PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Als er iets is wat bij mij vlekkeloos werkt, zijn het de regenmeter en temperatuurmeters wel, van achter in de tuin, tot aan de zolder door twee verdiepingen heen, geen enkel probleem.rimave schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:06:
Ik ga Homewizard nu definitief vaarwel zeggen. Ben nu echt klaar met die disconnects en thermometers en regenmeters die op exact die plek moeten staan omdat ze anders niet werken. Laatst nog werdt mijn magneetsensor bij de garagedeur ineens weer actief. Hij staat ingesteld dat de IP camera een foto maakt als de deur openstaat. Hij had dus de status open en een foto gemaakt. Is dat gewoon een foto van een jaar geleden! Waar komt dat ineens vandaan?
Zouden de batterijen niet op kunnen zijn?
Edit: Ik heb de HW nog niet gemod zelfs
Ook hier geen verbindingsproblemen weerstation in de tuin werkt top meter of 15 in de tuin qua afstand en inderdaad op zolder zowel schakelaar als rookmelder werken beide goed!dfrenner schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:46:
[...]
Als er iets is wat bij mij vlekkeloos werkt, zijn het de regenmeter en temperatuurmeters wel, van achter in de tuin, tot aan de zolder door twee verdiepingen heen, geen enkel probleem.
Zouden de batterijen niet op kunnen zijn?
Edit: Ik heb de HW nog niet gemod zelfs
Tevens Homebridge draaien voor mijn vriend Siri ook dit werkt feilloos.
[ Voor 6% gewijzigd door RoTeK70 op 02-09-2017 11:20 ]
De stappen om een foto te maken:rimave schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:06:
Ik ga Homewizard nu definitief vaarwel zeggen. Ben nu echt klaar met die disconnects en thermometers en regenmeters die op exact die plek moeten staan omdat ze anders niet werken. Laatst nog werdt mijn magneetsensor bij de garagedeur ineens weer actief. Hij staat ingesteld dat de IP camera een foto maakt als de deur openstaat. Hij had dus de status open en een foto gemaakt. Is dat gewoon een foto van een jaar geleden! Waar komt dat ineens vandaan?
- Genereer een ID, bijv. "device-nr_teller"
- Maak een foto
- Foto is gelukt als er een file staat met die ID.
Soms ben je gewoon toe aan nieuwe bugs.Speedy-Andre schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:41:
[...]
Welk super apparaat zonder bugs wordt de vervanger?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Wat heb ik al gedaan:
Online ingelogd gecontroleerd, is ok.
Lokaal ingelogd gecontroleerd, is ok.
APP opnieuw geïnstalleerd.
Echter wat ik ook doe er komen geen notificaties binnen op die iPhone. In de app is wel te zien dat de voordeur bel is ingedrukt en op de andere iPhone werkt het wel.
Wat doe ik niet goed, maar belangrijker hoe los ik dit op?
UPDATE:
Ik heb het eindelijk gevonden! De handleiding op homewizard.nl spreekt over het menu notificaties, dat heb ik nergens kunnen vinden. Wat blijkt, je moet naar taken gaan en daar aangeven welke devices notificaties kunnen ontvangen. Uiteraard nadat je het apparaat hebt geregistreerd voor notificaties.
Ik heb nog gezocht in de oude fora, waar ik mijzelf tegen kwam met een antwoord op een soortgelijke vraag in 2013, maar er is toch wel het een en ander veranderd in de menu’s van homewizard.
[ Voor 27% gewijzigd door chippie777 op 03-09-2017 11:48 . Reden: antwoord zelf gevonden ]
Ik ben nog een beetje aan het prutsen geweest met m'n wifi en heb de HW weer op een andere plek gezet. Ik heb al veel in de HW geïnvesteerd en als het werkt dan werkt het ook goed. Toch denk ik dat de issues ook deel te wijten zijn aan de ios app. Op die momenten dat de ios app niet werkte deed de webpagina het wel, dus de HW had connectie met de buitenwereld. In de app switchen tussen HW online of portfoward helpt soms ook.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ik heb sinds een maand of drie een (tweedehands...) HW. Binnen een paar uur tot een paar dagen na inschakelen is de HW niet meer te benaderen (melding: Onjuist wachtwoord). Het lijkt altijd met de browser te beginnen (maar daarmee benader ik de HW ook het meest). Soms werkt de Android app nog wat langer.
De taken worden niet meer uitgevoerd en het loggen van de Wattcher stopt ook.
De RF-led knippert echter nog wel als een andere zender actief is.
Door ~10 s de stroomtoevoer te onderbreken werkt alles weer (even...).
Wat ik heb geprobeerd:
- Andere plek
- Opnieuw initialiseren via configuratietool (paar keer inmiddels)
- Reset volgens handleiding (twee maal reset bedienen met 5 s tussenruimte)
- Andere USB-voeding, andere kabel (ik heb geen originele voeding. Die was de vorige eigenaar vergeten mee te geven)
- Vast IP adres
- Wissen van praktische alle apparaten en taken
- Andere SD kaart waarbij alleen minimum aantal files is overgezet (zoals die met het serienummer)
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en of er een oplossing voor is?
Hou er rekening mee dat je Homewizard online login niet dezelfde is als je wachtwoord van de Homewizard zelf. Tevens leert te ervaring dat je beter geen # karakter in je wachtwoord kan hebben zitten ivm de url die je Homewizard vormt met je wachtwoord erin.WackoH schreef op maandag 4 september 2017 @ 00:44:
Hallo,
Ik heb sinds een maand of drie een (tweedehands...) HW. Binnen een paar uur tot een paar dagen na inschakelen is de HW niet meer te benaderen (melding: Onjuist wachtwoord). Het lijkt altijd met de browser te beginnen (maar daarmee benader ik de HW ook het meest). Soms werkt de Android app nog wat langer.
De taken worden niet meer uitgevoerd en het loggen van de Wattcher stopt ook.
De RF-led knippert echter nog wel als een andere zender actief is.
Door ~10 s de stroomtoevoer te onderbreken werkt alles weer (even...).
Wat ik heb geprobeerd:
- Andere plek
- Opnieuw initialiseren via configuratietool (paar keer inmiddels)
- Reset volgens handleiding (twee maal reset bedienen met 5 s tussenruimte)
- Andere USB-voeding, andere kabel (ik heb geen originele voeding. Die was de vorige eigenaar vergeten mee te geven)
- Vast IP adres
- Wissen van praktische alle apparaten en taken
- Andere SD kaart waarbij alleen minimum aantal files is overgezet (zoals die met het serienummer)
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en of er een oplossing voor is?
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Iemand enig idee?
EDIT: blijkt na meerdere telefoontjes dat HomeWizard toch kan helpen. Heeft de controller gereset omdat "Taken" vastgelopen was. Toch jammer dat je dit als gebruiker niet even zelf kunt doen. Was al dagen van alles aan het proberen.
[ Voor 51% gewijzigd door Cheeky op 04-09-2017 16:15 ]
Ik gebruik een simpel wachtwoord met alleen cijfers en lower case karakters.martinvdm schreef op maandag 4 september 2017 @ 06:58:
[...]
