Whoops beetje een late reactie. Thermostaatkranen zitten niet in de integratie met de Link. Alleen 'schakel' apparatuur wordt op dit moment ondersteund via de SmartSwitch integratie in de Link app.Bakema schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:46:
Oke top, bedankt voor de info!
Even voor de zekerheid, ik zie op jullie website enkel allerlei ontvangers staan, maar als ik in de Homewizard Lite app omschrijving kijk zie ik ook staan dat je de smartwares Thermostaatknoppen kan bedienen via de app. Klopt dat? En kan dat dan ook weer via de Link app uiteindelijk?
/edit
Ik zie dat de thermostaatkranen er gewoon tussenstaan, niceEnkel of die dan ook via de Link te bedienen zijn, b.v. schema's instellen etc, of kan dat allemaal gewoon via Homewizard Lite app?
Iemand nog iets gehoord over nieuwe producten voor de Link? Het is erg stil rondom nieuwe functies en producten van de Link.
Het is inderdaad erg stil. Ik ben daardoor wel naar andere oplossingen gaan kijken. Wilde de inbouwdimmer in mijn keuken ook slim hebben, dus nu een gevonden op Zigbee.Dennepen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:53:
Iemand nog iets gehoord over nieuwe producten voor de Link? Het is erg stil rondom nieuwe functies en producten van de Link.
Zelfde geld voor paar lampen in de woonkamer. Wilde daar zo'n filament hebben (i.p.v. de witte bolletjes van HW), dus daar ook voor een Zigbee gekozen. Zijn wel wat duurder, maar met Woox als basis en producten van Ikea en Lidl is de prijs weer aantrekkelijker dan een HUE.
Vandaag onderstaande deurbel/Sirene besteld, volgens commentaar zou hij moeten werken met de Link app.
Vreemd genoeg is er nergens enige informatie te vinden over dit apparaat, ook niet op de Homewizard site.
Ik weet dat er twee jaar geleden sprake was van een Siren maar die is niet(meer) te koop in de homewizard webshop.
In ieder geval voor het geld durf ik het risico wel te nemen.
Vreemd genoeg is er nergens enige informatie te vinden over dit apparaat, ook niet op de Homewizard site.
Ik weet dat er twee jaar geleden sprake was van een Siren maar die is niet(meer) te koop in de homewizard webshop.
In ieder geval voor het geld durf ik het risico wel te nemen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DoQx48CGf76UEWlMBhptDiIe.jpg?f=user_large)
Apart, ik heb even gekeken, lijkt inderdaad te werken op de Link. Jammer dat Homewizard het niet actief promoot
ik heb vandaag de deurbel binnen gekregen, werkt perfect met de Link.
Functioneert volgens mij precies hetzelfde als de grote Byron Gong van Smartwares.
Kan dus ook als alarm sirene worden ingesteld (85dB).
Ik wilde eigenlijk mijn deurcontact gebruiken i.p.v. de drukknop voor als er iemand via de garage binnenkomt.
Maar helaas werkt het deurcontact niet als trigger voor de deurbel, (als alarm trigger natuurlijk wel).
Wordt nu dus mijn nieuwe deurbel.
Functioneert volgens mij precies hetzelfde als de grote Byron Gong van Smartwares.
Kan dus ook als alarm sirene worden ingesteld (85dB).
Ik wilde eigenlijk mijn deurcontact gebruiken i.p.v. de drukknop voor als er iemand via de garage binnenkomt.
Maar helaas werkt het deurcontact niet als trigger voor de deurbel, (als alarm trigger natuurlijk wel).
Wordt nu dus mijn nieuwe deurbel.
Het is een wat rustig topic zie ik maar ik probeer het maar. Ik ga zelf overstappen naar HA omdat ik ook de beregening en andere zaken wil kunnen aansturen. Daarom heb ik best wat Smartware-materiaal ter overname. Is allemaal 868 van de Pro serie en gaat om oa. 6 rookmelders (90103), 3 x E27 RGB, Link, 1 x CO-melder, 1 x watermelder en een dimmerstekker. Is ca 1 jaar oud en werkt perfect, ik was een beetje voorbarig met kopen, iets met eerst denken dan doen was handiger geweest. Mocht er iemand interesse hebben hoor ik het wel.
**opgelost nieuwe Link gehaald**
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het connecten met de Link via de smartphone? Ik krijg steeds "Homewizard Link onbereikbaar". Door een paar keer opnieuw te proberen wordt de verbinding alsnog gemaakt maar echt stabiel is het niet.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het connecten met de Link via de smartphone? Ik krijg steeds "Homewizard Link onbereikbaar". Door een paar keer opnieuw te proberen wordt de verbinding alsnog gemaakt maar echt stabiel is het niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennepen op 01-10-2021 15:47 ]
Werkt bij iedereen de Google Assistant integratie nog? Hier werkt het niet meer.
Opnieuw linken geeft aan dat er geen devices in de Link zijn geconfigureerd.
Bij mij werkt Google ook niet, al staan de lampen er nog wel in zonder de juiste status.
Het spul wordt aardig gedumpt, bij Ibood zie ik regelmatig 2 E27 lampen (wit of kleur) plus de Link voor €20
Er is nu zoveel ander spul te krijgen dat veel flexibeler is dan de Link en in elke winkel ligt ...
Hier werkt bijna alles via Zigbee (Hue, Deconz en Tuya) en HW biedt niks bijzonders meer.
Hun weerstation hou ik aan de gang met het display en een oude Homewizard zolang ie nog zin heeft.
Een alternatief heb ik al, een wifi weerstation dat data kan uploaden naar WU en meer, ook dat is weg bij HW.
Het spul wordt aardig gedumpt, bij Ibood zie ik regelmatig 2 E27 lampen (wit of kleur) plus de Link voor €20

Er is nu zoveel ander spul te krijgen dat veel flexibeler is dan de Link en in elke winkel ligt ...
Hier werkt bijna alles via Zigbee (Hue, Deconz en Tuya) en HW biedt niks bijzonders meer.
Hun weerstation hou ik aan de gang met het display en een oude Homewizard zolang ie nog zin heeft.
Een alternatief heb ik al, een wifi weerstation dat data kan uploaden naar WU en meer, ook dat is weg bij HW.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Hier ook niet! Heb maar 1 lamp die ik met de stem schakel, maar die kan hij niet meer vinden.Dennepen schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:47:
Werkt bij iedereen de Google Assistant integratie nog? Hier werkt het niet meer.
Hoop wel dat dit opgelost wordt. Ik ga binnenkort verhuizen, en andere stop ik met Link...
Vandaag contact gehad met de support van HW (link). Er was iets mis aan de kant van HW. Dit is nu opgelost en hier werkt alles weer.
Mijn advies: direct melden bij support@homewizard.nl als er iets niet werkt. Dan zijn ze op de hoogte en lossen ze het op.
Mijn advies: direct melden bij support@homewizard.nl als er iets niet werkt. Dan zijn ze op de hoogte en lossen ze het op.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Vandaag een homewizard/smartwares Link samen met 2 rookmelders nieuw gekocht. Wanneer ik de link wil toevoegen aan de app krijg ik de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is en dat die nieuwe firmware moet worden geïnstalleerd.
Wanneer ik op bijwerken klik dan krijg ik de volgende foutmelding:
Niet gevonden fout (404)
No update found with the provided id.
Vandaag een homewizard/smartwares Link samen met 2 rookmelders nieuw gekocht. Wanneer ik de link wil toevoegen aan de app krijg ik de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is en dat die nieuwe firmware moet worden geïnstalleerd.
Wanneer ik op bijwerken klik dan krijg ik de volgende foutmelding:
Niet gevonden fout (404)
No update found with the provided id.
:strip_exif()/f/image/KPDYbQpwCwggObCp6Ru2Crzb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door R van Lune op 27-12-2021 17:55 ]
Is het over en uit met de Link? Alle producten zijn uit de webshop gehaald...
Door chiptekorten is het gecompliceerd om Smartwares link en accessoires te produceren. Daarom heeft smartwares besloten dat de voorraad die er nog is bij hun retail partners te verkopen, en niet meer direct via HomeWizard. Smartwares doet de productie van alle link producten, wij hebben huidig geen informatie over wanneer dit weer beschikbaar komt.Dennepen schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:50:
Is het over en uit met de Link? Alle producten zijn uit de webshop gehaald...
Zie bijvoorbeeld bol.com:
https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=smartwares+pro
De vertraagde zomertijd blijft er ook maar in zitten, zondag gingen de lampen een uur te vroeg aan en maandag werkte het pas goed.
Niets instelbaar want afhankelijk van een cloud
Niets instelbaar want afhankelijk van een cloud

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
ik heb sinds gisteren dat alle lampen en wcd-schakelaars geen bereik meer hebben.
De wallswitch convertors, brandmelders, watermelder lijken wel goed te werken. Deze hebben de status "actief" De lampen, en schakelaars hebben de status "geen bereikmeer".
ik heb de link al meerdere keren een power cycle gegeven en ook enkele lampen en schakelaars.
De status veranderd niet.
heeft iemand een suggestie om dit op te lossen?
De wallswitch convertors, brandmelders, watermelder lijken wel goed te werken. Deze hebben de status "actief" De lampen, en schakelaars hebben de status "geen bereikmeer".
ik heb de link al meerdere keren een power cycle gegeven en ook enkele lampen en schakelaars.
De status veranderd niet.
heeft iemand een suggestie om dit op te lossen?
De nieuwe sensor is er helaas nooit gekomen maar deze is ook nergens meer te verkrijgen...Dennepen schreef op maandag 8 juni 2020 @ 23:29:
[...]
De Smartwares werken feilloos met de Link:
https://www.homewizard.nl...-868mhz-thermo-hygrometer
Aqara gaat niet werken, deze maken gebruik van het Zigbee protocol.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Weet iemand tot wanneer de services en app voor de Link ondersteunt worden?
Ik heb geen idee.
Ik heb vandaag een bericht gehad dat Homewizard in 2022 onder de vleugels van Smartwares is gegaan.
De Link en bijbehorende producten vallen nu onder Smartwares.
Je kunt ze nog steeds bestellen.
Ik heb vandaag een bericht gehad dat Homewizard in 2022 onder de vleugels van Smartwares is gegaan.
De Link en bijbehorende producten vallen nu onder Smartwares.
Je kunt ze nog steeds bestellen.
Update werkt weer!
De Link service ligt eruit! Help...
De Link kan geen verbinding meer maken.
De Link service ligt eruit! Help...
De Link kan geen verbinding meer maken.
[ Voor 51% gewijzigd door Dennepen op 07-07-2024 18:17 ]
Ik zie dat de Link app weg is uit de Play store en de app op een oudere gsm logt niet meer in.
Gelukkig heb ik nog een remote en mijn timers werken nog, rookmelders hebben geen app nodig en ik test ze zelf wel even nu de app niet meer zegt wanneer.
Gelukkig heb ik nog een remote en mijn timers werken nog, rookmelders hebben geen app nodig en ik test ze zelf wel even nu de app niet meer zegt wanneer.