveer gelezen had) kan de Wattcher niet overweg met zonnepanelen of een achteruitdraaiende schijf (rekent ie als verbruik ipv opbrengst).
De reden van mijn vraag is mijn recente aankoop van een Energylink en de problemen welke ik ermee heb. Ik heb hiervoor al contact gehad met Homewizard om 't een en 't ander te bespreken maar kreeg slecht een matige ondersteuning

Belangrijkste wat ik nu weet is dat de Energylink de 'netto levering' of 'verbruik' enkel toont op wat via de P1 binnenkomt. Je kan dus niet de kWh-meter 'verbruikers' op S1 zetten en de zonnepanelen op S2 en dan je ingangen in de EL zo kiezen dat alles optimaal gevisualiseerd wordt.
De Wattcher zit blijkbaar niet echt meer in het gamma bij HW en er werd ook zo goed als niet over gepraat tijdens mijn contact met HW.
Vandaar mijn vraag : wie logt verbruik en zonnepanelen en krijgt dit mooi in de HW ? Of wie gebruikt een Wattcher, al dan niet icm de EL
Nog goed dat een forum als dit hier bestaat, maar de beschikbare info via HW of handleidingen zou toch iets uitgebreider mogen zijn.
Alvorens ik de EL zou terugsturen heb ik 1 maand dat backupgedoe gratis om zo te proberen data te lezen en te visualiseren. Dit is me tot nu toe totaal niet gelukt. Ik heb wel reeds via een XL-file om de HW uit te lezen data kunnen lezen en herkennen van mijn Energylink.
Speedy-Andre schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:10:
[...]
De Wattcher is niet geschikt voor zonnepanelen, hij ziet geen verschil tussen verbruik en terugleveren.
Dat komt door de kwhmeter (ledje) als je die met een optische sensor uitleest.
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
En dat terwijl ze volgens mij wel eens aangegeven hebben dat je bijvoorbeeld de meter van een elektrische auto zou kunnen meten met zo'n 2e S0-poort.Dirk.be schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:16:
[...]
[...]
Is wel vreemd dat je de 'richting' niet kunt aangeven van zo'n S0-poort.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb een wattcher gehad, maar ik ben overgestapt naar de energylink ivm zonnepanelen. M.b.v een kWh meter kan ik zien wat mijn zonnepanelen opbrengen. Helaas alleen op S02 poort, op de S01 poort klopt er niets van de waarde. (Ik ben nog in overleg met HW, lijkt op een defect van de EL)
Ik kan ook zien wat mijn verbruik is en ook het netto verbruik. Dat is precies wat ik wil. Wat helaas niet kan (althans ik weet niet hoe) is de data uit de HW/EL halen en er zelf wat mee doen.
Ik kan ook zien wat mijn verbruik is en ook het netto verbruik. Dat is precies wat ik wil. Wat helaas niet kan (althans ik weet niet hoe) is de data uit de HW/EL halen en er zelf wat mee doen.
Je kan wel degelijk bvb een 'elektrische auto' toevoegen als type. Je kan kiezen tussen : zon opbrengst, fiets, auto, overig apparaat, water en 'niets'. Hier had ik echter 'netto verbruik' willen kiezen maar de info hiervoor is enkel wat gelezen wordt via de P1 poort.
De data via die P1 is een telegram, dus niet pulsen. Zolang onze lieve regering ons geen slimme meter opdringt (maar ze denken er wel ferm aan
) gebruik ik slechts een klein stuk van de EL.
Ik denk eraan om wat te zoeken om op een goedkopere manier dan de standaard nog mijn watermeter in de lezen.
Met die richting of dat de Wattcher zonnepanelen niet kan inlezen is omdat ie de draaischijf leest als een puls (zwart of grijs) en daarbij verbruik of levering als een puls, dus als verbruik leest. Daarbij heeft Wattcher ook 'lezers' die niet met een optische sensos maar enkel met een draad werken. Deze zou je dus zo op een kWh-meter moeten kunnen aansluiten.
De data via die P1 is een telegram, dus niet pulsen. Zolang onze lieve regering ons geen slimme meter opdringt (maar ze denken er wel ferm aan

Ik denk eraan om wat te zoeken om op een goedkopere manier dan de standaard nog mijn watermeter in de lezen.
Met die richting of dat de Wattcher zonnepanelen niet kan inlezen is omdat ie de draaischijf leest als een puls (zwart of grijs) en daarbij verbruik of levering als een puls, dus als verbruik leest. Daarbij heeft Wattcher ook 'lezers' die niet met een optische sensos maar enkel met een draad werken. Deze zou je dus zo op een kWh-meter moeten kunnen aansluiten.
TD-er schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:25:
[...]
En dat terwijl ze volgens mij wel eens aangegeven hebben dat je bijvoorbeeld de meter van een elektrische auto zou kunnen meten met zo'n 2e S0-poort.![]()
Is wel vreemd dat je de 'richting' niet kunt aangeven van zo'n S0-poort.
Wat je wel kan doen is met Domoticz de Homewizard uitlezen, dat doe ik met een script.
Voordeel is dat je extra logging hebt en dat je het kan opslaan.
De EnergyLink is eveneens met json via de Homewizard uit te lezen, maar dan moet het wel eerst goed werken natuurlijk
De Wattcher geeft alleen het momentele vermogen weer en de Homewizard telt dat op zodat je totalen hebt.
Je kan het totaal denk ik niet exact bepalen zoals een kWh teller kan.
De EnergyLink is eveneens met json via de Homewizard uit te lezen, maar dan moet het wel eerst goed werken natuurlijk
De Wattcher geeft alleen het momentele vermogen weer en de Homewizard telt dat op zodat je totalen hebt.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Hey,
om die data uit de HW te lezen hebben ik ooit eens een xl-file gedownload waarmee je na ingeven van IP en passwoord , na runnen van de macro, je dat in tabbladen krijgt.
Je moet maar eens zoeken op 'homewizard uitlezen in excel' of 'dataexport vanuit homewizard'.
Is wel beperkt qua range (dagen) dat het kan uitlezen maar mits verdere uitbreiding of deze regelmatig runnen moet je wel iets het ganse zootje kunnen overbrengen.
om die data uit de HW te lezen hebben ik ooit eens een xl-file gedownload waarmee je na ingeven van IP en passwoord , na runnen van de macro, je dat in tabbladen krijgt.
Je moet maar eens zoeken op 'homewizard uitlezen in excel' of 'dataexport vanuit homewizard'.
Is wel beperkt qua range (dagen) dat het kan uitlezen maar mits verdere uitbreiding of deze regelmatig runnen moet je wel iets het ganse zootje kunnen overbrengen.

chippie777 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:27:
Ik heb een wattcher gehad, maar ik ben overgestapt naar de energylink ivm zonnepanelen. M.b.v een kWh meter kan ik zien wat mijn zonnepanelen opbrengen. Helaas alleen op S02 poort, op de S01 poort klopt er niets van de waarde. (Ik ben nog in overleg met HW, lijkt op een defect van de EL)
Als je de programmafunctie vd iSense niet meer gebruikt, maar een programma maakt op je homewizard, waar zet je de iSense dan op? Op dagprogramma continue? Op bijv 16 graden?wolly_a schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 00:53:
[...]
Stop je programmafuncties in de thermostaat, dan krijg je dat de verwarming opwarmt, terwijl je misschien helemaal niet thuis bent.
Domoticz heb of ken ik niet maar ik lees al json data in via Tasker welke ik dan zo kan ontleden.
Moet nog eens kijken wat ik zo van de Energylink kan lezen. Als dit wat lukt kan ik misschien via een Tasker script regelmatig data uitlezen en filteren.
Ik had die EL ook vooral gekocht om mijn energieverbruik snel gevisualiseerd te zien en zo grote of ongekende verbruikers op te sporen en mijn verbruik te verminderen.
Moet nog eens kijken wat ik zo van de Energylink kan lezen. Als dit wat lukt kan ik misschien via een Tasker script regelmatig data uitlezen en filteren.
Ik had die EL ook vooral gekocht om mijn energieverbruik snel gevisualiseerd te zien en zo grote of ongekende verbruikers op te sporen en mijn verbruik te verminderen.

Speedy-Andre schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:45:
Wat je wel kan doen is met Domoticz de Homewizard uitlezen, dat doe ik met een script.
De EnergyLink is eveneens met json via de Homewizard uit te lezen, maar dan moet het wel eerst goed werken natuurlijk![]()
Wat ik nog steeds vervelend vind is dat niet op een gemakkelijke manier het verbruik vergeleken kan worden met het jaar ervoor. De grootste setting is Jaar in de grafiek wat je feitelijk de maanden geeft in het jaar. Maar ik wil eigenlijk nog een niveau hoger en dus het totaal van het jaar vergelijken. Lijkt me toch vrij makkelijke te programmeren. Pas dan kun je namelijk je jaarlijks verbuik, of bijvoorbeeld opwekking, vergelijken met andere jaren.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Bij ons staat 'ie altijd op continue dagprogramma actief. De HomeWizard kan 'm netjes besturen via de taken, we kunnen 'm instellen via de HomeWizard app als we het een keer warmer willen hebben en ook kunnen we gewoon een slinger aan de iSense geven. Zodra de HomeWizard een volgende taak heeft, neemt die het heft weer in handen.Hulliee schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:46:
[...]
Als je de programmafunctie vd iSense niet meer gebruikt, maar een programma maakt op je homewizard, waar zet je de iSense dan op? Op dagprogramma continue? Op bijv 16 graden?
Ik zou nog overigens kijken naar de versie van de iSense, maar dat kan ik nergens vinden. Ik heb het hele menu doorlopen. Dat antwoord moet ik schuldig blijven.
Dan over zonnepanelen en de Energylink. Zelf heb ik een Energylink voor weinig op de kop kunnen tikken, maar deze staat nog ongebruikt in de meterkast, want wij hebben nog geen slimme meter. Ik doe het op dit moment met de Wattcher en dat werkt prima. Een kennis heeft al wel een slimme meter en en hele batterij zonnepanelen. Hij heeft zijn slimme meter op de Energylink aangesloten en een aparte kWh meter op de groep van de zonnepanelen. In de HomeWizard krijgt hij netjes het verbruik, de opbrengst van de zonnepanelen en een combinatie van beiden te zien. Dat werkt super.
Thanks. Alleen is zo het 'smart' gedeelte er af natuurlijk. Daarmee bedoel ik dat als je hem om 8:00 uur op 20 graden inpland via de Homewizard, de iSense niet kan beginnen met verwarmen zodat het om 8:00 uur 20 graden is. De iSense is niet meer zelflerend.wolly_a schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:03:
[...]
Bij ons staat 'ie altijd op continue dagprogramma actief. De HomeWizard kan 'm netjes besturen via de taken, we kunnen 'm instellen via de HomeWizard app als we het een keer warmer willen hebben en ook kunnen we gewoon een slinger aan de iSense geven. Zodra de HomeWizard een volgende taak heeft, neemt die het heft weer in handen.
Ik zou nog overigens kijken naar de versie van de iSense, maar dat kan ik nergens vinden. Ik heb het hele menu doorlopen. Dat antwoord moet ik schuldig blijven.
Dan over zonnepanelen en de Energylink. Zelf heb ik een Energylink voor weinig op de kop kunnen tikken, maar deze staat nog ongebruikt in de meterkast, want wij hebben nog geen slimme meter. Ik doe het op dit moment met de Wattcher en dat werkt prima. Een kennis heeft al wel een slimme meter en en hele batterij zonnepanelen. Hij heeft zijn slimme meter op de Energylink aangesloten en een aparte kWh meter op de groep van de zonnepanelen. In de HomeWizard krijgt hij netjes het verbruik, de opbrengst van de zonnepanelen en een combinatie van beiden te zien. Dat werkt super.
De versie vind je in het informatie menu en dan 'meer informatie' kiezen. Misschien dat je ergens nog geavanceerd moet instellen eerst.
Bij ons duurt het opwarmen van de kamer niet lang, dus ik vindt het smarter dat mijn verwarming nu geschakeld wordt op mijn aanwezigheid, of ik wakker ben, etc. Een standaard programma werkt niet, omdat we nooit precies hetzelfde weekschema hebben.Hulliee schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:53:
[...]
Thanks. Alleen is zo het 'smart' gedeelte er af natuurlijk. Daarmee bedoel ik dat als je hem om 8:00 uur op 20 graden inpland via de Homewizard, de iSense niet kan beginnen met verwarmen zodat het om 8:00 uur 20 graden is. De iSense is niet meer zelflerend.
De versie vind je in het informatie menu en dan 'meer informatie' kiezen. Misschien dat je ergens nog geavanceerd moet instellen eerst.
Ik stel me overigens voor dat de HomeWizard ook het programma wel kan overrulen en vice versa... Nooit geprobeerd.
EDIT: Gevonden! Versie 28 staat in de software van de iSense.
[ Voor 3% gewijzigd door wolly_a op 03-02-2017 19:41 ]
Met welk commando kan ik in een browser de huidige temperatuur opvragen van een thermometer?
Als ik http://ip-adres/ww HW/te/graph/0/day gebruik dan krijg ik de hele dag te zien maar ik wil eigenlijk de temperatuur op dat moment zien.
Kan het op het forum nergens terug vinden. Iemand een idee?
Als ik http://ip-adres/ww HW/te/graph/0/day gebruik dan krijg ik de hele dag te zien maar ik wil eigenlijk de temperatuur op dat moment zien.
Kan het op het forum nergens terug vinden. Iemand een idee?
Mike123
Dit kan je dien door de volgende commando.
Http://ip-adres/wachtwoord/telist/
Zie onder andere mijn website,
https://xtremer.nl/index....ard-uitlezen-en-bedienen/
[ Voor 36% gewijzigd door Xtremer op 03-02-2017 23:13 . Reden: Te snel gepost ]
Dank voor de tip. Deze had ik ook al gezien, op jouw site, (handig trouwens) maar dan zie ik alle temperaturen van mijn beide thermometers inclusief temp min, temp max, luchtvochtigheid min, max.Xtremer schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:11:
Mike123
Ik zoek eigenlijk alleen de huidige temp van thermometer nr 1.
Zover ik weet is er geen mogelijkheid om 1 losse temperatuur meter los uit te lezen.
Homewizard reageerde niet op de commando's
/te/<id>/get
/te/<id>/get/readings
/te/get/<id>
/te/<id>/get
/te/<id>/get/readings
/te/get/<id>
Met /telist krijg je wel de huidige temperatuur.
