Ben benieuwd of je de Smartwares XQ-lite (XQ1600) gekoppeld krijgt op je Home Wizard. Ik krijg telkens error kode 5. Op de ThuisveiligApp (Interpolis) lukt het wel.
er staat toch echt: Compatible met HomeWizardJacquesDerks schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:13:
Ben benieuwd of je de Smartwares XQ-lite (XQ1600) gekoppeld krijgt op je Home Wizard. Ik krijg telkens error kode 5. Op de ThuisveiligApp (Interpolis) lukt het wel.
We zullen zien...
In de nieuwsbrief die vanmorgen gestuurd is staat:miel schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:40:
[...]
er staat toch echt: Compatible met HomeWizard
We zullen zien...
Linkje naar de volledige nieuwsbrief::868MHz Connected LED lamp
Jullie hebben er even op moeten wachten maar eindelijk is het zover. Met trots introduceren wij onze nieuwe telg in de 868MHz familie. En dat komt mooi uit nu de wintertijd is ingegaan en het weer donkerder begint te worden. Dankzij de ingebouwde 868Mhz ontvanger in de lamp, kun je hem direct aansluiten op de HomeWizard! Er zijn geen losse aan/uitschakelaars of dimmers meer nodig! Deze LED lamp is fluisterstil en werkt ook op jouw HomeWizard!
Speciale introductie korting. Nu tijdelijk van € 24,95 voor € 19,95 *
* Actie loopt tot 21 november 2016
http://us4.campaign-archi...d=7d048e5b3a&e=56edcd59b3
[ Voor 7% gewijzigd door PhAnt0mFS op 03-11-2016 14:47 ]
Weet iemand hoe je de homewizard een statisch ip adres geef?
Dit moet toch in je router?
Heb een router van ziggo.
Heb tegenwoordig meer geen verbinding dan wel.
Dit moet toch in je router?
Heb een router van ziggo.
Heb tegenwoordig meer geen verbinding dan wel.
Heb de lamp in huis maar ben nog niet enthousiast...
Heb hem in gebruik genomen en merk dat hij de laatste settings vergeet.... Dus ik zet de lamp aan met de normale aan/uit knop... dan gaat hij altijd terug naar de basisinstelling (dus blauw licht en 100% sterkte...)..
Iemand enig idee of dat normaal is?
Daarnaast: Vast ip adres moet je in de homewizard via de config tool geven....... althans, dat werkte bij mij!
Heb hem in gebruik genomen en merk dat hij de laatste settings vergeet.... Dus ik zet de lamp aan met de normale aan/uit knop... dan gaat hij altijd terug naar de basisinstelling (dus blauw licht en 100% sterkte...)..
Daarnaast: Vast ip adres moet je in de homewizard via de config tool geven....... althans, dat werkte bij mij!
Een Hue lamp heeft daar toch ook last van, een Hue white heeft gelukkig maar 1 kleur 
De al oude Hue stekkerdimmer heeft wel een geheugen voor de toestand bij wegvallende spanning.
De al oude Hue stekkerdimmer heeft wel een geheugen voor de toestand bij wegvallende spanning.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Antwoord van Homewizard gekregen.... de lamp moet 15 minuten in een basis instelling staan, dan pas blijft die instelling behouden. Dat ga ik dus proberen!miel schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:24:
Heb de lamp in huis maar ben nog niet enthousiast...
Yep! Nu blijft de instelling mooi behouden!Yamahaa schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:14:
En werkt die 15 minuten?
Ok dus je laat hem minimaal een kwartier aan op een kleur en dimstand die je wil als je daarna ontkoppeld vd stroom start hij op in de laatste stand?
Begrijp ik dat goed?
Begrijp ik dat goed?
Correct inderdaad.Yamahaa schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:51:
Ok dus je laat hem minimaal een kwartier aan op een kleur en dimstand die je wil als je daarna ontkoppeld vd stroom start hij op in de laatste stand?
Begrijp ik dat goed?
Ik had hem op de meest gele stand en 20% staan (lamp op de gang) en dat doet hij keurig....
weet iemand of de 868Mhz optie van de HW ook de terugkoppling optie en de Mesh verbinding tussen de devices heeft? Kan het zelf niet vinden
[ Voor 11% gewijzigd door DrakeNL op 09-11-2016 15:25 ]
868 kan idd terugkoppeling geven (2weg), hangt dan nog wel af van de implementatie van Homewizard zelf. Thermometer en rookmelders obv 868 hebben iig batterij leeg melding (retour). Meshing is volgens mij niet aan de orde.DrakeNL schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:24:
weet iemand of de 868Mhz optie van de HW ook de terugkoppling optie en de Mesh verbinding tussen de devices heeft? Kan het zelf niet vinden
[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 09-11-2016 19:20 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Waarom zou er voor een batterij-leeg indicatie een 2-weg communicatie nodig zijn?martinvdm schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:19:
[...]
868 kan idd terugkoppeling geven (2weg), hangt dan nog wel af van de implementatie van Homewizard zelf. Thermometer en rookmelders obv 868 hebben iig batterij leeg melding (retour). Meshing is volgens mij niet aan de orde.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik doelde uiteraard op de implementatie dat het device kan terug zenden naar de Homewizard. Iets wat met 433 niet geïmplementeerd is.TD-er schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:51:
[...]
Waarom zou er voor een batterij-leeg indicatie een 2-weg communicatie nodig zijn?
Ik zat nu te kojken naar die nieuw 868 led lampen. Zou mooi zijn als die wel een terug koppeling geven.martinvdm schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:19:
[...]
868 kan idd terugkoppeling geven (2weg), hangt dan nog wel af van de implementatie van Homewizard zelf. Thermometer en rookmelders obv 868 hebben iig batterij leeg melding (retour). Meshing is volgens mij niet aan de orde.
Heatlink geeft ook terugkoppeling naast data als druk temp en foutmeldingen ook als een schakeling niet aan komt. Bv temp instellingen. Led geen idee.
Wat voor terugkoppeling had je willen zien met de led lamp?DrakeNL schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:47:
[...]
Ik zat nu te kojken naar die nieuw 868 led lampen. Zou mooi zijn als die wel een terug koppeling geven.
"ik ben aan", of "Ik sta op 80%", zou al een hoop schelen bij dergelijke schakelingenmartinvdm schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:17:
[...]
Wat voor terugkoppeling had je willen zien met de led lamp?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dit dus inderdaad. Met KAKU zegt de HW dat hij de schakeling heeft uitgevoerd, je kunt er echter niet op vertrouwen dat dit zo is. Als de lamp daadwerkelijk de terug koppeling geeft heb je een grotere zekerheid.TD-er schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:18:
[...]
"ik ben aan", of "Ik sta op 80%", zou al een hoop schelen bij dergelijke schakelingen
en een dag later gaat het weer mis... is nu in onderzoek bij HW zelf...miel schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:21:
[...]
Correct inderdaad.
Ik had hem op de meest gele stand en 20% staan (lamp op de gang) en dat doet hij keurig....
Met de feestdagen die naderen en nog niks onder de kerstboom al eens aan't rondneuzen zodat ik de Kerstman
een goeie hint kan geven.
Ik denk eraan de Energylink te kopen om verbruik, opbrengst zonnepanelen en water te monitoren maar denk dat er een beperking op zit aangezien ik geen slimme meter heb - welke ik trouwens niet wil laten installeren.
Ik moet dan een kWh meter plaatsen voor verbruik en die van de zonnepanelen ernaast zodat ze mekaar niet zien/beinvloeden. Zonnepanelen op S1, Water op S2 en wat dan met de kWh-meter voor verbruik ??
Die P1-poort is waarschijnlijk enkel voor de slimme meter te gebruiken...
Qua opbrengst zonnepanelen heb ik al een Solar-Log met de app SolarAnalyzer maar de interface van HW bundelt wel alles mooi
Enige suggesties of opmerkingen van jullie ?
Ik denk eraan de Energylink te kopen om verbruik, opbrengst zonnepanelen en water te monitoren maar denk dat er een beperking op zit aangezien ik geen slimme meter heb - welke ik trouwens niet wil laten installeren.
Ik moet dan een kWh meter plaatsen voor verbruik en die van de zonnepanelen ernaast zodat ze mekaar niet zien/beinvloeden. Zonnepanelen op S1, Water op S2 en wat dan met de kWh-meter voor verbruik ??
Die P1-poort is waarschijnlijk enkel voor de slimme meter te gebruiken...
Qua opbrengst zonnepanelen heb ik al een Solar-Log met de app SolarAnalyzer maar de interface van HW bundelt wel alles mooi
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Verwijderd
Ik heb een RaspberryPi (via bluetooth) gekoppeld aan mijn inverter (SMA). Elke 5 min maakt de Pi contact met de inverter, neemt de actuele productiestand over en stuurt die naar PVOUTPUT.ORG.Dirk.be schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:03:
...........i
Zo vaak als ik wil kan ik live zien wat de dag-/ week-/ maand/- etc. productie is op PVOUTPUT.ORG.
Om 00:01 u op de eerste dag van de maand stuurt de Pi een berichtje naar mijn e-mailbox met de actuele stand. Die neem ik over in een spreadsheet en samen met de meterstanden van mijn slimme meter (via HW Energylink, ook het gasverbruik) weet ik precies mijn werkelijk verbruik en het verbruik/teruggeleverde op het net.
Lekker gevoel als je alles weet en je kosten kunt voorspellen c.q. voorbereid bent op de jaarnota!
Eens, alhoewel met 868 de kans op missers een stuk kleiner is.TD-er schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:18:
[...]
"ik ben aan", of "Ik sta op 80%", zou al een hoop schelen bij dergelijke schakelingen
Gents ik zit maar te stoeien met de antenne mod, ik heb zoveel varianten geprobeerd maar niets zorgt ervoor dat in de woonkamer alle lampen aangaan.
Nu is mijn condensator voor de antenne uitgang de C125 een beetje defect geraakt, weet iemand de waarde van deze condensator zodat ik deze kan vervangen dmv bestellen bij conrad.nl?
Nu is mijn condensator voor de antenne uitgang de C125 een beetje defect geraakt, weet iemand de waarde van deze condensator zodat ik deze kan vervangen dmv bestellen bij conrad.nl?
Aaj das niet handig. Volgens mij is dat een kleine resistor / capacitor een geen condensator.stormfly schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:24:
Gents ik zit maar te stoeien met de antenne mod, ik heb zoveel varianten geprobeerd maar niets zorgt ervoor dat in de woonkamer alle lampen aangaan.
Tja hij doet het nu nog net zo slecht als altijd dus op zich gaat het nog wel redelijk, maar ik ben het wel echt zat dat er altijd problemen zijn met lampen die niet werken.martinvdm schreef op zondag 13 november 2016 @ 07:53:
[...]
Aaj das niet handig. Volgens mij is dat een kleine resistor / capacitor een geen condensator.
Ik zag dat de ICS-2000 van KaKu ook echt wel beter is geworden, volgens mij rekent homewizard 149euro voor out of warranty reparaties. Misschien is die ICS-2000 dan nog wel een betere koop.
Verwijderd
???martinvdm schreef op zondag 13 november 2016 @ 07:53:
[...]
Aaj das niet handig. Volgens mij is dat een kleine resistor / capacitor een geen condensator.
C125 = capacitor = condensator.
@wopper:
Vraag aan HW wat de waarde is.
Ik wil niet vervelend zijn, maar als je er in geslaagd bent om het ding te vernietigen, is het dan slim om zelf te gaan repareren?
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:12:
[...]
???
@wopper:
Vraag aan HW wat de waarde is.![]()
Ik wil niet vervelend zijn, maar als je er in geslaagd bent om het ding te vernietigen, is het dan slim om zelf te gaan repareren?
Hola! Ja heb de waarde gevraagd maar ik betwijfel of ze dat gaan delen. Ze gaan niet zo ver als het geen standaard vraag is. Maar ik laat me graag verbazen dus die aanvraag had ik al ingediend.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:12:
[...]
???
@wopper:
Vraag aan HW wat de waarde is.![]()
Owh ja hoor ik krijg hem er wel weer netjes op hoor
Maar goed het blijft een uitdaging dat je dan nog steeds slecht bereik blijft houden, met lampen die achter een dressoir zitten met de smartwares modules.
Vandaar de interesse naar die ICS-2000 als homewizard geen antwoord geeft. Zit ook een mooie UTP port op dus geen geknoei met WiFi
Ik zou denk wel weer terug gaan naar de homewizard met een 2.0 hardware versie met UTP poort, ooit, tzt, ever.
[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 13-11-2016 14:19 ]
Best leuk als je ook toegang hebt tot je SMA (heb ik ook bij mijn PV's) maar tot nu toe nog niks gedaan met Raspberry.
Wens gewoon meer info te zien via een app waar alles centraal is, dus HW. Liefst alle 3 monitoren, verbruik elek/opbrengst zon/verbruik water maar geen slimme meter...
Kan met die P1 poort nog iets anders gedaan worden dan de slimme meter aansluiten ?
Of elek. verbruik en water via S1 & S2 en dan de data van de Solarlog op één of andere manier importeren in de HW
Wens gewoon meer info te zien via een app waar alles centraal is, dus HW. Liefst alle 3 monitoren, verbruik elek/opbrengst zon/verbruik water maar geen slimme meter...
Kan met die P1 poort nog iets anders gedaan worden dan de slimme meter aansluiten ?
Of elek. verbruik en water via S1 & S2 en dan de data van de Solarlog op één of andere manier importeren in de HW
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:03:
[...]
Ik heb een RaspberryPi (via bluetooth) gekoppeld aan mijn inverter (SMA). Elke 5 min maakt de Pi contact met de inverter, neemt de actuele productiestand over en stuurt die naar PVOUTPUT.ORG.
Zo vaak als ik wil kan ik live zien wat de dag-/ week-/ maand/- etc. productie is op PVOUTPUT.ORG.
Om 00:01 u op de eerste dag van de maand stuurt de Pi een berichtje naar mijn e-mailbox met de actuele stand. Die neem ik over in een spreadsheet en samen met de meterstanden van mijn slimme meter (via HW Energylink, ook het gasverbruik) weet ik precies mijn werkelijk verbruik en het verbruik/teruggeleverde op het net.
Lekker gevoel als je alles weet en je kosten kunt voorspellen c.q. voorbereid bent op de jaarnota!
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Je zou natuurlijk ook zelf een "slimme" meter kunnen maken met de HomeWizard Heatlink en 2 kWh-meters in de meterkast.
Je hebt namelijk 2 S0 inputs.
Dus je hebt nu al een kWh-meter als opbrengstmeter. Je kunt dan een 2e kWh-meter voor alle andere groepen zetten en die in HomeWizard als verbruiker instellen.
Als je 1 fase hebt, is dat makkelijk te doen. Let alleen wel op dat je een kWh-meter neemt die voldoende stroom aan kan. (40 A of meer)
Dus je hebt nu al een kWh-meter als opbrengstmeter. Je kunt dan een 2e kWh-meter voor alle andere groepen zetten en die in HomeWizard als verbruiker instellen.
Als je 1 fase hebt, is dat makkelijk te doen. Let alleen wel op dat je een kWh-meter neemt die voldoende stroom aan kan. (40 A of meer)
Ha! Dat is eens breed denken
, werken met de S0 inputs van een Heatlink !?
Maar blijkbaar slechts 2 poorten? Heb bij voorkeur zoveel mogelijk info binnen ttz voor mij specifiek, verbruik kwh / zon kwh / en water m3 verbruik.
Alvast eens de heatlink ook in detail bekijken.
Een Energylink kopen en dan slechts 2 van de 3 poorten gebruiken lijkt me een beetje jammer
Maar blijkbaar slechts 2 poorten? Heb bij voorkeur zoveel mogelijk info binnen ttz voor mij specifiek, verbruik kwh / zon kwh / en water m3 verbruik.
Alvast eens de heatlink ook in detail bekijken.
Een Energylink kopen en dan slechts 2 van de 3 poorten gebruiken lijkt me een beetje jammer
TD-er schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:01:
Je zou natuurlijk ook zelf een "slimme" meter kunnen maken met de HomeWizard Heatlink en 2 kWh-meters in de meterkast.
Je hebt 3 poorten op de Heatlink:
- P1 poort voor verbinding met "slimme meter"
- 2x S0 om pulsen te tellen
TD-er bedoelt hier de Energylink
Inderdaad, sorry voor de verwarring.martinvdm schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:41:
TD-er bedoelt hier de Energylink
'k Had zo gelijk al de indruk.
De Heatlink wel 2 zo'n groene stekkers à la S-poorten, de Energylink de 2 groene S-poorten + 1 zwarte P-poort.
Ik kan alsnog het verbruik en water monitoren via S1 en S2 en de zonnepanelen achterwege laten (wel zichtbaar via Solarlog) maar is wel leuk aan de app om maximaal aan info te zien.
Trouwens vandaag nog een bedenking:
Hoe kan ik een notificatie krijgen bij veranderen van de preset ? Blijkbaar enkel notificaties te krijgen bij signalisatie en weer.
De Heatlink wel 2 zo'n groene stekkers à la S-poorten, de Energylink de 2 groene S-poorten + 1 zwarte P-poort.
Ik kan alsnog het verbruik en water monitoren via S1 en S2 en de zonnepanelen achterwege laten (wel zichtbaar via Solarlog) maar is wel leuk aan de app om maximaal aan info te zien.
Hoe kan ik een notificatie krijgen bij veranderen van de preset ? Blijkbaar enkel notificaties te krijgen bij signalisatie en weer.
Verwijderd
1 Als we allemaal die vraag gaan stellen dan wordt het een standaard vraagstormfly schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:18:
[...]
Hola! Ja heb de waarde gevraagd maar ik betwijfel of ze dat gaan delen. Ze gaan niet zo ver als het geen standaard vraag is. Maar ik laat me graag verbazen dus die aanvraag had ik al ingediend.
..............................
Vandaar de interesse naar die ICS-2000 als homewizard geen antwoord geeft. Zit ook een mooie UTP port op dus geen geknoei met WiFi
.............................
Misschien zijn er lezers die 'toevallig' hun HW open hebben en even kunnen kijken wat er op de C125 staat.
2 Als ik goed ben geïnformeerd dan betaal je bij gebruik van de ICS-2000 ook een abonnement v.d. service.
Daarnaast zijn de mogelijk aan te sturen apparaten niet hetzelfde als bij de HW....
Verwijderd
Welke presets bedoel je? De 4 condities Thuis,Vakantie,Slaap en Afwezig?Dirk.be schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:28:
.........
[...]
Als je die bedoelt: er is altijd een signaal dat zo'n preset activeert; dat signaal kun je ook als trigger gebruiken voor een notificatie.
Verwijderd
Krijg op HW APP ook Error code 5. XQ1600 was waarchijnlijk te ver van HW. Nu XQ1600 dicht bij HW gehouden maar de eerste keer ging de XQ1600 nadat ik deze van spanning had voorzien aan (wit licht), nu de tweede keer gaat XQ1600 helemaal niet aan en nog steeds error code 5 nadat ik op HW APP pair with LED light druk.miel schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:40:
[...]
er staat toch echt: Compatible met HomeWizard
We zullen zien...
Weet iemand wat ik kan doen? Is er een manier om de XQ1600 te resetten of zo?
Als je de preset laat veranderen door Geofence instellingen, dan kan je daar instellen dat je een notificatie krijgt (als je van Thuis naar Afwezig gaat).Dirk.be schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:28:
Ik zou niet weten hoe je anders een preset kan laten veranderen? Buiten handmatig dan.
Verwijderd
Ik gebruik een schemerschakelaar om 's-avonds als het donker wordt de slaapstand in te schakelen en 's-morgens als het weer licht wordt de thuisstand in te schakelen. Aan datzelfde signaal zou ik dus een notificatie kunnen koppelen.CoachKoos schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:19:
[...]
............
Ik zou niet weten hoe je anders een preset kan laten veranderen? Buiten handmatig dan.
c125 is 220pf,stormfly schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:24:
(als het de 433mhz antenne I/O betreft). Er wordt een TI cc1101 gebruikt en in de datasheet zie je op pag 26 de waardes. Ik had nl gezien dat homewizard gewoon het circuit van TI heeft overgenomen
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/cc1101.pdf
Je zou ook kunnen kijken naar je ontvangers. Ik had een aantal smartwares inbouw dimmers, die zaten op zo'n 90%. Maar naar verloop van tijd werden ze op een of andere manier steeds slechter to ze het bijna niet meer deden. Ik heb toen een paar omgeruild voor nieuwe, maar die kregen hetzelfde probleem. Toen heb ik uiteindelijk alles teruggestuurd en KAKU gekocht. Die doen het perfect, precies dezelfde plaats, zelfde opstelling, 100%.stormfly schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:18:
[...]
Hola! Ja heb de waarde gevraagd maar ik betwijfel of ze dat gaan delen. Ze gaan niet zo ver als het geen standaard vraag is. Maar ik laat me graag verbazen dus die aanvraag had ik al ingediend.
Owh ja hoor ik krijg hem er wel weer netjes op hoortis mis gegaan doordat het antenne draadje kracht uitoefende aan de zijde van de condensator.
Maar goed het blijft een uitdaging dat je dan nog steeds slecht bereik blijft houden, met lampen die achter een dressoir zitten met de smartwares modules.
Ik zou denk wel weer terug gaan naar de homewizard met een 2.0 hardware versie met UTP poort, ooit, tzt, ever.
De Geofence notificaties werken op basis van GPS. Als je een bepaalde straal van je HW bent, dan schakelt de preset van Thuis naar Afwezig. En als je er weer binnen zit, dan gaat de preset weer naar Thuis. Daar kan je een notificatie van krijgen.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:14:
[...]
Ik gebruik een schemerschakelaar om 's-avonds als het donker wordt de slaapstand in te schakelen en 's-morgens als het weer licht wordt de thuisstand in te schakelen. Aan datzelfde signaal zou ik dus een notificatie kunnen koppelen.
Je kan wel op bepaalde events een notificatie op je telefoon krijgen, maar weet niet of deze ook aan je schemerschakelaar te koppelen zijn. Als dat zou lukken, dan koppel je officieel de preset schakel aan je schemerschakelaar ipv aan de preset, maar het werkt hetzelfde.
Ik gebruik al jaren een HomeWizard maar sinds de laatste 14 dagen valt de HomeWizard controller spontaan uit. Ik kan hem wel resetten maar na 1 of 2 dagen stopt de controller weer. Is dit op een of andere manier op te lossen?
Al eens een nieuwe voeding geprobeerd.?
De voeding wil weleens storing geven wanneer deze niet meer genoeg spanning geeft.
De voeding wil weleens storing geven wanneer deze niet meer genoeg spanning geeft.
Je hebt geen idee hoe blij je iemand kunt maken met zon post!bhoek schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:48:
[...]
c125 is 220pf,
(als het de 433mhz antenne I/O betreft). Er wordt een TI cc1101 gebruikt en in de datasheet zie je op pag 26 de waardes. Ik had nl gezien dat homewizard gewoon het circuit van TI heeft overgenomen
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/cc1101.pdf
Tnx
Ik zal er eens een andere voedingsadapter in doen.Wie weet.
Ben ik de enige, of is het nu zo dat zodra ik thuis (zelfs op wifi verbonden) de HW app start, het gewoon eerst een tijd, 5-10 tellen duurt, voordat een knop reageert en bv een rolluik pas naar onder gaat? pff
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
dat heb ik ook en vind ik trouwens geen probleem....wel jammer.
[ Voor 9% gewijzigd door Yamahaa op 16-11-2016 12:13 ]
Verwijderd
De sensorsignalen op 434 en 868 MHz veroorzaken in de HW een interrupt en worden vrijwel meteen verwerkt (als er ondertussen geen taak wordt afgehandeld).PCJR schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:45:
Ben ik de enige, of is het nu zo dat zodra ik thuis (zelfs op wifi verbonden) de HW app start, het gewoon eerst een tijd, 5-10 tellen duurt, voordat een knop reageert en bv een rolluik pas naar onder gaat? pff
Het contact met de app verloopt cyclisch en afhankelijk van het moment waarop je via de app iets 'verstuurt' wordt het bij de eerstvolgende 'poll' door de HW meegenomen en verwerkt, net zoals de informatie die dan naar de app wordt verstuurd. Die gegevensuitwisseling via de Wifi gebeurt met tussenpozen van ca. 10 sec, omdat anders de Wifi constant bezig zou zijn met het uitwisselen van 'niks' tussen HW en app en bovendien zouden de interrupts en de afhandeling van tijdgebonden taken ook in dat drukke 'niksdoen' terecht komen.
Bewuste keuzes dus.
Ah helder. Alleen ik meen dat dit voorheen/paar weken/maanden geleden, toch veel vloeiender ging...Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:52:
[...]
De sensorsignalen op 434 en 868 MHz veroorzaken in de HW een interrupt en worden vrijwel meteen verwerkt (als er ondertussen geen taak wordt afgehandeld).
Het contact met de app verloopt cyclisch en afhankelijk van het moment waarop je via de app iets 'verstuurt' wordt het bij de eerstvolgende 'poll' door de HW meegenomen en verwerkt, net zoals de informatie die dan naar de app wordt verstuurd. Die gegevensuitwisseling via de Wifi gebeurt met tussenpozen van ca. 10 sec, omdat anders de Wifi constant bezig zou zijn met het uitwisselen van 'niks' tussen HW en app en bovendien zouden de interrupts en de afhandeling van tijdgebonden taken ook in dat drukke 'niksdoen' terecht komen.
Bewuste keuzes dus.
Kan ik het beste dus op 4G de app openen en schakelen. Fijn weer.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Weet iemand het commando om de grafiek gegevens van de regenmeter op te halen?
Hoe kom je bij deze 10 sec?Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:52:
[...]
De sensorsignalen op 434 en 868 MHz veroorzaken in de HW een interrupt en worden vrijwel meteen verwerkt (als er ondertussen geen taak wordt afgehandeld).
Bewuste keuzes dus.
Verwijderd
Waarneming.
Het is niet exact 10 sec, maar ik heb een experiment gedaan waarbij ik elke 3 sec een sensorsignaal naar de HW stuurde. Bij het updaten van grafieken duurde het soms veel langer.
Dan heb ik gemeten hoe veel tijd er verliep tussen twee 'updates' in de app. Gemiddeld was dat zo'n 10 sec.
Ik moet erbij vertellen dat ik alle switchposities, sensorposities en de energylink in gebruik heb, een 4-tal camera's en wind- en regenmeter; 56 taken, grootste deel tijdgebonden, vullen de rest.
Sommige sensoren geven periodiek signaal (thermometers) en bijv. de energylink wordt periodiek uitgelezen.
Natuurlijk wordt e.a.a. ook beïnvloed door de drukte in je router. Kijk eens met een analyser wat daar gebeurt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 20:26 ]
Ik heb dat nooit zo ervaren. Ook ik heb, kan wel zeggen, een redelijk gevulde Homewizard. Natuurlijk kan er soms een klein moment tussen indrukken en schakelen zitten, maar dit is bij mij zeker geen 10sec, maar veel minder.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:21:
[...]
Waarneming.
Het is niet exact 10 sec, maar ik heb een experiment gedaan waarbij ik elke 3 sec een sensorsignaal naar de HW stuurde.
Dan heb ik gemeten hoe veel tijd er verliep tussen twee 'updates' in de app. Gemiddeld was dat zo'n 10 sec.
Ik moet erbij vertellen dat ik alle switchposities, sensorposities en de energylink in gebruik heb, een 4-tal camera's en wind- en regenmeter; 56 taken, grootste deel tijdgebonden, vullen de rest.
Sommige sensoren geven periodiek signaal (thermometers) en bijv. de energylink wordt periodiek uitgelezen.
Verwijderd
De route die je commando's en berichten afleggen speelt ook een rol:
Alles binnen je LAN, buitenom via een HW-server, via de telf-dataverbinding, ....
Alles binnen je LAN, buitenom via een HW-server, via de telf-dataverbinding, ....
Verwijderd
Wees blij dat ze uberhaupt aankomen.
Ik heb een paar schakelaars met name de awmr 300 die doen het meer niet dan wel.
Ik heb een paar schakelaars met name de awmr 300 die doen het meer niet dan wel.
Dit is de informatie die ik verzameld heb. http://wiki.td-er.nl/inde...omewizard#Weather_sensorsDavid82 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:32:
Weet iemand het commando om de grafiek gegevens van de regenmeter op te halen?
Ik heb zelf geen weerstation, dus kan het niet controleren.
Mocht je 't vinden, dan ben ik benieuwd en werk ik graag de lijst bij (dat is hoe een deel van de informatie er ook is gekomen
Mag via DM.
Ok, delay dus blijkbaar niet veel aan te doen
@Henk homewizard; heb je de extra antenna al in gebruik? bij mij scheelde dat veel in bereik en betrouwbaarheid.
Verder; ik vraag me soms af of ik alle leuke/nuttige mogelijkheden van mijn HW wel benut. Soms lees ik dat mensen veel taken etc hebben, en vraag me dan af waarvoor. Hier is het nog beperkt. Ik heb;
- 5 rolluiken in huis op Somfy via de HW
- onder in de woonkamer de lampen op schakelaars/dimmers
- buiten de tuinverlichting op een schakelaar in de meterkast
- bewegingssensor in de pax kleedkamer
- de verlichting in de pax kleedkamer op de bewegingssensor
- schemer sensor die de tuinverlichting laat schakelen
- temp sensor op achtergevel, alleen eigenlijk ter info van de temperatuur buiten
Verder gaan in de ochtend op een tijdstip de rolluiken omhoog. Zijn er nog dingen die nog leuk/handig zijn om in te stellen, ik zou eigenlijk eens een hoop voorbeelden moeten kunnen bekijken van de taken van anderen, dan kom ik vast op ideeën

@Henk homewizard; heb je de extra antenna al in gebruik? bij mij scheelde dat veel in bereik en betrouwbaarheid.
Verder; ik vraag me soms af of ik alle leuke/nuttige mogelijkheden van mijn HW wel benut. Soms lees ik dat mensen veel taken etc hebben, en vraag me dan af waarvoor. Hier is het nog beperkt. Ik heb;
- temp sensor op achtergevel, alleen eigenlijk ter info van de temperatuur buiten
Verder gaan in de ochtend op een tijdstip de rolluiken omhoog. Zijn er nog dingen die nog leuk/handig zijn om in te stellen, ik zou eigenlijk eens een hoop voorbeelden moeten kunnen bekijken van de taken van anderen, dan kom ik vast op ideeën
heb ik wel eens gehad, en toen ik naar het 433mhz lampje keek, zag ik dat die constant aan was. er was dus een overvloed aan kaku commando's, daardoor werd de HW traag. bleek een defecte bewegings sensor te zijn.PCJR schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:45:
Hm, bij mij zijn alle 3 de leds constant groen...bhoek schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:04:
[...]
heb ik wel eens gehad, en toen ik naar het 433mhz lampje keek, zag ik dat die constant aan was. er was dus een overvloed aan kaku commando's, daardoor werd de HW traag. bleek een defecte bewegings sensor te zijn.
Een slecht WiFi netwerk / hoge latency naar de Homewizard kan ook veel vertraging geven.PCJR schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:50:
Ok, delay dus blijkbaar niet veel aan te doen![]()
Bij mij ook altijd bijna instant.martinvdm schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:27:
[...]
Ik heb dat nooit zo ervaren. Ook ik heb, kan wel zeggen, een redelijk gevulde Homewizard. Natuurlijk kan er soms een klein moment tussen indrukken en schakelen zitten, maar dit is bij mij zeker geen 10sec, maar veel minder.
Ik heb ook nog niet zo veel, maar:PCJR schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:50:
Ok, delay dus blijkbaar niet veel aan te doen![]()
Rookmelders activeren bij mij de scene "brand"
- Rolluik gaat dan direct omhoog (mogelijke vluchtroute)
- Alle lampen naar 100%
- Stekkerblok TV gaat uit
Als ik selecteer dat ik ga slapen, gaan alle lampen beneden uit en dimt één kamerlamp naar 100% (60watt). Deze lamp krijgt na 5 minuten een signaal om uit te gaan, zo heb ik nog 5 minuten om de laatste zaken in de vaatwasser te zetten en weg te zetten. Dan loop ik naar boven en ergens als ik in de badkamer sta, gaat de lamp automatisch uit.
Verder gebruik ik voormnamelijk als timerfuctie voor lampen.
- 1 uur voor zonsondergang gaat de afzuigerlamp in de keuken aan
- 30 minuten voor zonsondergang gaat de woonkamer lamp aan op 10% gedimt
- Zonsondergang gaat de tuinverlichting naar 100%
- 23:00 uur dimt de tuinverlichting naar 1%
- Zonsopgang gaat de tuinverlichting uit
Ik wil nog wel méér gaan doen:
- buitenlamp vóór wil ik op tijd schakelen
- temp meter buiten en in verschillende slaapkamers wil ik nog aanschaffen
- stekkerblok van de TV boven wil ik ook achter de HW
- Verlichting boven wil ik ook achter de HW
- Foscam camera staat op het verlanglijstje
- Deurbel staat op het verlanglijstje
Wat was ook al weer die site om weerzaken uit te lezen van een tweaker hier.
Ik heb een regenmeter, maar in de app is het redelijk beperkt...
Deze bedoelde ik...f.welvering schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:20:
Mocht je het interessant vinden, https://www.hw-insights.nl hier kan je je hw koppelen en grafieken laten plotten.
De applicatie is nog in ontwikkeling, maar slaat alle grafiek data zelf op, dus als de HW in de war is kloppen deze (voor zover ik heb kunnen ontdekken) nog wel.
Wat ik zelf ook heb gedaan met de tuinverlichting; Ik heb een KAKU buiten bewegingsmelder opgehangen die mijn hele tuin dekt.dfrenner schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:11:
- Zonsondergang gaat de tuinverlichting naar 100%
- 23:00 uur dimt de tuinverlichting naar 1%
- Zonsopgang gaat de tuinverlichting uit
-Bij zonsondergang gaat tuinverlichting naar 20%
-Bij beweging gaat tuinverlichting naar 100%
-Bij 5 min. geen beweging tuinverlichting gaat naar 20%
-30 minuten voor zonsopgang gaat tuinverlichting uit
hallo, ik ben zowat een maand gebruiker van Homewizard.
Ondertussen al wat somfy rolluikmotoren aangesloten, ledlampen, magneetschakelaars etc.....
ik ben ook al wat weg met het maken van taken, maar nu stoot ik toch op iets waar ik niet zo direct raad mee weet;
concrete situatie: de magneetschakelaars aan de voordeur doen de lampen in de hall branden bij openen. Dit gebeurt elke dag van 0:00 tot 23;59. Een tweede taak is dat als de voordeur opengaat tussen 22 uur en 06 uur er, naast het aangaan van de verlichting, eveneens een notificatie naar mijn gsm moet gebeuren. Echter..... er komt ook overdag (dus tussen 6 uur en 22 uur) een notificatie... de tweede taak gebeurt dus ook de hele dag.
Zou het kunnen dat er geen twee taken aan dezelfde magneetcontacten kunnen gelinkt worden? of neemt de homewizard bij de eerste taak alle volgende taken in zich op?
Ondertussen al wat somfy rolluikmotoren aangesloten, ledlampen, magneetschakelaars etc.....
ik ben ook al wat weg met het maken van taken, maar nu stoot ik toch op iets waar ik niet zo direct raad mee weet;
concrete situatie: de magneetschakelaars aan de voordeur doen de lampen in de hall branden bij openen. Dit gebeurt elke dag van 0:00 tot 23;59. Een tweede taak is dat als de voordeur opengaat tussen 22 uur en 06 uur er, naast het aangaan van de verlichting, eveneens een notificatie naar mijn gsm moet gebeuren. Echter..... er komt ook overdag (dus tussen 6 uur en 22 uur) een notificatie... de tweede taak gebeurt dus ook de hele dag.
Zou het kunnen dat er geen twee taken aan dezelfde magneetcontacten kunnen gelinkt worden? of neemt de homewizard bij de eerste taak alle volgende taken in zich op?
Post eens plaatjes van je taken?grtvan schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:32:
hallo, ik ben zowat een maand gebruiker van Homewizard.
Verwijderd
Volgens mij gaat het mis met het tijdvenster 22:00-07:00. Dat speelt nl verspreid over 2 dagen.....
Ik adviseer je om de taak in 2 stukken te splitsen:
1e = tussen 22:00 en 23:59, 2e = tussen 00:00 en 06:00, beide met de gewenste notificatie.
Ik heb eigenlijk de volgende taken.
-Preset thuis activeert tussen 07:00 - 21:00
Heatlink naar 19 graden
Voordeur (invited) naar dag stand
-Preset thuis activeert tussen zonsondergang en zonsopgang
-Lampen in de woonkamer en gang aan
-Om 12.00 gaat de Aquarium lamp aan
-30min voor zonsondergang gaan de lampen bij de TV aan en de gang lamp
-om 22:00 gaat de Heatlink naar 15 graden en de lamp van het Aquarium uit
-Door de weeks gaan om 22:15 de lampen bij de TV en de gang lamp uit.
In het weekend heb ik dit om 23:30 staan.
-Voordeurbel -> notificatie , rookmelders/watermelder notificatie + sms
Bij preset afwezig gaan alle lampen uit en gaat de Heatink naar 17 graden
Bij preset slapen gaan ook alle lampen uit en gaat de Heatlink naar 15 graden en de voordeur naar nachtmodus.
Bij preset vakantie is gelijk aan slapen alleen dan krijg ik ook notificaties als er een deur opengaat.
Wij wonen dan met z'n 2en en gebruiken Geofencing en/of een schakelaar om de presets te schakelen.
-Preset thuis activeert tussen 07:00 - 21:00
Heatlink naar 19 graden
Voordeur (invited) naar dag stand
-Preset thuis activeert tussen zonsondergang en zonsopgang
-Lampen in de woonkamer en gang aan
-Om 12.00 gaat de Aquarium lamp aan
-30min voor zonsondergang gaan de lampen bij de TV aan en de gang lamp
-om 22:00 gaat de Heatlink naar 15 graden en de lamp van het Aquarium uit
-Door de weeks gaan om 22:15 de lampen bij de TV en de gang lamp uit.
In het weekend heb ik dit om 23:30 staan.
-Voordeurbel -> notificatie , rookmelders/watermelder notificatie + sms
Bij preset afwezig gaan alle lampen uit en gaat de Heatink naar 17 graden
Bij preset slapen gaan ook alle lampen uit en gaat de Heatlink naar 15 graden en de voordeur naar nachtmodus.
Bij preset vakantie is gelijk aan slapen alleen dan krijg ik ook notificaties als er een deur opengaat.
Wij wonen dan met z'n 2en en gebruiken Geofencing en/of een schakelaar om de presets te schakelen.
[ Voor 5% gewijzigd door larsF op 20-11-2016 10:46 ]
Dat zou toch moeten werken, ik schakel bij thuiskomst tussen zon onder en op lichten aan met notificatie als de voordeur open gaat.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:31:
[...]
Volgens mij gaat het mis met het tijdvenster 22:00-07:00. Dat speelt nl verspreid over 2 dagen.....
Ik adviseer je om de taak in 2 stukken te splitsen:
1e = tussen 22:00 en 23:59, 2e = tussen 00:00 en 06:00, beide met de gewenste notificatie.
Bij daglicht heb ik de lichten nog niet aan zien gaan.
Een extra actie heb ik niet bij dit contact, probeer eens om 1 van de acties bij de preset Thuis te zetten en de ander niet, dan weet je of de tijdzone op zich werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-11-2016 11:16 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Speedy andré en Kijkmijnou hebben beiden gelijk.
Ik probeerde dus eerst de eerste optie: de tijd onderverdelen in 2 stukken: van 22 uur tot 23.59 en van 0.00 uur tot 7 uur. Dit werkte!
Vervolgens heb ik die taak terug verwijderd en op advies van Speedy Andre nogmaals de notificatie van 22 uur tot 07 in één stuk toegevoegd.... En blijkt nu ook te werken.... de notificatie komt er niet overdag !
dank je wel voor de adviezen.... Ik hoor jullie graag terug
Ik probeerde dus eerst de eerste optie: de tijd onderverdelen in 2 stukken: van 22 uur tot 23.59 en van 0.00 uur tot 7 uur. Dit werkte!
Vervolgens heb ik die taak terug verwijderd en op advies van Speedy Andre nogmaals de notificatie van 22 uur tot 07 in één stuk toegevoegd.... En blijkt nu ook te werken.... de notificatie komt er niet overdag !
dank je wel voor de adviezen.... Ik hoor jullie graag terug
Verwijderd
Zou je nou ook je tv aan kunnen schakelen met homewizard?
Met ip schakelaar moet dat toch lukken
Alles met een stekker kan toch via de homewizard gestuurd worden, op voorwaarde dat er een schakelaar (smartware of klik aan klik uit ) tussenzit? maar je bedoelt wss de decoder via de internetkabel?Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:30:
Ik heb net een tweedehands Wattcher gekocht... maar nu komt er op de ontvanger al "no rf" te staan.
Handleiding zegt 12 seconden rode knop indrukken, helaas zonder resultaat... geeft sync aan, maar geen "done"...
Iemand nog ideeen?
Handleiding zegt 12 seconden rode knop indrukken, helaas zonder resultaat... geeft sync aan, maar geen "done"...
Iemand nog ideeen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij hebben oa Samsung en LG een api om mee te praten. LG volgens mij zelfs Json. Daar zou ik me eens in verdiepen. Mocht dat via de hw niet direct met bijv een tcp of HTTP get aan te sturen zijn dan zou je een Linux servertje kunnen overwegen en eens op github kijken of je een vertaalslag kan maken.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:30:
Stomme vraag, heb je de zender voorzien van nieuwe batterijen?dfrenner schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:28:
Ik heb net een tweedehands Wattcher gekocht... maar nu komt er op de ontvanger al "no rf" te staan.
Iemand nog ideeen?
Ja, wel oplaadbaar. Eneloops.chippie777 schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:00:
Stomme vraag, heb je de zender voorzien van nieuwe batterijen?
Ik heb vandaag ook even gebeld met Wattcher, die geven aan dat ik beter geen oplaadbare batterijen kan gebruiken, omdat die te weinig spanning geven.
Nu is mijn ervaring met Eneeloop dat ze juist bester en krachtiger zijn, maar goed, ze zijn wel 1,2v vs 1,5v bij normale.
Ik ga het vanavond testen...
Je moet op zowel de zender als ontvanger tegelijk de rode knop indrukken.
En het klopt dat hij idd gevoelig is voor een iets te laag voltage. Wanneer ik 2x een iets afwijkende waarde constateer vervang ik direct de batterijen +/-5 maanden. Maar als ik dan de voltage van de batterijen meet zijn deze echt nog niet leeg en krijgen deze een 2e leven in een ander apparaat.
En het klopt dat hij idd gevoelig is voor een iets te laag voltage. Wanneer ik 2x een iets afwijkende waarde constateer vervang ik direct de batterijen +/-5 maanden. Maar als ik dan de voltage van de batterijen meet zijn deze echt nog niet leeg en krijgen deze een 2e leven in een ander apparaat.
Klopt dat deed ik ook, beide indrukken, dan gaat de stopcontact wat dingen doen en zie je op een gegeven moment "SYNC" in beeld, maar daarna hoort er volgens de handleiding "DONE" te komen en die komt niet.RayCom schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:55:
Je moet op zowel de zender als ontvanger tegelijk de rode knop indrukken.
Dan verschijnt weer "NO RF".
Maar goed straks eens testen, ik laat het wel even weten.
Ik gebruik niet anders dan oplaadbare batterijen in mijn Wattcher, hij doet er zeker 5 maanden mee.
Ik heb mijn wattcher volgens mij ruim 2 jaar en heb pas 1 of 2x batterijen hoeven te vervangen.
Ik gebruik normale Duracell batterijen. Gekocht via 1dayfly, in de aanbieding.
Ik gebruik normale Duracell batterijen. Gekocht via 1dayfly, in de aanbieding.
Helaas, andere batterijen waren ook geen oplossing... rf module zal wel kapot zijn...
Nog ideeën?
Nog ideeën?
Ben een beetje door de bomen het bos kwijt.
Situatie:
Keuken met een plafondlamp (kan nog kiezen led of niet) waar een schakeldraad naar toe loopt.
(te plaatsen led lampjes en led strips in de bovenkastjes van de keuken) Deze trekken (vanachter een voeding) stroom uit een WCD.
Helaas krijg ik geen schakeldraad naar deze WCD's op alle manieren geprobeerd, maar lukt echt niet.
Daarom optie 2 klik aan klik uit systeem.
Achter de schakelaar voor de plafondlamp wil ik een mini zender plaatsen om het stopcontact schakelbaar te maken. (in de WCD achter deze schakelaar is geen nul draad aanwezig, en door de kwaliteit van de leidingen in het huis vrees ik ook dat ik deze er niet bij kan trekken).
Nu kan ik de ACM-1000 plaatsen achter de WCD voor de aansluiting van de lampen.
En ik kan de AWMT-230 gebruiken als zender achter de schakelaar, maar begrijp dat deze voor een flikkering in LED licht kan zorgen.
Maar raak daar in de war, de ACM-1000 zorgt toch voor de stroomtoevoer van de LED-lampjes in de bovenkasten?
Situatie:
Keuken met een plafondlamp (kan nog kiezen led of niet) waar een schakeldraad naar toe loopt.
(te plaatsen led lampjes en led strips in de bovenkastjes van de keuken) Deze trekken (vanachter een voeding) stroom uit een WCD.
Helaas krijg ik geen schakeldraad naar deze WCD's op alle manieren geprobeerd, maar lukt echt niet.
Achter de schakelaar voor de plafondlamp wil ik een mini zender plaatsen om het stopcontact schakelbaar te maken. (in de WCD achter deze schakelaar is geen nul draad aanwezig, en door de kwaliteit van de leidingen in het huis vrees ik ook dat ik deze er niet bij kan trekken).
En ik kan de AWMT-230 gebruiken als zender achter de schakelaar, maar begrijp dat deze voor een flikkering in LED licht kan zorgen.
Maar raak daar in de war, de ACM-1000 zorgt toch voor de stroomtoevoer van de LED-lampjes in de bovenkasten?
Snap er nog steeds niks van. Gister overdag gingen de buitenlampen opeens aan en uit, zo half dimmend kon ik op de camera zien. Terwijl er nergens een dimmer op zit en alles niet-dimbaar led is?! In 1 armatuur zit een up en down led gu 10 lamp, die gingen gewoon om en om aan en uit dimmend ! WTF, ik zie spoken ofzo.
De kaku schemersensor heeft dus blijkbaar in de ochtend niet doorgegeven dat het licht werd. Hoe het dimmende effect kan in 1 armatuur geen id...
Dus in de avond de sensor gepakt, batterijen gemeten, alles 100%. Na herplaatsen op startknopje gedrukt en even getest in donker en lichte kamer; de lampen buiten gingen aan en uit. Sensor buiten terug gehangen.
Deze ochtend bleven de lampen aan, en ik krijg geen duisternis melding meer (dat het dus boven de lichtwaarde komt)...hoe kan dit nu weer. HW en sensor op dezelfde plek, wat stoort er nu, of wat kan het zijn. Weer lekker vaag zo om op te lossen. Ja de sensor aan de andere kant van het raam plakken, zal dat eens doen, maar het heeft 4 maanden gewerkt
De kaku schemersensor heeft dus blijkbaar in de ochtend niet doorgegeven dat het licht werd. Hoe het dimmende effect kan in 1 armatuur geen id...
Dus in de avond de sensor gepakt, batterijen gemeten, alles 100%. Na herplaatsen op startknopje gedrukt en even getest in donker en lichte kamer; de lampen buiten gingen aan en uit. Sensor buiten terug gehangen.
Deze ochtend bleven de lampen aan, en ik krijg geen duisternis melding meer (dat het dus boven de lichtwaarde komt)...hoe kan dit nu weer. HW en sensor op dezelfde plek, wat stoort er nu, of wat kan het zijn. Weer lekker vaag zo om op te lossen. Ja de sensor aan de andere kant van het raam plakken, zal dat eens doen, maar het heeft 4 maanden gewerkt

Als je van die kleine inbouw-schakelaars hebt (zonder relais dus) van KAKU, dan zijn die soms ook in staat om als dimmer te functioneren, ookal worden ze niet als dimmer verkocht.PCJR schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:36:
Snap er nog steeds niks van. Gister overdag gingen de buitenlampen opeens aan en uit, zo half dimmend kon ik op de camera zien. Terwijl er nergens een dimmer op zit en alles niet-dimbaar led is?! In 1 armatuur zit een up en down led gu 10 lamp, die gingen gewoon om en om aan en uit dimmend ! WTF, ik zie spoken ofzo.
Je kunt dan in HomeWizard een dimmer aanmaken met een code waarop die schakelaar reageert en de dimmer-stand weer op 100% zetten. Andere mogelijkheid is er niet om ze weer goed te krijgen.
Ik heb het hier ook gehad met het licht in de slaapkamer, met de AWMR-230
Ik heb hier min of meer hetzelfde probleem.Amafi schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:43:
Situatie:
Ik heb de ACM-1000 op de plek gezet waar de oorspronkelijke schakelaar zat (zit ook blauwe draad, omdat er ook een stopcontact zit) en op die ACM-1000 de wandschakelaar van Klikaanklikuit geplakt.
