Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:48:
[...]

Dat plaatje ziet er wel heel erg gaaf uit.... Alleen moet ik dan aardig wat aanschaffen denk ik.... Ik heb nu een slimme energie en een slimme gas meter..... Kan ik die beiden aansluiten op de energylink? Daarnaast heb ik zonnenpanelen, dus daar zou dan een kW/h meter tussen moeten...

dan ben ik dus 130 euro + installatie kwijt voor mooie grafiekjes op dagbasis, die ik nu ook al heb (slimmemeterportal + app van de zonnepanelen....)...

Keuzes......
Zoiets? d:)b (Even gestitched)
Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/z1h1knas5/image.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 16-07-2016 10:24 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred B
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:02
@Kijkmijnou
Je hebt gelijk. PV-systeem moet via een kWh-meter op de S-poort van de HomeWizard zijn aangesloten.
Ging hier eigenlijk automatisch vanuit.

Ik hou ook mijn waarden in een spreadsheet bij. Wordt een soort hobby om te doen. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred B
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:02
@martinvdm
Bij mij is de waarde van de omvormer altijd iets hoger dan de waarde van de HomeWizard. Lijkt logischer in verband met het verlies van 'stroom' in de kabel tussen converter en kWh-meter/stroomnet en eigen verbruik van de converter. Zal wel aan de kwaliteit/ijking van de kWh-meters liggen, dat dit niet bij iedereen hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fred B schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:45:
@martinvdm
Bij mij is de waarde van de omvormer altijd iets hoger dan de waarde van de HomeWizard. Lijkt logischer in verband met het verlies van 'stroom' in de kabel tussen converter en kWh-meter/stroomnet en eigen verbruik van de converter. Zal wel aan de kwaliteit/ijking van de kWh-meters liggen, dat dit niet bij iedereen hetzelfde is.
Ik heb het met de Homewizard eigen kWh meter gehad en heb er nu eentje van ABB, die het ook heeft. Blijft apart

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige wat soms nog wel eens 'fout' gaat is het berekenen van het "live" netto verbruik in huis wanneer de opbrengst van de zonnepanelen schommelt. (wisselend bewolkt)
Dat komt omdat het meet-moment van de PV en de 'slimme meter' niet precies gelijk zijn.
Maar totaal over de dag gemeten gaat het prima.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Iemand een idee? Ik krijg mijn push notificaties niet meer werkend op mijn iPhone (bijv. indrukken deurbel). De iPad werkt nog zonder issues... Heb de app al een keer verwijderd, de notificaties opnieuw aangemaakt en gelinked aan de iPhone maar niks nada noppes...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:45
je plaatje is stuk helaas...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:02:
[...]

Werkt prima hier, maar tweakimg.net heeft tegenwoordig ook een AAAA-record, dus als je IPv6 zou moeten hebben alleen niet helemaal goed werkend, dan zou het kunnen dat 'ie niet laad.
Helaas heb ik hier (werk) geen IPv6 aan staan, dus ik kan de werking via IPv6 niet testen. Via IPv4 werkt het in elk geval
Kijk anders even via test-ipv6.com of je IPv6 hebt en of het werkt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:02:
[...]

Gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Dat had ik niet moeten zien :-) nu wil ik het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:55
Inmiddels via HW support een persoonlijke firmware update gekregen die bizarre ouput waarden negeert.
Weet niet of dit een de grote main stream zal volgen (denk het wel).
Tebbie schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:18:
Leuk allemaal dat van Energylink maar merk toch dat er wat problemen kunnen komen. Met name wanneer bijvoorbeeld de HW een powercord reset moet krijgen. Eens in de zoveel tijd wordt mijn HW erg traag en reageert soms helemaal niet meer via de app. Met als gevolg een powercord reboot. Nu laatst dat moeten doen en nu is grafiek met S1 helemaal over de *piep*. Je kan zelf dit nniet herstellen of rare data aanpassen wat wel een tekortkoming is.

[afbeelding]

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:37:
Iemand een idee? Ik krijg mijn push notificaties niet meer werkend op mijn iPhone (bijv. indrukken deurbel). De iPad werkt nog zonder issues... Heb de app al een keer verwijderd, de notificaties opnieuw aangemaakt en gelinked aan de iPhone maar niks nada noppes...
Niemand?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:13
JB en Tebbie. Werkt hier allemaal naar behoren . Doe trouwens elke nacht een powerreset geen enkel probleem met energylink data en alle poorten zijn druk bezet.

Voor notificatie zou ik echt even hw contacten..er gaat iets mis, wellicht "onderwater"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Uiteindelijk bleek dat mijn iPhone niet meer geregistreerd was. Vaag want in de notificatie taken stond mijn device nog keurig. Bij thuiskomst nog eens testen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor52
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-03-2024
Beste..
ik ben nieuw op dit forum en heb de volgende vraag:
ik heb als alarmsysteem Electronics Line® Prime 868MHz (was eerst essent alarm), zie pahedomotica.nl.
Op zich prima, maar voor aansturing van homeautomation, werkt dit systeem alleen met het X10 protocol.
Ik wil het liefste het alarmsignaal gebruiken om daar een homewizard mee aan te sturen (en bijv al mijn verlichting via klik-aan-klik-uit aanzetten en aan/uit/aan enz laten zetten)

Heeft iemand een idee?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 23:55
sailor52 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:35:
Beste..
ik ben nieuw op dit forum en heb de volgende vraag:
ik heb als alarmsysteem Electronics Line® Prime 868MHz (was eerst essent alarm), zie pahedomotica.nl.
Op zich prima, maar voor aansturing van homeautomation, werkt dit systeem alleen met het X10 protocol.
Ik wil het liefste het alarmsignaal gebruiken om daar een homewizard mee aan te sturen (en bijv al mijn verlichting via klik-aan-klik-uit aanzetten en aan/uit/aan enz laten zetten)

Heeft iemand een idee?
Bedankt.
Ik ben bang dat dit niet mogelijk is... alhoewel, dit blijft Tweakers natuurlijk. Even hypothetisch:
Als je alarmsysteem een extern alarm uitgang heeft (voor een extra sirene bijvoorbeeld), dan "weet" je wanneer het alarm afgaat. Als je dit signaal op een of andere manier kan omzetten naar een klik-aan-klik-uit schakelaar signaal (dus wordt er een "aan" signaal gestuurd als je alarm af gaat). Vervolgens kan je met een scene/taak alle lampen aan doen.

Gewoon een idee, het lastigste is denk ik het omzetten naar een KaKu signaal :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:36:
[...]

Gewoon een idee, het lastigste is denk ik het omzetten naar een KaKu signaal :)
Dat laatste is juist totaal niet lastig.
Zodra je een LED aan kunt sturen, kun je een optocoupler schakelen en dus een KAKU deurbel aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09 14:23
Opnieuw aanbieding op iBood.nl
http://www.ibood.com/home...ppelbare-rookmelders.html

Merk: Flamingo by Elro
Type: 3-pack draadloos koppelbare rookmelders (FA21RF)
Prijs: € 32,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:36
Als je iet of wat van uitgang hebt kan je er ook wel eenvoudig een relais mee schakelen en deze dan bvb een AWMT-003 laten schakelen. Ietske meer rechttoe rechtaan dan via optocoupler ,voor de mindere electronici in het forum. Optocoupler en daarachter eventueel thysristor natuurlijk ook mogelijk. Losse electronische componenten nog steeds goedkoper maar pak meer tweaking d:)b
TD-er schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:47:
[...]

Dat laatste is juist totaal niet lastig.
Zodra je een LED aan kunt sturen, kun je een optocoupler schakelen en dus een KAKU deurbel aansturen.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een relais schakelen kost redelijk wat stroom. Een LED kan vaak al met 10 - 20 mA.
Voorbeeld-schakeling
Afbeeldingslocatie: http://td-er.nl/wp-content/uploads/2014/05/deurbel-schema.png
Maar volgens mij kun je hiermee ook wel een AWMT-003 schakelen, al heb ik dat nog nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die het nog niet gezien hebben; de nieuwe rookmelder incl. Led lamp en 868mhz 2-weg communicatie.

Afbeeldingslocatie: https://static.homewizard.net/media/catalog/product/cache/1/image/1800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/8/6/868-cavius-smartwares-rookmelder1.1465463888.png
http://www.homewizard.nl/...connected-rookmelder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Dank je wel niet gezien. Lijkt me mooi ding.....prijs lijkt concurerend ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu maar hopen dat dit niet een "optische rookmelder" is, zoals die 433 MHz varianten, die al afgaan als er een spinnetje langsloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik denk het toch wel. Ze maken meerdere (elro) melders en deze zijn ook optisch. Lijkt mij in productie ook het meest simpele te maken.
Ze maken de ingangen wel klein dus moet klein spinnetje zijn.......als de HF maar niet te storings gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:14:
Nu maar hopen dat dit niet een "optische rookmelder" is, zoals die 433 MHz varianten, die al afgaan als er een spinnetje langsloopt.
Het is naar mijn weten een foto-elektrische melder. Deze schijnt wel aan de zijkant te zitten waardoor minder stof gevoelig zou zijn. Mijn oude 433 melders gaan denk ik maar eens in de prullenbak. Vannacht weer spontaan afgegaan en ze vreten batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere vraag. Aangezien de Homwizard ondersteuning biedt voor een IP schakelaar zou je natuurlijk een ethernet gebaseerde schakelaar moeten kunnen bedienen. Als namelijk het 433 MHz protocol niet toereikend is, bijv ivm afstand dan zou het ideaal zijn om op basis van ethernet iets aan of uit te schakelen. Iemand ervaring met een bepaalde ethernet gebaseerde schakelaar voor 220v, liefst DIN rail? Volgens mij moet die dan HTTP get en post ondersteunen voor Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
martinvdm schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:21:
Voor degene die het nog niet gezien hebben; de nieuwe rookmelder incl. Led lamp en 868mhz 2-weg communicatie.

[afbeelding]
Iemand een idee wat voor batterij erin gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:15:
[...]

Toevallig vandaag gevraag aan support van Homewizard. Wacht even op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
AFR-060 Fitting schakelaar

Is dit bijvoorbeeld ook in het zwart verkrijgbaar? Lamp is door heen te kijken en volledig zwart, beetje zonde om daar een witte fitting in te draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Gupje360 op 27-07-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
@gupje..zwart spuiten? Is prima te doen. Maar anders niet de fitting schakelen maar het stopcontact....of de stekker. Lijkt me nl ook niet mooi als de lamp doorzichtig is om die extra (al dan niet zwarte) fitting te zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
@martin. Goeie vraag ..maar waarom trouwens dinrail. Enige wat ik hier schakel met ip (via hw) zijn diverse sonos aparaten. Dat gaat trouwens perfect. However..met benieuwd naar je bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamahaa schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:56:
@martin. Goeie vraag ..maar waarom trouwens dinrail. Enige wat ik hier schakel met ip (via hw) zijn diverse sonos aparaten. Dat gaat trouwens perfect. However..met benieuwd naar je bevindingen...
Naja din rail hoeft niet per se. Zag devices van Kmtronic. Vraag me af of dat werkt. Hebben zowel tcp als Udp devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
AH even snel gekeken..leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:15:
[...]

De rookmelder wordt van stroom voorzien door een vervangbare 3v CR123A lithium batterij. Deze zou 5 jaar mee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:21
martinvdm schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:32:
[...]

De rookmelder wordt van stroom voorzien door een vervangbare 3v CR123A lithium batterij. Deze zou 5 jaar mee moeten gaan.
En de 868Mhz transmitter/receiver wordt ook gevoed via die voedingsbron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:56:
[...]

En de 868Mhz transmitter/receiver wordt ook gevoed via die voedingsbron?
Er wordt in de handleiding niet gesproken over een andere batterij dan genoemde. Dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09 14:23
martinvdm schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:21:

[afbeelding]
Helaas al weer offline gehaald blijkbaar.
Is niet meer terug te vinden op de site. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:28
elot schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Kwamen er zeker achter dat die niet werkte 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elot schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Zover ik begreep was men zelf al verbaasd dat het op de site stond. Ik denk dat eerst de nieuwsbrief moet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:12:
Andere vraag. Aangezien de Homwizard ondersteuning biedt voor een IP schakelaar zou je natuurlijk een ethernet gebaseerde schakelaar moeten kunnen bedienen. Als namelijk het 433 MHz protocol niet toereikend is, bijv ivm afstand dan zou het ideaal zijn om op basis van ethernet iets aan of uit te schakelen. Iemand ervaring met een bepaalde ethernet gebaseerde schakelaar voor 220v, liefst DIN rail? Volgens mij moet die dan HTTP get en post ondersteunen voor Homewizard.
Vond deze https://www.antratek.nl/webrelay-single-relay-input-module
Is mooie smalle DIN Rail en met HTTP get zou dit toch moeten werken denk ik. Ideaal als je dus iets met de hw wilt schakelen maar de reikwijdte van 433 te wensen over laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentacle1
  • Laatst online: 17-08 14:31
Hallo ik heb 2x een AWMT-230 1x in de Wc en de andere in de Badkamer beide sturen een ACM-3500 aan die op zijn beurt de afzuiger in werking stelt. Dit werkt perfect.
Nu wil ik het graag zo schakelen zodra iemand de "Badkamer" gebruikt ( ventilator aan ) en iemand gebruikt de WC ( ventilator aan ) dat zodra de wc vrij is er er geen "ventilator uit" signaal word gegeven. En ook andersom niet.
Is dit mogelijk ?
Ik ben al met scene's aan het stoeien geweest maar krijg het niet aan de gang.

Het lukt me om vanuit de "wc" ervoor te zorgen dat de Ventilator aangaat zodra het licht uit is , maar dan moet ik naar boven lopen om via de badkamerschakelaar de ventilator uit te zetten :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:18:
[...]

Vond deze https://www.antratek.nl/webrelay-single-relay-input-module
Is mooie smalle DIN Rail en met HTTP get zou dit toch moeten werken denk ik. Ideaal als je dus iets met de hw wilt schakelen maar de reikwijdte van 433 te wensen over laat.
Dat is een best wel prijzige oplossing.
Daarvoor kun je ook een R'pi neerzetten met een optocoupler op een pinnetje die een relais schakelt.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 31-07-2016 14:54 . Reden: Even quote erin gezet omdat het door post erboven anders niet meer klopte. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:37:
Dat is een best wel prijzige oplossing.
Daarvoor kun je ook een R'pi neerzetten met een optocoupler op een pinnetje die een relais schakelt.
Ben het volledig met je eens. Het is prijzig. Je zou idd met een raspberry pi en een DIN rail behuizing iets meer kunnen maar moet eerlijk zeggen dat ik daar ook geen expert in ben. Nu kom ik een heel eind over het algemeen. Kun je me een PM sturen met zaken wat ik nodig zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PM is jammer voor mensen die hetzelfde tegenkomen, maar heel simpel gezegd, heb je een webservertje nodig (Apache bijvoorbeeld) die luistert naar URLs.
Je zou eens kunnen kijken naar Django. Is misschien een beetje overkill, maar is wel heel simpel te gebruiken.
Django is een framework bovenop Python.
Als je de deze tutorial een beetje doorwerkt heb je een heel globaal idee van wat je met Django kunt.

De stappen die je nodig hebt om een IP-switch te maken in Django is:
- urls.py een url bedenken waarmee je een view-class aanroept
- views.py waarin je een class maakt die de betreffende Python code aanroept om een pin hoog te zetten.

Op zo'n pin zet je (via een weerstand) een optocoupler, die een relais aanstuurt, of gelijk een solid-state relais.
Let wel dat een solid-state relais altijd op de 0-doorgang schakelt, dus alleen geschikt voor wisselspanningen schakelen.

Dat is ruwweg alles wat je nodig hebt.
Als je dat met een Pi-zero doet, denk ik dat je het heel gek moet doen, wil je meer dan 50 euro kwijt zijn. (incl wifi module dus)

En als je toch Django hebt draaien, kan die ook URLs aanroepen op de HW, dus kun je het vrij uitgebreid maken als je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 31 juli 2016 @ 15:06:
PM is jammer voor mensen die hetzelfde tegenkomen, maar heel simpel gezegd, heb je een webservertje nodig (Apache bijvoorbeeld) die luistert naar URLs.
Je zou eens kunnen kijken naar Django. Is misschien een beetje overkill, maar is wel heel simpel te gebruiken.
Django is een framework bovenop Python.
Als je de deze tutorial een beetje doorwerkt heb je een heel globaal idee van wat je met Django kunt.

De stappen die je nodig hebt om een IP-switch te maken in Django is:
- urls.py een url bedenken waarmee je een view-class aanroept
- views.py waarin je een class maakt die de betreffende Python code aanroept om een pin hoog te zetten.

Op zo'n pin zet je (via een weerstand) een optocoupler, die een relais aanstuurt, of gelijk een solid-state relais.
Let wel dat een solid-state relais altijd op de 0-doorgang schakelt, dus alleen geschikt voor wisselspanningen schakelen.

Dat is ruwweg alles wat je nodig hebt.
Als je dat met een Pi-zero doet, denk ik dat je het heel gek moet doen, wil je meer dan 50 euro kwijt zijn. (incl wifi module dus)

En als je toch Django hebt draaien, kan die ook URLs aanroepen op de HW, dus kun je het vrij uitgebreid maken als je zou willen.
Thanks. Heb nog wel ergens een Pi op de plank liggen, ik zal me er eens in verdiepen. Nu nog een paar uit extra in elke dag stoppen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
Iemand al gespeeld met ALED-2709, want ik krijg hem niet aangesloten op mijn Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Is er iemand die een werkende oplossing heeft voor het exporteren van de Homewizard data naar een externe database?

Ik zit b.v. te denken aan een RPi met daarop MySQL waarin de dag data van alle sensoren bewaard worden om zo op later tijdstippen toch een gedetailleerde analyse te kunnen doen.

Nu ben ik al wel bezig geweest met deze https://github.com/rvdvoorde/class.homewizard.php
Nu heb ik wel de info van de temperatuur sensoren maar krijg die vervolgens niet in een database geïmporteerd doordat mijn kennis van PHP hier onvoldoende is.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:42
avdl72 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:13:
Is er iemand die een werkende oplossing heeft voor het exporteren van de Homewizard data naar een externe database?

Ik zit b.v. te denken aan een RPi met daarop MySQL waarin de dag data van alle sensoren bewaard worden om zo op later tijdstippen toch een gedetailleerde analyse te kunnen doen.

Nu ben ik al wel bezig geweest met deze https://github.com/rvdvoorde/class.homewizard.php
Nu heb ik wel de info van de temperatuur sensoren maar krijg die vervolgens niet in een database geïmporteerd doordat mijn kennis van PHP hier onvoldoende is.
Ik ben recentelijk met zo iets begonnen om de data van mijn zonnepanelen bewerkbaar te maken.
Echter is dit nu nog een heel basic applicatie, mijn intentie is wel om het open te stellen voor de wereld zodat je je eigen hw hier in kan plaatsen.
Ik zou hierin dus ook de data kunnen opnemen van andere bronnen dan de zonnepanelen.

Het gaat jou voornamelijk om de weer data?

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
martinvdm schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 18:12:
je hebt pm.
ik heb het al een jaar wekend, met een kmtronic ip-udp controlled relay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
f.welvering schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:15:
[...]

Ik ben recentelijk met zo iets begonnen om de data van mijn zonnepanelen bewerkbaar te maken.
Echter is dit nu nog een heel basic applicatie, mijn intentie is wel om het open te stellen voor de wereld zodat je je eigen hw hier in kan plaatsen.
Ik zou hierin dus ook de data kunnen opnemen van andere bronnen dan de zonnepanelen.

Het gaat jou voornamelijk om de weer data?
Hoi,
Het gaat bij mij voornamelijk om de weer en energylink data.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
avdl72 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:30:
[...]

Hoi,
Het gaat bij mij voornamelijk om de weer en energylink data.
Dan hebben we denk ik goeie raakvlakken aangaande de data waar we wat mee willen.
Zijn er voor jou nog specifieke wensen in hoe je dat data wilt gaan tonen/verwerken/opvragen?
Dan kan ik hier ook nog rekening mee houden bij de ontwikkeling.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Niet online
f.welvering schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:05:
[...]

Dan hebben we denk ik goeie raakvlakken aangaande de data waar we wat mee willen.
Zijn er voor jou nog specifieke wensen in hoe je dat data wilt gaan tonen/verwerken/opvragen?
Dan kan ik hier ook nog rekening mee houden bij de ontwikkeling.
Niet bepaald.
Ik wil de data opvragen vanuit een webpagina waar een datum range opgeef en vervolgens de dienst van Google gebruik om de grafieken te maken.
Waar ik wel meezit is het eventueel uitbreiden of aanpassen van de sensoren zonder dat de database of script aangepast moet worden. Dit lijkt me echt een uitdaging om dat flexibel te krijgen.

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:25
Gupje360 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:41:
Iemand al gespeeld met ALED-2709, want ik krijg hem niet aangesloten op mijn Homewizard.
Ja, ik, vandaag. Maar krijg er ook geen leven in met de Homewizard. Sterker nog, met een normale afstandbediening krijg ik hem ook niet aan de praat. Gaat wel netjes knipperen om te koppelen maar doet daarna niks.
De afstandbediening die ik gebruik is nog met zo'n keuze schijf. En er staat in de handleiding dat hij werkt met alle Klikaanklikuit afstandbedieningen.

Doet hij het bij jouw al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupje360
mike123 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:47:
[...]

Ja, ik, vandaag. Maar krijg er ook geen leven in met de Homewizard. Sterker nog, met een normale afstandbediening krijg ik hem ook niet aan de praat. Gaat wel netjes knipperen om te koppelen maar doet daarna niks.
De afstandbediening die ik gebruik is nog met zo'n keuze schijf. En er staat in de handleiding dat hij werkt met alle Klikaanklikuit afstandbedieningen.

Doet hij het bij jouw al wel?
Nee, lees dat hij sowieso niet met een code systeem werkt.

Maar ga gewoon een afstandbediening aanschaffen. Kunnen mensen die op mijn huis passen ook een keer gebruik maken van mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Gupje360 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:23:
[...]

Nee, lees dat hij sowieso niet met een code systeem werkt.

Maar ga gewoon een afstandbediening aanschaffen. Kunnen mensen die op mijn huis passen ook een keer gebruik maken van mijn huis.
Ik heb hier thuis ook een APA3-1500 en daar reageert hij ook niet op.
Dat van die ouderwetse afstandbedieningen had ik op de pagina van kaku zelf gelezen bij de reviews.
Met die schijven en letters zouden niet werken.
Maar met de HW krijg ik hem ook niet aan de praat.
Is het jouw wel gelukt?

[ Voor 5% gewijzigd door mike123 op 12-08-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 14:48
Net een nieuwsbrief van KlikAanKlikUit met leuke nieuwtjes!

Inbouwschakelaars voor wissel- of hotelschakeling
Geniet van extra thuiscomfort met deze twee inbouwschakelaars zonder daar je huidige wandschakelaars voor te moeten vervangen. De perfecte oplossing om draadloos schakelen toe te voegen aan een bestaande wissel- of hotelschakeling.
Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/59d49c093b89105bf7aa100ad/images/a68bd9d3-1346-411b-8226-0c3b5f5ce9fb.jpg

Draadloze buiten wandschakelaars
De twee nieuwe water-resistente (IP44) wandschakelaars voor buitengebruik zijn nu verkrijgbaar in winkels en online. Ideaal voor lange zomeravonden. De draadloze wandschakelaars werken met alle KlikAanKlikUit-ontvangers (via het automatisch codesysteem). Ondanks dat ze ontworpen zijn voor buitengebruik, kunnen ze uiteraard ook binnenshuis gebruikt worden. Plaats de draadloze schakelaars op vrijwel ieder oppervlakte.
Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/59d49c093b89105bf7aa100ad/images/ea37fd5a-c20d-49cb-9e79-685b9be6fbae.png

Volledige nieuwsbrief: http://us4.campaign-archi...d=b59aba4aff&e=7d19d2bd4f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterverbeek
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-03-2022
Goede middag,

Weet niet of ik hier mijn vragen kan stellen, met heel veel interesse lees ik hier over meerdere smarthome controllers en domotica systemen maar zie inmiddels aardig door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een nieuw domotica systeem, ben nu in het bezit van een KAKU ICS 1000 en stuur hier verschillende lampen naar tevredenheid mee aan maar wil het systeem uitbreiden en gezien onze woning word op dit moment grondig word verbouwd dus ik heb nu nog alle mogelijkheden om bedrading ed aan te leggen indien noodzakelijk.

Ik wil een domotica systeem aanschaffen en heb de volgende wensen:

-Ik wil graag een terugmelding hebben, dus dat je kan zien of er een lamp aan of uit is en of er een deur open of dicht zit.
-Er moet een alarmsysteem op kunnen, ik twijfel of ik dat met draadloze of bedrade deurcontacten wil aansluiten of met een binnenruimte detectie.
-Er moeten 3 camera's op aangesloten kunnen worden.
-Ik zou graag de verlichting er mee aansturen maar ook de verlichting met een bedrade (dimmer) kunnen bedienen
-Rookmelders door hele woning op het systeem aangesloten
-Eventueel de zonnescreens bedienen zou ook wenselijk zijn maar niet belangrijk.

Na enig speurwerk denk ik dat de Fibaro Home center 2 voor mij wel de beste keuze is maar voor ik overga tot aanschaf hiervan en mijn woning hierop aan ga passen vraag ik me af of er hier misschien iemand is die antwoord kan geven op de gestelde vragen of mij tips kan geven in mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouterverbeek schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:16:
Goede middag,

Weet niet of ik hier mijn vragen kan stellen, met heel veel interesse lees ik hier over meerdere smarthome controllers en domotica systemen maar zie inmiddels aardig door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een nieuw domotica systeem, ben nu in het bezit van een KAKU ICS 1000 en stuur hier verschillende lampen naar tevredenheid mee aan maar wil het systeem uitbreiden en gezien onze woning word op dit moment grondig word verbouwd dus ik heb nu nog alle mogelijkheden om bedrading ed aan te leggen indien noodzakelijk.

Ik wil een domotica systeem aanschaffen en heb de volgende wensen:

-Ik wil graag een terugmelding hebben, dus dat je kan zien of er een lamp aan of uit is en of er een deur open of dicht zit.
-Er moet een alarmsysteem op kunnen, ik twijfel of ik dat met draadloze of bedrade deurcontacten wil aansluiten of met een binnenruimte detectie.
-Er moeten 3 camera's op aangesloten kunnen worden.
-Ik zou graag de verlichting er mee aansturen maar ook de verlichting met een bedrade (dimmer) kunnen bedienen
-Rookmelders door hele woning op het systeem aangesloten
-Eventueel de zonnescreens bedienen zou ook wenselijk zijn maar niet belangrijk.

Na enig speurwerk denk ik dat de Fibaro Home center 2 voor mij wel de beste keuze is maar voor ik overga tot aanschaf hiervan en mijn woning hierop aan ga passen vraag ik me af of er hier misschien iemand is die antwoord kan geven op de gestelde vragen of mij tips kan geven in mijn keuze.
Ik zou je even wenden tot het fibaro topic. Indien terugkoppeling wenst dan is Homewizard voor wat betreft de 433 MHz sensoren en schakelaars geen goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Vandaag update van de HW app op android met ondersteuning voor de nieuwe 868 MHz rookmelders, zie ze alleen nog niet op de site. Hebben er volgens mij heel even opgestaan een aantal weken geleden.

Had trouwens wat aparts in de HW app, weet nu niet of het aan de update van de de app ligt of aan mijn nieuwe versie van Android (6.01):

Voorheen als de HW app werd geopend als deze nog gecached in het RAM stond dan zag je even de oude temperatuur waardes maar na aanklikken van een temperatuur/thermometer sprong deze dan naar de actuele temperatuur. Vandaag zag ik toevallig na het aanklikken van de thermometer dat de aangegeven temp lager was dan de grafiek op het meest recente/rechtse punt.
Ook bij het aanklikken en weer terug op de temperatuur blijft de oude/foute waarde op het scherm. Pas na een taskkill van de app en weer opnieuw starten stond de actuele temperatuur er weer. Benieuwd of andere dit ook ervaren.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
De app/HW is zooo traag de laatste weken he... Android hier. Voorheen een half jaar terug toen ik begon met HW ging het best OK, maar nu duurt het 15 sec voordat de omlaag knop ingedrukt is op het scherm, van bv. een rolluik, en dan 5 sec hierna gaat pas het rolluik naar onder. Dit is al op wifi in huis. Op 4g buitenshuis nog erger.

Het is dat ik mezelf hierop aanpas...maar iemand anders kan hier dus niet mee overweg die dit even om te proberen in handen krijgt.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Yamahaa
Balen. Op ios merk ik iig geen verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 18-08-2016 12:16 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij is de app soms ook traag, binnen 5 sec zie je pas dat de ingedrukte knop is bijgewerkt en dat is dd heel erg traag.
Nu is de HW wel een oud bakkie met een matige 54Mb/s wifi chip waardoor hij in veel routers de allerlaagste prioriteit krijgt.
Bij mij is het zelfs het enige device dat nog met 54Mb/s werkt en zie je dat de Asus router moeite heeft om dat kanaal paraat te houden (de firmware adviseert zelfs om dit uit te schakelen).
Nu belast ik het netwerk wel zwaar met een hele batterij aan ipcams waar ik opnames van maak, maar geen enkel ander apparaat heeft zo veel vertraging als de HW :/
Ik heb zelfs een tijdje een los AP speciaal voor de HW in de lucht gehad om de router te ontlasten |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• PCJR
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:37:
Bij mij is de app soms ook traag, binnen 5 sec zie je pas dat de ingedrukte knop is bijgewerkt en dat is dd heel erg traag.
Nu is de HW wel een oud bakkie met een matige 54Mb/s wifi chip waardoor hij in veel routers de allerlaagste prioriteit krijgt.
Bij mij is het zelfs het enige device dat nog met 54Mb/s werkt en zie je dat de Asus router moeite heeft om dat kanaal paraat te houden (de firmware adviseert zelfs om dit uit te schakelen).
Nu belast ik het netwerk wel zwaar met een hele batterij aan ipcams waar ik opnames van maak, maar geen enkel ander apparaat heeft zo veel vertraging als de HW :/
Ik heb zelfs een tijdje een los AP speciaal voor de HW in de lucht gehad om de router te ontlasten |:(
Heeft dat nut een los AP?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In de zin dat dit AP bedraad aan de router zit wel, nadeel is dat de ip-reeks van het AP afwijkt van de router.
Je moet dan even opletten als je ip commando's in de HW gebruikt.
Bij mij werkte de HW soepeler, maar 2 ip reeksen ging me wel tegenstaan dus nu kreunt de router wat meer :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• PCJR
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:00:
[...]

In de zin dat dit AP bedraad aan de router zit wel, nadeel is dat de ip-reeks van het AP afwijkt van de router.
Bij mij werkte de HW soepeler, maar 2 ip reeksen ging me wel tegenstaan dus nu kreunt de router wat meer :)
Hm dan laat ik eht zo, ik heb een Asus 68u ofzoiets, moet dat ding aankunnen. T ligt aan de HW...

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:00:
[...]

Hoezo 2 reeksen? Je kan op de eerste router, dhcp inschakelen en op de andere uitzetten; deze een vast ip geven in de reeks van de eerste router

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hulliee schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:04:
[...]

Hoezo 2 reeksen? Je kan op de eerste router, dhcp inschakelen en op de andere uitzetten; deze een vast ip geven in de reeks van de eerste router
Nou ja, ik heb een beetje apart ding als AP gebruikt en die heeft beperkte mogelijkheden.
Hij is eigenlijk bedoeld om lokale opslag (usb) via wifi beschikbaar te stellen.
Met een speciaal AP heb je die beperkingen niet, maar deze had ik niet liggen.

Hulliee schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:04:
[...]

Inderdaad, vrijwel alle routers/accesspoints hebben zo'n optie, waarbij de accesspoint als bridge ingesteld kan worden.
Sommige Linksys dingen hebben de meest kromme omschrijving ooit erbij staan, namelijk dat 'ie in "router" mode moet staan om aan te geven dat deze niet een router is, maar dat er elders een router in het netwerk zit. :X 8)7 |:(

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat AP dingetje van mij kreeg wel een normale ip van de router, maar ik had weinig keus met wifi dat het ding op zijn beurt deed.
Daarbij liep hij na 3 dagen vast en was ik de HW kwijt, meestal als ik niet thuis was natuurlijk :F
Even de voeding eraf halen ging niet omdat hij met een interne batterij nog een paar uur aan bleef.
Voordeel was dat hij erg zuinig werkt, ik had geen zin om een oudere Netgear router als AP in te zetten met bijna 10W verbruik :/
Mijn conclusie is dat het met een echt AP goed kan werken en dat je dan de router kan ontlasten.

• mike123
mike123 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:00:
[...]

Ik heb hier thuis ook een APA3-1500 en daar reageert hij ook niet op.
Dat van die ouderwetse afstandbedieningen had ik op de pagina van kaku zelf gelezen bij de reviews.
Met die schijven en letters zouden niet werken.
Maar met de HW krijg ik hem ook niet aan de praat.
Ondertussen na een beetje heen en weer emailen naar klik aan klik uit helpdesk de lamp omgeruild bij de Gamma.
Nieuwe lamp meegenomen en deze kon ik zonder problemen koppelen met een AYCT-102 en met de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Net een firmware update gehad... En het is ineens sneller heb ik het idee... Iemand anders positieve ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 12:28
miel schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:52:
Net een firmware update gehad... En het is ineens sneller heb ik het idee... Iemand anders positieve ervaringen?
Spontane firmware update? Of vanwege een melding bij HW?

Welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Dazzie schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:09:
[...]

Spontane firmware update? Of vanwege een melding bij HW?

Welke versie?
Spontaan.. Versie 3.372 heb ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hier ook een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Inderdaad een update :) eens kijken wat het brengt

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Vandaag een mooi Cresta DTX-320 weerstationnetje met buitenthermometer gekocht. Volgens het forum hier moesten de TX-320 sensors uitgelezen kunnen worden. Alle kanalen al geprobeerd, blijft geen data. Iemand zelfde thermometer met oplossing (batterijen ook al vervangen).

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb een paar dagen geleden ook een update van de app gehad, android versie, en dat is 3.7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Stampre schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:12:
Vandaag een mooi Cresta DTX-320 weerstationnetje met buitenthermometer gekocht. Volgens het forum hier moesten de TX-320 sensors uitgelezen kunnen worden. Alle kanalen al geprobeerd, blijft geen data. Iemand zelfde thermometer met oplossing (batterijen ook al vervangen).
Hij lijkt niet op de tx-320 buitenvoeler die ik ken en ik lees dat hij ook een dcf ontvanger bevat die het weerstation van de tijd voorziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.watwordthetweer.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/x/tx320_203_350x350.jpg

In de beschrijving staat dat hij alleen temperatuur meet, het is gewoon een ander ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
miel schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:52:
Merk geen snelheids verschil, ergo al mijn energie grafiekjes zijn weer naar de kl*ten na de update.
900000kwh yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Speedy-Andre schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:15:
[...]

Hij lijkt niet op de tx-320 buitenvoeler die ik ken en ik lees dat hij ook een dcf ontvanger bevat die het weerstation van de tijd voorziet.

[afbeelding]

In de beschrijving staat dat hij alleen temperatuur meet, het is gewoon een ander ding :)
Die dus dan niet werkt? Ondanks dat hij wel wordt gevonden maar geen data weergeeft? :F

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Tebbie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:34:
[...]

Merk geen snelheids verschil, ergo al mijn energie grafiekjes zijn weer naar de kl*ten na de update.
900000kwh yeah right.
Mocht je het interessant vinden, https://www.hw-insights.nl hier kan je je hw koppelen en grafieken laten plotten.
De applicatie is nog in ontwikkeling, maar slaat alle grafiek data zelf op, dus als de HW in de war is kloppen deze (voor zover ik heb kunnen ontdekken) nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Stampre schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

Die dus dan niet werkt? Ondanks dat hij wel wordt gevonden maar geen data weergeeft? :F
Als het protocol afwijkt doordat hij ook de tijd doorgeeft kan ik me dat wel voorstellen.
Zo'n setje kost €15, er zijn 'echte' tx-320 sensors te vinden voor minder (TFA o.a.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
f.welvering schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:20:
[...]

Mocht je het interessant vinden, https://www.hw-insights.nl hier kan je je hw koppelen en grafieken laten plotten.
De applicatie is nog in ontwikkeling, maar slaat alle grafiek data zelf op, dus als de HW in de war is kloppen deze (voor zover ik heb kunnen ontdekken) nog wel.
Ik ga kijken!

"Whoops, looks like something went wrong."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Tebbie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

Ik ga kijken!

"Whoops, looks like something went wrong."
Ah, Whoops.
Was vergeten een check er in te zetten of er al een homewizard gekoppeld was,
Je zou er nu bij moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
f.welvering schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Ah, Whoops.
Was vergeten een check er in te zetten of er al een homewizard gekoppeld was,
Je zou er nu bij moeten kunnen.
Nee nog steeds niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Ook weer gefixed, dit helpt mij al een heel stuk verder met de ontwikkeling van de applicatie.
Mocht je nog meer problemen tegen komen, of iemand anders die het wil gebruiken dan hoor ik dit graag.

Ik hoor natuurlijk ook graag wat je van de applicatie zelf vind, ik weet het is nog vrij basic!

[ Voor 12% gewijzigd door f.welvering op 23-08-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 10:49
f.welvering schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Ook weer gefixed, dit helpt mij al een heel stuk verder met de ontwikkeling van de applicatie.
Mocht je nog meer problemen tegen komen, of iemand anders die het wil gebruiken dan hoor ik dit graag.

Ik hoor natuurlijk ook graag wat je van de applicatie zelf vind, ik weet het is nog vrij basic!
Ik zie dat je (logischerwijs) ook je IP en password moet opgeven. Jullie gaan nu toch niet opeens met mijn verlichting of verwarming lopen spelen!? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
CoachKoos schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:09:
[...]

Ik zie dat je (logischerwijs) ook je IP en password moet opgeven. Jullie gaan nu toch niet opeens met mijn verlichting of verwarming lopen spelen!? >:)
Haha dat zou wat zijn, we gaan dat zeker niet doen!
De wachtwoorden van de hw worden encrypted opgeslagen in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
f.welvering schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

Ik neem aan ook "salted"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
Ja klopt, er loopt een cron die het zoutje kent zodat hij de api kan aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 19:18:
Dat AP dingetje van mij kreeg wel een normale ip van de router, maar ik had weinig keus met wifi dat het ding op zijn beurt deed.
Daarbij liep hij na 3 dagen vast en was ik de HW kwijt, meestal als ik niet thuis was natuurlijk :F
Even de voeding eraf halen ging niet omdat hij met een interne batterij nog een paar uur aan bleef.
Voordeel was dat hij erg zuinig werkt, ik had geen zin om een oudere Netgear router als AP in te zetten met bijna 10W verbruik :/
Mijn conclusie is dat het met een echt AP goed kan werken en dat je dan de router kan ontlasten.
klopt bijmij. ik heb 2 ap welke ook 2.4 bg enabled hebben. al lange tijd stabiele verbinding. ik had eerst
een decicated ap met aparte ssid voor de hw op 5 meter afstand, de signaalsterkte was toen en nu ook, -37 dbi en dat zorgt ookvoor een stabiele verbinding. ik had ooit gedacht om een coax met verzwakker tussende hw en dedicated wifi router te verbinden ipv de wifi stub antennes, dan heb je geen interferentie van de drukke 2.4 ghz band.
maar dit is nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
[...]

daarom zou het mooi zijndat je acls in de hw kan instellen, dus meerdere usernamen metbijbehorende rechten.
bv huisgenoten geef je ook de app, maar kunnen danniet (per ongeluk) de config overhoop halen, of zoals indit geval veilig meedoen met dit soort geweldige initiatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bhoek schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

daarom zou het mooi zijndat je acls in de hw kan instellen, dus meerdere usernamen metbijbehorende rechten.
bv huisgenoten geef je ook de app, maar kunnen danniet (per ongeluk) de config overhoop halen, of zoals indit geval veilig meedoen met dit soort geweldige initiatieven.
Yep absoluut mee eens. De simpele Foscams kunnen dat zelfs en laat Homewizard de Foscams nou breed omarmen, ze zouden het zelf idd ook moeten hebben. Een viewer account en daarmee de data uploaden of andere connecties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weet niet of het ook in de oude firmware zat, maar zie in de nieuwe 3.372 firmware iig de mogelijkheid om de nieuwe Smartwares Rookmelders (868mhz) toe te voegen en tevens een Gekleurde Led lamp. In de Shop is de rookmelder ook weer terug voor 49,95 en tijdelijk met gratis bevestigingsset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zit stiekem een beetje naar een homewizard box te kijken...
Nu zie ik dat Somfy RTS ook ondersteund wordt. Toevallig heb ik een rolluik met somfy RTS motor :)
Daarnaast zit ik met de tuinverlichting, waar ik nu een aparte licht/donker sensor voor heb.

Hoe gaat dit precies in zijn werk met lichtschakelaars?
Ik heb namelijk ook dubbele schakelaars, die twee lampen aansturen (wie niet?) en hotelschakelaars die met z'n tweeën één lamp aansturen.

Hoe pakken jullie dit aan?

Eerste setup die ik wil aanpakken is dus de tuinverlichting.
Deze is nu helemaal niet met een schakelaar te bedienen, zit direct op het stroom aangesloten, met een dag/nacht sensor ertussen. Hoe maak ik deze zo goedkoop mogelijk geschikt voor homewizard?
Eventueel met bewegingsmelder ertussen. Is dit systeem dan zo slim, dat ik vanaf 19:00-00:00 uur de verlichting aanzet en daarna over gaat op de bewegingsmelder?

Vervolgens heb je dus lampen in huis, die je met het oog op vakantie zou willen bedienen. Dan kun je dus kiezen voor een unit in de schakelaar zelf? Maar ook een unit waar je de lamp in draait. Welke heeft voor jullie de voorkeur?
Mij lijkt de unit in de schakelaar de voorkeur te hebben, zodat je zowel via de schakelaar iets aan kunt zetten, als via homewizard, toch? Als je kies voor de unit in de lamp, kun je de homewizard onbedoeld overrulen met de schakelaar toch?

Edit:
Is er ook al ervaring met stadswarmte wisselaars en EnergieLink?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 10:49
[...]

Mmm...ik kom er niet echt in. Na het inloggen krijg ik gelijk een Whoops, looks like something went wrong. melding.

Hele foutcode, maar hier zou het in moeten zitten:
ErrorException in HomeWizardController.php line 52:
Undefined offset: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
CoachKoos schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Mmm...ik kom er niet echt in. Na het inloggen krijg ik gelijk een Whoops, looks like something went wrong. melding.

Hele foutcode, maar hier zou het in moeten zitten:
ErrorException in HomeWizardController.php line 52:
Undefined offset: 0
De app ging er standaard van uit dat er altijd een energylink aanwezig zou zijn.
Ik heb hier nu een controle voor ingebouwd, het zou nu dus wel goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
bhoek schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:09:
[...]

Eens, dat zou zeker een heel mooie optie zijn, maar ja dat zit er niet in.
De hw-insights app heeft enkel lees functies in zich, het is ook niet mijn intentie om er actie functies van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
f.welvering schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:20:
[...]

Dus als ik het goed begrijp geef ik mijn ip adres van mijn HW op, mijn gebruikersnaam en mijn ww.
Jullie gaan dan 1x per?, perd dag mijn HW uitlezen en dat in een database zetten.
Ik kan dan door middel van inloggen op jullie site die database inzien en downloaden naar mijn eiegen pc.
Staat alles in excel of hoe moet ik dat zien?
Ik geef niet altijd maar gewoon mijn gegevens af waarmee een ander bij mij de lampen en de screens kan bedienen. En de kachel bloedheet kan zetten.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dit gaat HW blijkbaar nooit meer oplossen, na een nieuwe firmware stond weer een Hue Lux erin met kleur |:(
Lamp weggooien, bridge synchroniseren en hij staat weer goed zonder kleurveld.
Oké, eerder had ik dit met alle witte Hue lampen en het wordt minder ...
Zelfde als de HW even zonder prik is geweest als wifi erg slecht ging.

Pagina: 1 ... 97 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!