Je moet alleen even door de JSON list heen ploegen
Even door een JSON formatter heen gehaald voor de leesbaarheid, want het is normaal 1 grote brei:
Voor de interpretatie, zie: http://wiki.td-er.nl/inde...izard#Temperature_sensors
Je moet alleen even door de JSON list heen ploegen
Even door een JSON formatter heen gehaald voor de leesbaarheid, want het is normaal 1 grote brei:
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
| { "status": "ok", "version": "3.372", "request": { "route": "/telist" }, "response": [ { "id": 0, "name": "Huiskamer", "channel": 1, "model": 0, "te": 20.9, "hu": 47, "te+": 21.2, "te+t": "00:00", "te-": 18.5, "te-t": "09:02", "hu+": 47, "hu+t": "00:00", "hu-": 46, "hu-t": "03:15", "outside": "no", "favorite": "no" }, { "id": 1, "name": "Zolder", "channel": 2, "model": 0, "te": 14.8, "hu": 59, "te+": 15.6, "te+t": "00:23", "te-": 14.6, "te-t": "09:13", "hu+": 60, "hu+t": "00:00", "hu-": 58, "hu-t": "04:02", "outside": "no", "favorite": "no" }, { "id": 2, "name": "Tuin", "channel": 3, "model": 0, "te": 7.1, "hu": 89, "te+": 7.1, "te+t": "11:03", "te-": 4.8, "te-t": "08:28", "hu+": 91, "hu+t": "01:10", "hu-": 89, "hu-t": "10:59", "outside": "yes", "favorite": "no" }, { "id": 3, "name": "Slaap GW", "code": "2946185", "model": 1, "lowBattery": "yes", "version": 2.31, "te": 18.1, "hu": 53, "te+": 18.1, "te+t": "11:00", "te-": 15.5, "te-t": "04:03", "hu+": 60, "hu+t": "06:46", "hu-": 53, "hu-t": "10:55", "outside": "no", "favorite": "no" }, { "id": 4, "name": "Lilly", "code": "1773267", "model": 1, "lowBattery": "yes", "version": 2.31, "te": 19.9, "hu": 47, "te+": 21.3, "te+t": "00:01", "te-": 19.5, "te-t": "09:14", "hu+": 48, "hu+t": "06:40", "hu-": 46, "hu-t": "00:27", "outside": "no", "favorite": "no" }, { "id": 5, "name": "Logeer", "code": "12046820", "model": 1, "lowBattery": "yes", "version": 2.31, "te": 16.8, "hu": 51, "te+": 17.2, "te+t": "23:59", "te-": 16.7, "te-t": "08:17", "hu+": 52, "hu+t": "23:59", "hu-": 51, "hu-t": "01:57", "outside": "no", "favorite": "no" }, { "id": 6, "name": "GijsBoven", "code": "1065135", "model": 1, "lowBattery": "yes", "version": 2.31, "te": 19.8, "hu": 45, "te+": 20.6, "te+t": "00:00", "te-": 18, "te-t": "08:47", "hu+": 46, "hu+t": "09:28", "hu-": 44, "hu-t": "00:00", "outside": "no", "favorite": "no" }, { "id": 7, "name": "Garage", "code": "6089761", "model": 1, "lowBattery": "no", "version": 2.31, "te": 12.1, "hu": 65, "te+": 12.3, "te+t": "00:01", "te-": 12.1, "te-t": "08:00", "hu+": 67, "hu+t": "00:01", "hu-": 65, "hu-t": "04:54", "outside": "no", "favorite": "no" }, { "id": 8, "name": "Schuur buiten", "code": "5667585", "model": 1, "lowBattery": "yes", "version": 2.31, "te": 7.7, "hu": 89, "te+": 7.7, "te+t": "11:03", "te-": 4.8, "te-t": "08:26", "hu+": 90, "hu+t": "10:04", "hu-": 88, "hu-t": "00:38", "outside": "no", "favorite": "no" } ] } |
Voor de interpretatie, zie: http://wiki.td-er.nl/inde...izard#Temperature_sensors
Klopt, je leest de thermometers uit via /telist. Dan loop je de lijst van thermometers heen. Je kunt dan een functie schrijven die op basis van de naam of id de juist thermometer uitleest.Xtremer schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:04:
Zover ik weet is er geen mogelijkheid om 1 losse temperatuur meter los uit te lezen.
/te/<id>/get
/te/<id>/get/readings
/te/get/<id>
Dank voor de reacties. Ik ga mij ook eens verdiepen in JSON als ik meer tijd heb. Ben ook al aan het zoeken geweest in Tasker dat zodat ik de telist opvraag dat ik alleen op mijn scherm de huidige temperatuur zie.
Voorheen had ik op mijn Pebble een HW app door iemand hier op het forum, of het Pebble forum gemaakt geloof ik, en daar kon je per thermometer de huidige temperatuur opvragen. Vond ik wel een handig ding. Maar tegenwoordig gebruik ik een Gear S3.
Heb al even gekeken in Tasker en daar zie ik ook wel iets van JSON in staan. Nu nog zien dat ik ergens voorbeelden kan vinden hoe ze het 1 en ander filteren om 1 waarde te laten zien.
Wel gevonden dat je door de optie "Flash" iets op je scherm kan laten weergeven.
Voorheen had ik op mijn Pebble een HW app door iemand hier op het forum, of het Pebble forum gemaakt geloof ik, en daar kon je per thermometer de huidige temperatuur opvragen. Vond ik wel een handig ding. Maar tegenwoordig gebruik ik een Gear S3.
Heb al even gekeken in Tasker en daar zie ik ook wel iets van JSON in staan. Nu nog zien dat ik ergens voorbeelden kan vinden hoe ze het 1 en ander filteren om 1 waarde te laten zien.
Wel gevonden dat je door de optie "Flash" iets op je scherm kan laten weergeven.
[ Voor 24% gewijzigd door mike123 op 04-02-2017 21:12 ]
Ik heb voor tasker een complete setup om alles van de HW uit te lezen. Deze kun je wel krijgen dan kun je daar mee spelen.mike123 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:36:
Dank voor de reacties. Ik ga mij ook eens verdiepen in JSON als ik meer tijd heb. Ben ook al aan het zoeken geweest in Tasker dat zodat ik de telist opvraag dat ik alleen op mijn scherm de huidige temperatuur zie.
https://drive.google.com/...pZGtvVGs/view?usp=sharing
DIt is het bestand volgens mij.
[ Voor 5% gewijzigd door reinhold op 05-02-2017 15:04 ]
Dank je voor dit bestand. Nu nog maar eens kijken hoever ik hier mee kom. Er zitten vast wel herkenbare stukken in die ik kan gebruiken.reinhold schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:58:
[...]
Ik heb voor tasker een complete setup om alles van de HW uit te lezen. Deze kun je wel krijgen dan kun je daar mee spelen.
https://drive.google.com/...pZGtvVGs/view?usp=sharing
DIt is het bestand volgens mij.
Ik heb het xml bestand ingevoerd en dat ging goed. Heb allemaal keuzes die je al gemaakt hebt. Als ik de temperatuur op wil vragen zie ik in de instellingen ook veel bekende dingen terugkomen die ik krijg uit een JSON Formatter.
Alleen ik heb een probleem met de url die ik in voer om mijn eigen HW te bereiken.
Waar moet ik die precies invoeren? Heb het al beprobeerd bij de HTTP Get, %HW_URL en bij Path in dat bestand maar niets werkt.
Waarschijnlijk doe ik het fout
Als ik daar niets invul krijg ik ook een Invalid sequence, maar dat is logisch omdat hij nergens iets kan ophalen lijkt mij.
Als je nog een tip hebt hoor ik het graag.
Wat ik verder niet nodig heb kan ik er altijd weer uithalen van de rest van de opties.
[ Voor 42% gewijzigd door mike123 op 05-02-2017 22:16 ]
Ik heb in Tasker een simpele HTTP GET met http://<IP>/<PASSWORD>/get-status.mike123 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:32:
[...]
Dank je voor dit bestand. Nu nog maar eens kijken hoever ik hier mee kom. Er zitten vast wel herkenbare stukken in die ik kan gebruiken.
Ik heb het xml bestand ingevoerd en dat ging goed. Heb allemaal keuzes die je al gemaakt hebt. Als ik de temperatuur op wil vragen zie ik in de instellingen ook veel bekende dingen terugkomen die ik krijg uit een JSON Formatter.
Alleen ik heb een probleem met de url die ik in voer om mijn eigen HW te bereiken.
Waar moet ik die precies invoeren? Heb het al beprobeerd bij de HTTP Get, %HW_URL en bij Path in dat bestand maar niets werkt.
Waarschijnlijk doe ik het fout
Als ik daar niets invul krijg ik ook een Invalid sequence, maar dat is logisch omdat hij nergens iets kan ophalen lijkt mij.
Als je nog een tip hebt hoor ik het graag.
Wat ik verder niet nodig heb kan ik er altijd weer uithalen van de rest van de opties.
De Outputfile is de variabele %HL_DATA.
Vervolgens haal je met onderstaande JavaScriptlet code de huidige temperatuur (waarde: .rte) uit de JSON
var jsondatastr = global('HL_DATA');
var jsondata = eval('(' + jsondatastr + ')');
var status=jsondata.response.heatlinks[0].rte;
var result=Math.round(status);
setGlobal('HL_TEMP', result);
In HL_TEMP wordt de huidige temperatuur weggeschreven. Daar kan je dan van alles mee in Tasker. Op laten lezen met een SAY of op het scherm met een SPLASH (?).
Mogelijk heb je hier ook wat aan. Staat uitgelegd hoe je Tasker kan gebruiken voor spraakbesturing, maar als je beetje kijkt hoe de werking is, kun je ook dat vertalen naar de temperatuur.
https://androidworld.nl/n...zard-via-tasker-tutorial/
Bedankt, ook hier ga ik mee aan de gang als het werk het weer toelaat.CoachKoos schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:37:
[...]
Ik heb in Tasker een simpele HTTP GET met http://<IP>/<PASSWORD>/get-status.
De Outputfile is de variabele %HL_DATA.
Vervolgens haal je met onderstaande JavaScriptlet code de huidige temperatuur (waarde: .rte) uit de JSON
var jsondatastr = global('HL_DATA');
var jsondata = eval('(' + jsondatastr + ')');
var status=jsondata.response.heatlinks\[0].rte;
var result=Math.round(status);
setGlobal('HL_TEMP', result);
In HL_TEMP wordt de huidige temperatuur weggeschreven. Daar kan je dan van alles mee in Tasker. Op laten lezen met een SAY of op het scherm met een SPLASH (?).
Mogelijk heb je hier ook wat aan. Staat uitgelegd hoe je Tasker kan gebruiken voor spraakbesturing, maar als je beetje kijkt hoe de werking is, kun je ook dat vertalen naar de temperatuur.
https://androidworld.nl/n...zard-via-tasker-tutorial/
Toch nog even geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar, sorry.
Ik heb bij elke var functie gestart met JavaScriplet en daar de var regel ingevoerd.
Als laatste heb ik ingevoerd, Flash en dan %HL_TEMP en dan krijg ik de uitkomst 0
Kan dat ook zitten in de tekens (){}[] door die verkeerd te gebruiken. Die zitten wel allemaal in de get-status uitkomst.
Dit is een stukje daarvan.
],
"heatlinks":[
{
"id":0,
"pump":"off",
"heating":"off",
"dhw":"off",
"rte":21.046,
"rsp":15.000,
"tte":15.000,
"ttm":null,
"wp":6.000,
"wte":30.000,
"ofc":0,
"odc":0
}
],
Waar die 0 vandaan komt, geen idee. Ik zou volgens mij een afgeronde waarde van de rte moeten krijgen als ik het goed heb.
Bedankt alvast.
[ Voor 29% gewijzigd door mike123 op 07-02-2017 00:05 ]
Verwijderd
Jongens, heel interessant die json-verwerking, maar doe dat svp onderling via mail. Dit forum is niet voor een uitgebreide java/json cursus voor beginners o.i.d.
Dit is de opbouw van mijn Taak in Tasker. In principe staat de meeste informatie daarin. Hij maakt eerst de variabele leeg en delete de file. Daarna middels de GET de HL_TMPFILE gevuld en overgeschreven naar de HL_DATA. De opbouw Javascript heb je al gehad...mike123 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:04:
[...]
Toch nog even geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar, sorry.
Ik heb bij elke var functie gestart met JavaScriplet en daar de var regel ingevoerd.
Als laatste heb ik ingevoerd, Flash en dan %HL_TEMP en dan krijg ik de uitkomst 0
Kan dat ook zitten in de tekens (){}[] door die verkeerd te gebruiken. Die zitten wel allemaal in de get-status uitkomst.
Waar die 0 vandaan komt, geen idee. Ik zou volgens mij een afgeronde waarde van de rte moeten krijgen als ik het goed heb.
Bedankt alvast.

Inmiddels ben ik voorzien van een iSense v27 en het werkt allemaal, zoals verwacht, prima samen met de heatlink.Dazzie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 07:00:
Martijn
[...]
Navraag bij Remeha leerde dat v23 ook al de override functie heeft.
=Tonnie
Ook dankje. Zal ook eens kijken welke versie ik heb. Maar heb vorig jaar me round modulation weer opgehangen omdat ik wat problemen had met de isense. HW heeft zelfs 2 jaar geleden mij isense gehad om te testen....
Tmweb schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:11:
[...]
Inmiddels ben ik voorzien van een iSense v27 en het werkt allemaal, zoals verwacht, prima samen met de heatlink.
Navraag bij Remeha leerde dat v23 ook al de override functie heeft.
=Tonnie
elke keer als homewizard een update krijgt of de even spanningsloos zet krijg ik telkens oude verwijderde schakelaars en somfy terug in de lijst.
Ook oude codes van bestaande schakelaars komen steeds terug. er verdwijnen al gelukkig niet de recent toegevoegde schakelaars en codes.
maar wel vervelend dat er schakelaars worden bediend door oude codes.
vb de tuin verlichting heeft dan in de homewizard terug dezelfde code als de buurman zijn extra lamp aan het bad meubel.
doe ik de tuin verlichting aan doet aan gaat bij de buurman het licht van het bad meubel aan. als ook kan hij mijn tuin verlichting aan doen.
als ik de code in de homewizard wis is het probleem wel opgelost ; tot de volgende update of spanningsloos zetten van de homewizard.
heeft iemand anders er ook last van?
Ook oude codes van bestaande schakelaars komen steeds terug. er verdwijnen al gelukkig niet de recent toegevoegde schakelaars en codes.
maar wel vervelend dat er schakelaars worden bediend door oude codes.
vb de tuin verlichting heeft dan in de homewizard terug dezelfde code als de buurman zijn extra lamp aan het bad meubel.
doe ik de tuin verlichting aan doet aan gaat bij de buurman het licht van het bad meubel aan. als ook kan hij mijn tuin verlichting aan doen.
als ik de code in de homewizard wis is het probleem wel opgelost ; tot de volgende update of spanningsloos zetten van de homewizard.
heeft iemand anders er ook last van?
Voor zover ik heb kunnen nagaan, krijg je dat soort combinaties van oude en nieuwe settings alleen als je dingen toevoegt/veranderd hebt met verschillende soorten apps.
Dus bijvoorbeeld Android app en web-interface.
Heb jij in het verleden ook dingen toegevoegd via verschillende routes?
Dan zou je misschien ook eens die oude zooi weg kunnen gooien met "de andere app" dan die je normaal gebruikt?
Dus bijvoorbeeld Android app en web-interface.
Heb jij in het verleden ook dingen toegevoegd via verschillende routes?
Dan zou je misschien ook eens die oude zooi weg kunnen gooien met "de andere app" dan die je normaal gebruikt?
Verwijderd
Sinds kort heb ik de HW Heatlink. Wat mij opvalt met deze koude dagen is dat deze eigenlijk de ingestelde temperatuur niet haalt zoals aangegeven in mijn schakelschema.
Bijvoorbeeld, vanaf 16.00u staat deze ingesteld op 20.5 graad (komt van 19)
Om 18.00u is het nog niet veel warmer dan 19.5 graad Celsius. Er gebeurt weinig, de pomp draait, het vlammetje brandt, watertemperatuur blijft maar rond de 50 graden.
Zodra ik de thermostaat (Remeha iSense) naar 20.5 graad draai dan schiet de watertemperatuur meteen naar 75 graden en is het in no time op temperatuur in de woonkamer.
Kortom, de handthermostaat reageert direct en stookt het meteen warm, ook al verhoog je maar met één graad. De Heatlink doet er tergend langzaam over en bereikt de ingestelde temperatuur niet.
Er hangt geen buitensensor aan de kachel, temperatuur in de thermostaat is gelijk aan een thermometer welke er bovenop staat.
Geen storingen, alles werkt, zo snel hierover niets terug kunnen vinden in het forum.
Iemand een idee ?
Om 18.00u is het nog niet veel warmer dan 19.5 graad Celsius. Er gebeurt weinig, de pomp draait, het vlammetje brandt, watertemperatuur blijft maar rond de 50 graden.
Zodra ik de thermostaat (Remeha iSense) naar 20.5 graad draai dan schiet de watertemperatuur meteen naar 75 graden en is het in no time op temperatuur in de woonkamer.
Kortom, de handthermostaat reageert direct en stookt het meteen warm, ook al verhoog je maar met één graad. De Heatlink doet er tergend langzaam over en bereikt de ingestelde temperatuur niet.
Er hangt geen buitensensor aan de kachel, temperatuur in de thermostaat is gelijk aan een thermometer welke er bovenop staat.
Geen storingen, alles werkt, zo snel hierover niets terug kunnen vinden in het forum.
Iemand een idee ?
Klinkt een beetje alsof de Heatlink niet helemaal de controle overneemt, of dat de kamerthermostaat misschien iets te aggressief de instelling weer terugzet?
De Heatlink stuurt een temp-override naar de ketel. Als de kamerthermostaat bijvoorbeeld heel vaak de controle weer overneemt, kan je Heatlink zoveel sturen als 'ie wil, maar de ketel zal dan luisteren naar de kamerthermostaat.
De Heatlink stuurt een temp-override naar de ketel. Als de kamerthermostaat bijvoorbeeld heel vaak de controle weer overneemt, kan je Heatlink zoveel sturen als 'ie wil, maar de ketel zal dan luisteren naar de kamerthermostaat.
Verwijderd
Als ik via de Heatlink de temperatuur een paar graden omhoog zet reageert de kachel er nauwelijks op. Via de handmatige thermostaat schiet de watertemperatuur als een pijl omhoog.
Ik heb het schakelschema via de app eruit gegooid.
Nu een aschakelschema handmatig aangemaakt in de thermostaat. We gaan eens kijken wat deze doet de komende (koude) dagen.
Ik heb het schakelschema via de app eruit gegooid.
Nu een aschakelschema handmatig aangemaakt in de thermostaat. We gaan eens kijken wat deze doet de komende (koude) dagen.
oeps verkeerde topic
[ Voor 88% gewijzigd door odelay op 09-02-2017 21:36 ]
Welke versie van de iSense?Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:38:
Sinds kort heb ik de HW Heatlink. Wat mij opvalt met deze koude dagen is dat deze eigenlijk de ingestelde temperatuur niet haalt zoals aangegeven in mijn schakelschema.
Iemand een idee ?
In het OTGW forum (wat de heatlink gewoon is...) staat namelijk regelmatig hetzelfde probleem en dat schijnt iets met de versie van de iSense te zijn.
Verwijderd
En waarschijnlijk opgelost,
Van Remeha iSense en qSense thermostaten is bekend dat deze er 'van buiten' hetzelfde uitzien, maar dat er veel verschillende software versies in omloop zijn. Nieuwere versies ondersteunen override. Oudere niet en op sommige versies is bekend dat de 'override' functie eerst handmatig ingeschakeld moet worden door de gebruiker. Dit kan op de volgende manier:
Ga in het menu van de thermostaat naar 'Gebruikers > Gebruikersprofiel' en zet deze op 'Uitgebreid' (of 'Geavanceerd')
Ga vanuit het hoofdmenu naar 'Installateur > Externe toegang' en zet deze mogelijkheid op 'aan' (of 'Toegestaan').
De override functie kan nu gebruikt worden door de HeatLink, installeer deze zoals gebruikelijk.
Van Remeha iSense en qSense thermostaten is bekend dat deze er 'van buiten' hetzelfde uitzien, maar dat er veel verschillende software versies in omloop zijn. Nieuwere versies ondersteunen override. Oudere niet en op sommige versies is bekend dat de 'override' functie eerst handmatig ingeschakeld moet worden door de gebruiker. Dit kan op de volgende manier:
Ga in het menu van de thermostaat naar 'Gebruikers > Gebruikersprofiel' en zet deze op 'Uitgebreid' (of 'Geavanceerd')
Ga vanuit het hoofdmenu naar 'Installateur > Externe toegang' en zet deze mogelijkheid op 'aan' (of 'Toegestaan').
De override functie kan nu gebruikt worden door de HeatLink, installeer deze zoals gebruikelijk.
Staat hier ook uitgelegd:Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:51:
En waarschijnlijk opgelost,
http://www.homewizard.nl/...e-ketels-en-thermostaten/
Probleem opgelost, bleek gewoon een defect in de Energy Link te zijn. Op poort S02 werkte alles wel normaal en was er geen verschil tussen omvormer en waarden in HW. Energy Link omgeruild bij HW en alles werkt zoals het hoort.TD-er schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:35:
[...]
Ik heb de laatste 3 van jouw meldingen eens op elkaar gedeeld.
Dan kom je tussen de factor 1.41 en 1.58x uit.
Dus ik zou verwachten dat een C-waarde van 1.5x 2000 = 3000 al een vrij aardig beeld moet geven.
Even aangenomen dat de factor van de afwijking constant is en niet veroorzaakt is door andere invloeden.
Ik heb nu de heatlink een tijdje en een Remeha celcia 20 thermostaat.
Als ik het nu goed begrepen heb kan deze thermostaat de kachel niet overnemen van de heatlink.
Ik heb nu namelijk een standaard klokprogramma draaien in de celcia 20, deze wil ik behouden omdat deze ook op tijd kan aanwarmen zodat op de gewenste tijd mijn huis op temperatuur is.
De heatlink gebruik ik grotendeels alleen om met geofence te zorgen dat mijn kachel uit gaat bij afwezig.
Deze functie werkt goed en als ik terug kom gaat hij ook weer netjes aan.
Alleen 's avonds als de heatlink naar nachtstand gaat wordt deze waarde niet overgenomen.
Hij blijft dus op de heatlink staan en ik moet hem op mijn telefoon terug schakelen naar de thermostaat.
Ik kan ook geen taak geven in de homewizard dat hij terug schakelt naar de thermostaat.
Het is alleen mogelijk om de waarde van de heatlink naar bijvoorbeeld slapen te zetten.
Maar dan warmt de thermostaat 's ochtends mijn huis niet op.
Is dit op een bepaalde manier wel goed te maken, of is de enigste manier voor dit probleem het vervangen van mijn celcia 20?
Als ik het nu goed begrepen heb kan deze thermostaat de kachel niet overnemen van de heatlink.
Ik heb nu namelijk een standaard klokprogramma draaien in de celcia 20, deze wil ik behouden omdat deze ook op tijd kan aanwarmen zodat op de gewenste tijd mijn huis op temperatuur is.
De heatlink gebruik ik grotendeels alleen om met geofence te zorgen dat mijn kachel uit gaat bij afwezig.
Deze functie werkt goed en als ik terug kom gaat hij ook weer netjes aan.
Alleen 's avonds als de heatlink naar nachtstand gaat wordt deze waarde niet overgenomen.
Hij blijft dus op de heatlink staan en ik moet hem op mijn telefoon terug schakelen naar de thermostaat.
Ik kan ook geen taak geven in de homewizard dat hij terug schakelt naar de thermostaat.
Het is alleen mogelijk om de waarde van de heatlink naar bijvoorbeeld slapen te zetten.
Maar dan warmt de thermostaat 's ochtends mijn huis niet op.
Is dit op een bepaalde manier wel goed te maken, of is de enigste manier voor dit probleem het vervangen van mijn celcia 20?
Volgens mij werkt het als volgt:
Je hebt 3 zaken: de thermostaat, het klokprogramma vd thermostaat en de heatlink.
Diegene die het laatst is veranderd (htlink of klokprog), geeft dit door aan de thermostaat. Deze wordt dan ingesteld op die temperatuur. Dus wat je ziet in de homewizard, heatlink of klokprog is in control, maakt niet uit. De ingestelde temperatuur op de thermostaat is leidend en wordt doorgegeven aan je cv.
Weet je heel zeker dat je heatlink, je thermostaat instelt? Neemt je thermostaat de gevraagde temperatuur aan?
Je hebt 3 zaken: de thermostaat, het klokprogramma vd thermostaat en de heatlink.
Diegene die het laatst is veranderd (htlink of klokprog), geeft dit door aan de thermostaat. Deze wordt dan ingesteld op die temperatuur. Dus wat je ziet in de homewizard, heatlink of klokprog is in control, maakt niet uit. De ingestelde temperatuur op de thermostaat is leidend en wordt doorgegeven aan je cv.
Weet je heel zeker dat je heatlink, je thermostaat instelt? Neemt je thermostaat de gevraagde temperatuur aan?
Al een tijdje ben ik van plan om een paar zonnepanelen aan te schaffen op het dak van mijn garage. Nu gaat het er echt van komen. Uiteraard wil ik de opbrengst ook graag in mijn HomeWizard.
Op dit moment heb ik nog geen slimme meter, dus ik gebruik een Wattcher om mijn verbruik in de HomeWizard meer te geven. Dat werkt prima.
Volgens de planning van Liander (https://www.liander.nl/consument/slimme_meter/planning) zou komende zomer de uitrol van de slimme meter bij ons moeten beginnen. Ik vermoed dat de meter al wel eerder wordt vervangen als ik aangeef dat ik zonnepanelen neem. De EnergyLink ligt in ieder geval al te wachten.
Omdat de zonnepanelen op een groep komen waar ook enkele (kleine) verbruikers op zitten, geeft het plaatsen van een extra kWh metertje in de meterkast geen exact beeld van de opbrengst. Ik wil graag de wattcher gebruiken om de pulsen van een kWh meter bij de omvormer te meten.
Als ik nu in de instellingen van de HomeWizard kijk, zie ik geen mogelijkheid om aan te geven dat de Wattcher teruglevering meet. Gaat de HomeWizard die vanzelf zien straks of mis ik ergens een stiekem verborgen instelling? Iemand een idee?
Op dit moment heb ik nog geen slimme meter, dus ik gebruik een Wattcher om mijn verbruik in de HomeWizard meer te geven. Dat werkt prima.
Volgens de planning van Liander (https://www.liander.nl/consument/slimme_meter/planning) zou komende zomer de uitrol van de slimme meter bij ons moeten beginnen. Ik vermoed dat de meter al wel eerder wordt vervangen als ik aangeef dat ik zonnepanelen neem. De EnergyLink ligt in ieder geval al te wachten.
Omdat de zonnepanelen op een groep komen waar ook enkele (kleine) verbruikers op zitten, geeft het plaatsen van een extra kWh metertje in de meterkast geen exact beeld van de opbrengst. Ik wil graag de wattcher gebruiken om de pulsen van een kWh meter bij de omvormer te meten.
Als ik nu in de instellingen van de HomeWizard kijk, zie ik geen mogelijkheid om aan te geven dat de Wattcher teruglevering meet. Gaat de HomeWizard die vanzelf zien straks of mis ik ergens een stiekem verborgen instelling? Iemand een idee?
Ik had dat probleem ook en dat werd opgelost door elke actie van de heatlink te koppelen aan een timer. Dus de actie na x na bv een uur te eindigen. Dan wordt de actie (in mijn geval) netjes weer overgenomen door de thermostaat.....laat je het even weten of dat bij jou ook werkt?Crxtreem schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:38:
Ik heb nu de heatlink een tijdje en een Remeha celcia 20 thermostaat.
Heb zelf geen wattcher maar wel zonnepanelen met energylink. Volgens mij zijn de waardes van de wattcher niet te combineren met de energylink en andersom. Zijn losstaande producten. Ik zou dus volledig overstappen op energylink. Maar volgens mij haalt de energylink zijn verbruik uit de p1 poort van de slimme meter en de teruglevering uit de kWh meter. Het dus meer een kwestie of de kWh meter de verbruikers registreerd denk ik. Volgens mij kun je de richting bepalen van de meting, dus zou dat denk ik goed moeten komen.wolly_a schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:57:
Al een tijdje ben ik van plan om een paar zonnepanelen aan te schaffen op het dak van mijn garage. Nu gaat het er echt van komen. Uiteraard wil ik de opbrengst ook graag in mijn HomeWizard.
Heb gisteravond gekeken wat de thermostaat doet als ik in de app de heatlink aanpas.Hulliee schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:42:
Volgens mij werkt het als volgt:
Maar bij ingestelde temperatuur blijft gewoon de temperatuur staan van het klokprogramma van de thermostaat zelf.
@Yamahaa ik zal dat eens proberen of dat werkt.
De Heatlink wijzigt dan wel de temperatuur van de CV, maar je thermostaat toont dat niet.Crxtreem schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:08:
[...]
Heb gisteravond gekeken wat de thermostaat doet als ik in de app de heatlink aanpas.
Maar bij ingestelde temperatuur blijft gewoon de temperatuur staan van het klokprogramma van de thermostaat zelf.
@Yamahaa ik zal dat eens proberen of dat werkt.
Uit enkele reacties hiervoor:
http://www.homewizard.nl/...e-ketels-en-thermostaten/
Daarin staat:
Geen override?
Als de thermostaat geen ondersteuning heeft voor override, dan werkt de HeatLink wel, maar met 1 beperking. Op het moment dat de temperatuur wordt veranderd met de HeatLink, dan wordt dit correct doorgevoerd, echter komt de ingestelde temperatuur dan niet in het display van de thermostaat te staan. Normaal (met override) is dit wel het geval en zie je een H (van HomeWizard) en daarnaast de via de app ingestelde temperatuur op het thermostaat display.
Heb hier 2 ACM 1000. Deze wil ik resetten Leegmaken van adressen. Echter wanneer ik op de resetknop druk ( ca 10 sec) gebeurt er niets. Rode led lampje blijft continu rood branden. Ook kan ik deze ACM niet in de zoekfunctie krijgen. Wat kan dit zijn???
Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP
Verwijderd
ACM 1000 Volledige geheugen wissen
(1) Houd de verbindknop ca. 8 seconden ingedrukt tot de LED indicator snel gaat knipperen.
(2) Zodra de LED indicator snel gaat knipperen, drukt u nogmaals 1 seconde op de verbindknop, om te bevestigen dat u het geheugen volledig wilt wissen.
(3) De aangesloten verlichting of apparatuur zal 2x aan/uit schakelen om te bevestigen dat het geheugen is gewist.