Hou er rekening mee dat je Homewizard online login niet dezelfde is als je wachtwoord van de Homewizard zelf. Tevens leert te ervaring dat je beter geen # karakter in je wachtwoord kan hebben zitten ivm de url die je Homewizard vormt met je wachtwoord erin.
Gisteren liep de HW na ~twee uur vast. Nu werkt hij 'al' weer 20 uur. In de tussentijd meerdere keren ingelogd.
Check heel goed je wifi... Bij mij was dat echt wel een ding. Ik had een tijd terug ook heel veel last met een slecht reagerende HomeWizard en de app... Sinds een tijdje heb ik een Ubiquiti Amplify HD setje en nu werkt het 100%. Ik heb het idee dat de HomeWizard niet zo houdt van routers/accesspoints die veel van kanaal wisselen en proberen om apparaten naar de 5Ghz band te dwingen...rimave schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:07:
Wat doen jullie? Nu ben ik weer overtuigd HW aan te houden.
Ik ben nog een beetje aan het prutsen geweest met m'n wifi en heb de HW weer op een andere plek gezet. Ik heb al veel in de HW geïnvesteerd en als het werkt dan werkt het ook goed. Toch denk ik dat de issues ook deel te wijten zijn aan de ios app. Op die momenten dat de ios app niet werkte deed de webpagina het wel, dus de HW had connectie met de buitenwereld. In de app switchen tussen HW online of portfoward helpt soms ook.
Okee een deel van de problemen is nu opgelost of wordt opgelost:dfrenner schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:38:
Ik heb wel wat probleempjes ondervonden de afgelopen week, welke ik heb gemeld:
- XQ1600 lamp wordt bij HomeWizard geupdate of vervangen voor een nieuw exemplaar.
- 8002 KAKU schakelaar werkt volledig naar wens.
Maar ik zit nog wel in mijn maag met het bereik van de 868Mhz lamp:
- Bereik HW1603
Het bereik van de HW1603 is een stuk minder dan de HW1600R en HW1601. Situatie: HomeWizard staat op de begane grond. In de hal begane grond hangt de HW1601 en in de hal op eerste verdieping, hangt de HW1600R. In de badkamer (max 3 meter van de hal vandaan), hangt de HW1603. Allemaal de nieuwe 868 Mhz varianten. Terwijl de hal lampen boven en beneden prima functioneren, doet de HW1603 dat niet. Ik had begrepen dat de lampen op 868 Mhz, allemaal met elkaar communiceren en het signaal doorgeven. Dit lijkt niet te werken bij mij. De HW1603 werkt alleen als ik de HomeWizard dichter bij de lamp plaats. Via Facebook heb ik een filmpje hiervan gemaakt, op basis daarvan gaf de medewerker aan dat het waarschijnlijk een defect is. Je ziet op de achtergrond de HW1600R prima schakelen, maar op de voorgrond de HW1603 niet. Het signaal wordt dus niet via deze lampen doorgegeven lijkt het op.
Ik krijg nu van HomeWizard een beetje het idee dat ze gaan afschuiven. Het probleem zou in de armatuur van de lamp kunnen zitten (RVS) die signaal blokkeert.
Maar de feiten doen mij sterk twijfelen aan de vermeende repeat functie.
HomeWizard geeft aan dat de homewizard via andere 868Mhz lampen het signaal laat door hoppen.
Ik heb de HomeWizard in de woonkamer staan, in de woonkamer heb ik een 686Mhz lamp, in de hal op de begane grond heb ik een 868Mhz lamp, in de hal op de eerste verdieping heb ik een 868Mhz lamp en al deze lampen zijn prima met de HW te bedienen en reageren zonder enig probleem.
Op 3 meter van de hal op de eerste verdieping (aansluitend), bevindt zich de badkamer, waar ik een 868Mhz lamp plaats. Deze is niet te bedienen via de HW, krijg een time-out.
Het signaal hopt dus door door verdiepingen heen, maar de laatste 3 meter hopt hij niet door!?
Ik vind het veel aannemender dat de hele repeat functie niet werkt en dat de badkamer nét out of range is van de HW zelf.
Maar ik heb toevallig ook de nieuwe afstandsbediening voor 868Mhz lampen. Als ik vanuit de locatie van de HW in de woonkamer de badkamer lamp wil bedienen, werkt het gewoon!
Tweede wat ik dus vreemd vind, is dat een afstandsbediening meer bereik lijkt te hebben dan de HW. Bij deze afstandsbediening koppel je een specifieke lamp op een kanaal, geen idee hoe de repeatfunctie precies zou moeten werken, maar mij lijkt dat dit enkel via de HW werkt, omdat alle 868Mhz lampen daar gekoppeld zijn, bij de afstandsbediening koppel je één specifieke lamp. Dit onderschrijft mijn gevoel dat de hele repeat functie niet lijkt te werken.
Iemand een idee hoe ik hiermee verder kan, of zal het modden van de HW de enige oplossing zijn?
Vergeet niet dat antenne's nogal richting gevoelig zijn.dfrenner schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:46:
[...]
Iemand een idee hoe ik hiermee verder kan, of zal het modden van de HW de enige oplossing zijn?
En de antenne's van de HomeWizard zelf zijn nog meer richting gevoelig dan een spriet-antenne
Dus als je ontvangst op de begane grond goed is, is dat recht boven de HomeWizard vrijwel gegarandeerd niet en omgekeerd.
Dus dat je met de afstandsbediening verder lijkt te kunnen komen kan 3 oorzaken hebben:
- De antenne van de zender is beter gericht naar de ontvanger.
- De antenne van de ontvanger is toevallig beter georiënteerd tov de zender.
- De zend-karakteristiek van de handzender is dusdanig meer richtinggevoelig dat je hetzelfde vermogen over een kleiner stukje verdeeld en dus verder komt.
Ontvangst in meer richtingen wil ook zeggen dat je het zendvermogen verdeeld over een groter deel van de "bol" rondom de antenne en dus effectief minder vermogen per oppervlak op die bol hebt en dus minder sterk binnenkomt op de ontvanger.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Locatie van de HW kan ik niet veel aanpassen, omdat dan de tuinverlichting stopt met werken.TD-er schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:51:
[...]
Vergeet niet dat antenne's nogal richting gevoelig zijn.
En de antenne's van de HomeWizard zelf zijn nog meer richting gevoelig dan een spriet-antenne
Dus als je ontvangst op de begane grond goed is, is dat recht boven de HomeWizard vrijwel gegarandeerd niet en omgekeerd.
Dus dat je met de afstandsbediening verder lijkt te kunnen komen kan 3 oorzaken hebben:Vooral dat laatste is iets wat je je moet realiseren.
- De antenne van de zender is beter gericht naar de ontvanger.
- De antenne van de ontvanger is toevallig beter georiënteerd tov de zender.
- De zend-karakteristiek van de handzender is dusdanig meer richtinggevoelig dat je hetzelfde vermogen over een kleiner stukje verdeeld en dus verder komt.
Ontvangst in meer richtingen wil ook zeggen dat je het zendvermogen verdeeld over een groter deel van de "bol" rondom de antenne en dus effectief minder vermogen per oppervlak op die bol hebt en dus minder sterk binnenkomt op de ontvanger.
Feit blijft dat de repeat functie ook niet doet wat hij zou moeten...
Overigens zite de badkamer aan de andere kant van het huis dan waar de HW staat.
Ik heb nu een probleem met bereik en wil eigenlijk wel dat het gaat werken. Ik dacht echt dat de 868 lampen de oplossing waren voor het bereik...
Als de antenne's in de afzonderlijke apparaten zogezegd haaks op elkaar staan gepositioneerd, kunnen ze elkaars signaal niet doorgeven, want dan horen ze elkaar niet.
Dus je zou kunnen experimenteren met de oriëntatie van de apparaten om uit te sluiten dat de repeat functie wel of niet werkt.
Anoniem: 443294
Het bereik van 868 MHz is bij hetzelfde vermogen kleiner dan dat van 434 MHz.dfrenner schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:09:
[...]
.........
Ik heb nu een probleem met bereik en wil eigenlijk wel dat het gaat werken. Ik dacht echt dat de 868 lampen de oplossing waren voor het bereik...
Bij Wifi is het bereik van de 5 MHz ook kleiner dan van de 2,4 MHz.
Het probleem is bij de 434 MHZ, dat er geen terugkoppeling is en dus geen zekerheid of het bericht goed is aangekomen bij de ontvanger.
Ik bedoel meer de repeat functie. Binnen de 868 MHz lampen zouden ze het signaal van de HW, via de lampen, moeten doorgeven.Anoniem: 443294 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:41:
Het bereik van 868 MHz is bij hetzelfde vermogen kleiner dan dat van 434 MHz.
Bij Wifi is het bereik van de 5 MHz ook kleiner dan van de 2,4 MHz.
Het probleem is bij de 434 MHZ, dat er geen terugkoppeling is en dus geen zekerheid of het bericht goed is aangekomen bij de ontvanger.
Ik kom net bij HomeWizard vandaan en ze hebben de XQ1600 lamp van firmware upgrade voorzien en de HW1603 vervangen voor een nieuwe.
Ik ga vanavond testen of het heeft geholpen.
Ik heb nu al een tijdje HW en opzich werkt het allemaal heel mooi, alleen wil ik graag dat de verlichting in mijn huis aangaat zodra de rookmelder afgaat. Weet iemand hoe je dit kan fixen ?
Het gaat om flamingo rookmelders, 433 MHz.
Eventueel mensen die dit voor elkaar hebben gekregen met Domoticz, want daar wil ik dit weekend mee gaan beginnen. Want ik wil graag de buitenzonwering dicht laten gaan wanneer het regent. En helaas krijg ik dat ook nog niet voor elkaar met HW.
Thanks alvast.
Met de 868 rookmelders is het een eitje.Jerry_bboy schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:30:
Hallo mensen,
Ik heb nu al een tijdje HW en opzich werkt het allemaal heel mooi, alleen wil ik graag dat de verlichting in mijn huis aangaat zodra de rookmelder afgaat. Weet iemand hoe je dit kan fixen ?
Eventueel mensen die dit voor elkaar hebben gekregen met Domoticz, want daar wil ik dit weekend mee gaan beginnen. Want ik wil graag de buitenzonwering dicht laten gaan wanneer het regent. En helaas krijg ik dat ook nog niet voor elkaar met HW.
Thanks alvast.
Scene "brand" gemaakt.
In die scene, schakel ik lampen en rolluiken.
Vervolgens maak je een taak aan dat als de rookmelder rook detecteert, de scene brand wordt geactiveerd en alarm naar alle telefoons wordt verzonden.
Ja dat wist ik, en omdat ik een melding kan krijgen op mijn telefoon vind ik het ook logisch dat je een scene zou kunnen activeren, helaas is dat niet het geval. Vandaar dat ik opzoek ben naar eventueel een andere oplossing. En ik was eigenlijk niet van plan om 5 nieuwe 868 rookmelders te kopen.dfrenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:31:
[...]
Met de 868 rookmelders is het een eitje.
Scene "brand" gemaakt.
In die scene, schakel ik lampen en rolluiken.
Vervolgens maak je een taak aan dat als de rookmelder rook detecteert, de scene brand wordt geactiveerd en alarm naar alle telefoons wordt verzonden.
Klopt het is een forse uitgave, misschien in fases vervangen?Jerry_bboy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:08:
Ja dat wist ik, en omdat ik een melding kan krijgen op mijn telefoon vind ik het ook logisch dat je een scene zou kunnen activeren, helaas is dat niet het geval. Vandaar dat ik opzoek ben naar eventueel een andere oplossing. En ik was eigenlijk niet van plan om 5 nieuwe 868 rookmelders te kopen.
Ik heb er nu 3 en ben erg blij met het resultaat. Ja, het was even een uitgave, maar die heb ik in delen gedaan.
Ik heb net een server aangeschaft waar ik domoticz op wil installeren, waarschijnlijk kan ik het daarmee wel regelen. Althans er zijn volgens mij meer mogelijkheden met domoticz.dfrenner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:14:
[...]
Klopt het is een forse uitgave, misschien in fases vervangen?
Ik heb er nu 3 en ben erg blij met het resultaat. Ja, het was even een uitgave, maar die heb ik in delen gedaan.
[video]
Daarnaast zie ik weinig ontwikkeling bij homewizard, maar voor wat het nu doet ben ik al erg tevreden.
Dus voorlopig geen andere rookmelders.
De 433 mhz rookmelder 'spammen' de band nogal vol bij het afgaan. Mede uit veiligheid, men gaat wellicht ten onrechte op het systeem vertrouwen, heeft men de functie niet ingebouwd dat je de rookmelder als taak kan gebruiken. Voor wat betreft de zonwering lijkt me niet heel moeilijk. Regensensor kopen en taak aanmaken met als actie de zonwering.Jerry_bboy schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:30:
Hallo mensen,
Thanks alvast.
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Je kan het het zonweringverhaal nog mooier maken. Mijn HomeWizard reageert op de regenmeter en laat dan de screens omhoog gaan, maar ik gebruik ook de gratis data van Buienradar voor mijn GPS locatie en laat aan de hand daarvan de screens omhoog gaan. Ik heb een scriptje gemaakt dat op mijn NAS draait.martinvdm schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:39:
[...]
De 433 mhz rookmelder 'spammen' de band nogal vol bij het afgaan. Mede uit veiligheid, men gaat wellicht ten onrechte op het systeem vertrouwen, heeft men de functie niet ingebouwd dat je de rookmelder als taak kan gebruiken. Voor wat betreft de zonwering lijkt me niet heel moeilijk. Regensensor kopen en taak aanmaken met als actie de zonwering.
Kijk hier voor de data van Buienradar: https://www.buienradar.nl/overbuienradar/gratis-weerdata
Reactie op de regenmeter is hier vaak te laat... zou je dat script eens kunnen delen?wolly_a schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:59:
[...]
Je kan het het zonweringverhaal nog mooier maken. Mijn HomeWizard reageert op de regenmeter en laat dan de screens omhoog gaan, maar ik gebruik ook de gratis data van Buienradar voor mijn GPS locatie en laat aan de hand daarvan de screens omhoog gaan. Ik heb een scriptje gemaakt dat op mijn NAS draait.
Kijk hier voor de data van Buienradar: https://www.buienradar.nl/overbuienradar/gratis-weerdata
Klopt, je regenmeter telt pas bij 0.7mm en da's al best veel. Ik ga even voor je kijken.miel schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:18:
[...]
Reactie op de regenmeter is hier vaak te laat... zou je dat script eens kunnen delen?
miel schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:18:
[...]
Reactie op de regenmeter is hier vaak te laat... zou je dat script eens kunnen delen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <?php // $url: adres van de server waar de gegevens vandaan moeten komen // Coordinaten een locatie kunnen gemakkelijk via internet gevonden worden, bijvoorbeeld via http://www.latlong.net/ $url = "http://gps.buienradar.nl/getrr.php?lat=52.000000&lon=6.000000"; // Het antwoord van de server wordt middels een scheidingsteken opgebroken in een array. Middels $pos kan de positie van de gewenste data worden aangegeven. $pos = 4; // De neerslag wordt weergegeven als waarde tussen 0 en 255. 0 is droog, 255 is zware regen. // Threshold bepaalt wanneer de verwachting voor regen hoog genoeg is om de screens te sturen. $threshold = 10; // HWurl is de aan te roepen URL van de HomeWizard $hwurla = "http://ip-adres-van-je-homewizard/wachtwoord-van-je-homewizard/gp/3/on"; $hwurlb = "http://ip-adres-van-je-homewizard/wachtwoord-van-je-homewizard/gp/4/on"; // $logfile is de filename van het logbestand. Hierin worden de resultaten geschreven als er regen wordt verwacht. $logfile = "hwlog.txt"; echo "Gegevens ophalen van Buienradar...<br />"; // Haal de data op van de server $content = file_get_contents($url); // Split het antwoord naar een array $data = preg_split('/\s+/', $content); // Haal de gewenste positie uit de array en split dit resultaat in verwachte neerslag (0) en tijd (1) $val = explode("|", $data[$pos]); $neerslag = $val[0]; $tijd = $val[1]; echo "$tijd $neerslag<br />"; if ($neerslag > $threshold) { echo "REGEN!<br />"; $contenta = file_get_contents($hwurla); $contentb = file_get_contents($hwurlb); echo "$contenta<br />"; echo "$contentb<br />"; $logmessage = "$tijd | $neerslag | regen | $contenta | $contentb\n"; file_put_contents($logfile, $logmessage, FILE_APPEND | LOCK_EX); } else { echo "DROOG<br />"; $logmessage = "$tijd | $neerslag | droog\n"; file_put_contents($logfile, $logmessage, FILE_APPEND | LOCK_EX); } ?> |
Zoals je misschien ziet, roep ik tweemaal de HomeWizard aan. Ik heb mijn screens boven en onder in een aparte scene gezet die ik aanroep. Je kan ook rechtstreeks screens gaan aanroepen. Je zult dan even met het scriptje moeten spelen. Kijk ook even op deze pagina voor meer informatie: wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard
Verder zul je het ip adres van je HomeWizard moeten invullen en het wachtwoord. Daarnaast zijn de GPS coordinaten van jouw locatie nog gewenst.
Je kan nog wat spelen met de waarden POS en THRESHOLD. Bij POS kies je in principe hoever je vooruit kijkt in de toekomst. Het is al even geleden dat ik dit gemaakt heb, maar volgens mij is elke verhoging 5 minuten, dus in dit geval kijk ik 20 minuten vooruit. Met THRESHOLD bepaal de hoeveelheid regen waarop de boel reageert. De website van Buienradar heeft nog wel wat meer informatie over dit getal. Je kan het, geloof ik, ook omrekenen naar mm neerslag. 0 is in ieder geval droog en 255 is heul veul regen.
Zelf laat ik het scriptje iedere 5 minuten aanroepen op mijn NAS. Dit werkt perfect.
Succes ermee. Het kan vast nog mooierder geprogrammeerd worden, maar het doet voor mij wat het moet doen.
We hebben vandaag onze slimme meter gekregen. Ik heb de EnergyLink al een tijdje in de meterkast (in de doos) staan voor dit grote moment. Vanavond wil ik 'm even installeren. Tot nu toe heb ik mijn energieverbruik altijd gemeten met de Wattcher. Dat ging prima.
De vraag... Kan ik beiden ook naast elkaar gebruiken? Dat zou een mooie mogelijkheid zijn om eens te vergelijken of beide mogelijkheden heel verschillende waarden geven...
Volgens mij kun je niet de Energylink en wattcher tegelijk gebruiken.wolly_a schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:04:
Iemand toevallig een antwoord op mijn vraag? Ik heb al gezocht, maar niet gevonden...
We hebben vandaag onze slimme meter gekregen. Ik heb de EnergyLink al een tijdje in de meterkast (in de doos) staan voor dit grote moment. Vanavond wil ik 'm even installeren. Tot nu toe heb ik mijn energieverbruik altijd gemeten met de Wattcher. Dat ging prima.
De vraag... Kan ik beiden ook naast elkaar gebruiken? Dat zou een mooie mogelijkheid zijn om eens te vergelijken of beide mogelijkheden heel verschillende waarden geven...
Ik heb ze beiden nog in gebruik. Alleen de Wattcher heeft op 1 of andere manier de verkeerde instelling (moet ik nog naar kijken) dus het verbruik klopt niet. Maar ze staan beiden in de app.wolly_a schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:04:
Iemand toevallig een antwoord op mijn vraag? Ik heb al gezocht, maar niet gevonden...
Zou je deze aangemeld krijgen op de Homewizard, ik zoek eigenlijk een 866 mhz deur/raam contact, maar kan op dit moment niets vinden icm met Homewizard.

[ Voor 15% gewijzigd door Jerry_bboy op 18-09-2017 18:30 ]
kastje wat ernaast ligt bij de action is ook van HomeWizard (SmartSwitch). een Wifi schakelaar met 433Mhz zender. ondersteund ook Kaku enzo.
WeMo is bijvoorbeeld al wel te koppelen aan de Home.
Heb het even direct bij HW gevraagd en vrij snel een reactie ontvangen:CoachKoos schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:27:
Bij Google zijn ze bezig om de Google Home te "vertalen" naar NL. Zal nog wel even duren, maar iemand een idee of HomeWizard de Home in de toekomst ook gaat ondersteunen?
WeMo is bijvoorbeeld al wel te koppelen aan de Home.
Neem aan dat de tips en ideeën over HomeWizard zelf gaat en niet specifiek over de integratie met Google Home.We zijn op dit moment aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om Google Home te gebruiken met de HomeWizard.
Vanwege de overweldigende hoeveelheid tips en ideeën die we krijgen (en zelf hebben) kunnen we niet garanderen dat de deze feature er binnen afzienbare tijd komt, maar je kunt er van op aan dat we alle feedback serieus nemen.
Het is dus iig 1 van de punten op hun lijstje...
ik heb gisteren mijn vaste deurbel kabel gesloopt, dus heb nu een drukknop van HW gekocht en deze niet meer nodig....
kan ik zoiets niet verbouwen en in de meterkast koppelen aan de bel zodat hij een signaaltje stuurt naar de homewizard? ofwel de bestaande installatie houden (normale deurbel) en als 'extraatje' en push-berichtje naar mijn telefoon van de homewizard?miel schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:56:
Iemand interesse in een http://www.homewizard.nl/acdb-7000b-drukknopzender.html ?
ik heb gisteren mijn vaste deurbel kabel gesloopt, dus heb nu een drukknop van HW gekocht en deze niet meer nodig....
Ja dat kanunconnected schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
kan ik zoiets niet verbouwen en in de meterkast koppelen aan de bel zodat hij een signaaltje stuurt naar de homewizard? ofwel de bestaande installatie houden (normale deurbel) en als 'extraatje' en push-berichtje naar mijn telefoon van de homewizard?dat zou tof zijn!
een optocoupler... jaja
Ik had hem gekoppeld aan een bestaande drukknop met een kaku gong..... de bestaande gong had ik uitgeschakeld....unconnected schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
kan ik zoiets niet verbouwen en in de meterkast koppelen aan de bel zodat hij een signaaltje stuurt naar de homewizard? ofwel de bestaande installatie houden (normale deurbel) en als 'extraatje' en push-berichtje naar mijn telefoon van de homewizard?dat zou tof zijn!
Ik heb in de woonkamer 4 tafellampen (2x raamkozijn en 2x op tv-kast). Om alle 4 de lampen tegelijk te schakelen heb ik een scene aangemaakt (en gekoppeld aan een draadloze fysieke knop).
De lampen AAN schakelen geeft geen probleem (ze gaan dan wel 1 voor 1, maar redelijk snel achter elkaar). Maar als ik ze UIT schakel, dan "weigert" de laatste lamp. In de HW app staat ook dat de betreffende lamp niet geschakeld is.
Iemand hier ook problemen mee? En evt een goede oplossing ervoor?
In de oude situatie had ik per 2 lampen een schakelaar staan en beide schakelaar geprogrammeerd met dezelfde code. Dat werkte vrij goed, maar ook niet altijd. Daarom had ik gehoopt dat de connected lampen een oplossing zouden zijn.
Of een relais er tussen werkt bij mij al jaren zo.unconnected schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:50:
[...]
een optocoupler... jajahaha. ik dacht dat ik al veel onderdeeltjes kende maar dat valt blijkbaar weer tegen!
vanavond eens in de meterkast kijken hoe mijn bel is aangesloten
Ik heb er ook al jaren een relais tussen en dan een magneetcontact er op aangesloten die ik heb doorgesoldeerd.martinvdm schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:36:
[...]
Of een relais er tussen werkt bij mij al jaren zo.
waarom ook een magneet contact erbij? hebben jullie een simpel plaatje?mike123 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:29:
[...]
Ik heb er ook al jaren een relais tussen en dan een magneetcontact er op aangesloten die ik heb doorgesoldeerd.
Heb zo snel even geen plaatje maar het belsignaal moet ook nog naar de HW. Daar heb ik het zend-gedeelte van een magneetcontact voor gebruikt. Dus ipv een magneet erbij houden als bv de deur open gaat heb ik nu het schakelaartje in dat contact doorgesoldeerd en als dan nu het relais contact maakt denkt hij dat er een magneetje bij komt en stuurt een signaal weg naar de HW. Ik heb hem dus ingesteld als deurbel.unconnected schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:24:
[...]
waarom ook een magneet contact erbij? hebben jullie een simpel plaatje?
Ik kan van een kennis voor weinig een homewizard met behoorlijk wat extra's over nemen. Nu is het apparaat 2 jaar oud.
Mijn vraag is of er verschillende versies zijn van de hardware, of of dat het nog steeds de zelfde hardware is als nu?
Er zijn wel hardwarre revisies maar geen merkbare verschillen.Pjotter87 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:47:
Even een kort vraagje:
Ik kan van een kennis voor weinig een homewizard met behoorlijk wat extra's over nemen. Nu is het apparaat 2 jaar oud.
Mijn vraag is of er verschillende versies zijn van de hardware, of of dat het nog steeds de zelfde hardware is als nu?
Ik krijg bij de Heatlink gegevens twee waarden waarbij ik niet weet wat ze inhouden. Via Google kom ik er ook niet achter.
Gaat om:
rsp
tte
Beiden lijken de ingestelde temperatuur op te geven, ene ingesteld door de thermostaat de andere door de Heatlink.
Wie kan uitsluitsel geven? @TD-er ?
Zijn er andere alternatieven voor de KaKu2150
[ Voor 12% gewijzigd door JB op 09-10-2017 16:33 ]
Mijn boefje is liev!
rsp is de door de thermostaat ingestelde temperatuur. tte is de door de heatlink ingestelde temperatuur.CoachKoos schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:32:
Een vraag over het ophalen van de HW gegevens met het get-status commando.
Ik krijg bij de Heatlink gegevens twee waarden waarbij ik niet weet wat ze inhouden. Via Google kom ik er ook niet achter.
Gaat om:
rsp
tte
Beiden lijken de ingestelde temperatuur op te geven, ene ingesteld door de thermostaat de andere door de Heatlink.
Ik heb zelf geen Heatlink, dus kan het niet voor je opzoeken en het staat ook niet op m'n wikiCoachKoos schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 15:32:
Een vraag over het ophalen van de HW gegevens met het get-status commando.
Gaat om:
rsp
tte
Dus als iemand er wel meer info over heeft, zet ik het er graag bij
Wellicht zelf wat stoeien met instellingen en kijken of ze veranderen?
Zou ook een instelling kunnen zijn op je thermostaat zelf, of misschien feedback vanaf de ketel?
Zojuist ook even geprobeerd. Klopt exact.Hulliee schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:43:
[...]
rsp is de door de thermostaat ingestelde temperatuur. tte is de door de heatlink ingestelde temperatuur.
Als ik de thermostaat instel staat de tte op 0. Niet gekeken of dit ook blijvend is. Na temp wijzigen via heatlink staat de tte weer op de ingestelde temperatuur.
Thx! Had al een vaag vermoeden...Hulliee schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:43:
[...]
rsp is de door de thermostaat ingestelde temperatuur. tte is de door de heatlink ingestelde temperatuur.
Ik laat mijn Google Home de ingestelde temperatuur ophalen (en uitspreken). "Opeens" kwam eruit dat de ingestelde temperatuur 0 is, terwijl de thermostaat op 19 graden stond. Blijkbaar die keer handmatig ingesteld.
Weet je toevallig ook of de rsp waarde er altijd in staat? Met andere woorden, dit geeft altijd de ingestelde temperatuur aan? Of kan deze ook 0 zijn als de Heatlink de temperatuur instelt?
Ik heb een Remeha ketel met een iSense thermostaat. Op de iSense heb ik ingesteld dat deze ook extern geregeld kan worden. De iSense volgt altijd de Heatlink, al duurt dat soms een minuut voordat hij deze waarde overneemt.CoachKoos schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:47:
[...]
Thx! Had al een vaag vermoeden...
Ik laat mijn Google Home de ingestelde temperatuur ophalen (en uitspreken). "Opeens" kwam eruit dat de ingestelde temperatuur 0 is, terwijl de thermostaat op 19 graden stond. Blijkbaar die keer handmatig ingesteld.
Weet je toevallig ook of de rsp waarde er altijd in staat? Met andere woorden, dit geeft altijd de ingestelde temperatuur aan? Of kan deze ook 0 zijn als de Heatlink de temperatuur instelt?
Overigens kun je in de HomeWizard app schakelen tussen regelen via thermostaat of via Heatlink.
Ben even gaan testen met het wijzigen van de temperatuur via de thermostaat en via de Heatlink en de RSP waarde is die van de thermostaat. Als je via de HW de temperatuur verhoogt duurt het wel even, maar wordt deze waarde ook geupdate.Hulliee schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:39:
[...]
Ik heb een Remeha ketel met een iSense thermostaat. Op de iSense heb ik ingesteld dat deze ook extern geregeld kan worden. De iSense volgt altijd de Heatlink, al duurt dat soms een minuut voordat hij deze waarde overneemt.
Overigens kun je in de HomeWizard app schakelen tussen regelen via thermostaat of via Heatlink.
Met andere woorden, Google Home moet de RSP waarde geven, dan zit ik (bijna) altijd goed....
[ Voor 9% gewijzigd door Yamahaa op 15-10-2017 00:24 ]
Ik heb mijn device opnieuw moeten toevoegen in de notificatie toen werkte het weer prima!elcastel schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:14:
Mijn notificaties werken niet meer sinds een week 2 (iOS 11??). Balen, heeft altijd zo goed gewerkt.
http://diy-nl-nl.forum.ib...go-koppelbare-rookmelder/
Zijn er meer mensen die deze bewegingsmelder gebruiken? Ik ben er een beetje klaar mee dat dit soort zaken de ene keer wel werken maar de andere keer niet.JB schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:32:
Hmm vaag, mijn bewegingsmelder van KaKu heeft het een hele tijd zonder problemen gedaan op zijn nieuwe locatie. Nu vanuit het niets, meld ie zich niet meer. Ik heb alles voorzien van nieuwe batterijen (dus ook andere sensoren).
Zijn er andere alternatieven voor de KaKu2150
Er is zo lijkt geen alternatief mogelijk?
Mijn boefje is liev!
Deze gebruik ik ook al een paar jaar en er zijn geen problemen mee, wel heb ik er ook externe antenne draden aan gemaakt zoals hier ooit op het forum heeft gestaan.Zijn er meer mensen die deze bewegingsmelder gebruiken? Ik ben er een beetje klaar mee dat dit soort zaken de ene keer wel werken maar de andere keer niet.
Foto van de melder onder de dakgoot en meer gegevens er bij dus zelf ook gelijk op die wijze op mijn bewegigs-melder toegepast.
Hier gaat de bel over als er een melding komt alleen is dat in de nacht soms wel eens lastig als er een kat "van de buren" langskomt om een geurspoor achter te laten.
diekoelerebeestenvaneenanderzeikenaltijdopjouspullenalsishetmaareenvuilcontainerdiejeweermoetschoonmaken)
Dan denk ik dat die van mij gewoon naar de kolere is. Heb je een foto van hoe je die antennes erop gemaakt hebt? Dan hangt ie dus ook droog denk ik? Die van mij hangt in weer in wind.wbkk schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:29:
[...]
Deze gebruik ik ook al een paar jaar en er zijn geen problemen mee, wel heb ik er ook externe antenne draden aan gemaakt zoals hier ooit op het forum heeft gestaan.
Foto van de melder onder de dakgoot en meer gegevens er bij dus zelf ook gelijk op die wijze op mijn bewegigs-melder toegepast.
Hier gaat de bel over als er een melding komt alleen is dat in de nacht soms wel eens lastig als er een kat "van de buren" langskomt om een geurspoor achter te laten.
diekoelerebeestenvaneenanderzeikenaltijdopjouspullenalsishetmaareenvuilcontainerdiejeweermoetschoonmaken)
Mijn boefje is liev!
En om je veel moeite van het zoeken te besparen volg je even deze onderstaande link en kom je er vanzelf terecht.
Wel even het volledige bericht lezen, dus daarop klikken.
HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2
[ Voor 12% gewijzigd door wbkk op 21-10-2017 07:22 ]
En is de elro 2002-023 cavius mini ook compatible?
[ Voor 153% gewijzigd door rayvonrk op 28-10-2017 18:30 . Reden: Extra vraag ]
Echter is dan de vraag, is het een optische melder, of een die niet af gaat op een stofje of vliegje?
In mijn optiek zijn ze een stuk betrouwbaarder, gaan de batterijen langer mee en het grootste voordeel is dat je er taken aan kunt verbinden. Bijv: alle verlichting aanschakelen, rolluiken omhoog enz...rayvonrk schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:20:
Bij homewizard zijn nu de rookmelders 868mhz in de aanbieding. Nu is mijn vraag is het waard om te upgraden ? http://www.homewizard.nl/...connected-rookmelder.html
En is de elro 2002-023 cavius mini ook compatible?
http://specs.tweak.to/6635
Heb er 2 hangen. Maar heb ze nog nooit horen tikken.Stampre schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 06:47:
Het grote nadeel van deze rookmelder is de tik die er in zit. Iedere 8 seconden test het interne systeem zichzelf. Al uitgebreid contact over gehad maar het is wat het is. Wat mij betreft dsn ook niet geschikt voor slaapkamers.
Misschien een verkeerde batch geweest!?
En die taken zijn best handig en omdat de rookmelders met elkaar en de hw op de hogere frequentie communiceren spammen ze bij een melding de lagere frequentie niet dicht (alles blijft werken)
[ Voor 23% gewijzigd door Yamahaa op 29-10-2017 12:57 ]
Ondersteunt Alexa eigenlijk al Nederlands? De Amazon speakers zijn iig nog niet in NL te krijgen, maar mogelijk dat Alexa op andere apparaten bruikbaar wordt.martinvdm schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:16:
Het schijnt dat in januari ondersteuning komt voor Alexa
Heb recent nog gevraagd over de ondersteuning voor Google Home aangezien er berichten zijn dat Google bezig is met de Nederlandse variant. Deden ze toen nog geen afspraken over...
Nee, met HW en fabrikant over in gesprek geweest en omgewisseld voor een uit andere batch, doet hetzelfde.RayCom schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 09:35:
[...]
Heb er 2 hangen. Maar heb ze nog nooit horen tikken.
Misschien een verkeerde batch geweest!?
http://specs.tweak.to/6635
macOS 14.4.1
Dan komt er een goede ondersteuning, ik heb het onderstaande in een mail van hun staan.martinvdm schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:16:
Het schijnt dat in januari ondersteuning komt voor Alexa
De intentie met homekit is er een de collega's van het R&D team zijn er naar te kijken over de mogelijkheden.
Ben toch benieuwd wat het allemaal gaat worden. Mij reageerden ze dat ze ook naar Google Home kijken.wbkk schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:22:
[...]
Dan komt er een goede ondersteuning, ik heb het onderstaande in een mail van hun staan.![]()
De intentie met homekit is er een de collega's van het R&D team zijn er naar te kijken over de mogelijkheden.
Zou Alexa ondersteuning wel aparte eerste stap vinden. Volgens mij wordt Nederlands nog niet ondersteunt (net als bij de Home). Alexa is op de Echo en Dot in de VS de grootste, maar hier is Amazon niet zo bekend als in de VS en dan is Google met de Home een "aansprekender" naam. Daarvan is de kans groot dat ze naar Nederland komen in (begin) 2018.
Nu is het zo dat de lamp niet altijd reageert op de aanknop, soms wel 10x drukken.
- Bestaat er een 2weg kaku, die ook terugcommuniceert om storingen te voorkomen
- of ik zit eraan te denken om een connected lamp aan te sluiten, maar kan je die met een schakelaar bedienen icm homewizard?
- Bestaat er een 2weg kaku, die ook terugcommuniceert om storingen te voorkomendwarsdrijver schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:11:
Op mijn toilet heb ik een eenvoudige Kaku schakelaar met een kaku ontvanger bij de plafondlamp. Dit heb ik gedaan omdat de gewone lichtschakelaar te hoog hing voor mijn jonge kinderen.
Nu is het zo dat de lamp niet altijd reageert op de aanknop, soms wel 10x drukken.
- Bestaat er een 2weg kaku, die ook terugcommuniceert om storingen te voorkomen
- of ik zit eraan te denken om een connected lamp aan te sluiten, maar kan je die met een schakelaar bedienen icm homewizard?
> ja maar niet compitable met Homewizard. Je zal moeten proberen te identificeren waar het probleem precies zit. In de schakelaar, de hw, het signaal etc.
> Ja dit kan
Camerabeelden van 4 verschillende cams komen niet binnen, ligt aan android versie.
support werkt er al meer dan maand aan.....
Misschien iemand hier die een oplossing heeft?
Ik heb de connected lamp besteld en binnen.martinvdm schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 04:05:
[...]
> Ja dit kan
Het is echter maar op 1 manier mogelijk om een connected lamp via homewizard met een Kaku schakelaar te bedienen, namelijk door een nieuwe present te schakelen waarin de connected lamp aan of uit staat.
Die oplossing vind ik niet zo handig.
Homewizard wist mij wel te vertellen dat men met 868mhz schakelaars bezig is (Smartwares)
----
je zou toch zeggen dat je een actie kan instellen:
als druk op schakelaar - dan lamp aan (onafhankelijk van Mhz / kanalen etc). Je kan immers ook zeggen als tijdstip of temperatuur - dan rolluik open of dicht
[ Voor 14% gewijzigd door dwarsdrijver op 10-11-2017 13:02 ]
Ik heb ook 4 connected lampen in mijn schemerlampen in de woonkamer. Zitten inderdaad in een scene en die scene schakel ik aan en uit als taak. Daarnaast ook een fysieke schakelaar waaraan de scene gekoppeld is.dwarsdrijver schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:57:
[...]
je zou toch zeggen dat je een actie kan instellen:
als druk op schakelaar - dan lamp aan (onafhankelijk van Mhz / kanalen etc). Je kan immers ook zeggen als tijdstip of temperatuur - dan rolluik open of dicht
Er zijn maar weinig lampen die ik enkelvoudig wil kunnen bedienen dus daarom er ook nog niet tegenaan gelopen dat het anders geschakeld moest worden dan met een scene.

Ook spelen met settings zoals genoemd in onderstaand artikel biedt geen soelaas;
http://www.homewizard.nl/...-met-foscam-hd-ip-camera/
Als er iemand is met die 9900, ben ik benieuwd naar de settings indien wel werkend met snapshots.
Mijn boefje is liev!
Suc6, ben al jaren met support bezig maar ze krijgen dit niet opgelost. Heb en fi9851p en ook deze issues. Volgens Homewizard is de camera/het netwerk te snel om het beeld te verwerken in de (*kuch* trage) Homewizard. Oplossing zou zijn de primaire stream en snapshot settings aanpassen. De stream naar 640x480 en de snapshot settings op Low. Sorry maar ik pas er voor om een HD camera terug te zetten naar een VGA camera. Heb het opgelost door middel van domoticz icm een script die een snapshot naar Telegram Bot stuurt. Werkt beter en de snapshot werkt direct op mijn smartwatch, dus ik vind het ff prima zo.JB schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:47:
Wie heeft er een Foscam FI9900Ik krijg geen fatsoenlijke snapshots meer voor elkaar icm bewegingsmelder sinds ik de oude Foscam vervangen heb (geen HD versie). Steeds die halve snapshots, met een stukje beeld en de rest niks
Ook spelen met settings zoals genoemd in onderstaand artikel biedt geen soelaas;
http://www.homewizard.nl/...-met-foscam-hd-ip-camera/
Als er iemand is met die 9900, ben ik benieuwd naar de settings indien wel werkend met snapshots.
Mijn boefje is liev!
Als er niemand thuis is, werken de snapshots prima!
Merk verschil in de nachtstand (infrarood geeft wel volledige beelden). Wellicht dat drukte daar ook een onderdeel van is. Ik ga een dikkere wifi antenne aansluiten die nog op de oude cam zit. Kijken wat dat doet, maar het blijft kansloos...miel schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:33:
Ik heb ook "halve" snapshots, maar voornamelijk als er mensen thuis zijn en mijn andere melders het dus "druk" hebben.... (bewegingsmelders, magneetcontacten, enz...).
Als er niemand thuis is, werken de snapshots prima!
@martinvdm ik krijg overigens nergens de setting snapshot quality gevonden in de Foscam software
Een andere snapshot oplossing icm bewegingsmelder is een workaround. Voel er wel iets voor maar moet wel plat uit te voeren zijn. Jouw oplossing gaat best de diepte in zo te lezen.
[ Voor 20% gewijzigd door JB op 22-11-2017 12:09 ]
Mijn boefje is liev!
Zelf heb ik de vraag daar ook een keertje gehad en kreeg ik het volgende "super goede" antwoord op wat ik hier onder even neerzet, en daar heb ik het dus maar bij gelaten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Excuus voor gebrek aan reactie. Het komt voor dat de snapshot functionaliteit op de HomeWizard niet werkt in combinatie met hogere kwaliteit (HD) camera’s van Foscam.
Bij het opvragen van een snapshot door de HomeWizard geeft de camera een bestand (de snapshot) een bestandsgrootte en de resolutie aan de HomeWizard. Echter komen de resolutie en grote niet overeen met de daadwerkelijke grootte van het bestand. Dit resulteert in het vroegtijdig afsluiten van het ophaal/download proces van de HomeWizard. Hierdoor kan het voorkomen dat snapshots niet of onvolledig worden weergegeven/geladen.
Wat kan ik eraan doen?
Ervaart u dit probleem en wilt u volledige snapshots ontvangen, dan kun je er voor kiezen om de feed (snapshot) kwaliteit van de camera te verlagen. Doordat de grootte van het bestand nu lager of gelijk is aan wat de camera daadwerkelijk doorgeeft. Zou het probleem hiermee verholpen moeten zijn.
Waar kan ik het instellen?
Je kunt deze camera instellingen niet vanuit HomeWizard-app aanpassen. Dit dien je in het configuratiescherm van uw Foscam camera te doen. Kijk in het instellingen venster naar ‘Video-opties’. In dit venster heb je de mogelijkheid om de kwaliteit te verlagen.
Welke instellingen kan ik gebruiken ?
De onderstaande configuratie vertegenwoordigen een fijne balans tussen een hoogwaardige feed en goede werking van snapshots.
Video Resolution: 920p/720p
Frame Rate: <=30
BitRate: <=512k
(Manual) Snap Quality: Low
Hou er rekening mee dat elke thuissituatie anders kan zijn en geheel afhankelijk is hoe uw thuis netwerk is ingericht. Ervaart u nog steeds problemen met bovenstaande instellingen probeert u dan de instellingen nog verder te verlagen.
Om welke camera gaat het om ?
Dit betreft alle HomeWizard compatible HD camera’s van Foscam zoals de FI98XX serie of de FI99XX serie.
Wij vertrouwen erop u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan horen wij dit graag in reactie op dit bericht.
Homewizard Lite Kan er wel op inloggen met mijn HW account, maar is volgens mij voor een andere (nieuwe?) Homewizard device
Homwizard Link(geprobeerd, werkt niet met de "normale" Homewizard, denk ook voor een ander device
ThuisVeilig(Deze ken ik, is ism Interpolis)
HomeWizard DisplayIs een Beta, is weinig interessant vond ik.
We've got that ring of confidence
Het meeste is niet nieuw hoor, display bestaat al lang en HW lite hoort bij een eenvoudige stekker HW.Yukkie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:30:
Ik zie allerlei "nieuwe" Homewizard apps in de Google Play store. Blijkbaar zijn ze hun productrange flink aan het uitbreiden oid?
Homewizard Lite Kan er wel op inloggen met mijn HW account, maar is volgens mij voor een andere (nieuwe?) Homewizard device
Homwizard Link(geprobeerd, werkt niet met de "normale" Homewizard, denk ook voor een ander device
ThuisVeilig(Deze ken ik, is ism Interpolis)
HomeWizard DisplayIs een Beta, is weinig interessant vond ik.
Thuisveilig is er al veel langer en alleen Link is wat nieuwer voor de 686MHz devices.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Voor de deurbel beelden heb ik een foscam FI8904W SE en dat werkt daarvan krijg ik gewoon een melding en (BIJNA) altijd een volledig beeld van de persoon die op de belknop drukt.;)JB schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:16:
@wbkk Heb jij het überhaupt werkend gekregen met die video settings? Het werkt hier niet namelijk.
Verder krijg ik bij de FI9900 ook nergens die snapshot quality optie gevonden...
Dus deze camera ga ik voorlopig niet vervangen al zou ik dat wel willen doen.
De andere camera's foscam FI9900EP heb ik wel in de homewizard toegevoegd maar die geven niet altijd beeld maar die ga ik natuurlijk niet terug zetten naar een lagere kwaliteit zoals ze bij homewizard aangaven. (Met goede uitleg.)
Overdag nog acceptabele beeldkwaliteit s'nachts een stuk minder.
Zelfde verhaal met de FI9826 gehad. Maar die staat niet meer met de HW gekoppelt.
@miel Heeft naar mijn inziens niets met drukte op de 433,920 MHz te maken wel met bereik van de camera op je WiFi netwerk.
@JB waarom het wel werkt bij jou s'nachts komt waarschijnlijk omdat je stream dan variabel staat.
Staat bij mij onder Video / Snapshot settings.JB schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:42:
[...]
Merk verschil in de nachtstand (infrarood geeft wel volledige beelden). Wellicht dat drukte daar ook een onderdeel van is. Ik ga een dikkere wifi antenne aansluiten die nog op de oude cam zit. Kijken wat dat doet, maar het blijft kansloos...
@martinvdm ik krijg overigens nergens de setting snapshot quality gevonden in de Foscam software
Een andere snapshot oplossing icm bewegingsmelder is een workaround. Voel er wel iets voor maar moet wel plat uit te voeren zijn. Jouw oplossing gaat best de diepte in zo te lezen.
@RayCom zijn suggestie gaf ik ook al aan dat Homewizard dat idd als oplossing aangaf, zoals ook @wbkk schrijft, echter werken die settings bij mij niet, pas als ik de stream op 640x480 zet met snapshot quality op Low gaat het beter werken. Maar ik pas er echt voor om een HD Camera video stream terug te zetten naar VGA. De oorzaak zal ongetwijfeld liggen aan dat de Homewizard niet snel genoeg de aangeleverde data kan verwerken of het bestand wellicht te groot is, maar eigenlijk boeit het niet wat de oorzaak is; support van Homewizard krijgt dit al jaren niet opgelost, terwijl je vaak zo’n camera wel mede daarvoor koopt. Ik heb echt vaak en tot op hoog niveau contact met ze gehad maar een oplossing lijkt er echt niet te komen. Jammer. Mijn methode via domoticz en middels Telegram werkt naar volle tevredenheid.
Dan kan ik stream 1 op bagger kwaliteit instellen voor de snapshots... Enige nadeel is wel dat de snapshots dan ook bagger van kwaliteit zijn.
Homewizard staat me steeds meer tegen...
100 KB voor een snapshot niet verwerkt krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 24-11-2017 16:23 ]
Mijn boefje is liev!
Het is idd nogal knullig en het wel zelf verkopen. Zover ik weet is alleen de primaire stream van HD kwaliteit. Daar wil je dus de beelden van bekijken. Als je die terug zet hou je volgens mij 2 streams van VGA over.JB schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:11:
@martinvdm Kun je niet werken met die 2e/sub stream? Kan ik die 2e stream bijvoorbeeld niet configureren dat mijn Synology DS Cam die stream raadpleegd wanneer ik live wil kijken?
Dan kan ik stream 1 op bagger kwaliteit instellen voor de snapshots... Enige nadeel is wel dat de snapshots dan ook bagger van kwaliteit zijn.
Homewizard staat me steeds meer tegen...
100 KB voor een snapshot niet verwerkt krijgen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb ze vandaag ook weer een mail gestuurd met een klacht hieromtrent.martinvdm schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:16:
[...]
Het is idd nogal knullig en het wel zelf verkopen. Zover ik weet is alleen de primaire stream van HD kwaliteit. Daar wil je dus de beelden van bekijken. Als je die terug zet hou je volgens mij 2 streams van VGA over.
Wat kun je met die substream dan? Dacht wellicht kun je die knijpen naar VGA voor je Homewizard snapshots maar dat is weer niet in te stellen op die HW

En werken andere merken wel goed icm snapshots?
http://www.homewizard.nl/...era-s-worden-ondersteund/
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 24-11-2017 18:58 ]
Mijn boefje is liev!
Ik weet niet of andere wel goed werken, het issue ligt specifiek bij de Homewizard icm de Foscam HD Camera’s. De tweede stream is voor bijv. mobiel gebruik of lagere eisen. De snapshot functie werkt iig prima in mijn browser of met scripting. Kijk eens naar domoticz icm telegram. Meer info stuur me maar een PB.JB schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:49:
[...]
Heb ze vandaag ook weer een mail gestuurd met een klacht hieromtrent.
Wat kun je met die substream dan? Dacht wellicht kun je die knijpen naar VGA voor je Homewizard snapshots maar dat is weer niet in te stellen op die HW
En werken andere merken wel goed icm snapshots?
http://www.homewizard.nl/...era-s-worden-ondersteund/