Speedy-Andre schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:01:[...]
Zelfde als de HW even zonder prik is geweest als wifi erg slecht ging.
Die laatste zin zou ik toch even aan HW doorspelen, als je dat niet al gedaan hebt.
Dat lijkt mij namelijk een hele belangrijke aanwijzing wat er mis zou kunnen zijn.

Puur gelet op die opmerking zou je namelijk denken dat de HW de toestand van de lamp moet kennen en alleen maar commando's over stuurt die een verandering weergeven en niet een absolute kleurwaarde.
Dus het lijkt mij een hele goede fix wanneer bij aan/uit zetten van de lamp de absolute kleurwaarde gecommuniceerd gaat worden.
Dus ofwel uitlezen uit de lamp, of naar de lamp toe.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat in mijn geval duidelijk is, is dat het fout gaat zodra de HW even geen prik kreeg zoals bij een update (reboot).
De enige andere reden om de prik eraf te halen is langdurige onvindbaarheid van de HW via wifi.
Nu kan hij Hue alleen via wifi synchroniseren en zou je kunnen zeggen dat het blijkbaar bij opstarten fout gaat.
Immers door te synchroniseren blijft de HW draaien en haalt hij de Hue lampen wel goed op.
Nu is mijn netwerk wel ontzettend druk bezet, ik neem vrijwel continu op van een reeks 720p cams en de router heeft gemiddeld 20 apparaten actief in het netwerk.
Aan de andere kant zou je zeggen dat na synchroniseren de lampen goed zijn opgeslagen en dat het na een reboot niet fout zou mogen gaan.
Ik weet niet of hij de lampen bij een reboot ophaalt of dat hij uit gaat van de opgeslagen data ....

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
f.welvering schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:20:
[...]

Mocht je het interessant vinden, https://www.hw-insights.nl hier kan je je hw koppelen en grafieken laten plotten.
De applicatie is nog in ontwikkeling, maar slaat alle grafiek data zelf op, dus als de HW in de war is kloppen deze (voor zover ik heb kunnen ontdekken) nog wel.
Leuk initiatief en ben wel benieuwd.
Alleen ook ik krijg een beetje pijn in mijn buik van de gegevens die aangereikt moeten worden. Gelukkig is de verbinding al https, dus dat scheelt al iets.

Overigens klopt de tekst op de homepage niet helemaal (ja ja...muggezifterij, ik weet het ;) )
"Helaas bewaard de HomeWizard de data slechts voor een vrij korte periode, waardoor er soms te weinig data is voor genoeg inzicht."
De Homewizard bewaart informatie echter onbeperkt, alleen de app's gaan niet meer ver genoeg terug.
Als je de SDkaart uit de homewizard bekijkt, dan zie je alle data van heel lang geleden ook terug (bij mij tot bijna 2,5 jaar geleden, het moment waarop ik mijn HW kocht).
Ik vraag mij daarom wel af wat de HW gaat doen als de SD vol loopt...
(al zal dat eerder gebeuren door de snapshots van camera's...die worden ook niet verwijderd).

Peter

[ Voor 6% gewijzigd door pvkan op 25-08-2016 08:29 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:42
mike123 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:19:
[...]

Dus als ik het goed begrijp geef ik mijn ip adres van mijn HW op, mijn gebruikersnaam en mijn ww.
Jullie gaan dan 1x per?, perd dag mijn HW uitlezen en dat in een database zetten.
Ik kan dan door middel van inloggen op jullie site die database inzien en downloaden naar mijn eiegen pc.
Staat alles in excel of hoe moet ik dat zien?
Ik geef niet altijd maar gewoon mijn gegevens af waarmee een ander bij mij de lampen en de screens kan bedienen. En de kachel bloedheet kan zetten.
Ik kan goed begrijpen dat je hier voorzichtig mee om gaat.

Je meld je aan op de app met je email adres, naam en geeft een gewenst wachtwoord.
Hierna kan je de homewizard toevoegen in de app met ip poort en wachtwoord. (LET OP: de app geeft na het toevoegen soms wat bijzondere error meldingen, dit is na de eerste polling van data opgelost, de bug zelf moet ik nog fixen)

Hiernaa leest de app afhankelijk van het type sensor meerdere malen per dag de data uit.
Zoals het nu is:
- Energy link eens per uur
- Thermometers eens per uur
- Regenmeters eens per dag

Ik doe dit redelijk 'vaak' omdat je dan de vrij recente stats continu hebt op de site.

Vervolgens kan je grafieken inzien en kan je een datum range aangeven.
In de toekomst kan je ook data exporteren naar excel/csv en wie weet nog andere manieren en opties als hier vraag naar is.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

• f.welvering
pvkan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:24:
[...]

Overigens klopt de tekst op de homepage niet helemaal (ja ja...muggezifterij, ik weet het ;) )
"Helaas bewaard de HomeWizard de data slechts voor een vrij korte periode, waardoor er soms te weinig data is voor genoeg inzicht."
True, daarnaast is de data die weergegeven wordt in de apps van hw ook niet erg gedetailleerd meer na een week. Dus hier probeer ik de oplossing voor te maken, en aan te vullen met extra mogelijkheden, wensen hiervoor kan je aangeven.

Het pijn in de buik krijgen van de data uitwisseling kan ik zoals ik aangaf ook beamen, zeker omdat de api ook nog eens plaintext het wachtwoord mee stuurt, hier zou HW nog wel eens iets aan mogen doen.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
dfrenner schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:06:
Ik zit stiekem een beetje naar een homewizard box te kijken...
Nu zie ik dat Somfy RTS ook ondersteund wordt. Toevallig heb ik een rolluik met somfy RTS motor :)
Daarnaast zit ik met de tuinverlichting, waar ik nu een aparte licht/donker sensor voor heb.

Hoe gaat dit precies in zijn werk met lichtschakelaars?
Ik heb namelijk ook dubbele schakelaars, die twee lampen aansturen (wie niet?) en hotelschakelaars die met z'n tweeën één lamp aansturen.

Hoe pakken jullie dit aan?

Eerste setup die ik wil aanpakken is dus de tuinverlichting.
Deze is nu helemaal niet met een schakelaar te bedienen, zit direct op het stroom aangesloten, met een dag/nacht sensor ertussen. Hoe maak ik deze zo goedkoop mogelijk geschikt voor homewizard?
Eventueel met bewegingsmelder ertussen. Is dit systeem dan zo slim, dat ik vanaf 19:00-00:00 uur de verlichting aanzet en daarna over gaat op de bewegingsmelder?

Vervolgens heb je dus lampen in huis, die je met het oog op vakantie zou willen bedienen. Dan kun je dus kiezen voor een unit in de schakelaar zelf? Maar ook een unit waar je de lamp in draait. Welke heeft voor jullie de voorkeur?
Mij lijkt de unit in de schakelaar de voorkeur te hebben, zodat je zowel via de schakelaar iets aan kunt zetten, als via homewizard, toch? Als je kies voor de unit in de lamp, kun je de homewizard onbedoeld overrulen met de schakelaar toch?

Edit:
Is er ook al ervaring met stadswarmte wisselaars en EnergieLink?
somfy rts werkt perfect, heb al een jaar 6 somfy motoren op de hw. (rolluiken en schermen)
wel is het zo dat ik een aanpassing bij een groot luik met openslaand raam hheb gemaakt, middels een magneet schakelaar wordt een relais bekrachtigd wanneer het raam dicht is, bij meer dan 10 graden open, valt het relais af en wordt de voeding naar de somfy onderbroken, dit om evt beschadiging te voorkomen,
mijn luik heeft nl geen auto stop wanneer het tegen obstakels (raam) komt. dat relais dingetje is een gemodificeerde klok timer van de gamma, dat relais erin en de behuizing is nl geschikt hiervoor.

neem een kaku bewegings melder voor buiten, dan gaat alle input via HW, middels tasks kun je schakelaars,licht donker, bewegings schakelaars aan tijdsblokken hangen en dan de tuinverl schakelen.
zet een kaku schakelaar op de voeding naar de tuinverlichting, evt met halverwege een kaku repeater als de afstand te groot wordt. Zo heb ik het gedaan, werkt al een jaar perfect.

Verder zou je de uitgebreide handleidingen van de diverse kaku oplossingen eens kunnen bekijken, daar zie je oplossingen voor wissel en kruis schakelingen evt in combinatie met bestaande schakelaars.
de uiteindelijke oplossing hangt ook af van de ruimte in de (centraal) doos en de ruimte in de lampekap bv ikzelf heb een combinatie van zowat alles wat kaku heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door bhoek op 25-08-2016 10:41 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Speedy-Andre schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:36:
Wat in mijn geval duidelijk is, is dat het fout gaat zodra de HW even geen prik kreeg zoals bij een update (reboot).
De enige andere reden om de prik eraf te halen is langdurige onvindbaarheid van de HW via wifi.
Tja wat zal ik zeggen, de HW is al een hele dag offline en natuurlijk weer net na een update }:O
Straks maar weer de stekker eruit en de kapotte witte Hue lampen herstellen |:(
Waarom typ ik zulke dingen, dan gebeurt het direct ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
De nieuwe homewizard app had ik bij de andere updates staan op de ipad, alles gedownload.
Alleen de homewizard app werkt niet en de rest werkt gewoon wel, op 2x ipad en 1x iphone.
De homewizard app blijft staan op 3.7.0 op de beide ippad's en op de iphone, zijn er nog meer mensen die hier ook last van hebben,
Afbeeldingslocatie: https://i1234.photobucket.com/albums/ff416/catw2/HWapp371-dl_zpsdecohk9t.png
Afbeeldingslocatie: https://i1234.photobucket.com/albums/ff416/catw2/HWapp371_zpsicvz4a2r.png[img]http:

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:25
f.welvering schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:49:
[...]

Ik kan goed begrijpen dat je hier voorzichtig mee om gaat.

Je meld je aan op de app met je email adres, naam en geeft een gewenst wachtwoord.
Hierna kan je de homewizard toevoegen in de app met ip poort en wachtwoord. (LET OP: de app geeft na het toevoegen soms wat bijzondere error meldingen, dit is na de eerste polling van data opgelost, de bug zelf moet ik nog fixen)

Hiernaa leest de app afhankelijk van het type sensor meerdere malen per dag de data uit.
Zoals het nu is:
- Energy link eens per uur
- Thermometers eens per uur
- Regenmeters eens per dag

Ik doe dit redelijk 'vaak' omdat je dan de vrij recente stats continu hebt op de site.

Vervolgens kan je grafieken inzien en kan je een datum range aangeven.
In de toekomst kan je ook data exporteren naar excel/csv en wie weet nog andere manieren en opties als hier vraag naar is.
Dat klinkt allemaal wel leuk. Kan ik het eens gaan bijhouden wat mijn verbruik is. Doe ik nu ook wel maar meestal vergeet ik het en dan is de grafiek weer hopeloos.
Ik kijk het nog even aan en misschien meld ik mij wel aan met mijn HW gegevens.
wbkk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:12:
De nieuwe homewizard app had ik bij de andere updates staan op de ipad, alles gedownload.
Alleen de homewizard app werkt niet en de rest werkt gewoon wel, op 2x ipad en 1x iphone.
De homewizard app blijft staan op 3.7.0 op de beide ippad's en op de iphone, zijn er nog meer mensen die hier ook last van hebben,
[afbeelding]
[afbeelding][img]http:
Ik denk dat de app wel ge-update is maar Homewizard vergeten is het nummertje op te hogen |:(
Ik kan wel gewoon de nieuwe rookmelders kiezen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
wbkk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:12:
Was mij nog niet opgevallen, maar ik heb het ook. In de hw staat de versie vd app nog op 3.7.0
Firmware is wel bijgewerkt.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

ik ben nu bezig om zelf een klein appje te schrijven voor op een goedkope tablet weer te geven (en te schakelen), maar ik loop tegen het probleem aan dat ik niet kan communiceren met de HW.
Ik vraag de URL http://ip:poort/handshake krijg ik netjes een resultaat
code:
1
{"status": "ok", "version": "3.372", "request": {"route": "/handshake" }, "response": {"homewizard": "yes", "version": "3.372", "firmwareupdateavailable": "no", "appupdaterequired": "no", "serial": "<weggehaald voor veiligheid>"}}

maar stuur ik een commando zoals swlist als volgt: http://ip:poort/wachtwoord/swlist krijg ik het volgende resultaat:
code:
1
{"status": "failed", "error": 1, "version": "3.372", "request": {"route": "/swlist" }}

Is er soms iets in de API veranderd in versie 3 van de firmware waar we nog niet van op de hoogte zijn of mis ik ergens anders iets...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nog ff mijn prima wifi ervaring afronden:
Vanmorgen was na de fw update die ik gisteren deed de HW opeens onbereikbaar en dat bleef hij tot ik uit het werk thuis kwam en de prik er weer eens af haalde.
Zoals vermeld vernaggel ik dan een witte Hue lamp, deze krijgt een kleurveld en reageert dan totaal anders.
Als ik dit heb dan verwijder ik de lamp(en) en synchroniseer de Hue lampen opnieuw.
Zéér irritant is dit als de lampen in scenes zitten, want die moet je dan ook nalopen.
Nu ik het 2x achtereen heb gehad (1x na update en 1x na prik eraf vanwege wifi probleem) met de zelfde Hue lamp kan ik wel zeggen dat de bug consistent is.
De crashende wifi begrijp ik ook niet, hij heeft 1 nacht met een nieuwe update gewerkt en het is over.
Alles schakelde in die tijd nog volgens de schema's en alle sensors werden uitgelezen, het is zuiver de wifi die bij mijn HW zomaar blijvend uitvalt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat is het verschil tussen de AWMR-230 Mini inbouw schakelaar en AWMR-300 Mini inbouw schakelaar?

Ik heb nu een schakelaar zitten, waar een hanglamp met ingebouwde dimfunctie inzit en E14 LED lampen (dimbaar) inzitten.

Zo lang de lamp zelf de hele dimfunctie op zich neemt, heb ik toch geen speciale KAKU AWMR unit nodig en volstaat de 230 mini?

Nadeel van de 300 is dat je een blauw draad moet trekken... Dus als het niet nodig is, liever niet...

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 26-08-2016 10:21 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het verschil is dat de 300 ook ledlampen kan schakelen :)
Ik denk dat ledlampen (met name een enkele lamp) met de 230 blijft knipperen als je hem uitschakelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 26-08-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
eagle00789 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:34:
ik ben nu bezig om zelf een klein appje te schrijven voor op een goedkope tablet weer te geven (en te schakelen), maar ik loop tegen het probleem aan dat ik niet kan communiceren met de HW.
code:
1
{"status": "ok", "version": "3.372", "request": {"route": "/handshake" }, "response": {"homewizard": "yes", "version": "3.372", "firmwareupdateavailable": "no", "appupdaterequired": "no", "serial": "<weggehaald voor veiligheid>"}}

maar stuur ik een commando zoals swlist als volgt: http://ip:poort/wachtwoord/swlist krijg ik het volgende resultaat:
code:
1
{"status": "failed", "error": 1, "version": "3.372", "request": {"route": "/swlist" }}

Is er soms iets in de API veranderd in versie 3 van de firmware waar we nog niet van op de hoogte zijn of mis ik ergens anders iets...
Als ik dit commando doe op mijn hw krijg ik netjes een resultaat. Ik heb ook de laatste firmware actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:38:
Het verschil is dat de 300 ook ledlampen kan schakelen :)
Ik denk dat ledlampen (met name een enkele lamp) met de 230 blijft knipperen als je hem uitschakelt.
Maar toch niet als ik enkel de schakelaar aanpas?
De lamp die erachter zit, die regelt toch de dim functie en hoe de ledlamp reageert?

Er is vast wel iemand die een AWMR-230 Mini inbouw schakelaar heeft zitten toch!?

[ Voor 9% gewijzigd door BlakHawk op 26-08-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik neem aan dat als je al een homewizard hebt staan je de aparaten uit het thuisveilig pakket toch ook gewoon daarop kunt aansluiten?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Stampre schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:22:
Ik neem aan dat als je al een homewizard hebt staan je de aparaten uit het thuisveilig pakket toch ook gewoon daarop kunt aansluiten?
Ik ben juist een pakket aan het samenstellen om mijn eerste homewizard te kopen.

Ik wil beginnen met:
- Homewizard
- 2x kaku schakelaar (http://www.homewizard.nl/...bediening-apa2-2300r.html)
- AWMR230 (http://www.homewizard.nl/...w-schakelaar-awmr230.html) Als het even kan deze, omdat je voor de AWMR300 een extra blauw draad moet trekken
- 4x draadloze dimbare LED lampen (http://www.klikaanklikuit...reless-dimmable-led-bulb/)

Die laaste lijken mij ideaal voor tuinverlichting. Daarom ook dimbaar. Als we gaan slapen mogen ze op een lagere nachtstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dfrenner schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:28:
[...]

- 4x draadloze dimbare LED lampen (http://www.klikaanklikuit...reless-dimmable-led-bulb/)

Die laaste lijken mij ideaal voor tuinverlichting. Daarom ook dimbaar. Als we gaan slapen mogen ze op een lagere nachtstand...
Ik ben benieuwd of ze alle vier dezelfde kleur zijn.
In de reviews noemt de een het koud wit en de ander warm wit en er wordt geen lichtkleur door Kaku vermeld.
Ik gok dat het 3000K is en niet het echt warme 2700K.
Als je naar de prijs kijkt dan heb je daar ook Hue lux lampen voor, er is alleen een Hue bridge bij nodig (starterkit) die je ook met de HW kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:15:
Ik ben benieuwd of ze alle vier dezelfde kleur zijn.
In de reviews noemt de een het koud wit en de ander warm wit en er wordt geen lichtkleur door Kaku vermeld.
Ik gok dat het 3000K is en niet het echt warme 2700K.
Als je naar de prijs kijkt dan heb je daar ook Hue lux lampen voor, er is alleen een Hue bridge bij nodig (starterkit) die je ook met de HW kan bedienen.
Die Philips hue set komt uit op 260 euro (set + losse lamp)... Dat is me nogal wat meer dan de 80 euro voor 4 KAKU lampen....

Mij lijkt dat de kleur gelijk is, maar personen het warm of koud licht vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:18:
Wat is het verschil tussen de AWMR-230 Mini inbouw schakelaar en AWMR-300 Mini inbouw schakelaar?

Ik heb nu een schakelaar zitten, waar een hanglamp met ingebouwde dimfunctie inzit en E14 LED lampen (dimbaar) inzitten.

Zo lang de lamp zelf de hele dimfunctie op zich neemt, heb ik toch geen speciale KAKU AWMR unit nodig en volstaat de 230 mini?

Nadeel van de 300 is dat je een blauw draad moet trekken... Dus als het niet nodig is, liever niet...
Wat SPeedy-Andre ook al zegt, die schakelaars waarbij je geen blauwe draad nodig hebt, voeden zichzelf via de aangesloten lamp.
Met gloeilampen is dat prima, maar lampen met een elektrisch circuit, zoals LED-lampen zou dat wel eens een probleem kunnen geven.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
dfrenner schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:57:
[...]

Die Philips hue set komt uit op 260 euro (set + losse lamp)... Dat is me nogal wat meer dan de 80 euro voor 4 KAKU lampen....

Mij lijkt dat de kleur gelijk is, maar personen het warm of koud licht vinden
Andre bedoelt wss dat er ook HUE enkel wit licht zijn ook iets van 20€ per lamp, maar die samenwerken met de HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Repi3 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:58:
[...]

Andre bedoelt wss dat er ook HUE enkel wit licht zijn ook iets van 20€ per lamp, maar die samenwerken met de HUE
Ik zeg ook Hue Lux, dat zijn idd witte van €20 die je ook in een startpakket kan vinden :)
[edit]Of de Hue White, die is nieuwer.

[ Voor 31% gewijzigd door Speedy-Andre op 26-08-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Repi3 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:58:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:06:
Ik zeg ook Hue Lux, dat zijn idd witte van €20 die je ook in een startpakket kan vinden :)
Ohhh okee
Maar hoe zit dat precies met die bridge?

Kan ik ze dan via homewizard wel individueel aansturen?

Ik zie het hier inderdaad, zou me een kleine 40 euro méér kosten (twee extra lampen). Dat is te overzien...
pricewatch: Philips Hue Wit Starterkit E27
TD-er schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:48:
Wat SPeedy-Andre ook al zegt, die schakelaars waarbij je geen blauwe draad nodig hebt, voeden zichzelf via de aangesloten lamp.
Met gloeilampen is dat prima, maar lampen met een elektrisch circuit, zoals LED-lampen zou dat wel eens een probleem kunnen geven.
Hmmm, dat is balen... Hoeveel werk is het trekken van een blauwe draad?

Wat is jullie ervaring met het verbruik van de KAKU units en philips Hue (over het algemeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dfrenner schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:13:

Ohhh okee
Maar hoe zit dat precies met die bridge?

Kan ik ze dan via homewizard wel individueel aansturen?

Wat is jullie ervaring met het verbruik van de KAKU units en philips Hue (over het algemeen)
Voor Hue is er een eigen app als je snel wil starten zonder de HW.
Je kan de Hue bridge met de HW koppelen waarna je elke lamp apart of samen in een scene kan bedienen.
De meeste lampen verbruiken 9W op volle sterkte, standby is ongeveer 0,3W bij Hue White of Lux.
Een Kaku schakelaar of dimmer zit op 0,45W standby.
Met een scene kan je zonsondergang als starttijd gebruiken en dan ook per lamp een dimlevel mee geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:31:
Voor Hue is er een eigen app als je snel wil starten zonder de HW.
Je kan de Hue bridge met de HW koppelen waarna je elke lamp apart of samen in een scene kan bedienen.
De meeste lampen verbruiken 9W op volle sterkte, standby is ongeveer 0,3W bij Hue White of Lux.
Een Kaku schakelaar of dimmer zit op 0,45W standby.
Met een scene kan je zonsondergang als starttijd gebruiken en dan ook per lamp een dimlevel mee geven.
Mijn idee is om het juist met HW (nog aan te schaffen) te gaan gebruiken...
Maar even kijken of het voor zo'n 100 euro extra leuk is om voor de gekleurde lampen te gaan... Voor in de tuin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je geduld hebt heeft Ibood of 1dayfly soms een Hue startpakket voor €150 (3 lampen + bridge) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 22:17
dfrenner schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

Mijn idee is om het juist met HW (nog aan te schaffen) te gaan gebruiken...
Maar even kijken of het voor zo'n 100 euro extra leuk is om voor de gekleurde lampen te gaan... Voor in de tuin...
En je moet je even afvragen wat wil je precies er mee gaan doen. Het kan namelijk zijn dat de HW toch niet zoveel kan als je zou willen en je misschien beter af bent met iets als Domoticz op een PI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
commentator schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:34:
En je moet je even afvragen wat wil je precies er mee gaan doen. Het kan namelijk zijn dat de HW toch niet zoveel kan als je zou willen en je misschien beter af bent met iets als Domoticz op een PI ;)
Het moet iets zijn dat out of de box werkt met veel ondersteuning (kaku, somfy rts).

Ik ben bang dat een pi een te groot tweak gehalte heeft.

Wat ik in eerste instantie wil is stekkerblok van de tv uitschakelen (standby killer), verlichting in de woonkamer slim regelen (winter komt er weer aan) en de tuinverlichting slim regelen, liefst dimbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

f.welvering schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Als ik dit commando doe op mijn hw krijg ik netjes een resultaat. Ik heb ook de laatste firmware actief.
Dan vind ik het wel vreemd dat mijn HW niet het zelfde resultaat terug geeft.
Of kan het zo zijn dat mijn wachtwoord te lang is met 27 tekens (geen speciale tekens alleen (hoofd)letters/cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:25
eagle00789 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:34:
code:
1

code:
1

Bij mij werkt het ook zonder problemen. Ik krijg de hele lijst gewoo te zien.
Ip adres van de provider, ddns adres of het interne adres, allemaal werkt het.
Ik kan wel dezelfde fout genereren die jij krijgt en dat is dmv het invullen van een verkeerd ww.
Dan krijg ik dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eagle00789 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:29:
[...]

Dan vind ik het wel vreemd dat mijn HW niet het zelfde resultaat terug geeft.
Of kan het zo zijn dat mijn wachtwoord te lang is met 27 tekens (geen speciale tekens alleen (hoofd)letters/cijfers
Ik zou idd je wachtwoord eens wijzigen. Zeker bijzondere tekens mogen er niet in zitten dacht ik.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:36
Is de update 3.7.1 voor Android de moeite waard ?
Sinds ik naar 3.7.0 ging kon ik geen taken meer maken of aanpassen met events ifv temperatuursensoren.
In tegendeel zelfs, had er 1 proberen aanpassen en was die gewoon kwijt na saven.
Heb net voor de zomer 4 rolluiken met Somfy extra en kan deze nu lekker NIET automatisch bijsturen.
De rolluiken die ik reeds had vóór die update gaan mooi neer als buitentemperatuur >24°C is na bepaald tijdstip en ik had nog wel enkele bijkomende taken in gedachten voor de andere.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kan met een browser (en de web app) taken aanpassen, gaat het dan ook fout?
Voor zover ik begrijp is de nieuwe firmware bedoeld voor nieuwe apparaten zoals een rookmelder op 868MHz.
Met taken heb ik weinig problemen in Android, of het moet zijn dat hij een keer niet alles ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, bericht was onzinnig. Kan helaas alleen de inhoud wissen. :( 8)7
Moderator, wil je dit svp 'weggooien' ? , dank !

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Grrrrr...
Ik was van plan de Philips hue te kopen voor in de tuin, maar nu blijkt de opening van onze tuinlampen:
https://www.praxis.nl/tui...paallamp-valencia/5250776

Niet groot genoeg te zijn voor de Hue lampen...

Iemand nog een idee voor goedkope tuinlampen (pilaar) waar het wel zal passen, maar niet te duur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

martinvdm schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:04:
[...]

Ik zou idd je wachtwoord eens wijzigen. Zeker bijzondere tekens mogen er niet in zitten dacht ik.
Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd naar iets wat korter is dan 15 tekens en nu werkt het wel. Thx.

Wel jammer dat hier een limiet aan zit...

[ Voor 6% gewijzigd door eagle00789 op 31-08-2016 12:39 ]

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Krijgen meer mensen al een paar dagen geen notifications meer? Op iOS in elk geval hier :(

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:13
Notifiacties komen hier nog gewoon binnen op ios en sms ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Yamahaa op 01-09-2016 12:10 ]

Verwijderd

unconnected schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:05:
Krijgen meer mensen al een paar dagen geen notifications meer? Op iOS in elk geval hier :(
Pas een update gehad?
Kijk eens naar je accountgegevens op de HW, bij 'mijn profiel', daar kan iets gewijzigd zijn.....
bijv. je telefoonnr of telefoonnaam. Mogelijk is je geofencing dan ook niet goed meer ingesteld.

• unconnected
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:26:
[...]
Kijk eens naar je accountgegevens op de HW, bij 'mijn profiel', daar kan iets gewijzigd zijn.....
bijv. je telefoonnr of telefoonnaam.
Het blijven computers he. Ik dacht 'vanavond als ik thuis kom check is alles en reset ik een en ander' en spontaan nu ik net weer thuis kom komt de push weer aan :P grr al dagen was het stil! haha. Thanks voor de tips in elk geval allemaal!

• Stampre
Ongegeneerd schopje :) O-)
Stampre schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:22:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
De rookmelders van homewizard zijn mooi, maar best duur...
50 euro voor deze: http://www.homewizard.nl/...connected-rookmelder.html

Is het de moeite waard en zijn er mogelijkheden om deze goedkoper op de kop te tikken?
Het oude type stond ook op ebay, maar deze kan ik nergens anders terugvinden.

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 05-09-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Niet handig, want nu quote ik de vraag niet :/
De rookmelder en watersensor kan je bij HW kopen, ze werken met 868MHz dus dat moet goed gaan.
De Link werkt ook met 868MHz.
Ik zie de lamp niet bij HW, misschien lopen ze daar achter en moet hij nog in de firmware gezet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:17:
De rookmelders van homewizard zijn mooi, maar best duur...
50 euro voor deze: http://www.homewizard.nl/...connected-rookmelder.html

Is het de moeite waard en zijn er mogelijkheden om deze goedkoper op de kop te tikken?
Het oude type stond ook op ebay, maar deze kan ik nergens anders terugvinden.
Ik heb er één besteld om te testen.
Ik ga hem straks ophalen...

Edit:
Ik hoop dat er in de toekomst wat meer mogelijk is met bijvoorbeeld mijn Itho ventilatiesysteem. Dat werkt ook op 868Mhz.

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 06-09-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:40:
Niet handig, want nu quote ik de vraag niet :/
De rookmelder en watersensor kan je bij HW kopen, ze werken met 868MHz dus dat moet goed gaan.
De Link werkt ook met 868MHz.
Ik zie de lamp niet bij HW, misschien lopen ze daar achter en moet hij nog in de firmware gezet worden :)
Ik was er gister in Noordwijk en heb het nog even nagevraagd. Op dit moment wordt hij enkel in het thuisveilig pakket van interpolis aangeboden. Maar zodra de voorraad voldoende zou zijn, gaan ze die lamp ook los verkopen. Dus dit werk prima met HW samen aldus de beste meneer.
dfrenner schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:45:
Ik heb er één besteld om te testen.
Ik ga hem straks ophalen...

Edit:
Ik hoop dat er in de toekomst wat meer mogelijk is met bijvoorbeeld mijn Itho ventilatiesysteem. Dat werkt ook op 868Mhz.
Ik heb de Rookmelder gisteren getest en opgehangen.
Mooi ding, goed luid geluid, status batterij af te lezen in de app en condities aan te koppelen bij detectie:
Vooralsnog gaat indien er rook wordt gedetecteerd:
- Alle lampen aan
- Rolluik omhoog
- Stekkerblok TV uit

Ik denk dat ik de komende tijd rustig aan deze rookmelders vaker ga kopen om er meer in huis op te hangen. Begane grond hebben we nog niets, eerste verdieping hangt nu dus de connected melder en op zolder hebben we een Ikea melder hangen.

Eerste stap is iedere hal een connected melder plaatsen.
Maar wellicht volgen daarna de slaapkamers ook... Is het echt nodig is alleen de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belangrijkste met die rookmelders is dat ze niet zomaar "om niets" afgaan, midden in de nacht.
Die 433MHz versie deed dat wel als er een stofje/spin voor de sensor zat.
Blijkt wel dat onze dochter een diepe slaper is, want die sliep er doorheen terwijl de melder recht voor haar deur hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zou deze rookmelder minder verstorend werken dan de 433MHz versie?
Er komt steeds meer 868MHz spul en het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit allemaal tijdens een melding niet werkt omdat de rookmelders continu de band bezet houden.
De Flamingo melders zijn een bestaand product dat werkt met de HW en geen eigen ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TD-er schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:34:
Belangrijkste met die rookmelders is dat ze niet zomaar "om niets" afgaan, midden in de nacht.
Die 433MHz versie deed dat wel als er een stofje/spin voor de sensor zat.
Blijkt wel dat onze dochter een diepe slaper is, want die sliep er doorheen terwijl de melder recht voor haar deur hing.
Mede om die reden heb ik er slechts één gekocht om te testen (en de prijs).
Speedy-Andre schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:01:
Zou deze rookmelder minder verstorend werken dan de 433MHz versie?
Er komt steeds meer 868MHz spul en het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit allemaal tijdens een melding niet werkt omdat de rookmelders continu de band bezet houden.
De Flamingo melders zijn een bestaand product dat werkt met de HW en geen eigen ontwerp.
Nou ja het belangrijkste is dat hij bij rook afgaat, dat de lichten door een storing niet aangaan, of het rolluik niet omhoog, vind ik minder van belang.
De brand kan net zo goed in de meterkast beginnen en voordat de rook dan bij de rookmelder is, kan de stroom al zijn uitgevallen. Dus HW is leuk als het werkt, maar belangrijkste is dat ze gekoppeld kunnen worden en dat ze werken bij rook.

Storingen in de zin van vals alarm is natuurlijk heel irritant, maar niet acceptabel bij een rookmelder van deze prijs. Maar hoe snel kom je hierachter?

Wat ik "mis".
Verdere integratie in de app:
- App die aangeeft wanneer de melder getest moet worden
- Melders vanuit de app kunnen testen

Vooral omdat dit eigen ontwerp is, moet dat toch mogelijk zijn?

Oh en jammer dat de actie van de magneetbevestiging op is... Ik had verwacht dat ze daar niet zo'n probleem van maken en deze later nazenden, aangezien het nog steeds op de site vermeld wordt:
http://www.homewizard.nl/...connected-rookmelder.html

Helaas kreeg ik bij een belletje erachteraan (kwam er thuis pas achter dat het er niet bij zat) het antwoord dat het op=op was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Hier al ruim een jaar, misschien al twee jaar de oude rookmelders(433mhz) hangen zonder valse meldingen.
Totaal 9 stuks.
Wel haal ik er af en toe de stofzuiger overheen.
Juist in de slaapkamers van de kinderen met hun laptops en nachtlampjes en stekkerblokken vind ik het belangrijk dat daar rookmelders hangen, want voor dat mogelijke rook op de gang beland wanneer de slaapkamerdeur dicht zit, is het misschien al te laat.
Helaas van de week toch een melding.
Dat bleek een rookmelder op de 1e verdieping op de gang te zijn.
Na dat ding van het plafond gehaald te hebben , zag ik dat de batterij de oorzaak was, en de rookmelder aan de binnenzijde gesmolten was.😲
Het was de 9V batterij van de Gamma.
Rookmelder blijft nu valse meldingen geven en kan dus de bak in.
Gelijk de rest voorzien van merk batterijen. 😨
Totaal kosten plaatje : €110,- , en natuurlijk nog een nieuwe rookmelder. Misschien maar gelijk het nieuwe type.
Is deze te koppelen met het oude type ?
Ik vind het wel fijn dat bij melding alle melders afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
RH Lem schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:10:
Hier al ruim een jaar, misschien al twee jaar de oude rookmelders(433mhz) hangen zonder valse meldingen.
Totaal 9 stuks.
Wel haal ik er af en toe de stofzuiger overheen.
Juist in de slaapkamers van de kinderen met hun laptops en nachtlampjes en stekkerblokken vind ik het belangrijk dat daar rookmelders hangen, want voor dat mogelijke rook op de gang beland wanneer de slaapkamerdeur dicht zit, is het misschien al te laat.
Helaas van de week toch een melding.
Dat bleek een rookmelder op de 1e verdieping op de gang te zijn.
Na dat ding van het plafond gehaald te hebben , zag ik dat de batterij de oorzaak was, en de rookmelder aan de binnenzijde gesmolten was.😲
Het was de 9V batterij van de Gamma.
Rookmelder blijft nu valse meldingen geven en kan dus de bak in.
Gelijk de rest voorzien van merk batterijen. 😨
Totaal kosten plaatje : €110,- , en natuurlijk nog een nieuwe rookmelder. Misschien maar gelijk het nieuwe type.
Is deze te koppelen met het oude type ?
Ik vind het wel fijn dat bij melding alle melders afgaan.
Goede vraag, als je in één keer allemaal gaat vervangen voor nieuw is het een duur geintje.

Dus als dit kan, zou het mooi zijn.

Ik vraag het mij af, omdat de ene 433 is (oud) en de ander 868 (nieuw).

Ik heb ook al jaren 3x een 433 MHz melder hangen. Echter el meerdere keren valse alarmen gehad ook al snachts. Blijkbaar heb ik het zelfde caliber kinderen ala TD-er, want ook de mijne slapen er door heen. Ik heb dan ook de onderlinge koppeling eraf gehaald omdat je anders nooit weet welke problemen geeft aangezien ze dezelfde code zenden en zonder deze koppeling unieke codes hebben. In iig zijn volgens mij de nieuwe rookmelders ook fotosynthetische melders en dus gevoelig voor stof e.d. Ik heb me echter wel laten vertellen dat de sensor aan de zijkant zit wat de foutieve meldingen moet verminderen. Dan nog vind ik ze vrij prijzig, zeker als je de huidige ooit bij de Kruidvat voor dacht iets van 14 euro per 2 stuks gekocht heb. Overigens zit volgens mij als je de rookmelder opent in de app gewoon rechtsboven de knop "test".

[ Voor 17% gewijzigd door martinvdm op 08-09-2016 20:41 ]

• BlakHawk
martinvdm schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:32:
Ik heb ook al jaren 3x een 433 MHz melder hangen. Echter el meerdere keren valse alarmen gehad ook al snachts. Blijkbaar heb ik het zelfde caliber kinderen ala TD-er, want ook de mijne slapen er door heen. Ik heb dan ook de onderlinge koppeling eraf gehaald omdat je anders nooit weet welke problemen geeft aangezien ze dezelfde code zenden en zonder deze koppeling unieke codes hebben. In iig zijn volgens mij de nieuwe rookmelders ook fotosynthetische melders en dus gevoelig voor stof e.d. Ik heb me echter wel laten vertellen dat de sensor aan de zijkant zit wat de foutieve meldingen moet verminderen. Dan nog vind ik ze vrij prijzig, zeker als je de huidige ooit bij de Kruidvat voor dacht iets van 14 euro per 2 stuks gekocht heb. Overigens zit volgens mij als je de rookmelder opent in de app gewoon rechtsboven de knop "test".
Dat is dus wel een voordeel van de nieuwe, je zou moeten zien welke melder alarm geeft.
Maar die testknop zie ik nergens hoor.

dfrenner schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:14:
[...]

Dat is dus wel een voordeel van de nieuwe, je zou moeten zien welke melder alarm geeft.
Maar die testknop zie ik nergens hoor.
Bij die oude zat dat er wel iig.
Main screen. Klik op vlammetje button en kies de rookmelder. Knop rechts bovenin.

Verwijderd

Heb ook al jaren 3x Flamingo 434 Mhz gekoppelde melders hangen. Nooit problemen. In november vervang ik de batterijen en blaas ik er een keer lucht doorheen om evt. stof en insecten eruit te halen. 1x echt alarm gehad (worstebroodjes in de oven verkoold :( ) en op de HW is precies te zien welke dat was.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb de Ring Video Doorbell Pro besteld , alleen nu is mijn vraag is het nog mogelijk tussen de bedrading de Klik aan Klik uit ACDB-7000B Drukknopzender te plaatsen ? deze gebruik ik nu als er dan aangebeld wordt gaat er verlichting bij mijn voordeur aan

weet iemand hoe ik dit zou kunnen aansluiten om de Ring samen te laten werken met de Homewizard via de ACDB-7000B Drukknopzender ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zou eens hier kijken wat er mogelijk is :)
De Kaku signaalgever werkt met een potentiaalvrij contact, 2 draadjes die je tegen elkaar houdt.
Op deze draadjes staat een kleine spanning, ik denk dat je alleen iets kan doen als de Ring Pro een extra bel kan bedienen/voeden en daar dan een klein relais op schroeven ipv een bel of desnoods bij die bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Speedy-Andre schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:55:
Ik zou eens hier kijken wat er mogelijk is :)
De Kaku signaalgever werkt met een potentiaalvrij contact, 2 draadjes die je tegen elkaar houdt.
Op deze draadjes staat een kleine spanning, ik denk dat je alleen iets kan doen als de Ring Pro een extra bel kan bedienen/voeden en daar dan een klein relais op schroeven ipv een bel of desnoods bij die bel.
ik had al wat van dat soort filmpjes bekeken, ik heb geen bestaande vaste deurbel, de bedrading wel, zoals ik het daar lees/zie op het filmpje gaat de stroom door de deurbel heen naar de ring maar hoe dan de bel af gaat begrijp ik niet helemaal als er altijd spanning door heen gaat ook om de ring te voeden ?

ik zat ook aan een relais te denken maar als je die er tussen zet krijgt de ring volgens mij geen voeding meer ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist gelezen dat klik aan klik uit nu ook led dimbare e27 lampen heeft met zeer warme kleur 2200k en gu10 spots met 2700k. Iemand ervaring met de nieuwe lampen van kaku? Biedt zeker wel potentie icm Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
martinvdm schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:14:
Zojuist gelezen dat klik aan klik uit nu ook led dimbare e27 lampen heeft met zeer warme kleur 2200k en gu10 spots met 2700k. Iemand ervaring met de nieuwe lampen van kaku? Biedt zeker wel potentie icm Homewizard.
De reviews lijken positief, zouden deze nu al door de HW te bedienen en dimmen zijn? Of zou de HW nog een update moeten krijgen om de juiste taal te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Volgens mij zijn deze NIET met de HW te bedienen!

HW krijgt binnen enkele weken hun eigen lampen (die ze nu al bij thuisveilig pajkket aanbieden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dfrenner schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:10:
[...]

Volgens mij zijn deze NIET met de HW te bedienen!

HW krijgt binnen enkele weken hun eigen lampen (die ze nu al bij thuisveilig pajkket aanbieden)
Als ze dan ook zulke mooie warm witte lampen verkopen zou mooi zijn.

• unconnected
<wishful thinking mode> zou homewizard nu ook homekit ondersteuning gaan bieden nu IOS 10 zulke mooie features daar voor bied? :P

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik kan vanuit IOS 10 prima mijn HW bedienen met deze tool als mediator tussen IOS en HW in.

https://www.npmjs.com/package/homebridge-homewizard

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 10:49
Ik heb deze vraag gesteld bij HomeWizard, maar ze zijn al 1,5 week bezig met het antwoord (gaven ze wel netjes aan). Ze hebben de vraag nu bij de leverancier neergelegd.

Weet iemand hier toevallig het antwoord?

Ik heb een Actaris watermeter. Op de site bij de lijst met compatibele watermeters bij de Itron Cyble Sensor staat de Actaris niet, maar op de Knowledge Base staat de Actaris wel bij de Itron.

Is de Itron nu wel of niet compatibel?

Verwijderd

CoachKoos schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:28:
Ik heb deze vraag gesteld bij HomeWizard, maar ze zijn al 1,5 week bezig met het antwoord (gaven ze wel netjes aan). Ze hebben de vraag nu bij de leverancier neergelegd.
.........
Beetje vreemd, vind ik. Als HW in de knowledge base aangeeft dat het compatibel is, dan kunnen ze die vraag toch zelf beantwoorden? Of heeft iemand anders dat in hun kb gezet? En wat is er zo moeilijk aan, HW kan dat toch gewoon met zo'n meter checken? (Leen zo'n ding van de fabrikant, zou ik zeggen. Die heeft er toch belang bij als zijn potentiële markt groter wordt....)

• CoachKoos
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:19:
[...]

Beetje vreemd, vind ik. Als HW in de knowledge base aangeeft dat het compatibel is, dan kunnen ze die vraag toch zelf beantwoorden? Of heeft iemand anders dat in hun kb gezet? En wat is er zo moeilijk aan, HW kan dat toch gewoon met zo'n meter checken? (Leen zo'n ding van de fabrikant, zou ik zeggen. Die heeft er toch belang bij als zijn potentiële markt groter wordt....)
Ik vind het ook raar. Op zoek naar een pulsemeter die geschikt is keek ik eerst bij de diverse pulsemeters en zie mijn watermeter niet staan. Kijk ik voor algemene info in de KB, staat mijn watermeter er wel bij.

Ergens moet die info vandaan komen...ga m ook niet bestellen eer ik weet of die compatibel is.

Moest ook een foto sturen van mijn watermeter :9 Wacht het nu maar vol spanning af..
stormfly schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:40:
Ik kan vanuit IOS 10 prima mijn HW bedienen met deze tool als mediator tussen IOS en HW in.

https://www.npmjs.com/package/homebridge-homewizard
Ik draai dit ook al tijden met volle tevredenheid maar native ondersteuning zou beter zijn. Scheelt ook weer een Linux servertje.

LED lampen met dergelijk lage kleurtemperatuur hebben vaak een hele beroerde CRI.
Probeer dan maar eens een fatsoenlijke foto te maken met je mobiel in dat licht of een beetje natuurlijke kleurafdruk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
martinvdm schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:58:
[...]

Ik draai dit ook al tijden met volle tevredenheid maar native ondersteuning zou beter zijn. Scheelt ook weer een Linux servertje.
ja precies, homewizard zou dat prima zelf kunnen ondersteunen toch? ik wilde het draaien op mijn synology nas, maar die arm-chip was te oud :/ dan zou ik er weer een raspberry pi bij kunnen zetten. leuk voor de hobby, maar allemaal zo'n overkill :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
unconnected schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:37:
[...]

ja precies, homewizard zou dat prima zelf kunnen ondersteunen toch? ik wilde het draaien op mijn synology nas, maar die arm-chip was te oud :/ dan zou ik er weer een raspberry pi bij kunnen zetten. leuk voor de hobby, maar allemaal zo'n overkill :+
Ik draai ook HomeBridge op een PI. Harmony-Homebridge plugin erop.
Nu is alles te bedienen met Siri. Siri: "Zet TV Kijken aan" en de tv gaat aan, receiver aan, verlichting 's avonds aan met de juiste kleuren (voor film kijken een andere kleuren natuurlijk :) )

Status opvragen aan Siri qua temperatuur in de kamers van het huis.
Siri: zet de cv op 21 graden.

Maar ook is alles bedienen via de nieuwe Woning app van iOS10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Ik heb hue lampen in mijn woonkamer. Om deze te kunnen schakelen heb ik gisteren een homewizard geinstaleerd (met 433hz antenne mod).

Ik heb een scene aangemaakt met 11 zigbee lampen (3 hue en 8 innr spots), gekoppeld aan een klik aan klik uit schakelaar.

Het schakelen gaat echter extreem traag. Dit is echt niet te doen. Zie dit filmpje: YouTube: Hue lampen schakelen via KaKu via Homewizard

Wanneer ik de Philips schakelaar gebruik schakelt alles gewoon tegelijkertijd.
Zie: YouTube: Hue en Innr lampen schakelen met Hue Switch

Via homewizard (app of kiku) probeert hij 1 voor 1 de lampen te schakelen en duurt het soms meer dan 30 seconde om mijn lampen aan te zetten. Hoe kan ik dit proces versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ nils_vdg: Zigbee aangestuurd door een HW? Wil je eens uitleggen hoe je e.e.a. hebt geconfigureerd?

• CoachKoos
f.welvering schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:20:
[...]

Mocht je het interessant vinden, https://www.hw-insights.nl hier kan je je hw koppelen en grafieken laten plotten.
De applicatie is nog in ontwikkeling, maar slaat alle grafiek data zelf op, dus als de HW in de war is kloppen deze (voor zover ik heb kunnen ontdekken) nog wel.
Ik krijg weer de melding "Whoops, looks like something went wrong." als ik in gelogd ben.

Heb nu een Energylink, dus wil die info ook graag zien...maar zie nu helemaal niets :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.welvering
CoachKoos schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:46:
[...]

Ik krijg weer de melding "Whoops, looks like something went wrong." als ik in gelogd ben.

Heb nu een Energylink, dus wil die info ook graag zien...maar zie nu helemaal niets :P
Ja, het verversen van de sensoren gaat nog niet automagisch, ik heb dit nu even met het handje gedaan.
Als alles goed gaat zou de app vanaf nu je data verzamelen en kan je dit inzien.

• Stampre
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen. Ik heb een KAKU stopcontat en ik wil eigenlijk dat deze Always on is zodat de lamp handmatig aan en uit gezet kan worden (ja ik weet he, maar dat wil mijn vriendin) Dit moet eigenlijk alleen bij preset home. Wanneer ik de preset op away zet is deze uit en gaat hij enkel op gezette tijden aan. Met de gebruikte settings gaat de KAKU bij mij iedere keer uit.

• Yamahaa
Misschien heeft het stopcontact meerdere codes aangeleerd en schakelt hij ook op een ander commando uit? om dat uit te sluiten: Alles uit geheugen legen en alleen dat commando aanleren dat van toepassing is.

Of hij gaat uit omdat dat de opdracht is als je het huis op away zet.....dan moet je natuurlijk bij thuiskomst wel in de taak zetten dat hij de het stopcontact weer aanzet....bij het commando thuis....

[ Voor 33% gewijzigd door Yamahaa op 22-09-2016 14:42 ]

• Stampre
Ik gebruik away alleen bij vakantie verder mag hij altijd op home staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 07:58
Vraagje, als je niets hebt op het gebied van energiemonitoring en domotica, op welk systeem kan je dan het best instappen? Homewizard of het systeem van Apple? Thuis hebben we alles Apple dus ik neig naar Apple, maar vind het systeem van Homewizard ook erg mooi. Misschien dat er een gekleurd antwoord komt omdat ik mijn vraag hier stel.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Roofingburner schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:44:
Vraagje, als je niets hebt op het gebied van energiemonitoring en domotica, op welk systeem kan je dan het best instappen? Homewizard of het systeem van Apple? Thuis hebben we alles Apple dus ik neig naar Apple, maar vind het systeem van Homewizard ook erg mooi. Misschien dat er een gekleurd antwoord komt omdat ik mijn vraag hier stel.

Alvast bedankt.
Zoek voor jezelf wat HomeKit en wat HomeWizard voor jou kan ondersteunen.
Bij mij was het feit dat mijn cv te bedienen is en de kaku's die ik al had, de reden om voor homewizard te kiezen. HomeKit ondersteund bij mij thuis alleen de Hue lampen.

Na wat knutselen, ondersteunt homekit via homebridge ook alle devices aangesloten op homewizard .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Daar komt nog bij dat je met de energylink echt veel kan monitoren. Ik heb daar mijn watermeter op. Mijn slimme meter, zonnepanelen enz een fantastische tool waar ik naast al het schakelen en domotica zo veel lol aan heb. Maar inderdaad kijk en vergelijk....

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 15:39
Hulliee schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:28:
[...]

Na wat knutselen, ondersteunt homekit via homebridge ook alle devices aangesloten op homewizard .
Dat klinkt interessant. Ik merk dat ik HomeKit gebruik voor mijn hue lampen en mijn homewizard steeds minder. Hoe krijg je bovenstaande voor elkaar?

• Hulliee
  • Niet online
chippie777 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:12:
[...]

Dat klinkt interessant. Ik merk dat ik HomeKit gebruik voor mijn hue lampen en mijn homewizard steeds minder. Hoe krijg je bovenstaande voor elkaar?
Ik heb op m'n raspberry pi HomeBridge draaien. Dat is, zoals de naam al aangeeft, een brug tussen HomeKit en homewizard. Door homebridge worden al je homewizard apparaten bekend gemaakt bij HomeKit en dus in de nieuwe Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 15:39
@Huliee: thx, daar ga ik mijzelf eens in verdiepen. Zou mooi zijn wanneer dit ook op een Synology NAS zou draaien.

[ Voor 38% gewijzigd door chippie777 op 25-09-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de week een Apple Watch gekocht en ook de Homewizard app geïnstalleerd. Wat een lachertje. Uitsluitend de status kun je wijzigen naar Thuis, Away etc. Verder kun je er niks mee, geen informatie, geen sensoren, schakelaars. Wat mij betreft nog ruimte voor veel verbetering. Nu maar via Homebridge met Apple HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort met HomeWizard aan de slag.
Helaas blijkt mijn Somfy zonnescherm niet te koppelen omdat hij een IO en geen RTS motor heeft. Niets aan te doen (voor alsnog).
Wel heb ik een andere vraag waar ik het antwoord nog nergens heb kunnen vinden.

Ik heb net een KaKu AWMD-250 dimmer achter de schakelaar van mijn keukenverlichting gemonteerd. Werkt uitstekend, ook met de bestaande vaste schakelaar (aan/uit/dimmen).
Nu wil ik er ook 1 voor de lamp van mijn eettafel gebruiken, maar deze kan ik niet achter de schakelaar monteren (volgens de handleiding) omdat het een dubbele schakelaar betreft.
Wanneer ik de dimmer in het plafond monteer, dan werkt de bestaande schakelaar niet meer, toch?
Is hier een oplossing voor? Bijvoorbeeld een andere manier van aansluiten?

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:24:
Helaas blijkt mijn Somfy zonnescherm niet te koppelen omdat hij een IO en geen RTS motor heeft. Niets aan te doen (voor alsnog).
Wel heb ik een andere vraag waar ik het antwoord nog nergens heb kunnen vinden.

Ik heb net een KaKu AWMD-250 dimmer achter de schakelaar van mijn keukenverlichting gemonteerd. Werkt uitstekend, ook met de bestaande vaste schakelaar (aan/uit/dimmen).
Nu wil ik er ook 1 voor de lamp van mijn eettafel gebruiken, maar deze kan ik niet achter de schakelaar monteren (volgens de handleiding) omdat het een dubbele schakelaar betreft.
Wanneer ik de dimmer in het plafond monteer, dan werkt de bestaande schakelaar niet meer, toch?
Is hier een oplossing voor? Bijvoorbeeld een andere manier van aansluiten?
Volgens mij kan dat wel... ik heb zelf een dimmer en een aan uit zender gekoppeld aan een dubbele schakelaar in de muur.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:24:
Met een asun-650 kun je dit wel oplossen!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

PCJR schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:58:
[...]

Volgens mij kan dat wel... ik heb zelf een dimmer en een aan uit zender gekoppeld aan een dubbele schakelaar in de muur.
Dank je voor je reactie!
Ik zie inderdaad een mini inbouw zender voor achter een dubbele schakelaar. Heb ik meteen maar besteld.
Stom, ik moet even verder denken dan mijn neus langs is :-)
miel schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:47:
[...]

Met een asun-650 kun je dit wel oplossen!
Mijn zonnescherm heeft geen vaste schakelaar, maar alleen een afstandsbediening. Dit draadloze protocol van Somfy (IO Homecontrol) kan niet met HW gekoppeld worden. Voor zover ik kan zien kan er bij dit scherm niet een vaste schakelaar tussen, maar alleen draadloze schakelaars van Somfy.
Ik las ook het volgende:
http://homewizard-users.p...ning-voor-bediening-somfy

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 16:14 ]

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 16:15 ]

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:07:
[...]

Dank je voor je reactie!
Ik zie inderdaad een mini inbouw zender voor achter een dubbele schakelaar. Heb ik meteen maar besteld.
Stom, ik moet even verder denken dan mijn neus langs is :-)

[...]

Als de zender een schakel/maak/verbreek contact heeft zou je gewoon elke wandschakelaar kunnen aansluiten. Wel goed de 220 er dan van gescheiden houden natuurlijk. Ik heb er 2 (een zender naar een andere plafonddoos met een ontvanger en een dimmer waarbij de 220v functie wel behouden blijft) ingebouwd, (ik heb 3 dozen; 1x 220v stekker, 1x lege doos en 1x dubbel wandschakelaar)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino7421
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-04-2021
Hoi,

Ik las net een stukje over het verbeteren van het zenden en ontvangen van de HW, daar werd een antenne of een stukje draad op de orginele antenne gesoldeerd, maar.... Kun je geen amplifier tussen de antenne hangen? Draadje van de orginele antenne naar een amplifier en dan een externe antenne? Ben geen electronica man dus is maar een idee.....
Zou voor mij op dit moment een hele uitkomst zijn want mijn rolluiken aan de voorkant doen het niet meer, ik moet een handzender op ongeveer 30cm houden en dan reageren de asun 650's pas, zijkant en achterkant van het huis werken nog prima op de HW....waarschijnlijk een storend signaal van iemand, directe buren hebben niks veranderd, buren overkant zou kunnen, zijn meer type flodder en hebben problemen met mijn bewakingscamera dus wellicht moedwillig jammen....

Grtz

Ron

[ Voor 72% gewijzigd door pino7421 op 03-10-2016 19:08 . Reden: Te weing tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een actieve versterker kan natuurlijk wel, maar dat is nogal complex omdat 'ie zowel de ontvangst- als zend-richting moet versterken.

En een antenne meer richtingsgevoelig maken (wat je doet door een draadje eraan te solderen) werkt effectief ook als een "versterking" voor zowel zenden als ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Voor 433 hoeft er geen data terug en voor dat stuk best een goed idee....trapje er achter met hoogfrequent torretje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hulliee schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:54:
[...]

Ik heb op m'n raspberry pi HomeBridge draaien. Dat is, zoals de naam al aangeeft, een brug tussen HomeKit en homewizard. Door homebridge worden al je homewizard apparaten bekend gemaakt bij HomeKit en dus in de nieuwe Home app.
chippie777 schreef op zondag 25 september 2016 @ 09:25:
@Huliee: thx, daar ga ik mijzelf eens in verdiepen. Zou mooi zijn wanneer dit ook op een Synology NAS zou draaien.
Ik ben daar eens een gans weekend mee bezig geweest maar kreeg het maar niet in orde :(
iemand goeie blog?
of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Repi3 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

[...]

Ik ben daar eens een gans weekend mee bezig geweest maar kreeg het maar niet in orde :(
iemand goeie blog?
of tips?
Ik heb de aanwijzingen uit dit topic gehaald.
Begonnen met http://www.iculture.nl/ni...i-raspberry-pi-homebridge

Overigens merkt ik dat de software niet bug vrij is en homebridge soms crasht. Ik laat homebridge via crontab regelmatig opnieuw starten.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulliee op 04-10-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Yamahaa schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:05:
Voor 433 hoeft er geen data terug en voor dat stuk best een goed idee....trapje er achter met hoogfrequent torretje...
Volgens mij echt wel terug: hoe lees de HW bijvoorbeeld de temperatuur dan uit?
Ik denk dat je bedoeld dat 433 geen bevestiging stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulliee schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:56:
[...]

Volgens mij echt wel terug: hoe lees de HW bijvoorbeeld de temperatuur dan uit?
Ik denk dat je bedoeld dat 433 geen bevestiging stuurt.
Idd geen bevestiging. Het blijft dus eenrichtingsverkeer al dan niet de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:50:
[...]

Idd geen bevestiging. Het blijft dus eenrichtingsverkeer al dan niet de andere kant op.
... al dan niet de andere kant op.
En dat is nou juist de moeilijkheid >:)
Pagina: 1 ... 98 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!