Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino7421
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-04-2021
Yamahaa schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:05:
Voor 433 hoeft er geen data terug en voor dat stuk best een goed idee....trapje er achter met hoogfrequent torretje...
Ok, gaan we dat proberen, inmiddels de benodigde onderdelen besteld om antennes op de HW te kunnen monteren dmv sma chassis deel, antenne erop schroeven en klaar.(zowel 433 als 868)
Op ebay een 3W 433mhz amplifier besteld, als die binnen is kan hij er zo tussen.

Helaas moet ik nu wel het signaal versterken daar aan de voorkant van mijn huis niks meer werkt, er stoort iets zo gigantisch dat ik met een handzender op 20cm van de ontvangers moet gaan staan wil ik wat aankrijgen, zowel lampen als rolluiken, geen idee wat het is of hoe ik er achter moet komen.
Zou zoiets te meten zijn?

Grtz

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
pino7421 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 03:46:
[...]

Ok, gaan we dat proberen, inmiddels de benodigde onderdelen besteld om antennes op de HW te kunnen monteren dmv sma chassis deel, antenne erop schroeven en klaar.(zowel 433 als 868)
Op ebay een 3W 433mhz amplifier besteld, als die binnen is kan hij er zo tussen.

Helaas moet ik nu wel het signaal versterken daar aan de voorkant van mijn huis niks meer werkt, er stoort iets zo gigantisch dat ik met een handzender op 20cm van de ontvangers moet gaan staan wil ik wat aankrijgen, zowel lampen als rolluiken, geen idee wat het is of hoe ik er achter moet komen.
Zou zoiets te meten zijn?

Grtz

Ron
Kan die antenne 3W aan? Of moet ie dan langer worden of maakt dat helemaal niet uit? Of misschien de 433 chip?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:13
Omdat de verbinding niet duplex is verwacht ik er eigenlijk best veel van. 3 watt lijkt trouwens wel overkill. Met hoeveel moet je hem insturen om op die drie watt te komen? Uit de HW komt denk ik 10milliwat ofzo...krijg je die eindtor wel aan met dat vermogen.....eigenlijk is de HW alleen maar een oscillator.....

De antenne kan dat wel aan. Lengte maakt voor meer vermogen niet uit.... Alleen de staandegolf verhouding moet niet in het rood lopen anders blaas je hoogfrequente tor er uit houd dus houd de temp in de gaten van je versterker. en meteen uit doen als i te warm gaat worden...

Ben erg benieuwd. Hoop dat die drie watt niet de rest van je sensoren gaat overschreeuwen......ik heb zin in je experiment ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Yamahaa op 05-10-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino7421 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 03:46:
[...]

....
....

Grtz

Ron
3 W ???

Regelgeving NL m.b.t. maxima:
E2 434,040 - 434,790 MHz 10 mW e.r.p. 25 kHz
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat je met 3W zendvermogen alle weestations en schakelaars in de wijk plat legt :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Klopt mag niet. denk dat 3watt ook niet gehaald gaat worden kan even zo snel niet op internet vinden met wat voor vermogen ze ingestuurd moeten worden om op dat voltage die 3 watt te halen. Zag wel dat je het uitgangsvermogen met voltage kon regelen dus er zit iets van een PPL achtig ding in dus wellicht kan je hem terug schroeven in voltage totdat alles werkt en dat vermogen dan aanhoud (als je hem met <10 mw al open krijgt...daar zit nog mijn bedenking...

Storen? Uitgaande dat die eindtrap niet zelf gaat oscilleren (blijft china) verwacht ik eigenlijk geen problemen met weerstations en andere schakelaars en sensoren. Immers je HW is niet de hele tijd aan het zenden.....ik heb er mits goed uitgevoerd goede hoop op!

[ Voor 13% gewijzigd door Yamahaa op 05-10-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino7421
Tja, wtf cares of het wel of niet mag, mijn halve HW systeem ligt plat door een of ander storend signaal en dat mag wel?
En zoals ik al aangaf, ik heb eigenlijk de ballen verstand van electronica maar kan wel logisch redeneren :)

Dus al ik met een draadje erop solderen al een aanzienlijke verbetering zou kunnen krijgen zou een amplifier mijn probleem helemaal kunnen oplossen...
Eerst eens proberen met een antenne en werkt dat niet, tja dan 3W erbij, dat is overigens deze..

http://www.ebay.nl/itm/43...5e20b7:g:V3YAAOSw5ZBWI0iC

En mocht dat niet werken, ik heb er ook 1 gevonden van 7W. :)

En zou de HW sneuvelen in de experimenten, tja de helft van mijn systeem lag toch al plat dus dan maar over op iets wat wel weer werkt.

En voor wat betreft die regelgeving, mijn naaste buren waar ik een prima contact mee heb geven aan niks veranderd te hebben de laatste tijd, het dichtstbijzijnde huis wat dan in aanmerking zou komen staat 50mtr bij ons vandaan, het lijkt me dat als het daarvandaan komt de 10mw wel iets overschreden wordt.
En het zijn typjes ala flodder cq tokkies dus mijn vraag over een wellicht storend signaal viel niet echt goed ;)

Ergo, als ik iets kan vinden wat mijn systeem weer 100% operationeel maakt gaat dat toch echt gebruikt worden al zou dit 100w zijn, bij wijze van spreken....

Maar alle ideeën om de stoorzender te lokaliseren zijn natuurlijk welkom, mijn HW opvoeren en daardoor anderen wellicht met problemen opzadelen is ook niet de bedoeling.

Grtz

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hulliee schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

Ik heb de aanwijzingen uit dit topic gehaald.
Begonnen met http://www.iculture.nl/ni...i-raspberry-pi-homebridge

Overigens merkt ik dat de software niet bug vrij is en homebridge soms crasht. Ik laat homebridge via crontab regelmatig opnieuw starten.
ik maak gebruik van een synology...
Daar wordt aangeraden om docker te gebruiken.
Bij config loopt hij altijd vast :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pino7421 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:02:
Tja, wtf cares of het wel of niet mag, mijn halve HW systeem ligt plat door ...... ???

Grtz

Ron
Je hebt er de ballen verstand van, maar je weet wel welke maatregel je moet nemen ???
Misschien bevindt de stoorbron zich wel op je eigen terrein })

1. De vraag is of al dat 'lawaai' wat je gaat uitzenden het gewenste effect heeft.
2. Wat voor antenne ga je gebruiken? Als je de verkeerde antenne gebruikt blaas je misschien de versterker op. (Zonder antenne blaas je hem ook wel op.)

Maar niemand houdt je tegen om te experimenteren op de 434 MHz oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap niet hoe die 3 Watt versterker zou kunnen helpen, tenzij je het gebruikt bij iets wat nu alleen al een zender zou zijn.
De antenne van de HomeWizard is namelijk een zender en ontvanger in een (transceiver dus) en als je daarop dus die versterker zet, sloop je eigenlijk de ontvangst van de HW zelf.
Als je het als repeater in gaat stellen, heb je grote kans dat 'ie gaat staan rondzingen, omdat 'ie z'n eigen signaal weer oppikt.

Kortom, wat mis ik in die redenatie waarom zo'n versterker wel zou gaan werken?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
De redenatie zou zijn dat je het ontvangstdeel ook in tact laat. (net als dat je bv vroeger een kachel tussen je antenne kabel zetten van je 27mc bakkie (zenden en ontvangen gebeurt nooit gelijktijdig in een nonduplex verbinding).... En dus alleen de uitgaande puls versterkt om te schakelen. En de ontvangst met rust laat.. En repeater is hele andere techniek en niet aan de orde in dit voorbeeld

Ik zie dan ook niet in waarom je het ontvangst deel zou slopen.

De risico's van mislukken kunnen zijn dat:

Het niet werkt omdat die <10mw te klein is om die eindtrap open te krijgen (en dus het resultaat alleen maar verslechterd omdat je die 10mw niet gaat uitzenden maar opgesnoept gaat worden door het eindtrapje met als resultaat dat je geen meter ver komt ;-)
Als i wel open gaat dat de code niet goed mee komt in het signaal
dat de eindtrap gaat oscilleren (blijft zenden - al dan niet op de juiste frequentie(s) wat bv sensoren kika ook wel eens doen als de spanning te laag ah worden is)
Ontvangst dichtgezet gaat worden (wat ik als laatste zou verwachten omdat deze niet geraakt gaat worden volgens mij...

Dus ik geef grote kans op slagen....maar het is een experiment die (zelfs als deze 1e poging met de gekozen opzet niet slaagt) best het proberen waard is en blijft...nog niet vertoond toch?

[ Voor 103% gewijzigd door Yamahaa op 06-10-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino7421
Hoi,

Nee heb idd geen tot weinig verstand van electronica, maar kan wel logisch redeneren en lezen, met google kom je tegenwoordig een eind hoor.
Ik ben wel technisch geschoold maar dat is de metaal/mechanische kant.
Voor wat betreft de stoorzender op eigen terrein, zou natuurlijk kunnen maar uiteraard heb ik alles wat maar leek op een zender uitgezet of de batterijen eruit gehaald dus dat het op eigen terrein zat is niet aannemelijk.
Overigens is het idd "zat"....
Ik kom net beneden en mijn roluiken staan open, horen ze ook te doen want ze staan op tijd geschakeld maar vanaf zaterdag deden ze dat niet meer.
Net alles aan de voorkant getest en jawel, alles werkt weer via de HW en de handzender op een normale afstand,,,,,yeahhhh
En nee, hier in huis is niks gewijzigd, maar wellicht heeft een bluf poging geholpen, ik heb bij buren(waarvan ik weet dat ze contact hebben met de 'tokkies") voorzichtig laten vallen dat er van de week metingen zouden worden gedaan om de stoorzender te achterhalen; )

Afijn, als het spul binnen is gaat alsnog de antenne erop om van mijn repeater af te komen, de garage is net te ver voor de HW.
En speciaal voor Yamahaa ga ik toch de amplifier testen :) Al was het maar om te weten of het werkt en of ik al dan niet de zaak opblaas..."evil grinnnn"

In ieder geval tot zover mijn dank voor jullie bijdrage en hulp.

Hou jullie op de hoogte,

Grtz

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij geval van storing, zou je natuurlijk zelf ook kunnen meten.
Met een USB DVB-T ontvanger van een tientje en SDR# kun je een heel goed idee krijgen hoeveel radioverkeer er is op een bepaalde band.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Zojuist de Itho Daalderop ECOfan op een ACM-3500-3 aangesloten. Werkt perfect; stand 1 altijd aan, stand 2 op de WC-deur en stand 3 voor de badkamer op 20 minuten.

Badkamer wel met een knop(-zender) gemaakt omdat de RV te wispelturig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino7421
Hoi,

Nou vandaag antenne etc. binnengekregen en net erop gezet, (daar moet je idd voorzichtig mee zijn zag ik) is idd een verbetering.
Net de repeater in de garage weggehaald en zo te zien blijft alles werken.
Nu even afwachten dat alles ook blijft werken, hou jullie op de hoogte.
Na de storing van de week geen last meer gehad...
TD-er schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:58:
Bij geval van storing, zou je natuurlijk zelf ook kunnen meten.
Met een USB DVB-T ontvanger van een tientje en SDR# kun je een heel goed idee krijgen hoeveel radioverkeer er is op een bepaalde band.
uhm, help eens, waar haal ik dat vandaan, de usb dvb-t ontvanger ok, maar de SDR# ? even gegoogld en lijkt me een ontvanger...
Voor het geval ik weer een stoorzender krijg wil ik wel voorbereid zijn om het op te kunnen sporen..

mvg

Ron

p.s. Yamahaa, heb de amplifier nog niet binnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SDR# is een stukje software om met een USB-DVB-T ontvanger vrijwel alles te kunnen 'decoderen'.
Bijvoorbeeld FM radio luisteren, of DAB+, of de radio van de vliegtuigen in de buurt. Theoretisch zou GSM-verkeer ook moeten lukken, maar geen idee of die codering al gekraakt is.
SDR staat voor "Software Defined Radio", oftewel je kunt al die signalen door je CPU laten decoderen.
Maar een andere handige feature ervan is dat je ook een plaatje kunt maken van de intensiteit van radio-verkeer op een bepaalde frequenties.

Er zijn meerdere topics hier op Tweakers over die USB ontvangers. Bijvoorbeeld; \[RTL-SDR] De 25 euro allesontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
@Pino7421...je bent al een stuk verder. Fijn dat alles weer werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Yamahaa op 08-10-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pino7421 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:12:
Hoi,

Nou vandaag antenne etc. binnengekregen en net erop gezet, (daar moet je idd voorzichtig mee zijn zag ik) is idd een verbetering.

[...]

uhm, help eens, waar haal ik dat vandaan, de usb dvb-t ontvanger ok, maar de SDR# ? even gegoogld en lijkt me een ontvanger...
Voor het geval ik weer een stoorzender krijg wil ik wel voorbereid zijn om het op te kunnen sporen..

mvg

Ron

p.s. Yamahaa, heb de amplifier nog niet binnen 8)7
Mocht het nou niet voldoende werken check dan ook eens mijn post in dit topic: martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Ik ben nog steeds erg tevreden over de antenne en heeft een versterking van 8db; ipv repeaten enzo wellicht een betere optie.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 10:49
Ik poste een tijdje geleden of iemand bekend was met de compatibiliteit van de Itron Cyble Sensor aangezien mijn meter niet bij het lijstje stond in de Shop maar wel in het lijst van de Knowledge Base.

HomeWizard kwam daar zelf ook niet echt achter bij de leverancier, dus nu heb ik in overleg met hen de Sensor besteld en mag kijken of deze compatible is. Zo niet,dan betalen zij de verzendkosten voor het retourneren. Wel een nette oplossing lijkt mij!

Nu zit mijn watermeter vrij ver van mijn meterkast (en Energylink). Iemand bekend met het aansluiten en verlengen van een / de Sensor?

Wat voor draad kan ik daarvoor (het beste) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Nette oplossing idd. Hoever is ver weg trouwens? Ik verwacht dat bv simpel luidspreker snoer of telefoon draad geschikt is, cat kabel...niet te dik zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Yamahaa op 10-10-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand anders met een Nexus 5x (of ander toestel met Android 7) ook problemen met de HW-app?
Probleem is dat openen van een scene met video erin ervoor zorgt dat de app crasht zodra je knoppen in die scene probeert te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Yamahaa schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:17:
Nette oplossing idd. Hoever is ver weg trouwens? Ik verwacht dat bv simpel luidspreker snoer of telefoon draad geschikt is, cat kabel...niet te dik zou ik zeggen.
Het is zo'n 5-6 meter denk ik. Moet dan via de kruipruimte, maar er ligt gelukkig al een PVC buis waar het snoer doorheen kan.

Las het ook over telefoondraad. Hoop dat er nog mensen ervaringen hebben met een bepaald snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 14:48
TD-er schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:07:
Iemand anders met een Nexus 5x (of ander toestel met Android 7) ook problemen met de HW-app?
Probleem is dat openen van een scene met video erin ervoor zorgt dat de app crasht zodra je knoppen in die scene probeert te bedienen.
Op mijn nexus 6P heb ik wel eens het probleem dat de info in het homescherm niet vernieuwd wordt en er geen reactie komt van de knoppen (notificaties werken ook niet). Ik moet dan eerst de app geforceerd sluiten en opnieuw openen voordat het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
pino7421 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:12:
Hoi,

Heb je fotos van de antenne etc? :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
elcastel schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:14:
Zojuist de Itho Daalderop ECOfan op een ACM-3500-3 aangesloten. Werkt perfect; stand 1 altijd aan, stand 2 op de WC-deur en stand 3 voor de badkamer op 20 minuten.

Hoe werkt dit nou, want ik heb een 3 standen schakelaar op de badkamer, en deze WTW met perilex onder in de bijkeuken. De HW is gewon een override op de schakelaar?

Als ik de HW op stand 3 zet, en in de badkamer schakel ik van 1 naar 3 naar 2, wat doet de WTW dan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:45
Heeft iemand een elegante oplossing voor mijn (luxe) probleem?

Ik wil savonds kunnen bepalen of de verwarming op de badkamer de ochtend erna aan moet middels een eenvoudige handeling.

Meer uitleg:

- Ik heb een homewizard en ook Domoticz
- Ik wil savonds bepalen dat het mogelijk toch wat fris gaat worden in de nacht en ik de volgende ochtend toch een lekkere warme badkamer wil hebben als ik ga douchen
- de verwarming is geschakeld middels een Kaku schakelaar, dus die kan ik op vaste tijden aan/uit laten gaan
- In de badkamer staat ook een thermometer

Wat ik wil kan bij mijn weten momenteel alleen door handmatig een nieuwe eenmalige taak aan te maken dat ik om bijv. 6.00 de verwarming voor een uur aan wil zetten.

Wat ik wil is dus middels een knop zeggen: activeer morgenvroeg om 6.00 de verwarming.... simpele handeling ipv app openen, taak aanmaken, enz...

Heeft iemand dit werkend via een scene? Dat ik een Kaku schakelaar zou kunnen gebruiken (dubbele schakelaar, heeft die 4 codes?) Dan zou ik dus 4 tijden aan kunnen geven om te kunnen schakelen en savonds die knop in kunnen duwen... waarbij ik dan een auto taak instel om die scene elke dag om 8.00 uit te zetten of zo...

Of heeft iemand een beter idee? (=luxe probleem, ik weet het...)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 23:55
Je zou de Presets kunnen gebruiken. Als Preset "Slapen" en tijd = 06:00 dan KaKu aan. En bij Preset Thuis doe je dan niets. Moet je natuurlijk de Preset's verder niet (veel) gebruiken :-)
Zo maak ik in ieder geval verschil tussen mijn Zomer en Winter schedule voor de rolluiken. In de zomer wil ik de luiken alleen op ventilatiestand en in de winter gewoon open. Preset Home = zomer, Preset Away = Winter.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
daxy schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:58:
Je zou de Presets kunnen gebruiken. Als Preset "Slapen" en tijd = 06:00 dan KaKu aan. En bij Preset Thuis doe je dan niets. Moet je natuurlijk de Preset's verder niet (veel) gebruiken :-)
Zo maak ik in ieder geval verschil tussen mijn Zomer en Winter schedule voor de rolluiken. In de zomer wil ik de luiken alleen op ventilatiestand en in de winter gewoon open. Preset Home = zomer, Preset Away = Winter.
helaas....

ik gebruik geofence en presets voor veel andere schakelingen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
miel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:41:

Ik wil savonds kunnen bepalen of de verwarming op de badkamer de ochtend erna aan moet middels een eenvoudige handeling.

Meer uitleg:

- Ik wil savonds bepalen dat het mogelijk toch wat fris gaat worden in de nacht en ik de volgende ochtend toch een lekkere warme badkamer wil hebben als ik ga douchen
- de verwarming is geschakeld middels een Kaku schakelaar, dus die kan ik op vaste tijden aan/uit laten gaan

Wat ik wil kan bij mijn weten momenteel alleen door handmatig een nieuwe eenmalige taak aan te maken dat ik om bijv. 6.00 de verwarming voor een uur aan wil zetten.

Wat ik wil is dus middels een knop zeggen: activeer morgenvroeg om 6.00 de verwarming.... simpele handeling ipv app openen, taak aanmaken, enz...

Heeft iemand dit werkend via een scene? Dat ik een Kaku schakelaar zou kunnen gebruiken (dubbele schakelaar, heeft die 4 codes?) Dan zou ik dus 4 tijden aan kunnen geven om te kunnen schakelen en savonds die knop in kunnen duwen... waarbij ik dan een auto taak instel om die scene elke dag om 8.00 uit te zetten of zo...

Ik zou een oplossing verzinnen met Tasker.

Bijvoorbeeld: als je de thermometer in de badkamer kan uitlezen, dan zou je het zelfs kunnen automatiseren dat er om 19:00 uur een taak is die de temperatuur ophaalt. Vervolgens als deze (waarde) klein is dan (bijv) 14 er een taak gestart wordt die om 6:00 de schakelaar een uur aanzet.

Met Tasker kan je overigens ook een knop op het "bureaublad" van je telefoon zetten om een bepaalde taak te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik bv heb een taak die de verwarming aanschakelt als de temperatuur in de wc onder de 18 graden komt
en ik heb een taak dat als de temperatuur boven de 20 komt dat de verwarming uitgezet word. Deze taak schakelt een kaku aan die het elektrische element in de radiator aanstuurt.

Deze taak kan je in presets zetten (dus bv alleen als je thuis bent) en je kan er een tijd aan hangen (doe dit alleen tussen 9-1900 uur) en je kan aan het einde vd dag nog een veeg actie doen (dus op slapen doe voor de zekerheid de kachel uit. Werkt al bijna twee jaar SUPER zonder enige error. En altijd een temp in de wc tussen de ingestelde waardes. Dit alles met de HW dus... je kan er ook een timer aanhangen X tijd aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 11-10-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
miel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:41:

Meer uitleg:

Kun je niet een virtuele switch aanmaken die je met de hand aanzet.
Elke dag loopt je script, die checkt om 6 uur of de switch aan staat, en verwarmt dan voor een uur.
of denk ik nu te snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Paradox schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:32:
[...]

Kun je niet een virtuele switch aanmaken die je met de hand aanzet.
Elke dag loopt je script, die checkt om 6 uur of de switch aan staat, en verwarmt dan voor een uur.
of denk ik nu te snel?
in Domoticz toch? In HW kan dit niet geloof ik....

Daarnaast heb ik de verwarming ook al temperatuur geschakeld..als het onder de 17,5 komt gaat hij aan voor een uur. Als het boven de 23 is, gaat hij uit.... Daarnaast schakelt de KAKU zelf ook na 2 uur uit..

Alleen was het vanochtend 17,6..... brrrr dan wil ik hem liever al even aan hebben.... Maar om hem nu permanent hoger te zetten is weer zonde van de energie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
miel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:31:
[...]

in Domoticz toch? In HW kan dit niet geloof ik....

Daarnaast heb ik de verwarming ook al temperatuur geschakeld..als het onder de 17,5 komt gaat hij aan voor een uur. Als het boven de 23 is, gaat hij uit.... Daarnaast schakelt de KAKU zelf ook na 2 uur uit..

Alleen was het vanochtend 17,6..... brrrr dan wil ik hem liever al even aan hebben.... Maar om hem nu permanent hoger te zetten is weer zonde van de energie...
Nu doelde ik op Domoticz inderdaad, maar een googlie naar HW en virtual kwam ik op het volgende?

http://reinald.homeip.net/FAQ.html#Virtueleschakelaar
Een virtuele schakelaar is een schakelaar, aangelegd in de Homewizard App, maar hier is geen fysieke schakelaar aan gekoppeld. Deze virtuele schakelaar wordt in tal van situaties gebruikt om bijvoorbeeld: De status (AAN/UIT) van een scene zichtbaar te maken en om bijvoorbeeld de Homewizard Taken uit te kunnen lezen met de HPM. Een virtuele schakelaar wordt aangelegd in de Homewizard App middels: nieuwe sensor, schakelaar, de naam begint met een uniek nummer op de eerste 2 posties en dan een omschrijving van de toepassing, kies de optie "handmatig een code", en stel deze in op bijvoorbeeld A1. Deze code mag niet al gebruikt zijn door een "echte" schakelaar/sensor in uw huis om conflicten te vermijden. Indien de code al is gebruikt, kies een andere niet gebruikte handmatige code. Sla de configuratie op en uw virtuele schakelaar kan gebruikt worden zoals vermeldt in diverse Voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Maar om hem nu permanent hoger te zetten is weer zonde van de energie...
[/quote]

maar dat kan je toch ook in een tijd vatten dat hij dat alleen in de ochtend doet EN alleen in bepaalde preset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Yamahaa schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:33:
Maar om hem nu permanent hoger te zetten is weer zonde van de energie...
[/quote]

maar dat kan je toch ook in een tijd vatten dat hij dat alleen in de ochtend doet EN alleen in bepaalde preset....
klopt, maar om 6.00 sochtends is in 99% van de gevallen de status thuis... dus dat schiet niet op...

Scene werkt ook niet..... want die zorgt er alleen voor dat er iets ingeschakeld zal worden..Domoticz met een virtuele schakelaar zal prima werken... misschien die toch maar inregelen dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCJR schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:34:
[...]

Hoe werkt dit nou, want ik heb een 3 standen schakelaar op de badkamer, en deze WTW met perilex onder in de bijkeuken. De HW is gewon een override op de schakelaar?

Als ik de HW op stand 3 zet, en in de badkamer schakel ik van 1 naar 3 naar 2, wat doet de WTW dan? >:)
Zover ik weer hanteert de Itho de laatste geschakelde stand

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Klopt hij onthoud het laatste geschakelde hier ook. Dus als je beneden met de P lex hem op 3 zet en daarna bv draadloos op 1 dan blijft i op 1 (terwijl de P Lex op drie staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Yamahaa schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:38:
Klopt hij onthoud het laatste geschakelde hier ook. Dus als je beneden met de P lex hem op 3 zet en daarna bv draadloos op 1 dan blijft i op 1 (terwijl de P Lex op drie staat)
Die ACM-3500-3, die krijg ik toch nooit in de perilex doos? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik bevestigde dat hij de laatste stand onthoud ondanks dat de P lex een andere stand heeft. Ik doelde niet om iets bij de schakelaar te frommelen ;-)

Wij hebben beneden gewoon de drie standen schakelaar boven een remote in de badkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Even een vraag voor de Heatlink bezitters: vinden jullie het een waardevolle toevoeging? Ik zit ernstig te twijfelen of ik er een zal aanschaffen. Enerzijds vind ik het wel tof om op afstand de kachel te kunnen regelen. Anderzijds vind ik het best een duur speeltje en ik zie nog niet helemaal in hoe ik dit terug ga verdienen met in een eenpersoonshuishouden met een toch al redelijk strak ingeregelde klokthermostaat.

In het begin las ik nog wel eens klachten over de app, dat die niet helemaal naar wens werkte of dat er functionaliteit miste. Maar ik kan niet goed terug vinden hoe dat nu is. De enige review hier op Tweakers is bijvoorbeeld best beknopt en ook alweer anderhalf jaar oud.

Ik snap dat jullie mij niet voor mij kunnen zeggen of het voor mij wel of niet een toegevoegde waarde heeft, maar ik ben wel benieuwd naar de gebruikers ervaringen.

Overigens vind ik het de laatste tijd best stil rond HomeWizard qua nieuwe functionaliteiten en (grote) verbeteringen in de app. Weet iemand waar dat aan ligt? Zijn ze bezig met een overhaul van de app of met een HomeWizard 2.0? Of is het een beetje stervende?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Yukkie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:00:
Even een vraag voor de Heatlink bezitters: vinden jullie het een waardevolle toevoeging? Ik zit ernstig te twijfelen of ik er een zal aanschaffen. Enerzijds vind ik het wel tof om op afstand de kachel te kunnen regelen. Anderzijds vind ik het best een duur speeltje en ik zie nog niet helemaal in hoe ik dit terug ga verdienen met in een eenpersoonshuishouden met een toch al redelijk strak ingeregelde klokthermostaat.

In het begin las ik nog wel eens klachten over de app, dat die niet helemaal naar wens werkte of dat er functionaliteit miste. Maar ik kan niet goed terug vinden hoe dat nu is. De enige review hier op Tweakers is bijvoorbeeld best beknopt en ook alweer anderhalf jaar oud.

Ik snap dat jullie mij niet voor mij kunnen zeggen of het voor mij wel of niet een toegevoegde waarde heeft, maar ik ben wel benieuwd naar de gebruikers ervaringen.
Ik heb een Heatlink en ben er tevreden over! Moet wel zeggen dat ik daarvoor nooit mijn thermostaat geprogrammeerd had, vooral omdat ik geen vaste werktijden heb.

Nu kan ik vanaf mijn werk de thermostaat aanzetten als ik wegrijdt en kom ik niet in een koud huis aan. Ook in het weekend als je er niet bent kan je de thermostaat uit of laag zetten en kan je zorgen dat je in een warm huis thuis komt. Ik kan het zelfs regelen via mijn Pebble Smartwatch, dus mijn telefoon hoeft ook niet uit mijn zak ;)

En andersom als je vergeet de thermostaat uit te zetten kan je dat alsnog doen (of zelfs met Geofence en een Preset automatiseren). Je kan natuurlijk ook op afstand zien of de thermostaat nog aan staat

Verder heb ik een taak dat ie 's avonds om een bepaalde tijd omlaag gaat. Ik ga bijvoorbeeld om 22:00 naar bed dus hij gaat om 21:30 zachter. Dat kon met de klok natuurlijk ook al ingesteld worden.

Het is meer een handigheidje dan dat het een besparing is, denk ik. Ik maak er in de winter in ieder geval dankbaar gebruik van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Dus als ik het goed begrijp kun je tegenwoordig wel een soort klokprogramma programmeren met de heatlink? In oudere posts werd daar juist over geklaagd. Kun je bijvoorbeeld ook de huidig ingestelde temperatuur en gemeten temperatuur zien in de app?

En die Pebble app, heb je die zelf geknutseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:42
elcastel schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:14:

Hoe heb je dit precies aangesloten?
Ik heb zelf een WTW van Brink Climate met een 3 standen schakelaar, ik zou deze graag via de hw aansturen.
Misschien dat je me hiermee verder kunt helpen?

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Yukkie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:56:
Dus als ik het goed begrijp kun je tegenwoordig wel een soort klokprogramma programmeren met de heatlink? In oudere posts werd daar juist over geklaagd. Kun je bijvoorbeeld ook de huidig ingestelde temperatuur en gemeten temperatuur zien in de app?

Hier ook een tevreden heatlink gebruiker...

Als ik ga slapen en de slaapstand gebruik, gaat hij automatisch naar de nachtstand (17 graden), geofence met status afwezig doet hetzelfde...

in alle taken kun je de heatlink schakelen, dus je kunt het programma zo complex maken als je maar wilt!

voor ons: mega handig! (heb heteluchtverwarming, dus zodra je naar huis gaat even aan zetten en heerlijk warm als je thuis bent...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Yukkie schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:56:

Ja, je maakt gewoon taken aan waarin je net zoals met een klokprogramma begin en eindtijden kan opgeven.

Je ziet inderdaad welkeen temperatuur is ingesteld en wat het nu is. Doe er ff en screenshot bij.

Pebble app idd zelf gemaakt, ook voor mn lampen. Staat er ook 1 in de Pebble app store die beiden combineert...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BSy67SeR36D9LABEwea7Cq9c/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens vind ik het de laatste tijd best stil rond HomeWizard qua nieuwe functionaliteiten en (grote) verbeteringen in de app. Weet iemand waar dat aan ligt? Zijn ze bezig met een overhaul van de app of met een HomeWizard 2.0? Of is het een beetje stervende?
Heb al lang de heatlink en vind het erg prettig. Met name het feit dat je even de kachel een uurtje aan kan zetten en er dus een eindtijd aan zit. Zeker als je boven op zolder zit en geen zin hebt naar beneden te lopen. Dit is lastig in de thermostaat in te regelen en de heatlink zet na dat uur de controle keurig weer op het klokprogramma van de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Even een vraag voor de Heatlink bezitters:
Hier ook een tevreden gebruiker van de HL. Ik heb het nooit aangeschaft als besparing maar wel als "extraatje". In de praktijk (dat hang af van de thermostaat in mijn geval een Chronotherm Touch) kan je de ingestelde en daadwerkelijke temp zien in de app. Daarnaast kan je op de thermostaat mooi zien wie er in de lead is (de HL of de thermostaat) . In de app kan je dat trouwens ook goed zien.

Bij ons staat de HL mee geschakeld in allerlei presets. Dus als we weg gaan gaat de boel uit en als we aankomen weer aan met de mogelijkheid om handmatig via de app maar ook via thermostaat in te grijpen. Daarbij kan je bij weggaan en slapen enz diverse temp instellen maar ook de duur dat hij dat moet aanhouden. Ons gezin is inmiddels volledig gewend aan de HW en taken die er draaien en de HL is een mooie aanvulling daar op! En als je lekker op de bank zit en de boel moet een graadje hoger ..... :) 1 nadeeltje er zit een redelijke vertraging in van soms paar minuten.

[ Voor 14% gewijzigd door Yamahaa op 13-10-2016 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Bedankt allen voor jullie ervaringen, jullie hebben me overgehaald ;) morgen komt-ie binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:31
Yamahaa schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:25:
[...]

En als je lekker op de bank zit en de boel moet een graadje hoger ..... :) 1 nadeeltje er zit een redelijke vertraging in van soms paar minuten.
Ik zit ook wel eens lekker op de bank en zet de thermostaat ook wel eens hoger. Ik heb daarom in de HW app ook een taak aangemaakt dat de thermostaat elke dag om 0:15 uur naar 15 graden gaat. Meestal voor niks want hij gaat elke dag om 22:30 ook al naar 15 graden, maar mochten we hem na 22:30 weer hoger hebben gezet, dan blijft de kachel niet de hele nacht aan.
(15 graden of 17 's nachts maakt in ons huis niet veel verschil. Als het in de kamer zeg maar 20,5 graden is als wij naar bed gaan is het 's morgens rond een uur of 8 nog steeds boven de 18 graden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamahaa schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:25:
[...]
...
1 nadeeltje er zit een redelijke vertraging in van soms paar minuten.
Heb hier geen last van. In het begin toen de HL net uit was wel maar tegenwoordig prima en dus bijna direct. Icm Remeha ketel en isense thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
- elektrische deken in bed op de HW gezet met een switch :+
- Conrad 433 antenne voor ruim tientje gesoldeerd; beter bereik en snellere reactie;

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20161013_183928.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20161013_183941.jpg

Rode draad is antenna counterbalance (volgens manual). Is het een id om de platte chip 433 antenna eraf te solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
martinvdm schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:58:
[...]

Heb hier geen last van. In het begin toen de HL net uit was wel maar tegenwoordig prima en dus bijna direct. Icm Remeha ketel en isense thermostaat.
Waar knoop je de HL, bij de iSense (tegen de muur?) of gewoon bij de CV ketel (zou mijn voorkeur zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
PCJR schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:37:
[...]
Waar knoop je de HL, bij de iSense (tegen de muur?) of gewoon bij de CV ketel (zou mijn voorkeur zijn).
Ik heb hem bij de CV ketel, werkt perfect.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De HL hangt bij mij onder de ketel.
Daar heb ik een extra stopcontact voor de adapter en kan je en direct in de ketel aansluiten.

Principe werkt best goed, vooral met geofence.

Enigste wat ik nog zou willen is dat mijn klokprogramma van de thermostaat voorrang kan krijgen op de HL.
Dus met andere woorden dat de in de thuis preset mijn thermostaat wel 's ochtends mag opwarmen.
en 's avonds uit kan schakelen.

Het 's avonds uitschakelen zou ik nog wel met de homewizard kunnen regelen.
Maar het aanwarmen in de ochtend is nog geen succes.
Mijn normale thermostaat weet in ieder geval wanneer hij moet beginnen om het op tijd warm te krijgen, wat volgens mij de HL nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Crxtreem schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:20:
De HL hangt bij mij onder de ketel.
Daar heb ik een extra stopcontact voor de adapter en kan je en direct in de ketel aansluiten.

Principe werkt best goed, vooral met geofence.

Enigste wat ik nog zou willen is dat mijn klokprogramma van de thermostaat voorrang kan krijgen op de HL.
Dus met andere woorden dat de in de thuis preset mijn thermostaat wel 's ochtends mag opwarmen.
en 's avonds uit kan schakelen.

Mijn normale thermostaat weet in ieder geval wanneer hij moet beginnen om het op tijd warm te krijgen, wat volgens mij de HL nog niet kan.
Ik denk dat een HL voor mij weinig nut heeft. Ik heb vv onder en rads boven. Het programma is 6h00 op 20.5 en 22h00 op 18 graden. Zoveel koelt het trouwens nooit af, nieuwbouwhuis. Vanwege de vv en trage sturing gaat een HL denk ik weinig voor mij betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Dat klopt ook wel. Een thermostaat zorgt er inderdaad voor dat het OM bijvoorbeeld 9:00 uur de juiste temperatuur heeft. HW stuurt via de HL aan dat de thermostaat ingesteld moet worden om 9:00 uur naar een bepaalde temperatuur moet. Dan gaat de thermostaat pas aan de slag en kan het nog wel een (half) uur duren voordat die temperatuur bereikt is.

Dat is inderdaad een beperking, maar als de thermostaat nachts altijd 18 graden aanhoudt, dan kan je proefsgewijs bepalen hoelang het bereiken van de juiste temperatuur duurt en de ingestelde tijd op bijvoorbeeld 8:30 of 8:00 stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa

Ik had dat probleem ook maar zo opgelost. Als ik de preset op slapen zet gaat van alles gebeuren zo ook de verwarming lager. Maar daar zet ik dan bij de heatlink ook een timer op in mijn geval 3 uur. Kortom de hw zet kachel lager maar na 3 uur geeft hij het weer over aan de thermostaat. Deze doet snachts niets geeft geen commandos. Maar de thermostaat heeft wel de opdracht om te zorgen dat het rond 7 uur op dagen x x temp moet zijn. Dat deed hij niet zonder timer maar wel met de timer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Kan iemand mij omweg helpen. Heb ook de HL en ziet er prima uit maar ik snap niet wie wanneer voorrang heeft de HL of mijn thermostaat. (Isence)

Dus als de thermostaat op 20 staat (met de hand) en ik zet via het +/- symbool op de app de temp naar 23 dan blijft volgens mij de ingestelde temp 20 graden of heb ik dat mis. daarnaast snap ik het symbool in de app wat rechts boven zit niet wat is het verschil als ik daarop druk. Het zijn twee verschillende schermen.

Daarnaast had ik nog een vraag in de Hue app heb ik speciale scenes die ik veel gebruik kunnen die ook zichtbaar worden in de app van HomeWizard ik heb de lampen er wel gewoon bijstaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:16
De thermostaat heeft voorrang.
Als je via de Heatlink temperatuur instelt dan werkt dit totdat je een andere temperatuur kiest of je thermostaat een opdracht stuurt.
Een klok programma zal dus de Heatlink overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Ik heb een simpele draai thermostaat.
De Heatlink bedient bij mij eigenlijk altijd de thermostaat.

Via taken heb ik ingesteld dat als ik of mijn vriendin thuis komt de verwarming op 19 gaat.
Als we weg zijn schakelt deze terug naar 17 en als we slapen op 15.
Zo heb ik ook ingesteld dat om 22:00 de thermostaat naar de slaap stand gaat.

Moet zeggen dat dit perfect werkt.
Dan staat de verwarming tenminste niet voor niks te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoTeK70 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:56:
Kan iemand mij omweg helpen. Heb ook de HL en ziet er prima uit maar ik snap niet wie wanneer voorrang heeft de HL of mijn thermostaat. (Isence)

Dus als de thermostaat op 20 staat (met de hand) en ik zet via het +/- symbool op de app de temp naar 23 dan blijft volgens mij de ingestelde temp 20 graden of heb ik dat mis. daarnaast snap ik het symbool in de app wat rechts boven zit niet wat is het verschil als ik daarop druk. Het zijn twee verschillende schermen.

Daarnaast had ik nog een vraag in de Hut app heb ik speciale scenes die ik veel gebruik kunnen die ook zichtbaar worden in de app van HomeWizard ik heb de lampen er wel gewoon bijstaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Lees de manual even: http://www.homewizard.nl/media/heatlinkhandleiding.pdf

Iig is de knop rechtsbovenin wie er in controle is. De HL of de isense. Indien de HL in controle is dan verschijnt bij dr isense een handje rechtsboven in het scherm wat staat voor 'override'. Vaak moet je voor de correcte werking in het menu van de isense wel inschakelen dat de override toegestaan is. Zie hier de uitleg: http://www.homewizard.nl/...e-ketels-en-thermostaten/

[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 15-10-2016 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
martinvdm schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:22:
[...]

Lees de manual even: http://www.homewizard.nl/media/heatlinkhandleiding.pdf

Iig is de knop rechtsbovenin wie er in controle is. De HL of de isense. Indien de HL in controle is dan verschijnt bij dr isense een handje rechtsboven in het scherm wat staat voor 'override'. Vaak moet je voor de correcte werking in het menu van de isense wel inschakelen dat de override toegestaan is. Zie hier de uitleg: http://www.homewizard.nl/...e-ketels-en-thermostaten/
Bedankt wat betreft de HL en isence ben ik eruit moest inderdaad iSence aanpassen werkt nu redelijk volgens mij.

Hue standaard scenes krijg ik nog niet voor elkaar maar dit kan ik eventueel wel handmatig instellen dus geen probleem.

Wat bij mij nog niet werkt is de Foscam C1 camera alles lijkt goed te gaan maar geen beeld wel via Foscam app. Bedraad of wifi maakt geen verschil ik heb nog een andere Foscam welke alleen bedraad is en die werkt wel. Alleen deze werkt niet extern dus moet ik nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als iemand nog koppelbare Flamingo FA20RF rookmelders zoekt, vandaag 3 voor €21,- incl. porto :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de folder van het Kruidvat van komende week staat de Elro C704IP.2
Kruidvat week42 Elro C704IP.2
Uit de link van de Knowledgebase van HomeWizard zou je denken dat 'ie ondersteund moet zijn.Iemand ervaring met die camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:08:
In de folder van het Kruidvat van komende week staat de Elro C704IP.2
[afbeelding]
Uit de link van de Knowledgebase van HomeWizard zou je denken dat 'ie ondersteund moet zijn.Iemand ervaring met die camera?
Heb dezelfde camera maar dan van Smartwares. Op zich niks mis mee maar soms veranderde instellingen in eens in de app en ook geluid werkte al vrij snel niet meer. Niet getest icm met Homewizard; alleen standalone met de Elro app. Speaker werkt alleen als je een externe speaker aan sluit.

[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 16-10-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Beste Homewizard gebruikers,

Ik heb het volgende in mijn hoofd:

Ik heb 2 kamers met elk 3 radiatoren. Op elke radiator komt een HomeWizard/Smartwares Draadloze Radiatorkraan. Centraal hangt 1 homewizard.

Ik wil via de app een tijdschema kunnen maken wanneer ze aan en uit gaan en op welke temperatuur ze dan moeten staan standaard. (of kan je er een standaard dag/nacht temperatuur inzetten?
Eventueel komt er later nog een schakelaar bij waarmee je het op dag of nacht stand kan zetten.

Is het dan mogelijk dat 1 van de knoppen als thermostaat word gebruikt, of draaien ze allemaal op zichzelf?

Is het mogelijk dat wanneer op 1 knop de temperatuur handmatig word aangepast dit word gekopieerd naar de andere 2 knoppen in de kamer? Of zou dit dan met een losse thermostaat moeten gebeuren?

Ik hoop graag dat iemand mij hier antwoord op kan geven, kan helaas de homewizard site niet helemaal vinden of het zo werkt?

Als dit niet of slecht met homewizard zou werken, wat zou ik dan beter kunnen kiezen?

Gr. Patrick.

ps. het water komt vanuit een centrale houtkachel welke altijd water levert van minimaal 65 graden. Een opentherm module is dus niet nodig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zoals gezegd heb ik vrijdag de Heatlink ontvangen en zaterdag aangesloten. Ik ben tot nu toe niet ontevreden :) Wel nog een paar vraagjes waar ik zelf even niet uitkom na wat geklungel met tasks en de presets:
Kan je op een of andere manier de Heatlink presets ook direct schakelen via tasks of kun je echt alleen maar een bepaalde temperatuur instellen op tijdstip X?
Kun je de Heatlink presets koppelen aan de homewizard presets (home, away, sleep, holiday), of kun je alleen een bepaalde temperatuur instellen als een Homewizard preset word gekozen?
Nooit eerder nodig gehad, maar kun je die Homewizard presets ook op een tijd inschakelen? (bijvoorbeeld om 23:00 sleep in om 07:00 weer gewoon home)

En na het aansluiten van de Heatlink zie ik een nieuw icoontje op mijn thermostaat, waarover in geen enkele handleiding wordt gerept:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54653214/Thermostaat.jpg
Dat H met dakje icoontje dus. Iemand enig idee wat dat zou kunnen betekenen? (vast niet Heatlink of Homewizard, dat bestond nog niet toen ik deze thermostaat kocht ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yukkie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:45:
Zoals gezegd heb ik vrijdag de Heatlink ontvangen en zaterdag aangesloten. Ik ben tot nu toe niet ontevreden :) Wel nog een paar vraagjes waar ik zelf even niet uitkom na wat geklungel met tasks en de presets:
Kan je op een of andere manier de Heatlink presets ook direct schakelen via tasks of kun je echt alleen maar een bepaalde temperatuur instellen op tijdstip X?
Kun je de Heatlink presets koppelen aan de homewizard presets (home, away, sleep, holiday), of kun je alleen een bepaalde temperatuur instellen als een Homewizard preset word gekozen?
Nooit eerder nodig gehad, maar kun je die Homewizard presets ook op een tijd inschakelen? (bijvoorbeeld om 23:00 sleep in om 07:00 weer gewoon home)

En na het aansluiten van de Heatlink zie ik een nieuw icoontje op mijn thermostaat, waarover in geen enkele handleiding wordt gerept:
[afbeelding]
Dat H met dakje icoontje dus. Iemand enig idee wat dat zou kunnen betekenen? (vast niet Heatlink of Homewizard, dat bestond nog niet toen ik deze thermostaat kocht ;) )
Volgens mij is bij de Honeywell H met een dakje hetzelfde als bij remeha isense het handje. In beide gevallen betekend het "handmatige override" en dus de heatlink in controle is ipv het klokprogramma van de thermostaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Yukkie schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:45:

[afbeelding]
1. Ja je kan inderdaad de heatlink schakelen via presets , dus thuis / weg / slapen / vakantie. En daar een bepaalde temperatuur aan hangen.

2. Ook temperatuur op tijd is mogelijk doormiddel van taken.

Lees anders het artikel op de HW site eens door: http://www.homewizard.nl/kb/forum/184/presets-schedules/

Let wel op als je thermostaat een klok programma draait , op dat punt wordt de Heatlink overruled.
Ook als je de thermostaat handmatig bedient.
De thermostaat gaat dus voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03
larsF schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:35:
[...]

Let wel op als je thermostaat een klok programma draait , op dat punt wordt de Heatlink overruled.
Ook als je de thermostaat handmatig bedient.
De thermostaat gaat dus voor.
De laatste wijziging gaat voor.
Dus als je op de thermostat een temp hebt ingesteld en vervolgens stelt de HL een andere temp in, dan gaat die voor.
Andersom, als de HL een temp heft ingesteld en je geeft een slinger aan de thermostat, dan neemt je ketel die laatste waarde van je thermostat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Rudolfus schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:59:
[...]

De laatste wijziging gaat voor.
Dus als je op de thermostat een temp hebt ingesteld en vervolgens stelt de HL een andere temp in, dan gaat die voor.
Andersom, als de HL een temp heft ingesteld en je geeft een slinger aan de thermostat, dan neemt je ketel die laatste waarde van je thermostat over.
Dat is op zich prima. Maar; hoe zit het met de intelligentie? Want de iSense vraagt (heeft ook de kennis/setting traag afkoelen en traag opwarmen bij mij ivm vloerverwarming) steeds een andere CV water temp, dan is het 48.5 graden, dan 54 graden of iets, dan 63 graden, hier zie ik soms wat waardes langskomen (menu; informatie - meer informatie - en dan veld 6/17 of ergens).

Doet de Heatlink hier iets mee, en past de HL zijn "gevraagde CV water temp ook aan net zoals de iSense", want in de Heatlink kun je geen vervroegd-opwarmen, min CV temp, max CV temp, traag afkoelen/traag opwarmen etc. aangeven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:04
PCJR schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

Dat is op zich prima. Maar; hoe zit het met de intelligentie? Want de iSense vraagt (heeft ook de kennis/setting traag afkoelen en traag opwarmen bij mij ivm vloerverwarming) steeds een andere CV water temp, dan is het 48.5 graden, dan 54 graden of iets, dan 63 graden, hier zie ik soms wat waardes langskomen (menu; informatie - meer informatie - en dan veld 6/17 of ergens).

Doet de Heatlink hier iets mee, en past de HL zijn "gevraagde CV water temp ook aan net zoals de iSense", want in de Heatlink kun je geen vervroegd-opwarmen, min CV temp, max CV temp, traag afkoelen/traag opwarmen etc. aangeven toch?
Nope HL heeft weinig/geen intelligentie. Het verstaat het opentherm protocol maar zal zich niet als een isense gedragen. Ik heb zelf een Honeywell Modulation thermostaat en een HL. Ik laat de Honeywell gewoon vrolijk het dagritme bepalen en opwarmen. En wanneer er niemand thuis is overbrug ik met de HL het klokprogramma naar een lagere temperatuur totdat er weer iemand thuis is (beweging sensor).
Dit alles (afwezig heb ik met scripts en domoticz geregeld) omdat Homewizard te kort schiet in logica regels.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Tebbie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:42:
[...]

Nope HL heeft weinig/geen intelligentie. Het verstaat het opentherm protocol maar zal zich niet als een isense gedragen. Ik heb zelf een Honeywell Modulation thermostaat en een HL. Ik laat de Honeywell gewoon vrolijk het dagritme bepalen en opwarmen. En wanneer er niemand thuis is overbrug ik met de HL het klokprogramma naar een lagere temperatuur totdat er weer iemand thuis is (beweging sensor).
Dit alles (afwezig heb ik met scripts en domoticz geregeld) omdat Homewizard te kort schiet in logica regels.
Ok helder ;) Dan heeft het voor mij weinig toegevoegde waarde denk ik, zeker omdat ik onder alles vloerverwarming heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:04
PCJR schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Ok helder ;) Dan heeft het voor mij weinig toegevoegde waarde denk ik, zeker omdat ik onder alles vloerverwarming heb...
Vloerverwarming is lastig en vraagt een totaal ander stookregime als reguliere radiatoren en convector die wij thuis hebben. Wij hebben wel profijt van de HL omdat we gewoon snel kunnen schakelen tussen stoken.
Als ik jou was zou ik eerder hier bij dit topic kijken wat je met je vloerverwarming kan doen:

Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Mmmm... vanmiddag onderweg naar huis en krijg een melding dat de verbinding met de HW verbroken is. Weinig aandacht aan besteed want komt wel meer voor maar dan werkt als gewoon wel.

Avonds wil ik een lamp handmatig uitzetten en kan de app geen verbinding maken. Nu blijkt op de hw het wifi lampje rood te branden. In de handleiding weinig over te vinden wat het kan zijn. Buiten dat de hw geen verbinding maakt met wifi. Iemand hier een idee??

Nb wifi werkt verder wel op alle telefoons en iPad. Wachtwoord is ook niet gewijzigd. Daar ligt het dus niet aan.

Wat extra info wat ik zelf al gedaan heb:
- stroom eraf voor enkele minuten
- reset hw
- opnieuw instellen hw

Ook zie ik na de reset maar af en toe het wifi netwerk Homewizard. Zelfs niet als ik naast de hw sta...

[ Voor 16% gewijzigd door CoachKoos op 21-10-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Soms lukt het de HW niet om wifi te herstellen, dan moet even de prik eraf (HW uit/aan).
Ik heb enkele 'blind spots' waar ik m'n HW niet moet plaatsen, dat kan om centimeters gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-09 11:00
Ik heb een rookmelder fa21rf die af en toe piept hoe weet ik nou welke baterijen er leeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Klik schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:57:
Ik heb een rookmelder fa21rf die af en toe piept hoe weet ik nou welke baterijen er leeg zijn?
Grote kans dat het de AA batterijen zijn :)
Ik geloof wel dat er een logica achter zit, maar bij mij zijn het 9 van de 10x de AA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
CoachKoos schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:25:
Wat extra info wat ik zelf al gedaan heb:
- stroom eraf voor enkele minuten
- reset hw
- opnieuw instellen hw

Ook zie ik na de reset maar af en toe het wifi netwerk Homewizard. Zelfs niet als ik naast de hw sta...
Even een update...het lijkt of de hw alleen mijn wifi niet weet te vinden. Heb m aangesloten op m'n pc en middels de configuration tool proberen te installeren maar die vindt m'n wifi ook niet.

Terwijl alle andere devices van iPhone tot S7 en iPad dat gewoon vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klik schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:57:
1 piep is 9v blok en 3 piepjes zijn de AA batterijen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CoachKoos schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Even een update...het lijkt of de hw alleen mijn wifi niet weet te vinden. Heb m aangesloten op m'n pc en middels de configuration tool proberen te installeren maar die vindt m'n wifi ook niet.

Heb je wellicht 5 GHz only of alleen 802.11 n aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CoachKoos schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Herstarten van je accesspoint/modem.
Hier gebeurt het ook af en toe dat de HW z'n eigen accesspoint niet meer kan vinden, met rood lampje tot gevolg.
Dan eerst accesspoint herstarten en daarna de HW en alles werkt weer.

Het gekke is dat bij zo'n "crash" van het accesspoint het voor kan komen dat alleen maar 1 of een beperkt aantal apparaten niet meer kan verbinden, terwijl andere apparaten nog prima werken via datzelfde accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
martinvdm schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Heb je wellicht 5 GHz only of alleen 802.11 n aan staan?
Heb niets veranderd, zat op de fiets...herstart van m'n modem lijkt de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
TD-er schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

Herstarten van je accesspoint/modem.
Hier gebeurt het ook af en toe dat de HW z'n eigen accesspoint niet meer kan vinden, met rood lampje tot gevolg.
Dan eerst accesspoint herstarten en daarna de HW en alles werkt weer.

Het gekke is dat bij zo'n "crash" van het accesspoint het voor kan komen dat alleen maar 1 of een beperkt aantal apparaten niet meer kan verbinden, terwijl andere apparaten nog prima werken via datzelfde accesspoint.
Herstart van m'n modem lijkt inderdaad de oplossing te zijn. Apart dat het maar 1 apparaat is en toevallig weer m'n HW. Of is dat geen toeval als jij t ook hebt gehad >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het lijkt erop dat de HW een sessie probeert te openen, het accesspoint iets antwoord als "even wachten", gevolgd door "Ben ik weer, wat kan ik voor u doen?".
Maar dat de HW dat interpreteert als "ah, we hebben verbinding" en het accesspoint zoiets heeft van "geen open verbinding, dus ik routeer die pakketjes ook niet".

Maar ik heb het ook al eens gezien bij een laptop, dus mogelijk is het iets algemener dan alleen de (WIFI)firmware van de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarkest
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 20:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen ervaring mee, ik zie daar ook de al oude current cost met z'n bugs :P
De website is weinig consistent, handleidingen in het Engells en filmpjes zijn Roemeens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Moet ik denken aan iets van een stroommeter in mijn ouders huis. Ook een ampère tang in de meterkast met een zender en een soort van mini tablet in een dock in de woonkamer. Sinds dat ding op RTL5 iedere 5 sec een hickup in het beeld.

Bleek na een paar maanden zoeken en kloten dan die zender precies op de freq zat van RTL5 en elke 5 sec de waarde doorstuurde naar die tablet... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
Iemand nog bij de thema avond geweest van HomeWizard 27 oktober. Of misschien al iets vernomen van nieuwe hard of software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
PCJR schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:34:

Ik heb geen 3-standenschakelaar, wel perilex. Ik heb gewoon altijd 1 aanstaan (kan ik uitzetten via HW), 30 minuten stand 3 met een schakelaar in de badkamer (RV sturing vindt ik geen goed plan) en in de nabije toekomst komt er een deurschakelaar op het toilet voor een stand 2, 10 minuten.

(sorry voor de late reply)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb nu ook de nieuwe rookmelder hangen.
Mooi compact kastje met een vervangbaar 3V batterij.
Jammer genoeg zo klein dat hij niet allebei de gaten van de vorige rookmelder overlapt.

Aanmelden appeltje eitje.
Het testen vond ik verder vrij raar. Als je de knop indruk begint hij direct met piepen.
Aantal pieps kloppen wel met wat de gebruiksaanwijzing zegt, maar had verwacht dat hij pas deze pas bij 6 seconde indrukken uitvoerde.
Verder jammer dat er geen testknop meer is in de Homewizard app.

's avonds wel bevestiging gekregen dat hij werkt doordat mijn kroketten in de airfryer flink wat rook creëren.
Subtiel maar hard alarm wat je makkelijk met een druk op de rookmelder 10 minuten kan uitzetten.
Ook gaat mooi mijn verlichting aan door de ingestelde taak.
Denk dat ik de rest van mijn melders ook langzaamaan vervang door deze melder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
Iemand ervaring met de klikaanklikuit amwr 300?
Heb er 2 ingebouwd maar mist heel veel schakelingen.
Heb ook de dimmer variant de amwd 250 en die mist nooit een schakeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de orientatie van de AMWR300 heel anders tov de positie van de HomeWizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Klik schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:10:
Iemand ervaring met de klikaanklikuit amwr 300?
Heb er 2 ingebouwd maar mist heel veel schakelingen.
Heb ook de dimmer variant de amwd 250 en die mist nooit een schakeling
Extra antenne 433mhz zit al op je HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
Heb al antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Homewizard bied nu 868mhz LED lampen aan. Weet iemand het merk en type van deze lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
zal wel van smartwarez afkomen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 14:48
wian schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:07:
Homewizard bied nu 868mhz LED lampen aan. Weet iemand het merk en type van deze lampen?
Smartwares XQ-lite (XQ1600)

http://www.homewizard.nl/...amp-connected-xq1600.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
heb er vanochtend een besteld, dus morgenavond maar eens kijken... vooral het kunnen dimmen is wel mooi...

Pagina: 1 ... 99 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!