Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:18
Mede-auteur:
  • Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:15

Rgerr

offtopic:
mede-auteurs welkom!

Homebridge geeft je de mogelijkheid om producten (en plugins) die normaliter niet in homekit werken, tóch te integreren in Apple HomeKit. De slogan van Homebridge is dan ook "Homekit support for the impatient". We hebben namelijk geen zin (of tijd) om te wachten totdat al deze apparaten gecertificeerd zijn. Je kan deze accessoires ook gewoon bedienen in de Woning app of een third party bedieningsapp.
Homebridge fungeert dus als een software-hub waar je plugins installeert van hardware, hardware-hubs, of softwarematige plugins.

Homebridge moet op een computer draaien die eigenlijk altijd aan staat; het is immers de software welke benaderbaar moet zijn om te kunnen functioneren. (Apparaten die in HomeKit uit staan, of waar geen stroom op staat zijn immers ook niet te benaderen en geven een 'Geen reactie!' melding.)

Wellicht de beste optie is om dit op een Raspberry Pi (3B) te installeren. Een RPi 3 heeft namelijk Bluetooth en wifi aan boord, is vrij betaalbaar en goed te verkrijgen bij diverse webshops. Daarnaast heb je een 8/16GB micro SD kaart nodig.

Homebridge installeren is op zich niet moeilijk, hoewel het hier en daar handig is wanneer je snapt welke handelingen je uitvoert en waarom. Gelieve daarom ook deze post als referentie te gebruiken indien je er niet direct uit komt, daarnaast kun je je vragen in dit topic stellen mocht deze post niet voldoende zijn. De onderstaande tutorial is door de auteur en mede-auteurs in elkaar gezet, bedoeld voor de beginnende gebruiker welke maar weinig/geen ervaring heeft met Linux/Raspian. Zoals altijd zijn er meerdere wegen naar Rome(kit).

Installeren vanaf Mac of Windows

1 Je kunt kiezen uit verschillende manieren hoe je Raspian (Raspberry OS) op je sd kaart zet, hieronder zijn twee mogelijkheden uitgelicht:

- Apple Pi Baker: Download en installeer.
of
- Etcher: Download en installeer.

2 Download de laatste versie van Raspian. Download altijd Raspian Stretch with desktop, Lite is te beperkt voor Homebridge en gaat meer problemen dan plezier opleveren.

3 Steek een sd kaart van tenminste 8GB (aanbevolen: 16GB of meer) in je PC/Mac, open Apple Pi Baker/Etcher en gebruik de image file uit stap 2 om de image op de sd kaart te schrijven. Als het programma na enkele minuten klaar is, staat Raspbian op de SD kaart en kun je de Raspberry opstarten zodra de sd kaart in je RPi zit. Zorg dat ie de eerste keer gekoppeld is aan een monitor met toetsenbord en muis, dat maakt de stappen erna een stuk makkelijker. Er zijn ook mogelijkheden om zonder monitor/toetsenbord/muis op te starten en te configureren, echter lichten we dat nu niet uit. Voor beginnende gebruikers, geniet een monitor/toetsenbord/muis de voorkeur.

4 Open een terminal (op de Raspberry) en tik

code:
1
sudo raspi-config

selecteer optie 1 en kies een wachtwoord (voor je eigen veiligheid);
selecteer optie 5 en schakel P2 (SSH) en P3 (VNC) in, indien je je RPi extern en zonder monitor wil benaderen;
selecteer optie 7 > A1 (expand filesystem).

Reboot de Raspberry Pi. (Hier vraagt het systeem zelf om.)

5 Open een terminal en tik

code:
1
sudo apt-get update

code:
1
sudo apt-get upgrade

6 Installeer Node en Avahi installeren, beide zijn essentieel om Homebridge te laten functioneren.

code:
1
curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_10.x | sudo -E bash -

code:
1
sudo apt install -y nodejs

code:
1
sudo cp -R * /usr/local/

code:
1
sudo apt-get install libavahi-compat-libdnssd-dev

Dat waren alle voorbereidingen. Nu gaan we Homebridge zelf installeren.

7 Open weer een terminal en tik

code:
1
sudo npm install -g --unsafe-perm homebridge

De installatie kan best even een minuut of 3 duren. Het is belangrijk dat Homebridge zonder foutmeldingen installeert.

Homebridge is nu geïnstalleerd. Probeer maar eens met
code:
1
homebridge

in je terminal. Als Homebridge nu opstart en je de QR-code ziet welke je kunt gebruiken om Homebridge toe te voegen aan Homekit, zit je goed.
Beschikbare plugins kun je relatief makkelijk vinden door hier te zoeken op homebridge:
https://www.npmjs.com/browse/keyword/homebridge-plugin
Een plugin installeren bestaat uit twee delen, soms uit drie;
1. Je installeert de plugin npm install -g homebridge-pluginnaam;
2. Je configureert de plugin in je config bestand (config.json);
3. Sommige plug-ins hebben enkele andere zaken nodig welke staan omschreven op de pagina van de plug-in. Lees deze daarom goed door of je alles hebt geinstalleerd, benodigd voor de plug-in.
De configuratie van de plugin zijn veelal zaken als een token, een MAC- of IPadres, maar ook login credentials bijv, of een API koppeling.

Homebridge werkt dus niet zonder het configuratie-bestand. We moeten dus zo'n bestand aanmaken.
Open de File Manager op de Raspberry (de twee gele mapjes) en tik in de adresbalk
/home/pi/.homebridge

Maak hier een leeg bestand aan door op de rechtermuisknop te klikken, en noem de file
config.json
Rechterklik op de file en kies Text Editor

In de configuratie geef je aan dat de Raspberry je bridge is welke je kan toevoegen in HomeKit, en aan die bridge 'hang' je dus apparaten of plugins. Die worden platforms of accessories genoemd.

VOORBEELD

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
{
    "bridge": {
        "name": "Homebridge",
        "username": "CC:22:3D:E3:CE:30",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154"
    },

"description": "Mijn Homebridge configuratie",

"accessories": [

],

"platforms": [

]
}

Sla het bestand op.

Als voorbeeld voegen we een relatief eenvoudige plug-in toe aan ons config bestand, hiermee voegen we een tegel toe in HomeKit welke de temperatuur en luchtvochtigheid weergeven. (Dan weet je of je moet krabben :+ )

code:
1
sudo npm install -g homebridge-weather

De (software)plugin is nu geïnstalleerd. Maak een key aan op de openweathermap website en genereer een API key.
Vul vervolgens de gegevens in in je config.json.
Deze plugin is een accessory.

dus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
{
    "bridge": {
        "name": "Homebridge",
        "username": "CC:22:3D:E3:CE:30",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154"
    },

"description": "Mijn homekit configuratie",

"accessories": [
        {
        "accessory": "Weather",
        "apikey": "API key",
        "location": "plaatsnaam,nl",
        "name": "OpenWeatherMap Temperature"
        }
    ],

"platforms": [

]
}

Sla het bestand op.

Open weer een terminal en start Homebridge voor het eerst op:

code:
1
homebridge

Je ziet nu dat de zaken uit het configuratie-bestand worden geladen.
Vervolgens zie je de eerder genoemde QR code en een code om de hub toe te voegen aan Homekit.
Beide manieren kun je gebruiken om dan Homebridge toe te voegen aan Homekit.

De Woning app zal je vragen om ofwel een code te scannen, ofwel de code handmatig in te voeren. Doe dit net alsof je een fysiek apparaat zou toevoegen.
Je krijgt een melding dat deze accessoire niet gecertificeerd is voor HomeKit, deze melding kun je negeren en voeg het accessoire toe.
Homebridge is nu als schakelapparaat toegevoegd, en de accessoires die aan het schakelapparaat zijn gekoppeld worden eveneens tegels die je dus gewoon in een kamer kunt plaatsen en aan je favorieten kunt toevoegen.

Ik heb hier een kamer buiten aangemaakt, daar de accessoire in geplaatst en de naam temperatuur gegeven. Siri doet dus nu ook gewoon mee:

De basis is nu gelegd. Het is verstandig om op dit punt een goede backup of kopie van je image te maken van je verse -werkende- setup, en de inhoud van het config.json bestand ook steeds te back-uppen of een versie te bewaren als gewoon tekst-bestand, dan heb je altijd iets om op terug te vallen. Staat er in het bestand namelijk een komma verkeerd, dan zal de configuratie niet laden en Homebridge niet starten.

Een aan te bevelen plug-in is config-ui-x. Met deze plug-in kun je een configuratie pagina benaderen waarmee je diverse zaken eenvoudig kunt regelen. Ook handig is dat wanneer je iets wijzigt in je config.json, de editor direct nakijkt of je configuratiebestand klopt en als er een fout in zit, dit weer geeft met een rood kruisje. Mocht je dit niet handig vinden, je kunt je config.json ook nakijken op JSONlint.com.

paQ wijzigde deze reactie 08-11-2018 22:44 (22%)
Reden: geupdatet

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-05 13:02
Leuk! Deze gaat in de bookmarks :)

Ik loop tegen een probleempje aan met het automatisch opstarten van Homebridge. Run het nu nog via terminal op mijn mac omdat ik het nog niet werkend krijg.

Zou iemand weten waarom ik deze foutmelding krijg?

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• paQ
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:05:
Behalve ‘fertility’, zie je de rest wel in Woning?
yep :)

http://a67.tinypic.com/31271ia.jpg

morgen me maar eens verder storten op homebridge push notification plugin.
Dan kun je zelf een push notification maken als bijv vochtigheid te laag is B)
Dat is hier die test schakelaar rechts beneden.

homebridge handelt het script verder netjes , maar op de een of andere manier stuurt de app op pushed.co geen notification :?

edit:
de push note komt wel aan op de server zie ik. Ik krijg net een error mail dat ik geen subscribers heb... hmmm... nog eens met een heldere blik kijken morgen...

offtopic:
Al die lux sensoren van xiaomi die doen maar wat als je het mij vraagt... met de temperatuurmetingen zit het dan wel weer goed. Dat suckt aardig bij hue.

paQ wijzigde deze reactie 09-02-2018 23:26 (46%)

• Rgerr
quote:
offtopic:
Al die lux sensoren van xiaomi die doen maar wat als je het mij vraagt... met de temperatuurmetingen zit het dan wel weer goed. Dat suckt aardig bij hue.
http://i63.tinypic.com/sqnqk8.jpg

Dat klopt deels volgens mij, maar heb idd ook het idee dat het niet bepaald accuraat is.

De gateway van Xiaomi meet trouwens ook lux, heb het idee dat die wel accurater is.

Rgerr wijzigde deze reactie 10-02-2018 08:08 (12%)

• paQ
Ha! *D

http://a64.tinypic.com/11uuu5s.jpg

• paQ
Sja uh... dan doe je toch iets niet goed denk ik :?

dit is de delay switch uit mijn link:
ingesteld op 50 sec
http://i68.tinypic.com/21zmsj.png

Dat klopt precies

In onderstaand voorbeeld doe ik de deur open, na 10 sec dicht, 5 sec later weer open en weer dicht.
Samen 65 sec dus, en dán pas op false
http://i64.tinypic.com/2vuirro.png

Dat klopt precies :)

• paQ
Ik heb eindelijk een plugin gevonden om de status van iets te tonen zonder dat je de tegel zelf kunt bedienen bij bijvoorbeeld per ongeluk aanraken.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-automation-switches
Ik was al even op zoek naar een mogelijkheid om de status van mijn Danalock in homekit te tonen, zonder dat de tegel zelf iets doet. Ik raak soms een tegel per ongeluk aan; je zal maar in bed liggen en op kantoor de deur open doen :|

Deze plugin kan ook een slot-status tonen, maar zoals bij elke slot-tegel:
- dicht is uit, open is verlicht (ik wil andersom)
- je kunt de tegel bedienen

Dus nu heb ik de status van het Danalock slot als alarm status opgenomen.
http://i64.tinypic.com/2jg0xut.jpg
Van deze tegel kun je alleen de status veranderen bij long press, of met een van de 'bijgeleverde' 4 switches, die de status naargelang aanpassen. Maar dan moet je daar wel een automation aanhangen, en dat heb ik niet gedaan. Het werkt dus maar 1 richting op > status van het slot weergeven in een andere tegel.

Deur op slot is dus nu een geactiveerde tegel met gewijzigde status :)
Eventueel met statusupdates als notificatie.

Mooie plugin trouwens om het jablotron alarm te koppelen.. misschien... wellicht.... #beniknognietoveruitofikdatwil

paQ wijzigde deze reactie 19-02-2018 15:12 (6%)

• paQ
Dat laatste in beide gevallen.
Ik zie niet welke versie hij wil installeren. (is wel op te zoeken natuurlijk)
http://i67.tinypic.com/33tt1jb.png

Een update werkt ook wel, maar gaat dan mekkeren over geen rechten op raspbian.

• Rgerr
quote:
bvsteyn schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:16:
@paQ Ik heb vandaag mijn Xiaomi gateway binnengekregen en probeer 'm nu zichtbaar te krijgen in HomeBridge. Uiteraard eerst de plugin geïnstalleerd conform deze site:

https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-aqara-2

Daarna dit toegevoegd aan mijn config.json:
code:
1
2
3
4
5
6
{
         "platforms": [{
             "platform": "MiAqaraPlatform",
             "gateways": {
                 "xxxxxxxxxxxxx":"xxxxxxxxxxxxxx"
             }

Denk dat je een spatie mist tussen : en “. Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
{
         "platforms": [{
             "platform": "MiAqaraPlatform",
             "gateways": {
                 "xxxxxxxxxxxxx": "xxxxxxxxxxxxxx"
             }

Edit:

http://i63.tinypic.com/6h0o51.jpg

Als je begrijpt wat ik bedoel. :)

Rgerr wijzigde deze reactie 06-03-2018 21:30 (4%)

• Rgerr
quote:
Lucatjuh schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:52:
Als je homebridge gebruikt en je wilt daar een digitale led strip op aansluiten (digital led strip heeft de mogelijkheid om om de 3 leds een andere kleur te doen, normale led strips kunnen maar 1 kleur weergeven) hoe ziet de interface er dan uit? Op homekit dan
http://i67.tinypic.com/n47rn.png
http://i67.tinypic.com/o6zg4x.jpg

Let wel dat niet alle led strips op Homebridge en HomeKit kunnen. Zoek eerst naar een werkende plug-in en aan de hand daarvan kun je je led strips aanschaffen. Tip: Koogeek heeft zeer betaalbare led strips die direct te integreren zijn met HomeKit.

Rgerr wijzigde deze reactie 10-03-2018 10:25 (21%)

• paQ
*O*
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
12:10:06] [livingroom Blinds] Blind has moved, new position: 20%
[2018-3-15 12:10:26] [Kitchen Blinds] Requested new position: 22%
[2018-3-15 12:10:33] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 22%
[2018-3-15 12:10:33] [Kitchen Blinds] Requested new position: 23%
[2018-3-15 12:10:35] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 23%
[2018-3-15 12:10:35] [Kitchen Blinds] Requested new position: 17%
[2018-3-15 12:10:42] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 17%
[2018-3-15 12:10:46] [Kitchen Blinds] Requested new position: 41%
[2018-3-15 12:10:53] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 41%
[2018-3-15 12:10:58] [livingroom Blinds] Requested new position: 29%
[2018-3-15 12:11:04] [livingroom Blinds] Blind has moved, new position: 29%
[2018-3-15 12:11:04] [livingroom Blinds] Requested new position: 38%
[2018-3-15 12:11:11] [livingroom Blinds] Blind has moved, new position: 38%
[2018-3-15 12:11:11] [livingroom Blinds] Requested new position: 39%
[2018-3-15 12:11:20] [livingroom Blinds] Blind has moved, new position: 39%
[2018-3-15 12:11:54] [Kitchen Blinds] Requested new position: 10%
[2018-3-15 12:12:02] [Kitchen Blinds] Blind has moved, new position: 10%

http://i63.tinypic.com/71mst4.jpg

test lijkt geslaagd. nu nog even kijken of ik het thuis ook aan de praat krijg :D. (daar was het voor soort van)

paQ wijzigde deze reactie 15-03-2018 12:14 (4%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:52
Het heeft me de nodige uurtjes gekost, maar inmiddels heb ik wel een paar leuke plugins draaien in HomeBridge.
De Nest, de MiFlora en het weer van OpenWeather.

Woonkamer Homebridge

Voortuin HomeBridge

Met dank aan @paQ voor de hulp!!!

• Serena
quote:
meesje schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:30:
@Serena : Heb jij ook een Elgato Eve Weather? Zo ja, zit er (veel) verschil in gemeten waarden met open weather?
Helemaal niet, ligt allemaal verrassend dicht bij elkaar. Verbaasde mij ook een beetje.

• paQ
okidoki.

Ik heb nu met deze plugin:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-camera-ffmpeg

deze settings in de camera (Dahua IPC-C35)
http://i68.tinypic.com/2eb74p3.png

Links is wat de camera doet en wat ik ook terug zie in de camera app
Echt awesome scherp beeld *D

Rechts de substream, die nu op maximale settings staat voor de substream, en dat geeft een soepel lopende stream in homebridge > homekit.

config.json:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
{
            "platform": "Camera-ffmpeg",
            "cameras": [
                {
                    "name": "Camera Name",
                    "videoConfig": {
                        "source": "-rtsp_transport tcp -re -i rtsp://gebruiker:wachtwoord@192.168.2.124:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1",
                        "stillImageSource": "-i http://gebruiker:wachtwoord@192.168.2.124/cgi-bin/snapshot.cgi1",
                        "maxStreams": 1,
                        "maxWidth": 640,
                        "maxHeight": 480,
                        "maxFPS": 20,
                        "maxBitrate": 2048,
                        "packetSize": 1361
                    }
                }
            ]
        }

het deel
code:
1
/realmonitor?channel=1&subtype=1

subtype=1 (0=mainstream)
geeft aan dat ie de substream moet streamen ipv de mainstream.

de substream komt uiteraard niet in de buurt van de mainstream, maar het werkt zo wel vrij netjes ;)

paQ wijzigde deze reactie 05-04-2018 10:37 (3%)

• paQ
quote:
Oe. Goeie. Zal ik zo eens proberen

Edit:
@Darklance maar dat houdt in dat ik weer naar de mainstream terug moet, waardoor de cam zelf niet de 3M stream opneemt.

edit 2:
Ik denk dat ik het zo even laat.
Er is haarscherp beeld in de app, en er is VGA beeld @20 fps in homekit.
Wellicht is streaming 1280x720 te halen (ik denk dat alle homekit cameras in homekit daar naartoe schalen namelijk), maar dan boet ik in op de 3M resolutie van deze camera.
Niet echt super belangrijk in homekit denk ik; wil je beter beeld, dan kijk je naar de opname of live vanuit de app.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

paQ wijzigde deze reactie 05-04-2018 10:27 (58%)

• Serena
quote:
paQ schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:01:
Die poort zal kloppen, vraag me af of dat ip adreswel correct is zo.

Wat zie je als je dat adres met poort invoert in een browser?
Dit… (Zonder poort, ook al weggehaald in het script)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Oh ik zie het al

je mist een }

regel 5 moet zijn: }},
Ander sluit je platform flowermate niet af.
Je opent nu dus een camera in de flowermate plugin.

paQ wijzigde deze reactie 08-04-2018 13:26 (70%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
quote:
Serena schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:29:
[...]

Zet hem eens goed als je wilt, ik krijg het niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{
            "platform": "MiFlowerMatePlatform",
            "defaultValue": {
                "c4:7c:8d:66:47:7a": "Flower Mate"  
                            }
},
    {
        "platform": "Camera-ffmpeg",
        "cameras": [

als je dat in de config-ui-x plugin uitvoert, dan ziet dat er zo uit:

http://i63.tinypic.com/2am4ra.png

OVERZICHT! :)
de stippellijnen geven aan welke { en [ bij elkaar horen.

paQ wijzigde deze reactie 08-04-2018 13:35 (18%)

• Serena
quote:
paQ schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:40:
[...]

maar wat geeft ie aan bij zon? toch alleen op en onder? niet de hoeveelheid?

Zou wel graag een UV index plugin willen. Die wunderground plugin heeft dat wel, maar alleen als fakegato, niet in homekit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• paQ
voor mensen met een Android Bravia tv van Sony, awesome plugin!
https://www.npmjs.com/package/homebridge-sonybravia-platform

aan/uit, volume, je kan middels jq zelfs een lijst van je apps op de tv opvragen in terminal om die zo in homekit te knallen *O*

http://a66.tinypic.com/jgi53p.jpg

Hey siri tv videoland
:D

paQ wijzigde deze reactie 09-04-2018 19:59 (13%)

• césaar
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:14
quote:
DePaul schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:53:
@césaar Begrijp ik hieruit dat jij je garagedeur nu ook via Homebridge en dus Homekit kan bedienen? Dmv een relay board aan te sluiten op de Pi?
yes, dat zei ik.

raspi on the left, relay board (twee is voldoende, in dit geval zijn het er acht) en rechts een afstandsbediening. De drukknoppen van de remote werden overbrugd en aangesloten op de relais.
De relais worden geschakeld met een shellscriptje. De shellscripts worden ingeladen in homebridge dmv homebridge-script2.

En zo ziet het er uit in homekit:

De switch 'is open' geeft aan wanneer de poort openstaat mbhv een reed switch en een sonof basic sv. Moet wel nog ingesteld worden. Ik wacht nog op mijn reed switch uit China...

césaar wijzigde deze reactie 18-04-2018 22:14 (18%)

• Serena
Jaaaa!!! Met flink wat hulp van @paQ heb ik nu ook de pushmeldingen werkend voor de Mi Flora.

We hebben nu trouwens ontdekt dat je helaas maar 1 app aan kunt maken in pushed.co als je een gratis account gebruikt. Maar voor meerdere planten kun je die app dus wel meerdere keren gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
paQ schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 00:57:
[...]

Uh... als trigger?
Dat kan toch niet?
Waarom niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:32
Het beheer is gewoon veel makkelijker:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
wooop
Zojuist de Xiaomi universal remote erin geknald, en de code van de airco alvast erin. (Die wordt morgen geinstalleerd)
Mijn buurman had alle codes al ingeleerd :+

http://a68.tinypic.com/6jodxs.jpg
http://a67.tinypic.com/2lt3olu.jpg

Het is een serieus stukje code ook wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
{
            "platform": "ChuangmiIRPlatform",
            "hidelearn": false,
            "learnconfig": {
                "ip": "192.168.2.126",
                "token": "token"
            },
            "deviceCfgs": [
                {
                    "type": "AirConditioner",
                    "token": "token",
                    "Name": "Fujitsu",
                    "DefaultTemperature": 23,
                    "MinTemperature": 18,
                    "MaxTemperature": 26,
                    "data": {
                        "Cool": {
                            "18": "Z6UDAaEBAACqBAAAQwYAAOwMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAAABAA",
                            "19": "Z6UDAZoBAADlBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAQEAAA",
                            "20": "Z6UDAZoBAADjBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAABAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAQEAAA",
                            "21": "Z6UDAZ0BAADOBAAAeQYAALYMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQABAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAAEAAA",
                            "22": "Z6UDAZoBAADnBAAAewYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEBAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAAEAAA",
                            "23": "Z6UDAZoBAADlBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEBAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAQAAAA",
                            "24": "Z6UDAZoBAADpBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAAAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAQAAAA",
                            "25": "Z6UDAZoBAADnBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQAAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEBAAAAAA",
                            "26": "Z6UDAZoBAADnBAAAfAYAALQMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAABAQEAAAAAAA"
                        },
                        "Heat": {
                            "18": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHsGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQIBAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAQECAA",
                            "19": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHsGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgIBAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAgIBAA",
                            "20": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHwGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQECAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAgIBAA",
                            "21": "Z6UDAYQBAAC2AQAA5wQAAHwGAAC0DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgECAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAQIBAA",
                            "22": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAH0GAAC0DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQICAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAQIBAA",
                            "23": "Z6UDAYMBAAC2AQAA6gQAAHwGAAC0DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgICAQEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAgEBAA",
                            "24": "Z6UDAYMBAAC2AQAA5wQAAHsGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQEBAgEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAgEBAA",
                            "25": "Z6UDAYQBAAC2AQAA5wQAAHsGAACzDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAgEBAgEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQICAQEBAA",
                            "26": "Z6UDAYQBAAC2AQAA5wQAAHwGAAC1DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA0EBAgECAQEBAgIBAQECAgEBAQEBAQEBAQEBAQECAQEBAQEBAQIBAQEBAgICAgICAgIBAQIBAQEBAQEBAQICAQECAQEBAQIBAgEBAgEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQEBAQIBAQICAQIBAQEBAA"
                        },
                        "Auto": {
                            "18": "Z6UDAZ8BAAC+BAAAXQYAANIMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAAABAA",
                            "19": "Z6UDAZoBAADjBAAAewYAALUMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAQEAAA",
                            "20": "Z6UDAZ0BAADMBAAAYwYAAM0MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAQEAAA",
                            "21": "Z6UDAZ0BAADPBAAAYgYAAM4MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQABAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAAEAAA",
                            "22": "Z6UDAZwBAADPBAAAewYAALYMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAAEAAA",
                            "23": "Z6UDAZoBAADiBAAAewYAALUMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAQAAAA",
                            "24": "Z6UDAZ0BAADLBAAAYQYAAM8MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAAAAQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAQAAAA",
                            "25": "Z6UDAZ0BAADJBAAAYAYAANEMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAQAAAQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEBAAAAAA",
                            "26": "Z6UDAZ0BAADMBAAAYQYAAM8MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAABAAAAAAEAAQAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAEBAQEAAAAAAA"
                        },
                        "off": "Z6VzAJ0BAADMBAAAYQYAAM4MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQAAAAAAAAEAAQEBAQEBAA"
                    }
                },
                {
                    "type": "Custom",
                    "token": "token",
                    "Name": "Fujitsu swing",
                    "data": {
                        "on": {
                            "0": "0|Z6UDAZ0BAADPBAAAegYAALYMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAQEBAQEBAQEAAAEAAAAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAEBAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAEAAAAAAAAAAAEAAA"
                        },
                        "off": {
                            "0": "0|Z6VzAJkBAADmBAAAfAYAALUMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjAAAQABAAAAAQEAAAABAQAAAAAAAAAAAAAAAAABAAAAAAAAAAEAAAAAAAEBAAEBAAEBAAABAAABAA"
                        }
                    }
                }
            ]
        }

hide learn: false geeft een schakelaar in homekit. Als je die indrukt, dan verschijnt in de log "waiting for signal" je drukt op de afstandsbedieing die je wilt leren op een knop, en de universal remote vangt die code dan op. Copy paste uit de log, en dan moet het werken.
Vanavond nog even de robot stofzuiger er inzetten 8)

paQ wijzigde deze reactie 17-05-2018 18:05 (104%)

• paQ
quote:
Rgerr schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:32:
[...]

First world problems. :+ Hoe langer de configuratie, hoe langer je soms moet wachten tot alles reageert. Vind trouwens de open weather ontzettend insecuur. Gistermiddag gaf ie max temp aan van 10 C. :? Als ik daar de automatisering van de rolgordijnen en rolluiken op instel, gaat ie natuurlijk niks doen. Blijf zoekende...
nou het was ook friggin koud gister :X
de wolken hebben we weinig aan merk ik. dat moet je lokaal meten met lux
de huidige temp klopt bij mij anders behoorlijk goed :)

Maar het wachten zit niet in de config hoor. De http plugin staat te wachten op reactie van de alarm api.
Als ik die dus op een separate pi zet, dan maakt het me niet uit of dat 5 of 30 sec duurt, maar dan heb ik op de rest van de HB config geen last als ik het met de iphone wil bedienen.

Heb nu de klimaatzaken gegroepeerd op het scherm. Wel zo handig voor het overzicht.
http://a65.tinypic.com/ndsqyp.jpg

paQ wijzigde deze reactie 19-05-2018 10:37 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
Yes! De rolgordijnen reageren op de gezette automatisering met de sun plug-in! *O*

@paQ, mij is het zo gelukt:

http://i63.tinypic.com/2rd96jq.jpg

• paQ
Zo... }:|

Dat was even uitvogelen maar het is geslaagd *O*

De louvers (op neer klepjes) van de airco onthouden alleen hun positie bij uit en weer inschakelen. Echter, switch ik van modus, cool > dry (auto in mijn programmering) dan gaan de louvers naar de beginstand (1) ipv waar ik ze wil hebben (3) zodat de koele lucht niet in mijn nek blaast.

http://a67.tinypic.com/oit5qc.jpg
http://a63.tinypic.com/65on46.jpg

2 statefull switches aangemaakt, die de laatste modus onthouden. Verander ik van modus, dan twee keer een (vertraagd) signaal om de louvers twee stapjes naar beneden te draaien B)
Zet ik de airco aan vanaf status uit, maar kwam ik vanaf dezelfde status, dan doet de automatisering verder niets; de airco pakt dan automatisch de laatstgekozen louver-settings.

en toen had ik 243 regels /nerd

paQ wijzigde deze reactie 23-05-2018 17:28 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:41
https://www.reddit.com/r/...r_irrigation_with_sonoff/

En dan de Sonoff in Homekit met https://www.reddit.com/r/...s_the_sonoff_basic_to_be/

Vervolgens nog een voor de warmwaterkraan, en een automation met de juiste open tijden, zodat het bad op goede temperatuur klaargemaakt wordt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paQ
de nieuwe plugin draait, ook in eve (met grafieken)
code:
1
2
3
4
[2018-6-4 18:41:15] [nieuwe plugin] Lux: 130, Temperature: 22.6, Moisture: 25, Fertility: 292
[2018-6-4 18:41:15] [nieuwe plugin] **Fakegato-timer: addData  undefined { time: 1528130475.626, temp: 22.6, humidity: 25 }  immediate:  false
[2018-6-4 18:41:15] [nieuwe plugin] **Start Global Fakegato-Timer - 10min**
[2018-6-4 18:41:15] [nieuwe plugin] Firmware: 3.1.8, Battery level: 99

Hij doet /deed het overigens pas nadat ik de config van de oude plugin had verwijderd.
Nu eens even monitoren wat ie doet.

edit:
oe! :o
er zitten twee fake contactsensoren in deze plugin.
1 voor humidity en 1 voor lux.
Je kunt een waarde opgeven waarbij de tegel moet reageren (en eventueel een push moet geven) *D

edit 2:
De contactsensor gaat 'open' zolang je onder de opgegeven waarde zit.
Maar, zodra hij genoeg water krijgt gaat de contactsensor dus ook weer dicht. En daar krijg je dan weer een notificatie van :|

Edit 3:
Ik heb er een garage van gemaakt.
Dit maar eens een weekje proberen vol te houden.
http://a66.tinypic.com/npkx2f.jpg

Mooier zou zijn dat je de sensor tegel (van humidity) zelf zou kunnen triggeren.

paQ wijzigde deze reactie 04-06-2018 21:01 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Ha! 8)

http://a64.tinypic.com/2relkdv.jpg
Momenteel alleen de kraan of irrigatie werkend te krijgen.

paQ wijzigde deze reactie 05-06-2018 09:50 (53%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
quote:
Theelepel88 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:28:
Hoe krijgen jullie bepaalde schakelaars nou als garagedeur/gordijn etc? Ik heb alleen aan uit mogelijkheden vanuit Homebridge????
Dat zijn veelal contactsensoren.
En sinds 11.4 (?) zijn er wat nieuwe icoontjes, zoals dat raam volgens mij.
Is een setting van de tegel zelf.

http://a65.tinypic.com/16ke0xu.jpg

paQ wijzigde deze reactie 05-06-2018 08:36 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Bij mij werkte de plugin pas toen ik de oude had verwijderd.
En het kan soms ca 15 min duren eer dat je de eerste data krijgt. Anders even de interval op 50 zetten ofzo?
oh, en weer hoofdletters in het MAC adres.

In een terminal
code:
1
homebridge -D

dan zie je precies welke communicatie er is.

http://a66.tinypic.com/11ghztg.jpg
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:43:
[...]de andere twee geven nog netjes 0% humidity weer. Maar de 'contactsensor' reageert daar niet op. :?

In de config staat het zo: "humidityAlertLevel": 20
Dat werkt pas na de eerste synchronisatie.

paQ wijzigde deze reactie 05-06-2018 09:51 (44%)

• paQ
hmmm de test werkt ook niet op een hue motion eigenlijk. Zou de plugin voor de delay switch brak zijn?
Ik zal eens even een andere timer installeren; deze maker heeft nogal wat zitten wijzigen de afgelopen tijd.

edit:

het lijkt aan de timer plugin te liggen dat ook de hue niet reageert erop.
Deze plugin werkt echter te gek!
https://www.npmjs.com/package/homebridge-delayed-switches

Delay in de config weglaten; je kunt in home smart bij het automatiseren zelf een tijd selecteren! :o

http://a64.tinypic.com/2ecp3lw.jpg

snel terug naar de test op de aqara sensor maar :)

paQ wijzigde deze reactie 16-06-2018 13:20 (47%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• césaar
Topic telt bijna 50 pagina's en er wordt alleen maar gepraat over xiaomi meuk.
Er zijn zoveel meer leukere en interessantere toepassingen dan die Chinese rommel die maar half werkt.
Dergelijke apparaten zorgen ervoor dat homebridge in diskrediet komt, terwijl de NodeJS server best wel goed werkt.
Dit is echt jammer en ik vraag me dan ook af zo uitgebreid ingaan op xiaomi wel thuishoort in het homebridge topic.

Ik geef even een aanzet:

1.Wemos D1 mini met tasmota of esp easy connecteer je een of alle van deze bovenstaande sensoren.
2. DHT, temperatuur en luchtvochtigheid. Er zijn er ook die luchtdruk kunnen meten
3. PIR motion sensor. Beweging gedecteerd -> kan je bv een smartlamp laten aanfloepen of een buzzer wederom geconnecteerd met de wemos
4. Magnetic switches. Deur of raam sensor, kan opnieuw een lamp laten aanzetten, buzzer, enz
5. Ultrasone afstandsmodule. Meet afstand tussen object en sensor. Als afstand verandert, opnieuw een actie uitgevoerd. Bv de afstand tussen het plafond/muur van de garage en de auto is bij een bezette plaats 150 cm. Als de afstand groter wordt, dan wordt er een commando gestuurd om de garagedeur te openen, want de auto is aan het uitrijden.

enz...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
Hier heeft @paQ al een tijdje geleden over gehad, heb momenteel ‘maar’ 1 zo’n ander ‘icoontje’ veranderd, zie onderstaande:

http://i63.tinypic.com/2wq6dev.jpg

Dat is normaal dus een Koogeek plug, gekoppeld aan een leeg accessoire.

http://i66.tinypic.com/2eefzhj.png

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
quote:
meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:01:
[...]

Help me even. Ik zie nog niet de relatie tussen de gpio plugins en en de icoontjes. Hoe kan ik bijvoorbeeld bij de Mi Flora tegels andere icoontjes krijgen?
Dat niet, maar als je plant water moet krijgen kun je dat wel op die manier aangeven / tonen.

http://a66.tinypic.com/rcq5nl.jpg

paQ wijzigde deze reactie 22-06-2018 15:09 (6%)

• césaar
quote:
meesje schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:25:

Hebben jullie trouwens ervaring met node-red?

Nu nog even zoeken met welke url/poort je inlogt op node-red. Voor zover ik het zo snel zie, wordt dit niet beschreven.
ipadres van pi, daarna poort 1880
bv:
192.168.0.150:1880

Website flows.nodered is een handigheidje in jouw eerste stappen. Je kan nog andere plugins in node red installeren en een dashboard waarbij je visueel met tellers, grafiekjes, enz... je sensoren kan uitlezen.
Bv:

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:38
quote:
meesje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:52:
[...]

De melding kon me niet los lagen, vaag kwam ie me nog bekend voor. Nu weet ik het!
Volgens mij heb je Raspbian Stretch Lite gebruikt ipv Raspbian Stretch with desktop. Deze laatste moet je hebben.
Af en toe geef ik aan de topic auteurs aan of er wellicht wat zaken toegevoegd kunnen worden aan de topic start, maar dat is (nog) niet opgepakt. O.a. hoe homebridge als service in te regelen, maar ook de keuze van de Raspbian versie.
Het lijkt mij wel mooi om allerlei zaken ook in de topic start onder te brengen. B.v. de stappen hoe pushed.co in te richten (een link naar het bericht in dit topic lijkt me al genoeg, de stappen zijn al beschreven).
Dank je @meesje om het uit te zoeken. Ik heb inderdaad Raspbian Stretch Lite gebruikt, gewoon omdat ik vanaf mijn iMac alles m.b.v. terminal doe.
Misschien dat ik nog eens een keer helemaal van voren begin als ik die Xiaomi Mi Bluetooth Temperature and Humidity Sensors binnen heb.........
Ik ben er al 2 dagen mee bezig geweest en wordt een beetje :Z .......

Edit: het is buiten veel te warm, dus ben ik maar doorgegaan met wat zaken te installeren.
Geen idee meer hoe of wat, maar kijk ineens:

Nu nog maar afwachten of het allemaal echt gaat werken als ik ze binnen heb...... :z

funske wijzigde deze reactie 27-06-2018 18:33 (12%)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
*O*

http://i63.tinypic.com/15i0vlt.jpg

was effe klooien, maar het werkt... soort van... :+
"streaming" werkt nog niet (camera time-out / kan camera niet vinden)
En uitvergroten heeft 0,0 zin.

Het geeft verder wel een vrij instant beeld van het verkeer.

paQ wijzigde deze reactie 02-07-2018 21:19 (4%)

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:25
quote:
meesje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:25:
@TerrorSource Welke ffmpeg plugin gebruik je? Op aanraden van paQ maak ik gebruik van de omx versie. Deze plugin maakt gebruik van de gpu van de RPI.

Hoe ziet de config.json er uit? Zie voor tested configurations: https://github.com/KhaosT...iki/Tested-Configurations (even zoeken op 'dafang').
Volgens de webconfig heb ik dit:

ffmpeg plugin for homebridge:
homebridge-camera-ffmpeg-omx v0.0.3

Naar aanleiding van je link heb ik de config aangepast naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
{
   "platform":"Camera-ffmpeg",
   "cameras":[
      {
         "name":"Camera 1",
         "videoConfig":{
            "source":"-rtsp_transport tcp -i rtsp://ip-address/unicast",
            "stillImageSource":"-rtsp_transport tcp -i rtsp://ip-address/unicast -vframes 1 -r 1",
            "maxStreams":5,
            "maxWidth":1280,
            "maxHeight":720,
            "maxFPS":25,
            "vcodec":"h264_omx"
         }
      }
   ]
}

Blijf nog steeds vervaagde strepen zien, ook komt het bijna altijd voor dat hij geen "live"-beeld laat zien.

TerrorSource wijzigde deze reactie 04-07-2018 18:06 (41%)

Tweakers V&A Ads

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-05 13:02
quote:
paQ schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:03:
[...]

Heb je hem inmiddels binnen?

[...]

zou je eens een screenshot kunnen maken van de luchtkwaliteitwaardes die je in een automatisering kunt gebruiken?
Ben benieuwd hoeveel stappen het zijn.

[...]

Bij de ring Rotterdam gaat het er meer om van: ga ik linksom, rechtsom, of wacht ik nog een uur :)
Ja heb hem binnen en al een tijdje draaien. Helemaal vergeten hier te melden.

Ik heb er nog geen rules mee opgesteld, maar in de Smart Home app kan ik het volgende instellen als Accessory State. Luchtkwaliteit is per 1 microgram in te stellen.

SHIFTER [NL] wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:53 (43%)

Macbook Pro 15" i7 512Gb Nvidia 750M | iPad Air 2 128Gb | iPhone X 256Gb | Apple Watch Series 4 | ESXI 6.5 Server |

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
funske schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:07:
[...]

Ik had mijn Harmony Hub ook m.b.v. HomeBridge gedaan, maar ook bij mij ging het om de e.o.a. reden ook niet meer goed.
Nu heb ik hem in Domoticz zitten en samen met de Domoticz-plug-in in HomeBridge en werkt hij weer als vanouds......
Toevallig nog een gouden tip om het type schakelaar aan te passen?

Ik heb alles nu draaien en het lijkt idd een stuk stabieler :)
Alleen met Homebridge-Harmonyhub had ik mijn Harmony profielen als knop in Homekit.

Nu ziet homekit ze echter als lamp en dat vind ik niet zo mooi :)

Het lijkt mij dat ik in Domoticz moet zijn maar kan het niet vinden, ook met Google kom ik niet echt verder.

Edit: gek genoeg doet 1tje het wel goed en daarom heb ik de Instellingen vergeleken maar die staan precies gelijk 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 30-07-2018 22:08 (11%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
funske schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:22:
[...]

Als dit stabiel blijft, wil ik graag weten wat je precies gedaan hebt. Ik heb gekeken maar kan niets vinden dat ik “om zou kunnen zetten” naar “on only”........
Dus als het stabiel blijft, graag nog een toevoeging.... _/-\o_
Ik maak vanavond even screenshots. Tot nu toe werkt het prima namelijk :)

Donstil wijzigde deze reactie 01-08-2018 11:21 (3%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:24
Wie kan mij verder helpen met het opnemen van mijn Foscam C1 camera in Homekit?
Ik heb de rtsp stream al werkend binnen VLC.
Deze string heb ik opgenomen in mijn config.json maar misschien wel niet goed.
Moet ik ook de stillimagesource aanpassen?
Wat doe ik verder niet goed?

RoTeK70 wijzigde deze reactie 04-08-2018 10:33 (13%)

• RoTeK70
Ik ben alweer een stapje verder maar nog geen beeld of tegel zichtbaar in de home app.

Er gaat dus nog steeds iets niet goed.

Kan ik gewoon die &quot weglaten aan het einde van die image string? En anders wat moet ik daar invullen.

Moet de -i nog voor de string van Stillimagestring?

RoTeK70 wijzigde deze reactie 04-08-2018 13:25 (18%)

• RoTeK70
quote:
Rgerr schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Volledige link gebruiken, met &qout en natuurlijk afsluiten met “ en checken of je json klopt op jsonlint.com

Heb je wel onvif in camera settings ingeschakeld?
Hoi Rgerr,

Onvif staat aan.
Bestand is gecontroleerd via jsonlint.
Stream is zichtbaar in VLC
Hoe nu verder?

RoTeK70 wijzigde deze reactie 04-08-2018 13:56 (12%)

• RoTeK70
quote:
meesje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:36:
@RoTeK70 Is het nu gelukt met de Foscam C1 camera?
Nou ik kom er niet uit. Het platform wordt niet geladen.

RoTeK70 wijzigde deze reactie 06-08-2018 19:45 (32%)

• RoTeK70
quote:
meesje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:19:
[...]

Wat betreft die andere Raspberry, heb je die geconfigureerd middels de app genoemd in onderstaand artikel?
https://smartapfel.de/hom...aspberry-pi-installieren/

Destijds leek me dat ook wel een handige manier voor het installeren en onderhouden van homebridge.
Nu ik wat meer ervaring met homebridge vraag ik me af of via een dergelijke app wel alle benodigde prereq's worden geïnstalleerd. Ik heb zo'n vermoeden van niet. Zoals in eerder bericht aangegeven, moeten voor de ffmpeg-omx plugin een paar extra stappen uitgevoerd worden. Als dat niet gebeurt, werkt de plugin niet correct.

Laat maar weten of je tzt nog hulp nodig hebt. We horen het graag.
Bent toch maar begonnen met startpost maar loop dan hier tegenaan. Want ik wil alles via Putty installeren.

Verder is dat inderdaad de app die ik gebruik(te) werkt op zich best goed.

• paQ
quote:
meesje schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:55:
[...]
De lijst met (standaard) triggers is, in ieder geval in de Woning app, zeer beperkt. Wat je wel/niet als trigger kunt gebruiken, verschilt enorm per app. In bijvoorbeeld de Elgato Eve app heb je meer mogelijkheden dan in de Woning app. Zo ook weer meer/andere mogelijkheden in Hesperus.
Er is ook iets wat alleen in de woning app kan en niet in een 3e partij app.
Omdat dochterlief steeds zelfstandiger wordt met van huis gaan en zichzelf vervoeren, EN mijn schoonmoeder niet in het donker achterblijft als wij weg gaan en zij past op :+, heb ik 4 neplampen die gekoppeld zijn aan de aanwezigheid van die personen.
Ergo: als persoon x woning verlaat, dan lamp uit.
als persoon x arriveert in woning, dan lamp aan.

Het selecteren van wélke persoon kan zo te zien alleen in de woning app zelf. Want daar kun je selecteren op welke leden in je homekit omgeving die automatisering toepassing heeft.

paQ wijzigde deze reactie 30-08-2018 10:04 (3%)

• paQ
*O*
ik ben echt al maanden op zoek naar een manier om regenkans te tonen, alsmede UV index.
Met behulp van de homedash app gaat dat nu freakin eindelijk werken :D. *O*

Even de automatiseringen afmaken, en dan kijken hoe ik alles netjes inricht, zelfde voor UV.

• paQ

dit :)

• paQ
zo :)
Bewolking, regenkans en UV index in een grafiekje

• paQ
Wat dacht je van dees?
https://uhooair.com
Zelfs stikstof, ozon en CO

edit: geen homebridge plugin zo te zien.
en HEUL duur

paQ wijzigde deze reactie 30-08-2018 15:43 (51%)

• paQ
Iemand enig idee hoe deze plugin 2 keer te tonen is?
https://www.npmjs.com/package/homebridge-weather-plus
Ik zou graag hetzelfde staatje voor "morgen" willen tonen.

Als ik de config copy paste en de forecast op 2 zet (NOW & TOMORROW) dan crasht homebridge, want ik heb dan 2 x NOW en dat slikt ie niet.
Zet ik het op 2, dan is TODAY weg... en ohja... ook alle automations :| :(

Het is namelijk een platform, en geen accessory, dus een andere naam geven heeft geen nut.

• paQ
Shitload aan automations :P. maar zoiets dus :)

• Serena
Met dank aan @paQ voor de tip van de weerplugin. Ik gebruik nu dus weather-plus v2.3.0.

Ongelofelijk wat deze plugin allemaal weer kan geven in de Eve app.

@meesje Ik heb even gekeken naar die plugin voor de Mi Flower. Ik gebruik mi-flower-care v1.0.8

Serena wijzigde deze reactie 31-08-2018 14:42 (19%)

• paQ

Daar kun je precies zien wat je homebridge uitspookt. Niet tot in detail, maar wel welke plugins wanneer worden aangesproken.

paQ wijzigde deze reactie 03-09-2018 20:21 (40%)

• Rgerr
@max.schollen http://i68.tinypic.com/16jq8h3.jpg

Daar vind je je log output, kijk daar eens en post even een screenshot van opstarten van Homebridge. Daar kun je zien of de plug-in überhaupt wel geladen wordt en of ook het accessoire geladen wordt.

• max.schollen
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 13-05 21:03
De log

• RoTeK70
Ik wil de Configuration ui plugin updaten maar dat werkt niet wat wordt er bedoeld met een wachtwoord is verplicht?.

Verder heb ik ook nooit de logs aan de praat gekregen welke optie via npm moet ik hebben?

https://www.npmjs.com/pac...#log-viewer-configuration

RoTeK70 wijzigde deze reactie 04-09-2018 20:08 (14%)

• RoTeK70
quote:
meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:12:
[...]

Maak via terminal verbinding met je raspberry pi en type in:
code:
1
sudo nano /etc/sudoers

Voeg aan het bestand de volgende regel toe:
code:
1
homebridge    ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL

Waar moet ik die regel toevoegen dan? Ik zal wel weer super stom zijn .... :(
Maak niet uit of ik commando visudo gebruik.

RoTeK70 wijzigde deze reactie 04-09-2018 20:19 (4%)

• RoTeK70
Ik heb nog een vraagje. Ik wil graag binnen config-ui-x ook de accessoires zien. Dit kan door Homebridge met -I op te starten. Maar kan dit ook via de auto boot, dus dat ik altijd een extra tabblad heb binnen config-ui-x?
Nu heb ik via onderstaande het automatisch opstarten van Homebridge geregeld maar kan ik alleen regel 10 uitvoeren maar dan eindigen met homebridge -I ipv homebridge?

• paQ
Nou....

Dyson DP04 in homebridge

voordeur bijwerken... da's een eve sensor :(

en mooie weergave van gemeten waardes.
Ik merk alleen dat de temperatuur er best wel naast zit.
Zet ik hem op de grond: -1, zet ik hem op een tafel: +1 :?
LV zit steeds 6 - 7% onder eve room

Ook is volgens dyson de lucht buiten matig, terwijl een andere aqi bron (in homebridge) zegt dat het excellent is.

paQ wijzigde deze reactie 05-09-2018 13:43 (4%)

• paQ
quote:
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:33:
Ik heb ook nog even lopen klooien in mijn Homebridge Setup. Heb nu de Xiaomi Air Purifier plugin eruit geknikkerd en alles werkt weer prima en zonder vertraging!

Lag dus blijkbaar toch aan de plugin....
Ja ik had ook last van die plugin.

De Dyson kan alleen triggeren op temp, LV en luchtkwaliteit algeheel (good, fair enz) wanneer het op de achtergrond moet plaatsvinden.

NIET (op de achtergrond) kun je dus triggeren op verandering of bereik van PM2.5, PM10, NO2 of VOC.
De triggers werken weer wél als je die status uitvraagt. Dus door detailscherm aan te roepen. (mits je continue monitoren inschakelt in de dyson app)

Wat werkt is het volgende:
IF air quality ANY CHANGE + =!GOOD, THEN set Dyson Pure AUTO
Vanaf daar regelt dyson alles zelf.

Nu nog terug:
IF air quality ANY CHANGE + GOOD, THEN set delay Dyson Pure
IF delay Dyson Pure 120 sec OFF + air quality GOOD, THEN Dyson Pure 10% (dat is het dichtst bij uit)

hij kan blijkbaar nog zachter dan 10% in AUTO modus, maar je kunt het zo wel nog zelf wat sturen eventueel.

Die auto modus werkt echt wel mooi, dus het zou nog mooier zijn als je vanaf uit of 10% manual de auto modus kunt triggeren op een bepaalde meetwaarde in plaats van op de algehele score. (luchtkwaliteit)

Dan,
Dyson kent geen excellent. Alleen een dubbele laag good, een laag fair, laag inferior en een laagje poor.
Om dus toch onderscheid te kunnen maken, moeten er excellent / good waardes worden vastgesteld.
Die kan ik natuurlijk wel elke 5 min ofzo laten pollen om zo mijn lichtindicatoren aan te sturen, en als het nodig is ook de auto modus aan of uit te schakelen.

Mijn eve room is (weer) aan het overlijden trouwens, dus ik moet nu ook echt wat gaan bedenken....
Het ding wil niet meer handmatig updaten. Reageert soms een halve dag niet, en dan 20 min lang uitstekend alsof er niets aan de hand is.
Vanmiddag heeft ie 4 uur platgelegen, 4 keer batterijen eruit en erin, alleen nog temp meten en LV, maar geen lucht.
tussendoor nog dit:

8)7

wat een troep.....

paQ wijzigde deze reactie 05-09-2018 20:52 (26%)

• RoTeK70
quote:
Rgerr schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:32:
[...]

Ik heb ook gewoon een wachtwoord zitten op Domoticz, en dat werkt prima met edomoticz plug-in. Ik snap alleen niet zo goed wat je vraag dan is, gezien extern inloggen op Domoticz echt iets alleen voor Domoticz is. Homebridge werkt lokaal.
Als ik een wachtwoord instel binnen Domoticz krijg ik dit in mijn log van Homebridge.

https://i.imgur.com/Fl2ymVi.png

Als ik wachtwoord weghaal dan werkt het wel binnen HomeBridge

Ik heb het al gevonden. Moest "server": "127.0.0.1" naar: "server": "username:password@127.0.0.1"

RoTeK70 wijzigde deze reactie 06-09-2018 21:09 (9%)

• Boest
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18-05 08:20
Dananlock V3 Homekit

(Smoes voor thuis) Onze kinderen komen op een leeftijd dat je ze een huissleutel mee moet gaan geven en we zijn allemaal weleens een sleutel kwijt geraakt en de cilinders zijn duurder en veiliger lijkt het mij beter dan we een Danalock installeren. onze meiden hebben allebei een iPhone.

Omdat we in 2016 zijn verhuisd hebben we ook overal nieuwe gelijk sluitende cilinders ingezet waar handig en veilig is met een draaiknop van binnen zo ook in de inpandige garagedeur en zowel bekend heeft de danalock een speciale cilinder nodig dat betekend weer een investering omdat ik alles gelijk wilde houden, toen besloten zelf met de vijl aan de haal te gaan.

Het originele pieleke van de draaiknop was net te kort en mijn zwager werkt in de handel waar ze onderanderen in cilinders doen hij zei ik kan er een langere kern in zetten zodat je meet "vlees" hebt zo gezegd zo gedaan easy werkje overigens.

Het werkt nu, ook met diverse regels, achteraf had ik toch beter de z-wave versie moeten pakken omdat de homekit toch wel beperkt is.

• Deadly Knapsack
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17-05 13:08
Ik heb het idee dat ik iets verkeerd doe. In Smart Home heb ik een automation gemaakt:

Deze roept een IFTTT action aan (die handmatig gewoon werkt). Maar er gebeurt niks.

Ik heb de sensor uit de aarde getrokken en dan komt ie tussen de 0% en 6%. Maar de IFTTT tile wordt niet aangeroepen.

Wat doe ik verkeerd?

• RoTeK70
Ik wilde een vierde camera toevoegen dit is weer een C1 wel nieuwe versie ten opzichte van een andere die ik al heb. Maar deze werkt helemaal niet in Homekit?

Alles gelijk ingesteld als de andere C1
Het gaat om Foscam C1 en Foscam C2 in de config.json
Stream in Domoticz werkt wel en ook via VLC

• RoTeK70
meesje schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:01:
[...]

Verschil in firmware? Dan zijn er zeker verschillende revisies van de C1?
Mijn firmware is 1.9.3.18_2.52.2.49. De foscam app geeft aan dat de firmware up to date is.
Het blijft bijzonder dat de rtsp stream wel werkt in VLC.
Deze firmware versie heb ik ook in de eerste C1 maar de nieuwe heeft 1.12.5.2 en 2.82.2.30

Hier de stream van VLC en die werkt prima

• paQ
Boest schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:58:
[...]

Buiten WiFi onbereikbaar en binnen WiFi blijft hij op bijwerken staan.. soms kan je hem ontgrendelen als ik HomeKit afsluit en opnieuw opstart (app)
laatste fw in het slot?

Goed, de Awair (Mint) in actie in homekit.
Ze zijn wakker in San Francisco, dus had vrij rap de API token
Met die API token moet je je device ID achterhalen, en dat was behoorlijk wat geklooi, maar met het programmaatje "postman" kun je de GET string stap voor stap invullen; het programmaatje spuugt dan de output netjes uit en voila: de device ID.

De Awair zelf geeft "raw" data op het device zelf en via de app elke 10 sec.
Via de plugin in homebridge wordt dit door de API beperkt tot het gemiddelde van de afgelopen 15 min. Wil je dit sneller, dan zul je een ander level developer account moeten aanvragen, en daar hangt dan een prijskaartje aan vast.
https://developer.getawair.com/onboard/tiers

Ik heb endpoint op 'latest' en interval op 25 sec. getest, en dat geeft elke 25 sec nieuwe informatie in homekit, ook als de tegel geactiveerd staat (long press). Wat hier nou exact het verschil is weet ik niet

de plugin maakt 3 tegels aan
-temp
-LV
-luchtkwaliteit

http://a65.tinypic.com/voqyh1.jpg
Temp en LV zijn op een haar na gelijk aan die van eve room. Ik durf wel te stellen dat die gewoon echt kloppen.
De luchtkwaliteit wordt in de plugin berekend om te reflecteren naar Uitstekend, Goed enz. in homekit

code:
1
2
3
4
[2018-9-24 20:51:21] [Kantoor] [70886B1214D5] url: http://developer-apis.awair.is/v1/users/self/devices/awair-mint/4888/air-data/latest?limit=1&desc=true
[2018-9-24 20:51:21] [Kantoor] [70886B1214D5] latest: {"temp":24.85,"humid":42.48,"voc":20,"pm25":2,"pm10":3}
[2018-9-24 20:51:21] [Kantoor] [70886B1214D5] ppb => ug/m^3 equation: (20 * 72.66578273019740 * 1 * 101.32) / ((273.15 + 24.85) * 8.3144)
[2018-9-24 20:51:21] [Kantoor] [70886B1214D5]: voc (20 ppb) => tvoc (59.43030435934553 ug/m^3)

En zoals je ziet wordt er tevens een PM10 waarde in homekit getoond :)
De hardware geeft alleen een PM2.5 waarde aan.

Verder ben ik nog niet zeker wat de Carbondioxide threshold doet (if at all).
De hardware maakt hier verder geen melding van, maar SNR en lux kom ik ook nergens tegen, terwijl dit wel in het ding zit.

edit:
Ik zit nu op interval 2 min. (vs 10 van eve room) ik ga even zien of ik er een scene op kan triggeren. ik verwacht persoonlijk van wel gezien hij echt polled.

edit 2:
gaat prima. _/-\o_
ik ga naar 1 min :+

benieuwd of mijn API er niet uitklapt vannacht omdat ik boven de 500 requests kom

paQ wijzigde deze reactie 24-09-2018 22:00 (5%)

• paQ
Ik heb de awair aan de muur gemonteerd; te gek ding :)

Waardes op het display corresponderen mooi met de luchtkwaliteit in homekit.
90-100 uitstekend
80-90 goed
60-80 redelijk
50-60 matig
0-50 slecht
De LED op de awair zelf kleurt groen, oranje of rood naar gelang de score.

Elke 3 min haalt de plugin de waardes van de sensor op in homekit.

Verder kun je instellen in de app waar de awair meer rekening mee moet houden. Temp en luchtvochtigheid, chemicaliën en stof, of alles in het algemeen. Dat beïnvloedt dan de weging voor de uiteindelijke score.
Je kunt ook instellen of, en wanneer en voor wat dan je notificaties wilt ontvangen in de app. Als een waarde te hoog wordt, krijg je een notificatie en komt er a la lichtkrant een soortgelijke melding voorbij op het display van de awair.
De app zelf houdt grafieken en gemiddelde waardes bij.

Ik heb overigens wel de indruk dat de awair een serieuze sensor is, gemaakt voor het "professioneel" monitoren, en niet vanwege het "een product in homekit kunnen zetten" en het daarom produceren :+
http://a68.tinypic.com/i566mv.jpg

Hij is wat groter dan eve zoals ik al schreef, en heeft voeding nodig. Er zitten dan ook wel actieve componenten in het apparaat.

paQ wijzigde deze reactie 26-09-2018 19:12 (23%)

• paQ
De Awair plugin is zojuist bijgewerkt, waarbij je -als ik het goed begrijp- los van je API kunt bepalen van hoeveel meetpunten (elke 10 sec) opeenvolgend het gemiddelde wilt hebben, los van de interval.

Eigenlijk is dat best een mooie oplossing.
Tot voor deze update had je een soms wat 'vuile' meting in homekit, omdat je net een piek of dal zou kunnen raken, welke op het verversen van de polling interval dan precies wordt opgenomen in homekit, terwijl die momentopname wellicht helemaal niet representatief is.

Je kunt dus nu van 1 - 12 opeenvolgende "10sec-metingen" (voorafgaand aan de poll-interval) het gemiddelde nemen, op het moment dat de poll-interval ververst wordt.
Ergo, kies ik 3, dan wordt op het moment van de poll-interval, het gemiddelde genomen van de laatste 3 metingen, samen 30 sec., en over 180 sec (de poll-interval, endpoint: latest) weer.

Het is dus een verfijning van de endpoint: latest.

Mooi gedaan, want zo hoef je geen enorme stroom aan endpoints te creëren, en gaat je "API-krediet" ook niet op aan kortere intervals. :Y

In other news, Dit zou toch ook wel een mooie functie zijn als airco plugin.
Dit zie je wanneer je je nest op Automatic zet.

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:47
@Rgerr

:D :D _/-\o_ _/-\o_ :+ :+ 8) 8) 8) >:) >:) :9 :9 :o :o

Toppe wijzigde deze reactie 01-10-2018 19:26 (103%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• elcastel
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-04 10:40
Wat een topper, zoveel geduld en gewoon gelukt ook!

Bedankt @Toppe !
_/-\o_.

• Toppe
Ik heb het over deze

Zoiets is er nog niet voor HomeKit toch? Of een andere gekke manier dat je je eigen huidige schakelaars kan blijven gebruiken?

Toppe wijzigde deze reactie 08-10-2018 11:20 (33%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Rgerr
Dit viel mij toevallig net op:

http://i67.tinypic.com/232yoh.jpg

:+

Edit: is trouwens snapshot van een foscam, niet van ring doorbell zelf. Maar wel apart dat ie (zonder automatisering) de actie neemt van ring doorbell en koppelt aan een camera in dezelfde ‘kamer’, en door heeft dat het een bel betreft gezien de melding.

Rgerr wijzigde deze reactie 13-10-2018 12:49 (63%)

• Serena
Rgerr schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 07:35:
[...]

Kun je er eens een schermopname van maken, vanaf aanbellen tot beeld in Ring app? Misschien ligt het wel aan mijn WiFi verbinding bij de voordeur.
Dat gaat niet, je kunt niet een schermopname aanzetten en dan je toestel uitzetten. Meldingen komen dus binnen op mijn Apple Watch.

Toch geprobeerd om een filmpje te maken nadat de melding binnenkomt. Om de een of andere reden krijg ik dan ook een foutmelding. Je zult me dus op mijn woord moeten geloven.

Maar ik krijg in ieder geval een melding!!!

https://tweakers.net/ext/f/KDnwOBwIpTDeZ7DAJh1ouwFj/thumb.png

Serena wijzigde deze reactie 14-10-2018 12:04 (36%)

• paQ
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

Sorry, dat heb ik.
Ik bedoelde het stukje voor de valve plugin.
paQ in "Homebridge topic"

:)
Serena schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

Leuk.... 8)7

Maar nou heb ik nog niet het stukje dat in de config moet. De plugin heb ik al geïnstalleerd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 {
    "accessory": "GPIOValve",
    "name": "Water geven",
    "pin": 11,
    "openOnHigh": false,
    "isTimed": false,
    "defaultDuration": 1200,
    "type": "WATER_FAUCET"
}

paQ wijzigde deze reactie 14-10-2018 14:00 (40%)

• Serena
meesje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:51:
[...]

Als je je verdiept in de verschillende versies, ga je snel je budget (naar omhoog) bijstellen.... ;)
Ik lees namelijk dat de Pro meer mogelijkheden heeft om je motion gebied te bepalen.
Daarnaast vind ik (los van welke Ring deurbel) tov van de Nest Hello de prijs van het abonnement net iets vriendelijker: 30 vs 50 euro p/j. Natuurlijk zit er wel verschil: ring 60 dagen maar alleen bij motion, nest 5 dagen maar wel continu.

Vanavond nog even flink verder in verdiepen. Moeilijk....
Ik heb nu heel precies mijn voortuin afgetekend. Dus niet op meters. Heb geen afbakening tussen de tuin van de buren en de mijne. Nu krijg ik dus geen melding als daar iemand het pad oploopt of voren over het trottoir loopt. Bij instellen per meter zou dat heeeel anders zijn.

• RoTeK70
Ik had het volgens mij al eens eerder gevraagd maar hoe komen jullie aan deze tegel?

• Serena
Hallo ramen!!!

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-05 09:00

Underworld

+1 Inzichtvol

Deadly Knapsack schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:54:
Bijzonder. Even wat pm2 run variabelen aangepast en opeens zie ik 'm netjes in Home & Eve. Even kijken hoe stabiel. Ik vermoed dat het komt omdat noble aangeroepen werd door pi en niet door root. Heel bijzonder. Morgen maar wat meer induiken. Dank allen voor de suggesties.
Ik heb hetzelfde als jij had, ik zie 0% waardes in Eve en homekit ook lage 0 waardes.
Kun je laten weten hoe je het opgelost hebt?

Ik denk zelf dat het aan het MAC adres kan liggen gezien die lastig te achterhalen is van de flower care.
Zou iemand is willen kijken wat het moet zijn
tumb:
https://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_IMG_4134_zpsfyfkuaay.png

Ik dacht zelf:
8D:7C:C4:0D:04:10 of 01:40:D0:4C:C7:D8
Allebei geprobeerd, ook met lower case.

Ik krijg als ik homebridge start ook verder geen errors.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• RoTeK70
Kan ik deze updates gewoon uitvoeren via de UI plugin of blijft dit tricky?

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:21:
[...]

Nee die hangt thuis.
Althans, zo'n perilex stekker en standenschakelaar. Die zit achter de keukenkasten om nooit meer bij te kunnen :X
Maar goed, vochtsensor op de badkamer en gaan.

Wie had er ook weer geflashte sonofs?

op kantoor hangt een draadloos bedienbare itho. Die wil ik aan de awair koppelen
Je hoeft niet aan de perilex te komen. Gewoon op de printplaat in de kast:

http://i64.tinypic.com/9u7sy8.jpg

1 draad in 2 voor stand 2, en 1 voor 3.

Rgerr wijzigde deze reactie 18-10-2018 21:27 (3%)

• paQ

:X

paQ wijzigde deze reactie 19-10-2018 14:30 (3%)

• paQ
Ah crap.

@Rgerr ik heb toch een andere van stork.
De perilex komt hier binnen:
http://a66.tinypic.com/b5qpp3.jpg

LN zal heet en neutral zijn.
1, stand 2 op de schakelaar
2, stand 3 op de schakelaar
??

En als dat zo is, L,1 korstluiten is stand 2, en L,1,2 kortsluiten stand 3?

http://a66.tinypic.com/6qv0y8.jpg

paQ wijzigde deze reactie 19-10-2018 19:04 (8%)

• paQ
Nou.

http://a68.tinypic.com/t62lol.jpg

Het werkt *O*

Nu even een de )&*%+everoom+*%££^% op de badkamer gezet voor de lv.
Een xiaomi is onderweg.

@meesje hoe snel is de poll van de xiaomi thermometer? 10 min zoals bij eve is echt veel te lang. Dan staat bij wijze van de badkamer al 9 min in de stoom.

• paQ
ineens is luchtvochtigdheismeting een ding (voor de MV bij badkamer gebruik)

De eve room is traag, helemaal ruk kwa bereik (dus problematisch), maar pushed gegevens zodra er een piek is. Dat laatste is natuurlijk helemaal te gek!
Ik vraag me ten zeerste af of de humidity sensor van xiaomi dat ook heeft. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
Hij moet nog arriveren dus ik kan het nog niet testen.

toen kwam ik Homematic tegen.
https://www.amazon.de/Hom...&keywords=humidity+sensor

Hebben tweakers daar ervaring mee?
Er is een HB plugin.

Affengeile Schalter trouwens, voor als je vergeten bent dat je in de slaapkamer staat:
https://www.eq-3.de/produ.../licht/hm-pb-4dis-wm.html

edit: vraag me nu wel af of ze tot dezelfde fabrikant behoren

paQ wijzigde deze reactie 24-10-2018 10:57 (19%)

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:52:
[...]

Hoe het dat gedaan? Via
code:
1
miio --discover

?
Dat commando kent mijn RPI niet....

Edit: net gezocht in dit topic op miio en kwam jouw bericht tegen: Rgerr in "Homebridge topic" ;) Miio moet dus nog eerst geïnstalleerd worden. Dat ga ik dan maar later deze week of weekend doen. Voor de zekerheid ook eerst maar een backup maken.

Wat betreft sensoren koppelen, jJe kunt toch een automation maken (trigger deur sensor) en deze koppelen aan het alarm (is dat niet een of andere switch)? Die verwachting heb ik trouwens, dat er voor het alarm een aan/uit switch toegevoegd wordt aan homekit. Of bedoel je dit niet 'sensoren koppelen'?

[...]

Voor automations zou het toch niet moeten uitmaken? Zolang de devices maar in homekit zichtbaar zijn, toch?
Via iOS app:

http://i64.tinypic.com/33m1j60.jpg

Maar je krijgt een alarm tegeltje, die het alarm dus aan of uit kan zetten. Niet een schakelaar die het alarm doet af gaan, als dat nou zo was zou het wel mooi zijn. Maar misschien mis ik iets hoor.

• paQ
Luchtbevochtiger nummer 2 is binnen.
De Stadler Form Oskar big.
220 eraf > uit
220 erop > laatste stand. *O*

Zo nog eens proberen als ie een stuk langer uit is, of dat nog steeds het geval is, want dan kan hij gestuurd worden met homekit.

De ingebouwde hygrometer meet niet bepaald accuraat.
Hij staat nu ingesteld op zijn hoogste waarde (55%), en staat te knipperen dat ie daar al overheen is en stopt dus (het is 47%) :?

Dan kan hij beter op altijd aan staan, en dan in en uitschakelen via een osram smartplug :)

weet iemand van een plugin waarbij je de characteristic humidifier kunt instellen/kiezen?

edit:
ik heb middels deze GPIO plugin
https://www.npmjs.com/package/homebridge-gpio-onoff

Deze service geïnstalleerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
/**
 * Service "Humidifier Dehumidifier"
 */

Service.HumidifierDehumidifier = function(displayName, subtype) {
  Service.call(this, displayName, '000000BD-0000-1000-8000-0026BB765291', subtype);

// Required Characteristics
  this.addCharacteristic(Characteristic.CurrentRelativeHumidity);
  this.addCharacteristic(Characteristic.CurrentHumidifierDehumidifierState);
  this.addCharacteristic(Characteristic.TargetHumidifierDehumidifierState);
  this.addCharacteristic(Characteristic.Active);

// Optional Characteristics
  this.addOptionalCharacteristic(Characteristic.LockPhysicalControls);
  this.addOptionalCharacteristic(Characteristic.Name);
  this.addOptionalCharacteristic(Characteristic.SwingMode);
  this.addOptionalCharacteristic(Characteristic.WaterLevel);
  this.addOptionalCharacteristic(Characteristic.RelativeHumidityDehumidifierThreshold);
  this.addOptionalCharacteristic(Characteristic.RelativeHumidityHumidifierThreshold);
  this.addOptionalCharacteristic(Characteristic.RotationSpeed);
};

inherits(Service.HumidifierDehumidifier, Service);

Service.HumidifierDehumidifier.UUID = '000000BD-0000-1000-8000-0026BB765291';

Hele bestand:
https://github.com/KhaosT...r/lib/gen/HomeKitTypes.js

Dit installeert alleen een humidifier DEhumidifier.
Ergo, je kun tde modus selecteren.
Geeft ook niks, maar ik wil wel de modus kunnen selecteren.
Zodra ik echter een modus selecteer, blijft hij staan op "Stel in op"

niet echt netjes....

huidige config:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 {
            "accessory": "GPIO-OnOff",
            "name": "Luchtbevochtiger",
            "pin": 7,
            "hapService": "HumidifierDehumidifier",
            "hapCharacteristic": "CurrentHumidifierDehumidifierState",
            "maxValue": 3,
            "minValue": 0
        }

paQ wijzigde deze reactie 31-10-2018 17:18 (73%)

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:53:
[...]

Is aan/uit dan niet de ingestelde waarde?
Het is Characteristic. RelativeHumidityHumidifierThreshold die ik moest hebben

8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  {
            "accessory": "GPIO-OnOff",
            "name": "Luchtbevochtiger",
            "pin": 7,
            "hapService": "HumidifierDehumidifier",
            "hapCharacteristic": "RelativeHumidityHumidifierThreshold",
            "maxValue": 100,
            "minValue": 0
        }

*O*
Geeft modus, en %-slider *O*

Uiteraard leest ie alleen niet de Awair waarde uit, maar dat is vrij logisch eigenlijk.
Dus dan maar automatiseren:

ALS Humidify Active, DAN Osram smart plug Luchtbevochtiger aan
ALS Humidify Inactive DAN Osram smart plug Luchtbevochtiger uit
ALS Drempel luchtbevochtiger 40-45, EN Awair <=43, DAN beoogde status Humidify
ALS Awair >=44, DAN Humidify Inactive
ALS Drempel luchtbevochtiger 46-52, EN Awair <=47 DAN beoogde status Humidify
ALS Awair >=48, DAN Humidify Inactive

paQ wijzigde deze reactie 01-11-2018 15:04 (5%)

• paQ
Het is vandaag wat droger, dus mooie mogelijkheid om de luchtbevochtiger te testen.
and it works! :)

Zowel op de awair sensor, als de humidifiertegel op het homekit favorietenscherm *O*

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:41:
er was iets met die miio @Rgerr
Ik had hem ook nodig voor de xiaomi remote. je moet een bepaalde versie hebben geloof ik

Even zoeken in dit topic? Zal vast ergens naar boven komen.

edit:
paQ in "Homebridge topic"

edit 2:
Geen idee of dat ook op jouw plugin van toepassing zou kunnen zijn, maar je weet maar nooit.
Het blijft altijd een beetje abacadabra wat er in dat Chinees gebeurt allemaal :P
Ah dank voor de tip, we hadden het over dezelfde rep maar die versie er achter is wel handig voor het geval die zoals bij jou in ‘slaap’ valt. :P

Edit: Werkt nog niet, blijft roepen om miio. Dus maar even zoals versie geïnstalleerd, als dat ook niet werkt eens installeren zonder -g.

Edit 2: Dat deed het hem: sudo npm install miio, daarna geen foutmelding meer bij het opstarten van Homebridge. Config aangepast en zie hier:

http://i63.tinypic.com/2d8q72v.jpg

*O*

In de config dien je nog wel de juiste ‘tone’ en volume te selecteren.

Rgerr wijzigde deze reactie 02-11-2018 20:07 (21%)

• paQ
Rgerr schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:19:
[...]

Gaat nu zo’n week goed met de MV en LV zo, binnen twee minuten vliegt ie aan. Misschien dat ie ook wel pushed met peak/drop.

Misschien ook leuk voor in de badkamer: https://www.praxis.nl/ger...m_medium=web&utm_campaign=

Icm ir booster. :+
cool :+
Maar ik heb geen raam in de badkamer (geheel inpandig)
Kan ook zo 1,2,3 geen andere mechanische toepassing bedenken.

nou, vanmorgen de verwarming aangezet, dan daalt de RH (ca 7%), en bij binnenkomst is de Humidifier aangesprongen die op 49% staat ingesteld. Binnen ca 50 min 5% erbij en schommelt steeds rond de 49,5% nu.

*O*

Bij 48% slaat ie aan, en bij 49 weer uit.
Prima resultaat :)

Zet ik de slider lager, dan zal het pas <43% werken.

• Rgerr
@paQ

http://i66.tinypic.com/t0hnjq.png

Kom hier op uit, met de 'bearer' token. Alleen zie ik bij devices dus niks. Waar dien je het MAC adres en device id in te voeren?

Edit: natuurlijk komt er geen device id uit... Heb mijn Awair nog niet gekoppeld aan de Awair app, daarom vind ik natuurlijk ook niks.
paQ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:13:
Als je nu bij token je API sleutel invoert?
Gedaan, de acces token. Dan komt dat er dus uit.

Rgerr wijzigde deze reactie 08-11-2018 19:13 (47%)

• Toppe
Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:11:
@Toppe Maar even in het Homebridge topic verder, maar welke plug-in gebruik je er voor? Ik gebruik Homebridge-mi-Aqara-2. Misschien dat het daar aan ligt.
Ik sluit de Aqara aan is Domoticz, die praat weer met HomeBridge... nu moeten we verder in het Domoticz topic :D :*) _O-

Toppe wijzigde deze reactie 08-11-2018 21:42 (65%)

• paQ
Vanmorgen Steinel maar eens gebeld en gevraagd naar de RTSP stream.
- Nee dat kan niet
maar op amazon wordt gezegd van wel
- ik ga het vragen
OK
- nee het kan niet

-O-
Maar ze zijn in de aanbieding bij de TU! (174,50 incl BTW)

Toch een gehaald en 45 min kwaad gemaakt over de RTSP stream.
Ik kan via Internet Explorer inloggen en streams bekijken en je kan tot in het diepst van de cam config.
RTSP staat daar ook aangevinkt. hmmmm....
Wireshark geïnstalleerd en gaan sniffen.

Na wat graven en zoeken de rtsp stream gevonden. *O*
Cam aangemaakt in homebridge et voila! :D

Ik kan er trouwens geen screenshot van maken, want iOS maakt alle camera schermen zwart.

edit:
opslag in de vorm van micro SD en zit in de lamp (meegeleverd)
Het is trouwens echt een mooi (en zwaar) ding verder. Mooier dan op de foto's. renders
Lampsettings zijn helemaal custom af te stellen. Hoe lang, hoe hard, wanneer, hoe hard bij geen beweging, enz

het is gelukt:
- ffmpeg voor de Steinel cam stream
- delayswitch met motion sensor (100 ms) met rich notification aan
- videodoorbell plugin
- drukknop (xiaomi, of whatever)
- Danalock

Die staan samen in 1 kamer.
knop triggert deurbel chime Xiaomi gateway, triggert de notification met snapshot.
Als ik longpress op notification, dan groot beeld met ontgrendel knop
shortpress op notification gaat naar livestream, maar uiteraard geen ontgrendelknop. Dus ben je niet thuis en/of niet voornemens op afstand te openen, dan is dat de betere optie.

*O*

paQ wijzigde deze reactie 27-11-2018 16:39 (44%)

• paQ
zo, Blueair classic 405 smokestop toegevoegd.
Eens kijken of dit ding een beetje kan toveren.
De plugin werkt iig :)

Scherm ook maar een beetje OCD-proof ingericht :+

Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True