Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

dfrenner schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:20:
[...]

Dat laatste is gewoon hoe ibood werkt... verzendkosten en lange levertijd met hoge kortingen.

Ik heb er ook wel eens van Amazon Echo’s gekocht, goedkoper dan bij Amazon zelf met mijn prime membership.

[...]

Ik snap die gedachte helemaal, die had ik zelf ook.

Tot ik zelf de link in gebruik nam. Het werkt gewoon erg goed. Zo stabiel!

Ik wil nu juist helemaal geen 433 en kaku meuk in mijn huis. Dat schakelen ging zo vaak mis. Nu met de Link nooit meer!

Ja er missen wat dingen en omschakelen is duur. Maar gelukkig kan het gefaseerd. Mijn HomeWizard staat nog voor temp sensoren en twee 433 schakelaars. Maar ik hoop eind van het jaar alles te hebben omgezet.

Ja het is gesloten, maar ik vergelijk het met Apple vs Android.

Voor Apple betaal je iets meer, het is meer gesloten, maar werkt goed en zit goed in elkaar.

De HomeWizard was Android en de Link is iOS
Volledig met je eens. Werkt perfect en zeer stabiel. Doet wat ie moet doen.

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
Hatman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:25:
[...]

Zolang ze niet daadwerkelijk komen met uitbreiding van de Link en hardware zal ik niets meer aanschaffen. Alles wat ze nu verkopen is nergens anders in te gebruiken.
Dat de kortingen alleen maar via ibood lopen geeft te denken. Ook de verzendkosten zijn hoger en langere levertijden.
Wat ik eigelijk wil zeggen HomeWizard niet de zelf de prijzen verlaagd maar het via ibood gaat en wel trots zegt dat er nu leuke aanbiedingen zijn.
Er zijn best wel leuke aanbiedingen op ibood maar je moet wel goed weten welke dat zijn.
Smartware en HomeWizard komen i.m.o. slechter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zo even wat uitbreiding gehaald!
2x kleuren lampen en 4x E14 kaars lampen.

Langzaamaan uitbreiden.

De twee kleurenlampen komen buiten te hangen. Voordeur en schuurdeur achter bij de poort.
4 kaars E14 zijn voor de eettafellamp met 4 kleine fittingen.

Dit deels ter voorbereiding van de schakelaars die eraan gaan komen.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
dfrenner schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:07:
Zo even wat uitbreiding gehaald!
2x kleuren lampen en 4x E14 kaars lampen.

Langzaamaan uitbreiden.

De twee kleurenlampen komen buiten te hangen. Voordeur en schuurdeur achter bij de poort.
4 kaars E14 zijn voor de eettafellamp met 4 kleine fittingen.

Dit deels ter voorbereiding van de schakelaars die eraan gaan komen.
Goed bezig, hopelijk komen de schakelaars nu echt snel op de markt. De Link werkt erg stabiel de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 17:07:
[...]

Goed bezig, hopelijk komen de schakelaars nu echt snel op de markt. De Link werkt erg stabiel de laatste tijd.
Zeker, sinds de grote update van maart d:)b

Is het handig om een topic voor de Link af te splitsen?

Ik heb gisteren Rob nog even gesproken en aangegeven dat het mijn leuk en nuttig zou lijken om een weer een thema/informatieavond te houden. Zodat ze aan het grote publiek kunnen vertellen wat ze doen, waar ze mee bezig zijn en wat de toekomst gaat brengen.

Daar hadden ze zelf ook al ideeen over, maar nog niet concreet.

Sinds de overname van Smartwares, zit er ook veel politiek bij en moet veel worden afgestemd. Als HomeWizard met een product bezig is, kan het zomaar zijn dat SmwartWares voorrang geeft aan aan ander product. De Nederlandse markt kan zitten wachten op een uitbreiding van de Link, maar SmwartWares heeft net duizenden van deze jongens verkocht in de UK:
https://www.princesshome....ower-fan-01.350000.01.001

Volledig ontwikkeld door HomeWizard, maar gek genoeg niet verkrijgbaar in de webshop.

Voor ons lijkt het dus alsof ontwikkelingen stil staan. Echter er wordt ook aan zaken gewerkt die -voor ons- erg nutteloos lijken.

Wat ik wel erg cool vond was de snelheid waarmee die fan werkt. Op de mobiel zeg je "aan" en de fan reageert instant. Het kost werkelijk miliseconden tijd tussen een actie op de mobiel en een reactie van de fan.

De werking is dan ook net anders dan met de Link. Link werkt op 868Mhz, echter werkt deze fan via wifi, volledig stand alone van de Link, maar onderling was het wel weer de bedoeling dat het koppelen in de Link mogelijk moet maken. Dit gaat dan niet via RF 868, maar via een ingebouwde WiFi module.

Zo waren ze met meer van dit soort dingen bezig. Voor ons lijken deze zaken niet direct nuttig voor de Link, maar Smartwares kijkt naar het grotere EU plaatje en wil HomeWizard écht als R&D afdeling gebruiken. Daar komen ook prioriteiten bij te liggen die buiten onze HomeWizard en home automation vallen.

Geen idee of ik dit mag zeggen, maar de interne schakelaar wordt intern getest. Het ziet er erg mooi uit, heel klein. Er passen makkelijk twee stuks in een enkele lasdoos (voor de dubbele schakelaars). Ik kan niet wachten, maar er kon nog niets concreets worden verteld over tijden, ivm prioriteiten en goedkeuringsafhandelingen vanuit SmartWares.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennepen
Hoi DFRenner,

Ik zag dat je al een nieuw topic voor de Link had aangemaakt, wat mij betreft prima om daar in verder te gaan, hopelijk vinden de andere Link gebruikers ons dan ook.

Wel jammer om te horen dat HomeWizard nu als R&D afdeling door Smartwares wordt gebruikt, hierdoor loopt de ontwikkeling van nieuwe producten voor de Link natuurlijk nog meer vertraging op. Ben wel benieuwd naar de nieuwe producten, want er wordt nu al bijna een jaar geroepen dat er nieuwe producten aankomen. We wachten het af.

Ps. heb je de nieuwe firmware update al geïnstalleerd? Ik kreeg gisteravond een melding dat er nieuwe firmware voor de Link beschikbaar is. Ik kan nergens release notes vinden.

Voor alle Homewizard Link (868mhz) gebruikers het nieuwe Topic: HomeWizard Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Heeft iemand ervaringen met de Camera app van HomeWizard, in gebruik met hun camera's? Ik wil dit eigenlijk in de woning hebben en ben erg benieuwd of het een beetje stabiel is en ook echt doet wat beloofd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:06:
Hoi DFRenner,

Ik zag dat je al een nieuw topic voor de Link had aangemaakt, wat mij betreft prima om daar in verder te gaan, hopelijk vinden de andere Link gebruikers ons dan ook.

Wel jammer om te horen dat HomeWizard nu als R&D afdeling door Smartwares wordt gebruikt, hierdoor loopt de ontwikkeling van nieuwe producten voor de Link natuurlijk nog meer vertraging op. Ben wel benieuwd naar de nieuwe producten, want er wordt nu al bijna een jaar geroepen dat er nieuwe producten aankomen. We wachten het af.

Ps. heb je de nieuwe firmware update al geïnstalleerd? Ik kreeg gisteravond een melding dat er nieuwe firmware voor de Link beschikbaar is. Ik kan nergens release notes vinden.

Voor alle Homewizard Link (868mhz) gebruikers het nieuwe Topic: HomeWizard Link
Klopt, het zat hier allemaal door elkaar heen, maar aangezien de toekomst in Link zit, leek mij een apart topic wel handig.
pixels66 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:22:
Heeft iemand ervaringen met de Camera app van HomeWizard, in gebruik met hun camera's? Ik wil dit eigenlijk in de woning hebben en ben erg benieuwd of het een beetje stabiel is en ook echt doet wat beloofd wordt.
Geen ervaring mee, ze zijn wel druk bezig met de ontwikkeling van camera's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:36
Homewizard gateway weer op voorraad..... Ik dacht dat het ging stoppen en alleen de link doorontwikkeld zou worden....ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
bkruyver schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:29:
Homewizard gateway weer op voorraad..... Ik dacht dat het ging stoppen en alleen de link doorontwikkeld zou worden....ben benieuwd.
Volgens mij weten ze zelf niet wat ze willen. Blijkbaar toch veel vraag naar de klassieke Homewizard of bestaande gebruikers waarbij de HW onmisbaar is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
Dennepen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:04:
[...]

Volgens mij weten ze zelf niet wat ze willen. Blijkbaar toch veel vraag naar de klassieke Homewizard of bestaande gebruikers waarbij de HW onmisbaar is geworden.
Als een koe geen melk meer geeft dan verkoop je het aan het slachthuis en is er weer ruimte voor ander vee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 16:44
Dennepen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:04:
[...]

Of ze hebben van verkopers/winkeliers o.i.d. nog exemplaren retour ontvangen?

Vind het ook een rare actie..
Maar ze zullen niet hardop zeggen dat de HW uitgefaseerd wordt als ze er blijkbaar nog een paar verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
CoachKoos schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Of ze hebben van verkopers/winkeliers o.i.d. nog exemplaren retour ontvangen?

Vind het ook een rare actie..
Maar ze zullen niet hardop zeggen dat de HW uitgefaseerd wordt als ze er blijkbaar nog een paar verkopen.
Of gewoon de laatste eruit tegen bodemprijzen.
Ik betaalde destijds nog 240 euro. Nu 99...

Officieel is er natuurlijk nog niets gecommuniceerd, maar als het goed is wordt hij niet nutteloos ;)

Een domoticz pi met rfx componenten is duurder dan een HomeWizard kastje tegenwoordig!

Zojuist de nieuwe beta van de link geïnstalleerd, de vorderingen bij de Link zeggen wat dat betreft wel genoeg denk ik zo. Ik heb de release notes in het Link topic gedeeld.

HomeWizard Link

[ Voor 14% gewijzigd door BlakHawk op 23-05-2019 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:58
Ik probeer mijn HW (de oude) weer te reanimeren sinds ik verhuisd ben. Ik krijg hem alleen niet meer aan de praat :(

Hij blijft continue herstarten. Het lijkt er op dat er geen verbinding op WiFi gemaakt kan worden, duurt te lang, en dan herstart hij weer. Ik kan wel met SSID HomeWizard verbinding maken, maar ik kan er niet bij met de app. Ook lukt het me niet om hem op mijn Mac aan te sluiten om een nieuwe firmware er op te zetten, hier ben ik nog mee bezig.

Komt dit iemand bekend voor en heeft er iemand ideeen voor me?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
daxy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:27:
Ik probeer mijn HW (de oude) weer te reanimeren sinds ik verhuisd ben. Ik krijg hem alleen niet meer aan de praat :(

Hij blijft continue herstarten. Het lijkt er op dat er geen verbinding op WiFi gemaakt kan worden, duurt te lang, en dan herstart hij weer. Ik kan wel met SSID HomeWizard verbinding maken, maar ik kan er niet bij met de app. Ook lukt het me niet om hem op mijn Mac aan te sluiten om een nieuwe firmware er op te zetten, hier ben ik nog mee bezig.

Komt dit iemand bekend voor en heeft er iemand ideeen voor me?
iPhone of iPad toevallig?

HWconfig + iPhone/iPad

Als u niet in het bezit bent van een computer of laptop is er nog een anderen manier om de HomeWizard te resetten. De netwerkinstellingen kunnen ook vanaf de HomeWizard gereset worden en opnieuw de HomeWizard vanaf een iPhone, iPad of van Andriod configureren.

Hierbij de instructies bij gebruik van een iPhone of iPad:
- Druk met een smal object (paperclip, punaise) een keer kort in het kleine gaatje naast de USB connector.
- Wacht vervolgens vijf seconden en druk nog een keer kort in het gaatje. U ziet nu enkele tellen alle drie de leds rood branden.
- Hierna zal de HomeWizard opnieuw opstarten en haar eigen WiFi netwerk weer uitzenden.
- Door deze handeling maakt de HomeWizard voor de installatie gebruik van een eigen WIFI netwerk met de naam ‘HomeWizard’. \
- Maak met uw iPhone of iPad verbinding met dit WIFi netwerk, door op de iPhone naar ‘instellingen’ te gaan en op ‘WiFi’ te drukken.
- Er verschijnt nu een lijst met WiFi netwerken.
- Selecteer het netwerk met de naam ‘HomeWizard’ om hier verbinding mee te maken.
- Ga stap terug en zoek in de instellingen venster HomeWizard.
- Zet vervolgens 'Start in config mode' aan
- Ga terug naar het startscherm (homeknop) een Start nu de HomeWizard app, u komt in het welkoms scherm.
- Selecteer hier ‘configureer’.
- Volg de drie stappen in de app om uw HomeWizard te configureren en aan te sluiten op uw eigen WiFi netwerk.
- Gefeliciteerd, uw HomeWizard is opnieuw geconfigureerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Ik ben me eigen suf aan het zoeken naar hoe ik via IFTTT mijn homewizzard (alleen de lampen) kan aansturen via de Google home. Er is genoeg te lezen dat het niet lukt en ook dat er mensen zijn die dit gewoon voor elkaar gekregen hebben. Is er hier op het forum misschien een handleiding van A tot Z die ik gemist heb? Of is er iemand die het hele verhaal met mij, en andere gebruikers wilt delen :)?

Bedankt alvast voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
CoachKoos schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:49:
[...]

In IFTTT moet je een koppeling maken met als Trigger (IF) Google Assistant. Ik heb vervolgens gekozen voor een "phrase with a text ingredient". Waar je dat Ingredient wil hebben zet je een $ neer. Ik heb nu: "Turn lights livingroom $". Dan kun je daar ON of OFF zeggen.

Dan maak je actie (THEN) en kies je Webhooks. Gaat vooral om de URL.
http://<IP ADRES>/<WACHTWOORD>/sw/<LAMPNR>/"ingredient".

Je HW moet wel extern toegankelijk zijn en dat IP Adres moet je ook invullen. En natuurlijk moet je de Home koppelen met IFTTT.
@Verwijderd

Zie hierboven een korte beschrijving. Zoek je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:58
dfrenner schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:38:
[...]

iPhone of iPad toevallig?

HWconfig + iPhone/iPad

Als u niet in het bezit bent van een computer of laptop is er nog een anderen manier om de HomeWizard te resetten. De netwerkinstellingen kunnen ook vanaf de HomeWizard gereset worden en opnieuw de HomeWizard vanaf een iPhone, iPad of van Andriod configureren.

Hierbij de instructies bij gebruik van een iPhone of iPad:
- Druk met een smal object (paperclip, punaise) een keer kort in het kleine gaatje naast de USB connector.
- Wacht vervolgens vijf seconden en druk nog een keer kort in het gaatje. U ziet nu enkele tellen alle drie de leds rood branden.
- Hierna zal de HomeWizard opnieuw opstarten en haar eigen WiFi netwerk weer uitzenden.
- Door deze handeling maakt de HomeWizard voor de installatie gebruik van een eigen WIFI netwerk met de naam ‘HomeWizard’. \
- Maak met uw iPhone of iPad verbinding met dit WIFi netwerk, door op de iPhone naar ‘instellingen’ te gaan en op ‘WiFi’ te drukken.
- Er verschijnt nu een lijst met WiFi netwerken.
- Selecteer het netwerk met de naam ‘HomeWizard’ om hier verbinding mee te maken.
- Ga stap terug en zoek in de instellingen venster HomeWizard.
- Zet vervolgens 'Start in config mode' aan
- Ga terug naar het startscherm (homeknop) een Start nu de HomeWizard app, u komt in het welkoms scherm.
- Selecteer hier ‘configureer’.
- Volg de drie stappen in de app om uw HomeWizard te configureren en aan te sluiten op uw eigen WiFi netwerk.
- Gefeliciteerd, uw HomeWizard is opnieuw geconfigureerd!
Perfect, hij doet het weer! :)
Thanks!

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoachKoos schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:34:
[...]

@Verwijderd

Zie hierboven een korte beschrijving. Zoek je dit?
Ondertussen ben ik wel iets verder maar begrijp niet hoe ik deze lnk moet gebruiken. Moeten de <> tekens erin of niet? Zelfde met de ""?

Wat moet er bij Method en Content type worden ingevuld?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2019 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
daxy schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:24:
[...]

Perfect, hij doet het weer! :)
Thanks!
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Ondertussen ben ik wel iets verder maar begrijp niet hoe ik deze lnk moet gebruiken. Moeten de <> tekens erin of niet? Zelfde met de ""?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2019 @ 13:12:
[...]

Je moet wel portforwarding aan hebben staan op je HW. Dan kan je het IP ADRES en WACHTWOORD invullen. De < en > mag je weglaten. Dat Ingredient komt uit IFTTT.

Hier wat meer info:
http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard

Method heb ik GET en bij Content type APPLICATION/JSON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoachKoos schreef op maandag 27 mei 2019 @ 07:57:
[...]

Je moet wel portforwarding aan hebben staan op je HW. Dan kan je het IP ADRES en WACHTWOORD invullen. De < en > mag je weglaten. Dat Ingredient komt uit IFTTT.

Hier wat meer info:
http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard

Method heb ik GET en bij Content type APPLICATION/JSON.
Dank je wel CoachKoos, we komen steeds verder :)

Ik vind via Google diverse poorten, moet dat gewoon de HTTP poort 80 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Dank je wel CoachKoos, we komen steeds verder :)

Ik vind via Google diverse poorten, moet dat gewoon de HTTP poort 80 zijn?
Mag je helemaal zelf verzinnen ;)

Maakt niet echt uit. 80 is wel de standaard poort,daarop komt je IP adres uit (als je er geen poort bij zet).
Mogelijk wel kwetsbaarder voor mensen met kwade wil...

Ben overigens geen expert/tweaker met poorten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Port op de homeward maakt niet uit. Is diegene die je hebt ingesteld.
Wil je vanaf buiten je netwerk iets doen, dan portforwarding op je router instellen en dan zou je op je router beter een ander portnummer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt beide, dat is gelukt maar de Google Home herkent de ingave van IFTTT niet. Het heeft 1x gewerkt en daarna krijg ik alleen te horen dat de lamp niet is ingesteld.

Hieronder hoe het uiteindelijk werk:

Port forwarding naar HW (deze staat open), even checken via 4G of de HW inderdaad benaderbaar is.

in IFTTT:
Make new applet, klik +, zoek Google Assistent --> Say a simple phrase .
What do you want to say? Lamp aan
What's another way to say it? (optional): Lights on
And another way? (optional) leeg
What do you want the Assistant to say in response? werkt
Language: Engels

Create Trigger --> + klikken --> Webhooks --> Make a webrequest
URL: http://IP ADRES/WACHTWOORD/sw/LAMPNR/on
Method: GET
Content Type: application json
Body:leeg
Create action

Ik krijg dan dit bericht: If You say "Lamp aan $", then Make a web request
Receive notifications when this Applet runs: staat aan
klik Finish

De applet is dan gemaakt en verschijnt met deze tekst: If You say "Lamp aan $", then Make a web request

Vervolgens test ik hem met de Google home en krijg dan bericht dat dit nog niet aangelosten is :? Wat mis ik of doe ik fout?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:27:
Bedankt beide, dat is gelukt maar de Google Home herkent de ingave van IFTTT niet. Het heeft 1x gewerkt en daarna krijg ik alleen te horen dat de lamp niet is ingesteld.

Wat heb ik tot dusver gedaan:
Port forwarding naar HW (deze staat open)
in IFTTT:
Make new applet, klik +, zoek Google Assistent --> Say a phrase with a text ingredient .
What do you want to say? Lamp aan $
What's another way to say it? (optional): Lights on $
And another way? (optional) leeg
What do you want the Assistant to say in response? werkt
Language: Engels

Create Trigger --> + klikken --> Webhooks --> Make a webrequest
URL: http://IP ADRES/WACHTWOORD/sw/LAMPNR/on
Method: GET
Content Type: application json
Body:leeg
Create action

Ik krijg dan dit bericht: If You say "Lamp aan $", then Make a web request
Receive notifications when this Applet runs: staat aan
klik Finish

De applet is dan gemaakt en verschijnt met deze tekst: If You say "Lamp aan $", then Make a web request

Vervolgens test ik hem met de Google home en krijg dan bericht dat dit nog niet aangelosten is :? Wat mis ik of doe ik fout?
Probeer het in stappen:
Op je eigen wifi/lan netwerk
Eerst je url testen in een browser:
http://IP ADRES/WACHTWOORD/sw/LAMPNR/on
De lamp moet aan gaan.
http://IP ADRES/WACHTWOORD/sw/LAMPNR/off
De lamp moet uit gaan.

Dan portforwarding testen op 3G/4G
Dan pas een keer proberen IFTTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulliee schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:17:
[...]

Probeer het in stappen:
Op je eigen wifi/lan netwerk
Eerst je url testen in een browser:
http://IP ADRES/WACHTWOORD/sw/LAMPNR/on
De lamp moet aan gaan.
http://IP ADRES/WACHTWOORD/sw/LAMPNR/off
De lamp moet uit gaan.

Dan portforwarding testen op 3G/4G
Dan pas een keer proberen IFTTT
Yep, dat had ik al getest en dat werkt gewoon. Misschien doe ik met $ iets niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:27:
[...]

Yep, dat had ik al getest en dat werkt gewoon. Misschien doe ik met $ iets niet goed
Ok, top. Verder kan ik je niet helpen helaas. Geen IFTTT en geen Google Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Het is ondertussen gelukt met de simple phrase regel, lag dan denk ik toch aan het stuk waar de $ moest komen want daar kreeg ik het niet werkend mee. Ik zal mijn post hierboven aanpassen voor toekomstige mensen die dit ook willen gebruiken.

Bedankt CoachKoos en Hulliee voor de reacties.

Ik las ook nog ergens dat je lokaal op de Synology iets kon installeren zodat je geen extern poort hoeft open te zetten, reacties en suggesties hierop zijn welkom :)

Hoe zit het met de homewizard link? Dat schijnt ook goed te werken heb ik gelezen. Reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:20:
Goedemorgen allemaal,

Het is ondertussen gelukt met de simple phrase regel, lag dan denk ik toch aan het stuk waar de $ moest komen want daar kreeg ik het niet werkend mee. Ik zal mijn post hierboven aanpassen voor toekomstige mensen die dit ook willen gebruiken.

Bedankt CoachKoos en Hulliee voor de reacties.
Volgens mij ondersteunt IFTTT geen Nederlands, dus de commando's moeten sowieso in het Engels, dus "lights on"

Bij de $ kan je een "los" commando gebruiken. Bij mij is het turn lights livingroom $.
- Als ik zeg "Turn lights ON" dan gebuikt IFTTT dan:
http://<IP ADRES>/<WACHTWOORD>/sw/<LAMPNR>/ON

- Als ik zeg "Turn lights OFF" dan gebuikt IFTTT dan:
http://<IP ADRES>/<WACHTWOORD>/sw/<LAMPNR>/OFF

Dan hoef je dus maar 1 IFTTT te maken om een lamp aan of uit te zeggen.
Hoe zit het met de homewizard link? Dat schijnt ook goed te werken heb ik gelezen. Reacties?
De LINK is af fabriek koppelbaar met de Home. Dan heb je dus geen constructies met IFTTT nodig en kan je zelfs in het Nederlands bedienen.

Nadeel is dat nog niet alles wat op de HW werkt ook op de LINK werkt. Ik kan wel mijn thermostaat bedienen met de HW (via de Heatlink), maar dus niet via de LINK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennepen
Ik gebruik de Link nu in combinatie met Google Home Hub (Nest) en werkt echt perfect! Kan alle lampen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:46:
Hmm klaarblijkelijk is het "echt" over met de HW. Dat heb ik even gemist :/ Binnenkort komt hier zonwering aangestuurd met Somfy motoren, hopelijk kan ik die spullen nog gewoon koppelen aan de HW icm Alexa..

Zie het best wel zitten om over te stappen maar de Homy is erg prijzig zolang alles nog "gewoon werkt"..
Toch leuk dat je Somfy nog gewoon aan de praat krijgt met Alexa via HW (nodig voor je smarthome/routine). Werkt tot nu toe perfect. Nog even kijken of je het scherm ook op willekeurig moment kan laten stoppen. Nu alleen nog open/dicht voor elkaar :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 19:24
JB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Toch leuk dat je Somfy nog gewoon aan de praat krijgt met Alexa via HW (nodig voor je smarthome/routine). Werkt tot nu toe perfect. Nog even kijken of je het scherm ook op willekeurig moment kan laten stoppen. Nu alleen nog open/dicht voor elkaar :)
Ik krijg alleen open (screen naar beneden) voor elkaar, omhoog lukt niet..... Hoe heb je dat gedaan? (ook somfy met HW en Alexa...)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

miel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:21:
[...]

Ik krijg alleen open (screen naar beneden) voor elkaar, omhoog lukt niet..... Hoe heb je dat gedaan? (ook somfy met HW en Alexa...)
De "omhoog" routine bouwen en de schakelaar in de OFF stand zetten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
JB schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:40:
[...]

De "omhoog" routine bouwen en de schakelaar in de OFF stand zetten.
Waarom via een routine? Ik kan "on" gewoon als stem commando doen... wat is dan het verschil met een routine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

miel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Waarom via een routine? Ik kan "on" gewoon als stem commando doen... wat is dan het verschil met een routine?
Klaarblijkelijk dat je "'m" niet omhoog krijgt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Op "zonsensor" kan ik niets vinden in dit topic. Zijn er hier mensen die een zonsensor (gehad) hebben icm Somfy gekoppeld aan de HW :? Zo ja, zijn er alternatieven op zo'n Sunis zonsensor, die je (Somfy) scherm kan laten zakken icm met de HW?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De HW zendt alleen naar Somfy ontvangers, een seintje van een Sunis gaat direct naar een Somfy motor.
Ik heb een sun/wind Sunis gekoppeld met mijn zonnescherm en met een Telis remote stel ik hem in.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:51:
De HW zendt alleen naar Somfy ontvangers, een seintje van een Sunis gaat direct naar een Somfy motor.
Ik heb een sun/wind Sunis gekoppeld met mijn zonnescherm en met een Telis remote stel ik hem in.
Dat is afgaande op de Telis remote dus RTS ipv IO :? Heb jij linkje naar jouw sun/wind Sunis?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Iemand tips hoe ik enigszins betrouwbaar kan ontdekken of mijn zonneschermen ondersteuning hebben voor een protocol van homewizard of andere bridges? De installateur gaf aan dat met een 'appje' en een 'homewizardje' je een connectie kon opzetten maar de homewizard lijkt redelijk verdwenen.
Ik heb een afstandsbediening die op iets van radiosignalen lijkt te werken, verder kan ik geen contact meer krijgen met de installateur en heb geen handleidingen of iets in die trend ontvangen :(

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

OverloadOfRed schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:30:
Iemand tips hoe ik enigszins betrouwbaar kan ontdekken of mijn zonneschermen ondersteuning hebben voor een protocol van homewizard of andere bridges? De installateur gaf aan dat met een 'appje' en een 'homewizardje' je een connectie kon opzetten maar de homewizard lijkt redelijk verdwenen.
Ik heb een afstandsbediening die op iets van radiosignalen lijkt te werken, verder kan ik geen contact meer krijgen met de installateur en heb geen handleidingen of iets in die trend ontvangen :(
Als je aan de afstandsbediening iets kan zien zoals merk en type dan wordt het wat makkelijker zoeken.
Domoticz met een Rfxtrx of de zelfbouw versie kan Somfy RTS uitzenden en nog veel meer.
Homewizard is beperkt tot het eigen merk, Somfy RTS en Brel.
JB schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:01:
[...]

Dat is afgaande op de Telis remote dus RTS ipv IO :? Heb jij linkje naar jouw sun/wind Sunis?
Oeps, hij heet Soliris :)
Die zaak heeft nog meer soorten, eventueel ook bedraad.
De Homewizard praat alleen met RTS en dan letterlijk, ontvangen doet hij niets.

[ Voor 49% gewijzigd door Speedy-Andre op 04-06-2019 21:40 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 14:54

OverloadOfRed

Bla, blabla

Speedy-Andre schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:32:
[...]

Als je aan de afstandsbediening iets kan zien zoals merk en type dan wordt het wat makkelijker zoeken.
Domoticz met een Rfxtrx of de zelfbouw versie kan Somfy RTS uitzenden en nog veel meer.
Homewizard is beperkt tot het eigen merk, Somfy RTS en Brel.
Tuurlijk vergeten te zeggen :') ESMO is het enige wat ik kan identificeren op de afstandsbediening, verder geen model of typenummer te vinden wat het googlen wat lastiger maakt.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

OverloadOfRed schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:45:
[...]

Tuurlijk vergeten te zeggen :') ESMO is het enige wat ik kan identificeren op de afstandsbediening, verder geen model of typenummer te vinden wat het googlen wat lastiger maakt.
Een beetje licht in de duisternis, vraag 7 :)
Spellen kunnen ze niet maar ach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
JB schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:25:
Op "zonsensor" kan ik niets vinden in dit topic. Zijn er hier mensen die een zonsensor (gehad) hebben icm Somfy gekoppeld aan de HW :? Zo ja, zijn er alternatieven op zo'n Sunis zonsensor, die je (Somfy) scherm kan laten zakken icm met de HW?
De zonsensor kan alleen communiceren met de somfy schermen.... Ik zal hier weergeven wat ik gedaan heb:

1. Voorkant huis: 3 screens op 1 zon/wind automaat (die qua stekker weer via een klikaan klik uit geschakeld is zodat ik kan bepalen of hij moet ingrijpen of niet).

2. Achterkant huis: 2 screens op zolder die op 1 zon/wind automaat zit.

Aan de achterkant van het huis heb ik nog 2 "domme" screens met een normale motor... Hier heb ik een Asun 650 tussen gezet en op het screen van de zolder een magneetcontact. Daarna een simpele if magneet = open, dan bedien de beide motoren van de andere screens.....

Dan kun je je domme screens "slim" maken... als je begrijpt wat ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

miel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:44:
[...]

De zonsensor kan alleen communiceren met de somfy schermen.... Ik zal hier weergeven wat ik gedaan heb:

1. Voorkant huis: 3 screens op 1 zon/wind automaat (die qua stekker weer via een klikaan klik uit geschakeld is zodat ik kan bepalen of hij moet ingrijpen of niet).

2. Achterkant huis: 2 screens op zolder die op 1 zon/wind automaat zit.

Aan de achterkant van het huis heb ik nog 2 "domme" screens met een normale motor... Hier heb ik een Asun 650 tussen gezet en op het screen van de zolder een magneetcontact. Daarna een simpele if magneet = open, dan bedien de beide motoren van de andere screens.....

Dan kun je je domme screens "slim" maken... als je begrijpt wat ik bedoel...
Klinkt goed! Zelf nog zoekende mbt stroomvoorziening. Aan een kant is 230v handiger maar eigenlijk geen zin om op de gevel waar de zon gemeten moet worden, stroom te gaan voorzien voor die sensor :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
JB schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:46:
[...]

Klinkt goed! Zelf nog zoekende mbt stroomvoorziening. Aan een kant is 230v handiger maar eigenlijk geen zin om op de gevel waar de zon gemeten moet worden, stroom te gaan voorzien voor die sensor :/
kun je de stroom niet aftappen van een van de bestaande schermen?

Bij mij licht die op zolder op continue spanning achter een stopcontact...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij zit de Soliris bij het netsnoer van het zonnescherm, dit geheel schakel ik met de HW.
De motor is geen RTS versie, daar zit een Somfy RTS snoer module (stekker) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Voor de snelle beslisser:
3 connected lampen (nieuw model E27 HW1601) voor €30,- plus een gratis Link voor de 1e 50 bestellingen :*)
Dit alles in de HW shop :)
Meer lampen mag ook, dit model is tijdelijk €10 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:19:
Voor de snelle beslisser:
3 connected lampen (nieuw model E27 HW1601) voor €30,- plus een gratis Link voor de 1e 50 bestellingen :*)
Dit alles in de HW shop :)
Meer lampen mag ook, dit model is tijdelijk €10 per stuk.
Inderdaad!

Er komen best wat nieuwe mogelijkheden naar de Link! €30 euro voor 3 kleurenlampen en een Link twv €59,95.

Nu is je kans het eens uit te proberen!

Kijk hier eens voor de laatste aanpassingen in beta:
dfrenner in "HomeWizard Link"

Er is een interne beta voor HomeWizard medewerkers, een externe beta waar o.a. ik deel van uitmaak en daarna de publieke app.

Zaken die wij als externe beta voorgeschoteld krijgen, komen dus doorgaans heel snel naar de publieke app. We testen vaan stabiliteit en specifieke situaties/probleempjes. Maar het grove testen is al lang door de interne beta voltooid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb het spul binnen en nog een water temperatuurmeter.
De lampen zijn super zuinig in stand-by, 0,06W voor 2 lampen samen :7
Alleen wel erg groot, vooral lang :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7WPxhkzgeMGeX48xGwdUoVDg/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Ik zit met een vraagstuk, benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben. Ik wil meerdere cameras ophangen, allemaal met "power over utp". Deze komen dan in de meterkast uit. Samen met nog wat andere apparaten die utp hebben.

Ik heb natuurlijk nooit genoeg poorten op mijn router voor al die apparaten. Is daar een bepaald device voor of iets dergelijks om dit te ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:36
pixels66 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:59:
Ik zit met een vraagstuk, benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben. Ik wil meerdere cameras ophangen, allemaal met "power over utp". Deze komen dan in de meterkast uit. Samen met nog wat andere apparaten die utp hebben.

Ik heb natuurlijk nooit genoeg poorten op mijn router voor al die apparaten. Is daar een bepaald device voor of iets dergelijks om dit te ondervangen?
Netwerk switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 09:00
pixels66 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:59:

Inderdaad een switch met PoE (Power over Ethernet) of PoE+ (Als de camera's veel stroom gebruiken, wat je terug kan vinden in de handleiding).

In de Pricewatch kan je aangeven hoeveel PoE poorten je zou willen hebben.

KLIK

Ik gebruik zelf de Cisco SG200-08P voor 2 Axis camera's.

[ Voor 7% gewijzigd door PhAnt0mFS op 11-06-2019 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:11:

[Afbeelding]
Sluipverbruik hebben ze idd heel goed onder controle!

Link ook al aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dfrenner schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:34:
[...]
Sluipverbruik hebben ze idd heel goed onder controle!

Link ook al aangesloten?
Ja, de Link draait nu ook, maar is nog redelijk overbodig omdat de lampen ook in de oude HW zitten.
Ik heb beide gedaan zodat ze ook in Google Home te bedienen zijn.
Je zou toch nog testen wat het alarm doet als de Link geen internet heeft?

Trouwens wel apart dat de lampen in de HW zitten, maar bij de browser app niet zichtbaar zijn 8)7
Je kan daar ook geen connected color toevoegen (alleen wit), dus misschien kent hij hem nog niet.
Aan de andere kant zijn ze wel in scenes zichtbaar en te gebruiken, de sorteer lijst laat ze zien maar je kan ze niet verplaatsen.
In de HW Android app werkt dat allemaal wel goed.

Grappig dat ze ook met een JSON call verschijnen en een RGB waarde zoals bij Hue hebben.
Ik heb een HW-Domoticz script dat de lampen niet herkent, echter is dat wel consequent met het niet kennen van Hue lampen die in de HW staan :P

code:
1
2
{"id":16,"name":"Bol lamp C1","type":"led5ch","status":"off","color":
{"hue":172,"sat":0,"bri":15},"version":5.04,"favorite":"no"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:03:
Ja, de Link draait nu ook, maar is nog redelijk overbodig omdat de lampen ook in de oude HW zitten.
Ik heb beide gedaan zodat ze ook in Google Home te bedienen zijn.
Je zou toch nog testen wat het alarm doet als de Link geen internet heeft?
Je hebt helemaal gelijk!!!
Volgens mij is mijn vrouw vanavond niet thuis, dus heb ik tijd daarvoor!
Trouwens wel apart dat de lampen in de HW zitten, maar bij de browser app niet zichtbaar zijn 8)7
Je kan daar ook geen connected color toevoegen (alleen wit), dus misschien kent hij hem nog niet.
Aan de andere kant zijn ze wel in scenes zichtbaar en te gebruiken, de sorteer lijst laat ze zien maar je kan ze niet verplaatsen.
In de HW Android app werkt dat allemaal wel goed.
Ja daar gebeurt volgens mij ook helemaal niets meer mee de laatste tijd.
Grappig dat ze ook met een JSON call verschijnen en een RGB waarde zoals bij Hue hebben.
Ik heb een HW-Domoticz script dat de lampen niet herkent, echter is dat wel consequent met het niet kennen van Hue lampen die in de HW staan :P
Ik heb ook even HW plugin in Domoticz geprobeerd, maar aangezien ik al mijn lampen aan het vervangen ben voor connected varianten... Heb ik er steeds minder aan...
code:
1
2
{"id":16,"name":"Bol lamp C1","type":"led5ch","status":"off","color":
{"hue":172,"sat":0,"bri":15},"version":5.04,"favorite":"no"}
[/quote]

Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat JSON riedeltje krijg je met <HW ip>/password/get-sensors, dit is alleen een rapportje.
Hiermee heb ik de 868MHz weer sensors en de Wattcher in Domoticz en dus meer log data.
Met get-status is de lijst iets korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
Mijn homewizard+energylink geeft voor afgelopen donderdag ineens 120.000 m2 verbruik aan :+ lijkt me wat aan de hoge kant. Nu doen echter de grafieken gelijk niets meer. Iemand zoiets ook eens gehad? En is zoiets op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

unconnected schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:57:
Mijn homewizard+energylink geeft voor afgelopen donderdag ineens 120.000 m2 verbruik aan :+ lijkt me wat aan de hoge kant. Nu doen echter de grafieken gelijk niets meer. Iemand zoiets ook eens gehad? En is zoiets op te lossen?
Door een stroomstoring in maart heb ik ineens een 15000 Kwh opbrengst van mijn zonnepanelen. Krijg het niet weg. Een paar jaar geleden ook eens gehad, een jaar gewacht en toen waren de grafieken weer goed......

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

unconnected schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:57:
Ik ben benieuwd hoe je gasmeter eruit ziet, xxx m2 verbruik is nogal bijzonder :P
Hier kan je zien dat de SD card die erin zit de historische data bevat.
Of dat te editten is zonder wat anders te slopen zal moeten blijken.
Lukt het, dan zou ik gelijk een backup maken (image) zodat je later een nieuwe SD card kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
Speedy-Andre schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:16:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je gasmeter eruit ziet, xxx m2 verbruik is nogal bijzonder :P
Hier kan je zien dat de SD card die erin zit de historische data bevat.
Of dat te editten is zonder wat anders te slopen zal moeten blijken.
Lukt het, dan zou ik gelijk een backup maken (image) zodat je later een nieuwe SD card kan flashen.
Thanks! Ik zal er volgend weekend eens in duiken :P een backup is denk ik sowieso wel handig om te maken, mijn homewizard draait al sinds 2012. Ik weet niet hoe lang die kaartjes normaal mee gaan, maar kan geen kwaad.

Ik kreeg overigens van de hw helpdeks terug dat ik de energylink kon ontkoppelen en weer opnieuw paren, maar dan ben ik alle historie kwijt. Dan maar liever 1 maand scheef :+

Owh en het was natuurlijk m3 ipv 2. Ben al blij dat de echte meter het niet weergeeft, had een dikke naheffing geweest :') haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:11:

[Afbeelding]
Welke water temp meter heb je als ik vragen mag? Lijkt me fijn voor zwembad.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:38:
[...]

Welke water temp meter heb je als ik vragen mag? Lijkt me fijn voor zwembad.
Deze op 868MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Lijkt ook een van de laatste? Vind nergens dezelfde te koop..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:10:
[...]

Lijkt ook een van de laatste? Vind nergens dezelfde te koop..
Z'n oudere broertje op 433MHz :)
Dat er maar 1 versie op 868MHZ is lijkt me logisch, blijkbaar een aangepaste Tfa/Cresta/Bresser enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:22:
[...]

Z'n oudere broertje op 433MHz :)
Dat er maar 1 versie op 868MHZ is lijkt me logisch, blijkbaar een aangepaste Tfa/Cresta/Bresser enz.
Dju waarom krijg ik die niet gevonden. Afijn heb de 868 mhz al besteld gisteren. Dank!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die oude had ik al eerder gezien maar ik zit al vol wat de 433MHz kanalen betreft (1-5).
Met 868MHz kon ik er nog 3 toevoegen.
Daarom is het wel leuk als de Link ze straks herkent.
Voordeel van de 868MHz is het betere bereik en de batterij melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:31:
Die oude had ik al eerder gezien maar ik zit al vol wat de 433MHz kanalen betreft (1-5).
Met 868MHz kon ik er nog 3 toevoegen.
Daarom is het wel leuk als de Link ze straks herkent.
Voordeel van de 868MHz is het betere bereik en de batterij melding.
Eigenlijk kun je net zo goed alleen maar die water dingen kopen? Want is ook zo te gebruiken..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JB schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:54:
[...]

Eigenlijk kun je net zo goed alleen maar die water dingen kopen? Want is ook zo te gebruiken..
Nou ja, als je die snoerbundel handig vindt als hij in zicht is ...
Ik heb ook nog een Xiaomi 'muntje', alleen zendt die niet zo regelmatig (bij verandering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:16:
[...]

Nou ja, als je die snoerbundel handig vindt als hij in zicht is ...
Ik heb ook nog een Xiaomi 'muntje', alleen zendt die niet zo regelmatig (bij verandering).
Die kun je er toch uit laten of werkt het dan niet nauwkeurig?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JB schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:18:
[...]

Die kun je er toch uit laten of werkt het dan niet nauwkeurig?
Dan meet hij denk ik alleen de RV, hij heeft geen 2 temp sensors neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:19:
[...]

Dan meet hij denk ik alleen de RV, hij heeft geen 2 temp sensors neem ik aan.
Ding gaf hier met instellen (zo lijkt) keurig de binnen temp aan zonder kabeltje.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik twijfelde dus net even gecheckt, er zit idd nog een sensor in dus hij werkt ook zonder snoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:45

royhoi

-

Mischien een rare vraag maar zie dat de Homewizard Somfi TRS motoren ondersteunt. Ik heb zelf Somfi io motoren maar zullend deze ook werken met de Homewizard?

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wedervraag, leest iemand ooit de startpost van een topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:45

royhoi

-

Speedy-Andre schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:40:
Wedervraag, leest iemand ooit de startpost van een topic?
Tja is al bijna 1 jaar oud natuurlijk en kon verder niks vinden. Wel jammer dat het niet kan, mooie van de IO is dat deze ook terugkoppeling enz geven.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
Gisteren is er weer een nieuwsbrief rondgestuurd: KLIK
Hoe ziet HomeWizard de toekomst van Smarthome?

HomeWizard wil betaalbare, veilige Smarthome oplossingen met een focus op privacy bieden. Ook zien we steeds meer slimme producten die onder andere via spraak aan te sturen zijn. Om alle slimme producten in huis te kunnen aansturen is krachtige hardware nodig. Wij zien in Link een goede oplossing door de grotere verbeteringen ten opzichte van het originele HomeWizard basisstation.

Voor het originele HomeWizard basisstation betekend dat dat deze niet meer geproduceerd zal worden. Ook zullen er geen nieuwe producten en functionaliteiten worden toegevoegd.

Uiteraard kun je je bestaande systeem gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:52
Dat is dus het einde van HW voor mij. Ik heb altijd gedacht dat er een volwaardige opvolger zou komen voor het HW kastje waar het ooit mee is begonnen. Ik heb genoeg aangesloten spul op de HW. Ik ga dan nu echt op zoek naar een alternatief. Sowieso heb ik steeds meer spul dat eigen apps (nodig) heeft. (Somfy io rolluiken, secufirst deurbel, Somfy rts, Philips Hue) Liefst wil ik alles in één app maar dat zal niet altijd lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@chippie777 Ik ben alweer een tijdje geleden van de HomeWizard overgestapt naar Homey en ben daar nog altijd tevreden over. Kijk eens op http://apps.athom.com/ Daar vind je alle apps die je op de Homey kan installeren voor de ondersteuning van allerlei apparaten. Somfy spullen worden bijvoorbeeld ook ondersteund, net als 433Mhz spul. Ik gebruik zelf ook Philips Hue en dat werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
De homey heb ik (al een tijdje) op het vizier staan, ik twijfel nog een beetje gezien de verschillende ervaringen die ik er over vind en de instap prijs. Maar het is zeker een product dat mijn huidige HW setup zou kunnen vervangen. Ik ga mijzelf er zeker nog verder in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik heb ook nog steeds de Homewizard maar is er ondertussen al een optie om de Heatlink en Energielink te gebruiken zonder tussenkomst van de HW? Ik was niet van plan om eigenlijk oa een andere thermostaat te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
mike123 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:02:
Ik heb ook nog steeds de Homewizard maar is er ondertussen al een optie om de Heatlink en Energielink te gebruiken zonder tussenkomst van de HW? Ik was niet van plan om eigenlijk oa een andere thermostaat te kopen.
Heb ik nog niet kunnen vinden.
Heeft volgens mij te maken dat HW encryptie gebruikt in de communicatie en ze de gebruikte versleuteling niet vrij willen geven. Het zelfde probleem heb ik met de connected rookmelders.

De koppeling tussen HW en de Homey Homewizard App is wel lokaal dus mochten ze het hele cloud gebeuren stoppen blijft het wel gewoon werken.

Misschien komt de deur nu op een kiertje te staan i.v.m. het stopzetten van de ondersteuning voor HW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Vandaag bij de Prime deals een Hue Bridge met wat lampen gescoord. Eens kijken of het mooi integreert met de HW. Ben het beu dat ik vaak false/positives heb op mijn huidige lampen. Dat moet met Hue voorbij zijn. Uiteindelijk wil ik ook van die HW af en zoveel mogelijk het oudere 4xx MHz spul vervangen, maar ik mis ook nog een fatsoenlijke alleskunner voor een leuke prijs. Die Homey vind ik (nog) te duur.

Voor de geïnteresseerden;
https://www.amazon.de/dp/B07H2X869T?th=1

[ Voor 25% gewijzigd door JB op 16-07-2019 14:01 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
PhAnt0mFS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:57:
[...]

Heb ik nog niet kunnen vinden.
Heeft volgens mij te maken dat HW encryptie gebruikt in de communicatie en ze de gebruikte versleuteling niet vrij willen geven. Het zelfde probleem heb ik met de connected rookmelders.

De koppeling tussen HW en de Homey Homewizard App is wel lokaal dus mochten ze het hele cloud gebeuren stoppen blijft het wel gewoon werken.

Misschien komt de deur nu op een kiertje te staan i.v.m. het stopzetten van de ondersteuning voor HW...
Als het lokaal blijft dan kan ik het nog wel een tijdje blijven gebruiken. Maar ben ondertussen wel aan het kijken naar iets wat wel gewoon met een afstandbediening werkt. Alles via de telefoons of app's vind mijn vrouw niet handig.
Afstandbediening op tafel, ff knopje drukken en lamp is aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
Sinds gisteravond ontvang ik geen push notificaties meer .... ook iemand in dit
geval? Ik keek al alle batterijen na en heb de HW ook opnieuw opgestart, zonder
Resultaat trouwens.
Iemand een verklaring/oplossing?
DAnk je wel !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unconnected
grtvan schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:22:
Sinds gisteravond ontvang ik geen push notificaties meer .... ook iemand in dit
geval? Ik keek al alle batterijen na en heb de HW ook opnieuw opgestart, zonder
Resultaat trouwens.
Iemand een verklaring/oplossing?
DAnk je wel !
Same here! ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jep hier ook! Dank voor melden in ieder geval... dan weet ik dat het niet aan mij ligt, had receivers al opnieuw togevoegd maar biedt geen soelaas. Bagger tijdens vakantie :/

@grtvan @unconnected Ik heb een ticket aangemaakt bij Homewizard. Willen jullie dat ook doen? Dank!

[ Voor 55% gewijzigd door JB op 21-07-2019 17:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revan88
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-12-2021
Zojuist contact met ze gehad. Dit is een storing die bekend is bij HW. Ze zijn er mee bezig om het te fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Lijkt weer te werken!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
jip! hier ook weer sinds net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Iemand hier die robot stofzuiger? Ik heb eventueel wel interesse maar is een boel geld...

• CoachKoos
miel schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:08:
Iemand hier die robot stofzuiger? Ik heb eventueel wel interesse maar is een boel geld...
Ik heb er een van LG. Middels een hack ook met wifi te bedienen, inclusief map etc. Werkt prima, maar vervangt een normale stofzuiger niet, de plinten en bank neemt ie niet mee :)

Aparte is dat HW m zo duur aanbiedt..349. Zelfde model is online voor 225 te koop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Homewizard gaat er een paar weggeven aan reviewers, het is duidelijk wie dat betaalt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Speedy-Andre schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:45:
Homewizard gaat er een paar weggeven aan reviewers, het is duidelijk wie dat betaalt :z
Ja, ik had me ook opgegeven als reviewer. Ben het niet geworden, maar kreeg wel een kortingscode om de stofzuiger voor de helft (€ 175) aan te schaffen...

Gemiddeld genomen verkopen ze dan voor de retailprijs de stofzuiger >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
wie heeft dit al ooit meegemaakt ?????????
Ik kocht bij HW een Smartwares bewegingsmelder voor binnen.
Vanaf het ogenblik dat ik er batterijen instop,laten andere schakelaars (van radio, buitenverlichting.....) plots de stroom door.......
Toch niet mogelijk !!? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is de slechtste melder (433MHz) ooit gemaakt naar mijn idee.
Veel valse triggers en onvoorspelbaar gedrag gerelateerd aan de licht sensor (welke stand dan ook).
Misschien werd je HW wel helemaal gek van dat ding ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 11:17
Redelijk stil hier op dit forum. De HW aan't uitfazeren naar de Link? Of gewoon iedereen op zomerverlof zonder wifi of 4g 🙄

[ Voor 198% gewijzigd door Dirk.be op 18-08-2019 11:24 ]

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De ondersteuning voor de HW is gestopt, al het nieuwe is voor de Link.
Er is nog maar weinig wat de HW wel kan en Domoticz en co niet, de Wattcher is zo'n ding :)
Weerstation sensors op 868MHz is een andere, temp/hum is in beta, over de rain en wind is nog niets bekend maar ik hoop dat die nog komen.
Helaas kan je de Link nog niet met Json bevragen, al kan ik wel een call doen en een antwoord krijgen.
Wrong command zegt ie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
De HW is over en uit. Zolang hij het doet gebruik ik hem en in de tussentijd op zoek naar een alternatief. De Homey geniet de voorkeur maar ik vind 299/399 op dit moment te veel om over te stappen.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste