PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Nog niet eens naar gekeken maar dat is inderdaad wel heel erg droevig. Dan wordt dit ook geen alternatief voor mijn FI9900...Speedy-Andre schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:15:
Wat een prijs zeg, kijkhoek 60 graden is best smal en het snoer is niet eens in de voet weggewerkt![]()
Je kan niet zien of hij met een dvr of nas werkt, vermoedelijk niet omdat HW zo graag alles in de 'cloud' stopt.
Mijn boefje is liev!
Weet iemand of dit "by design" is, of hoort het net zo te werken als een bewegingsmelder?
They made me do it.
Anoniem: 598734
Na een reboot is 'ie soms maar enkele uren en soms zelfs minuten, te bereiken. Daarna is 'ie weer offline.
Iemand anders daar ook last van?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dit gebeurt bij mij ook wel eens ... Soms geen push-meldingen gedurende één of meerdere dagen , en plots zijn ze daar weer .... geen idee hoe dit komt ... in den beginne verwijderde ik ook de apparaten en toen was dit opgelost ... maar nu laat ik die gewoon, in de veronderstelling dat alles wel weer ok komt ....Anoniem: 598734 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:19:
Vlak na mijn schrijven werkte de push meldingen weer, toeval ?
Ook de icoontjes van de deurmagneten blijven soms zwart ipv grijs (en dus normaal gezien “open”) niettegenstaande de deur wel degelijk toe is .... ook geen idee hoe dit komt ..... ik veronderstel dat de homewizard soms niet “voelt” dat de magneten terug dicht zijn ??
Ja, al leek het even op de nieuwe router firmware maar dan zou ik met meer apparatuur last hebben.TD-er schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:06:
Bij mij is de HomeWizard de afgelopen week (eigenlijk min of meer sinds de laatste update?) zwaar instabiel.
Na een reboot is 'ie soms maar enkele uren en soms zelfs minuten, te bereiken. Daarna is 'ie weer offline.
Mijn HW hangt misschien te dicht bij de router (20cm).
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
In 2014 gekoppeld, en daarna zonder problemen gewerkt:
MikeT80 in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Maar nu ziet homewizard hem niet eens als ik op learn druk.
Meer mensen hier last van?
Iemand een idee/tip?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
hier ook afgelopen vrijdag issues met pushmeldingen. HW gebeld, volgens hun wordt het event wel verzonden, maar daarna hebben ze geen invloed meer op de aflevering van de berichten richting IOS of Android.Anoniem: 598734 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:19:
Vlak na mijn schrijven werkte de push meldingen weer, toeval ?
Maar blijkbaar ging het dus niet helemaal goed.
Koppelen waaraan bedoel je? Heb alleen een ABTD-er schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:49:
Zou het kunnen dat de batterij leeg is? Probeer 'm eens aan een KAKU apparaat te koppelen. (Let op: verwijderen zal wat lastiger gaan, omdat een deurbel geen "uit" kan sturen)
Batterijen zijn vervangen
Als je die niet hebt, gaat het natuurlijk niet op.
Heb ik idd niet....TD-er schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:00:
@MikeT80 Aan een andere KAKU ontvanger.
Als je die niet hebt, gaat het natuurlijk niet op.
Maar hoe vaak ik reset of probeer te koppelen, hij wil geen code leren.
Net even gemeten maar hij geeft netjes 4.8v aan
Klopt. Het icoontje blijft na het melden een tijdje zwart, daarna moet die grijs worden.Gardocki schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:07:
Ik heb gisteren een water melder gekocht voor de homewizard. Werkt prima. Alleen als ik 'm getest hebt blijft de watermelden "getriggered", m.a.w. het icoontje blijft zwart i.p.v. grijs. Dit kan ik alleen oplossen door de water melder te verwijderen uit Homewizard en opnieuw te pairen.
Weet iemand of dit "by design" is, of hoort het net zo te werken als een bewegingsmelder?
Dit is net als de bewegingsmelder en de deurbel.
Exact het zelfde probleem
Als ik hem wil koppelen (Als schakelaar) blijft hij blauw knipperen na (het indrukken van Learn)
Maar het leren van de code is mislukt
Hoe deze toe te voegen? (in 2014 wel gelukt)
Ik meen dat er een maximum is.
Ik weet alleen niet of dat een maximum aantal apparaten is, of maximum codes die 'ie moet kunnen ontvangen.
Oude werk niet meer, waarschijnlijk na 4 jaar echt defect.
Nieuwe werkend gekregen met genereer code:
Homewizard support bedankt
Een 'gong' (van deurbel) toevoegen aan de HomeWizard
Een deurbellen van KlikAanKlikUit bestaat doorgaans uit een zender (drukknopje) en een gong (unit die geluid maakt). Vaak is het voldoende om alleen de zender aan de HomeWizard te leren, bijvoorbeeld voor notificaties.
In sommige gevallen kan het echter makkelijk zijn om de gong ook toe te voegen. Hoewel hier geen apart apparaat voor is opgenomen in de lijst met toe te voegen sensoren, kun je deze wel 'gewoon' als Schakelaar toevoegen. Hierbij de volgende stappen:
Ga naar Menu'Menu'
In het menu selecteer Manage Devices'Beheer apparaten'
Rechtsboven druk op Add device'Apparaat toevoegen'
SelecteerSwitches & lights'Switches & lights'
Selecteer vervolgensSwitch'Switch'
Geef een gewenste naam bij 'Naam' en druk op 'Bewaar'.
Druk nu op de knopPair'Code'.
Zet de deurbel ontvanger in leermodes (Lees de instructies van de Deurbel ontvanger)
Nu zie je een knop met 'Genereer nieuwe code'
Klik op 'Genereer nieuwe code' om een code aan de gong te leren.
Druk op 'Bewaar' om deze instellingen op te slaan.
Na het opslaan van de schakelaar, komt deze tussen de normale lijst te staan en kunt u de gong activeren door op 'on' te drukken. De 'off" zal niet op reageren. Nu kunt u de gong bijvoorbeeld ook opnemen in een Taken.
868.3 MHz
PLS0130
iemand een idee?
[ Voor 10% gewijzigd door MikeT80 op 28-02-2018 17:05 ]
Heb je meer details over deze zender? 868 MHz wil namelijk niet per definitie zeggen dat dit ook werkt met een Homewizard.MikeT80 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:05:
Nu nog een optie vinden om een slagboom handzender aan te sturen:
868.3 MHz
PLS0130
iemand een idee?
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Nee heel weinigmartinvdm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:14:
[...]
Heb je meer details over deze zender? 868 MHz wil namelijk niet per definitie zeggen dat dit ook werkt met een Homewizard.
Kleine handzender
3v Batterij
Knop om een slagboom te openen
Hoop dat iemand mee kan denken, maar verwacht dat het lastig gaat worden
een garagepoort of zonwering werkt hetzelfde.... tijdelijk stroomverbinding maken.... dat zou werken toch?
Wie kan er (tegen vergoeding) iets maken?
Heb je een drukknopje nu die het regelt op het hek?MikeT80 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:13:
er moet op 1 of andere manier dat knopje verbond worden.
Wie kan er (tegen vergoeding) iets maken?
Dat kun je aansluiten op die Asun 650.... Zo regel ik mijn garagepoort.....
en 3 Volt handzender, dus klein kasjemiel schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:30:
[...]
Heb je een drukknopje nu die het regelt op het hek?
Dat kun je aansluiten op die Asun 650.... Zo regel ik mijn garagepoort.....
en kun je op de hek motor nog een aansluiting maken? Dan kun je alsnog de asun proberen... zo niet: dan idd is de arduino de optie....
Probeer de motor aan te sturen ipv de handzender. De meeste motoren hebben wel een potentiaal vrije input
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Die kennis heb ik nietmartinvdm schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:20:
[...]
Probeer de motor aan te sturen ipv de handzender. De meeste motoren hebben wel een potentiaal vrije input
Slagboom is eigendom van de VVE, dus kan ik niet zomaar aanpassen
Dan toch weer terug naar het idee van de Arduino. Misschien kan je deze het signaal laten simuleren. Dan hoef je nergens iets aan te passen. Zoek eens op Google op Arduino 433 mhz sniffer.MikeT80 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:50:
[...]
Die kennis heb ik niet
Slagboom is eigendom van de VVE, dus kan ik niet zomaar aanpassen
Kun je mij uitleggen wat ik met een 433 mhz sniffer kan?
Type in Arduino 868 mhz sniffer. Ook dat kan gewoon. Je zal er iets voor moeten doen. Het gaat zich niet vanzelf oplossen.MikeT80 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:13:
Zender is: 868.3 MHz
Kun je mij uitleggen wat ik met een 433 mhz sniffer kan?
Heb nog dagelijks de HW in gebruik. Ik zag een mail van HW over de Amazon Echo of iets. Ik vroeg me af of mensen hier ervaringen mee hebben, icm de HW dus.
Zou leuk zijn als ik dat werkend kreeg, dat voice control
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Werkt prima, natuurlijk nog wel in het Engels tot dat de Nederlandse ondersteuning er is (later dit jaar).
[ Voor 36% gewijzigd door Flash3d op 09-03-2018 16:40 ]
http://bwssystems.com/#
Gratis stukje software wat je bijvoorbeeld op een pi zero (zoals ik heb gedaan) kan draaien.
Werkt als een trein.
Eenmalig inrichten en kan lampen en thermostaat aansturen. Alleen voor meerdere commando's aan te sturen met 1 woord gebruik ook Tasker..
Ik gebruik zo al geruime tijd de Energylink met 'netto verbruik' op S1 en de zonnepanelen op S2, maar de de soft toont enkel P1 als 'Netto verbruik' van de slimme meter, welke ik niet heb.
De visualisatie in de app is dus ook maar pover, gezien er geen totaal overzicht is.
Ik heb contact gehad met de Homewizard helpdesk en zei zeggen leuk: Helaas, we kunnen je niet helpen, maar je kan wel Homewizard camera kopen, daar werkt het wél op...
Deze camera staat gewoon op de compatible camera's lijst. Ben erg teleurgesteld.
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen om het werkend te krijgen?
Dat is een van de redenen dat ik van Homewizard afgestapt ben. Wel HD camera’s verkopen en vervolgens geen werkende snapshots en dan ook nog niet thuis geven met de klantenservice. Ik heb ooit eerder contact gehad met support hierover. Zij hebben de meest bijzondere oplossing voor een HD camera, namelijk de hoofdstream terug schroeven naar SVGA 640x480. Ik heb het altijd geweigerd dit toe te passen maar voel je vrij om het aan te passen. Dit zou dan de oplossing moeten zijn:Celica_T20 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:56:
Ik heb dit weekend een outdoor camera (Foscam FI9853EP) bij de voordeur gehangen en aangesloten aan mijn Homewizard. Alles netjes ingesteld, maar helaas krijg ik het bekende "Tonen van snapshot niet gelukt". Ik heb op dit probleem gezocht en zag dat ik snapshotkwaliteit op 'low' moet zetten. Dit heb ik gedaan en toen werkte de snapshot 1x goed, daarna helaas weer de melding "Tonen van snapshot niet gelukt".
Ik heb contact gehad met de Homewizard helpdesk en zei zeggen leuk: Helaas, we kunnen je niet helpen, maar je kan wel Homewizard camera kopen, daar werkt het wél op...
Deze camera staat gewoon op de compatible camera's lijst. Ben erg teleurgesteld.
Weet iemand nog iets wat ik kan proberen om het werkend te krijgen?
Log in op uw camera en ga naar het menu Video > Video Settings.
Zorg dat de volgende velden zijn ingevuld bij Main Stream video settings:
Stream Type 0
Resolution VGA (640*480)
Bit Rate 20k
Frame Rate 10
Key Frame Interval 100
En natuurlijk de snapshot kwaliteit naar Low.
Kaarten zijn inmiddels uitverkocht, maar ik ga er met een collega heen.
Ik ben heel erg benieuwd wat daar gezegd gaat worden.
Er is best veel geld in de HW gaan zitten, waardoor een overstap niet heel aantrekkelijk is, daarnaast vind ik het nog steeds heerlijk gebruiksvriendelijk. Andere systemen hebben ook beperkingen en domoticz is te veel hobby gehaqlte voor mij en voornamelijk mijn vrouw
Gezien het aantal vacatures dat constant open staat bij HW, kan het niet anders dan dat ze echt wel bezig zijn.
Thanks, ik heb de vorige discussie ook even helemaal doorgelezen en vind dit erg jammer. Adverteren en verkopen van materialen en functies die eigenlijk niet werken. Dit had ik eerder moeten weten.martinvdm schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:16:
[...]
Dat is een van de redenen dat ik van Homewizard afgestapt ben. Wel HD camera’s verkopen en vervolgens geen werkende snapshots en dan ook nog niet thuis geven met de klantenservice. Ik heb ooit eerder contact gehad met support hierover. Zij hebben de meest bijzondere oplossing voor een HD camera, namelijk de hoofdstream terug schroeven naar SVGA 640x480. Ik heb het altijd geweigerd dit toe te passen maar voel je vrij om het aan te passen. Dit zou dan de oplossing moeten zijn:
Log in op uw camera en ga naar het menu Video > Video Settings.
Zorg dat de volgende velden zijn ingevuld bij Main Stream video settings:
Stream Type 0
Resolution VGA (640*480)
Bit Rate 20k
Frame Rate 10
Key Frame Interval 100
En natuurlijk de snapshot kwaliteit naar Low.
De helpdesk zegt dat de Homewizard camera's wel werken, omdat die hun snapshots uploaden naar de homewizard cloud, waarna de homewizard ze kan bekijken.
Ik zag dat jij een scriptje hebt gemaakt om snapshots te sturen naar Telegram via Domoticz. Hoe gaat dit in de basis in zijn werk? Heb jij ook de KAKU sensor aan de deurbel hangen? Stuur jij dat signaal direct via 433MHz naar de RPi of via de HW?
Zelf heb ik Home Assistant draaien op een RPi, hierin moet vast iets vergelijkbaars te bouwen zijn.
Waarom maak je het niet in Home assistant dan? Kwestie van in Homewizard een ip schakelaar toevoegen naar ha die hier een input boolean of automation triggert die een push notificatie stuurt met foto van de camera.Celica_T20 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:16:
[...]
Thanks, ik heb de vorige discussie ook even helemaal doorgelezen en vind dit erg jammer. Adverteren en verkopen van materialen en functies die eigenlijk niet werken. Dit had ik eerder moeten weten.
De helpdesk zegt dat de Homewizard camera's wel werken, omdat die hun snapshots uploaden naar de homewizard cloud, waarna de homewizard ze kan bekijken.
Ik zag dat jij een scriptje hebt gemaakt om snapshots te sturen naar Telegram via Domoticz. Hoe gaat dit in de basis in zijn werk? Heb jij ook de KAKU sensor aan de deurbel hangen? Stuur jij dat signaal direct via 433MHz naar de RPi of via de HW?
Zelf heb ik Home Assistant draaien op een RPi, hierin moet vast iets vergelijkbaars te bouwen zijn.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze repository:
https://github.com/rthewhite/homebridge-homewizard
Dat was precies mijn vraag en vermoedelijke antwoord; met een ip schakelaar naar HA. Misschien van het weekend gaan proberen.martinvdm schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:50:
[...]
Waarom maak je het niet in Home assistant dan? Kwestie van in Homewizard een ip schakelaar toevoegen naar ha die hier een input boolean of automation triggert die een push notificatie stuurt met foto van de camera.
Ik kreeg de snapshot functie aan de hand van jouw instellingen aan de praat. Daarna ben ik wat gaan experimenteren en uiteindelijk uitgekomen op VGA 30fps 4M bitrate.
Ja dat kan:Dennepen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:59:
Heeft iemand zijn Homewizard al gekoppeld met HomeBridge, zodat je bijvoorbeeld Apple Homekit kan gebruiken om je HW devices te besturen via de IOS App of Siri?
Homebridge topic
Ja tijden gehad . Werkt best leuk zolang de Homewizard netjes reageerd op de verzoeken.Dennepen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:59:
Heeft iemand zijn Homewizard al gekoppeld met HomeBridge, zodat je bijvoorbeeld Apple Homekit kan gebruiken om je HW devices te besturen via de IOS App of Siri?
Jep, het was een goed georganiseerde avond waar veel duidelijk is geworden.wian schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:22:
Iemand bij de informatieavond geweest gisteren? Nog nieuwtjes?
Laten we even met mijn situatie beginnen, ik heb een kleine 2 jaar geleden een HomeWizard gekocht en zocht eigenlijk een open systeem als Domoticz met de gebruiksvriendelijkheid van een HomeWizard. Dit werkte redelijk goed, behalve dat protocollen als zwave en zigbee misten. Dus ik hoopte op een HomeWizard 2.0 met meer algemene technieken om zo allerlei zaken aan te sluiten.
Toen kwam de laatste nieuwsbrief, waarbij men aangeeft meer energie te steken in de Link. De Link kwam over als een soort HomeWizard lite. Dus ik zag het zelf niet meer zo zitten, ik wilde naar alternatieven gaan kijken. Een uitgekleed product als vervanging van de Homewizard!? Dat gaat toch niet?
Nou gisteren leerde dat dat iets genuanceerder ligt.
Eigenlijk heeft men tegenwoordig 3 producten:
- HomeWizard
- HomeWizard Link
- HomeWizard Switch (ik weet niet zeker of deze naam klopt)
Al deze producten gebruiken altijd een app van homewizard. In volgorde: HomeWizard app, HomeWizard Link app en HomeWizard Lite app.
Ik denk dat uiteindelijk de HomeWizard niet door gaat en dat de Link de beste vervanging is, dit is niet keihard genoemd, maar alle leuke dingen worden écht voor de Link bedacht.
De Link en de HomeWizard zijn gewoon naast elkaar te gebruiken en producten kunnen in beide apps, naast elkaar draaien (wel dubbel bestuurd).
De link doet alleen 868Mhz en IP. Deze is via thuisveilig (Interpolis) en later via HomeWizard zelf te bestellen.
De switch (nog steeds niet zeker over de naam) doet alleen 443mhz en is een product dat in de retail beschikbaar komt of al is. Zo ligt hij bij de action, maar wordt hij ook ge-rebrand onder andere merknamen.
https://www.conrad.nl/p/s...ergelijk&utm_term=1597110
http://www.homewizard.nl/smarthome-smart-switch-set.html
De switch is ideaal en goedkoop als je gewoon een soort slime tijdschakelaar zoekt en je lampen wil bedienen volgens schema's. Voor de startende home automation. Waar je vroeger een klik aan klik uit setje met afstandsbediening kocht (wie is daar niet mee begonnen?), kun je dat nu heel goedkoop en simpel smart maken met schema's.
De meest interessante stap is de Link. En ik moet zeggen dat ik wel dermate enthousiast ben geworden dat ik het een serieuze kans ga geven. Ik heb al redelijk veel HomeWizard eigen lampen en daarmee werkt het uiteraard top samen.
Het eerste nieuws:
Er komen in eerste instantie twee lichtnet schakelaars (één dimbaar en één 16A) uit en een deur/raam sensor. Het leuke is dat de lichtnet schakelaars ook verbruik bijhouden. De raamsensor ziet er heel mooi uit, geweldig vormgegeven. en de tests lijken veelbelovend.
Dit ging verder over het alarm:
Het idee is dat kleurenlampen, deur/raam sensors en geofencing samen gaan werken en als alarm gaan dienen. Dus je komt thuis met je telefoon, je Link merkt dat, je doet de deur open en de kleuren lampen die je als "preventieverlichting" hebt ingesteld knipperen 3 keer groen. Als je niet thuis bent, gaan ze rood knipperen en blijven dat doen, tot je in de app de-activeert. Het verhaal erachter was dat licht heel erg opvalt, bewegingsmelder kennen een groot percentage vals alarm, of met huisdieren lastig. Het knopjes indrukken is onhandig en een extra handeling.
Men wil met de link volledig inzetten op gemak. Waar je met de HomWizard je telefoon kon gebruiken om te bedienen, gaat de link echt om home automation. De link zet in op volledig gebruiksgemak en écht automatiseren. Op zo'n manier de je vrouw of ouders het ook kunnen.
Toen ging met verder over een nieuw product:
De robot stofzuiger. Die gaat samenwerken met de link app en het idee is dat hij je huis schoonmaakt, maar dat je hem dat nooit ziet doen. Alles op basis van je locatie en instellingen. En het ziet er gelikt en erg mooi uit in de app. Prijs 349 euro.
Daarna ging het verder over beveiligingscamera's. Er komen een 4 tal eigen camera's die erg doen denken aan de Foscam lineup. Echter het idee: Wederom gemak, geen portforwarding, alles wordt door de cams, de app en je telefoon geregeld. Wat ik begreep: authenticatie verloopt via de cloud en de camera zet een directe tunnel op naar je telefoon. Privacy is gewaarborgd, er wordt niets aan beelden opgeslagen in de cloud. Maar die cloud, bepaald welke camera naar welke telefoon een tunnel kan en mag opzetten. Zo begreep ik het...
En last but not least: Amazon Alexa.
Spraakbesturing. En in dit geval heeft Amazon contact gezocht met HomeWizard. Apple is te duur en loopt ver achter op Google en Amazon. (iets wat ik op zich wel kan beamen, als ik naar siri op mijn iPhone kijk). Google kon de privacy niet waarborgen en Amazon loopt kwa spraakbesturing nét iets voor op Google bleek. In hoeverre dit klopt kan ik niet vertellen, ik heb alleen ervaringen met Siri. Daarvan weet ik dat het duur is en hopeloos dom. Op bais van mijn iPhone ga ik echt geen 600 euro aan een homepod uitgeven.
De demonstratie zag er goed ui en ik zag dat de prijzen van een Amazon alexa unit heel erg meevallen. Die ga ik binnenkort zeker even op de kop tikken om te testen.
Ik zal best dingen verkeerd begrepen hebben, of dingen vergeten zijn. Maar het ziet er erg gelikt uit in de link app.
Mijn stelling was ook altijd, ik wil best (langzaam) over naar een nieuw product, maar de functie moet gewaarborgt blijven.
Wat wel heel duidelijk werd, ze timmeren heel hard aan de weg en er gaat echt wel heel veel nieuws komen. Maar ze kunnen niet nu opeens alles op de markt brengen wat ze willen. Daar gaat helaas tijd overheen.
Leuk team, leuke club (ik wist niet dat HomeWizard een startup van ESA (Space Expo)).
Zodra ik meet met Link kan testen, lat ik het hier zeker weten, maar het ziet er erg mooi uit. Ik denk dat veel HW gebruikers best over zouden willen. In eerste instantie vloet het als een half product, maar uiteidndelijk als het beter werkt en je vrouw niet continu aan je hoofd zeurt over alles dat niet werkt (vooral 443), dan heeft dit zeker meerwaarde en meer bestaansrecht. Maar belangrijk is een lange overgangssituatie, er zit nu eenmaal veel geld in mijn 443 spul dat ik niet van de één op de andere dag ga vervangen.
Wat die link betreft, waarom moet ik een link kopen als mijn homewizard ook al 868 praat? En waarom dan weer een app erbij en niet met dezelfde app?
Spraakbesturing is wel leuk, maar niet als je privacy daarmee uit het raam gaat. Voordat je met Alexa aan de slag gaat kijk dan deze video van Consumer Watchdog. Nogal lange video en slecht geluid, maar ze laten wat patent aanvragen zien van Amazon en Google die toch zeer te denken geven. Als je haast hebt, kijk dan even vanaf 4:44.
De huidige HomeWizard is erg privacy vriendelijk, hoop niet dat ze dat loslaten.
[ Voor 3% gewijzigd door wian op 23-03-2018 16:45 ]
Ook met die van mij is eigenlijk niet meer te werken. Alle ingestelde schakelingen doet hij goed. Alleen een verbinden maken werkt 90 van de 100 keer niet. Niet via de app maar ook niet via HW online. Lijkt wel of zijn wifi defect is, maar dan zou hij het altijd niet moeten doen.TD-er schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 17:06:
Bij mij is de HomeWizard de afgelopen week (eigenlijk min of meer sinds de laatste update?) zwaar instabiel.
Of dat 'ie sinds de laatste update van iets ineens vaker de WiFi kwijt raakt en dat je dan een uur moet wachten tot 'ie weer de WiFi gereset heeft.DrakeNL schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:51:
[...]
Ook met die van mij is eigenlijk niet meer te werken. Alle ingestelde schakelingen doet hij goed. Alleen een verbinden maken werkt 90 van de 100 keer niet. Niet via de app maar ook niet via HW online. Lijkt wel of zijn wifi defect is, maar dan zou hij het altijd niet moeten doen.
Voor hetzelfde geld is het een update van Windows, Chromecast of Android die ineens allerlei nieuwe dingen via het netwerk stuurt waardoor de WiFi module van de HomeWizard de verbinding kwijt raakt.
Misschien moet ik 'm eens op het guest netwerk zetten, om dat uit te sluiten?
Bij mij is het bijna zeker de wifi. De APP, webinterface, HW online en IP commando's doen het op dat moment nietTD-er schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:46:
[...]
Of dat 'ie sinds de laatste update van iets ineens vaker de WiFi kwijt raakt en dat je dan een uur moet wachten tot 'ie weer de WiFi gereset heeft.
Voor hetzelfde geld is het een update van Windows, Chromecast of Android die ineens allerlei nieuwe dingen via het netwerk stuurt waardoor de WiFi module van de HomeWizard de verbinding kwijt raakt.
Misschien moet ik 'm eens op het guest netwerk zetten, om dat uit te sluiten?
Ik had het probleem ook na de laatste frimware update, veel uitval van de WIFI. Onderstaande heb ik van homewizard.
Klik als de tool geopend is op 'Advanced Settings' en voer daar 'hwfw3381' in, in plaats van de standaard 'hwfwstable' Als je daarna op de update knopt klikt zal de HomeWizard firmware worden bijgewerkt. Na het updaten moet de HomeWizard volledig ontkoppelt worden van de PC of Mac. Als het goed is werkt je HomeWizard daarna weer zoals normaal.
Misschien helpt het ook bij jullie.
I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen
Ik ga dat eens proberen.
snooze7555 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:03:
Hoi,
Ik had het probleem ook na de laatste frimware update, veel uitval van de WIFI. Onderstaande heb ik van homewizard.
Klik als de tool geopend is op 'Advanced Settings' en voer daar 'hwfw3381' in, in plaats van de standaard 'hwfwstable' Als je daarna op de update knopt klikt zal de HomeWizard firmware worden bijgewerkt. Na het updaten moet de HomeWizard volledig ontkoppelt worden van de PC of Mac. Als het goed is werkt je HomeWizard daarna weer zoals normaal.
Waar kan ik die "advanced Settings" vinden?snooze7555 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:03:
Hoi,
Ik heb gekeken met de HomeWizard Configuration Tool, maar kan niets vinden wat er op lijkt.
Ook in de app niets kunnen vinden.
Staat er gewoon hoor.
Verkeerde versie?
Misschien heb je een link voor me? Of een screenshot?
Hierbij de link die ik gekregen heb.
Windows: http://www.homewizard.nl/media/FWUpdate.exe
Mac: http://www.homewizard.nl/firmware/fwupdate.dmg
Heb er direct een aantal besteld (25% korting) en heb ze als het goed is morgen binnen, ben benieuwd naar de betrouwbaarheid en het bereik.
ik vind ze best nog wel duur..... 28 euro voor de magneetcontacten...... Ik heb er nu 4 in gebruik....... (zonder al te veel issues, behalve soms een lege batterij)....Flash3d schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:16:
Eindelijk, ze zijn er: 868 mHz sockets en deur/raam contacten met mesh: link.
Heb er direct een aantal besteld (25% korting) en heb ze als het goed is morgen binnen, ben benieuwd naar de betrouwbaarheid en het bereik.
Voornamelijk voor de voordeur en de garagedeur zou ik graag een 2-weg systeem willen voor als er issues zijn, maar voor die paar keer dat er echt een issue is, kan ik via mijn camera ook zien of de garagepoort echt open is..... Alleen de voordeur kan ik niet zien, maar daarmee is het pas 1 keer mis gegaan...
Ik heb net en magneetcontact opgehaald en twee energy sockets.Flash3d schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:16:
Magneetcontacten zijn erg mooi, heel slank.
twee keer:
http://www.homewizard.nl/...rgy-socket-sh8-90905.html
één keer:
http://www.homewizard.nl/raam-en-deursensor-sh8-90401.html
De laatste geeft ook terugkoppeling als de batterij leegraakt, of als de deksel van de sensor verwijderd is (mogelijke sabotage). Mooi product!
Zo kan ik taken van mijn Homewizard af gaan halen en op de Link gaan plaatsen.
Ik heb net de alarmfuctie even in de praktijk gezien en dat is toch wel leuk.
Als het magneet contact open gaat als de preset op slapen, afwezig of vakantie staat. Wordt de kleurenlamp oranje en gaat knipperen, reageer je niet binnen x seconden op de melding in de app, wordt hij rood en gaat knipperen.
Als de preset vóór het openen verandert naar "aanwezig" wordt de kleurenlamp groen voor 3 seconden.
Ook nog een kleurenlamp erbij gehaald, ik ga eens testen.
[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 27-03-2018 13:55 ]
Sinds afgelopen weekend een 868 deurcontact in gebruik. Een heel mooi design en werkt fantastisch en betrouwbaar. Homewizard is goed bezig met de 868 producten. Daarnaast de 868 Power Socket besteld, ook heel snel, alleen is op de Homewizard het verbruik niet af te lezen.Flash3d schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:16:
Wie weet of de Link al los te koop is?
Snel al het 868 spul migreren naar de Link. Vooral de alarm optie lijkt me erg handig.
Dat is een grote misser, hopelijk een firmware dingetje want een Wattcher of Energylink kan wel.Dennepen schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:24:
[...]
Daarnaast de 868 Power Socket besteld, ook heel snel, alleen is op de Homewizard het verbruik niet af te lezen.
Zonder mesh (1 socket) bijna overal bereik, ook op de moeilijke plekken waar 433 MHz problemen geeft. 1 van deze plekken geeft nog steeds een probleem.
Na plaatsing van 2e socket werkte de bovenstaande probleem locatie wel. Leuk dat mesh.
Deur contacten moet ik nog testen.
[ Voor 11% gewijzigd door Flash3d op 27-03-2018 18:58 ]
Cool, ze zijn goed bezig bij HW!Flash3d schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:51:
Net even getest met de sockets op mijn dead spots:
Zonder mesh (1 socket) bijna overal bereik, ook op de moeilijke plekken waar 433 MHz problemen geeft. 1 van deze plekken geeft nog steeds een probleem.
Na plaatsing van 2e socket werkte de bovenstaande probleem locatie wel. Leuk dat mesh.
Deur contacten moet ik nog testen.
Ik heb de huidige magneetcontacten op mijn achterdeur welke gewoon naar buiten open draait..... dat is geen issue.......(heb gisteren toch 2 nieuwe magneetcontacten besteld......)CoachKoos schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:14:
Ik kan uit de plaatjes van HW niet precies opmaken hoe de deurcontact nu geplaatst wordt. De oude konden alleen op naar binnen slaande deuren geplaatst worden. Kunnen de nieuwe ook op naar buiten slaande deuren!?
Maar hoe krijg je het dekseltje eraf zonder alles kapot te trekken?
Ben benieuwd wat er in zit.
Het is wel voor een product waar op het doosje PRO staat je het alleen kan vastplakken en niet kan schroeven.
Vanavond eens kijken hoe ik dit setje op mijn garagedeur kan monteren.
Het klepje kan verwijderd worden om de batterij te vervangen. De plakstrip is super, super sterk en beter dan schroeven in je deur of raam.Crxtreem schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:13:
Ook een Magneetcontact besteld.
Maar hoe krijg je het dekseltje eraf zonder alles kapot te trekken?
Ben benieuwd wat er in zit.
Het is wel voor een product waar op het doosje PRO staat je het alleen kan vastplakken en niet kan schroeven.
Vanavond eens kijken hoe ik dit setje op mijn garagedeur kan monteren.
Rts zeker wel, IO idd nietRobbyMoody schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:35:
Ik ben van plan om een nieuw zonnescherm op te hangen. Het nieuwe scherm kan geleverd worden met een Somfy RTS motor of met een Somfy IO motor. Weet iemand of beide schermen kunnen worden aangestuurd door mijn Homewizard? (Mijn eigen conclusie is een RTS motor wel en een IO motor niet maar ik zou het graag zeker weten...)
RTS werkt hier prima op het zonnescherm en een screen ism de HW. IO werkt waarschijnlijk alleen met de Tahoma box van Somfy.RobbyMoody schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:35:
Ik ben van plan om een nieuw zonnescherm op te hangen. Het nieuwe scherm kan geleverd worden met een Somfy RTS motor of met een Somfy IO motor. Weet iemand of beide schermen kunnen worden aangestuurd door mijn Homewizard? (Mijn eigen conclusie is een RTS motor wel en een IO motor niet maar ik zou het graag zeker weten...)
Of wat de nieuwe features zijn, kan het namelijk zo niet ergens vinden.
Is er iemand die de antenne update heeft gedaan en ook merkt dat dit echt beter werkt.
Toevallig mijn onvrede hierover kenbaar gemaakt bij Somfy.RobbyMoody schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:35:
Somfy houdt dit bewust gesloten omdat ze hun afbakken Tahoma willen verkopen. Erg vervelend, aangezien RTS eruit gaat.
Dus nu het nog kan, kies voor RTS!!!
Daar heeft Somfy overigens ook een rechtzaak over aangespannen tegen Homewizard, die Somfy gelukkig verloor. Somfy wilde niet dat HomeWizard hun motoren zou aansturen.
Misschien gaat het met de Link beter, maar die is nog niet op de markt
Inmiddels ben ik overgestapt op Domoticz met RFXCOM. Veel minder gebruikersvriendelijk, maar wel veel meer mogelijkheden. Ik kan bv bij een gebeurtenis een scriptje aftrappen en dan zelf met curl een snapshot van de camera trekken en naar m'n telefoon sturen. Werkt met elke camera.
Mijn HomeWizard staat inmiddels op V&A.
Mijn hemel, bestaan dat soort arrogante bedrijven nog steeds? Wat denken ze, dat ik speciaal *om mijn rolluiken op afstand te besturen* zo'n Tahoma ga kopen? Met NOG een app op m'n telefoon? Waarbij je gewoon weet dat de ondersteuning op termijn bagger gaat zijn, omdat niemand die rommel nog koopt?dfrenner schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:01:
[...]
Daar heeft Somfy overigens ook een rechtzaak over aangespannen tegen Homewizard, die Somfy gelukkig verloor. Somfy wilde niet dat HomeWizard hun motoren zou aansturen.
Het is eerder andersom. Als ik ooit nieuwe rolluiken koop, dan is het een _eis_ dat deze met Domoticz te besturen zijn. Dan valt Somfy dus gewoon af...
Recent overgestapt van de link naar de HomeWizard. Wil nu gaan starten met bewegingsmelders en sta nu voor de vraag:
Kaku of Smartwares?
Wat is jullie ervaring?
Ook zal compatibiliteit met bestaande afdekramen (Jung AS500) een rol spelen, liefst wissel ik een bestaande schakelaar uit voor een bewgingsmelder.
Jullie ervaringen zijn welkom.
Deze tussen mijn schakelaar en de bestaande trafo voor mijn led spotjes geplaatst.
Gekoppeld in mijn Homewizard en alles werkt goed.
Deze samengevoegd met nog 3 andere lampen in een scene.
Deze hangt in een taak zodat mijn sfeerverlichting aangaat bij zon onder.
Alles gaat netjes aan dus dat gaat goed.
Alleen gaat de smartwares na zo’n 3,5 uur uit.
De rest van de groep blijft wel aan.
Weet iemand of deze schakelaar zelf een timer heeft die auto off heeft?
Bij taken wordt er geen uit signaal verstuurd.
Edit,
Ik zie dat hij met een andere schakelaar mee uit gaat.
Vreemde is dat de codes niet hetzelfde zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Crxtreem op 30-03-2018 10:27 ]
Zag dat er een update van de app was waarin een bug met de energy socket wordt opgelost..CPK64 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:01:
Heb net de Energy Socket binnen op 868. Aansluiten op de Android Homewizard App ging super eenvoudig. Schakelen met de App gaat super goed, zonder enige vertraging MAAR het gaat fout bij het maken van een taak. Als ik een simpele taak aanmaak op de Socket aan te schakelen op een vaste tijd, dan verandert de taak naar herstarten App automatisch naar uitschakelen. Laatste versie App 3.10.1 op mijn Samsung S7. Ook het stroomverbruik wordt niet aangegeven. Iemand de zelfde problemen? Heb een ticket aangemaakt op de site van Homewizard, hoop dat het een bug is in de App. Wachten af, maar op deze wijze heb je er niets aan.
Dimmer?CPK64 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:01:
Heb net de Energy Socket binnen op 868. Aansluiten op de Android Homewizard App ging super eenvoudig. Schakelen met de App gaat super goed, zonder enige vertraging MAAR het gaat fout bij het maken van een taak. Als ik een simpele taak aanmaak op de Socket aan te schakelen op een vaste tijd, dan verandert de taak naar herstarten App automatisch naar uitschakelen. Laatste versie App 3.10.1 op mijn Samsung S7. Ook het stroomverbruik wordt niet aangegeven. Iemand de zelfde problemen? Heb een ticket aangemaakt op de site van Homewizard, hoop dat het een bug is in de App. Wachten af, maar op deze wijze heb je er niets aan.
De dimmer meet geen stroomverbruik
Ik heb geen dimbare sockets, alleen de energy socket en ze geven het prima weer:

TV stekkerblok bijna 100 watt en de tuinverlichting 14 watt.
Ze staan regelmatig op Marktplaats, mensen die het thuisveilig pakket hebben gekregen en niet gebruiken verder.Speedy-Andre schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:39:
Dat was te verwachten met die sockets, wanneer werkt een nieuw product niet halfbakken?
Misschien gaat het met de Link beter, maar die is nog niet op de markt
Je moet hem even op de kop tikken, of nog even geduld hebben. Het kan nooit meer lang duren.
Geen zwave, alleen 868.PhilipsFan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 00:13:
Helaas, eigenlijk is de (oude) HomeWizard dus dood. Ze richten zich volledig op de Link. Goed dat daarmee zwave eindelijk wel wordt ondersteund, maar ik had gehoopt op een HomeWizard 'classic' V2, met alle oude functies en zwave erbij.
Inmiddels ben ik overgestapt op Domoticz met RFXCOM. Veel minder gebruikersvriendelijk, maar wel veel meer mogelijkheden. Ik kan bv bij een gebeurtenis een scriptje aftrappen en dan zelf met curl een snapshot van de camera trekken en naar m'n telefoon sturen. Werkt met elke camera.
Mijn HomeWizard staat inmiddels op V&A.
De presentatie heeft mij wel weer een stuk enthousiaster gemaakt. Ik wilde ook van HW af, maar ga het toch nog een kans geven. Alexa dit weekend bestellen, die ondersteuning komt er ook aan voor de Link.
Kan niet wachten.
Het vervelende is dat Somfy de mercedes van autowereld is, alleen zijn er geen Volvo en BMW beschikbaar. Het is Somfy of Chinese meuk.Mijn hemel, bestaan dat soort arrogante bedrijven nog steeds? Wat denken ze, dat ik speciaal *om mijn rolluiken op afstand te besturen* zo'n Tahoma ga kopen? Met NOG een app op m'n telefoon? Waarbij je gewoon weet dat de ondersteuning op termijn bagger gaat zijn, omdat niemand die rommel nog koopt?
Het is eerder andersom. Als ik ooit nieuwe rolluiken koop, dan is het een _eis_ dat deze met Domoticz te besturen zijn. Dan valt Somfy dus gewoon af...
Het enige in de wereld van zonnewering wat écht kwaliteit is en lang mee gaat is somfy. Zelden technisch falen, waar de andere merken veel vaker problemen kennen.
Ik heb jaren lang in de zonwering gezeten, van verkoop tot monteur en installateur (tijdens school en studie als bijbaan). Misschien is er in de afgelopen 10 jaar wel wat bijgekomen, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit op hetzelfde niveau als Somfy zit. Dat vind ik echt k*t. Ik wil gewoon Somfy, maar niet die beperkingen. Dat heb ik duidelijk laten weten aan de technische helpdesk.
Waarom stap je over?Scotland schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:52:
Beste allemaal,
Recent overgestapt van de link naar de HomeWizard. Wil nu gaan starten met bewegingsmelders en sta nu voor de vraag:
Kaku of Smartwares?
Wat is jullie ervaring?
Ook zal compatibiliteit met bestaande afdekramen (Jung AS500) een rol spelen, liefst wissel ik een bestaande schakelaar uit voor een bewgingsmelder.
Jullie ervaringen zijn welkom.
De toekomst van HomeWizard het bedrijf zit echt in 868mhz, dat doet de link juist!
Ik zou je link nog even niet wegdoen
Alle nieuwe dingen die je koopt, rekening houden dat dit 868 praat, daar zit voor HW de toekomst.
Homewizard is precies het zelfde.PhilipsFan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 00:13:
Mijn hemel, bestaan dat soort arrogante bedrijven nog steeds? Wat denken ze, dat ik speciaal *om mijn rolluiken op afstand te besturen* zo'n Tahoma ga kopen? Met NOG een app op m'n telefoon? Waarbij je gewoon weet dat de ondersteuning op termijn bagger gaat zijn, omdat niemand die rommel nog koopt?
De code van de heatlink en energilink zijn ook niet vrij gegeven.
Gelukkig zijn er alternatieven voor zowel de heatlink als de somfy buismotoren.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik heb contact gezocht met de support afdeling en krijg tot nu toe geweldige support.... Goed contact, goede suggesties en gezamelijk zoeken naar een oplossing..... Helaas lijkt het er op dat er na 3 jaar toch iets mis is met mijn eigen Homewizard.... We gaan nu kijken of een nieuwe versie een oplossing is..... Ik ben benieuwd!
Gaat het dan om de link?miel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:30:
Een week of wat geleden heb ik de nieuwe magneetcontacten besteld. Helaas krijg ik ze niet goed werkend in mijn Homewizard.... Hij herkent de open/dicht acties niet......
Ik heb contact gezocht met de support afdeling en krijg tot nu toe geweldige support.... Goed contact, goede suggesties en gezamelijk zoeken naar een oplossing..... Helaas lijkt het er op dat er na 3 jaar toch iets mis is met mijn eigen Homewizard.... We gaan nu kijken of een nieuwe versie een oplossing is..... Ik ben benieuwd!
Nee de "oude" Homewizard.
Ik krijg die nieuwe magneetcontacten niet aan de praat... als het werkt, zit er 30 seconden vertraging in....
Ik heb een HW gekocht in jan 2014 en heb ook de nieuwe magneetcontact en het werkt bij mij prima vertraging is 1 a 1,5 seconde.miel schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:34:
[...]
Nee de "oude" Homewizard.
Ik krijg die nieuwe magneetcontacten niet aan de praat... als het werkt, zit er 30 seconden vertraging in....
Ook nog een Connetec switch er bij gezet en die werkt ook prima.
Ik homewizardsoftware voor de ipad/iphone
Gebruik jij mogelijk android?
Ik zou ook graag meer over de informatie over de LINK willen hebben maar Homewizard is niet scheutig met verdere informatie.
[ Voor 5% gewijzigd door Hatman op 10-04-2018 18:31 . Reden: Connected Switch ]
Die heb ik en werken dus niet, dat is de issue... maar ik kom er uit met de helpdesk...Dennepen schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:56:
Koop de nieuwe 868mhz contacten, werken perfect en realtime.
edit: er komt een andere HomeWizard mijn kant op..... veel instelwerk daarna, maar als het goed is moet alles dan weer werken!
[ Voor 19% gewijzigd door miel op 13-04-2018 09:18 ]
Dat is mooi. Hopelijk kun je ons snel laten weten of het probleem opgelost is.miel schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:12:
[...]
Die heb ik en werken dus niet, dat is de issue... maar ik kom er uit met de helpdesk...
edit: er komt een andere HomeWizard mijn kant op..... veel instelwerk daarna, maar als het goed is moet alles dan weer werken!
Los daarvan hoop ik dat HomeWizard snel met de (nieuwe?) Link komt. Ik hopelijk kan ik mijn huidige HomeWizard mee ontlasten. Die is al lang niet meer zo stabiel.
Ik moet dan eerst alle sensoren weer koppelen..... (en taken omhangen, enz enz).Hatman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:00:
[...]
Dat is mooi. Hopelijk kun je ons snel laten weten of het probleem opgelost is.
Los daarvan hoop ik dat HomeWizard snel met de (nieuwe?) Link komt. Ik hopelijk kan ik mijn huidige HomeWizard mee ontlasten. Die is al lang niet meer zo stabiel.
Dus daar zijn we wel wat avondjes zoet mee denk ik...
Alle instellingen staan toch op de SD kaart opgeslagen die in de HW zit!?
Wil zelf ook graag de HW wisselen aangezien ik er 1 gemodificeerd heb met een antenne waarmee ik het klik aan klik uit spul van 2 blokken verderop nog kan bedienen.