Op die manier kun je alle types lampen schakelen en er is dus geen probleem met flikkerende lampjes. De zender en ontvanger kunnen prima tegen elkaar geplakt zitten.
Als je de oude wandschakelaar wilt blijven gebruiken en het niet erg vind om niet de stand van de schakelaar uit te kunnen lezen in de HW, zou je de AWMR-300 kunnen gebruiken.
Die werkt ook met een blauwe draad en het is compacter dan de ACM-1000
[quote]TD-er schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:12:
[...]
Als je van die kleine inbouw-schakelaars hebt (zonder relais dus) van KAKU, dan zijn die soms ook in staat om als dimmer te functioneren, ookal worden ze niet als dimmer verkocht.
Je kunt dan in HomeWizard een dimmer aanmaken met een code waarop die schakelaar reageert en de dimmer-stand weer op 100% zetten. Andere mogelijkheid is er niet om ze weer goed te krijgen.
Uhm, ik heb meen ik een acm-100 in de meterkast geplakt en hierop alle buitenlampen aangesloten.
Aan en uit zetten gaat nu weer goed, handmatig dan wel, want mijn schemersensor doet het dus blijkbaar niet meer. Ofja,kan ook dat de HW het signaal niet meer oppikt, want gisteravond heb ik geen duisternis trigger gezien, en deze ochtend geen licht trigger. Sensor en HW op dezelfde plek laten staan...
[...]
Als je van die kleine inbouw-schakelaars hebt (zonder relais dus) van KAKU, dan zijn die soms ook in staat om als dimmer te functioneren, ookal worden ze niet als dimmer verkocht.
Uhm, ik heb meen ik een acm-100 in de meterkast geplakt en hierop alle buitenlampen aangesloten.
Aan en uit zetten gaat nu weer goed, handmatig dan wel, want mijn schemersensor doet het dus blijkbaar niet meer. Ofja,kan ook dat de HW het signaal niet meer oppikt, want gisteravond heb ik geen duisternis trigger gezien, en deze ochtend geen licht trigger. Sensor en HW op dezelfde plek laten staan...
gisteren mijn thuismeester set van interpolis ontvangen. Leuk setje, de homewizard link gebruik ik niet omdat ik al een normale hw heb. Nu wil ik de watermeter koppelen maar dat krijg ik niet voor elkaar. Hij geeft de instructie in app, batterijen eruit, erin en binnen 10 sec koppelen maar hij ziet de melder niet. Batterijen zijn vol. Iemand ervaringen met watermelder?
http://specs.tweak.to/6635
even opletten; de ACM-1000 is prima, maar als vervanger van de normale schakelaar..... Na installatie is de gewone bestaande schakelaar dus uitgeschakeld....Amafi schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:43:
Situatie:
hallo,
ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag:
ik wil met m'n samsung S5 middels een NFC-sticker een actie doen, de buitendeur openen.
als ik de S5 bij de NFC-sticker houdt, kom ik wel bij de HW app, maar ik moet komen
bij "schakelaars & lampen" en dan bij "buitendeur" en dan "on".
Iemand enig idee?
ben wel bezig geweest met NFC Tasker en NFC Tools enz. maar het wil me niet lukken.
bedankt zover.
ik wil met m'n samsung S5 middels een NFC-sticker een actie doen, de buitendeur openen.
als ik de S5 bij de NFC-sticker houdt, kom ik wel bij de HW app, maar ik moet komen
Iemand enig idee?
ben wel bezig geweest met NFC Tasker en NFC Tools enz. maar het wil me niet lukken.
bedankt zover.
Zo de eigen LED lamp van HomeWizard eens uitgeprobeerd, best een leuk ding. Kleur van de lamp is ook in te stellen van warm naar koud.
Enige nadeel is dat het "slechts" 45 watt is en 7 watt verbruikt.
Niet dat het heel spannend is, maar een normale LED lamp zit zo rond de 4 watt voor 40 watt sterkte.
Ik heb er ook maar even een filmpje van gemaakt:
Enige nadeel is dat het "slechts" 45 watt is en 7 watt verbruikt.
Niet dat het heel spannend is, maar een normale LED lamp zit zo rond de 4 watt voor 40 watt sterkte.
Ik heb er ook maar even een filmpje van gemaakt:
Ik zou een IP schakelaar aanmaken en dan met een HTTP GET de schakeling doen. Dan hoef je de app niet te openen.frebak schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:30:
hallo,
Iemand enig idee?
bedankt zover.
In Android Nougat schijn je straks wel specifieke taken uit een App als button of widget te kunnen gebruiken. Maar dacht dat het alleen bij de S7 is.
EDIT: om de HW app niet te openen zou je een HTTP GET in bijvoorbeeld Tasker moeten maken
[ Voor 5% gewijzigd door CoachKoos op 27-11-2016 19:24 ]
Iemand enig idee of de energiemeter EML-1000 van Kaku ook werkt met de HomeWizard ?
Ik heb in het programma Tasker een paar http GET opdrachten staan, zoals bvfrebak schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:30:
hallo,
Iemand enig idee?
bedankt zover.
http://IP adres HW:poort HW/ww HW/sw/4/on
Met deze opdracht zet ik een lamp aan. Dat doe ik dan via mijn Pebble watch.
Als je nu bv Trigger Task Launcher installeerd kies je oor een nieuwe task, nfc, geeft hem een naam, selecteer Tasker, klik op het vergrootglas en dan kies je voor de taak in Tasker. nfc lezen. En als je nu de nfc leest gaat , bij mij, de lamp aan.
Je kan ook nog instellingen doen dat het alleen maar werkt als je een wifi verbinding hebt met een bepaald netwerk.
Watermelder werkt! Is het normaal dat de rookmelder "tikt" je hoort hem de schakeling maken om de led te laten knipperen, superirritant en dus ongeschikt voor slaapkamer.Stampre schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:20:
gisteren mijn thuismeester set van interpolis ontvangen. Leuk setje, de homewizard link gebruik ik niet omdat ik al een normale hw heb. Nu wil ik de watermeter koppelen maar dat krijg ik niet voor elkaar. Hij geeft de instructie in app, batterijen eruit, erin en binnen 10 sec koppelen maar hij ziet de melder niet. Batterijen zijn vol. Iemand ervaringen met watermelder?
http://specs.tweak.to/6635
Geen idee, technisch gezien kan het (werkt met 868MHz) maar hij staat niet op de lijst bij HW.Dirk.be schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:00:
Iemand enig idee of de energiemeter EML-1000 van Kaku ook werkt met de HomeWizard ?
Als HW het protocol niet kent dan gebeurt er niets.
De Wattcher is wel compatibel en werkt ook met 868MHz
De nieuwe connected rookmelders?Stampre schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:55:
[...]
Watermelder werkt! Is het normaal dat de rookmelder "tikt" je hoort hem de schakeling maken om de led te laten knipperen, superirritant en dus ongeschikt voor slaapkamer.
Ik heb er 3 en nog geen tik opgemerkt...
Hangen wel in de hallen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!