Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• larsF
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 31-03 14:48
Crxtreem schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:57:
[...]

Ik heb ook een smartwares weerstation, temperatuur opnemers en een rookmelder.
Als ik het goed begrijp kan je deze ook niet direct op de Homey koppelen toch?

Ik zit ook te twijfelen om over te stappen naar Homey.
Heb nu ook wel Domoticz draaien maar vind daarvan de App(s) niet gebruiksvriendelijk.
Ik heb een 868mhz temperatuurmeter van Smartwares die wordt door Homey met de Homewizard app gewoon opgepakt. Of dat ook werkt met het weerstation durf ik niet te zeggen.
De aparte onderdelen zoals de regenmeter en windmeter worden wel ondersteund.

Zie: https://apps.athom.com/app/com.homewizard

Ik heb ook rookmelders (868mhz) en watermeter van Homewizard.
Deze laat ik gewoon gekoppeld zitten aan de homewizard en daar krijg ik een push melding van als een van de melders af gaan, tevens krijg ik ook een sms bericht.

Heb het idee dat de KAKU sensors beter reageren met Homey.

Ben een aantal KAKU stekkers met lampen nu aan het omzetten naar Ikea TRÅDFRI.
Goedkoop en makkelijk rechtstreeks te koppelen.

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
@larsF @Crxtreem De 868Mhz sensoren werken niet rechtstreeks op de Homey. Je kan de weersensoren wel binnenhalen via de Homey app voor HomeWizard. Alleen de windmeter werkt op dit moment niet in deze app. De maker is op de hoogte hiervan en wil er naar kijken zodra zijn vrije tijd dat toelaat (lees ik op github).

Ik heb zelf nog tijden lang KAKU spul gebruikt met mijn Homey en dat heeft altijd heel goed gewerkt. Inmiddels heb ik alle plugs vervangen door Innr SP-120 en Osram Smart+ plugs. De Tradfri plugs waren er toen nog niet. Ik wil er nog een keer één halen, want 9,99 is toch een fantastische prijs!? Ik heb al wel veel Tradfri lampen en die doen het super met mijn Homey.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:20
wolly_a schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:10:
@larsF @Crxtreem De 868Mhz sensoren werken niet rechtstreeks op de Homey. Je kan de weersensoren wel binnenhalen via de Homey app voor HomeWizard. Alleen de windmeter werkt op dit moment niet in deze app. De maker is op de hoogte hiervan en wil er naar kijken zodra zijn vrije tijd dat toelaat (lees ik op github).

Ik heb zelf nog tijden lang KAKU spul gebruikt met mijn Homey en dat heeft altijd heel goed gewerkt. Inmiddels heb ik alle plugs vervangen door Innr SP-120 en Osram Smart+ plugs. De Tradfri plugs waren er toen nog niet. Ik wil er nog een keer één halen, want 9,99 is toch een fantastische prijs!? Ik heb al wel veel Tradfri lampen en die doen het super met mijn Homey.
Ik heb het meeste KAKU spul er ook uitgedaan (zie advertentie op Tweakers).
Lampen zitten direct, Ikea stekkers zijn Top! en Fibaro werkt ook goed.

Heb de HW eigenlijk alleen nog maar voor de Energy link.
Ben wel aan het kijken naar alternatieven hiervoor.
Verder is de HW 'leeg' er zitten dus geen schakelaars of lampen meer aan gekoppeld.

• wolly_a
  • Niet online
@Henkhuppelschot Als vervanger voor de EnergyLink heb ik een Youless LS120 module gekocht. Klein kastje met netwerkaansluiting en aansluiting voor de slimme meter. Werkt bij mij prima samen met Homey. Ik heb de HomeWizard alleen nog voor de HeatLink en de regen- en windmeter. Ik ben nog zoekende naar alternatieven hiervoor.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Henkhuppelschot
@wolly_a Dat is inderdaad een goed alternatief, alleen zit ik dan nog met de watermeter die ik niet meer kan uitlezen.
De Heatlink heb ik eigenlijk niet nodig, ik heb een pelletkachel waarmee ik verwarm.

• Dennepen
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:42
Het is helaas weer erg stil rondom Homewizard/Smartwares. Er zouden een aantal nieuwe modules voor de Link op de markt gebracht worden. Zou het dan nu toch echt over zijn?

• wolly_a
  • Niet online
@Henkhuppelschot Kijk even bij de omschrijving van de Youless op https://apps.athom.com/app/com.gruijter.enelogic

De maker van de app schrijft daar ook iets over het uitlezen van de watermeter...

• larsF
Dennepen schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:20:
Het is helaas weer erg stil rondom Homewizard/Smartwares. Er zouden een aantal nieuwe modules voor de Link op de markt gebracht worden. Zou het dan nu toch echt over zijn?
Klopt, maar zo gaat het al een tijd.
Laatst viel mij ook op dat het hele Homewizard online dashboard niet meer bestaat.
Dat is het scherm waar je de back-up van Homewizard kon regelen en bijvoorbeeld kon zien hoeveel sms tegoed je nog had.

Op de site staat Homewizard ook als "Niet leverbaar".

Ik denk inderdaad dat het langzaam over is voor de Homewizard en dat ik op het goede moment ben overgestapt naar Homey.

• wolly_a
  • Niet online
@larsF @Dennepen Dat is eigenlijk best jammer. Hoewel ik ook alweer een tijdje over ben op de Homey, vond ik de HomeWizard ook altijd erg fijn. De app werkte voor mij altijd prima. Ze hadden een versie 2 moeten maken met ondersteuning voor Zigbee en eventueel Z-Wave en meer mogelijkheden om flows te maken. Ze zijn zich meer en meer gaan richten op simpele oplossingen, waarschijnlijk omdat wat meer automatiseren in huis voor veel mensen te veel is.

• Roelke13
  • Laatst online: 08-02 20:28
Stampre schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:21:
[...]

Benieuwd waar je naar bent overgestapt
ics 2000 icm google home en verder alles apple home.

• mhooghiemstra79
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15-04 08:45
Ik zag onlangs bij de Kwantum Leeuwarden Swartwares Switch en de Link in de aanbieding.
47.50 voor een link met twee connected lights er bij.
De prijs van de switch weet ik zo niet meer maar dat was een Switch met twee sockets.

• Dennepen
mhooghiemstra79 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:01:
Ik zag onlangs bij de Kwantum Leeuwarden Swartwares Switch en de Link in de aanbieding.
47.50 voor een link met twee connected lights er bij.
De prijs van de switch weet ik zo niet meer maar dat was een Switch met twee sockets.
Als de Link nu al bij de Kwantum ligt is de uitverkoop al begonnen. Is het echt de 868 Link?

• wolly_a
  • Niet online

• Dennepen
Schandalig die prijs, lijkt alsof ze er nu echt vanaf willen. Leuk die overname door Smartwares.

• wolly_a
  • Niet online
@Dennepen Misschien dat het ook wel een tactische zet is. De winst zit misschien wel in de verkoop van lampen en ander materiaal er rondom heen. Dan wil je zowel mogelijk units verkopen.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:51
Ik ben ook een aantal jaren geleden overgestapt naar HomeKit van Apple en combineer dit inmiddels met Google Home.
HomeWizard hangt nog in de muurkast vanwege de wind- en regenmeter en de Wattcher.
Ik ben op zoek naar alternatieven. Wie helpt?

• larsF
Voor mensen die nog zitten te denken om over te stappen naar Homey, er is nu een 50 euro inruil actie:
https://blog.athom.com/?p=3614&lang=nl

larsF wijzigde deze reactie 15-02-2019 15:31 (13%)

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 10:16
larsF schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:31:
Voor mensen die nog zitten te denken om over te stappen naar Homey, er is nu een 50 euro inruil actie:
https://blog.athom.com/?p=3614&lang=nl
Doen ze natuurlijk wel slim... maar ik heb nu de Heatlink voor mijn thermostaat. Ze zeggen zelfs dat als je dat wil, je de HW moet houden. Maar dan krijg ik dus ook niet de € 50 inruil? :S

Andere optie is een slimme thermostaat, maar die is (veel) meer dan de €50 inruil... |:(

• larsF
Klopt ik heb nu de Homewizard ook via de app gekoppeld. Maar als ik geen energy,Heatlink en de speciale rookmelders had dan was het wel een interessante actie.
Ik gebruik nu Homey als primair station en de Homewizard via de app gekoppeld.

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 23:46
Ik heb ook een HW en een Energy- en Heatlink. Het is dat ik die 2 nog heb anders had ik dat ...ding allang de deur uit gedaan.

• wolly_a
  • Niet online
@mike123 De EnergyLink heb ik vervangen door een Youless LS-120. Voor de HeatLink zoek ik nog een goede vervanger die met mijn Homey kan babbelen.

• Tebbie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:31
Ik hou lekker de Heatlink en Energylink en dus Homewizard. Geen cloud ellende van andere "slimme" thermostaat oplossingen en bovendien heb ik zelf volledige controle en kost 0 euro. Wanneer ik tijd heb zal ik de homewizard verder verbeteren met extra flow cards en opties die nu helaas nog niet werken.

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:42
Ja ik moet zeggen dat stiekem de homewizard mij nog prima bevalt! aangeschaft in 2013 ofzo en tot op de dag van vandaag werkt alles prima. Laatst via marktplaats een energylink eraan gehangen en een water sensor erbij gekocht en het is prikken en gaan :P Het is alleen eeuwig zonde dat er zo weinig nieuwe dingen meer bij komen ;(

• mhooghiemstra79
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15-04 08:45
Homewizard werkt bij mij eigenlijk altijd goed. Maar sinds kort heb ik problemen met de scenes.
Ik heb een scene voor Begane grond 1ste verdieping en zolder. met daarin al mijn lampen.
Als ik dan op "afwezig" druk dan zou hij alle scenes langs moeten gaan en de lampen uitdoen.
Helaas gaat dit niet meer op.
Begane grond loopt hij de schakelaar langs. maar 1ste en zolder worden overgeslagen.
als ik daarna op scene off druk dan gaan ze netjes uit.

• Henkhuppelschot
wolly_a schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:43:
@mike123 De EnergyLink heb ik vervangen door een Youless LS-120. Voor de HeatLink zoek ik nog een goede vervanger die met mijn Homey kan babbelen.
Gebruik je deze ook voor je Gas registratie en werkt dat goed?

• wolly_a
  • Niet online
@Henkhuppelschot Ja, voor zowel gas als voor elektriciteit. Ik haal deze informatie uit mijn slimme meter via de P1 poort. Er is een topic over dit apparaatje hier op Tweakers en er is ook behoorlijk wat informatie te vinden op de website van Youless. Ik heb zelf de LS-120. Er was ook nog een 110, maar dat is (volgens mij) een oudere versie.

• larsF
mhooghiemstra79 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:57:
Homewizard werkt bij mij eigenlijk altijd goed. Maar sinds kort heb ik problemen met de scenes.
Ik heb een scene voor Begane grond 1ste verdieping en zolder. met daarin al mijn lampen.
Als ik dan op "afwezig" druk dan zou hij alle scenes langs moeten gaan en de lampen uitdoen.
Helaas gaat dit niet meer op.
Begane grond loopt hij de schakelaar langs. maar 1ste en zolder worden overgeslagen.
als ik daarna op scene off druk dan gaan ze netjes uit.
Mij beviel de Homewizard ook altijd wel goed, maar ik liep toch tegen de beperkingen aan.
Had gehoopt dat ze verder zouden gaan met Google Home, maar dat ging op het laatste moment niet door.
Ik vond hun verklaring erg vaag, want de Homewizard zou niet aan de 2 weg communicatie voldoen door de 433mhz. Maar waarom is de ICS2000 en Homey wel door deze keuring gekomen dan?

Zelf had ik al veel via Tasker gemaakt , maar dat werkte niet echt ideaal.

Nu zie je op hun site de Homewizard ook naar de achtergrond verdwijnen en is de Link het nieuwe product.
Deze is compleet in de cloud en heeft minder functionaliteiten (op dit moment) dan de Homewizard.
Homewizard wordt volgens mij gewoon langzaam uitgefaseerd.

• Saltorico
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 06-04 08:34
Het basisstation is niet meer leverbaar op de homewizard webshop. Als het topmodel niet meer leverbaar is, komt er hopelijk snel een opvolger. Ik zou best wat over hebben voor native integratie met HomeKit (want raspberry werkt niet superlekker) en eenvoudige link met Ikea meuk. Even afwachten, hoop dat ze niet stiekem kopje onder gegaan zijn. :(:)

• Dennepen
Saltorico schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:41:
Het basisstation is niet meer leverbaar op de homewizard webshop. Als het topmodel niet meer leverbaar is, komt er hopelijk snel een opvolger. Ik zou best wat over hebben voor native integratie met HomeKit (want raspberry werkt niet superlekker) en eenvoudige link met Ikea meuk. Even afwachten, hoop dat ze niet stiekem kopje onder gegaan zijn. :(:)
Helaas komt er geen opvolger voor de Homewizard. Ze hebben vorig jaar aangegeven vol in te zetten op de Link, omdat deze voor de thuisgebruiker een stuk eenvoudiger is. Helaas staat de ontwikkeling (app, 868 devices) sinds de zomer van 2018 stil. Er zouden nog sirenes, sensoren, deurbellen etc voor de Link gemaakt worden, maar vooralsnog blijft het erg stil rondom deze ontwikkelingen. Ik vrees met grote vrezen op dit moment voor de toekomst. Maar wellicht heeft iemand anders wel inside informatie die ons blij kan maken.

• CoachKoos
Ik had in november contact over inbouwschakelaar voor de LINK. Dat zou toen rond maart worden. Ook zou het daarvoor mogelijk zijn om via de Link en de SmartSwitch de 433 apparaten te bedienen:

Vorige week statusupdate gevraagd en gekregen:

Het meest recente dat ik er over heb gehoord is dat ze wat vertraging hebben opgelopen maar dat wij wel voornemens zijn ze binnen enkele maanden op de markt te brengen. Eerlijk gezegd had ik ze inmiddels al verwacht toen ik in november met u correspondeerde, maar ze zijn er nog niet. Hij komt er aan, in ieder geval!

Hetzelfde geldt voor de koppeling van 433-schakelaars met de Smart Switch in de Link-app. wat ik weet is dat er een beperkt assortiment zoals de up/down-schakelaars en bepaalde gordijnmotoren. Dit wordt gaandeweg uitgebreid

• kok36935
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:33

kok36935

Zwolle, Overijssel

Ben nu een aantal maanden met de Link aan het experimenteren. Op zich werkt e.e.a.soepeltjes en ben er best tevreden over. Ik stuur hier ook een aantal lampen rechtstreeks mee aan. Je kunt in de Link een lamp als " preventieve verlichting". instellen. Dus wanneer je niet aanwezig bent gaat deze lamp aan om ca. zonsondergang en schakelt omstreeks middernacht uit. Niets mis mee. Ook wanneer ik na zonsondergang weg ga en dus " niet thuis" wordt geactiveerd gaat de lamp netjes branden. Maarre, wanneer ik voor middernacht thuis kom (b.v. om 22:00 uur), en de status " iemand thuis". wordt geactiveerd dan gaat de lamp niet uit. Echter ook niet om middernacht want, dat denk ik, hij schakelt alleen uit in de stand " niet thuis" . Is mijn interpretatie juist?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Ik heb nog even een berichtje gedaan naar HomeWizard wanneer de nieuwe devices er aan komen. onderstaand het antwoord, welke ik terug kreeg.

"Ik heb direct even navraag gedaan en ze verwachten dat ze ergens in mei-juni op de markt gaan komen. Het heeft iets vertraging opgelopen, helaas." :-(

• Dennepen
kok36935 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:40:
Ik heb nog even een berichtje gedaan naar HomeWizard wanneer de nieuwe devices er aan komen. onderstaand het antwoord, welke ik terug kreeg.

"Ik heb direct even navraag gedaan en ze verwachten dat ze ergens in mei-juni op de markt gaan komen. Het heeft iets vertraging opgelopen, helaas." :-(
Dat is mooi, ik ben ook zeker tevreden over de Link, ik hoop wel dat de taken uitgebreid worden.

Is bekend welke devices voor de Link op de markt gebracht gaan worden?

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Dennepen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Dat is mooi, ik ben ook zeker tevreden over de Link, ik hoop wel dat de taken uitgebreid worden.

Nee, niet gevraagd. Maar ik hoop wel een aantal inbouw schakelaars en wellicht een koppeling met de Smart Switch. Ben benieuwd

• CoachKoos
Ik had ook nog een mail gestuurd. De rolgordijnen waren in de aanbieding (10% korting) en ik vroeg me af of die (op termijn) ook koppelbaar werden met de Link (i.v.m. de Google Home koppeling).

Ik kreeg een vrij uitgebreide reactie over de toekomstplannen:
Nu de HomeWizard officieel uit productie is, komt alle ontwikkeling naar de Link. Dit jaar gaat het in snelvaart; er komen erg veel nieuwe accessoires uit voor de Link en ook de app gaat veel ontwikkeling zien. Integratie van rolgordijnen naar de Link toe gaat op moment twee kanten op: enerzijds komt er een nieuwe schakelaar voor gordijnen en zonwering, op 868Mhz en anderzijds gaat er waarschijnlijk een beperkte selectie aan 433Mhz-gordijnmotoren en -schakelaars werken op de Link (via een gekoppelde smart switch).

De bedoeling is om binnen nu en een jaar de Link dusdanig door te ontwikkelen dat het een waardige opvolger gaat worden van de HomeWizard. Het heeft alleen tijd nodig. Ik heb nog geen release dates voor nieuwe accessoires of updates. Ze zijn klaar wanneer ze klaar zijn.

• Dennepen
CoachKoos schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:16:
Ik had ook nog een mail gestuurd. De rolgordijnen waren in de aanbieding (10% korting) en ik vroeg me af of die (op termijn) ook koppelbaar werden met de Link (i.v.m. de Google Home koppeling).

Ik kreeg een vrij uitgebreide reactie over de toekomstplannen:

[...]
Goed om te horen, van mij mogen de ontwikkelingen wel wat sneller gaan. Maar de Link is echt een mooi product een fijne App en goede accessoires zoals de rookmelders, sensoren etc. Hopelijk snel nieuws!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Wellicht weet iemand het antwoord of heeft al ervaring met het koppelen van de Smart Switch aan de Link. En dan met name: werkt het, werkt het goed of is het heel omslachtig?
Ik wil eigenlijk wel verder met het spul. Dus het zou mooi zijn als vanuit de app van de Link, de rest van 433 schakelaars kunt bedienen.

kok36935 wijzigde deze reactie 19-03-2019 11:36 (17%)

• CoachKoos
kok36935 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:34:
Wellicht weet iemand het antwoord of heeft al ervaring met het koppelen van de Smart Switch aan de Link. En dan met name: werkt het, werkt het goed of is het heel omslachtig?
Ik wil eigenlijk wel verder met het spul. Dus het zou mooi zijn als vanuit de app van de Link, de rest van 433 schakelaars kunt bedienen.
Ik heb de SS en de LINK, bedienen daarvan gaat vrij eenvoudig.

Over koppeling met 433 heb ik vorig jaar navraag gedaan en toen hadden ze het over maart... Maar toen ik er eind februari naar vroeg gaven ze aan dat het komt, alleen weten ze niet wanneer.

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

CoachKoos schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:25:
[...]

Ik heb de SS en de LINK, bedienen daarvan gaat vrij eenvoudig.

Over koppeling met 433 heb ik vorig jaar navraag gedaan en toen hadden ze het over maart... Maar toen ik er eind februari naar vroeg gaven ze aan dat het komt, alleen weten ze niet wanneer.
Maar je bedient de SS met Link app?

• CoachKoos
kok36935 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Maar je bedient de SS met Link app?
SS = Smart Switch!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

#coachkoos; wellicht ben ik niet duidelijk geweest met mijn vraag. De SS (Smartswitch) voeg ik toe in de app van de Link. Bedien ik de SS dan vanuit de Link app of bedien ik die dan met de HomeWizard Lite versie? Of...wordt ik in de Link app doorverwezen naar de HW Lite versie. (y)

kok36935 wijzigde deze reactie 20-03-2019 21:24 (10%)

• CoachKoos
kok36935 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:20:
[...]

#coachkoos; wellicht ben ik niet duidelijk geweest met mijn vraag. De SS (Smartswitch) voeg ik toe in de app van de Link. Bedien ik de SS dan vanuit de Link app of bedien ik die dan met de HomeWizard Lite versie? Of...wordt ik in de Link app doorverwezen naar de HW Lite versie. (y)
My bad, ik las het te snel! |:(

In de HW Lite app voeg je de SS toe en dan kan je in de LINK app ook de SS toevoegen en bedienen.

De SS is eigenlijk een grote schakelaar die zelfstandig kan werken (dus zonder basisstation zoals de HW of de LINK).

Zoals ik het begrijp kan je in de toekomst via de SS in de LINK ook je "oude" 433 zenders aansturen.

• CoachKoos
Dennepen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:23:
[...]

Goed om te horen, van mij mogen de ontwikkelingen wel wat sneller gaan. Maar de Link is echt een mooi product een fijne App en goede accessoires zoals de rookmelders, sensoren etc. Hopelijk snel nieuws!
Eens! Vind het ook apart dat ze nu al stoppen met de HW terwijl ze binnen nu en een jaar (wat vrij ruim is) gaan doorontwikkelen voor de Link...

Iets met je oude schoenen niet verkopen voordat... ;)

Maar hoop dat het allemaal volwaardige en goedwerkende producten worden. De HomeWizard doet (vaak) zijn ding en om nu voor alles over te stappen naar een andere merk of systeem heb ik geen zin in...

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:24
Dennepen schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 22:42:
[...]

Helaas komt er geen opvolger voor de Homewizard. Ze hebben vorig jaar aangegeven vol in te zetten op de Link, omdat deze voor de thuisgebruiker een stuk eenvoudiger is. Helaas staat de ontwikkeling (app, 868 devices) sinds de zomer van 2018 stil. Er zouden nog sirenes, sensoren, deurbellen etc voor de Link gemaakt worden, maar vooralsnog blijft het erg stil rondom deze ontwikkelingen. Ik vrees met grote vrezen op dit moment voor de toekomst. Maar wellicht heeft iemand anders wel inside informatie die ons blij kan maken.
Nog even geduld ;)
Ik wacht heel erg op de inbouwcontacten en die zijn voor betatesters heel dichtbij heb ik gehoord.

Daarna volgen vrij vlot de sirene en de deurbel.
kok36935 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:09:
Ben nu een aantal maanden met de Link aan het experimenteren. Op zich werkt e.e.a.soepeltjes en ben er best tevreden over. Ik stuur hier ook een aantal lampen rechtstreeks mee aan. Je kunt in de Link een lamp als " preventieve verlichting". instellen. Dus wanneer je niet aanwezig bent gaat deze lamp aan om ca. zonsondergang en schakelt omstreeks middernacht uit. Niets mis mee. Ook wanneer ik na zonsondergang weg ga en dus " niet thuis" wordt geactiveerd gaat de lamp netjes branden. Maarre, wanneer ik voor middernacht thuis kom (b.v. om 22:00 uur), en de status " iemand thuis". wordt geactiveerd dan gaat de lamp niet uit. Echter ook niet om middernacht want, dat denk ik, hij schakelt alleen uit in de stand " niet thuis" . Is mijn interpretatie juist?
Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
Slaapstand zou hierbij kunnen helpen?
Ik schakel met de slaapstand, alle verlichting om 00:00 uur uit.
Dennepen schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Op "korte termijn"":
- Sirene
- 868 inbouwschakelaar, waarmee je de bestaande schakelaar kunt blijven bedienen. Hier zit een batterijtje in, die de lamp via de link aanstuurt.
- Deurbel

Verder gaan ze verder met camera's en heb ik ook mijn wens uitgesproken over tempo sensoren. Die werd ook onderschreven als iets waar ze verder mee wilden.
kok36935 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:34:
Ik heb zo'n beetje al mijn 433 spul eruit gedaan, juist doordat ik zo tevreden was met de Link als opvolger van mijn HomeWizard.

Er zitten alleen nog wat tempsensoren en 2 schakelaars (KAKU) op de HW... De rest is allemaal over op de Link!
CoachKoos schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:27:
[...]

Eens! Vind het ook apart dat ze nu al stoppen met de HW terwijl ze binnen nu en een jaar (wat vrij ruim is) gaan doorontwikkelen voor de Link...

Iets met je oude schoenen niet verkopen voordat... ;)

Maar hoop dat het allemaal volwaardige en goedwerkende producten worden. De HomeWizard doet (vaak) zijn ding en om nu voor alles over te stappen naar een andere merk of systeem heb ik geen zin in...
De link is aan de ene kant iets beperkter dan de HW, maar aan de andere kant kan hij meer (alarmsysteem, preventieverlichting, die ook roos gaat knipperen bij calamiteiten).

Vooral met lampen en schakelaars gaat het prima met de link.

Met de aanstaande inbouwschakelaar, heb je weer direct een voordeel tegenover de HW, je kunt gewoon gebruikelijke schakelaars blijven gebruiken. Komt alleen een zendertje achter te zitten.

Link is zo veel stabieler dan de HW. Beriek is ook door 868 netwerk, met elkaar als hub, veel groter!

Youtube: DashcamNL

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Slaapstand zou hierbij kunnen helpen?
Ik schakel met de slaapstand, alle verlichting om 00:00 uur

[/quote]
Ja, dat is een goed idee, ga ik proberen Stom 8)7

• Hatman
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22-04 23:56
Is iedereen opeen vergeten dat er vaak via de Homewizard ook Energielink, Heatlink en ook weerstation spullen op 868 werken en deze dus niet meer te gebruiken zijn?
Mijn watermeter en mijn honeywell thermostaat daardoor ook nog onbruikbaar! Allemaal gekocht via bedrijf Homewizard.
Nu krijgen we alleen maar zeer vage beloftes dat ze gaan doorontwikkelen en geen enkele garantie dat het ook zo is.

De tovernaar is een goochelaar geworden!
Droom maar verder :-(

Hatman wijzigde deze reactie 21-03-2019 19:30 (11%)

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Hatman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:28:
Is iedereen opeen vergeten dat er vaak via de Homewizard ook Energielink, Heatlink en ook weerstation spullen op 868 werken en deze dus niet meer te gebruiken zijn?
Mijn watermeter en mijn honeywell thermostaat daardoor ook nog onbruikbaar! Allemaal gekocht via bedrijf Homewizard.
Nu krijgen we alleen maar zeer vage beloftes dat ze gaan doorontwikkelen en geen enkele garantie dat het ook zo is.

Maar de HW kun je toch gewoon blijven gebruiken?

• dfrenner
Hatman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:28:

Op een gegeven moment is HomeWizard door SmartWares overgenomen. De afzetmarkt is toen van hobbyisten in Nederland, naar domme gebruikers in heel Europa gewijzigd.

Het moet simpel en makkelijk en vooral altijd werken.

Ik snap dat wel, als ik merk hoeveel weerstand er thuis al tegen de HomeWizard was als er een dingetje niet werkte. De Link moest simpel en betrouwbaar voor iedere gebruiker. Groter publiek...

Ja dat zijn ze nu verder aan het uitbreiden.

Ik snap beide kanten... Maar om met de watermeter, temp sensoren en warmtemeter nog te kunnen loggen heb ik nu een pi ernaast draaien, puur om het loggen van temperaturen en verbruik.

Dat 868 temp spul niet meer werkt heeft een andere reden. Het schijnt technisch te kunnen. Maar heeft andere reden dat het nu niet kan. Mogelijk in de toekomst wel, maar daar is nu niets zinnigs over te zeggen...

dfrenner wijzigde deze reactie 21-03-2019 23:29 (8%)

• CoachKoos
dfrenner schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:23:
Vooral met lampen en schakelaars gaat het prima met de link.

Met de aanstaande inbouwschakelaar, heb je weer direct een voordeel tegenover de HW, je kunt gewoon gebruikelijke schakelaars blijven gebruiken. Komt alleen een zendertje achter te zitten.

Link is zo veel stabieler dan de HW. Beriek is ook door 868 netwerk, met elkaar als hub, veel groter!
Ik wacht zeker op de inbouwschakelaars. Vind dat toch het beste werken, in te programmeren met de HW (dan de Link) maar daarnaast ook nog de gewone schakelaar kunnen gebruiken. Was voor mij reden om niet over te stappen op de Traffi van IKEA.

Bij mij ook nog een Heatlink en Energylink. Met de eerste vooral om de thermostaat te bedienen. De Energylink is meer informatief dan dat ik er echt wat mee doe. Zal die dan ook niet perse missen..

• Hatman
Dank voor de reacties op mijn stukje over het bedrijf HomeWizard en hun product HomeWizard. Dat het nu SmartWares is en voor voor een veel grotere groep gebruikers is moet worden is niet echt helder! Het Zeg dan gewoon dat het product HomeWizard out of date is i.p.v. niet meer leverbaar is. Haal het dan ook van de site af en vertel en dan even bij dat EnergLink en EnergieLink alleen nog bruikbaar is met de, niet meer leverbare, HomeWizard.
Die nieuw producten zijn primair bedoeld om snel te verkopen met de een App met knoppen en triggers.
Ongetwijfeld zullen er gebruikers zijn die dat genoeg vinden maar wek dan niet de suggestie dat er veel meer in het vat zit!

Het is dan niet meer dan een Europese Chinees met Europese prijzen en morgen zien we weer verder.

Natuurlijk blijf ik de HomeWizard nog gebruiken omdat het ik met een App kan bedienen en overzichten kan zien van de energiebronnen die ik gebruikt heb.
Ik voel er niet voor om weer andere hardware EN Apps te gaan gebruike om het gebruik te loggen.
EnergieLink is inderdaad alleen informatief. Maar dat is juist de basis om bewust met de bronnen om te gaan en ben er dus blij mee.

Ik hou het hierbij en heb mijn zegje gedaan. Laten we gewoon doorgaan met waar dit forum echt voor is.

• dfrenner
Hatman schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:45:
Dank voor de reacties op mijn stukje over het bedrijf HomeWizard en hun product HomeWizard. Dat het nu SmartWares is en voor voor een veel grotere groep gebruikers is moet worden is niet echt helder! Het Zeg dan gewoon dat het product HomeWizard out of date is i.p.v. niet meer leverbaar is. Haal het dan ook van de site af en vertel en dan even bij dat EnergLink en EnergieLink alleen nog bruikbaar is met de, niet meer leverbare, HomeWizard.
Die nieuw producten zijn primair bedoeld om snel te verkopen met de een App met knoppen en triggers.
Ongetwijfeld zullen er gebruikers zijn die dat genoeg vinden maar wek dan niet de suggestie dat er veel meer in het vat zit!

Het is dan niet meer dan een Europese Chinees met Europese prijzen en morgen zien we weer verder.

Natuurlijk blijf ik de HomeWizard nog gebruiken omdat het ik met een App kan bedienen en overzichten kan zien van de energiebronnen die ik gebruikt heb.
Ik voel er niet voor om weer andere hardware EN Apps te gaan gebruike om het gebruik te loggen.
EnergieLink is inderdaad alleen informatief. Maar dat is juist de basis om bewust met de bronnen om te gaan en ben er dus blij mee.

Ik hou het hierbij en heb mijn zegje gedaan. Laten we gewoon doorgaan met waar dit forum echt voor is.
Ik ben het ook helemaal met je eens, al vaker bij HW aangegeven dat ze liever vandaag dan morgen duidelijkheid geven.

Maar dat is niet aan mij...

Hetzelfde als de snelheid waarin nieuwe functionaliteit voor de Link wordt ontwikkeld, die al lang in de HW beschikbaar was. Dat gaat best langzaam.

Dan is het wel een hele bak werk, dus voor HomeWizard gaat het juist heel hard allemaal.

Het is een perceptie.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:12

JB

Cédric roelt!

Hmm klaarblijkelijk is het "echt" over met de HW. Dat heb ik even gemist :/ Binnenkort komt hier zonwering aangestuurd met Somfy motoren, hopelijk kan ik die spullen nog gewoon koppelen aan de HW icm Alexa..

Zie het best wel zitten om over te stappen maar de Homy is erg prijzig zolang alles nog "gewoon werkt"..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:46:
Hmm klaarblijkelijk is het "echt" over met de HW. Dat heb ik even gemist :/ Binnenkort komt hier zonwering aangestuurd met Somfy motoren, hopelijk kan ik die spullen nog gewoon koppelen aan de HW icm Alexa..

Zie het best wel zitten om over te stappen maar de Homy is erg prijzig zolang alles nog "gewoon werkt"..
Ja hier precies hetzelfde, ik wil en zal uiteindelijk ook overstappen naar Homey

Maar zolang de HW nog werkt, en dat doet hij gelukkig al vele jaren, stap ik nog niet over.

De heatlink werkt erg goed en vooral zonder dat er een verbinding nodig is met het internet. Andere ‘smart’ thermostaten hebben allemaal internet nodig om te kunnen werken. Tenminste ik heb er nog geen kunnen vinden. Dus overstappen, pas als de HW stuk gaat. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• larsF
Hulliee schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:56:
[...]

Ja hier precies hetzelfde, ik wil en zal uiteindelijk ook overstappen naar Homey

Maar zolang de HW nog werkt, en dat doet hij gelukkig al vele jaren, stap ik nog niet over.

De heatlink werkt erg goed en vooral zonder dat er een verbinding nodig is met het internet. Andere ‘smart’ thermostaten hebben allemaal internet nodig om te kunnen werken. Tenminste ik heb er nog geen kunnen vinden. Dus overstappen, pas als de HW stuk gaat. :)
Ik heb de homewizard + Heat & Energylink opgenomen in Homey.
Verder alle KAKU schakelaars omgezet naar Homey en daarop ook de taken gemaakt.
Koppeling met Google Home is ook handig, zo heb ik bijvoorbeeld bij mijn "Goedemorgen" routine dat die meteen de verwarming via de Heatlink aanzet en als het nog donker is de lampen aan doet.

Nog wel 1 minpunt is de rookmelders en watermeter van HW op 868mhz zijn niet te koppelen in Homey, deze laat ik nog via Homewizard zelf lopen met push meldingen + sms.

Maar ik heb zeker geen spijt van mijn Homey aankoop :)

• Hulliee
  • Niet online
larsF schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:12:
[...]

Koppeling met Google Home is ook handig, zo heb ik bijvoorbeeld bij mijn "Goedemorgen" routine dat die meteen de verwarming via de Heatlink aanzet en als het nog donker is de lampen aan doet.

Nog wel 1 minpunt is de rookmelders en watermeter van HW op 868mhz zijn niet te koppelen in Homey, deze laat ik nog via Homewizard zelf lopen met push meldingen + sms.

Zeker een goeie. Met als voordeel dat je veel hebt overgezet, voordat de HW stuk gaat. ;)

• larsF
precies ;)
Als Homewizard offline gaat moet ik alleen de rookmelders en watermeter dus vervangen.
Mocht die echt stuk zijn dan moet ik meer vervangen helaas.

• Hatman
larsF schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:12:
[...]

Als de homewizard het niet meer doet kun je dan wel verder met de energylink en heatlink in Homey?

• larsF
Hatman schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:53:
[...]

Als de homewizard het niet meer doet kun je dan wel verder met de energylink en heatlink in Homey?
Als de homewizard zelf kapot gaat , kan je de Heatlink & Energylink niet gebruiken in Homey.
Homey heeft dus wel gewoon je bestaande homewizard nodig.
Dit komt omdat het protocol waar de Heatlink en Energy link mee communiceren niet is vrijgegeven door Smartwares ( dus closed source).

Maar het is wel zo als Smartwares de stekker uit Homewizard Online trekt , dan kan je nog wel steeds via Homey alles op afstand bedienen. Homey praat om de zoveel seconden lokaal met je Homewizard om gegevens uit te wisselen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Homey kan niet rechtstreeks praten met de Heatlink en Energylink. De heren van Homewizard hebben hun protocol helemaal dichtgetimmerd. Via de HomeWizard kun je wel beide gebruiken. Gelukkig zijn er prima alternatieven te vinden. Zo heb ik mijn Energylink al vervangen voor een Youless LS120.

Voor de Heatlink ben ik nog even aan het kijken. Slimme thermostaten als bijv. Tado of Plugwise Anna werken met Homey, maar ik wil nog liever mijn eigen originele thermostaat gebruiken. Ook daar zijn oplossingen voor te vinden.

Verder kan ik zeggen dat mijn Homey een heel waardige vervanger is voor de Homewizard. Zeker sinds V2 van de software! Voeg daar de mogelijkheden van andere protocollen als Zigbee en Z-Wave aan toe en je kan alle kanten op.

• Hulliee
  • Niet online
wolly_a schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:46:
...

Voor de Heatlink ben ik nog even aan het kijken. Slimme thermostaten als bijv. Tado of Plugwise Anna werken met Homey, maar ik wil nog liever mijn eigen originele thermostaat gebruiken. Ook daar zijn oplossingen voor te vinden.

...
Mijn bezwaar is dat Anna, Tado e.d. allemaal internet nodig hebben om te werken. In het Tado topic zitten ze soms in koud of koud te douchen als er geen verbinding is.

Plus worden de verwarmgegevens naar de cloud gestuurd.
Ik heb daar wel wat moeite mee.

Zelf een Opentherm Gateway opzetten, https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1653967/,
kan natuurlijk ook nog, maar of ik dat leuk vind? Het is niet bepaald plug en play. Lastig :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Hulliee schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:23:
[...]

Mijn bezwaar is dat Anna, Tado e.d. allemaal internet nodig hebben om te werken. In het Tado topic zitten ze soms in koud of koud te douchen als er geen verbinding is.

Plus worden de verwarmgegevens naar de cloud gestuurd.
Ik heb daar wel wat moeite mee.

Zelf een Opentherm Gateway opzetten, https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1653967/,
kan natuurlijk ook nog, maar of ik dat leuk vind? Het is niet bepaald plug en play. Lastig :/
We kapen nu wel een beetje het HW topic... Maar ik zat hier met een schuin oog naar te kijken: https://www.benext.eu/producten/heating-control/ Kost zo’n 100 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dfrenner
JB schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:46:

Gooi hem nog niet weg, ik heb begrepen dat ze nog iets gaan doen wat denk ik wel wordt gewaardeerd door de community.

Verder zetten ze inderdaad vol in op de link.

• bulletcather
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:13
Kun je misschien vertellen wat het is?

• Dazzie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10:58
Ze gaan melden dat ze niks meer aan gaan doen. 8)7
Door het niet communiceren van hw zijn er in mijn omgeving als veel over gestapt op homey of wat anders.
Dus mocht er nog een opleving komen van hw dan zijn ze daar rijkelijk laat mee....
dfrenner schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:59:
[...]

Gooi hem nog niet weg, ik heb begrepen dat ze nog iets gaan doen wat denk ik wel wordt gewaardeerd door de community.

Verder zetten ze inderdaad vol in op de link.

• Dennepen
Heeft iemand al de laatste firmware update voor de Link geïnstalleerd?

Nadat ik mijn Android app had geüpdate kreeg ik de melding dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar is.

G

• dfrenner
Dennepen schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:48:
Heeft iemand al de laatste firmware update voor de Link geïnstalleerd?

Nadat ik mijn Android app had geüpdate kreeg ik de melding dat er een nieuwe firmware versie beschikbaar is.

G
Ik hoorde inderdaad gisteren dat ze de grote update uit de beta hebben vrijgegeven.
Deze update heb o.a. ik de afgelopen maand getest.

Het probleem voor deze update is als je er redelijk veel in had hangen, dat het verkeer een beetje vol zat. Dit kon de Link laten hangen, waardoor hij herstartte. Wanneer dit net gebeurde als je thuis kwam, of als je scene om ging, dan gingen lampen niet aan, of erger nog, het alarm ging af wanneer je thuis kwam.

Sinds deze update is alles een stuk stabieler geworden en heb ik bovenstaande problemen niet meer meegemaakt. Reactiesnelheid is fors verbeterd.

Deze update had de hoogste prio bij HomeWizard en met het uitrollen naar productie, verwacht ik dat nieuwe producten op korte termijn naar de beta worden vrijgegeven en daarna uiteraard voor iedereen beschikbaar!

Ben benieuwd, dit is goed nieuws!

• Dennepen
Klopt, het was erg onstabiel allemaal. Zojuist de update geïnstalleerd. Het lijkt allemaal wat sneller. Ik zie nog geen nieuwe opties om geavanceerdere taken aan te maken, maar wellicht komt dat nog. Hopelijk snel de nieuwe devices!

• Dennepen
#opgelost# issue in mijn versie vd link
Helaas werkt de alarm functie niet meer na de laatste update van de Link app en Firmware. Meer met dit probleem?

Dennepen wijzigde deze reactie 05-04-2019 15:53 (15%)

• Dennepen
Opgelost

Dennepen wijzigde deze reactie 05-04-2019 15:52 (90%)

• CoachKoos
Ik zag dat de app ook een update heeft gehad:
WAT IS ER NIEUW
* Mesh rookmelder ondersteuning
* Nieuwe automatiseren API
* Aanpassingen voor geofencing
* Bugfixes & stabiliteitsverbeteringen

Benieuwd wat precies verstaan wordt onder de API?

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:33
Al hoewel ik de HW nog steeds gebruik merk ik wel dat ik voor mijn Hue lampen meestal de Philips Hue app gebruik. Weliswaar schakelt de HW automatisch de lampen aan en uit maar deze handeling zou ook de Hue app gedaan kunnen worden. Ik heb echter nog andere zaken die gekoppeld zijn aan de HW waarom ik nog niet kan overstappen op een ander systeem. Ik kijk wel eens naar Homey maar vind de instap prijs te hoog en daarnaast zal ik dan iets anders moeten zoeken voor mijn EnergyLink.
Toch wel jammer dat de aandacht bij HW voor hun eerste product aan het afnemen is.

• wolly_a
  • Niet online
@chippie777 Voor de Homey is wel een app beschikbaar voor communicatie met je bestaande HomeWizard. Op die manier kan je je EnergyLink gewoon behouden en langzaam werken aan het opbouwen van je Homey. Voor een later moment zijn er ook genoeg oplossingen die je EnergyLink kunnen vervangen, zoals bijvoorbeeld een Youless LS-120.

• chippie777
@wolly_a klopt maar ik ben nog niet overtuigd van/door Homey dat ik het 299 euro waard vind. De HW doet het nog, dus so far so good. In de tussentijd verdiep ik mij in de mogelijkheden. Wie weet kan ik ook wat met mijn synology 215.

• wolly_a
  • Niet online
@chippie777 Met je Synology kom je in het domein van Domoticz en Home Assistant. Volgens mij kunnen die beide werken op je Synology. Beide hebben een eigen topic hier op Tweakers.

Ik heb de overstap van HomeWizard naar Homey destijds wel gemaakt toen ik merkte dat HomeWizard niets meer deed aan ontwikkeling en ben er nog erg tevreden over.

Ik zie trouwens op Marktplaats een paar mensen die een Homey aanbieden voor 200 euro. Misschien interessant?

• steadye
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-04 19:34
Hallo mede Homewizard gebruikers...

De SD card in mijn homewizard heeft het na zo'n 7 jaar begeven. Is ook helemaal niks meer af te krijgen pc ziet hem als lege partitie.
Ik heb al diverse tooltjes gebruikt om de data te proberen te recoveren, maar niet gelukt tot zover.

Het Sdhc kaartje heb ik vervangen, homewizard netwerk technisch weer geconfigureerd en is lokaal weer te bereiken, Alleen met de app en de site dus niet, Daar blijft de homewizard offline. Volgens Homewizard support zien ze wel dat de homewizard met het juiste serienummer aan mijn account gekoppeld is.
Je kunt echter op de site zelf helemaal niks meer doen.

Ik heb het vermoeden dat ik nog wat essentiele files mis op het kaartje:

Ik heb nu:
NFFM0 : daar staat alleen een 1970 datum in
SET1: Hier staan mijn ip en inloggegevens in
SN1: Heb ik zelf aangemaakt met het serienummer erin, Wellicht moet daar nog meer in ?
SW0: 1 schakelaar welke ik weer toegevoegd heb
SWPFILE1.SWP: dit is de swapfile

Welke essentiele files moet ik nog meer hebben en zou iemand die dan willen delen ? Of weet iemand deze ergens online te staan.

Hoop dat ik HW weer aan de praat krijg, heb er een behoorlijke zooi aanhangen.

thx... :'(

• chippie777
Ondanks mijn eerdere posts dat ik denk dat HW weinig updates meer zak krijgen heb ik toch maar weer het weerstation gekoppeld. Het werkt allemaal prima maar het shared weather is volgens mij niet echt meer een succes. Ik zie maar een paar stations in NL en ook nog eens met data van maanden geleden. Verder zie ik mijn eigen station niet terug terwijl ik het wel op delen heb staan.

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 23:46
steadye schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:31:
Hallo mede Homewizard gebruikers...

De SD card in mijn homewizard heeft het na zo'n 7 jaar begeven. Is ook helemaal niks meer af te krijgen pc ziet hem als lege partitie.
Ik heb al diverse tooltjes gebruikt om de data te proberen te recoveren, maar niet gelukt tot zover.

Het Sdhc kaartje heb ik vervangen, homewizard netwerk technisch weer geconfigureerd en is lokaal weer te bereiken, Alleen met de app en de site dus niet, Daar blijft de homewizard offline. Volgens Homewizard support zien ze wel dat de homewizard met het juiste serienummer aan mijn account gekoppeld is.
Je kunt echter op de site zelf helemaal niks meer doen.

Ik heb het vermoeden dat ik nog wat essentiele files mis op het kaartje:

Ik heb nu:
NFFM0 : daar staat alleen een 1970 datum in
SET1: Hier staan mijn ip en inloggegevens in
SN1: Heb ik zelf aangemaakt met het serienummer erin, Wellicht moet daar nog meer in ?
SW0: 1 schakelaar welke ik weer toegevoegd heb
SWPFILE1.SWP: dit is de swapfile

Welke essentiele files moet ik nog meer hebben en zou iemand die dan willen delen ? Of weet iemand deze ergens online te staan.

Hoop dat ik HW weer aan de praat krijg, heb er een behoorlijke zooi aanhangen.

thx... :'(
Het bestand TKN1 schijnt ook essentieel te zijn voor de werking.
http://homewizard-users.p...homewizard-lukt-niet-meer

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Hallo "LINK" gebruikers,

Ik wil mij "link" terugzetten naar fabrieksinstellingen. Nu zie ik tussen de internetkabel en de stroomkabel wel een gaatje/pinnetje zitten maar wie kan mij vertellen of dit inderdaad de bedoelde resetknop is?
Waarschijnlijk heb ik met het in programmeren een fout gemaakt, zodoende gaan 2 lampen elke avond branden (zonder dat er iets wijzigt in de status) en na enige tijd ook wel weer uit. (heb deze lampen ingesteld als je thuiskomt dat deze lampen 8 minuten branden en dat werkt goed).
Maar ik zit gewoon op de bank en ze gaan elke avond aan zonder dat we iets doen.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Tiemen

• Dennepen
kok36935 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:12:
Hallo "LINK" gebruikers,

Ik wil mij "link" terugzetten naar fabrieksinstellingen. Nu zie ik tussen de internetkabel en de stroomkabel wel een gaatje/pinnetje zitten maar wie kan mij vertellen of dit inderdaad de bedoelde resetknop is?
Waarschijnlijk heb ik met het in programmeren een fout gemaakt, zodoende gaan 2 lampen elke avond branden (zonder dat er iets wijzigt in de status) en na enige tijd ook wel weer uit. (heb deze lampen ingesteld als je thuiskomt dat deze lampen 8 minuten branden en dat werkt goed).
Maar ik zit gewoon op de bank en ze gaan elke avond aan zonder dat we iets doen.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Tiemen
Ik vermoed dat de HW support dit op afstand kan oplossen. De afgelopen week veel positieve ervaring opgedaan met remote support van Homewizard.

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

#Dennepen. Zal ze morgen even bellen. Kom er nu ook achter dat ik wanneer ik bij “locatie bewust” kijk, ik ook geen achterliggende kaart meer heb. Vreemd.. Zal even een terugmelding hier doen.

• Dennepen
kok36935 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:22:
#Dennepen. Zal ze morgen even bellen. Kom er nu ook achter dat ik wanneer ik bij “locatie bewust” kijk, ik ook geen achterliggende kaart meer heb. Vreemd.. Zal even een terugmelding hier doen.
Dat zou ik doen, heb je recent de nieuwe App en firmware geïnstalleerd? Dat kan er weleens mee te maken hebben. Succes.

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Dennepen schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:54:
[...]

Dat zou ik doen, heb je recent de nieuwe App en firmware geïnstalleerd? Dat kan er weleens mee te maken hebben. Succes.
Klopt, inderdaad een paar dagen geleden de nieuwe firmware geïnstalleerd, daarbij ook nog een update van Apple geïnstalleerd.
Vanmorgen even met de helpdesk contact gehad en e.e.a. besproken. Advies was van hun op ALLE taken eerst te verwijderen en vervolgens ALLE lampen (heb ook de energieschakelaars verwijderd, ik weet niet of dat ook noodzakelijk was). Vervolgens alle lampen en schakelaars weer opnieuw toegevoegd. In ieder geval krijg ik nu de notificaties op mijn telefoon weer binnen wanneer er in de huisstatus iets wijzigd
Heb nog geen preventieve schakelingen aangezet. Eerst vanavond even wachten of alle taken weer schakelen.
Helaas nog geen onderliggende kaart zichtbaar bij “locatie bewust”. Maar dat kan natuurlijk ook aan de update van Apple liggen.
Overigens is de “Link” niet handmatig te resetten naar fabrieksinstellingen volgens de helpdeskmedewerker.
Hou jullie op de hoogte d:)b

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Omdat het nog niet werkte zoals ik wilde, gisteren contact gehad met HomeWizard (Rob). Hij heeft mij geweldig geholpen. Bleek dat ik nog teveel op de oude toer zat van de presets van de HW. Je moet n.l. voor het schakelen van de lampen veel meer de thuisstatussen gebruiken. Ik deed het met teveel handmatige taken zoals in de “oude” HW gebruikelijk was. In de Link kan het voorkomen dat een willekeurige thuisstatus dit overrulet. In mijn geval gingen daardoor lampen wel of niet op tijd aan. Gisteren allle handmatige taken verwijderd en alles weer opnieuw geprogrammeerd. Nu is het wel goed (Hulde Rob!!).
Ook vertelde hij dat je in het scherm “Gebruikers” niet meer het onderliggende kaartje ziet bij het instellen van “locatie bewust”. Dit is met de nieuwe firmware gewijzigd omdat het er dubbel in zat. Zit nog wel in het scherm “ huisinstellingen” en op het rood/ oranje icoontje tikt.
Dus een stuk wijzer geworden.

• bulletcather
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:13
Ik ben sinds kort over gestapt op de homey

Momenteel heb ik het volgende nog in de aanbieding

1 lamp kleur smartwares
1 lamp wit smartwares
1 energylink
1 heatlink
1 watermeter 868mhz

Dit mag allemaal weg voor 105 euro

• Dennepen
kok36935 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:45:
Omdat het nog niet werkte zoals ik wilde, gisteren contact gehad met HomeWizard (Rob). Hij heeft mij geweldig geholpen. Bleek dat ik nog teveel op de oude toer zat van de presets van de HW. Je moet n.l. voor het schakelen van de lampen veel meer de thuisstatussen gebruiken. Ik deed het met teveel handmatige taken zoals in de “oude” HW gebruikelijk was. In de Link kan het voorkomen dat een willekeurige thuisstatus dit overrulet. In mijn geval gingen daardoor lampen wel of niet op tijd aan. Gisteren allle handmatige taken verwijderd en alles weer opnieuw geprogrammeerd. Nu is het wel goed (Hulde Rob!!).
Ook vertelde hij dat je in het scherm “Gebruikers” niet meer het onderliggende kaartje ziet bij het instellen van “locatie bewust”. Dit is met de nieuwe firmware gewijzigd omdat het er dubbel in zat. Zit nog wel in het scherm “ huisinstellingen” en op het rood/ oranje icoontje tikt.
Dus een stuk wijzer geworden.
Mooi dat het allemaal weer werkt, blijkbaar is er met de laatste update toch iets omgevallen in het taak management. Ik ben toen ook heel goed geholpen door Rob. Geo-fencing werkt nu ook een stuk beter.

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Dennepen schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:30:
[...]

Mooi dat het allemaal weer werkt, blijkbaar is er met de laatste update toch iets omgevallen in het taak management. Ik ben toen ook heel goed geholpen door Rob. Geo-fencing werkt nu ook een stuk beter.
Klopt, geofencing werkt nu ook beter (deed het al goed maar is nu nog accurater). Wel is de grafiek van het stroomverbruik van de energieschakelaar nog niet helemaal goed. Tijdstip van registratie is niet conform werkelijke tijd. Dit is bij HW bekend en gaan dat fixen.

• Dennepen
kok36935 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 09:18:
[...]

Klopt, geofencing werkt nu ook beter (deed het al goed maar is nu nog accurater). Wel is de grafiek van het stroomverbruik van de energieschakelaar nog niet helemaal goed. Tijdstip van registratie is niet conform werkelijke tijd. Dit is bij HW bekend en gaan dat fixen.
Ok, dat was me nog niet opgevallen. Het wordt product Link wordt steeds beter. Hopelijk komen er snel nieuwe devices zoals alarm en outdoor stopcontact. Ik vind dat wel een beetje lang duren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-04 17:48
Voor de liefhebbers, bij kwantum gaat smartwares uit het assortiment:
link met twee e27 lampen 25 euro.
Kleurenlamp e27 10 euro.
Losse E27 lamp 7.50 euro.
Spot gu10 7.50 euro.
E27 incl. afstandbediening 12.50 euro.....

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
bkruyver schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 23:34:
Voor de liefhebbers, bij kwantum gaat smartwares uit het assortiment:
link met twee e27 lampen 25 euro.
Kleurenlamp e27 10 euro.
Losse E27 lamp 7.50 euro.
Spot gu10 7.50 euro.
E27 incl. afstandbediening 12.50 euro.....
Dank! Ik vertrek nu naar de Kwantum om een link en wat lampen te halen :-)... edit: hier voor 23,75 mee gekregen... was 47,50 met 50% korting :-)

miel wijzigde deze reactie 20-04-2019 11:55 (7%)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• JB

JB

Cédric roelt!

Ligt alles eruit bij HW? Geraak niet verbonden en in Alexa app “devices are unresponsive”

JB wijzigde deze reactie 20-04-2019 20:56 (7%)

Mijn boefje is liev!

• Hulliee
  • Niet online
JB schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 20:55:
Ligt alles eruit bij HW? Geraak niet verbonden en in Alexa app “devices are unresponsive”
Ook al ligt alles er uit bij HW (cloud), het mooie van HW is dat dat niet uit maakt en hij gewoon blijft draaien... Ik denk dat je het binnen je eigen netwerk of Alexa moet zoeken.

• JB

JB

Cédric roelt!

Hulliee schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:49:
[...]

Ook al ligt alles er uit bij HW (cloud), het mooie van HW is dat dat niet uit maakt en hij gewoon blijft draaien... Ik denk dat je het binnen je eigen netwerk of Alexa moet zoeken.
Inmiddels werkt alles weer. De ervaring leert dat de service waar Alexa gebruik van maakt nogal instabiel is (geweest) bij HW, vandaar de check hier. Alleen is het gebruik afgenomen helaas waardoor dit topic een beetje dood aan het bloeden is. Het is dat alles nog "altijd" werkt via HW... :/

Mijn boefje is liev!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Dennepen schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:36:
[...]

Ok, dat was me nog niet opgevallen. Het wordt product Link wordt steeds beter. Hopelijk komen er snel nieuwe devices zoals alarm en outdoor stopcontact. Ik vind dat wel een beetje lang duren
Het kan natuurlijk ook dat, omdat ik er een “zooitje” van had gemaakt, dat geofencing daarom ook beter is gaan werken.
En ja, ik hoop dat ze onderhand met wat nieuws komen, laatste bericht wat ik van hun kreeg was mei/juni.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True