Zeker, sinds de grote update van maart
Is het handig om een topic voor de Link af te splitsen?
Ik heb gisteren Rob nog even gesproken en aangegeven dat het mijn leuk en nuttig zou lijken om een weer een thema/informatieavond te houden. Zodat ze aan het grote publiek kunnen vertellen wat ze doen, waar ze mee bezig zijn en wat de toekomst gaat brengen.
Daar hadden ze zelf ook al ideeen over, maar nog niet concreet.
Sinds de overname van Smartwares, zit er ook veel politiek bij en moet veel worden afgestemd. Als HomeWizard met een product bezig is, kan het zomaar zijn dat SmwartWares voorrang geeft aan aan ander product. De Nederlandse markt kan zitten wachten op een uitbreiding van de Link, maar SmwartWares heeft net duizenden van deze jongens verkocht in de UK:
https://www.princesshome....ower-fan-01.350000.01.001
Volledig ontwikkeld door HomeWizard, maar gek genoeg niet verkrijgbaar in de webshop.
Voor ons lijkt het dus alsof ontwikkelingen stil staan. Echter er wordt ook aan zaken gewerkt die -voor ons- erg nutteloos lijken.
Wat ik wel erg cool vond was de snelheid waarmee die fan werkt. Op de mobiel zeg je "aan" en de fan reageert instant. Het kost werkelijk miliseconden tijd tussen een actie op de mobiel en een reactie van de fan.
De werking is dan ook net anders dan met de Link. Link werkt op 868Mhz, echter werkt deze fan via wifi, volledig stand alone van de Link, maar onderling was het wel weer de bedoeling dat het koppelen in de Link mogelijk moet maken. Dit gaat dan niet via RF 868, maar via een ingebouwde WiFi module.
Zo waren ze met meer van dit soort dingen bezig. Voor ons lijken deze zaken niet direct nuttig voor de Link, maar Smartwares kijkt naar het grotere EU plaatje en wil HomeWizard écht als R&D afdeling gebruiken. Daar komen ook prioriteiten bij te liggen die buiten onze HomeWizard en home automation vallen.
Geen idee of ik dit mag zeggen, maar de interne schakelaar wordt intern getest. Het ziet er erg mooi uit, heel klein. Er passen makkelijk twee stuks in een enkele lasdoos (voor de dubbele schakelaars). Ik kan niet wachten, maar er kon nog niets concreets worden verteld over tijden, ivm prioriteiten en goedkeuringsafhandelingen vanuit SmartWares.