Ik zit stiekem een beetje naar een homewizard box te kijken...
Nu zie ik dat Somfy RTS ook ondersteund wordt. Toevallig heb ik een rolluik met somfy RTS motor
Daarnaast zit ik met de tuinverlichting, waar ik nu een aparte licht/donker sensor voor heb.
Hoe gaat dit precies in zijn werk met lichtschakelaars?
Ik heb namelijk ook dubbele schakelaars, die twee lampen aansturen (wie niet?) en hotelschakelaars die met z'n tweeën één lamp aansturen.
Hoe pakken jullie dit aan?
Eerste setup die ik wil aanpakken is dus de tuinverlichting.
Deze is nu helemaal niet met een schakelaar te bedienen, zit direct op het stroom aangesloten, met een dag/nacht sensor ertussen. Hoe maak ik deze zo goedkoop mogelijk geschikt voor homewizard?
Eventueel met bewegingsmelder ertussen. Is dit systeem dan zo slim, dat ik vanaf 19:00-00:00 uur de verlichting aanzet en daarna over gaat op de bewegingsmelder?
Vervolgens heb je dus lampen in huis, die je met het oog op vakantie zou willen bedienen. Dan kun je dus kiezen voor een unit in de schakelaar zelf? Maar ook een unit waar je de lamp in draait. Welke heeft voor jullie de voorkeur?
Mij lijkt de unit in de schakelaar de voorkeur te hebben, zodat je zowel via de schakelaar iets aan kunt zetten, als via homewizard, toch? Als je kies voor de unit in de lamp, kun je de homewizard onbedoeld overrulen met de schakelaar toch?
Edit:
Is er ook al ervaring met stadswarmte wisselaars en EnergieLink?