Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het iemand gelukt om via een IP UDP schakelaar in de Homewizard app een Milight bridge aan te sturen met een aan/uit commando?

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:02
Als je kon kiezen met de hw om een substream te kiezen dan was het mi opgelost. Juist om die reden hebben cameras al lange tijd (instelbarej substreams. Nou neem ik alles op met mijn Synology en is alles keurig in hd te reproduceren (ook de shots) maar het is nou net zo handig om het bij elkaar te hebben in de app. Suf genoeg kan je dus geen substream kiezen in hw. Ook hier met alle cameras halve beelden of nog minder......al jaren ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yamahaa schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:44:
Als je kon kiezen met de hw om een substream te kiezen dan was het mi opgelost. Juist om die reden hebben cameras al lange tijd (instelbarej substreams. Nou neem ik alles op met mijn Synology en is alles keurig in hd te reproduceren (ook de shots) maar het is nou net zo handig om het bij elkaar te hebben in de app. Suf genoeg kan je dus geen substream kiezen in hw. Ook hier met alle cameras halve beelden of nog minder......al jaren ;(
Ze zouden gewoon een Manual ingave moeten creeëren voor de snapshots, dan kun je zelf de url ingeven. Maarja alles moet gesloten blijven voor aanpassingen volgens mij.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-07 15:53
Krijg net een mailing van HomeWizard met 25% korting op Smartwares IP Cams, maar als ik de laatste berichten lees is dit niet verstandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 912671

zal me even voorstellen eerst ben psul , uit hilversum met als hobby alles van domotica begonnen met homewizzard en is wat uit de hand gelopen.

eerst even wat ik heb draaien vervolgens de vraag,ik heb draaien homekit icm homewizard en zwave
het werkt nu op alle hw schakelingen via siri te doen “siri , zet de magnetron aan of badkamerlamp” de rookmelder werken ook in de homekit app van apple even als de temp en bewegings sensoren en de logitech harmony hub.

enige wat ik graag xou willen is deurbel in homekit en energy link die 2 blijf ik op stuk lopen.
mss iemand die het wel al werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 912671 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:13:
zal me even voorstellen eerst ben psul , uit hilversum met als hobby alles van domotica begonnen met homewizzard en is wat uit de hand gelopen.

eerst even wat ik heb draaien vervolgens de vraag,ik heb draaien homekit icm homewizard en zwave
het werkt nu op alle hw schakelingen via siri te doen “siri , zet de magnetron aan of badkamerlamp” de rookmelder werken ook in de homekit app van apple even als de temp en bewegings sensoren en de logitech harmony hub.

enige wat ik graag xou willen is deurbel in homekit en energy link die 2 blijf ik op stuk lopen.
mss iemand die het wel al werkend heeft?
Vertel eerst eens hoe je nu de integratie met HomeKit gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-07 22:35

dof

Ben nu ook aan het rondkijken of ik kan / wil overstappen van Homewizard nu de ontwikkelingen wat stoppen. 'k Heb het nu een paar jaar en ben over sommige dingen tevreden en over andere niet.

Voordelen homewizard zijn wat mij betreft de energylink (handig i.v.m. zonnepanelen en voor energieinzicht) en heatlink (eenvoudig tussen kabel te zetten en geen bijzondere thermostaten nodig) en kaku spul, sensors en paar smartwares lampen.

Nadelen zijn slechte connectie (in ons huis met dikke betonnen vloeren) naar kaku's op andere verdiepingen (de hub zit in meterkast vanwege heatlink connectie naar slimme meter), slechte ondersteuning camera's (fostec gehad maar is toch oud spul) en slechte ondersteuning van allerlei third party sensors, schakelaars en lichtmateriaal, en heb weinig vertrouwen dat HW sterk gaat innoveren.

Voor de camera's heb ik al een tijd een serie webcams van Yi/Xiaomi (goedkoop en perfect beeld, IR en bewegingsdetectie etc) met de Mi app. En zou meer met Google home willen kunnen gebruiken. En zou meer in huis willen automatiseren maar de slechte connecties naar de hub houdt me tegen. De 868Mhz spullen helpen daar niets bij.

Ben nu aan het kijken en ga experimenteren met Home Assistant (heb nog een Raspberry Pi liggen).
Met Xiaomi Smart Home (net een serie spullen besteld tijdens black monday ;-).
En met Samsung Smart Things (hub is momenteel voor 60€ in uk te koop).
En dus een paar Google Home mini's (in DE gekocht tijdens black friday ;-)
Wordt een drukke kerst ;-)

Maar ik sluit niet uit dat ik eindig met meer apps (en meer systemen) om allerlei te automatiseren, want elk systeem heeft weer voor- en nadelen en het lijkt bijna onmogelijk om alles te integreren in een enkel systeem, en ook de Homewizard spullen zijn op andere systemen vrijwel niet te gebruiken (alleen bij Homey wat, maar dat is me te duur).

Gevoel zegt me ook dat deze home automation wereld nog wat flinke shakeouts tegemoet gaat, dus ik wil het goedkoop en flexibel houden.

Hoe kijken jullie aan tegen gebruik van meer systemen naast elkaar?

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Ik zit in hetzelfde schuitje.HW lijkt inderdaad volledig dood te zijn maar meeste van mijn apparaten zijn er wel op aangesloten. Zat zelf te denken om de aansturing te laten zitten maar het verder te laten regelen in Domoticz (de tasks staan dan in Domoticz). Ik zie veel ontwikkeling op Domoticz en nieuwe hardware wordt vaak snel weer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

SpeedyDH schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:30:
Ik zit in hetzelfde schuitje.HW lijkt inderdaad volledig dood te zijn maar meeste van mijn apparaten zijn er wel op aangesloten. Zat zelf te denken om de aansturing te laten zitten maar het verder te laten regelen in Domoticz (de tasks staan dan in Domoticz). Ik zie veel ontwikkeling op Domoticz en nieuwe hardware wordt vaak snel weer ondersteund.
Ook gekeken naar Domiticz, en hoewel het erg uitgebreid is, is het daar lastig om mooie interfaces te fabriceren (b.v. op een tablet aan de muur, vrouw wil ook wat... ;-). Dat ziet er bij Home assistant weer erg gelikt uit. Ik zie ook wel veel overstappen van Domoticz naar Home Assistant. HA heeft ook veel interfaces en is nog volop in ontwikkeling. En in deze beide is weer veel zelf te programmeren.

Samsung Smart Home blinkt weer uit in acceptatie van veel devices, daar kun je b.v. weer Xiaomi/Aqara spul rechtstreeks (zonder hub) aansluiten. En Xiaomi/Aqare is weer supergoedkoop met z'n sensoren en schakelaars.

Zeg het maar... 8)7 |:(

Vandaar dat ik denk dat ik wel op meerdere platforms blijf steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Nu online
Ik ken Home Assistant dan weer niet... maar kan je daar, net als bij Domoticz, ook niet via HTTP alles opvragen bij de Homewizard? Dan wordt de Homewizard gewoon een doorgeef luik voor bestaande apparaten.
Ga ook even kijken naar Home Assistant, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof

dof

Voorzover ik kan zien wel (HA nog niet getest).

HA kan ook gebruikmaken van IFTTT net als Homewizard (zelf geen ervaring met HW en IFTTT).

Geeft inderdaad wel mogelijkheden, maar met al die kruisverbindingen wordt het wel ingewikkeld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1004877

dof schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:21:
HA kan ook gebruikmaken van IFTTT net als Homewizard (zelf geen ervaring met HW en IFTTT).
Ik heb de HomeWizard pas een paar dagen, maar ik krijg niet gevonden hoe ik de HomeWizard aan kan sturen met IFTTT of hoe ik met IFTTT kan reageren op de HomeWizard. Is dat überhaupt mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 1004877 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:06:
[...]

Ik heb de HomeWizard pas een paar dagen, maar ik krijg niet gevonden hoe ik de HomeWizard aan kan sturen met IFTTT of hoe ik met IFTTT kan reageren op de HomeWizard. Is dat überhaupt mogelijk?
Kijk even naar IP schakelaars in de HomeWizard in combinatie met een Maker Event in IFTTT. Dit gebruik ik om vanuit de HomeWizard de Logitech Harmony Hub dingen te laten doen als tv inschakelen, radio aanzetten, etc.

Vanuit IFTTT naar de HomeWizard is wat lastiger, maar niet geheel onmogelijk. In principe kan je alles van je HomeWizard vanuit de adresbalk van je browser aansturen (http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard). Je HomeWizard is alleen niet van buiten je netwerk op dee manier benaderbaar en misschien zou je dat ook niet zomaar willen vanwege beveiliging. Misschien dat je wel zelf een veilige webserver kan runnen in je eigen netwerk die vervolgens weer de HomeWizard aanstuurt, maar dan wordt het al wel wat complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1004877

wolly_a schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:23:
Kijk even naar IP schakelaars in de HomeWizard in combinatie met een Maker Event in IFTTT.
Bedankt Wolly! Dat was precies waar ik naar op zoek was!

Ik heb ook eens zitten googlen. Waar ik nu naar zit te kijken is naar een HomeBridge. Volgens mij is dat aan te sluiten op een Raspberry Pi en volgens mij kun je die wel aansturen via internet. Vervolgens kun je de HomeWizard aansluiten op de HomeBridge (waarbij de HomeBridge dus binnen je netwerk via de onveilige GET messages stuurt naar de HomeWizard). Ik moet alleen nog een Raspberry Pi kopen... (Staat ook al langer op het lijstje).

Heeft iemand daar toevallig al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
Anoniem: 1004877 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:46:
[...]

Bedankt Wolly! Dat was precies waar ik naar op zoek was!

Ik heb ook eens zitten googlen. Waar ik nu naar zit te kijken is naar een HomeBridge. Volgens mij is dat aan te sluiten op een Raspberry Pi en volgens mij kun je die wel aansturen via internet. Vervolgens kun je de HomeWizard aansluiten op de HomeBridge (waarbij de HomeBridge dus binnen je netwerk via de onveilige GET messages stuurt naar de HomeWizard). Ik moet alleen nog een Raspberry Pi kopen... (Staat ook al langer op het lijstje).

Heeft iemand daar toevallig al ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee, maar hierbij een omschrijving om met HomeBridge en HomeKit te werken i.c.m. de HomeWizard.

https://www.iculture.nl/n...-raspberry-pi-homebridge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
CoachKoos schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:07:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar hierbij een omschrijving om met HomeBridge en HomeKit te werken i.c.m. de HomeWizard.

Ik heb dit al twee keer geinstalleerd, maar om de een of andere reden ging het naar een tijdje altijd stuk, vaak na een update van de Pi... Ik heb vast iets fout gedaan, maar wat precies is me niet duidelijk. Als het werkt, dan is het in ieder geval super. Je kan via Siri dingen opvragen of aansturen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CoachKoos schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:07:
[...]

Ik heb dit al jaren draaien en werkt top. In mijn geval op een virtuele Linux server, en heb plug-ins ingeladen van mijn Samsung tv, Denon receiver, maar ook mi-light lampen en dus Homewizard. Dit bij elkaar geeft een super integratie in HomeKit en dus ook Siri. Zo zeg ik ‘Weltrusten’ en alles beneden gaat uit, lampen, tv, receiver, etc.
Maar ook ‘zet Roomba aan’ en er wordt stof gezogen, of ‘wat is de temperatuur in de badkamer?’, Werkt echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas vandaag de derde keer in 3 jaar tijd dat de Homewizard 433 rookmelder spontaan af gaat zonder dat er wat is. Onbetrouwbaar....ze liggen nu in de prullenbak. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
martinvdm schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:42:
Helaas vandaag de derde keer in 3 jaar tijd dat de Homewizard 433 rookmelder spontaan af gaat zonder dat er wat is. Onbetrouwbaar....ze liggen nu in de prullenbak. ;w
Derde keer in 3 jaar valt mee toch? Is het niet een jaarlijkse test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
martinvdm schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:42:
Totaal geen problemen mee... Rook je thuis? Vette lucht van de frituur/bakplaat? Ook rookmelders hebben wat onderhoud nodig. Afhankelijk van de plek soms wat meer. Google maar eens op onderhoud rookmelder. Zomaar een eerste resultaat: http://www.atvsafety.nl/o...s-rookmelders/cnt/page/23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoachKoos schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:10:
[...]

Derde keer in 3 jaar valt mee toch? Is het niet een jaarlijkse test ;)
wolly_a schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:40:
[...]

Totaal geen problemen mee... Rook je thuis? Vette lucht van de frituur/bakplaat? Ook rookmelders hebben wat onderhoud nodig. Afhankelijk van de plek soms wat meer. Google maar eens op onderhoud rookmelder. Zomaar een eerste resultaat: http://www.atvsafety.nl/o...s-rookmelders/cnt/page/23
Het is nu in een half jaar 2x. Daarvoor een tijdje weggeweest. Rook niet, frituur niet. Heb ze paar maanden geleden nog nieuwe batterijen gegeven en schoon gemaakt. De vorige rookmelders hebben jaren gehangen zonder storing en zijn beide optische melders. Ik ben er klaar mee, gewoon onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
martinvdm schreef op woensdag 6 december 2017 @ 16:56:
[...]

[...]

Het is nu in een half jaar 2x. Daarvoor een tijdje weggeweest. Rook niet, frituur niet. Heb ze paar maanden geleden nog nieuwe batterijen gegeven en schoon gemaakt. De vorige rookmelders hebben jaren gehangen zonder storing en zijn beide optische melders. Ik ben er klaar mee, gewoon onbetrouwbaar.
Dat is je goed recht. Het was een suggestie, voordat je van alles weggooit... De enige keer dat ze bij ons zijn afgegaan was bij een pizza te lang in de oven (met de nodige rookontwikkeling) en tijdens de verbouwing van de badkamer (stuiverij). Beide keren was het nogal duidelijk waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 912671

martinvdm schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:12:
[...]

via een raspberry pi 3 / google staat ergens een tut hoe je het werkend krijgt ,maar daarna begint de ellende pas je moet dan alles maar ook alles wat je wil eein zetten en das enig lees / leer werk maar zeker waard.

je kan tegenwordig al setje kopen kant en klaar met pre installed homebridge erop wel wst duur maar toch je zal er niet uitkomen is zeker een optie dan (iets over de 100 euro)

heb inmiddels nu de rookmelders zo dat als er iets afgaat krijg ik door op ios plaats vd melder en tijd en alarm natuurlijk ,en heb er gelijk wat verlichting aan gekoppelt zoddat er bij een melder alarm gelijk een goede weg verlicht word dus er kan een hoop , je kan kwam ik toevallig vandaag achter de hue bewegings melder gebruiken in ios homekit en ook geeft het dimg temps door heel makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:44

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heeft iemand al eens gehad dat de HW via de app steeds om een wachtwoord bleef vragen? Pas na uitschakelen en weer inschakelen werkt de boel weer. Het juiste wachtwoord invoeren werkt niet, HW Online werkt niet, de HW reageert ook niet meer op schakelaars of sensoren (dus het ligt niet aan de app lijkt het)...

De HW al 2x opnieuw ingesteld via de configuratietool, mocht niet helpen. Soms werkt het een paar uur, dan is het weer mis.

Dit vertoont ie sinds een paar dagen, wat kan dit zijn? Het is echt reteirritant om je lampen niet aan of uit te kunnen doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, heb ik ook wel eens gehad.
Volgens mij moest je toen de app echt verlaten en killen, nogmaals inloggen en dan met "back" de app weer verlaten en dan slaat 'ie je wachtwoord op in de app.
Heel irritant.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icephase schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:19:
Heeft iemand al eens gehad dat de HW via de app steeds om een wachtwoord bleef vragen? Pas na uitschakelen en weer inschakelen werkt de boel weer. Het juiste wachtwoord invoeren werkt niet, HW Online werkt niet, de HW reageert ook niet meer op schakelaars of sensoren (dus het ligt niet aan de app lijkt het)...

De HW al 2x opnieuw ingesteld via de configuratietool, mocht niet helpen. Soms werkt het een paar uur, dan is het weer mis.

Dit vertoont ie sinds een paar dagen, wat kan dit zijn? Het is echt reteirritant om je lampen niet aan of uit te kunnen doen!!
Vergeet.m niet dat je wachtwoord voor Hw online en de Homewizard zelf 2 verschillende accounts zijn en dus ook verschillende passwords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

martinvdm schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:46:
[...]

Vergeet.m niet dat je wachtwoord voor Hw online en de Homewizard zelf 2 verschillende accounts zijn en dus ook verschillende passwords.
Weet ik, maar HW online kom ik prima in. Vervolgens kan er alleen niet verbonden worden met de HW zelf.
Beide wachtwoorden zijn idd verschillend, en die van de HW heb ik dus al 2x gewijzigd via de config tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icephase schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:13:
[...]

Weet ik, maar HW online kom ik prima in. Vervolgens kan er alleen niet verbonden worden met de HW zelf.
Beide wachtwoorden zijn idd verschillend, en die van de HW heb ik dus al 2x gewijzigd via de config tool.
Wat ook kan is dat je een vreemd karakter zoals een @ of # erin hebt zitten. Kan de Homewizard niet tegen omdat het de API url misvormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

martinvdm schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:48:
[...]

Wat ook kan is dat je een vreemd karakter zoals een @ of # erin hebt zitten. Kan de Homewizard niet tegen omdat het de API url misvormt.
Zit er niet in. Alleen (kleine) letters en cijfers. Plus het wachtwoord was al 2 jaar hetzelfde, maar pas sinds een paar dagen heb ik problemen. Valt wel toevallig ongeveer samen met de 11.2 update van iOS en de 3.9.1 update van de app - maar het lijkt niet afhankelijk te zijn van de app dus misschien is het totaal niet gerelateerd...

Ik heb overigens een ticket aangemaakt bij Homewizard, hopelijk krijg ik snel reactie.

[ Voor 37% gewijzigd door Icephase op 10-12-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:08
Ik heb problemen met het aanpassen van IP-schakelaars. Ik heb altijd een ip-schakeling gehad voor de temperatuur in combinatie met scenes. Echter is mijn externe IP-adres laatst gewijzigd, waardoor ik ook de schakeling aan moest passen.

Als ik echter op 'opslaan' druk in de app, krijg ik of 'opslaan mislukt' te zien, en als het na 5x proberen alsnog lukt, slaat hij maar een deel van het adres op. Ook via app.homewizard.nl krijg ik hetzelfde effect.

Dit is de code die ik in wil stellen (deze werkt wannner ik hem direct via de browser aanroep)
code:
1
http://ip-adres:1234/wachtwoord/hl/0/settarget/17

Maar na het opslaan blijkt alleen dit opgeslagen te zijn:
code:
1
http://ip-adres:1234

En nu we het toch over IP-switches hebben; wat is het juiste adres voor Sonos aan of uit te zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door brentnl op 11-12-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
brentnl schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:20:
Ik heb problemen met het aanpassen van IP-schakelaars. Ik heb altijd een ip-schakeling gehad voor de temperatuur in combinatie met scenes. Echter is mijn externe IP-adres laatst gewijzigd, waardoor ik ook de schakeling aan moest passen.

Als ik echter op 'opslaan' druk in de app, krijg ik of 'opslaan mislukt' te zien, en als het na 5x proberen alsnog lukt, slaat hij maar een deel van het adres op. Ook via app.homewizard.nl krijg ik hetzelfde effect.
Ik heb hier ook problemen mee gehad. Wilde mijn LG Hombot stofzuiger middels een IP schakelaar koppelen, maar dat liep ook iedere keer vast. Ben er helaas verder niet mee door gegaan, de URL van de LG had nogal was % en & teken, waar ik dacht dat het mogelijk aan lag...
En nu we het toch over IP-switches hebben; wat is het juiste adres voor Sonos aan of uit te zetten?
Op de site van @TD-er staan een aantal commando's. Weet niet of je daar wat mee kan?

http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard#IP_switches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 08:18
@dof @SpeedyDH
Ik zit met zelfde probleem. Werk al jaren met enige tevredenheid met de homewizard, maar kom hier en daar te kort. Geen samenwerking met goedkope lampen en camera's, en hardware die niet open is, of maar half werkt.(deurslot, heatlink...)
En dan de moeilijke keuze: homey, domoticz, home assistant...
Als iemand de overstap gemaakt?

en die brandmelder bij mij ligt ook niks te doen omdat die al verschillende keren zomaar af ging. En hier is geen rook, is gewoon in de hal boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Nu online
Ik ben aan het ‘spelen’ met Home Assistant. Op zich zijn de schakelaars redelijk makkelijk te koppelen. De rest van de spullen (webcam, energylink, heatlink, sensoren) ben ik nog niet uit. Iemand een idee hoe je deze kan koppelen? Lijk me niet handig om continue te pollen.
Voor de webcam heb ik een smartware (704-2 dacht ik) maar dat is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42
brentnl schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:20:Dit is de code die ik in wil stellen (deze werkt wannner ik hem direct via de browser aanroep)
code:
1

code:
1
Heb ik ook eens gehad en op een gegeven moment lukte het met dubbele slashes wel (dus 1234//wachtwoord//hl etc). Maar dat is al weer een paar firmwares geleden, sindsdien nooit meer durven veranderen, but it's worth a try! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
telenut schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:17:
@dof @SpeedyDH
Ik zit met zelfde probleem. Werk al jaren met enige tevredenheid met de homewizard, maar kom hier en daar te kort. Geen samenwerking met goedkope lampen en camera's, en hardware die niet open is, of maar half werkt.(deurslot, heatlink...)
En dan de moeilijke keuze: homey, domoticz, home assistant...
Als iemand de overstap gemaakt?

en die brandmelder bij mij ligt ook niks te doen omdat die al verschillende keren zomaar af ging. En hier is geen rook, is gewoon in de hal boven.
Ik ben sinds 2 jaar over van een Homewizard naar Domoticz, eerst naast elkaar en sinds een goed jaar echt over naar Domoticz en het grote voordeel is Domoticz relatief gemakkelijk is, de grootste stap is de aanschaf van de RaspBerry en de RFXCOM, maar dat was achteraf zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
Ook al lang geleden aangekaart bij HW, het ligt aan mij lolol,maar gebruik je android? op apple lukte het me wel namelijk om de ipschakelaars te veranderen na een nieuwe provider en verhuizing.
Maar HW kost na jaren zelfs nog teveel tijd om alles weer goed te installeren.
Stap over naar HOMEY, ga bestellen maar twijfel nog.

Dit is de code die ik in wil stellen (deze werkt wannner ik hem direct via de browser aanroep)
code:
1

code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Eerder vroeg ik hier of mensen ook last hebben dat camera feeds niet te zien zijn op een NOTE 8.

Geen reacties, niemand heeft die dus ga ik vanuit. Maar de S8 van samsung toch wel, of lukt dat bij iedereen? volgens mij zelfde android versie als note 8
Op de Note 3 werkt alles goed.
HW al maanden bezig, en steeds hoor ik maar geduld, geduld. Maar hoeveel geduld moet je hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
oertje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:26:
Eerder vroeg ik hier of mensen ook last hebben dat camera feeds niet te zien zijn op een NOTE 8.

Geen reacties, niemand heeft die dus ga ik vanuit. Maar de S8 van samsung toch wel, of lukt dat bij iedereen? volgens mij zelfde android versie als note 8
Op de Note 3 werkt alles goed.
HW al maanden bezig, en steeds hoor ik maar geduld, geduld. Maar hoeveel geduld moet je hebben....
Ik heb een Samsung S8 met daarop Android 7.0 (Samsung versie 8.1).

Ik weet niet wat precies je probleem is, ik kan in de HW app mijn camerafeed zien. Ik heb een D-Link DCS-932L camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
CoachKoos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:38:
[...]

Ik heb een Samsung S8 met daarop Android 7.0 (Samsung versie 8.1).

Ik weet niet wat precies je probleem is, ik kan in de HW app mijn camerafeed zien. Ik heb een D-Link DCS-932L camera.
Die heb ik ook of een 930L, het laden werkt zo langzaam tot niet, ik heb foscams en maginon en de app loopt steeds vast, terwijl beelden kijken op de foscam app supersnel werkt.
Ik heb 7.1.1 en samsung experience versie 8.5
misschien dat het verschil?
Maar dank reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
oertje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:47:
[...]

Die heb ik ook of een 930L, het laden werkt zo langzaam tot niet, ik heb foscams en maginon en de app loopt steeds vast, terwijl beelden kijken op de foscam app supersnel werkt.
Ik heb 7.1.1 en samsung experience versie 8.5
misschien dat het verschil?
Maar dank reactie
Het beeld laadt bij mij vrij snel moet ik zeggen.

Ik weet niet tot welke versie het wel bij jou werkte? Of sowieso nooit gedaan op je Note 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het maakt heel erg uit welke camera je hebt inderdaad.
De ene werkt zelfs via de web-interface en de ander weer niet.
Ik had zelfs op mijn Nexus (toen Android 7) heel veel app freezes bij gebruik camerabeelden, maar ook dat is sinds Android 8 verholpen (of wellicht een app update)

Wat bij mij ook vaak niet werkt, is dat je oude foto's ziet bij events waar een camerabeeld bij moet.
Zo zie je regelmatig onze auto die we echt al meer dan een jaar niet meer hebben bij deurbel-events.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:20:
Het maakt heel erg uit welke camera je hebt inderdaad.
De ene werkt zelfs via de web-interface en de ander weer niet.
Ik had zelfs op mijn Nexus (toen Android 7) heel veel app freezes bij gebruik camerabeelden, maar ook dat is sinds Android 8 verholpen (of wellicht een app update)

Wat bij mij ook vaak niet werkt, is dat je oude foto's ziet bij events waar een camerabeeld bij moet.
Zo zie je regelmatig onze auto die we echt al meer dan een jaar niet meer hebben bij deurbel-events.
Dat heb ik ook opeens, nooit last van gehad van die oude beelden en nu wel.
Het heeft op de Note 8 nooit gewerkt. Jammer hoor .
Ik 3 merken cams en niets doet het goed, ja eerst beeld verkleinendan weer starten, op moment van verkleinen zie je de feed lol maar ja dan te laat en bij naar voren halen laad het niet. Een grote ramp dus.

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:08

code:
1

code:
1

Heb HW gecontact, en hun advies was het via de site (app.homewizard.nl) te proberen, en dan via 'direct verbinden', dus niet via HW online. En inderdaad, met veel geduld, en soms 3x proberen, heb ik m'n IP-adressen weten te wijzigen :o

Ook Sonos werkt inmiddels door de eerdergenoemde link; bij thuiskomt gaat de bende aan en bij preset afwezig gaat alles weer uit. Simpel maar doeltreffend _/-\o_

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Kan je geen dns server instellen in je router? Mocht dan je externe ip wijzigen hoef je niet al je ip links aan te passen.
Of bv dns via no-ip.info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

weet iemand hoe ik mijn homewizard kan resetten naar fabrieksinstelling?

ik dacht dat dat was, met een puntig voorwerp en dat alles gaat knipperen, maar hij wordt nog niet gevonden. Nu lees ik ook dat er een sd-kaart inzit, met files die wellicht niet meer goed zijn..iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt verbinden met Mini-USB kabel aan PC niet?
Als ik me niet vergis was er een config tool voor onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Anoniem: 295641 schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:11:
weet iemand hoe ik mijn homewizard kan resetten naar fabrieksinstelling?

ik dacht dat dat was, met een puntig voorwerp en dat alles gaat knipperen, maar hij wordt nog niet gevonden. Nu lees ik ook dat er een sd-kaart inzit, met files die wellicht niet meer goed zijn..iemand ervaring mee?
Ik heb ooit de antennemod gedaan en heb toen geen sd kaart gezien...Ik zie ‘m hier ook niet: http://td-er.nl/2014/02/22/verbeteren-antenne-homewizard/

Aan de pc hangen en de configtool gebruiken lijkt me een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
het sd kaartje zit in de zilverkleurige houder aan de rechterzijde van de printplaat. Dus rechts naast het wifi kaartje.
Configtool met de PC lijkt mij de beste oplossing.
wolly_a schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:26:
[...]

Ik heb ooit de antennemod gedaan en heb toen geen sd kaart gezien...Ik zie ‘m hier ook niet: http://td-er.nl/2014/02/22/verbeteren-antenne-homewizard/

Aan de pc hangen en de configtool gebruiken lijkt me een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
RH Lem schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:53:
het sd kaartje zit in de zilverkleurige houder aan de rechterzijde van de printplaat. Dus rechts naast het wifi kaartje.
Configtool met de PC lijkt mij de beste oplossing.

[...]
Verrek... Compleet overheen gekeken. Ik zie het nu ook op de afbeelding. Zouden alle versies een microSD kaartje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 07:33
Gents, even een algemene vraag: is het grootste euvel van de HW niet dat als je een redelijk groot huis hebt, dat de ontvangst van de Aan/Uit signalen bij de verschillende ontvangers gewoon te onbetrouwbaar is (aangezien er geen terugmelding is zoals bij Z-wave en er geen mesh netwerk is waarbij de ontvangers ook als repeaters werken)?

Voor mij moet iets gewoon 99.5% altijd goed werken. Dus als een hub (zoals de HW) een Aan signaal stuurt, wil ik niet dat het soms niet aankomt en dat je nog een tweede keer dit moet gaan doen. Vooral als je niet thuis bent en veel zaken met timers gaat van de HW, is zo'n situatie niet echt bruikbaar.

Hier thuis heb ik gemerkt dat je gewoon niet kan vertrouwen op de HW (de 99.5% betrouwbaarheid zoals hierboven beschreven) als je router, HW en je ontvangers (vooral als je van die mini inbouwschakelaars hebt) niet allemaal binnen een straal van enkele meters zich bevinden. Ik heb een jaren 30 huis met houten vloeren, etc, maar op de zolder (3e verdieping) is het schakelgedrag onbetrouwbaar met een HW op de 1e verdieping.

Zijn dat ook jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Marc_Sway schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:28:
Gents, even een algemene vraag: is het grootste euvel van de HW niet dat als je een redelijk groot huis hebt, dat de ontvangst van de Aan/Uit signalen bij de verschillende ontvangers gewoon te onbetrouwbaar is (aangezien er geen terugmelding is zoals bij Z-wave en er geen mesh netwerk is waarbij de ontvangers ook als repeaters werken)?

Voor mij moet iets gewoon 99.5% altijd goed werken. Dus als een hub (zoals de HW) een Aan signaal stuurt, wil ik niet dat het soms niet aankomt en dat je nog een tweede keer dit moet gaan doen. Vooral als je niet thuis bent en veel zaken met timers gaat van de HW, is zo'n situatie niet echt bruikbaar.

Hier thuis heb ik gemerkt dat je gewoon niet kan vertrouwen op de HW (de 99.5% betrouwbaarheid zoals hierboven beschreven) als je router, HW en je ontvangers (vooral als je van die mini inbouwschakelaars hebt) niet allemaal binnen een straal van enkele meters zich bevinden. Ik heb een jaren 30 huis met houten vloeren, etc, maar op de zolder (3e verdieping) is het schakelgedrag onbetrouwbaar met een HW op de 1e verdieping.

Ik heb die ervaring absoluut niet. Ik schakel door het hele huis heen en zelfs in onze losstaande garage achter in de tuin. Ik heb er zelfs zoveel vertrouwen in dat ik met de HW een elektrische kachel schakel in de garage als het daar te koud wordt. Slechts enkel komt een signaal niet over.

Ik heb al weleens gehad dat een 433Mhz temperatuursensor lege batterijen had en dat deze als een bezetene ging storen. Het zou mooi zijn wanneer de HW meer protocollen zou ondersteunen, maar dat is helaas niet het geval. IP schakelaars worden wel ondersteund. Zou dat een oplossing zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RH Lem

Bij mij werkt ook alles naar behoren en heb een huis met een betonskelet.
Sommige schakelaars wilde in het begin wel eens weigeren, maar na deze een kwartslag gedraaid te hebben (polarisatie van de antenne ) werken deze naar behoren.
Bijna lege batterijen in een sensor kunnen inderdaad de werking van het systeem verstoren.
Moet wel zeggen dat ik vrij snel een antennemod heb uitgevoerd en dit heeft de betrouwbaarheid zeker verbeterd.
Ook de beeld opnamens van de hd cameras zijn goed en geven geen halve grijze beelden zoals sommige mede forumgebruikers melden. _/-\o_
Ik gebruik geen aparte router oid voor de HW . Ook van het vastlopen van het systeem heb ik nagenoeg geen last.
Die ene keer dat een schakelaar weigert neem ik voor lief. Dit weegt nl niet op tegen de kosten van een duurder systeem.
Heb ook een Raspberry in elkaar geknutseld voor de Apple homekit. Het werkt, maar ben de enige in huis met Apple .
Moet zeggen dat het instellen van schakelaars e.d. in de Homewizard gelukkig een stuk eenvoudiger en gebruiksvriendelijker is.( incl het installeren van de homebridge ).
Zelfs mijn vrouw kan de Homewizard instellen en configureren.
Wel jammer dat er geen usersniveau in te stellen valt. Dus bijv een admin en losse gebruikers, want dan kunnen mijn kinderen het ook gebruiken zonder het systeem om zeep te helpen.
Ik heb de Homewizard al sinds 2013 meen ik en ben nog steeds tevreden, álleen jammer dat de hardware en software ontwikkelingen daar een beetje stilstaan.

Helaas is dit het nadeel van 433 MHz. Op ene plek zal het prima werken en de andere niet. Het protocol is sterk afhankelijk van de omstandigheden en andere apparaten zoals PIR sensoren, weerstations e.d.
Homewizard heeft steeds meer op 868mhz wat een veel rusigere en betrouwbaardere frequentie is. Ik ben voor de belangrijkste zaken ook aan het afstappen van 433 vanwege de betrouwbaarheid en het missen van terugkoppeling, mesh e.d.

• CoachKoos
martinvdm schreef op donderdag 21 december 2017 @ 07:17:
[...]

Helaas is dit het nadeel van 433 MHz. Op ene plek zal het prima werken en de andere niet. Het protocol is sterk afhankelijk van de omstandigheden en andere apparaten zoals PIR sensoren, weerstations e.d.
Homewizard heeft steeds meer op 868mhz wat een veel rusigere en betrouwbaardere frequentie is. Ik ben voor de belangrijkste zaken ook aan het afstappen van 433 vanwege de betrouwbaarheid en het missen van terugkoppeling, mesh e.d.
Pas nog de discussie hier over andere systemen dan Homewizard. Maar of je nou een Raspberry Pi hebt of een HW, beperking zit toch in de 433 MHz?

Ook al gebruik je bijvoorbeeld de RFXCOM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
RH Lem schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:18:
[...]

Bij mij werkt ook alles naar behoren en heb een huis met een betonskelet.
Sommige schakelaars wilde in het begin wel eens weigeren, maar na deze een kwartslag gedraaid te hebben (polarisatie van de antenne ) werken deze naar behoren.
Bijna lege batterijen in een sensor kunnen inderdaad de werking van het systeem verstoren.
Moet wel zeggen dat ik vrij snel een antennemod heb uitgevoerd en dit heeft de betrouwbaarheid zeker verbeterd.
Ook de beeld opnamens van de hd cameras zijn goed en geven geen halve grijze beelden zoals sommige mede forumgebruikers melden. _/-\o_
Ik gebruik geen aparte router oid voor de HW . Ook van het vastlopen van het systeem heb ik nagenoeg geen last.
Die ene keer dat een schakelaar weigert neem ik voor lief. Dit weegt nl niet op tegen de kosten van een duurder systeem.
Heb ook een Raspberry in elkaar geknutseld voor de Apple homekit. Het werkt, maar ben de enige in huis met Apple .
Moet zeggen dat het instellen van schakelaars e.d. in de Homewizard gelukkig een stuk eenvoudiger en gebruiksvriendelijker is.( incl het installeren van de homebridge ).
Zelfs mijn vrouw kan de Homewizard instellen en configureren.
Wel jammer dat er geen usersniveau in te stellen valt. Dus bijv een admin en losse gebruikers, want dan kunnen mijn kinderen het ook gebruiken zonder het systeem om zeep te helpen.
Ik heb de Homewizard al sinds 2013 meen ik en ben nog steeds tevreden, álleen jammer dat de hardware en software ontwikkelingen daar een beetje stilstaan.
Betreffende de opmerking hierboven van het kwartslag draaien van de ontvangers voor betere ontvangst: werkt dat ook met de mini inbouw dimmers/schakelaars? Is daar een voorkeursrichting?

En heeft iemand wel eens geprobeerd een extra antennedraad aan zo’n mini inbouwschakelaar te solderen (wellicht ook wel een wat gevaarlijke actie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Even een klein dingetje over het verbeteren van antennes... Het kon weleens zijn dat het solderen van grotere antennes aan de ontvangers minder goed werkt dan het verbeteren van de antenne van de zender (de HomeWizard). Afhankelijk van je situatie versterk je natuurlijk ook de ontvangst van storende signalen zoals de KlikAanKliKuit van de buren, de weerstations van de achterburen, etc...

Omdat het protocol op 433Mhz één richting is, werkt het juist goed om het signaal extra sterk uit te zenden.Voordat je de soldeerbout ter hand neemt, is het misschien goed om eerst te bekijken waardoor de storing wordt veroorzaakt.

Misschien loont het zich wel om met een richtantenne aan de ontvangende zijde te werken.

Verder is het natuurlijk wel belangrijk om voorzichtig te zijn met modificaties aan dit soort dingen. Je schakelt immers wel 230V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnaast kan het zo zijn dat de antenne van de ontvanger aan de neutraal lijn is aangesloten.
Dat is in elk geval wel zo bij de ACM1000. Mocht je de fase en de nul omwisselen bij het aansluiten, dan staat er dus de fase op de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
Mensen,

Ik ben benieuwd naar wat nog wel en niet werkt met de HW bij de volgende 2 scenario’s:

1) Wel Internet beschikbaar thuis maar HW servers niet bereikbaar/down.

2 ) Als bij je thuis het Internet is uitgevallen.

Welke functies werken dan nog en blijven bijv de geprogrammeerde scenes en timer acties in de HW nog werken als 1 van deze 2 scenario’s optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
Bij mij thuis zitten er enkele mini inbouw dimmers weggewerkt in een inbouwdoos welke in betonmuren zitten.
Hierbij reageerde deze meer niet dan wel, hoogst waarschijnlijkdoor het vele betonijzer wat in de muren verwerkt zit.
Ook al zijn dit ontvangers en geen zenders , loonde het zich wel om de antennes te modificeren en ervoor te zorgen dat deze buiten het beton kwamen.
Inderdaad kan er 230V op de antennedraad komen te staan en daarom preventief het einde van de geïsoleerde draad voorzien van een krimpkous .
Zo wie zo zit de draad achter/in het armatuur verwerkt en kan je deze dus niet aanraken.
Resultaat : de inbouwdimmers reageren vanaf de modificatie vlot en altijd.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
OK RM Lem. Ik wilde ook zo iets gaan doen, maar heb nog nooit zo’n mini schakelaar/dimmer open gehad. Heeft iemand anders er ook ervaring mee? Zijn er foto’s?

Verder ben ik ook benieuwd naar de andere vragen van mij hierboven: wie weet welke functies nog werken met de HW als het Internet bij je is uitgevallen of dat de servers van HW uit de lucht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Marc_Sway schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:10:
Mensen,

Ik ben benieuwd naar wat nog wel en niet werkt met de HW bij de volgende 2 scenario’s:

1) Wel Internet beschikbaar thuis maar HW servers niet bereikbaar/down.

2 ) Als bij je thuis het Internet is uitgevallen.

Welke functies werken dan nog en blijven bijv de geprogrammeerde scenes en timer acties in de HW nog werken als 1 van deze 2 scenario’s optreedt?
Voor zover ik weet is alles (ook) lokaal opgeslagen op de HW, dus scenes en timers blijven gewoon actief als de HW servers eruit liggen of als internet uitgevallen is.

De HW app kan ook gewoon verbinding maken met de HW. Alleen externe toegang is dan niet meer mogelijk.

Er zijn ws meer dan genoeg mensen die de HW alleen lokaal draaien en geen verbinding met internet hebben ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
OK, bedankt.

Weet ook iemand of HW binnen niet al te lange tijd met een nieuwe hardware release komt?
Ik denk dat dat in de huidige tijd wel een must is om in lijn te lopen met de huidige ontwikkelingen/wensen van de markt. Anders worden ze binnen 1-2 jaar uit de markt gedrukt door Amazon Echo, Apple HomeKit, SmartThings of Google Home.

Zelf zou ik in een nieuwe hardware release van de HW minimaal willen zien:
- 1GBit netwerkpoort
- Standaard 2 externe antennes voor 433 en 868Mhz
- Een ingebouwde backup accu of in ieder geval een optie dat je later een backup batterij simpel in de behuizing kan bijsteken
- Een SIM bay in de behuizing waar je minimaal een 3 of 4G SIM in kan steken om volledig operationeel te blijven met remote access of extra notificaties per SMS als je Internet down is (het laatste is vooral voor alarmfuncties ook gewenst).
- Zwave ondersteuning

Nog andere hardware wensen die we eigenlijk noodzakelijk achten voor een nieuwe release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
Marc_Sway schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:22:
OK RM Lem. Ik wilde ook zo iets gaan doen, maar heb nog nooit zo’n mini schakelaar/dimmer open gehad. Heeft iemand anders er ook ervaring mee? Zijn er foto’s?

Verder ben ik ook benieuwd naar de andere vragen van mij hierboven: wie weet welke functies nog werken met de HW als het Internet bij je is uitgevallen of dat de servers van HW uit de lucht zijn?
Wat plaatjes vanuit 2013 welke ik nog had.
Busje bovenop de printplaat tpv de antenne gesoldeerd.
Gaatje door de behuizing heen en daarna de externe antenne erop gestoken.
Het armatuur wat je ziet is een zonnetje van Ikea ( zonder de afdekplaat) en brand vrolijk op de slaapkamer van mijn zoon.

Antenne dimmer

Antenne dimmer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GMiG0TDcRSDwAzywsz59uQQF/thumb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door RH Lem op 24-12-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
Erg geinig allemaal. Bedankt voor de foto’s en een goede Kerst!
De nieuwe mini schakelaars/dimmers zijn een stuk kleiner, weet niet of het een goed idee is daar en antennedraad aan te solderen. Niet dat ik daar bang voor ben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- 1GBit netwerkpoort
> ethernet, JA! Gigabit overbodig lijkt me
- Standaard 2 externe antennes voor 433 en 868Mhz
> een interne antenne kan prima werken echter blijkt dit vaak in de Homewizard verbeterd kan worden
- Zwave ondersteuning
> verwacht niet dat dit er gaat komen. Doel van Homewizard ligt denk ik niet bij zwave. Voor mij gaan steeds meer zaken naar Home Assistant en gaat de Homewizard er binnenkort uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
Ik denk ook dat als HW hun hardware platform niet een serieuze upgrade gaan geven in 2018 en niet veel devices met 2-weg communicatie gaan uitrusten (bijv met ZWave of een eigen protocol), mensen en masse in 2018/2019 naar een ander platform (met name Amazon, Google, Apple, SmartThings, etc) zullen overstappen.
Enkele redenen voor mij zouden bijv. zijn:

- De tuinirrigatie draait hier op een separaat systeem gekoppeld via Ethernet en hardwired naar de irrigatiekleppen. Dit kan je niet fatsoenlijk aansturen vanuit de HW met de ‘fire and forget’ 433Mhz signalen van de HW. Stel je bent op vakantie en je irrigatiekleppen staan open en ontvangen de ‘stop’ signalen van de HW niet meer, dan staan voor je het weet je sproeiers uren of dagen aan.

Hetzelfde geldt trouwens voor garagedeuren, zonweringen, pompen van vijvers, intelligente radiatorkranen, etc. Daar wil je eigenlijk altijd ‘terugmelding’ hebben van de status.

- De mini inbouw schakelaars/dimmers die je in de muur plaatst, werken echt voor geen meter over een afstand van meer dan 5 meter van de HW als je betonnen muren hebt met betonijzer er in. Erg veel nieuwe huizen worden met prefab betonmuren en vloeren tegenwoordig gebouwd. Dan moet je voor een betrouwbaar systeem al snel naar een meshed netwerk.

- Ook heb ik hier zone-kleppen op de vloerverwarmingen zitten. Die schakel ik ook geheel buiten de HW. De HW is eigenlijk geheel niet geschikt/betrouwbaar genoeg om je verwarmingssysteem actief te regelen. Ook de Smartwares smart radiatorkranen zijn (zoals op Internet veel te lezen is) niet echt geweldig en van een beduidend lagere kwaliteit dan van de erkende merken zoals Honeywell, Danfoss, etc.

- Betreffende Security: daarvoor is de HW ook niet wat je eigenlijk wil hebben. Natuurlijk kan je een UPS voor de HW en je WiFi router zetten, maar een goed alarmsysteem heeft altijd een backup accu en een SMS module aan boord. Als je 220v of je Internet is down (of je bent op een berg aan het skiën waar alleen GSM dekking is), dan krijg je in ieder geval nog SMS berichten binnen (of bij vrienden/buren) als er bij je ingebroken wordt. Verder wil je bij een alarmsysteem ook altijd de mogelijkheid hebben hard-wired bewegingsmelders en deurcontacten te kunnen aansluiten. Is sowieso meer betrouwbaar en je hoeft ook niet jaarlijks een berg batterijen in alle detectors te vernieuwen. Al dit soort zaken kan niet met de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc_Sway schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:28:
Ik denk ook dat als HW hun hardware platform niet een serieuze upgrade gaan geven in 2018 en niet veel devices met 2-weg communicatie gaan uitrusten (bijv met ZWave of een eigen protocol), mensen en masse in 2018/2019 naar een ander platform (met name Amazon, Google, Apple, SmartThings, etc) zullen overstappen.
Enkele redenen voor mij zouden bijv. zijn:

- De tuinirrigatie draait hier op een separaat systeem gekoppeld via Ethernet en hardwired naar de irrigatiekleppen. Dit kan je niet fatsoenlijk aansturen vanuit de HW met de ‘fire and forget’ 433Mhz signalen van de HW. Stel je bent op vakantie en je irrigatiekleppen staan open en ontvangen de ‘stop’ signalen van de HW niet meer, dan staan voor je het weet je sproeiers uren of dagen aan.

Hetzelfde geldt trouwens voor garagedeuren, zonweringen, pompen van vijvers, intelligente radiatorkranen, etc. Daar wil je eigenlijk altijd ‘terugmelding’ hebben van de status.

- De mini inbouw schakelaars/dimmers die je in de muur plaatst, werken echt voor geen meter over een afstand van meer dan 5 meter van de HW als je betonnen muren hebt met betonijzer er in. Erg veel nieuwe huizen worden met prefab betonmuren en vloeren tegenwoordig gebouwd. Dan moet je voor een betrouwbaar systeem al snel naar een meshed netwerk.

- Ook heb ik hier zone-kleppen op de vloerverwarmingen zitten. Die schakel ik ook geheel buiten de HW. De HW is eigenlijk geheel niet geschikt/betrouwbaar genoeg om je verwarmingssysteem actief te regelen. Ook de Smartwares smart radiatorkranen zijn (zoals op Internet veel te lezen is) niet echt geweldig en van een beduidend lagere kwaliteit dan van de erkende merken zoals Honeywell, Danfoss, etc.

- Betreffende Security: daarvoor is de HW ook niet wat je eigenlijk wil hebben. Natuurlijk kan je een UPS voor de HW en je WiFi router zetten, maar een goed alarmsysteem heeft altijd een backup accu en een SMS module aan boord. Als je 220v of je Internet is down (of je bent op een berg aan het skiën waar alleen GSM dekking is), dan krijg je in ieder geval nog SMS berichten binnen (of bij vrienden/buren) als er bij je ingebroken wordt. Verder wil je bij een alarmsysteem ook altijd de mogelijkheid hebben hard-wired bewegingsmelders en deurcontacten te kunnen aansluiten. Is sowieso meer betrouwbaar en je hoeft ook niet jaarlijks een berg batterijen in alle detectors te vernieuwen. Al dit soort zaken kan niet met de HW.
Volgens mij moet je niet vergeten waar de Homewizard zijn markt ligt. Dat is niet bij irrigatie systemen of een alarmsysteem. Daar is het systeem nooit voor bedoeld en technisch ook niet haalbaar. Hun markt ligt bij de thuisgebruik die relatief goedkoop zijn kaku, somfy en energie wilt uitlezen/aansturen. Wel zul je zien dat ze steeds meer 868mhz zaken zullen uitbrengen en ook hogere betrouwbaarheid hiermee halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
martinvdm schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:41:
[...]

Volgens mij moet je niet vergeten waar de Homewizard zijn markt ligt. Dat is niet bij irrigatie systemen of een alarmsysteem. Daar is het systeem nooit voor bedoeld en technisch ook niet haalbaar. Hun markt ligt bij de thuisgebruik die relatief goedkoop zijn kaku, somfy en energie wilt uitlezen/aansturen. Wel zul je zien dat ze steeds meer 868mhz zaken zullen uitbrengen en ook hogere betrouwbaarheid hiermee halen.
Toch denk ik wel dat ze een keer met een nieuwe versie van HomeWizard hardware moeten komen. Ik merk bijvoorbeeld bij mijn vrouw dat het toch tot irritatie leidt als een bepaalde lamp opeens niet meer uit of aan gaat die het altijd wel gedaan heeft. Die irritatie heb ik ook, maar voor de "consument" is dat wel iets wat ze niet verwachten van zo'n product.

En mijns inziens hoeft een HW 2.0 geen schokkende wijzigingen te hebben. Met een ethernetkabel aansluiting en een betere antenne zijn ze al een heel eind. Dat zou al versie 1.1 kunnen zijn. Ontwikkelkosten vallen dan ook mee.

Tenzij ze voor een "Homey-achtige" variant gaat die meerdere protocollen ondersteund. Kan me voorstellen dat dat ook een optie is, maar heeft meer voeten in de aarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:35
Als fervent HW gebruiker (met bijna het maximaal aantal mogelijke apparaten, van screens, tot garagedeur tot magneetcontacten, bewegingsmelders, schakelaars, heatlink, enz enz) gaat er uiteraard wel eens iets mis..... heel soms ligt het aan mijzelf (foute taak) maar 99 van de 100 keer ligt het aan een lege batterij waardoor het bereik verstoord wordt...

Onlangs heb ik de homewizard realtime gekoppeld aan Domoticz via een Python script. Ik kan nu rustig de scripts op Domoticz gaan draaien en zo de HW wat meer "rust" geven..... eens kijken hoe dat gaat lopen.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Sway
CoachKoos schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:35:
[...]

Toch denk ik wel dat ze een keer met een nieuwe versie van HomeWizard hardware moeten komen. Ik merk bijvoorbeeld bij mijn vrouw dat het toch tot irritatie leidt als een bepaalde lamp opeens niet meer uit of aan gaat die het altijd wel gedaan heeft. Die irritatie heb ik ook, maar voor de "consument" is dat wel iets wat ze niet verwachten van zo'n product.

En mijns inziens hoeft een HW 2.0 geen schokkende wijzigingen te hebben. Met een ethernetkabel aansluiting en een betere antenne zijn ze al een heel eind. Dat zou al versie 1.1 kunnen zijn. Ontwikkelkosten vallen dan ook mee.

Tenzij ze voor een "Homey-achtige" variant gaat die meerdere protocollen ondersteund. Kan me voorstellen dat dat ook een optie is, maar heeft meer voeten in de aarde...
Ik ben het met bovenstaande helemaal mee eens. Zelfs met de simpele aansturing van KAKU schakelaars en wat lampen (eigenlijk de basic functies van HW) is het systeem niet betrouwbaar genoeg met het huidige antenne design van de HW en het feit dat er geen twee-weg communicatie is in het gebruik met bijv. de inbouw mini schakelaars/dimmers. Voor een enigszins betrouwbare werking moet je dan de Antenne mod voor de HW gaan uitvoeren, inbouw wandschakelaars openbreken en een antennedraad er aan gaan solderen of ergens een repeater in je huis gaan installeren. Niet voor niets dat veel mensen dit doen. Maar eigenlijk zou dit allemaal niet moeten voor een beetje goed werkend systeem.

Ook het feit dat de HW niet normaal met een UTP kabel aan je router kan worden gekoppeld is een ongewenste beperking. Iedereen weet dat WiFi niet altijd 100% betrouwbaar is en je systemen bij voorkeur altijd hard-wired moet aansluiten.
Verder moet er naar mijni idee ook altijd een optie zijn om een batterij in het systeem te kunnen plaatsen als backup power.

Dus wat minimaal zou moeten worden toegevoegd aan de HW:
- Een netwerk aansluiting
- Betere antennes: externe, voor 433 en 868Mhz
- twee-weg communicatie van en naar de ontvangers - met eventueel een meshed netwerk architectuur
- Een battery backup in de HW of een optie om er zelf (een lithium) batterij te kunnen bijsteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayCom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-07 21:52
Externe antenne's zullen er nooit af fabriek op komen. Dan zou hij namelijk niet meer door de technische keuring komen. Dit alles ivm de regelgeving mbt uitgestraald vermogen.

• CoachKoos
Ik heb in de keuken spotjes zitten, te bedienen met 2 dimmerknoppen.

Nu weet ik dat er inbouwschakelaars met dimmer zijn voor gewone lichtknoppen, maar zijn er voor dimmerknoppen ook inbouwschakelaars??

Zo ja, nog advies welke (KAKU) inbouwschakelaar het beste te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:53
Nadat ik eerder de homewizard weg heb gedaan omdat ik over wilden op zwave ben ik toch weer terug naar homewizard voornamelijk vanwege de prijs van componenten nu heb ik mezelf een homewizard aangeschaft maar als ik deze probeer toe te voegen aan homewizard online kan de website geen homewizard in mijn netwerk vinden iemand hier eerder al eens last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Weet iemand of je de Homewizard op afstand kan rebooten? Ik ben eigenlijk opzoek om op afstand mijn HW te kunnen herstarten, mocht de HW zijn vastgelopen en niet meer hersteld kan worden.

Als workaround maar een smart plug via WIFI tussen de HW en het stopcontact plaatsen om zo een geforceerde reset uit te kunnen voeren.

Erg benieuwd waar HW in 2018 allemaal mee gaat komen! Integratie Homekit, uitbreiding 886 MHZ componenten of misschien wel een nieuwe Homewizard 2.0!

[ Voor 6% gewijzigd door Dennepen op 02-01-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeAre
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-12-2023
martinvdm schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:12:
[...]

Hier vind je alle informatie om HomeKit integratie met je HW te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik zag onderstaande stekker voorbij komen op de site van KAKU.

Eindelijk een stekker die niet gelijk de naastliggende stopcontact(en) overlapt!

Afbeeldingslocatie: https://www.klikaanklikuit.nl/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/7/0/70182_1.jpg

Op de site van KAKU ook een aantal Zigbee lampen etc. Blijkbaar hebben zij wel de stap gemaakt met een tweede protocol dat ze ondersteunen. (of ik heb gemist dat het er altijd al was ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico-B
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 10:08
Dennepen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:31:
Weet iemand of je de Homewizard op afstand kan rebooten? Ik ben eigenlijk opzoek om op afstand mijn HW te kunnen herstarten, mocht de HW zijn vastgelopen en niet meer hersteld kan worden.

Als workaround maar een smart plug via WIFI tussen de HW en het stopcontact plaatsen om zo een geforceerde reset uit te kunnen voeren.

Erg benieuwd waar HW in 2018 allemaal mee gaat komen! Integratie Homekit, uitbreiding 886 MHZ componenten of misschien wel een nieuwe Homewizard 2.0!
Bij mij hangt er een kastje voor reboot by Ping, geen reactie powercycle sindsdien altijd bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rico-B schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:17:
[...]

Bij mij hangt er een kastje voor reboot by Ping, geen reactie powercycle sindsdien altijd bereikbaar.
Hmm, dat is best wel een goed idee en goed haalbaar met bijvoorbeeld een Sonoff.S20
Die kan dat allemaal zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
even een (misschien eenvoudige ) vraag i.v.m. een bewegingsmelder en schakelaar.
Kort geschetst: in de toiletruimte wou ik een Klikaan Klikuit bewegingsmelder(AWST-6000) als zender en een gewone schakelaar als ontvanger. Ik heb dus de gewone Niko enkelvoudige schakelaar op "aan" gezet en de draden van het lichtpunt (indirect, dus niet zichtbaar....) voorzien van een contactdoos waarin ik de KaKu schakelaar heb geplugd. In die schakelaar steek ik dan de stekker van de verlichting uiteraard.
Als taak geef ik dat als de bewegingsmelder beweging detecteert, de schakelaar moet aan gaan..... Dat werkt en in de app zie ik dan ook de betreffende schakelaar op ON staan.
Echter, na de 5 min tijd die ik programmeerde op de bewegingsmelder, gaat de schakelaar terug uit (zoals het hoort dus) maar in de app blijft die wel voortdurend op ON staan....
Dit vind ik vreemd, want ik heb bvb in de living ook wel dergelijk schakelaars aan het werk (die weliswaar met tijdsperiodes werken en niet met bewegingsmelders uiteraard) en die staan na uitschakelen wél op OFF in de app.... Iemand die weet hoe dit komt?

[ Voor 3% gewijzigd door grtvan op 06-01-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reageert de HomeWizard zelf op de bewegingsmelder, of op de wandschakelaar?
Of heb je de wandschakelaar alleen een ontvanger, die je ook met een ouderwetse wandschakelaar kunt bedienen?
In dat laatste geval zal het uitschakelen van de lamp niet gezien worden door de HomeWizard. En dan zal de toestand op "aan" blijven staan. Als de HomeWizard dan ook nog het "uit" signaal van de bewegingssensor een keer mist, zal die toestand dus niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
hallo TD-er..
De homewizard reageert perfect op de bewegingsmelder. Van het moment dat er iemand in het toilet gaat schakelt reageert de bewegingsmelder (heb hem op 3 minuten gezet) en schakelt de ontvanger (de schakelaar waarop de indirecte verlichting is aangesloten).
En ja, je hebt gelijk, ik dacht dat ik het "uit" signaal niet moest instellen bij de taak. Dit heb ik nu wel gedaan. Eerst geprobeerd om deze ook op 3 minuten te zetten, echter, ik heb de indruk dat je wel veel moet bewegen want de bewegingsmelder schakelt na 3 minuutjes uit en na wat zwaaien schakelt hij netjes terug in voor de volgende 3 minuten. Maar als je bij de "uit" functie dan ook 3 minuten ingeeft, dan reageert die soms niet..... De ene 3 minuten zijn dus de andere niet..... Vandaar dat ik bij de taak maar 4 minuten genomen heb. Dit werkt beter heb ik de indruk.
Toch eigenlijk beetje ontgoocheld in de AWST-6000 bewegingsmelder. Ik dacht niet dat ie zo vlug zou uitschakelen vermits ik gelezen had dat die, naast beweging, ook reageert op warmte. Dus eigenlijk zou het licht niet mogen uitvallen als je langer dan 3 minuten in zo'n kleine ruimte vertoeft..... Of kan ik hier verder nog iets aan ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bewegingsmelder reageert op beweging van IR licht.
Oftewel er moet voldoende verandering zijn in de intensiteit van die IR bron.
En aangezien het gewoon 1 sensor-signaal is met een vrij grote kijkhoek, maakt het niet zozeer uit of je beweegt binnen dat vlak, of niet.
Wat wel uit maakt is of er een groter deel van die IR-blob in "beeld" van de sensor komt. Dan neemt de intensiteit van de totale IR blob toe. Als dat verschil tussen 2 sample-momenten boven een bepaalde drempel uit komt, registreert 'ie dat als beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 13:49
Ik gebruik hier ook een homewizard en op zich tevreden. Enige nadeel is veelal de eenweg communicatie. Met name de schakeling in de schuur hapert soms. Ik zoek eigenlijk een inbouwontvanger die dus 868 is. Is die er voor HW? Heb nu de ACM1000 erin zitten.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Stampre schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:37:
Ik gebruik hier ook een homewizard en op zich tevreden. Enige nadeel is veelal de eenweg communicatie. Met name de schakeling in de schuur hapert soms. Ik zoek eigenlijk een inbouwontvanger die dus 868 is. Is die er voor HW? Heb nu de ACM1000 erin zitten.
Volgens mij is er geen 868 inbouw. Alternatief is de Connected LED (868) lampen en die zijn nu in de aanbieding bij HomeWizard.

Ik heb ze ook in mijn woonkamer, maar het enige "voordeel" ervan is dat als de lampen niet aan gaan dit wordt teruggekoppeld aan de HW. Het (grote) nadeel is dat de HW er vervolgens niet mee doet. Als de lamp niet aan gaat, dan gaat er geen nieuw signaal naar de lamp om alsnog aan te schakelen.

Tenminste, dat is mijn ervaring. Misschien zie/doe ik het fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
is er hier iemand op het forum die de Klik Aan Klik uit bewegingsmelder AWST-6000 als zender gebruikt in combinatie met een schakelaar ontvanger die de lamp moet doen branden? Zou graag even wat ervaringen uitwisselen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
CoachKoos schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:39:
[...]

Volgens mij is er geen 868 inbouw. Alternatief is de Connected LED (868) lampen en die zijn nu in de aanbieding bij HomeWizard.

Ik heb ze ook in mijn woonkamer, maar het enige "voordeel" ervan is dat als de lampen niet aan gaan dit wordt teruggekoppeld aan de HW. Het (grote) nadeel is dat de HW er vervolgens niet mee doet. Als de lamp niet aan gaat, dan gaat er geen nieuw signaal naar de lamp om alsnog aan te schakelen.

Tenminste, dat is mijn ervaring. Misschien zie/doe ik het fout :)
Dat zou een oplossing kunnen zijn ware het niet dat de Inbouwschakelaar de led verlichting in mijn tuinpad schakelt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Stampre schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:48:
[...]

Dat zou een oplossing kunnen zijn ware het niet dat de Inbouwschakelaar de led verlichting in mijn tuinpad schakelt :-)
Je kan toch de lampjes van je tuinverlichting vervangen? Is wel een heel verhaal omdat het er waarschijnlijk meerdere zijn, maar LED lampen gaan lang mee.

Als je lampen waterdicht zijn, zijn er in ieder geval voldoende soorten lampen:
http://www.homewizard.nl/shop/verlichting.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
grtvan schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:09:
is er hier iemand op het forum die de Klik Aan Klik uit bewegingsmelder AWST-6000 als zender gebruikt in combinatie met een schakelaar ontvanger die de lamp moet doen branden? Zou graag even wat ervaringen uitwisselen.....
Ik heb er eentje in de hal. Als ik tussen zonsondergang en zonsopgang thuis kom of in de hal loop stuurt die een signaal naar de HW en die schakelt een inbouw klik-aan (AWMD-210). Een minuut later zet de HW hem weer uit. Ik laat hem dus niet uit gaan door de AWST-6000 verder. Werkt feilloos! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
unconnected schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:48:
[...]

Ik heb er eentje in de hal. Als ik tussen zonsondergang en zonsopgang thuis kom of in de hal loop stuurt die een signaal naar de HW en die schakelt een inbouw klik-aan (AWMD-210). Een minuut later zet de HW hem weer uit. Ik laat hem dus niet uit gaan door de AWST-6000 verder. Werkt feilloos! :P
Zo doe ik het ook, werkt zonder problemen!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
CoachKoos schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:27:
[...]

Je kan toch de lampjes van je tuinverlichting vervangen? Is wel een heel verhaal omdat het er waarschijnlijk meerdere zijn, maar LED lampen gaan lang mee.

Als je lampen waterdicht zijn, zijn er in ieder geval voldoende soorten lampen:
http://www.homewizard.nl/shop/verlichting.html
Nee het zijn gegoten ledlamjes die in de stenen zijn gefreesd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Stampre schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Nee het zijn gegoten ledlamjes die in de stenen zijn gefreesd.
Haha, das lastig dan ja ;)

Blijft staan dat 868 in mijn ogen niet zaligmakend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
unconnected schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:48:
[...]

je verstuurt dus een UIT signaal naar je de ontvanger. Ik heb ondertussen geleerd dat je in een toiletruimte geen UIT signaal naar de ontvanger (in mijn geval een kaku contactdoos achter een wand) mag sturen, anders zit je gewoon in het donker nadat de minuten van de bewegingsmelder zijn verstreken omdat de ontvanger dus het licht uitschakeld na de ingestelde minuten...... Dit betekent dan ook dat in de app de schakelaar (contactdoos) op ON blijft staan. Maar ik veronderstel dat dit geen problemen oplevert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
grtvan schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:57:
[...]

je verstuurt dus een UIT signaal naar je de ontvanger. Ik heb ondertussen geleerd dat je in een toiletruimte geen UIT signaal naar de ontvanger (in mijn geval een kaku contactdoos achter een wand) mag sturen, anders zit je gewoon in het donker nadat de minuten van de bewegingsmelder zijn verstreken omdat de ontvanger dus het licht uitschakeld na de ingestelde minuten...... Dit betekent dan ook dat in de app de schakelaar (contactdoos) op ON blijft staan. Maar ik veronderstel dat dit geen problemen oplevert??
Je zou dan toch ook een UIT signaal kunnen sturen na, laat ik zeggen, 20 minuten. Dan is het toilet bezoek meestal wel afgerond en staat het in de app ook weer netjes op OFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
grtvan schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:57:
[...]
Wat ik heb gedaan is de tijd van de bewegingsmelder op 10 minuten gezet (uit mijn hoofd is dat de maximale tijd). Na 10min stuurt de AWST-6000 dus zowiezo een UIT signaal. Hier doe ik echter niets mee want ik laat in de ALS-DAN van HW na beweging detectie een AAN sturen naar de lamp-ontvanger en na 1 minuut geen beweging een UIT. zolang je beweegt reset die minuut steeds weer dus zolang ik in de hal blijf bewegen blijft het ligt ook aan. Doordat de HW de UIT stuurt gaat in de app ook netjes de ontvanger op OFF.

De truc is hier overigens de AWST en de ontvanger niet te paren, maar alleen de HW aan de AWST en de ontvanger ook aan de HW. Dan bijt niets elkaar. Enige nadeel -> HW down, geen licht. Maar dat is bij mij in de afgelopen 4 jaar 1x voorgekomen omdat er een batterij van een deurmagneet leeg was en begon te storen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
unconnected schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 08:13:
[...]

Wat ik heb gedaan is de tijd van de bewegingsmelder op 10 minuten gezet (uit mijn hoofd is dat de maximale tijd). Na 10min stuurt de AWST-6000 dus zowiezo een UIT signaal. Hier doe ik echter niets mee want ik laat in de ALS-DAN van HW na beweging detectie een AAN sturen naar de lamp-ontvanger en na 1 minuut geen beweging een UIT. zolang je beweegt reset die minuut steeds weer dus zolang ik in de hal blijf bewegen blijft het ligt ook aan. Doordat de HW de UIT stuurt gaat in de app ook netjes de ontvanger op OFF.

De truc is hier overigens de AWST en de ontvanger niet te paren, maar alleen de HW aan de AWST en de ontvanger ook aan de HW. Dan bijt niets elkaar. Enige nadeel -> HW down, geen licht. Maar dat is bij mij in de afgelopen 4 jaar 1x voorgekomen omdat er een batterij van een deurmagneet leeg was en begon te storen :P
beste "unconnected",
dit lijkt me een prima oplossing, maar daarnet geprobeerd: de beide apparaten zijn niet met elkaar gekoppeld, maar is het niet zo dat de schakelaar ontvanger dan sowieso uitschakeld na 1 minuut en dat dit primeert boven de 10 minuten "beweging".....? Is het mogelijk even een screenshot te tonen van de (beide) taken die je geeft, zowel aan de bewegingsmelder als aan de schakelaar? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
grtvan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:31:
[...]
beste "unconnected",
dit lijkt me een prima oplossing, maar daarnet geprobeerd: de beide apparaten zijn niet met elkaar gekoppeld, maar is het niet zo dat de schakelaar ontvanger dan sowieso uitschakeld na 1 minuut en dat dit primeert boven de 10 minuten "beweging".....? Is het mogelijk even een screenshot te tonen van de (beide) taken die je geeft, zowel aan de bewegingsmelder als aan de schakelaar? Dank
tuurlijk! ik heb de AWST-6000 als bewegingsmelder gepaard met de HW:

Afbeeldingslocatie: http://unconnected.nl/homewizard_bewegingsmelder-1.png

vervolgens zie je die dus ook loggen als 'beweging' als je in de hal loopt:

Afbeeldingslocatie: http://unconnected.nl/homewizard_bewegingsmelder-2.png

en de taak is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://unconnected.nl/homewizard_bewegingsmelder-3.png

Afbeeldingslocatie: http://unconnected.nl/homewizard_bewegingsmelder-4.png

De actie in de taak heeft als aan dus 'aan' en na 1 minuut 'uit' naar de gekoppelde kaku ontvanger. Zolang je blijft bewegen ontvangt de HW dat en zal dus niet nog meer aan signalen sturen. Pas na 1 minuut geen beweging meer doorgestuurd door de AWST dan stuurt de HW het 'uit' signaal. Na de 10 minuten zal de AWST wel zijn 'uit' ook sturen en die krijgt de HW waarschijnlijk ook, maar doet hier verder niets mee. Tenminste, niet dat ik ergens kan zien in het overzicht in de app op mijn iPhone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
zeer vreemd; heb net dezelfde taken ingevoerd, maar bij mij schakelt het licht na 1 minuut onverbiddelijk uit, en daarna mag je zoveel bewegen als je wil , de taak "bij beweging schakelt het licht aan " reageert niet meer.;;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
grtvan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:17:
zeer vreemd; heb net dezelfde taken ingevoerd, maar bij mij schakelt het licht na 1 minuut onverbiddelijk uit, en daarna mag je zoveel bewegen als je wil , de taak "bij beweging schakelt het licht aan " reageert niet meer.;;
Ik heb dezelfde instellingen als @unconnected, het moet dus gewoon werken :)
Kan het zijn dat je achter op de bewegingsmelder de "uit na" op 1m gezet hebt? Ik bedoel dus het kleine schakelaartje. Ik heb hem op nooit uit gezet.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Weet iemand waar je nog meer de 868 rookmelders kunt kopen? Vind ze nogal prijzig bij hw. Heb er inmiddels 4 hangen, gaat wat in de papieren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-07 19:58
Vandaag een Smartwares C180IP Camera geïnstalleerd. Potverdrie, kan ik die niet aan HomeWizard toevoegen.
En waarom ziet de HomeWizard nog steeds niet dat mijn Hue lampen aan zijn?
(Sorry, geen tijd om 456743378 pagina’s door te spitten)

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste