Ik heb sinds kort een Link met daaraan 7 rookmelders gekoppeld. 1 Rookmelder hangt in de garage de overige 6 rookmelders hangen verspreid door het huis van de kelder tot de zolder. De link zelf ligt in de kelder.
Nu is het geval dat de rookmelder in de garage steeds onbereikbaar wordt volgens de app. Die zegt dan laatste contact x dagen geleden.
Als ik vervolgens in de garage op de test knop druk gaan vervolgens wel in het hele huis de rookmelders piepen. Dus het mesh deel lijkt te werken, maar de koppeling naar de link niet, want na deze test blijft de melding in de app staan. Pas als ik de rookmelder uit de garage mee naar het huis neem en nogmaals test verdwijnt de melding dat de rookmelder onbereikbaar is uit de app.
Zijn er mensen die dit gedrag herkennen? Verloopt de communicatie tussen rookmelder en link niet via Mesh maar rechtstreeks?
Ook krijg ik de melding dat de rookmelder niet bereikbaar is pas op het moment dat ik de app open. Dat vind ik ook een beetje verontrustend. Daar zou ik toch liever een pushbericht van krijgen.
De afstand tussen de rookmelder in de garage en de dichtstbijzijnde rookmelder in het huis is circa 18 meter en daar zitten 2 buitenmuren tussen. De afstand tussen de rookmelder in de garage en de link is ook circa 18 meter met dezelfde 2 buitenmuren maar ook nog de verdiepingsvloer tussen de beganegrond en de kelder.
De rookmelders zijn van het type Smartwares SH8-90103 (De goedkopere variant niet de design versie).
edit:
Voor een deel mijn eigen antwoord gevonden.
https://link.homewizard.n...s-my-device-out-of-reach-
De rookmelders werken niet als "amplifiers" (ook wel logisch aangezien ze op batterijen werken). Binnenkort even kijken of ik de link naar een andere verdieping kan verplaatsen of een device kan bijkopen dat wel als "amplifier" werkt.
Wel vreemd dat de testknop dan wel werkt, maar misschien wordt het test signaal op meer vermogen gestuurd. Wie weet.
De vraag die blijft staan is waarom krijg ik geen push bericht van een rookmelder die onbereikbaar is?
[
Voor 17% gewijzigd door
filerijder op 08-07-2020 11:31
]