(1) Houd de verbindknop ca. 8 seconden ingedrukt tot de LED indicator snel gaat knipperen.
(2) Zodra de LED indicator snel gaat knipperen, drukt u nogmaals 1 seconde op de verbindknop, om te bevestigen dat u het geheugen volledig wilt wissen.
(3) De aangesloten verlichting of apparatuur zal 2x aan/uit schakelen om te bevestigen dat het geheugen is gewist.
Het probleem is juist dat bij beide schakelaars het lampje na 8 seconden ( of langer) niet gaat knipperen. Ook als ik de " zoekfunctie" in wil schakelen, dus na het knopje 1 seconde ingedrukt te hebben, de schakelaars ook hierop niet reageren d.m.v. het knipperende led lampje.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:58:
ACM 1000 Volledige geheugen wissen
De elektra groep waarop deze schakelaars zitten is deze week wel behoorlijk belast geweest door tegelzaagmachines en andere zware apparaten. Daarna functioneerden deze schakelaars niet meer en wilde ik ze opnieuw inleren, hetgeen dus niet ( meer) wil. Kan deze Belasting hiermee te maken hebben?
M.i. Druk ik het knopje ver genoeg in, in ieder geval voel ik een soort klik. Hij moet er uiteraard ook niet aan de achterkant weer uitkomen
[ Voor 6% gewijzigd door kok36935 op 16-02-2017 19:31 ]
Het is ook mogelijk dat de schakelaars zelf defect zijn.
Is die zware belasting op dezelfde groep geweest, of zelfs via die schakelaars gegaan?
Zware apparaten kunnen wel eens een behoorlijke pieken op het net geven.
Maar persoonlijk zou ik eerst die schakelaars eens een tijdje (kwartiertje ofzo) helemaal spanningsloos maken. Dus ofwel de groep uitzetten waar ze op zitten (is niet altijd even makkelijk vanwege andere gebruikers) of even losschroeven.
Voor hetzelfde geld is de processor die erin zit gewoon gecrasht en moet de boel even ontladen.
Is die zware belasting op dezelfde groep geweest, of zelfs via die schakelaars gegaan?
Maar persoonlijk zou ik eerst die schakelaars eens een tijdje (kwartiertje ofzo) helemaal spanningsloos maken. Dus ofwel de groep uitzetten waar ze op zitten (is niet altijd even makkelijk vanwege andere gebruikers) of even losschroeven.
Voor hetzelfde geld is de processor die erin zit gewoon gecrasht en moet de boel even ontladen.
Verwijderd
Ik denk dat het niets met de "zwaarte" van de belasting te maken heeft, maar wel met de soort belasting: behoorlijk inductief en dus allerlei pieken en sterke HF signalen. Daarmee kunnen de ontvangers opgeblazen worden en dan is het afgelopen. Zeker als er in de belasting ook nog vonkvorming plaatsvindt.
Denk zelf dat ze defect zijn. Inmiddels 1 schakelaar afgekoppeld en zal het morgen nog eens proberen. De zware belasting is wel op dezelfde groep geweest, echter niet via de schakelaars zelf. Er zijn schroeffundatiepalen in de grond geboord waarbij heel veel kracht door de machine wordt gevraagd. Denk dat ik morgen maar eens naar de bouwmarkt ga.TD-er schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:29:
Het is ook mogelijk dat de schakelaars zelf defect zijn.
Zoals @Verwijderd al aangaf, gaat het niet om de kracht, maar om de inductiepieken die zo'n apparaat afgeeft.kok36935 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:17:
[...]
Denk zelf dat ze defect zijn. Inmiddels 1 schakelaar afgekoppeld en zal het morgen nog eens proberen. De zware belasting is wel op dezelfde groep geweest, echter niet via de schakelaars zelf. Er zijn schroeffundatiepalen in de grond geboord waarbij heel veel kracht door de machine wordt gevraagd. Denk dat ik morgen maar eens naar de bouwmarkt ga.
En als ze via de schakelaars zelf zouden zijn gegaan, zou je mogelijk minder problemen hebben gehad (mits belasting < 1000 Watt), aangezien de ACM-1000 een van de weinige KAKU schakelaars is die TL-verlichting kan schakelen en dus een relais heeft wat wel met inductiepieken overweg kan.
Alleen aan de andere kant, op het net zelf, zit niet echt een beveiliging hiertegen.
@kijkmijnou en TD-er alvast bedankt voor jullie input. Kom er nog op terug of ik ze weer aan de gang krijg. Ach, en bij elke verbouwing gaat er wel eens wat kapot, dat moet je dan maar incalculeren. T is niet anders.TD-er schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:22:
[...]
Zoals @Verwijderd al aangaf, gaat het niet om de kracht, maar om de inductiepieken die zo'n apparaat afgeeft.
En als ze via de schakelaars zelf zouden zijn gegaan, zou je mogelijk minder problemen hebben gehad (mits belasting < 1000 Watt), aangezien de ACM-1000 een van de weinige KAKU schakelaars is die TL-verlichting kan schakelen en dus een relais heeft wat wel met inductiepieken overweg kan.
Alleen aan de andere kant, op het net zelf, zit niet echt een beveiliging hiertegen.
Al heel de dag geen push notificaties, meer mensen last van?
Hier ook geen problemen met notificaties.
Zojuist ook hier een homewizard om mijn Kaku en Hue te schakelen.
2 dingen die me opvallen,
- Soms gaat bepaalde verlichting wel aan met de Homewizard en soms niet..
Kan wel 10 klikken op het knopje maar er gebeurd niets.. en de volgende dag werkt hij weer zonder problemen.
- De Hue lampen kleuren in de HW zijn lastig in te stellen
De kleuren komen niet overeen met wat er real time gebeurd.
Geel is bv wit..
Met de Hue app heb ik hier geen last van.
- Soms reageert alles tergend traag en gaat pas na 10 seconden een lamp aan
De homwizard staat slechts 3 meter van de lampen vandaan..
Dat kan het niet zijn dus
Zijn er meer met deze problemen?
Kan wel 10 klikken op het knopje maar er gebeurd niets.. en de volgende dag werkt hij weer zonder problemen.
Geel is bv wit..
Zitten je HW en je phone op hetzelfde netwerk? Mijn ervaring is dat wanneer je via HW online de boel bedient dit langzamer gaat dan direct.
Ben van plan om een Hue Led strip Plus aan te schaffen icm een bridge, want die heb je oa nodig voor de Homewizard communicatie. Homewizard geeft aan dat ze netjes de laatste kleur vasthouden en bij aanzetten dus die kleur en intensiteit kiezen. Hoe is jullie ervaring hiermee en de algehele Hue ervaring icm Homewizard?
Een Philips Hue heb ik gehad en zo snel mogelijk weer teruggebracht, de goedkoopste dimmer van een bouwmarkt houd de ingestelde gegevens gewoon vast als je het licht uit en weer aan zet met de schakelaar.
De kostbare Hue verliest de gegevens als je met de schakelaar het licht uit zet, wat een super stom ding dus voor dat geld.
De kostbare Hue verliest de gegevens als je met de schakelaar het licht uit zet, wat een super stom ding dus voor dat geld.
