Dan heb ik geluk. Het stripje knoopcelletjes van de Action doet het werk zonder te mopperen. Afstand van de HW naar de postbus is ongeveer 10 meter plus doorgang door spouwmuur en twee binnenwanden.TD-er schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:53:
[...]
Een van mij zit aan de voordeur, op 2 meter afstand van de HW. Bij lage temperaturen werkt 'ie niet op los bijgekochte cellen. Op de meegeleverde wel (uit een andere gehaald), dus er zit sowieso verschil tussen versies/merken van de CR2032.
Ik maak nu ongeveer 3 jaar gebruik van Homewizard, maar heb sinds een halfjaar veel problemen met verbinden met de HW... via iphone, ipad, web-app; ik krijg simpelweg geen verbinding.
Voorheen had ik ook wel ooit dat hij het niet deed, maar dat was dan een minuutje ofzo, daarna was hij gewoon bereikbaar. Maar nu is 'ie soms gewoon halve dagen onbereikbaar. En na tig keer proberen doet hij het dan uiteindelijk, zowel direct als online.
De HW krijgt een statisch IP adres via m'n router (192.168.1.40) en luistert intern gewoon naar poort 80 en extern naar :1234. Heb via de configuratietool laatst alles nog opnieuw nagelopen/ingesteld. HW staat 4 meter van de router verwijderd en alle lampjes branden altijd groen.
HomeWizard 3.372
iOS app 3.7.0
Het vreemde vind ik echter dat schakelaars die via HW werken, het wel gewoon doen. Zo heb ik een druk-schakelaar, waarmee ik ineens 5 lampen en de verwarming (scene) bedien welke gewoon altijd goed functioneert.
Ook de getimede lampen voor/na zonsopgang etc doen het over het algemeen goed.
Ik ga dit ook naar HW zelf sturen, maar verwacht meer van de TW-community als van hun support
Voorheen had ik ook wel ooit dat hij het niet deed, maar dat was dan een minuutje ofzo, daarna was hij gewoon bereikbaar. Maar nu is 'ie soms gewoon halve dagen onbereikbaar. En na tig keer proberen doet hij het dan uiteindelijk, zowel direct als online.
De HW krijgt een statisch IP adres via m'n router (192.168.1.40) en luistert intern gewoon naar poort 80 en extern naar :1234. Heb via de configuratietool laatst alles nog opnieuw nagelopen/ingesteld. HW staat 4 meter van de router verwijderd en alle lampjes branden altijd groen.
HomeWizard 3.372
iOS app 3.7.0
Het vreemde vind ik echter dat schakelaars die via HW werken, het wel gewoon doen. Zo heb ik een druk-schakelaar, waarmee ik ineens 5 lampen en de verwarming (scene) bedien welke gewoon altijd goed functioneert.
Ook de getimede lampen voor/na zonsopgang etc doen het over het algemeen goed.
Ik ga dit ook naar HW zelf sturen, maar verwacht meer van de TW-community als van hun support
[ Voor 5% gewijzigd door brentnl op 02-01-2017 19:37 ]
Ook mijn ervaring is dat indien de HW offline is (niet bereikbaar via wan of lan) de taken prima uitgevoerd worden, data goed opgeslagen wordt denk dan aan heat, energy en ook wind temp fotos enz data -en dat hij toch ook prima reageerd op aangemelde afstandsbedieningen. Zijn natuurlijk ook twee verschillende dingen.
Ik heb aan HW ook al eens laten zien dat als je bv via de web app op bv ios de HW onbereikbaar kan zijn maar als je dan bv de desktop versie aanvraagt deze wel bereikbaar is.....heel vreemd...
Ik heb al eerder in dit forum aangegeven dat ik elke nacht even de HW vd stroom haal en daarna middels een taak alle schakelaars goed zet. Ik ben daarmee van dat probleem verlost en heb soms heel soms dat i onbereikbaar is. Voor mij de oplossing. Ook staat her en der beschreven dat men de HW een unieke toegang geeft (niet via accespoint). Ook dat wil helpen....mede door de "verouderde" manier van communiceren met je modem tussen al je andere apparaten (voorangsregels enz)..
Ik heb aan HW ook al eens laten zien dat als je bv via de web app op bv ios de HW onbereikbaar kan zijn maar als je dan bv de desktop versie aanvraagt deze wel bereikbaar is.....heel vreemd...
Ik heb al eerder in dit forum aangegeven dat ik elke nacht even de HW vd stroom haal en daarna middels een taak alle schakelaars goed zet. Ik ben daarmee van dat probleem verlost en heb soms heel soms dat i onbereikbaar is. Voor mij de oplossing. Ook staat her en der beschreven dat men de HW een unieke toegang geeft (niet via accespoint). Ook dat wil helpen....mede door de "verouderde" manier van communiceren met je modem tussen al je andere apparaten (voorangsregels enz)..
[ Voor 32% gewijzigd door Yamahaa op 02-01-2017 20:23 ]
Klopt, sterker nog. Als je de iOS app open hebt en die vindt de HW niet over WiFi schakel eens naar 4GYamahaa schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:13:
Ook mijn ervaring is dat indien de HW offline is (niet bereikbaar via wan of lan) de taken prima uitgevoerd worden, data goed opgeslagen wordt denk dan aan heat, energy en ook wind temp fotos enz data -en dat hij toch ook prima reageerd op aangemelde afstandsbedieningen. Zijn natuurlijk ook twee verschillende dingen.
De iOS app heeft, mijn inziens, een behoorlijke bug mbt WiFi + HW discovery.
Erg jammer dat ze naar jou en mijn niet luisteren bij support. Ik werd afgescheept met een password fout, sure.
Het is niet alleen met wifi. Als ik extern zit en de ipad open heb kan het zijn dat ik de hw niet kan bereiken maar als ik een pc pak en de webapp mbv chrome dan is i der wel....en datzelfde met de windowsphone vs de ios...daar zit iets geks en dat is zowel over lan als wan...
[ Voor 4% gewijzigd door Yamahaa op 02-01-2017 20:22 ]
In mijn geval biedt 4G geen oplossing, ook desktop, ipad, iphone maken geen verschil op het moment dat de HW niet bereikbaar is..
Soms, maar dat werkt maar de helft van de tijd... Alleen zou toch niet iedere dag hoeven lijkt me?Yamahaa schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:38:
En de stroom er af en op wel?
[ Voor 5% gewijzigd door brentnl op 02-01-2017 23:49 ]
Als HW de discovery (het vinden van de HW in de Mobile Apps) zou verbeteren dan hebben ze al zoveel meer tevreden gebruiker.
Dat 433 slecht is qua bereik dat is een gegeven, dat is met de Athom Homey niet heel veel beter. Maar als je avonds naar bed gaat je mobiel pakt om het licht uit te doen en hij kan voor de zoveelste keer niet de HW vinden, gaap....
Dat het aan het WiFi netwerkt ligt dat lijkt mij niet, daar heb ik al zoveel in geïnvesteerd. Er ligt nu een professioneel netwerk van Ubiquti. Het ligt aan de krappe CPU icm de WiFi chip van de HW, of gewoon een suffe bug in de mobile apps waarbij de discovery mis gaat. De HW broadcast zichzelf elke 10seconden op het netwerk:

Ik heb al van alles geprobeerd, het beste lijkt het te werken als je de HW een eigen SSID geeft waar hij alleen op zit. Voorheen diverse routers, maar met het professionele WiFi kan je aparte SSID's maken, DTIM waardes aanpassen, datarates wijzigen, legacy mode aan/uit. Maar niets maakt het 100% betrouwbaar.
Wat bij mij altijd werkt is via de PC of via 4G, in mijn geval gaat het dus altijd mis in " de discovery via de mobile apps op het wifi". Terwijl PC's op datzelfde WiFi (of internet via homewizardonline.nl) wel gewoon werken.
Dat 433 slecht is qua bereik dat is een gegeven, dat is met de Athom Homey niet heel veel beter. Maar als je avonds naar bed gaat je mobiel pakt om het licht uit te doen en hij kan voor de zoveelste keer niet de HW vinden, gaap....
Dat het aan het WiFi netwerkt ligt dat lijkt mij niet, daar heb ik al zoveel in geïnvesteerd. Er ligt nu een professioneel netwerk van Ubiquti. Het ligt aan de krappe CPU icm de WiFi chip van de HW, of gewoon een suffe bug in de mobile apps waarbij de discovery mis gaat. De HW broadcast zichzelf elke 10seconden op het netwerk:

Ik heb al van alles geprobeerd, het beste lijkt het te werken als je de HW een eigen SSID geeft waar hij alleen op zit. Voorheen diverse routers, maar met het professionele WiFi kan je aparte SSID's maken, DTIM waardes aanpassen, datarates wijzigen, legacy mode aan/uit. Maar niets maakt het 100% betrouwbaar.
Wat bij mij altijd werkt is via de PC of via 4G, in mijn geval gaat het dus altijd mis in " de discovery via de mobile apps op het wifi". Terwijl PC's op datzelfde WiFi (of internet via homewizardonline.nl) wel gewoon werken.
[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 03-01-2017 08:01 ]
Is een bekend probleem.
Homewizard weet hier van af maar wimpelen je altijd af dat het aan je netwerk ligt.
Heb alles ook al geprobeert maar niks helpt.
Dit is ook de reden dat ik niemand meer adviseer om een homewizard te kopen.
De hardware is gewoon te verouderd.
Homewizard weet hier van af maar wimpelen je altijd af dat het aan je netwerk ligt.
Ik moet zeggen dat ik maar heel weinig problemen heb met verbinden. Ik denk wel dat de app nog een probleempje heeft. Die heeft inderdaad soms problemen met verbinden. Ik heb dat heel zelden. Het geheel afsluiten van de app is dan de oplossing voor mij. Ik heb het dan over de IOS app.
Inderdaad een erg bekend probleem. Ik heb de mijne inmiddels bij mijn ouders geïnstalleerd en ben zelf over op Domoticz. Ik heb m bij mijn ouders gewoon op een oude 54g router hangen met verder niets er op en dat werkt prima
Hier nog steeds, al maanden, inderdaad trage reactie van de HW Android app->HW device, op diverse gsm's. Zowel op wifi als 4G, slow respons.
Taken gaan goed, maarja hier komt het ook niet aan op 5 sec.
Taken gaan goed, maarja hier komt het ook niet aan op 5 sec.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ik zit erover te denken om een aantal Smartwares Connected lampen te kopen (http://www.homewizard.nl/...aars-led-lamp-hw1602.html). Mijn vriendin vindt de huidige LED lampen eigenlijk te fel. Iemand ervaring met die dingen? Ik heb ook zitten kijken naar Philips HUE, maar ik ben met de Smartwares veel goedkoper uit, ik kan ze rechtstreeks aansturen met de Homewizard en we hebben tafellampen met E14 fittingen en ik weet niet of dat wel zo mooi wordt om die grote HUE lampen met verloop van E14->E27 in deze tafellampen te stoppen...
Koop de philips warm glow lampen die zijn niet van gloeilampen te onderscheiden.
De smartwares dimmen maar tot 2700 k en dat vind ik te wit
De smartwares dimmen maar tot 2700 k en dat vind ik te wit
[ Voor 28% gewijzigd door Klik op 03-01-2017 13:00 ]
Gaap ik ben ook net weer afgewimpeld helaas, gevraagd of ik met iemand hoger in de boom kan spreken. Iemand bekend met contactdetails binnen homewizard waarmee wel een goed technisch gesprek te voeren is, dan zou delen via PM gewaardeerd worden.Klik schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:51:
Is een bekend probleem.
Ook ik heb dit issue al eerder met de directie rechsteeeks besproken. Ik heb sterk het idee dat het een tijd lang een stuk beter is geweest. Maar merk de laatste tijd steeds vaker dat de app niet kan verbinden. Meestal is de Homewizard dan ook niet bereikbaar op het lokale netwerk. Al vaker onderzocht, oa met wireshark en fiddler voor de app, maar ik kom toch meestal tot de conclusie dat de Homewizard zich niet correct herverbindt naar het WiFi netwerk en in een soort lock terecht komt. Ik weet dat de programmeurs hierdoor, ik dacht elk uur, een reboot doen van de WiFi chip, en daarmee dus opnieuw laten connecten tot het netwerk. Dat zorgt er dan voor dat alles in 'spontaan' weer werkt. Volgens mij heeft men tot nu toe nog niet een daadwerkelijke oplossing tot het probleem. Het kan natuurlijk idd aan de hardware liggen en simpelweg met software niet op te lossen. Heb overigens al eerder aangegeven dat de firmware van de Lynx WiFi chip een paar versies achter loopt, maar volgens mij heeft men hier ook geen antwoord op.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Ik kreeg als eerste reactie van de HW support de 'tip' om die configuratie-tool te gebruiken... super tip!
Behalve dat ik dat al gedaan had én dat ook duidelijk in m'n mail had gezet...

Ach die kerel die 1e lijns support doet die past standaard teksten in een email, hij leest niet eens.brentnl schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:34:
Ik kreeg als eerste reactie van de HW support de 'tip' om die configuratie-tool te gebruiken... super tip!Behalve dat ik dat al gedaan had én dat ook duidelijk in m'n mail had gezet...
Is er geen manier om langs deze persoon heen te werken en een andere ingang te vinden die zich wel bekommert over het functioneren en de toekomst van het product?
De 1e lijns desk laat zien dat ze niet echt op de hoogte zijn van de bedrijfsvisie:
Doordat de ontwikkeling van alle hardware en software in-house verloopt, zijn we snel in staat om de HomeWizard vorm te geven naar de wensen van onszelf en van onze gebruikers. We staan dan ook altijd open voor het ontvangen van ervaringen met het gebruik van de HomeWizard, algemene feedback en ideeën voor nieuwe toepassingen. https://www.homewizard.nl/over-homewizard
Je hebt in ieder geval meer info achterhaald dan wat nu mogelijk is met de filtering bij de support desk, voel je er wat voor om samen nog een keer die persoon van jou te gaan contacten?martinvdm schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:00:
Ook ik heb dit issue al eerder met de directie rechsteeeks besproken. Ik heb sterk het idee dat het een tijd lang een stuk beter is geweest. Maar merk de laatste tijd steeds vaker dat de app niet kan verbinden. Meestal is de Homewizard dan ook niet bereikbaar op het lokale netwerk. Al vaker onderzocht, oa met wireshark en fiddler voor de app, maar ik kom toch meestal tot de conclusie dat de Homewizard zich niet correct herverbindt naar het WiFi netwerk en in een soort lock terecht komt. Ik weet dat de programmeurs hierdoor, ik dacht elk uur, een reboot doen van de WiFi chip, en daarmee dus opnieuw laten connecten tot het netwerk. Dat zorgt er dan voor dat alles in 'spontaan' weer werkt. Volgens mij heeft men tot nu toe nog niet een daadwerkelijke oplossing tot het probleem. Het kan natuurlijk idd aan de hardware liggen en simpelweg met software niet op te lossen. Heb overigens al eerder aangegeven dat de firmware van de Lynx WiFi chip een paar versies achter loopt, maar volgens mij heeft men hier ook geen antwoord op.
De cloud omgeving werkt als volgt, letop dit is reverse engineering ;-)
Hoe het lijkt te functioneren:
De homewizard cloud omgeving kijkt naar het publieke IP van de HW en naar het publieke IP van de app. Als deze overeen komen zegt hij tegen de App "gebruik de niet cloud, want je zit op hetzelfde netwerk". De app gaat dan wachten voor de UDP beacon probe (zie eerdere post met screenshot), en zodra hij die gevonden heeft weet hij het IP van de HW in het LAN en logt in.
Bij mij werkt de homewizard cloud altijd, ik kan dat testen om terug te schakelen naar 4G waarbij mijn publieke IP wijzigt van de IOS app en de cloud actief wordt. Daarmee concludeer ik dat mijn homewizard dus altijd goed verbonden is met mijn WiFi.
Ik dacht ik gooi de homewizard in vlan 2 (internet only / Internet of Things vlan) maar dan gaat het mis. Dat komt omdat ze een publieke IP check hebben ingebouwd. Daarmee wacht de app op de UDP beacon probe, maar die wordt weggefilterd van vlan 2 naar 1 vanwege security redenen.
Als ze die publieke IP check niet hadden gehad dan had mijn vlan 2 setup prima gewerkt, immers mijn HW doet het altijd via de cloud en dan had ik een snelle responsive app gehad.
Hoe het beter zou kunnen functioneren:
Als de cloud al een publiek ip check uitvoert, dan kan de cloud ook het LAN ip leren en dat aan de iOS app doorgeven. Hiermee kan die zeer brak functionerende UDP probe discovery uitgefaseerd worden. Alle mobiele device zijn helemaal getuned tot maximale power savings voor WiFi, waardoor die UDP probe discovery niet betrouwbaar (meer) is (op de PC werkt het wel allemaal goed).
Algemeen:
Ik vraag me een beetje af of ze niet met HW 2.0 bezig zijn en dit allemaal een beetje "aanpappen en nathouden" voor de 1.0 versie?
Actuele vacatures:
- Frontend developer / UI-designer
- Mobile developer (iOS / Android)
- Hardware engineer
Zie de vacatures, is het pand leeggelopen vanwege gebrek aan bedrijfsvisie of is dit het team voor HW 2.0?
Ze zijn grof laat met de 2.0 versie, dat zullen ze zelf ook wel inzien nu de markt booming is. Zoek eens op marktplaats elke dag komt er een advertentie bij " homewizard te koop ivm overstap ander system"
[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 04-01-2017 07:59 ]
Hallo,SNIK0906 schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:40:
Herkent iemand dit.
Ik heb 2 homewizards op verschillende locaties. Staan los van elkaar. Maar vandaag ca 4pm werden ineens 60% van alle schakelaars op beide homewizards ineens aangezet. Nooit eerder meegemaakt. Homewizards zijn niet vanaf buiten te bereiken. Bekend issue?
We zijn pas verhuisd en ik heb KAKU verkocht bij mijn oude huis omdat ik wilde overstappen op ZWAVE. Alleen een beeetje duur....
Nu heeft begin december mijn vrouw 3 doosjes gekocht met elk 3 stopcontact-schakelaars en 1 afstandsbediening van Smartwares, bij een bekende leverancier van goedkope artikelen (Action), voor het schitterende bedrag van €8,99 per doosje.

Ik zag dat deze doosjes Homewizard-compatible waren en heb dus de overige 7 doosjes ook gekocht, Daarna heb ik uiteraard een HWZ aangeschaft.Zo kwam ik bijzonder goedkoop aan mijn nieuwe domotica
Voor deze aanschaf had ik echter al diverse stopcontacten aangesloten. Wij waren niet thuis op 5 December, maar toen we thuiskwamen (in Nijkerk) brandde alle door de Smartwares geschakelde verlichting.
Op mijn server kon ik zien aan mijn UPS dat er een stroomuitval was geweest van ongeveer 2 minuten, ik dacht om 15:45 uur.
Heel vreemd dat alle Smartwares schakelaars daarna in de AAN stand zijn opgekomen.
Smartwares helpdesk had ook geen verklaring.
Waar woon jij? en heb jij mogelijk ook die stroomuitval gehad?
Lijkt erop dat bij het terugkomen van de spanning een vreemde puls is meegestuurd of zo...
Ik weet niet of het veel zin heeft contact op te nemen. Via de helpdesk is dit al jaren bekend. Volgens mij is Homewizard op dit moment zijn pijlen aan het richten op 868mhz om op die manier het onbetrouwbaardere 433 mhz steeds meer buiten spel te zetten en voor alles op basis van 868 een alternatief te bieden. Ze komen dan ook met steeds meer producten, waaronder binnenkort ook de contactsensoren. Neemt niet weg dat de WiFi onstabiliteit er nog steeds is. Geen idee of dat op dit moment nog een open case is.stormfly schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:33:
[...]
Je hebt in ieder geval meer info achterhaald dan wat nu mogelijk is met de filtering bij de support desk, voel je er wat voor om samen nog een keer die persoon van jou te gaan contacten?
De cloud omgeving werkt als volgt, letop dit is reverse engineering ;-)
Hoe het lijkt te functioneren:
De homewizard cloud omgeving kijkt naar het publieke IP van de HW en naar het publieke IP van de app. Als deze overeen komen zegt hij tegen de App "gebruik de niet cloud, want je zit op hetzelfde netwerk". De app gaat dan wachten voor de UDP beacon probe (zie eerdere post met screenshot), en zodra hij die gevonden heeft weet hij het IP van de HW in het LAN en logt in.
Bij mij werkt de homewizard cloud altijd, ik kan dat testen om terug te schakelen naar 4G waarbij mijn publieke IP wijzigt van de IOS app en de cloud actief wordt. Daarmee concludeer ik dat mijn homewizard dus altijd goed verbonden is met mijn WiFi.
Ik dacht ik gooi de homewizard in vlan 2 (internet only / Internet of Things vlan) maar dan gaat het mis. Dat komt omdat ze een publieke IP check hebben ingebouwd. Daarmee wacht de app op de UDP beacon probe, maar die wordt weggefilterd van vlan 2 naar 1 vanwege security redenen.
Als ze die publieke IP check niet hadden gehad dan had mijn vlan 2 setup prima gewerkt, immers mijn HW doet het altijd via de cloud en dan had ik een snelle responsive app gehad.
Hoe het beter zou kunnen functioneren:
Als de cloud al een publiek ip check uitvoert, dan kan de cloud ook het LAN ip leren en dat aan de iOS app doorgeven. Hiermee kan die zeer brak functionerende UDP probe discovery uitgefaseerd worden. Alle mobiele device zijn helemaal getuned tot maximale power savings voor WiFi, waardoor die UDP probe discovery niet betrouwbaar (meer) is (op de PC werkt het wel allemaal goed).
Algemeen:
Ik vraag me een beetje af of ze niet met HW 2.0 bezig zijn en dit allemaal een beetje "aanpappen en nathouden" voor de 1.0 versie?
Actuele vacatures:
- Frontend developer / UI-designer
- Mobile developer (iOS / Android)
- Hardware engineer
Zie de vacatures, is het pand leeggelopen vanwege gebrek aan bedrijfsvisie of is dit het team voor HW 2.0?
Ze zijn grof laat met de 2.0 versie, dat zullen ze zelf ook wel inzien nu de markt booming is. Zoek eens op marktplaats elke dag komt er een advertentie bij " homewizard te koop ivm overstap ander system"
Vandaag de Conrad 433 Antenne mod uitgevoerd, en de defecte C125 condensator vervangen.
Werkt weer heel aardig op 433Mhz,
Werkt weer heel aardig op 433Mhz,
Ik blijf het erg gaaf vinden om allerlei zaken aan elkaar te prutsen. Ik had al een tijdje Homebridge aan de gang op een Raspberry PI. Hierdoor kon ik middels mijn Apple Watch spraakcommando's geven om zaken in en uit te schakelen.
Sinds kort heb ik een Logitech Harmony setje met Hub en middels IFTTT lukt het me nu om activiteiten te starten vanuit de HomeWizard en dus ook middels spraakcommando's, zoals: schakel de televisie in. Dit resulteert in het inschakelen van tv, receiver en KPN ontvanger en het schakelen naar het juiste kanaal. Ditzelfde kan ik doen voor mijn mediaspeler, DVD, radio luisteren en Netflix kijken.
Sinds kort heb ik een Logitech Harmony setje met Hub en middels IFTTT lukt het me nu om activiteiten te starten vanuit de HomeWizard en dus ook middels spraakcommando's, zoals: schakel de televisie in. Dit resulteert in het inschakelen van tv, receiver en KPN ontvanger en het schakelen naar het juiste kanaal. Ditzelfde kan ik doen voor mijn mediaspeler, DVD, radio luisteren en Netflix kijken.
Ik had dit ook draaien maar ik liep er tegenaan dat je maar 1 iOS device kan registeren, heb jij dezelfde ervaring?wolly_a schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 01:54:
Ik had al een tijdje Homebridge aan de gang op een Raspberry PI. Hierdoor kon ik middels mijn Apple Watch spraakcommando's geven om zaken in en uit te schakelen.
Vooral de " woning " knoppen in de omhoog-swipe actie zitten lekker dichtbij om snel het licht aan en uit te doen.
Ik heb dit op dit moment werken op mijn iPhone en iPad. Mijn vriendin is prima tevreden met de app van HomeWizard, dus die hoeft dat nog niet direct op haar telefoon. Dus, ja, ik heb twee IOS apparaten aan de gang. Het is zelfs zo fijn dat mijn instellingen van de Appe app zelf netjes gesynchroniseerd zijn tussen mijn iPad en iPhone. Misschien had jij twee verschillende AppleID's op de apparaten? Dat heb ik nog niet geprobeerd.stormfly schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 06:38:
[...]
Ik had dit ook draaien maar ik liep er tegenaan dat je maar 1 iOS device kan registeren, heb jij dezelfde ervaring?
Vooral de " woning " knoppen in de omhoog-swipe actie zitten lekker dichtbij om snel het licht aan en uit te doen.
Kan je aangeven hoe je dat hebt gedaan in een paar stappen? 1 device gaat goed maar het 2e device kan nooit registeren bij mij.wolly_a schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:15:
[...]
Ik heb dit op dit moment werken op mijn iPhone en iPad. Mijn vriendin is prima tevreden met de app van HomeWizard, dus die hoeft dat nog niet direct op haar telefoon. Dus, ja, ik heb twee IOS apparaten aan de gang. Het is zelfs zo fijn dat mijn instellingen van de Appe app zelf netjes gesynchroniseerd zijn tussen mijn iPad en iPhone. Misschien had jij twee verschillende AppleID's op de apparaten? Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Heb je een website gevolgd?
Ik heb deze howto gebruikt als basis: http://www.iculture.nl/ni...-raspberry-pi-homebridge/stormfly schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:28:
[...]
Kan je aangeven hoe je dat hebt gedaan in een paar stappen? 1 device gaat goed maar het 2e device kan nooit registeren bij mij.
Heb je een website gevolgd?
Deze uitleg kwam enige tijd geleden ook in dit topic voorbij. Ik heb onlangs mijn PI opnieuw geinstalleerd en toen werkte deze howto niet helemaal meer naar behoren, omdat de actuele versie van Homebridge een nieuwere versie van NodeJS nodig heeft. Ook praat deze tutorial over het gebruik van de app Insteon, dat had ik voorheen. Nu heb ik het gewoon rechtstreeks met de Woning app van Apple gedaan.
Ik hoefde mijn tweede apparaat ook niet te registreren, omdat beide middels iCloud aan elkaar hangen. Zoals gezegd, heb ik het nog niet geprobeerd op de telefoon van mijn vriendin. Het zou zomaar kunnen dat het dan een probleem is, echter zou dat een beperking van de software moeten zijn, omdat mijn twee apparaten nu al tegelijk werken.
Ik denk dat je gelijk hebt, mijn vrouw gebruikt een andere apple id maar hangt wel on de familie account. We hebben dus wel een verschil in setup.
Ach het testen waard met de iPhone en iPad die onder mijn account hangen.
Ach het testen waard met de iPhone en iPad die onder mijn account hangen.
En met het steeds meer richten op 828mhz doen ze ook steeds meer aan vendor lock-in. Je kunt niet makkelijk meer een Homey of iets anders aanschaffen omdat dan _al_ je apparaten niet meer werken. Aan de ene kant snap ik de verschuiving naar 868mhz, aan de andere kant is het heel erg jammer...martinvdm schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:54:
[...]
Ik weet niet of het veel zin heeft contact op te nemen. Via de helpdesk is dit al jaren bekend. Volgens mij is Homewizard op dit moment zijn pijlen aan het richten op 868mhz om op die manier het onbetrouwbaardere 433 mhz steeds meer buiten spel te zetten en voor alles op basis van 868 een alternatief te bieden. Ze komen dan ook met steeds meer producten, waaronder binnenkort ook de contactsensoren. Neemt niet weg dat de WiFi onstabiliteit er nog steeds is. Geen idee of dat op dit moment nog een open case is.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Ik heb een aansluit vraagje m.b.t. de energylink. Ik heb een kWh meter. Nu wil ik deze aansluiten op de energylink. Ik twijfel over het aansluiten van de pulssensor. In de handleiding van de energylink staat het volgende: Neem een electriciteitsdraad met twee aders en verbind één uiteinde (beide aders) met de puls uitgang op de kWh meter. Moet ik nu beide aders met elkaar verbinden en op de plus uitgang verbinden? Er zitten daar twee aansluitingen (20 en 21, waarbij 20 de plus is)
Het ander uiteinde moet ik verbinden met de plus aansluiting van de enerylink poort S1, ook hier zegt men dat ik beide draden moet doorverbinden en op de plus moet aansluiten. Klopt dit?
Ik vind het verwarrend (maar dat kan aan mij liggen) als het klopt wat ik hier omschrijf was het toch duidelijker geweest om aan te geven dat je gewoon een 1 aderige draad moet gebruiken?
Voor de volledigheid, hier de uitleg van HW:
Het ander uiteinde moet ik verbinden met de plus aansluiting van de enerylink poort S1, ook hier zegt men dat ik beide draden moet doorverbinden en op de plus moet aansluiten. Klopt dit?
Ik vind het verwarrend (maar dat kan aan mij liggen) als het klopt wat ik hier omschrijf was het toch duidelijker geweest om aan te geven dat je gewoon een 1 aderige draad moet gebruiken?
Voor de volledigheid, hier de uitleg van HW:

[ Voor 37% gewijzigd door chippie777 op 13-01-2017 17:26 . Reden: plaatje toegevoegd ]
swepie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:45:
[...]
hoi,
heb eveneens dit setje van de action gekocht, idd 8,99€ is wel heel goedkoop.
Maar.... getest en goedbevonden; de schakelaars doen wat ze moeten doen, ook in functie van ingestelde taken..... enz.
Uit nieuwsgierigheid toch even de stroom afgehaald om te checken of die inderdaad na de opstart op ON stonden, maar dit was niet het geval..... Hopelijk bij jou ondertussen al opgelost en was het éénmalig?
Hallo,
We zijn pas verhuisd en ik heb KAKU verkocht bij mijn oude huis omdat ik wilde overstappen op ZWAVE. Alleen een beeetje duur....
Nu heeft begin december mijn vrouw 3 doosjes gekocht met elk 3 stopcontact-schakelaars en 1 afstandsbediening van Smartwares, bij een bekende leverancier van goedkope artikelen (Action), voor het schitterende bedrag van €8,99 per doosje.![]()
![]()
Ik zag dat deze doosjes Homewizard-compatible waren en heb dus de overige 7 doosjes ook gekocht, Daarna heb ik uiteraard een HWZ aangeschaft.Zo kwam ik bijzonder goedkoop aan mijn nieuwe domotica![]()
Voor deze aanschaf had ik echter al diverse stopcontacten aangesloten. Wij waren niet thuis op 5 December, maar toen we thuiskwamen (in Nijkerk) brandde alle door de Smartwares geschakelde verlichting.
Op mijn server kon ik zien aan mijn UPS dat er een stroomuitval was geweest van ongeveer 2 minuten, ik dacht om 15:45 uur.
Heel vreemd dat alle Smartwares schakelaars daarna in de AAN stand zijn opgekomen.
Smartwares helpdesk had ook geen verklaring.
Waar woon jij? en heb jij mogelijk ook die stroomuitval gehad?
Lijkt erop dat bij het terugkomen van de spanning een vreemde puls is meegestuurd of zo...
ik heb het idee dat zodra ik de facebook app heb open gehad dat mijn homewizard niet goed meer te bereiken is. sluit ik deze geforceerd af kan ik ook weer wel verbinding maken met de homewizard app
14 x 360WP ZO @GW4200D-NS
Beide aders aansluiten is wat anders als doorverbinden. Gewoon de ene kant op de kWh meter en de andere kant op de energylink. Simpeler kan niet. Plus en min maken volgens mij ook niet uit.chippie777 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:30:
Ik heb een aansluit vraagje m.b.t. de energylink. Ik heb een kWh meter. Nu wil ik deze aansluiten op de energylink. Ik twijfel over het aansluiten van de pulssensor. In de handleiding van de energylink staat het volgende: Neem een electriciteitsdraad met twee aders en verbind één uiteinde (beide aders) met de puls uitgang op de kWh meter. Moet ik nu beide aders met elkaar verbinden en op de plus uitgang verbinden? Er zitten daar twee aansluitingen (20 en 21, waarbij 20 de plus is)
Een S0-bus is vaak een helft van een optocoupler, dus een foto-diode.
En dan maakt de +/- wel uit. Oftewel als 'ie het binnen een paar minuten niet doet, beide pinnen omwisselen.
En dan maakt de +/- wel uit. Oftewel als 'ie het binnen een paar minuten niet doet, beide pinnen omwisselen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb de online handleiding nog eens bekeken (zie plaatje bij mijn eerste post over dit onderwerp) en daar is de tekst "beide aders” weggelaten. In mijn boekje staat die bij punt 2 na de tekst: Verbind één uiteinde (beide aders)...” Dit was verwarrend (voor mij) ik heb nu gewoon beide aders aangesloten een op plus een op min.
[ Voor 255% gewijzigd door chippie777 op 08-01-2017 16:32 . Reden: Dubbel post ]
Het zou goed kunnen dat de fb app je complete geheugen gebruikt waardoor andere apps pech hebben als ze even wat meer nodig hebbenpatjuh1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:46:
ik heb het idee dat zodra ik de facebook app heb open gehad dat mijn homewizard niet goed meer te bereiken is. sluit ik deze geforceerd af kan ik ook weer wel verbinding maken met de homewizard app
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dat klinkt aannemelijk. Ik gebruik al heel lang de Facebook app niet meer (IOS). Ik had het idee dat de app andere apps in de weg zat, veel data en batterij gebruikt en enorm veel geheugen.Speedy-Andre schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:48:
[...]
Het zou goed kunnen dat de fb app je complete geheugen gebruikt waardoor andere apps pech hebben als ze even wat meer nodig hebben
Om mezelf schaamteloos te quotenstormfly schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:33:
[...]
...
Algemeen:
...
DrakeNL schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:41:
[...]
....
Verder...
- er komt geen HW2.0 hardware.
o Alle controllers die ze uitbrengen moeten werken op de huidige HW wel zijn ze op het 868 aan het richten. Waardoor men dus het 2weg verkeer krijgt maar ook het mesh netwerk.
o Bereik vergroten mbv antennes is niet toegestaan voor de keuring. Deze kunnen ze dus gaan verkopen.- Eind deze week wordt de lampen serie verwacht. Dus de witte LED lamp, de Gekleurde LED, de E14 lamp (die kleine fitting
) en de Spot (aansluiting ben ik vergeten)
- Om deze technologie bij het breder publiek te gaan verkopen hebben ze ervoor gekozen om een simpeler apparaat te ontwikkelen en uit te brengen in de vorm van zo’n plugin stekker. Deze kan alleen verzenden en dus vooral in te zetten op plekken waar men alleen wil schakelen deze kan dus niet de schakelaar of afstandsbediening ontvangen
Ja dat is het massale antwoord op een thema avond. Er komt echt wel een 2.0 versie
Marketing strategie
Dat kan ook tegen ze gaan werken, als mensen weglopen naar de concurrent.stormfly schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:13:
[...]
Ja dat is het massale antwoord op een thema avond. Er komt echt wel een 2.0 versiealleen kunnen ze dat publiekelijk niet kenbaar maken omdat de 1.0 dan niet meer verkoopt.
Marketing strategie
En weggelopen klanten krijg je niet meer terug.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Klopt maar je ziet hoe zwaar homey het heeft gehad voordat ze iets konden waarmaken, dus ik denk dat ze dat willen voorkomen.
Verwijderd
hmmm..ik zit ook te kijken naar homey, hoewel de HW doet wat ik nodig heb.
Het is alleen bij mij niet stabiel, is er manier hoe ik dit kan testen?
wellicht is mijn wifi instabiel of is er iets anders?
Het is alleen bij mij niet stabiel, is er manier hoe ik dit kan testen?
wellicht is mijn wifi instabiel of is er iets anders?
Ik heb de energylink nu draaien inclusief kWh meter op de S1 poort. Ik kom echter aan een verschil met opgewekte stroom. Vandaag is natuurlijk geen beste dag voor zonnepanelen maar er was zon. Volgens Homewizard heb ik 2,36 kWh opgewekt echter volgens mijn omvormer heb ik 1,45 kWh opgewekt. Waar komt dit verschil vandaan? De zonnepanelen staan op een eigen groep zonder verbruikers.
Controleer je C-waarde instelling op de Energylink settings of dit juist is ten opzichte van je KWH meter.chippie777 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:19:
Ik heb de energylink nu draaien inclusief kWh meter op de S1 poort. Ik kom echter aan een verschil met opgewekte stroom. Vandaag is natuurlijk geen beste dag voor zonnepanelen maar er was zon. Volgens Homewizard heb ik 2,36 kWh opgewekt echter volgens mijn omvormer heb ik 1,45 kWh opgewekt. Waar komt dit verschil vandaan? De zonnepanelen staan op een eigen groep zonder verbruikers.
Het is de kWh meter van HW zelf en de c-waarde is 2000. Die heb ik ook zo ingesteld in de HW. Ik heb nog even op het display van de kWh meter gekeken die stond vanochtend op 4,93 en nu op 6,26. 6,26 - 4,93 = 1,33 kWh mijn omvormer geeft aan 1,489 kWh dus dat komt meer in de buurt. Je zou dus denken dat er iets met die C-waarde niet goed is. Of heb ik de sensor toch verkeerd aangesloten (zie mijn eerder bericht) Ik heb nu een twee aderige snoer aangesloten, moet er maar 1 ader aangesloten worden?
[ Voor 75% gewijzigd door chippie777 op 12-01-2017 20:16 ]
Nvt
[ Voor 99% gewijzigd door miel op 12-01-2017 20:04 ]
Geeft de kWh meter zelf nu wel of geen juiste waarde? Deze zou buiten de Homewizard gewoon een redelijk accurate waarde moeten geven.chippie777 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:55:
Het is de kWh meter van HW zelf en de c-waarde is 2000. Die heb ik ook zo ingesteld in de HW. Ik heb n
kog even op het display van de kWh meter gekeken die stond vanochtend op 4,93 en nu op 6,26. 6,26 - 4,93 = 1,33 kWh mijn omvormer geeft aan 1,489 kWh dus dat komt meer in de buurt. Je zou dus denken dat er iets met die C-waarde niet goed is. Of heb ik de sensor toch verkeerd aangesloten (zie mijn eerder bericht) Ik heb nu een twee aderige snoer aangesloten, moet er maar 1 ader aangesloten worden?
[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 12-01-2017 21:13 ]
De kWh meter geeft aan dat er 1,33 kWh door heen is gegaan vandaag. De omvormer geeft aan dat er 1,489 is opgewekt. De Homewizard geeft aan dat er 2,36 kWh is opgewekt.
Dus:
display kWh meter = 1,33 (verschil tussen begin en eindstand van vandaag)
Omvormer = 1,489
Homewizard = 2,36
Dus:
Omvormer = 1,489
Homewizard = 2,36
Post anders eens een screenshot van de instellingen van je EnergyLink van de HomeWizard.
De S0-bus van al die kWh-meters moet je met 2 draadjes aansluiten.
Op het plaatje bij de kWh-meter van de HW staat trouwens een meter met 1000 imp/kWh.
http://www.homewizard.nl/kwh-meter.html
Maar dan zou je juist veel minder hebben in je meting dan wat er werkelijk door de kWh-meter is gekomen. (bij ingestelde waarde van C=2000)
De S0-bus van al die kWh-meters moet je met 2 draadjes aansluiten.
Op het plaatje bij de kWh-meter van de HW staat trouwens een meter met 1000 imp/kWh.
http://www.homewizard.nl/kwh-meter.html
Maar dan zou je juist veel minder hebben in je meting dan wat er werkelijk door de kWh-meter is gekomen. (bij ingestelde waarde van C=2000)
KWh meter en omvormer zouden redelijk overeen moeten komen. Bij mij is dit 1,83 en 1,81 voor vandaag. Idd ff screenshot en goed de c-waarde checken.chippie777 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:23:
De kWh meter geeft aan dat er 1,33 kWh door heen is gegaan vandaag. De omvormer geeft aan dat er 1,489 is opgewekt. De Homewizard geeft aan dat er 2,36 kWh is opgewekt.
Dus:
Omvormer = 1,489
Homewizard = 2,36
Ik heb hier ook steeds meer last van een "Invalid password" melding. Verbinden via 4G heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. Een reset van de HomeWizard is dan eigenlijk de enige oplossing.
Daarnaast reageert de Homewizard tegenwoordig vaak echt traag, terwijl mijn verbinding naar het apparaat echt wel prima is op dat moment.
Ik ga het eens in de gaten houden, want het lijkt er op dat er of iets in een firmware update is veranderd of de hardware is na een paar jaar gewoon 'af'?
Daarnaast reageert de Homewizard tegenwoordig vaak echt traag, terwijl mijn verbinding naar het apparaat echt wel prima is op dat moment.
Ik ga het eens in de gaten houden, want het lijkt er op dat er of iets in een firmware update is veranderd of de hardware is na een paar jaar gewoon 'af'?
Zowel in de handleiding als op de meter staat 2000 imp/kWh. Ik heb de energy link express nog een keer gerest (=ontkoppeld en opnieuw aangemeld).
Vandaag geeft de omvormer aan: 1,236 kWh opgewekt.
De homewizard geeft aan: 1,89 kWh.
Neem ik het display van de kWh meter dan staat deze nu 7,52 (7,52 - 6,26 = 1,26) dus 1,26 kWh opgewekt volgens het display van de kWh meter. Blijkbaar gaat het niet goed met de pulsmeting. Zou het kunnen dat de kWh meter niet goed werkt, of gaat er iets niet goed in de energylink?
Hier een plaatje van de instellingen in de HW:
Vandaag geeft de omvormer aan: 1,236 kWh opgewekt.
De homewizard geeft aan: 1,89 kWh.
Neem ik het display van de kWh meter dan staat deze nu 7,52 (7,52 - 6,26 = 1,26) dus 1,26 kWh opgewekt volgens het display van de kWh meter. Blijkbaar gaat het niet goed met de pulsmeting. Zou het kunnen dat de kWh meter niet goed werkt, of gaat er iets niet goed in de energylink?
Hier een plaatje van de instellingen in de HW:

[ Voor 12% gewijzigd door chippie777 op 13-01-2017 17:20 ]
Wat voor kabeltje heb je tussen de kWh-meter en de EnergyLink zitten? (ook lengte en of 'ie getwist is)
En ligt er misschien een apparaat in de buurt wat op de een of andere manier stoorsignalen zou kunnen overbrengen op de kabel?
Denk aan een schakelende voeding, een KAKU-zender, iets met spoeltjes (deurbel/deurbeltrafo)?
En ligt er misschien een apparaat in de buurt wat op de een of andere manier stoorsignalen zou kunnen overbrengen op de kabel?
Denk aan een schakelende voeding, een KAKU-zender, iets met spoeltjes (deurbel/deurbeltrafo)?
[ Voor 5% gewijzigd door TD-er op 13-01-2017 23:15 ]
Ik heb een hele lading Hue lampen in huis die ik uiteraard ook in de HW-app toe heb gevoegd. Maar als ik ze via Siri of een lichtknop aan heb gezet zie ik dat dus niet in de app. Heel irritant…
Is hier een oplossing voor?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik heb het kabeltje gebruikt dat geleverd wordt met de energylink. Geen KaKu schakelaar in de buurt, wel een KaKu deurbel maar die zit zeker 1 meter verderop.TD-er schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:59:
Wat voor kabeltje heb je tussen de kWh-meter en de EnergyLink zitten? (ook lengte en of 'ie getwist is)
Verwijderd
De HW ziet Siri of de lichtknop niet vanzelf, dus weet niet dat er geschakeld is.Serena schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 07:43:
Ik heb een hele lading Hue lampen in huis die ik uiteraard ook in de HW-app toe heb gevoegd. Maar als ik ze via Siri of een lichtknop aan heb gezet zie ik dat dus niet in de app. Heel irritant…
Als je de lichtknopcode ook aan de HW leert, dan krijg je wat je wil. De lichtknopcode moet je dus toevoegen aan de lampen.
Hoe het met Siri gaat weet ik niet (hangt ervan af waar de code door wordt uitgezonden) maar de oplossing is in principe hetzelfde als bij de lichtknop.
Dat kabeltje is volgens mij zo'n grijs rond kabeltje, toch?chippie777 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:58:
[...]
Ik heb het kabeltje gebruikt dat geleverd wordt met de energylink. Geen KaKu schakelaar in de buurt, wel een KaKu deurbel maar die zit zeker 1 meter verderop.
Volgens mij is dat van zichzelf wel redelijk gedraaid en hier werkt 'ie prima.
Waar ik aan zit te denken, is dat de spanning over de S0-uitgang van de meter misschien net even te hoog zit wanneer 'ie een laag signaal moet geven, waardoor 'ie bij het minste of geringste een extra puls geeft.
Geen idee alleen of je nu een weerstandje parallel moet plaatsen (belasting van de S0-poort van de Energylink iets vergroten), of in serie met de meter moet plaatsen (verschil tussen "1" en "0" verkleinen)
Een ander idee is dat je misschien niet alleen de opbrengst van de omvormer meet, maar ook het verbruik van een andere groep, of een ander apparaat op diezelfde groep?
Zit die meter tussen de aardlek en een groep (of beter: tussen schakelautomaat en omvormer)? Of voor de aardlek? In dat laatste geval zou je tot 4 groepen op de meter kunnen hebben zitten.
Ziet de vorm van de grafiek in de HW er hetzelfde uit als de grafiek van de software van je omvormer?
Het kabeltje is inderdaad grijs en zat bij de energylink. De zonnepanelen met omvormer zitten op een eigen groep. Kabel van omvormer gaat “door” de kWh meter en dan naar de schakelautomaat. Deze automaat deelt met 4 andere schakelautomaten een aardlekschakelaar. Op de groep zelf zit dus niets meer dan de omvormer.
Blijft natuurlijk raar dat wat ik aflees op de kWh meter behoorlijk in de buurt komt met wat de omvormer aangeeft. (wanneer ik einde dag verminder met begin dag is het verschil wat ik heb opgewekt nagenoeg gelijk met wat de omvormer aangeeft)
Grafieken zijn lastig te vergelijken, Ik kan bijvb alleen maar van vandaag een lijn grafiek zien in de homewizard en niet van gisteren. Op de omvormer kan dit wel. Maar de informatie van geleverde energie is wel verschillend. Omvormer geeft aan dat hij gisteren 1,926 kWh heeft geleverd HW geeft aan dat hij 2,81 kWh heeft geleverd.
Ik heb vandaag het volgende geleverd:
Volgens omvormer: 1,929 kWh
Volgens HW S1: 2,73 kWh
Volgens de stand op de kWh meter 11,43 - 9,48 = 1,95 kWh
Kortom het display geeft het goed aan en komt behoorlijk in de buurt van de omvormer. Ergens gaat er iets niet goed met de S1.
Blijft natuurlijk raar dat wat ik aflees op de kWh meter behoorlijk in de buurt komt met wat de omvormer aangeeft. (wanneer ik einde dag verminder met begin dag is het verschil wat ik heb opgewekt nagenoeg gelijk met wat de omvormer aangeeft)
Grafieken zijn lastig te vergelijken, Ik kan bijvb alleen maar van vandaag een lijn grafiek zien in de homewizard en niet van gisteren. Op de omvormer kan dit wel. Maar de informatie van geleverde energie is wel verschillend. Omvormer geeft aan dat hij gisteren 1,926 kWh heeft geleverd HW geeft aan dat hij 2,81 kWh heeft geleverd.
Ik heb vandaag het volgende geleverd:
Volgens omvormer: 1,929 kWh
Volgens HW S1: 2,73 kWh
Volgens de stand op de kWh meter 11,43 - 9,48 = 1,95 kWh
Kortom het display geeft het goed aan en komt behoorlijk in de buurt van de omvormer. Ergens gaat er iets niet goed met de S1.
[ Voor 13% gewijzigd door chippie777 op 15-01-2017 20:06 ]
Heb je de draadjes van de kabel tussen Energylink en S0 meter ook al eens aan 1 kant omgewisseld?
Verwijderd
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ik weet ook niet zeker of dit de juiste plaats is voor mijn vraag. Ik heb al geprobeerd te zoeken maar ik kon geen antwoord vinden op dit forum.
Thuis heb ik twee systemen naast elkaar lopen:
De td/bu duettes van Luxaflex met hun Powerview hub. Deze kan ik bedienen met de Powerview app. Omdat deze app heel traag opstart en verbinding maakt heb ik widgets gemaakt met de IFTTT app om bepaalde scenes af te spelen. Dit werkt heel goed. Met de IFTTT app kan ik ook sensoren/verlichting van andere merken(behalve somfy) aan de duettes koppelen.
De rolluiken met Somfy rs100 io motoren, 868-870 MHz. Verbonden met de Somfy TaHoma box. Kan ik met mijn smartphone bedienen middels de Somfy TaHoma app. Maar dit systeem is volgens mij niet open source en kan ik niet gebruiken voor IFTTT of andere homedomotica apps. Hierdoor ben ik ook beperkt tot het gebruik van Somfy sensoren (temperatuur/beweging/zon etc) en moet ik alles dubbel aanschaffen.
Is hier een oplossing voor? Zodat ik zowel de duettes als de rolluiken met dezelfde app kan bedienen en dezelfde sensoren en programma's kan gebruiken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben nieuw op dit forum en ik weet ook niet zeker of dit de juiste plaats is voor mijn vraag. Ik heb al geprobeerd te zoeken maar ik kon geen antwoord vinden op dit forum.
De td/bu duettes van Luxaflex met hun Powerview hub. Deze kan ik bedienen met de Powerview app. Omdat deze app heel traag opstart en verbinding maakt heb ik widgets gemaakt met de IFTTT app om bepaalde scenes af te spelen. Dit werkt heel goed. Met de IFTTT app kan ik ook sensoren/verlichting van andere merken(behalve somfy) aan de duettes koppelen.
De rolluiken met Somfy rs100 io motoren, 868-870 MHz. Verbonden met de Somfy TaHoma box. Kan ik met mijn smartphone bedienen middels de Somfy TaHoma app. Maar dit systeem is volgens mij niet open source en kan ik niet gebruiken voor IFTTT of andere homedomotica apps. Hierdoor ben ik ook beperkt tot het gebruik van Somfy sensoren (temperatuur/beweging/zon etc) en moet ik alles dubbel aanschaffen.
Is hier een oplossing voor? Zodat ik zowel de duettes als de rolluiken met dezelfde app kan bedienen en dezelfde sensoren en programma's kan gebruiken.
Homewizard werkt in ieder geval niet samen met Somfy IO, alleen met RTS. Geen idee wat iftt is...Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:24:
Hallo,
Net even langsgeweest bij HomeWizard. Hoopte dat ze de kleurenlamp en E14 variant al zouden hebben, maar helaas nog niet op voorraad.
Ik heb nu sinds gisteren een wattcher aangesloten op mijn homewizard, leuk handig ding.
Maar wat is nu een acceptabel nominaal verbruik?
Ik ben nu weg, dus alles staat uit.
Ik heb wel een NAS draaien, Modem/router/wifi, domme switch en mechanische ventilatie.
Mijn laagste verbruik zit op 70 watt, af en toe schiet hij naar de 140, waarbij in vermoed dat dat de koelkast/kiezer is.
Wat hebben anderen voor nominaal verbruik?
Ik heb wel een NAS draaien, Modem/router/wifi, domme switch en mechanische ventilatie.
Mijn laagste verbruik zit op 70 watt, af en toe schiet hij naar de 140, waarbij in vermoed dat dat de koelkast/kiezer is.
Ik heb meestal een nominaal verbruik tussen de 100 en 200 watt als ik niet thuis ben en er geen verlichting brand. 'S nachts kom ik ook wel eens op de 50 watt maar dat duurt meestal niet lang en is in de grafiek vaak niet eens terug te zien. Vaak zijn er toch veel meer gebruikers als je zou denken. Heb wel eens een lijstje geprobeerd te maken om er een inschatting van te kunnen maken. Als ik nu even gauw tel kom ik op 16 continu verbruikers.dfrenner schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:59:
Ik heb nu sinds gisteren een wattcher aangesloten op mijn homewizard, leuk handig ding.
Stekkerblok van de TV (met PS, sound set, wii en TV met decoder) waren samen goed voor 31 watt nominaal verbruik in standby.RayCom schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:04:
Ik heb meestal een nominaal verbruik tussen de 100 en 200 watt als ik niet thuis ben en er geen verlichting brand. 'S nachts kom ik ook wel eens op de 50 watt maar dat duurt meestal niet lang en is in de grafiek vaak niet eens terug te zien. Vaak zijn er toch veel meer gebruikers als je zou denken. Heb wel eens een lijstje geprobeerd te maken om er een inschatting van te kunnen maken. Als ik nu even gauw tel kom ik op 16 continu verbruikers.
Daar is dus een kaku schakelaar tussengekomen op de homewizard.
Nu kijken of ik meer winsten kan behalen, maar als ik dat zo hoor zit ik al redelijk.
Ik heb ingesteld dat de HW me bij verbruik hoger dan 6500 watt of boven de 15Kw per dag even een notificatie stuurt. Kan ik m'n vriendin op d'r donder geven als dat gebeurt.dfrenner schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:13:
[...]
Stekkerblok van de TV (met PS, sound set, wii en TV met decoder) waren samen goed voor 31 watt nominaal verbruik in standby.
Daar is dus een kaku schakelaar tussengekomen op de homewizard.
Nu kijken of ik meer winsten kan behalen, maar als ik dat zo hoor zit ik al redelijk.
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel wat zitten rommelen met de C-Waarde maar dat geeft het volgende beeld voor vandaag:TD-er schreef op zondag 15 januari 2017 @ 23:50:
Heb je de draadjes van de kabel tussen Energylink en S0 meter ook al eens aan 1 kant omgewisseld?
Omvormer geeft aan: 2,25 kWh
Homewizzard met verkeerde C-waarde (3900 ipv 2000): 1,58 kWh
Het display geeft aan (13,70 - 11,43 =): 2,27 kWh
Ik ga de de plus en min eens omdraaien.
Ik heb de laatste 3 van jouw meldingen eens op elkaar gedeeld.chippie777 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:40:
[...]
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel wat zitten rommelen met de C-Waarde maar dat geeft het volgende beeld voor vandaag:
Omvormer geeft aan: 2,25 kWh
Homewizzard met verkeerde C-waarde (3900 ipv 2000): 1,58 kWh
Het display geeft aan (13,70 - 11,43 =): 2,27 kWh
Ik ga de de plus en min eens omdraaien.
Dan kom je tussen de factor 1.41 en 1.58x uit.
Dus ik zou verwachten dat een C-waarde van 1.5x 2000 = 3000 al een vrij aardig beeld moet geven.
Even aangenomen dat de factor van de afwijking constant is en niet veroorzaakt is door andere invloeden.
Sinds gisteren ook mijn Energylink ontvangen
en de kWh-meter van de zonnepanelen aangesloten.
Volgens de EL 4,16kWh en volgens mijn omvormer/Solarlog 4,13kWh opwekking vandaag, een vrij goed gelijklopende waarde dus.
Komende weekend eens mijn zekeringskast herkableren om dan de bijkomende kWh-meter (van Homewizard zelf) te installeren puur op de verbruikers en de zonnepanelen ernaast. En dan beginnen checken hoe mijn verbruik hier bepaald wordt.
5600kWh vorig jaar verbruikt met 2500Wp panelen (2600kWh jaaropbrengst) op mijn dak lijkt me toch vrij stevig

Volgens de EL 4,16kWh en volgens mijn omvormer/Solarlog 4,13kWh opwekking vandaag, een vrij goed gelijklopende waarde dus.
Komende weekend eens mijn zekeringskast herkableren om dan de bijkomende kWh-meter (van Homewizard zelf) te installeren puur op de verbruikers en de zonnepanelen ernaast. En dan beginnen checken hoe mijn verbruik hier bepaald wordt.
5600kWh vorig jaar verbruikt met 2500Wp panelen (2600kWh jaaropbrengst) op mijn dak lijkt me toch vrij stevig

TD-er schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:35:
[...]
Ik heb de laatste 3 van jouw meldingen eens op elkaar gedeeld.
Dus ik zou verwachten dat een C-waarde van 1.5x 2000 = 3000 al een vrij aardig beeld moet geven.
Even aangenomen dat de factor van de afwijking constant is en niet veroorzaakt is door andere invloeden.
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Ik ben inderdaad bezig om eens andere c-waarde te gebruiken. Waarde 3000 had niet het gewenste resultaat. Daar kwam een te lage opbrengst uit (2,47 ipv 2,89) Inmiddels is wel duidelijk dat de indicatie op kWh meter geheel correct is. HW support gaf aan dat ik de energylink opnieuw moet installeren, dit heb ik al een keer gedaan maar heeft nog niet het gewenst resultaat gehad. Ik heb de c-waarde nu op 2500 gezet en kijk morgen weer waar we op uit komen. Mocht dit allemaal niet helpen dan ga ik van het weekend de plus en min eens omdraaien, wie weet heb ik dat fout gedaan.TD-er schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:35:
[...]
Ik heb de laatste 3 van jouw meldingen eens op elkaar gedeeld.
UPATE 1:
Ik kom aardig in de buurt. Volgens de omvormer en het display moet ik uitkomen op circa 1,65 kWh. Met een C-waarde van 2500 kom ik op 1,75 kWh. Eens kijken hoe nauwkeurig ik hem kan krijgen.
UPDATE 2:
Ik ben er nu zeker van dat het display perfect werkt, die waarde komt overeen met wat de omvormer ook aangeeft. De S0 waarde is nog niet in orde. Vandaag had ik 4,4 kWh moeten aflezen maar dat werd 4,67. Ik zet de C-waarde nu op 2400. Toch blijft het vreemd en misschien heb ik toch meer last van interferentie dan verwacht. Van het weekend de bedrading van de S0 sensor eens anders leggen.
[ Voor 36% gewijzigd door chippie777 op 19-01-2017 22:01 ]
Verwijderd
sensor ?chippie777 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:44:
[...]
.....de bedrading van de S0 sensor eens anders leggen.
Kan ik de KlikAanKlikUit ALSIR-2000 Sirene koppelen aan mijn Home Wizard uit november 2013?
Ik krijg HW niet te pakken via telefoon vandaar mijn vraag hier.
Op de site hebben zij het wel over " De nieuwe lijn twee communicatie van KlikAanKlikUit is NIET compatibel met de HomeWizard " maar die heb ik toch niet?
Ik krijg HW niet te pakken via telefoon vandaar mijn vraag hier.
Op de site hebben zij het wel over " De nieuwe lijn twee communicatie van KlikAanKlikUit is NIET compatibel met de HomeWizard " maar die heb ik toch niet?
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
Helaas, die heb je wel... De ALSIR-2000 werkt op 868Mhz en werkt met twee-weg communicatie.
Op de site van HW staat deze dan ook specifiek vermeld als "niet ondersteund":
http://www.homewizard.nl/...35/klikaanklikuit-868mhz/
Op de site van HW staat deze dan ook specifiek vermeld als "niet ondersteund":
http://www.homewizard.nl/...35/klikaanklikuit-868mhz/
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Heeft iemand ook ervaring met Cresta wireless thermo 868 Mhz
ik wil hem aanmelden op mijn HomeWizard maar dat gaat niet
Ook windmeter Cresta 868 Mhz, en regenmeter.868 Mhz gaat ook niet.
sinds een paar updates geleden van hw werkte de cresta thermo bij mij ook niet meer.1942jan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:28:
Heeft iemand ook ervaring met Cresta wireless thermo 868 Mhz
maar krijg bij HW geen gehoor.
Was dat ook cresta thermo 868 Mhz of cresta thermo 433 Mhz.David82 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:24:
[...]
sinds een paar updates geleden van hw werkte de cresta thermo bij mij ook niet meer.
maar krijg bij HW geen gehoor.
want 433 Mhz doet het bij mij well
Is het protocol van 868 Mhz anders dan 433 MhzVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:27:
868 Mhz zegt niet genoeg, ook het protocol moet hetzelfde zijn.
Verwijderd
Natuurlijk: 434 is een 'dump the message' protocol, dus eenrichtingsverkeer en 868 is tweerichtingsverkeer.1942jan schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:16:
[...]
Is het protocol van 868 Mhz anders dan 433 Mhz
het is een tx320 dacht een 433Mhz.1942jan schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:14:
[...]
Was dat ook cresta thermo 868 Mhz of cresta thermo 433 Mhz.
want 433 Mhz doet het bij mij well
was een onderdeel van het start pakket van homewizard.
Verwijderd
ik kan mijn homewizard helemaal niet meer zien via de configuration tool?
lampjes zijn groen, ik heb alles al een keer gereset...maar het lukt me niet...
ik dacht er aan om alles vanaf het begin te installeren...maar als ik er nu niet in kom, gaat het niet lukken ;-(
via lanscan.., zie ik hem wel in mijn wifi apparaten....en de app werkt ook gewoon...allen de configuration tool werkt niet...ik werk overigens in een apple omgeving..osx
ik dacht er aan om alles vanaf het begin te installeren...maar als ik er nu niet in kom, gaat het niet lukken ;-(
via lanscan.., zie ik hem wel in mijn wifi apparaten....en de app werkt ook gewoon...allen de configuration tool werkt niet...ik werk overigens in een apple omgeving..osx
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 15:22 ]
Oké, maar ik neem aan dat de 868 Mhz die homewizard verkoopt het wel doen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:40:
[...]
Natuurlijk: 434 is een 'dump the message' protocol, dus eenrichtingsverkeer en 868 is tweerichtingsverkeer.
Vandaag dus de bekabeling in mijn zekeringskast herzien en heb nu 2 kWh-meters, 1 voor zonnepanelen en 1 puur voor de verbruikers.
Zonnepanelen via S1 aangesloten op de Energylink en de 'verbruikers' op de S2 poort.
De gegevens komen mooi binnen maar toch van enkele zaken zeer ontevreden
Via de S1 krijg ik een snelle logging en is dit ook zichtbaar op het hoofdscherm en in het EL scherm als 'Zon opbrengst'.
De S2 poort echter heeft een trage logging en kan ik niet instellen als 'Netto levering' of de rode balk in het EL scherm. Voor de S2 poort kan je trouwens enkel kiezen tussen zon opbrengst / fiets / auto / overig apparaat / water of niets. Ik kan dus 'netto levering' niet kiezen.
Gezien ik geen slimme meter heb en wens blijft de P1 poort ongebruikt.
Heeft nog iemand dergelijke ervaring ?
Met die trage logging van de verbruikers op poort S2 zal het ferm minder vlot gaan om grote verbruikers te detecteren.
Straks moet ik ook nog een Wattcher aanschaffen om het allemaal proper gelogd te krijgen en gebruik ik die Energylink twv 130€ maar voor 33%
Zonnepanelen via S1 aangesloten op de Energylink en de 'verbruikers' op de S2 poort.
De gegevens komen mooi binnen maar toch van enkele zaken zeer ontevreden
Via de S1 krijg ik een snelle logging en is dit ook zichtbaar op het hoofdscherm en in het EL scherm als 'Zon opbrengst'.
De S2 poort echter heeft een trage logging en kan ik niet instellen als 'Netto levering' of de rode balk in het EL scherm. Voor de S2 poort kan je trouwens enkel kiezen tussen zon opbrengst / fiets / auto / overig apparaat / water of niets. Ik kan dus 'netto levering' niet kiezen.

Gezien ik geen slimme meter heb en wens blijft de P1 poort ongebruikt.
Heeft nog iemand dergelijke ervaring ?
Met die trage logging van de verbruikers op poort S2 zal het ferm minder vlot gaan om grote verbruikers te detecteren.
Straks moet ik ook nog een Wattcher aanschaffen om het allemaal proper gelogd te krijgen en gebruik ik die Energylink twv 130€ maar voor 33%
Dirk.be schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:46:
Sinds gisteren ook mijn Energylink ontvangenen de kWh-meter van de zonnepanelen aangesloten.
5600kWh vorig jaar verbruikt met 2500Wp panelen (2600kWh jaaropbrengst) op mijn dak lijkt me toch vrij stevig![]()
[...]
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Verwijderd
Ondervond 'lang geleden' hetzelfde probleem. Dit als berekeningsfout aangemeld bij HW, maar 0,0 reactie.
Toen zelf de waarden opgenomen in spreadsheet en de simpele berekening correct uitgevoerd. Tja, .....
Ook met een 'slimme meter' (heb die nog niet op enige slimheid kunnen betrappen) blijft het fout bij de HW.
Toen zelf de waarden opgenomen in spreadsheet en de simpele berekening correct uitgevoerd. Tja, .....
Ook met een 'slimme meter' (heb die nog niet op enige slimheid kunnen betrappen) blijft het fout bij de HW.
Verwijderd
Dat neem ik ook aan. (anders zijn ze erg onverstandig bezig.)1942jan schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Oké, maar ik neem aan dat de 868 Mhz die homewizard verkoopt het wel doen.
Ik heb mijn energylink dusdanig verplaatst dat het sensorkabeltje zo vrij mogelijk door de meterkast loopt. Helaas heb ik nog steeds een behoorlijk verschil in opgewekte stroom aangegeven door de omvormer en de energylink. Omvormer geeft aan: 4,5 kWh. Energylink geeft aan: 5,7 kWh. de c-waarde staat goed ingesteld en zoals eerder aangegeven, het display op de kWh meter werkt ook correct, verschil tussen ochtend en avond is ongeveer gelijk aan wat de omvormer aangeeft. Iemand nog een idee:
Grafiek omvormer:

Grafiek energylink:
Grafiek omvormer:

Grafiek energylink:

Verwijderd
SORRY, nog een keer...ik snap het echt niet...
Ik heb mijn HW maar 1x geconfigureerd en dat heb ik toen rechtstreeks met een usb kabel aan de HW en pc gedaan. Doe jij dat nu ook? Of kan het ook als de HW in het netwerk met wifi is verbonden?Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:39:
SORRY, nog een keer...ik snap het echt niet...
Sinds enige tijd kun je in de app ook instellen dat 'ie in configuratie-mode moet gaan. Hoe dat in de praktijk werkt, durf ik niet te zeggen, want ook ik heb 'm ooit via de USB-kabel ingesteld.mike123 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:20:
[...]
Ik heb mijn HW maar 1x geconfigureerd en dat heb ik toen rechtstreeks met een usb kabel aan de HW en pc gedaan. Doe jij dat nu ook? Of kan het ook als de HW in het netwerk met wifi is verbonden?
Verwijderd
oke, ik ga eens kijken....het gekke is wel dat hij hem niet ziet, als ik hem aan de usb kabel heb hangen....maar wel via wifi??
Je kunt via usb ook de firmware opnieuw flashen, heb het ooit wel eens gepost dacht ik, ff bellen met hw, ze hebben een fwupdate.exe waarmee je de firmware via usb kan flashen.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:21:
oke, ik ga eens kijken....het gekke is wel dat hij hem niet ziet, als ik hem aan de usb kabel heb hangen....maar wel via wifi??
Ik heb wel eens iets gezien maar wist niet precies waar het voor was. Meestal probeer ik het dan wel maar aangezien mijn HW het gewoon deed ben ik er maar niet aan begonnen.TD-er schreef op maandag 23 januari 2017 @ 00:01:
[...]
Sinds enige tijd kun je in de app ook instellen dat 'ie in configuratie-mode moet gaan. Hoe dat in de praktijk werkt, durf ik niet te zeggen, want ook ik heb 'm ooit via de USB-kabel ingesteld.
Maar ga het binnenkort toch maar eens bekijken.
Verwijderd
oke thanks...ik ga het eerst via de app proberen en anders hw bellen....en hoop dat ze dan ook een mac versie hebben voor de fwupdate.exe ;-)
Ik heb afgelopen weekend een Raspberry Pi 3 gekocht, vooral als mediaplayer en game emulator.
Op dit forum aantal berichten gezien van mensen die de Raspberry in combinatie met HW gebruiken. Ik gebruik mijn HW met een Heatlink en een Energylink.
Voor wat voor "extra's" zou de je de Raspberry (en Domoticz) nog kunnen gebruiken in combinatie met je HW?
Op dit forum aantal berichten gezien van mensen die de Raspberry in combinatie met HW gebruiken. Ik gebruik mijn HW met een Heatlink en een Energylink.
Voor wat voor "extra's" zou de je de Raspberry (en Domoticz) nog kunnen gebruiken in combinatie met je HW?
Ik gebruik mijn rPi voor Homebridge waardoor ik Siri kan gebruiken om eea te schakelen. Het heeft weinig nut maar het is gewoon leuk dat het kan
Zie https://github.com/nfarina/homebridge en http://www.iculture.nl/ni...-raspberry-pi-homebridge/
Zie https://github.com/nfarina/homebridge en http://www.iculture.nl/ni...-raspberry-pi-homebridge/
Ik heb welliswaar geen rPi maar virtueel een Linux server met Domoticz. Ik laat oa de hw een IP schakelaar in Domoticz triggeren die op zijn beurt de Telegram Api aanspreekt en een snapshot van mijn deurbel camera verstuurd middels Telegram Push notificatie. Werkt top en betrouwbaar. Dit aangezien Homewizard nog steeds de eigen snapshots vaak maar half of fout beeld geven. Tevens heeft Telegram een smartwatch app en zie ik dus de deurbel Snapshots op mijn watchCoachKoos schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:59:
Ik heb afgelopen weekend een Raspberry Pi 3 gekocht, vooral als mediaplayer en game emulator.
(Overigens krijgt Homewizard dit al jaren niet opgelost en ligt het volgens hun aan het feit dat de camera te snel het beeld aanlevert en de Homewizard dit niet bij houdt. Gigabit ethernet verbonden.)
[ Voor 9% gewijzigd door martinvdm op 24-01-2017 19:58 ]
Op welke versie zit de Homewizard nu? ik zit op 3.372 en heb zojuist fwupdate.exe gedraaid maar heb toch het idee dat ik met een verouderde versie zit.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Nope dat is hem 3.372. Ze ontwikkelen gewoon niet zo heel hard meer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!