Toon posts:

Homebridge topic

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste
Acties:

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:17
paQ schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:57:
Nieuwe homebridge update

[...]

*O*

Nu is het aan de plugins er mee om te gaan lijkt me zo.
Ring helaas niet en gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:44
Scrypted heeft ook hsv voor ring, vooralsnog alleen camera’s maar wellicht in de toekomst ook voor deurbellen?

https://github.com/koush/scrypted/issues/26

Heb er zelf nog geen ervaring mee overigens, binnenkort maar eens naar kijken.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:15
De pest is het veelal blokkeren van rtsp door fabrikanten.
Zonder dat kun je geen kant op; openingen worden dan ook weer snel genoeg de nek omgedraaid. Dat was met de ringplugin in het begin ook altijd de pest. De sip calls die steeds wijzigden.
Eufy doet net zoiets. Maakt bij elke call een nieuwe token aan waardoor de oude vanzelf weer onbruikbaar wordt.
Zelfs aqara / xiaomi tokens hernieuwen zodra je opnieuw een wifi connectie laat maken. (na bijv een reset)

Via camera.ui is er ook HKSV ondersteuning. heel mooi, maar alleen voor RTSP apparaten.

• meesje
Ring HSV feature request: https://github.com/dgreif/ring/issues/860
Hopelijk is dgreif overtuigd en gaat er mee aan de slag. Fingers crossed dat er geen technische beperkingen zijn. Als HSV gaat lukken dan gaat mijn deurbel van een paar tientjes nooit meer weg. Of Aqara moet bv met een heel betaalbare en redelijk ogende deurbel komen.

• paQ
meesje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:56:
Hopelijk is dgreif overtuigd en gaat er mee aan de slag. Fingers crossed dat er geen technische beperkingen zijn. Als HSV gaat lukken dan gaat mijn deurbel van een paar tientjes nooit meer weg. Of Aqara moet bv met een heel betaalbare en redelijk ogende deurbel komen.
Reken maar dat Ring zijn best zal gaan doen om dat dan te blocken. Het verdienmodel is slapende abonnementjes verkopen. En als een groepje enthousiastelingen dat gaat verstieren, dan grijpen ze vast wel in. (mochten ze bijv plotseling enorm veel opzeggingen krijgen)

edit:
Nou, na wat pielen inderdaad mijn Dahua 1920x1080 camera netjes in HKSV *O*
Niet heel belangrijkverder, want ik heb het veel liever met de buiten camera's en deurbel. Maar toch, het werkt!

[Voor 12% gewijzigd door paQ op 24-01-2022 14:25]

• paQ
Ben wel amazed hoe snel die ubiquiti deurbel werkt in scrypted. Zou die het ook zo snel doen in camera.ui?
überhaupt mooi ding wel

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:46
paQ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:17:
Ben wel amazed hoe snel die ubiquiti deurbel werkt in scrypted. Zou die het ook zo snel doen in camera.ui?
überhaupt mooi ding wel
Is de Netatmo ook met HSV te krijgen via Scrypted?

• paQ
Jasper1975 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Is de Netatmo ook met HSV te krijgen via Scrypted?
kzou het niet weten eigenlijk.
Wel bizar eigenlijk dat netatmo het niet ondersteunt.
Eerst iedereen bijna 2 jaar aan het lijntje houden, en nu na een jaar nog steeds geen HKSV :N
Dit is dus typisch zo'n gevolg dat elke fabrikant binnen zijn eigen cloud wil blijven.
Ik heb het met een eufy solocam ook. Er is haast niets wat werkt buiten hun systeempje.

Misschien alleen daarom al reden genoeg om eens afscheid te nemen van al die gesloten systemen.

[Voor 27% gewijzigd door paQ op 25-01-2022 10:08]

• Jasper1975
paQ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:06:
[...]

kzou het niet weten eigenlijk.
Wel bizar eigenlijk dat netatmo het niet ondersteunt.
Eerst iedereen bijna 2 jaar aan het lijntje houden, en nu na een jaar nog steeds geen HKSV :N
Ik heb geleerd nooit meer een device te kopen met de belofte van Homekit, na aankoop van een Ring pro en een Floodlicht cam. Beide zouden Homekit krijgen (hebben hardware matige chip van Apple ingebouwd, ook vereiste). Over aan het lijntje houden gesproken!

• Stuij91
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:52
Jasper1975 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Ik heb geleerd nooit meer een device te kopen met de belofte van Homekit, na aankoop van een Ring pro en een Floodlicht cam. Beide zouden Homekit krijgen (hebben hardware matige chip van Apple ingebouwd, ook vereiste). Over aan het lijntje houden gesproken!
Geld ook voor de Eufy deurbel. 2 jaar lang schreeuwen ze: komt er aan, komt er aan. En dan bericht: of nee toch niet...

Weliswaar via Homebridge in Homekit te krijgen, maar toch anders dan native en geen HSV ondersteuning.

• paQ
Begrijp ik nou goed dat scrypted gewoon op een pi zou kunnen draaien?
Als dat zo is, dan kunnen 'we' een ring deurbel toch gewoon in homekit frotten?

https://www.reddit.com/r/..._scrypted_to_a_raspberry/
het stappenplan:

I’m not an expert. Use at your own risk. I was looking for a “how to install Scrypted onto a Pi loaded with the official Homebridge install/image for total beginners” and didn’t find one.
I got impatient and sorted it out on my own. Here are the exact steps I took to help other beginners. I know you can use “putty” on Windows, and there are other ways of doing this. This is the step by step of what worked for me personally, even if not the most elegant method.
Hardware used: RasPi4 running the official Homebridge install/image w/known static IP address. Mac computer.
What we’re doing: Installing Docker so that Scrypted runs in it’s own virtual environment and doesn’t alter our precious Homebridge install. Installing Portainer container on Docker (easier GUI that I use on my other Docker install on Mac - I know it already, so I went with it). Installing Scrypted Docker container via Portainer.
Step 1: SSH into Pi from Mac. “pi” is default user and “raspberry” is default password. Type what I have inside the quotes. Not the quotes themselves.
1a. Open Terminal, type “ssh pi@XXX.XXX.XXX.XXX” (put your IP address in place of the XXX’s

1b. When prompted for password it’s “raspberry”
Step 2: Update Pi to newest software:
2a. Type “sudo apt update” and select “yes” when prompted.

2b. Type “sudo apt upgrade” and select “yes” when prompted
Step 3: Install Docker
Type: “curl -sSL https://get.docker.com | sh”
Step 4: Add the default “pi” user to Docker
Type: “sudo usermod -aG docker pi”
Step 5: Install docker compose. (Might not be needed. Might use in the future though.)
Type: “sudo apt install docker-compose”
Step 6: Install Portainer
6a. Type “sudo docker pull portainer/portainer-ce:linux-arm”

6b. Type: “sudo docker run -d -p 9000:9000 --name=portainer --restart=always -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock -v portainer_data:/data portainer/portainer-ce:linux-arm”
Step 7: Set GPU memory high as possible to aid Scrypted
7a. Type “sudo raspi-config”

7b. Select Performance Options

7c. Select GPU Memory.
Set it as high as possible. E.g, 256 for Raspberry Pi 4.
7d. Return to the Main Menu. Navigate to Advanced Options.
Select GL Driver.
Select GL (Fake KMS) Open GL Desktop Driver
7e. Finish and Save.
Step 8: Reboot RasPi so “pi” user picks up Docker etc, and video settings are updated
8a. Open web browser and go to Homebridge WEB UI type “http://XXX.XXX.XXX.XXX:8581” or Your IP addess and port for Homebridge.

8b. Select “restart server” (not just homebridge. Restart whole server)
Step 9: Verify your homebridge is still up and running. Sigh in relief, and then open Portainer: 9a. Open web browser and go to homebridge Web UI like before. Still cool? Good.
9b. Open web browser and go to Portainer: “http://XXX.XXX.XXX.XXX:9000” (same way you get to homebridge but port is 9000 instead of 8581)
Step 10 Portainer:
10a. Setup a user. Save password etc when prompted

10b. Select Docker and/or local data etc
Step 11: Install Scrypted container! Almost done
11a. Select Stacks inside Portainer on left. (“Stacks” meant for multi container install I think. I use it like “compose” because it’s easy and tells you of errors etc. Again, I’m new too but this works)

11b. Click “add stack” and give it a name (ie “scryptedstack” - has to be all lowercase)

11c. In the “web editor” box type this (might want to copy/paste. You need whole thing from “version” all the way down. Again, not the “quotes”):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
version: '3.5'

services: 
    scrypted:  
      privileged: true
      image: koush/scrypted 
      container_name: scrypted 
      restart: unless-stopped 
      network_mode: host 
      environment: 
        - TZ=Europe/Amsterdam 
        - LD_LIBRARY_PATH=/opt/vc/lib 
      ports: 
        - 10443:10443
      volumes: 
        - ~/.scrypted/volume:/server/volume
        - /opt/vc:/opt/vc

11d. Change “New_York” to your time zone. Here is a list: Wikipedia: List of tz database time zones

11e. Click “deploy the stack” at the bottom
Step 12: Launch Scrypted!
Open web browser and go to “https://XXX.XXX.XXX.XXX:10443” (same has your homebridge web UI / Portainer / etc -/r/ note you need “https” and you will likely have to save you trust this site navigate there anyway type thing the first time. Setup Scrypted user when prompted and off you go.
Sounds like a lot but only takes 15 mins or so. Take your time. Thank you to Koush and the homebridge community!

wie durft het aan? :P
van de andere kant, het doet niet zoveel meer als camera.ui

@Domino
https://github.com/koush/scrypted/issues/138
dit impliceert toch dat een deurbel het ook moet doen :7

edit: stack commando aangepast. Zal een hoop geklooi schelen :')

[Voor 92% gewijzigd door paQ op 25-01-2022 16:16]

• Domino
Sja. Het hele idee erachter is HSV, maar koush van scripted heeft het duidelijk over een ring camera en niet over de ring deurbel (https://github.com/koush/scrypted/tree/main/plugins/ring).

De deurbel zelf in homekit is niet zo moeilijk, incluis video stream. Moet zeggen dat ik een beetje huiverig ben om mijn eigen setup overhoop te halen, zit nu goed in homekit met allerlei automatiseringen zoals licht aan aan de voordeur (en indien al ‘aan’ naar 100%, terugvallen naar vorige intensiteit na x minuten enz).

Wellicht als ik weer een keer een paar dagen vrij ben, zodat ik het goed kan uitzoeken.

• paQ
Domino schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:47:
Sja. Het hele idee erachter is HSV, maar koush van scripted heeft het duidelijk over een ring camera en niet over de ring deurbel (https://github.com/koush/scrypted/tree/main/plugins/ring).

De deurbel zelf in homekit is niet zo moeilijk, incluis video stream. Moet zeggen dat ik een beetje huiverig ben om mijn eigen setup overhoop te halen, zit nu goed in homekit met allerlei automatiseringen zoals licht aan aan de voordeur (en indien al ‘aan’ naar 100%, terugvallen naar vorige intensiteit na x minuten enz).

Wellicht als ik weer een keer een paar dagen vrij ben, zodat ik het goed kan uitzoeken.
vandaar dat topic. Dat is wat me triggerde. Dat gaat duidelijk over een deurbel.
Anyhoe, ik ben nu een applepibaker back-up aan het maken, en dan ga ik eens kijken of ik docker er netjes naast kan krijgen.
Op een 3B+ is de CPU load met camera.ui ca 30%. Als dat met scrypted lager uitvalt is het wellicht sowieso geen slecht idee.

• Domino
Ik zal me er ook eens aan wagen binnenkort. Heb toch al docker en portainer draaien.

Hoe erg kan het fout gaan 😂 (/famous last words)

• paQ
ik heb geen ervaring met portainer.
Hij blijft draaien op "Deployment in progress"

:?

edit:
nvm :')
ineens ging het werken

[Voor 4% gewijzigd door paQ op 25-01-2022 16:28]

• paQ
Verhip. het werkt... soort van :+ Op een ring battery doorbell. (en die is zo/zo)
Ik zal eens proberen te testen met een bedrade pro. Kijken of dat beter functioneert.

Live stream werkt af en aan, maar hij neemt idd HKSV op *O*

• paQ
Kee, nou zodra ik voorbij het installeren van docker en/of portainer ben, dan gaat er vanalles stuk in homebridge. Camera's streamen dan niet meer.

Nog even uitzoeken hoe beiden nou in pais en vree naast elkaar kunnen lopen op een 3B+

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:53
@paQ een andere username in hb config.
Wasrschijnlijk krijg je de melding dat er al een andere broadcast op het netwerk aanwezig is.

• paQ
Deshmir schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:47:
@paQ een andere username in hb config.
Wasrschijnlijk krijg je de melding dat er al een andere broadcast op het netwerk aanwezig is.
hmm

dus: eerst een nieuwe user aanmaken op de pi en dan met die user ssh, en alles installeren?

edit:
@Deshmir
Ik heb een extra sudo user aangemaakt, docker geïnstalleerd en aan die nieuwe sudouser gehangen.
so far so good

[Voor 16% gewijzigd door paQ op 26-01-2022 19:31]

• Deshmir
@paQ Sorry zat op mobiel, en zie dat het niet helemaal correct is overgekomen.

Gaat om het volgende...

Scrypted
https://tweakers.net/i/m3UlVieEw4Jn-NycjdXNKbTR9bs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xkG2zRGPJC8LDGVDCR7fTnzc.png?f=user_large

Homebridge

Soms kan hier een mismatch in zitten, en dan gaat je HAP de fout in.
code:
1
[1/11/2022, 2:03:37 PM] Homebridge v1.3.9 (HAP v0.9.8) (HB Cameras) is running on port 51091.

• paQ
Deshmir schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:26:
@paQ Sorry zat op mobiel, en zie dat het niet helemaal correct is overgekomen.

Gaat om het volgende...

Scrypted
[Afbeelding]

Homebridge
[Afbeelding]

Soms kan hier een mismatch in zitten, en dan gaat je HAP de fout in.
code:
1
[1/11/2022, 2:03:37 PM] Homebridge v1.3.9 (HAP v0.9.8) (HB Cameras) is running on port 51091.
Ah op die fiets.

Nouja, het werkt nu iig. En niet middels de methode van de reddit draad, maar de uitleg uit de wiki video, en dan tweede helft. Nu maar eens kijken welke en hoe de settings precies werken. Ik krijg vooralsnog geen thumbnail of melding. dat soort.

• meesje
meesje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:56:
De ontwikkelaar van de Ring plug-in gaat zich definitief niet wagen aan ondersteuning van HKSV.

I really appreciate the feedback from everyone! Here's a quick recap:

Facial & animal recognition
Everything in one app (Home instead of Ring)
Remove redundant clouds subscriptions, only paying for iCloud and not Ring
I see the benefit! However, I also see a big liability as a developer. I do not want to be personally responsible for users finding a way around the Ring subscription, which in the end costs Ring real money. I have long held the opinion that Ring has exceptionally fair pricing for both their hardware and their subscription fees. Beyond taking away the subscription income, HKSV would continue to cost Ring money because all of the streams will still flow through their servers.

With that in mind, my official position is that I will not be adding HKSV support to the homebridge-ring plugin.

For anyone that still wants to use HKSV with Ring, I suggest you check out Scrypted. They already support HKSV and will continue to improve the experience over time.

• paQ
meesje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:03:
[...]

De ontwikkelaar van de Ring plug-in gaat zich definitief niet wagen aan ondersteuning van HKSV.

I really appreciate the feedback from everyone! Here's a quick recap:

Facial & animal recognition
Everything in one app (Home instead of Ring)
Remove redundant clouds subscriptions, only paying for iCloud and not Ring
I see the benefit! However, I also see a big liability as a developer. I do not want to be personally responsible for users finding a way around the Ring subscription, which in the end costs Ring real money. I have long held the opinion that Ring has exceptionally fair pricing for both their hardware and their subscription fees. Beyond taking away the subscription income, HKSV would continue to cost Ring money because all of the streams will still flow through their servers.

With that in mind, my official position is that I will not be adding HKSV support to the homebridge-ring plugin.

For anyone that still wants to use HKSV with Ring, I suggest you check out Scrypted. They already support HKSV and will continue to improve the experience over time.
sja moet ie zelf weten. Vooralsnog werkt het dikke prima op scrypted hier :)
En zelfs de batterij ring deurbel
(nog) niet vlekkeloos, maar het functioneert wel.

Hier raakt ie natuurlijk het echte punt:
I do not want to be personally responsible for users finding a way around the Ring subscription, which in the end costs Ring real money
Het verdienmodel van ring wordt op deze manier omzeilt. Ik vraag me serieus af hoe lang het blijft werken.
Then again, er zijn veel reditters die zweren bij de amcrest en unifi deurbel (via scrypted)
Voor beiden is er een plugin

[Voor 13% gewijzigd door paQ op 27-01-2022 12:23]

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:13
Wie kan mij helpen?

Ik probeer homebridge-config-ui-x v4.41.2 te updaten naar 4.42.0, maar ik krijg de volgende foutmeldingen:
1467 verbose stack Error: ENOTEMPTY: directory not empty, rename '/usr/local/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x' -> '/usr/local/lib/node$
1468 verbose cwd /usr/local
1469 verbose Linux 5.10.17-v7+
1470 verbose argv "/usr/local/bin/node" "/usr/local/bin/npm" "install" "-g" "homebridge-config-ui-x@latest"
1471 verbose node v14.16.1
1472 verbose npm v7.11.1
1473 error code ENOTEMPTY
1474 error syscall rename
1475 error path /usr/local/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x
1476 error dest /usr/local/lib/node_modules/.homebridge-config-ui-x-3gtnOIj4
1477 error errno -39
1478 error ENOTEMPTY: directory not empty, rename '/usr/local/lib/node_modules/homebridge-config-ui-x' -> '/usr/local/lib/node_modules/.homeb$
1479 verbose exit -39
Wat kan ik doen?

• meesje
DJGizbo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:48:
Wie kan mij helpen?

Ik probeer homebridge-config-ui-x v4.41.2 te updaten naar 4.42.0, maar ik krijg de volgende foutmeldingen:

[...]

Wat kan ik doen?
Hier geen problemen. Zit homebridge al op v1.4.0?

• DJGizbo
meesje schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:52:
[...]

Hier geen problemen. Zit homebridge al op v1.4.0?
Ja, net gedaan en nog steeds zelfde probleem.

• paQ
DJGizbo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Ja, net gedaan en nog steeds zelfde probleem.
edit:
hmm lijkt meer een npm probleem

npm -v ?

als die nog <7 is, zou ik voor de zekerheid even upgraden
sudo npm install -g npm

[Voor 32% gewijzigd door paQ op 30-01-2022 16:41]

• DJGizbo
paQ schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:32:
[...]

edit:
hmm lijkt meer een npm probleem

npm -v ?

als die nog <7 is, zou ik voor de zekerheid even upgraden
sudo npm install -g npm
Dit was het helaas ook niet. Ik zit op npm 7.11.

Het bleek een bekende issue te zijn:
https://github.com/oznu/homebridge-config-ui-x/issues/1243

Dit was gelukkig de oplossing: sudo rm -rf /usr/local/lib/node_modules/.homebridge-config-ui-x-*

Weer wat geleerd, dank allen en vooral @paQ en @meesje voor het meedenken!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:22
Een noob vraagje hier. Hopelijk weet iemand iets aangezien ik het even niet zie.
Ik heb een pi met homebridge er op. alleen maar actief met een usb camera voor de test/speel/lol.
Nou heb ik een andere pi waar p1mon op draait die de data van de stroom/gas en watermeter verzamelt (en ja die wil ik zo laten).
p1mon kan met MQTT de data beschikbaar maken naar buiten. Nou heb ik dat inmiddels werkend gekregen zodat ik met een app (MQTT Explorer) data kan zien.
nou leek het me grappig om deze data ook in homekit te laten zien (verbruikscijfers dus).

vraag 1, kan je (zoals de temperatuur bijvoorbeeld) de verbruikscijfers vanuit homebridge zo in homekit tonen (als dat niet kan, dan kan ik uiteraard meteen stoppen).
Vraag 2. welke plugin zou dit kunnen. ik heb al een paar plugins geprobeerd, maar geen van allen krijg ik met een goede verbinding aan het werk.

• Stuij91
Ook geplaatst in Shelly ervaringen, maar miss. ook handig om de vraag hier te stellen:

Gebruik hier meerdere Shelly 2.5's voor o.a. automatiseren van de zonnewering. Nu gebruik ik sinds jaar ook een Shelly 2.5 om de mechanische afsluiting te automatiseren. Deze kent 3 standen. Via de Shelly worden er 2 ge-exposed en waarnaar beide zijn uitgeschakeld betreft het de 3e stand.

Concept werkt prima, via HomeBridge in Homekit en ook dat werkt in principe goed. Echter komt eens in de x keer of na een x periode de Shelly in een soort error state. In de debug van HomeBridge zie je (bij geen error state) voorbij komen: Setting relay (zo geconfigureerd) from X to Y gevolgd door een regel die dat bevestigd. Wanneer de Shelly echter (om onverklaarbare reden) in een error mode schiet dan komt de set regel wel voorbij, maar nooit een bevestiging hiervan (gebeurd in praktijk dan ook niet). In de Shelly app of via de web interface werkt het nog wel en een reset van HomeBridge fixt dit probleem.

Iemand soortgelijke ervaringen / een oplossing? Heb al van alles geprobeerd...

• Stuij91
blazez schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:27:
Een noob vraagje hier. Hopelijk weet iemand iets aangezien ik het even niet zie.
Ik heb een pi met homebridge er op. alleen maar actief met een usb camera voor de test/speel/lol.
Nou heb ik een andere pi waar p1mon op draait die de data van de stroom/gas en watermeter verzamelt (en ja die wil ik zo laten).
p1mon kan met MQTT de data beschikbaar maken naar buiten. Nou heb ik dat inmiddels werkend gekregen zodat ik met een app (MQTT Explorer) data kan zien.
nou leek het me grappig om deze data ook in homekit te laten zien (verbruikscijfers dus).

vraag 1, kan je (zoals de temperatuur bijvoorbeeld) de verbruikscijfers vanuit homebridge zo in homekit tonen (als dat niet kan, dan kan ik uiteraard meteen stoppen).
Vraag 2. welke plugin zou dit kunnen. ik heb al een paar plugins geprobeerd, maar geen van allen krijg ik met een goede verbinding aan het werk.
Antwoord op vraag 1: Volgens mij niet in HomeKit, zeker niet de geschiedenis niet.In HomeAssistant kan het wel...

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:22
Stuij91 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Antwoord op vraag 1: Volgens mij niet in HomeKit, zeker niet de geschiedenis niet.In HomeAssistant kan het wel...
oké, dan zou ik het eigenlijk moeten laten rusten . . . .maarrrrrrr . . . . . . nou zou ik het eigenlijk wel in homebridge willen zien verschijnen. kan het dan als accessory in homebridge getoond worden ? welke plugin zou ik dan moeten pakken denk je ?

• Deshmir
@blazez voor zover ik kan vinden heeft Homekit geen optie om een “metered” accessoire te tonen.

Enige wat je kan doen is zelf een plugin bouwen die de stroom/gas/water waarde omrekent naar een temperatuurwaarde.

• Domino
Ik heb de laatste tijd wat last van unresponsive devices vanuit homebridge. Het is begonnen toen ik homebridge verplaatste van een debian vm (binnen esx) naar een docker op mijn nas. Het draait overigens wel op het host network, niet op een apart docker lan. Andere docker containers vertonen geen problemen met toegang (er draait oa ook adguard home op).

Het vreemde is dat ik alleen unresponsive zie in de home controls via control center: via control center naar home favorites. Open ik de home.app (zowel via datzelfde control center of de home app zelf op de iphone) dan werkt alles direct. Iemand meer last van?

Zit eraan te denken om homebridge maar weer in een linux vm terug te zetten, dit is zo irritant.

• Domino
Domino schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:11:
Zit eraan te denken om homebridge maar weer in een linux vm terug te zetten, dit is zo irritant.
Om mezelf maar even te quoten, en de oplossing te delen: RTFM! 😂

Ik was vergeten om ‘ DSM_HOSTNAME’ op te nemen als environment waarde. Nu ik dat heb aangepast draait alles weer als een zonnetje.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Een Homebridge topic met zó weinig interactie zal wel duiden op een heel goed en user friendly systeem!

Ik draai het in ieder geval al 9 maanden op een RPi 4 zonder problemen. Echt een perfect systeem en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik met unsupported devices in homekit werk.

Ik heb erin zitten via homebridge:
- Shelly Dimmer 2 (stuk of 10)
- 2 mitsubishi Airco’s
- RoboRock stofzuiger
- Siemens oven en combi

Helemaal fan en ik gebruik nog alleen homekit. Alles is aangesloten op een apart IoT devices netwerk op 2,4g van mijn Ubiquity Unify access points op elke verdieping.

Genoeg hierover. Ik heb een vraag!

Ik heb 2 sets spotjes in de huiskamer. Die wil ik ook los van elkaar kunnen schakelen, maar ik wil ze óok kunnen groeperen om ze in 1x in sync te krijgen.

In de Shelly app kan ik losse lampen groeperen, terwijl ze nog steeds als losse devices beschikbaar zijn. Dit wil ik ook in HomeKit. Heeft iemand hiervoor een tip hoe ik het voor elkaar krijg? Ik zie een grouping functie, maar dan zijn de losse lampen niet meer te bedienen.

• Deshmir
@t14wo met het groeperen kan je ze nog wel los bedienen, alleen vergt dat wat extra clicks.
In de groep kan je kijken welke accessoires erin zitten en daar kan je ze apart regelen.

• t14wo
Deshmir schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 06:56:
@t14wo met het groeperen kan je ze nog wel los bedienen, alleen vergt dat wat extra clicks.
In de groep kan je kijken welke accessoires erin zitten en daar kan je ze apart regelen.
Ja dat begrijp ik. Maar dat is onhandig. Ik benader HomeKit al vanuit het control center vanuit de rechterhoek van de iPhone. Alles om hrt zo simpel mogelijk te maken.

Eigenlijk wil ik zowel een groep switch hebben, als de aparte lampen.

• Deshmir
t14wo schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:01:
[...]

Ja dat begrijp ik. Maar dat is onhandig. Ik benader HomeKit al vanuit het control center vanuit de rechterhoek van de iPhone. Alles om hrt zo simpel mogelijk te maken.

Eigenlijk wil ik zowel een groep switch hebben, als de aparte lampen.
Aha, een virtuele switch is dan een optie, of wordt dat dan een beetje overkill?

• t14wo
Deshmir schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:25:
[...]

Aha, een virtuele switch is dan een optie, of wordt dat dan een beetje overkill?
Zou dat inderdaad werken? Ik weet dat er dummy switch plugins zijn, maar daar zijn voor zover ik weet aan de homebridgezijde geen devices aan te koppelen. Dat zou het wél oplossen voor mij.

Ben ik echt de enige die zo’n (schijnbaar vreemd) reauirement heeft?

• Deshmir
t14wo schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:42:
[...]

Zou dat inderdaad werken? Ik weet dat er dummy switch plugins zijn, maar daar zijn voor zover ik weet aan de homebridgezijde geen devices aan te koppelen. Dat zou het wél oplossen voor mij.

Ben ik echt de enige die zo’n (schijnbaar vreemd) reauirement heeft?
Ik heb een dummy switch met timer; als die aan gaat, gaat de lamp in de douche aan.
Gaat ie uit, gaat de lamp ook uit.

Je koppelt dus de switch aam de homekit zijde aan een lamp. Die switch maak je dan favoriet zodat hij uit je control center te togglen is :)

[Voor 7% gewijzigd door Deshmir op 16-04-2022 09:33]

• funske
  • Laatst online: 31-01 16:21
Sinds een paar dagen is mijn Homekit echt heel erg traag; tenminste de accessoires die via Homebridge zijn toegevoegd. De andere gaan gewoon meteen aan of uit.
Als ik op Homebridge een accessoire inschakel gaat dat zo goed als direct. Doe ik dit via HomeKit dan duurt het soms een minuut voordat die ingeschakeld is.

Ik heb Homebridge al opnieuw geïnstalleerd, maar dat haalt niets uit.

Iemand een suggestie??

Have Fun Funske

• meesje
@funske Heb je je HomeKit hub al opnieuw opgestart?

• funske
meesje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:56:
@funske Heb je je HomeKit hub al opnieuw opgestart?
Ik heb de HomePod al een keer opnieuw opgestart of bedoel je iets anders?

Have Fun Funske

• meesje
funske schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb de HomePod al een keer opnieuw opgestart of bedoel je iets anders?
Daar doelde ik inderdaad op. Ik gebruik bewust het woord ‘hub’, want bij de een is het Apple TV en bij de ander weer een HomePod of zelfs een iPad.
Bij mij werkt het zonder problemen. Mijn televisie en Next kan ik zonder vertraging bedienen via de Woning app.

• funske
meesje schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:21:
Bij mij werkt het zonder problemen. Mijn televisie en Next kan ik zonder vertraging bedienen via de Woning app.
Bij mij heeft het ook altijd goed gewerkt, maar sinds een paar dagen dus niet meer. Als ik iets inschakel zie ik dus een ronddraaiend cirkeltje en dan na een minuut op zo gaat hij pas echt aan.
Er zit toch ook niet ergens een cache of zo die ik kan verwijderen?

Edit 16:50 uur
Zojuist even de HomePod losgekoppeld en daardoor is hij naar een andere HomePod overgeschakeld en nu werkt hij weer normaal 8)7 Schiet mij maar lek?!?!?

[Voor 15% gewijzigd door funske op 20-04-2022 16:55]

Have Fun Funske

Acties:
  • +3Henk 'm!

• meesje
Homebridge kan nu ook op een Synology NAS geïnstalleerd worden via een Synology package. Handig als je Synology geen ondersteuning heeft voor Docker.
https://github.com/oznu/homebridge-syno-spk

Supported Models
x86_64 - All Intel / AMD 64 bit CPU Models
rtd1296 (armv8) - DS420j, DS220j, RS819, DS418, DS218, DS218play, DS118
armada37xx (armv8) - DS120j, DS119j
armada38x (armv7) - DS419slim, DS218j, RS217, RS816, DS416j, DS416slim, DS216, DS216j, DS116
alpine (armv7) - DS1817, DS1517, DS416, DS2015xs, DS1515, DS715, DS215+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-03 22:23
Als je ooit iemand tegenkomt die zegt "dat is niet stabiel", laat ze dan deze zien!

• Jasper1975
meesje schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:43:
Homebridge kan nu ook op een Synology NAS geïnstalleerd worden via een Synology package. Handig als je Synology geen ondersteuning heeft voor Docker.
https://github.com/oznu/homebridge-syno-spk

Supported Models
x86_64 - All Intel / AMD 64 bit CPU Models
rtd1296 (armv8) - DS420j, DS220j, RS819, DS418, DS218, DS218play, DS118
armada37xx (armv8) - DS120j, DS119j
armada38x (armv7) - DS419slim, DS218j, RS217, RS816, DS416j, DS416slim, DS216, DS216j, DS116
alpine (armv7) - DS1817, DS1517, DS416, DS2015xs, DS1515, DS715, DS215+
Dan valt mijn ds214play helaas buiten de boot :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanoman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11-2022
Klopt, zo heb ik het geïnstalleerd

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03 09:50
Ik krijg HomeBridge UI niet geüpdatet, krijg steeds deze melding.
Node en NPM zijn up to date. Nog meer mensen dit probleem?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Deshmir
Serena schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:12:

[Afbeelding]
Er wordt een folder aangemaakt met een [punt] ervoor, maar die bestaat al. (Regel 6 -> rename huidige map naar een map die al bestaat)
Even inloggen via terminal en een rm -r doen op die folder, dan kan je weer update

[Voor 4% gewijzigd door Deshmir op 18-06-2022 20:37]

• Serena
Deshmir schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:36:
[...]

Er wordt een folder aangemaakt met een [punt] ervoor, maar die bestaat al. (Regel 6 -> rename huidige map naar een map die al bestaat)
Even inloggen via terminal en een rm -r doen op die folder, dan kan je weer update
Kun je dat iets uitgebreider omschrijven svp?
Ben je een beetje kwijt.
Stap voor stap?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deshmir
Serena schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:48:
[...]

Kun je dat iets uitgebreider omschrijven svp?
Ben je een beetje kwijt.
Stap voor stap?
Zeker.
-Inloggen met putty of terminal op de machine waar homebridge draait
- sudo su (of het commando waardoor je root krijgt)
- dan cd /usr/local/lib/node_modules
- dan ls -> je krijgt nu de mappen te zien

Daar staat dan een map met een [.] ervoor bij homebridge ui

Dan doe je:
rm -r .homebridge-config en dan [tab] om aan te vullen; scheelt de hele map over te tikken.

Daarna weer een “ls” en zou je alleen de normale mappen zonder voorloop [.] moeten zien.
Dan weer de updatw vanuit de UI

• Serena
Deshmir schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:08:
[...]

Zeker.

Dan doe je:
rm -r .homebridge-config en dan [tab] om aan te vullen; scheelt de hele map over te tikken.

Daarna weer een “ls” en zou je alleen de normale mappen zonder voorloop [.] moeten zien.
Ga ermee aan de slag!!! Dankjewel!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deshmir
Serena schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:12:
[...]

Ga ermee aan de slag!!! Dankjewel!!!
Succes!
Als er meer van die folders zijn, die kan je meestal gewoon weggooien.

Ik dacht dat het aan mij lag omdat ik bij een aantal plugins op de beta zit, maar ben dus niet de enige :)

• meesje
Serena schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:12:

[Afbeelding]
Zojuist de update gedaan, maar bij geen errors.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Serena
Deshmir schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:08:
[...]

Zeker.

Dan doe je:

Het is gelukt!!! Super bedankt... Daar was ik zelf nooit uitgekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-03 18:48

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Meerdere vragen van een noob om met homebridge aan de gang te gaan (sorry, ben net echt mijn eerste stapjes aan het zetten).

Ik heb homebridge op windows draaien. Ik heb geprobeerd al mijn devices te koppelen maar dat lukt maar deels. En ik snap soms de plugins ook niet goed, er zijn soms veel verschillende versies waarbij niet duidelijk is wat het verschil is. Ook bijvoorbeeld de camera plugin: die installeert ook ffmpeg waarbij ik alle camera's nog een keer op moet geven. Waarom camera's zowel in plugin als in ffmpeg? Daarnaast weet ik niet of acties zoals casten van een stream naar een device bij een trigger (motion detect?) via de plugin kan of dat dit via een externe routine app moet (home, ifttt, etc)

Ik heb ook home assistant getest maar de koppeling met google home zonder betaalde clouddienst is niet 123 gedaan. Het liefste wil ik alle devices via 1 omgeving koppelen (homebridge) en 1 systeem voor bediening (google home/assistant).

Is homebridge the way to go?

Ik gebruik: Android telefoons, aantal google (nest?) mini, google home, chromecast, sony tv met android en chromecast built-in, jbl link20 met google assistant, fossil smartwatch met google os, 16 kanaals kaku afstandsbediening, 2x 3 kanaals kaku afstandbediening, synology rs814+ (te koop :))

Ik heb: kaku apparatuur, kaku ics-2000 gateway, tado cv systeem, airco met wifi van Hunter cooper die werkt met de ewpe app, dahua nvr (v4) met 4 dahua ip camera's erop, Huawei omvormer met clouddienst voor bekijken status/statistieken zonnepanelen via fusion solar app

vervanging kaku
Ik heb bij de aankoop van de woning het aanwezige kaku assortiment uitgebreid met de ics 2000 en enkele inbouw dimmers en schakelaars (vrouwlief wil ook de knop fysiek kunnen blijven gebruiken). Ook heb ik een kaku deurbel en gong.

Dit werkt in principe prima icm google home. Ik kan via een scène via de jbl met 'start avond' de lampen in een gezellige stand zetten. Via 'lampen uit' gaat alles uit. Echter reageert soms een inbouw schakelaar niet meer tot ik hem met de fysieke knop een keer schakel. Ook zit er geen status terugkoppeling op deze generatie hardware. Ik zit erover te denken deze te vervangen.

Welke hardwarelijn raden jullie aan? Moet net als kaku inbouw zijn (weinig ruimte!) met ook bediening via fysieke knop mogelijk. Voordeel is dat ik niet met batterijen hoef te werken. Ik heb niet denk ik overal een blauwe draad maar dat weet ik niet meer zeker. Ik heb 230v ledspots in een (te weinig) verlaagd plafond net passen en die prima werken dus hier liever een dimmer dan spots vervangen. En dus 2 weg communicatie en wellicht betere reikwijdte (slaapkamer boven haalt net niet met aansturing via ics in de meterkast beneden).

Schakelmateriaal is overigens van jung, zit niet overal buitenwerk op dus vervangen van buitenwerk (of evt compleet als echt nodig) is een optie.

bezig maar lukt niet
- ik wil kunnen zeggen: 'toon oprit op tv' en dan moet het camerabeelden van de oprit op de tv komen. Het lukt deels via imou gekoppeld in google home. In home zie ik geen feed, daar staat dat de feed niet in home bekeken kan worden maar naar een device gecast moet worden. Ik krijg op de tv de tekst 'home security camera' o.i.d. te zien op een zwarte achtergrond. Ligt dit aan de stream instellingen? Recorder kan alleen h.264h of h.265 aan. Via vlc kan ik de stream bekijken dus de rtsp url klopt.

- ik wil dat na 20.30u de gong niet meer gaat als men op de deurbel drukt, maar dat de lampen in de huiskamer, op zolder en in de garage 2x snel knipperen (evt alleen als ze al aan staan) en een melding op 2 Android telefoons. Via de kaku app is het loskoppelen van de bel en gong al gelukt door de ics tussen de bel en de gong te zetten en routines op basis van tijd aan te maken. Giermee ook de melding. Het knipperen van de lichten is echter traag (+/- 10 sec om 8 lampen te laten knipperen) want ze gaan 1 voor 1 uit en daarna 1 voor 1 aan. Ze moeten allemaal ineens uit en ineens aan en 2x snel achter elkaar....

Routines/automatisering
Klopt het dat homebridge zelf niets automatiseert en dat je daarvoor dus bijvoorbeeld google home nodig hebt? Hoe kan ik acties uitvoeren als men op de deurbel drukt? Binnen de kaku app kan ik doe als trigger gebruiken maar google home heeft dat niet als optie bij routines. Ik heb al gekeken naar ifttt en andere apps maar ze hebben nooit ondersteuning voor al mijn iot devices zodat ik apparaten kan laten samenwerken in routines. En ik zie ook mqqt terugkomen. Is dat eens soort broadcast protocol waarmee ik zaken kan laten triggeren of is dat alleen info zoals temp/status? (Nee, nog niet in verdiept)

toekomtige wensen
- Ik wil de luifel buiten in en uit laten gaan via google assistant. Ook hier graag ook fysiek bedienbaar. Huidge schakelaar is opbouw en mag evt vervangen worden door inbouw als die samen met de smartschakelaar in de doos past.

- ik wil dat als er aangebeld wordt de camera feed van voordeur op tv zien. Idealiter vraagt google eerst via de jbl of ik de feed wil zien en moet ik dat bevestigen.

[Voor 13% gewijzigd door P-e-t-j-e op 01-07-2022 23:17]

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
@P-e-t-j-e Ik heb je hele verhaal niet gelezen, maar ik lees vnl. veel Google. Homebridge is bedoeld ten behoeve van Apple HomeKit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-03 18:48

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

meesje schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:09:
@P-e-t-j-e Ik heb je hele verhaal niet gelezen, maar ik lees vnl. veel Google. Homebridge is bedoeld ten behoeve van Apple HomeKit.
Klopt maar ik heb de koppeling met google home simpel kunnen maken en tot nu toe de beste ondersteuning qua koppelen van alle verschillende apparaten

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

• WayLikeMark
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-03 19:55
P-e-t-j-e schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:16:
[...]

Klopt maar ik heb de koppeling met google home simpel kunnen maken en tot nu toe de beste ondersteuning qua koppelen van alle verschillende apparaten
Homebridge doet in beginsel niets met Google Home maar met HomeKit aka de Woning app op een iDevice. Deze bestaat ook niet voor Android toestel dus hier heb jij eigenlijk niets aan. In jou geval zul je wel echt naar Home Assistant/ Homey moeten kijken zodat je alle devices ook in Google Home zult krijgen. Ja dat is zonder abbo en met weinig kennis even spelen maar dat lukt echt wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-03 12:41

Luuk2015

Vires in numeris

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Wyze v3 camera?
Qua prijs lijkt deze camera namelijk erg interessant.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 11:55
Luuk2015 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 00:40:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Wyze v3 camera?
Qua prijs lijkt deze camera namelijk erg interessant.
Ziet er wel interessant uit op zich. Ik ben ook naar een camera op zoek. Maar zou het dan niet haast beter zijn om een HomeKit camera te kopen voor bijna dezelfde prijs? Om "gedoe" te voorkomen ;)
(tenminste, ik heb afentoe nog wel problemen met HomeBridge).
eufy Security Solo IndoorCam C24 zou volgens de omschrijving ook HomeKit ondersteunen. Heb er zelf nog geen ervaring mee.edit: crap, deze is refurbished, vandaar de prijs :+

[Voor 9% gewijzigd door Menesis op 22-07-2022 11:55]

Mixed Reality dev- HoloLens2, Magic Leap, Quest, Unity, Unreal Engine, 3ds max

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:56
Ik heb nu een maf probleem met Homebridge. Hij laat nieuwe accesoires niet zien in HomeKit. Accesoires die er al in stonden, zijn er nog steeds en zijn normaal te bedienen. Maar ik heb een nieuwe plugin in Homebridge gezet (Homebridge Yamaha Receiver). Die plugin werkt, de accesoires komen normaal tevoorschijn in Homebridge en werken daar ook (ik kan de versterker aan en uit zetten door op de knop te drukken). Maar deze accesoires komen niet tevoorschijn in HomeKit.

Iemand enig idee? Ik draai Homebridge 1.5.0 via Docker op een Raspberry Pi 4. In huis bevindt zich een HomePod om de commando's door te geven als ik niet thuis ben. De koppelingen met Zigbee2MQTT, de camera's, Evohome, Nest en Hue werken allemaal normaal.

Ik heb ook een andere plugin toegevoegd met een dummy fan, die verschijnt wel normaal in HomeKit.

[Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 18-08-2022 03:32]

• Serena
Gisteren een nieuwe airco laten plaatsen en deze gekoppeld aan mijn SwitchBot Hub mini.
Vandaag ontdekt dat ik deze dus ook in HomeBridge toe kan voegen.
Helemaal blij, alleen de weergave van wat ik instel klopt niet helemaal.

Hij verwarmt dus wel, maar geeft aan dat die koelt. Enig idee hoe ik dat aan kan passen?

Edit: En ineens, vanuit het niets zijn de waardes wel correct. Had schijnbaar even nodig.

[Voor 4% gewijzigd door Serena op 23-09-2022 09:33]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:44

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Serena schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:51:
Gisteren een nieuwe airco laten plaatsen en deze gekoppeld aan mijn SwitchBot Hub mini.
Vandaag ontdekt dat ik deze dus ook in HomeBridge toe kan voegen.
Helemaal blij, alleen de weergave van wat ik instel klopt niet helemaal.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij verwarmt dus wel, maar geeft aan dat die koelt. Enig idee hoe ik dat aan kan passen?

Edit: En ineens, vanuit het niets zijn de waardes wel correct. Had schijnbaar even nodig.
Welke Airco is dit qua merk ? Zag dat je een Haier AC had in eerdere berichten. Ik heb een Haier Expert maar die kan niet via Homebridge in Homekit gezet worden aangezien er nu een andere app wordt gebruikt door Haier, namelijk de hOn app en die werkt niet samen met de Haier plugins die via Homebridge te installeren zijn.

XBL: MRE Inc

• Serena
MRE-Inc schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:10:
[...]

Welke Airco is dit qua merk ? Zag dat je een Haier AC had in eerdere berichten. Ik heb een Haier Expert maar die kan niet via Homebridge in Homekit gezet worden aangezien er nu een andere app wordt gebruikt door Haier, namelijk de hOn app en die werkt niet samen met de Haier plugins die via Homebridge te installeren zijn.
Ik heb toevallig net een tweede Tado besteld. Die werkt feilloos op de Haier boven. Dus zal beneden ook prima werken.
Was een mooie prijs nu op Amazon en met een verjaardagsbon erbij een fijne aankoop.
Morgen dus echte HomeKit ondersteuning erbij.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:44

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Serena schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:20:
[...]

Ik heb toevallig net een tweede Tado besteld. Die werkt feilloos op de Haier boven. Dus zal beneden ook prima werken.
Was een mooie prijs nu op Amazon en met een verjaardagsbon erbij een fijne aankoop.
Morgen dus echte HomeKit ondersteuning erbij.
Nou echte Homekit ondersteuning vind ik iets te veel van het goede. Het enige wat die tado's doen, is de functie van de afstandsbediening overnemen. De airco zelf zit eigenlijk niet in homekit.

Ik heb in augustus 2 Haier airco units laten plaatsen. Boven een Haier Flexis en beneden een Haier Expert. De Flexis is wat goedkoper en kwam ook met een kleinere minder uitgebreide afstandsbediening dan de Expert die een grote ab heeft. Echter werd de AB van de Expert niet herkend door de tado. Uiteindelijk bleek dat de ab's onderling uitwisselbaar waren dus de AB van de Flexis werkt op de Expert en andersom.

De AB van de Flexis werd tijdens de setup van de tado wel herkend gelukkig. Daardoor heb ik nu beide airco's in de woning app maar het werkt nog niet echt optimaal.

Ik wil een set and forget scenario, maar dat lukt nog niet echt. Ook omdat de tado zelf de temperatuur meet, maar de airco units ook en daar zit nog flink verschil in. Tevens betreft het alleen het versturen van infra rood signalen door de tado. Zodra je de afstandsbediening van de airco unit zelf gebruikt, is de tado weer soort van in de war en blijft die verwarmen terwijl de doel temperatuur al bereikt is.

En ja, ik gebruik de afstands bediening van de airco unit zelf omdat ik daar wel de temperatuur op halve graden kan instellen. Dat kan de tado niet.

Maar ben wel benieuwd naar je slimme schema. Ik heb nog contact opgenomen met Wasco (groothandel waar de airco units van Haier vandaan komen) mbt de hOn app. Die eigen app van Haier heeft namelijk geen afwezigheidsmodus. Dus als de airco aan staat en ik besluit een uurtje weg te gaan, dan moet ik dus handmatig de airco uitzetten ipv dat de hOn app dat zelf doet. Daar wilde ik dus de tado voor gebruiken, maar dan moet ik wel een slim schema instellen en dat is nou juist net wat niet echt lekker gaat ivm de de temperatuur wisselingen en metingen tussen de tado en de airco unit zelf.

XBL: MRE Inc

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 11:17
Ik heb een probleem met de homebridge-dummy plugin. De schakelaar is zichtbaar in de iOS Home app, maar hij schakelt niet automatisch aan en uit. Ik kan hem wel handmatig inschakelen, maar het is dus de bedoeling dat hij elke paar seconden uit zichzelf aan en uit gaat.

Als ik in de Homebridge Config UI X naar Accessoires ga, dan zie ik daar ook niets aan en uit gaan.
Ik heb ook nog de homebridge-delay-switch geprobeerd, maar deze doet ook niets uit zichzelf.

Ik draai Homebridge v1.5.1 in Hyper-V op Win10. Ik heb debug mode aangezet, maar ik zie geen foutmeldingen.

Wat doe ik verkeerd?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:55
Bad_Karma schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:26:
Ik heb een probleem met de homebridge-dummy plugin. De schakelaar is zichtbaar in de iOS Home app, maar hij schakelt niet automatisch aan en uit. Ik kan hem wel handmatig inschakelen, maar het is dus de bedoeling dat hij elke paar seconden uit zichzelf aan en uit gaat.

Als ik in de Homebridge Config UI X naar Accessoires ga, dan zie ik daar ook niets aan en uit gaan.
Ik heb ook nog de homebridge-delay-switch geprobeerd, maar deze doet ook niets uit zichzelf.

Ik draai Homebridge v1.5.1 in Hyper-V op Win10. Ik heb debug mode aangezet, maar ik zie geen foutmeldingen.

Wat doe ik verkeerd?
Hoe heb je 't ingesteld?

• Bad_Karma
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        {
            "name": "pc",
            "stateful": false,
            "reverse": false,
            "time": 3000,
            "random": false,
            "resettable": false,
            "disableLogging": false,
            "accessory": "DummySwitch"
        }

Maar ik heb eigenlijk alle instellingen wel geprobeerd

• Deshmir
Bad_Karma schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:08:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        {
            "name": "pc",
            "stateful": false,
            "reverse": false,
            "time": 3000,
            "random": false,
            "resettable": false,
            "disableLogging": false,
            "accessory": "DummySwitch"
        }

Maar ik heb eigenlijk alle instellingen wel geprobeerd
Enige wat ik zie is dat Stateful en Reverse niet hoeven omdat de default waarde van deze al false is.
En verder het hoofdletter gebruik; in de code wordt dat ook met hoofdletter geschreven.

https://github.com/nfarin...master/config.schema.json

• Bad_Karma
Deshmir schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:14:
[...]

Enige wat ik zie is dat Stateful en Reverse niet hoeven omdat de default waarde van deze al false is.
En verder het hoofdletter gebruik; in de code wordt dat ook met hoofdletter geschreven.

https://github.com/nfarin...master/config.schema.json
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de overbodige regels eruit gehaald en op hoofdletters gelet. Ook heb ik de code van github erin gezet, maar dit loste het probleem helaas niet op.

Als ik het goed begrijp, moet je de switch eerst handmatig inschakelen (of uitschakelen) om de plugin te activeren.

Wat ik eigenlijk zocht, was een oplossing om een Hue Smart Plug in te schakelen als ik inlog op Windows. Volgens mij is deze dummy switch daar niet de juiste oplossing voor.

• Deshmir
Bad_Karma schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:41:
[...]

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de overbodige regels eruit gehaald en op hoofdletters gelet. Ook heb ik de code van github erin gezet, maar dit loste het probleem helaas niet op.

Als ik het goed begrijp, moet je de switch eerst handmatig inschakelen (of uitschakelen) om de plugin te activeren.

Wat ik eigenlijk zocht, was een oplossing om een Hue Smart Plug in te schakelen als ik inlog op Windows. Volgens mij is deze dummy switch daar niet de juiste oplossing voor.
Ik denk dat je dan op zoek moet naar een “webhook” plugin.
Als je dan inlogt kan je een startup script maken die een url aan roept.

Zoiets als https://github.com/benzman81/homebridge-http-webhooks#readme

code:
1
2
3
To trigger a change of a boolean accessory you need to call the url http://yourHomebridgeServerIp:webhook_port/?accessoryId=theAccessoryIdToTrigger&state=NEWSTATE

For switches the value for NEWSTATE is either true for on or false for off.

• Bad_Karma
Deshmir schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:19:
[...]

Ik denk dat je dan op zoek moet naar een “webhook” plugin.
Als je dan inlogt kan je een startup script maken die een url aan roept.

Zoiets als https://github.com/benzman81/homebridge-http-webhooks#readme

code:
1
2
3
To trigger a change of a boolean accessory you need to call the url http://yourHomebridgeServerIp:webhook_port/?accessoryId=theAccessoryIdToTrigger&state=NEWSTATE

For switches the value for NEWSTATE is either true for on or false for off.
Geniaal! Ga ik proberen, bedankt!

• Serena
Zojuist heeft mijn Ring deurbel de geest gegeven, ik krijg hem met geen mogelijkheid meer verbonden met wifi.
Nu zie ik dat de nieuwe deurbel van Eufy in de aanbieding is voor Black Friday. Heeft iemand deze al netjes werkend in HomeBridge?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06
Serena schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:02:
Zojuist heeft mijn Ring deurbel de geest gegeven, ik krijg hem met geen mogelijkheid meer verbonden met wifi.
Nu zie ik dat de nieuwe deurbel van Eufy in de aanbieding is voor Black Friday. Heeft iemand deze al netjes werkend in HomeBridge?
Met deze plugin werkt het uit de kunst!

https://github.com/homebridge-eufy-security/plugin/wiki

Bing

• Deshmir
@Serena en met de beta versie krijg je er nog HKSV ondersteuning bij ook (althans, ik heb het pas 1x werkend gekregen)

• Serena
Die heb ik inmiddels geinstalleerd, camera's van Eufy die al in HomeKit zaten heb ik 'uitgeschakeld' in de app. Ben benieuwd of ik het morgen allemaal makkelijk werkend krijg. Heb de Dual Pro besteld.
Ziet de plugin hem ook als deurbel? Gaat het geluid over de HomePods van de bel?

[Voor 17% gewijzigd door Serena op 20-11-2022 10:11]

• bing69
Serena schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:11:
[...]

Die heb ik inmiddels geinstalleerd, camera's van Eufy die al in HomeKit zaten heb ik 'uitgeschakeld' in de app. Ben benieuwd of ik het morgen allemaal makkelijk werkend krijg. Heb de Dual Pro besteld.
Ziet de plugin hem ook als deurbel? Gaat het geluid over de HomePods van de bel?
Yep hij ziet hem als deurbel en het geluid van de bel gaat over de HomePods Met de dual pro geen ervaring…..

[Voor 3% gewijzigd door bing69 op 20-11-2022 11:40]

Bing

• Serena
bing69 schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:39:
[...]

Yep hij ziet hem als deurbel en het geluid van de bel gaat over de HomePods
Yes!!! Nu al blij en dan hangt die nog niet eens...

Mooiste functie is dat als je 's avonds tv aan het kijken bent op de Apple TV en iemand belt aan dat er dan een screenshot in beeld verschijnt. Fijn als het donker is en de rolluiken naar beneden zijn. Veiliger gevoel vind ik als ik als vrouw 's avonds alleen thuis ben.

• Stuij91
En sinds laatste update van die hb plugin werkt two way audio ook via HK :) en laatste beelden worden nu ook eindelijk soepel als preview geladen

• Serena
Stuij91 schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:02:
En sinds laatste update van die hb plugin werkt two way audio ook via HK :) en laatste beelden worden nu ook eindelijk soepel als preview geladen
De gewone update of de beta?

• bing69
Serena schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:42:
[...]

Yes!!! Nu al blij en dan hangt die nog niet eens...

Mooiste functie is dat als je 's avonds tv aan het kijken bent op de Apple TV en iemand belt aan dat er dan een screenshot in beeld verschijnt. Fijn als het donker is en de rolluiken naar beneden zijn. Veiliger gevoel vind ik als ik als vrouw 's avonds alleen thuis ben.
Daar heb ik een andere oplossing voor, mijn oude Apple TV staat hier voor de show.

Bing

• Serena
bing69 schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:16:
[...]

Daar heb ik een andere oplossing voor, mijn oude Apple TV staat hier voor de show.
Vertel…

Ik heb overigens net de nieuwe Apple TV aangeschaft. Beetje overkill, maar heb er 3 in huis.

• bing69
Serena schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:43:
[...]

Vertel…

Ik heb overigens net de nieuwe Apple TV aangeschaft. Beetje overkill, maar heb er 3 in huis.
Is niet zo spannend, ik werk oa met Domoticz en heb camera's hangen die behalve dat ze naar mijn NAS streamen ook foto's sturen (via telegram) als de brievenbus opengaat, er gebeld wordt etc etc.

Bing

• Stuij91
Serena schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:45:
[...]

De gewone update of de beta?
Reguliere

• Serena
Zou je eens een screenshot willen maken van jouw instellingen? Wat heb je wel en niet hebt aangevinkt en welke opties je hebt gekozen? Vind het nu nog allemaal erg traag in HomeKit.

• Deshmir
Serena schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:23:
[...]

Zou je eens een screenshot willen maken van jouw instellingen? Wat heb je wel en niet hebt aangevinkt en welke opties je hebt gekozen? Vind het nu nog allemaal erg traag in HomeKit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
        {
            "username": "xxxxxxxxxxxx",
            "password": "xxxxxxxxx",
            "country": "NL",
            "platform": "EufySecurity",
            "ignoreStations": [],
            "ignoreDevices": [],
            "cleanCache": true,
            "cameras": [
                {
                    "serialNumber": "xxxxxxxxxxx",
                    "rtsp": false,
                    "enableCamera": true,
                    "videoConfig": {
                        "audio": true,
                        "audioSampleRate": 0
                    },
                    "snapshotHandlingMethod": 2,
                    "delayCameraSnapshot": true,
                    "enableButton": true,
                    "motionButton": true,
                    "hsv": true,
                    "unbridge": true,
                    "talkback": true,
                    "useCachedLocalLivestream": true
                }
            ]
        }

• Serena
Deshmir schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:22:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
        {
            "username": "xxxxxxxxxxxx",
            "password": "xxxxxxxxx",
            "country": "NL",
            "platform": "EufySecurity",
            "ignoreStations": [],
            "ignoreDevices": [],
            "cleanCache": true,
            "cameras": [
                {
                    "serialNumber": "xxxxxxxxxxx",
                    "rtsp": false,
                    "enableCamera": true,
                    "videoConfig": {
                        "audio": true,
                        "audioSampleRate": 0
                    },
                    "snapshotHandlingMethod": 2,
                    "delayCameraSnapshot": true,
                    "enableButton": true,
                    "motionButton": true,
                    "hsv": true,
                    "unbridge": true,
                    "talkback": true,
                    "useCachedLocalLivestream": true
                }
            ]
        }
Bedoelde eigenlijk in de plugin settings in HomeBridge UI. Doe zelf weinig tot niets met config.

• Deshmir
Serena schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:11:
[...]

Bedoelde eigenlijk in de plugin settings in HomeBridge UI. Doe zelf weinig tot niets met config.
Aha prima
- Operation Mode: Camera
- Use Local Livestream Caching: Aan
- Enable Audio: Aan en Default Sample Rate
- Enable Talkback: Aan
- Homekit Behaviour: alles op Aan
- Snapshot behaviour: Balanced
- Nightvison improvement: Aan
- Advanced Video Config: No preset

Wat ik wel merk is dat na 20-30s de livestream automatisch afgesloten wordt
Notifications hebben niet op alle devices een screenshot
Screenshots komen bij mij vaak 5-10s nadat er op de bel is gedrukt.

[Voor 17% gewijzigd door Deshmir op 22-11-2022 19:24]

• bing69
Serena schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:23:
[...]

Bing

• Serena
Dank je. Niet helemaal duidelijk wat je dan nu in de plugin daadwerkelijk aan en uit hebt gevinkt. Maar ga kijken of ik verschillen zie.

• Serena
Wat hebben jullie bij de laatste opties aangevinkt en ingevuld bij de Eufy app voor de deurbel?

• Deshmir
Serena schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 06:49:
Wat hebben jullie bij de laatste opties aangevinkt en ingevuld bij de Eufy app voor de deurbel?

[Afbeelding]
Ik alleen de middelste voor Nightvision

• Serena
Vraagje voor de Eufy deurbel gebruikers. Bij mijn Ring kreeg ik mooi een screenshot in beeld op mijn Apple TV als iemand aanbelde. Vandaag ontdekt dat dat nu niet werkt. Begrijp dat dat wel zou moeten?
Welke instelling moet ik aanzetten om dat werkend te krijgen?

Edit: Opgelost door in Eufy app zelf iets aan te passen bij de melding. Daar had ik foto per ongeluk uitgezet.

[Voor 17% gewijzigd door Serena op 29-11-2022 18:39]

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:15
Mijn homeautomation ben ik steeds meer aan het migreren naar HomeKit. (ik kom van HomeWizard, klikaanklikuit en smartwares) Dit gaat prima maar uiteraard loop ik er tegenaan dat sommige zaken officieel niet HomeKit compatible zijn.
Ik heb ooit een HA service werkend gaat op een Rasberry pi maar vond dat niet echt prettig werken (lees, misschien ontbeerde ik wat kennis) Ik heb daar ook Homebridge op werkend gehad.
Wat ik daarnaast probeer te bereiken is zo min mogelijk hubs (= minder stroom verbruik) Nu heb ik een Synology NAS (DS215) welke helaas niet geschikt is om Homebridge op te laten draaien. Is het nu verstandig om deze te vervangen voor een NAS welke dit wel kan of toch aan de slag met een Rasberrypi?

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 16:46
Ik heb sinds dit weekend de Niko Homebridge plug in Nhc2 van Ruben Callewaert draaien (via mijn Synology NAS) en ondanks mijn zeer beperkte kennis is het me gelukt om al mijn Niko apparaten (alle lichten in huis en een zestal stopcontacten) toe te voegen aan mijn Apple woning en het draait (vooralsnog ;)) als een zonnetje! Leuk om nu scenario's te maken via Apple Home waarin mijn Niko apparaten nu moeiteloos samenwerken met andere apparaten zoals van Xiaomi of Hue.

Draai trouwens via de nieuwste versie van Apple home, dus inclusief de 16.2 Home update die je handmatig moet installeren.

• Stuij91
chippie777 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:51:
Mijn homeautomation ben ik steeds meer aan het migreren naar HomeKit. (ik kom van HomeWizard, klikaanklikuit en smartwares) Dit gaat prima maar uiteraard loop ik er tegenaan dat sommige zaken officieel niet HomeKit compatible zijn.
Ik heb ooit een HA service werkend gaat op een Rasberry pi maar vond dat niet echt prettig werken (lees, misschien ontbeerde ik wat kennis) Ik heb daar ook Homebridge op werkend gehad.
Wat ik daarnaast probeer te bereiken is zo min mogelijk hubs (= minder stroom verbruik) Nu heb ik een Synology NAS (DS215) welke helaas niet geschikt is om Homebridge op te laten draaien. Is het nu verstandig om deze te vervangen voor een NAS welke dit wel kan of toch aan de slag met een Rasberrypi?
Als je use-case puur HB draaien is, kan dat prima op een Raspberry. Knal daar ook een Conbee2 stickje in met Deconz en je hebt weinig hubs meer nodig.
Draai het zelf op een synology (in Docker). Maar heb het hiervoor ook prima draaiend gehad op een raspberry.
Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee