Ik gebruik reeds een tiental maanden de volgende setup:
- stopcontacten en schakelaars van Niko Home Control
- Niko Draadloze slimme hub (
link)
- Niko Home Control hobby API, werkt op basis van MQTT en JSON (
link)
- HomeBridge met plugin "Homebridge Nhc2" - @homebridge-nhc2/homebridge-nhc2 v2.0.0 (
link)
Dit zorgde ervoor dat ik binnen Apple Home alle schakelaars en stopcontacten kon bedienen, inclusief automatisaties op basis van andere sensoren binnen HomeKit.
Deze morgen opende ik de Niko Home Control app en deze gaf aan dat er een update was. Ik liet toe de update uit te voeren (why o why) en sindsdien werkt de HomeBridge plugin niet meer.
De Niko Home Control installatie is nog in orde en via native app kan ik schakelaars en stopcontacten bedienen. De weergave en bediening binnen Apple Home is echter stuk.
Ik krijg geen foutmeldingen binnen HomeBridge en heb ook reeds geprobeerd met oudere versies (v1.3.0, v1.3.5 en v1.3.8).
Ook de API key van Niko Home Control lijkt nog steeds ok.
Ik ga uiteraard zowel de maker van de HomeBridge plugin als Niko contacteren, maar hebben jullie nog andere suggesties, iemand met hetzelfde probleem?
Update: blijkbaar resulteerde de software update in een nieuw MAC adres (not sure why that is necessary). Het toestel kreeg een nieuw IP uit de DHCP pool, waardoor de HomeBridge plugin niet meer kon communiceren. Na het aanpassen van de oude DHCP reservatie naar het nieuwe MAC adres en het herstarten van HomeBridge, draait alles weer als een zonnetje.
Ik laat het hier even staan zodat anderen er van kunnen leren, frustrerende dag
[
Voor 11% gewijzigd door
kwdr op 05-12-2021 16:45
]