Raspberry Pi 4 met Homebridge geïnstalleerd op een 16GB microsd.
Odroid HC1 --> OMV5 --> dockerDomino schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:43:
Hoe draaien jullie homebridge? In docker oid?
Ik heb het gewoon in een linux vm, werkt nagenoeg zonder problemen.
Op een oude UniFi Cloudkey Gen1.Domino schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:43:
Hoe draaien jullie homebridge? In docker oid?
Ik heb het gewoon in een linux vm, werkt nagenoeg zonder problemen.
Goedkoper/sneller dan een Pi incl. PoE

Ik draaide in het prille begin ook homebridge in een docker container, maar daar waren de apparaten regelmatig offline. Sinds ik de boel heb gemigreerd naar een vm nauwelijks meer problemen.
Sommige plugins willen de bridge nog eens de nek omdraaien, vooral bijvoorbeeld ffmpeg. Moet ik nog eens goed voor gaan zitten
Sommige plugins willen de bridge nog eens de nek omdraaien, vooral bijvoorbeeld ffmpeg. Moet ik nog eens goed voor gaan zitten
Ja, in de zin omdat het kan. Ik doe er eigenlijk niks mee, net als dat ik mijn slimme meter waarde zichtbaar heb in HomeKit.Domino schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:54:
[...]
[...]
Ik zie een entry solar edge? Lees jij de inverter uit in homekit?
Ik lees mijn solar edge inventer uit met een homebridge plug-in, werkt de plug-in beperkt.
Wat ik wel werkend heb is dat Solar Edge en mijn slimme meter uitgelezen worden door Domoticz. Domoticz heb ik weer gekoppeld met een Homebridge plug-in waardoor de slimme meter en Solar Edge zichtbaar zijn in HomeKit. Alleen de Eve app kan ze goed uitlezen, de standaard home app van Apple niet. Zie screenshots hieronder.
Deze week krijg in mijn Raspberry Pi setje binnen. De komende periode weer lekker hobby-en met homebridge. Als eerste proberen mijn (non Android) Sony TV en de Ziggo Next mediabox werkend te krijgen.
En daarna via hb-config Pi Hole installeren. Maar dat is off topic.
Wat ik allemaal heb gelezen is dat de installatie een stuk makkelijker is gemaakt.

Wat ik allemaal heb gelezen is dat de installatie een stuk makkelijker is gemaakt.
Eindelijk de Nefit Easy werkend gekregen. Het is eindelijk gelukt om enkele regels in /etc/ssl/openssl.cnf aan te passen en toen werkte het.
Aangepaste regels;
MinProtocol = None
CipherString = DEFAULT
Aangepaste regels;
MinProtocol = None
CipherString = DEFAULT
Zojuist tijdens de lunch even snel homebridge geïnstalleerd. Wat een verademing t.o.v. ‘vroeger’.
Image installeren, vast ip adres toewijzen en gaan! Zelfs een terminal venster via je browser beschikbaar.
Ook gelijk maar de Next mediabox toegevoegd aan HomeKit. Nu nog de vraag wat ik er mee ga doen.
Maar het werkt in ieder geval: aan/uit en zender kiezen.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-eosstb
Off-topic: Later deze week via hb-config Pi-Hole installeren.
Image installeren, vast ip adres toewijzen en gaan! Zelfs een terminal venster via je browser beschikbaar.
Ook gelijk maar de Next mediabox toegevoegd aan HomeKit. Nu nog de vraag wat ik er mee ga doen.

Off-topic: Later deze week via hb-config Pi-Hole installeren.
[Voor 6% gewijzigd door meesje op 15-03-2021 13:43]
Klopt het dat je homebridge 'bridge' niet meer ziet in de Woning app? Zeg maar hetzelfde als dat je de Hue bridge niet ziet. Tijdens installatie moest ik homebridge wel aan een kamer toewijzen, maar is ie niet meer zichtbaar.
Edit: Even gegoogled. De app Controller for HomeKit laat de homebridge bridge wel zien.
Edit: Even gegoogled. De app Controller for HomeKit laat de homebridge bridge wel zien.
[Voor 16% gewijzigd door meesje op 15-03-2021 13:28]
Ook de Woning app laat hem gewoon zien: Woninginstellingen > Hubs en bruggen> Homebridge
Have Fun Funske
Yes! Dat is ‘m! Stom, was ik vergeten, daar kan ik ook Hue en Aqara terug vinden.funske schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:50:
Ook de Woning app laat hem gewoon zien: Woninginstellingen > Hubs en bruggen> Homebridge
[Voor 13% gewijzigd door meesje op 15-03-2021 17:41]
Hoppa weer een plug-in geinstalleerd: https://github.com/normen/homebridge-bravia#readme
Nu is mijn Sony Bravia (non Android) tv ook beschikbaar in HomeKit.
Leuk om het volume van de tv via de iPad/iPhone te bedienen.
O ja, voor de hiervoor genoemde eosstb (Next) plug-in moet de Next box wel in de snelste opstartstand ingesteld zijn.
Nu is mijn Sony Bravia (non Android) tv ook beschikbaar in HomeKit.
Leuk om het volume van de tv via de iPad/iPhone te bedienen.
O ja, voor de hiervoor genoemde eosstb (Next) plug-in moet de Next box wel in de snelste opstartstand ingesteld zijn.
Wat mij betreft helemaal on topic!meesje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:20:
Net geinstalleerd en werkt prima. Nu kan ik en de rest van gezin, pi-hole voor bv 60s uitzetten wanneer er een link ongewenst geblokkeerd wordt.
Bedankt voor de tip!
Ik had het nog niet over de plugin, maar meer over homebridge en pi-hole samen draaien op dezelfde Raspberry Pi. Dat heb ik nu actief. Even DHCP uitzetten in de Ziggo modem en geactiveerd in Pi-Hole (inclusief toewijzingen ip-adressen obv MAC).newtastyland schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:00:
[...]
Wat mij betreft helemaal on topic!
Net geinstalleerd en werkt prima. Nu kan ik en de rest van gezin, pi-hole voor bv 60s uitzetten wanneer er een link ongewenst geblokkeerd wordt.
Bedankt voor de tip!
De plugin zal ik later vandaag installeren. Inderdaad erg handig om even tijdelijk Pi-Hole uit te zetten. Bijvoorbeeld voor cashback registraties. Of als gezinsleden piepen dat iets niet werkt.

Plugin geïnstalleerd, inlog in config gezet, opnieuw opgestart. Accessoire toevoegen…meesje schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:11:
Ook gelijk maar de Next mediabox toegevoegd aan HomeKit. Nu nog de vraag wat ik er mee ga doen.Maar het werkt in ieder geval: aan/uit en zender kiezen.
[Afbeelding]
En dan zie ik niks. Wat doe ik fout?
[Voor 16% gewijzigd door Serena op 16-03-2021 12:17]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Even een snelle reactie.Serena schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:07:
[...]
Plugin geïnstalleerd, inlog in config gezet, opnieuw opgestart. Accessoire toevoegen…
Your new accessory will appear shortly in the room that you selected. It may show Updating... for a while.
Wellicht even de tijd geven? Ik weet niet hoe lang het bij mij duurde.
Wat toont bij de jou de logging?
Je kunt ook proberen om de server opnieuw op te starten. Dus rechtsboven drie stipjes. Alleen homebridge rebooten gaf bij mij niet altijd het gewenste resultaat.
En let op dat je in de settings van je Next box het opstarten op de snelste optie hebt ingesteld. Die van mij stond op eco, maar ook de middelste optie werkte bij mij niet.
Mss de woning app, nog opnieuw opstarten?Serena schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:07:
[...]
Plugin geïnstalleerd, inlog in config gezet, opnieuw opgestart. Accessoire toevoegen…
Ik heb deze plugin geinstalleerd (die bij mij werkt): https://github.com/KixAss/homebridge-ziggo-next#readme
Het is leuk, maar niet meer dan dat. Of je moet ook je TV en andere spullen met HomeKit kunnen aansturen.
Wat dat betreft heb ik meer aan mijn AB die alles aanstuurt (incl. HUE verlichting)
Ik heb zelf een simpele TV Setup: televisie met daarop een Next box en een Apple TV aangesloten. Via HDMI-CEC gaat de tv automatisch aan/uit.newtastyland schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:25:
[...]
Mss de woning app, nog opnieuw opstarten?
Ik heb deze plugin geinstalleerd (die bij mij werkt): https://github.com/KixAss/homebridge-ziggo-next#readme
Het is leuk, maar niet meer dan dat. Of je moet ook je TV en andere spullen met HomeKit kunnen aansturen.
Wat dat betreft heb ik meer aan mijn AB die alles aanstuurt (incl. HUE verlichting)
Het is inderdaad geen wereldschokkend iets, maar wel leuk dat je met 'Hey Siri, zet de mediabox uit' de boel uit kunt zetten. Of scenes instellen waarbij je direct de juiste zender meegeeft.
Ik heb overigens voor de eosstb plugin gekozen omdat de ontwikkelaar bij deze plugin me actiever lijkt dan bij de jouwe. In een van de issues verwijst de eosstb ontwikkelaar zelfs naar zijn eigen plugin.

Na de herstart is alles volledig gecrasht. Op het ip-adres is niks meer te vinden. F***!!!!
Raar, Pi zelf start wel op, wifi weet het ding ook nog.
Maar de bestandjes die op het bureaublad stonden zijn verdwenen.
Snap er geen drol van.
Raar, Pi zelf start wel op, wifi weet het ding ook nog.
Maar de bestandjes die op het bureaublad stonden zijn verdwenen.
Snap er geen drol van.
@Serena Conform deze handleiding heb ik achter het vaste ip adres een subnetmask van 24 gezet. Is dat bij jou wellicht ook nodig? Dus "/24" achter je ip adres zetten via je browser?
Dus bijvoorbeeld: http://192.168.1.16/24
Wat dit precies doet, weet ik niet. Nu ik ook pi-hole draaiend heb, gebruik ik dit subnetmask niet in mijn url, maar zet er dan poort 8581 achter. Anders log ik elke keer in op pi-hole ipv homebridge.
Dus bijvoorbeeld: http://192.168.1.16/24
Wat dit precies doet, weet ik niet. Nu ik ook pi-hole draaiend heb, gebruik ik dit subnetmask niet in mijn url, maar zet er dan poort 8581 achter. Anders log ik elke keer in op pi-hole ipv homebridge.
[Voor 30% gewijzigd door meesje op 16-03-2021 14:13]
De eerder door mij genoemde Sony Bravia plugin heb ik even verwijderd. Vanochtend werkte de Televisie tegel niet meer. Tegel wel actief, maar de televisie ging niet aan. Op Reddit gelezen dat deze plugin zou kunnen werken met een non-android Sony tv. De noodzaak is wat minder groot aangezien ik tv kijk via de Next mediabox, welke ook gelijk mijn tv aan/uit zet. Het enige dat ik nu mis is, is het bedienen van de volume via de iOS remote. Tzt maar de even verder verdiepen in deze plug-in.
[Voor 5% gewijzigd door meesje op 16-03-2021 14:29]
@newtastyland De pihole plug-in werkt zeer goed (en simpel). Bovenin het statusoverzicht permanent een ronde knop aanwezig waarmee je pihole uit/aan kunt zetten. De tegel heb ik naar de standaardkamer ‘Kamer’ verplaatst. Ook leuk om tegen Siri te zeggen Pi-hole uit te zetten.
Alles opnieuw geïnstalleerd. Alles draait weer…
Gaat gelukkig een stuk sneller met die nieuwe installatie.
Mooi!Serena schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:00:
Alles opnieuw geïnstalleerd. Alles draait weer…
De Next plug-in (eosstb) werkt nu ook goed?
Die heb ik nog niet eens geprobeerd. Moet zo gaan werken.
Eerste de belangrijkste. Google, Nest, Roomba en Ring.
Rest volgt…
Voor degene die een Ziggo Next mediabox in huis hebben, kan ik de eosstb plug-in van harte aanbevelen. Gisteren en vandaag meerdere keren contact gehad met de ontwikkelaar. Ik test nu beta releases. De developer reageert snel op issues en terugkoppelingen. Dat is bij andere plug-ins (helaas) wel anders. Sommigen reageren zeer bot: “dit is geen support forum” en “er mogen alleen bugs gemeld worden”. Als ik een issue inschiet, kan ik deze toch echt wel als question bestempelen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen
maar wat een verademing is de huidige versie/installatie van homebridge. Vanuit de GUI kun je ook eenvoudig andere versies van een plug-in selecteren.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen

Jammer genoeg doet ie bij mij niets, zal wel aan mij liggen…..meesje schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:31:
Voor degene die een Ziggo Next mediabox in huis hebben, kan ik de eosstb plug-in van harte aanbevelen. Gisteren en vandaag meerdere keren contact gehad met de ontwikkelaar. Ik test nu beta releases. De developer reageert snel op issues en terugkoppelingen. Dat is bij andere plug-ins (helaas) wel anders. Sommigen reageren zeer bot: “dit is geen support forum” en “er mogen alleen bugs gemeld worden”. Als ik een issue inschiet, kan ik deze toch echt wel als question bestempelen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggenmaar wat een verademing is de huidige versie/installatie van homebridge. Vanuit de GUI kun je ook eenvoudig andere versies van een plug-in selecteren.
Bing
Met zo’n reactie kunnen we weinig hè.bing69 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:39:
[...]
Jammer genoeg doet ie bij mij niets, zal wel aan mij liggen…..

Hoe ziet je config er uit? Wat toont de log? Heb je na installatie plug-in alleen homebridge opnieuw opgestart of ook de server (via drie stipjes rechtsboven)?
[Voor 9% gewijzigd door meesje op 18-03-2021 10:33]
Het lijkt er op dat de Sony Bravia plugin werkend heb gekregen met mijn Sony Bravia (non Android) tv. Bij een eerdere poging leek alles goed te gaan, maar de volgende ochtend wilde de tv niet meer via HomeKit aangezet worden. Kennelijk lukt dat niet via HTTP en zodoende in de config van de plugin WOL aangezet. Even afkloppen, maar dit lijkt goed te werken. Ook na een paar uur nadat de tv uitgezet was.
In de config moest ik ook aangeven dat het een external accessory betrof, want anders wordt de tv met een huisicoon weergeven in HomeKit (ipv tv icoon). Nu moet ik de tv ook echt toevoegen aan HomeKit. Zonder deze optie was ie direct zichtbaar.
In de config moest ik ook aangeven dat het een external accessory betrof, want anders wordt de tv met een huisicoon weergeven in HomeKit (ipv tv icoon). Nu moet ik de tv ook echt toevoegen aan HomeKit. Zonder deze optie was ie direct zichtbaar.
[Voor 23% gewijzigd door meesje op 18-03-2021 10:38]
Sorry ik heb er dit in staan:meesje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:51:
[...]
Met zo’n reactie kunnen we weinig hè.
Hoe ziet je config er uit? Wat toont de log? Heb je na installatie plug-in alleen homebridge opnieuw opgestart of ook de server (via drie stipjes rechtsboven)?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| { "platform": "eosstb", "name": "eosstb", "country": "nl", "username": "naam", "password": "password" } |
en ik krijg:
code:
1
2
3
| [3/18/2021, 11:18:30 AM] [eosstb] Initializing eosstb platform... [3/18/2021, 11:18:30 AM] [eosstb] No configuration found for homebridge-eosstb [3/18/2021, 11:18:30 AM] [Domoticz] synchronizeAccessories in progress... |
Bing
Check even deze pagina https://github.com/jsiegenthaler/homebridge-eosstb#readmebing69 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:19:
[...]
Sorry ik heb er dit in staan:
code:
1 2 3 4 5 6 7 { "platform": "eosstb", "name": "eosstb", "country": "nl", "username": "naam", "password": "password" }
en ik krijg:
code:
1 2 3 [3/18/2021, 11:18:30 AM] [eosstb] Initializing eosstb platform... [3/18/2021, 11:18:30 AM] [eosstb] No configuration found for homebridge-eosstb [3/18/2021, 11:18:30 AM] [Domoticz] synchronizeAccessories in progress...
Jouw config wijkt af van de minimum (mandatory) configuration. Zie het genoemde voorbeeld.
Ik had ook de foute config. Werkt nu direct! Top, dank je.meesje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:25:
[...]
Check even deze pagina https://github.com/jsiegenthaler/homebridge-eosstb#readme
Jouw config wijkt af van de minimum (mandatory) configuration. Zie het genoemde voorbeeld.
@bing69 @Serena Zelf maak ik gebruik van de laatste beta (4349). Deze ondersteunt meerdere Next boxen binnen hetzelfde huishouden, maar ook wordt de channel info (in de tegel) nu goed getoond. Deze laatste beta is waarschijnlijk de release candidate voor de 1.0.0 release.
Indien je nu deze beta wil installeren, moet je het volgende doen:
1. Via de GUI bij de plugin kiezen voor het gereedschap icoon + installeer vorige versie. Bovenin deze lijst staat de laatste beta.
2. De config moet aangepast worden. Zie daarvoor: https://github.com/jsiege...tiDeviceSupport/README.md
Deze beta ervaar ik als zeer stabiel. De afgelopen dagen ben ik niks bijzonders tegen gekomen.
Indien je nu deze beta wil installeren, moet je het volgende doen:
1. Via de GUI bij de plugin kiezen voor het gereedschap icoon + installeer vorige versie. Bovenin deze lijst staat de laatste beta.
2. De config moet aangepast worden. Zie daarvoor: https://github.com/jsiege...tiDeviceSupport/README.md
Deze beta ervaar ik als zeer stabiel. De afgelopen dagen ben ik niks bijzonders tegen gekomen.
[Voor 4% gewijzigd door meesje op 19-03-2021 08:47]
Ik heb hier eens naar gekeken. Heb een Bravia uit 2013 of zo, maar ben bang dat dit hier niet werkt. De software is volgens mij al antiek. Jammer. Was ook wel leuk geweest.meesje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:36:
Het lijkt er op dat de Sony Bravia plugin werkend heb gekregen met mijn Sony Bravia (non Android) tv. Bij een eerdere poging leek alles goed te gaan, maar de volgende ochtend wilde de tv niet meer via HomeKit aangezet worden. Kennelijk lukt dat niet via HTTP en zodoende in de config van de plugin WOL aangezet. Even afkloppen, maar dit lijkt goed te werken. Ook na een paar uur nadat de tv uitgezet was.
46 is al uit. Maar zo te zien komt 1.0 echt heel snel.meesje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:20:
@bing69 @Serena Zelf maak ik gebruik van de laatste beta (43).
Dit werkt nu, dus laat het lekker even zo staan…
Groot gelijk! Het gaat snel met de beta updates. Ik zie net dat ik overigens al op 44 zit (ipv 43). Het was wel leuk om een bijdrage te leveren aan het testen. Zo komt er in de laatste stable release vrij veel logging naar voren (elke 14 minuten of soms zelfs nog minder). Dat heeft de ontwikkelaar uitgezet en verplaatst onder debug level 1 (standaard is level 0).Serena schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:33:
[...]
46 is al uit. Maar zo te zien komt 1.0 echt heel snel.
Dit werkt nu, dus laat het lekker even zo staan…
In ieder geval happy dat de ontwikkelaar lekker actief is en netjes reageert op issues. Dit geeft vertrouwen.
Mijn Bravia is ook al een oudje, uit 2015(?). Ik heb gekeken naar de settings van deze plugin en zag dat de genoemde instellingen ook op mijn tv aanwezig zijn. Deze heb ik aangezet. En een beetje gespeeld met config en nu is ie al een tijdje stabiel. Nu nog de vraag wat ga ik er mee doen?Serena schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:31:
[...]
Ik heb hier eens naar gekeken. Heb een Bravia uit 2013 of zo, maar ben bang dat dit hier niet werkt. De software is volgens mij al antiek. Jammer. Was ook wel leuk geweest.

Deze plugin had ik overigens destijds ook al eens geprobeerd, maar toen kreeg ik de koppeling middels PIN niet werkend. Nu wel. Misschien toen niet goed gelezen of de plugin is wellicht verbeterd.
De use case van de Next plugin zie ik beter voor me. Je kunt tig scenes (of Siri shortcuts) aanmaken waarmee je de Next box en gelijk de juiste zender activeert. Middels HDMI-CEC wordt bij mij gelijk de tv ook aangezet.
"He Siri, kijk Ziggo Sport" en hoppa Next aan op kanaal 14.
En ik start maar weer eens opnieuw. Pfff, die EOSSTB plugin draaide weer alles de nek om.
Poging 34282427...
Dankzij het image gaat het nu wel stukken sneller moet ik zeggen!
Poging 34282427...
Dankzij het image gaat het nu wel stukken sneller moet ik zeggen!
Hmmm.... hier gisteren hetzelfde. Ik wilde terug van de eosstb beta naar laatste stable. Het herstarten van de Pi duurde heel erg lang. En daarna veel rode tekst in de log. Ik had geen zin om dit helemaal door te nemen.
Een nieuwe installatie is nu inderdaad zo gepiept: image op de Sd kaart zetten, vast ip adres toewijzen, plug-ins installeren en gaan! Ik heb ook nog maar drie plug-ins in gebruik: eosstb, Sony Bravia en pi-hole. Dit is nog wel te overzien.
Een nieuwe installatie is nu inderdaad zo gepiept: image op de Sd kaart zetten, vast ip adres toewijzen, plug-ins installeren en gaan! Ik heb ook nog maar drie plug-ins in gebruik: eosstb, Sony Bravia en pi-hole. Dit is nog wel te overzien.
Ik zit iedere keer weer te klungelen met het toewijzen van die IP. Hoe doe jij dat snel?meesje schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:42:
Hmmm.... hier gisteren hetzelfde. Ik wilde terug van de eosstb beta naar laatste stable. Het herstarten van de Pi duurde heel erg lang. En daarna veel rode tekst in de log. Ik had geen zin om dit helemaal door te nemen.
Daar hebben ze tegenwoordig een mooie wiki pagina voor.Serena schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:43:
[...]
Ik zit iedere keer weer te klungelen met het toewijzen van die IP. Hoe doe jij dat snel?
https://github.com/homebr...o-Set-A-Static-IP-Address
Ik krijg het niet voor elkaar, ik klungel wel verder in de router.meesje schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:46:
[...]
Daar hebben ze tegenwoordig een mooie wiki pagina voor.
https://github.com/homebr...o-Set-A-Static-IP-Address
Heb langzaam een beetje de neus vol van HomeBridge, waarom ondersteunen Ring, Nest en Roomba dat niet gewoon standaard. Stom gedoe iedere keer...
Je lijkt mij wel, maar ik ben weer terug.Serena schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:57:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar, ik klungel wel verder in de router.
Heb langzaam een beetje de neus vol van HomeBridge, waarom ondersteunen Ring, Nest en Roomba dat niet gewoon standaard. Stom gedoe iedere keer...

Toen ik de Next plug-in voorbij zag komen, wilde ik homebridge wel weer eens proberen. En daarnaast wilde ik ook weer eens aan de slag met Pi-Hole. Nu wordt dat wel heel makkelijk gemaakt met deze image. Alleen het herstarten van de Pi wel een beetje plannen, want je connectie met internet ligt er dan logischerwijs even uit.
Dus toen via V&A voor drie tientjes een Raspberry Pi 3B+ setje gekocht.
De stappen in de genoemde wiki, kun je zelfs via het terminal venster in de GUI van homebridge uitvoeren.
Dus:
1. Verbinding maken via http://homebridge.local/ of als dat niet werkt het ip adres via je router achterhalen.
2. Via de Homebridge GUI een terminal venster openen (dus gewoon via je browser, niks ssh en zo).
3. En dan de stappen volgen van de wiki.
Waar gaat het bij jou niet goed?
Zou het ook je de router doen, bij DHCP server zet binnen een paar klikken een static ip. Let wel even dat je een ip kiest buiten de dhcp range.
Dat is eigenlijk best wel handig. Bij een eventueel nieuwe installatie heeft homebridge gelijk het juiste ip adres (zo lang je homebridge niet op een ander apparaat installeert). Bespaart je weer wat handelingen. Super!
Rgerr schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:07:
Zou het ook je de router doen, bij DHCP server zet binnen een paar klikken een static ip. Let wel even dat je een ip kiest buiten de dhcp range.
Het is inmiddels gelukt in de router zelf.meesje schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:15:
Dat is eigenlijk best wel handig. Bij een eventueel nieuwe installatie heeft homebridge gelijk het juiste ip adres (zo lang je homebridge niet op een ander apparaat installeert). Bespaart je weer wat handelingen. Super!
Ik klungel nu even niks meer. Heb van alles de originele plugin, geen betas meer.
Gedoe om iedere keer Google ook helemaal opnieuw in te moeten stellen.
Update van de eosstb en dat hele ding werkt niet meer. Config aangepast, kan alleen maar aan- en uitzetten.
Oei, ik zie ook je issue op github.Serena schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:34:
Update van de eosstb en dat hele ding werkt niet meer. Config aangepast, kan alleen maar aan- en uitzetten.
Destijds toen ik beta moest uitproberen, werd ik er op gewezen dat de config aangepast moest worden (gewijzigde structuur). Ik weet niet of dat nu ook het geval is.
Had ik gedaan. Logs die pagina’s lang zijn. Ik heb de hele plugin verwijderd. Doei!!!meesje schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:01:
[...]
Oei, ik zie ook je issue op github.
Destijds toen ik beta moest uitproberen, werd ik er op gewezen dat de config aangepast moest worden (gewijzigde structuur). Ik weet niet of dat nu ook het geval is.
Ik hou het nog wel even bij de 0.1.13 versie. Ik kreeg al een minder goed gevoel toen de ene beta na de andere gepubliceerd werd. In no time ging ie van 43 naar 69 of zo. En ik zag niet dat aan elke beta een issue ten grondslag lag. Natuurlijk kan ie zelf ook fouten gevonden hebben, maar dit ging wel erg snel.Serena schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:04:
[...]
Had ik gedaan. Logs die pagina’s lang zijn. Ik heb de hele plugin verwijderd. Doei!!!
[Voor 15% gewijzigd door meesje op 20-03-2021 22:24]
@Serena Toch een update gedaan van eosstb:
0. In woning app de oude tegel verwijderd.
1. Via de GUI de plugin bijgewerkt.
2. Config aangepast.
3. Restart homebridge (niet eens de hele Pi)
4. Daarna weer de config aangepast conform advies in de log.
5. Restart homebridge
6. Next toegevoegd in de woning app
Mijn config ziet er nu zo uit:
Ik heb nu wel wat gele regels in de log, maar het werkt wel (aan/uit, van zender wisselen). De gele regels heb ik teruggekoppeld via jouw issue. Ik dacht eerst dat ik hetzelfde probleem had.
De minimum config werkt overigens ook. Deze heb ik nu ingesteld. Ik heb geen meerdere Next boxen in huis.
Ook een volledige herstart van de Raspberry levert geen ellende op.
2. Config aangepast.
5. Restart homebridge
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| { "platform": "eosstb", "country": "nl", "username": "xxxx", "password": "xxxx", "devices": [ { "deviceId": "3C36E4-EOSSTB-003759789005", "deviceNameAtRestart": "Mediabox" } ] } |
Ik heb nu wel wat gele regels in de log, maar het werkt wel (aan/uit, van zender wisselen). De gele regels heb ik teruggekoppeld via jouw issue. Ik dacht eerst dat ik hetzelfde probleem had.
De minimum config werkt overigens ook. Deze heb ik nu ingesteld. Ik heb geen meerdere Next boxen in huis.
code:
1
2
3
4
5
6
| { "platform": "eosstb", "country": "nl", "username": "xxxx", "password": "xxxx" } |
[Voor 22% gewijzigd door meesje op 21-03-2021 18:42]
Ik zal er als ik deze week weer een vrije dag heb er eens naar kijken. Had me idd al bedacht om even te wachten op een paar updates.meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:10:
@Serena Toch een update gedaan van eosstb:
2. Config aangepast.
5. Restart homebridge
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 { "platform": "eosstb", "country": "nl", "username": "xxxx", "password": "xxxx", "devices": [ { "deviceId": "3C36E4-EOSSTB-003759789005", "deviceNameAtRestart": "Mediabox" } ] }
code:
1 2 3 4 5 6 { "platform": "eosstb", "country": "nl", "username": "xxxx", "password": "xxxx" }
We horen het van de week wel. Het moet in ieder geval werken. Ook met 1.0.0. De nieuwe versie (1.0.1) zorgt alleen dat het log wat minder vervuild wordt. Verder lijkt het stabiel, voor zover ik dat na een paar uur kan zeggen.Serena schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:44:
[...]
Ik zal er als ik deze week weer een vrije dag heb er eens naar kijken. Had me idd al bedacht om even te wachten op een paar updates.

[Voor 8% gewijzigd door meesje op 21-03-2021 19:51]
Bij 1.0.0 kon ik alleen maar aan- en uitzetten. Ook die extra gegevens toevoegen werkte niet.meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:17:
[...]
We horen het van de week wel. Het moet in ieder geval werken. Ook met 1.0.0. De nieuwe versie (1.0.1) zorgt alleen dat het log wat minder vervuild wordt. Verder lijkt het stabiel, voor zover ik dat na een paar uur kan zeggen.
Gezien de snelheid van bèta’s zullen de gewone elkaar ook wel snel opvolgen.
Had je de accessoire wel eerst uit HomeKit gehaald en na het bijwerken van de plugin opnieuw toegevoegd?Serena schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:45:
[...]
Bij 1.0.0 kon ik alleen maar aan- en uitzetten. Ook die extra gegevens toevoegen werkte niet.
Gezien de snelheid van bèta’s zullen de gewone elkaar ook wel snel opvolgen.
Bij mij werkte het eigenlijk direct.
Yep, zelfs helemaal opnieuw opgestart.meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Had je de accessoire wel eerst uit HomeKit gehaald en na het bijwerken van de plugin opnieuw toegevoegd?
Bij mij werkte het eigenlijk direct.
Bijzonder. Misschien toch een kleine fix toegevoegd en het versienummer hetzelfde gelaten.
In ieder geval heb ik er vertrouwen in dat het straks bij jou gewoon gaat werken.
En weer kan ik het ding niet vinden. Snap echt niet waarom het hier steeds verkeerd gaat.meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:54:
[...]
Bijzonder. Misschien toch een kleine fix toegevoegd en het versienummer hetzelfde gelaten.
In ieder geval heb ik er vertrouwen in dat het straks bij jou gewoon gaat werken.
Ik zie van alles verschijnen in de log, mijn naam etc. Het lijkt er dus op dat het ding alles goed ziet. Maar als ik op ‘toevoegen accessoire’ klik verschijnt er niets in beeld.
Sterker nog, hij staat wel bij de accessoires in HB. Hoe dan?
[Voor 24% gewijzigd door Serena op 22-03-2021 20:06]
In je log op github zie ik dat profile Serena wordt geselecteerd, maar deze bevat geen zenders. Hier lijkt iets verkeerd te gaan. Gebruik je dit profiel op je Next box? Zo niet, kun je deze verwijderen?Serena schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:35:
[...]
En weer kan ik het ding niet vinden. Snap echt niet waarom het hier steeds verkeerd gaat.
Ik zie van alles verschijnen in de log, mijn naam etc. Het lijkt er dus op dat het ding alles goed ziet. Maar als ik op ‘toevoegen accessoire’ klik verschijnt er niets in beeld.
Sterker nog, hij staat wel bij de accessoires in HB. Hoe dan?
[Voor 64% gewijzigd door meesje op 22-03-2021 20:35]
Profiel verwijderd, alleen shared staat er.meesje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:23:
[...]
Vreemd, vreemd, vreemd. Ik kan wel vragen om je config, maar de accessoire is wel zichtbaar in HB. Dat lijkt dan goed te zijn. Werkt de aan/uit functie van de accessoire ook daadwerkelijk?
Bij het toevoegen van de accessoire in HK geef ik aan dat ik geen code heb en in het volgende scherm is de mediabox gewoon zichtbaar. Daarna geef ik code in van homebridge (of QR code scannen). Dit heb ik meerdere keren succesvol gedaan.
Dan toch maar je config hier delen? Mijn config is overigens super miminaal: platform, country, username, password. Ik maak overigens gebruik van een shared profile (gewoon standaard).
In de log zie ik inderdaad mijn username en later zelfs klantnaam en -nummer.
Schiet me net te binnen, dat ik ooit wel de tip heb gevolgd die in de log wordt genoemd en daarna weer terug gezet. Wellicht maakt dat verschil?
Er moet echt ergens een verschil zitten tussen onze configs, want bij mij werkt de plug-in super goed.
Edit: in je issue zie ik dat je de tip al hebt ingesteld. En dat je gebruik gemaakt van een eigen profile (ipv shared). Wellicht zit daar een verschil in? Ik zal je screenshot van de log even verder bekijken.
Op dit moment installeer ik overigens een nieuwe versie (1.0.2).
Maar toevoegen doet dus niks.
Geeft je log ook aan dat ‘shared profile’ 99 kanalen bevat? Vanaf mijn iPad kan ik de log niet kopiëren. Dus maar even een screenshot.Serena schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:36:
[...]
Profiel verwijderd, alleen shared staat er.
Maar toevoegen doet dus niks.
[Voor 47% gewijzigd door meesje op 22-03-2021 20:51]
Allemaal hetzelfde, alleen 129 channels. Nogmaals verwijderd, herstart. Staat in HB al gewoon vanzelf in Woonkamer.meesje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:40:
[...]
Geeft je log ook aan dat ‘shared profile’ 99 kanalen bevat? Vanaf mijn iPad kan ik de log niet kopiëren. Dus maar even een screenshot.
[Afbeelding]
Plugin lijkt dus resten achter te laten. Ik vind het weer even mooi voor vanavond.
Misschien dat hij zelf nog een oplossing heeft.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar je zou bijna een verse installatie overwegen.Serena schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:52:
[...]
Allemaal hetzelfde, alleen 129 channels. Nogmaals verwijderd, herstart. Staat in HB al gewoon vanzelf in Woonkamer.
Plugin lijkt dus resten achter te laten. Ik vind het weer even mooi voor vanavond.
Misschien dat hij zelf nog een oplossing heeft.

Je kunt via homebridge instellingen cached accessoires leeg maken. Maar dat is volgens mij ook best rigoureus. Verder kun je proberen accessoires te ontkoppelen. Ik zie daar overigens twee keer mediabox staan, terwijl ik er maar eentje heb. Ook nog verschillend mac adres. Vreemd. Degene met het onjuiste Mac adres maar verwijderen.
Morgen maar eens op de Mac doen. Hang nu op de bank, geen zin om boven te gaan zitten.meesje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:00:
[...]
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar je zou bijna een verse installatie overwegen.
Je kunt via homebridge instellingen cached accessoires leeg maken. Maar dat is volgens mij ook best rigoureus. Verder kun je proberen accessoires te ontkoppelen. Ik zie daar overigens twee keer mediabox staan, terwijl ik er maar eentje heb. Ook nog verschillend mac adres. Vreemd. Degene met het onjuiste Mac adres maar verwijderen.
Edit: Die cached accessoires waren het!
(Hoewel ik te snel klikte en per ongeluk de HB verwijderde)
Maar alles is ingesteld en werkt.
Ook Ziggo! Gaaf dat dit ook met de remote werkt.
[Voor 13% gewijzigd door Serena op 22-03-2021 21:32]
Moeten we misschien eens een nieuw topic starten met ook een nieuwe inleiding?
Het huidige start topic is wel een beetje achterhaald denk ik.
Tegenwoordig is installeren met behulp van het image binnen 10 minuutjes gepiept.
Tegenwoordig is installeren met behulp van het image binnen 10 minuutjes gepiept.
Goed punt!Serena schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:16:
Moeten we misschien eens een nieuw topic starten met ook een nieuwe inleiding?
Ik ben niet bedreven in het maken van een mooie topic start. Het zou leuk zijn om de look&feel van homebridge.io over te nemen.
Aan de andere kant een verwijzing naar homebridge.io en de getting started guide/wiki is al voldoende. Daar staat alle info.
Ik ook niet… Denk ook niet dat mijn kennis toereikend genoeg is om deze te schrijven. Maar er zijn hier een aantal mensen die dat absoluut wel zijn.meesje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:42:
[...]
Goed punt!
Ik ben niet bedreven in het maken van een mooie topic start. Het zou leuk zijn om de look&feel van homebridge.io over te nemen.
Aan de andere kant een verwijzing naar homebridge.io en de getting started guide/wiki is al voldoende. Daar staat alle info.
Er is een nieuwe versie van npm uit, 7.7.0. Als ik deze opdracht in de terminal van Config-x geef geeft deze keurig aan dat npm geüpdatet is.
Maar ook na een herstart staat er in het overzicht nog steeds 7.6.2.
Hoe update ik dat?
Hoe update ik dat?
Werken alle opdachten wel goed met terminal via GUI? Installatie van pi-hole moest via ssh. Als je nu via ssh verbinding maakt?Serena schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:19:
Er is een nieuwe versie van npm uit, 7.7.0. Als ik deze opdracht in de terminal van Config-x geef geeft deze keurig aan dat npm geüpdatet is.
Hoe update ik dat?
Volgens mij kun je via hb-config npm ook updaten.
Ik heb geen idee. Daarom mijn vraag… Zou wel moeten werken lijkt me. Heb via die terminal ook het password van Roomba op kunnen vragen.meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:44:
[...]
Werken alle opdachten wel goed met terminal via GUI? Installatie van pi-hole moest via ssh. Als je nu via ssh verbinding maakt?
Volgens mij kun je via hb-config npm ook updaten.
Wat doe je eigenlijk met pi-hole?
Net even gekeken in de GUI. Hoe weet je dat er een nieuwe versie is van npm? De GUI toont alleen updates voor homebridge en plug-ins.Serena schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:47:
[...]
Ik heb geen idee. Daarom mijn vraag… Zou wel moeten werken lijkt me. Heb via die terminal ook het password van Roomba op kunnen vragen.
Wat doe je eigenlijk met pi-hole?
Pi-hole is een centraal in te regelen adblocker (incl. tracking). Je hoeft dan niet meer per device een adblocker te gebruiken. Voor buitenshuis werkt dit dan natuurlijk weer niet.
Door op het versienummer te tikken. Deze geeft bij mij overigens 7.6.3 aan. Ook raar omdat 7.7.0 al uit is.meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:50:
[...]
Net even gekeken in de GUI. Hoe weet je dat er een nieuwe versie is van npm? De GUI toont alleen updates voor homebridge en plug-ins.
Kijk even naar PiVPN, dan kun je een VPN verbinding via je eigen huis laten lopen waardoor je buitenhuis ook geen reclames hebtmeesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:50:
[...]
Pi-hole is een centraal in te regelen adblocker (incl. tracking). Je hoeft dan niet meer per device een adblocker te gebruiken. Voor buitenshuis werkt dit dan natuurlijk weer niet.

Waarschijnlijk kijk ik verkeerd. Maar ik zie in de GUI alleen maar het versienummer (1.3.4) van homebridge. Dit is trouwens de laatste versie, maar ik krijg wel de mogelijkheid om deze te installeren...Serena schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:17:
[...]
Door op het versienummer te tikken. Deze geeft bij mij overigens 7.6.3 aan. Ook raar omdat 7.7.0 al uit is.
Het internet verkeer laten lopen via VPN is inderdaad een optie. Ooit eens ingesteld op mijn NAS.Sandermm schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:29:
[...]
Kijk even naar PiVPN, dan kun je een VPN verbinding via je eigen huis laten lopen waardoor je buitenhuis ook geen reclames hebtSnelheid is natuurlijk wel afhankelijk van de internet snelheid van thuis (UP is hier erg belangrijk).
Ik zit overigens bij Ziggo dus de up snelheid is nooit hoog.

meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:32:
[...]
Waarschijnlijk kijk ik verkeerd. Maar ik zie in de GUI alleen maar het versienummer (1.3.4) van homebridge. Dit is trouwens de laatste versie, maar ik krijg wel de mogelijkheid om deze te installeren...
Aha! Daar had ik nog niet naar gekeken. Ik vind dit overigens niet zo belangrijk. Ik onderneem wel actie als homebridge of een plug-in piept. Straks zul je zien dat homebridge niet (goed) werkt op de laatste npm versie.
Waarom zou je willen updaten? Of gewoon de drang om met alles op de laatste versie te zitten.
Dat heb ik gedaan, maar dat levert dus niets op.meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:39:
@Serena Heb je hier wat aan? Gebruik je hetzelfde commando? Zo ja, probeer dan eens via ssh terminal.
Ik kan me voorstellen dat het updaten van iets dat al draait (npm) andere eisen stelt dan even iets opvragen via de GUI terminal.
En nu ook via ssh/terminal vanaf bv je MacBook?Serena schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:38:
[...]
Dat heb ik gedaan, maar dat levert dus niets op.
Het hele punt was dus juist dat ik het niet meer via SSH wil doen, maar alles gewoon via deze opzet.meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:43:
[...]
En nu ook via ssh/terminal vanaf bv je MacBook?
Moet ook zo gaan werken, dus gaat hem nu sowieso niet meer worden.
Dat je dat niet meer wil begrijp ik, maar als het via ssh niet lukt, dan kun je toch concluderen dat via GUI/terminal niet werkt? Zelf wacht ik wel tot homebridge of plug-in aangeeft dat er een hogere npm nodig is. Mijn verwachting is dat zich dat vanzelf wel regelt.Serena schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:53:
[...]
Het hele punt was dus juist dat ik het niet meer via SSH wil doen, maar alles gewoon via deze opzet.
Moet ook zo gaan werken, dus gaat hem nu sowieso niet meer worden.
De GUI/terminal vind ik overigens via iPad niet fijn werken. Probeer maar eens via hb-config een menu keuze te selecteren. Je mist de cursor toetsen. Dan moet ik alsnog de MacBook er bij pakken en dan is ssh bijna net zo snel.
[Voor 18% gewijzigd door meesje op 24-03-2021 16:57]
Dit doe ik dus ook; werkt prima!meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:23:
[...]
Dat je dat niet meer wil begrijp ik, maar als het via ssh niet lukt, dan kun je toch concluderen dat via GUI/terminal niet werkt? Zelf zie ik wacht ik wel tot homebridge of plug-in aangeeft dat er een hogere npm nodig is. Mijn verwachting dat zich dat vanzelf wel regelt.
Eerst snapte ik dit niet goed, maar ik realiseerde mij dat ik er een toetsenbord bij heb.De GUI/terminal vind ik overigens via iPad niet fijn werken. Probeer maar eens via hb-config een menu keuze te selecteren. Je mist de cursor toetsen. Dan moet ik alsnog de MacBook er bij pakken en dan is ssh bijna net zo snel.
Net eens geprobeerd via mijn iPad zonder dit toetsenbord en dan is het inderdaad niet te doen!!
Have Fun Funske
Ik zeg ook niet dat het niet werkt via SSH, ik heb het gewoon niet geprobeerd.meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:23:
[...]
Dat je dat niet meer wil begrijp ik, maar als het via ssh niet lukt, dan kun je toch concluderen dat via GUI/terminal niet werkt? Zelf wacht ik wel tot homebridge of plug-in aangeeft dat er een hogere npm nodig is. Mijn verwachting is dat zich dat vanzelf wel regelt.
En ik weet uit ervaring dat er niet automatisch een update voor komt.
Dus dat gaat niet vanzelf…
Je hebt gelijk. Sorry voor de verwarring. “maar als het via ssh niet lukt” had moeten zijn “maar als het via ssh wel lukt”.Serena schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:22:
[...]
Ik zeg ook niet dat het niet werkt via SSH, ik heb het gewoon niet geprobeerd.
En ik weet uit ervaring dat er niet automatisch een update voor komt.
Dus dat gaat niet vanzelf…
Om te veel vervuiling te voorkomen, reageer ik vanuit het homebridge topic.hk12nl schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:51:
[...]
Werk super. Thx. Ook nog een goede tip voor een samsung tv en Sonos?
Met een plugin voor Sonos of Samsung kan ik geen advies geven. Ik heb beide producten niet in huis. Zelf heb ik een al wat oudere (5/6 jaar oud) Sony Bravia tv. Met deze tv gebruik de homebridge-bravia plugin. Ook al is deze vnl. bedoeld voor tv's met Android werkt ie ook met mijn non Android tv. Wel even wat uitzoeken, maar de plugin werkt. Helemaal happy! Het aan/uit zetten van de tv vind ik niet eens het belangrijkste, maar ik kan nu het volume van de tv bedienen met de knoppen op mijn iPad/iPhone. Moet je wel de remote uit het control center actief hebben. Maar dat is allemaal conform iOS/Homekit.
Het is overigens geen garantie dat deze plugin werkt met elke non Android Sony tv. Op reddit al reacties gelezen dat ie niet met elke tv werkt. Bv door het ontbreken van WOL functie.
Voor je samsung tv heb je deze plugin al geprobeerd: https://www.npmjs.com/package/homebridge-samsung-tizen
Een verified plugin overigens. Geeft wel weer wat meer vertrouwen.
[Voor 15% gewijzigd door meesje op 26-03-2021 12:09]
Ik krijg het niet voor elkaar om die pin naar voren te toveren bij mijn Bravia.meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:04:
[...]
Om te veel vervuiling te voorkomen, reageer ik vanuit het homebridge topic.
Met een plugin voor Sonos of Samsung kan ik geen advies geven. Ik heb beide producten niet in huis. Zelf heb ik een al wat oudere (5/6 jaar oud) Sony Bravia tv. Met deze tv gebruik de homebridge-bravia plugin. Ook al is deze vnl. bedoeld voor tv's met Android werkt ie ook met mijn non Android tv. Wel even wat uitzoeken, maar de plugin werkt. Helemaal happy! Het aan/uit zetten van de tv vind ik niet eens het belangrijkste, maar ik kan nu het volume van de tv bedienen met de knoppen op mijn iPad/iPhone. Moet je wel de remote uit het control center actief hebben. Maar dat is allemaal conform iOS/Homekit.
Het is overigens geen garantie dat deze plugin werkt met elke non Android Sony tv. Op reddit al reacties gelezen dat ie niet met elke tv werkt. Bv door het ontbreken van WOL functie.
Voor je samsung tv heb je deze plugin al geprobeerd: https://www.npmjs.com/package/homebridge-samsung-tizen
Een verified plugin overigens. Geeft wel weer wat meer vertrouwen.
Je zou nog kunnen proberen (mijn navigatie paden):Serena schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:49:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar om die pin naar voren te toveren bij mijn Bravia.
Instellingen > Netwerk > Thuis Netwerk Installatie > Starten op afstand
Instellingen > Netwerk > Thuis Netwerk Installatie > IP Control > Eenvoudige IP besturing aan
Op GitHub en reddit gelezen dat niet iedere Sony tv een WOL of http besturing heeft.
[Voor 9% gewijzigd door meesje op 26-03-2021 14:32]
Goh, vanochtend gereboot omdat ik even een stekker van Ikea moest resetten. Zat op dezelfde stekkerdoos.meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:06:
@Serena Gelukt!
Updaten van npm kan inderdaad gewoon via de GUI/terminal. Maar daarna wel even de Pi rebooten en niet alleen homebridge.
[Afbeelding]
Helemaal niet verder naar gekeken.
Ik ben up to date!!!
[Voor 14% gewijzigd door Serena op 26-03-2021 17:16]
Verdorie, nu ga ik hier ook elke keer op letten. Bedankt!Serena schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 17:09:
[...]
Goh, vanochtend gereboot omdat ik even een stekker van Ikea moest resetten. Zat op dezelfde stekkerdoos.
Helemaal niet verder naar gekeken.
Ik ben up to date!!!
[Afbeelding]

Nog even wachten met updaten van de eosstb plug-in.
https://github.com/jsiegenthaler/homebridge-eosstb/issues/23
Ik heb op verzoek de laatste beta getest en mijn bevindingen (geen volgorde in zender weergave) terug gekoppeld. Ben weer terug naar 1.0.2.
Ik heb op verzoek de laatste beta getest en mijn bevindingen (geen volgorde in zender weergave) terug gekoppeld. Ben weer terug naar 1.0.2.
Je was te laat. Hij is wel een klein beetje een prutser hè?meesje schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:00:
Nog even wachten met updaten van de eosstb plug-in.
In plaats van dat hij iets langer test…
Hij was door de update ook uit Google Home verdwenen. Nu ook terug naar 1.0.2 en alles staat weer netjes.
[Voor 10% gewijzigd door Serena op 30-03-2021 18:15]
De ontwikkelaar moet zich voortaan maar alleen focussen op de box in NL en niet al die andere landen.Serena schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:49:
[...]
Je was te laat. Hij is wel een klein beetje een prutser hè?
In plaats van dat hij iets langer test…
Hij was door de update ook uit Google Home verdwenen. Nu ook terug naar 1.0.2 en alles staat weer netjes.

Ik denk dat dat het ook gelijk wat moeilijker maakt. Diegene woont zelf in Zwitserland en kan dus niet voor ons testen. Het is al knap dat ie voor meerdere landen ontwikkelt.
Ik heb een nieuwe beta getest van de eosstb plugin (1.1.2-beta7) en de volgorde van de zenders is nu weer juist. De ontwikkelaar zal wel spoedig een nieuwe versie releasen.
@Serena Hierbij mijn bijdrage. Het doel: zo min mogelijk plug-ins en zo veel mogelijk dedicated HK devices. De Sony Bravia en Eosstb plug-ins werken zeer goed (voor eosstb moet ik af en toe wat testwerkzaamheden doen). Pi-hole is geen must have maar wel handig: met een druk op de knop (of Siri commando) even snel Pi-hole uitzetten. Met eosstb ben ik heel blij mee. Een scène aangemaakt Ziggo Sport en hoppa, in 1 keer Next aan, tv aan en kanaal 14 actief. De Bravia plugin gebruik ik voornamelijk om middels de Apple remote (vanuit control center) het volume te bedienen. Over Ring nog even getwijfeld, maar later gelezen dat deze geen HSV ondersteunt. Dus dan maar geduld: Logitech of Netatmo, wie het eerst is.
Wat zou die plugin van Eufy moeten doen? Ik zie dat je hem gedeactiveerd hebt, maar toch.bing69 schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:41:
Heb er ook niet zoveel maar het draait uitstekend onder docker.
Google smart Home zojuist toegevoegd, bedankt @Serena
[Afbeelding]
Have Fun Funske
https://www.npmjs.com/pac...idge-plugin-eufy-securityfunske schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:04:
[...]
Wat zou die plugin van Eufy moeten doen? Ik zie dat je hem gedeactiveerd hebt, maar toch.
Homebridge Eufy Security Plugin
This is a work in progress
Mainly a doorbell plugin for now. Will include others later.
What works?
Doorbell chime notifications
Video camera with audio
Bovenstaande info had je zelf ook kunnen vinden denk ik.

Klopt helemaal en had ik ook gevonden, maar hij doet totaal niets bij mij, dus vandaar mijn vraag.meesje schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:25:
Bovenstaande info had je zelf ook kunnen vinden denk ik.
Dat zal ook wel de reden zijn dat @bing69 hem gedeactiveerd heeft.
Have Fun Funske
Ah helder. Dat kon ik niet uit je opmerking afleiden. Ik vind de documentatie overigens vrij summier. Welke eufy deurbellen worden er bijvoorbeeld allemaal ondersteund? Alleen met homebase of ook die zonder?funske schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:51:
[...]
Klopt helemaal en had ik ook gevonden, maar hij doet totaal niets bij mij, dus vandaar mijn vraag.
Dat zal ook wel de reden zijn dat @bing69 hem gedeactiveerd heeft.
En het aantal issues vind ik best flink. Leuk om te proberen als je al een Eufy hebt, maar een dergelijk plug-in (veel issues en weinig docu) zal mij niet overhalen om toch voor Eufy te gaan. Ik wacht wel op de Logitech. Of Netatmo, maar deze heeft nog geen ondersteuning voor HSV en is best flink duurder.