Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hatman
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22-04 23:56
Ik vind tocht wel dat Link wat te snel de hemel in geprezen wordt. Het is ook al langer op de markt en er gaan ook maanden, jaren overheen om weer met een nieuwe koppeling te komen.

De HomeWizard is niet zomaar uit het ecosysteem te halen omdat de link, nog steeds, geen volwaardige vervanger is.
Al het 433 spul er uit (is verouderd en is eenwegverkeer) vervangen door 868 (wat wel 2-wegverkeer is) is mooi, het op de markt zetten gaat veel te langzaam.

De reden dat ik mijn Homewizard nog niet kan vervangen is dat ik sensoren voor thermometers, regen wind heb (ook voor 868), maar ook Heatlink en Energylink heb. Die praten ook 868 maar die Link kan er niets mee.

Ik denk dat het bedrijf Homewizard zolang mogelijk hun spullen proberen te slijten maar dat er van een echte doorstroming en nieuwe producten weinig te verwachten is.

Hatman wijzigde deze reactie 13-12-2018 10:53 (3%)

• mhooghiemstra79
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15-04 08:45
Hatman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:50:
...
De reden dat ik mijn Homewizard nog niet kan vervangen is dat ik sensoren voor thermometers, regen wind heb (ook voor 868), maar ook Heatlink en Energylink heb. Die praten ook 868 maar die Link kan er niets mee.
...
Ik wist niet dat de Heat- en EnergyLink via 868 communiceren. Dan zou het dus kunnen dat de Link deze wellicht in de toekomst ook gaat ondersteunen. Mijn EnergyLink wil ik niet missen.

Ik hoor inderdaad veel positieve verhalen over de Link maar gezien ik bijna alleen maar inbouwschakelaars heb zie ik niet dat ik mijn huis in de nabije toekomst helemaal ga omgooien naar 868 dat wordt een beste kostenpost.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:24
Hatman schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:50:
Ik vind tocht wel dat Link wat te snel de hemel in geprezen wordt. Het is ook al langer op de markt en er gaan ook maanden, jaren overheen om weer met een nieuwe koppeling te komen.

De HomeWizard is niet zomaar uit het ecosysteem te halen omdat de link, nog steeds, geen volwaardige vervanger is.
Al het 433 spul er uit (is verouderd en is eenwegverkeer) vervangen door 868 (wat wel 2-wegverkeer is) is mooi, het op de markt zetten gaat veel te langzaam.

Ik denk dat het bedrijf Homewizard zolang mogelijk hun spullen proberen te slijten maar dat er van een echte doorstroming en nieuwe producten weinig te verwachten is.
Nou ja in de hemel worden geprezen, het is m.i. voor het grote publiek een sterker product.
HomeWizard is overgenomen door Smartwares. De afzetmarkt wijzigt van een niche binnen Nederland, naar grote afzet in heel Europa.

Vanaf de presentatie is al gezegd dat de smartswitch een rol gaat spelen binnen de link. Nu, zo'n 3 kwart jaar na de presentatie, vind ik de Link echt een sterker product dan de HomeWizard. In ieder geval voor het grote publiek.

Van wat ik begreep van Paul, (directeur HW) tijdens diezelfde presentatie, zijn ze gigantisch plat gegaan op de heatlink. Je hebt opentherm, maar het is toch niet zo standaard als als het zou moeten zijn. Iedere fabrikant doet weer iets anders met opentherm. Zoals ik hem daar begreep gaat dat ook gewoon stoppen. Het verbaast mij dat dit nog steeds verkocht word, na die presentatie.

Energylink is ook écht iets Nederlands met slimme meters.

Maar je ziet nu ook dat alle nieuwe ontwikkelingen voor de Link zijn, het is leuk als het ook werkt op de oude HW, maar geen prio.

Temperatuur sensoren en schakelaars zou ik graag nog in de Link terugzien, maar daarna is het met mijn HomeWizard wel zo'n beetje gedaan. Dan wil ik hem eruit hebben...
mhooghiemstra79 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:13:
Ik wist niet dat de Heat- en EnergyLink via 868 communiceren. Dan zou het dus kunnen dat de Link deze wellicht in de toekomst ook gaat ondersteunen. Mijn EnergyLink wil ik niet missen.

Ik hoor inderdaad veel positieve verhalen over de Link maar gezien ik bijna alleen maar inbouwschakelaars heb zie ik niet dat ik mijn huis in de nabije toekomst helemaal ga omgooien naar 868 dat wordt een beste kostenpost.
Ik vind het gewoon beter werken, ik draai ze nog altijd naast elkaar, maar van de zomer heb ik alle dubbele apparaten uit de homewizard verwijderd.
De app is veel fijner, netwerkpoort vs wifi is echt een wereld van verschil.
De terugkoppeling of iets aan of uit staat
Mesh network
En natuurlijk alarm functie, iets wat HW helemaal niet heeft. Daar was altijd heel veel vraag naar uit het veld, maar de Link kan het uit de doos. Sterker nog, zelfs mijn moeder kan het installeren als ze zou willen!

Ik heb zelf nog 2x 433 inbouwschakelaars, waardoor het nog niet uitkan. Gisteren ook weer 3 keer moeten drukken op de knop, voordat de lamp aanging... Gelukkig is de lamp wel 686 en kon ik die met de link, of met Alexa nog aanzetten. Maar daaraan merk ik dat 433mHz irritatie opwekt, waar de Link met 868 gewoon goed werkt!

Edit:
Kijk de nieuwe stofzuiger (ook zoiets, integratie enkel in de link), wordt nu zelfs door Amazon zelf verkocht.
De afzetmarkt wordt sinds de overname door smartwares heel anders.
https://www.amazon.co.uk/...uum-Cleaner/dp/B07FYQ92WJ

dfrenner wijzigde deze reactie 13-12-2018 11:47 (26%)

Youtube: DashcamNL

• Stampre
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22-04 14:09
Ik heb een osram smart plug gekoppeld aan de hue. Nu had ik verwacht dat deze ook zou verschijnen in de homewizard app maar helaas. Doe ik iets fout of zijn het echt alleen de lampen die verschijnen?

http://specs.tweak.to/6635

• Dennepen
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18:42
Vandaag de Google Assistent gekoppeld aan de Link. Werkt perfect spraakgestuurd mijn 868 lampen aansturen via mijn Android telefoon. Volgende stap is aanschaf Google Home of Mini. Laat HW maar meer 868 devices maken!

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 10:16
Zo, alvast m'n 433 inbouwschakelaars gekoppeld aan de Smart Switch.

Hopelijk snel de mogelijkheid beschikbaar om deze vanuit de Link en dus met de Google Home te bedienen!

• Dennepen
CoachKoos schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:16:
Zo, alvast m'n 433 inbouwschakelaars gekoppeld aan de Smart Switch.

Hopelijk snel de mogelijkheid beschikbaar om deze vanuit de Link en dus met de Google Home te bedienen!
Het is toch al mogelijk om de Link te koppelen aan de smartswitch via integraties of werkt dit nog niet?

• CoachKoos
Dennepen schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:09:
[...]

Het is toch al mogelijk om de Link te koppelen aan de smartswitch via integraties of werkt dit nog niet?
Ja, maar volgens support van HW kan je binnenkort ook de aan de Smart Switch gekoppelde 433 schakelaars in de Link zien en bedienen.

Daarmee kan je ze dus ook met een Google Home bedienen.

• Dennepen
Iemand een goede ervaring met de Geofence optie van de Link? Ik heb het idee dat deze soms wel goed werkt, maar vaak ook niet. Of heeft iemand wel goede ervaringen? Ik heb een Oneplus 6 .

• Stampre
Dan wordt het toch tijd de smart switch aan te schaffen.

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Stampre schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:02:
Ik heb een osram smart plug gekoppeld aan de hue. Nu had ik verwacht dat deze ook zou verschijnen in de homewizard app maar helaas. Doe ik iets fout of zijn het echt alleen de lampen die verschijnen?
Ik heb er 4 in staan, er zal wel iets niet goed gaan.
Lampen ophalen van de Hue bridge en dan synchroniseren.
Misschien zit je HW vol en passen er niet meer bij (55 geloof ik)?
Helaas telt een ip switch ook mee en daar heb ik er aardig wat van,

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• dfrenner
Stampre schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:33:
Dan wordt het toch tijd de smart switch aan te schaffen.
Op dit moment werkt het nog niet in de link app.
Maar dit is wel het doel van HW. Er schijnt februari een grote update te komen van de Link, met bugfixes etc.
Ik verwacht zelf dat daar de ondersteuning in wordt meegenomen, maar dat is pure speculatie.
Dennepen schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:48:
Iemand een goede ervaring met de Geofence optie van de Link? Ik heb het idee dat deze soms wel goed werkt, maar vaak ook niet. Of heeft iemand wel goede ervaringen? Ik heb een Oneplus 6 .
Bij iOS werkt het goed, Android nog niet.
Veel updates binnen het betaprogramma hebben van doen met de Android Geofence.

Staat je WiFi altijd aan?

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:43
Bah, Na verloop van tijd zijn er wat codes door elkaar gegaan.
Als ik nu met kerstmis mijn scene voor kerstmis schakel gaan er ook andere lampen aan of uit.

Wordt denk ik in de vakantie alles eruit gooien en opnieuw inleren.
Misschien alles toch maar naar mijn Pi overhevelen.

• mhooghiemstra79
CoachKoos schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:22:
[...]

Ja, maar volgens support van HW kan je binnenkort ook de aan de Smart Switch gekoppelde 433 schakelaars in de Link zien en bedienen.

Daarmee kan je ze dus ook met een Google Home bedienen.
@CoachKoos Begrijp ik het nu goed dat je de Link in combinatie met de SmartSwitch ook de 433 schakelaars van andere merken dus KlikAanKlikUit kan schakelen? en dus ook de inbouw schakelaars?
Want dan zou de Homewizard alleen nog nodig zijn voor de EnergyLink en de rookmelders.
De SmartSwitch is toch de te schakelen stopcontact

• Dennepen
dfrenner schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:48:
[...]

Op dit moment werkt het nog niet in de link app.
Maar dit is wel het doel van HW. Er schijnt februari een grote update te komen van de Link, met bugfixes etc.
Ik verwacht zelf dat daar de ondersteuning in wordt meegenomen, maar dat is pure speculatie.

[...]

Bij iOS werkt het goed, Android nog niet.
Veel updates binnen het betaprogramma hebben van doen met de Android Geofence.

Staat je WiFi altijd aan?
Soms wel soms niet. Moet wifi juist aan of uit staan voor een goede werking?

• CoachKoos
mhooghiemstra79 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:10:
[...]

@CoachKoos Begrijp ik het nu goed dat je de Link in combinatie met de SmartSwitch ook de 433 schakelaars van andere merken dus KlikAanKlikUit kan schakelen? en dus ook de inbouw schakelaars?
Want dan zou de Homewizard alleen nog nodig zijn voor de EnergyLink en de rookmelders.
De SmartSwitch is toch de te schakelen stopcontact
Zo is het wel door HW verteld aan mij. Ik heb navraag gedaan over 868 inbouwschakelaars ter vervanging van mijn 433.

Dit was de reactie van Support:
In de tussentijd kunt u eventueel ook een Smart Switch in de Link-app koppelen en zo uw 433Mhz-schakelaars vanuit de Link-app bedienen.

Echter in de integratie nog niet volledig uit de testfase. Op moment werkt enkel nog maar de Smart Switch zelf (als schakelaar) in de Link. Dit wordt binnenkort wel uitgebreid met de andere schakelaars, maar vooralsnog is het enkel de smart switch zelf.
Ik weet niet of binnenkort dan februari is zoals @dfrenner hierboven aangeeft.

• dfrenner
Dennepen schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:15:
[...]

Soms wel soms niet. Moet wifi juist aan of uit staan voor een goede werking?
Aan
Daarmee is het met beta testers nu redelijk onder controle begreep ik. Het probleem is ook een veelvoud van verschillende modellen. De ene reageert anders dan de ander en vooral de polling tijd van gps als het scherm gelocked is.

Bij Apple werkt het sowieso goed.
CoachKoos schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:53:
[...]

Zo is het wel door HW verteld aan mij. Ik heb navraag gedaan over 868 inbouwschakelaars ter vervanging van mijn 433.

Dit was de reactie van Support:

[...]

Ik weet niet of binnenkort dan februari is zoals @dfrenner hierboven aangeeft.
Ja het lastige is dat veel dingen later komen dan HW eigenlijk wil.

De beta testers hebben in oktober al een mail gehad over een sirene. Door goedkeuringen en productie verbeteringen gaat daar toch meer tijd in zitten. Ze willen sneller dan ze kunnen.

Net als die 868 schakelaar, de eerste keer dat ik erover hoorde wilden ze hem echt wel vóór kerst klaar hebben.

Ik snap het ook wel, je wil heel veel, maar het proces van productie tot goedkeuringen en een leverbaar product dat op voorraad is. Dat kost tijd. Helaas iedere keer meer tijd dan men hoopt.

Daarom zijn ze erg voorzichtig met de communicatie naar buiten merk ik. Denk ook wel terecht.

• dfrenner
dfrenner schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:07:
Ja het lastige is dat veel dingen later komen dan HW eigenlijk wil.

De beta testers hebben in oktober al een mail gehad over een sirene. Door goedkeuringen en productie verbeteringen gaat daar toch meer tijd in zitten. Ze willen sneller dan ze kunnen.

Net als die 868 schakelaar, de eerste keer dat ik erover hoorde wilden ze hem echt wel vóór kerst klaar hebben.

Ik snap het ook wel, je wil heel veel, maar het proces van productie tot goedkeuringen en een leverbaar product dat op voorraad is. Dat kost tijd. Helaas iedere keer meer tijd dan men hoopt.

Daarom zijn ze erg voorzichtig met de communicatie naar buiten merk ik. Denk ook wel terecht.
Zojuist langs geweest op de deurcontacten om te wisselen.
Direct nog even gesproken over de 868 schakelaars.

Blijkt inderdaad dat de de hele operatie tussen sample, productie in china, verschepen, goedkeuren, certificeren, verschepen, massaproductie en uitleveren, erg tijdrovend en bureaucratisch is.

Om die reden kreeg ik een voorzichtige schatting van de lente 2019. Dat terwijl het product an sich gewoon af is. Ze hebben intern getest met eigen gemaakte producten. Die producten moeten de massaproductie in, goedgekeurd en verscheept. Dan kan het naar de beta testers en als er geen noemenswaardige fouten zijn, kan het naar de webshop...

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:12

JB

Cédric roelt!

Wie gebruikt hier de SH8-90901 icm de HW :? Vind ze vrij prijzig maar wil langzaam af van 433 MHz dus had gehoopt dat ze deze ook als een setje van 3 aanbieden maar valt tegen :(

Mijn boefje is liev!

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Sinds vandaag gekoppeld met Alexa... leuk! Alleen vraag ik me af wat ik kan met de heatlink... krijg nog niet veel respons hieruit. Iemand ervaring?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Dennepen
Iemand sinds de laatste app update van Homewizard (classic) problemen met notificaties? Op Android? Met name geen geluid meer bij meldingen.

• kok36935
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:33

kok36935

Zwolle, Overijssel

Dennepen schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:44:
Iemand sinds de laatste app update van Homewizard (classic) problemen met notificaties? Op Android? Met name geen geluid meer bij meldingen.
Heb hier ook problemen met notificaties. Betreft IOS. Geen meldingen meer op het iPhone scherm van preset thuis of aanwezig. Werking is wel ok

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

• royckev
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13-03 23:04
Beste,

ik heb al jaren veel plezier van de HW echter ik merk hoe meer ik aansluit hoe meer storingen ik krijg en dat ik ook weer enkele dingen opnieuw moet instellen... ik lees hier dat met name 433 mhz erg storings gevoelig is.
Nu is mijn vraag, zijn er al 868 bewegings melders beschikbaar?

ik heb bv gezien dat eminent een 868 mhz melder heeft. Werkt deze op de HW?

bedankt voor de reacties.

• telenut
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 13:08
met het commando http://<IP>/<wachtwoord>/preset/home kan ik mijn homewizard op de status 'thuis' zetten.
Echter kan ik niet direct de commando's vinden om de andere presets te activeren (away, holiday, sleep... werken niet)

• wolly_a
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
telenut schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:40:
met het commando http://<IP>/<wachtwoord>/preset/home kan ik mijn homewizard op de status 'thuis' zetten.
Echter kan ik niet direct de commando's vinden om de andere presets te activeren (away, holiday, sleep... werken niet)
Had je hier al een gekeken? http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard

Je commando zou iets moeten zijn van:

http://ipadres/password/preset/0 (Home)
http://ipadres/password/preset/1 (Away)
http://ipadres/password/preset/2 (Sleep)
http://ipadres/password/preset/3 (Holiday)

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• Dennepen
kok36935 schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:13:
[...]

Heb hier ook problemen met notificaties. Betreft IOS. Geen meldingen meer op het iPhone scherm van preset thuis of aanwezig. Werking is wel ok
Support verzoek ingediend bij Homewizard. Zijn er nog meer gebruikers waarbij de notificaties niet meer werken? Kunnen jullie dit ook melden via support@homewizard.nl , zodat dit zo spoedig mogelijk opgelost kan worden?

• bulletcather
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:13
Zojuist een mail gestuurd naar Homewizard dat het bij mij ook niet meer werkt.
Kijken wanneer het opgelost wordt.

• Dennepen
bulletcather schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:03:
Zojuist een mail gestuurd naar Homewizard dat het bij mij ook niet meer werkt.
Kijken wanneer het opgelost wordt.
Vanochtend gebeld met HW support, volgens hun moet je afmelden via de App, dan weer aanmelden en zou het moeten werken. Dit werkte bij mij nog steeds niet. Vervolgens mijn device opnieuw geregistreerd voor het ontvangen van notificaties en weer gekoppeld aan de taken voor notificatie. Daarna werkte het weer. Dus de tip is om je device te verwijderen voor notificaties en weer opnieuw toe te voegen.

• grtvan
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-02 21:11
ik blijf problemen hebben met de Smartwares Connected GU10 LED lamp die via de HW moet reageren als er beweging gedetecteerd worden met de bewegingsmelder voor buiten van Smartwares.
Even concreet:
- het begint al bij het apparaat toevoegen: soms krijg ik gewoon Error 5, maar na een drietal keren pogen te koppelen toch succesvol
- vervolgens geef ik de taak dat ALS er beweging is op de oprit, DAN de GU10 Led lamp moet branden (tussen zonsondergang en zonsopgang) en UIT signaal stuur ik via de HW een 7-tal minuten later, zodat de lamp netjes (zou moeten) uit gaan;
Probleem:
- soms brandt de lamp inderdaad, maar het UITsignaal wordt blijkbaar niet altijd ontvangen en dus blijft de lamp gewoon aan
-soms detecteert de bewegingsmelder beweging, maar de lamp brandt niet, terwijl in de App de switch toch op ON staat
-soms kan ik zelfs de lamp met de app niet bedienen; dus manueel op OFF zetten lukt niet, en dus verwijder ik het apparaat maar eens, en kan ik opnieuw beginnen.....

Iemand die raad weet? Want op die manier is de lamp toch niet echt effectief en betrouwbaar......
Misschien nog even vermelden dat ik de bewegingsmelder achteraan heb ingesteld op 5 minuten. Vandaar dat ik het UIT-signaal bij HW wat later plaats.....
Dank bij voorbaat

• dfrenner
grtvan schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:05:
ik blijf problemen hebben met de Smartwares Connected GU10 LED lamp die via de HW moet reageren als er beweging gedetecteerd worden met de bewegingsmelder voor buiten van Smartwares.
Even concreet:
- het begint al bij het apparaat toevoegen: soms krijg ik gewoon Error 5, maar na een drietal keren pogen te koppelen toch succesvol
- vervolgens geef ik de taak dat ALS er beweging is op de oprit, DAN de GU10 Led lamp moet branden (tussen zonsondergang en zonsopgang) en UIT signaal stuur ik via de HW een 7-tal minuten later, zodat de lamp netjes (zou moeten) uit gaan;
Probleem:
- soms brandt de lamp inderdaad, maar het UITsignaal wordt blijkbaar niet altijd ontvangen en dus blijft de lamp gewoon aan
-soms detecteert de bewegingsmelder beweging, maar de lamp brandt niet, terwijl in de App de switch toch op ON staat
-soms kan ik zelfs de lamp met de app niet bedienen; dus manueel op OFF zetten lukt niet, en dus verwijder ik het apparaat maar eens, en kan ik opnieuw beginnen.....

Iemand die raad weet? Want op die manier is de lamp toch niet echt effectief en betrouwbaar......
Misschien nog even vermelden dat ik de bewegingsmelder achteraan heb ingesteld op 5 minuten. Vandaar dat ik het UIT-signaal bij HW wat later plaats.....
Dank bij voorbaat
Kun je een test setteing opzetten, dinchtbij de homewizard?
Even beide naast elkaar plaatsen om te testen of bereik een issue is...

• CoachKoos
dfrenner schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:19:
[...]

Kun je een test setteing opzetten, dinchtbij de homewizard?
Even beide naast elkaar plaatsen om te testen of bereik een issue is...
Blijft toch apart, als de HW/app niets doet met het feit dat er geen terugsignaal komt.

Lijkt mij dat als er geen signaal terug komt van de lamp, de HW in feite moet zeggen "aanzetten mislukt, probeer het nog een keer" of een (fout)melding geeft i.p.v. de status Lamp Aan.. Dat laatste doet de LINK wel met de Google Home, die zegt "ik heb 2 lampen aangezet en 2 lampen niet kunnen vinden".

Ik ben altijd sceptisch geweest over het voordeel van 868 tov 433. Ook hieruit blijkt de toegevoegde waarde nog niet echt >:)

• dfrenner
CoachKoos schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Blijft toch apart, als de HW/app niets doet met het feit dat er geen terugsignaal komt.

Lijkt mij dat als er geen signaal terug komt van de lamp, de HW in feite moet zeggen "aanzetten mislukt, probeer het nog een keer" of een (fout)melding geeft i.p.v. de status Lamp Aan.. Dat laatste doet de LINK wel met de Google Home, die zegt "ik heb 2 lampen aangezet en 2 lampen niet kunnen vinden".

Ik ben altijd sceptisch geweest over het voordeel van 868 tov 433. Ook hieruit blijkt de toegevoegde waarde nog niet echt >:)
HomeWizard zegt dat 6868 een mesh network bouwt.
Mijn ervaring is persoonlijk dat dit met de HomeWizard niet werkt en met de Link wel.

HomeWizard hield echt vol dat het bij beide zou werken.

Daarom, test het eens dichtbij, om de setting zelf te testen en bereik uit te sluiten.

• bulletcather
Vandaag een update gehad. Het bedienen van de rolluiken/zonwering via Alexa zou weer goed moeten werken. Ik zal nog even laten weten of dit ook echt het geval is.

• bulletcather
De update heeft idd geholpen. De rolluiken zijn weer te bedienen met de Alexa

• JB

JB

Cédric roelt!

Dennepen schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:14:
[...]

Vanochtend gebeld met HW support, volgens hun moet je afmelden via de App, dan weer aanmelden en zou het moeten werken. Dit werkte bij mij nog steeds niet. Vervolgens mijn device opnieuw geregistreerd voor het ontvangen van notificaties en weer gekoppeld aan de taken voor notificatie. Daarna werkte het weer. Dus de tip is om je device te verwijderen voor notificaties en weer opnieuw toe te voegen.
Dit werkt wel vaker niet meer na app updates. Je kunt ook je push ontvanger (telefoon) opnieuw toevoegen, dat hielp hier eigenlijk altijd wel.

Mijn boefje is liev!

• Stampre
bulletcather schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:08:
Vandaag een update gehad. Het bedienen van de rolluiken/zonwering via Alexa zou weer goed moeten werken. Ik zal nog even laten weten of dit ook echt het geval is.
Welke commandos gebruik jij? Ik heb de somfy motor van mijn zonnescherm gekoppeld maar omlaag lukt maar omhoog niet.

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Stampre schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Welke commandos gebruik jij? Ik heb de somfy motor van mijn zonnescherm gekoppeld maar omlaag lukt maar omhoog niet.
zelfde probleem hier... omlaag lopen ze in 1 keer door, omhoog gaan ze een klein stukje en dan stoppen ze.... (met commando "off"

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• grtvan
dfrenner schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:40:
[...]

HomeWizard zegt dat 6868 een mesh network bouwt.
Mijn ervaring is persoonlijk dat dit met de HomeWizard niet werkt en met de Link wel.

HomeWizard hield echt vol dat het bij beide zou werken.

Daarom, test het eens dichtbij, om de setting zelf te testen en bereik uit te sluiten.
uitgetest; wat merk ik? De lamp ontvangt prima het AAN signaal, maar nooit meer het UIT signaal. Wanneer ik bvb de simpele taak geef aan de lamp om om 20.30 uur aan te gaan en om 20.31 uur uit te gaan, dan doet die dat eerste, maar gaat vervolgens niet uit. In de app staat de switch dan idd nog op ON, maar met geen kanten op OFF te krijgen....... Reacties om dit euvel te verhelpen zijn welkom..... :-(

• Stampre
Het hele smartswitch verhaal is mij niet helder. Als ik nu een link installeer en de smart switch toevoeg. Heb ik dan één device extra, de smart switch of alle 433 mhz devices. Als het alleen de smart switch is, hoe bedien ik dan via de link app mijn 433 devices?

• dfrenner
Stampre schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:26:
Het hele smartswitch verhaal is mij niet helder. Als ik nu een link installeer en de smart switch toevoeg. Heb ik dan één device extra, de smart switch of alle 433 mhz devices. Als het alleen de smart switch is, hoe bedien ik dan via de link app mijn 433 devices?
Op dit moment alleen de smart switch, maar dat wordt later alle 433 devices.

• Stampre
dfrenner schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 07:25:
[...]

Op dit moment alleen de smart switch, maar dat wordt later alle 433 devices.
Helder, op marktplaats staat advertentie van iemand die er3 te koop heeft. Voor 17'50 incl verz. Die maar eens benaderen. Kan ik lanzaam over naar link.

• dfrenner
grtvan schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:53:
[...]

uitgetest; wat merk ik? De lamp ontvangt prima het AAN signaal, maar nooit meer het UIT signaal. Wanneer ik bvb de simpele taak geef aan de lamp om om 20.30 uur aan te gaan en om 20.31 uur uit te gaan, dan doet die dat eerste, maar gaat vervolgens niet uit. In de app staat de switch dan idd nog op ON, maar met geen kanten op OFF te krijgen....... Reacties om dit euvel te verhelpen zijn welkom..... :-(
Dat is dichtbij?!
Dan lijkt mij de lamp defect. Je krijgt hem dus überhaupt niet meer uit?

Je zou hem eens kunnen verwijderen en opnieuw toevoegen.

• dfrenner
Stampre schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 07:57:
[...]

Helder, op marktplaats staat advertentie van iemand die er3 te koop heeft. Voor 17'50 incl verz. Die maar eens benaderen. Kan ik lanzaam over naar link.
17,50 is een leuke prijs.
Het is altijd zo uitgelegd dat je meerdere smartswitches kunt koppelen om zo je 433 bereik te vergroten.

De snartswitch kan op die manier als een extender fungeren.

Ik verwacht die implementatie van de smartswitch op korte termijn, maar het blijft een educated guess...

• Stampre
dfrenner schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:47:
[...]

17,50 is een leuke prijs.
Het is altijd zo uitgelegd dat je meerdere smartswitches kunt koppelen om zo je 433 bereik te vergroten.

De snartswitch kan op die manier als een extender fungeren.

Ik verwacht die implementatie van de smartswitch op korte termijn, maar het blijft een educated guess...
Het gaat mij erom dat één smart Switch straks als bridge fungeert tussen het 433 spul en de link en ik dan afscheid ga nemen van de hw.

Denk dat ik maar vast aanschaf al dan niet als extender inderdaad.

• Dennepen
Wie heeft er nog meer problemen bij het inloggen op de Link? De servers lijken eruit te liggen bij HW?

• Flash3d
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:26
Dennepen schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:55:
Wie heeft er nog meer problemen bij het inloggen op de Link? De servers lijken eruit te liggen bij HW?
Mijn link is idd ook niet te benaderen, heb hem even een power cycle gegeven maar geen resultaat.
Toen hier kijken en gelukkig ook anderen met een probleem ;). storing bij HW dus.

• Dennepen
Flash3d schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Mijn link is idd ook niet te benaderen, heb hem even een power cycle gegeven maar geen resultaat.
Toen hierheen en gelukkig ook andere met een probleem ;). storing bij HW dus.
Ok, dan ligt het niet aan mijn omgeving. Hopelijk wordt het e.a. nog gefixed dit weekend!

• Flash3d
Dennepen schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Ok, dan ligt het niet aan mijn omgeving. Hopelijk wordt het e.a. nog gefixed dit weekend!
Het werkt allemaal weer zo te zien.

• bkruyver
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-04 17:48
Hoi allemaal, zojuist 4 nieuwe magneet contacten (de nieuwe van smartwares) gekregen van homewizard, vanwege een verkeerde batch en batterij-leeg meldingen. Wel goede service dus. Deze nieuwe zijn alleen weer niet goed aan de homewizard classic te koppelen. Met de link gaat goed.
Iemand daar ervaring mee?
Al iets te zeggen over de duurzaamheid van de andere batches magneet contacten? Goede service is fijn maar ik heb liever magneet contacten die ook echt langer mee gaan.....

bkruyver wijzigde deze reactie 09-01-2019 21:19 (20%)

• CoachKoos
bkruyver schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:16:
Hoi allemaal, zojuist 4 nieuwe magneet contacten (de nieuwe van smartwares) gekregen van homewizard, vanwege een verkeerde batch en batterij-leeg meldingen. Wel goede service dus. Deze nieuwe zijn alleen weer niet goed aan de homewizard classic te koppelen. Met de link gaat goed.
Iemand daar ervaring mee?
Al iets te zeggen over de duurzaamheid van de andere batches magneet contacten? Goede service is fijn maar ik heb liever magneet contacten die ook echt langer mee gaan.....
Ik had ook moeite met koppelen van de contacten met mijn HW. Had er 2 gekocht, 1 uiteindelijk na veel proberen vlakbij de HW wel gelukt. Andere niet voor elkaar gekregen en in overleg met HW teruggestuurd en een nieuw exemplaar ontvangen.

Heb sindsdien (ook) een Link en dat werkt beter.
Weet iemand hoe je alle data in de hw wist? De config tool kan ik wel draaien maar op de site staat niet echt duidelijk omschreven of hiermee ook alle data gewist wordt.

He who laughs last thinks slowest! | MartinvdM.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• bkruyver
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-04 17:48
CoachKoos schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Ik had ook moeite met koppelen van de contacten met mijn HW. Had er 2 gekocht, 1 uiteindelijk na veel proberen vlakbij de HW wel gelukt. Andere niet voor elkaar gekregen en in overleg met HW teruggestuurd en een nieuw exemplaar ontvangen.

Heb sindsdien (ook) een Link en dat werkt beter.
Oké, vreemd. Ik had eerst al 4 van die contacten waarbij de koppeling gewoon goed ging, juist ook op afstand, vanwege 868mhz. Maar daar waren de batterijen na 2 maanden op. Nu dus nieuwe, andere batch, waarvan er in ieder geval 1 ook niet dichtbij de homewizard is te koppelen. De andere heb ik al opgeplakt, dus niet goed dichtbij de homewizard te halen.....misschien dat de homewizard nog een update moet krijgen?
Met de link werkt het gewoon goed......
Zal de mannen van homewizard het ook eens vragen....

• Dirk.be
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14-04 09:27
Iemand ervaring met de rolgordijnen van HW? Zou een lichtdoorlatende van 3m breedte overwegen. Heb momenteel een vouwgordijn , met touw, maar hiervoor geen aandrijving te vinden die zou kunnen werken met HW. Teptron leek destijds veelbelovend. Somfy ook vrij duur en mogelijks niet meer met RTS.

• Cliors40
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23-04 10:13
Hoi,

Ik heb een vraag mbt de heatlink icm de ICY3815TT thermostaat.
Communicatie is er de lichtjes zijn allemaal groen .
Ik kan in de app ook alles aflezen maar nu komt mijn probleem.
Als ik de ketel laat aansturen door de app dan gaat de water temparatuur maar heel langzaam omhoog omdat hij de brander maar op 23% laat branden.
Eerst gaat hij harder maar na 10 sec zakt hij naar 23%
Verander ik hem naar thermostaat dan gaat de brander veel harder.
Hij kan de temparatuur van de thermostaat zelf ook niet veranderen want dan geeft hij failed to update target temperature.
Wel past hij in de app aan als ik op de thermostaat de temparatuur verander.
Het lijkt wel of er zit geen override op die thermostaat maar hij zou gewoon compatible moeten zijn volgens homewizard.

Dit is icm een Nefit proline met opentherm converter eraan

Iemand suggeties of een oplossing
Alvast bedankt

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 23:46
Cliors40 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:43:
Hoi,

Ik heb een vraag mbt de heatlink icm de ICY3815TT thermostaat.
Communicatie is er de lichtjes zijn allemaal groen .
Ik kan in de app ook alles aflezen maar nu komt mijn probleem.
Als ik de ketel laat aansturen door de app dan gaat de water temparatuur maar heel langzaam omhoog omdat hij de brander maar op 23% laat branden.
Eerst gaat hij harder maar na 10 sec zakt hij naar 23%
Verander ik hem naar thermostaat dan gaat de brander veel harder.
Hij kan de temparatuur van de thermostaat zelf ook niet veranderen want dan geeft hij failed to update target temperature.
Wel past hij in de app aan als ik op de thermostaat de temparatuur verander.
Het lijkt wel of er zit geen override op die thermostaat maar hij zou gewoon compatible moeten zijn volgens homewizard.

Dit is icm een Nefit proline met opentherm converter eraan

Iemand suggeties of een oplossing
Alvast bedankt
Weet niet of je hier iets aan hebt maar staat iets in over het aansluiten. Gaat wel over Toon maar misschien kan je er info uithalen.
https://forum.eneco.nl/aa...-de-ketelmodule-aan-17355

• Cliors40
mike123 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:40:
[...]

Weet niet of je hier iets aan hebt maar staat iets in over het aansluiten. Gaat wel over Toon maar misschien kan je er info uithalen.
https://forum.eneco.nl/aa...-de-ketelmodule-aan-17355
bedankt voor je antwoord.
Het probleem zit hem in de communicatie tussen de heatlink en de ICY thermostaat
Thermostaat zelf doet het prima

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 23:46
Cliors40 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:22:
[...]

Het probleem zit hem in de communicatie tussen de heatlink en de ICY thermostaat
Dan kan ik er verder ook niet nuttigs over zeggen. Maar is dit niet het type thermostaat die vanaf 1 februari niet meer ondersteunt word? Oa niet meer door de app te bedienen is? Heb je geen brief of mail gehad dat je gratis een andere thermostaat kan krijgen. Of tegen kortingsprijs?
Essent stopt ondersteuning ICY

• Cliors40
mike123 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:17:
[...]

Dan kan ik er verder ook niet nuttigs over zeggen. Maar is dit niet het type thermostaat die vanaf 1 februari niet meer ondersteunt word? Oa niet meer door de app te bedienen is? Heb je geen brief of mail gehad dat je gratis een andere thermostaat kan krijgen. Of tegen kortingsprijs?
Essent stopt ondersteuning ICY
Is zo ronde ja maar dat is via een fifthplay gateway met Delta geen essent. Dat werkt gewoon alleen ik wil het via de homewizard zodat hij via mijn presets kan schakelen

• CoachKoos
Dirk.be schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:45:
Iemand ervaring met de rolgordijnen van HW? Zou een lichtdoorlatende van 3m breedte overwegen. Heb momenteel een vouwgordijn , met touw, maar hiervoor geen aandrijving te vinden die zou kunnen werken met HW. Teptron leek destijds veelbelovend. Somfy ook vrij duur en mogelijks niet meer met RTS.
Ik heb geen ervaring met de HW rolgordijnen. Heb in de woonkamer ook een vouwgordijn, had daarvoor de BRUNT Blind Engine via Kickstarter, maar die heeft onvoldoende vermogen om het vouwgordijn omhoog te trekken.

Voor de slaapkamer van mijn zoon ga ik voor de IKEA rolgordijnen. Zijn alleen maar max 1.95m breed, dat is maar net aan voor zijn raam. Voordeel is bediening met de Google Home... Die van HW zijn (nog) niet compatible met de Link, dus ook niet met de GH.

Andere rolgordijnen/systemen zijn idd nogal aan de prijs.

• dfrenner
Heeft iemand hier Domoticz en de HomeWizrd plugin draaien?
Ik heb hem succesvol gekoppeld en de apparaten worden in Domoticz geladen, echter met uitzondering van alle nieuwe 868 lampen en schakelaars...

Enig idee hoe dit kan?
CoachKoos schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Ik heb geen ervaring met de HW rolgordijnen. Heb in de woonkamer ook een vouwgordijn, had daarvoor de BRUNT Blind Engine via Kickstarter, maar die heeft onvoldoende vermogen om het vouwgordijn omhoog te trekken.

Voor de slaapkamer van mijn zoon ga ik voor de IKEA rolgordijnen. Zijn alleen maar max 1.95m breed, dat is maar net aan voor zijn raam. Voordeel is bediening met de Google Home... Die van HW zijn (nog) niet compatible met de Link, dus ook niet met de GH.

Huh, die zijn toch alleen aangekondigd? Nog niet te bestellen?

Edit: cool, best leuke prijzen ook, alleen jammer van die standaard maten altijd....

dfrenner wijzigde deze reactie 21-01-2019 19:32 (65%)

• Stampre
Sinds paar dagen is mijn homewizard niet meer benaderbaar. Alle lampjes zijn groen maar hangt niet meer in wifinetwerk. Na reset werkte het weer heel even en dan weer niet meer. Iemand ideeën hoe sit op te lossen?

• dfrenner
Stampre schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 00:02:
Sinds paar dagen is mijn homewizard niet meer benaderbaar. Alle lampjes zijn groen maar hangt niet meer in wifinetwerk. Na reset werkte het weer heel even en dan weer niet meer. Iemand ideeën hoe sit op te lossen?
HWconfig + iPhone/iPad

Als u niet in het bezit bent van een computer of laptop is er nog een anderen manier om de HomeWizard te resetten. De netwerkinstellingen kunnen ook vanaf de HomeWizard gereset worden en opnieuw de HomeWizard vanaf een iPhone, iPad of van Andriod configureren.

Hierbij de instructies bij gebruik van een iPhone of iPad:
- Druk met een smal object (paperclip, punaise) een keer kort in het kleine gaatje naast de USB connector.
- Wacht vervolgens vijf seconden en druk nog een keer kort in het gaatje. U ziet nu enkele tellen alle drie de leds rood branden.
- Hierna zal de HomeWizard opnieuw opstarten en haar eigen WiFi netwerk weer uitzenden.
- Door deze handeling maakt de HomeWizard voor de installatie gebruik van een eigen WIFI netwerk met de naam ‘HomeWizard’. \
- Maak met uw iPhone of iPad verbinding met dit WIFi netwerk, door op de iPhone naar ‘instellingen’ te gaan en op ‘WiFi’ te drukken.
- Er verschijnt nu een lijst met WiFi netwerken.
- Selecteer het netwerk met de naam ‘HomeWizard’ om hier verbinding mee te maken.
- Ga stap terug en zoek in de instellingen venster HomeWizard.
- Zet vervolgens 'Start in config mode' aan
- Ga terug naar het startscherm (homeknop) een Start nu de HomeWizard app, u komt in het welkoms scherm.
- Selecteer hier ‘configureer’.
- Volg de drie stappen in de app om uw HomeWizard te configureren en aan te sluiten op uw eigen WiFi netwerk.
- Gefeliciteerd, uw HomeWizard is opnieuw geconfigureerd!

• CoachKoos
dfrenner schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:12:

[...]

Huh, die zijn toch alleen aangekondigd? Nog niet te bestellen?

Edit: cool, best leuke prijzen ook, alleen jammer van die standaard maten altijd....
In Duitsland al verkrijgbaar dacht ik. In Nederland staan ze wel op de site, maar berichten waren in februari leverbaar.

De maten zijn altijd een beetje jammer. Dan zou je richting HW gordijnen moeten... Dan kom ik alleen op een prijs van €345 tegenover een prijs van €139 van de IKEA.

Maar dat is altijd met maatwerk tegenover standaard... En dus het nadeel dat de HW (nog) niet met de LINK en dus de Google Home werken.

• dfrenner
CoachKoos schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:14:
[...]

In Duitsland al verkrijgbaar dacht ik. In Nederland staan ze wel op de site, maar berichten waren in februari leverbaar.

De maten zijn altijd een beetje jammer. Dan zou je richting HW gordijnen moeten... Dan kom ik alleen op een prijs van €345 tegenover een prijs van €139 van de IKEA.

Maar dat is altijd met maatwerk tegenover standaard... En dus het nadeel dat de HW (nog) niet met de LINK en dus de Google Home werken.
Van wat ik kan zien heeft Ikea niet echt veel keuze in kleuren en doeken

• flipse2006
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Dirk.be schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:45:
Wij hebben nu denk zo'n 1,5 jaar 3 HW rolgordijnen in gebruik en ze werken naar volle tevredenheid. We kunnen ze bedienen via HW en ICS-2000 (KAKU). Met spraak via GH gaat ook doordat de koppeling met ICS-2000 is gemaakt.

• bulletcather
Zelf heb ik al 1 jaar rolgordijnen van onlinerolgordijnen.nl en deze werken ook samen met de Homewizard. Tevens zijn deze een stuk goedkoper en hebben ze ook meer keus in doek en systemen.

• Werner85
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 27-02 20:39
Misschien even kijken of je de override functie handmatig moet activeren. Zie http://hw.homewizard.net/...le-ketels-en-thermostaten
Cliors40 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:22:
[...]

• mhooghiemstra79
Zijn hier EnergyLink gebruikers die hun zonnepanelen uitlezen met een KWH meter?

Ik heb sinds oktober panelen op mijn dak liggen en lees deze uit via de EnergyLink en een homewizard KWH meter.
Als de de panelen niets opwekken geeft de EnergyLink toch 6watt weer.
Ik vraag me af of meer dit zien en zo niet hoe hebben jullie het dan aangesloten.

• Tebbie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:31
mhooghiemstra79 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:06:
Zijn hier EnergyLink gebruikers die hun zonnepanelen uitlezen met een KWH meter?

Ik heb sinds oktober panelen op mijn dak liggen en lees deze uit via de EnergyLink en een homewizard KWH meter.
Als de de panelen niets opwekken geeft de EnergyLink toch 6watt weer.
Ik vraag me af of meer dit zien en zo niet hoe hebben jullie het dan aangesloten.
Nee geen problemen mee, wellicht dat je omvormer nog iets doet en op dezelfde groep zit?

• Tebbie
Stampre schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 00:02:
Bekend wifi probleem met Homewizard. Neem een "oude" wifi accesspoint zet er een unieke naam op waar alleen je HW mee verbind dus geen andere. Verder zet je de HW er heel dichtbij deze AP en dan zou het beter moeten gaan. Andere oorzaak is de vele connecties naar je HW. Ik gebruik de HW meer als een controller die ik met veel HTTP GET's uitlees en dan loopt de HW wel eens vol met sessie en accepteerd geen nieuwe.

• mhooghiemstra79
@Tebbie kun je mij vertellen hoe het bij jou is aangesloten?
Mijn omvormer heeft geen stekker maar staat s' nachts wel stand by. Dus ik vermoed dat hij prik krijgt van dezelfde kabel waarop hij terug levert.

• CoachKoos
De Smartswitch met stekkers bij iBood:

http://www.ibood.com/diy-...res-smart-switch-set.html

• Tebbie
mhooghiemstra79 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:15:
@Tebbie kun je mij vertellen hoe het bij jou is aangesloten?
Mijn omvormer heeft geen stekker maar staat s' nachts wel stand by. Dus ik vermoed dat hij prik krijgt van dezelfde kabel waarop hij terug levert.
Op dezelfde wijze dus dat is niet anders. Geen idee wat de oorzaak dan is. Gebruik je de adapter van de energylink voor voeding of heb je alleen de P1 aangesloten (die geeft namelijk ook 5volt). Ik had eerst geen adapter meer aangesloten en kreeg allerlei vage metingen op Stroomgebruik en terugleveren, nadat ik de netadapter weer aangesloten had was dit probleem verholpen.

Wat je ook nog kan doen is even je omvormer "UIT" zetten (schakelaar) en dan kijken of je 50watt verdwijnt 's avonds als het donker is.

• mhooghiemstra79
@Tebbie
Ik heb hem niet aangesloten via een netadapter. Dus alleen via de P1.Dat kan ik sowieso even proberen. Anders zal ik idd mijn omvormer eens uit doen kijken of dat helpt.
Wat voor kWh meter heb jij aangesloten? dds353 of een ander type.

• Tebbie
@mhooghiemstra79 Ja de dds353. Dan zou ik zeker eerst de netadapter op de energylink aansluiten.

• bulletcather
Tebbie schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Nee geen problemen mee, wellicht dat je omvormer nog iets doet en op dezelfde groep zit?
Ik heb exact het zelfde probleem en heb mee er uiteindelijk bij neergelegd.
Ik heb een Solar Edge omvormer op een apart groep. Er gaan dus geen andere zaken over, maar toch geeft die 6watt aan.

• Tebbie
@bulletcather lastig idd. Ik heb hier een Solar Frontier (steca variant). Maar voornaamste is dat Energylink my vreemde waarden gaf toen deze alleen met een P1 kabel was aangesloten. In de documentatie staat dat het kan maar ik heb uiteindelijk gewoon weer de netadapter (old usb) aangesloten en problemen zijn opgelost.

• mhooghiemstra79
bulletcather schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:52:
[...]

Ik heb exact het zelfde probleem en heb mee er uiteindelijk bij neergelegd.
Ik heb een Solar Edge omvormer op een apart groep. Er gaan dus geen andere zaken over, maar toch geeft die 6watt aan.
Ik heb ook een solaredge op een apparte groep.
Vandaag nog contact gehad met het bedrijf die de panelen geplaatst heeft. De 6watt is hoogstwaarschijnlijk het verbruik van de omvormer als hij standby staat.
Het is niet anders.

• Flash3d
Nog meer mensen problemen met de combinatie Google Home en Homewizard Link (dus niet de oude Homewizard). Volgens GH is er geen verbinding, link app op telefoon werkt wel gewoon.

• PhAnt0mFS
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-04 16:13
Flash3d schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:46:
Nog meer mensen problemen met de combinatie Google Home en Homewizard Link (dus niet de oude Homewizard). Volgens GH is er geen verbinding, link app op telefoon werkt wel gewoon.
Hier vergelijkbaar probleem met Alexa. (device not responding) Zal bij HW op de server wel iets niet helemaal goed gaan.

• Klik
  • Laatst online: 22-04 22:44
Is de homewizard link van interpolis nu dezelfde als de link van smartwares?

• JB

JB

Cédric roelt!

PhAnt0mFS schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:24:
[...]

Hier vergelijkbaar probleem met Alexa. (device not responding) Zal bij HW op de server wel iets niet helemaal goed gaan.
Is vaker. Dit weekend deed mijn HW ook niets met commands van Alexa. Gisteravond de stroom van de HW gehad en daarna werkte het weer. Ook wel eens de skill bij Amazon Echo disabled/enabled wat dan hielp omdat stroom eraf/erop het niet oploste.

Mijn boefje is liev!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19:20
mhooghiemstra79 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:40:
[...]

Ik heb ook een solaredge op een apparte groep.
Vandaag nog contact gehad met het bedrijf die de panelen geplaatst heeft. De 6watt is hoogstwaarschijnlijk het verbruik van de omvormer als hij standby staat.
Het is niet anders.
bij mij ook op de Homewizard.

De Homey lijkt er geen last van te hebben, aangezien deze rechtstreeks kijkt naar de omvormer.

• grtvan
iemand al een oplossing voor het draaiende, brommende geluid dat de thermostatische kranen van Smartwares voortdurend maken?
als je er echt op begint te letten, draaien die per uur toch wel een flink aantal keer in en uit..... zal waarschijnlijk wel het motortje zijn die kracht zet op het ventieltje van de radiator, maar toch..... irritant eigenlijk.....

• Jerry_bboy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-03 20:46
CoachKoos schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Ik weet niet of je het ondertussen al weet, maar de systemen van Ikea zijn max. maar 1.40 breed. De hoogte is 1.95.

Weet iemand of je met een IP schakelaar een domoticz dummy kan schakelen ?

• Roelke13
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08-02 20:28
helemaal afgestapt van homewizard, geen spijt van.

• Stampre
Roelke13 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:30:
Benieuwd waar je naar bent overgestapt

• Stampre
JB schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:35:
[...]

Is vaker. Dit weekend deed mijn HW ook niets met commands van Alexa. Gisteravond de stroom van de HW gehad en daarna werkte het weer. Ook wel eens de skill bij Amazon Echo disabled/enabled wat dan hielp omdat stroom eraf/erop het niet oploste.
Ik moet nu inmiddels iedere avond de stroom van de HW halen.....of skill enable/disable

• CoachKoos
Jerry_bboy schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:21:
[...]

Ik weet niet of je het ondertussen al weet, maar de systemen van Ikea zijn max. maar 1.40 breed. De hoogte is 1.95.
Mmm..zie het! Niet goed gelezen blijkbaar... Dat gaat niet passen met een raam met een kozijn van 2.00m breed. :9

2 naast elkaar is ook geen optie. Toch maar even verzinnen wat dan het alternatief wordt, bedienen met de Google Home is toch wel een must eigenlijk...

• JB

JB

Cédric roelt!

Stampre schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:23:
[...]

Ik moet nu inmiddels iedere avond de stroom van de HW halen.....of skill enable/disable
Dat is icm de traditionele HW :? Zelf moet ik zeggen dat het hier goed werkt sinds de release. Heel af en toe een trap nodig om het weer werkend te krijgen maar die keren kan ik op 1 hand tellen.

Mijn boefje is liev!

• larsF
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 31-03 14:48
Roelke13 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:30:
Ik ben ook sinds een paar dagen overgestapt naar de Homey pro.
Hierin heb ik de Homewizard in opgenomen , zodat ik nog gebruik kan maken van de heatlink en energylink.
Waar ik al wel tegenaan ben gelopen met de Homey is dat geofencing niet werkt.
Dus dat laat ik nog even aan de Homewizard over, ik gebruik de presets dan in de flows bij Homey.
Eerder had ik ook nog een aantal zaken via Tasker lopen zoals Google home (met Autovoice) en een script voor de zonnewering, dit heb ik nu helemaal overgezet naar Homey.

• Stampre
JB schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Dat is icm de traditionele HW :? Zelf moet ik zeggen dat het hier goed werkt sinds de release. Heel af en toe een trap nodig om het weer werkend te krijgen maar die keren kan ik op 1 hand tellen.
Yes in combinatie met traditionele HW

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Vandaag de Link geïnstalleerd. Ik had al wat 866 schakelaars en lampen in mijn bezit en was dan ook heel benieuwd hoe gemakkelijk deze aan de Link toe te voegen waren. Nou dat was boven verwachting! Snel, gemakkelijk en gebruikersvriendelijk. Eigenlijk een fluitje van een cent. Ik had al een 866 schakelaar aan mijn HomeWizard gekoppeld echter, gezien de afstand t.o.v. De HW, had deze niet altijd contact. Dezelfde schakelaar in combinatie met de Link heeft een veel betere ontvangst terwijl de afstand naar de schakelaar hetzelfde is. Ook de app is overzichtelijker dan die van de HW.
Ik besef mij terdege dat de Link nu nog minder mogelijkheden heeft dan mijn huidige HW maar de werking is echt beduidend beter. Ga, voorzover mogelijk en beschikbaar mijn huidige 433 schakelaars otermijn helemaal vervangen.

• Hulliee
  • Niet online
larsF schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:51:
[...]

Hierin heb ik de Homewizard in opgenomen , zodat ik nog gebruik kan maken van de heatlink en energylink.
Dus dat laat ik nog even aan de Homewizard over, ik gebruik de presets dan in de flows bij Homey.
Eerder had ik ook nog een aantal zaken via Tasker lopen zoals Google home (met Autovoice) en een script voor de zonnewering, dit heb ik nu helemaal overgezet naar Homey.
De Pro wordt pas maart verzonden. Hoe heb jij hem dan al?

Ik heb ook interesse in de overstap

• larsF
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 31-03 14:48
Hulliee schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:46:
[...]

De Pro wordt pas maart verzonden. Hoe heb jij hem dan al?

Ik heb ook interesse in de overstap
Als je bij de aankondiging een preorder plaatste, dan werd deze in februari verzonden (beperkte eerste productie).
Blijkbaar konden ze deze bestellingen eerder vesturen en kreeg ik hem afgelopen dinsdag al binnen.

• Jerry_bboy
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende,

Ik heb in mijn achtertuin de Smartwares SH5-SET-OB, deze heeft het altijd goed gedaan maar hij gaat sinds kort niet meer uit. Ik moet nu het stroom er volledig afhalen om er voor te zorgen dat die uitgaat. Als ik dan het stroom er weer op zet dan wordt die de dag erna wel ingeschakeld door de taak die ik heb aangemaakt. Hij gaat ook wel aan wanneer ik hem inschakel, alleen uit gaan doet die niet meer.
Iemand dit probleem ook wel eens gehad.

Link naar het product :

https://www.smartwares.eu...shuis-3-kanaals-10.043.98

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Jerry_bboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:01:

Ik heb in mijn achtertuin de Smartwares SH5-SET-OB, deze heeft het altijd goed gedaan maar hij gaat sinds kort niet meer uit. Ik moet nu het stroom er volledig afhalen om er voor te zorgen dat die uitgaat. Als ik dan het stroom er weer op zet dan wordt die de dag erna wel ingeschakeld door de taak die ik heb aangemaakt. Hij gaat ook wel aan wanneer ik hem inschakel, alleen uit gaan doet die niet meer.

Link naar het product :

Wat wel eens wil helpen is om de taak eens te verwijderen en er weer opnieuw in te zetten. Heb ik wel eens bij andere apparaten gedaan en dat hielp (overigens niet altijd :( )

• Jerry_bboy
kok36935 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:08:
[...]

Wat wel eens wil helpen is om de taak eens te verwijderen en er weer opnieuw in te zetten. Heb ik wel eens bij andere apparaten gedaan en dat hielp (overigens niet altijd :( )
Heb de producten al een aantal keer verwijderd en toegevoegd. En de taken ook verwijderd. Helaas helpt tot nu toe niks, en bereik lijkt me niet een probleem omdat die ook wel aangaat. En als ik de homewizard dichterbij plaats doet die nog steeds niks.

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:43
larsF schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:51:
[...]

Ik heb ook een smartwares weerstation, temperatuur opnemers en een rookmelder.
Als ik het goed begrijp kan je deze ook niet direct op de Homey koppelen toch?

Ik zit ook te twijfelen om over te stappen naar Homey.
Heb nu ook wel Domoticz draaien maar vind daarvan de App(s) niet gebruiksvriendelijk.

• hans51
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08-02 09:47
Jerry_bboy schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:01:

Link naar het product :

Het probleem van de smartwares schakelaars zit hem in de manier waarop laagspanning voor de ontvanger gemaakt wordt. Dit gebeurd via een serie- condensator. Na verloop van tijd gaat deze achteruit in impedantie ( hogere weerstand) waardoor , zonder belasting van een ingeschakeld relais, de spanning in de kaku nog net hoog genoeg is voor de ontvanger, maar zodra het relais inschakelt wordt de stroom door de condensator te hoog waardoor de ontvanger dan te weinig spanning heeft om iets te ontvangen/decoderen.
Vandaar dat het probleem altijd alleen ontstaat bij het UIT-schakelen.
Je zou de condensator kunnen vervangen, iets anders is er niet aan te doen. :'(
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True