Okee gisteren was het HomeWizard event. @
Dennepen misschien kun jij mij aanvullen, want ik zal geheid een deel vergeten.
Aankomst was top, ik had nog niet gegeten en er stond een frietkraam. Dus patatje en snacks verder begon de presentatie.
Directeur Paul begon over de geschiedenis van Homewizard en de toekomst. Belangrijkste punten die ik hieruit opving:
HomeWizard is klaar, oude hardware, niet meer van deze tijd en was meer gericht op klanten die het leuk vonden problemen zelf op te lossen.
Klaar is trouwens niet helemaal klaar... Geen updates meer (tenzij grove security problemen). Maar het cloudplatform blijft actief, zodat mensen het nog steeds kunnen blijven gebruiken.
Paul gelooft echt dat de overname door Smwartwares de enige manier was om in de toekomst te kunnen blijven bestaan. Om niet het volgende Nokia te worden (Groot in de gloriedagen, daarna een aflopende zaak).
Ze willen iets gaan doen met energie (heel vaag nog). Maar echt het grid van thuis... Je hebt panelen, warmtepomp, autolader en die moeten allemaal slim samenwerken om een zekeringverzwaring van 1000euro per jaar te voorkomen. Echt nog een idee waar ze verder mee willen!
De missie vond ik wel een mooie, maar ik weet hem niet meer volledig, misschien @
Dennepen?
Veilige producten die betaalbaar zijn en met in achtneming van privacy.
Vooral die laatste is een goede zaak in tijden van huawei, chineze camera's en andere lekken.
Vervolgens waren onderwerpen:
- Camera's
Ze zijn druk bezig geweest met een eigen app en eigen camera's. En alles wordt op de HomeWizard Link stijl voortborduurd. Deze week wordt zo ook de smartwares camera app vervangen voor de HomeWizard camera app. Belangrijk bij de camera's: lokale opslag, directe versleutelde verbinding, in house in Noordwijk ontwikkeld, geproduceerd in China, maar alle software en firmware komt uit Noordwijk.
Een nieuwe kleine indoor camera (welke helaas al op was toen ik bij de kassa kwam), komt te koop voor 30 euro. Voor dat geld is het een erg mooi product. Ze hebben een heel groot contract met de Action gesloten, waardoor de prijs zo gedrukt kon worden. Juist de Action heeft een forse klap gehad als het gaat om privacy en camera's, hierdoor hebben ze dit keer bewust voor HomeWizard gekozen. De implementatie binnen de setup is bijoorbeeld zo gemaakt, dat je geen default user en password meer hebt ingesteld. Een ogenschijnlijk kleinigheidje, maar je al ze de kost geven die dit nog ingesteld hebben. Juist met die privacy, in het oog, wil HomeWizard de gebruiker actief helpen dit te verhelpen. Ik vind dit een zeer sterk punt en een goede weg die ze inslaan.
- Deurbel Siren
Deurbel en siren.
Deurbel en gong: Q3
Siren: Q4
Eigenlijk heb ik dat hier al een keer verteld en uitgelegd, de gong en siren hebben exact dezelfde functionaliteit. De gong kan op grote batterijen of op een micro usb adapter. De siren gaat in het stopcontact. Mocht het alarm afgaan en de siren gaat af en je denkt slim de siren uit het stopcontact te trekken.... Er zit nog een backup accu in.
- Temp sensor
Huidige sensoren komen beschikbaar op de Link
- Interne schakelaar
Waren te koop deze avond voor 15 euro (beta). Ze staan dus nog niet in de webshop. Ik heb ze niet meegenomen, was erg druk bij de kassa. Morgen rijd ik even langs voor een nieuw batterijtje, kijk ik direct of ze nog een paar schakelaars hebben liggen.
Zag er top uit, hier ook al vaker uitgelegd. De lamp krijgt continu spanning en de schakelaar bedient de lamp via de link. Je kunt dus ook een loos gat maken, schakelaar met interne schakelaar erachter en schakelen maar. Vooral bij (zolder) verbouwingen ideaal. Geen draden trekken, wel wandcontactdoos, of beperkte ruimte achter de fysieke schakelaar.
- Fan
Smart fan, kon je daar kopen voor 95 euro. Ik twijfelde nog even, met warme weer wel ideaal. Ik vind hem best strak ogen. Maar ik kon ook met de korting, de 95 euro niet direct verantwoorden. Leuk om te zien, de fan schakelt sneller dan je klikt bijna in de app. Deze fan gaat volledig buiten de Link om. Werkt wel met Google home en Alexa.
Dat kwam veel naar voren: ze zien Google assistent, Amazon Alexa en Apple als verbinders van de toekomst. Daar willen ze op inhaken. Soort IFTTT vervanger.
Ik kan daar toch wel voor een groot deel in mee gaan.
Was een leuke, goed verzorgde avond.
Aan het einde kreeg iedereen een presentje mee, kortingsbon van 10% en een gratis kleurenlamp!