Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05 17:08
Hoe is de link bij jullie op dit moment? Bij mij na de update bijna alles geen bereik meer.......
Zelfs mijn losse afstandsbediening doet het niet....

[ Voor 21% gewijzigd door bkruyver op 28-06-2019 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
bkruyver schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:52:
Hoe is de link bij jullie op dit moment? Bij mij na de update bijna alles geen bereik meer.......
Hier geen probleem firmware: 3.061 en app 3.0.2 / 906. Of draai je een beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steelcam
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05-2021
Waarom ik nog steeds vasthoud aan de homewizard is simpel. Zolang ik nog steeds toegewezen ben aan de homewizard ten opzichte van de link zou ik wel moeten. Heatlink en Energylink bijvoorbeeld. Leuk dat ze kijken naar allerlei nieuwe opties voor in de toekomst, maar zorg eerst dat je wat link betreft bij bent aan de homewizard en ga dan uitbreiden. Iedereen die ik de homewizard app laat zien is daar van gecharmeerd.. Kijk ik dan naar de link app dan liggen ze nog behoorlijk achter. Ik vind het tempo echt tegenvallen ten opzichte van de concurrentie.
Wel eens naar bijvoorbeeld nieuwkomer woox gekeken? Die brengt op moment het ene nieuwe product na het andere op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is de update normaal voltooid met de melding 'Link has been updated'?

Zo ja... Have you tried turning it off and on again? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn HW zit bomvol, alle 55 lampen/switches zijn bezet en alle weer sensors.
Ik ben richting Z-wave en Zigbee aan het schuiven zodat Kaku er op termijn uit kan.
Omdat wifi van de HW zo brak is wil ik zo veel mogelijk ip verkeer vermijden, het RF deel werkt goed als je op de locatie van alle items let.
De Link wordt al wat praktischer nu Hue er deels mee werkt maar ik mis de kracht van de HW taken.
Of eigenlijk de eenvoud van instellen, de HW app vind ik prettiger dan van de Link ondanks het scrollen.

De afhankelijkheid van internet stoort me nog het meest bij de Link, liever kies ik of ik dat wil en zou je terug moeten kunnen vallen op je eigen netwerk.
We hebben al gezien dat iets waar de Link mee is gestart - je huis beveiligen - gruwelijk faalt mocht internet uitvallen.
Hoe stom is het dat de Link niks meer kan terwijl via RF in principe alles in huis nog verbonden is ...
Gebruik die reken capaciteit voor dat soort dingen als je serieus met alarmering bezig wilt zijn.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Speedy-Andre schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 23:49:
Mijn HW zit bomvol, alle 55 lampen/switches zijn bezet en alle weer sensors.
Ik ben richting Z-wave en Zigbee aan het schuiven zodat Kaku er op termijn uit kan.
Omdat wifi van de HW zo brak is wil ik zo veel mogelijk ip verkeer vermijden, het RF deel werkt goed als je op de locatie van alle items let.
De Link wordt al wat praktischer nu Hue er deels mee werkt maar ik mis de kracht van de HW taken.
Of eigenlijk de eenvoud van instellen, de HW app vind ik prettiger dan van de Link ondanks het scrollen.

De afhankelijkheid van internet stoort me nog het meest bij de Link, liever kies ik of ik dat wil en zou je terug moeten kunnen vallen op je eigen netwerk.
We hebben al gezien dat iets waar de Link mee is gestart - je huis beveiligen - gruwelijk faalt mocht internet uitvallen.
Hoe stom is het dat de Link niks meer kan terwijl via RF in principe alles in huis nog verbonden is ...
Gebruik die reken capaciteit voor dat soort dingen als je serieus met alarmering bezig wilt zijn.
Dat het alarm het niet meer deed zonder internet, was een bug.
Maar over het algemeen is de link juist stabieler dan de HomeWizard!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

dfrenner schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 08:32:
[...]

Dat het alarm het niet meer deed zonder internet, was een bug.
Maar over het algemeen is de link juist stabieler dan de HomeWizard!
Dat maakt mij dan the holy bug finder :+
Ik heb er nu alleen lampen op, nog geen sensors waar de Link op kan reageren.
Voor deur- en pir melders ben ik al over naar Aqara, zeer compact en geen missers.
Ik heb soms nog geen verbinding met mijn gsm, maar een tablet gaat prima op de portrait weergave na.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Speedy-Andre schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Dat maakt mij dan the holy bug finder :+
Ik heb er nu alleen lampen op, nog geen sensors waar de Link op kan reageren.
Voor deur- en pir melders ben ik al over naar Aqara, zeer compact en geen missers.
Ik heb soms nog geen verbinding met mijn gsm, maar een tablet gaat prima op de portrait weergave na.
Het was iets wat altijd heeft gewerkt. Maar sinds de update van maart dit jaar is dit erin geslopen. De Link blijft in het afhandelen wachten op een signaal van de telefoon, voor hij verder gaat. Dit gaan ze zsm rechttrekken.

Ik heb gisteren wederom gevraagd om pir sensoren. Ze brengen het opnieuw in.

Sinds gisteren de kleine camera van 30 euro opgezet, werkt wel mooi. Alle functies, voor dat geld 👍💪

Zal eens kijken of ik binnenkort een paar reviews kan maken van de nieuwe producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
dfrenner schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:50:
[...]

Sinds gisteren de kleine camera van 30 euro opgezet, werkt wel mooi. Alle functies, voor dat geld 👍💪
Is het bij jou gelukt om de camera in de link app te tonen? Ik kan hem wel toevoegen maar de stream wordt niet geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:58:
[...]

Is het bij jou gelukt om de camera in de link app te tonen? Ik kan hem wel toevoegen maar de stream wordt niet geladen.
Huh, waar voeg je die toe in de Link dan?

Edit:
Gevonden in integraties.
Ja screenshot laat hij zien als ik lang op de camera tegel druk.

Cool!

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 29-06-2019 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennepen
dfrenner schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:21:
[...]

Huh, waar voeg je die toe in de Link dan?
Als je kiest bij integraties voor Homewizard camera komt kan je hem toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:23:
[...]

Als je kiest bij integraties voor Homewizard camera komt kan je hem toevoegen.
Gevonden en werkt prima. Je ziet een snapshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Gaaf, dus het werkt wel. Zal eens kijken. Ik heb ook probleem met terugkijken van de beelden, dan loopt alles vast. Werkt dat bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:29:
Gaaf, dus het werkt wel. Zal eens kijken. Ik heb ook probleem met terugkijken van de beelden, dan loopt alles vast. Werkt dat bij jou wel?
Ja werkt prima.
Ik had die optie pas aangezet toen de rest alles werkte.

Daarna sdkaart ingestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Ondanks dat ik alle lampen heb/had ingesteld op een zeker percentage en op kleur, is na 1 van de firmware update’s er waarschijnlijk iets niet goed gegaan. Alle lampen die ingesteld zijn als “preventief” gaan de laatste avonden allemaal op 100% branden. Melding is ook “aangezet en van helderheid veranderd”. Uiteraard kan ik ze handmatig opnieuw instellen maar de volgende dag is het weer hetzelfde. Nu ben ik op vakantie dus even de spanning er af halen wordt een beetje lastig. Weet iemand van jullie een oplossing om dit ( op afstand) weer goed te krijgen?

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
kok36935 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:28:
Ondanks dat ik alle lampen heb/had ingesteld op een zeker percentage en op kleur, is na 1 van de firmware update’s er waarschijnlijk iets niet goed gegaan. Alle lampen die ingesteld zijn als “preventief” gaan de laatste avonden allemaal op 100% branden. Melding is ook “aangezet en van helderheid veranderd”. Uiteraard kan ik ze handmatig opnieuw instellen maar de volgende dag is het weer hetzelfde. Nu ben ik op vakantie dus even de spanning er af halen wordt een beetje lastig. Weet iemand van jullie een oplossing om dit ( op afstand) weer goed te krijgen?
Volgens mij deed “preventief” dat altijd al.
Waarom niet schakelen op “donker” met automatiseren?

In combinatie met automatische slaapstand.

Ik gebruik niet één vakantiestand, omdat er iedere dat oppas langs komt voor de huisdieren. Die voeg ik toe als gebruiker en dan blijft hij als we weg zijn schakelen op thuis en afwezig. Bij die standen kun je zelf van alles instellen aan kleur en helderheid.

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 30-06-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
Alles werkte dezelfde avond gelukkig weer..... niet na aan en uitzetten, maar spontaan een tijd later....... wat ik eigenlijk niet helemaal begreep was feit dat mijn losse afstandsbediening die ik aan paar lampen heb gekoppeld in de huiskamer (voor mijn vrouw die nog niet helemaal domotica-proof is:-)), ook niet meer werkte. Blijkbaar ook storingen in de lampen zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

dfrenner schreef op zondag 30 juni 2019 @ 07:19:
[...]

Volgens mij deed “preventief” dat altijd al.
Waarom niet schakelen op “donker” met automatiseren?

In combinatie met automatische slaapstand.

Ik gebruik niet één vakantiestand, omdat er iedere dat oppas langs komt voor de huisdieren. Die voeg ik toe als gebruiker en dan blijft hij als we weg zijn schakelen op thuis en afwezig. Bij die standen kun je zelf van alles instellen aan kleur en helderheid.
Ook op preventief werkte dit goed, echter de laatste week niet meer. Heb ze inmiddels ingesteld op “ alleen donker”. Kijk vanavond wel of dit wel werkt. Slaapstand werkt alleen in Thuisstatus, dus de lampen branden nu de gehele nacht. Op zich ook niet verkeerd en het gebruik valt wel mee.

[ Voor 0% gewijzigd door kok36935 op 30-06-2019 14:24 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
kok36935 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Ook op preventief werkte dit goed, echter de laatste week niet meer. Heb ze inmiddels ingesteld op “ alleen donker”. Kijk vanavond wel of dit wel werkt. Slaapstand werkt alleen in Thuisstatus, dus de lampen branden nu de gehele nacht. Op zich ook niet verkeerd en het gebruik valt wel mee.
Bij de preventie verlichting zie ik geen instelling op soort licht en sterkte.

Je zou per lamp een taak kunnen maken, maar dat is wat omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

dfrenner schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:50:
[...]

Bij de preventie verlichting zie ik geen instelling op soort licht en sterkte.

Je zou per lamp een taak kunnen maken, maar dat is wat omslachtig...
Je het gelijk, hoe kom ik er dan toch bij. Inmiddels meerdere weken op vakantie en altijd verkeerd gekeken??? Dom! 8)7 8)7
Wellicht voorlopig maar op vakantie blijven, we gaan nog niet naar huis, nog lange niet............ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
kok36935 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 18:32:
[...]

Je het gelijk, hoe kom ik er dan toch bij. Inmiddels meerdere weken op vakantie en altijd verkeerd gekeken??? Dom! 8)7 8)7
Wellicht voorlopig maar op vakantie blijven, we gaan nog niet naar huis, nog lange niet............ *O*
Meerdere weken op vakantie en nog lang niet naar huis?! Dat doe je goed! Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

dfrenner schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:24:
[...]

Meerdere weken op vakantie en nog lang niet naar huis?! Dat doe je goed! Geniet ervan!
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-05 15:24
Dennepen schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:55:

Wel wordt het mogelijk om via de Smartswitch van Smartwares (tijd lang door de Action verkocht) je 433 mhz apparaten via de Link aan te sturen.
Is nog gezegd wanneer dat gaat gebeuren? In november 2018 werd dit door HomeWizard als tijdelijke oplossing aangedragen totdat de inbouwschakelaars er zouden zijn... Maar die zijn er nu, maar de aansturing van de 433 is er volgens mij nog steeds niet?

De 433 inbouwschakelaar die ik nu heb, kan je ook nog de lampen schakelen met de fysieke knop. Kan dat met de nieuwe inbouwschakelaars ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennepen
CoachKoos, helaas geen datum genoemd voor de integratie van de Smartswitch maar ik vermoed najaar 2019. Certificering, productie etc. duurt allemaal erg lang.

Met de nieuwe inbouwschakelaars kan je ook de schakelaar nog handmatig bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
CoachKoos schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:56:
[...]

Is nog gezegd wanneer dat gaat gebeuren? In november 2018 werd dit door HomeWizard als tijdelijke oplossing aangedragen totdat de inbouwschakelaars er zouden zijn... Maar die zijn er nu, maar de aansturing van de 433 is er volgens mij nog steeds niet?

De 433 inbouwschakelaar die ik nu heb, kan je ook nog de lampen schakelen met de fysieke knop. Kan dat met de nieuwe inbouwschakelaars ook?
Ik ben bezig met ene korte review van de interne wall switch.

Moet de beelden nog knippen en plakken enzo, hoop deze week..

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 02-07-2019 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dfrenner schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:50:
[...]

Ik ben bezig met ene korte review van de interne wall switch.

Moet de beelden nog knippen en plakken enzo, hoop deze week..
Lukt het met de review? ;)

De versies die ze verkocht hebben zijn beta. Enig idee wanneer de schakelaar officieel verkocht gaan worden via de site? Hopelijk met een mooie introductiekorting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revan88
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-12-2021
De Smart Switch kan op moment al worden gekoppeld aan de Link, evenals de 1e generatie Smartwares/HomeWizard camera's (C923IP etc). Het is alleen dat er nog geen 433Mhz-schakelaars in de Link-app worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
Ik denk dat ik er ook niet aan ontkom om over te stappen naar de smartswitch icm link. Ik heb ooit gelezen dat de action deze ook verkocht de smartswitch? ik wil met name mijn net aangeschafte 433mhz en mijn somfy RTS motor koppelen. De verlichting ga ik denk ik maar aan hue koppelen en langzaam afscheid nemen van de homewizard.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revan88
Stampre schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:46:
Ik denk dat ik er ook niet aan ontkom om over te stappen naar de smartswitch icm link. Ik heb ooit gelezen dat de action deze ook verkocht de smartswitch? ik wil met name mijn net aangeschafte 433mhz en mijn somfy RTS motor koppelen. De verlichting ga ik denk ik maar aan hue koppelen en langzaam afscheid nemen van de homewizard.
Deze is inderdaad verkocht als Flamingo Smart Switch of Flamingo Smarthome Controller, maar dit is al even geleden. Regelmatig is er nog restvoorraad die verkocht wordt bij de Action. Op moment kan de smart switch zelf al gekoppeld worden aan de Link, maar kunnen de gekoppelde 433MHz-schakelaars nog niet naar de Link app toe.

Let wel: de smart switch kan veel aansturen (en zelfs meer dan de HW zelf) maar geen Somfy RTS. Dit vereist een iets ander chippie en die heeft de smart switch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyan2008
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 20:27
Hallo,

Ik heb onlangs een smartwares link gekocht en 5 rookmelders SH8-90103. Ik heb ze alle 5 gekoppeld en bij 2 heb ik tijdelijk de batterijen eruit gehaald omdat ik ze nog moet ophangen. Nu wil het geval dat de app blijft aangeven dat ze alle 5 actief zijn terwijl dit niet zo is. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? Zoals het nu werkt is het dus geen systeem waarop ik kan vertrouwen. De leverancier geeft aan dat er per een een check gedaan wordt om te kijken of de rookmelders nog actief zijn, maar da is dus niet zo.

Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• privatair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-05 11:27
Revan88 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:11:
[...]

Deze is inderdaad verkocht als Flamingo Smart Switch of Flamingo Smarthome Controller, maar dit is al even geleden. Regelmatig is er nog restvoorraad die verkocht wordt bij de Action. Op moment kan de smart switch zelf al gekoppeld worden aan de Link, maar kunnen de gekoppelde 433MHz-schakelaars nog niet naar de Link app toe.

Let wel: de smart switch kan veel aansturen (en zelfs meer dan de HW zelf) maar geen Somfy RTS. Dit vereist een iets ander chippie en die heeft de smart switch niet.
https://www.action.com/nl...et-met-afstandsbediening/

Dat betreft deze ?
Staat vermeld dat deze ook te gebruiken is icm homewizard, geld dat ook voor de link ?

Iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
Kyan2008 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:13:
Hallo,

Ik heb onlangs een smartwares link gekocht en 5 rookmelders SH8-90103. Ik heb ze alle 5 gekoppeld en bij 2 heb ik tijdelijk de batterijen eruit gehaald omdat ik ze nog moet ophangen. Nu wil het geval dat de app blijft aangeven dat ze alle 5 actief zijn terwijl dit niet zo is. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? Zoals het nu werkt is het dus geen systeem waarop ik kan vertrouwen. De leverancier geeft aan dat er per een een check gedaan wordt om te kijken of de rookmelders nog actief zijn, maar da is dus niet zo.

Rudy
naar mijn weten sturen de rookmelders elke X aantal uur (30 ofzo?) een bericht naar link om te laten weten dat ze er nog zijn. Als link dat bericht niet ontvangt van de rookmelder dan zet hij deze op buiten bereik. Dit lijkt me vooral voor batterij besparing. Zenden kost heel veel stroom, dus wil je niet te vaak doen met kleine batterijen op een apparaat wat jaren moet meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-06-2024
De SmartWares 868 temperatuur sensoren worden nu (voor beta testers) ook ondersteund in de Link. Dit zal dus binnenkort voor iedereen beschikbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W3GvqBjv/c29d308c20bd8b16efcc9eaf7013f92d-full.jpg

New functionality
868 Thermometer support

It is now possible to add and view your 868 thermometer in the Link app. Add up to 9 thermometers to your Link and see the current temperature and humidity at any time.

When adding one or more thermometers a new card is created on the home tab that shows the temperatures of all thermometers in one overview.

[ Voor 14% gewijzigd door rouwerk op 14-08-2019 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Leuk, ik ben benieuwd of de oude HW (en het weerstation) ze tegelijk met de Link kan uitlezen :)
Zo ja dan blijven ze in Domoticz werken via een script dat de HW uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Cool, hier heb ik lang op gewacht en kan de Homewizard verlossen van de temperatuurmeters. Kan je ook alerts instellen als de temp. boven een bepaalde waarde komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
Speedy-Andre schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:37:
Leuk, ik ben benieuwd of de oude HW (en het weerstation) ze tegelijk met de Link kan uitlezen :)
In de oude HW heb ik de waarde "GEEN DATA" staan, dus ben bang dat het niet samen gaat. Ik heb de vraag even uitgezet bij HW. Zou wel fijn zijn om het inderdaad ergens anders ook uit te kunnen lezen.

[ Voor 41% gewijzigd door rouwerk op 12-08-2019 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rouwerk
Dennepen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:31:
Cool, hier heb ik lang op gewacht en kan de Homewizard verlossen van de temperatuurmeters. Kan je ook alerts instellen als de temp. boven een bepaalde waarde komt?
Helaas geen alerts in te stellen.
Ook (nog) geen dag / week / maand grafieken zoals in de oude HW. Dat vond ik juist wel mooi.
Dit heb ik als nice to have ook doorgeven. Je ziet nu dus alleen de actuele temp. / luchtvochtigheid.

Verder ziet het er erg netjes uit!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5tWKQ6tX/3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzZWgC8y/2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/brm4Q8BK/1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door rouwerk op 14-08-2019 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
Revan88 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:11:
[...]

https://www.dealdonkey.co...ontact-schakelaar-met-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
Speedy-Andre schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:37:
Nagevraagd bij HW. Dit is helaas niet mogelijk omdat de Smartwares 868 MHz thermo/hygrosensor maar 1 koppelcode heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
rouwerk schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:44:
[...]

Nagevraagd bij HW. Dit is helaas niet mogelijk omdat de Smartwares 868 MHz thermo/hygrosensor maar 1 koppelcode heeft.
Jammer, dan hou ik m nog even in de HW. Gebruik ik momenteel nog het meeste.

Straks als ik mijn inbouwschakelaars geupgrade heb door 868, dan wordt de Link aantrekkelijker om te gebruiken.

Nog even wachten op @dfrenner zn review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liamy
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-01 23:20
Langzamerhand begint het wat te worden met de Link. Wind- en regenmeter ondersteuning is ook zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Dank Rouwerk voor het delen. Hoe bevalt de Co meter?

Hopelijk snel een review van de Wallswitches door Dfrenner 😀

• rouwerk
CoachKoos schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Jammer, dan hou ik m nog even in de HW. Gebruik ik momenteel nog het meeste.

Straks als ik mijn inbouwschakelaars geupgrade heb door 868, dan wordt de Link aantrekkelijker om te gebruiken.

Nog even wachten op @dfrenner zn review ;)
@dfrenner zijn review laat even op zich wachten. ;)
Hij is wat te bijdehand geweest op Tweakers en heeft een ban voor 3 maanden |:(

• rouwerk
Dennepen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:48:
Dank Rouwerk voor het delen. Hoe bevalt de Co meter?

Hopelijk snel een review van de Wallswitches door Dfrenner 😀
De CO meter bevalt prima. Is net als de water en rookmelders makkelijk te koppelen en verder weinig omkijken meer naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
rouwerk schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:03:
[...]

De CO meter bevalt prima. Is net als de water en rookmelders makkelijk te koppelen en verder weinig omkijken meer naar :)
Geen omkijken naar is wel lekker, vooral dat ie niet willekeurig foute alarmmeldingen geeft. Maar belangrijkste van vooral de CO meter is of hij ook goed werkt als het nodig is...
Ow echt? 8)7 Dan kan het wel even duren... Tijd dat hij weer op Tweakers is, dan zijn de schakelaars officieel verkrijgbaar bij HW. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouwerk
CoachKoos schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Geen omkijken naar is wel lekker, vooral dat ie niet willekeurig foute alarmmeldingen geeft. Maar belangrijkste van vooral de CO meter is of hij ook goed werkt als het nodig is...

[/quote]

Ow echt? 8)7 Dan kan het wel even duren... Tijd dat hij weer op Tweakers is, dan zijn de schakelaars officieel verkrijgbaar bij HW. :9
Ja daar heb je gelijk in. Hetzelfde verhaal voor de rookmelders ;)
Ik heb geen idee wanneer de wallswitch schakelaars echt op de markt komen. Volgens mij worden ze nu gemaakt.

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Ik vind het tijdstip wanneer lampen aan of uit gaan (wanneer de optie “alleen als het donker is” is aangevinkt ) niet helemaal sporen met de werkelijke tijden van zonsondergang/opgang.
Zoals vandaag worden de lampen om 20:01 ingeschakeld en zullen morgenvroeg om ongeveer 07:15 uitgaan. Echter het is nu 20:48 en het schemert. Voor mij mogen ze best een half uurtje later aangaan en morgen een half uurtje eerder uitgaan.
Ik neem aan dat dit bij jullie hetzelfde is en vinden jullie dat dit aangepast zou moeten worden?
Of passen jullie een andere move toe? Ben benieuwd.

[ Voor 0% gewijzigd door kok36935 op 22-08-2019 20:53 . Reden: Spelling ]

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoort dat hier wel thuis? Kan de Link hiermee overweg?

http://nl-nl.forum.ibood....s-video-deurbel-met-wifi/

https://www.amazon.co.uk/...rbell-Black/dp/B07CSGVKXH

Product lijkt het toch nét niet te zijn.

Staat overigens een verkeerde foto tussen bij Blokker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:21:
[...]

Hoort dat hier wel thuis? Kan de Link hiermee overweg?

http://nl-nl.forum.ibood....s-video-deurbel-met-wifi/

https://www.amazon.co.uk/...rbell-Black/dp/B07CSGVKXH

Product lijkt het toch nét niet te zijn.

Staat overigens een verkeerde foto tussen bij Blokker
Lijkt mij hier inderdaad niet helemaal juist geplaatst.
De Link kan hier niet mee overweg. De Link heeft een tijdje geleden voor Beta gebruikers wel een Byron Gong en Deurbel integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
Nieuw in de Link for Beta gebruikers: Complete SmartSwitch integration
433 Mhz. devices kunnen nu in de Link via de SmartSwitch aangestuurd worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0N2gyFtt/1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RZWKxZmG/2.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fb4t47BT/3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revan88
CO melder en de wall switch gaan niet lang meer duren nu!
Ik heb de nieuwe mesh rookmelders in gebruik en die gaan erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
rouwerk schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:45:
Nieuw in de Link for Beta gebruikers: Complete SmartSwitch integration
433 Mhz. devices kunnen nu in de Link via de SmartSwitch aangestuurd worden.
Nice! Hopelijk snel ook voor de standaard versie van de app. Heb in november 2018 de Smart Switch al aangeschaft omdat de integratie toen er snel aan zou komen :P

Als de 433-inbouwschakelaars dan via de SS ook "goed" werken met de LINK, dan is de investering in de wallswitch ook (nog) niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 02-05 22:44
Dan kan je alleen 433 spul bedienen wat compatible is met de smartswitch.
Dus geen somfy en kaku dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Meer mensen last dat de Link niet meer bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
Dennepen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:06:
Meer mensen last dat de Link niet meer bereikbaar is?
Gister avond geen last gehad / niet gemerkt.
Eerder deze week wel even een aantal minuten gehad dat de Link even niet bereikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
Klik schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:50:
Dan kan je alleen 433 spul bedienen wat compatible is met de smartswitch.
Dus geen somfy en kaku dus?
Somy is inderdaad niet te verbinden met de SmartSwitch.
KlikAanKlikUit 433 schakelaars kan je wel aan de de SmartSwtich koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
  • Laatst online: 17-11-2023
rouwerk schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Somy is inderdaad niet te verbinden met de SmartSwitch.
KlikAanKlikUit 433 schakelaars kan je wel aan de de SmartSwtich koppelen.
Is het dalijk dan ook mogelijk als je de combi van Link, smartswitch en hue hebt om bv met een kaku 433 schakelaar de hue lamp aan te zetten? Dat zou het wel een heel mooi uitgebreid systeem maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
rouwerk schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:28:
[...]

Gister avond geen last gehad / niet gemerkt.
Eerder deze week wel even een aantal minuten gehad dat de Link even niet bereikbaar was.
Ok, dank na een half uur werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 02-05 22:44
Hoe word je eigenlijk beta tester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
Allen,
Hebben jullie een idee hoe ik een storingsbron op 868 kan opsporen? Ik heb slecht reagerende 868 apparatuur, incl. Garagedeur zender en radiatorknoppen honeywell die helemaal niet op HW of link zitten aangesloten.....
Recent haf ik hetzelfde, toen bleek volgens mij de windmeter de boosdoener, maar die is netjes onder garantie vervangen door HW....en daarna functioneerde alles weet een stuk stabieler....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

Bij de Blokker is het Smartwares Pro spul spotgoedkoop momenteel; https://www.blokker.nl/search?q=smartwares%20pro

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
TommyGun schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:52:
Bij de Blokker is het Smartwares Pro spul spotgoedkoop momenteel; https://www.blokker.nl/search?q=smartwares%20pro
Thx! Was al een tijdje op zoek naar vervanger van mijn Flamingo rookmelders. Die bleven maar foutmeldingen geven met de batterij etc.

Heb nu 2x de Smartwares 868Mhz Connected rookmelder besteld! Waren voorheen aardig aan de prijs bij HW, maar heb er nu 2 voor de prijs van 1 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Heeft iemand ervaring met de Kaku deurbel via de Smartswitch en link?
Op de oude homewizard kon ik de bel af laten gaan als de garagepoort geopend werd.
Is dat in de nieuwe situatie ook mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 12:53
Dank! Een rookmelder en 2 stekkers besteld!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Thanx, 2 magneetschakelaars en 2 energieschakelaars besteld. Scheelt toch wel heel veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
Zo, zojuist een update.... gong/thermometer/koolmonoxide/deurbel/inbouwschakelaar enz toegevoegd als mogelijkheden..... zijn alleen nog niet te koop??? Ben benieuwd!
Kan wel nu de thermometer over halen van de homewizard :-)

[ Voor 3% gewijzigd door bkruyver op 30-08-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat gaat snel met de updates :)
2 rookmelders besteld en een remote als alternatief voor wanneer de Link weer eens offline is.
Thermometers eerst eens bekijken, ik gebruik er nu een in de Homewizard die op voorwaarde dat een temperatuur hoger dan x is iets schakelt en dat binnen een bepaald tijdsbestek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

The Executer

Lekker belangrijk!

Dank je wel! Dit wordt de eerste stappen in smart home! Ga kiezen voor 2 keer stopcontact + Link en 2 lampen en kan ik direct alles aansturen via Google assistent/home mini! Bij de stopcontacten heb je de Link zo goed als gratis (stopcontact a €33*2 = €66, combi kost €67,19.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• privatair
Wat kun je met een magneetsensor ?
Kun je met de deur/raammelder ook een taak aan toevoegen, dat als een deur word geopend een lamp voor een aantal minuten aangaat ?

Of laat deze alleen zien als er een raam of deur open staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
privatair schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:30:
Wat kun je met een magneetsensor ?
Kun je met de deur/raammelder ook een taak aan toevoegen, dat als een deur word geopend een lamp voor een aantal minuten aangaat ?

Of laat deze alleen zien als er een raam of deur open staat ?
Ja je kunt er verschillende taken aan geven, pushmelding, lamp aan of bv een bel af laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
SvS1986 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:25:
[...]

Ja je kunt er verschillende taken aan geven, pushmelding, lamp aan of bv een bel af laten gaan
Dat kan toch alleen met de homewizard en volgens mij niet met de link? Bij de link heb ik in de app alleen gevonden dat je ze onderdeel kunt laten zijn van de beveiliging, meer niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
bkruyver schreef op zondag 1 september 2019 @ 23:28:
[...]

Dat kan toch alleen met de homewizard en volgens mij niet met de link? Bij de link heb ik in de app alleen gevonden dat je ze onderdeel kunt laten zijn van de beveiliging, meer niet toch?
Klopt, met de Homewizard kon je acties koppelen aan de magneet contacten.
Met de Link kan er alleen aangegeven worden of de sensoren mee moeten doen in het beveiligingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouwerk
SvS1986 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:28:
Heeft iemand ervaring met de Kaku deurbel via de Smartswitch en link?
Op de oude homewizard kon ik de bel af laten gaan als de garagepoort geopend werd.
Is dat in de nieuwe situatie ook mogelijk?
De Kaku deurbel in niet compatibel met de Link. De Link krijgt hoogst waarschijnlijk een eigen Byron gong / deurbelknop die nu in de Beta versie wordt getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Ik heb mijn 868 temperatuur meters gekoppeld aan de link, dit werkt goed en overzichtelijk. Ik zie nu wel dat de Homewizard geen waardes meer ontvangt. Blijkbaar kunnen ze niet tegelijk aan de HW en Link gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
rouwerk schreef op maandag 2 september 2019 @ 06:57:
[...]

Met de Link kan er alleen aangegeven worden of de sensoren mee moeten doen in het beveiligingssysteem.
Dat is dan een beetje jammer, was er vanuit gegaan dat de doorontwikkeling vanuit de HomeWizard naar de link uitgebreider was geweest..
Daarom ging ik er ook vanuit dat die taken gewoon toegewezen konden worden..
rouwerk schreef op maandag 2 september 2019 @ 06:59:
[...]

De Kaku deurbel in niet compatibel met de Link. De Link krijgt hoogst waarschijnlijk een eigen Byron gong / deurbelknop die nu in de Beta versie wordt getest.
Is die dan ook niet als losse gong en schakelaar aan de smartswitch te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 14:34
Dennepen schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:59:
Ik heb mijn 868 temperatuur meters gekoppeld aan de link, dit werkt goed en overzichtelijk. Ik zie nu wel dat de Homewizard geen waardes meer ontvangt. Blijkbaar kunnen ze niet tegelijk aan de HW en Link gekoppeld zijn.
868 spul is toch 2-weg verkeer? Om die reden kan het maar aan een controller gekoppedl worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met lampen kan het wel, die bedien ik met de oude HW, de Link en een remote.
Met de 433MHz sensors was het wel praktisch om ze met Domoticz en een apart weerstation te ontvangen.
Het 868MHz weerstation kan als hub dienen, in de HW hoefde je dan alleen het weerstation te verbinden.
Ik weet niet of die nog op de Link komt, dat scheelt je tig keer sensors open schroeven om de batterij los te halen voor je ze kan pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krandorado
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-04 19:08
rouwerk schreef op maandag 2 september 2019 @ 06:57:
[...]

Vanaf versie 3.7.0 van de Link firmware / app, die op dit moment in ontwikkeling is, is het wel mogelijk om apparaten acties uit te laten voeren bij het openen van deuren / ramen die van een magneetcontactsensor zijn voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Krandorado schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:08:
[...]

Vanaf versie 3.7.0 van de Link firmware / app, die op dit moment in ontwikkeling is, is het wel mogelijk om apparaten acties uit te laten voeren bij het openen van deuren / ramen die van een magneetcontactsensor zijn voorzien.
Kan dat straks ook met temperatuur sensoren?
Eigenlijk zou ik het complete weerstation in de Link willen gebruiken :)
[edit]Het zou ook fijn zijn als de LInk ook smart sockets via Hue herkent (Osram).
Nu alleen lampen, de Homewizard zag de sockets wel.
Oeps, ik zie de sockets sinds de 3.5 update _/-\o_
Nu nog zien hoe ze bij de favorieten komen ... niet dus gezien het aantal verbonden (lampen).

[ Voor 22% gewijzigd door Speedy-Andre op 02-09-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
De rookmelders gekoppeld aan de LINK app!

Zie dat je ook de Wall Switch kan toevoegen, die ik nog niet heb. Maar in de app zit ook een link om m aan te schaffen. Helaas staat er nog niets op de site van HomeWizard... Hopelijk binnenkort wel verkrijgbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• privatair
Is er al iets bekend over de deurbel en gong.
Verwacht werd Q3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Speedy-Andre schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:45:
[...]

Kan dat straks ook met temperatuur sensoren?
Eigenlijk zou ik het complete weerstation in de Link willen gebruiken :)
[edit]Het zou ook fijn zijn als de LInk ook smart sockets via Hue herkent (Osram).
Nu alleen lampen, de Homewizard zag de sockets wel.
Oeps, ik zie de sockets sinds de 3.5 update _/-\o_
Nu nog zien hoe ze bij de favorieten komen ... niet dus gezien het aantal verbonden (lampen).
Bedoel je zo’n osram plug? Ik heb hem gewoon in de favorieten staan.
Icoon inhouden en dan rechtsboven de instelling knop 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

SvS1986 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:38:
[...]

Bedoel je zo’n osram plug? Ik heb hem gewoon in de favorieten staan.
Icoon inhouden en dan rechtsboven de instelling knop 👌🏻
Ja, ik heb een reeks Osram pluggen verbonden met mijn Hue bridge.
De Link app laat ze alleen bij integraties/Hue zien met een vraagteken er bij.
Een Hue lamp (of Osram lamp) heeft een lamp symbool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Speedy-Andre schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:00:
[...]

Ja, ik heb een reeks Osram pluggen verbonden met mijn Hue bridge.
De Link app laat ze alleen bij integraties/Hue zien met een vraagteken er bij.
Een Hue lamp (of Osram lamp) heeft een lamp symbool.
Ik kan helaas nog geen foto’s posten anders liet ik je een screenshot zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

SvS1986 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:25:
[...]

Ik kan helaas nog geen foto’s posten anders liet ik je een screenshot zien..
Ik geloof wel dat het moet kunnen, maar hoe dan :P
Met mijn oude Homewizard werkt het allemaal wel, misschien zorgt dat voor problemen omdat ze daar ooit zijn toegevoegd en er misschien anders uit zien dan via de Link?
Ze hebben in de Homewizard bijvoorbeeld een dimstand terwijl het aan/uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Speedy-Andre schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:35:
[...]

Ik geloof wel dat het moet kunnen, maar hoe dan :P
Met mijn oude Homewizard werkt het allemaal wel, misschien zorgt dat voor problemen omdat ze daar ooit zijn toegevoegd en er misschien anders uit zien dan via de Link?
Ze hebben in de Homewizard bijvoorbeeld een dimstand terwijl het aan/uit is.
Ik heb gewoon de hue toegevoegd en eerlijk gezegd werkte het meteen 🙈

Miss een keer opnieuw koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Zelf vroeg ik me nog af hoe je de batterij status van de apparaten kunt zien?

• rouwerk
privatair schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:57:
Is er al iets bekend over de deurbel en gong.
Verwacht werd Q3 ?
In de Beta al een tijdje in gebruik.
Werkt goed.

Volgens mij duurt het niet lang meer voordat deze te bestellen zijn.
Net als de Wall Switch schakelaars, die komen er ook snel aan.

• rouwerk
CoachKoos schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:10:
De rookmelders gekoppeld aan de LINK app!

Zie dat je ook de Wall Switch kan toevoegen, die ik nog niet heb. Maar in de app zit ook een link om m aan te schaffen. Helaas staat er nog niets op de site van HomeWizard... Hopelijk binnenkort wel verkrijgbaar!
Als Beta tester al een tijdje in gebruik. De Wall Switch schakelaars zijn onderweg en worden binnenkort verwacht.

• rouwerk
Hatman schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:20:
[...]

868 spul is toch 2-weg verkeer? Om die reden kan het maar aan een controller gekoppedl worden.
Het heeft niet met de 868 frequentie te maken. De lampen, rookmelders en deursensoren kunnen wel aan de Link en oude Homewizard toegevoegd worden.
Dit is helaas niet mogelijk voor de thermo/hygrosensor omdat de Smartwares 868 MHz thermo/hygrosensor maar 1 koppelcode heeft.

• rouwerk
Dennepen schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:59:
Dit is helaas niet mogelijk voor de thermo/hygrosensor omdat de Smartwares 868 MHz thermo/hygrosensor maar 1 koppelcode heeft.

• SvS1986
Word het in de toekomst ook mogelijk om ip schakelaars toe te voegen?

Verder vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een elektrische poort te koppelen? Evt door iets op de vaste schakelaar te zetten? Gaat me vooral erom dat ik kan zien of melding krijg of hij open staat? Deurcontact kom ik namelijk nergens fatsoendelijk kwijt..

• miel
SvS1986 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:48:
Verder vroeg ik me af of het ook mogelijk is om een elektrische poort te koppelen? Evt door iets op de vaste schakelaar te zetten? Gaat me vooral erom dat ik kan zien of melding krijg of hij open staat? Deurcontact kom ik namelijk nergens fatsoendelijk kwijt..
Hoe bedoel je dit?

Ik heb een garagepoort waar ik een asun 650 schakelaar op heb, maar die vertrouw ik niet helemaal dus ik heb er een magneetcontact op gezet. Deze heb ik op de rails gezet en zodra die open gaat, krijg ik dus een melding als ik niet aanwezig ben.... Het is mogelijk....dus vandaar de vraag wat je precies wilt doen..

• SvS1986
miel schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:03:
[...]

Hoe bedoel je dit?

Ik heb een garagepoort waar ik een asun 650 schakelaar op heb, maar die vertrouw ik niet helemaal dus ik heb er een magneetcontact op gezet. Deze heb ik op de rails gezet en zodra die open gaat, krijg ik dus een melding als ik niet aanwezig ben.... Het is mogelijk....dus vandaar de vraag wat je precies wilt doen..
Rails aan de zijkant? Waar de poort doorheen loopt is de afstand bij mij te lang ☹️

Asun zou ik ook niet willen, ben eigenlijk bezig zoveel mogelijk 433mhz spul eruit te werken 😂

• miel
SvS1986 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:37:
[...]

Rails aan de zijkant? Waar de poort doorheen loopt is de afstand bij mij te lang ☹️

Asun zou ik ook niet willen, ben eigenlijk bezig zoveel mogelijk 433mhz spul eruit te werken 😂
Bij mij op de rails waar de garagepoort doorheen loopt. Plaats anders eens een foto om mee te denken?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

Hoe kun je de beveiliging functie/alarm 's nachts laten inschakelen? Dus zeg tijdens slaapstand. Ik wil ook graag weten wanneer er dan ingebroken wordt (+ aanspringen verlichting) ipv enkel wanneer ik van huis ben.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krandorado
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-04 19:08
TommyGun schreef op donderdag 5 september 2019 @ 22:59:
Hoe kun je de beveiliging functie/alarm 's nachts laten inschakelen? Dus zeg tijdens slaapstand. Ik wil ook graag weten wanneer er dan ingebroken wordt (+ aanspringen verlichting) ipv enkel wanneer ik van huis ben.
Dit gebeurt automatisch wanneer de preset op "slapen" staat ingesteld. Je kunt deze stand automatisch op basis van tijd in laten schakelen via Huisinstellingen > Automatiseren > Automatische slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
miel schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:19:
[...]

Bij mij op de rails waar de garagepoort doorheen loopt. Plaats anders eens een foto om mee te denken?
Kan helaas nog geen foto’s plaatsen, maar heb indd op de zijkant een oplossing kunnen vinden, blokje waar de staalkabel doorheen loopt heb ik de magneet op kunnen zetten en de sensor op de poort zelf en dan stukje uit laten steken 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouwerk
CoachKoos schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

[...]

Hier een review van de WallSwitch schakelaar namens @dfrenner
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste