Homebridge topic

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 16:42
Wim Leers schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:17:
[...]

Maar ik heb nog helemaal geen Niko-installatie … 😅

Verbruik beschikbaar via API aan voldoende hoge frequentie is net een voorwaarde voor mij om me hierin in te kopen🤓
Het real-time verbruik is zichtbaar in Niko Home Control - Energie, maar wordt door de HomeBridge plugin van rubencallewaert niet doorgegeven aan Apple Home.

Ofwel is dat omdat Niko real time verbruik niet doorgeeft, ofwel omdat de HomeBridge plugin hiervoor niet geconfigureerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
Ik heb een nieuwe keuken gekocht waarin een Dekker Lanesto Pescara set 6 t.b.v Control unit (zie hieronder) is geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bERBH-lDFsbhc2oQqKpJjfCqFVU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LIH6tXhrOkoe2swVeLg3Eyxl.png?f=fotoalbum_large

Is er een mogelijkheid om deze via Homebridge/HomeKit te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:30
wimbre schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:05:
Ik heb een nieuwe keuken gekocht waarin een Dekker Lanesto Pescara set 6 t.b.v Control unit (zie hieronder) is geïnstalleerd.

[Afbeelding]

Is er een mogelijkheid om deze via Homebridge/HomeKit te bedienen?
Als je de Zigbee versie had gehad wel, deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-04 23:20
Op het moment zijn er veel video deurbellen in de aanbieding. Dus tijd om er een te halen!

Ik wil graag homebridge (of Scrypted, mij om het even) gaan gebruiken om de bel aan HomeKit toe te voegen. Het liefst met secure video natuurlijk.

Op het moment draait Scrypted op een oude macbook pro uit 2010 (ja, niet vlot genoeg voor secure video, klopt). Later wil ik mijn pc in een always on low power mode configureren icm een Linux distro of ergens een goedkoop apparaatje scoren.

Goed, de deurbel. Wat is er veel keuze! Ik twijfel op het moment tussen de Nest, de Eufy 2K wireless, de Eufy 2k dual en de Ring Video deurbel 3 (de 4 voegt echt amper wat toe zover ik zie). Het lijkt me prettig om wel beelden op te kunnen slaan, het liefst zonder abonnement natuurlijk.
Ik woon in nieuwbouw, met de deurbel op max 3 meter van de router (fritzbox 5530) af. Moet wel zeggen dat iets in de meterkast giga interfereert met de router, want in de woonkamer, 4 meter verder, is amper signaal, waarschijnlijk omdat de router direct naast de schakelaars hangt. Ik kan daarin wat wijzigen.

Voor mij is het belangrijk dat ik zo min mogelijk latency ga hebben. Ik hoor horrorverhalen over sowel de ring als de eufy dat het soms 5 tot 6 seconden duurt voordat er uberhaupt een notificatie komt en het nog langer duurt voor er een beeldconnectie is. Die wil ik dus zo kort mogelijk hebben. Ik ben van plan de bel ook bedraad aan te sluiten op onze mechanische gong.

Lichte voorkeur naar Eufy, omdat de homebase beelden opslaat zonder extra kosten. Ik twijfel sel over de 2,4ghz verbinding. In mijn ervaring is die altijd 100 keer slechter dan 5ghz, zelfs als de 5 een minder signaal heeft. Daarom ook een voorkeur richting de ring 3, omdat die op 5ghz kan fungeren.

De ring 4 met preroll klinkt leuk, maar volgens mij heb je daar geen zak aan zonder een abonnement.

Goed, lang verhaal kort; wat zijn jullie ervaringen?
Concrete usecase voor mij: werken op studiekamer, ipad ernaast. Bij aanbellen zsm beeldverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartLeFunk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-06 15:57
Eduardboon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:33:
Op het moment zijn er veel video deurbellen in de aanbieding. Dus tijd om er een te halen!

Ik wil graag homebridge (of Scrypted, mij om het even) gaan gebruiken om de bel aan HomeKit toe te voegen. Het liefst met secure video natuurlijk.

Op het moment draait Scrypted op een oude macbook pro uit 2010 (ja, niet vlot genoeg voor secure video, klopt). Later wil ik mijn pc in een always on low power mode configureren icm een Linux distro of ergens een goedkoop apparaatje scoren.

Goed, de deurbel. Wat is er veel keuze! Ik twijfel op het moment tussen de Nest, de Eufy 2K wireless, de Eufy 2k dual en de Ring Video deurbel 3 (de 4 voegt echt amper wat toe zover ik zie). Het lijkt me prettig om wel beelden op te kunnen slaan, het liefst zonder abonnement natuurlijk.
Ik woon in nieuwbouw, met de deurbel op max 3 meter van de router (fritzbox 5530) af. Moet wel zeggen dat iets in de meterkast giga interfereert met de router, want in de woonkamer, 4 meter verder, is amper signaal, waarschijnlijk omdat de router direct naast de schakelaars hangt. Ik kan daarin wat wijzigen.

Voor mij is het belangrijk dat ik zo min mogelijk latency ga hebben. Ik hoor horrorverhalen over sowel de ring als de eufy dat het soms 5 tot 6 seconden duurt voordat er uberhaupt een notificatie komt en het nog langer duurt voor er een beeldconnectie is. Die wil ik dus zo kort mogelijk hebben. Ik ben van plan de bel ook bedraad aan te sluiten op onze mechanische gong.

Lichte voorkeur naar Eufy, omdat de homebase beelden opslaat zonder extra kosten. Ik twijfel sel over de 2,4ghz verbinding. In mijn ervaring is die altijd 100 keer slechter dan 5ghz, zelfs als de 5 een minder signaal heeft. Daarom ook een voorkeur richting de ring 3, omdat die op 5ghz kan fungeren.

De ring 4 met preroll klinkt leuk, maar volgens mij heb je daar geen zak aan zonder een abonnement.

Concrete usecase voor mij: werken op studiekamer, ipad ernaast. Bij aanbellen zsm beeldverbinding.
Ik heb zelf afgelopen weekend de Reolink Video Doorbell (pre-order) besteld. Hij is er in twee versies, namelijk de WiFi en POE variant.

Tweaker reviews hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 19-04 23:20
MartLeFunk schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:50:
[...]

Ik heb zelf afgelopen weekend de Reolink Video Doorbell (pre-order) besteld. Hij is er in twee versies, namelijk de WiFi en POE variant.

Tweaker reviews hier te vinden.
Interessante optie! Alleen PoE is hier wat lastig te realiseren. Woon in een huurhuis en de deurbelbedrading is gigantisch sneaky weggewerkt richting de meterkast. Eigenlijk niet te doen zonder een heleboel elektra uit de meterkast te slopen.

Maar de wifi optie ziet er best interessant uit! Mooie prijs ook. Helaas trekt mijn transformator hem niet, ik zit op 8v en 1a en ook hier mag ik niet aankomen hier in huis :(

[ Voor 10% gewijzigd door Eduardboon op 07-02-2023 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 10:45
Eduardboon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:33:

Hier Scrypted op een Raspberry Pi 4B 8GB draaien, 3 camera’s, waaronder een Unifi G4 Doorbell. Ook Homebridge op dezelfde Raspberry Pi voor wat andere plugins, maar niet voor video. Apple TV 4K als de Home Hub voor HomeKit. Werkt als een zonnetje. De Pi trekt het makkelijk. Technisch weet ik niet hoe het exact in elkaar zit, maar volgens mij doet de Home Hub ook nog het een en ander qua processing. Dus kan ook zijn dat deze combi gewoon goed werkt.

Ik heb wel een aparte access point naast de deur voor Wifi apparaten in de meterkast en dus ook de deurbel. Dat is wel aan te raden qua stabiliteit. De Apple TV en Raspberry Pi wel via een ethernet kabel aangesloten, om zo stabiel mogelijk te zijn.

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lecram24
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:54
Probeer via Homebridge een Toon thermostaat te laten werken. op dit moment gebruik ik de Homebridge plugin met de api key zie ik in mijn apple homekit de temperatuur en kan ik die instellen.

Nu wil ook de rook detectors en slimme stekkers uitlezen die op de toon zijn aangesloten. Daarvoor gebruik ik de homebridge toon-platform, deze start op en geeft een error in de log.

TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'smokeDetectors')
at ToonAPI.update_devicelist (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonObject.ts:47:41)
at ToonHomebridgePlatform.discoverDevices (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonPlatform.ts:123:15)
at Timeout._onTimeout (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonPlatform.ts:89:36)
at listOnTimeout (node:internal/timers:559:17)
at processTimers (node:internal/timers:502:7)
[2/15/2023, 4:15:21 PM] [Toon] Child bridge process ended
[2/15/2023, 4:15:21 PM] [Toon] Process Ended. Code: 1, Signal: null

Iemand ervaring en tips hoe ik dit werkend krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:24
lecram24 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:21:
Probeer via Homebridge een Toon thermostaat te laten werken. op dit moment gebruik ik de Homebridge plugin met de api key zie ik in mijn apple homekit de temperatuur en kan ik die instellen.

Nu wil ook de rook detectors en slimme stekkers uitlezen die op de toon zijn aangesloten. Daarvoor gebruik ik de homebridge toon-platform, deze start op en geeft een error in de log.

TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'smokeDetectors')
at ToonAPI.update_devicelist (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonObject.ts:47:41)
at ToonHomebridgePlatform.discoverDevices (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonPlatform.ts:123:15)
at Timeout._onTimeout (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonPlatform.ts:89:36)
at listOnTimeout (node:internal/timers:559:17)
at processTimers (node:internal/timers:502:7)
[2/15/2023, 4:15:21 PM] [Toon] Child bridge process ended
[2/15/2023, 4:15:21 PM] [Toon] Process Ended. Code: 1, Signal: null

Iemand ervaring en tips hoe ik dit werkend krijg
De rookmelders worden kennelijk niet onsteund. Zie https://github.com/jochem725/homebridge-toon/issues/13
Gezien dit issue al open staat sinds 2017 verwacht ik niet dat er ooit ondersteuning voor gaat komen.

Voor de stekkers staat er ook al een zeer lange tijd (2016) een issue open.
https://github.com/jochem725/homebridge-toon/issues/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:26
Ik heb homebridge draaien voor oa de ziggo next. Nu werkt deze best goed alleen lijkt hij na een aantal dagen niet meer te reageren. Een herstart van homebridge lost dit op. Hebben meer mensen hier last van? Is het misschien anders mogelijk om homebridge automatisch 1x per week te herstarten (of vaker)? Iemand die weet hoe ik dat doe? Homebridge staat geïnstalleerd op een raspberry pi. Thx alvast :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
hk12nl schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:20:
Ik heb homebridge draaien voor oa de ziggo next. Nu werkt deze best goed alleen lijkt hij na een aantal dagen niet meer te reageren. Een herstart van homebridge lost dit op. Hebben meer mensen hier last van? Is het misschien anders mogelijk om homebridge automatisch 1x per week te herstarten (of vaker)? Iemand die weet hoe ik dat doe? Homebridge staat geïnstalleerd op een raspberry pi. Thx alvast :)
Een paar maanden geleden heb ik afscheid genomen van de eosstb plug-in. Maar in de periode daarvoor had ik er geen problemen mee. Maar waarom dan toch afscheid? De voornaamste reden is dat ie voor deze plug-in in de hoogste energie stand moet staan. En hierdoor (zeker in een warmere periode) merkte ik dat ik sneller de ventilator hoorde draaien. Daarnaast merkte ik dat ik steeds vaker voor een enkel tv programma even snel via de Ziggo GO TV app keek. Behalve dat het leuk is, zag ik verder niet meer (voor mij) de noodzaak om de Next via HomeKit te kunnen bedienen. Met de recente ontwikkeling (publieke 1080p test met de GO TV app) al helemaal niet meer. Ik zie eerder gebeuren dat de Next mediabox straks op zolder ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:55:
[...]

Een paar maanden geleden heb ik afscheid genomen van de eosstb plug-in. Maar in de periode daarvoor had ik er geen problemen mee. Maar waarom dan toch afscheid? De voornaamste reden is dat ie voor deze plug-in in de hoogste energie stand moet staan. En hierdoor (zeker in een warmere periode) merkte ik dat ik sneller de ventilator hoorde draaien. Daarnaast merkte ik dat ik steeds vaker voor een enkel tv programma even snel via de Ziggo GO TV app keek. Behalve dat het leuk is, zag ik verder niet meer (voor mij) de noodzaak om de Next via HomeKit te kunnen bedienen. Met de recente ontwikkeling (publieke 1080p test met de GO TV app) al helemaal niet meer. Ik zie eerder gebeuren dat de Next mediabox straks op zolder ligt.
Snap ik maar dan moet je wel een Apple TV hebben. Misschien is dat iets voor in de toekomst voor mij. Zeker als het merendeel van de zenders 1080p wordt. Voor nu vind ik het nog wel handig in een aantal automatiseringen en om de zender even te verzetten als geen afstandsbediening bij de hand heb. Ventilator hoor ik gelukkig nooit en straks heb ik de mini dan kan dat probleem helemaal niet aanwezig zijn :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17
@meesje @hk12nl De EOSSTB plugin werkte toch ook niet meer? Begreep toen dat die geblokkeerd was…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Serena schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 07:45:
@meesje @hk12nl De EOSSTB plugin werkte toch ook niet meer? Begreep toen dat die geblokkeerd was…
Ja klopt dat was enige tijd zo. Maar inmiddels is er een update waardoor hij het weer prima doet.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
hk12nl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 06:45:
[...]

Snap ik maar dan moet je wel een Apple TV hebben. Misschien is dat iets voor in de toekomst voor mij. Zeker als het merendeel van de zenders 1080p wordt. Voor nu vind ik het nog wel handig in een aantal automatiseringen en om de zender even te verzetten als geen afstandsbediening bij de hand heb. Ventilator hoor ik gelukkig nooit en straks heb ik de mini dan kan dat probleem helemaal niet aanwezig zijn :)
Met deze plug-in kun je inderdaad gelijk het juiste kanaal opzetten (via scenes en daardoor ook bv via Siri). Dat kan helaas niet via een Apple TV. Je kunt via Siri wel zeggen een app op je AppleTV te starten, maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
hk12nl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:09:
[...]

Ja klopt dat was enige tijd zo. Maar inmiddels is er een update waardoor hij het weer prima doet.
Volgens mij had Ziggo een authenticatie wijziging doorgevoerd waardoor de ontwikkelaar weer vol aan bak moest. Dit is inderdaad al weer enige tijd geleden opgelost. Maar zoals aangeven voor mij geen noodzaak meer om hiervan gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb een automatisering gemaakt die de luchreiniger uitschakelt als de achterdeur open gaat.

Nu wil ik dat de luchreiniger pas uitgaat als de achterdeur langer dan 3 minuten open is.

Ik heb de homebridge-magic-occupancy plugin geïnstalleerd, maar ik heb nooit begrepen hoe je zo'n dummy switch aan een accessoire koppelt.

Op de achterdeur zit een contactsensor, maar de magic occupancy plugin fungeert ook als een sensor. En als ik een nieuwe automatisering op basis van een sensor aanmaak, kan ik maar 1 sensor selecteren.

Kan iemand misschien uitleggen hoe ik dit aanpak in HomeKit?

[ Voor 50% gewijzigd door Bad_Karma op 05-07-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Ik heb een automatisering gemaakt die de luchreiniger uitschakelt als de achterdeur open gaat.

Nu wil ik dat de luchreiniger pas uitgaat als de achterdeur langer dan 3 minuten open is.

Ik heb de homebridge-magic-occupancy plugin geïnstalleerd, maar ik heb nooit begrepen hoe je zo'n dummy switch aan een accessoire koppelt.

Op de achterdeur zit een contactsensor, maar de magic occupancy plugin fungeert ook als een sensor. En als ik een nieuwe automatisering op basis van een sensor aanmaak, kan ik maar 1 sensor selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Excuses voor de dubbele post. Ik krijg het er niet uit. Zou een mod zo vriendelijk willen zijn om de dubbele tekst weg te halen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:34

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Bad_Karma schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:00:

Ik doe dit middels een dummy switch via de homebridge-dummy plugin.

Maak een automation die een virtuele schakelaar aanzet als de achterdeur opengaat.
Deze dummy switch kan je via de plugin automatisch laten uitschakelen na een tijd die je zelf bepaalt.
Maak een automation die de luchtverfrisser uitschakelt als de dummy switch uitschakelt.

Bovendien kan je de timer resetten telkens de achterdeur opnieuw opengaat.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:43

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wat is de oplossing om bridges en accessoires die op status: Dit accessoire reageert niet / Geen reactie staan te verwijderen uit zowel Homebridge als de woning app ?

Ik heb meerdere oplossingen gelezen, maar ik kan zowel de bridge als de accessoires die er aan gekoppeld zijn dus NIET verwijderen uit de Woning app via Woninginstellingen > Hubs en bridges. Wanneer ik de bridge selecteer staat er bovenin het scherm: Dit accessoire reageert niet. Druk ik dan onderin het scherm op: Verwijder bridge uit woning, dan gebeurd er niks.

Na een zoekactie kwam ik uit op onderstaande, maar dat lijkt bij mij niet te werken. Ik krijg alleen bij het zoeken naar nieuwe accessoires de bridge te zien als ik bv de username aanpas door het laatste nummer op te hogen (dus van bv 7 naar 8) en dan de config op te slaan, herstart van HB en dan zoeken naar nieuwe accessoires. Overigens krijg ik dan nog steeds een foutmelding in de woning app als ik de bridge opnieuw wil toevoegen: Accessoire toevoegen niet mogelijk - Onbekende foutcode: NSCocoaErrorDomain : 134040.

Het enige wat ik nog kan doen, is de plugin te verwijderen, maar volgens mij zou dat niet uit moeten maken. Heb trouwens ook de Homekit pin 1 cijfer opgehoogd, maar dat werkt ook niet.
Fido schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:28:
Ja, ervaring mee... Het volgende was de oplossing voor mij:
  1. Verwijder Homebridge uit Homekit
    (Hierna had ik hetzelfde probleem als jij)
  2. Hernoem de homebridge "username" onder 'Config' tab in de web interface. Dit moet wel het formaat 'mac adres' hebben. Herstart Homebridge.
    (Hierna kon ik het wel toevoegen, maar kreeg ik de melding dat de homebridge niet kon worden toegevoegd vanwege niet ondersteunde norm)
  3. In de Homebridge webinterface rechtsboven onder de 3 puntjes 'Homebridge instellingen', dan onder 'Reset' -> Ontkoppel Bruggen / Cameras /TVs/ Externe Accessoires.
Na deze 3 stappen kon ik Homebridge weer toevoegen aan Homekit. Ik moest wel alle apparaten die onderdeel waren van een automatisering opnieuw aan die automatisering toevoegen helaas.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad_Karma
Albi The Dragon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:50:
[...]

Ik doe dit middels een dummy switch via de homebridge-dummy plugin.

Maak een automation die een virtuele schakelaar aanzet als de achterdeur opengaat.
Deze dummy switch kan je via de plugin automatisch laten uitschakelen na een tijd die je zelf bepaalt.
Maak een automation die de luchtverfrisser uitschakelt als de dummy switch uitschakelt.

Bovendien kan je de timer resetten telkens de achterdeur opnieuw opengaat.
Dankjewel! Het werkt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 10:06
Heb recent een switchbot gekocht omdat ik las dat je hem met Homebridge kan laten draaien. Ik heb dat geprobeerd maar na de instellingen zie ik hem maar niet verschijnen in homekit.

Blijkbaar kan je ook zo een hub kopen om hem wel te doen werken maar dan zit ik alweer met een extra hub voor slechts 1 device. Dat lijkt mij dan weer overkill. Mensen die hem wel aan de praat hebben gekregen in homebridge?

Had ook ergens gelezen dat je wél een hub nodig heb om hem in homekit te laten draaien maar dat lijkt mij net bizar want met zo een hub kan he out of the box al connecteren met homekit…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-06 23:20
pina schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:24:
Heb recent een switchbot gekocht omdat ik las dat je hem met Homebridge kan laten draaien. Ik heb dat geprobeerd maar na de instellingen zie ik hem maar niet verschijnen in homekit.

Blijkbaar kan je ook zo een hub kopen om hem wel te doen werken maar dan zit ik alweer met een extra hub voor slechts 1 device. Dat lijkt mij dan weer overkill. Mensen die hem wel aan de praat hebben gekregen in homebridge?

Had ook ergens gelezen dat je wél een hub nodig heb om hem in homekit te laten draaien maar dat lijkt mij net bizar want met zo een hub kan he out of the box al connecteren met homekit…
Je hebt die hub zeker nodig voor HomeKit... Ik heb toen via allerlei wegen geprobeerd, geen succes. Met Homey kan je wel de switchbot producten zonder hub gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Axel schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

Je hebt die hub zeker nodig voor HomeKit... Ik heb toen via allerlei wegen geprobeerd, geen succes. Met Homey kan je wel de switchbot producten zonder hub gebruiken
Maar dacht net dat dat de bedoeling is van homebridge om die toestellen compatible te maken met homekit zonder hubs? Als ik dan toch een hub nodig heb, kan ik beter homebridge skippen

[ Voor 7% gewijzigd door pina op 14-08-2023 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:35
pina schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:34:
[...]

Maar dacht net dat dat de bedoeling is van homebridge om die toestellen compatible te maken met homekit zonder hubs? Als ik dan toch een hub nodig heb, kan ik beter homebridge skippen
Als je machine een BT antenne heeft moet het ook kunnen zonder de hub. Heb je dat niet dan zul je inderdaad een hub nodig hebben, hoe communiceer je immers anders met de switchbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54

ST10©DE

Dus.............

Ik heb Homebridge geinstalleerd icm Z2M. Op mijn iPhone komen alle accessoires te voorschijn, maar als ik Homebridge toevoeg in de Woning app op de iPhone van mijn dochter of zoon komen er geen accessoire naar voren. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
ST10©DE schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:10:
Ik heb Homebridge geinstalleerd icm Z2M. Op mijn iPhone komen alle accessoires te voorschijn, maar als ik Homebridge toevoeg in de Woning app op de iPhone van mijn dochter of zoon komen er geen accessoire naar voren. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Hoe bedoel je toevoeg in de Woning app van dochter of zoon? Je maakt 1 woning in HomeKit, daar voeg je HomeBridge als een hub toe en de woning van HomeKit "deel" je met andere iCloud accounts (zoals die van je zoon en dochter). Je nodigt hen dus uit voor je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Axel schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Hoe bedoel je toevoeg in de Woning app van dochter of zoon? Je maakt 1 woning in HomeKit, daar voeg je HomeBridge als een hub toe en de woning van HomeKit "deel" je met andere iCloud accounts (zoals die van je zoon en dochter). Je nodigt hen dus uit voor je woning.
Ah, dat "uitnodigen" is dus niet zichtbaar in mijn "Woning" app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
ST10©DE schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:39:
[...]

Ah, dat "uitnodigen" is dus niet zichtbaar in mijn "Woning" app.
Rechtsboven + --> Voeg personen toe --> Apple ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Axel schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:39:
[...]

Rechtsboven + --> Voeg personen toe --> Apple ID
Dat zou dus hier zichtbaar moeten zijn volgens mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKVik-UCgU3rJg0AxiD9mstLScw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/prKMF168gla8LRvC1pwDoBei.png?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door ST10©DE op 15-08-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
ST10©DE schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:43:
[...]

Dat zou dus hier zichtbaar moeten zijn volgens mij:

[Afbeelding]
Probeer eens 3 puntjes --> Woninginstelling --> Onder tabje personen: Nodig anderen uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Axel schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Probeer eens 3 puntjes --> Woninginstelling --> Onder tabje personen: Nodig anderen uit...
hier bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhdHj5hm33Txx6feLxOvHV4wBsg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tp01pOYJH2Fk4OiX1a3nvLfU.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Ja... Ben je zelf wel de "Hoofdeigenaar" van de woning? Of is dat de andere persoon die je daar ziet? Zo ja, dan kan het nog liggen aan software updates (zorgen dat een iedereen, beginnend bij jezelf op de laatste versie zit).
ST10©DE schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:51:
[...]

Ja, ik ben de hoofdeigenaar. En ja iedereen zit op de laatste versie. Zoals ik al zei, ik kan niemand uitnodigen.
Heb je wel een woninghub? (HomePod of nieuwere iPad). Zo niet, dan kun je mensen alleen toevoegen als je thuis bent (in je eigen Wifi)

[ Voor 23% gewijzigd door Axel op 15-08-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Stuij91 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:50:
[...]

Ja... Ben je zelf wel de "Hoofdeigenaar" van de woning? Of is dat de andere persoon die je daar ziet? Zo ja, dan kan het nog liggen aan software updates (zorgen dat een iedereen, beginnend bij jezelf op de laatste versie zit).
Ja, ik ben de hoofdeigenaar. En ja iedereen zit op de laatste versie. Zoals ik al zei, ik kan niemand uitnodigen.
Heb je wel een woninghub? (HomePod of nieuwere iPad). Zo niet, dan kun je mensen alleen toevoegen als je thuis bent (in je eigen Wifi)
Nee, ik heb verder geen hub.(er is geen HomePod/Apple TV of nieuwe iPad in huis) Ik draai alleen homebridge-z2m. Alle apparaten zijn verbonden met wifi.

[ Voor 25% gewijzigd door ST10©DE op 15-08-2023 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
ST10©DE schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:51:

Nee, ik heb verder geen hub.(er is geen HomePod/Apple TV of nieuwe iPad in huis) Ik draai alleen homebridge-z2m. Alle apparaten zijn verbonden met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb sinds gisteren HomeBridge draaien, vooral om mijn Logitech Harmony activiteiten in HomeKit te kunnen krijgen. Is allemaal mooi gelukt op 1 nogal belangrijk dingetje na: het lukt me niet om de Off-knop van de Harmony remote te emuleren. Ik wil kunnen zeggen "Hey Siri, zet alles uit" en dat dan alle apparaten die aan staan netjes uit gaan. Met Yonomi ging dat prima maar die service houdt er eind deze maand mee op.

Iemand die weet hoe ik de "Alles uit" switch te voorschijn tover?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
iemand een idee hoe ik erin kan slagen om node js te updaten in homebridge? Ik zit nog aan v12, maar het lukt mij maar niet om te updaten naar een hogere versie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
the-body schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:36:
Ik heb sinds gisteren HomeBridge draaien, vooral om mijn Logitech Harmony activiteiten in HomeKit te kunnen krijgen. Is allemaal mooi gelukt op 1 nogal belangrijk dingetje na: het lukt me niet om de Off-knop van de Harmony remote te emuleren. Ik wil kunnen zeggen "Hey Siri, zet alles uit" en dat dan alle apparaten die aan staan netjes uit gaan. Met Yonomi ging dat prima maar die service houdt er eind deze maand mee op.

Iemand die weet hoe ik de "Alles uit" switch te voorschijn tover?
Dat gaat niet werken zo, de 'alles uit' switch is op de harmony ook per activiteit verschillend namelijk.
Je moet dus per harmony activiteit een 'uit scene' maken in Homekit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
pina schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:31:
iemand een idee hoe ik erin kan slagen om node js te updaten in homebridge? Ik zit nog aan v12, maar het lukt mij maar niet om te updaten naar een hogere versie…
**Node updaten**

sudo hb-service update-node

**NPM updaten**

sudo npm cache clean -f
sudo npm install -g npm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
pina schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:31:
All depends, hoe draai je HB? In Docker of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Axel schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:58:
[...]

All depends, hoe draai je HB? In Docker of?
In docker. Ik dacht anders om een nieuwe homebridge container op te starten in docker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
pina schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:07:
[...]

In docker. Ik dacht anders om een nieuwe homebridge container op te starten in docker
Draai je docker op Synology? If so: klik.

Hij heeft erg uitgebreide en goede handleidingen. Je zult de image van bestaande container moeten updaten of nieuwe container aanmaken met nieuwe image. Vergeet in beide gevallen niet de tag latest:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Axel schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:49:
[...]

Hij heeft erg uitgebreide en goede handleidingen. Je zult de image van bestaande container moeten updaten of nieuwe container aanmaken met nieuwe image. Vergeet in beide gevallen niet de tag latest:
klopt. Wel vreemd, Homebridge heeft nu de laatste versie maar node.js is nog altijd maar v12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
pina schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:31:
[...]

klopt. Wel vreemd, Homebridge heeft nu de laatste versie maar node.js is nog altijd maar v12
Open je terminal in HB eens en dan:

sudo npm update -g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:08
In homebridge config-x webinterface druk je rechts boven op de 3 puntjes. Kies je "terminal"

Dan moet je dit als het goed is zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Homebridge Terminal

Node.js Version: v18.17.1
Node.js Path: /opt/homebridge/bin/node
Plugin Path: /var/lib/homebridge/node_modules

Update Node.js: hb-service update-node

Install Plugin: hb-service add homebridge-plugin-name
Remove Plugin: hb-service remove homebridge-plugin-name

root@homebridge:/var/lib/homebridge $ hb-service update-node
ℹ Node.js v18.17.1 already up-to-date.
root@homebridge:/var/lib/homebridge $

En klaar.

Voor de duidelijkheid, het update commando is:
"hb-service update-node"

[ Voor 6% gewijzigd door g00gle op 11-09-2023 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
g00gle schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:54:
In homebridge config-x webinterface druk je rechts boven op de 3 puntjes. Kies je "terminal"

Dan moet je dit als het goed is zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Homebridge Terminal

Node.js Version: v18.17.1
Node.js Path: /opt/homebridge/bin/node
Plugin Path: /var/lib/homebridge/node_modules

Update Node.js: hb-service update-node

Install Plugin: hb-service add homebridge-plugin-name
Remove Plugin: hb-service remove homebridge-plugin-name

root@homebridge:/var/lib/homebridge $ hb-service update-node
ℹ Node.js v18.17.1 already up-to-date.
root@homebridge:/var/lib/homebridge $

En klaar.

Voor de duidelijkheid, het update commando is:
"hb-service update-node"
Dat schrijf ik tig posts hierboven al. Maar dat wordt klaarblijkelijk door iedereen genegeerd…
🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Het kan overigens nog iets makkelijker.

Als je terminal hebt gekozen geef dan in:
code:
1
sudo hb-config
en kies voor de bovenste optie (update node.js).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:08
@Serena wel gelezen, alleen ging ik er niet standaard van uit dat @pina weet waar de terminal te vinden is waar dit getypt moet worden. Vandaar mijn toevoeging 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
g00gle schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:21:
@Serena wel gelezen, alleen ging ik er niet standaard van uit dat @pina weet waar de terminal te vinden is waar dit getypt moet worden. Vandaar mijn toevoeging 😄
De commando's werkten niet maar ik heb het intussen wel opgelost. Het probleem is dat de onzu-image binnen docker niet meer wordt geupdated. Ik heb dan homebridge native geinstalleerd via package center, is ook een pak eenvoudiger want sinds DSM 7.2 is docker ook veranderd in container manager en is de setup ook serieus veranderd

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik ben toch maar weer begonnen om Homebridge te gebruiken op een Raspberry Pi. Ik wil namelijk graag dat mijn eufy deurbel in Homekit zichtbaar wordt. Dat is gelukt. Echter wanneer er wordt aangebeld krijg ik nog geen melding op mijn iPhone in de woning app (uiteraard wel in de Eufy app) Ergens doe ik iets niet goed en staat er iets niet goed ingesteld, maar ja wat? Is er hier iemand die dit wel goed heeft werken en de instellingen zou willen delen? Terug in de tijd kijken lukt ook nog niet maar volgens mij klopt dat omdat dat securevideo is en dat nog in ontwikkeling is als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:08
chippie777 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:03:
Ik ben toch maar weer begonnen om Homebridge te gebruiken op een Raspberry Pi. Ik wil namelijk graag dat mijn eufy deurbel in Homekit zichtbaar wordt. Dat is gelukt. Echter wanneer er wordt aangebeld krijg ik nog geen melding op mijn iPhone in de woning app (uiteraard wel in de Eufy app) Ergens doe ik iets niet goed en staat er iets niet goed ingesteld, maar ja wat? Is er hier iemand die dit wel goed heeft werken en de instellingen zou willen delen? Terug in de tijd kijken lukt ook nog niet maar volgens mij klopt dat omdat dat securevideo is en dat nog in ontwikkeling is als ik het goed begrepen heb.
Dit is wat ik heb

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
  {
            "username": "xxxxxxx",
            "password": "xxxxxxx",
            "country": "NL",
            "platform": "EufySecurity",
            "ignoreStations": [],
            "ignoreDevices": [
                "xxxxxxxxx"
            ],
            "cleanCache": true,
            "CameraMaxLivestreamDuration": 30,
            "cameras": [
                {
                    "serialNumber": "xxxxxxxxxxx",
                    "rtsp": false,
                    "enableCamera": true,
                    "videoConfig": {
                        "audio": true,
                        "audioSampleRate": 0
                    },
                    "snapshotHandlingMethod": 2,
                    "delayCameraSnapshot": true,
                    "enableButton": false,
                    "motionButton": false,
                    "hsv": false,
                    "unbridge": true,
                    "talkback": false,
                    "useCachedLocalLivestream": false
                }
            ],
            "deviceName": ""
        }
    ]
}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Deshmir schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:25:
[...]

Dit is wat ik heb

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
  {
            "username": "xxxxxxx",
            "password": "xxxxxxx",
            "country": "NL",
            "platform": "EufySecurity",
            "ignoreStations": [],
            "ignoreDevices": [
                "xxxxxxxxx"
            ],
            "cleanCache": true,
            "CameraMaxLivestreamDuration": 30,
            "cameras": [
                {
                    "serialNumber": "xxxxxxxxxxx",
                    "rtsp": false,
                    "enableCamera": true,
                    "videoConfig": {
                        "audio": true,
                        "audioSampleRate": 0
                    },
                    "snapshotHandlingMethod": 2,
                    "delayCameraSnapshot": true,
                    "enableButton": false,
                    "motionButton": false,
                    "hsv": false,
                    "unbridge": true,
                    "talkback": false,
                    "useCachedLocalLivestream": false
                }
            ],
            "deviceName": ""
        }
    ]
}
Waarom gebruik je geen UI? Gewoon de Eufy Security plugin downloaden en inloggen met een gastaccount van je Eufy. Werkt perfect. Dan hoef je dit hierboven helemaal niet te doen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deshmir
Serena schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:26:
[...]

Waarom gebruik je geen UI? Gewoon de Eufy Security plugin downloaden en inloggen met een gastaccount van je Eufy. Werkt perfect. Dan hoef je dit hierboven helemaal niet te doen…
Lees de vraagstelling even opnieuw waarom ik dit postte; omdat @chippie777 om de instellingen vroeg.

Lijkt mij makkelijker om de config te vergelijken dan tig screenshots posten.

En als het zo makkelijk was, had hij hier niet gereageerd, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Nu online
@Deshmir ik moest even zoeken waar ik die code kon vinden, maar wel gevonden. Ziet er bij mij toch iets anders uit. Ik krijg ook een een of andere security warning te zien in Homebridge mbt eufy. Ik denk dat ik eerst maar eens een apart account ga maken voor eufy op de homebridge.

@Serena zoals ik hierboven aan Deshmir aangeef moest ik ook even zoeken naar de code omdat ik inderdaad de UI gewend was. Maar de code is inderdaad eenvoudiger te vergelijken.
Ik zie veel eufy plugins welke zou ik nu moeten gebruiken? Ik heb degene gebruikt welke als geverifieerd staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
@chippie777 ik heb “homebridge-eufy-security v2.2.21” van https://github.com/homebridge-eufy-security/plugin/wiki

Verder nog in HomeKit op de deurbel camera klikken, dan Status en Notificaties en dan “Deurbel notificaties” aanzetten (voor zover deze nog niet aan stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Nu online
@Deshmir In HomeKit stond de deurbel notificatie aan. Ik heb nu de eufy plugin opnieuw in homebridge gezet en een apart account in Eufy aangemaakt welke ik alleen in HomeBridge gebruik. Ik krijg nu wel een melding via HomeKit alleen is deze wel wat langzamer dan de melding die ik krijg via de Eufy app (die ook niet al te snel is)
Als ik nu aanbel zie ik wel dit in de logs verschijnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
 [EufySecurity]  INFO    Looking for old cached accessories that seem to be outdated...
 [EufySecurity]  INFO    No outdated cached accessories found.
 [EufySecurity]  INFO    Homebase XXXXXXX station livestream (P2P session) for Deurbel has started.
 [EufySecurity]  INFO    Deurbel Stopped video stream.
 [EufySecurity]  INFO    Homebase XXXXXXX station livestream for Deurbel has stopped.
[Deurbel] The image snapshot handler for the given accessory is slow to respond! See https://homebridge.io/w/JtMGR for more info.
[Deurbel] The image snapshot handler for the given accessory is slow to respond! See https://homebridge.io/w/JtMGR for more info.
[EufySecurity]  ERROR   Deurbel No snapshot has been retrieved in time from eufy cloud.
[Deurbel] Snapshot request handler provided empty image buffer!
[EufySecurity]  ERROR   Deurbel No snapshot has been retrieved in time from eufy cloud.
[EufySecurity]  INFO    Homebase XXXXXX station livestream (P2P session) for Deurbel has started.
[EufySecurity]  INFO    Deurbel Stopped video stream.
[EufySecurity]  INFO    Homebase XXXXXX station livestream for Deurbel has stopped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@chippie777 Homekit meldingen zijn bij mij ook trager.

Wat is de datum die in Homekit staat op de thumbnail?
en welke rechten heeft je gast account?
In verband met de nieuwe security kan het zijn dat cloud storage niet meer aan staat, en dan moet je gast account meer rechten hebben (als ik het goed onthouden heb).
Snapshots worden dan lokaal aangemaakt, net als de opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:48
Dubbel post

[ Voor 88% gewijzigd door Mausssie op 02-11-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:48
chippie777 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:52:
@Deshmir Ik krijg nu wel een melding via HomeKit alleen is deze wel wat langzamer dan de melding die ik krijg via de Eufy app (die ook niet al te snel is)
Is het gelukt om de meldingen sneller door te krijgen of nog steeds trager dan de Eufy app?
En is het ook mogelijk om via Homebridge ook Homekit Secure Video te gebruiken voor de Eufy deurbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Nu online
Nee, via homebridge is het net iets trager dan via de eufy app. Maar gevoelsmatig scheelt het niet veel.
Secure video werkt niet voor de eufy deurbel via homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29
Werkt die eufy deurbel niet in scrypted? Heb daar mijn unifi deurbel in en streamt onder de 1 sec.
Pi3 is wat aan de krappe kant overigens daarvoor.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39
chippie777 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:25:
Nee, via homebridge is het net iets trager dan via de eufy app. Maar gevoelsmatig scheelt het niet veel.
Secure video werkt niet voor de eufy deurbel via homebridge.
Volgens Eufy help het als je TCP port 80, 443 and UDP port 65535 open zet naar de homebase.Ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen om dit te proberen.

Sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Zit al een tijdje te prutsen met het aankrijgen van de Toon plugin maar kom niet echt verder.

Heb een consumer-key weten te pakken, een plugin van Hommiepeter via Homebridge erop gezet en weet dat je nu de code moet aanpassen, met die key er in.

Echter lees ik her en der over codes en zie er meerdere voorbij komen.

"platform": "Toon",
"name": "<NAME>",
"apiToken": "123"
}

Zoals deze... maar is dit voldoende? en waar moet het precies in geplaatst worden? Als er eventuele duidelijke gebruiksaanwijzingen zijn lees ik deze ook graag om het zelf te kunnen doen, maar helaas kom ik hoe ik nu aan het klooien ben niet echt verder....

heb inmiddels de meeste errors er uit gekregen, maar kom niet verder met dit;

Error: Incorrect agreementIndex selected, is your config valid?
at ToonConnection.getAgreementData (/usr/local/lib/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonConnection.ts:132:15)
at processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:95:5)
at ToonConnection.initialize (/usr/local/lib/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonConnection.ts:34:26)

code:
1
2
3
4
5
6
{
    "platform": "Toon-Platform",
    "name": "knakker2",
    "apiToken": "https://api.toon.eu/toonapi-accesstoken?tenant_id=eneco&client_id=<keyhier>",
    "agreementIndex": 0
}

agreementindex zit fout, heb deze ergens anders op 0 gezien, zou niet weten of dit anders moet zijn, of dat deze uberhaupt nodig is. Error log laat zien van wel.. maar hoe verder. Hoe diep ik google, ik kan nergens een antwoord vinden...

Op een dev website staat wel
"Agreement Selection
The plugin automatically selects the first agreement in the list, however if agreement selection is necessary, add the following config parameter. "agreementIndex": <NUMBER>

The plugin automatically lists the available options in the Homebridge log."

Helaas geen available options in de log te vinden...

[ Voor 67% gewijzigd door knakker2 op 16-11-2023 08:49 ]

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Nu ik een aantal apparaten in Homekit had zitten (twee Apple TVs, een HomePod 1, een Eve voor temperatuur, een paar Hue lampen en een lichtstreep) realiseerde ik me dat de Nest Protect in de woonkamer nog steeds z'n eigen app nodig heeft. (En Google lijkt niet heel veel energie in de Protect te steken...) En ik heb die app wel, maar mijn vriendin niet, en die wil ook niet de enorme hoeveelheid apps voor alle "smart" apparaten in huis.

Dus toen kwam ik bij Homebridge uit, en dat kan ook nog eens heel makkelijk op mijn Synology :Y Waardoor ik plotseling een heleboel andere dingen ook in Home kan krijgen. (Ben nog aan het prutsen met de Roomba, de Midea ACs en dehumidifier, en de Samsung monitor.)

Ik gebruik voor de Nest Protect de homebridge-nest v4.6.9, en de cookie voor inloggen bij Nest met Google account krijg ik via de HOOBS Nest sidecar (Chrome plugin) wat net wat makkelijker is dan uit de console.

Dat werkt prima, alleen élke keer dat Homebridge herstart, moet ik nieuwe credentials aanleveren :/ Iemand een idee waar dat aan ligt? (Ik vermoedt een setting in mijn Google account?)

Bonusvraag: volgens Homebridge heeft de Nest een bewegingsmelder ("home occupied on"), die vervolgens door Apple gezien wordt als een schakelaar. Alleen hoort de draadloze Nest die helemaal niet te hebben, en hij doet volgens mij ook niets. Hoe krijg ik die weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
@PowerFlower
Even zoeken naar include / exclude in de manual.

Ik heb bijvoorbeeld alles excluded behalve dat wat ik wel wil. Jij zou dit dan andersom moeten doen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
"defaults": {
                "exclude": true
            },
            "devices": [
                {
                    "id": "0xb4e3f9fffeb6a16a",
                    "exclude": false
                },

Wat betreft de MideaAC, ik heb er 2 hangen en ben tot de conclusie gekomen dat die beter werken via HomeAssistant

[ Voor 12% gewijzigd door Deshmir op 24-11-2023 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Deshmir schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:17:
Wat betreft de MideaAC, ik heb er 2 hangen en ben tot de conclusie gekomen dat die beter werken via HomeAssistant
Ja, volgens Home is het nu 29C in mijn werkkamer, terwijl het 20C is. (Heel irritant overigens dat je niet duidelijk kunt zien waar Apple die temperatuur vandaan haalt. Zou ook de Homepod kunnen zijn, hoewel de 1st gen afaik geen temperatuursensor heeft.) Maar hij gaat uit met alle lampen en de muziek etc. als ik de werkkamer uit ga, en dat is het voornaamste.

Dat is ook het enige dat ik van mijn Samsung monitor wil, dat hij uit gaat met de rest van het spul. Maar die wordt nog niet gezien door Homekit terwijl hij wel in Homebridge werkt :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:35
PowerFlower schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:34:
[...]

Dat is ook het enige dat ik van mijn Samsung monitor wil, dat hij uit gaat met de rest van het spul. Maar die wordt nog niet gezien door Homekit terwijl hij wel in Homebridge werkt :S
Misschien wordt dit HomeKit accessory als een niet-officieel accessory type geëxposeerd aan HomeKit. De Apple Home app kan daar niet mee overweg; die ondersteunt gek genoeg niet de hele HomrKit spec 🤪

Gebruik Eve (gratis), Home+ of Controller. Dan kan je álles zien.

Je kan wel scenes en automations maken in een van die apps en dan kan je ook niet ondersteunde accessoires bedienen vanuit de Apple Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Wim Leers schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:47:
Misschien wordt dit HomeKit accessory als een niet-officieel accessory type geëxposeerd aan HomeKit. De Apple Home app kan daar niet mee overweg; die ondersteunt gek genoeg niet de hele HomrKit spec 🤪

Gebruik Eve (gratis), Home+ of Controller. Dan kan je álles zien.

Je kan wel scenes en automations maken in een van die apps en dan kan je ook niet ondersteunde accessoires bedienen vanuit de Apple Home app.
Goed punt. Ik had Eve al (want ik heb buiten een Eve temperatuursensor hangen) en die ziet de monitor wél. Maar kan 'm niet aan een scene toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Axel schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:49:
Wat zijn de voor- en nadelen van het op Docker te draaien eigenlijk? Ik hebt gewoon als package geïnstalleerd op mijn Synology omdat dat nu kan, en ik lui ben :P (En ik vooralsnog verder geen reden heb Docker te draaien -- en maar 2 GB geheugen heb.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
PowerFlower schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:59:
[...]

Wat zijn de voor- en nadelen van het op Docker te draaien eigenlijk? Ik hebt gewoon als package geïnstalleerd op mijn Synology omdat dat nu kan, en ik lui ben :P (En ik vooralsnog verder geen reden heb Docker te draaien -- en maar 2 GB geheugen heb.)
Bedankt! Ik wist niet dat er een syno package was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
PowerFlower schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:59:
[...]

Dat was ook tijd voor dat synology package er was. Docker heeft verder weinig voordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ah ok :)

Voor de volledigheid dan maar, gewoon https://synology.homebridge.io toevoegen onder "Package Sources" in de settings van Package Center ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
PowerFlower schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:26:
Ah ok :)

Voor de volledigheid dan maar, gewoon https://synology.homebridge.io toevoegen onder "Package Sources" in de settings van Package Center ;)
Haha, dat was geen moeilijke zoekopdracht hoor (Synology+homebridge+package). Maar toch bedankt!
Ik ga dit eens proberen. Zo’n complexe homebridge inrichting heb ik niet via mijn raspberry pi. Nu even kijken wat ik daar mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:35
PowerFlower schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 21:37:
[...]

Goed punt. Ik had Eve al (want ik heb buiten een Eve temperatuursensor hangen) en die ziet de monitor wél. Maar kan 'm niet aan een scene toevoegen ;)
Hoezo kan dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Omdat ik even overgeslagen had dat ik 'm handmatig als accessory in Home moest toevoegen... niet via QR of NFC/BT, maar "more options" en dan de pin uit de Homebridge console :) Nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik ben het even kwijt.
Ik krijg de melding dat de OS van de Pi geüpdatet moet worden omdat ik anders Node niet meer kan updaten.
Maar als ik naar Terminal ga kom ik natuurlijk in de directory van HomeBridge en niet in de Pi zelf.
Zou iemand me even in stapjes en Jip & Janneke taal uit willen leggen hoe dat moet?

En ik krijg nog een foutje niet opgelost. Ik moet een map aanpassen alvorens ik de plugin kan updaten.
Ook hier ben ik het kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMl7ck-lanYgShx_WPI-UhoQVPY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u7fCwEef1BqojV4ACAvcDhS7.png?f=fotoalbum_large

Eeuwige roem voor degene die me hiermee kan helpen!!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Serena op 27-11-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Serena Kan dat niet via onderstaande?
code:
1
sudo raspi-config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:12:
@Serena Kan dat niet via onderstaande?
code:
1
sudo raspi-config
Daar zegt ie dus dat het al de nieuwste versie is. Ik vraag me af of het iets anders moet zijn nu dan Buster.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imXSYezn7oJE0c5b_PMsWolIbdo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BRjmb9mc5rNrOCTDrX2OnyPQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Serena Niet echt Jip en Janneke, maar jouw issue kan kennelijk wel opgelost worden.
https://github.com/OpenWo...idge-switchbot/issues/450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Serena schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:17:
[...]

Daar zegt ie dus dat het al de nieuwste versie is. Ik vraag me af of het iets anders moet zijn nu dan Buster.
Buster is de codenaam van Debian 10, blijkbaar is de laatste versie van raspbian v11 (bullseye).
The latest version of the Raspbian OS is version 11, codenamed 'Bullseye', which was released in 20221. The previous version was Raspbian Buster, based on Debian Buster, which was last updated on the 11th of January, 20212.
Gezien het Debian is:
code:
1
sudo apt update && sudo apt full-upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Domino schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:47:
[...]

Buster is de codenaam van Debian 10, blijkbaar is de laatste versie van raspbian v11 (bullseye).

[...]

Gezien het Debian is:
code:
1
sudo apt update && sudo apt full-upgrade
Maar daar moet er toch eerst iets staan van pi@pi of zoiets? Nu staat er pi@homebridge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drP8oc-XsmcSTKJ1iQEKYkelYK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BswETnsw46t50NJRTiUGUljN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ja, even met ssh direct op de pi connecten, Dit lijkt me de homebridge docker cli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Domino schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:53:
Ja, even met ssh direct op de pi connecten, Dit lijkt me de homebridge docker cli
Ik heb ietsje meer hulp nodig. Ik heb jouw update codes ingegeven. Heeft heel lang gelopen, van alles geïnstalleerd, maar de melding over de update blijft bestaan. Is dus niet naar Bullseye gegaan.

Nogmaals, ik denk dat het niet onder pi@homebridge moet, maar onder iets anders. Maar ik weet dus niet hoe ik een 'stapje hoger' kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Update naar Bullseye is gelukt. Ook Node geupdatet. En toch blijf ik die melding houden. Ik heb nu toch het nieuwste van het nieuwste?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6QTwqVIsbPYcSSyGm5CnGu8GSE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IqeWtZCnMAxhPOlMAI8xAhwO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQ5NAQCbX4fKP0V_5VX971GgcgE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HyrRUUtu8bNvoS45P3SBD6o5.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Ik zie dat node.js 20.10.0 de meest recente versie is: https://nodejs.org/en/download

Geen idee waar die melding vandaan komt, kan er ook niks op vinden met een snelle google search. Lijkt me meer een administratieve melding dat node.js in de nabije toekomst een nieuwere versie os nodig heeft.

Wat staat er als je op meer info klikt?

[ Voor 85% gewijzigd door Domino op 28-11-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Domino schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:49:
Ik zie dat node.js 20.10.0 de meest recente versie is: https://nodejs.org/en/download

Geen idee waar die melding vandaan komt, kan er ook niks op vinden met een snelle google search. Lijkt me meer een administratieve melding dat node.js in de nabije toekomst een nieuwere versie os nodig heeft.

Wat staat er als je op meer info klikt?
Dat is een link naar deze pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:28:
@Serena Niet echt Jip en Janneke, maar jouw issue kan kennelijk wel opgelost worden.
https://github.com/OpenWo...idge-switchbot/issues/450
Ik snap niet goed wat ik dan nu waar in moet tikken. Dus ik heb een beetje extra hulp nodig.
Kan ook niet de plugin verwijderen, want dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeJ
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-08-2024
Goedemorgen,

Sinds een aantal dagen ook aan de slag met Homebridge (op Synology NAS). Ik ben niet zo technisch onderlegd maar het is me gelukt om een aantal apparaten in huis te koppelen (TV, Eufy camera's, Thermostaat).

Het enige wat ik nog zou willen koppelen is mijn DRU Gashaard met Wifi module (Honeywell Communicatiemodule Voor Wifi En Modbus (BRDG-03EM01)). Gashaard is uit 2020, bediend met de Drufire app). Heeft hier iemand al ervaring mee? Ik heb een bericht uit 2018 gevonden maar kom hier niet verder mee.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:09
Hoi all,

Al 2,5 jaar draait er hier zonder enig probleem Homebridge op een RPi. Echt top en superstabiel!

Nu heb ik een aantal whitelabel Tuya producten in huis gehaald:

- 1 ledstrip dimbaar, alleen wit - via Tuya app
- 1 infrarood paneel van de Hornbach voor kantoor - via Eurom Smart app
- 1 thermostaat van badkamer vvw - via Warmme app

Uiteindelijk zijn het dus gewoon allemaal Tuya devices. Nu heb ik uiteraard gegoogled en ik zie daar een officiële Tuya Homebridge plugin. Maar die is onvindbaar!

Als ik Tuya zoek, zie ik wel heel veel plugins van allerlei developers.

Wie weet of heeft ervaring met een goeie Tuya plugin? Mogen er natuurlijk ook twee zijn, voor verlichting en een voor verwarming.

Bedankt alvast!

———
Ik zie dat tuya weldegelijk nog de documentatie online heeft staan: https://developer.tuya.co...-1-Install%20the%20plugin

Ik ga die stappen maar eens eerst volgen!

[ Voor 13% gewijzigd door t14wo op 26-01-2024 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyClioRS
  • Laatst online: 04-11-2024
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op het gebied van Homebridge etc. Ik heb wel wat basis kennis van computers etc.

Korte uitleg; ik krijg bijna de sleutel van onze nieuwbouwwoning en wil deze direct voorzien van smart functies.

Ik heb al diverse apparaten die ik via HomeKit kan connecten (Apple TV, Nuki, Aqara deurbel, Aqara gordijn opener, Hue lampen etc.)

Ik heb ook 2 Hikvision (DS-2CD2387G2-LU) camera's met een Hikvision (DS-7604NXI-K1/4P) NVR recorder, welke het pad en achtertuin in de gaten houden.

Deze zou ik graag willen toevoegen aan HomeKit. Ik heb hiervoor een Raspberry Pi 5 besteld. Hierop zou ik dan Homebridge moeten installeren, en dan een plugin voor de HikVision als ik het goed begrijp?

Hoe koppel ik de NVR recorder aan de Raspberry of gaat dit middels een IP adres oid?

Weet iemand welke plugin ik het 'beste' kan gebruiken? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten of nog nodig heb (een hub?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramdf
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 02-04-2024
Hi T14wo,

Heb jij de tuya thermostaat wekend gekregen in homekit middels homebridge?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18
Wie kan mij op weg helpen, bezig met het opbouwen van een config.schema.json voor een plugin, Heb ruzie met arrayIndiceis. Zie code hieronder

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
{
    "pluginAlias": "eNetPlatform",
    "pluginType": "platform",
    "singular": true,
    "headerDisplay": "plugin to connect to your Gira/Jung - Enet IP Gateway",
    "footerDisplay": "@Bas Maaks",
    "schema": {
        "type": "object",
        "additionalProperties": false,
        "properties": {
            "name": {
                "description": "Plugin name",
                "type": "string",
                "required": true,
                "default": "homebridge-2-enet"
            },
            "autodiscover": {
                "title": "Autodiscover gateways",
                "description": "Autodiscover is optional. If set to false, no broadcast discovery takes place, all gateways need to have the host property set. Default is to autodiscover gateways using broadcasts.",
                "enum": [
                    "true",
                    "false"
                ]
            },
            "gateways": {
                "type": "array",
                "items": {
                    "title": "Gateway",
                            "title": "Name for the gateway",
                            "description": "Identify gateway by its name. You can set this name with the Jung/Gira eNet app. Factory default is Mobile Gate.",
                            "required": true
                        },
                        "mac": {
                            "title": "mac adres gateway",
                            "description": "You can specify the mac-address of the gateway, e.g. by running sampe-discovery.js from the homebridge-enet package.",
                        },
                        "host": {
                            "title": "Hostname from the gateway",
                            "format": "hostname",
                            "description": "If you provide a hostname or ip address that is the identification for the gateway.",
                        },
                        "accessories": {
                            "title": "Channels",
                            "type": "array",
                            "items": {
                                "title": "Channel",
                                    "channel": {
                                        "title": "The eNet channel assigned to the accessory.",
                                        "type": "number",
                                    },
                                        "title": "The HomeKit name of the accessory.",
                                    },
                                    "type": {
                                        "title": "Type of accessory.",
                                            "Light",
                                            "Switch",
                                            "Shutter"
                                        ]
                                    },
                                    "dimmable": {
                                        "title": "Dimmable, only for light.",
                                        "description":"Optional only for Light accessories.",
                                            "true",
                                            "false"
                                        ],
                                        "condition": {
                                        "functionBody": "return (model .gateways[arrayIndices].accessories[arrayIndices].type) === 'Light';"
                                    }
                                    },
                                    "duration": {
                                        "title": "Duration, only for light and switches accessories.",
                                        "description": "Optional When the accessory is switched on, it will be automatically switched off after duration seconds. Only for Switch and Light accessories.",
                                        "type": "string"
                                    }
                                }
                            }
                        }
                    }
                }
            }
        }
    }
}

op één of andere manier krijg ik de functionbody niet goed, Kan iemand mij op weg helpen ?

Console Guy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Iemand ervaring met http-switch of Http Lightbulb
https://github.com/Supere...-http-lightbulb#urlobject

Ik heb zo'n ledlamp die ik graag wil kunnen bedienen via Homebridge., met Wireshark commando kunnen afluisteren. Dat is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
POST /json/state HTTP/1.1
Host: 192.168.0.86
Content-Type: application/json; charset=UTF-8
Origin: http://192.168.0.86
Accept-Encoding: gzip, deflate
Connection: keep-alive
Accept: */*
User-Agent: Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_7) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/17.6 Safari/605.1.15
Referer: http://192.168.0.86/
Content-Length: 21
Accept-Language: nl-NL,nl;q=0.9

{"[b]on":false,[/b]"v":true}

Las ergens dat het met curl moet kunnen, dus omgezet naar curl commando:
code:
1
curl --header "Content-Type: application/json; charset=UTF-8" --header "Connection: keep-alive" --data-binary "{"on":true,"v":true}" http://192.168.0.86/json/state

Toegevoegd aan Homebridge http switch:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
{
    "accessory": "HTTP-SWITCH",
    "name": "Hypercube",
    "switchType": "toggle",
    "onUrl": {
        "url": "http://192.168.0.86/json/state",
        "method": "PUT",
        "body": "{ \"on\": True,\"v\":true}"
    },
    "offUrl": {
        "method": "PUT",
        "body": "{ \"on\": False,\"v\":true}"
    },
    "statusUrl": {
        "url": "http://192.168.0.86/json/state"
    },
    "statusPattern": "{ \"on\": true\n }"
}

Maar nog geen succes (error 400)
[7/24/2024, 1:59:48 PM] [Hypercube] Error occurred setting state of switch: HTTP request returned with error code 400

Iemand een idee?

edit: nog een half uur klooien, dit was 'm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
{
    "accessory": "HTTP-SWITCH",
    "name": "Hypercube",
    "switchType": "stateful",
    "pullInterval": "5000",
    "debug": "true",
    "onUrl": {
        "method": "POST",
        "body": "{on:true}"
    },
    "offUrl": {
        "method": "POST",
        "body": "{on:false}"
    },
    "statusUrl": {
        "url": "http://192.168.0.86/json/state"
    },
    "statusPattern": "\"on\":true"
}

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 24-07-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-04 16:59
Ik draai al jaren Homebridge icm een plugin genaamd "homebridge-gsh" om Domoticz te kunnen bedienen middels Google Assistent op mijn Sonos speakers. Dat werkte voorheen prima, echter sinds een week of zo wanneer ik vraag "Hey Google, doe de lampen in de woonkamer aan" wordt ook de TV aan gezet, dit terwijl Homebridge dat als switch en alle andere als lampen ziet. Als ik zeg "doe alle lampen uit" worden ook alle virtuele switches uit gezet, wat erg onhandig is. De plugin is sinds begin van de maand gearchiveerd op Github, daar zullen dus geen updates meer van komen. Het project is van origine uiteraard gericht op Apple/Siri, maar zoals gezegd heeft het altijd prima gewerkt. Ook is er recentelijk niks aan de plugin geupdate. Kan uiteraard zijn dat Google iets heeft bijgewerkt waardoor de plugin niet meer werkt, maar vind geen informatie over het geheel.

Iemand een idee hoe dit te troubleshooten? Wellicht zijn er alternatieven?

• meesje
Verdorie zeg. Ben ik na een jaar weer klant bij Ziggo, werkt de eosstb (Ziggo Next) plug-in niet meer. Jammer. De ontwikkelaar krijgt het niet voor elkaar om dit werkend te krijgen. Hij heeft daar de specialistische expertise niet voor. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Meer gebruikers last van een niet werkende Somfi local API?

https://github.com/home-assistant/core/issues/136714

https://github.com/Somfy-...Developer-Mode/issues/161

[ Voor 59% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-01-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Ze hebben onlangs via update Local api ondersteuning uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Heeft iemand de nieuwe Roomba plugin al werkend? Ik snap niet helemaal wat ik verkeerd doe…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Serena schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:46:
Heeft iemand de nieuwe Roomba plugin al werkend? Ik snap niet helemaal wat ik verkeerd doe…
Gelukt…. Niets anders gedaan, maar ineens werkt het.

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste