Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
Zo, weer vanmiddag iets erbij; 3500w kaku schakelaar, + 2000w keramisch kacheltje.
Kacheltje op de armsteun in de auto en 230v kabel via de garagepoort.
HW: if temp buiten, lager dan 3 graden, dan kacheltje 30 minuten aan om 6h.

:> En nu hopelijk niet meer krabben. Daar had in deze ochtend snel genoeg van...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:07
PCJR schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:17:
Zo, weer vanmiddag iets erbij; 3500w kaku schakelaar, + 2000w keramisch kacheltje.
Kacheltje op de armsteun in de auto en 230v kabel via de garagepoort.
HW: if temp buiten, lager dan 3 graden, dan kacheltje 30 minuten aan om 6h.

:> En nu hopelijk niet meer krabben. Daar had in deze ochtend snel genoeg van...
leg je er ook een rookmelder naast....... als hij omvalt:

if smoke detected, switch off kaku?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
dfrenner schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:29:
[...]

De nieuwe connected rookmelders?
Ik heb er 3 en nog geen tik opgemerkt...

Hangen wel in de hallen.
De nieuwe inderdaad. Echt om gek van te worden die tik

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dfrenner schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:12:
Zo de eigen LED lamp van HomeWizard eens uitgeprobeerd, best een leuk ding. Kleur van de lamp is ook in te stellen van warm naar koud.

Enige nadeel is dat het "slechts" 45 watt is en 7 watt verbruikt.
Niet dat het heel spannend is, maar een normale LED lamp zit zo rond de 4 watt voor 40 watt sterkte.

Ik heb er ook maar even een filmpje van gemaakt:
[video]
Leuk filmpje! Maar begrijp ik het nu goed dat er je geen kleuren kunt instellen? Ik dacht eigenlijk dat je ook blauw, paars, groen etc kon geven; allerlei kleuren dus.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frebak
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:41
CoachKoos
mike123

ik ga aan de slag met HTTP GET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
martinvdm schreef op maandag 28 november 2016 @ 18:51:
[...]

Leuk filmpje! Maar begrijp ik het nu goed dat er je geen kleuren kunt instellen? Ik dacht eigenlijk dat je ook blauw, paars, groen etc kon geven; allerlei kleuren dus.
Nee dit zijn de normale E27 LED lampen, zoiets dat kaku ook al heeft.

Als het goed is, is men nu druk bezig met een E14 variant en een kleuren variant.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:03:
[...]

Nee dit zijn de normale E27 LED lampen, zoiets dat kaku ook al heeft.

Als het goed is, is men nu druk bezig met een E14 variant en een kleuren variant.
Hij wordt volgens mij aangeboden als 'gekleurde led lamp'. Voor mij wordt het hem dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
miel schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:52:
[...]

leg je er ook een rookmelder naast....... als hij omvalt:

if smoke detected, switch off kaku?
Hehe, zat ik aan te denken ja, maar het ding heeft een (zoals volgens mij nu elke heater) omvalbeveiliging. Er zit een druk-pin aan de onderkant, als je de heater al oppakt gaat ie uit ;)

btw: werkt super, 15min aan op 1kw, op de armsteun, en alle ramen rondom ijsvrij!

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
martinvdm schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:26:
Hij wordt volgens mij aangeboden als 'gekleurde led lamp'. Voor mij wordt het hem dan niet.
Ze hebben het echt alleen over kleurtemperatuur:
http://www.homewizard.nl/...amp-connected-xq1600.html

Maar op Facebook hebben ze aangegeven dat er ook E14 lampen komen en gekleurde lampen, nog even geduld daarvoor. Heet voordeel is dan dat er geen bridge zoals bij Philips Hue meer voor nodig is.

Copy van Facebook:
Vraag van iemand: Wanneer komen de gekleurde versies?
3 november om 11:01

HomeWizard Hoi Arnold, wij zijn hier mee bezig. Ik hoop zo snel mogelijk maar kan je nog een definitieve datum hier over geven.
3 november om 11:51

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 29-11-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Stampre schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:50:
[...]

De nieuwe inderdaad. Echt om gek van te worden die tik
Ik heb het nooit eerder gehoord, maar nu je het zegt, de ene melder geeft echter een hardere tik dan de ander en bij mij lijken ze het ieder 2/3 seconden te doen. Heeft bij mij niets met het LED lampje te maken dat iedere 2 minuten even knippert.

Maar goed ze hangen in de hallen en ik vind het wel prima. Zoals ik zei, nooit eerder opgevallen en in de slaapkamer had ik ze nog niet. Maar daar begrijp ik inderdaad dat het vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Laatst online: 14-12-2021
hallo,
is er een mogelijkheid om na het openen van magneetcontacten een sirene te laten afgaan (12v of 220v), maar met als taak dat die pas mag afgaan na bvb een halve minuut? Ik dacht aan een KaKu schakelaar tussen het elektriciteitsnet en de sirene, maar bij deze actie gaat de sirene direct af.... Er zou dus een delay moeten opzitten..... Of zou je dat via een taak kunnen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag, ik heb al een tijdje een HW, maar zo nu en dan...luisterd het allemaal slecht..
dan sta ik bv. voor het slapen gaan, me wezenloos te drukken op UIT / Nacht scene / app uit en aan / HW aan en uit, en dan opeens doet hij het.
Omdat ik er al meer last van heb gehad, heb ik een antenne erop laten zetten voor beter bereik..maar ik heb het nog steeds...weet iemand hoe ik de HW betrouwbaarder kan krijgen?
( ik heb ook een signaal versterker ) en heb ongeveer 4 lampen, een paar leds en buitenlampen

- Zou het kunnen dat de preset niet meer je van het is? en dat ik die opnieuw zou moeten aanmaken?
- zijn misschien inbouw schakelaars slechter dan van die stekkers?
- of heeft het te maken met 868 en 447(?) mhz..

ik heb thuis beide wifis, en aansturing gaat via iPhone of iPad met de nieuwste software..

opzich blij met hw, maar als het niet luistert denk ik wel eens aan hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans51
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10-2022
Ligt meestal aan een slechte wifi connectie.
probeer eens een 433 mhz zender ( kaku ) om van presets te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, zal ik proberen hoewel ik een AC router heb op 4 mtr afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:23:
Goedemiddag, ik heb al een tijdje een HW, maar zo nu en dan...luisterd het allemaal slecht..
dan sta ik bv. voor het slapen gaan, me wezenloos te drukken op UIT / Nacht scene / app uit en aan / HW aan en uit, en dan opeens doet hij het.
Omdat ik er al meer last van heb gehad, heb ik een antenne erop laten zetten voor beter bereik..maar ik heb het nog steeds...weet iemand hoe ik de HW betrouwbaarder kan krijgen?
( ik heb ook een signaal versterker ) en heb ongeveer 4 lampen, een paar leds en buitenlampen

- Zou het kunnen dat de preset niet meer je van het is? en dat ik die opnieuw zou moeten aanmaken?
- zijn misschien inbouw schakelaars slechter dan van die stekkers?
- of heeft het te maken met 868 en 447(?) mhz..

ik heb thuis beide wifis, en aansturing gaat via iPhone of iPad met de nieuwste software..

opzich blij met hw, maar als het niet luistert denk ik wel eens aan hue
Ook last van. Heb het idee dat het nu meer aan de hand is dan de eerste maand dat ik de HW had. Hier duurt het ook 5 sec voor iets reageert in de app, en dan reallife. De app freezed gewoon eerst 3-4 sec als ik t open voor het eerst. Knopje drukken is ook lastig lastig. Responsiveness valt me nu zwaar tegen onderhand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans51
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10-2022
Hallo,

Die slechte wifi hoeft niet van de router te komen, kan ook de hw zelf zijn of zelfs van je iphone.
ik heb hier als provider Ziggo.
daar krijg je gratis wifi hotspots bij.
wat ik zelf meerdere keren heb gehad , is dat ik van buiten komend, nog ingelogd was op de hotspot ipv mijn eigen wifi netwerk.
als je dan een commando geeft, gaat het via router, hotspot, internet, ziggo servers en dan weer terug naar je router en de hw.
kan even duren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die "signaalversterker", is dat er een voor WiFi, of voor 433 MHz?

Voor het geval dat je WiFi problemen hebt (dus tussen app en HomeWizard), raad ik je aan om de HomeWizard een eigen WiFi accesspoint te geven. Dus een waar helemaal niets anders op zit, echt alleen de HomeWizard.
En dat moet dan ook geen repeater zijn, maar een die van netwerkkabel naar WiFi omzet en meer niet.
Dus ook geen router, maar echt alleen accesspoint. Je kunt qua hardware wel een oude router gebruiken, maar dan moet je alles qua router-functies uitzetten. (DHCP, routering) dus dan via een van de LAN-poorten op je bedraad netwerk aansluiten.

Als je via een KAKU wandschakelaar problemen ondervind, zelfs (of juist door) een KAKU repeater, dan moet je die er tussen uit halen en kijken of er misschien een apparaat is die op de 433 MHz zit met batterijen die bijna leeg zijn. Dan willen ze namelijk nogal veel gaan zenden en dus alles verstoren.
Denk aan weerstations, thermometers, KAKU spul, enz.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm.. ik heb ook ziggo...maar ik heb me nog nooit aangemeld voor die gratis hotspots...ik neem aan dat ik ze dan ook niet heb

wifi accespoint...? dus dan moet ik een aparte router ( een apple expres? die heb ik nog wel over...en die dan zo in regelen dat hij alleen wifi geeft aan de hw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Laat je modem omzetten naar bridge als je een eigen router hebt en 2, zet alle wifi zooi in de Horizon Box uit... scheelt misschien ook al. Maar ik heb dit dus en en nog bagger respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hoe gaan jullie met de homewizard om, op verschillende verdiepingen?
Ik merk nu dat ik met KAKU niet eens mijn slaapkamer haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ik heb kaku op drie etages met de hw in de meterkast met antenne mod geen probleem. Beton 2 onderkap...zonder mod werkte dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Yamahaa schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:55:
Ik heb kaku op drie etages met de hw in de meterkast met antenne mod geen probleem. Beton 2 onderkap...zonder mod werkte dit niet...
Is die mod makkelijk zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
dfrenner schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:09:
[...]

Is die mod makkelijk zelf te doen?
Check even mijn posts, ik heb ook foto's erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 13:41
PCJR schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:15:
[...]

Check even mijn posts, ik heb ook foto's erbij ;)
Same here, 3 verdieping vol beton, werkt perfect na de mod. Ik heb ook foto's in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PCJR schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:34:
- elektrische deken in bed op de HW gezet met een switch :+
- Conrad 433 antenne voor ruim tientje gesoldeerd; beter bereik en snellere reactie;

[afbeelding]

[afbeelding]

Rode draad is antenna counterbalance (volgens manual). Is het een id om de platte chip 433 antenna eraf te solderen?
Kijk....
Dank je wel, ik ben niet erg bekend met solderen :+

is dit makkelijk zelf te doen voor een noob?

Het gaat denk ik om deze antenne:
https://www.conrad.nl/nl/antenne-aurel-antt8-190085.html

Ik kan niet zo snel ergens een draaibare variant vinden hiervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Celica_T20 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:13:
Na alle succesverhalen gelezen te hebben, heb ik ook de antennemod uitgevoerd. Ik heb de bekende Conrad antenne gebruikt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Op zich ging het vrij eenvoudig. De ontvangst van de sensoren is sterk verbeterd, zelfs bereik tot buiten in de schuur. De printer op zolder schakelt nu ook zonder probleem aan en uit.

Helaas is er 1 Smartwares mini inbouw dimmer (SH5-RBD-01A) die niks meer doet. Ik kan hem nog wel met de schakelaar aan en uit zetten. Ook heb ik hem opnieuw gekoppeld, dat doet hij wel, maar schakelen lukt niet meer.

Ik heb buiten op de schuur een bewegingsmelder die nu ook bereik heeft. Eigenlijk wil ik de tuinverlichting de hele nacht op dimstand hebben. Wanneer er beweging gemeld wordt moet de verlichting vol aan gaan, na 5 minuten weer op dimstand. Ik krijg hem wel vol aan, maar vervolgens kan ik alleen een auto timer off instellen en dan gaat hij uit. Iemand een idee om ik hem terug in dimstand krijg?
Maar jij hebt hem op een ander punt gesoldeerd dan PCJR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
dfrenner schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:45:
[...]

Volgens mij maakt het niet zoveel uit, ik heb dit idee ook weer van iemand anders gestolen, volgens mij TD-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
dfrenner schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:45:
[...]

Ik zie het verschil niet... sterker nog, tis helemaal hetzelfde :P Ok andere gnd pin, maar dat maar niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
dfrenner schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:43:
[...]

Kijk....
Dank je wel, ik ben niet erg bekend met solderen :+

is dit makkelijk zelf te doen voor een noob?

Het gaat denk ik om deze antenne:
https://www.conrad.nl/nl/antenne-aurel-antt8-190085.html

Ik kan niet zo snel ergens een draaibare variant vinden hiervan...
Volgens mij hebben de meesten deze antenne. Ik ben zelf ook een noob met solderen, heb toen deze soldeerbout erbij gekocht; https://www.conrad.nl/nl/...8468_pla-588415&WT.srch=1

Gewoon eerst flink heet laten worden, bestaande contact even aanstippen en gelijk de nieuwe draad erbij doen. Eventueel een klein druppeltje nieuw soldeer erbij doen. Ik ben ook een beginner met solderen, maar dit ging vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Nee de bovenstaande is voor metalen behuizingen en degene die je moet hebben is deze https://www.conrad.nl/nl/...?sc.ref=Product%20Details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm.. ik heb zo'n antenne...door iemand laten doen die dat op marktplaats aanbod...

maar bv. gisterenavond alle lichten uit behalve die in de keuken ;-(

ik weet alleen niet of het aan de hw ligt of aan degene die het heeft aangesloten...;-) ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
hallo,
even een vraag omtrent een taak die via homewizard wordt gestuurd;
als mijn garagepoort opengaat (magneetcontacten van KlikaanKlikuit) dan moet mijn licht in de garage (aangesloten met hotelschakeling met ACM-2300H van KlikaanKlikuit) ongeveer een minuut branden (auto timer in de taak)
Maar na programmatie wordt de taak nu eens wel, en dan eens niet uitgevoerd. Niettegenstaande het licht op mijn gsm aangeeft dat het aanstaat, (on) brandt het niet... Na een minuutje gaat het symbooltje terug op OFF.
Manueel, dus zonder de taak te gebruiken, kan ik het licht wel perfect aanleggen en afleggen.
De ACM-2300 H al gereset, de taak al diverse malen verwijderd..... telkens denk ik; it's ok now...althans bij de test..... een half uurtje later zou ie het weer niet doen....
Weet iemand wat er aan de hand zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
grtvan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:10:
hallo,
als mijn garagepoort opengaat (magneetcontacten van KlikaanKlikuit) dan moet mijn licht in de garage (aangesloten met hotelschakeling met ACM-2300H van KlikaanKlikuit) ongeveer een minuut branden (auto timer in de taak)
Maar na programmatie wordt de taak nu eens wel, en dan eens niet uitgevoerd. Niettegenstaande het licht op mijn gsm aangeeft dat het aanstaat, (on) brandt het niet... Na een minuutje gaat het symbooltje terug op OFF.
Manueel, dus zonder de taak te gebruiken, kan ik het licht wel perfect aanleggen en afleggen.
De ACM-2300 H al gereset, de taak al diverse malen verwijderd..... telkens denk ik; it's ok now...althans bij de test..... een half uurtje later zou ie het weer niet doen....
ik heb hetzelfde probleem voor met mijn automatische poort.
en het is echt willekeurig. werkt soms weken goed en dan plots een paar dagen niet meer
de magneet schakelaar wordt meerdere keren bediend bij opening.daardoor wordt het signaal verlichting wordt gestoord. op het moment dat homewizard het commando getuurd.

om het probleem op te lossen heb ik een eindeloopschakelaar op poort gemonteerd en deze schakelt de AWMT-003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check ook mijn post. martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Dan heb je SMA connectoren, erg handig. Ook gelijk WiFi gedaan. Nog erg tevreden over de 433 antenne iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
martinvdm schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:51:
Graag wil ik met jullie mijn laatste ontwikkelingen delen mbt antenne mod en andere antenne.

Enige tijd geleden, nadat ik een andere Homewizard geconfigureerd heb, heb ik ook de antenne mod uitgevoerd. Om het gelijk goed te doen heb ik voor zowel 433 als 868 een draadje gesoldeerd en gemaakt aan SMA connectoren nadat ik hiervoor een gaatje geboord heb in de behuizing. Ook voor Wifi een SMA connector, draadje solderen is hiervoor niet nodig, deze kun je verbinden middels IPEX connector.
Nadat ik redelijk goedkope 433, 868 en 2,4 GHz antennes aangesloten had, heb ik het een tijd zo gelaten en gematigd tevreden. Totdat ik onlangs op een topic bij Domoticz zat te lezen over een RH770 Telescopic antenne voor Yaesu, welke eigenlijk voor 140/433 Portofoons gebruikt wordt maar wel 5,5 db op 433 MHz band versterkt. 2 weken geleden heb ik zo'n antenne besteld voor een paar dollar bij de welbekende Chinese webshops, met een SMA Male connector. Immers heb ik die er al op zitten en vandaag ontvangen en direct aangesloten. En zie daar, de deurcontacten op de schuur en schutting die al maanden niet meer werkten doen het spontaan weer oOo . Alle schakelaars werken lekker vlot en heb de antenne nog maar half uitgeschoven (kon ff niet verder, ding is nogal lang :9 ) en best tevreden. Moet nog ff paar dagen langer testen maar eerste resultaten zijn best goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar heb jij de 433 antenne vandaan?
Die is draaibaar zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:57:
[...]

Waar heb jij de 433 antenne vandaan?
Die is draaibaar zie ik...
Met SMA connector bedoel je denk ik. Dat klopt idd. Gekocht bij onze Chinese Ali vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 17:10
TD-er schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:39:
[...]

Dit is de informatie die ik verzameld heb. http://wiki.td-er.nl/inde...omewizard#Weather_sensors
Ik heb zelf geen weerstation, dus kan het niet controleren.
Mocht je 't vinden, dan ben ik benieuwd en werk ik graag de lijst bij (dat is hoe een deel van de informatie er ook is gekomen ;) )
Mag via DM.
ik heb de commando's gevonden

ra/graph/{IDregenmeter}/day
ra/graph/{IDregenmeter}/week
ra/graph/{IDregenmeter}/month
ra/graph/{IDregenmeter}/year

Acties:
  • 0 Henk 'm!
David82 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:56:
[...]

ik heb de commando's gevonden

ra/graph/{IDregenmeter}/day
ra/graph/{IDregenmeter}/week
ra/graph/{IDregenmeter}/month
ra/graph/{IDregenmeter}/year
Toegevoegd :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
grtvan schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:10:
hallo,
toch eigenaardig, want alles blijkt te registreren: als ik de poort dus opendoe, staat op mijn gsm het commando ON wel aan, terwijl het licht NIET brandt (of toch soms niet....). Maar als ik dan manueel het licht aandoe via de schakelaar, slaat het wel uit na de opgegeven minuut in de taak..... Begrijpe wie kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De afstand tussen poort-zender en Kaku-ontvanger is misschien groter dan poort-zender => Homewizard?
Of de gevoeligheid van de HomeWizard ontvanger beter dan de KAKU-ontvanger?
Beter kun je dan via de HomeWizard schakelen, maar dat duurt wel langer

De HomeWizard stuurt trouwens commando's ook 2x achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hmmm, heb vier nieuwe: http://www.homewizard.nl/...bediening-apa2-2300r.html

Maar het bereik is echt om te janken.
Bij één moest ik zelfs met de afstandsbediening binnen twee meter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
TD-er, en andere geïnteresseerd mensen.

Grafiek van de windmeter kan je ook opvragen :

wi/graph/<sensor-nummer>/

met de volgende commando's

day – gegevens voor dag grafiek
week – gegevens voor week grafiek

Maand en jaar zijn niet beschikbaar.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn om de homewizard weerstation op een website te presenteren ?
https://xtremer.nl/index....ion-pagina-op-je-website/
en
https://xtremer.nl/index....ard-uitlezen-en-bedienen/

[ Voor 32% gewijzigd door Xtremer op 05-12-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Herkent iemand dit.

Ik heb 2 homewizards op verschillende locaties. Staan los van elkaar. Maar vandaag ca 4pm werden ineens 60% van alle schakelaars op beide homewizards ineens aangezet. Nooit eerder meegemaakt. Homewizards zijn niet vanaf buiten te bereiken. Bekend issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtremer schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:12:
TD-er, en andere geïnteresseerd mensen.

Grafiek van de windmeter kan je ook opvragen :

wi/graph/<sensor-nummer>/

met de volgende commando's

day – gegevens voor dag grafiek
week – gegevens voor week grafiek

Maand en jaar zijn niet beschikbaar.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn om de homewizard weerstation op een website te presenteren ?
https://xtremer.nl/index....ion-pagina-op-je-website/
en
https://xtremer.nl/index....ard-uitlezen-en-bedienen/
Via Homewizard Online en je eigen account kun je een banner op je site zetten en hoef je niet te scripten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g'morgen, ik had gisteren een update gekregen (denk ik) en dat ik opnieuw moest inloggen....en omdat ik de hw al een tijdje heb, was eigenlijk mijn wachtwoord vergeten..hoop gezoek, maar dat is mijn eigen fout,,

uiteindelijk kon ik dan wel inloggen in homewizard online (op mijn laptop) wat werkt,

vervolgens naar de app in mijn iPhone..verbinding via homewizard online,,Oke, met de melding ge-authenticeerd,,

maar als ik dan in mijn iPhone naar het menu van homewizard ga,,krijg ik de melding dat ik dan weer moet inloggen...maar daar wekt mijn wachtwoord weer niet?

alles gereset, modem, hw, en iPhone..maar geen succes

dit alles ook geprobeerd met een ipad4, wat lukt...maar met ipad2 mini (is nieuwer dan de ipad4) lukte het weer niet, het zelfde probleem als met mijn iPhone?

iemand een idee wat ik verkeerd doe?

ik ben gisteren de hele avond bezig geweest..handmatig aanzetten, is dan een stuk sneller ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel op dat het wachtwoord op de HomeWizard zelf niet dezelfde hoeft te zijn als die bij HomeWizardOnline.
En bij verbinding lokaal (thuis dus) kun je rechtstreeks inloggen met het wachtwoord van de HW zelf. Inloggen elders moet via HWOnline en dat heeft heel waarschijnlijk dus een ander wachtwoord.

Verder heb ik in de Android app wel eens meegemaakt dat je elke keer weer in moest loggen. Net alsof 'ie niet goed de "login-status" lokaal opgeslagen had.
Volgens mij was toen de oplossing door in te loggen, en dan met de back-knop weer de app te verlaten, de app te killen en dan bleef je ingelogd. (uit het hoofd, dus kan inaccuraat zijn qua stappen, maar het idee is wel ongeveer zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Gaat er hier iemand morgen avond naar de HomeWizard thema avond in Tilburg?

Ik ga/kan niet, maar ben benieuwd naar het volgende.

20.00 - Korte presentatie IoT met o.a. Zigbee, Google thread, z-wave en homekit

Alles wat de HW niet kan, maar wel gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
rreevvss schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:52:

Hoe bedoel je "gaat komen"? In homewizard kastje 2.0 neem ik aan, ze krijgen dat niet in de huidige hardware. Of bedoel je "gaat komen in de markt/wereld"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
In de HW (uitbreiding of 2.0 idd)
Dat anderen het al kunnen weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
rreevvss schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:01:
In de HW (uitbreiding of 2.0 idd)
Dat anderen het al kunnen weet ik.
Heb je een online versie van de uitnodiging die je kan delen? Wil hem wel even lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de agenda staat hier 10 min voor gepland. Ik denk eerder een algemeen praatje over de diverse technieken, zonder dat dit direct van toepasssing is op de eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
ik heb al een jaar een zelfgemaakte horizontale dipool antenne, gemaakt van 1.5 mm2 zwart schakeldraad.
ik gebruik sma connectors en een zeer dunne antenne patch welke gesoldeerd is op de print. ook heb ik de bestaande print antenne uitgeschakeld zodat die niet para aan de dipool komt (verziekt de impedantie)

werkt geweldig en knalhard bereik tot 30m de tuin in

ik heb ooit fotos hier gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
bhoek schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:07:
ik heb al een jaar een zelfgemaakte horizontale dipool antenne, gemaakt van 1.5 mm2 zwart schakeldraad.
ik gebruik sma connectors en een zeer dunne antenne patch welke gesoldeerd is op de print. ook heb ik de bestaande print antenne uitgeschakeld zodat die niet para aan de dipool komt (verziekt de impedantie)

werkt geweldig en knalhard bereik tot 30m de tuin in

ik heb ooit fotos hier gepost
Ik heb die conrad 433 antenne erop gezet met de draad op pin 1 van de 433 chip antenne. Zou het helpen als ik die chip antenne eraf stook? Of hoe heb je die "uitgeschakeld"? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10

Ik ga vanavond. Ik zal eens kijken of ik vanavond of morgen er iets nuttigs over kan zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
TD-er schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:20:
De afstand tussen poort-zender en Kaku-ontvanger is misschien groter dan poort-zender => Homewizard?
Of de gevoeligheid van de HomeWizard ontvanger beter dan de KAKU-ontvanger?
Beter kun je dan via de HomeWizard schakelen, maar dat duurt wel langer

De HomeWizard stuurt trouwens commando's ook 2x achter elkaar.
je hebt me aan het denken en experimenteren gezet..... Ik heb 4 x dezelfde taak in de HW geprogrammeerd en nu reageert de KAKU ACM-2300H wel zoals het moet. Ik had al gemerkt dat ie nogal "traag" was om de eerste puls te ontvangen, terwijl hij wel alles netjes regristreerde. Dus met 3 à 4 maal dezelfde taak in te geven doet ie het wel altijd...... misschien een handige tip voor wie dezelfde problemen heeft....... >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrakeNL

Deze presentatie ging meer over de verschillende protocollen die gebruikt worden en waarom HW hier niet in mee gaat.
Kort gezegd:
  • Zigbee -> iedere fabrikant gebruikt een eigen frequentie waardoor het niet te doen is om dit te implementeren
  • Tread en homekit -> zijn nog in ontwikkeling waarbij ook het ook een closed protocol is. HW wil niet kiezen voor of google of Apple
  • Z-wave -> er is maar 1 fabrikant die de chips mag maken. Hierdoor worden de chips te duur om in de controllers te plaatsen.
Zoals HW het dus op dit moment ziet zijn er teveel protocollen op verschillende frequenties. ze zien dat de markt nog niet 1 standaard ontwikkeld. daarom blijven ze nu ontwikkelen op hun eigen 868 protocol. wel zien ze dat de aansturende interface op IP bases wordt "opengezet"

Verder
  • er komt geen HW2.0 hardware.
    o Alle controllers die ze uitbrengen moeten werken op de huidige HW wel zijn ze op het 868 aan het richten. Waardoor men dus het 2weg verkeer krijgt maar ook het mesh netwerk.
    o Bereik vergroten mbv antennes is niet toegestaan voor de keuring. Deze kunnen ze dus gaan verkopen.
  • Eind deze week wordt de lampen serie verwacht. Dus de witte LED lamp, de Gekleurde LED, de E14 lamp (die kleine fitting ;) ) en de Spot (aansluiting ben ik vergeten)
  • Om deze technologie bij het breder publiek te gaan verkopen hebben ze ervoor gekozen om een simpeler apparaat te ontwikkelen en uit te brengen in de vorm van zo’n plugin stekker. Deze kan alleen verzenden en dus vooral in te zetten op plekken waar men alleen wil schakelen deze kan dus niet de schakelaar of afstandsbediening ontvangen
Als laatste nog als iemand die ook aanwezig was nog op en/of aanmerkingen heeft horen we ze natuurlijk graag.

En om af te sluiten met een vraag. Wat is de gemiddelde leeftijd hier? Ik ben zelf 35 maar volgens mij was ik denk de jongste of een van de jongste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

o Alle controllers die ze uitbrengen moeten werken op de huidige HW wel zijn ze op het 868 aan het richten. Waardoor men dus het 2weg verkeer krijgt maar ook het mesh netwerk.

en met dezelfde hardware?

dat zou wel goed nieuws zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een kort API vraagje. Ik zou graag de verschillende temperaturen gaan loggen. Mijn temperatuursensor worden inmiddels middels de API opgeslagen in de database. In mijn woonkamer heb ik geen losse temperatuusensor maar wel een thermostaat via de HeatLink. In de HomeWizard app zie ik netjes de huidige temperatuur in de ruimte. Is deze ook uit te lezen middels de API? Ik kon dit nog nergens vinden, wel code voor het instellen van de thermostaat temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
wolly_a schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:46:
Even een kort API vraagje. Ik zou graag de verschillende temperaturen gaan loggen. Mijn temperatuursensor worden inmiddels middels de API opgeslagen in de database. In mijn woonkamer heb ik geen losse temperatuusensor maar wel een thermostaat via de HeatLink. In de HomeWizard app zie ik netjes de huidige temperatuur in de ruimte. Is deze ook uit te lezen middels de API? Ik kon dit nog nergens vinden, wel code voor het instellen van de thermostaat temperatuur.
Die is zeker uit te lezen; maar alleen de huidige temperatuur. Dus geen geschiedenis.
Ik lees mijn homewizard uit op basis van deze php 'library'
https://github.com/rvdvoo...ster/class.homewizard.php
Zelf uit te breiden en aan te passen naar behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben wel nieuwsgierig naar HomeKit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Hulliee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:07:
[...]

Die is zeker uit te lezen; maar alleen de huidige temperatuur. Dus geen geschiedenis.
Ik lees mijn homewizard uit op basis van deze php 'library'
https://github.com/rvdvoo...ster/class.homewizard.php
Zelf uit te breiden en aan te passen naar behoefte.
Hmmm... Ik zie daar wel de uitlezing van gewone thermometers, dat kon ik ook al. Geen uitlezing van de gegevens van de HeatLink. Ik ben er inmiddels achter dat deze gevens in get-status wel naar boven komen. Daarmee kan ik wel wat... Ik was daar nog niet eerder achter gekomen.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
wolly_a schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:57:
[...]

Hmmm... Ik zie daar wel de uitlezing van gewone thermometers, dat kon ik ook al. Geen uitlezing van de gegevens van de HeatLink. Ik ben er inmiddels achter dat deze gevens in get-status wel naar boven komen. Daarmee kan ik wel wat... Ik was daar nog niet eerder achter gekomen.
Die lees je uit als sensor, idd via een get-status. Je kunt meer dan alleen de temp uitlezen. Ook de waterduk, foutcodes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Ik ben 29 trouwens, als antwoord, DrakeNL :)

Verder vanaf gisteravond vaak bericht op de Android app: My HW is op dit moment offline.

Iemand hier ook last van of is het mijn eigen netwerk...

PCJR schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:55:
[...]
Verder vanaf gisteravond vaak bericht op de Android app: My HW is op dit moment offline.
Iemand hier ook last van of is het mijn eigen netwerk...
Zonet even getest en ik kan gewoon vanaf 't werk op de HW komen.

• PCJR
Wil hier even linken naar wat info wat betreft flikkeren, dimmers, ledlampen etc. Gezien ik dit probleem heb met de Homewizard en de acd200 dimmers, wellicht handig: PCJR in "LED verlichting dimmen: niet stabiel, flikkert af en toe"

• DrakeNL
PCJR schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:55:
Ik ben 29 trouwens, als antwoord, DrakeNL :)
Jeah een leeftijdsgenoot (ongeveer dan :+ ) nu voel k me niet meer zo alleen 8)
DrakeNL schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:53:
[...]

Jeah een leeftijdsgenoot (ongeveer dan :+ ) nu voel k me niet meer zo alleen 8)
E voila! :)

Poll: Wat is de leeftijd van de Homewizard gebruiker?
17 of jonger
18-22
23-27
28-32
33-37
38-42
43-47
48-52
53-57
58-62
63-67
68 of ouder
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=398024&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Ok, wat bereft HW en led dimmer acd200, gisteravond 2x Philips 6w e27 warmglow lampen gekocht die samen in 1 vloerlamp gaan, hoop vandaag even te testen hoe dit gaat. De acd200 icm een 4w e14 warmglow peertje van Philips gaat in de avond vaak flikkeren, mogelijk door TF tonen op het net.

Wat een gezeik :D

Tot nu toe na gisteravond tevreden met de 2x 6w philips lampen en de acd200, maar ik moet nog kijken of het flikkeren weg blijft. Als ik de 1x 4w lamp zou zien flikkeren moet de 2x 6w ook flikkeren lijkt mem als het aan TF tonen zou liggen...

[ Voor 28% gewijzigd door PCJR op 19-12-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PCJR schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:48:
Wil hier even linken naar wat info wat betreft flikkeren, dimmers, ledlampen etc. Gezien ik dit probleem heb met de Homewizard en de acd200 dimmers, wellicht handig: PCJR in "LED verlichting dimmen: niet stabiel, flikkert af en toe"
Bij mij dimde de kaku dimmer ook niet echt lekker.

Probleem was tweeledig:
- flikkeren
- doordat je led lampen gebruikt van lage wattages was dimmen naar 1% niet in verhouding tot het gegeven licht (het bleef vrij fel schijnen).

Ik heb de woonkamerlamp vervangen voor de connected led lamp van homewizard en resultaat is dat hij niet meer flikkert en veel beter kan dimmen. Nadeel is dat hij "slechts" 45 watt levert, als ik een nadeel moet noemen.

Eerder al gedeeld, maar ik heb er direct een video van gebakken:

Ik wacht dus met smart op de kleurlampen en de E14 variant!

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 19-12-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
dfrenner schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:25:
[...]

Bij mij dimde de kaku dimmer ook niet echt lekker.

Probleem was tweeledig:
- flikkeren
- doordat je led lampen gebruikt van lage wattages was dimmen naar 1% niet in verhouding tot het gegeven licht (het bleef vrij fel schijnen).

Ik heb de woonkamerlamp vervangen voor de connected led lamp van homewizard en resultaat is dat hij niet meer flikkert en veel beter kan dimmen. Nadeel is dat hij "slechts" 45 watt levert, als ik een nadeel moet noemen.

Eerder al gedeeld, maar ik heb er direct een video van gebakken:
[video]

Ik wacht dus met smart op de kleurlampen en de E14 variant!
Dat is een leuke idd, overwegen waard, dan hoef ik de combi dimmer+ledlamp niet meer uit te zoeken. 45 watt lijkt em meer dan genoeg voor mij. Per mail wel advies van HW/KAKU om een acd300 te gebruiken ipv de acd200. Iemand ervaring met acd300+led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PCJR schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:28:
Dat is een leuke idd, overwegen waard, dan hoef ik de combi dimmer+ledlamp niet meer uit te zoeken. 45 watt lijkt em meer dan genoeg voor mij. Per mail wel advies van HW/KAKU om een acd300 te gebruiken ipv de acd200. Iemand ervaring met acd300+led?
Die had ik volgens mij zitten.
In combinatie met: http://www.ledlampendirec...watt-vervangt-60-75w.html

Dimmen gaat prima, maar je merkt gewoon bij LED lampen, dat ze door het lage wattage, minder goed dimmen met KAKU.

Af en toe, begon deze lamp ook te flikkeren en na een paar seconden stopte dat weer.
Het was acceptabel (paar keer per week).

Maar deze connected LED lamp doet het wat dat betreft velen malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
dfrenner schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:52:
[...]

Die had ik volgens mij zitten.
In combinatie met: http://www.ledlampendirec...watt-vervangt-60-75w.html

Dimmen gaat prima, maar je merkt gewoon bij LED lampen, dat ze door het lage wattage, minder goed dimmen met KAKU.

Af en toe, begon deze lamp ook te flikkeren en na een paar seconden stopte dat weer.
Het was acceptabel (paar keer per week).

Maar deze connected LED lamp doet het wat dat betreft velen malen beter.
Ik moet zeggen ik heb nu 2x de acd200, 1 met de 4w e14 philips en 1 met 2x e27 6w philips, allemaal dimglow, en het dimmen gaat opzich prima, zeer laag tot vol open. Dus daar heb ik geen probleem mee. Het is alleen soms het geflikker in de avond, maja als dat TF tonen zijn.
De acd300 zou die dan wellicht beter tegenhouden als ik HW/KAKU mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PCJR schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:20:
Ik moet zeggen ik heb nu 2x de acd200, 1 met de 4w e14 philips en 1 met 2x e27 6w philips, allemaal dimglow, en het dimmen gaat opzich prima, zeer laag tot vol open. Dus daar heb ik geen probleem mee. Het is alleen soms het geflikker in de avond, maja als dat TF tonen zijn.
Ja, ik heb de connected lamp gekocht toen hij in de aanbieding was, voor 19 euro.
Dan is het ook nog eens goedkoper dan KAKU en losse lamp...

MAar ik wacht met spanning de kleurlampen en E14 variant af

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PCJR schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:20:
[...]

Ik heb die opmerking over "TF tonen" nu al een paar keer in dit topic voorbij zien komen, maar ik vraag me af wat dat zijn, danwel wat je ermee bedoelt.

Ik heb namelijk zelf de 12V LED-strip dimmer van KAKU hangen aan een LED-strip en ervaar zo af en toe dat 'ie knippert. Paar keer per week zeg maar.
Ik ging er vanuit dat de 12V voeding misschien een beetje gaar was, maar jouw comment suggereert wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
TD-er schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:24:
[...]

Ik heb die opmerking over "TF tonen" nu al een paar keer in dit topic voorbij zien komen, maar ik vraag me af wat dat zijn, danwel wat je ermee bedoelt.

Ik heb namelijk zelf de 12V LED-strip dimmer van KAKU hangen aan een LED-strip en ervaar zo af en toe dat 'ie knippert. Paar keer per week zeg maar.
Ik ging er vanuit dat de 12V voeding misschien een beetje gaar was, maar jouw comment suggereert wat anders?
Klopt, het is dit; http://www.toonfrequent.nl/ , ook wel CAB signalen, die zorgen dat zaken zoals verlichting etc en hoog-lagag tarief op gezette tijden kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:50:
[...]

Klopt, het is dit; http://www.toonfrequent.nl/ , ook wel CAB signalen, die zorgen dat zaken zoals verlichting etc en hoog-lagag tarief op gezette tijden kan schakelen.
Maar dan zou het altijd op dezelfde tijd moeten zijn, toch?
Ik zal er eens op letten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik had onderstaande in een apart topic geplaatst, maar ik kreeg het advies het hier eens voor te leggen:

Voor een dimbare LED lamp heb ik een ACD-200 dimmer gekocht. Na het inregelen schakelt deze alleen in- en uit op de laagst ingestelde dimwaarde. Het lukt mij niet om de lamp weer feller te doen branden. Je zou tweemaal op de aan knop moeten drukken volgens de beschrijving om in de dim-modus te komen, maar dit lijkt niet te werken. Iemand hier ook een soort gelijke ervaring gehad. Met oudere topics kom ik er helaas niet uit.

Ook nog even de FAQ van klikaanklikuit doorgenomen, maar daar staat eigenlijk niets anders in dan wat de handleiding vermeldt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Yamahaa
  • Nu online
Als de lamp al brand en je drukt dan 1 keer op "aan" gaat hij dan ook niet in de dim-modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhoek
PCJR schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:05:
[...]

Ik heb die conrad 433 antenne erop gezet met de draad op pin 1 van de 433 chip antenne. Zou het helpen als ik die chip antenne eraf stook? Of hoe heb je die "uitgeschakeld"? :>
gewoon het spoortje naar de chip antenne doorkrassen, dusdanig dat je 'm altijd weer aan kan zetten door er dan een druppel soldeer tin op te laten vloeien

https://gathering.tweaker...message/44670865#44670865

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/0ecaac3435a0fa6bc93f8e87b00aaeb236f132d8/?url=http%3A%2F%2Fi61.tinypic.com%2F2ccmt0p.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/971da27e6100755ee466e135532192d0df57cecb/?url=http%3A%2F%2Fi59.tinypic.com%2Fn33jpi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/f167b3115f436173db6aef57a6834d1af7a04a0d/?url=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2Fea45sz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/a810bd9f742662a5c6bf6f58adbdb0e4cc5ab2e8/?url=http%3A%2F%2Fi59.tinypic.com%2F2ezjk3s.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door bhoek op 22-12-2016 11:21 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yamahaa schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:32:
Als de lamp al brand en je drukt dan 1 keer op "aan" gaat hij dan ook niet in de dim-modus?
Nee, dat is inderdaad het issue.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• grtvan
hallo, wellicht is dit misschien al eens in dit forum gevraagd, maar vind het niet zo direct;
wat gebeurt er met de HW na een stroompanne bvb ? Moeten alle taken terug ingegeven worden of wordt/kan ergens een backup gemaakt en teruggezet worden?

• Yamahaa
  • Nu online
Als hij wel aan gaat maar na nog een keer drukken niet in de dimmodus gaat dan lijkt me dat i deffect is en omgeruild moet worden.

Over de stroomstoring ....de hw start gewoon op en weet alles nog. Kan paar minuten duren voor alle sensoren weer data hebben gegeven en het kan zijn dat schakelaars op uit staan in de app maar in werkelijkheid nog aan staan verder geen probleem..

Daarnaast bied HW online een backup mogelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Yamahaa op 22-12-2016 18:11 ]

• wolly_a
  • Niet online
grtvan schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:30:
hallo, wellicht is dit misschien al eens in dit forum gevraagd, maar vind het niet zo direct;
wat gebeurt er met de HW na een stroompanne bvb ? Moeten alle taken terug ingegeven worden of wordt/kan ergens een backup gemaakt en teruggezet worden?
Bij mij komt mijn HomeWizard altijd weer netjes online en al mijn apparaten en taken blijven natuurlijk behouden. Dat mag je eigenlijk ook wel verwachten...

Ik geloof zelfs dat HomeWizard een backup maakt van je instellingen (periodiek) en je kan ook nog, tegen betaling, extra vaak backups laten maken (dacht ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
wolly_a schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:42:
[...]

Bij mij komt mijn HomeWizard altijd weer netjes online en al mijn apparaten en taken blijven natuurlijk behouden. Dat mag je eigenlijk ook wel verwachten...

Ik geloof zelfs dat HomeWizard een backup maakt van je instellingen (periodiek) en je kan ook nog, tegen betaling, extra vaak backups laten maken (dacht ik?).
ja dat werkt. ik heb al eens een corrupte settings gehad na een wifi ssid wissel, en toen de online backup teruggezet, dat werkte goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yamahaa schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:38:
Als hij wel aan gaat maar na nog een keer drukken niet in de dimmodus gaat dan lijkt me dat i deffect is en omgeruild moet worden.
Inmiddels een andere afstandsbediening en andere dimmer, maar met hetzelfde resultaat. De dimmer is wel in te stellen en daarbij worde de LED lamp ook volledig open gestuurd, maar zogauw alles is ingeregeld en je wilt de LED lamp zelf veller laten branden komt de dimmer niet in die modus terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Nu online
Hmm vreemd en als je iets anders aansluit dan de leds werkt het dan wel maw misschien is de led /transf of leds niet geschikt in combinatie met de dimmer? Anders zou ik kaku contacten. Ik kan niks bedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 16:37
Mijn zehnder ventilator heeft gewoon een ongebruikte perilex aansluiting.
ik heb hier een acm-1000 op aangesloten.. ook het 868Mhz / co2 kastje werkt nog..
het is wel zo dat ik met beide de ventilator nu in max kan zetten.. maar max stand uitzetten moet wel met ding doen waarmee ik hem heb aangezet
daxy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:55:
[...]

Nope, deze gebruikt hoogstwaarschijnlijk de 868 Mhz frequentie. Deze is beveiligd en kan niet zomaar aan de HW toegevoegd worden. Daarnaast zit er geen "schakelaar" oid voor in de hw :(

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:28
Kreeg net een firmware update.
3.372

Iemand de release notes?

• stormfly
Dazzie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 06:57:
Kreeg net een firmware update.
3.372

Iemand de release notes?
Die heb ik al geruime tijd, is die niet al oud?

Andere vraag, stel je koopt een 2e hands HW, degene die hem verkoopt haalt de HW uit " homewizard online " dmv de verwijder knop. Kan ik die dan direct aanmelden onder mijn eigen account, dat lijkt niet zo te zijn ervaart mijn broertje?

Ik schat zelf in dat HW hem zelf nog even vrij moet geven op de server?

• stormfly
bhoek schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:13:
[...]

gewoon het spoortje naar de chip antenne doorkrassen, dusdanig dat je 'm altijd weer aan kan zetten door er dan een druppel soldeer tin op te laten vloeien

https://gathering.tweaker...message/44670865#44670865

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je toevallig een lijstje met bestelde onderdelen+shops en hoe je de antenne zelf bouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
zou het kunnen dat de magneetcontacten van klikaan klikuit AMST-606 slechts gedeeltelijk of zelfs niet hun werk doen bij koude temperaturen, bvb in een onverwarmd tuinhuis?
Ik heb namelijk al meerdere keren ondervonden dat ze niet reageren als het vriest..... zelfs na vervangen van de batterijen.....
Iemand met dezelfde ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@grtvan: Veel electronica is voor gebruik binnenshuis ontworpen met componenten waarvan de werking is gegarandeerd tussen 0 en +40 graden Celsius. Dus als het vriest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memyself70
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-10-2023
grtvan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:23:
zou het kunnen dat de magneetcontacten van klikaan klikuit AMST-606 slechts gedeeltelijk of zelfs niet hun werk doen bij koude temperaturen, bvb in een onverwarmd tuinhuis?
Ik heb namelijk al meerdere keren ondervonden dat ze niet reageren als het vriest..... zelfs na vervangen van de batterijen.....
Hier geen enkel probleem. Schakelaar zit buiten in de postbus en werkt altijd, weer of geen weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grtvan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:23:
Dat ligt niet aan de zender, maar aan de batterij die je gebruikt.
Er zijn best wel veel batterijen die problemen geven met lage temperaturen.
Het beste kun je lithium-cellen gebruiken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TD-er: De AMST606 werkt op CR3032 = Li-Mn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:09:
@TD-er: De AMST606 werkt op CR3032 = Li-Mn.
Volgens de site van KAKU, is het een CR2032. (De CR3032 heeft als afmetingen: 30 x 3,2 mm (diameter x hoogte))

Dat is inderdaad (ook) een lithium-cel, blijkt. :X
Wat ik bedoelde (en niet goed omschreef), is dat er een variant is voor groter temperatuurbereik en dat is de BR2032.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memyself70
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-10-2023
TD-er schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:57:
[...]

Volgens de site van KAKU, is het een CR2032. (De CR3032 heeft als afmetingen: 30 x 3,2 mm (diameter x hoogte))

Dat is inderdaad (ook) een lithium-cel, blijkt. :X
Wat ik bedoelde (en niet goed omschreef), is dat er een variant is voor groter temperatuurbereik en dat is de BR2032.
Bij mij werken de contactsensoren met een merkloze CR-2032 zonder enig probleem buiten. Ik heb ze zowel aan de postbus als aan de rolluiken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Memyself70 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:10:
[...]

Bij mij werken de contactsensoren met een merkloze CR-2032 zonder enig probleem buiten. Ik heb ze zowel aan de postbus als aan de rolluiken zitten.
Een van mij zit aan de voordeur, op 2 meter afstand van de HW. Bij lage temperaturen werkt 'ie niet op los bijgekochte cellen. Op de meegeleverde wel (uit een andere gehaald), dus er zit sowieso verschil tussen versies/merken van de CR2032.

Pagina: 1 ... 101 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!