Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03:34
Topic over de HomeWizard (oud product): HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 3

Dit Topic gaat over het nieuwe product van HomeWizard; de Link:

Link
Link bied de mogelijkheid om je woning in een handomdraai comfortabeler en veiliger te maken. Het product is eenvoudig te installeren.

Met Link heb je verschillende mogelijkheden zoals het automatiseren van verlichting, noodgeval hulpcontacten, connected rookmelders en een alarmeringssysteem. Zo krijg je in het geval van een alarm door een rookmelder, watermelder of het alarmeringssysteem een push notificatie op je smartphone.

<nader te vullen>

[Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 08-05-2019 11:53]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:11:
Ja ik zag de nieuwe rookmelders ook al. De kleine vind ook al mooier. Hoe kan je overigens de kleine rookmelders aan elkaar koppelen?
Met een schuifje aan de achterkant.

Vanaf 3:45:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlakHawk
Even een tip voor de rookmelders. Ik had een apparte kamer "Rookmelders" aangemaakt, om zo alle rookmelders te groeperen en daardoor zag ik ze niet direct in de kamers terug. Mijn idee hierachter was, rookmelder hoort er te zitten, maar ik hoef ze niet in de bediening terug te zijn. Dus dan maar in een aparte kamer, zonder deze als favouriet in te stellen.

Maar op het moment dat er een brand zou zijn, krijg je de melding in welke kamer. In mijn geval nu dus:
"Er was rook in de Rookmelders"

Dat is niet heel handig. Ik heb ze dus toch allemaal in de afzonderlijke kamers gehangen, dan klopt de melding bij brand. De naam die je de rookmelder zelf geeft doet er dus niet toe, het gaat om de naam van de kamer waar je de rookmelder in plaatst!
"Er was rook in de <kamernaam>"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
CoachKoos schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:19:
Zien er netjes uit de nieuwe rookmelders. Wat is buiten de koppeling en de prijs het verschil?

Had nog van die Flamingo rookmelders hangen, maar die gaan nu wat raar doen en vind met een wat oudere sigaar rokende buurman toch wel prettig
Zijn zijn een stuk groter dan de connected kleine variant.
Ze zijn door de link automatisch met elkaar verbonden, waardoor bij brand alle melders gaan piepen, zonder dat je ze met de hand onderling moet koppelen (moet bij de kleine wel).
Ze zijn goedkoper.
Ze werken uitsluitend met de Link (dacht ik). Volgens mij zijn deze niet meer met de HomeWizard te koppelen.

[Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 16-05-2019 22:26]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08-05 19:15
CoachKoos schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:13:
[...]

Klinkt allemaal positiever! Buiten de maatvoering, maar ik heb toch al "plekken" op de muur waar de oude zaten.

Bij Alternate zijn ze zelfs "maar" € 22,99...alleen pas in augustus leverbaar. :?
Het is ook zo dat ze de nieuwe ''mesh'' rookmelder die daadwerkelijk afgaat een ander piep geluid geeft dan de rookmelders die gekoppeld zijn als deze af gaat. En het is mogelijk om vanaf de rookmelder die gedetecteerd heeft in een keer alle rookmelders te stoppen. Of via een gekoppelde rookmelder mogelijk om alle rookmelders te stoppen behalve die die gedetecteerd heeft.

Met de vorige kleine connected rookmelder als er een af ging gingen ze daarna allemaal hetzelfde af, hierdoor kun je niet de detecterende onderscheiden. en je moet gekoppelde rookmelders stuk voor stuk uitzetten als ze als groep afgaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlakHawk
Flash3d schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:59:
Zie je in de link app welke rookmelder afgaat?
Jazeker!
Dit doet hij op basis van de kamer waar je de rookmelder in hebt geconfigureerd.

Ik heb net weer twee kleurenlampen gekocht... Probeer iedere maand een beetje uit te breiden. Langzaam maar zeker worden alle lampen slim. Zodra de schakelaars er zijn kan ik los gaan :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:23

kok36935

Zwolle, Overijssel

@dfrenner, ik kan niet wachten! Kom op met die schakelaars

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01:30

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Die ken ik nog niet :+

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
Zojuist nieuwe beta uitgebracht voor de betatesters. Deze komt binnenkort dus als reguliere update:

Beta 3.1.0

Release notes

New:
-Byron Push button
-Byron Chime
-Smartwares Siren
-iOS Widgets

Improvements:
-Fixed issues the alarm card was not displayed properly
-improved explaination for installing the Door/Window sensor

Welcome to version 3.1.0 of the HomeWizard Link Beta app. In this email we will tell you what is new, and what has changed since last time.

New functionality:
Byron Doorbell

This wireless doorbell sends notifications to your phone when pressed. Choose one of the 25 melodies, use multiple buttons and multiple chimes, and set times you do not want the doorbell to be active. Moreover you can add the chime to your security system to function as a siren.

New functionality:
SmartWares Siren

The upcoming Smartwares Siren has now been added to the HomeWizard Link App. Add the siren to your security system, use it as night light, or connect it to the Byron Pushbutton so it functions as a doorbell.

new functionality:
Doorbell notifications

You can now receive notifications when the doorbell button is pressed. You can configure the sound of the notification to match your Chime sound.

New functionality:
iOS Widgets

With iOS widgets you can quickly switch between presets, or select your favourite scenes without opening the app. Swipe left to your widgets, and enable the two HomeWizard Link widgets by tapping edit at the bottom.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Ik wacht met Smart(wares) af

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:05:
Homewizard heeft een nieuwe generatie connected led-lampen uitgebracht en ze zijn een stuk goedkoper!

Nu tijdelijk EUR 9,95 per stuk

Zowel voor de Link als voor de Homewizard (Classic)

https://www.homewizard.nl...-lamp-hw1601/category/46/
Ik wilde hetzelfde sturen!
HomeWizard Connected kleurenlamp. Waren 39,95. Zijn nu tijdelijk 9.95!!

De eerste 50 klanten die minimaal 3 lampen bestellen krijgen tevens een HomeWizard Link cadeau!

https://www.homewizard.nl...ected-kleuren-led-lampen/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BlakHawk
mesman schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:22:
Volgens HomeWizard zijn ze gewisseld naar een goedkopere leverancier voor generatie 2 lampen. Ook vertelde ze dat deze lampen niet door anderen verkocht gaan worden, hierdoor kan de prijs ook met een groot stuk omlaag omdat ze niets aan ''tussenpersonen/winkels'' aan marge af te hoeven geven. In plaats van de prijs kunstmatig hoog te houden voor deze lampen verlagen ze dus de prijs voor de consument. In mijn ogen is dat goed nieuws!
Klopt, daarnaast was de stelling van Smartwares altijd dat het gelijk aan Hue was en daardoor gelijk geprijsd moest zijn. HomeWizard dacht daar vanaf het begin al anders over, die wilden bewust onder Hue zitten.

Philips kan Hue ook makkelijk voor 15 euro ps verkopen als ze zouden willen. Er zit voldoende marge op om dat te behalen...

Ik denk dat deze wijzigingen echt een verandering in de markt teweeg kunnen brengen. Als straks de niet kleuren lampen ook met nieuwe grotere batches wore besteld en daarmee goedkoper met een nieuw strategie.

Een goed product, goedkoop... Dat wil iedereen wel toch?

Ik heb nog meer beta nieuws over Philips Hue, de ondersteuning komt er!

Hij zit nu in de beta app!
Welcome to version 3.2.0 of the HomeWizard Link Beta app. In this email we will tell you what is new, and what has changed since last time. This new beta app is accompanied with the following firmware version:

Firmware: 3.3.0

New functionality

Hue support

Add Hue bulbs in the integration screen in settings. Tap the Hue icon and follow the instructions on the screen.

Hue + security system

You can configure Hue bulbs to be part of the security system. This way they also blink when the alarm is triggered.

Hue + automation

Hue bulbs can be configured in automation. You can set timers, create automation tasks, or set the Hue lights as preventive lighting. It works just how native bulbs work in the Link app.

Hue limitations
Only lights are imported in the Link app. So no sensors, and no scenes.

The Link refreshes that state of your Hue bulbs every 5 minutes. So if you switch your Hue lights outside the Link app, it can take up to 5 minutes before changes are processed.
Leuk, ik heb alleen geen Hue :+

En inderdaad, in de beta app:

Verder vielen mij nog wat zaken op in de app! Er is meer aanstaande!

De plugin sirene staat erin!

Maar nog meer:

De deurbel!
Dennepen schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:01:
Dank voor het delen, interessante ontwikkeling en eindelijk komen de nieuwe devices voor de Link op de markt. Zou de smartwares siren op basis van de huidige smartwares zijn: https://www.smartwares.eu...e-binnen-sirene-10.016.68
Zie bovenstaande en hieronder.
bkruyver schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:50:
Ik vind het wel wat frustrerend dit.... net een stuk of 6 kleurenlampen in bedrijf, gelukkig niet allemaal voor die 40 euro (enkele voor 20 bij de kwantum). Nu dus nieuwe versie voor 15 euro en zelfs tijdelijk voor 10 euro......kun je nagaan wat een marge op die lampen zaten...... Ik begin langzamerhand een beetje af te haken met homewizard, want de gewenste nieuwe 868 spulletjes/ondersteuning andere apparaten voor link komen maar niet (schakelaars/thermometer/sturing somfy)......
De mogelijkheid voor scènes, meer mogelijkheden bij de automatisering functie in de link enz. wordt ook maar langzaam doorontwikkeld....
En dan wel de aandacht naar de verbetering van een al goed werkend product......

Sorry hoor....ff wat frustratie posten......
Ik ben net even langsgeweest om een batterijtje op te halen voor een deurcontact en nog eens wat vragen te stellen over de deurbel.

Dus ik dacht ik neem wat foto's voor je, hoef je zelf niet langs (wel grappig om eens te doen overigens, als je in de buurt bent).

Geen idee of ik dit mag delen, maar hij ligt daar in de ontvangstruimte waar iedereen die hem wil zien, kan komen kijken :+
Dit is hem dan:

Watermelder en deurcontact voor scale:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:14

Dit is de nieuwe sirene, wordt ook aangekondigd om de Smartwares Pro site

http://www.smartproseries.eu/products/#Sectie-4

[Voor 4% gewijzigd door Dennepen op 07-06-2019 21:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:16:
[Afbeelding]

Dit is de nieuwe sirene, wordt ook aangekondigd om de Smartwares Pro site

http://www.smartproseries.eu/products/#Sectie-4
Er zijn wat problemen met de productie van die sirene.

De deurbel komt daarom eerst. In principe heeft de gong van de deurbel dezelfde functionaliteit als de siren. De siren op zijn beurt kan straks ook als gong fungeren. Multifunctioneel dus.

Ik heb een beta deurbel hier liggen en zojuist aangesloten. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de alarmfunctie. Af en toe gaat geofence niet helemaal goed. De vrouw heeft al niets met de alarm kleurenlampen en sirene kan zomaar een scheiding tot gevolg hebben... :+

Dus ik heb hem nu wel geactiveerd als alarm, maar ben er niet helemaal gerust op...

Ze staan er inmiddels beide in:

Wat kun je er dan mee?

Je kunt de gong een bepaalde kleur laten knipperen als er gebeld wordt.
Je kunt een beltoon instellen.
En je zou uiteraard meerdere deurbellen op één gong aansluiten.

De gong kun je met het schuifje instellen als sirene (voor het alarm)
En je hebt een menu dieper de "deurbelinstellingen".

Je kunt hier stilteuren instellen.
Volume en helderheid van het lampje.
Tevens kan hij als "nachtlampje" fungeren.

Hij kan zowel bedraad (microUSB) als op batterijen (nog niet naar gekeken).

Nachtlampje:

[Voor 32% gewijzigd door BlakHawk op 08-06-2019 00:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb net even zitten spelen met de gong als alarm en ik moet zeggen dat het best hard klinkt. Tijdens de inloopvertraging gaat hij om de seconde een geluid geven en na een minuut (ingesteld bij mij op één minuut), gaat hij los :+

Dit is hem:

Nachtlampje-functie:

[Voor 30% gewijzigd door BlakHawk op 08-06-2019 14:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op zondag 9 juni 2019 @ 00:21:
[...]

De deurbel + gong ziet er erg stylish uit, mooi om neer te zetten in de gang of woonkamer. Tof trouwens dat je deze info deelt.

Weet je of je de nieuwe schakelaars ook buiten kan gebruiken? Ik heb namelijk een aantal buitenstopcontacten met 433 mhz zenders, maar die zou ik graag vervangen. Misschien kan ik de schakelaar kwijt in het opbouw stopcontact.

Dus als ik het goed begrijp krijgen we op korte termijn de deurbel, schakelaars en daarna de plug-in alarm en de integratie met HUE?

:P
De integratie met hue zal, gok ik, als eerste komen. Daar zal het minste werk voor ze inzitten.

De deurbel en gong heb ik nu een paar opmerkingen over teruggestuurd. Zaten wat bugs in die na een Reboot opeens weg waren. Dus afhankelijk van of dit makkelijk te achterhalen en oplossen is, verwacht ik die als volgende.

De schakelaars wachten nu op de beta batch. Die schijnen ieder moment aan te kunnen komen. Dus die worden dan beta getest.

De siren heeft wat vertraging (geen idee waarom precies), maar zoals ik het begrijp zijn de gong en siren onderling uitwisselbaar. Dat wil zeggen, dezelfde functionaliteit.

Let op!!! Dit is enkel mijn persoonlijke verwachting.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
Okee nog even video van hoe de gong werkt.

Alarm wordt gedeactiveerd:

Deurbel wordt ingedrukt (let niet op de melodie, gekozen door mijn zoon): :+

Het is op de video slecht te horen (enkel aan de echo ip het einde). Maar de telefoon is een soort mobiele deurbel gong geworden. Mits hij niet op “stil” staat, speelt je mobiel dezelfde melodie af als de gong. Super handig als je in de tuin of op zolder bent! Telefoon heb je bijna altijd bij je toch?

Edit:
Als ik dan toch aan het teasen ben... Wat kan mij het ook schelen ;)

Alarm is geactiveerd:
https://flic.kr/p/2gbahjY

Inloopvertraging even van 60seconden naar 10 seconden gezet:

Viola, wie heeft de siren nog nodig als je een gong hebt?!

[Voor 26% gewijzigd door BlakHawk op 09-06-2019 11:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:16:
Wat ik echt mis is de temperatuur meter en het feit dat je de link niet via IP switches kan aansturen. Daarnaast zou een PIR bewegingsmelder een hele mooie aanvulling zijn.

De gong lijkt me echt perfect om mijn alarm systeem te complementeren. Wanneer komt deze in de webshop?
Ik weet niet of ik het officieel al had mogen delen hier ;)
Ik merk wel een paar bugs.

Die zullen eruit gehaald moeten worden. Afhankelijk van levaranciers, goedkeuringen etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:06:
Het internet valt even weg, wat blijft er dan nog over van het alarm?
De oude HW kan dan nog steeds functioneren incl. sturing van Hue lampen :)
Niet zoveel, zonder internet ging het alarm hier niet af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 00:54:
[...]

Daarom koester ik de oude HW nog, met de Link heb ik in de paar dagen dat ik hem heb al gezien dat de app niets doet ondanks de 'degelijke' ethernet verbinding van de Link (en de gsm).
Andere apparatuur op het netwerk had geen hickups en internet was stabiel.
De oude HW verliest makkelijker de wifi verbinding maar schakelt tenminste nog wat op RF werkt.
Een alarmsysteem zou veel degelijker moeten zijn en het is wel apart dat Interpolis zich liet overtuigen.
Kijk dit soort input helpt wel!

Krijg net de volgende reactie:

"Het probleem dat hij had dat alarm het niet deed bij geen internet zijn we nu aan het fixen trouwens. Kwam omdat de Link crashte omdat hij eerst een notificatie wilden sturen en dit niet lukte. Alarm zou het dus gewoon moeten doen bij internet offline bij volgende release."

En als het goed is neemt iemand een dezer dagen contact met je op.

[Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 12-06-2019 17:14]

• mesman
Flash3d schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:00:
Net ook even de HUE bridge toegevoegd aan de Link, mis nog de zon schema's zoals in de HW. Dus bijvoorbeeld een half uur voor zonsondergang de lichten aan. Zie alleen de mogelijkheid voor een vaste tijd.
Wie weet komt het nog.
Kan in link ook. Tegel van de lamp welke je wilt aansturen lang indrukken. Dan instellingen rechtsboven > automatiseren > taak aanmaken > van / tot > zon onder/op.

Of via automatiseren, onder hoofdsettings. Als ik thuis ben, verlichting aan als het donker is. die is nog makkelijker ;)

[Voor 10% gewijzigd door mesman op 20-06-2019 20:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mesman
Flash3d schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:11:
[...]

Heb alleen een start en eind tijd, zie geen zon onder/op. Zit je niet toevallig in de Beta groep?
Bij het instellen van de start tijd kun je zonsop-ondergang aangeven met afwijking.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

dfrenner schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 08:32:
[...]

Dat het alarm het niet meer deed zonder internet, was een bug.
Maar over het algemeen is de link juist stabieler dan de HomeWizard!
Dat maakt mij dan the holy bug finder :+
Ik heb er nu alleen lampen op, nog geen sensors waar de Link op kan reageren.
Voor deur- en pir melders ben ik al over naar Aqara, zeer compact en geen missers.
Ik heb soms nog geen verbinding met mijn gsm, maar een tablet gaat prima op de portrait weergave na.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennepen
dfrenner schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Huh, waar voeg je die toe in de Link dan?
Als je kiest bij integraties voor Homewizard camera komt kan je hem toevoegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennepen
CoachKoos, helaas geen datum genoemd voor de integratie van de Smartswitch maar ik vermoed najaar 2019. Certificering, productie etc. duurt allemaal erg lang.

Met de nieuwe inbouwschakelaars kan je ook de schakelaar nog handmatig bedienen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk
CoachKoos schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:56:
[...]

Is nog gezegd wanneer dat gaat gebeuren? In november 2018 werd dit door HomeWizard als tijdelijke oplossing aangedragen totdat de inbouwschakelaars er zouden zijn... Maar die zijn er nu, maar de aansturing van de 433 is er volgens mij nog steeds niet?

De 433 inbouwschakelaar die ik nu heb, kan je ook nog de lampen schakelen met de fysieke knop. Kan dat met de nieuwe inbouwschakelaars ook?
Ik ben bezig met ene korte review van de interne wall switch.

Moet de beelden nog knippen en plakken enzo, hoop deze week..

[Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 02-07-2019 20:50]

• rouwerk
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12-05 09:37
Dennepen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:31:
Cool, hier heb ik lang op gewacht en kan de Homewizard verlossen van de temperatuurmeters. Kan je ook alerts instellen als de temp. boven een bepaalde waarde komt?
Helaas geen alerts in te stellen.
Ook (nog) geen dag / week / maand grafieken zoals in de oude HW. Dat vond ik juist wel mooi.
Dit heb ik als nice to have ook doorgeven. Je ziet nu dus alleen de actuele temp. / luchtvochtigheid.

Verder ziet het er erg netjes uit!

[Voor 14% gewijzigd door rouwerk op 14-08-2019 07:39]

• rouwerk
CoachKoos schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Geen omkijken naar is wel lekker, vooral dat ie niet willekeurig foute alarmmeldingen geeft. Maar belangrijkste van vooral de CO meter is of hij ook goed werkt als het nodig is...

@dfrenner zijn review laat even op zich wachten. ;)
Hij is wat te bijdehand geweest op Tweakers en heeft een ban voor 3 maanden |:(
[/quote]

Ow echt? 8)7 Dan kan het wel even duren... Tijd dat hij weer op Tweakers is, dan zijn de schakelaars officieel verkrijgbaar bij HW. :9
Ja daar heb je gelijk in. Hetzelfde verhaal voor de rookmelders ;)
Ik heb geen idee wanneer de wallswitch schakelaars echt op de markt komen. Volgens mij worden ze nu gemaakt.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:42

TommyGun

Stik er maar in!

Bij de Blokker is het Smartwares Pro spul spotgoedkoop momenteel; https://www.blokker.nl/search?q=smartwares%20pro

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 25-05 11:42
TommyGun schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:52:
Bij de Blokker is het Smartwares Pro spul spotgoedkoop momenteel; https://www.blokker.nl/search?q=smartwares%20pro
Thx! Was al een tijdje op zoek naar vervanger van mijn Flamingo rookmelders. Die bleven maar foutmeldingen geven met de batterij etc.

Heb nu 2x de Smartwares 868Mhz Connected rookmelder besteld! Waren voorheen aardig aan de prijs bij HW, maar heb er nu 2 voor de prijs van 1 *O*

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Dank! Een rookmelder en 2 stekkers besteld!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Thanx, 2 magneetschakelaars en 2 energieschakelaars besteld. Scheelt toch wel heel veel!

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:15
Dank je wel! Dit wordt de eerste stappen in smart home! Ga kiezen voor 2 keer stopcontact + Link en 2 lampen en kan ik direct alles aansturen via Google assistent/home mini! Bij de stopcontacten heb je de Link zo goed als gratis (stopcontact a €33*2 = €66, combi kost €67,19.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Krandorado
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 04-04 15:38
TommyGun schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:59:
Hoe kun je de beveiliging functie/alarm 's nachts laten inschakelen? Dus zeg tijdens slaapstand. Ik wil ook graag weten wanneer er dan ingebroken wordt (+ aanspringen verlichting) ipv enkel wanneer ik van huis ben.
Dit gebeurt automatisch wanneer de preset op "slapen" staat ingesteld. Je kunt deze stand automatisch op basis van tijd in laten schakelen via Huisinstellingen > Automatiseren > Automatische slaapstand.

• rouwerk
CoachKoos schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Geen omkijken naar is wel lekker, vooral dat ie niet willekeurig foute alarmmeldingen geeft. Maar belangrijkste van vooral de CO meter is of hij ook goed werkt als het nodig is...

[...]

Ow echt? 8)7 Dan kan het wel even duren... Tijd dat hij weer op Tweakers is, dan zijn de schakelaars officieel verkrijgbaar bij HW. :9
Hier een review van de WallSwitch schakelaar namens @dfrenner

• Dennepen
Volgens mij is dat de nieuwe wall switch alleen met een verkeerd plaatje.

In Duitsland zelfs al bestelbaar voor 22 euro.

https://www.setpoint.de/s...smartwares-sh8-90604.html

• BlakHawk|IA
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 30-04 08:43
CoachKoos schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:58:
[...]

Met de 433 inbouwschakelaars zit er ook nog steeds spanning op de lamp. De inbouwschakelaar overruled de fysiek knop en andersom. Soort hotelschakeling met een fysieke en een digitale schakelaar in één.

Vind het wel jammer dat de Wall Switch niet werkt met normale lampen. Mijn tuinlampen hebben spotjes. Moet ik 8 U10 connected spotjes komen om de inbouwschakelaar te vervangen 8)7

De Wall Switch is eigenlijk een inbouwversie van de Smartwares wandschakelaar...
Ik snap je punt wel hoor.
Afgelopen week bij de Blokker spotgoedkoop! 7 euro per lamp.

Heb er 4 gekocht voor 30 euro!

Op dit moment 9,81, iets duurder.
Maar ga eens normale nieuwe kopen. Het verschil is niet zo groot meer.

Nog 8 op voorraad ;)
https://www.blokker.nl/search?q=Smartwares%20pro

Wat ik nog mis bij de nieuwe link is het groeperen van lampen. Ik heb een badkamer lamp met 4 fittingen. Nu zie je dat als 4 lampen, maar eigenlijk is het gewoon 1 lamp, met 4 fittingen. Ik wil niet de 4 fittingen schakelen, maar de hele lamp!

Kleuren lamp is nog maar 13€
https://www.blokker.nl/p/...eries-uitbreiding/1926245

[Voor 8% gewijzigd door BlakHawk|IA op 09-09-2019 11:03]

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Inmiddels heb ik een andere Homewizard die @MadDog11 niet meer nodig had, nogmaals mijn dank :Y)
Wel even stoeien om alles als vanouds in te richten maar dat ging goed.
Nu afwachten tot er meer kan met de weer sensors in de Link, alleen aflezen is erg karig.

• Klik
  • Laatst online: 23:16
Heb nu 10 schakelaars op de smartswitch.
Waaronder inbouwdimmers en inbouwschakelaars.
Wert perfect!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Het is geen Z-wave maar een eigen 2-weg protocol.
Alleen met de HW Link te gebruiken of de oude Homewizard (beperkt).

• Dennepen
Dat is gewaagd vanaf je vakantieadres updaten 😀. Je bedoeld nieuwe functionaliteit met 'nieuwe spulletjes'?

Vanavond maar weer even proberen om hem een tijdje zonder stroom te zetten en dan weer opnieuw proberen.

• bkruyver
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 24-05 17:52
https://www.homewizard.nl/wallswitch-converter
Ben benieuwd, 3 besteld, toch vooral voor mijn vrouw :-)

[Voor 39% gewijzigd door bkruyver op 17-10-2019 12:52]

• Revan88
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-03 11:40
SvS1986 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:05:
Als de wall switch aan de link gekoppeld kan worden dan kunnen ze toch ook fixen dat die nieuwe afstandsbediening gekoppeld kan worden he..

Ook wacht ik nog altijd op de mogelijkheid dat je een scène kan activeren aan de hand van een deurcontact, ik had voorheen op de oude HW bv dat de voordeur verlichting aan ging bij het openen van de deur..
Taken op basis van triggers staat op moment op de planning! Dat is een kwestie van tijd voor 't gaat werken.

• Revan88
SvS1986 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:18:
Deze bedoel ik, daar kun je ook de status mee selecteren..

[Afbeelding]
Het lijkt mij niet onmogelijk dat die remote kan gaan werken met de Link. Op moment gebruik ik mijn de schakelaar verbonden met mijn wall switch converter om met drie keer drukken de preset Niet Thuis te activeren. De wall switch zit naast de voordeur. Als de ene verzender kan werken met de Link zou de andere verzender dat technisch gezien ook moeten kunnen.

• BlakHawk|IA
He 5 wall switches en een long voor €99

https://www.homewizard.nl/shop/5-wall-switch-converters-link

Los zijn ze nu 19,99!

https://www.homewizard.nl...link/wallswitch-converter
bkruyver schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:07:
Klopt het dat je de wal switch zelf maar aan 1 lamp kunt koppelen?
Zendt de wal switch bij omzetten schakelaar dan zelf een signaal of zit de link ertussen?
Als je de wall switch aan de link koppelt kun je idd maar 1 lamp koppelen. Ik heb dit als feedback teruggestuurd naar HW.

Ik heb nu een eettafel lamp met 4 fittingen aan een wal switch gekoppeld, dat werkt wel. Maar dus zonder Link ertussen.

Voordeel is dat ik de lampen nog gewoon met de Link kan schakelen op preset of met Alexa, maar de schakelaar ook kan gebruiken. Enige nadeel is dat af en toe een lamp vergeten wordt. Dan staan 3 lampen aan en 1 uit. Als ik dan nog een keer druk staan er 3 uit en 1 aan. Gelukkig werkt Alexa gewoon op die groep en is dat zo opgelost.

Verder heel erg tevreden met de wat switches en eigenlijk wil ik volgende week weer gaan uitbreiden. Vooral de schakelaars die ik wel met de link kan koppelen doordat ze maar 1 lamp bedienen werken echt vlekkeloos! Echt top! Mijn vrouw kan haar schakelaars weer gebruiken, terwijl de alarm lampen altijd onder spanning staan. Zo kunnen we alles thuis automatiseren!!!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ja, bij mij ook ...

• BlakHawk|IA
YdieresiS schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:09:
Weet iemand wanneer de Smartwares SH8-90604 beschikbaar is. Ik wil deze gebruiken om via mijn domme switches in de muur de slimme hue verlichting te kunnen schakelen, maar nergens vind ik een releasedate. BIj Conrad staan ze op uitverkocht, maar volgens mij zijn ze nog nooit daadwerkelijk te bestellen geweest.

Een combipakket inclusief Link is ook wel welkom, aangezien ik verder nog niets van SmartWares in huis heb.
Dat maakt op zich verder niet uit, dat verder niet van smartwates hebt. Je kunt op preset schakelen en een leuke uitbreiding zijn de deursensoren voor de alarmfunctie en bijvoorbeeld de rookmelders. Dat zijn voor mij twee hele belangrijke Link functies.

Er staat nu ook een pakket van 5 wall switches en een link online, voor de prijs van 5 wallswitches, dus eigenlijk krijg je de Link dan gratis:

https://www.homewizard.nl...ll-switch-converters-link
YdieresiS schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:09:
[...]

Daar was ik naar op zoek, kon ze niet vinden.

Gebruik jij ze straks in combinatie met Hue, of met andere Homelink producten. Ik ben namelijk van plan om ze met Hue te gebruiken, heb dan alleen nog wel weer een Link nodig om dit te kunnen gebruiken. Misschien nog steeds niet de meest ideale oplossing met behoud van huidige schakelmateriaal.
Het lijkt mij juist de ideale combi, ik heb nog geen Hue en alles van HW. Maar ik ben aan het kijken om juist hue te kopen als uitbreiding op de Link. Hue heeft wat meer kleurenlampen opties. De E27 kleurenlampen van HW zijn spotgoedkoop, dus alles E27 fittingen wil ik met HW smartwares lampen uitrusten. Maar de kleine fittingen en spotjes heeft HW nog niet in kleurenlampen, daarnaast zijn ze een stuk duurder, dus daarvoor ben ik van plan om Hue aan te schaffen. Lijkt mij het beste van beide werelden gecombineerd. Ik heb het idee dat de lampen van Hue beter zijn (gevoel, nergens op gebaseerd), maar ik ben echt tevreden met de Link en alle mogelijkheden!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

BlakHawk schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:11:
[...]

Alexa werkt hier prima hoor
Dat ging niet over de Link ...

• Revan88
Dat HomeWizard-cameraatje van de Action (CIP-37210AT) zojuist aangeschaft en geïntegreerd in de Link. Werkt allemaal heel prima, en voor dat geld!

• Dennepen
Zeker een mooie camera voor dat geld. Ik heb de camera ook in de Link, maar ik krijg geen beeld.

Ik krijg de melding "kan screenshot niet ophalen"

Heb je nog iets ingesteld op de camera zelf?

• Dennepen
SvS1986 schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:01:
Welke camera is dat dan bij de action? Echt van smartwares/homewizard of ander merk?
https://www.action.com/nl-nl/p/smartwares-live-wifi-camera-/

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Tja, maar met mijn huidig alarmsysteem ben ik afhankelijk van Vodafone. Bij een storing geen doorkoppelling naar de alarmcentrale of naar mijn eigen telefoon.zo kun je altijd wel iets bedenken.
Hoe vaak ligt internet of de server eruit? En dat moet dan net op een moment zijn dat die inbreker bij jou een bezoek wil brengen.
Kans van 1 op ...........?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Deze die eerder genoemd werd...

https://www.action.com/nl-nl/p/smartwares-live-wifi-camera-/

... is momenteel in de weekaanbieding (t/m dinsdag 12/11) bij Action voor drie euries minder. :)

https://www.action.com/nl-nl/p/smartwares-live-wifi-camera/

Van €29,95 > €26,95.

https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/71/13/2580253_8711658437231-111.png

• BlakHawk|IA
kok36935 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:54:
Tja, maar met mijn huidig alarmsysteem ben ik afhankelijk van Vodafone. Bij een storing geen doorkoppelling naar de alarmcentrale of naar mijn eigen telefoon.zo kun je altijd wel iets bedenken.
Hoe vaak ligt internet of de server eruit? En dat moet dan net op een moment zijn dat die inbreker bij jou een bezoek wil brengen.
Kans van 1 op ...........?
Overigens gaat het alarm wel gewoon af zonder internet, alleen je krijgt geen notificatie!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

BlakHawk schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:51:
[...]

Overigens gaat het alarm wel gewoon af zonder internet, alleen je krijgt geen notificatie!
Klopt (y)

• Revan88
Ik alle eerlijkheid gebruik ik 'm als alarmsysteem en dat werkt als een tierelier. De kans dat de inbrekers schijt hebben aan rood pulserende ledlampen en (zeer binnenkort, als de plug-in sirene uit is) 85dB is groter dan de kans dat het internet toevallig plat ligt op moment dat het dievengilde op bezoek komt.

Wat BlakHawk zegt, je krijgt hooguit geen notificatie. De rest werkt allemaal prima. Je ziet trouwens in de app gelijk dat de Link offline is (al krijg je hier geen pushmelding van).

Ik heb de boel beveiligd met CO- en rookmelders, veel magneetcontacten en colour LEDs en daar hoop ik binnenkort nog sirenes en camera's aan toe te voegen. Oh, en die Byron deurbel in de PRO series, want die fungeert ook als sirene en de plug-in sirenes ook weer als bel! :D

Nee, het is geen Philips Hue, ook geen Homey, maar voor wat het kost doet 't het retegoed.

• Dennepen
Goed om te zien dat de laatste app update weer wat functionaliteit heeft toegevoegd:
- bij rook detectie gaat alle verlichting aan
- deur/raam sensoren zijn nu te automatiseren -- dus bijv. licht aan zetten.

Heeft iemand de deurbel al in gebruik?

• HeXtreme
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 11-12-2019
Ik ben sinds kort ook besmet met het link virus, heb mijn oude homewizard ook nog, maar inmiddels over op de link. Oude station draaide bij ons zo'n 3 jaar.

Ik heb ook 2 gebruikers en geofencing op beide android toestellen werkt goed

Ons huis heeft
Deurcontacten
Smart lampen
Hue bridge
Link
Smartswitch voor kaku ondersteuning

Integratie van de smartswitch werkt ook goed.

Ik heb gisteren homewizard gemaild en ook wat antwoorden gekregen waar ik in dit topic ook vaak vragen over zie:

Nogmaals ik ben ook een beginner, dus ja sommige dingen zullen al beantwoord zijn, maar dit is een voorbeeld hoe fijn en compleet ze terugmailen. Ik vind hun support en website heel goed

Antwoord van HW
Bedankt voor je bericht.

Er kunnen altijd meerdere gebruikers worden gekoppeld aan de Link, mits ze allemaal hun eigen HomeWizard Account hebben en niet samen een account delen. Dit is ook noodzakelijk voor een goede werking van Locatie Bewust/geofencing. 

De deurbel wordt op moment uitgeleverd aan winkels en ik verwacht dat het een kwestie is van enkele weken totdat deze in de handel komt! Ik heb 'm thuis al in gebruik en ik moet zeggen dat ik er heel erg tevreden mee ben! De losse plug-in sirene volgt ergens in het 1e kwartaal.
(Ligt al bij media markt op de plank voor 45 euro)

Wanneer je de gekoppelde Connected kleurenlampen meegenomen hebt in de alarmconfiguratie van de Link gaan ze bij ongeoorloofd openen van deuren en ramen eerst geel pulseren en na 30 seconden zal dit een rode puls worden en wordt er een push-notificatie uitgestuurd. Gekoppelde sirenes zullen dan in alarm gaan. Als je huidige gekoppelde kleurenlampen dit nu nog niet doen, staan ze niet ingesteld als zodanig.

De wall switch converter kan ook rechtstreeks aan de lamp gekoppeld worden, maar het is beter als ze gekoppeld blijven met de Link en via de koppeling met de Link één of meerdere lampen in- of uitschakelen. Zou uw internetverbinding wegvallen, dan blijft de Link verder gewoon functioneren in huis. Pas als de stroom wegvalt, doet de Link niets meer. Maar dan zou uw verlichting ook niets meer doen uiteraard.

Er komt nog zó ontzettend veel aan, waarvan ik al voorproefjes heb mogen nemen. Echter ben ik niet in de gelegenheid dit toe te lichten. ;)

Ik hoop dat eea ook voor andere beginners zo duidelijk is.

• Dennepen
Wat is de Link toch een fantastisch apparaat. Vannacht gewekt door de watermelder. Onze afvoer van de CV ketel zat verstopt, waardoor de eerste druppels water op de vloer lagen. Na onderzoek bleek de gehele afvoer verstopt te zitten en was de ravage groot geweest als we dit niet op tijd hadden ontdekt.

• Dennepen
Alleen de watermelder gaat af, maar door de app op mijn telefoon uit mijn slaap gehaald!

Ik verwacht dat er in de toekomst wel meer schakelingen mogelijk zullen zijn.

• Revan88
revival67 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:33:
[...]

Fijn dat er ook praktijk voorbeelden zijn, blijkt toch dat ik er binnenkort ook een moet aanschaffen voor op zolder.
Als het alarm gaat, gaan dan ook de gekoppelde rookmelders af of alleen de desbetreffende watermelder?
Bij Europees besluit mogen rookmelders enkel af gaan bij rookmelding, dit om te voorkomen dat men bij een gillende rookmelder moet afvragen wat de melding heeft doen veroorzaken.

Voor watermelders geldt zoiets niet. Ik kan me inderdaad best indenken dat je bijvoorbeeld via de chimes van de koppelbare deurbellen of de plug-in sirenes (wanneer ze ooooit uitkomen) een alarm gaan klinken bij een waterdetectie. De app zou dan duiding geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

BlakHawk schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:01:
[...]

Van mijn tv stekkerblok in standby, kan ik ongeveer 7 lampen continu laten branden.
Klopt, ik kwam er achter dat wanneer alles uit stond ( maar wel in stand-by modus) er nog steeds 38 watt werd verbruikt. Dus nu er een schakelaar tussen gezet. Van 12 uur s- nachts tot 12 uur s- middags staat er geen spanning meer op. Besparing tussen de 30 en 35 euro op jaarbasis.
Tuinverlichting hetzelfde verhaal. Van halogeen naar Led. Besparing 60 watt per uur. Daarbij door toepassing van een schakelaar op 866 kun je er zeker van uit gaan dat de lamp aan en uit gaat. M.n. dat uitgaan ging nog wel eens mis met 433. Stond de tuinverlichting de gehele dag aan. :(
Ook Led-lampen helpen je te besparen, zeker op plaatsen waar ze per dag langer aan staan.
Meten is weten. Dus zet (tijdelijk) er een Energie Socket tussen en je weet exact het gebruik van het apparaat als je het niet gebruikt. En wat je kunt besparen door dit apparaat tijdelijk uit te zetten.
Wij zijn gepensioneerd en dan zal de situatie anders zijn dan een gezin met kinderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk|IA
Phusebox schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:13:
Mwah die besparing van led lampen heb ik nog nooit veel van gemerkt. Ben hier al jaren met alles over op led lampen maar ik merk er weinig van qua verbruik. Net als de zogenaamd zuinige witgoed. Van een C klasse wasdroger naar A+++ leverde ook nul besparing op. Leuk dat ie minder verbruikt maar hij doet er wel 3x zo lang over.

Maar goed ik begrijp dat die wall switch converters enkel afstandbedieningen zijn voor lampen waar al een smart gedeelte in de lamp zit? Dan heb ik er nog niks aan, of ik moet ook alle ledlampen in huis vervangen.

Drie plekken in huis hebben dimmers als bediening en dat gaat ook niet had ik begrepen?
En armaturen met dimmers in werken dan ook niet.

Ik zie nog weinig voordelen.
Led is wel degelijk zuiniger dan de oude gloeilampen.

De HW kleuren lampen van 15 euro hebben 60 watt opbrengst, maar verbruiken veel minder.

Standaard staat de lamp bij mij op 57% omdat 100% in de woonkamer te fel is.
57% = 4 watt
100% = 6 watt

Dus eigenlijk verbruikt het 10% van het originele verbruik met gloeilampen.

Vroeger met gloeilampen was het ongeveer 40 en 60 watt, alleen moest je ook nog aparte lampen daarvoor hebben.

Wat je verder zegt klopt wel, domme lampen zijn niet slim te maken.

Dimmen gaat echter prima met de nieuwe interne schakelaars icm een slimme lamp.

Je kunt 4 verschillende standen instellen.
Praktijk:
Gang licht in de hal geeft met 1 keer schakelen 100% licht. Maar in de avond als de kinderen slapen is dat iets te fel. Dan schakel ik 2 keer en gaat hij op 10% branden.

Dit werkt inderdaad alleen met standaard, niet dimbare schakelaars.

Bij de kinderslaapkamers werkt het ook goed.
1 keer schakelen = wit licht 100%
2 keer schakelen = rood licht 10%

Soort nachtlampje, aangezien rood de enige kleur is die je hersenen in je slaap niet waarnemen. Dus geen impact op je slaapritme.

Ik was al bezig om lampen slim te maken en dan is het gewoon een vergelijking met bijvoorbeeld Philips Hue. Vooral de forse prijsverlaging naar 14,95 voor de e27 kleurenlamp heb ik veel vervangen. Het is best veel waar voor je geld met dat soort prijzen.

Mijn vrouw zat altijd te klagen over de kaku schakelaars, ze wilde gewoon normale schakelaars ipv een stel drukknoppen die soms wel en soms niet werkten. Ivm 433 was het alles behalve betrouwbaar.

Nu zijn het de standaard schakelaars die ik terug heb geplaatst. Mijn vrouw merkt niets en alles werkt. Ook wanneer de lamp uit staat, staat er stroom op. Dus zowel de link kan hem bedienen, als de “domme” wandschakelaar.

Op deze manier kan ieder standaard huis heel makkelijk slim gemaakt worden. Het wordt lastiger met speciaal schakel materiaal en dimmers.

Als ik een nadeel moet noemen. Je merkt op zolder een halve seconde vertraging. Met 433 had ik zolder helemaal niets, nu gebruikt 868 het mesh network. Dus hij schakelt het signaal op de eerste verdieping door naar beneden, naar de link. Dat duurt Max een halve seconde. Ik kan er prima mee leven. Net alsof je vroeger een spaarlamp aanzette.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:59
Het is bijzonder dat ze van een HomeWizard unit die letterlijk alles kon behalve ZigBee nu ineens zoekende zijn in de markt en eigenlijk geen unieke propositie meer hebben.

Fibaro gaat zelfs naast Zwave ook ZigBee ondersteunen, HUE en IKEA lampen zijn daar waarschijnlijk de grootste marktchangers voor.

Zonde want Homewizard voelde als een fijn merk, ik heb ze nog gemaild met de vragen zoals in de link nu zichtbaar is. Maar ik kon voor mijn huis geen match meer vinden om nog te investeren/vernieuwen in smartwarres

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Ik heb de Link bij 3 lampen gekregen, ik zou er niet apart voor willen betalen met de beperkte functionaliteit.
Al mijn oude 433MHz spul werkt nog altijd goed en dingen als een RTS motor vervang je niet zomaar.
Het 868MHz weerstation kan je blijkbaar vergeten, op de temp/hum sensors na of je leest het display af.
De connected rookmelders zijn wel beter dan de 433MHz batterijvreters, die kocht ik na een leuke aanbieding.
Daar blijft het hier wel bij, 1x een heel ecosysteem afdanken is al te veel en gelukkig werkt zowat alles nog met mijn Rfxcom plus nog wat spul dat niet met de HW werkt.
Een gemiste kans is schakelen met url's, dat maakte de HW nog universeler.
Via json zou de hele HW met de LInk kunnen werken, de HW is hier een uitbreiding voor Domoticz wat de 868MHz sensors en lampen betreft.

• Revan88
Flash3d schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Al even geleden maar is bovenstaand inmiddels opgelost? Krijg je de correcte status door van offline melders?
Ik heb mijn rookmelders stroomloos gemaakt en binnen een etmaal werd aangegeven dat ze onbereikbaar waren.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Meh telkens denk ik weer; ik moet nu toch eens om en dan zie ik weer alles wat er niet werkt met een Link (icm SmartSwitch).

- Basic functionaliteit als "Schakelen/notificaties op sensoren" werkt niet
- Geen ondersteuning voor Somfy, leuk, maar ze verwachten dat ik mijn zonnescherm en rolluiken ga vervangen?
- Geen ondersteuning voor de KAKU deursensoren: die moet ik dan allemaal vervangen voor duurdere, grotere lelijkere versies, wat me dan nog eens 200 euro extra gaat kosten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Speedy-Andre schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:11:
Mijn Link snapt de zomertijd niet, waar stel je dat in of mag ik op de foute server wachten ...
Neem aan dat dit morgen goed werkt. Was vorig jaar oktober hetzelfde toen de de wintertijd in ging. De volgende dag was het goed. Werkt schijnbaar met 1 dag vertraging

[Voor 5% gewijzigd door kok36935 op 29-03-2020 21:46. Reden: Spelfouten]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennepen
Iemand al de RF firmware 2.64 geïnstalleerd op de Link. Iemand bekend met de change log?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True