Lang niet alle Hue lampen hebben die eigenschap, er zijn er bij die wel de laatste status onthouden.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Mijn watermelder krijg ik ook niet aangekoppeld, laat dat nou net de functie zijn die ik wil gaan gebruikenStampre schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:20:
gisteren mijn thuismeester set van interpolis ontvangen. Leuk setje, de homewizard link gebruik ik niet omdat ik al een normale hw heb. Nu wil ik de watermeter koppelen maar dat krijg ik niet voor elkaar. Hij geeft de instructie in app, batterijen eruit, erin en binnen 10 sec koppelen maar hij ziet de melder niet. Batterijen zijn vol. Iemand ervaringen met watermelder?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Volgens mij is het een compleet ander product die dingen van Interpolis. Waarom zou je anders ook niet alle apparaten van HW kunnen koppelen aan die ThuisVeilig base station? Dat wordt namelijk gesuggereerd.Kecin schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:06:
[...]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Mijn watermelder krijg ik ook niet aangekoppeld, laat dat nou net de functie zijn die ik wil gaan gebruiken
Signature van nature
Geen idee, je moet inderdaad ook een andere app gebruiken.Sircuri schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:08:
[...]
Volgens mij is het een compleet ander product die dingen van Interpolis. Waarom zou je anders ook niet alle apparaten van HW kunnen koppelen aan die ThuisVeilig base station? Dat wordt namelijk gesuggereerd.
De watermelder zat bij het pakket inbegrepen van Interpolis.
Ik heb mijn halve huis volhangen met Hue spul. Tot nog toe werkt dat meer dan prima icm de Homewizard. Ja, je moet de lampen niet spanningsloos zetten, maar goed, dat weet je. Ook diverse combi's gemaakt met beweginssensoren van de HW. Werkt prima.martinvdm schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:15:
Ben van plan om een Hue Led strip Plus aan te schaffen icm een bridge, want die heb je oa nodig voor de Homewizard communicatie. Homewizard geeft aan dat ze netjes de laatste kleur vasthouden en bij aanzetten dus die kleur en intensiteit kiezen. Hoe is jullie ervaring hiermee en de algehele Hue ervaring icm Homewizard?
Klopt, ik heb dat pakket namelijk zelf ook gekregen van interpolis. De lamp is grappig, maar dat is dan ook de enige "smart" lamp die ik heb in het huis. De watermelder heb ik overigens wel achter de wasmachine gelegd. De koppeling met de homelink van het veilig thuis pakket ging direct goed. Ik heb dan ook geen ervaring met HW.Kecin schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:07:
[...]
Geen idee, je moet inderdaad ook een andere app gebruiken.
De watermelder zat bij het pakket inbegrepen van Interpolis.
Signature van nature
Volgens Philips is dit uit veiligheidsoverwegingen. Kan best dat ze gewoon willen dat je de afstandsbediening gaat gebruiken (wat ik dan ook doe).wbkk schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:32:
Een Philips Hue heb ik gehad en zo snel mogelijk weer teruggebracht, de goedkoopste dimmer van een bouwmarkt houd de ingestelde gegevens gewoon vast als je het licht uit en weer aan zet met de schakelaar.
Schakelaar uit is stroom onderbreking dus stroom er af, wat is veiliger. Moeten ze dat nog leren bij Philips?
Ik lees dat de meningen dus verdeeld zijn. Een goedkope dimmer met led strip als alternatief vind ik een groot nadeel. Met name omdat dit niet mooi integreert in de Homewizard app. Je kunt bijvoorbeeld niet rechtstreeks kleuren aansturen vanuit de app. Ik ben het met je eens dat Hue een prijzige oplossing is, maar dus wel integreert met Homewizard.wbkk schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:32:
Je kan prima de stroom eraf halen bij een Hue lamp. Echter na het (her)starten zal die zo vel mogelijk wit weergeven. Dit juist in verband met veiligheid, heb je namelijk nood en je drukt op de knop wil je gelijk een zo goed mogelijk lichtpad hebben, en niet de dimstand van gisteravondwbkk schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 05:43:
Schakelaar uit is stroom onderbreking dus stroom er af, wat is veiliger. Moeten ze dat nog leren bij Philips?
Ondertussen heb ik 20+ Hue lampen en wil nooit meer terug, fantastisch, storingloos, de vriendin snapt het, perfect
het werkt gewoon in de hw app, volgens mij, ik moet even terugdenken zit de koppelknop wat verborgen in de app. Ik zal nog eens even terugkijken.
Kecin schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:06:
[...]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Mijn watermelder krijg ik ook niet aangekoppeld, laat dat nou net de functie zijn die ik wil gaan gebruiken
http://specs.tweak.to/6635
Zou top zijn! Ik krijg namelijk wel het scherm dat ik binnen 2 meter (oid) moet zijn, en vervolgens 60 seconden moet wachten. Koppeling mislukt elke keerStampre schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:56:
het werkt gewoon in de hw app, volgens mij, ik moet even terugdenken zit de koppelknop wat verborgen in de app. Ik zal nog eens even terugkijken.
[...]
Ik weet het weer, als je in de app kiest voor koppelen dan lijkt het net of je nergens kan klikken voor koppelen. In het popup scherm staat boven de uitleg hoe te koppelen het woord koppelen, dit lijkt geen button te zijn maar is het wel :-). Dus batterijen eruit, apparaat toevoegen, op toevoegen klikken, koppelen, en dan batterijen erin en in het popupscherm ook op het woord koppelen klikken. Dan moet het werken. Succes!
Kecin schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:53:
[...]
Zou top zijn! Ik krijg namelijk wel het scherm dat ik binnen 2 meter (oid) moet zijn, en vervolgens 60 seconden moet wachten. Koppeling mislukt elke keer.
http://specs.tweak.to/6635
Dank! Ga het vanavond proberen!Stampre schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:03:
Ik weet het weer, als je in de app kiest voor koppelen dan lijkt het net of je nergens kan klikken voor koppelen. In het popup scherm staat boven de uitleg hoe te koppelen het woord koppelen, dit lijkt geen button te zijn maar is het wel :-). Dus batterijen eruit, apparaat toevoegen, op toevoegen klikken, koppelen, en dan batterijen erin en in het popupscherm ook op het woord koppelen klikken. Dan moet het werken. Succes!
[...]
Het niet schakelen had ik ook regelmatig met kaku, vooral als er meerdere kaku schakelaars naast elkaar hingen.C6DL schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:39:
Zojuist ook hier een homewizard om mijn Kaku en Hue te schakelen.
Geel is bv wit..
Maar ook door een simpele muur heen redt kaku het niet op 433mhz.
De eigen lampen van HomeWizard daarentegen, op 868mhz, gaan perfect. Nooit problemen.
Ik had nog geen hue, maar heb dus ook de nieuwe kleurlampen in pre order staan.
Bij de HomeWizard connected lamp is spanningsloos geen probleem gelukkig. Daarnaast vond ik hue veel te duur en ik wilde geen extra station erbij (dat basisstation van hue).cwoldendorp schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:43:
[...]
Ik heb mijn halve huis volhangen met Hue spul. Tot nog toe werkt dat meer dan prima icm de Homewizard. Ja, je moet de lampen niet spanningsloos zetten, maar goed, dat weet je. Ook diverse combi's gemaakt met beweginssensoren van de HW. Werkt prima.
Vriendin hoeft het niet te snappen, het is juist de bedoeling dat alles automatisch gaat, geen menselijke interactie meer, dat gaat perfect hier. Alleen nog aangeven als we naar bed gaan.Kecin schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:21:
[...]
Je kan prima de stroom eraf halen bij een Hue lamp. Echter na het (her)starten zal die zo vel mogelijk wit weergeven. Dit juist in verband met veiligheid, heb je namelijk nood en je drukt op de knop wil je gelijk een zo goed mogelijk lichtpad hebben, en niet de dimstand van gisteravond.
Ondertussen heb ik 20+ Hue lampen en wil nooit meer terug, fantastisch, storingloos, de vriendin snapt het, perfect
Ik ben erg tevreden over de eigen producten van hw.
Connected lamp, connected kleine rookmelder en temperatuurmeter tot nu toe.
Ik wacht met smart op de kleurlampen en de e14 variant!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!