HomeWizard Link

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:29
Hoi allen, hoe gaan jullie om met verlies verbinding link als net alarm afgaat..... irritant dat alles dan rood oplicht en ik het niet uit kan zetten omdat de link onbereikbaar is.... is er dan een snelle manier om dit op te lossen, of toch gewoon stroom eraf en opnieuw verbinding proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
bkruyver schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:55:
Hoi allen, hoe gaan jullie om met verlies verbinding link als net alarm afgaat..... irritant dat alles dan rood oplicht en ik het niet uit kan zetten omdat de link onbereikbaar is.... is er dan een snelle manier om dit op te lossen, of toch gewoon stroom eraf en opnieuw verbinding proberen?
Link onbereikbaar door verbindings problemen?
Bedoel je internet?

Lokaal zou het dan nog wel moeten werken, ik heb daarom een wall switch converter geplaatst.

Deze met een bepaald aantal schakelingen in laten stellen op “thuis”, dat betekent alarm automatisch uit.

Dit communiceert lokaal.

Als je de link zelf bedoeld, dat zou niet mogen gebeuren, direct een melding bij support inschieten. Dat lijkt er dan op dat het afgaan van het alarm, de link onbereikbaar zou maken.

Ik heb het als Betá tester één keer gehad met gong als sirene. De logs zijn toen direct onderzocht en deze “fouten” zijn eruit gehaald.

Daar stond mijn alarm te loeien zonder dat ik het uit kreeg 😅
Die built is nooit naar de AppStore gereleased uiteraard 😉

Mijn vrouw was op dat moment snel klaar met het alarm.

Tegenwoordig heb ik ook kleurenlampen in de voortuin en achtertuin zitten. Dus dit soort foutjes kunnen heel vervelend zijn.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
linker schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:20:
ik had al zo'n vermoeden, dat de energysockets niet gekoppeld kunnen worden.
De nauwkeurigheid is ook niet zo groot van de energysocket. De piekwaarden van de vermogens komen niet echt goed door. de hoeveelheid energie is wel goed volgens mij. Dit is gebaseerd op moment waarnemingen van vermogens en later in de app.

Toch blijf ik erg nieuwsgierig naar de mogelijkheden van de HW-E. Zowel naar de huidige mogelijkheden, maar ook naar de toekomstige.
Revan88 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:51:
Ik ben ook zeer benieuwd naar HW-E. Sowieso fijn dat er weer eens een noviteit wordt aangekondigd/geteaset. Was hoog tijd.
Gisteren een app doorgekregen die dicht bij de final versie zou moeten zitten. Ik begreep dat de ontwikkelaars nog wat kleine dingetjes wilde aanpassen deze week.

Geen idee hoe veel tijd marketing daarna nodig heeft voor de marktintroductie. Maar als ik moet gokken gaat dit echt geen maanden meer duren.

Er is een mooie “live grafiek” bijgekomen, die real life verbruik in een lopende grafiek vloeiend opbouwt, hoop dat die de AppStore versie haalt, ziet er echt gelikt uit.

Ik heb de vraag gesteld wanneer ik meer mag delen, filmpjes, screenshots etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linker
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-04 15:36
ik verwacht vandaag via de post de P1 meter.
Als introductie heb ik ook een brochure gekregen. Deze onderschrijft de verwachtingen die je (Blakhawk) al eerder met ons deelde. Het lijkt dat de marketing ook al goed op weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
linker schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:08:
Als introductie heb ik ook een brochure gekregen. Deze onderschrijft de verwachtingen die je (Blakhawk) al eerder met ons deelde. Het lijkt dat de marketing ook al goed op weg is.
Ook als beta tester neem ik aan?
Helaas mogen we die brochure nog niet delen.

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, of je net zo enthousiast bent als ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
linker schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:08:
Ik heb een topic gestart voor de HomeWizard Energy:

HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

Misschien kun je daar jouw ervaringen straks ook delen. Foto's en video's mogen nog niet, maar tekstueel mogen we wel wat uitleg geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revan88
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-12-2021
Hopelijk komt de Android-versie snel. Dan krijg ik 'm ook binnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Heeft iemand toevallig de link gekoppeld met Google Home/assistent?

Ik krijg het niet voor elkaar.. De hue en kaku cs pakt die gewoon, Xbox one pakt die ook maar de link zegt hij gekoppeld en daarna niks 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:44

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij ging het (al langer geleden) niet direct goed maar uiteindelijk werkt het.
Ik kan de HW E27 lampen bedienen (dimmen/kleur presets) en de Gu10 spots (wit tint/dimmen).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Kun je niet de rookmelders zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

SvS1986 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:14:
Kun je niet de rookmelders zien?
Nee, net als andere sensoren (temp/hum, beweging, deur/raamcontact).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-05 16:11
SvS1986 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:23:
Heeft iemand toevallig de link gekoppeld met Google Home/assistent?

Ik krijg het niet voor elkaar.. De hue en kaku cs pakt die gewoon, Xbox one pakt die ook maar de link zegt hij gekoppeld en daarna niks 😩
Bij mij werkt het ook, krijg 5 lampen netjes door.

Is tijdje geleden dat ik gekoppeld heb, maar je moet dacht ik in de Link app de koppeling maken met Google Home en ook in de GH app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

EDIT; Verplaatst naar HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

[ Voor 76% gewijzigd door TommyGun op 07-07-2020 11:27 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik maak er ook al een tijd gebruik van.
Werkt perfect. 5 lampen in de woonkamer via Google Home en de rest van de devices uit de Link zijn ook te schakelen via Google Assistent
CoachKoos schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:50:
[...]

Bij mij werkt het ook, krijg 5 lampen netjes door.

Is tijdje geleden dat ik gekoppeld heb, maar je moet dacht ik in de Link app de koppeling maken met Google Home en ook in de GH app zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door rouwerk op 07-07-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Ik heb sinds kort een Link met daaraan 7 rookmelders gekoppeld. 1 Rookmelder hangt in de garage de overige 6 rookmelders hangen verspreid door het huis van de kelder tot de zolder. De link zelf ligt in de kelder.

Nu is het geval dat de rookmelder in de garage steeds onbereikbaar wordt volgens de app. Die zegt dan laatste contact x dagen geleden.

Als ik vervolgens in de garage op de test knop druk gaan vervolgens wel in het hele huis de rookmelders piepen. Dus het mesh deel lijkt te werken, maar de koppeling naar de link niet, want na deze test blijft de melding in de app staan. Pas als ik de rookmelder uit de garage mee naar het huis neem en nogmaals test verdwijnt de melding dat de rookmelder onbereikbaar is uit de app.

Zijn er mensen die dit gedrag herkennen? Verloopt de communicatie tussen rookmelder en link niet via Mesh maar rechtstreeks?

Ook krijg ik de melding dat de rookmelder niet bereikbaar is pas op het moment dat ik de app open. Dat vind ik ook een beetje verontrustend. Daar zou ik toch liever een pushbericht van krijgen.

De afstand tussen de rookmelder in de garage en de dichtstbijzijnde rookmelder in het huis is circa 18 meter en daar zitten 2 buitenmuren tussen. De afstand tussen de rookmelder in de garage en de link is ook circa 18 meter met dezelfde 2 buitenmuren maar ook nog de verdiepingsvloer tussen de beganegrond en de kelder.

De rookmelders zijn van het type Smartwares SH8-90103 (De goedkopere variant niet de design versie).

edit:
Voor een deel mijn eigen antwoord gevonden. https://link.homewizard.n...s-my-device-out-of-reach-
De rookmelders werken niet als "amplifiers" (ook wel logisch aangezien ze op batterijen werken). Binnenkort even kijken of ik de link naar een andere verdieping kan verplaatsen of een device kan bijkopen dat wel als "amplifier" werkt.

Wel vreemd dat de testknop dan wel werkt, maar misschien wordt het test signaal op meer vermogen gestuurd. Wie weet.

De vraag die blijft staan is waarom krijg ik geen push bericht van een rookmelder die onbereikbaar is?

[ Voor 17% gewijzigd door filerijder op 08-07-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linker
ik vermoed dat het verschil (geen contact met link; wel contact met andere rookmelders) een veilgheidsfunctie is. Immers wanneer ergens brand is, is het van groot belang dat je gealarmeerd wordt als je thuis bent. Dat je niet via een push bericht uit de Link wordt gealarmeerd is vervelend, maar niet veiligheidsrelevant.

Het zou wel mooi zijn als de link van de andere rookmelders een berichtje krijgt dat zij het alarmgeluid versterken. De link zou dan het push bericht kunnen versturen dat er "ergens" brand is gedetecteerd. wanneer 1 melder dan buitenbereik gemeld wordt en een "algemene brandmelding" bij je binnenkomt, kan je zelf wel afleiden waar dat dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
filerijder schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:21:
Ik heb sinds kort een Link met daaraan 7 rookmelders gekoppeld. 1 Rookmelder hangt in de garage de overige 6 rookmelders hangen verspreid door het huis van de kelder tot de zolder. De link zelf ligt in de kelder.

Nu is het geval dat de rookmelder in de garage steeds onbereikbaar wordt volgens de app. Die zegt dan laatste contact x dagen geleden.

Als ik vervolgens in de garage op de test knop druk gaan vervolgens wel in het hele huis de rookmelders piepen. Dus het mesh deel lijkt te werken, maar de koppeling naar de link niet, want na deze test blijft de melding in de app staan. Pas als ik de rookmelder uit de garage mee naar het huis neem en nogmaals test verdwijnt de melding dat de rookmelder onbereikbaar is uit de app.

Zijn er mensen die dit gedrag herkennen? Verloopt de communicatie tussen rookmelder en link niet via Mesh maar rechtstreeks?

Ook krijg ik de melding dat de rookmelder niet bereikbaar is pas op het moment dat ik de app open. Dat vind ik ook een beetje verontrustend. Daar zou ik toch liever een pushbericht van krijgen.

De afstand tussen de rookmelder in de garage en de dichtstbijzijnde rookmelder in het huis is circa 18 meter en daar zitten 2 buitenmuren tussen. De afstand tussen de rookmelder in de garage en de link is ook circa 18 meter met dezelfde 2 buitenmuren maar ook nog de verdiepingsvloer tussen de beganegrond en de kelder.

De rookmelders zijn van het type Smartwares SH8-90103 (De goedkopere variant niet de design versie).

edit:
Voor een deel mijn eigen antwoord gevonden. https://link.homewizard.n...s-my-device-out-of-reach-
De rookmelders werken niet als "amplifiers" (ook wel logisch aangezien ze op batterijen werken). Binnenkort even kijken of ik de link naar een andere verdieping kan verplaatsen of een device kan bijkopen dat wel als "amplifier" werkt.

Wel vreemd dat de testknop dan wel werkt, maar misschien wordt het test signaal op meer vermogen gestuurd. Wie weet.

De vraag die blijft staan is waarom krijg ik geen push bericht van een rookmelder die onbereikbaar is?
Probeer de Link altijd “in het midden” van alle melders te hangen.

Kelder lijkt mij niet zo’n handige locatie. Maar ik ken je huis niet.

Ik heb de design versie en die moet 5 jaar met een batterij doen, dan is het logisch dat die geen melding doorstuurt. Dat zou de levensduur niet ten goede komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filerijder
BlakHawk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Probeer de Link altijd “in het midden” van alle melders te hangen.
Ik heb de link inmiddels naar de begane grond verplaatst. Nu werkt de link met alle gekoppelde brandmelder volgens verwachting.

Ik had alleen nog een issue met een CO melder die ik niet kon koppelen aan de link. Maar blijkbaar kun je die resetten door de testknop 30 seconden ingedrukt te houden. Daarna opnieuw gekoppeld en sindsdien werkt alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
filerijder schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:03:
[...]

Ik heb de link inmiddels naar de begane grond verplaatst. Nu werkt de link met alle gekoppelde brandmelder volgens verwachting.

Ik had alleen nog een issue met een CO melder die ik niet kon koppelen aan de link. Maar blijkbaar kun je die resetten door de testknop 30 seconden ingedrukt te houden. Daarna opnieuw gekoppeld en sindsdien werkt alles naar behoren.
Mooi!

Ik heb trouwens dit weekend voor het eerst Hue gekocht en toegevoegd aan de Link.

Hue heeft van die filament lampen die HW niet heeft.

Het is dat Hue echt gigantisch duur is (50€ voor een kleurenlamp vs €15 bij HW)

Maar misschien stap ik heel geleidelijk over op Hue.

Integratie is perfect. Lampen staan er gewoon in alsof het een normale HW lamp is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Iemand ook een probleem met vertraagde notificaties vanuit de link? Mijn notificaties komen zeker 3-5 minuten later aan dan de gebeurtenis zelf.

• linker
Ik heb het even gecontroleerd, maar ik krijg het bericht van de bel bijna direct.

Wel heb ik in de beta-test een versie die niet helemaal stabiel is.
Het probleem is bekend en zal binnenkort wel worden opgelost voordat deze generiek wordt uitgerold.

[ Voor 51% gewijzigd door linker op 27-08-2020 12:14 . Reden: aanvulling ]

• Dennepen
Ok, dank! dus het kan in de huidige versie van de app zitten? Kan je delen welke updates en verbeteringen in de bèta zitten?

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Sinds een dag of 2 heb ik regelmatig dat Google home de link niet kan benaderen. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennepen
Flash3d schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:59:
Sinds een dag of 2 heb ik regelmatig dat Google home de link niet kan benaderen. Meer mensen dit probleem?
Hier ook soms wel soms niet. Gaat niet zo lekker de laatste tijd. Overigens al een tijd geen nieuwe devices gezien voor de Link. Iemand nog een update mbt nieuwe producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Ik blijf er (op een iphone) last van hebben dat meldingen in de app maar niet naar voren komen totdat ik de app open.

Nu ook weer. Nadat ik de app open meld de app dat de batterijen van 1 rookmelder bijna leeg zijn. Als ik daarna weer op de homeknop druk staat er netjes een 1 in een rood bolletje bij het icoon van de app. Ik zou echter verwachten dat ik een melding krijg van de app voordat ik de app open. In de settings van de app staat alles correct voor zover ik kan zien. Onlangs hetzelfde met de melding dat ik de rookmelders moest testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-05 18:04
BlakHawk schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:56:
[...]

Mooi!

Ik heb trouwens dit weekend voor het eerst Hue gekocht en toegevoegd aan de Link.

Hue heeft van die filament lampen die HW niet heeft.

Het is dat Hue echt gigantisch duur is (50€ voor een kleurenlamp vs €15 bij HW)

Maar misschien stap ik heel geleidelijk over op Hue.

Integratie is perfect. Lampen staan er gewoon in alsof het een normale HW lamp is!
Werkt dit voor alle Hue-lampen? Want die filamentlampen heb ik als retro buitenverlichting, maar ik vind ze al gauw te fel. Ze zijn aangesloten op een tijdschakelaar in de meterkast, maar dat is best “dom”. Met HW zou ik er een veel beter schema aan kunnen koppelen en ook nog eens kunnen variëren in lichtsterkte :P

Oh wacht, ik lees dat ik ook een Hue Bridge nodig heb. Laat maar dan, dacht met de lampen zelf uit te kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gramser op 28-08-2020 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Gramser schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Werkt dit voor alle Hue-lampen? Want die filamentlampen heb ik als retro buitenverlichting, maar ik vind ze al gauw te fel. Ze zijn aangesloten op een tijdschakelaar in de meterkast, maar dat is best “dom”. Met HW zou ik er een veel beter schema aan kunnen koppelen en ook nog eens kunnen variëren in lichtsterkte :P

Oh wacht, ik lees dat ik ook een Hue Bridge nodig heb. Laat maar dan, dacht met de lampen zelf uit te kunnen.
Je hebt idd een bridge nodig.
Je connect de bridge met de link, dan leest hij alle lampen in en kun je ze bedienen.

Ik gebruik nu ook de filament lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Dan wordt het wel weer een dure aangelegenheid... en om eerlijk te zijn, het is misschien voor buitenverlichting wel slim om niet afhankelijk te zijn van internet. In mijn ervaring ligt dat er eerder uit dan stroom.

Overigens wel een raar iets, vind ik, bij HW Link icm lampen. Als de stroom, of internet, eraf is geweest, gaan de lampen altijd aan en altijd naar 60% lichtsterkte met een bepaalde kleurtoon (witter dan ik had ingesteld). Het tijdschema gaat echter wel weer gewoon door en de lampen gaan uit als op het geprogrammeerde tijdstip. Waarom kunnen de lampen dan niet hun felheid en kleur ook behouden? Is dat een veiligheidsding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linker
Dennepen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:43:
Ok, dank! dus het kan in de huidige versie van de app zitten? Kan je delen welke updates en verbeteringen in de bèta zitten?
Er zitten een paar nieuwe producten in de nieuwe app.
Helaas mag ik niet alles al laten zien.

Op het gebied van rookmelders is wel het een en ander gebeurt.
Ze gaan ook nog wat aanpassen aan de meldingen. Ik hoop dat meldingen voor IOS van "filerijder" dan ook worden opgelost.

Ook bij de deurbel zijn enkele aanpassingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

Hier ook soms wel soms niet. Gaat niet zo lekker de laatste tijd. Overigens al een tijd geen nieuwe devices gezien voor de Link. Iemand nog een update mbt nieuwe producten?
Ik ben iets nieuws aan het testen, geen idee of ik het al mag delen eigenlijk.

@HomeWizard_NL mogen zaken uit de early beta al gedeeld worden hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 22:05

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Alles in beta mag in principe gedeeld worden tenzij we expliciet vermelden dat het niet mag ;).

Wel belangrijk om te melden dat we natuurlijk geen garanties kunnen doen of functies in beta het ook daadwerkelijk (binnen afzienbare tijd) halen in een publieke release.

Mocht je met meer vragen over beta's zitten, kan je altijd mailen naar beta@homewizard.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linker
nieuwe zaken die ik gezien heb in de beta zijn:
een nieuwe rookmelder (mesh en 10 jaar batterij) en een nieuwe plug-in gong (byron).
Verder kan je bij brand automatisch alle lampen aan laten gaan. ik vind dat een handige functie, omdat je bij brand zo snel mogelijk weg moet kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:35

megaleo

Special member

Gramser schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:42:
Overigens wel een raar iets, vind ik, bij HW Link icm lampen. Als de stroom, of internet, eraf is geweest, gaan de lampen altijd aan en altijd naar 60% lichtsterkte met een bepaalde kleurtoon (witter dan ik had ingesteld). Het tijdschema gaat echter wel weer gewoon door en de lampen gaan uit als op het geprogrammeerde tijdstip. Waarom kunnen de lampen dan niet hun felheid en kleur ook behouden? Is dat een veiligheidsding?
Dat heeft HUE dus weer niet. In de HUE app kun je instellen hoe een lamp zich moet gedragen wanneer de stroom eraf is geweest. (gedrag bij inschakelen)
Keuze is dan bijvoorbeeld: Lamp aan of uit; Laatst gebruikte kleur en helderheid; en nog een zelf aangepaste instelling.

• BlakHawk
Gramser schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:42:
Dan wordt het wel weer een dure aangelegenheid... en om eerlijk te zijn, het is misschien voor buitenverlichting wel slim om niet afhankelijk te zijn van internet. In mijn ervaring ligt dat er eerder uit dan stroom.

megaleo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:09:
[...]

Dat heeft HUE dus weer niet. In de HUE app kun je instellen hoe een lamp zich moet gedragen wanneer de stroom eraf is geweest. (gedrag bij inschakelen)
Keuze is dan bijvoorbeeld: Lamp aan of uit; Laatst gebruikte kleur en helderheid; en nog een zelf aangepaste instelling.
Bij mij behouden ze de kleur en sterkte gewoon nadat de stroom eraf is geweest hoor...

• Gramser
Raaarrrrr.... hier niet. Is ook niet echt een issue maar het viel me wel op. Heb ook wel eens dat een lamp opeens niet uitgaat. Is altijd eenvoudig op te lossen maar superstabiel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Wegens het overstappen naar een ander systeem heb ik binnenkort een Link en smartplug met wat accessoires beschikbaar, terzijnertijd zal ik nog wel een bericht posten met wat precies..

Lampen had ik al allemaal via Hue lopen en gekoppeld met de link dus daar veranderd niet veel..

Bel en Rookmelders had ik al een tijdje wat van Nest hangen en nog een paar bijgehaald..

Bleven dus alleen nog wat deurcontacten over, daar moet ik nog even mee kijken

• BlakHawk
SvS1986 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:14:
Wegens het overstappen naar een ander systeem heb ik binnenkort een Link en smartplug met wat accessoires beschikbaar, terzijnertijd zal ik nog wel een bericht posten met wat precies..

Lampen had ik al allemaal via Hue lopen en gekoppeld met de link dus daar veranderd niet veel..

Bel en Rookmelders had ik al een tijdje wat van Nest hangen en nog een paar bijgehaald..

Bleven dus alleen nog wat deurcontacten over, daar moet ik nog even mee kijken
Je hebt dus niet de “oude” rookmelders van HomeWizard toevallig?

Ze zijn eruit en niet meer te bestellen helaas.

Ik heb 4x E14 kaarslampen van HomeWizard “over”.

Net een lamp vervangen, dus ik moet E27 hebben en heb E14 over.

• SvS1986
BlakHawk schreef op donderdag 10 september 2020 @ 18:21:
[...]

Je hebt dus niet de “oude” rookmelders van HomeWizard toevallig?

Ze zijn eruit en niet meer te bestellen helaas.

Ik heb 4x E14 kaarslampen van HomeWizard “over”.

Net een lamp vervangen, dus ik moet E27 hebben en heb E14 over.
De sh8 rookmelders heb ik, die kleine met de rode ring als ze afgaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De kleine rookmelders zijn er nog hoor, hier en hier als set van 2 met de Link :)
Ik heb ze een jaar geleden voor €25 bij Blokker gehaald :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Ik ben nu overgestapt naar Homey, en tot nu toe ben ik zeer positief erover! Ik lees hier en daar wel wat negatieve berichten maar zelf nog niks van dat ervaren.

Het voelt weer als werken met de oude HW maar dan in een nieuw jasje.

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:29
Allen, ik heb ook wat smartwares pro spul over wegens verlichting via hue.
8x E27 kleurenlamp
2x E27 white
14 x gu10 multi white
3x wall switch
3x dimmer switch
2x power switch
2x afstandsbediening

Wie interesse heeft, zie:
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:54
Net de firmware en app geüpdate naar 3.9.0.
Firmware ging goed maar de app (android) wil niet meer opstarten.
Knalt er gelijk uit zonder ook maar een beginscherm te laten zien.

App gewist en opnieuw geïnstalleerd telefoon uit en aan gezet, maar geeft geen teken van leven.
Link zelf werkte gewoon toen ik de app installeerde.

Iemand misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb de Link een update gegeven en die praat met de 'oude' app.
Er is een app update maar daar wacht ik even mee :+
Misschien helpt de app cache legen wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
Cashe en opslag had ik ook al gewist.
Link werkt zelf wel, in ieder geval reageert mijn lamp op de garagedeur sensor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Hoi heren,

Excuus! We hebben een foutje gemaakt in de Android app, waardoor hij op veel telefoons inderdaad meteen crashed. Had niet mogen gebeuren...Zojuist een nieuwe versie geüpload naar de Play Store (3.9.1) waarin dit probleem verholpen is. We hopen dat Google hem snel goedkeurd en vanavond of morgen ochtend live zet. Mochten jullie nog met vragen zitten je weet ons te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revival67
En hij doet het weer na de nieuwste update van vandaag.

Bedankt voor de snelle update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Heb hier een kleurenlamp die niet meer wilde schakelen middels de Link. Heb deze lamp in de Link verwijderd en wilde deze opnieuw toevoegen, het geen niet lukte. Dacht dat wellicht de lamp stuk was en heb dus een nieuwe besteld. Echter hier doet zich hetzelfde probleem voor. De Link “ziet” hem niet.
Vervolgens heb ik een energieschakelaar verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dat ging allemaal goed.
Maar blijf dus met het probleem zitten dat ik de lampen niet meer kan toevoegen. Uiteraard de Link al een paar maal opnieuw opgestart echter zonder resultaat.
Wie weet raad?

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
kok36935 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:36:
Heb hier een kleurenlamp die niet meer wilde schakelen middels de Link. Heb deze lamp in de Link verwijderd en wilde deze opnieuw toevoegen, het geen niet lukte. Dacht dat wellicht de lamp stuk was en heb dus een nieuwe besteld. Echter hier doet zich hetzelfde probleem voor. De Link “ziet” hem niet.
Vervolgens heb ik een energieschakelaar verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dat ging allemaal goed.
Maar blijf dus met het probleem zitten dat ik de lampen niet meer kan toevoegen. Uiteraard de Link al een paar maal opnieuw opgestart echter zonder resultaat.
Wie weet raad?
Ooit iets vergelijkbaars aan de hand gehad met een CO melder of rook melder. Daar bleek een reset procedure voor te zijn. Ik moest toen de test knop van de melder 20 of 30 seconden inhouden. Daarna kon de melder weer toegevoegd worden aan de link.

Is er wellicht ook zo'n reset mogelijk voor een lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenverhaeghe
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-10-2020
Iemand ervaring met de Smartwares Connected Energy Socket SH8-90901 in combinatie met de Homewizard Link? Kan je deze uitschakelen op basis van verbruik? Bijvoorbeeld verbruik lager dat x watt --> uitschakelen? Om zo dan een stand-by killer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
stevenverhaeghe schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:20:
Iemand ervaring met de Smartwares Connected Energy Socket SH8-90901 in combinatie met de Homewizard Link? Kan je deze uitschakelen op basis van verbruik? Bijvoorbeeld verbruik lager dat x watt --> uitschakelen? Om zo dan een stand-by killer te maken.
Ik heb er een aantal, wat jij wil kan niet.

Ik schakel ze allemaal op preset.

Ze zitten bij mijn PC, bij alle TV’s, tuinverlichting.

Daarnaast heb ik er nog een paarvorming alle kerstverlichting en kerstboom.

Het idee is meer dat je ermee op preset kan schakelen.

Iedereen weg? Alle stekkerblokken bij TV’s kunnen uit.
Slaapstand? Alle TV’s uit.

Kom je thuis? Dan gaat alles aan.

Tuinverlichting gaat alleen aan als het donker is en we thuis zijn.
Kerstboomverlichting staat weer heel de dag aan, indien we thuis zijn en gaat bij slaapstand uit.
Overige kerstverlichting staat altijd in het donker aan, ongeacht of we thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

kok36935 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:36:
Wie weet raad?
En wat denk je: toeval bestaat!
Ook de nieuwe lamp was stuk :(
In overleg met HW keurig een nieuw exemplaar gekregen.
Je zoekt je suf

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
@HomeWizard_NL Klein vraagje: ik gebruik de Thuisveilig App al een paar jaar naar volle tevredenheid. Nu valt me bij het instellen van de preventieve verlichting iets op. Voorheen kon ik lampen aan en uit laten gaan met een willekeurige marge van 15 minuten, zodat het aan- en uitgaan iets meer "natuurlijk" leek. Nu kan het alleen op vastgestelde tijdstippen, en een vaststaand aantal minuten voor of na zonsop- of ondergang.

Is dat "random-kwartiertje" er inderdaad uit, of kijk ik er ergens overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Gramser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:23:
@HomeWizard_NL Klein vraagje: ik gebruik de Thuisveilig App al een paar jaar naar volle tevredenheid. Nu valt me bij het instellen van de preventieve verlichting iets op. Voorheen kon ik lampen aan en uit laten gaan met een willekeurige marge van 15 minuten, zodat het aan- en uitgaan iets meer "natuurlijk" leek. Nu kan het alleen op vastgestelde tijdstippen, en een vaststaand aantal minuten voor of na zonsop- of ondergang.

Is dat "random-kwartiertje" er inderdaad uit, of kijk ik er ergens overheen?
Niet kiezen voor "aan", maar voor "preventieverlichting", bij automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Is dát het?! Thanks!!

Maar wacht, kan dat alleen via “iedereen afwezig”? Niet helemaal wat ik bedoel. Dan gaat-ie rond zonsondergang aan en rond middernacht uit.

Voorheen kon je zelf begin én eindtijd instellen en rond die beide tijdstippen een kwartier laten variëren. Dat gaat nu niet meer.

[ Voor 114% gewijzigd door Gramser op 10-11-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Gramser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:14:
Is dát het?! Thanks!!

Maar wacht, kan dat alleen via “iedereen afwezig”? Niet helemaal wat ik bedoel. Dan gaat-ie rond zonsondergang aan en rond middernacht uit.

Voorheen kon je zelf begin én eindtijd instellen en rond die beide tijdstippen een kwartier laten variëren. Dat gaat nu niet meer.
Zonsondergang en opgang varieert sowieso.
Iedere dag een paar minuten verschuiving.

Variëren met aanzetten heeft bij mijn weten nooit gewerkt.

Daar is preventieverlichting juist voor.

Dat kan bij iedereen afwezig en vakantiestand.

Waarom zou je dat willen als je toch thuis bent?
Als ik thuis ben wil ik dat de lampen liever een uur te vroeg aan gaan, dan 5 minuten te laat.

Gemak vóór kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Ik vind het vooral wat raar dat ik de eindtijd niet zelf kan instellen. Ik ga nooit pas om 00:00 naar bed... en ik vind dat variëren ook handig als ik thuis ben. Dan hoef ik het ook niet anders in te stellen als ik eens niet thuis ben.

Call me crazy;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Gramser schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:29:
Ik vind het vooral wat raar dat ik de eindtijd niet zelf kan instellen. Ik ga nooit pas om 00:00 naar bed... en ik vind dat variëren ook handig als ik thuis ben. Dan hoef ik het ook niet anders in te stellen als ik eens niet thuis ben.

Call me crazy;)
Daar is de slaapstand voor toch?
Bij mij staat de slaapstand om 00:30, dan liggen we vrijwel altijd op bed.

Dus als we om 23:00 uur naar bed gaan, gaat de verlichting om 00:30 uit.

Maar als we niet thuis zijn of op vakantie, dan is het preventieverlichting en gaat het rond middernacht uit.

Dus als je nooit pas om 00:00 naar bed gaat, gebruik je slaapstand op een tijdstip dat je vrijwel altijd op bed ligt. Mijn advies is wel om di iets ruimer te pakken, niets is zo vervelend als de lichten die al uitgaan, terwijl je nog beneden zit 🤣

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 11-11-2020 05:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Hm, misschien moet ik me er eerst nog even verder in verdiepen. Die slaapstand heb ik ook niet gedaan. Ik heb het nu zo ingesteld dat de verlichting aan- en uitgaat op een door mij ingesteld tijdstip, al dan niet in relatie tot zonsop- en ondergang.

Ik ga er wel even mee spelen nog, het klinkt alsof het (ongeveer) kan wat ik wil. Het klinkt echter ook een tikkie omslachtiger dan in een vorige versie van de Thuisveilig-app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Gramser schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:00:
Hm, misschien moet ik me er eerst nog even verder in verdiepen. Die slaapstand heb ik ook niet gedaan. Ik heb het nu zo ingesteld dat de verlichting aan- en uitgaat op een door mij ingesteld tijdstip, al dan niet in relatie tot zonsop- en ondergang.

Ik ga er wel even mee spelen nog, het klinkt alsof het (ongeveer) kan wat ik wil. Het klinkt echter ook een tikkie omslachtiger dan in een vorige versie van de Thuisveilig-app.
Die heb ik nooit gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Nog meer mensen problemen met de Geofence/locatie bewust. Deze optie werkt niet meer bij mij. Aan uitzetten geeft melding dat Locatie voorzieningen uitgeschakeld zijn op de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linker
ik heb 'm net weer aangezet. Was in een update uitgegaan.
Locatie lijkt bij mij dus gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
linker schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:04:
ik heb 'm net weer aangezet. Was in een update uitgegaan.
Locatie lijkt bij mij dus gewoon te werken.
Dank voor de update. Heb je een Android of IOS toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennepen
Ik heb vandaag Homewizard Support gesproken de medewerker kon het probleem reproduceren op zijn Android 10 smartphone. Nog geen eerdere meldingen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revival67
Dennepen schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:21:
Nog meer mensen problemen met de Geofence/locatie bewust. Deze optie werkt niet meer bij mij. Aan uitzetten geeft melding dat Locatie voorzieningen uitgeschakeld zijn op de telefoon.
Hier even getest en ook op mijn Android 10 telefoon werkt locatie bewust niet meer, met de zelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
Zijn er meer mensen die vanaf hun telefoon (iphone in mijn geval) niet meer met de link kunnen verbinden?

Ik krijg een melding "Server niet beschikbaar (503) the device is currently unreachable".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
filerijder schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:49:
Zijn er meer mensen die vanaf hun telefoon (iphone in mijn geval) niet meer met de link kunnen verbinden?

Ik krijg een melding "Server niet beschikbaar (503) the device is currently unreachable".
Heb ik af en toe, maar het idee dat het door te veel devices kwam.

Ik had met ruim 60 devices steeds vaker die melding.

Stekker eruit, 10 sec wachten, stroomsterkte erin.

Nu ik beneden over ben op Hue, bijna geen meldingen meer.

Zit je Link ook erg vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
Hier geen problemen met Android.
Gisteren wel een akkefietje waarbij ik de app opnieuw moest verbinden met de Link.

[ Voor 3% gewijzigd door revival67 op 16-12-2020 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos

Ik kon gisteren de Link ook niet benaderen, maar even van de stroom af en weer erop en kon weer alles bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filerijder
BlakHawk schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:14:
[...]
Stekker eruit, 10 sec wachten, stroomsterkte erin.
CoachKoos schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:40:
[...]

Ik kon gisteren de Link ook niet benaderen, maar even van de stroom af en weer erop en kon weer alles bedienen.
Bedankt voor de tips. Inderdaad klassiek gevalletje "have you tried turning it off and on again". Stom dat ik dat zelf niet geprobeerd had.

Ik heb er alleen brand en co melders aan hangen. Een van de kinderen had op de testknop gedrukt, waarvan ik keurig een melding kreeg, maar vervolgens kreeg ik dus de foutmelding bij het openen van de app.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Heb ik sinds gisteren ook. Vandaag even de stroom eraf gehad waarna het even werkte, maar nu wederom niet (meer)...

Android in mijn geval

• BlakHawk
TommyGun schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:55:
[...]

Heb ik sinds gisteren ook. Vandaag even de stroom eraf gehad waarna het even werkte, maar nu wederom niet (meer)...

Android in mijn geval
iPhone hier, alles werkt naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
Ik heb net bij mijn dochter ook de app geïnstalleerd.
Klopt het dat je de favorieten pagina niet per gebruiker kunt inrichten, of doe ik iets verkeerd?

(Overigens werkt locatie bewust weer op mijn Android 10 telefoon na de laatste update.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemtje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-02-2021
Hallo, heeft iemand ervaring met de installatie van 2 aparte links,elk in een aparte woning, maar toch beheerd in 1 app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Anoniemtje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:20:
Hallo, heeft iemand ervaring met de installatie van 2 aparte links,elk in een aparte woning, maar toch beheerd in 1 app?
Je kan zoveel Links koppelen met de app. Wisselen van Link of het toevoegen van een nieuwe doe je via info > account > Link.

Geofence werkt ook met meerdere links tegelijk.
revival67 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:02:
Ik heb net bij mijn dochter ook de app geïnstalleerd.
Klopt het dat je de favorieten pagina niet per gebruiker kunt inrichten, of doe ik iets verkeerd?

(Overigens werkt locatie bewust weer op mijn Android 10 telefoon na de laatste update.)
Dit klopt. Favorieten worden bepaald per link, niet per gebruiker.

• CoachKoos
@HomeWizard_NL Ik heb een nieuwe Smartwares 868Mhz thermo-hygrometer gekocht. De oude was gekoppeld aan de HomeWizard, maar de nieuwe wil ik graag aan de Link koppelen.

Alleen in de Link kan ik alleen de huidige gegevens zien, geen statistieken of grafieken. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 23:11
Even een vraagje voor een Smart Switch, die kun je koppelen aan de Link als ik de volgende link lees:
https://link.homewizard.n...rtswitch-homewizard-lite-

Alleen lijkt het dan dat je enkel die smart switch kan bedienen, en niet via Link de andere apparaten die aan de smart switch gekoppeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
CoachKoos schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:29:
@HomeWizard_NL Ik heb een nieuwe Smartwares 868Mhz thermo-hygrometer gekocht. De oude was gekoppeld aan de HomeWizard, maar de nieuwe wil ik graag aan de Link koppelen.

Alleen in de Link kan ik alleen de huidige gegevens zien, geen statistieken of grafieken. Klopt dat?
Link ondersteund inderdaad geen grafieken enkel huidige waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Bakema schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:28:
Even een vraagje voor een Smart Switch, die kun je koppelen aan de Link als ik de volgende link lees:
https://link.homewizard.n...rtswitch-homewizard-lite-

Alleen lijkt het dan dat je enkel die smart switch kan bedienen, en niet via Link de andere apparaten die aan de smart switch gekoppeld zijn?
Zowel smart switch als gekoppelde apparaten komen dan in link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 23:11
Oke top, bedankt voor de info!

Even voor de zekerheid, ik zie op jullie website enkel allerlei ontvangers staan, maar als ik in de Homewizard Lite app omschrijving kijk zie ik ook staan dat je de smartwares Thermostaatknoppen kan bedienen via de app. Klopt dat? En kan dat dan ook weer via de Link app uiteindelijk?

/edit

Ik zie dat de thermostaatkranen er gewoon tussenstaan, nice :*) Enkel of die dan ook via de Link te bedienen zijn, b.v. schema's instellen etc, of kan dat allemaal gewoon via Homewizard Lite app?

[ Voor 35% gewijzigd door Bakema op 19-02-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Bakema schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:46:
Oke top, bedankt voor de info!

Even voor de zekerheid, ik zie op jullie website enkel allerlei ontvangers staan, maar als ik in de Homewizard Lite app omschrijving kijk zie ik ook staan dat je de smartwares Thermostaatknoppen kan bedienen via de app. Klopt dat? En kan dat dan ook weer via de Link app uiteindelijk?

/edit

Ik zie dat de thermostaatkranen er gewoon tussenstaan, nice :*) Enkel of die dan ook via de Link te bedienen zijn, b.v. schema's instellen etc, of kan dat allemaal gewoon via Homewizard Lite app?
Whoops beetje een late reactie. Thermostaatkranen zitten niet in de integratie met de Link. Alleen 'schakel' apparatuur wordt op dit moment ondersteund via de SmartSwitch integratie in de Link app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennepen
Iemand nog iets gehoord over nieuwe producten voor de Link? Het is erg stil rondom nieuwe functies en producten van de Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Dennepen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:53:
Iemand nog iets gehoord over nieuwe producten voor de Link? Het is erg stil rondom nieuwe functies en producten van de Link.
Het is inderdaad erg stil. Ik ben daardoor wel naar andere oplossingen gaan kijken. Wilde de inbouwdimmer in mijn keuken ook slim hebben, dus nu een gevonden op Zigbee.

Zelfde geld voor paar lampen in de woonkamer. Wilde daar zo'n filament hebben (i.p.v. de witte bolletjes van HW), dus daar ook voor een Zigbee gekozen. Zijn wel wat duurder, maar met Woox als basis en producten van Ikea en Lidl is de prijs weer aantrekkelijker dan een HUE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
Vandaag onderstaande deurbel/Sirene besteld, volgens commentaar zou hij moeten werken met de Link app.
Vreemd genoeg is er nergens enige informatie te vinden over dit apparaat, ook niet op de Homewizard site.
Ik weet dat er twee jaar geleden sprake was van een Siren maar die is niet(meer) te koop in de homewizard webshop.
In ieder geval voor het geld durf ik het risico wel te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46t9EIjotW0vDB3f0qK1GYiFoE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DoQx48CGf76UEWlMBhptDiIe.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Apart, ik heb even gekeken, lijkt inderdaad te werken op de Link. Jammer dat Homewizard het niet actief promoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revival67
ik heb vandaag de deurbel binnen gekregen, werkt perfect met de Link.
Functioneert volgens mij precies hetzelfde als de grote Byron Gong van Smartwares.
Kan dus ook als alarm sirene worden ingesteld (85dB).
Ik wilde eigenlijk mijn deurcontact gebruiken i.p.v. de drukknop voor als er iemand via de garage binnenkomt.
Maar helaas werkt het deurcontact niet als trigger voor de deurbel, (als alarm trigger natuurlijk wel).
Wordt nu dus mijn nieuwe deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05-2024
Het is een wat rustig topic zie ik maar ik probeer het maar. Ik ga zelf overstappen naar HA omdat ik ook de beregening en andere zaken wil kunnen aansturen. Daarom heb ik best wat Smartware-materiaal ter overname. Is allemaal 868 van de Pro serie en gaat om oa. 6 rookmelders (90103), 3 x E27 RGB, Link, 1 x CO-melder, 1 x watermelder en een dimmerstekker. Is ca 1 jaar oud en werkt perfect, ik was een beetje voorbarig met kopen, iets met eerst denken dan doen was handiger geweest. Mocht er iemand interesse hebben hoor ik het wel.

• Dennepen
**opgelost nieuwe Link gehaald**

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het connecten met de Link via de smartphone? Ik krijg steeds "Homewizard Link onbereikbaar". Door een paar keer opnieuw te proberen wordt de verbinding alsnog gemaakt maar echt stabiel is het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennepen op 01-10-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Werkt bij iedereen de Google Assistant integratie nog? Hier werkt het niet meer.
Opnieuw linken geeft aan dat er geen devices in de Link zijn geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij werkt Google ook niet, al staan de lampen er nog wel in zonder de juiste status.
Het spul wordt aardig gedumpt, bij Ibood zie ik regelmatig 2 E27 lampen (wit of kleur) plus de Link voor €20 :/
Er is nu zoveel ander spul te krijgen dat veel flexibeler is dan de Link en in elke winkel ligt ...
Hier werkt bijna alles via Zigbee (Hue, Deconz en Tuya) en HW biedt niks bijzonders meer.
Hun weerstation hou ik aan de gang met het display en een oude Homewizard zolang ie nog zin heeft.
Een alternatief heb ik al, een wifi weerstation dat data kan uploaden naar WU en meer, ook dat is weg bij HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Dennepen schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:47:
Werkt bij iedereen de Google Assistant integratie nog? Hier werkt het niet meer.
Opnieuw linken geeft aan dat er geen devices in de Link zijn geconfigureerd.
Hier ook niet! Heb maar 1 lamp die ik met de stem schakel, maar die kan hij niet meer vinden.

Hoop wel dat dit opgelost wordt. Ik ga binnenkort verhuizen, en andere stop ik met Link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Vandaag contact gehad met de support van HW (link). Er was iets mis aan de kant van HW. Dit is nu opgelost en hier werkt alles weer.

Mijn advies: direct melden bij support@homewizard.nl als er iets niet werkt. Dan zijn ze op de hoogte en lossen ze het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R van Lune
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:37
Heeft iemand hier ervaring mee?
Vandaag een homewizard/smartwares Link samen met 2 rookmelders nieuw gekocht. Wanneer ik de link wil toevoegen aan de app krijg ik de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is en dat die nieuwe firmware moet worden geïnstalleerd.
Wanneer ik op bijwerken klik dan krijg ik de volgende foutmelding:

Niet gevonden fout (404)
No update found with the provided id.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKFZR9fu6noBcB5o5LLZBZkpMAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPDYbQpwCwggObCp6Ru2Crzb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door R van Lune op 27-12-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Is het over en uit met de Link? Alle producten zijn uit de webshop gehaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL

HomeWizard_NL

bedrijfsaccount
Dennepen schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:50:
Is het over en uit met de Link? Alle producten zijn uit de webshop gehaald...
Door chiptekorten is het gecompliceerd om Smartwares link en accessoires te produceren. Daarom heeft smartwares besloten dat de voorraad die er nog is bij hun retail partners te verkopen, en niet meer direct via HomeWizard. Smartwares doet de productie van alle link producten, wij hebben huidig geen informatie over wanneer dit weer beschikbaar komt.

Zie bijvoorbeeld bol.com:

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=smartwares+pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De vertraagde zomertijd blijft er ook maar in zitten, zondag gingen de lampen een uur te vroeg aan en maandag werkte het pas goed.
Niets instelbaar want afhankelijk van een cloud ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linker
ik heb sinds gisteren dat alle lampen en wcd-schakelaars geen bereik meer hebben.
De wallswitch convertors, brandmelders, watermelder lijken wel goed te werken. Deze hebben de status "actief" De lampen, en schakelaars hebben de status "geen bereikmeer".

ik heb de link al meerdere keren een power cycle gegeven en ook enkele lampen en schakelaars.
De status veranderd niet.

heeft iemand een suggestie om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Dennepen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:29:
[...]

De Smartwares werken feilloos met de Link:
https://www.homewizard.nl...-868mhz-thermo-hygrometer

Aqara gaat niet werken, deze maken gebruik van het Zigbee protocol.
De nieuwe sensor is er helaas nooit gekomen maar deze is ook nergens meer te verkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Weet iemand tot wanneer de services en app voor de Link ondersteunt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linker
Ik heb geen idee.
Ik heb vandaag een bericht gehad dat Homewizard in 2022 onder de vleugels van Smartwares is gegaan.
De Link en bijbehorende producten vallen nu onder Smartwares.
Je kunt ze nog steeds bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Update werkt weer!

De Link service ligt eruit! Help...

De Link kan geen verbinding meer maken.

[ Voor 51% gewijzigd door Dennepen op 07-07-2024 18:17 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste