Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:32

JB

Cédric roelt!

Op "zonsensor" kan ik niets vinden in dit topic. Zijn er hier mensen die een zonsensor (gehad) hebben icm Somfy gekoppeld aan de HW :? Zo ja, zijn er alternatieven op zo'n Sunis zonsensor, die je (Somfy) scherm kan laten zakken icm met de HW?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 03:02

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

De HW zendt alleen naar Somfy ontvangers, een seintje van een Sunis gaat direct naar een Somfy motor.
Ik heb een sun/wind Sunis gekoppeld met mijn zonnescherm en met een Telis remote stel ik hem in.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:51:
De HW zendt alleen naar Somfy ontvangers, een seintje van een Sunis gaat direct naar een Somfy motor.
Ik heb een sun/wind Sunis gekoppeld met mijn zonnescherm en met een Telis remote stel ik hem in.
Dat is afgaande op de Telis remote dus RTS ipv IO :? Heb jij linkje naar jouw sun/wind Sunis?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-01 12:10

OverloadOfRed

Bla, blabla

Iemand tips hoe ik enigszins betrouwbaar kan ontdekken of mijn zonneschermen ondersteuning hebben voor een protocol van homewizard of andere bridges? De installateur gaf aan dat met een 'appje' en een 'homewizardje' je een connectie kon opzetten maar de homewizard lijkt redelijk verdwenen.
Ik heb een afstandsbediening die op iets van radiosignalen lijkt te werken, verder kan ik geen contact meer krijgen met de installateur en heb geen handleidingen of iets in die trend ontvangen :(

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

OverloadOfRed schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:30:
Iemand tips hoe ik enigszins betrouwbaar kan ontdekken of mijn zonneschermen ondersteuning hebben voor een protocol van homewizard of andere bridges? De installateur gaf aan dat met een 'appje' en een 'homewizardje' je een connectie kon opzetten maar de homewizard lijkt redelijk verdwenen.
Ik heb een afstandsbediening die op iets van radiosignalen lijkt te werken, verder kan ik geen contact meer krijgen met de installateur en heb geen handleidingen of iets in die trend ontvangen :(
Als je aan de afstandsbediening iets kan zien zoals merk en type dan wordt het wat makkelijker zoeken.
Domoticz met een Rfxtrx of de zelfbouw versie kan Somfy RTS uitzenden en nog veel meer.
Homewizard is beperkt tot het eigen merk, Somfy RTS en Brel.
JB schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:01:
[...]

Dat is afgaande op de Telis remote dus RTS ipv IO :? Heb jij linkje naar jouw sun/wind Sunis?
Oeps, hij heet Soliris :)
Die zaak heeft nog meer soorten, eventueel ook bedraad.
De Homewizard praat alleen met RTS en dan letterlijk, ontvangen doet hij niets.

Speedy-Andre wijzigde deze reactie 04-06-2019 21:40 (49%)

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 24-01 12:10

OverloadOfRed

Bla, blabla

Speedy-Andre schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:32:
[...]

Als je aan de afstandsbediening iets kan zien zoals merk en type dan wordt het wat makkelijker zoeken.
Domoticz met een Rfxtrx of de zelfbouw versie kan Somfy RTS uitzenden en nog veel meer.
Homewizard is beperkt tot het eigen merk, Somfy RTS en Brel.
Tuurlijk vergeten te zeggen :') ESMO is het enige wat ik kan identificeren op de afstandsbediening, verder geen model of typenummer te vinden wat het googlen wat lastiger maakt.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

OverloadOfRed schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:45:
[...]

Tuurlijk vergeten te zeggen :') ESMO is het enige wat ik kan identificeren op de afstandsbediening, verder geen model of typenummer te vinden wat het googlen wat lastiger maakt.
Een beetje licht in de duisternis, vraag 7 :)
Spellen kunnen ze niet maar ach ;)

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:22
JB schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:25:
Op "zonsensor" kan ik niets vinden in dit topic. Zijn er hier mensen die een zonsensor (gehad) hebben icm Somfy gekoppeld aan de HW :? Zo ja, zijn er alternatieven op zo'n Sunis zonsensor, die je (Somfy) scherm kan laten zakken icm met de HW?
De zonsensor kan alleen communiceren met de somfy schermen.... Ik zal hier weergeven wat ik gedaan heb:

1. Voorkant huis: 3 screens op 1 zon/wind automaat (die qua stekker weer via een klikaan klik uit geschakeld is zodat ik kan bepalen of hij moet ingrijpen of niet).

2. Achterkant huis: 2 screens op zolder die op 1 zon/wind automaat zit.

Aan de achterkant van het huis heb ik nog 2 "domme" screens met een normale motor... Hier heb ik een Asun 650 tussen gezet en op het screen van de zolder een magneetcontact. Daarna een simpele if magneet = open, dan bedien de beide motoren van de andere screens.....

Dan kun je je domme screens "slim" maken... als je begrijpt wat ik bedoel...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• JB

JB

Cédric roelt!

miel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:44:
[...]

De zonsensor kan alleen communiceren met de somfy schermen.... Ik zal hier weergeven wat ik gedaan heb:

1. Voorkant huis: 3 screens op 1 zon/wind automaat (die qua stekker weer via een klikaan klik uit geschakeld is zodat ik kan bepalen of hij moet ingrijpen of niet).

2. Achterkant huis: 2 screens op zolder die op 1 zon/wind automaat zit.

Aan de achterkant van het huis heb ik nog 2 "domme" screens met een normale motor... Hier heb ik een Asun 650 tussen gezet en op het screen van de zolder een magneetcontact. Daarna een simpele if magneet = open, dan bedien de beide motoren van de andere screens.....

Dan kun je je domme screens "slim" maken... als je begrijpt wat ik bedoel...
Klinkt goed! Zelf nog zoekende mbt stroomvoorziening. Aan een kant is 230v handiger maar eigenlijk geen zin om op de gevel waar de zon gemeten moet worden, stroom te gaan voorzien voor die sensor :/

Mijn boefje is liev!

• miel
JB schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:46:
[...]

Klinkt goed! Zelf nog zoekende mbt stroomvoorziening. Aan een kant is 230v handiger maar eigenlijk geen zin om op de gevel waar de zon gemeten moet worden, stroom te gaan voorzien voor die sensor :/
kun je de stroom niet aftappen van een van de bestaande schermen?

Bij mij licht die op zolder op continue spanning achter een stopcontact...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Bij mij zit de Soliris bij het netsnoer van het zonnescherm, dit geheel schakel ik met de HW.
De motor is geen RTS versie, daar zit een Somfy RTS snoer module (stekker) op.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Voor de snelle beslisser:
3 connected lampen (nieuw model E27 HW1601) voor €30,- plus een gratis Link voor de 1e 50 bestellingen :*)
Dit alles in de HW shop :)
Meer lampen mag ook, dit model is tijdelijk €10 per stuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-07-2019
Speedy-Andre schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:19:
Voor de snelle beslisser:
3 connected lampen (nieuw model E27 HW1601) voor €30,- plus een gratis Link voor de 1e 50 bestellingen :*)
Dit alles in de HW shop :)
Meer lampen mag ook, dit model is tijdelijk €10 per stuk.
Inderdaad!

Er komen best wat nieuwe mogelijkheden naar de Link! €30 euro voor 3 kleurenlampen en een Link twv €59,95.

Nu is je kans het eens uit te proberen!

Kijk hier eens voor de laatste aanpassingen in beta:
dfrenner in "HomeWizard Link"

Er is een interne beta voor HomeWizard medewerkers, een externe beta waar o.a. ik deel van uitmaak en daarna de publieke app.

Zaken die wij als externe beta voorgeschoteld krijgen, komen dus doorgaans heel snel naar de publieke app. We testen vaan stabiliteit en specifieke situaties/probleempjes. Maar het grove testen is al lang door de interne beta voltooid!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik heb het spul binnen en nog een water temperatuurmeter.
De lampen zijn super zuinig in stand-by, 0,06W voor 2 lampen samen :7
Alleen wel erg groot, vooral lang :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16-01 22:23
Ik zit met een vraagstuk, benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben. Ik wil meerdere cameras ophangen, allemaal met "power over utp". Deze komen dan in de meterkast uit. Samen met nog wat andere apparaten die utp hebben.

Ik heb natuurlijk nooit genoeg poorten op mijn router voor al die apparaten. Is daar een bepaald device voor of iets dergelijks om dit te ondervangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 24-01 07:15
pixels66 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:59:
Ik zit met een vraagstuk, benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben. Ik wil meerdere cameras ophangen, allemaal met "power over utp". Deze komen dan in de meterkast uit. Samen met nog wat andere apparaten die utp hebben.

Ik heb natuurlijk nooit genoeg poorten op mijn router voor al die apparaten. Is daar een bepaald device voor of iets dergelijks om dit te ondervangen?
Netwerk switch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 24-01 16:30
pixels66 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:59:

Inderdaad een switch met PoE (Power over Ethernet) of PoE+ (Als de camera's veel stroom gebruiken, wat je terug kan vinden in de handleiding).

In de Pricewatch kan je aangeven hoeveel PoE poorten je zou willen hebben.

KLIK

Ik gebruik zelf de Cisco SG200-08P voor 2 Axis camera's.

PhAnt0mFS wijzigde deze reactie 11-06-2019 07:36 (7%)

• dfrenner
Speedy-Andre schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:11:

[Afbeelding]
Sluipverbruik hebben ze idd heel goed onder controle!

Link ook al aangesloten?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

dfrenner schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:34:
[...]
Sluipverbruik hebben ze idd heel goed onder controle!

Link ook al aangesloten?
Ja, de Link draait nu ook, maar is nog redelijk overbodig omdat de lampen ook in de oude HW zitten.
Ik heb beide gedaan zodat ze ook in Google Home te bedienen zijn.
Je zou toch nog testen wat het alarm doet als de Link geen internet heeft?

Trouwens wel apart dat de lampen in de HW zitten, maar bij de browser app niet zichtbaar zijn 8)7
Je kan daar ook geen connected color toevoegen (alleen wit), dus misschien kent hij hem nog niet.
Aan de andere kant zijn ze wel in scenes zichtbaar en te gebruiken, de sorteer lijst laat ze zien maar je kan ze niet verplaatsen.
In de HW Android app werkt dat allemaal wel goed.

Grappig dat ze ook met een JSON call verschijnen en een RGB waarde zoals bij Hue hebben.
Ik heb een HW-Domoticz script dat de lampen niet herkent, echter is dat wel consequent met het niet kennen van Hue lampen die in de HW staan :P

code:
1
2
{"id":16,"name":"Bol lamp C1","type":"led5ch","status":"off","color":
{"hue":172,"sat":0,"bri":15},"version":5.04,"favorite":"no"}

• dfrenner
Speedy-Andre schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:03:
Ja, de Link draait nu ook, maar is nog redelijk overbodig omdat de lampen ook in de oude HW zitten.
Ik heb beide gedaan zodat ze ook in Google Home te bedienen zijn.
Je zou toch nog testen wat het alarm doet als de Link geen internet heeft?
Je hebt helemaal gelijk!!!
Volgens mij is mijn vrouw vanavond niet thuis, dus heb ik tijd daarvoor!
Trouwens wel apart dat de lampen in de HW zitten, maar bij de browser app niet zichtbaar zijn 8)7
Je kan daar ook geen connected color toevoegen (alleen wit), dus misschien kent hij hem nog niet.
Aan de andere kant zijn ze wel in scenes zichtbaar en te gebruiken, de sorteer lijst laat ze zien maar je kan ze niet verplaatsen.
In de HW Android app werkt dat allemaal wel goed.
Ja daar gebeurt volgens mij ook helemaal niets meer mee de laatste tijd.
Grappig dat ze ook met een JSON call verschijnen en een RGB waarde zoals bij Hue hebben.
Ik heb een HW-Domoticz script dat de lampen niet herkent, echter is dat wel consequent met het niet kennen van Hue lampen die in de HW staan :P
Ik heb ook even HW plugin in Domoticz geprobeerd, maar aangezien ik al mijn lampen aan het vervangen ben voor connected varianten... Heb ik er steeds minder aan...

code:
1
2
{"id":16,"name":"Bol lamp C1","type":"led5ch","status":"off","color":
{"hue":172,"sat":0,"bri":15},"version":5.04,"favorite":"no"}

[/quote]

Werkt dat?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Dat JSON riedeltje krijg je met <HW ip>/password/get-sensors, dit is alleen een rapportje.
Hiermee heb ik de 868MHz weer sensors en de Wattcher in Domoticz en dus meer log data.
Met get-status is de lijst iets korter.

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-01 13:30
Mijn homewizard+energylink geeft voor afgelopen donderdag ineens 120.000 m2 verbruik aan :+ lijkt me wat aan de hoge kant. Nu doen echter de grafieken gelijk niets meer. Iemand zoiets ook eens gehad? En is zoiets op te lossen?

• kok36935
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 24-01 10:28

kok36935

Zwolle, Overijssel

unconnected schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:57:
Mijn homewizard+energylink geeft voor afgelopen donderdag ineens 120.000 m2 verbruik aan :+ lijkt me wat aan de hoge kant. Nu doen echter de grafieken gelijk niets meer. Iemand zoiets ook eens gehad? En is zoiets op te lossen?
Door een stroomstoring in maart heb ik ineens een 15000 Kwh opbrengst van mijn zonnepanelen. Krijg het niet weg. Een paar jaar geleden ook eens gehad, een jaar gewacht en toen waren de grafieken weer goed......

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

unconnected schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:57:
Ik ben benieuwd hoe je gasmeter eruit ziet, xxx m2 verbruik is nogal bijzonder :P
Hier kan je zien dat de SD card die erin zit de historische data bevat.
Of dat te editten is zonder wat anders te slopen zal moeten blijken.
Lukt het, dan zou ik gelijk een backup maken (image) zodat je later een nieuwe SD card kan flashen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unconnected
Speedy-Andre schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:16:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je gasmeter eruit ziet, xxx m2 verbruik is nogal bijzonder :P
Hier kan je zien dat de SD card die erin zit de historische data bevat.
Of dat te editten is zonder wat anders te slopen zal moeten blijken.
Lukt het, dan zou ik gelijk een backup maken (image) zodat je later een nieuwe SD card kan flashen.
Thanks! Ik zal er volgend weekend eens in duiken :P een backup is denk ik sowieso wel handig om te maken, mijn homewizard draait al sinds 2012. Ik weet niet hoe lang die kaartjes normaal mee gaan, maar kan geen kwaad.

Ik kreeg overigens van de hw helpdeks terug dat ik de energylink kon ontkoppelen en weer opnieuw paren, maar dan ben ik alle historie kwijt. Dan maar liever 1 maand scheef :+

Owh en het was natuurlijk m3 ipv 2. Ben al blij dat de echte meter het niet weergeeft, had een dikke naheffing geweest :') haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:11:

[Afbeelding]
Welke water temp meter heb je als ik vragen mag? Lijkt me fijn voor zwembad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

JB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:38:
[...]

Welke water temp meter heb je als ik vragen mag? Lijkt me fijn voor zwembad.
Deze op 868MHz.

• JB

JB

Cédric roelt!

Lijkt ook een van de laatste? Vind nergens dezelfde te koop..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

JB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:10:
[...]

Lijkt ook een van de laatste? Vind nergens dezelfde te koop..
Z'n oudere broertje op 433MHz :)
Dat er maar 1 versie op 868MHZ is lijkt me logisch, blijkbaar een aangepaste Tfa/Cresta/Bresser enz.

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:22:
[...]

Z'n oudere broertje op 433MHz :)
Dat er maar 1 versie op 868MHZ is lijkt me logisch, blijkbaar een aangepaste Tfa/Cresta/Bresser enz.
Dju waarom krijg ik die niet gevonden. Afijn heb de 868 mhz al besteld gisteren. Dank!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Die oude had ik al eerder gezien maar ik zit al vol wat de 433MHz kanalen betreft (1-5).
Met 868MHz kon ik er nog 3 toevoegen.
Daarom is het wel leuk als de Link ze straks herkent.
Voordeel van de 868MHz is het betere bereik en de batterij melding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:31:
Die oude had ik al eerder gezien maar ik zit al vol wat de 433MHz kanalen betreft (1-5).
Met 868MHz kon ik er nog 3 toevoegen.
Daarom is het wel leuk als de Link ze straks herkent.
Voordeel van de 868MHz is het betere bereik en de batterij melding.
Eigenlijk kun je net zo goed alleen maar die water dingen kopen? Want is ook zo te gebruiken..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

JB schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:54:
[...]

Eigenlijk kun je net zo goed alleen maar die water dingen kopen? Want is ook zo te gebruiken..
Nou ja, als je die snoerbundel handig vindt als hij in zicht is ...
Ik heb ook nog een Xiaomi 'muntje', alleen zendt die niet zo regelmatig (bij verandering).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:16:
[...]

Nou ja, als je die snoerbundel handig vindt als hij in zicht is ...
Ik heb ook nog een Xiaomi 'muntje', alleen zendt die niet zo regelmatig (bij verandering).
Die kun je er toch uit laten of werkt het dan niet nauwkeurig?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

JB schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:18:
[...]

Die kun je er toch uit laten of werkt het dan niet nauwkeurig?
Dan meet hij denk ik alleen de RV, hij heeft geen 2 temp sensors neem ik aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:19:
[...]

Dan meet hij denk ik alleen de RV, hij heeft geen 2 temp sensors neem ik aan.
Ding gaf hier met instellen (zo lijkt) keurig de binnen temp aan zonder kabeltje.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik twijfelde dus net even gecheckt, er zit idd nog een sensor in dus hij werkt ook zonder snoer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-01 14:05
Mischien een rare vraag maar zie dat de Homewizard Somfi TRS motoren ondersteunt. Ik heb zelf Somfi io motoren maar zullend deze ook werken met de Homewizard?

Ik ben dyslectisch dus let niet op mijn spelfouten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Wedervraag, leest iemand ooit de startpost van een topic?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-01 14:05
Speedy-Andre schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:40:
Wedervraag, leest iemand ooit de startpost van een topic?
Tja is al bijna 1 jaar oud natuurlijk en kon verder niks vinden. Wel jammer dat het niet kan, mooie van de IO is dat deze ook terugkoppeling enz geven.

Ik ben dyslectisch dus let niet op mijn spelfouten.

• PhAnt0mFS
Gisteren is er weer een nieuwsbrief rondgestuurd: KLIK
Hoe ziet HomeWizard de toekomst van Smarthome?

HomeWizard wil betaalbare, veilige Smarthome oplossingen met een focus op privacy bieden. Ook zien we steeds meer slimme producten die onder andere via spraak aan te sturen zijn. Om alle slimme producten in huis te kunnen aansturen is krachtige hardware nodig. Wij zien in Link een goede oplossing door de grotere verbeteringen ten opzichte van het originele HomeWizard basisstation.

Voor het originele HomeWizard basisstation betekend dat dat deze niet meer geproduceerd zal worden. Ook zullen er geen nieuwe producten en functionaliteiten worden toegevoegd.

Uiteraard kun je je bestaande systeem gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent.

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:58
Dat is dus het einde van HW voor mij. Ik heb altijd gedacht dat er een volwaardige opvolger zou komen voor het HW kastje waar het ooit mee is begonnen. Ik heb genoeg aangesloten spul op de HW. Ik ga dan nu echt op zoek naar een alternatief. Sowieso heb ik steeds meer spul dat eigen apps (nodig) heeft. (Somfy io rolluiken, secufirst deurbel, Somfy rts, Philips Hue) Liefst wil ik alles in één app maar dat zal niet altijd lukken.

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
@chippie777 Ik ben alweer een tijdje geleden van de HomeWizard overgestapt naar Homey en ben daar nog altijd tevreden over. Kijk eens op http://apps.athom.com/ Daar vind je alle apps die je op de Homey kan installeren voor de ondersteuning van allerlei apparaten. Somfy spullen worden bijvoorbeeld ook ondersteund, net als 433Mhz spul. Ik gebruik zelf ook Philips Hue en dat werkt ook goed.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• chippie777
De homey heb ik (al een tijdje) op het vizier staan, ik twijfel nog een beetje gezien de verschillende ervaringen die ik er over vind en de instap prijs. Maar het is zeker een product dat mijn huidige HW setup zou kunnen vervangen. Ik ga mijzelf er zeker nog verder in verdiepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 24-01 21:23
Ik heb ook nog steeds de Homewizard maar is er ondertussen al een optie om de Heatlink en Energielink te gebruiken zonder tussenkomst van de HW? Ik was niet van plan om eigenlijk oa een andere thermostaat te kopen.

• PhAnt0mFS
mike123 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:02:
Ik heb ook nog steeds de Homewizard maar is er ondertussen al een optie om de Heatlink en Energielink te gebruiken zonder tussenkomst van de HW? Ik was niet van plan om eigenlijk oa een andere thermostaat te kopen.
Heb ik nog niet kunnen vinden.
Heeft volgens mij te maken dat HW encryptie gebruikt in de communicatie en ze de gebruikte versleuteling niet vrij willen geven. Het zelfde probleem heb ik met de connected rookmelders.

De koppeling tussen HW en de Homey Homewizard App is wel lokaal dus mochten ze het hele cloud gebeuren stoppen blijft het wel gewoon werken.

Misschien komt de deur nu op een kiertje te staan i.v.m. het stopzetten van de ondersteuning voor HW...

• JB

JB

Cédric roelt!

Vandaag bij de Prime deals een Hue Bridge met wat lampen gescoord. Eens kijken of het mooi integreert met de HW. Ben het beu dat ik vaak false/positives heb op mijn huidige lampen. Dat moet met Hue voorbij zijn. Uiteindelijk wil ik ook van die HW af en zoveel mogelijk het oudere 4xx MHz spul vervangen, maar ik mis ook nog een fatsoenlijke alleskunner voor een leuke prijs. Die Homey vind ik (nog) te duur.

Voor de geïnteresseerden;
https://www.amazon.de/dp/B07H2X869T?th=1

JB wijzigde deze reactie 16-07-2019 14:01 (25%)

Mijn boefje is liev!

• mike123
PhAnt0mFS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:57:
[...]

Heb ik nog niet kunnen vinden.
Heeft volgens mij te maken dat HW encryptie gebruikt in de communicatie en ze de gebruikte versleuteling niet vrij willen geven. Het zelfde probleem heb ik met de connected rookmelders.

De koppeling tussen HW en de Homey Homewizard App is wel lokaal dus mochten ze het hele cloud gebeuren stoppen blijft het wel gewoon werken.

Misschien komt de deur nu op een kiertje te staan i.v.m. het stopzetten van de ondersteuning voor HW...
Als het lokaal blijft dan kan ik het nog wel een tijdje blijven gebruiken. Maar ben ondertussen wel aan het kijken naar iets wat wel gewoon met een afstandbediening werkt. Alles via de telefoons of app's vind mijn vrouw niet handig.
Afstandbediening op tafel, ff knopje drukken en lamp is aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17-08-2019
Sinds gisteravond ontvang ik geen push notificaties meer .... ook iemand in dit
geval? Ik keek al alle batterijen na en heb de HW ook opnieuw opgestart, zonder
Resultaat trouwens.
Iemand een verklaring/oplossing?
DAnk je wel !

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unconnected
grtvan schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:22:
Sinds gisteravond ontvang ik geen push notificaties meer .... ook iemand in dit
geval? Ik keek al alle batterijen na en heb de HW ook opnieuw opgestart, zonder
Resultaat trouwens.
Iemand een verklaring/oplossing?
DAnk je wel !
Same here! ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Jep hier ook! Dank voor melden in ieder geval... dan weet ik dat het niet aan mij ligt, had receivers al opnieuw togevoegd maar biedt geen soelaas. Bagger tijdens vakantie :/

@grtvan @unconnected Ik heb een ticket aangemaakt bij Homewizard. Willen jullie dat ook doen? Dank!

JB wijzigde deze reactie 21-07-2019 17:49 (55%)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Revan88
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 24-01 09:17
Zojuist contact met ze gehad. Dit is een storing die bekend is bij HW. Ze zijn er mee bezig om het te fixen!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lijkt weer te werken!

Mijn boefje is liev!

• unconnected
jip! hier ook weer sinds net :P

• miel
Iemand hier die robot stofzuiger? Ik heb eventueel wel interesse maar is een boel geld...

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 24-01 16:05
miel schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:08:
Iemand hier die robot stofzuiger? Ik heb eventueel wel interesse maar is een boel geld...
Ik heb er een van LG. Middels een hack ook met wifi te bedienen, inclusief map etc. Werkt prima, maar vervangt een normale stofzuiger niet, de plinten en bank neemt ie niet mee :)

Aparte is dat HW m zo duur aanbiedt..349. Zelfde model is online voor 225 te koop!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Homewizard gaat er een paar weggeven aan reviewers, het is duidelijk wie dat betaalt :z

• CoachKoos
Speedy-Andre schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:45:
Homewizard gaat er een paar weggeven aan reviewers, het is duidelijk wie dat betaalt :z
Ja, ik had me ook opgegeven als reviewer. Ben het niet geworden, maar kreeg wel een kortingscode om de stofzuiger voor de helft (€ 175) aan te schaffen...

Gemiddeld genomen verkopen ze dan voor de retailprijs de stofzuiger >:)

• grtvan
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17-08-2019
wie heeft dit al ooit meegemaakt ?????????
Ik kocht bij HW een Smartwares bewegingsmelder voor binnen.
Vanaf het ogenblik dat ik er batterijen instop,laten andere schakelaars (van radio, buitenverlichting.....) plots de stroom door.......
Toch niet mogelijk !!? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Het is de slechtste melder (433MHz) ooit gemaakt naar mijn idee.
Veel valse triggers en onvoorspelbaar gedrag gerelateerd aan de licht sensor (welke stand dan ook).
Misschien werd je HW wel helemaal gek van dat ding ;w

• Dirk.be
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-01 00:53
Redelijk stil hier op dit forum. De HW aan't uitfazeren naar de Link? Of gewoon iedereen op zomerverlof zonder wifi of 4g 🙄

Dirk.be wijzigde deze reactie 18-08-2019 11:24 (198%)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

De ondersteuning voor de HW is gestopt, al het nieuwe is voor de Link.
Er is nog maar weinig wat de HW wel kan en Domoticz en co niet, de Wattcher is zo'n ding :)
Weerstation sensors op 868MHz is een andere, temp/hum is in beta, over de rain en wind is nog niets bekend maar ik hoop dat die nog komen.
Helaas kan je de Link nog niet met Json bevragen, al kan ik wel een call doen en een antwoord krijgen.
Wrong command zegt ie dan.

• chippie777
De HW is over en uit. Zolang hij het doet gebruik ik hem en in de tussentijd op zoek naar een alternatief. De Homey geniet de voorkeur maar ik vind 299/399 op dit moment te veel om over te stappen.

• Dirk.be
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-01 00:53
Ik gebruik mijn HW nog steeds vlot en ben er best tevreden van. Met Energylink, 433 en 866mHz, Json (Tasker) en een knappe app op mijn Pebble denk ik niet dat er meteen een goed alternatief is. Akkoord, er wordt wel eens een signaal gemist en het is niet supersnel maar in 98% wel werkende.
Wel jammer dat hier op dit forum de swung wat weg is en vernieuwing zowat stilvalt.
Al is het maar om interessante taken of tips te leren....

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier werkt de koppeling met Alexa weer niet. Meer mensen :?

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Niemand anders problemen of is de HW officieel uitgefaseerd bij de Tweakers :+

Mijn boefje is liev!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik hou hen nog steeds in leven :+
Laatst problemen met wifi (password) en verliezen van 868MHz codes, SD kaart vervangen en het werkt weer.
De SD was nog goed genoeg om te klonen dus alle data is er nog :)
Alexa gebruik ik niet, ik hou het bij Google die de Link kan bedienen.

• unconnected
JB schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:48:
Niemand anders problemen of is de HW officieel uitgefaseerd bij de Tweakers :+
nee ik heb hem ook nog steeds :P al sinds 2012 and still working! begin dit jaar de energylink nog gekocht op marktplaats, werkt super! vind het juist zoooo jammer dat ze de homewizard eruit geknald hebben :'(

overigens alleen een homebridge koppeling hier, dus qua storingen kan ik je niet verder helpen sorry.

• JB

JB

Cédric roelt!

Langzaam toch wel alle verlichting op Zigbee via de Hue Bridge dus nog wel steeds de integratie met de HW en ik ben er ook nog altijd wel blij mee. Al jaren (en hoeveel is er al verbeterd met andere protocollen maar wat wil je in 10 jaar) dient ie hier, maar de false-positives zijn dan toch irritant. Een andere oplossing waar je ook je sensoren etc geheel mee integreert kan ik mezelf ook nog steeds niet verkocht krijgen ivm de behoorlijke investeringen die er mee gepaard gaan.

JB wijzigde deze reactie 31-08-2019 10:26 (5%)

Mijn boefje is liev!

• miel
JB schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:04:
Hier werkt de koppeling met Alexa weer niet. Meer mensen :?
Hier werkte het ook niet dus disable gedaan en daarna weer enable en nu werkt het weer

• JB

JB

Cédric roelt!

miel schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Hier werkte het ook niet dus disable gedaan en daarna weer enable en nu werkt het weer
Dat verhielp het uiteindelijk inderdaad ook hier.

Mijn boefje is liev!

• chippie777
Hmm, sinds vandaag geen verbinding meer met m’n HW. Spanning er af en er weer op verhelpt het niet. Alle 3 de leds zijn groen, iemand een idee?
Update: ligt waarschijnlijk aan iOS 13.1.2
Op mijn iPad met iOS 12 werkt het wel.

chippie777 wijzigde deze reactie 01-10-2019 20:56 (22%)

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

chippie777 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:46:
Hmm, sinds vandaag geen verbinding meer met m’n HW. Spanning er af en er weer op verhelpt het niet. Alle 3 de leds zijn groen, iemand een idee?
Daar heb ik regelmatig last van, tot 2x toe was het hersteld toen ik de SD verving.
Het lijkt goed te werken volgens de leds maar blijkbaar kan hij geen ssid/pw matchen.
Uit en aan helpt soms ook, dan is de SD nog ok.

• chippie777
Nu wel heel vreemd. Vanochtend werkte het gewoon weer op mijn iOS 13.1.2 device. Zonder enige verandering van mijn kant.

• unconnected
De originele homewizard app is er ook niet mooier op geworden in iOS 13 he? Balk aan de bovenkant valt weg, en bij grafieken ziet de bovenkant er ook raar uit. Zouden ze daar nog wat mee doen als we het aardig vragen? :+

• barrymel
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:57

barrymel

BarryMel

Ik gebruik al jaren de HomeWizard samen met de originele Philips Hue Bridge, sinds kort heb ik de nieuwe bridge , het synchroniseren van de lampen werkt prima alleen kan ik de lampen niet bedienen, iemand een idee wat dit kan zijn ?

Ik weet dat bij iemand anders die ik ken de HomeWizard wel werkt met de nieuwe hue bridge

BarryMel

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Dat gaat bij mij goed, ik heb alleen een gebrek aan schakelaars (55 is te weinig :9 ).

• kok36935
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 24-01 10:28

kok36935

Zwolle, Overijssel

Door een stroomuitval hier in huis heb ik vandaag MEER dan 24000 kWh opgewekt. In de dagelijkse grafieken geeft dit natuurlijk een hele hoge kolom. Heeft iemand een idee of je deze dagopbrengst kunt verwijderen?

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

• RayCom
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-01 12:31
Als de batterijen van m'n Wattcher leeg zijn heb ik dezelfde uitschieters. Deze zijn een dag later vaak weer vanzelf aangepast zodat de grafiek er weer normaal uit ziet.

• JB

JB

Cédric roelt!

Alexa weer geen link met HW :? :/

Mijn boefje is liev!

• dwarsdrijver
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 15-01 22:26
Om Somfy via de homewizard URL te gebruiken zijn dit de variabelen.

http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>

/sf/0/down
/sf/0/up
/sf/0/stop

maar ik ben op zoek naar de variabel voor My of Favorite. weet iemand deze?

Edit: stop is hetzelfde als my of favoriet, opgelost.

Nu snel verder met mijn homeassistant HomeWizard integratie.

dwarsdrijver wijzigde deze reactie 27-10-2019 08:16 (21%)
Reden: Zelf opgelost

• BlakHawk
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 04:44
Ik heb nét 5 interne wall switch converters gekocht:

https://www.homewizard.nl...ll-switch-converters-link

Gezien de ontwikkelingen dat de HomeWizard toch gaat stoppen, is dat niet iets voor andere mensen hier?
Gratis Link erbij, voor dat bedrag.

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• CoachKoos
BlakHawk schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:07:
Ik heb nét 5 interne wall switch converters gekocht:

https://www.homewizard.nl...ll-switch-converters-link

Gezien de ontwikkelingen dat de HomeWizard toch gaat stoppen, is dat niet iets voor andere mensen hier?
Gratis Link erbij, voor dat bedrag.
Mooi aanbieding! Heb al een Link, dus voor mij niet... ;)

Blijf het jammer vinden dat de Wall Switch alleen met slimme lampen werkt. De HW inbouwschakelaars kon je bestaande lampen slim maken, nu moet ik eerst al die lampen vervangen door slimme lampen..

• WackoH
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-01 00:42
kok36935 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:37:
Door een stroomuitval hier in huis heb ik vandaag MEER dan 24000 kWh opgewekt. In de dagelijkse grafieken geeft dit natuurlijk een hele hoge kolom. Heeft iemand een idee of je deze dagopbrengst kunt verwijderen?
Bij de overgang naar wintertijd had ik een verbruik van 22000 kWh of zo iets. Maar het spul is wel zo slim geprogrammeerd dat dit na een tijdje (uren?) wordt gefixed.

Mocht dat niet lukken en heb je geen angst de Homewizard open te schroeven, dan kun je de SD kaart eruit halen. Daar wordt per dag de data bewaard in tekst files. Met een beetje rommelen (bv. ombenoemen naar LEN0.txt) kun je of de data file van de bewuste dag of van de maand aanpassen.
(Wel voor de zekerheid eerst ene backup van je SD kaart maken natuurlijk)

• WackoH
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 21-01 00:42
Het is wel jammer dat de Homewizard niet doorontwikkeld wordt. Ik snap wel dat dat lastig is met al het geweld van Google, Amazon en Philips (Signifiy).
Maar op zich is het een mooi apparaatje met de Wifi en 433/868 MHz. Ik gebruik 'm naar tevredenheid met de Energy- en Heatlink. Verder in combinatie met Philips Hue voor een paar lampen en Domoticz dat via Docker op m'n NAS draait voor if-then-else en data logging.

Ik ben vast niet de eerste die het vraagt, maar waarom maakt Homewizard de software niet open source?
Dat zou best wel voor een opleving van het hele ecosysteem op kunnen leveren?

Wat bv. een gemiste kans bij de Heatlink is om de Homewizard de pomp van de vloerverwarming aan te laten zetten als de CV draait en de aanvoer temperatuur >30oC is. Dat doe ik nu via Domoticz.
Goedkoop en makkelijk (als je eenmaal weet hoe) dan via een speciale pompschakelaar met temperatuurvoelers. Dan zou ook schalen via WiFi toegevoegd kunnen worden zodat 2-kanaals communicatie mogelijk is.
Ik had nl. problemen om met KaKu de pomp betrouwbaar te schakelen. Daarom gebruik ik nu via Domoticz een schakelaar op basis van Wifi.

Gek genoeg kun je voor de Energylink wel taken definieren, bv. zet een lamp aan als stroomverbruik >3000 W, en na 30 s weer uit. Hier heb ik nog geen nuttige toepassing voor gevonden.

• miel
Iemand een idee waar het portnummer van mijn HW staat? Ik wil hem extern benaderbaar maken (lees: ik ga een Ring deurbel kopen en heb al een HW bel met bijbehorende chime.... ik wil 35 euro besparen door een simpel IFTTT script, maar krijg mijn HW niet extern benaderbaar via poort 80....)

• CoachKoos
miel schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:36:
Iemand een idee waar het portnummer van mijn HW staat? Ik wil hem extern benaderbaar maken (lees: ik ga een Ring deurbel kopen en heb al een HW bel met bijbehorende chime.... ik wil 35 euro besparen door een simpel IFTTT script, maar krijg mijn HW niet extern benaderbaar via poort 80....)
In je router stel je in welke poort je de HW extern bereikbaar wel hebben.

Als je weet wat het interne ip adres is, kan je de portforwarding instellen.

• miel
CoachKoos schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:21:
[...]

In je router stel je in welke poort je de HW extern bereikbaar wel hebben.

Als je weet wat het interne ip adres is, kan je de portforwarding instellen.
dat weet ik, maar naar welke poort routeer ik het externe IP adres/poort combinatie...

Externe poort kan ik bepalen, maar hoe weet ik op welke interne poort mijn HW luistert?

• CoachKoos
miel schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:12:
[...]

dat weet ik, maar naar welke poort routeer ik het externe IP adres/poort combinatie...

Externe poort kan ik bepalen, maar hoe weet ik op welke interne poort mijn HW luistert?
Volgens mij intern standaard op poort 80.

Als het goed is kan je dat in de FING app zien:
https://www.fing.com/products/fing-app

• miel
Het is poort 80 idd

Waarom werkt http://<externip>:150/<ww>/sw/13/on dan niet? Heb in de router poort 150 naar poort 80 en het interne ip van de hw doorgezet... vaag! ==> Opgelost.... verkeerde verbinding in de port forwarding....

nu werkt het.... scheelt me weer een Ring Chime kopen hahahaha....

miel wijzigde deze reactie 11-11-2019 20:41 (30%)

• mike123
Zomaar even een vraag. Is het forum stuk of is iedereen overgestapt en zijn er geen problemen meer?
Tis hier zo stil. :)

• chippie777
Ik denk dat het een langzame dood heeft. Wie een hw heeft gebruikt hem maar veel nieuws komt er niet meer. Zelf ben ik op zoek naar een alternatief maar ja wat dan?

• unconnected
mike123 schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:31:
Zomaar even een vraag. Is het forum stuk of is iedereen overgestapt en zijn er geen problemen meer?
Tis hier zo stil. :)
Of: 'niet overgestapt en gelukkig geen problemen' :P haha. ik heb de mijne sinds eind 2014 draaien en tot op de dag van vandaag werkt alles nog top. Zo ontzettend jammer dat ze gestopt zijn met dit apparaat ;( de iphone app begint er sinds ios 13 wel raar uit te zien, had gehoopt op nog een kleine update hiervoor, maar dat zit er niet meer in ben ik bang.

Overigens iemand ervaring met de energylink en het vervangen van de slimme meter? mijn meter geeft geen meterstanden naar buiten meer door (vind ik prima, maar stedin niet :+). intern werkt alles nog prima. ben nu bang dat als ze hem vervangen de homewizard raar gaat doen omdat de meterstanden weer naar 0 gaan...

• pvkan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-01 13:11
Stampre schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:02:
Ik heb een osram smart plug gekoppeld aan de hue. Nu had ik verwacht dat deze ook zou verschijnen in de homewizard app maar helaas. Doe ik iets fout of zijn het echt alleen de lampen die verschijnen?
Hallo @Stampre ,

Ik heb het door jouw beschreven probleem ook alleen heb ik de INNR SP120 smart plug..
Ook deze wordt niet zichtbaar in de HW app.
Heb jij die Osram ooit nog zichtbaar gekregen in HW ?

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• pvkan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19-01 13:11
Beste allemaal,

Ik heb thuis een combinatie van HW en Philips Hue.
Dat werkt tot nu allemaal prima samen (ben langzaam aan het overschakelen naar Hue).
Ik heb onlangs een INNR SP120 (Hue compatible) smart plug gekocht.
Deze wordt prima gezien door de Hue app en kan deze ook via de Hue app bedienen.

Ik zie deze smart plug echter niet terug in de Homewizard app. Ook niet na opnieuw inlezen/syncen van
de Hue in de HW-app. Ik wil die smartplug nl koppelen aan de scene in HW.
De lampen van Hue zijn overigens wel keurig zichtbaar in de HW-app.

Iemand hier ervaring mee of werkt een smartplug simpelweg niet met HW.

Peter

pvkan wijzigde deze reactie 30-12-2019 12:18 (5%)

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• mike123
chippie777 schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:38:
Ik denk dat het een langzame dood heeft. Wie een hw heeft gebruikt hem maar veel nieuws komt er niet meer. Zelf ben ik op zoek naar een alternatief maar ja wat dan?
Ik heb ook nog steeds de HW draaien en werkt op zich aardig goed. Maar ben ook bezig met Domoticz op de nas. Werkt ook wel aardig.
Maar wat het gaat worden ben ik nog niet helemaal uit. Dat gelul in huis met "He Google, doe de lampen eens aan" hoeft van mij ook niet. Het liefst iets met een afstandbediening per lamp, heb nu een afstandbediening voor 4 lampen van kaku. Vind de vrouw makkelijk En iets dat via de telefoon of tablet werkt zodat ik wat scenes kan maken.

• chippie777
Bij mij werkt het ook nog maar ik heb inmiddels wel wat spullen die niet samenwerken met HW. Behoorlijk wat HUE spul dat netjes samenwerkt met HW maar ik merk dat ik de lampen liever met de HUE zelf bedien, dit werkt altijd en is veel sneller dan de HW app.
Daarnaast heb ik een voordeurbel met camera die z’n eigen app heeft, wel is deze gekoppeld aan een klik aan klik uit deur bel.
Mijn alarm werkt dan weer niet met HW maar wel met HUE. Ik lees mijn slimme meter in meterkast dan weer uit met de HW.
Kortom, ik heb wat spullen die niet samenwerken met de HW en sommige weer wel. Zou mooi zijn wanneer ik alles in een systeem kan krijgen dat wel met alles samenwerkt, maar er zal altijd wel iets zijn wat dan weer een uitzondering wordt. Ik heb gekeken naar Homey maar ik lees toch te veel “gedoetjes” in het forum. Kortom, ik ben er nog niet uit.

• rayvonrk
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:49
Vandaag geen toegang meer tot de hw, wat blijkt er branden drie leds (sd kaart problemen)
Sd kaart verwijderd maar via de pc ook geen toegang. Sd kaart kopieren is geen optie iemand die mij kan helpen ?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

pvkan schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:15:
Beste allemaal,

Ik heb thuis een combinatie van HW en Philips Hue.
Dat werkt tot nu allemaal prima samen (ben langzaam aan het overschakelen naar Hue).
Ik heb onlangs een INNR SP120 (Hue compatible) smart plug gekocht.
Deze wordt prima gezien door de Hue app en kan deze ook via de Hue app bedienen.

Ik zie deze smart plug echter niet terug in de Homewizard app. Ook niet na opnieuw inlezen/syncen van
de Hue in de HW-app. Ik wil die smartplug nl koppelen aan de scene in HW.
De lampen van Hue zijn overigens wel keurig zichtbaar in de HW-app.

Iemand hier ervaring mee of werkt een smartplug simpelweg niet met HW.

Peter
Ik heb dit ook met de HW app en Osram plugs.
Gek genoeg kan je met de web app wel smartplugs toevoegen waarna de mobiele app ze ook ziet.

• Bonkieheuvel
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 25-01 09:19
Hallo allen,

bij deze een vrij nieuwe gebruiker van een Homewizard, sinds halverwege vorig jaar.
Ik heb toen een Homewizard ergens bij gekregen.
Toen ik de antenne upgrade deed zag ik dat het een mobo versie V 1.2 was.
Ik heb er pas nog een gekocht, en dat blijkt een versie V 2.3 te zijn.

Nu, na ongeveer een half jaar heb ik dit aan de oude hangen:

KAKU deurbel
Cresta weerstation
Energylink voor zonnepanelen uit te lezen op de kWh meter (en de slimme meter als die me ooit wordt opgedrongen)
Wattcher voor (andere) zonnepanelen
Foscam Camera's
Temp/hygro sensors
Regenmeter
Smartwares geel en kleurenlampen
Schakelaars (inbouw en stekker)

De Heatlink is nog niet aangesloten

---

En nu beginnen er wat technische vragen op te poppen bij mij (sorry als de vragen al vaker gesteld zijn):

Er zit een 4 Gb SD kaartje in.. Heeft het enig nut om daar een grotere in te zetten? (voor de grafieken of zo?)
Wat is het max van de SD kaartjes voor de Homewizard?

Is de nieuwe Homewizard V2.3 sneller/beter dan de V1.2?
Is het de moeite waard hem om te wisselen?

Wat is de laatste firmware versie van de Homewizards? Ik heb er nu 3.403 in zitten.

Ik heb in het forum gelezen dat het beter is om een 1A adapter er aan te hangen?
Zijn er meer mensen die dit als nuttig gevonden hebben?

Is het mogelijk de Homewizard Android app te downloaden als APK zodat we altijd een backup hebben mocht ie uit de app store verdwijnen?

Ik heb 2 Smartwares XQ1600 lampen die knipperen, en alleen als ik wit 80% instel knipperen ze niet.
Zouden ze defect zijn, of kan ik ze intern resetten?

Groet en bedankt vast voor reacties,

Henk

Bonkieheuvel wijzigde deze reactie 23-01-2020 10:33 (0%)
Reden: typo

Homewizard, KAKU, Foscam, Heatlink, Energylink, youless, PVoutput... wat een gepuzzel..

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True