Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik kamp al geruime tijd met het volgende probleem:

Als ik de Homewizard app open op mijn iPhone of iPad verbonden op hetzelfde WiFi netwerk/router als de Homewizard, dan duurt het wel tot een halve minuut voordat er verbinding is en alle gegevens geladen zijn. Er blijft dan meerdere tientallen seconden "verbinden" staan op het scherm. Verbreek ik echter mijn WiFi verbinding van mijn iPhone en probeer ik het via de 4G verbinding (extern dus), dan laad de app vrijwel alles meteen. Zoals het hoort dus. Hetzelfde treedt ook op met de iPhone van mijn vrouw.

Dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- de Homewizard (netwerkinstellingen) gereset.
- de Homewizard een vast IP-adres gegeven.
- de Homewizard even stroomloos maken. Dit verhelpt het probleem, maar vreemdgenoeg maar voor korte tijd. Na onbekende tijd keert het fenomeen weer terug.

Het heeft voorheen ook altijd feilloos gewerkt er is hardwarematig niets in mijn netwerkomgeving gewijzigd.
En het vreemde is dat het via 4G (externe verbinding) feilloos werkt.

Zijn er misschien meer mensen die met hetzelfde probleem kampen of hebben gekampt? En meest belangrijke, weet er iemand waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332414

Hallo allen,

Relatief nieuw op dit stukje forum, maar heb wel een tweetal vragen betreffende de HW.

Ik heb een zwik aan (awareness) sensoren in huis hangen (13x deursensor, 1x deurbel, 2x bewegingsmelder en 9 rookmelders) Helaas gaat dit boven de maximaal 20 stuks uit die de HW kan opslaan. Weten jullie of er een manier is om toch meer dan 20 sensoren te kunnen gebruiken? Of zit er wellicht een een update aan te komen waardoor dit aantal vergroot wordt?

Die 9 rookmelders (868 Mhz connected) heb ik sinds kort.
Nu heb ik alle melders in 1 groep (als er 1 afgaat, gaan ze vervolgens allemaal af), wél heb ik ze allen afzonderlijk aan de HW toegevoegd. Is er een manier om de verbinding tussen de melders en de HW te testen? Of zal ik dan echt met de rookmachine aan de gang moeten?
Het lijkt erop dat ik alleen kan testen of 'groep' goed werkt, maar heb nog geen melding op mn HW mogen ontvangen.

Als iemand het weet hoor ik het graag!

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slaxxx schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:03:
Zijn er misschien meer mensen die met hetzelfde probleem kampen of hebben gekampt? En meest belangrijke, weet er iemand waar het aan kan liggen?
Ik heb hetzelfde probleem gehad als ik in de app via 'HomeWizard Online' verbinding maakte..
App openen
Menu->Settings/Instellingen->Bovenste optie 'HomeWizard Online' uitschakelen.

Wel moet je dan je app instellen dat deze direct verbinding maakt via het IP van je HW (port 200) (ExternIPadres:200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

@Slaxxx probeer je wifi eens op een vast te zetten of deze juist te wijzigen naar een ander vast kanaal. heel vaak staan ze default op automatisch of op kanaal 6.

@Anoniem: 332414 als je op de testknop van 1 van de rookmelders drukt moet automatisch de overige rookmelders ook afgaan.

maar eh 9 rookmelders en en 13 sensoren. heb je in iedere kamer een rookmelder hangen bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb voor de Homewizard liefhebbers een aantal zaken op vraag en aanbod gezet.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Anoniem: 239318 Dat schreef ik inderdaad, er is een 'gewone' test voor de rookmelders. Maar dit geeft geen melding op de HW, slechts de rookmelders en onderlinge communicatie wordt getest..

Alle rookmelders hangen in vertrekken die allemaal met een deur van elkaar gescheiden zijn, en in het kader van 'Better Safe than sorry' heb ik besloten zsm van een mogelijke brand op de hoogte gebracht te worden, zeker met mijn kleine kids...

Overzichtje van rookmelders:
-Woonkamer
-Bijkeuken
-Meterkast
-CV ruimte
-Overloop
-Ouderslaapkamer
-Slaapkamer dochter
-Slaapkamer zoon
-Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

dan toch eens een rooktest doen met een paar sigaretten er direct onder bijvoorbeeld.
mbt de rookmelders zelf:
die in de woonkamer even extra opletten als je bijvoorbeeld regelmatig gaat gourmetten is de kans reeel dat deze snel afgaat. vanwege vetafzetting.

de cv ruimte zou ik een melder doen die ook koolmononixede meet.
die op zolder zal niet goed werken daar een zolder weinig luchtstroom heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Anoniem: 239318 Bedankt voor je antwoord.
Ja, ik heb een rookmachine staan, ik trek die wel uit de kast ;-)
Gourmetten doen we hier (gelukkig) nooit :-D

In de CV ruimte hangt ook een losse CO melder.

Het is een flinke zolder met ramen met ventilatie... Daarbij is het natuurlijk zo dat zo lang de rook langs het kastje trekt (rook vult een ruimte tenslotte op), zal deze natuurlijk af gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gourmetten is voor ons altijd een mooie test voor de rookmelders. Afgelopen kerst werkte het ook weer prima, evenals de koppeling met de HomeWizard trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-02-2018
bonjour j ai deja eu ce probleme, pour le regler (probleme fichier ), j ai refait hwconfig et changer le mot de passe.

ensuite j ai eu un probleme sur la microsd, que j'ai changé :)
Slaxxx schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:03:
Ik kamp al geruime tijd met het volgende probleem:

Als ik de Homewizard app open op mijn iPhone of iPad verbonden op hetzelfde WiFi netwerk/router als de Homewizard, dan duurt het wel tot een halve minuut voordat er verbinding is en alle gegevens geladen zijn. Er blijft dan meerdere tientallen seconden "verbinden" staan op het scherm. Verbreek ik echter mijn WiFi verbinding van mijn iPhone en probeer ik het via de 4G verbinding (extern dus), dan laad de app vrijwel alles meteen. Zoals het hoort dus. Hetzelfde treedt ook op met de iPhone van mijn vrouw.

Dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- de Homewizard (netwerkinstellingen) gereset.
- de Homewizard een vast IP-adres gegeven.
- de Homewizard even stroomloos maken. Dit verhelpt het probleem, maar vreemdgenoeg maar voor korte tijd. Na onbekende tijd keert het fenomeen weer terug.

Het heeft voorheen ook altijd feilloos gewerkt er is hardwarematig niets in mijn netwerkomgeving gewijzigd.
En het vreemde is dat het via 4G (externe verbinding) feilloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
c4coer schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:36:
bonjour j ai deja eu ce probleme, pour le regler (probleme fichier ), j ai refait hwconfig et changer le mot de passe.

ensuite j ai eu un probleme sur la microsd, que j'ai changé :)

[...]
Wie kan er Frans? Of kan Frans misschien ook Engels?

Is het mogelijk om de vraag in het Engels te stellen? Mijn Frans is te slecht om de vraag te begrijpen en Google Translate begrijpt ook niet wat je bedoelt.

Est-il possible de poser la question en anglais? Mon français est trop mauvais pour comprendre la question et Google Translate ne comprend pas ce que vous voulez dire.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-06 06:27
Typisch dat een fransman/vrouw weigert om in Engels te spreken wanneer ze internationaal gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij/zij zag dat we het over gourmetten hadden, en die dacht 'ik brand meteen los!'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wersitime
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-04 12:43
Ik zoek een alternatief voor de Homewizard. De laatste weken is de Homewizard server al 3 keer gedurende langere tijd offline geweest waardoor we niets meer konden bedienen. Zo ook gistermiddag weer een aantal uren.

De Homewizard draait hier al vele jaren en ik vindt het niet echt een betrouwbaar systeem, ook is de ondersteuning niet altijd even goed bij problemen. Ik heb wel een externe antenne gemonteerd en dat heeft het systeem een stuk betrouwbaarder gemaakt maar nog niet volledig. Er blijven nog te vaak lampen branden, dit terwijl de ontvanger op 4 meter afstand zit. Ook gebeurt het te vaak dat net wanneer je naar bed gaat de App geen verbinding kan krijgen en je dus de verlichting niet in een keer kunt uitzetten. Het lijkt geen mankement want dan zou het denk ik vaker voorkomen, mogelijk even overbelasting van de server.

We zijn vaak maanden van huis en dan wil ik toch wel zaken betrouwbaar in de gaten kunnen houden. Zo is er eens een waterleiding geknapt en toen de oppas langskwam stond de parketvloer al 60 cm hoog door uitzetting van het water. Nu heb ik een camera op de watermeter zodat ik altijd kan zien of er water stroomt. De watervoorziening is nu in 2 groepen verdeelt zodat de huisgroep afgesloten kan worden en toch de tuin kan worden gesproeid.

Het volgende project is de tuin sproeien via de Homewizard of alternatief. Dit gebeurt nu met een Gardena met vochtsensor maar ook die werkt niet 100% betrouwbaar. Ik wil nu een waterslot monteren die ik bedien vanuit de Homewizard of alternatief. Het sproeien gaat dan wel niet meer automatisch maar ik moet dit dan zelf op afstand doen. Of het nodig is zie ik dan weer aan de regenmeter.

Ik heb via de zoekfunctie niets kunnen vinden en nu is mijn vraag:

Is er een alternatief voor de Homewizard. Liever niet in de hobbysfeer zoals een Raspberry maar als dit de enige oplossing zou zijn dan heb ik graag tips.

Het systeem moet met de volgende zaken kunnen werken:

Smartwares weerstation met windmeter, regenmeter en temperatuurmeters
KaKu ontvangers
Smartware zender/ontvangers
Eventueel IPCamera's

www.mrmodelrailroad.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 00:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zijn er eigenlijk mensen die de Homewizard combineren met Home Assistant? Ik zie wel mensen die overstappen enz. Maar ik vind niet of nauwelijks Home Assistant components voor de Homewizard jammer genoeg. Ik heb vandaag zelf maar iets in elkaar zitten flansen om iig de heatlink aan te kunnen sturen vanuit HA.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 23:12
wersitime schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:44:
Ik zoek een alternatief voor de Homewizard. ......
.....
......
Is er een alternatief voor de Homewizard. Liever niet in de hobbysfeer zoals een Raspberry maar als dit de enige oplossing zou zijn dan heb ik graag tips.

KaKu ontvangers
Eventueel IPCamera's
Je zou de Homey kunnen overwegen...

Homey - Alles in huis verbonden
Kan (nog) geen ip-cameras aan volgens mij maar daar wordt wel aan gewerkt.
De rest en nog veel meer wordt wel ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:07
Yukkie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:05:
Zijn er eigenlijk mensen die de Homewizard combineren met Home Assistant? Ik zie wel mensen die overstappen enz. Maar ik vind niet of nauwelijks Home Assistant components voor de Homewizard jammer genoeg. Ik heb vandaag zelf maar iets in elkaar zitten flansen om iig de heatlink aan te kunnen sturen vanuit HA.
Zijn een aantal mensen mee bezig.. maar geen idee of iemand al echt ver is. Ben er zelf ook mee aan het spelen maar verder dan wat schakelaars en mn webcam ben ik ook niet.
Kijk anders even in de home assistant discussie, kwam ik recent ook nog iets tegen over energylink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:07
Zie net dat Homey een skill voor Alexa heeft uitgegeven, iemand een idee of dat ook nog komt voor HW?
Iemand sowieso een idee of er nog ontwikkeling is op HW? Is er iemand van HW actief in dit forum die hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik begreep dat HomeWizard gisteren een stand had op een buurtwhatsapp bijeenkomst in Katwijk. Ik was er zelf niet bij, maar het schijnt dat de ThuisVeilig klanten via Interpolis een steeds groter aandeel van klanten is.
Geen idee in hoeverre dit echt zal gebeuren, maar blijkbaar willen ze zich meer op die markt gaan richten.

Ik heb net toch maar even mijn onvrede hierover geuit:
https://www.facebook.com/HomeWizardBV/posts/1807890579286171

Ik denk echt dat het een slechte toekomstvisie is. Wat in de markt mist is een HomeWizard 2.0, verbeterde ondersteuning van bestaande protocollen, LAN aansluiting en Zigbee erbij.

Dan heb je direct een methode om grotere spelers als Ikea te koppelen en kun je een echte verbinding van alle home automation worden.

Ik ben verder erg tevreden over de werking en de app van HomeWizard. Maar nu doorpakken lijkt mij de enige juiste weg.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:32

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je wil weten waar het heen gaat, zie hier :)
Connected sockets die het verbruik meten bijvoorbeeld en de Link is de nieuwe HW (weinig info te vinden).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:19:
Als je wil weten waar het heen gaat, zie hier :)
Connected sockets die het verbruik meten bijvoorbeeld en de Link is de nieuwe HW (weinig info te vinden).
Er staat helemaal geen info daar :+

Edit ik zie de brochures nu pas

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 19-01-2018 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wersitime
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-04 12:43
Blijkbaar ben ik dus niet de enige die op zoek is naar een alternatief of hoop op verbeteringen aan de Homewizard. @dfrenner Ik heb ook maar een reactie gegeven op de facebook pagina. Hopelijk worden ze wakker: https://www.facebook.com/HomeWizardBV/posts/1807890579286171

www.mrmodelrailroad.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
wersitime schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:29:
Blijkbaar ben ik dus niet de enige die op zoek is naar een alternatief of hoop op verbeteringen aan de Homewizard. @dfrenner Ik heb ook maar een reactie gegeven op de facebook pagina. Hopelijk worden ze wakker: https://www.facebook.com/HomeWizardBV/posts/1807890579286171
Hopen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukkie schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:05:
Ik zou graag de Heatlink in het Climate component opnemen. Dus weet niet of je wilt delen? Wellicht in HA topic?
Energylink heb ik de deur uit gedaan en vervangen door p1 kabel en PVOutput en DSMR reader. Sensoren allemaal Xiaomi.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb een Raspberry Pi3 geïnstalleerd met daarop de Homebridge software en de Homebridge-Homewizard plugin.
Na de standaard config.json te hebben aangepast lijkt het erop wanneer ik het commanda homebridge uitvoer in de terminal dat er communicatie is met de homewizard. (dit lijkt dus goed)
Alleen nadat ik het commando "homebridge" heb geven in de terminal krijg ik na een paar goede opdrachten het volgende te zien:

[2018-01-20 12:56:43] [HomeWizard] Failed to retrieve accessories from HomeWizard

[2018-01-20 12:56:43] [HomeWizard] [Error: Cannot add a bridged Accessory with the same UUID as another bridged Accessory: b8c2c551-60a6-47ac-9c86-c31e2a76bdaa]

Hierna gebeurd er niks meer (na 5 minuten wel netjes een refresh met alle statussen van mijn schakelaars,temp meters etc.), kan iemand mij hier verder mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

martinvdm schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:25:
[...]

Ik zou graag de Heatlink in het Climate component opnemen. Dus weet niet of je wilt delen? Wellicht in HA topic?
Energylink heb ik de deur uit gedaan en vervangen door p1 kabel en PVOutput en DSMR reader. Sensoren allemaal Xiaomi.
Oh jee, een klant :) Dat wil ik wel hoor, maar ik moet nog even de code een beetje oppoetsen hier en daar. Stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:27
De HW beviel mij lange tijd zeer goed en alles werkte naar behoren. Later nog eens antenne mods uitgevoerd omdat hij toch wel eens steekje liet vallen. Laatste paar weken word het zelfs erg slecht. 1 a 2x in de week een reset en alle batterijen al vervangen.
Vindt het zo steeds minder leuk worden. Als je thuis komt moet je maar afwachtten of het zonnescherm omhoog is gegaan of omhoog is gewaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
wbkk schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:17:
Ik heb een Raspberry Pi3 geïnstalleerd met daarop de Homebridge software en de Homebridge-Homewizard plugin.
Na de standaard config.json te hebben aangepast lijkt het erop wanneer ik het commanda homebridge uitvoer in de terminal dat er communicatie is met de homewizard. (dit lijkt dus goed)
Alleen nadat ik het commando "homebridge" heb geven in de terminal krijg ik na een paar goede opdrachten het volgende te zien:

[2018-01-20 12:56:43] [HomeWizard] Failed to retrieve accessories from HomeWizard

[2018-01-20 12:56:43] [HomeWizard] [Error: Cannot add a bridged Accessory with the same UUID as another bridged Accessory: b8c2c551-60a6-47ac-9c86-c31e2a76bdaa]

Hierna gebeurd er niks meer (na 5 minuten wel netjes een refresh met alle statussen van mijn schakelaars,temp meters etc.), kan iemand mij hier verder mee helpen?
Kijk eens op de volgende pagina, ik geloof dat dit het probleem omschrijft.
https://github.com/rthewhite/homebridge-homewizard/issues/33

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yukkie schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:17:
[...]

Oh jee, een klant :) Dat wil ik wel hoor, maar ik moet nog even de code een beetje oppoetsen hier en daar. Stay tuned!
Naja een klant. Een mede tweaker in het zelfde schuitje ;)
Als je hulp nodig hebt , DM ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
Serena schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:11:
Vandaag een Smartwares C180IP Camera geïnstalleerd. Potverdrie, kan ik die niet aan HomeWizard toevoegen.
En waarom ziet de HomeWizard nog steeds niet dat mijn Hue lampen aan zijn?
(Sorry, geen tijd om 456743378 pagina’s door te spitten)
Die heb ik gisteren ook gekocht! Mooie aanbieding bij het Kruidvat en 10x beter dan het vorige ding wat ik had. Wel een paar kleine bezwaren; je kan niet schedulen wannéér de cam aan moet/bewegingsdetectie moet gaan beginnen, of een regio van het beeld waar ie specifiek op moet letten... en inderdaad, ik krijg 'm (nog) niet in Homebridge op m'n Raspberry.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
DigitalExcorcist schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Die heb ik gisteren ook gekocht! Mooie aanbieding bij het Kruidvat en 10x beter dan het vorige ding wat ik had. Wel een paar kleine bezwaren; je kan niet schedulen wannéér de cam aan moet/bewegingsdetectie moet gaan beginnen, of een regio van het beeld waar ie specifiek op moet letten... en inderdaad, ik krijg 'm (nog) niet in Homebridge op m'n Raspberry.
Bij het Kruidvat? Even zoeken!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
Serena schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:38:
[...]

Bij het Kruidvat? Even zoeken!!!
17,50 euro 't stuk. Afgeprijs van 35. En volgens de webshop van Smartwares zelf is de nieuwprijs 70 euro, dus de helft van de helft..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
DigitalExcorcist schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:08:
[...]

17,50 euro 't stuk. Afgeprijs van 35. En volgens de webshop van Smartwares zelf is de nieuwprijs 70 euro, dus de helft van de helft..
Bedankt voor de tip. Gisteren in Heerlen de laatste twee gescoord…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
wersitime schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:44:
Ik zoek een alternatief voor de Homewizard. De laatste weken is de Homewizard server al 3 keer gedurende langere tijd offline geweest waardoor we niets meer konden bedienen. Zo ook gistermiddag weer een aantal uren.

De Homewizard draait hier al vele jaren en ik vindt het niet echt een betrouwbaar systeem, ook is de ondersteuning niet altijd even goed bij problemen. Ik heb wel een externe antenne gemonteerd en dat heeft het systeem een stuk betrouwbaarder gemaakt maar nog niet volledig. Er blijven nog te vaak lampen branden, dit terwijl de ontvanger op 4 meter afstand zit. Ook gebeurt het te vaak dat net wanneer je naar bed gaat de App geen verbinding kan krijgen en je dus de verlichting niet in een keer kunt uitzetten. Het lijkt geen mankement want dan zou het denk ik vaker voorkomen, mogelijk even overbelasting van de server.

We zijn vaak maanden van huis en dan wil ik toch wel zaken betrouwbaar in de gaten kunnen houden. Zo is er eens een waterleiding geknapt en toen de oppas langskwam stond de parketvloer al 60 cm hoog door uitzetting van het water. Nu heb ik een camera op de watermeter zodat ik altijd kan zien of er water stroomt. De watervoorziening is nu in 2 groepen verdeelt zodat de huisgroep afgesloten kan worden en toch de tuin kan worden gesproeid.

Het volgende project is de tuin sproeien via de Homewizard of alternatief. Dit gebeurt nu met een Gardena met vochtsensor maar ook die werkt niet 100% betrouwbaar. Ik wil nu een waterslot monteren die ik bedien vanuit de Homewizard of alternatief. Het sproeien gaat dan wel niet meer automatisch maar ik moet dit dan zelf op afstand doen. Of het nodig is zie ik dan weer aan de regenmeter.

Ik heb via de zoekfunctie niets kunnen vinden en nu is mijn vraag:

KaKu ontvangers
Eventueel IPCamera's
kijk eens naar de homey dit is een heel mooi alternatief voor de homewizard. Ik spreek uit ervaring ;) https://www.athom.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
Anoniem: 332414 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:42:
Hallo allen,

Relatief nieuw op dit stukje forum, maar heb wel een tweetal vragen betreffende de HW.

Ik heb een zwik aan (awareness) sensoren in huis hangen (13x deursensor, 1x deurbel, 2x bewegingsmelder en 9 rookmelders) Helaas gaat dit boven de maximaal 20 stuks uit die de HW kan opslaan. Weten jullie of er een manier is om toch meer dan 20 sensoren te kunnen gebruiken? Of zit er wellicht een een update aan te komen waardoor dit aantal vergroot wordt?

Die 9 rookmelders (868 Mhz connected) heb ik sinds kort.
Nu heb ik alle melders in 1 groep (als er 1 afgaat, gaan ze vervolgens allemaal af), wél heb ik ze allen afzonderlijk aan de HW toegevoegd. Is er een manier om de verbinding tussen de melders en de HW te testen? Of zal ik dan echt met de rookmachine aan de gang moeten?
Het lijkt erop dat ik alleen kan testen of 'groep' goed werkt, maar heb nog geen melding op mn HW mogen ontvangen.

Als iemand het weet hoor ik het graag!

Thnx!
kijk eens bij https://www.athom.com/nl/ lost een hoop op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:30
Iemand ervaring met het automatisch schakelen van Presets ?
Ik doe dit nu via Tasker waarbij als ik mijn gsm 's morgens van mijn lader loskoppel automatisch 'Home' wordt ingesteld. Echter werkt dit dan niet automatisch als ik in 't buitenland zit en de dames thuis vergeten op de Preset schakelaar te drukken.
Volgens HW kan de Preset niet automatische wisselen volgens tijdstip etc.
Heb geen ervaring met Geofencing en vrees dat dat ook niet 100% werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:23
Ik heb 4 ip schakelaars aangemaakt.

http://(provider ip adres)/(wachtwoord)/preset/0/on
Deze schakeld naar de preset thuis.
.../1on
.../2on
.../3on

Vb:

http://192.168.178.10:1111/HW1921!/preset/0/on

Ik heb zelf een dyndns aangemaakt omdat me provider ip soms wisseld. En ik heb een portforwarding gebruik. En in me router port 1100 door gezet naar ip van homewizard en port 80

Weet niet uit me hoofd welke preset welk cyfer is.

Probeer het gewoon in je webbrowser en kijk of die schakeld.
Werkt alles dan kan je die schakelaar als een taak toepassen.

Kijk wel uit je wachtwoord is zichtbaar in de hw app voor iedereen die er in kan.
Geo gebruikte ik wel. Maar omdat ik vaak vpn verbinding maakt denkt hw dat ik thuis ben....
Dirk.be schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:25:
Ik doe dit nu via Tasker waarbij als ik mijn gsm 's morgens van mijn lader loskoppel automatisch 'Home' wordt ingesteld. Echter werkt dit dan niet automatisch als ik in 't buitenland zit en de dames thuis vergeten op de Preset schakelaar te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-06 08:26
Dirk.be schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:25:
Volgens mij kan het inderdaad alleen handmatig of met Geofencing. Maar werkt dacht ik dan alleen tussen de presets Thuis <-> Afwezig. Overige presets zijn niet te schakelen o.b.v. Geofencing.

Bij mij werkt Geofencing altijd wel redelijk netjes. Als ik het gebied uitrij, dan krijg ik een melding (is ook uit te schakelen). In de melding zie je ook of de preset gewijzigd is, als er bijvoorbeeld nog iemand thuis is, dan blijft de preset op thuis staan.

Je zou als back-up met Geofencing kunnen werken, maar in principe ben je al eerder dan de ochtendschakeling vertrokken van huis. Dus dan schakelt de preset al naar Afwezig of blijft op Thuis staan omdat de dames nog thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
Meer mensen last van het niet krijgen van notificaties (Android)? Mis de laatste dagen af en toe notificaties, sensoren registreren de actie overigens wel in de hw.

[ Voor 7% gewijzigd door Flash3d op 05-02-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 08:28
Flash3d schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:05:
Meer mensen last van het niet krijgen van notificaties (Android)? Mis de laatste dagen af en toe notificaties, sensoren registreren de actie overigens wel in de hw.
Jip hier ook op iOS. Ik heb een notificatie op de voordeur en die komt de laatste tijd niet altijd meer aan. In de app zie je idd wel dat hij is geregistreerd (en de actie qua licht etc wordt ook gewoon prima uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:48
Ik kon gistermiddag niet eens inloggen in de app op mijn telefoon. Één of andere server error kreeg ik. Later was het opgelost.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayCom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 07:17
Heb hier de laatste dagen ook inlog problemen en notificaties die niet of later aankomen. Maar ook problemen met de bereikbaarheid van de IP-Camera's.

Na een rondje troubleshooten lijkt bij mij het probleem te zitten in een onstabiele ziggo verbinding. Op het moment dat de problemen zich voordoen blijkt de download snelheid drastisch onderuit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 11:00
Beste ,

Bedankt voor het versturen van u bericht. We hebben j.l. geconstateerd dat de HomeWizard op dit moment niet samen werkt met de Philips Hue Bridge. Het koppelen van de van de lampen doormiddel van Philips Hue bridge is mogelijk. Maar taken als bediening op de HomeWizard-app is niet meer mogelijk. Er is geen communicatie meer tussen de Philips hue Lampen en de HomeWizard.

Dit komt door de (automatische) update van Philips,waarbij de HomeWizard nog niet overweg kan met deze update.

Omdat dit moment is ons ontwikkelteam bezig met een oplossing en zal zeer binnenkort een update aangeboden worden op uw HomeWizard. Met onze nieuwe update zal het probleem met deze communicatie verholpen worden.

Excuus voor alle ongemakken maar wel vanuitgaande u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan horen wij dit graag in reactie op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

HomeWizard Support & Sales

Mijn tip,

als je hue niet op automatisch update staat. wacht even met deze update....

[ Voor 4% gewijzigd door patjuh1 op 07-02-2018 16:39 . Reden: extra toevoeging ]

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:30
Net melding van een firmware update? En weer geen change note te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:39

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

Dirk.be schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 19:23:
Net melding van een firmware update? En weer geen change note te vinden...
Yep ook firmware update, zonder melding of nieuwsbericht. Waarschijnlijk nog meer 868mhz devices die ze toevoegen binnenkort. En verder waarschijnlijk die philips hue communicatie fix van bericht hierboven.

[ Voor 11% gewijzigd door Tebbie op 07-02-2018 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Tebbie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:18:
[...]

Yep ook firmware update, zonder melding of nieuwsbericht. Waarschijnlijk nog meer 868mhz devices die ze toevoegen binnenkort. En verder waarschijnlijk die philips hue communicatie fix van bericht hierboven.
Bij mij meldt ie nog niets... Kan je dat op een of andere manier triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 11:00
Tebbie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:18:
[...]

inderdaad mijn hue werkt nu weer via homewizard

[ Voor 13% gewijzigd door patjuh1 op 08-02-2018 08:10 ]

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Wauw een update dat is lang geleden

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 08:56
Ik zag recent dat de Philips Hue de Ikea tradfri, met de recentste firmware in de lampen, ook kan bedienen.
Aangezien homewizzard ook met Hue overweg kan dacht ik dat wellicht de tradfri ook lan met de homewizzard?
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik ben eigenlijk grotendeels van de HW afgestapt omdat HomeKit veel beter werkt. Echter, via homebridge kun je accessoires van de HW toevoegen. Nu wil ik graag de weersensoren, rookmelders, deurbel en Wattcher toevoegen.
Ik heb de plugin al geïnstalleerd, maar krijg alleen de presets te zien met ‘Geen reactie’ eronder. Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 17:20

Canis Lupus

Vosbot

wolly_a schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:28:
[...]
Bij mij meldt ie nog niets... Kan je dat op een of andere manier triggeren?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Irritant dat Hue niet meer automatisch schakelt nu...

Edit: ik zie nu dat je hem ook via je PC/Mac kunt updaten, eerst vanavond maar even de stroom eraf/erop zetten, wellicht dat dat helpt.

[ Voor 27% gewijzigd door Canis Lupus op 12-02-2018 10:06 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Canis Lupus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:04:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Irritant dat Hue niet meer automatisch schakelt nu...

Edit: ik zie nu dat je hem ook via je PC/Mac kunt updaten, eerst vanavond maar even de stroom eraf/erop zetten, wellicht dat dat helpt.
Bij mij is ‘ie nu bijgewerkt. Ineens kwam de melding in de app. Philips. HUE werkt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Deze land net in de mailbox:
http://www.homewizard.nl/nieuws/ontwikkelingen-homewizard/

Kort samengevat gaat de HW weinig echte updates meer krijgen en wordt de Link algemeen beschikbaar en eigenlijk hun hoofdproduct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Zojuist in de mail... Een update van HomeWizard over aankomende ontwikkelinen en de HomeWizard..

http://www.homewizard.nl/ontwikkelingen-homewizard

Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
wolly_a schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:10:
Zojuist in de mail... Een update van HomeWizard over aankomende ontwikkelinen en de HomeWizard..

http://www.homewizard.nl/ontwikkelingen-homewizard

Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken.
Vrij helder ;-) hoe ik de brief lees: ze verdienen geen geld met alleen de homewizard, waarbij je sensoren van andere partijen kunt aansluiten terwijl Homewizard de software ontwikkelkosten draagt. Waardoor ze met de Link een eigen eco systeem opzetten waardoor e.a. alleen maar met eigen sensoren etc functioneert. Op die manier pak je nog inkomsten over de sensor as waardoor e.a. beter in balans blijft op financieel gebied.

Deze zinnen zijn het belangrijkste, als je die naast elkaar zet zie je de nuance tussen beide.

Wij gaan komend jaar de Link en de Link app uitbreiden. Wij streven er naar om diverse oplossingen toe te kunnen voegen waaronder energiemeters, een alarmsysteem, weersensoren, deurcontacten en diverse lampen.

Uiteraard zal de HomeWizard gewoon ondersteund worden en voorzien worden van updates.

Homewizard krijgt nog 3 nieuwe devices en daarna lijkt het een dood spoor, wat overigens perfect aansluit op het gevoel wat wij al klanten al 2 jaar hebben _/-\o_ :+

Waar ik wel heel blij mee ben, 2-way comm uitbreiding voor de homewizard.

[ Voor 21% gewijzigd door stormfly op 13-02-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

De vraag is even: werkt die Link ook samen met de Heatlink en de Energylink? Zo ja, dan is het misschien nog het overstappen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
Ja, beetje jammer dat nieuwe klanten meer waard zijn voor Homewizard dan de reeds bestaande klanten die in zekere zin toch ook mee hebben geholpen om Homewizard te krijgen waar ze nu staan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:58
stormfly schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:22:
[...]
Waar ik wel heel blij mee ben, 2-way comm uitbreiding voor de homewizard.
Ik ben hier juist niet blij mee. 868Mhz is feitelijk vendor lock-in. Je kunt deze (hoogst waarschijnlijk) niet op een Homey of Domoticz gebruiken. Zolang deze niet "vrijgegeven" zijn (maw. geen Homey support), dan zal ik ze niet kopen.

Ik had al het gevoel dat HomeWizard dood was, nu weet ik dat zeker. Wel een vreemde communicate, de HW is ons top-line product, maar alle ontwikkeling gaat in de lower-end Link zitten 8)7.

Spijtig, desondanks wel duidelijkheid nu.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
daxy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:32:
Ik ben hier juist niet blij mee. 868Mhz is feitelijk vendor lock-in. Je kunt deze (hoogst waarschijnlijk) niet op een Homey of Domoticz gebruiken. Zolang deze niet "vrijgegeven" zijn (maw. geen Homey support), dan zal ik ze niet kopen.
Dat is exact wat ik hieronder schrijf/denk:
stormfly schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:22:
Vrij helder ;-) hoe ik de brief lees: ze verdienen geen geld met alleen de homewizard, waarbij je sensoren van andere partijen kunt aansluiten terwijl Homewizard de software ontwikkelkosten draagt. Waardoor ze met de Link een eigen eco systeem opzetten waardoor e.a. alleen maar met eigen sensoren etc functioneert. Op die manier pak je nog inkomsten over de sensor as waardoor e.a. beter in balans blijft op financieel gebied.

Deze zinnen zijn het belangrijkste, als je die naast elkaar zet zie je de nuance tussen beide.

Wij gaan komend jaar de Link en de Link app uitbreiden. Wij streven er naar om diverse oplossingen toe te kunnen voegen waaronder energiemeters, een alarmsysteem, weersensoren, deurcontacten en diverse lampen.

Uiteraard zal de HomeWizard gewoon ondersteund worden en voorzien worden van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Yukkie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:50:
De vraag is even: werkt die Link ook samen met de Heatlink en de Energylink? Zo ja, dan is het misschien nog het overstappen waard.
Ik ben bang dat ze deze 2 systemen (ook) los gaan laten.
Of ze zien de Energylink als energiemeter.

Als ze op termijn ook andere (slimme) thermostaten kunnen linken aan de LINK, dan is de Heatlink ook overbodig. Dat is misschien ook een "ouderwetse" oplossing, de Heatlink maakt je thermostaat slim, maar voor de prijs van een Heatlink en wat geld bijleggen heb je een "stand alone" slimme thermostaat, waarvan de meesten met app zijn te bedienen/instellen, en ook nog met Google Home of Alexa te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Blij dat ik over ben gestapt naar HomeKit. Nog een paar apparaten in de HW, maar die kan ik ook nog wel wisselen. Zonde dat men zo met de klanten omgaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ondanks dat ik nog altijd zeer tevreden ben over de HomeWizard, krijg ik nu toch echt het geval dat het goed is om langzaam over te gaan stappen naar een ander systeem. Erg jammer.

Ik zou graag richting HomeKit willen, waarbij ik de HomeWizard in eerste instantie zou kunnen koppelen met een Raspberry Pi, zodat ik alle bestaande apparaten kan blijven gebruiken in HomeKit en dan langzaam over kan gaan.

Ik moet eerst nog maar eens flink research doen naar apparaten die HomeKit compatible zijn en die mijn huidige apparaten vervangen: schakelaars, HeatLink, EnergyLink, rookmelders, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06 20:59

dof

Voor mij was het mailtje ook meer een geluid richting vendor lock-in en dood spoor voor homewizard.

Dat "...uiteraard blijven we updates uitbrengen voor Homewizard..." is natuurlijk een klap in het gezicht van degenen die al jaren zitten te wachten op een nieuwe versie van Homewizard met ondersteuning van zigbee en/of zwave dan de rflink 868Mhz. Dat gaat dus niet meer gebeuren.

Maar goed, we zagen het al een tijd aankomen. Zelf heb ik alleen nog de energy link en heatlink draaien, en de kaku spullen en sensoren etc al op marktplaats kwijtgeraakt. Deze laatste dingen gaan ook weg en dan is homewizard bij mij exit.

Na wat onderzoekjes en testjes en veel lezen alweer een tijdje met Home Assistant bezig in combi met Xiaomi sensoren en schakelaars, Sonoff switches. Voor Heatlink en Energy link zijn ook alternatieven te vinden.

Samsung Smart Things, Domoticz en Home Assistant getest, maar laatste spreekt mij het meeste aan alhoewel je wel lol in de wat steile leercurve moet hebben. De mogelijkheden gaan ook veeel verder en de kosten blijven verrassend laag. De tweaker forums voor Xiaomi, Sonoff en Home Assistant geven erg veel goede informatie.

My 0,02 €

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Serena schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:45:
Blij dat ik over ben gestapt naar HomeKit. Nog een paar apparaten in de HW, maar die kan ik ook nog wel wisselen. Zonde dat men zo met de klanten omgaat…
wolly_a schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:31:
Ondanks dat ik nog altijd zeer tevreden ben over de HomeWizard, krijg ik nu toch echt het geval dat het goed is om langzaam over te gaan stappen naar een ander systeem. Erg jammer.

Ik zou graag richting HomeKit willen, waarbij ik de HomeWizard in eerste instantie zou kunnen koppelen met een Raspberry Pi, zodat ik alle bestaande apparaten kan blijven gebruiken in HomeKit en dan langzaam over kan gaan.

Ik moet eerst nog maar eens flink research doen naar apparaten die HomeKit compatible zijn en die mijn huidige apparaten vervangen: schakelaars, HeatLink, EnergyLink, rookmelders, etc...
Maar hoe werkt homekit precies dan?
Is er ergens een overzicht van alle apparaten die je ervoor kunt gebruiken? Wat is dan het basisstation?

Volgens mij is dat helemaal niet zo gebruiksvriendelijke en komt er weer een aardig knutselgehalte bij kijken met een raspberry pi.

Hoe ga je dan meet 433, 868 en RTS communiceren?

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 14-02-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:36:
[...]

[...]

Maar hoe werkt homekit precies dan?
Is er ergens een overzicht van alle apparaten die je ervoor kunt gebruiken? Wat is dan het basisstation?

Volgens mij is dat helemaal niet zo gebruiksvriendelijke en komt er weer een aardig knutselgehalte bij kijken met een raspberry pi.

Hoe ga je dan meet 433, 868 en RTS communiceren?
HomeKit werkt normaal gesproken met de nieuwe versie van de AppleTV als basisstation. Je kan ook je mobiel of tablet gebruiken, maar da's niet echt handig als je ermee weg bent. Dan ligt je automatisering stil.

Er zijn al vrij veel apparaten compatibel met HomeKit. Als ik even snel Google, dan kom ik dit soort lijstjes tegen: https://www.apple.com/nl/...s/all-accessories/homekit en https://www.iculture.nl/gids/homekit-kopen-nederland/

Daar komt normaal gesproken geen Raspberry PI bij kijken. Ik wil echter een overgang van HomeWizard naar iets anders (HomeKit?). Daarbij kan je met HomeBridge op bijv. een PI al je HomeWizard apparaten beschikbaar maken voor HomeKit. Dan hoef ik niet in één keer voor een miljoenmiljard euro nieuwe dingen te kopen, maar kan ik dit stukje bij beetje van de HomeWizard overhevelen naar de HomeKit.

Uiteindelijk ben je dan af van 433Mhz / 868Mhz, maar zeker de eerste is niet zo'n heilige standaard. Ik heb het geluk dat het bij mij zeer storingsvrij werkt, maar de 433Mhz band wordt veel gebruikt voor allerlei draadloze zooi. Ik hoor wel eens mensen die 0,0 bereik hebben. Bij mij blijft het gelukkig bij één van de zonnescreens die af en toe zomaar naar beneden gaat als de wind op het weerstation van de buurman hard genoeg gaat of iets dergelijks.

Ik zit ook te kijken naar de Homey. Dat lijkt me ook een mooi ding en heeft als voordeel dat ik al mijn 433Mhz apparaten kan blijven gebruiken. Er zitten echter twee maar-en aan. Dan heb je weer een apparaat van een kleiner bedrijf en wie zegt me niet dat zij over een tijdje geen zin meer hebben, net als HomeWizard? Daarnaast lees ik best veel lovende reacties, maar ook veel mensen die veel moeten prutsen om de boel aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55

JB

Cédric roelt!

Updates :z :Z Geen fatsoenlijke snapshot bij HD cams van Foscam die ze zelf notabene verkopen... Geen SSL op de HomeWizard Online... Al jaren bagger.

Mijn boefje is liev!

• BlakHawk
wolly_a schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:01:
[...]

HomeKit werkt normaal gesproken met de nieuwe versie van de AppleTV als basisstation. Je kan ook je mobiel of tablet gebruiken, maar da's niet echt handig als je ermee weg bent. Dan ligt je automatisering stil.

Er zijn al vrij veel apparaten compatibel met HomeKit. Als ik even snel Google, dan kom ik dit soort lijstjes tegen: https://www.apple.com/nl/...s/all-accessories/homekit en https://www.iculture.nl/gids/homekit-kopen-nederland/

Daar komt normaal gesproken geen Raspberry PI bij kijken. Ik wil echter een overgang van HomeWizard naar iets anders (HomeKit?). Daarbij kan je met HomeBridge op bijv. een PI al je HomeWizard apparaten beschikbaar maken voor HomeKit. Dan hoef ik niet in één keer voor een miljoenmiljard euro nieuwe dingen te kopen, maar kan ik dit stukje bij beetje van de HomeWizard overhevelen naar de HomeKit.

Uiteindelijk ben je dan af van 433Mhz / 868Mhz, maar zeker de eerste is niet zo'n heilige standaard. Ik heb het geluk dat het bij mij zeer storingsvrij werkt, maar de 433Mhz band wordt veel gebruikt voor allerlei draadloze zooi. Ik hoor wel eens mensen die 0,0 bereik hebben. Bij mij blijft het gelukkig bij één van de zonnescreens die af en toe zomaar naar beneden gaat als de wind op het weerstation van de buurman hard genoeg gaat of iets dergelijks.

Ik zit ook te kijken naar de Homey. Dat lijkt me ook een mooi ding en heeft als voordeel dat ik al mijn 433Mhz apparaten kan blijven gebruiken. Er zitten echter twee maar-en aan. Dan heb je weer een apparaat van een kleiner bedrijf en wie zegt me niet dat zij over een tijdje geen zin meer hebben, net als HomeWizard? Daarnaast lees ik best veel lovende reacties, maar ook veel mensen die veel moeten prutsen om de boel aan de gang te krijgen.
Maar wat ik bij HomeKit nog niet helemaal snap, hoe ga ik mijn lampen met HomeKit bedienen? Of zit je dan volledig gebonden aan Philips hue met een extra basisstation? Uiteindelijk moet er iets zijn wat die lampen bestuurt toch?
Als je geen 433 of 868 gebruikt, gaat alles over WiFi? Een Apple tv heeft toch alleen TCP/IP protocol aan boord?

• wolly_a
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 07:12:
[...]

Maar wat ik bij HomeKit nog niet helemaal snap, hoe ga ik mijn lampen met HomeKit bedienen? Of zit je dan volledig gebonden aan Philips hue met een extra basisstation? Uiteindelijk moet er iets zijn wat die lampen bestuurt toch?
Als je geen 433 of 868 gebruikt, gaat alles over WiFi? Een Apple tv heeft toch alleen TCP/IP protocol aan boord?
Ik ben nog een beetje aan het inlezen, dus het fijne weet ik er ook nog niet van. Voor zover ik begrijp zijn het apparaten via wifi/netwerk en bluetooth, zoals het spul van Elgato. Er zijn vast ook nog beperkingen, maar ik ben het allemaal nog aan het uitvogelen. Volgens mij loopt er hier op Tweakers ook nog een algemeen topic over HomeKit.

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Na het laatste nieuws omtrent Homewizard, maar eens kijken hoe we langzaam naar een nieuwe oplossing kunnen migreren. Dit weekend met een Raspberry PI aan de slag om te kijken of ik Domoticz kan koppelen aan Homewizard.

Hebben jullie hier ervaring mee? Welke versie van Domoticz draaien jullie? Zijn er ook nog zaken die niet gaan werken?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:46
Dennepen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:05:
Na het laatste nieuws omtrent Homewizard, maar eens kijken hoe we langzaam naar een nieuwe oplossing kunnen migreren. Dit weekend met een Raspberry PI aan de slag om te kijken of ik Domoticz kan koppelen aan Homewizard.

Hebben jullie hier ervaring mee? Welke versie van Domoticz draaien jullie? Zijn er ook nog zaken die niet gaan werken?
Ik heb domoticz gekoppeld via een plugin: http://www.domoticz.com/f...&t=16345&hilit=homewizard

hiermee heb ik op mijn Synology Domoticz draaien die gebruik maakt van de Homewizard om alle signalen te ontvangen en te sturen. Omdat ik al een paar jaar gebruik maak van Homewizard draait deze ook stabiel (behalve als er ergens een lege batterij is) en gebruik ik Domoticz nu nog niet veel (ook omdat ik geen tijd heb).

Wil me de komende maanden gaan richten op een script wat ook gebruik maakt van een schemersensor die ik heb hangen... (dus als het na 15.00 is en de schemersensor geeft een schemer signaal af, dan hoeven de screens niet meer naar beneden te gaan want dan is het te donker, enz enz...).... maar dat heeft nog wat meer variabelen.... (ik schakel 2 screens op basis van een magneetcontact die aan een screen hangt wat een zon/wind sensor heeft .. ik wil dus dat hij die schakeling alleen doet als het niet "te donker" is... met mogelijk ook nog wat temperatuur factoren er bij...... leuke if than else constructie....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• wolly_a
  • Niet online
Ik zie overigens dat de Homey van Athom ook mogelijkheden heeft om met de HomeWizard te koppelen (https://apps.athom.com/app/com.homewizard). Daarmee zou een rustige overgang van HomeWizard naar de Homey ook in zicht kunnen komen, zeker wanneer je ook de HeatLink en de EnergyLink gebruikt. De rest van de 433Mhz zooi zou je dan al op de Homey kunnen afhandelen.

Enige waar ik dan nog een beetje mee zit is dat je dan weer afhankelijk bent van een apparaat van bedrijf X... Wat nu als over 2 jaar de mannen van Homey (Athom) geen zin meer hebben, net als de HomeWizard makers?

• Dennepen
miel schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Ik heb domoticz gekoppeld via een plugin: http://www.domoticz.com/f...&t=16345&hilit=homewizard

hiermee heb ik op mijn Synology Domoticz draaien die gebruik maakt van de Homewizard om alle signalen te ontvangen en te sturen. Omdat ik al een paar jaar gebruik maak van Homewizard draait deze ook stabiel (behalve als er ergens een lege batterij is) en gebruik ik Domoticz nu nog niet veel (ook omdat ik geen tijd heb).

Wil me de komende maanden gaan richten op een script wat ook gebruik maakt van een schemersensor die ik heb hangen... (dus als het na 15.00 is en de schemersensor geeft een schemer signaal af, dan hoeven de screens niet meer naar beneden te gaan want dan is het te donker, enz enz...).... maar dat heeft nog wat meer variabelen.... (ik schakel 2 screens op basis van een magneetcontact die aan een screen hangt wat een zon/wind sensor heeft .. ik wil dus dat hij die schakeling alleen doet als het niet "te donker" is... met mogelijk ook nog wat temperatuur factoren er bij...... leuke if than else constructie....
Heel mooi, als ik het dus goed begrijp krijg je alle knoppen/schakelaars van Homewizard te zien in de Domoticz omgeving? Dus de HW is dan eigenlijk een Gateway geworden?

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 19:00
Ik heb een tijd geleden ook mijn Homewizard verkocht en een Homey gekocht. Geen moment spijt van gehad.

Ik denk niet dat de twee mannen van Athom er zo maar mee stoppen.
Ze zijn internationaal ook op de goede weg.

Ook is er een HomeKit app je kan Homey dus bedienen met HomeKit.

En ook met Alexa.

• miel
Dennepen schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Heel mooi, als ik het dus goed begrijp krijg je alle knoppen/schakelaars van Homewizard te zien in de Domoticz omgeving? Dus de HW is dan eigenlijk een Gateway geworden?
Correct....alle schakelaars en apparaten zijn beschikbaar in Domoticz dan. Mijn HW heeft nu ook nog taken, maar zou ook alleen een gateway kunnen zijn idd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Nu HomeWizard als "laatste" nog uitgebreid wordt met 868 producten (plug in schakelaar, plug in dimmer en deurcontact), vraag ik met toch af wat de toegevoegde waarde is van deze producenten?
In ieder geval in combinatie met de HomeWizard.

De HW krijgt dan wel een melding terug als er niet geschakeld is, maar in feite "doet" de HW er verder niets mee. Het signaal wordt niet nogmaals verzonden toch?

Enige voordeel zou dan in combinatie met Home Assistent of Domoticz zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
CoachKoos schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:16:
Nu HomeWizard als "laatste" nog uitgebreid wordt met 868 producten (plug in schakelaar, plug in dimmer en deurcontact), vraag ik met toch af wat de toegevoegde waarde is van deze producenten?
In ieder geval in combinatie met de HomeWizard.

De HW krijgt dan wel een melding terug als er niet geschakeld is, maar in feite "doet" de HW er verder niets mee. Het signaal wordt niet nogmaals verzonden toch?

Enige voordeel zou dan in combinatie met Home Assistent of Domoticz zijn?
je kunt dan toch een melding maken als bijv. de voordeur open staat?

en doordat het via 868 gaat, zou het betrouwbaarder moeten zijn met een terugmelding.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
miel schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:54:
[...]

je kunt dan toch een melding maken als bijv. de voordeur open staat?

en doordat het via 868 gaat, zou het betrouwbaarder moeten zijn met een terugmelding.......
Als nu de deur open gaat maakt het 433-deurcontact ook een melding dat deze open is. En bij sluiten idem.

Bij 868 weet je misschien met meer zekerheid dat de deur open staat, maar heb eerlijk gezegd nu weinig problemen ermee.

En bovendien, als het niet goed gaat, dan is het een melding in de app. Moet je daarin kijken om het te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
CoachKoos schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Als nu de deur open gaat maakt het 433-deurcontact ook een melding dat deze open is. En bij sluiten idem.

Bij 868 weet je misschien met meer zekerheid dat de deur open staat, maar heb eerlijk gezegd nu weinig problemen ermee.

En bovendien, als het niet goed gaat, dan is het een melding in de app. Moet je daarin kijken om het te zien...
Daar kun je ook een notificatie aan hangen voor een push bericht.... Ik heb wat issues met mijn magneetcontacten op de garagedeur bijvoorbeeld... daarvan wil ik zeker weten dat hij dicht is, ipv open volgens de homewizard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 23:29
[...]

Klinkt goed. Nu heb totaal geen ervaring met domoticz en ik heb een Synology NAS en HW. Wat heb ik dan nog nodig om dit aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
ik heb twee automatische poorten , eentje met sturing van Beninca (hekken poort) en een andere met sturing van BFT (sectionale poort);
die zijn uiteraard te bedienen met meegeleverde afstandsbedieningen en onderling niet compatibel.....
Vooraleer een extra afstandsbediening te bestellen, wou ik wel even weten of die poorten zouden aangestuurd kunnen worden via de Homewizard en dus ook via de app op smartphone....
Vermits de sturingen elk hun eigen printplaat hebben, denk ik eigenlijk van niet, maar je weet maar nooit dat er eventueel een accessoire is die eraan kan gekoppeld worden..... per slot van rekening moeten de afstandsbedieningen ook 'geleerd" worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
chippie777 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Klinkt goed. Nu heb totaal geen ervaring met domoticz en ik heb een Synology NAS en HW. Wat heb ik dan nog nodig om dit aan de praat te krijgen?
Check dat topic maar, daar staat het duidelijk beschreven wat je precies moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08-2021
[...]

Heb jij misschien een uitleg hoe je de plugin heb geïnstalleerd op je synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Lees vooral de post in dat topic op domoticz van user Sjonnie2017 van
Thursday 03 August 2017 19:05

Die stappen heb ik gevolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08-2021
Hoi miel

heb je misschien een linkje of kan jij uitleggen hoe je de plugin in je synology heb gezet.

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Weldie op 17-02-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schimanski70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49
Ben ook langzaam met alles over aan het gaan op homekit, is zeer betrouwbaar en ook de status meldingen zijn goed. Was altijd zeer tevreden over Homewizard. Enigste nadeel aan homekit is dat je komt vast te zitten on het apple eco systeem. Maar goed er zit wel wat toekomst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
schimanski70 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:33:
Ben ook langzaam met alles over aan het gaan op homekit, is zeer betrouwbaar en ook de status meldingen zijn goed. Was altijd zeer tevreden over Homewizard. Enigste nadeel aan homekit is dat je komt vast te zitten on het apple eco systeem. Maar goed er zit wel wat toekomst in.
Kun je ongeveer aangeven welke spullen je gebruikt? Ik twijfel nog tussen HomeKit en Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
wolly_a schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Kun je ongeveer aangeven welke spullen je gebruikt? Ik twijfel nog tussen HomeKit en Homey.
Weet dat de vraag niet aan mij was gesteld, maar ik antwoord ook even.

*Philips Hue
*Elgato Eve
*Ikea Tradfri

Bijna complete huis gedomoticeerd. Wacht enkel nog op goede rookmelders, raamsensoren en een deurbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schimanski70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49
wolly_a schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Apple TV 4K - Philips Hue - Elgato Stekkers en sinds kort koogeek stekkers. Voordeel van het koogeek spul is dat het op wifi werkt i.p.v. Bluetooth. Ideaal om de status en gebruik te monitoren. Deze werken wel via een cloudsysteem, dat moet je wel willen dan. Ip-camera's met homekit ondersteuning heb ik nog niet, deze zijn me nog wat te prijzig.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Weldie schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:49:
Hoi miel

heb je misschien een linkje of kan jij uitleggen hoe je de plugin in je synology heb gezet.

Alvast bedankt _/-\o_
NAS: Synology DS115
Installed application: Python 3 (not Python 2 or the python 2 plugin package (although I tried these as well))
Domoticz version: 3.8153-7 (package by @Jadahl)
Plugin located at: /usr/local/domoticz/var/plugins
Plugin permissions: 777 (rwx for all)

en

I had to place the plugin in a subfolder at /usr/local/domoticz/var/plugins. In this case I chose HomeWizard. Stopped the package and restarted it. Et voilá! I could select HomeWizard as my hardware

Dat kun je op je NAS gewoon installeren allemaal..... dus Python, Domoticz en dan via GITHUB https://github.com/rvdvoorde/domoticz-homewizard installeren.

Verder nogmaals, lees deze door en het is vanzelf duidelijk: http://www.domoticz.com/f...&t=16345&hilit=homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 23:29
Ik ben al een heel eind, maar blijkbaar heb ik nog niet genoeg kennis van mijn NAS en hoe je bij de verschillende mappen moet komen. Ik kan nl de map domoticz/var/plugins niet vinden. Ik moet maar eens ergens gaan inlezen hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag kwamen de meldingen weer ruim een half uur later op de telefoon. Bij bv deur open of aanbellen.
Als test nog een sensor aangemaakt en gekeken of er 1 uit zichzelf werd aangemeld zonder zelf iets te activeren, was niet het geval.
Geen idee waarom het zo laat binnenkomt. Normaal is het binnen een paar tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
mike123 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:32:
Vandaag kwamen de meldingen weer ruim een half uur later op de telefoon. Bij bv deur open of aanbellen.
Als test nog een sensor aangemaakt en gekeken of er 1 uit zichzelf werd aangemeld zonder zelf iets te activeren, was niet het geval.
Geen idee waarom het zo laat binnenkomt. Normaal is het binnen een paar tellen.
Ja het blijft mooi spul. Ik heb Domoticz met notifications (Pushover) er tussen geplaatst. Zo ben ik er zeker van dat wijziging in sensor status altijd door komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 18:43
We hebben ons appartement verkocht met bijhorende homewizard, is er een makkelijke manier om de hw van mijn account te halen en hem over te geven aan de nieuwe eigenaar? Liefst met behoud van de huidige configuratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
chundo schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:09:
We hebben ons appartement verkocht met bijhorende homewizard, is er een makkelijke manier om de hw van mijn account te halen en hem over te geven aan de nieuwe eigenaar? Liefst met behoud van de huidige configuratie...
Met behoudt van configuratie sowieso niet. Of je moet het mailadres van je account kunnen wijzigen in dat van de koper?

En waarschijnlijk krijgt de koper ook z'n eigen internet.. weet t wat hw daarmee doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Dennepen schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 16:28:
[...]

Ja het blijft mooi spul. Ik heb Domoticz met notifications (Pushover) er tussen geplaatst. Zo ben ik er zeker van dat wijziging in sensor status altijd door komt!
Ga ook maar eens beginnen met inlezen in de Domoticz wereld. Kijken wat ik er allemaal voor moet doen en wat ik er voor nodig heb.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55

JB

Cédric roelt!

Krijg zojuist mailtje van HomeWizard over korting op geselecteerde IP cams. Prachtige marketing erbij dat je snapshots enz kunt maken etc. Nu werkt dit met de Foscams, die ze notabene zelf verkopen, voor geen meter.

Weet iemand of deze “HomeWizard” cam, welke ook HD is, wel goed werkt :?

http://www.homewizard.nl/...a11dfbb&mc_eid=a52546d339

Of is dit ook gewoon een Foscam die unbranded is :?

Mijn boefje is liev!

• mesman
  • Laatst online: 30-07-2020
JB schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:48:
Krijg zojuist mailtje van HomeWizard over korting op geselecteerde IP cams. Prachtige marketing erbij dat je snapshots enz kunt maken etc. Nu werkt dit met de Foscams, die ze notabene zelf verkopen, voor geen meter.

Weet iemand of deze “HomeWizard” cam, welke ook HD is, wel goed werkt :?

http://www.homewizard.nl/...a11dfbb&mc_eid=a52546d339

Of is dit ook gewoon een Foscam die unbranded is :?
Homewizard schrijft er zelf de software voor. En werkt in HD met de HW. Merkje op de cam zelf is wel smartwares. ook geen port forwarding voor nodig. dat is wel makkelijk.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:32

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat een prijs zeg, kijkhoek 60 graden is best smal en het snoer is niet eens in de voet weggewerkt :/
Je kan niet zien of hij met een dvr of nas werkt, vermoedelijk niet omdat HW zo graag alles in de 'cloud' stopt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• mesman
  • Laatst online: 30-07-2020
Speedy-Andre schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:15:
Wat een prijs zeg, kijkhoek 60 graden is best smal en het snoer is niet eens in de voet weggewerkt :/
Je kan niet zien of hij met een dvr of nas werkt, vermoedelijk niet omdat HW zo graag alles in de 'cloud' stopt.
Heb die van mij wel aan de praat gekregen met synology met hulp van de homewizard support.
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste