internetinfo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:50:
[...]
Duidelijk. Het gaat jou in deze casus dus vooral om het realtime effect te kunnen zien. En omdat je geen zin hebt om voor elke stekker steeds naar de meterkast te lopen, helpt dit apparaat jou. Fair enough!
Al klinkt mij wat zonde in de oren en let op: het apparaatje zelf is ook een verbruiker).
Wij hebben een sluimerverbruik van tussen de 110-145Wh kunnen realiseren door alles handmatig af te gaan en te finetunen, en voor ons is dit acceptabel (we zijn full electric, Quooker, twee koelkasten, etc.).
Overigens verwar mijn vragen niet met negativiteit, want ik houd het zeker nog even in de gaten t/m het punt dat de 3 fasen meter er is.
Om een idee te geven van slimmemeterportal:
[Afbeelding]
offtopic:
Je enthousiasme triggert bij mij een gevoel van belang bij Homewizard, zou je dat voor vorm eens willen bevestigen of ontkrachten?
Ik mocht de P1 meter gratis betatesten, maar verder heb ik totaal geen belang bij HomeWizard. Ik werk bij een kleine IT detacheerder, volledig los van wat HW doet. Ik heb thuis domotica wel altijd al interessant gevonden.
Ik heb nu twee jaar zitten prutsen met een Pi waar ik letterlijk gek van werd, iedere keer weer wat.
Ik ben gewoon echt blij met deze P1 meter, daarnaast vind ik de prijs een schijntje, als je ziet wat ik alleen al voor een P1 kabel voor de Pi heb betaald (€20).
Ik heb eerder naar Youless gekeken, maar daarbij vond ik de prijs vrij hoog, ik had dan ook nooit verwacht dat de HW Energy zo goedkoop in de markt zou worden gezet.
Overigens ben ik wel HomeWizard gebruiker al jaren lang. Vroeger met de HomeWizard, tegenwoordig de HomeWizard Link.
Geen idee wat je verder precies wil horen, maar dat ik iets moet bewijzen klinkt wel een beetje vaag op een online forum 😉
Het real Life inzien was een handig hulpmiddel om sluipverbruik te identificeren. Maar zoals je zelf aangeeft niet strikt noodzakelijk.
Als ik nu zie hoe gemakkelijk alles gaat, doet hij precies wat ik nu wil.
Dit is een specifiek topic voor ervaringen met HomeWizard Energy, de bètatest is inmiddels voorbij en de betatesters morgen de P1 meter denk ik houden (nog niet gehoord dat ik hem terug moet sturen). Maar voor €29,95 had ik hem ook gewoon gekocht.
Misschien doet het op dit moment nog niet heel veel méér dan andere oplossingen, het brengt het wel met veel gemak (simpele app) naar de gebruiker toe. Maar ik ben heel benieuwd naar het modulaire aspect van de oplossing.
kWh meter is een voorbeeld, maar ook de watermeter waar ze tijdens de webinar hebben gecommuniceerd aan te werken.
Heel onze wijk is gebouwd met stadswarmte, ik vind het wel jammer dat zoiets nooit uit te lezen zal zijn door de Energy. Maar zelfs Eneco zelf stopt er geen moeite in voor Toon. Terwijl zij de installaties en meters kiezen. Daarvoor zal ik bij Domoticz moeten blijven jammergenoeg.
mesman schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:56:
[...]
leuk weetje: Als je p1 meter direct vanuit de meter word gevoed (bij een 5.0 meter) zit dit nog voor de meting van je telwerk. dus is het apparaatje ook gratis van stroom voorzien
Denk dat het grootste voordeel vooral is dat HW ook met losse metingen in de vorm van kwh meters heeft. Iets wat slimmemeterportal niet kan. Ze hebben ook al gezegd water te gaan kunnen meten met puls meter (staat in het boekje van energy)
Cool dat wist ik niet, maar hier nog een 4.2 meter met aparte voeding.
Ik heb 19 augustus een afspraak met Stedin staan voor een 5.3 meter!
Ja de watermeter ben ik ook heel benieuwd naar, eerst maar eens beginnen met een kWh meter. 😀
Over slimmemeterportal wist ik niet eens dat het bestond, maar het ziet er wel grappig uit. Toch betaal je daar voor de app ook €18 per jaar (€1,50 per maand).