Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Topic over de HomeWizard (oud product): HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 3

Dit Topic gaat over het nieuwe product van HomeWizard; de Link:
Afbeeldingslocatie: https://veilig123.nl/980-home_default/smartwares-hw1601-2l-smart-lampen-set.jpg

Link
Link bied de mogelijkheid om je woning in een handomdraai comfortabeler en veiliger te maken. Het product is eenvoudig te installeren.

Met Link heb je verschillende mogelijkheden zoals het automatiseren van verlichting, noodgeval hulpcontacten, connected rookmelders en een alarmeringssysteem. Zo krijg je in het geval van een alarm door een rookmelder, watermelder of het alarmeringssysteem een push notificatie op je smartphone.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/33925746108_dcef277a5b_o.png

<nader te vullen>

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 08-05-2019 11:53 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
<gereserveerd>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Heeft iemand de laatste firmware update voor de Link geïnstalleerd? Versie: 3.035?

Weet iemand waar de release notes te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik heb hem net geinstalleerd... maar zag idd nergens release notes...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Kreeg dit net door van Homewizard:
- Duitse vertalingen bijgewerkt
- Gebruikers Interface verbeteringen
- Ondersteuning voor de Mesh Rookmelder
- Automatiseren verbeterd
- Interne verbeteringen en foutoplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:08:
Heeft iemand de laatste firmware update voor de Link geïnstalleerd? Versie: 3.035?

Weet iemand waar de release notes te vinden zijn?
Ik heb de laatste weken heeel veel updates gekregen, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik beta tester ben. Ik weet niet of onze versies gelijk lopen, al lijkt dat wel zo te zijn:
App versie: 3.0.0(106)
Link versie: 3.0.1 (3035)

Voorheen kregen we grote wijzigingen door, maar nu heb ik ook niet helemaal meer zicht op veranderingen. Verschilt ook vaak of de Link of de App een update krijgt....
Dennepen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:16:
Kreeg dit net door van Homewizard:
- Duitse vertalingen bijgewerkt
- Gebruikers Interface verbeteringen
- Ondersteuning voor de Mesh Rookmelder
- Automatiseren verbeterd
- Interne verbeteringen en foutoplossingen
Die wil ik er even uitpikken. Ik was van de week bij HomeWizard en ik vind het wel een mooie ontwikkeling.
Niet relevant voor mij, want ik heb 5 van deze hangen:
Afbeeldingslocatie: https://www.brandpreventiewinkel.nl/wp-content/uploads/2018/12/Smartwares-SH8-99101-Home-Wizard-slimme-rookmelder-los.jpg

Maar er is een nieuwe variant:
Afbeeldingslocatie: https://www.homewizard.nl/media/catalog/product/cache/image/800x500/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/s/h/sh8-90103_1_1_.jpg
https://www.homewizard.nl...ares-sh8-90103-rookmelder

Deze is als je hem in de app koppelt direct verbonden met de andere rookmelders (alleen dit type).

De mijne moet ik fysiek, handmatig met elkaar koppelen...

Aan de handere kant vind ik de vormgeving van de kleintjes mooier. Maar dat is smaak.

[ Voor 46% gewijzigd door BlakHawk op 10-05-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Ja ik zag de nieuwe rookmelders ook al. De kleine vind ook al mooier. Hoe kan je overigens de kleine rookmelders aan elkaar koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:11:
Ja ik zag de nieuwe rookmelders ook al. De kleine vind ook al mooier. Hoe kan je overigens de kleine rookmelders aan elkaar koppelen?
Met een schuifje aan de achterkant.

Vanaf 3:45:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Thanks, ga het straks proberen! Moet lukken met zo'n duidelijke instructie 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Even een tip voor de rookmelders. Ik had een apparte kamer "Rookmelders" aangemaakt, om zo alle rookmelders te groeperen en daardoor zag ik ze niet direct in de kamers terug. Mijn idee hierachter was, rookmelder hoort er te zitten, maar ik hoef ze niet in de bediening terug te zijn. Dus dan maar in een aparte kamer, zonder deze als favouriet in te stellen.

Maar op het moment dat er een brand zou zijn, krijg je de melding in welke kamer. In mijn geval nu dus:
"Er was rook in de Rookmelders"

Dat is niet heel handig. Ik heb ze dus toch allemaal in de afzonderlijke kamers gehangen, dan klopt de melding bij brand. De naam die je de rookmelder zelf geeft doet er dus niet toe, het gaat om de naam van de kamer waar je de rookmelder in plaatst!
"Er was rook in de <kamernaam>"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
dfrenner schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:09:
Even een tip voor de rookmelders. Ik had een apparte kamer "Rookmelders" aangemaakt, om zo alle rookmelders te groeperen en daardoor zag ik ze niet direct in de kamers terug. Mijn idee hierachter was, rookmelder hoort er te zitten, maar ik hoef ze niet in de bediening terug te zijn. Dus dan maar in een aparte kamer, zonder deze als favouriet in te stellen.

Maar op het moment dat er een brand zou zijn, krijg je de melding in welke kamer. In mijn geval nu dus:
"Er was rook in de Rookmelders"

Dat is niet heel handig. Ik heb ze dus toch allemaal in de afzonderlijke kamers gehangen, dan klopt de melding bij brand. De naam die je de rookmelder zelf geeft doet er dus niet toe, het gaat om de naam van de kamer waar je de rookmelder in plaatst!
"Er was rook in de <kamernaam>"
Handig om te weten inderdaad, soms is dat niet even duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-05 15:59
dfrenner schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 15:04:
[...]

[...]

Die wil ik er even uitpikken. Ik was van de week bij HomeWizard en ik vind het wel een mooie ontwikkeling.

Maar er is een nieuwe variant:
[Afbeelding]
https://www.homewizard.nl...ares-sh8-90103-rookmelder

Deze is als je hem in de app koppelt direct verbonden met de andere rookmelders (alleen dit type).

De mijne moet ik fysiek, handmatig met elkaar koppelen...

Aan de handere kant vind ik de vormgeving van de kleintjes mooier. Maar dat is smaak.
Zien er netjes uit de nieuwe rookmelders. Wat is buiten de koppeling en de prijs het verschil?

Had nog van die Flamingo rookmelders hangen, maar die gaan nu wat raar doen en vind met een wat oudere sigaar rokende buurman toch wel prettig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
CoachKoos schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:19:
Zien er netjes uit de nieuwe rookmelders. Wat is buiten de koppeling en de prijs het verschil?

Had nog van die Flamingo rookmelders hangen, maar die gaan nu wat raar doen en vind met een wat oudere sigaar rokende buurman toch wel prettig
Zijn zijn een stuk groter dan de connected kleine variant.
Ze zijn door de link automatisch met elkaar verbonden, waardoor bij brand alle melders gaan piepen, zonder dat je ze met de hand onderling moet koppelen (moet bij de kleine wel).
Ze zijn goedkoper.
Ze werken uitsluitend met de Link (dacht ik). Volgens mij zijn deze niet meer met de HomeWizard te koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 16-05-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dfrenner schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:24:
[...]

Zijn zijn een stuk groter dan de connected kleine variant.
Ze zijn door de link automatisch met elkaar verbonden, waardoor bij brand alle melders gaan piepen, zonder dat je ze met de hand onderling moet koppelen (moet bij de kleine wel).
Ze zijn goedkoper.
Ze werken uitsluitend met de Link (dacht ik). Volgens mij zijn deze niet meer met de HomeWizard te koppelen.
Klinkt allemaal positiever! Buiten de maatvoering, maar ik heb toch al "plekken" op de muur waar de oude zaten.

Bij Alternate zijn ze zelfs "maar" € 22,99...alleen pas in augustus leverbaar. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
CoachKoos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:13:
[...]

Klinkt allemaal positiever! Buiten de maatvoering, maar ik heb toch al "plekken" op de muur waar de oude zaten.

Bij Alternate zijn ze zelfs "maar" € 22,99...alleen pas in augustus leverbaar. :?
Het is ook zo dat ze de nieuwe ''mesh'' rookmelder die daadwerkelijk afgaat een ander piep geluid geeft dan de rookmelders die gekoppeld zijn als deze af gaat. En het is mogelijk om vanaf de rookmelder die gedetecteerd heeft in een keer alle rookmelders te stoppen. Of via een gekoppelde rookmelder mogelijk om alle rookmelders te stoppen behalve die die gedetecteerd heeft.

Met de vorige kleine connected rookmelder als er een af ging gingen ze daarna allemaal hetzelfde af, hierdoor kun je niet de detecterende onderscheiden. en je moet gekoppelde rookmelders stuk voor stuk uitzetten als ze als groep afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-03 18:14
mesman schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:52:
[...]

Het is ook zo dat ze de nieuwe ''mesh'' rookmelder die daadwerkelijk afgaat een ander piep geluid geeft dan de rookmelders die gekoppeld zijn als deze af gaat. En het is mogelijk om vanaf de rookmelder die gedetecteerd heeft in een keer alle rookmelders te stoppen. Of via een gekoppelde rookmelder mogelijk om alle rookmelders te stoppen behalve die die gedetecteerd heeft.

Met de vorige kleine connected rookmelder als er een af ging gingen ze daarna allemaal hetzelfde af, hierdoor kun je niet de detecterende onderscheiden. en je moet gekoppelde rookmelders stuk voor stuk uitzetten als ze als groep afgaan.
Zie je in de link app welke rookmelder afgaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Flash3d schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:59:
Zie je in de link app welke rookmelder afgaat?
Jazeker!
Dit doet hij op basis van de kamer waar je de rookmelder in hebt geconfigureerd.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47890063641_745ba32ff0_o.jpg

Ik heb net weer twee kleurenlampen gekocht... Probeer iedere maand een beetje uit te breiden. Langzaam maar zeker worden alle lampen slim. Zodra de schakelaars er zijn kan ik los gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

@dfrenner, ik kan niet wachten! Kom op met die schakelaars

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
kok36935 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:11:
@dfrenner, ik kan niet wachten! Kom op met die schakelaars
Ik ook!
Ik zal nieuws hieromtrend direct hier delen.

Ik moet nu ook wat lampen gaan doorlussen. Even kijken hoe dat te doen is...

Bij onze bank, staat een lampje dat op aanraking geschakeld wordt, eens kijken of ik dat deel eruit kan halen en gewoon directe stroom erop kan zetten.

Zelfde geldt voor twee buitenlampen, voordeur zit een lamp op bewegingssensor. Die wil ik eruit en gewoon vast op het net, zodat ik hem ook als alarmlamp kan gebruiken. Schakelen op tijd, continu aan als het donker is.

Zelfde geldt voor de achtertuin, daar zit een lamp achter bij de poort. Er zit een dag/nacht sensor in, die wil ik eruit en direct op het net, zodat de Link dag/nacht schakelt en de lamp als alarm lamp te gebruiken is.

Dus dat wordt nog even knutselen...

Maar dan ga ik hard naar een situatie waarbij alle lampen slim zijn... Op de begane grond alleen nog het toilet en het lampje bij de bank op aanraking "dom". Oh en 4 tuinlampen, die wel op een energy socket zitten, dus wel te schakelen zijn, alleen de lampen zelf niet...

Voor de rest nu HW lampen:
Voordeur: kleurenlamp
Hal BG: kleurenlamp
Keuken: plafond, kleurenlamp
Keuken: afzuiger, 2x E14 kaarslamp
Eettafel: 1 lamp met 4x E14 kaarslamp
Woonkamer: stalamp bank E27 wit/geel lamp

Als de begane grond "klaar" is, werken we naar de eerste en tweede verdieping...

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 21-05-2019 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:10

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die ken ik nog niet :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05 17:08
Hoi allen, iemand wel eens de ervaring met een lamp (in mijn geval 3 spots) die in de app op onbereikbaar staat, maar wel te schakelen is zodra je op de tegel in de app klikt?
Iemand Uberhaupt nog wel eens problemen met bereikbaarheid als er meerdere apparaten gekoppeld zijn door het hele huis?

NB: Ik hou van netjes georganiseerd. Jammer dat je die tegels in de link app niet kunt verplaatsen in het favorieten-scherm......brandmelders mooi bij elkaar, magneetsloten enz.

En natuurlijk ook in afwachting van schakelaars en liefst aansturing van somfy via link....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ik had 2 magneetcontacten besteld om te zien of mijn screens open of dicht zijn.... maar die dingen werken dus niet buiten op screens als er veel metaal in de buurt is...

ik heb dus 2 nieuwe magneetcontacten van smartwares over... iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
bkruyver schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:47:
Hoi allen, iemand wel eens de ervaring met een lamp (in mijn geval 3 spots) die in de app op onbereikbaar staat, maar wel te schakelen is zodra je op de tegel in de app klikt?
Iemand Uberhaupt nog wel eens problemen met bereikbaarheid als er meerdere apparaten gekoppeld zijn door het hele huis?

NB: Ik hou van netjes georganiseerd. Jammer dat je die tegels in de link app niet kunt verplaatsen in het favorieten-scherm......brandmelders mooi bij elkaar, magneetsloten enz.

En natuurlijk ook in afwachting van schakelaars en liefst aansturing van somfy via link....
Ik zie het ook weleens in de App. Ik vermoed dat de device geen verbinding kan maken met de Link en blijkbaar wel andersom. Misschien staat je Link te ver van je 868 devices. Die van mij hangt in de meterkast en zo'n 6 - 10 meter van de verschillende devices af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Zojuist nieuwe beta uitgebracht voor de betatesters. Deze komt binnenkort dus als reguliere update:

Beta 3.1.0

Release notes

New:
-Byron Push button
-Byron Chime
-Smartwares Siren
-iOS Widgets

Improvements:
-Fixed issues the alarm card was not displayed properly
-improved explaination for installing the Door/Window sensor

Welcome to version 3.1.0 of the HomeWizard Link Beta app. In this email we will tell you what is new, and what has changed since last time.

New functionality:
Byron Doorbell

This wireless doorbell sends notifications to your phone when pressed. Choose one of the 25 melodies, use multiple buttons and multiple chimes, and set times you do not want the doorbell to be active. Moreover you can add the chime to your security system to function as a siren.

New functionality:
SmartWares Siren

The upcoming Smartwares Siren has now been added to the HomeWizard Link App. Add the siren to your security system, use it as night light, or connect it to the Byron Pushbutton so it functions as a doorbell.

new functionality:
Doorbell notifications

You can now receive notifications when the doorbell button is pressed. You can configure the sound of the notification to match your Chime sound.

New functionality:
iOS Widgets

With iOS widgets you can quickly switch between presets, or select your favourite scenes without opening the app. Swipe left to your widgets, and enable the two HomeWizard Link widgets by tapping edit at the bottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Het lijkt er tevens op de de siren iets langer op zich lat wachten. De Byron deurbel kan dus ook als sirene voor het alarm fungeren en zal eerst op de markt komen!

Later komt de siren alsnog, welke als sirene voor het alarm fungeert, maar tevens aan de deurbel te koppelen is.

Dir soort integraties zijn wel cool! Multi inzetbaar d:)b

[ Voor 92% gewijzigd door BlakHawk op 24-05-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
dfrenner schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:28:
Het lijkt er tevens op de de siren iets langer op zich lat wachten. De Byron deurbel kan dus ook als sirene voor het alarm fungeren en zal eerst op de markt komen!

Later komt de siren alsnog, welke als sirene voor het alarm fungeert, maar tevens aan de deurbel te koppelen is.

Dir soort integraties zijn wel cool! Multi inzetbaar d:)b
Dank voor het delen, interessante ontwikkeling en eindelijk komen de nieuwe devices voor de Link op de markt. Zou de smartwares siren op basis van de huidige smartwares zijn: https://www.smartwares.eu...e-binnen-sirene-10.016.68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:01:
[...]

Dank voor het delen, interessante ontwikkeling en eindelijk komen de nieuwe devices voor de Link op de markt. Zou de smartwares siren op basis van de huidige smartwares zijn: https://www.smartwares.eu...e-binnen-sirene-10.016.68
Nee een volledig nieuwe ontwikkeling. We kregen als beta testers vorig jaar al een aankondiging ervan, maar er zitten wat dingen tegen in die ontwikkeling. Daarom wordt de deurbel nu naar voren geschoven en komt de siren later. Maar in principe hebben de deurbel en siren dezelfde functionaliteit en kun je ze ook samen gebruiken.

Leuke ontwikkeling inderdaad!

Edit:

Uit de mail naar de beta-testers:

Beta test Byron Doorbell & SmartWares Siren
A couple of months ago we asked who was interested in testing the Siren. We got a lot of responses, but getting the hardware perfect is taking longer than we thought. We want to offer an alternative for those of you who requested to test the Siren: the Byron Doorbell. This Doorbell can also function as a siren in your security system and offers largely the same functionality as the Plug-in siren with the added benefit that you now also receive notifications on your phone if someone rings your doorbell!

[ Voor 27% gewijzigd door BlakHawk op 24-05-2019 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Ik wacht met Smart(wares) af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Homewizard heeft een nieuwe generatie connected led-lampen uitgebracht en ze zijn een stuk goedkoper!

Nu tijdelijk EUR 9,95 per stuk

Zowel voor de Link als voor de Homewizard (Classic)

https://www.homewizard.nl...-lamp-hw1601/category/46/

[ Voor 9% gewijzigd door Dennepen op 06-06-2019 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:05:
Homewizard heeft een nieuwe generatie connected led-lampen uitgebracht en ze zijn een stuk goedkoper!

Nu tijdelijk EUR 9,95 per stuk

Zowel voor de Link als voor de Homewizard (Classic)

https://www.homewizard.nl...-lamp-hw1601/category/46/
Ik wilde hetzelfde sturen!
HomeWizard Connected kleurenlamp. Waren 39,95. Zijn nu tijdelijk 9.95!!

De eerste 50 klanten die minimaal 3 lampen bestellen krijgen tevens een HomeWizard Link cadeau!

https://www.homewizard.nl...ected-kleuren-led-lampen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Beetje laat he Speedy-Andre in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 3" O-)
Gebruik je het 2e linkje van @dfrenner dan zijn er blijkbaar nog gratis Links :)

[ Voor 26% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-06-2019 17:30 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
Ik vind het wel wat frustrerend dit.... net een stuk of 6 kleurenlampen in bedrijf, gelukkig niet allemaal voor die 40 euro (enkele voor 20 bij de kwantum). Nu dus nieuwe versie voor 15 euro en zelfs tijdelijk voor 10 euro......kun je nagaan wat een marge op die lampen zaten...... Ik begin langzamerhand een beetje af te haken met homewizard, want de gewenste nieuwe 868 spulletjes/ondersteuning andere apparaten voor link komen maar niet (schakelaars/thermometer/sturing somfy)......
De mogelijkheid voor scènes, meer mogelijkheden bij de automatisering functie in de link enz. wordt ook maar langzaam doorontwikkeld....
En dan wel de aandacht naar de verbetering van een al goed werkend product......

Sorry hoor....ff wat frustratie posten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
bkruyver schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:50:
Ik vind het wel wat frustrerend dit.... net een stuk of 6 kleurenlampen in bedrijf, gelukkig niet allemaal voor die 40 euro (enkele voor 20 bij de kwantum). Nu dus nieuwe versie voor 15 euro en zelfs tijdelijk voor 10 euro......kun je nagaan wat een marge op die lampen zaten...... Ik begin langzamerhand een beetje af te haken met homewizard, want de gewenste nieuwe 868 spulletjes/ondersteuning andere apparaten voor link komen maar niet (schakelaars/thermometer/sturing somfy)......
De mogelijkheid voor scènes, meer mogelijkheden bij de automatisering functie in de link enz. wordt ook maar langzaam doorontwikkeld....
En dan wel de aandacht naar de verbetering van een al goed werkend product......

Woon je in de buurt van Noordwijk? Je kunt altijd even binnenlopen bij ze. Toevallig ligt er een sample van de interne schakelaar daar op tafel. Het zit als het goed is in het laatste proces van finetuning en goedkeuring.

Zoals eerder gesteld bepalen zij zelf niet meer de prioritering. HomeWizard is de R&D afdeling van Smartwares geworden. Dat betekent niet alleen voor de Link, maar alle smartwares producten. Hoe graag ze bij HomeWizard dus ook willen richten op producten voor de link. Smartwares bepaalt soms dat andere dingen voor gaan. Zoals camera’s en ventilatoren.

Deze bijvoorbeeld:
https://www.princesshome....ntilator-01.350000.01.001

Moest tussendoor van smartwares en daar zijn echt hele grote aantallen van aan Amazon UK verkocht. Getallen waar de hele jaaromzet van HomeWizard in het niet valt.

Gek genoeg staat deze niet in NL op de site...

De deurbel komt als het goed is volgende week naar de beta testers. (I’ll jeep you posted). Dat is een eerste batch voor de betatesters, vervolgens worden die getest, kunnen er aanpassingen op volgen en gaat de volgende batch pas naar klanten. Afhankelijk van de testen en uitkomst daarvan gaat dit erg snel of langzamer.

Ze hebben bij automatiseren wel heel erg de stelling: houdt het simpel en zelfs je vader en moeder moeten het out of the box kunnen gebruiken! Daarin snap ik dat het voor sommige Tweakers te weinig kan, maar is het echt niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik liet de Link al heel lang links liggen, tot ie opeens gratis bij de best goedkope lampen zat :9
Niet dat ik hem direct nodig heb, maar mijn Homewizard zit stampvol en ik heb net iets te veel 868MHz spul om er direct afscheid van te nemen.
Hopelijk kunnen de weer sensors nog naar de Link, die zijn immers nog actueel.
De Link ontlast de Homewizard dan door het 868MHz spul over te nemen.
Is er trouwens al iets bedacht voor Domoticz zoals een script dat een json call doet?
Een aantal 868MHz sensoren heb ik op die manier in Domoticz draaien vanwege de betere logging :)
Of kan dat niet me de Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman

Volgens HomeWizard zijn ze gewisseld naar een goedkopere leverancier voor generatie 2 lampen. Ook vertelde ze dat deze lampen niet door anderen verkocht gaan worden, hierdoor kan de prijs ook met een groot stuk omlaag omdat ze niets aan ''tussenpersonen/winkels'' aan marge af te hoeven geven. In plaats van de prijs kunstmatig hoog te houden voor deze lampen verlagen ze dus de prijs voor de consument. In mijn ogen is dat goed nieuws!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
mesman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:22:
Volgens HomeWizard zijn ze gewisseld naar een goedkopere leverancier voor generatie 2 lampen. Ook vertelde ze dat deze lampen niet door anderen verkocht gaan worden, hierdoor kan de prijs ook met een groot stuk omlaag omdat ze niets aan ''tussenpersonen/winkels'' aan marge af te hoeven geven. In plaats van de prijs kunstmatig hoog te houden voor deze lampen verlagen ze dus de prijs voor de consument. In mijn ogen is dat goed nieuws!
Klopt, daarnaast was de stelling van Smartwares altijd dat het gelijk aan Hue was en daardoor gelijk geprijsd moest zijn. HomeWizard dacht daar vanaf het begin al anders over, die wilden bewust onder Hue zitten.

Philips kan Hue ook makkelijk voor 15 euro ps verkopen als ze zouden willen. Er zit voldoende marge op om dat te behalen...

Ik denk dat deze wijzigingen echt een verandering in de markt teweeg kunnen brengen. Als straks de niet kleuren lampen ook met nieuwe grotere batches wore besteld en daarmee goedkoper met een nieuw strategie.

Een goed product, goedkoop... Dat wil iedereen wel toch?

Ik heb nog meer beta nieuws over Philips Hue, de ondersteuning komt er!

Hij zit nu in de beta app!
Welcome to version 3.2.0 of the HomeWizard Link Beta app. In this email we will tell you what is new, and what has changed since last time. This new beta app is accompanied with the following firmware version:

Firmware: 3.3.0

New functionality

Hue support

Add Hue bulbs in the integration screen in settings. Tap the Hue icon and follow the instructions on the screen.

Hue + security system

You can configure Hue bulbs to be part of the security system. This way they also blink when the alarm is triggered.

Hue + automation

Hue bulbs can be configured in automation. You can set timers, create automation tasks, or set the Hue lights as preventive lighting. It works just how native bulbs work in the Link app.

Hue limitations
Only lights are imported in the Link app. So no sensors, and no scenes.

The Link refreshes that state of your Hue bulbs every 5 minutes. So if you switch your Hue lights outside the Link app, it can take up to 5 minutes before changes are processed.
Leuk, ik heb alleen geen Hue :+

En inderdaad, in de beta app:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48018336576_2a057038d3.jpg

Verder vielen mij nog wat zaken op in de app! Er is meer aanstaande!
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48018430067_c46221eee5.jpg
De plugin sirene staat erin!

Maar nog meer:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48018353498_956c270c7b.jpg
De deurbel!
Dennepen schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:01:
Zie bovenstaande en hieronder.

Ik ben net even langsgeweest om een batterijtje op te halen voor een deurcontact en nog eens wat vragen te stellen over de deurbel.

Dus ik dacht ik neem wat foto's voor je, hoef je zelf niet langs (wel grappig om eens te doen overigens, als je in de buurt bent).

Geen idee of ik dit mag delen, maar hij ligt daar in de ontvangstruimte waar iedereen die hem wil zien, kan komen kijken :+
Dit is hem dan:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48018430342_8ff955eb9a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48018353838_8a9eea11a0.jpg

Watermelder en deurcontact voor scale:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48018353828_9f22e4b2e5_z.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennepen
Afbeeldingslocatie: https://www.smartproseries.eu/wp-content/uploads/2018/03/SH8-90403_05_inset.jpg

Dit is de nieuwe sirene, wordt ook aangekondigd om de Smartwares Pro site

http://www.smartproseries.eu/products/#Sectie-4

[ Voor 4% gewijzigd door Dennepen op 07-06-2019 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:16:
[Afbeelding]

Dit is de nieuwe sirene, wordt ook aangekondigd om de Smartwares Pro site

http://www.smartproseries.eu/products/#Sectie-4
Er zijn wat problemen met de productie van die sirene.

De deurbel komt daarom eerst. In principe heeft de gong van de deurbel dezelfde functionaliteit als de siren. De siren op zijn beurt kan straks ook als gong fungeren. Multifunctioneel dus.

Ik heb een beta deurbel hier liggen en zojuist aangesloten. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de alarmfunctie. Af en toe gaat geofence niet helemaal goed. De vrouw heeft al niets met de alarm kleurenlampen en sirene kan zomaar een scheiding tot gevolg hebben... :+

Dus ik heb hem nu wel geactiveerd als alarm, maar ben er niet helemaal gerust op...

Ze staan er inmiddels beide in:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48021346043_a520b2a10e_c.jpg

Wat kun je er dan mee?

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48021424772_8eb10d7f70_c.jpg
Je kunt de gong een bepaalde kleur laten knipperen als er gebeld wordt.
Je kunt een beltoon instellen.
En je zou uiteraard meerdere deurbellen op één gong aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48021346028_2e963bdeca_c.jpg
De gong kun je met het schuifje instellen als sirene (voor het alarm)
En je hebt een menu dieper de "deurbelinstellingen".

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48021324211_99e691a124_c.jpg
Je kunt hier stilteuren instellen.
Volume en helderheid van het lampje.
Tevens kan hij als "nachtlampje" fungeren.

Hij kan zowel bedraad (microUSB) als op batterijen (nog niet naar gekeken).

Nachtlampje:

[ Voor 32% gewijzigd door BlakHawk op 08-06-2019 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Aan de app mag nog wel het nodige gebeuren.
Bij integraties Google assistent toegevoegd en dat werkt, maar in de app zie je dat niet en kan je die setup nog starten terwijl dat al afgerond is.
Met een tablet heb je pech, die mag je in portrait bekijken.
Dan kom ik opeens ergens de term Thuisveilig tegen, daar was toch een andere app voor?
De Link werd eerst daar voor ingezet en nu wordt het toch weer een domotica hub ...
Nu Hue er aan komt kan ik wat items van de oude Homewizard overzetten die niet gekoppeld zijn aan een sensor op 433MHz of iets anders dat met de Link niet werkt.
Een goedkope manier om meer ruimte op de oude Homewizard te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 00:35:
Aan de app mag nog wel het nodige gebeuren.
Bij integraties Google assistent toegevoegd en dat werkt, maar in de app zie je dat niet en kan je die setup nog starten terwijl dat al afgerond is.
Met een tablet heb je pech, die mag je in portrait bekijken.
Dan kom ik opeens ergens de term Thuisveilig tegen, daar was toch een andere app voor?
De Link werd eerst daar voor ingezet en nu wordt het toch weer een domotica hub ...
Nu Hue er aan komt kan ik wat items van de oude Homewizard overzetten die niet gekoppeld zijn aan een sensor op 433MHz of iets anders dat met de Link niet werkt.
Een goedkope manier om meer ruimte op de oude Homewizard te maken :)
Het is allemaal begonnen met thuisveilig, die kregen de link ook bij een bepaald pakket.

Het is laagdrempelig, zo heeft mijn zwager enkel de link en 4 rookmelders. Verder niets en dat werkt prima voor het doeleinde wat hij ermee wil. Connected rookmelders, mooi klein formaat en meldingen bij brand. Uitbreiden hoeft niet, kan wel...

Ik ken Google home niet helemaal, maar Alexa wel. De integratie van Alexa werkt andersom, niet vanuit de Link, maar vanuit Alexa. Je download op Alexa een skill en daarmee verbind de skill met de Link in hetzelfde netwerk. De integratie van Alexa is enkel een linkje naar de skill binnen de Alexa app. De link doet er verder niets mee en kan er ook niets mee. Dus het is binnen de app meer een soort verwijzing naar. Je gebruikt die integratie eenmalig en verder hoef je er binnen de Link app niets meer mee te doen.

Ik heb ook nog een paar dingen draaien op de oude HW.

Kreeg nog wel de vraag welke zaken ik het eerste mis binnen de Link, die wel op de HW zitten. Ik noemde Somfy en temp sensoren. Los van schakelaars, want die komen er echt aan.

Misschien kan ik wat input van jullie hier doorgeven...

Wat missen jullie nu echt op de Link, wat wel op de HomeWizard zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 02-05 22:44
Heatlink en energylink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• privatair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-05 11:27
Ik heb de ThuisVeilig versie van Interpolis, werkend met de app van ThuisVeilig.

Zit er enig verschil tussen deze ThuisVeilig en de gewone Link ?
Andere functies o.d.

[ Voor 6% gewijzigd door privatair op 08-06-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het eigen HW weerstation met alle sensors op 868MHz

De Wattcher op 868MHz.

Somfy RTS wordt lastig (433MHz) en Somfy IO op 868MHz is een gesloten protocol maar er is inmiddels toegang tot de server voor o.a. Google home en Alexa.

Volgens mij kan je geen ip switches toevoegen om met url's andere dingen aan te sturen.

Conditioneel schakelen zoals met een taak in de oude HW kan

JSON output om de status van alles op te vragen

Een web app zodat je er op een pc iets mee kan

Camera toegang met bijv. snapshot na aanbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Probleem was hiermee dat de energylink echt iets nederlands is. Sinds overname door smartwares, kijken ze echt naar de hele EU markt. Slimme meters is verder in Europa niet zo hot als hier, dus minder interessant.

Heatlink schijnt echt lastig te zijn met standaarden, er zijn wel standaarden, maar die worden door leveranciers weer verschillend geinterpeteerd...

Paul (directeur HW) had hier bij de vorige informatieavond een heel verhaal over dat redelijk aannemlijk klonk. Eigenlijk kwam het erop neer dat ze beide niet houdbaar zijn in een EU markt.

Maar ik geef het wel door.
privatair schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:58:
Ik heb de ThuisVeilig versie van Interpolis, werkend met de app van ThuisVeilig.

Zit er enig verschil tussen deze ThuisVeilig en de gewone Link ?
Dat weet ik eigenlijk niet, zal eens navragen. Ik dacht eerlijk gezegd dat "jullie" thuisveilig gebruikers ook gewoon de link app gebruikten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Zou graag zoals bij de hw een simpele notificatie willen als er een contact opent of sluit. Dus geen alarm toestanden, gewoon een notificatie.

De hw werkt niet 100% betrouwbaar met de 868 contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb net even zitten spelen met de gong als alarm en ik moet zeggen dat het best hard klinkt. Tijdens de inloopvertraging gaat hij om de seconde een geluid geven en na een minuut (ingesteld bij mij op één minuut), gaat hij los :+

Dit is hem:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48021519538_3d79b943ef_c.jpg

Nachtlampje-functie:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48021519528_f3eafd4bf9_c.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door BlakHawk op 08-06-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
dfrenner schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:49:
Ik heb net even zitten spelen met de gong als alarm en ik moet zeggen dat het best hard klinkt. Tijdens de inloopvertraging gaat hij om de seconde een geluid geven en na een minuut (ingesteld bij mij op één minuut), gaat hij los :+
De deurbel + gong ziet er erg stylish uit, mooi om neer te zetten in de gang of woonkamer. Tof trouwens dat je deze info deelt.

Weet je of je de nieuwe schakelaars ook buiten kan gebruiken? Ik heb namelijk een aantal buitenstopcontacten met 433 mhz zenders, maar die zou ik graag vervangen. Misschien kan ik de schakelaar kwijt in het opbouw stopcontact.

Dus als ik het goed begrijp krijgen we op korte termijn de deurbel, schakelaars en daarna de plug-in alarm en de integratie met HUE?

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:21:
[...]

De deurbel + gong ziet er erg stylish uit, mooi om neer te zetten in de gang of woonkamer. Tof trouwens dat je deze info deelt.

Weet je of je de nieuwe schakelaars ook buiten kan gebruiken? Ik heb namelijk een aantal buitenstopcontacten met 433 mhz zenders, maar die zou ik graag vervangen. Misschien kan ik de schakelaar kwijt in het opbouw stopcontact.

Dus als ik het goed begrijp krijgen we op korte termijn de deurbel, schakelaars en daarna de plug-in alarm en de integratie met HUE?

:P
De integratie met hue zal, gok ik, als eerste komen. Daar zal het minste werk voor ze inzitten.

De deurbel en gong heb ik nu een paar opmerkingen over teruggestuurd. Zaten wat bugs in die na een Reboot opeens weg waren. Dus afhankelijk van of dit makkelijk te achterhalen en oplossen is, verwacht ik die als volgende.

De schakelaars wachten nu op de beta batch. Die schijnen ieder moment aan te kunnen komen. Dus die worden dan beta getest.

De siren heeft wat vertraging (geen idee waarom precies), maar zoals ik het begrijp zijn de gong en siren onderling uitwisselbaar. Dat wil zeggen, dezelfde functionaliteit.

Let op!!! Dit is enkel mijn persoonlijke verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• privatair
dfrenner schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:34:
[...]

thermo-hygrometer
En de mogelijkheid om een camera toe te voegen zeker handig i.c.m. met deurbel en snapshot

[ Voor 21% gewijzigd door privatair op 09-06-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
privatair schreef op zondag 9 juni 2019 @ 07:13:
[...]

thermo-hygrometer
En de mogelijkheid om een camera toe te voegen zeker handig i.c.m. met deurbel en snapshot
Het idee was volgens mij een aparte camera app, met enkel snapshots in de Link app. De camera app heb ik bij een medewerker van HW gezien en ziet er gelikt uit. Werkt op lokale storage van de camera en ziet er kwa functie een beetje hetzelfde uit als bij mijn Synology camera app.

De tempsensor heb ik al genoemd, eventueel een mooi klein formaat, zonder display. Ik heb Xiaomi als voorbeeld genoemd. Klein, goedkoop...

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 09-06-2019 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Okee nog even video van hoe de gong werkt.

Alarm wordt gedeactiveerd:

Deurbel wordt ingedrukt (let niet op de melodie, gekozen door mijn zoon): :+

Het is op de video slecht te horen (enkel aan de echo ip het einde). Maar de telefoon is een soort mobiele deurbel gong geworden. Mits hij niet op “stil” staat, speelt je mobiel dezelfde melodie af als de gong. Super handig als je in de tuin of op zolder bent! Telefoon heb je bijna altijd bij je toch?

Edit:
Als ik dan toch aan het teasen ben... Wat kan mij het ook schelen ;)

Alarm is geactiveerd:
https://flic.kr/p/2gbahjY

Inloopvertraging even van 60seconden naar 10 seconden gezet:

Viola, wie heeft de siren nog nodig als je een gong hebt?!

[ Voor 26% gewijzigd door BlakHawk op 09-06-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het internet valt even weg, wat blijft er dan nog over van het alarm?
De oude HW kan dan nog steeds functioneren incl. sturing van Hue lampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:06:
Goede vraag, ga ik eens testen. Maar ben vanavond pas laat terug dus wordt op zijn vroegst morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
Allen, fijn dat er toch wat lijkt te gebeuren...
Wat mij betreft graag:
1. Temp sensoren (en eigenlijk alle weersensoren) die al op 868 werken zouden gekoppeld moeten kunnen worden aan link.
2. Somfy (ik dacht dat RTS ook 868 was...), zo niet, dan aansturing via smartswitch?
3. Graag schakel mogelijkheid obv sensoren, bv licht aan bij deur open enz.
4. Graag verschuiven van de tegels in de link app mogelijk maken.... Ik zou ze liefs anders groeperen.

Ben benieuwd naar de nieuwe items....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
bkruyver schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:46:
Allen, fijn dat er toch wat lijkt te gebeuren...
Wat mij betreft graag:
1. Temp sensoren (en eigenlijk alle weersensoren) die al op 868 werken zouden gekoppeld moeten kunnen worden aan link.
2. Somfy (ik dacht dat RTS ook 868 was...), zo niet, dan aansturing via smartswitch?
3. Graag schakel mogelijkheid obv sensoren, bv licht aan bij deur open enz.
4. Graag verschuiven van de tegels in de link app mogelijk maken.... Ik zou ze liefs anders groeperen.

Ben benieuwd naar de nieuwe items....
Ik ga het doorgeven, trouwens alles wat ik hiervoor heb gelezen.

Overigens is Somfy rts 433 en Somfy IO is 868.
Somfy heeft nog wel een een klacht ingediend in het verleden dat HomWizard zomaar verbinding maakte met Somfy rts. Verweer van HomeWizard was destijds dat ze enkel een signaal versturen en verder geen controle hebben over wie het ontvangt en wat het ermee doet.

Hergroeperen is iets dat vaker is doorgegeven al maanden geleden en er lijkt gehoor aan gegeven te gaan worden. Wanneer weet ik nog niet, in beta is het ook nog niet mogelijk. Maar ook intern is de wens er.

[ Voor 12% gewijzigd door BlakHawk op 09-06-2019 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 02-05 22:44
Zeker somfy rts op de link mag niet ontbreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• privatair
[...]
Bewegingsmelder indoor/outdoor
En een stekkerdoos

[ Voor 4% gewijzigd door privatair op 10-06-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
[...]
Ik "mis" nog niet echt de inbouwschakelaars, maar vind ik wel een voordeel van de HW. Een wandschakelaar is dan ook nog handmatig te gebruiken, je telefoon moeten pakken om via de app (sommige) lampen te schakelen is omslachtig. Bijvoorbeeld woonkamer wil ik soms eerder of later uit kunnen schakelen dan de ingestelde tijd.

Gelukkig komen die er redelijk snel aan!

Heatlink of iets anders om de thermostaat te schakelen. Een smart thermostaat hoef ik niet, programmeer nu ook alleen dat de thermostaat avonds uit gaat. Aanzetten doe ik naar gebruik, maar vanaf werk alvast aanzetten is dan wel een wens...

Heb nu een deurbel met losse dLink camera. Smart doorbell vind ik mooi, kan je gelijk zien wie er belt. Maar bijvoorbeeld de Nest moet er weer een aparte draad getrokken worden voor de stroomvoorziening. Combi met de Hub is nog mooier.

Heb een energylink, maar doe er weinig mee. Denk alleen echt nuttig met zonnepanelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
privatair schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:12:
[...]

Bewegingsmelder indoor/outdoor
En een stekkerdoos
Stekkerdoos?

Je kunt toch een schakelaar achter een stekkerblok stoppen? Die kan tot 3500 watt, dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Wat ik echt mis is de temperatuur meter en het feit dat je de link niet via IP switches kan aansturen. Daarnaast zou een PIR bewegingsmelder een hele mooie aanvulling zijn.

De gong lijkt me echt perfect om mijn alarm systeem te complementeren. Wanneer komt deze in de webshop?

[ Voor 48% gewijzigd door Dennepen op 11-06-2019 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:16:
Wat ik echt mis is de temperatuur meter en het feit dat je de link niet via IP switches kan aansturen. Daarnaast zou een PIR bewegingsmelder een hele mooie aanvulling zijn.

De gong lijkt me echt perfect om mijn alarm systeem te complementeren. Wanneer komt deze in de webshop?
Ik weet niet of ik het officieel al had mogen delen hier ;)
Ik merk wel een paar bugs.

Die zullen eruit gehaald moeten worden. Afhankelijk van levaranciers, goedkeuringen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:06:
Niet zoveel, zonder internet ging het alarm hier niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dfrenner schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:36:
[...]

Niet zoveel, zonder internet ging het alarm hier niet af.
Daarom koester ik de oude HW nog, met de Link heb ik in de paar dagen dat ik hem heb al gezien dat de app niets doet ondanks de 'degelijke' ethernet verbinding van de Link (en de gsm).
Andere apparatuur op het netwerk had geen hickups en internet was stabiel.
De oude HW verliest makkelijker de wifi verbinding maar schakelt tenminste nog wat op RF werkt.
Een alarmsysteem zou veel degelijker moeten zijn en het is wel apart dat Interpolis zich liet overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:54:
[...]

Daarom koester ik de oude HW nog, met de Link heb ik in de paar dagen dat ik hem heb al gezien dat de app niets doet ondanks de 'degelijke' ethernet verbinding van de Link (en de gsm).
De oude HW verliest makkelijker de wifi verbinding maar schakelt tenminste nog wat op RF werkt.
Een alarmsysteem zou veel degelijker moeten zijn en het is wel apart dat Interpolis zich liet overtuigen.
Kun je de problemen die je met de link ervaart specificeren?

Ben ik wel even benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dfrenner schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:11:
[...]

Kun je de problemen die je met de link ervaart specificeren?

Ben ik wel even benieuwd naar!
App openen en geen devices zien, alleen op te lossen door de Link opnieuw te starten.
Wel devices zien maar geen reactie bij bedienen of een lamp reageert even later alsnog.
Lijkt op het gedrag van de oude HW als je die via de online verbinding gebruikt.
Er staan nu een paar automatiseringen in die wel stipt werken.
Misschien komt het doordat de lampen ook met de oude HW verbonden zijn en die toevallig gelijktijdig iets doet?
Of het mesh netwerkje was nog niet stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:17:
[...]

App openen en geen devices zien, alleen op te lossen door de Link opnieuw te starten.
Wel devices zien maar geen reactie bij bedienen of een lamp reageert even later alsnog.
Lijkt op het gedrag van de oude HW als je die via de online verbinding gebruikt.
Er staan nu een paar automatiseringen in die wel stipt werken.
Misschien komt het doordat de lampen ook met de oude HW verbonden zijn en die toevallig gelijktijdig iets doet?
Of het mesh netwerkje was nog niet stabiel?
Dit zijn echt compleet nieuwe zaken voor mij. Ik ga ze eens doorgeven, want dit klopt niet. (Nog niet eerder gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vind het wel een pluspunt dat je 2 hubs met een lamp kan verbinden, de kan met Zigbee niet.
Mijn 868MHz is best druk trouwens met:

- de Link-
- oude HW
- Wattcher + display
- HW weerstation met sensors
- Hue bridge
- Z-wave stick
- Raspbee Deconz gateway
- soms de Lightify hub
- Somfy IO van de warmtepomp boiler (Cozytouch hub)
- digitale watermeter met w-mbus
- Itho ecofan met Nodemcu + transceiver via Domoticz
:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:54:
[...]

Kijk dit soort input helpt wel!

Krijg net de volgende reactie:

"Het probleem dat hij had dat alarm het niet deed bij geen internet zijn we nu aan het fixen trouwens. Kwam omdat de Link crashte omdat hij eerst een notificatie wilden sturen en dit niet lukte. Alarm zou het dus gewoon moeten doen bij internet offline bij volgende release."

En als het goed is neemt iemand een dezer dagen contact met je op.

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 12-06-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Leuk om support op een weggevertje te krijgen :P
Als ik wat rond zit te neuzen in de Link app zoals naar huis instellingen gaan komen de lampen tot leven.
Gebruik ik de app een tijdje niet dan reageren de lampen niet meer.
Ik ben dan waarschijnlijk uitgelogd en de app logt me pas in als ik de instellingen open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:43:
Leuk om support op een weggevertje te krijgen :P
Als ik wat rond zit te neuzen in de Link app zoals naar huis instellingen gaan komen de lampen tot leven.
Gebruik ik de app een tijdje niet dan reageren de lampen niet meer.
Ik ben dan waarschijnlijk uitgelogd en de app logt me pas in als ik de instellingen open.
Ben je al gebeld?
Zal wel moeten, ze nemen hun product heel serieus en willen echt groot gaan worden. Dan moet de basis op orde zijn 👍

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 12-06-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nee, zo snel verwacht ik dat niet.
Morgen gaat de gsm 13:30 ruim een uur op stil en hopelijk mag ik uitslapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Gaan jullie nog naar Homewizard avond op 26 juni? (kaarten inmiddels uitverkocht). Ik ben heel benieuwd wat ze allemaal gaan vertellen en welke nieuwe producten er getoond gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op zondag 16 juni 2019 @ 12:19:
Gaan jullie nog naar Homewizard avond op 26 juni? (kaarten inmiddels uitverkocht). Ik ben heel benieuwd wat ze allemaal gaan vertellen en welke nieuwe producten er getoond gaan worden.
Ja ik ben wel van plan te gaan. Wel een drukke week, maar probeer even wat tijd vrij te maken.
Jij gaat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
dfrenner schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Ja ik ben wel van plan te gaan. Wel een drukke week, maar probeer even wat tijd vrij te maken.
Jij gaat ook?
Ik ben van de partij 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Helaas op vakantie maar ben heel benieuwd naar de info die op deze avond gegeven zal worden. Wellicht kan 1 van beiden een kort verslag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
kok36935 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:53:
Helaas op vakantie maar ben heel benieuwd naar de info die op deze avond gegeven zal worden. Wellicht kan 1 van beiden een kort verslag maken.
Ik zal mijn best doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zojuist kreeg na de Link hub ook de app een update waarna Hue bij de integraties staat :)
Jammer genoeg alleen lampen (ook van Osram) maar geen (Osram) plugs.
Juist de plugs vind ik interessant omdat de oude HW ze niet schakelt als wifi wegvalt.
Opvallend bij mij is dat de Google Assistant gekoppeld is maar de Link app dat niet bevestigt.
De Hue dimmer switch ziet de Link niet, daarmee zou je een reeds gemaakte groep kunnen dimmen en nu is er geen feedback als je de dimmer switch gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Net ook even de HUE bridge toegevoegd aan de Link, mis nog de zon schema's zoals in de HW. Dus bijvoorbeeld een half uur voor zonsondergang de lichten aan. Zie alleen de mogelijkheid voor een vaste tijd.
Wie weet komt het nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesman
Flash3d schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:00:
Net ook even de HUE bridge toegevoegd aan de Link, mis nog de zon schema's zoals in de HW. Dus bijvoorbeeld een half uur voor zonsondergang de lichten aan. Zie alleen de mogelijkheid voor een vaste tijd.
Wie weet komt het nog.
Kan in link ook. Tegel van de lamp welke je wilt aansturen lang indrukken. Dan instellingen rechtsboven > automatiseren > taak aanmaken > van / tot > zon onder/op.

Of via automatiseren, onder hoofdsettings. Als ik thuis ben, verlichting aan als het donker is. die is nog makkelijker ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mesman op 20-06-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
mesman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:30:
[...]

Kan in link ook. Tegel van de lamp welke je wilt aansturen lang indrukken. Dan instellingen rechtsboven > automatiseren > taak aanmaken > van / tot > zon onder/op.

Of via automatiseren, onder hoofdsettings. Als ik thuis ben, verlichting aan als het donker is. die is nog makkelijker ;)
Ik doe eigenlijk alles via automatiseren en ik moet zeggen dat dit wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Na het installeren van de laatste firmware is geluid voor alle meldingen gelijk. De link laat alleen het geluid van een bel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
mesman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:30:
[...]

Heb alleen een start en eind tijd, zie geen zon onder/op. Zit je niet toevallig in de Beta groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Is geen beta. Bij “automatiseren” verlichting aan en schuifje “aan” selecteren bij “alleen als het donker is”

[ Voor 4% gewijzigd door kok36935 op 21-06-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Wie heeft nog meer dat de Link niet meer bereikbaar is? Ligt de boel plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zie daar het grote voordeel van de Link :+
Dan maar met de oude HW schakelen en Hue, fijn dat ik niks weg gooi dat nog werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Dennepen schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:15:
Wie heeft nog meer dat de Link niet meer bereikbaar is? Ligt de boel plat?
Het werkt weer, waarschijnlijk een downtime van het Cloud platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesman
Flash3d schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:11:
[...]

Heb alleen een start en eind tijd, zie geen zon onder/op. Zit je niet toevallig in de Beta groep?
Bij het instellen van de start tijd kun je zonsop-ondergang aangeven met afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Okee gisteren was het HomeWizard event. @Dennepen misschien kun jij mij aanvullen, want ik zal geheid een deel vergeten.

Aankomst was top, ik had nog niet gegeten en er stond een frietkraam. Dus patatje en snacks verder begon de presentatie.

Directeur Paul begon over de geschiedenis van Homewizard en de toekomst. Belangrijkste punten die ik hieruit opving:
HomeWizard is klaar, oude hardware, niet meer van deze tijd en was meer gericht op klanten die het leuk vonden problemen zelf op te lossen.
Klaar is trouwens niet helemaal klaar... Geen updates meer (tenzij grove security problemen). Maar het cloudplatform blijft actief, zodat mensen het nog steeds kunnen blijven gebruiken.

Paul gelooft echt dat de overname door Smwartwares de enige manier was om in de toekomst te kunnen blijven bestaan. Om niet het volgende Nokia te worden (Groot in de gloriedagen, daarna een aflopende zaak).

Ze willen iets gaan doen met energie (heel vaag nog). Maar echt het grid van thuis... Je hebt panelen, warmtepomp, autolader en die moeten allemaal slim samenwerken om een zekeringverzwaring van 1000euro per jaar te voorkomen. Echt nog een idee waar ze verder mee willen!

De missie vond ik wel een mooie, maar ik weet hem niet meer volledig, misschien @Dennepen?
Veilige producten die betaalbaar zijn en met in achtneming van privacy.
Vooral die laatste is een goede zaak in tijden van huawei, chineze camera's en andere lekken.

Vervolgens waren onderwerpen:

- Camera's
Ze zijn druk bezig geweest met een eigen app en eigen camera's. En alles wordt op de HomeWizard Link stijl voortborduurd. Deze week wordt zo ook de smartwares camera app vervangen voor de HomeWizard camera app. Belangrijk bij de camera's: lokale opslag, directe versleutelde verbinding, in house in Noordwijk ontwikkeld, geproduceerd in China, maar alle software en firmware komt uit Noordwijk.

Een nieuwe kleine indoor camera (welke helaas al op was toen ik bij de kassa kwam), komt te koop voor 30 euro. Voor dat geld is het een erg mooi product. Ze hebben een heel groot contract met de Action gesloten, waardoor de prijs zo gedrukt kon worden. Juist de Action heeft een forse klap gehad als het gaat om privacy en camera's, hierdoor hebben ze dit keer bewust voor HomeWizard gekozen. De implementatie binnen de setup is bijoorbeeld zo gemaakt, dat je geen default user en password meer hebt ingesteld. Een ogenschijnlijk kleinigheidje, maar je al ze de kost geven die dit nog ingesteld hebben. Juist met die privacy, in het oog, wil HomeWizard de gebruiker actief helpen dit te verhelpen. Ik vind dit een zeer sterk punt en een goede weg die ze inslaan.

- Deurbel Siren
Deurbel en siren.
Deurbel en gong: Q3
Siren: Q4
Eigenlijk heb ik dat hier al een keer verteld en uitgelegd, de gong en siren hebben exact dezelfde functionaliteit. De gong kan op grote batterijen of op een micro usb adapter. De siren gaat in het stopcontact. Mocht het alarm afgaan en de siren gaat af en je denkt slim de siren uit het stopcontact te trekken.... Er zit nog een backup accu in.

- Temp sensor
Huidige sensoren komen beschikbaar op de Link

- Interne schakelaar
Waren te koop deze avond voor 15 euro (beta). Ze staan dus nog niet in de webshop. Ik heb ze niet meegenomen, was erg druk bij de kassa. Morgen rijd ik even langs voor een nieuw batterijtje, kijk ik direct of ze nog een paar schakelaars hebben liggen.
Zag er top uit, hier ook al vaker uitgelegd. De lamp krijgt continu spanning en de schakelaar bedient de lamp via de link. Je kunt dus ook een loos gat maken, schakelaar met interne schakelaar erachter en schakelen maar. Vooral bij (zolder) verbouwingen ideaal. Geen draden trekken, wel wandcontactdoos, of beperkte ruimte achter de fysieke schakelaar.

- Fan
Smart fan, kon je daar kopen voor 95 euro. Ik twijfelde nog even, met warme weer wel ideaal. Ik vind hem best strak ogen. Maar ik kon ook met de korting, de 95 euro niet direct verantwoorden. Leuk om te zien, de fan schakelt sneller dan je klikt bijna in de app. Deze fan gaat volledig buiten de Link om. Werkt wel met Google home en Alexa.

Dat kwam veel naar voren: ze zien Google assistent, Amazon Alexa en Apple als verbinders van de toekomst. Daar willen ze op inhaken. Soort IFTTT vervanger.

Ik kan daar toch wel voor een groot deel in mee gaan.

Was een leuke, goed verzorgde avond.
Aan het einde kreeg iedereen een presentje mee, kortingsbon van 10% en een gratis kleurenlamp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
dfrenner schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:39:
- Temp sensor
Huidige sensoren komen beschikbaar op de Link
Welke zijn dit? De "nieuwe" 868 of ook de "oude" 433?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

miel schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:16:
[...]

Hoe zou de Link 433MHz moeten ontvangen zonder geschikte hardware?
Misschien is er een koppeling met de oude Homewizard mogelijk ...
Wat mij betreft mag het 868 weerstation met alle sensors op de Link komen.
Eventueel met de mogelijkheid om het weerstation als basis te gebruiken ivm het bereik.

Momenteel zie ik wat dingen ontsporen die de oude HW en de Link gezamenlijk hebben:

- De oude HW web app laat geen HW kleuren lampen zien en geeft een lager totaal aantal switches aan.
Echter ziet hij die lampen weer wel bij Devices staan :o
Je kan zo'n lamp zelfs in een scene schakelen, maar niet dimmen of de kleur kiezen.

- De Link app kent alleen Hue lampen, maar geen (Osram) switches, terwijl de oude HW dat wel doet 8)7

Nog iets over de lampen: Het zou leuk zijn als je het gedrag kan instellen bij uitval van de netspanning.
Een Hue lamp kan dan de laatste status aannemen of altijd aan gaan of uit blijven.
Ook zie ik dat een lamp in een HW scene via de Android app wel een kleur keuze heeft maar dat dit in de praktijk niet werkt (lamp gaat met andere kleur aan).
Je hebt namelijk geen verschil tussen de kleur en de tint zoals je in de Link app wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Zag er top uit, hier ook al vaker uitgelegd. De lamp krijgt continu spanning en de schakelaar bedient de lamp via de link. Je kunt dus ook een loos gat maken, schakelaar met interne schakelaar erachter en schakelen maar. Vooral bij (zolder) verbouwingen ideaal. Geen draden trekken, wel wandcontactdoos, of beperkte ruimte achter de fysieke schakelaar.

@dfrenner; bedoel je dat je dan geen fysieke (schakel)-draad nodig hebt van de schakelaar naar de (plafond)-lamp?
Overigens hartstikke bedankt voor je verslaglegging d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door kok36935 op 27-06-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
kok36935 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:08:

@dfrenner; bedoel je dat je dan geen fysieke (schakel)-draad nodig hebt van de schakelaar naar de (plafond)-lamp?
Overigens hartstikke bedankt voor je verslaglegging d:)b
Klopt, de interne schakelaar plaats je achter en koppel je aan de fysieke wandschakelaar. Deze interne schakelaar zit op een batterij en schakelt de lamp direct via de link.

De lamp lus je door zodat deze op continue spanning zit.
miel schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:16:
[...]

868 uiteraard. 433 wil je echt niet meer!
Speedy-Andre schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:09:
[...]

Hoe zou de Link 433MHz moeten ontvangen zonder geschikte hardware?
Misschien is er een koppeling met de oude Homewizard mogelijk ...
Wat mij betreft mag het 868 weerstation met alle sensors op de Link komen.
Eventueel met de mogelijkheid om het weerstation als basis te gebruiken ivm het bereik.

Momenteel zie ik wat dingen ontsporen die de oude HW en de Link gezamenlijk hebben:

- De oude HW web app laat geen HW kleuren lampen zien en geeft een lager totaal aantal switches aan.
Echter ziet hij die lampen weer wel bij Devices staan :o
Je kan zo'n lamp zelfs in een scene schakelen, maar niet dimmen of de kleur kiezen.

- De Link app kent alleen Hue lampen, maar geen (Osram) switches, terwijl de oude HW dat wel doet 8)7

Nog iets over de lampen: Het zou leuk zijn als je het gedrag kan instellen bij uitval van de netspanning.
Een Hue lamp kan dan de laatste status aannemen of altijd aan gaan of uit blijven.
Ook zie ik dat een lamp in een HW scene via de Android app wel een kleur keuze heeft maar dat dit in de praktijk niet werkt (lamp gaat met andere kleur aan).
Je hebt namelijk geen verschil tussen de kleur en de tint zoals je in de Link app wel ziet.
Vandaag een nieuwe beta update binnen voor de app en daar staat:
https://flic.kr/p/2gkY4jS

Ikea en osram lampen nu ook te schakelen via de hue bridge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dfrenner schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:27:
[...]

Vandaag een nieuwe beta update binnen voor de app en daar staat:
https://flic.kr/p/2gkY4jS

Ikea en osram lampen nu ook te schakelen via de hue bridge!
Osram lampen deed ie al toen ik de nieuwe Link app kreeg (Osram Garden spot).
Een Osram plug (aan/uit) ziet hij niet en vreemd genoeg ook niet in de oude HW app.
De HW web app kent nog wel Osram plugs en dat is toch wel apart.
Als de oude HW (en app) geschiedenis zijn, waarom dan nog een beperking geven?
Hoe de plug er in zit is wel raar, met een dimmer veld terwijl de Hue (app) dat goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Dank DFRenner voor je uitgebreide verslag, volgens mij redelijk compleet.

Een goed georganiseerd evenement met eten en een presentatie.

HW wil meer gaan doen met de energie transitie. Denk hierbij aan het besturen van de paal lader van je electrische auto, bijvoorbeeld bij veel verbruik het opladen minderen. Daarnaast integreren met zonnepanelen, warmtepomp etc. Nog erg verre toekomst, maar ze willen zich daarmee bezig gaan houden.

Het is voor mij duidelijk dat waarom de oude HW uitgefaseerd gaat worden. De techniek, chips etc is verouderd en men kan er niets meer bij programmeren.. Als je de verschillen ziet in het geheugen van de link en HW, begrijp je waarom de Link veel meer aan kan. Ook wel vreemd dat de consumenten verwachten dat een bedrijf 8 jaar aan een product blijft ontwikkelen en updaten (gratis). Ik snap zelf niet helemaal waarom veel mensen moeite hebben om over te stappen op de Link. Computers, Tablets, Telefoons alles wordt na 2 jaar vernieuwd, maar ze willen de HW wel 8 jaar blijven gebruiken. Ik hoorde zelfs iemand roepen dat de Link nog wel duur was... Dan denk ik pfff.....

Hier nog een sheet met product range van HW voor de komende tijd:

https://imgshare.io/image/img-20190626-203615.StLuK

Ik vind het zelf erg mooi dat er een CO2 melder beschikbaar komt en dat de bestaande temperatuursensoren gebruikt kunnen worden op de Link. Ik mis dan eigenlijk alleen de bewegingsmelders nog, dan zou ik de HW definitief vaarwel kunnen zeggen. De bel, power schakel en alarm zijn voor mij een mooie toevoeging om het systeem compleet te maken. Wat ik wel jammer vind dat ik vorig jaar geïnvesteerd heb in Cavius rookmelders en er nu alweer een nieuw type is met Mesh ondersteuning. Wel ben ik nog opzoek naar een outdoor power oplossing met de Link. Ik gebruik nu nog 433 KAKU outdoor powerplugs.

Wel wordt het mogelijk om via de Smartswitch van Smartwares (tijd lang door de Action verkocht) je 433 mhz apparaten via de Link aan te sturen.

Ik heb de nieuwe Wifi camera aangeschaft, installatie was wel even lastig, maar ik zag gisteren al een update van de app in de Appstore. Voor 30 euro vind ik dit een hele mooie camera, erg mooi beeld en zelfs in het donker een goede weergave.

https://imgshare.io/image/StKPS

Het enige kritische puntje van mijn kant: de ontwikkelingen van de hardware zou voor mij echt sneller mogen gaan! Ik vind dat het te lang duurt om nieuwe producten op de markt te brengen.

Leuk om elkaar zo op de hoogte te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennepen op 28-06-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vond de Link niet duur toen ik hem cadeau kreeg bij 3 lampen :+
Wie folders bekijkt zag ze voor bijna niks bij Kwantum uit het assortiment gaan.
Bij het weerstation heb je een windmeter en een regenmeter, hopelijk kunnen die straks ook op de Link.

Dat mensen de oude HW blijven gebruiken komt door al hun 433MHz spul dat nog steeds goed werkt.
Ik kan dat met Domoticz opvangen maar veel anderen niet.
Bovendien zorgen wifi smartplugs of lampen er voor dat je slechts een app nodig hebt als je meer wilt.

De nieuwe camera is wel geinig, al zit ik niet te wachten op cloud opnames of gepiel met SDcards.
Als IR uit kan ipv automatisch dan is dat een voordeel, al zal de beeldsensor dan z'n beperkingen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:20:
Ik vond de Link niet duur toen ik hem cadeau kreeg bij 3 lampen :+
Wie folders bekijkt zag ze voor bijna niks bij Kwantum uit het assortiment gaan.
Bij het weerstation heb je een windmeter en een regenmeter, hopelijk kunnen die straks ook op de Link.

Dat mensen de oude HW blijven gebruiken komt door al hun 433MHz spul dat nog steeds goed werkt.
Ik kan dat met Domoticz opvangen maar veel anderen niet.
Bovendien zorgen wifi smartplugs of lampen er voor dat je slechts een app nodig hebt als je meer wilt.

De nieuwe camera is wel geinig, al zit ik niet te wachten op cloud opnames of gepiel met SDcards.
Als IR uit kan ipv automatisch dan is dat een voordeel, al zal de beeldsensor dan z'n beperkingen laten zien.
Camera slaat niets op in de cloud.
Direct versleutelde verbinding tussen je telefoon en de camera!
Slaat het idd lokaal op een sd kaartje op en de app zorgt voor een mooie interface die de juiste informatie op een goede manier toont.

Ik ben het met je eens dat het normaliter gepiel is met een sd kaartje, maar als in deze de software het gepiel uit handen neemt, fine by me!
Dennepen schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:55:
Ik heb de nieuwe Wifi camera aangeschaft, installatie was wel even lastig, maar ik zag gisteren al een update van de app in de Appstore. Voor 30 euro vind ik dit een hele mooie camera, erg mooi beeld en zelfs in het donker een goede weergave.

https://imgshare.io/image/StKPS
Waar liep je precies tegen aan? Ik heb er net nog een gekocht bij HomeWizard. Ze waren al uitverkocht, maar ze hadden nog wat testmodellen liggen ;)

Dus vanavond even testen.

Daarnaast koolmonoxide meter meegeomen en 5 interne wall schakelaars 8)

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 28-06-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
dfrenner schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Waar liep je precies tegen aan? Ik heb er net nog een gekocht bij HomeWizard. Ze waren al uitverkocht, maar ze hadden nog wat testmodellen liggen ;)

Dus vanavond even testen.
Ik kreeg de camera niet aan mijn Wifi gekoppeld. De app bleef hangen. Uiteindelijk mijn mobiele data uitgeschakeld om de koppeling werkend te krijgen.

Is de CO melder alleen nog beschikbaar voor beta testers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:32:
[...]

Ik kreeg de camera niet aan mijn Wifi gekoppeld. De app bleef hangen. Uiteindelijk mijn mobiele data uitgeschakeld om de koppeling werkend te krijgen.

Is de CO melder alleen nog beschikbaar voor beta testers?
Weet ik eigenlijk niet...
Was die gisteren niet te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het scheelt 1 letter, maar CO of CO2 is echt heel iets anders :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
dfrenner schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:09:
[...]

Weet ik eigenlijk niet...
Was die gisteren niet te koop?
Nee, volgens de balie hadden ze die niet liggen. Werken die power outlets ook alleen met beta versies?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste