Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Stampre schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:06:
Ik heb juist niet die compacte. Passen namelijk niet op het gat dat in plafond zit en ze maken een tikkend geluid, heb er een van. Die ik nu heb is smartwares 32000. Vanwaar trouwens dat jij er op terug kan komen, je maakt mij wel nieuwsgierig!
Ik kom nog wel eens langs HW in Noordwijk voor nieuw spul en dan hoor je wel eens wat interessants.
Maar het zijn dingen waar ik het ten eerste niet echt over mag hebben (wordt vanzelf bekend gemaakt door HW zelf) en ten tweede weet ik niet precies hoe het gaat werken.

Maar ik zit met exact hetzelfde probleem. Schakelaars en 868... Daar heeft het mee te maken, maar het is iets nieuws waar ik nog niet precies van weet hoe het gaat werken. Maar ze zijn wel bezig met heel veel zaken...

Wat ik merk bij HW is dat ze soms sneller willen dan ze kunnen. Zit veel tijd tussen prototypes en uiteindelijke producten leverbaar voor de consument.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:09
dfrenner schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:43:
[...]

Ik kom nog wel eens langs HW in Noordwijk voor nieuw spul en dan hoor je wel eens wat interessants.
Maar het zijn dingen waar ik het ten eerste niet echt over mag hebben (wordt vanzelf bekend gemaakt door HW zelf) en ten tweede weet ik niet precies hoe het gaat werken.
HW zou zelf eens iets vaker moeten komen met info over nieuwe ideeën en info over ontwikkelingen. Niet dat ze moeten vertellen van die en die datum werkt zus of zo maar gewoon dat ze nog bezig zijn en niet dat ze op de kont zitten en iedereen maar laten overstappen op systemen die wel kunnen wat iemand wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
dfrenner schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:43:
[...]

Maar ik zit met exact hetzelfde probleem. Schakelaars en 868... Daar heeft het mee te maken, maar het is iets nieuws waar ik nog niet precies van weet hoe het gaat werken. Maar ze zijn wel bezig met heel veel zaken...

Wat ik merk bij HW is dat ze soms sneller willen dan ze kunnen. Zit veel tijd tussen prototypes en uiteindelijke producten leverbaar voor de consument.
Het grote probleem bij HW zit inderdaad in de communicatie (zoals de meeste problemen overigens ontstaan). Je hoort of ziet niets. Als ze al communiceren zijn ze erg vaak vaag over wat wel en niet. In de kern is de HW een mooi apparaat, maar wordt hij ingehaald door andere systemen. Maar met name de inbouwschakelaars heeft niemand anders. Als jij ons ietwat meer geïnformeerd kan houden zou dat al mooi zijn.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insirion
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-05 23:35
Ik wil niet zeuren MAAR... :P
op de website staat dat de HomeWizard hun meest uitgebreide Smarthome basis station is.
En zou ik dus de niet uitgebreide versie moeten kopen om mijn google home te laten werken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Insirion schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:40:
[...]

Ik wil niet zeuren MAAR... :P
op de website staat dat de HomeWizard hun meest uitgebreide Smarthome basis station is.
En zou ik dus de niet uitgebreide versie moeten kopen om mijn google home te laten werken. 8)7
Tja geen idee wat ze precies willen met de HomeWizard, maar het is een product dat iets van 12 jaar al mee gaat...

De Link is relatief nieuw en de meeste nieuwe producten lijken volledig te zijn toegespitst op de link. Neem het veel gevraagde alarm...
Beschikbaar op de link, niet de HomeWizard.

De Geofence werkt ook anders op de link icm deurcontacten, niet op de HomeWizard.

De informatieavond leek ook duidelijk die kant op de te gaan met oa de nieuwe stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik ben ook een tevreden gebruiker van de HW maar de ontwikkeling gaat niet snel. En ja het is een product wat al langer mee gaat maar ik heb niet het idee dat de nieuwe producten (lees: de Link) een upgrade zijn van de HW. Dat is namelijk wat ik zou verwachten en dan zou ik overstappen, nu heb ik het gevoel dat de Link een stap terug is. Of snap ik hun productlijn niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insirion
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-05 23:35
chippie777 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:50:
Ik ben ook een tevreden gebruiker van de HW maar de ontwikkeling gaat niet snel. En ja het is een product wat al langer mee gaat maar ik heb niet het idee dat de nieuwe producten (lees: de Link) een upgrade zijn van de HW. Dat is namelijk wat ik zou verwachten en dan zou ik overstappen, nu heb ik het gevoel dat de Link een stap terug is. Of snap ik hun productlijn niet?
Ja volgens HW zelf is de Link minder uitgebreid dan de HomeWizard basisstation. Maar toch heeft d elink opties die de HomeWizard niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 13:28
Insirion schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:03:
[...]

Ja volgens HW zelf is de Link minder uitgebreid dan de HomeWizard basisstation. Maar toch heeft d elink opties die de HomeWizard niet heeft.
Met uitgebreid bedoelen ze denk ik vooral de opties aan de software kant (scenes, taken, geofencing etc). En dat ze ook Kaku schakelaars aankunnen, dus ook veel meer diverse producten dan de Link.

Als ze ook inbouwschakelaars gaan maken voor de Link, zou ik eventueel wel over willen stappen. Of in ieder geval deels overgaan op de Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchiebaldNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10-2023
Hi allen,

Ik ben op dit moment in het bezit van een simpel setje schakelaar van KlikaanKlikuit met hun ICS1000, maar wil dit gaan aanpassen naar een Homewizard controller met wat nieuwe gadgets.

Wellicht ga ik een al gevraagde vraag stellen, maar het forum hier is nogal uitgebreid, dus wellicht kan iemand mij helpen.

Ik wil graag onze thermostaatkraan van de woonkamer radiator vervangen door 1 van Smartwares en die dan gaan koppelen aan de Homewizard. Echter wonen wij in een appartement zonder CV ketel. (blokverwarming) nu vraag ik mij dus af, is de Heatlink dan nodig of kan ik die wifi thermostaatknop zo koppelen aan de Homewizard? (Scheelt toch €130.- :) )

Hartelijk dank alvast voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
ArchiebaldNL schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:23:

Ik wil graag onze thermostaatkraan van de woonkamer radiator vervangen door 1 van Smartwares en die dan gaan koppelen aan de Homewizard. Echter wonen wij in een appartement zonder CV ketel. (blokverwarming) nu vraag ik mij dus af, is de Heatlink dan nodig of kan ik die wifi thermostaatknop zo koppelen aan de Homewizard? (Scheelt toch €130.- :) )

Hartelijk dank alvast voor de hulp!
De thermostaatknoppen zijn los in de app toe te voegen, maar weet niet of ze dan ook automatisch los bediend kunnen worden.

Ik zou gewoon een mail naar HomeWizard sturen. Ze reageren vrij snel is mijn ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik kreeg de mailing van HW dat ze vrijdag 20% korting hebben op het gehele assortiment. Maakt de Link toch wel wat interessanter..

Maar voordat ik dat doe (en ik heb het al eerder gevraagd, maar nog geen uitsluitsel...):

Weet iemand of de LINK al werkt met de Google Home?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-03 18:14
CoachKoos schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:18:
Ik kreeg de mailing van HW dat ze vrijdag 20% korting hebben op het gehele assortiment. Maakt de Link toch wel wat interessanter..

Maar voordat ik dat doe (en ik heb het al eerder gevraagd, maar nog geen uitsluitsel...):

Weet iemand of de LINK al werkt met de Google Home?
Ja, gebruik hem al een maand of 2 met GH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 13:18
Reactie van Homewizard op de Google home connectie: Hi Lars, Het is vanwege technische beperkingen helaas niet mogelijk gebleken om de HomeWizard compatibel te maken met Google Assistant. Wel is de HomeWizard via spraak aan te sturen met Amazon Alexa

Dus dat wordt zelf maar wat in elkaar zetten met Autovoice + Google home.

• CoachKoos
larsF schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:34:
Reactie van Homewizard op de Google home connectie: Hi Lars, Het is vanwege technische beperkingen helaas niet mogelijk gebleken om de HomeWizard compatibel te maken met Google Assistant. Wel is de HomeWizard via spraak aan te sturen met Amazon Alexa

Ze geven het nu dus definitief aan dat het niet werkt...

Ik heb de koppeling al een kleine 1,5 jaar werkend met Autovoice en IFTTT. Werkt op zich prima, maar voor beiden moet je wel Engels praten met de Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04
Werkt alleen de Link met Alexa of ook de "oude" homewizard?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Is er eigenlijk wel een alternatief voor de HW? Ik heb de HW (niet de linkversie) met een aantal KAKU stopcontactschakelaars en inbouwdimmers/schakelaars. Ook zit er een Smartwares rookmelder op, een buitentemp.sensor en 2 deursensoren. Alles werkt inmiddels alweer ruim 3 jaar prima.

Maar nu ik lees dat de HW geen spraakassistent zal ondersteunen (Google niet, waarschijnlijk Apple t.z.t. ook niet) en ook niet samenwerkt met andere oplossingen, zoals die van IKEA en Apple Home, zit ik toch te twijfelen of ik niet naar een ander systeem moet overstappen.

Ik wil eigenlijk de bestaande schakelaars zoveel mogelijk blijven gebruiken... Wat heb ik nodig? Kan ik een Link bijplaatsen? Of werkt dat ook niet? Ik ben niet zo handig met Arduino's en custom software enzo... ik wil gewoon een plug-n-play oplossing eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhooghiemstra79
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 02-03-2023
miel schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:28:
Werkt alleen de Link met Alexa of ook de "oude" homewizard?
@miel Alexa werkt ook de "oude" Homewizard.
Die heb ik net de deur uit gedaan en overgestapt op de Home met de verwachting dat dit ook snel zou werken. Maar helaas. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Icephase schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:50:

Ik wil eigenlijk de bestaande schakelaars zoveel mogelijk blijven gebruiken... Wat heb ik nodig? Kan ik een Link bijplaatsen? Of werkt dat ook niet? Ik ben niet zo handig met Arduino's en custom software enzo... ik wil gewoon een plug-n-play oplossing eigenlijk...
Toevallig heb ik hier contact over gehad met Support van HW. Mijn vraag was of er (inbouw)schakelaars komen voor de LINK en die komen er rond maart. Dan moet je dan wel overstappen op die schakelaars.

Maar blijkbaar kan je (binnenkort) met de LINK en daarin als schakelaar de Smart Switch wel 433 mhz schakelaars bedienen en dus ook middels de Home.

Heb maar de stap gewaagd, met Black Friday 20% korting bij HomeWizard beiden besteld!

Laat wel weten hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhooghiemstra79

@larsF Net alexa weg gedaan omdat ik dacht dat Google Home ook wel zou gaan werken.
Kun je een kleine uitleg geven wat je dan allemaal nodig bent voor autovoice? Ik heb autovoice al ff geinstaleerd maar daar kom je er alleen niet mee als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
mhooghiemstra79 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:41:
[...]

@larsF Net alexa weg gedaan omdat ik dacht dat Google Home ook wel zou gaan werken.
Kun je een kleine uitleg geven wat je dan allemaal nodig bent voor autovoice? Ik heb autovoice al ff geinstaleerd maar daar kom je er alleen niet mee als ik het zo bekijk.
Nee dat klopt je hebt ook de app Tasker nodig.
Ik heb dit op een oude tablet staan samen met autovoice.
In Tasker maak je vervolgens een taak aan die reageert op de autovoice commando's en stuurt dan een http request naar de Homewizard.
Het is wat oefenen om Tasker te snappen hoe het werkt.

Hieronder zal ik wat linkjes plaatsen die van pas komen:
https://www.juanmtech.com...utomation-tasker-updated/
http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard (over http request)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
@mhooghiemstra79 @larsF

Je kan ook in IFTTT een webhook (http request) maken met Google Home. Werkt vind ik makkelijker dan Autovoice.

Ik gebruik Autovoice ook wel, maar dat is om meerdere lampen tegelijk uit te zetten... (Hey Google, it's bedtime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhooghiemstra79
@CoachKoos dan gebruik je de ip url constructie neem ik aan, "http://<homewizard-ip>/<password>" en kun je je homewizard via portforwarding vanaf buiten benaderen.
correct me if I'm wrong.
Ik heb namelijk net even met IFTTT zitten spelen en dat is inderdaad een makkelijke oplossing. Nadeel is dat je dan je Homewizard naar buiten open moet zetten. Als dat al een nadeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
mhooghiemstra79 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:01:
@CoachKoos dan gebruik je de ip url constructie neem ik aan, "http://<homewizard-ip>/<password>" en kun je je homewizard via portforwarding vanaf buiten benaderen.
correct me if I'm wrong.
Ik heb namelijk net even met IFTTT zitten spelen en dat is inderdaad een makkelijke oplossing. Nadeel is dat je dan je Homewizard naar buiten open moet zetten. Als dat al een nadeel is.
Ik heb het opgelost door een oude telefoon (S4) als "autovoice / tasker" server te laten draaien. Zo lopen ongeveer 90% van mij GH commando's via autovoice. Deze praat dan lokaal naar mijn Homewizard.

Voordeel hiervan is dat je met Tasker eigenlijk alles kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
mhooghiemstra79 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:01:
correct me if I'm wrong.
Ja, klopt. Het open zetten is het grote nadeel ervan, je kan met IFTTT niet zoals @Flash3d met Tasker doet het lokaal laten draaien.

Overigens kan je met beiden net zoveel aansturen, alleen met Tasker kan je ook routines met meerdere commando's maken. Bij mij gaat met bedtime commando bijvoorbeeld eerst het ganglicht 5 minuten aan en het licht op de slaapkamer. Daarna gaat de tuin verlichting uit en als laatste de woonkamer verlichting uit.

Je hebt ook nog Stringify. Dat is IFTTT, maar dan ook de mogelijkheid voor workflows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhooghiemstra79
Ik heb even voor de test mijn homewizard open gezet naar buiten en met IFTTT wat commando's gemaakt. Werkt als een trein.

Eigenlijk wil ik mijn homewizard wel open houden naar buiten en alles inrichten met IFTTT maar waar moet ik op letten. Ik zie zelf niet het grote probleem maar wellicht ben ik iets te naïef.
Hoor graag hoe de kenners hier over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
mhooghiemstra79 schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:28:
Ik heb even voor de test mijn homewizard open gezet naar buiten en met IFTTT wat commando's gemaakt. Werkt als een trein.

Eigenlijk wil ik mijn homewizard wel open houden naar buiten en alles inrichten met IFTTT maar waar moet ik op letten. Ik zie zelf niet het grote probleem maar wellicht ben ik iets te naïef.
Hoor graag hoe de kenners hier over denken.
Ik ben geen kenner, maar heb zelf ook wel eens gegoogled naar de gevaren. Zoals ik het lees zijn de gevaren vooral als je een poort open zet op een server. Maar dan nog moet dat van binnenuit gedaan worden, dus malware die op een PC geïnstalleerd wordt en de poort open zet om zo de PC voor buiten toegankelijk te maken.

Bij de HW zet je een poort open van je router voor de HW zelf. Daar kan mijns inziens weinig op geïnstalleerd worden.Al is het niet echt veilig dat je voor HW in IFTTT altijd je wachtwoord in de URL hebt staan. Weet niet of ze daar met een WiFi sniffer o.i.d. kunnen zien wat je wachtwoord is..

Nogmaals, ook maar de mening van een niet-kenner. Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhooghiemstra79
@CoachKoos Dat was ook mijn gedachtegang. Maar net als jij heb ik daar weinig verstand van. Dat het wachtwoord onversleuteld verstuurd wordt is wel een dingetje inderdaad.
Ben benieuwd of iemand hier een goed antwoord kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsF
Daarom gebruik ik ook Tasker + autovoice met de Google home.
Ik zou niet je Homewizard naar buiten openzetten en dan http requests sturen met je wachtwoord in de URL.
Homewizard kan ook niet teveel verzoeken tegelijk aan, als het openstaat naar internet lijkt mij dat er regelmatig scans voorbij komen die de Homewizard belasten waardoor sommige verzoeken niet aan komen.

Ik heb het zelfde ongeveer als Flash3d maar dan met een oude tablet.
Alles werkt lokaal dus je hoeft niks open te zetten naar internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmnidj1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 17:47
Is het mogelijk om via een Apple watch de homewizard aan te sturen? Op mijn iPhone maak ik gebruik van de home widget. Hiermee zou het ook mogelijk moeten zijn om eea via de Apple watch aan te sturen. Ik krijg het niet voor elkaar. Is het hier al iemand gelukt?

Grt Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb het werkend met een raspberry met daarop Homebridge geïnstalleerd en de plugin voor Homewizard.
Om alle apperatuur een makkelijke naam te geven om voice te kunnen bedienen heb ik op mijn Iphone Insteon+ geinstalleerd. Daar kan je oa schakelaars hernoemen.
etmnidj1 schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:50:
Is het mogelijk om via een Apple watch de homewizard aan te sturen? Op mijn iPhone maak ik gebruik van de home widget. Hiermee zou het ook mogelijk moeten zijn om eea via de Apple watch aan te sturen. Ik krijg het niet voor elkaar. Is het hier al iemand gelukt?

Grt Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:10
Is er iemand die weet hoe je de harmony hub kan aansturen met de homewizard ?
Via IFTTT en dan ipschakelaar heb ik wel al is ergens gelezen maar niet met verdere uitleg

alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Cliors40 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:55:
Via IFTTT en dan ipschakelaar heb ik wel al is ergens gelezen maar niet met verdere uitleg

alvast bedankt
Dat heb ik al eens gedaan in mijn HomeWizard tijd. Uit het hoofd was het zoiets:
HarmonyHub ondersteunt IFTTT, dus die kan je sowieso al aansturen met IFTTT. In IFTTT heb je iets van Maker of Webhooks ofzo. Daarmee kan je een URL maken die je kan aanroepen. Als die URL wordt aangeroepen, dan doe je iets met je HarmonyHub. Dat is zo ongeveer wat er dan moet gebeuren. De externe URL laat je in de HomeWizard uitvoeren als IP schakelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
Cliors40 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:55:

alvast bedankt
Volgens mij kan het niet helemaal zoals @wolly_a zegt.
Je kan wel vanuit IFTTT een Webhook (URL) aanroepen, maar niet andersom.

Als je de URL hebt om Harmony Hub aan te sturen, kan je in HW een IP Schakelaar aanmaken (bij Android onder Apparaat toevoegen => Schakelaar => IP schakelaar). Daar vul je dan de URL in bij AAN.

Dan kan je vanuit de HW app deze schakelaar bedienen, ook in scenes mee etc.

Heb nog gegoogled, maar kan zover niet de URL's vinden waarmee de Hub te bedienen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhooghiemstra79
Reactie van Homewizard op de Google home connectie: Hi Lars, Het is vanwege technische beperkingen helaas niet mogelijk gebleken om de HomeWizard compatibel te maken met Google Assistant. Wel is de HomeWizard via spraak aan te sturen met Amazon Alexa...
Ik had ook nog een vraag openstaan m.b.t Google Home en ik krijg volgend antwoord:
Wij zijn in overleg met Google om de HomeWizard beschikbaar te maken met Google Assistant. Echter door de gedeeltelijke technische beperkingen (433Mhz) van de HomeWizard voldoet hij niet aan de eisen Google: tweewegs-communicatie.

De kans is aannemelijk dat de HomeWizard hierdoor niet gecertificeerd gaat worden voor gebruik met Google Assistant. Maar we doen ons best!
Niet helemaal het antwoord wat @larsF heeft gekregen.
Maar ik denk niet de koppeling er ooit zal gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
mhooghiemstra79 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:12:
[...]

Ik had ook nog een vraag openstaan m.b.t Google Home en ik krijg volgend antwoord:

[...]

Niet helemaal het antwoord wat @larsF heeft gekregen.
Maar ik denk niet de koppeling er ooit zal gaan komen.
Ik kreeg eind oktober echt exact hetzelfde antwoord van HomeWizard (blijkbaar copy-paste).

Ik heb met Black Friday de Link besteld, met 20% korting en met het oog dat in de toekomst er meer schakelaars op 868 komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsF
CoachKoos schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:21:
[...]

Volgens mij kan het niet helemaal zoals @wolly_a zegt.
Je kan wel vanuit IFTTT een Webhook (URL) aanroepen, maar niet andersom.

Als je de URL hebt om Harmony Hub aan te sturen, kan je in HW een IP Schakelaar aanmaken (bij Android onder Apparaat toevoegen => Schakelaar => IP schakelaar). Daar vul je dan de URL in bij AAN.

Dan kan je vanuit de HW app deze schakelaar bedienen, ook in scenes mee etc.

Heb nog gegoogled, maar kan zover niet de URL's vinden waarmee de Hub te bedienen is...
Je moet bij IFTTT de Harmony toevoegen als service.
Dan kan je een eigen applet maken met als voorwaarde dat als je een bepaalde link raadpleegd (Webhook) die iets activeert bij de Harmony bijvoorbeeld de scene tv kijken.
De webhook link maakt die zelf aan en is iets van http://maker.ifttt.com/trigger/{actie naam}/with/key/ {je API key}

Deze webhook link voeg je toe als IP schakelaar in de Homewizard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:00
Of het met de Apple watch lukt, weet ik niet, maar ik bedien mijn HW dagelijks op vlotte manier via mijn Pebble Steel en dit met de app geschreven door de op dit forum aanwezige CoachKoos _/-\o_
Als er voor de waarschijnlijk kleine combinatie Pebble-Homewizard een custom oplossing bestaat heb je waarschijnlijk wel kans op een match Apple Watch-HW (al dan niet via Tasker ?).
Nu nog hopen dat er ooit zo iets bestaat voor de Amazfit Bip d:)b
etmnidj1 schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:50:

Grt Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
larsF schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:06:
[...]

Je moet bij IFTTT de Harmony toevoegen als service.
Dan kan je een eigen applet maken met als voorwaarde dat als je een bepaalde link raadpleegd (Webhook) die iets activeert bij de Harmony bijvoorbeeld de scene tv kijken.
De webhook link maakt die zelf aan en is iets van http://maker.ifttt.com/trigger/{actie naam}/with/key/ {je API key}

Deze webhook link voeg je toe als IP schakelaar in de Homewizard.
Ik wist echt niet dat het 2 kanten op werkte met Webhooks, thx!

Zal het denk ik niet snel gebruiken, stuur het nu aan met de Google Home, maar in een scene kan je dan ook de tv aan of uitzetten als je er een schakelaar voor maakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsF
CoachKoos schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:02:
[...]

Ik wist echt niet dat het 2 kanten op werkte met Webhooks, thx!

Zal het denk ik niet snel gebruiken, stuur het nu aan met de Google Home, maar in een scene kan je dan ook de tv aan of uitzetten als je er een schakelaar voor maakt!
Ik heb inderdaad een schakelaar in de Homewizard die bij ON de activiteit TV kijken start en bij OFF boel weer uit zet. Is bijvoorbeeld handig voor de preset nacht waar alle lampen en de TV uit gaat en meteen de thermostaat omlaag gaat doormiddel van de heatlink. ;)
Maar moet zeggen dan ik de Google home meer gebruik inc. met Harmony.
Bij Google home laat ik bij de goodnight routine de Homewizard ook schakelen naar de preset nacht, doormiddel van tasker + autovoice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhooghiemstra79
Ik heb nog een reactie gekregen op mijn mail over de Google Home ondersteuning.
Dit is wat ik kreeg en maar even met jullie deel.
Hi Marc,

In alle eerlijkheid denk ik dat het wel gaat werken. In de testomgeving werkt het al prima. Het enige is nu dat we wachten op certificering. Met Alexa werkt het al en zelfs Apple doet, -tussen de vele regeltjes door-, ook niet moeilijk dus support voor Apple HomeKit/Siri gaat er gewoon komen. Het zou wel een blunder zijn voor Google als het om eerder genoemde gronden wordt tegen gehouden.

In de VS zijn er verschillende smarthome-oplossingen die ook met 433Mhz werken en die certificering wél gekregen hebben. We zetten alles op alles om het live te krijgen!
In principe werkt het allemaal al alleen doet Google nog moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoachKoos
mhooghiemstra79 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:32:
Ik heb nog een reactie gekregen op mijn mail over de Google Home ondersteuning.
Dit is wat ik kreeg en maar even met jullie deel.

[...]

In principe werkt het allemaal al alleen doet Google nog moeilijk.
Als ze nu een eeuwig durende beta-test laten doen bij HW, waarbij wij de Home kunnen gebruiken, dan is het toch opgelost... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
CoachKoos schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:59:
[...]

Als ze nu een eeuwig durende beta-test laten doen bij HW, waarbij wij de Home kunnen gebruiken, dan is het toch opgelost... >:)
Ik ben voor d:)b

• Stampre
Weet iemand of de smartwares cip 39218 camera te koppelen is aan homewizard? Ik kan het niet vinden. Nu nl mooie aanbieding bij action

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Hallo, intussen is bij mij de HW 5 jaar in de lucht.
Ik gebruik ook IP schakelaars, een handige functie om mijn WiFi schakelaars te bedienen.
Echter er is door HW nooit een handleiding voor gemaakt. Hoewel het bij mij prima werkt lijkt er toch veel meer mogelijk te zijn dan alleen een commando versturen.
Wie heeft hier ervaring mee en wil aangeven wat en hoe de IP commando’s werken?
Ik gebruik de HTTP POST functie. Maar er is ook een HTTP, GET,UDP,TCP, Wake on lan mogelijk.
Wat kan ik hier mee? En misschien is hier intussen een soort handleiding door iemand van gemaakt?
Graag reactie. :) :) :)

• CoachKoos
RuudMR schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:57:
Hallo, intussen is bij mij de HW 5 jaar in de lucht.
Ik gebruik ook IP schakelaars, een handige functie om mijn WiFi schakelaars te bedienen.
Echter er is door HW nooit een handleiding voor gemaakt. Hoewel het bij mij prima werkt lijkt er toch veel meer mogelijk te zijn dan alleen een commando versturen.
Wie heeft hier ervaring mee en wil aangeven wat en hoe de IP commando’s werken?
Ik gebruik de HTTP POST functie. Maar er is ook een HTTP, GET,UDP,TCP, Wake on lan mogelijk.
Wat kan ik hier mee? En misschien is hier intussen een soort handleiding door iemand van gemaakt?
Graag reactie. :) :) :)
Die diverse commando's zijn vooral voor HTTP requests met extra acties:
Wikipedia: Hypertext Transfer Protocol

Zal denk ik met de HW niet gebruikt worden, maar je kan dan ook bepaalde waardes meegeven.
Bij wifi schakelaars valt het denk ik wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Zoals ik al eerder beschreef , werkt dit prima op een raspberry met daarop Homebridge met de plugin voor HW. Je kan dan gewoon je HW met je Apple watch bedienen. Een investering van een paar tientjes en een avondje installeren.
Dirk.be schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:02:
Of het met de Apple watch lukt, weet ik niet, maar ik bedien mijn HW dagelijks op vlotte manier via mijn Pebble Steel en dit met de app geschreven door de op dit forum aanwezige CoachKoos _/-\o_
Als er voor de waarschijnlijk kleine combinatie Pebble-Homewizard een custom oplossing bestaat heb je waarschijnlijk wel kans op een match Apple Watch-HW (al dan niet via Tasker ?).
Nu nog hopen dat er ooit zo iets bestaat voor de Amazfit Bip d:)b

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
Iemand een goede praktische oplossing voor de soms plakkende relais in de schakeldozen, behalve er eens tegen tikken?
Van plan om binnenkort een probleemdoos open te schroeven en die relais eens te checken/vervangen, voor zoverre alles niet te dicht bijeen gemonteerd staat 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Dirk.be schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:34:
Iemand een goede praktische oplossing voor de soms plakkende relais in de schakeldozen, behalve er eens tegen tikken?
Van plan om binnenkort een probleemdoos open te schroeven en die relais eens te checken/vervangen, voor zoverre alles niet te dicht bijeen gemonteerd staat 🤔
Het lijkt er op dat de contacten vastbranden, de beste oplossing is dan om een ontstoor condensator bv 0,1uf 630V. (met serieweerstand van 100 OHM) over het contact te plaatsen, evt ook een varistor.
Kies hiervoor bv een Siemens Siov. 275v.
(Gebruik geen Chinese, die gaan vaak bij een te lage spanning al in geleiding.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15

JB

Cédric roelt!

Hmm gisteren post gehad dat Enexis een "slimme meter" op wil gaan hangen bij ons. Weet iemand welke zogenaamde "slimme meter" dit is en of je hier invloed op hebt wanneer er meerdere types worden gebruikt :?

Nu heb ik een Wattcher op draaischijf zitten, welke het verbruik monitort. Ik word indirect met kosten opgezadeld om die nieuwe meter uit te kunnen lezen met de Homewizard. Als dit uberhaupt al kan met het type welke ze gaan installeren :( :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
Een condensator als deze bvb?
https://www.conrad.be/p/m...5-x-145-mm-1-stuks-450203
En welk vermogen best voor de weerstand van 100 Ohm ?
Die dan in serie zetten op de spoel van de belasting?
RuudMR schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:14:
[...]

Het lijkt er op dat de contacten vastbranden, de beste oplossing is dan om een ontstoor condensator bv 0,1uf 630V. (met serieweerstand van 100 OHM) over het contact te plaatsen, evt ook een varistor.
Kies hiervoor bv een Siemens Siov. 275v.
(Gebruik geen Chinese, die gaan vaak bij een te lage spanning al in geleiding.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
De server van homewizard werkt al vanaf vanmorgen vroeg, of eerder, niet meer dus via http://app.homewizard.nl kan je even niets meer vinden zoals gekoppelde weerstations etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JB schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:19:
Hmm gisteren post gehad dat Enexis een "slimme meter" op wil gaan hangen bij ons. Weet iemand welke zogenaamde "slimme meter" dit is en of je hier invloed op hebt wanneer er meerdere types worden gebruikt :?

Nu heb ik een Wattcher op draaischijf zitten, welke het verbruik monitort. Ik word indirect met kosten opgezadeld om die nieuwe meter uit te kunnen lezen met de Homewizard. Als dit uberhaupt al kan met het type welke ze gaan installeren :( :/
Mijn Wattcher zit gewoon op een slimme meter hoor, de meeste hebben nog een led/oogje.
Hier kwam een aannemer namens Liander een L&G350E (dsmr5) plaatsen.
Met een P1 aansluiting kan je veel meer dan een Wattcher doet, wel duur via de Energy link maar dat kan.
Alternatieven genoeg voor P1 die (veel) goedkoper zijn.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudMR
Dirk.be schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:04:
Een condensator als deze bvb?
https://www.conrad.be/p/m...5-x-145-mm-1-stuks-450203
En welk vermogen best voor de weerstand van 100 Ohm ?
Die dan in serie zetten op de spoel van de belasting?

[...]
Dit is een geschikt type
https://www.conrad.be/p/k...630-vdc-20-1-stuks-454683
De weerstand is in dit model al ingebouwd, is lastig te zien maar kijk maar goed op de foto, aan de bovenkant van de condensator.
Dit moet over het schakelend contact worden geplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door RuudMR op 02-12-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:41:
[...]

Mijn Wattcher zit gewoon op een slimme meter hoor, de meeste hebben nog een led/oogje.
Hier kwam een aannemer namens Liander een L&G350E (dsmr5) plaatsen.
Met een P1 aansluiting kan je veel meer dan een Wattcher doet, wel duur via de Energy link maar dat kan.
Alternatieven genoeg voor P1 die (veel) goedkoper zijn.
Thanks! Voor alsnog zit ik zo in de wedstrijd dat ik niets nieuw wil of de meter moet perse worden vervangen maar dat laatste geloof ik niet zo snel. Ik wil optie salderen behouden, mocht ik panelen gaan leggen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn slimme meter saldeert prima, straks wordt zo'n meter een eis en moet de Ferraris er toch uit.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:33:
Mijn slimme meter saldeert prima, straks wordt zo'n meter een eis en moet de Ferraris er toch uit.
Klopt, maar dat zien we dan wel :) Mocht het type overeen komen met die van jou, ben ik wellicht over maar geen zin om geld uit te moeten geven.

[ Voor 17% gewijzigd door JB op 03-12-2018 09:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Stampre schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:57:
Weet iemand of de smartwares cip 39218 camera te koppelen is aan homewizard? Ik kan het niet vinden. Nu nl mooie aanbieding bij action
Deze is niet te koppelen met de homewizard.
Had ze al gecontacteerd met dezelfde vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Cliors40 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:40:
[...]

Deze is niet te koppelen met de homewizard.
Had ze al gecontacteerd met dezelfde vraag
Daar was ik al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik heb met Black Friday de LINK besteld (en de Smart Switch).
Gisteren pas tijd gehad om te installeren en ben positief verrast!

De LINK is een mooi klein kastje (ca 5 x 5 cm). Stroom loopt via een USB kabel en wordt met UTP kabel gekoppeld aan je router. Lijkt mij altijd beter dan de wifi waarmee de HW verbonden wordt, enige beperking is dat de Link bij de router moet worden geplaatst. Mijn HW hangt zelfstandig en kan dus wat centraler in het huis.

Installatie gaat vrij soepel, een beetje op zijn Google's! App downloaden, inloggen met je account en er wordt dan gevraagd de QR code te scannen. De Link wordt gekoppeld (waarvan je netjes een mail krijgt van HW) en daarna kan je de apparaten koppelen.

Stap voor stap wordt het koppelen uitgelegd, met een afbeelding erbij. En de stappen zijn toch iets logischer daarin. Eerst koppelen en dan pas de naam geven. Per apparaat kan je ze koppelen aan een ruimte (bijv Woonkamer) en ook aangeven of het mee moet in je Veilig huis (Geofence) of dat de lampen aan moeten als je thuis komt etc.

De Link app is ook overzichtelijk. Je zie de kamers die je aangemaakt heb en kan van daaruit ook de lampen bedienen of zien of de deur of het raam open of dicht staat.

Integraties (Alexa en Princess stofzuiger) zijn vanuit de app te regelen, behalve de Google Home. Deze moet je vanuit de Home app koppelen. Dat werkt vrij eenvoudig, na het koppelen krijg je de lampen uit de Link app te zien en deze kan je toevoegen aan de ruimtes.

Schakelen met de Home gaat op zich prima, maar hij "denkt" er wel even over na. Daarna krijg je de bevestiging dat er (in mijn geval) 4 lampen zijn geschakeld.

Ik heb er nu 4 LED Connected lampen en 1 deurcontact aan gekoppeld en ga binnenkort ook de Smart Switch nog koppelen. Tot nu toe heel tevreden over de werking! Hopen dat er ook 868 inbouwschakelaars komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332414

Hallo allen,

Ik lees her en der nog over de Tradfri lampen van IKEA, zijn die nu koppelbaar/bedienbaar met de HW?
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
Anoniem: 332414 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:05:
Hallo allen,

Ik lees her en der nog over de Tradfri lampen van IKEA, zijn die nu koppelbaar/bedienbaar met de HW?
Thanks!
Nee, wat ik er van lees niet. Tradfri is wel aan te sturen middels de HUE hub, die dan wel weer koppelbaar is met de HW.

Tradfri werkt (nog) niet met IFTTT, anders had je op die manier ze kunnen koppelen met de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
CoachKoos schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:26:
Ik heb met Black Friday de LINK besteld (en de Smart Switch).
Gisteren pas tijd gehad om te installeren en ben positief verrast!

De LINK is een mooi klein kastje (ca 5 x 5 cm). Stroom loopt via een USB kabel en wordt met UTP kabel gekoppeld aan je router. Lijkt mij altijd beter dan de wifi waarmee de HW verbonden wordt, enige beperking is dat de Link bij de router moet worden geplaatst. Mijn HW hangt zelfstandig en kan dus wat centraler in het huis.

Installatie gaat vrij soepel, een beetje op zijn Google's! App downloaden, inloggen met je account en er wordt dan gevraagd de QR code te scannen. De Link wordt gekoppeld (waarvan je netjes een mail krijgt van HW) en daarna kan je de apparaten koppelen.

Stap voor stap wordt het koppelen uitgelegd, met een afbeelding erbij. En de stappen zijn toch iets logischer daarin. Eerst koppelen en dan pas de naam geven. Per apparaat kan je ze koppelen aan een ruimte (bijv Woonkamer) en ook aangeven of het mee moet in je Veilig huis (Geofence) of dat de lampen aan moeten als je thuis komt etc.

De Link app is ook overzichtelijk. Je zie de kamers die je aangemaakt heb en kan van daaruit ook de lampen bedienen of zien of de deur of het raam open of dicht staat.

Integraties (Alexa en Princess stofzuiger) zijn vanuit de app te regelen, behalve de Google Home. Deze moet je vanuit de Home app koppelen. Dat werkt vrij eenvoudig, na het koppelen krijg je de lampen uit de Link app te zien en deze kan je toevoegen aan de ruimtes.

Schakelen met de Home gaat op zich prima, maar hij "denkt" er wel even over na. Daarna krijg je de bevestiging dat er (in mijn geval) 4 lampen zijn geschakeld.

Ik heb er nu 4 LED Connected lampen en 1 deurcontact aan gekoppeld en ga binnenkort ook de Smart Switch nog koppelen. Tot nu toe heel tevreden over de werking! Hopen dat er ook 868 inbouwschakelaars komen...
toon volledige bericht
Ik vind het altijd lastig uitleggen aan mensen met een HW. Ik was zelf aanvankelijk ook heel sceptisch...

Een apparaat dat minder kan... Dat kan toch nooit beter zijn?

Maar je moet het echt ervaren en daarna wil je opeens (langzaam aan) over op 868... Ik ben nog niet van de HW af, maar wel op weg.

Het werkt fijner.

Let bij de deurcontacten er wel op dat je eigenlijk iedere deur moet voorzien van contact. Zodra je deurcontacten toevoegt gaat geofence samenwerken met de deurcontacten.

Dus als je thuis komt volgens geofence gaat de status nog niet op thuis, pas als én je thuiskomt via geofence én je de deur met deurcontact opent, gaan de kleurenlampen groen knipperen en gaat het alarmsysteem op groen en de status op “thuis”.

Als je de deur opent zonder deurcontact, krijg je vaak een uur later pas een “thuis” melding.

Dit schijnt een bewuste keuze te zijn. Ivm alarm.
Deurcontact toevoegen = alle toegangsdeuren voorzien van sensor.

Hmmm ik hoorde vanochtend dat die 868 contacten zeker niet vóór de kerst gaan komen. Helaas... Sirene voor het alarm wordt ook 2019.

Ergens snap ik het wel, ze moeten zeker weten dat dingen goed werken, productie (China?) kost ook tijd met vervoer erbij. Ontwikkeling, testen, beta testen, verkoop. Kan best wat tijd overheen gaan, vooral als er iteraties plaats vinden tussen de stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dfrenner schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:16:
[...]

Let bij de deurcontacten er wel op dat je eigenlijk iedere deur moet voorzien van contact. Zodra je deurcontacten toevoegt gaat geofence samenwerken met de deurcontacten.

Dus als je thuis komt volgens geofence gaat de status nog niet op thuis, pas als én je thuiskomt via geofence én je de deur met deurcontact opent, gaan de kleurenlampen groen knipperen en gaat het alarmsysteem op groen en de status op “thuis”.

Als je de deur opent zonder deurcontact, krijg je vaak een uur later pas een “thuis” melding.

Dit schijnt een bewuste keuze te zijn. Ivm alarm.
Deurcontact toevoegen = alle toegangsdeuren voorzien van sensor.
Goed dat je dit nog even aangeeft. Overigens ga ik de Link waarschijnlijk niet gaan gebruiken als Geofence/alarm. Op mijn voordeur zit nog een 433mhz contact, daar krijg ik wel een melding van via HW Geofence als er niemand thuis is en de deur open gaat .
Hmmm ik hoorde vanochtend dat die 868 contacten zeker niet vóór de kerst gaan komen. Helaas... Sirene voor het alarm wordt ook 2019.

Ergens snap ik het wel, ze moeten zeker weten dat dingen goed werken, productie (China?) kost ook tijd met vervoer erbij. Ontwikkeling, testen, beta testen, verkoop. Kan best wat tijd overheen gaan, vooral als er iteraties plaats vinden tussen de stappen.
Wat bedoel je met 868 contacten?

Ik heb ook de Smart Switch (om uiteindelijk mijn 433 (inbouw)schakelaar te kunnen koppelen aan de Link), maar krijg de schakelaars niet gekoppeld aan de Switch.

Ik heb bijvoorbeeld de AWMR-230 inbouw van KAKU, maar bij de Switch kan je alleen HomeEasy en Smartwares schakelaars toevoegen. Als ik daar de KAKU daaronder probeer te koppelen, lukt dat ook niet. Terwijl de KAKU gewoon compatible is volgens de lijst.

Iemand daar ervaring mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
CoachKoos schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:35:
[...]

Goed dat je dit nog even aangeeft. Overigens ga ik de Link waarschijnlijk niet gaan gebruiken als Geofence/alarm. Op mijn voordeur zit nog een 433mhz contact, daar krijg ik wel een melding van via HW Geofence als er niemand thuis is en de deur open gaat .

[...]

Ik heb ook de Smart Switch (om uiteindelijk mijn 433 (inbouw)schakelaar te kunnen koppelen aan de Link), maar krijg de schakelaars niet gekoppeld aan de Switch.

Ik heb bijvoorbeeld de AWMR-230 inbouw van KAKU, maar bij de Switch kan je alleen HomeEasy en Smartwares schakelaars toevoegen. Als ik daar de KAKU daaronder probeer te koppelen, lukt dat ook niet. Terwijl de KAKU gewoon compatible is volgens de lijst.

Iemand daar ervaring mee!
toon volledige bericht
Wat bedoel je precies met smart Switch en 433 koppelen aan link? Is daar een soort van omvormer voor? Aangezien de link alleen 868 aankan? Ik heb een homewizard en link maar gebruik vooralsnog alleen de hw vanwege mijn 433 spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Stampre schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:40:
[...]

Wat bedoel je precies met smart Switch en 433 koppelen aan link? Is daar een soort van omvormer voor? Aangezien de link alleen 868 aankan? Ik heb een homewizard en link maar gebruik vooralsnog alleen de hw vanwege mijn 433 spul.
Ik had navraag gedaan bij HW of en wanneer 868 inbouwschakelaars beschikbaar komen.
Dat wordt pas rond maart gaven ze toen aan.

Maar het is al wel mogelijk om de Smart Switch toe te voegen als schakelaar in de Link (onder integraties) en dan kan je binnenkort vanuit de Link app de (433) schakelaars die onder de Smart Switch gekoppeld zijn bedienen.

Met de Black Friday dus de Link en de SS gekocht (met 20% korting >:) ) in de hoop dat ik daarmee straks alles kan bedienen...via mijn Google Home!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Heb je een link naar de smartswitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Stampre schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:16:
Heb je een link naar de smartswitch?
De smartswitch wordt ook rebranded verkocht, af en toe voor 10-15 euro bij de action

Bij HW:
https://www.homewizard.nl/smartwares-smart-switch-set

Oh €17 Action:
Action Slimme schakelaar
CoachKoos schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:35:
[...]
Op mijn voordeur zit nog een 433mhz contact, daar krijg ik wel een melding van via HW Geofence als er niemand thuis is en de deur open gaat .

Oh ik ging uit van dat je het nieuwe deurcontact had. Die werkt echt heel mooi samen met de link.

Deze:
https://www.homewizard.nl...ct-sh8-90401/category/27/

Je merkt gewoon dat er goed over nagedacht is. Als je bijvoorbeeld de deksel eraf haalt (van de batterij). Krijg je een sabotage melding. Dat de deksel is open geweest en mogelijk het deurcontact is gesaboteerd.

Dat soort dingen zijn best cool, mooi gemaakt.

Daarnaast is tweewegkabel communicatie voor een deurcontact wel ideaal.

Als 433 een signaaltje mist, klopt de status niet. Bij de 868 contacten blijft hij om de zoveel tijd de status doorgeven en Usher onderdeel van het mesh network. Beeld stabieler en betrouwbaarder. Wel duurder....
Oh ja en de batterij gaat niet zo lang mee, maar HW had dat met mijn lichting te maken. Nét te weinig spanning. Moet van de week even nieuwe batterijtjes ophalen, ze hadden ze klaargelegd bij HW.

[ Voor 84% gewijzigd door BlakHawk op 07-12-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20
dfrenner schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:53:
[...]

De smartswitch wordt ook rebranded verkocht, af en toe voor 10-15 euro bij de action

Bij HW:

Oh €17 Action:
Action Slimme schakelaar

[...]
De SmartSwitch is al een poosje uit het assortiment, even als de spatwaterdichte contactdozen. (Kan je bij Action heel makkelijk zien doordat ze een punt van de prijskaartjes omvouwen. Als de barcode doorgestreept staat is er op dat moment geen voorraad maar komt nog terug)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Rudi Vader schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:40:
[...]

De SmartSwitch is al een poosje uit het assortiment, even als de spatwaterdichte contactdozen. (Kan je bij Action heel makkelijk zien doordat ze een punt van de prijskaartjes omvouwen. Als de barcode doorgestreept staat is er op dat moment geen voorraad maar komt nog terug)
Bij de Action verkochten ze één van de velen rebrands van hetzelfde apparaat.

Bekijk Smartwares Smarthome Basic Serie - Smart Switch - SH5-GW-T Controller op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

[ Voor 19% gewijzigd door BlakHawk op 08-12-2018 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Hmmm maar eens in verdiepen. Ik heb namelijk allemaal inbouwcontacten oa awmd-250 en awm 1000 liefst zou ik die vervangen door 868 contacten. Maar ook twee rookmelders op 433 (net nieuw). Als ik daar een link en smart plug bij zet hangt er wel veel " naast" elkaar. Een hw, link, hue bridge, alexa en smart plug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dfrenner schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 01:15:
[...]

Bekijk Smartwares Smarthome Basic Serie - Smart Switch - SH5-GW-T Controller op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Dit is exact de Smart Switch! Zat in de Play Store te kijken en de Lite Smartwares app is ook exact hetzelfde als de Homewizard Lite app :|

Alleen bij Bol is ie maar 25 en bij HW 40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
CoachKoos schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:45:
[...]

Dit is exact de Smart Switch! Zat in de Play Store te kijken en de Lite Smartwares app is ook exact hetzelfde als de Homewizard Lite app :|

Alleen bij Bol is ie maar 25 en bij HW 40!
Het is wereldwijd het meest verkochte product van HomeWizard/Smartwares (één bedrijf).

Het wordt onder allerlei merken en types verkocht maar ziet er altijd hetzelde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dfrenner schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:53:
[...]

Het is wereldwijd het meest verkochte product van HomeWizard/Smartwares (één bedrijf).

Het wordt onder allerlei merken en types verkocht maar ziet er altijd hetzelde uit.
Ja, snap ik. Maar vind het prijsverschil toch wel fors! Dat bol.com ze dan goedkoper verkoopt verbaasd me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:53:
[...]

Bij HW:

Oh €17 Action:
Action Slimme schakelaar

[...]

Oh ik ging uit van dat je het nieuwe deurcontact had. Die werkt echt heel mooi samen met de link.

Deze:
https://www.homewizard.nl...ct-sh8-90401/category/27/

Je merkt gewoon dat er goed over nagedacht is. Als je bijvoorbeeld de deksel eraf haalt (van de batterij). Krijg je een sabotage melding. Dat de deksel is open geweest en mogelijk het deurcontact is gesaboteerd.

Dat soort dingen zijn best cool, mooi gemaakt.

Daarnaast is tweewegkabel communicatie voor een deurcontact wel ideaal.

Als 433 een signaaltje mist, klopt de status niet. Bij de 868 contacten blijft hij om de zoveel tijd de status doorgeven en Usher onderdeel van het mesh network. Beeld stabieler en betrouwbaarder. Wel duurder....
Oh ja en de batterij gaat niet zo lang mee, maar HW had dat met mijn lichting te maken. Nét te weinig spanning. Moet van de week even nieuwe batterijtjes ophalen, ze hadden ze klaargelegd bij HW.
toon volledige bericht
Werkt inderdaad beter maar hoe doet jullie batterij het? Ik heb nr 2 al in gebruik. Na paar maanden gebruik heb ik nr1 terug gestuurd ivm batterij status laag. Nr 2 geeft dit nu ook al aan... Volgens beschrijving moet die batterij 3 jaar mee gaan :/

Verder lijkt koppeling met Alexa (weer) eruit te liggen :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:16:
[...]

Werkt inderdaad beter maar hoe doet jullie batterij het? Ik heb nr 2 al in gebruik. Na paar maanden gebruik heb ik nr1 terug gestuurd ivm batterij status laag. Nr 2 geeft dit nu ook al aan... Volgens beschrijving moet die batterij 3 jaar mee gaan :/

Vraag even bij HW na welke batterij.
Het schijnt nogal nauw te luisteren met merk.

Spanning te laag geeft direct melding.
Ik ga volgende week even langs bij ze. Heb wat nieuwe schakelaars nodig ivm kerst, maar ook nieuwe batterijtjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op zondag 9 december 2018 @ 06:02:
[...]

Vraag even bij HW na welke batterij.
Het schijnt nogal nauw te luisteren met merk.

Spanning te laag geeft direct melding.
Ik ga volgende week even langs bij ze. Heb wat nieuwe schakelaars nodig ivm kerst, maar ook nieuwe batterijtjes nodig.
Dit is de bijgeleverde batterij dus mag aannemen dat die ook 3 jaar mee gaat :? Heb hele contact geruild voor nieuwe maar ook die batterij geeft al vrij snel spanning laag met uitroepteken.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 09-12-2018 14:39 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20
dfrenner schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 01:15:
[...]

Bij de Action verkochten ze één van de velen rebrands van hetzelfde apparaat.

Bij Action is de SmartSwitch al een tijdje uit het assortimetn. Niet bij Homewizzard/Smartwares zelf.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Niemand ook problemen met Alexa? Werkt al hele weekend niet icm Homewizard (server unresponsive) :(

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 10-12-2018 10:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:31:
Niemand ook problemen met Alexa? Werkt al hele weekend niet icm Homewizard (server unresponsive) :(
Met de Link is het heel het weekend goed gegaan.
Homewizard doe ik alleen nog wat laatste 433 spul mee.

Maar zodra de smartswitch toe te voegen is aan de link, kan alle verlichting over naar de link.
JB schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:16:

Ben er net geweest, batterijproblemen kun je aanmelden bij eerste lijn smartwares. Ze zorgen voor vervangende batterijtjes. De eerste batch is met slechte batterijtjes uitgeleverd, waar een deel van terug gehaald is en een deel niet.

Dit batterijtje mee gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4870/31319007137_1850a7b62c_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-05 22:00
Overgeschakeld naar een nieuwe telefoon en nu krijg ik Homewizard niet meer aan de praat. Hij vraagt steeds het paswoord van Homewizard (ip: 192.168.0.100) Is dit een standaard paswoord of waar kan ik dit resetten? Het is alleszins niet hetzelfde paswoord als mijn Homewizard Online account.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliors40
CK3v1N schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:35:
Overgeschakeld naar een nieuwe telefoon en nu krijg ik Homewizard niet meer aan de praat. Hij vraagt steeds het paswoord van Homewizard (ip: 192.168.0.100) Is dit een standaard paswoord of waar kan ik dit resetten? Het is alleszins niet hetzelfde paswoord als mijn Homewizard Online account.
Dat kan je resetten door.hem aan je pc te hangen met USB en die configuratie tool te gebruiken

http://hw.homewizard.net/...wizard-configuration-tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Er komt ook een update van de HW app.
Ik heb al even met die beta getest .

"Deze beta zal de compatiliteit met nieuwere Android versies grotendeels herstellen, door het volgende toe te voegen/aan te passen:

- Compileren voor Android Pie (9.0) i.p.v. Android Marshmallow (6.0)
- Runtime permissies waar nodig.
- Nieuwe notificatiekanalen, te vinden in de Android notificatie settings bij de HomeWizard app.
- Het herstellen van de notificatiegeluiden die instelbaar zijn bij notificatietaken.
- Nieuwere locatie/geofencing library
- Een geofence log om te zien wat de geofence zoal doet, te bereiken vanaf de geofence settings. Zet hiervoor eerst geofence uit en aan.
- Het delen van grafieken wat weer werkt op nieuwere Android versies.
- Nieuw app icoon, om zo de nieuwere Android launchers te ondersteunen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Ik heb de skill verwijderden opnieuw ge-enabeld. Settings bleven behouden en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Stampre schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:29:
[...]

Ik heb de skill verwijderden opnieuw ge-enabeld. Settings bleven behouden en probleem was opgelost.
Disable enable was hier voldoende. Dank!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Cliors40 schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:51:

"Deze beta zal de compatiliteit met nieuwere Android versies grotendeels herstellen, door het volgende toe te voegen/aan te passen:

- Nieuwe notificatiekanalen, te vinden in de Android notificatie settings bij de HomeWizard app.
- Het herstellen van de notificatiegeluiden die instelbaar zijn bij notificatietaken.
- Een geofence log om te zien wat de geofence zoal doet, te bereiken vanaf de geofence settings. Zet hiervoor eerst geofence uit en aan.
Ooh alleen voor Android? Zou ook eens tijd worden voor iOS. Nog steeds geen X, XS en XR support :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
CK3v1N schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:35:
Ik kreeg dezelfde melding bij mijn nieuwe Oneplus 6T.
Als het goed is, is dit het password dat je aangemaakt hebt bij het installeren van de HW.

Resetten met de applicatie is dan een optie zoals @Cliors40 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Had hetzelfde dit weekend met Google Home en de HW Link, ene keer werkte het wel andere keer niet. Nu weer goed zonder aanpassingen aan mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
JB schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:20:
[...]
Dit is de bijgeleverde batterij dus mag aannemen dat die ook 3 jaar mee gaat :? Heb hele contact geruild voor nieuwe maar ook die batterij geeft al vrij snel spanning laag met uitroepteken.
Heb bij mij een sensor welke binnen een maand 2 batterijen heeft verbruikt, heb deze omgewisseld bij Homewizard voor een nieuwe. Wat mij opviel was dat de nieuwe sensor tijdens de initiële installatie niet wilde pairen met de Link (ik gebruik de HW en Link naast elkaar), het pairen met de HW ging wel goed.

Ik heb daarom de Link verplaatst, deze lag verstopt achter mijn PC. Na het ophangen aan de muur verliep het pairen met de Link wel goed. Ik heb een vermoeden dat de oude vervangen sensor geen goede verbinding kon maken en behouden met de Link en daardoor de twee batterij heeft leeg getrokken.

Nu dus een nieuwe sensor en andere locatie voor de Link, status is nu weer normaal in de Link en moet aankijken of het nu goed blijft gaan.

Heb bovenstaand verhaal ook doorgegeven aan Rob van Homewizard,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Flash3d schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:59:
[...]

Heb bij mij een sensor welke binnen een maand 2 batterijen heeft verbruikt, heb deze omgewisseld bij Homewizard voor een nieuwe. Wat mij opviel was dat de nieuwe sensor tijdens de initiële installatie niet wilde pairen met de Link (ik gebruik de HW en Link naast elkaar), het pairen met de HW ging wel goed.

Ik heb daarom de Link verplaatst, deze lag verstopt achter mijn PC. Na het ophangen aan de muur verliep het pairen met de Link wel goed. Ik heb een vermoeden dat de oude vervangen sensor geen goede verbinding kon maken en behouden met de Link en daardoor de twee batterij heeft leeg getrokken.

Nu dus een nieuwe sensor en andere locatie voor de Link, status is nu weer normaal in de Link en moet aankijken of het nu goed blijft gaan.

Heb bovenstaand verhaal ook doorgegeven aan Rob van Homewizard,.
Bij mij hangt één sensor op de voordeur, naast de meterkast, waar de Link in staat. De andere sonsor aan de achterkant van het huis, op de achterdeur.

Volgens jouw conclusie zou de laatste veel eerder leeg zijn. Dit is niet het geval, beide geven na een paar maanden de melding.

Maar goed, nieuwe batterijtjes zitten erin. We gaan het testen!
Direct even wat nieuwe schakelaars meegenomen voor de kerstboom en kerstverlichting.

Toch wel leuk dat je per schakelaar ziet wat ze verbruiken!

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4875/44455935120_93b89983f5_c.jpg

Edit:
Overigens kreeg ik door dat er bepaalde series deurcontacten zijn die vanwege de firmware eerder aangeven dat ze leeg zijn, terwijl ze nog niet leeg zijn.

Dit is gelinieerd aan een bepaalde batch, te herkennen aan:
SN-2169-90401
Of
TPO172169

Er komt een firmware upgrade voor.

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 11-12-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

De Link was ook een beta update voor:

Release notes
Improvements
-A new no internet connection screen
-Longer alarm and correct alarm sounds
-Added URL to Google Assistant in integrations
-Redirects to new support environment
-Fixed multiple UI and language mistakes

-Android: link to correct Lite app from Lite integration
-Android: Fixed saving task with on/off time not set
-Android: Updated geofence radius to 500m (reset required)
-iOS: fixed an issue where the user was logged out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhooghiemstra79

Ik zie dat er ook nieuwe notificatie kanalen gebruikt gaan worden. Ben benieuwd wat dat precies inhoud.
Ik heb namelijk een S9 en als ik de "doze" functie niet brute force uitzet via adb dan komen de berichten van de Homewizard later binnen. Iemand drukt op de bel en ik krijg de notificatie pas 5 min later binnen. Niet handig.

Ik heb dit samen met een dev artikel van Google gemeld bij Homewizard en ze zouden het oppakken/onderzoeken.
Hoop dat dit probleem ook opgelost gaat worden in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
JB schreef op maandag 10 december 2018 @ 23:01:
[...]
Ooh alleen voor Android? Zou ook eens tijd worden voor iOS. Nog steeds geen X, XS en XR support :z
Voor zover ik weet alleen voor android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Hoe installeren jullie de bètaversies van de Link en Homewizard? Ik heb nl ook aangemeld als Betatester. Gaat dit via de Playstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:09
mhooghiemstra79 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:20:
[...]

Ik zie dat er ook nieuwe notificatie kanalen gebruikt gaan worden. Ben benieuwd wat dat precies inhoud.
Ik heb namelijk een S9 en als ik de "doze" functie niet brute force uitzet via adb dan komen de berichten van de Homewizard later binnen. Iemand drukt op de bel en ik krijg de notificatie pas 5 min later binnen. Niet handig.

Ik heb dit samen met een dev artikel van Google gemeld bij Homewizard en ze zouden het oppakken/onderzoeken.
Hoop dat dit probleem ook opgelost gaat worden in de volgende update.
Ik heb de "doze" functie ook uitgezet met adb op mijn S9+ en hier komen de meldingen dan ook bijna meteen binnen. Staat "doze" aan dan duurt het ook wel 5 a 10 minuten voordat ik een melding krijg dat er aangebeld word of dat de poort open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dennepen schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:53:
Hoe installeren jullie de bètaversies van de Link en Homewizard? Ik heb nl ook aangemeld als Betatester. Gaat dit via de Playstore?
Als je in een beta programma zit, krijg je mailtjes.
Hiermee kun je updates eerder installeren en feedback geven.

Overigens weet ik niet of men ook voor de oude HomeWizard nog heel veel aan het beta testen is.

Ik test uitsluitend de Link in het beta programma.

Dit is tot stand gekomen na gesprekken tijdens de informatieavond begin dit jaar.

Ik zie de Link echt als de toekomst van HomeWizard. Het is zo veel stabieler. 433 wil ik echt niet meer...
Vorig jaar kerst had ik nog heel veel 433 schakelaars voor kerstboom en kerstverlichting en het werkte gewoon binnen dezelfde kamer voor geen meter, omdat die schakelaars elkaar in de weg zitten, waar de 868 schakelaars een mesh netwerk opzetten en samenwerken.

[ Voor 23% gewijzigd door BlakHawk op 12-12-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:03:
[...]

Als je in een beta programma zit, krijg je mailtjes.
Hiermee kun je updates eerder installeren en feedback geven.

Overigens weet ik niet of men ook voor de oude HomeWizard nog heel veel aan het beta testen is.

Ik test uitsluitend de Link in het beta programma.

Dit is tot stand gekomen na gesprekken tijdens de informatieavond begin dit jaar.

Ik zie de Link echt als de toekomst van HomeWizard. Het is zo veel stabieler. 433 wil ik echt niet meer...
Vorig jaar kerst had ik nog heel veel 433 schakelaars voor kerstboom en kerstverlichting en het werkte gewoon binnen dezelfde kamer voor geen meter, omdat die schakelaars elkaar in de weg zitten, waar de 868 schakelaars een mesh netwerk opzetten en samenwerken.
toon volledige bericht
Dat is een mooie meerwaarde maar die worden toch ook ondersteund door HW :? Verder geen mogelijkheden mbt weerstation etc of toch wel met die Link? Ander stap ik meteen over...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
JB schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:56:
Dat is een mooie meerwaarde maar die worden toch ook ondersteund door HW :? Verder geen mogelijkheden mbt weerstation etc of toch wel met die Link? Ander stap ik meteen over...
Nee klopt, daarom heb ik ze nu nog naast elkaar draaien.

HW is nog nodig voor:
- 2x 433 inbouw schakelaars
- regenmeter
- 3 temperatuursensoren

Er zijn geluiden over temp sensoren, maar dat is nog lang niet productierijp.
Voor mij zou dat voldoende zijn. Als ze dan ook nog eens goedkoper worden, in zeer klein formaat, zonder display, ben ik helemaal gelukkig. Maar dat is echt langere termijn.

Eerst komt er een sirene en iets van inbouw contacten op 868, maar hoe dat er precies uit komt te zien en wat het gaat doen, geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dfrenner schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:57:
[...]

Eerst komt er een sirene en iets van inbouw contacten op 868, maar hoe dat er precies uit komt te zien en wat het gaat doen, geen idee?
Ik wacht in ieder geval vol spanning op de inbouwschakelaars op 868. Heb nu buitenverlichting die ik ook middels de analoge knop wil kunnen bedienen.

Hoop dat het binnenkort in ieder geval met de Link en daarin de Smart Switch en daaraan gekoppeld de 433 mhz schakelaars werkt. Dan kan ik mijn Home steeds meer in NL zetten.

@dfrenner jij hebt ook geen 433 schakelaars aan de Smart Switch gekoppeld? Ik heb KAKU schakelaars, maar die kan je niet kiezen in de SS, volgens HW moet ik dan de Smartwares kiezen. Aangezien het om ingebouwde schakelaars gaat, moet ik heel mijn schakelaar eruit halen om bij de inbouw te komen en deze in de paarstand te zetten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
dfrenner schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:03:
[...]

433 kan storen zeer zeker. Ik probeer altijd er minimaal 50 cm tussen te laten en bij taken zet ik bij sommige de opdracht er 2 keer in . Als het dan de eerste keer niet er door is gekomen dan de 2de keer wel.
Ik heb in mijn woonkamer 6 schakelaars zitten en die doen het prima als ik bovenstaand hanteer.
Bij deurcontacten gebruik ik 868 sensors .
Als je wat wil schakelen op 433 en je gebruikt deurcontacten van 433 dan komt er 1 signaal vaak gewoon niet aan . Bij bewegingsmelders in combinatie met verlichting is het beter om de 2 rechtstreeks aan elkaar te koppelen dan het licht laten aansturen via de Hw.
De melder kan je wel registeren op de HW om beweging te melden maar het werkt niet goed als je het via een taak een licht laat aan gaan bij die melder.
De smartwares bewegingsmelder raad ik ook af en gebruik de KAKU melder kost wat meer maar bespaard je ergernis.
Ik heb er 2 van smartwares gehad en het werkt gewoon niet goed.

De link is nog wat te beperkt met mogelijkheden vind ik en de HW ondersteund ook 868 .
Voorlopige hou ik het nog daarbij maar dat 433mhz lastiger is dan 868mhz is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Cliors40 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:46:
De link is nog wat te beperkt met mogelijkheden vind ik en de HW ondersteund ook 868 .
Voorlopige hou ik het nog daarbij maar dat 433mhz lastiger is dan 868mhz is een feit.
Ik snap je gedachtegang, die had ik zelf ook. Maar als je de Link eenmaal ervaart, zie je dat het niet zo zeer een mindere versie is van de HomeWizard. Het is echt een los product dat in andere zaken echt weer uitblinkt.

Integratie van lampen, alarm functie, gebruiksvriendelijkheid, meerdere gebruikers inzichtelijk, meerdere huizen, rookmelders icm diezelfde alarmlampen.

Je kunt minder instellen, dat is een feit. Maar je opa kan er nog mee overweg.

De alarmlampen met knipperfunctie zijn erg vet.
Als iemand een deur opendoet, terwijl de mobieltjes niet thuiskomen, gaan de alarmlampen rood knipperen.

Als je in de HomeWizard app werkt voelt het ene beetje hobby achtig aan, waar het binnen de Link app veel professioneler aanvoelt.

Men zet nu gewoon vol op de link in merk ik en eigenlijk ook wel terecht. Je hebt een oud product en een nieuw product...
De taak van HomeWizard is om zoveel mogelijk functionaliteit in de link onder te brengen. Daarmee bedoel ik geen 433 protocol, maar alles wat je met 433 kan, nu met 868 ontwikkelen en aanbieden.

De nieuwe deurcontacten en stroomschakelaars zijn daar een voorbeeld van. Werkt veel beter, betrouwbaarder, nadeel is wel dat je dan uiteindelijk over moet... Maar ik vind het achteraf geen nadeel. Voordat ik de link had dacht ik er net als jij over..

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste