@Stuij91 thnx voor de reply. Ik ga eens kijken of zoiets voor mij te doen is. Eigenlijk heb ik op dit moment nog maar een ding dat niet in HomeKit werkt en dat is mijn Eufy deurbel. Eens kijken of dat alle "moeite" waard is. Maar als ik met zo'n sticky van verschillende hubs kan afkomen is dat ook wat waard.
Ik heb de Eufy deurbel middels HB draaiende in HK, works like a charm. Sinds de laatste update zelfs ook 2 two audio via HK. Die stick zorgt voor een lokaal Zigbee netwerk, waarmee je o.a. Aqara producten ook in HK krijgt zonder tussenkomst van Chinese hubschippie777 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:55:
@Stuij91 thnx voor de reply. Ik ga eens kijken of zoiets voor mij te doen is. Eigenlijk heb ik op dit moment nog maar een ding dat niet in HomeKit werkt en dat is mijn Eufy deurbel. Eens kijken of dat alle "moeite" waard is. Maar als ik met zo'n sticky van verschillende hubs kan afkomen is dat ook wat waard.
Rasberry is natuurlijk goedkoper dan een nieuwe NAS, maar ik zou graag minder apparaten willen. Dan lijkt het mij het mooist als Homebridge werkt vanuit een NAS. Maar ja dat is natuurlijk prijziger dan een Rasberry. Keuzes, keuzes.
Heb je daarbij ook toegang tot realtime verbruik?Jean-Paul Bidet schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:07:
Ik heb sinds dit weekend de Niko Homebridge plug in Nhc2 van Ruben Callewaert draaien (via mijn Synology NAS) en ondanks mijn zeer beperkte kennis is het me gelukt om al mijn Niko apparaten (alle lichten in huis en een zestal stopcontacten) toe te voegen aan mijn Apple woning en het draait (vooralsnog) als een zonnetje! Leuk om nu scenario's te maken via Apple Home waarin mijn Niko apparaten nu moeiteloos samenwerken met andere apparaten zoals van Xiaomi of Hue.
Draai trouwens via de nieuwste versie van Apple home, dus inclusief de 16.2 Home update die je handmatig moet installeren.
De API docs op https://www.niko.eu/en/ou...home-automation/hobby-api zijn niet publiekelijk toegankelijk.
De Homebridge plugins doet alleszins enkel on/off status in de code: https://github.com/homebr...src/nhc2-platform.ts#L191
Ik heb real time verbruik nog niet gecheckt, iets wat idd wel kan via het Niko eco systeem (zelfs van mijn zonnepanelen). Ik heb alleen aan / uit zetten nog gecheckt en dat werkt.
Verder is de API idd niet publiekelijk toegangkelijk, maar toegang verkrijgen is een koud kunstje, je hoeft alleen in de loggen op je webomgeving, klikken op de automation hobby van Niko en de vraag beantwoorden welk getal het antwoord is op alle vragen
.
Verder is de API idd niet publiekelijk toegangkelijk, maar toegang verkrijgen is een koud kunstje, je hoeft alleen in de loggen op je webomgeving, klikken op de automation hobby van Niko en de vraag beantwoorden welk getal het antwoord is op alle vragen

Maar ik heb nog helemaal geen Niko-installatie … 😅Jean-Paul Bidet schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:12:
Ik heb real time verbruik nog niet gecheckt, iets wat idd wel kan via het Niko eco systeem (zelfs van mijn zonnepanelen). Ik heb alleen aan / uit zetten nog gecheckt en dat werkt.
Verder is de API idd niet publiekelijk toegangkelijk, maar toegang verkrijgen is een koud kunstje, je hoeft alleen in de loggen op je webomgeving, klikken op de automation hobby van Niko en de vraag beantwoorden welk getal het antwoord is op alle vragen.
Verbruik beschikbaar via API aan voldoende hoge frequentie is net een voorwaarde voor mij om me hierin in te kopen🤓
De afgelopen weken flink bezig geweest om al m'n "smart" apparaten in Apple Home te krijgen.
Voor HomeWizard Energy Sockets heb ik zelf een plugin gemaakt, die wellicht interessant is voor anderen hier:
https://github.com/jvande...-homewizard-energy-socket
Je kan dan nu dus niet alleen je Energy Sockets aan/uit zetten en meenemen in je automations, maar je kan in de plugin config ook aangeven of OutletInUse naar "Yes" moet springen als je een bepaalde power consumption waarde over gaat, waardoor ie dus terug naar "No" springt als hij onder die waarde duikt (voor je ingestelde aantal seconden). Hier kan je dus ook weer automations op triggeren, bijv. audio afspelen als je Wasmachine klaar is
Have fun
Voor HomeWizard Energy Sockets heb ik zelf een plugin gemaakt, die wellicht interessant is voor anderen hier:
https://github.com/jvande...-homewizard-energy-socket
Je kan dan nu dus niet alleen je Energy Sockets aan/uit zetten en meenemen in je automations, maar je kan in de plugin config ook aangeven of OutletInUse naar "Yes" moet springen als je een bepaalde power consumption waarde over gaat, waardoor ie dus terug naar "No" springt als hij onder die waarde duikt (voor je ingestelde aantal seconden). Hier kan je dus ook weer automations op triggeren, bijv. audio afspelen als je Wasmachine klaar is

Have fun

GitHub: Homebridge plugin for HomeWizard Energy Socket & HomeWizard Energy API
Hebben jullie ook met de Eufy plugin dat het de Dual Pro bel binnen een week leeg trekt?
Vannacht eens zonder lader geprobeerd, 31% weg.
Ik heb de Ring transformator bekabeld aangesloten, maar zelfs dan.
Vandaag een andere transformator besteld, hopen dat dit het oplost.
Vannacht eens zonder lader geprobeerd, 31% weg.
Ik heb de Ring transformator bekabeld aangesloten, maar zelfs dan.
Vandaag een andere transformator besteld, hopen dat dit het oplost.
[Voor 15% gewijzigd door Serena op 22-12-2022 06:56]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Zijn er mensen die Homebridge via Docker draaien? Ik gebruik de repo van Oznu. Deze wordt best regelmatig geupdate, laatste nieuwe versie is van 14 november. Die versie haalt mijn Docker ook binnen, ik gebruik daarvoor de Docker tag oznu/homebridge:latest.
Maar als ik dan in Homebridge UI kijk, dan zegt ie dat er een update beschikbaar is. Die image bevat blijkbaar 1.5.0 van Homebridge terwijl inmiddels 1.6.0 beschikbaar is. Doe ik nu iets verkeerd of bevat het image gewoon een verouderde Homebridge?
Maar als ik dan in Homebridge UI kijk, dan zegt ie dat er een update beschikbaar is. Die image bevat blijkbaar 1.5.0 van Homebridge terwijl inmiddels 1.6.0 beschikbaar is. Doe ik nu iets verkeerd of bevat het image gewoon een verouderde Homebridge?
Hier Homebridge via Docker op m’n raspberry pi. Heeft 1.6.0 draaiend, via diezelfde image.
Wat doe je precies?
Misschien doe je een docker pull in de verkeerde dir?
Wat doe je precies?
Misschien doe je een docker pull in de verkeerde dir?
[Voor 19% gewijzigd door JorzoR op 22-12-2022 18:53]
@JorzoR Ik geef de volgende commando's om de nieuwste Homebridge binnen te halen en te starten:
code:
1
2
3
| docker container rm homebridge docker system prune -af docker run -d --name=homebridge --restart=unless-stopped --log-opt max-size=50m oznu/homebridge:latest |
Ik heb geen ervaring met Docker, maar kun je dan niet via de Homebridge UI de update van homebridge uitvoeren?
In theorie zou dat wel kunnen, maar dan schrijft hij de nieuwe versie naar de Docker container. Die wordt dan heel snel groter, want Docker bewaart ook de oude bestanden. Dat is niet de bedoeling, het hele idee van Docker is juist dat je software en instellingen los van elkaar opslaat. Dus als je een nieuwe versie van je software wilt gebruiken, dan moet je een nieuw image pullen en niet je bestaande image aanpassen. Anders had je netzogoed geen Docker kunnen gebruiken.meesje schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:26:
Ik heb geen ervaring met Docker, maar kun je dan niet via de Homebridge UI de update van homebridge uitvoeren?
Even nieuwe container opbouwen. Laatste image ophalen uit Docker repo en dan bouwen met die laatste image. Draai HB ook in Docker en heb gewoon 1.6.0PhilipsFan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:11:
Zijn er mensen die Homebridge via Docker draaien? Ik gebruik de repo van Oznu. Deze wordt best regelmatig geupdate, laatste nieuwe versie is van 14 november. Die versie haalt mijn Docker ook binnen, ik gebruik daarvoor de Docker tag oznu/homebridge:latest.
Neemt niet weg dat het best zou kunnen dat je alsnog in UI van 1.5 naar 1.6 update hoor. Volgens mij ook gedaan.
Even ter check of je gewone image hebt, welke nodeJS versie zit je HB?
[Voor 9% gewijzigd door Stuij91 op 22-12-2022 21:06]
NodeJS zit op v18.12.1.Stuij91 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:03:
[...]
Even nieuwe container opbouwen. Laatste image ophalen uit Docker repo en dan bouwen met die laatste image. Draai HB ook in Docker en heb gewoon 1.6.0
Neemt niet weg dat het best zou kunnen dat je alsnog in UI van 1.5 naar 1.6 update hoor. Volgens mij ook gedaan.
Even ter check of je gewone image hebt, welke nodeJS versie zit je HB?
Op dit moment heb ik mijn Ring deurbel gekoppeld middels homebridge aan HomeKit. Deze plugin werkt naar behoren: de HomePod Mini werkt als gong en wanneer de ATV aan wordt er rechtsboven een snapshot getoond.
Het enige gemis is de ondersteuning voor HomeKit Secure Video. Hiervoor wil ik een keer aan de slag met scrypted. Ik heb al wat tutorials gelezen en gezien. Het enige waar ik niet achter kom, is of scrypted ook de functie van HomePod mini als gong en het tonen van een snapshot (atv) ondersteunt. Ik heb zo’n idee dat scrypted puur voor de camera ingezet kan worden en niet voor de deurbel functionaliteit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het enige gemis is de ondersteuning voor HomeKit Secure Video. Hiervoor wil ik een keer aan de slag met scrypted. Ik heb al wat tutorials gelezen en gezien. Het enige waar ik niet achter kom, is of scrypted ook de functie van HomePod mini als gong en het tonen van een snapshot (atv) ondersteunt. Ik heb zo’n idee dat scrypted puur voor de camera ingezet kan worden en niet voor de deurbel functionaliteit.
Niet helemaal ervaring met exact jouw setup, maar wel Scrypted hier draaien met een Unifi G4 Doorbell. Ik kan voor deze deurbel een switch exposen in Home waar ik dus iets op kan triggeren, bijv een geluid afspelen. In jouw geval je Homepod.meesje schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:27:
Ik heb zo’n idee dat scrypted puur voor de camera ingezet kan worden en niet voor de deurbel functionaliteit.
Ik gebruik het zelf niet, maar wellicht heeft Scrypted dezelfde functionaliteit voor de Ring deurbel
Dit is voor de Unifi G4 Doorbell:
En via de Home app krijg ik snapshots in de notificaties te zien van wie er voor de deur staat, als je dat bedoelt.
[Voor 8% gewijzigd door JorzoR op 28-12-2022 16:09]
Dank voor je reactie. De notificaties met snapshot is volgens mij standaard gedrag van een camera binnen HomeKit (wanneer beweging gedetecteerd). De extra button in HomeKit is wel handig. Dat heeft de homebridge-ring plugin ook. Je kunt dan bv een automation inregelen dat lamp in de gang aan wanneer op knop gedrukt en het is donker.JorzoR schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:01:
[...]
Niet helemaal ervaring met exact jouw setup, maar wel Scrypted hier draaien met een Unifi G4 Doorbell. Ik kan voor deze deurbel een switch exposen in Home waar ik dus iets op kan triggeren, bijv een geluid afspelen. In jouw geval je Homepod.
Ik gebruik het zelf niet, maar wellicht heeft Scrypted dezelfde functionaliteit voor de Ring deurbel
Dit is voor de Unifi G4 Doorbell:
[Afbeelding]
En via de Home app krijg ik snapshots in de notificaties te zien van wie er voor de deur staat, als je dat bedoelt.
Ik ben erg benieuwd naar het standaard gedrag van een deurbel via scrypted: HomePod out of the box als gong + snapshot op scherm tv wanneer je kijkt via de ATV. Ik zal mijn vraag later ook eens via het HomeKit topic stellen en/of op Reddit een bericht plaatsen. Het zou mooi zijn als deze functies werken. Dan hoef ik over een paar maanden mijn Ring abonnement niet te verlengen.
"Out of the box" weten Homekit en Scrypted natuurlijk niet dat je Ring Deurbel iets moet afspelen via je Homepod, dus dat zal je in moeten stellen
Out of the box krijg je dus video en notificaties via de home app.
Verder, over Apple TV. Ik heb er zelf ook een, maar die functionaliteit waar jij het over hebt nooit uitgeprobeerd. Als ik zo wat op zoek, dan zou dat moeten werken: https://homekitnews.com/2...cations-to-your-apple-tv/
Enige wat ik ooit heb uitgeprobeerd is het tonen van de video op de Apple TV, en dat werkte.
Voor zover de Apple TV het ziet, is het gewoon een video deurbel in HomeKit, dus dan zou je al die functionaliteit moeten hebben. Idem voor je HomePod.

Verder, over Apple TV. Ik heb er zelf ook een, maar die functionaliteit waar jij het over hebt nooit uitgeprobeerd. Als ik zo wat op zoek, dan zou dat moeten werken: https://homekitnews.com/2...cations-to-your-apple-tv/
Enige wat ik ooit heb uitgeprobeerd is het tonen van de video op de Apple TV, en dat werkte.
Voor zover de Apple TV het ziet, is het gewoon een video deurbel in HomeKit, dus dan zou je al die functionaliteit moeten hebben. Idem voor je HomePod.
[Voor 9% gewijzigd door JorzoR op 28-12-2022 16:50]
Net even gekeken en onderstaande video gevonden. Bij 12:48 zie je de instellingen voor de doorbell notificaties en ook de chime functie. Dit ziet er dus goed uit.JorzoR schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:34:
"Out of the box" weten Homekit en Scrypted natuurlijk niet dat je Ring Deurbel iets moet afspelen via je Homepod, dus dat zal je in moeten stellen![]()
Voor zover de Apple TV het ziet, is het gewoon een video deurbel in HomeKit, dus dan zou je al die functionaliteit moeten hebben.
Nice, ja blijkbaar zie je die optie met een HomePod in je netwerk. Ik heb de optie hier niet, omdat ik geen HomePod in m'n netwerk hebmeesje schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:50:
[...]
Net even gekeken en onderstaande video gevonden. Bij 12:48 zie je de instellingen voor de doorbell notificaties en ook de chime functie. Dit ziet er dus goed uit.
[YouTube: Get your Ring Doorbell Connected to HomeKit using Scrypted (Including HomeKit Secure Video Support)]

Goeie versie inderdaad, deze ondersteund ook Niko Rolluiken, terwijl de originele NHC2 van wvanvlaenderen geen rolluiken kon aansturen.Jean-Paul Bidet schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:07:
Ik heb sinds dit weekend de Niko Homebridge plug in Nhc2 van Ruben Callewaert draaien (via mijn Synology NAS) en ondanks mijn zeer beperkte kennis is het me gelukt om al mijn Niko apparaten (alle lichten in huis en een zestal stopcontacten) toe te voegen aan mijn Apple woning en het draait (vooralsnog) als een zonnetje! Leuk om nu scenario's te maken via Apple Home waarin mijn Niko apparaten nu moeiteloos samenwerken met andere apparaten zoals van Xiaomi of Hue.
Draai trouwens via de nieuwste versie van Apple home, dus inclusief de 16.2 Home update die je handmatig moet installeren.
Het real-time verbruik is zichtbaar in Niko Home Control - Energie, maar wordt door de HomeBridge plugin van rubencallewaert niet doorgegeven aan Apple Home.Wim Leers schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:17:
[...]
Maar ik heb nog helemaal geen Niko-installatie … 😅
Verbruik beschikbaar via API aan voldoende hoge frequentie is net een voorwaarde voor mij om me hierin in te kopen🤓
Ofwel is dat omdat Niko real time verbruik niet doorgeeft, ofwel omdat de HomeBridge plugin hiervoor niet geconfigureerd is.
Als je de Zigbee versie had gehad wel, deze niet.wimbre schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:05:
Ik heb een nieuwe keuken gekocht waarin een Dekker Lanesto Pescara set 6 t.b.v Control unit (zie hieronder) is geïnstalleerd.
[Afbeelding]
Is er een mogelijkheid om deze via Homebridge/HomeKit te bedienen?
Op het moment zijn er veel video deurbellen in de aanbieding. Dus tijd om er een te halen!
Ik wil graag homebridge (of Scrypted, mij om het even) gaan gebruiken om de bel aan HomeKit toe te voegen. Het liefst met secure video natuurlijk.
Op het moment draait Scrypted op een oude macbook pro uit 2010 (ja, niet vlot genoeg voor secure video, klopt). Later wil ik mijn pc in een always on low power mode configureren icm een Linux distro of ergens een goedkoop apparaatje scoren.
Goed, de deurbel. Wat is er veel keuze! Ik twijfel op het moment tussen de Nest, de Eufy 2K wireless, de Eufy 2k dual en de Ring Video deurbel 3 (de 4 voegt echt amper wat toe zover ik zie). Het lijkt me prettig om wel beelden op te kunnen slaan, het liefst zonder abonnement natuurlijk.
Ik woon in nieuwbouw, met de deurbel op max 3 meter van de router (fritzbox 5530) af. Moet wel zeggen dat iets in de meterkast giga interfereert met de router, want in de woonkamer, 4 meter verder, is amper signaal, waarschijnlijk omdat de router direct naast de schakelaars hangt. Ik kan daarin wat wijzigen.
Voor mij is het belangrijk dat ik zo min mogelijk latency ga hebben. Ik hoor horrorverhalen over sowel de ring als de eufy dat het soms 5 tot 6 seconden duurt voordat er uberhaupt een notificatie komt en het nog langer duurt voor er een beeldconnectie is. Die wil ik dus zo kort mogelijk hebben. Ik ben van plan de bel ook bedraad aan te sluiten op onze mechanische gong.
Lichte voorkeur naar Eufy, omdat de homebase beelden opslaat zonder extra kosten. Ik twijfel sel over de 2,4ghz verbinding. In mijn ervaring is die altijd 100 keer slechter dan 5ghz, zelfs als de 5 een minder signaal heeft. Daarom ook een voorkeur richting de ring 3, omdat die op 5ghz kan fungeren.
De ring 4 met preroll klinkt leuk, maar volgens mij heb je daar geen zak aan zonder een abonnement.
Goed, lang verhaal kort; wat zijn jullie ervaringen?
Concrete usecase voor mij: werken op studiekamer, ipad ernaast. Bij aanbellen zsm beeldverbinding.
Ik wil graag homebridge (of Scrypted, mij om het even) gaan gebruiken om de bel aan HomeKit toe te voegen. Het liefst met secure video natuurlijk.
Op het moment draait Scrypted op een oude macbook pro uit 2010 (ja, niet vlot genoeg voor secure video, klopt). Later wil ik mijn pc in een always on low power mode configureren icm een Linux distro of ergens een goedkoop apparaatje scoren.
Goed, de deurbel. Wat is er veel keuze! Ik twijfel op het moment tussen de Nest, de Eufy 2K wireless, de Eufy 2k dual en de Ring Video deurbel 3 (de 4 voegt echt amper wat toe zover ik zie). Het lijkt me prettig om wel beelden op te kunnen slaan, het liefst zonder abonnement natuurlijk.
Ik woon in nieuwbouw, met de deurbel op max 3 meter van de router (fritzbox 5530) af. Moet wel zeggen dat iets in de meterkast giga interfereert met de router, want in de woonkamer, 4 meter verder, is amper signaal, waarschijnlijk omdat de router direct naast de schakelaars hangt. Ik kan daarin wat wijzigen.
Voor mij is het belangrijk dat ik zo min mogelijk latency ga hebben. Ik hoor horrorverhalen over sowel de ring als de eufy dat het soms 5 tot 6 seconden duurt voordat er uberhaupt een notificatie komt en het nog langer duurt voor er een beeldconnectie is. Die wil ik dus zo kort mogelijk hebben. Ik ben van plan de bel ook bedraad aan te sluiten op onze mechanische gong.
Lichte voorkeur naar Eufy, omdat de homebase beelden opslaat zonder extra kosten. Ik twijfel sel over de 2,4ghz verbinding. In mijn ervaring is die altijd 100 keer slechter dan 5ghz, zelfs als de 5 een minder signaal heeft. Daarom ook een voorkeur richting de ring 3, omdat die op 5ghz kan fungeren.
De ring 4 met preroll klinkt leuk, maar volgens mij heb je daar geen zak aan zonder een abonnement.
Concrete usecase voor mij: werken op studiekamer, ipad ernaast. Bij aanbellen zsm beeldverbinding.
Ik heb zelf afgelopen weekend de Reolink Video Doorbell (pre-order) besteld. Hij is er in twee versies, namelijk de WiFi en POE variant.Eduardboon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:33:
Op het moment zijn er veel video deurbellen in de aanbieding. Dus tijd om er een te halen!
Tweaker reviews hier te vinden.
Interessante optie! Alleen PoE is hier wat lastig te realiseren. Woon in een huurhuis en de deurbelbedrading is gigantisch sneaky weggewerkt richting de meterkast. Eigenlijk niet te doen zonder een heleboel elektra uit de meterkast te slopen.MartLeFunk schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:50:
[...]
Ik heb zelf afgelopen weekend de Reolink Video Doorbell (pre-order) besteld. Hij is er in twee versies, namelijk de WiFi en POE variant.
Tweaker reviews hier te vinden.
Maar de wifi optie ziet er best interessant uit! Mooie prijs ook. Helaas trekt mijn transformator hem niet, ik zit op 8v en 1a en ook hier mag ik niet aankomen hier in huis

[Voor 10% gewijzigd door Eduardboon op 07-02-2023 13:55]
Hier Scrypted op een Raspberry Pi 4B 8GB draaien, 3 camera’s, waaronder een Unifi G4 Doorbell. Ook Homebridge op dezelfde Raspberry Pi voor wat andere plugins, maar niet voor video. Apple TV 4K als de Home Hub voor HomeKit. Werkt als een zonnetje. De Pi trekt het makkelijk. Technisch weet ik niet hoe het exact in elkaar zit, maar volgens mij doet de Home Hub ook nog het een en ander qua processing. Dus kan ook zijn dat deze combi gewoon goed werkt.Eduardboon schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:33:
Ik heb wel een aparte access point naast de deur voor Wifi apparaten in de meterkast en dus ook de deurbel. Dat is wel aan te raden qua stabiliteit. De Apple TV en Raspberry Pi wel via een ethernet kabel aangesloten, om zo stabiel mogelijk te zijn.
Probeer via Homebridge een Toon thermostaat te laten werken. op dit moment gebruik ik de Homebridge plugin met de api key zie ik in mijn apple homekit de temperatuur en kan ik die instellen.
Nu wil ook de rook detectors en slimme stekkers uitlezen die op de toon zijn aangesloten. Daarvoor gebruik ik de homebridge toon-platform, deze start op en geeft een error in de log.
TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'smokeDetectors')
at ToonAPI.update_devicelist (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonObject.ts:47:41)
at ToonHomebridgePlatform.discoverDevices (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonPlatform.ts:123:15)
at Timeout._onTimeout (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonPlatform.ts:89:36)
at listOnTimeout (node:internal/timers:559:17)
at processTimers (node:internal/timers:502:7)
[2/15/2023, 4:15:21 PM] [Toon] Child bridge process ended
[2/15/2023, 4:15:21 PM] [Toon] Process Ended. Code: 1, Signal: null
Iemand ervaring en tips hoe ik dit werkend krijg
Nu wil ook de rook detectors en slimme stekkers uitlezen die op de toon zijn aangesloten. Daarvoor gebruik ik de homebridge toon-platform, deze start op en geeft een error in de log.
at ToonAPI.update_devicelist (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonObject.ts:47:41)
at ToonHomebridgePlatform.discoverDevices (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonPlatform.ts:123:15)
at Timeout._onTimeout (/volume1/homebridge/node_modules/@hommiepeter73/homebridge-toon-platform/src/ToonPlatform.ts:89:36)
De rookmelders worden kennelijk niet onsteund. Zie https://github.com/jochem725/homebridge-toon/issues/13lecram24 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:21:
Probeer via Homebridge een Toon thermostaat te laten werken. op dit moment gebruik ik de Homebridge plugin met de api key zie ik in mijn apple homekit de temperatuur en kan ik die instellen.
Gezien dit issue al open staat sinds 2017 verwacht ik niet dat er ooit ondersteuning voor gaat komen.
Voor de stekkers staat er ook al een zeer lange tijd (2016) een issue open.
https://github.com/jochem725/homebridge-toon/issues/7
Ik heb homebridge draaien voor oa de ziggo next. Nu werkt deze best goed alleen lijkt hij na een aantal dagen niet meer te reageren. Een herstart van homebridge lost dit op. Hebben meer mensen hier last van? Is het misschien anders mogelijk om homebridge automatisch 1x per week te herstarten (of vaker)? Iemand die weet hoe ik dat doe? Homebridge staat geïnstalleerd op een raspberry pi. Thx alvast 

©2004
Een paar maanden geleden heb ik afscheid genomen van de eosstb plug-in. Maar in de periode daarvoor had ik er geen problemen mee. Maar waarom dan toch afscheid? De voornaamste reden is dat ie voor deze plug-in in de hoogste energie stand moet staan. En hierdoor (zeker in een warmere periode) merkte ik dat ik sneller de ventilator hoorde draaien. Daarnaast merkte ik dat ik steeds vaker voor een enkel tv programma even snel via de Ziggo GO TV app keek. Behalve dat het leuk is, zag ik verder niet meer (voor mij) de noodzaak om de Next via HomeKit te kunnen bedienen. Met de recente ontwikkeling (publieke 1080p test met de GO TV app) al helemaal niet meer. Ik zie eerder gebeuren dat de Next mediabox straks op zolder ligt.hk12nl schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:20:
Ik heb homebridge draaien voor oa de ziggo next. Nu werkt deze best goed alleen lijkt hij na een aantal dagen niet meer te reageren. Een herstart van homebridge lost dit op. Hebben meer mensen hier last van? Is het misschien anders mogelijk om homebridge automatisch 1x per week te herstarten (of vaker)? Iemand die weet hoe ik dat doe? Homebridge staat geïnstalleerd op een raspberry pi. Thx alvast
Snap ik maar dan moet je wel een Apple TV hebben. Misschien is dat iets voor in de toekomst voor mij. Zeker als het merendeel van de zenders 1080p wordt. Voor nu vind ik het nog wel handig in een aantal automatiseringen en om de zender even te verzetten als geen afstandsbediening bij de hand heb. Ventilator hoor ik gelukkig nooit en straks heb ik de mini dan kan dat probleem helemaal niet aanwezig zijnmeesje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:55:
[...]
Een paar maanden geleden heb ik afscheid genomen van de eosstb plug-in. Maar in de periode daarvoor had ik er geen problemen mee. Maar waarom dan toch afscheid? De voornaamste reden is dat ie voor deze plug-in in de hoogste energie stand moet staan. En hierdoor (zeker in een warmere periode) merkte ik dat ik sneller de ventilator hoorde draaien. Daarnaast merkte ik dat ik steeds vaker voor een enkel tv programma even snel via de Ziggo GO TV app keek. Behalve dat het leuk is, zag ik verder niet meer (voor mij) de noodzaak om de Next via HomeKit te kunnen bedienen. Met de recente ontwikkeling (publieke 1080p test met de GO TV app) al helemaal niet meer. Ik zie eerder gebeuren dat de Next mediabox straks op zolder ligt.

©2004
Ja klopt dat was enige tijd zo. Maar inmiddels is er een update waardoor hij het weer prima doet.Serena schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 07:45:
@meesje @hk12nl De EOSSTB plugin werkte toch ook niet meer? Begreep toen dat die geblokkeerd was…
©2004
Met deze plug-in kun je inderdaad gelijk het juiste kanaal opzetten (via scenes en daardoor ook bv via Siri). Dat kan helaas niet via een Apple TV. Je kunt via Siri wel zeggen een app op je AppleTV te starten, maar meer niet.hk12nl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 06:45:
[...]
Snap ik maar dan moet je wel een Apple TV hebben. Misschien is dat iets voor in de toekomst voor mij. Zeker als het merendeel van de zenders 1080p wordt. Voor nu vind ik het nog wel handig in een aantal automatiseringen en om de zender even te verzetten als geen afstandsbediening bij de hand heb. Ventilator hoor ik gelukkig nooit en straks heb ik de mini dan kan dat probleem helemaal niet aanwezig zijn
Volgens mij had Ziggo een authenticatie wijziging doorgevoerd waardoor de ontwikkelaar weer vol aan bak moest. Dit is inderdaad al weer enige tijd geleden opgelost. Maar zoals aangeven voor mij geen noodzaak meer om hiervan gebruik te maken.hk12nl schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:09:
[...]
Ja klopt dat was enige tijd zo. Maar inmiddels is er een update waardoor hij het weer prima doet.