Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:22:
Volgens HomeWizard zijn ze gewisseld naar een goedkopere leverancier voor generatie 2 lampen. Ook vertelde ze dat deze lampen niet door anderen verkocht gaan worden, hierdoor kan de prijs ook met een groot stuk omlaag omdat ze niets aan ''tussenpersonen/winkels'' aan marge af te hoeven geven. In plaats van de prijs kunstmatig hoog te houden voor deze lampen verlagen ze dus de prijs voor de consument. In mijn ogen is dat goed nieuws!
Klopt, daarnaast was de stelling van Smartwares altijd dat het gelijk aan Hue was en daardoor gelijk geprijsd moest zijn. HomeWizard dacht daar vanaf het begin al anders over, die wilden bewust onder Hue zitten.
Philips kan Hue ook makkelijk voor 15 euro ps verkopen als ze zouden willen. Er zit voldoende marge op om dat te behalen...
Ik denk dat deze wijzigingen echt een verandering in de markt teweeg kunnen brengen. Als straks de niet kleuren lampen ook met nieuwe grotere batches wore besteld en daarmee goedkoper met een nieuw strategie.
Een goed product, goedkoop... Dat wil iedereen wel toch?
Ik heb nog meer beta nieuws over Philips Hue, de ondersteuning komt er!
Hij zit nu in de beta app!
Welcome to version 3.2.0 of the HomeWizard Link Beta app. In this email we will tell you what is new, and what has changed since last time. This new beta app is accompanied with the following firmware version:
Firmware: 3.3.0
New functionality
Hue support
Add Hue bulbs in the integration screen in settings. Tap the Hue icon and follow the instructions on the screen.
Hue + security system
You can configure Hue bulbs to be part of the security system. This way they also blink when the alarm is triggered.
Hue + automation
Hue bulbs can be configured in automation. You can set timers, create automation tasks, or set the Hue lights as preventive lighting. It works just how native bulbs work in the Link app.
Hue limitations
Only lights are imported in the Link app. So no sensors, and no scenes.
The Link refreshes that state of your Hue bulbs every 5 minutes. So if you switch your Hue lights outside the Link app, it can take up to 5 minutes before changes are processed.
Leuk, ik heb alleen geen Hue
En inderdaad, in de beta app:
Verder vielen mij nog wat zaken op in de app! Er is meer aanstaande!

De plugin sirene staat erin!
Maar nog meer:

De deurbel!
Zie bovenstaande en hieronder.
bkruyver schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:50:
Ik vind het wel wat frustrerend dit.... net een stuk of 6 kleurenlampen in bedrijf, gelukkig niet allemaal voor die 40 euro (enkele voor 20 bij de kwantum). Nu dus nieuwe versie voor 15 euro en zelfs tijdelijk voor 10 euro......kun je nagaan wat een marge op die lampen zaten...... Ik begin langzamerhand een beetje af te haken met homewizard, want de gewenste nieuwe 868 spulletjes/ondersteuning andere apparaten voor link komen maar niet (schakelaars/thermometer/sturing somfy)......
De mogelijkheid voor scènes, meer mogelijkheden bij de automatisering functie in de link enz. wordt ook maar langzaam doorontwikkeld....
En dan wel de aandacht naar de verbetering van een al goed werkend product......
Sorry hoor....ff wat frustratie posten......
Ik ben net even langsgeweest om een batterijtje op te halen voor een deurcontact en nog eens wat vragen te stellen over de deurbel.
Dus ik dacht ik neem wat foto's voor je, hoef je zelf niet langs (wel grappig om eens te doen overigens, als je in de buurt bent).
Geen idee of ik dit mag delen, maar hij ligt daar in de ontvangstruimte waar iedereen die hem wil zien, kan komen kijken
Dit is hem dan:
Watermelder en deurcontact voor scale: