Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 18:47
Zie https://www.action.com/nl-nl/search/?q=slimme%20schakelaar

Deze week voor 17 euro te koop.

Action slimme schakelaar

Heeft iemand hier meer info over, is deze bijvoorbeeld om te programmeren zodat het met je eigen domoticasysteem werkt.

Zag net nog dit filmpje voorbijkomen:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Slimme schakelaar

Je kunt er in ieder geval 433MHz schakelaars mee aansturen via de app om je telefoon.

Site fabrikant http://service.smartwares...79/slimme-schakelaar.aspx

[ Voor 33% gewijzigd door Jape op 19-09-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Wie koopt er eentje en maakt hem open? Dikke kans dat er gewoon een ESP8266 in zit :)

Voor dat geld kun je overigens ook twee stuks Sonoff S20 stekker kopen. Daar zit ook een ESP8266 in en kun je dus eenvoudig flashen met bijv. ESPEasy om hem aan te sturen via HTTP/MQTT.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 19-09-2017 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 18:47
ThinkPadd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:15:
Wie koopt er eentje en maakt hem open? Dikke kans dat er gewoon een ESP8266 in zit :)

Voor dat geld kun je overigens ook twee stuks Sonoff S20 stekker kopen. Daar zit ook een ESP8266 in en kun je dus eenvoudig flashen met bijv. ESPEasy om hem aan te sturen via HTTP/MQTT.
Maar met die sonoff kun je dan weer geen 433MHz aansturen. (Daar heb ik zelf overigens pimatic voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 09:44
Hier zojuist eentje opgehaald.

Verbinden doe je doormiddel van de app Homewizard Lite.

WiFi wachtwoord inkloppen en hij gaat verbinden.

Uit te breiden met het andere setje van 433mhz schakelaars van de action.

Ben zelf nu bezig om te kijken of ik deze werkend krijg met Homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@Danno88 Valt hij makkelijk open te maken om een paar foto's te schieten?
Ben wel benieuwd wat er voor hardware in zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danno88
@ThinkPad

Achter 2 Tri-Wing schroeven er in, verder weinig spannends.
Ik maak er verder niets uit op nadat hij is open gemaakt, misschien zegt het jouw meer.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jt0pEQ/IMG_0007.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/h2oWTk/IMG_0008.jpg

Apparaat is ook via ip-adres en poort 80 te benaderen(lees: er komt een inlog scherm) echter ben ik nog niet achter de inlog gegevens.

[ Voor 56% gewijzigd door Danno88 op 24-09-2017 17:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks. Een 'Lierda LSD4WF-2MD05102' is het kloppende hart dus. Zegt mij ook niet zo heel veel.
Heb er wel een datasheet van kunnen vinden: https://fccid.io/N8NLSD4W...anual/User-Manual-3094516

Pagina van fabrikant: http://lilink.lierda.com/...Product/detail/id/20.html (even Google Translate gebruiken om uit Chinees te vertalen).

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2017 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danno88
Geen dank!

Ik heb er ook al op zitten googelen en het is een of ander chinees wifi chipje.

Toen ik begon met Googelen op LSD4WF kwam ik snel uit op een duits forum waar ze het over een Aldi Schakelset hebben.
Dateert uit 2010, chip die in de schakelset zit is een LSD2WF-2MD05106.

Ze konden via Perl de schakelaar bedienen.
https://forum.fhem.de/index.php?topic=57612.15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
admin/admin al geprobeerd voor de webinterface :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
Hahaha ja uiteraard ;)
Blanco ook niets en alleen admin als username ook niet.

Documentatie al allemaal uitgeplust van Homewizard/Smartwares op standaard wachtwoorden maar ook daar is niets in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
Links van de chip zitten en rx en tx aansluiting zie ik. Is daar iets mee uit te vogelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
Ja ik zou niet zo goed weten wat ik er mee zou kunnen.

Inmiddels wel via de site wat meer informatie gevonden qua wifi chipset.
Echter denk ik dat Homewizard/Smartwares er ander schild om heen heeft gezet waardoor een en ander niet te benaderen is:

http://lilink.lierda.com/...taDownload/index/p/2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Snap ik het nu goed dat je met deze switch andere kan aansturen, vooral via een app? En dat dit niet zomaar kan bij een KAKU setje zoals pricewatch: KlikAanKlikUit APA2-2300R zonder een control system ICS-2000?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
klopt, daarom is deze wel heel grappig en goedkoop

diskeltische lurker

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
iemand al iets gevonden ?

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:26

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Heb er vandaag ook 1 gekocht. 19 eurie ip 49 is wel een erg goede koop dacht ik zo. :9
Switch doet het prima met de HW-light app; maar met de echte krijg ik hem (ook) niet aan de praat.

Flamingo SF-501SHC

Het is idd een kloon van de Smartwares Smarthome controller (SH5-GW-T). Kreeg hem ook niet ingelogd op de webinterface onder de vele andere "standaard" wachtwoorden. Poort 80 is overigens ook de enige open poort op het 1e gezicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:41
Gaat ie bij jullie wel op de juiste tijd aan en uit ?
Of moet je de app altijd actief hebben om hem op de juiste tijd te laten schakelen ?
Die van mij schakelt wel, maar later dan ingesteld.
Direct schakelen werkt meteen, maar exact op tijd is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

@Kroonkurk Hier gaat het aan iig wel goed, uit heb ik nog mijn bedenkingen over. Nog geen uitbreiding kunnen vinden bij de Action van Flamingo, de SF-501 zoals achterop de verpakking staat. Zonder dat is deze niet heel erg functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Volgens de website hebben ze die wel.
Heb ze afgelopen week wel gezien, maar nog niet meegenomen.
Ik had gehoopt dat de oude Impuls schakelaars ook zouden werken, maar dat is niet het geval. Die zijn namelijk niet "zelflerend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977791

Weet iemand of deze flamongo controller op een manier aan een smartwares wall switch kan worden verbonden?

De flamingo controller (SF-501SHC) werkt opzichzelf prima met de app. Maar op de verpakking staat: compatible with all smartwares/smarthome devices. Dus ik probeer de wall switch (SH5-TSW-A) van smartwares aan te sluiten. Ik had verwacht met deze schakelaar de controller socket aan en uit te kunnen zetten. Ik heb van alles geprobeerd, helaas zie ik de schakelaar nog niets doen.
Iemand die hier meer ervaring mee heeft?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:34

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Niet kopen! (Mijn mening) - Zonder connectie naar de cloud van de producent (cloud.homewizard.com: 91.198.87.233/149.210.166.140) werkt de schakelaar niet (meer).
("Gelukkig" is de communicatie na de "cloud" wel via TLSv1.2 beveiligd.)

De optie "direct verbinden" welke na een mislukte koppeling met de "cloud" onverwacht verschijnt
werkt bij mij helaas niet (smartphone en tablet).

De niet gedocumenteerde http toegang zonder bekende toegangsgegevens wekt ook niet veel vertrouwen bij mij, ik ben er ondanks diverse packetcaptures nog niet achter wanneer en hoe deze gebruikt wordt.

Vreemd genoeg is ondanks de 2weg communicatie naar de cloud in de HomeWizard Lite app niet te zien of de SmartSwitch nu uit of aan staat. - Zonder dit feature geen onderscheidend verschil met een KAKU-schakelaar.

P.S.:
Selflerende sets QUIGG GT-1000 RC/GT-FSI-08 en GT-8000/GT-FSI-05 worden helaas niet ondersteund.

[ Voor 85% gewijzigd door dunklefaser op 03-10-2017 09:53 . Reden: diverse observaties ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17

MsG

Forumzwerver

Deze praat enkel 433 mhz? En ontvangst is dus via WiFi? Zou leuk zijn als deze ook IR, Z-Wave en alles deed, maar dat is denk ik te veel gevraagd voor deze prijs.

Ik heb al een RFLink die enorm veel 433 Mhz apparaten kan aansturen en aan Domoticz hangt. Die heb je ook voor 5 , 6 euro dan mis ik een beetje de meerwaarde van dit product. Enkel de stekker is wellicht handig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Anoniem: 977791 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:11:
Weet iemand of deze flamongo controller op een manier aan een smartwares wall switch kan worden verbonden?

De flamingo controller (SF-501SHC) werkt opzichzelf prima met de app. Maar op de verpakking staat: compatible with all smartwares/smarthome devices. Dus ik probeer de wall switch (SH5-TSW-A) van smartwares aan te sluiten. Ik had verwacht met deze schakelaar de controller socket aan en uit te kunnen zetten. Ik heb van alles geprobeerd, helaas zie ik de schakelaar nog niets doen.
Iemand die hier meer ervaring mee heeft?
Een lijstje wat ik heb gevonden, is volgens mij intern het zelfde apparaat:

De Smart Switch is compatibel met de onderstaande ontvangers.

@dunklefaser Wat is er mis met communicatie me een server? Er moet toch op de een of andere manier communicatie zijn via het internet, als ik de dingen ook vanuit buitenshuis wil schakelen? Of denk ik dan te simpel? Hebben andere smart home sets dit ook niet gewoon?

@MsG Zo'n RFLink is dan wel even een stukje duurder dan deze switch plus uitbreiding bij elkaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Ex Nunc op 03-10-2017 16:18 . Reden: Even linkje ipv een hele lap tekst. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had een Arduino Mega voor 5 euro. 433 Mhz zender en ontvanger voor pakweg 1 euro, dus ik zit ruim onder dit apparaatje.

Waarom je liever niet hebt dat dit via een externe service loopt is omdat je er dan geen controle over hebt. Wat als de dienst stopt? Je hebt veel liever je eigen slimme hub in huis, en dat je die eventueel open zet voor bediening van buiten af, maar de meeste Tweakers willen liever geen losse eilandjes die allemaal volledig gesloten zijn en enkel via de fabrikant werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Iedjee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 17:02
Ik heb de Homewizard Lite app gesniffed bij het aan- en -uitschakelen van de smartswitch zelf en een gekoppelde switch. Op basis daarvan heb ik de werking van de app kunnen reconstrueren >:)

Met onderstaand python-script kan je het aan- en uitschakelen van de app nabootsen op basis van de naam van de smartswitch in de app, de naam van de schakelaar in de app en de actie (on/off). Je moet op regel 13 in het authorisatie-request even je eigen username invullen en de sha1-hash van je wachtwoord.

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
#!/usr/bin/python

import sys
import requests
import json

searchswitch=sys.argv[1] #bijv. 'SmartSwitch1'
searchdevice=sys.argv[2] #bijv. 'Controller1'
doaction=sys.argv[3] #'On', 'Off'

print searchswitch+", "+ searchdevice+", "+doaction

r = requests.get("https://cloud.homewizard.com/account/login", auth=('username','password_sha1'))
#print r.status_code
#print r.json()
j = json.loads(r.text)
sessionid = j['session']
#print sessionid

r = requests.get("https://plug.homewizard.com/plugs", headers={'X-Session-Token': sessionid})
#print r.text
#print r.json()
deviceid=''
j1=json.loads(r.text)
for i in j1:
    if i['name']==searchswitch:
        plugid=i['id']
        d=i['devices']
        for i1 in d:
            if i1['name']==searchdevice:
                deviceid=i1['id']
#print plugid
#print deviceid
if deviceid=='':
    print "Error: device not found!"

url = 'https://plug.homewizard.com/plugs/'+plugid+'/devices/'+deviceid+'/action'
headers = {'X-Session-Token': sessionid,
           'Content-Type': 'application/json; charset=utf-8'
}
payload = {"action": doaction}
r = requests.post(url, data=json.dumps(payload), headers=headers)
print r.text

Het script kan je vanuit bash (of vanuit Domoticz) aanroepen door middel van commandline parameters, bijv.
code:
1
send_homewizard.py 'SmartSwitch1' 'Socket2' 'On'

De import van requests duurt op mijn RPi (v1) een beetje lang, waardoor het schakelen wel een paar seconden duurt, maar het werkt verder wel zonder problemen. Ik wil nog proberen het script om te zetten naar alleen bash op basis van curl, zodat het hopelijk wat sneller werkt.

Veel plezier ermee :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Iedjee
Ik heb vanavond na veel puzzelen 8)7 ook het Bash script gemaakt. Je hebt, behalve curl, ook jq nodig (sudo apt-get install jq) voor het parsen van de json. Ook niet vergeten om de username en password_sha1 in te vullen met je eigen waardes.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
#!/bin/bash
# ------------------------------------------------------------------------------------------
# This script mimics the usage of the Home Wizard Lite app
# ------------------------------------------------------------------------------------------
# Dependencies: curl and jq (sudo apt-get install curl jq)
# It needs three parameters:
# - the SmartSwitch you want to control, between quotes (exactly as named in the Home Wizard Lite app)
# - the device you want to control, between quotes (exactly as named in the Home Wizard Lite app)
# - the action you want to perform, between quotes
# Depending on the device you control, one of the following actions may apply:
actionlist="On, Off, Up, Down, Left, Right, Stop, Favorite, Pair, ManualMode, AutomaticMode, DayMode, NightMode, GetState, Range, Open, Close"
# The fourth parameter is optional and indicates the time (in seconds) that the script will keep trying to perform the action.
# Example call: ./send_homewizard.sh "SmartSwitch1" "Controller1" "On" 60
# You have to fill in your HomeWizard Lite username and the sha1-hash of your password between the quotes:
username=""
password_sha1="" #can be generated on https://hash.online-convert.com/sha1-generator

# Checking the parameters
# -----------------------------------
searchswitch=$1 # e.g. SmartSwitch1
if [ "$searchswitch" = "" ]; then echo -e "Missing parameter SmartSwitch ...\nExiting ..."; exit; fi
searchdevice=$2 # e.g. Controller1
if [ "$searchdevice" = "" ]; then echo -e "Missing parameter Device ...\nExiting ..."; exit; fi
doaction=$3 # On, Off, or one of the other applicable actions
if [ "$doaction" = "" ]; then echo -e "Missing parameter Action ...\nExiting ..."; exit; fi
if [[ ! ", $actionlist, " = *", $doaction, "* ]]; then echo -e "Action not in list {$actionlist}\nExiting ..."; exit; fi
timeout=$4 # in seconds (default 10)
if ! [[ "$timeout" =~ ^[0-9]+$ ]]; then timeout=10; fi
echo "Sending {"$searchswitch", "$searchdevice", "$doaction"} during max. "$timeout" seconds ..."

# Login to HomeWizard cloud
login=$(curl -sS -u $username:$password_sha1 "https://cloud.homewizard.com/account/login")
#echo $login
if [[ ! "$(echo $login | jq -r '.status')" = "ok" ]]; then
   echo -e "Login failed ... Did you enter correctly your username and password_sha1 in the script?\nExiting ..."
   exit
fi
sessionid=$(echo $login | jq -r '.session')
#echo $sessionid

# Determining the plugid and deviceid
alljson=$(curl -sS -H "X-Session-Token: $sessionid" "https://plug.homewizard.com/plugs")
#echo $alljson
plugid=$(echo $alljson | jq --arg ss $searchswitch -r 'select(.[].name==$ss) | .[].id')
#echo $plugid
if [ "$plugid" = "" ]; then
   echo -e "$searchswitch not found ... Is the name exactly as in the app?\nExiting ..."
   exit
fi
devices=$(echo $alljson | jq --arg ss $searchswitch 'select(.[].name==$ss) | .[].devices')
#echo $devices
deviceid=$(echo $devices | jq --arg sd $searchdevice -r '.[] | select(.name==$sd) | .id')
#echo $deviceid
if [ "$deviceid" = "" ]; then
   echo -e "$searchdevice not found ... Is the name exactly as in the app?\nExiting ..."
   exit
fi

# Sending the action
startsec=$SECONDS
#echo $startsec
endsec=$(($startsec+$timeout))
#echo $endsec
while [ $SECONDS -lt $endsec ] ; do
      status=$(curl -sS -H "X-Session-Token: $sessionid" -H "Content-Type: application/json; charset=utf-8" -X POST -d '{"action": "'$doaction'"}' 'https://plug.homewizard.com/plugs/'$plugid'/devices/'$deviceid'/action')
      echo $status
      if [[ "$status" = "{\"status\":\"Success\""* ]]; then
         break
      fi
done

De aanroep werkt hetzelfde, dus zoiets als

code:
1
send_homewizard.sh "SmartSwitch1" "Socket1" "Off"

Dit script werkt direct, geen vertraging door Python imports meer 8)

Edit 04-10-2017:
Ik heb in het script een extra (optionele) parameter "timeout" toegevoegd, zodat hij het zenden van de actie blijft proberen totdat er een success teruggekoppeld wordt (of de timeout gehaald wordt). Handig voor als de cloud staat te hikken of je eigen wifi/internet.

Edit 05-10-2017:
Ik heb in het script diverse foutafhandelingen toegevoegd, bijv. als de naam van de SmartSwitch (1e parameter) of het device (2e parameter) niet gevonden wordt in de cloud-gegevens. Ik heb ook een toelichting toegevoegd aan het begin van het script over de parameters.

Edit 27-05-2018:
Kleine aanpassing in regel 72: hij stopt nu ook met herhalen van de actie bij een "Getstate" (wat in principe alleen kan bij de SmartSwitch zelf). Elke terugkoppeling van JSON die begint met {"status":"Success" is nu dus goed.

[ Voor 62% gewijzigd door Iedjee op 27-05-2018 21:30 . Reden: kleine verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@ledjee - Ben je bij je sniffacties ook de communicatie tussen de webserver van de smartswitch en ?? tegengekomen? - Ik blijf het vreemd vinden dat deze server de hele tijd draait.
Heb je misschien een idee hoe je de status (On/Off) van de schakelaar kan achterhalen?
Misschien via de interne webserver met de juiste credentials?
Ik ga dit zeker nog aan de producent vragen.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iedjee
dunklefaser schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:59:
@ledjee - Ben je bij je sniffacties ook de communicatie tussen de webserver van de smartswitch en ?? tegengekomen? - Ik blijf het vreemd vinden dat deze server de hele tijd draait.
Helaas is dat nog niet gelukt, samen met een collega-tweaker zijn we daar nog naar aan het kijken. Uiteindelijke doel zou zijn om onafhankelijk te worden van de cloudserver... Overigens heb ik nog niet meegemaakt dat hij niet bereikbaar is.
Heb je misschien een idee hoe je de status (On/Off) van de schakelaar kan achterhalen?
Dat ben ik niet tegengekomen in de gegevens (in het script kan je door de prints/echos aan te zetten zien wat er allemaal aan gegevens terugkomt). De app is eigenlijk een lege huls die gevuld wordt met gegevens die op de cloudserver staan opgeslagen.

Het is overigens ook voor andere schakelaars (433mhz) natuurlijk zo dat je de status niet kan zien. Mogelijk hebben ze analoog hieraan die functionaliteit ook niet ingebouwd in de wifi-smartswitch.
Misschien via de interne webserver met de juiste credentials?
Ik ga dit zeker nog aan de producent vragen.
Daar ben ik ook (nog) niet achtergekomen. En het klopt dat de leverancier weinig weet of kwijt wil over het device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Top dat je er mee bezig bent iig. Wel interessant om te volgen en weet idd niet of ik zo blij ben met dit contact in de cloud. Gelukkig zit er ook een ab bij, zodat de meesten ook offline te besturen zijn, naast de app.
MsG schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:22:
Ik had een Arduino Mega voor 5 euro. 433 Mhz zender en ontvanger voor pakweg 1 euro, dus ik zit ruim onder dit apparaatje.

Waarom je liever niet hebt dat dit via een externe service loopt is omdat je er dan geen controle over hebt. Wat als de dienst stopt? Je hebt veel liever je eigen slimme hub in huis, en dat je die eventueel open zet voor bediening van buiten af, maar de meeste Tweakers willen liever geen losse eilandjes die allemaal volledig gesloten zijn en enkel via de fabrikant werken.
Maar die Arduino kan niets echt op zichzelf, dus daar heb je nog iets bij nodig om de boel aan te sturen, toch? Zoals bijvoorbeeld een Raspberry Pi, waardoor de kosten alweer oplopen en iig hoger zijn dan jij schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@ledjee - De smartswitch (en de app) valt terug op een "direct verbinden" (Ad hoc AP?) indien je bij de eerste installatie de aanmeldprocedure van de smartswitch in de cloud bijvoorbeeld door een vals wifi-wachtwoord saboteert.

Wordt na het "direct verbinden" misschien de webserver van de SmartSwitch gebruikt?
- De wifi-aanmelding op de smartswitch in AP mode (SSID: "SmartSwitch" als ik me niet vergis) komt dan wel tot stand maar meer ook niet.
Heeft zeker ook nog meer onderzoek nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
dunklefaser schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:48:
@ledjee - De smartswitch (en de app) valt terug op een "direct verbinden" (Ad hoc AP?) indien je bij de eerste installatie de aanmeldprocedure van de smartswitch in de cloud bijvoorbeeld door een vals wifi-wachtwoord saboteert.

Wordt na het "direct verbinden" misschien de webserver van de SmartSwitch gebruikt?
- De wifi-aanmeldung op de smartswitch in AP mode (SSID: "SmartSwitch" als ik me niet vergis) komt dan wel tot stand maar meer ook niet.
Heeft zeker ook nog meer onderzoek nodig.
Ook deze heb ik geprobeerd te sniffen maar geen (bruikbare) informatie uit gekregen. Ook heb ik al een brute-force geprobeerd...

Het lijkt erop dat de wifi-smartswitch altijd en alleen maar een tunnel opzet en dat maakt het wat moeilijk om er tussen te komen. De webserver van de smartswitch op poort 80 lijkt dus helemaal niet gebruikt te worden (anders dan bij de configuratie in de fabriek :? )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapt.Mobylette
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05 22:42
Hoi,

Ik probeer 3 dingen: brute force, sniffing & de seriële poort. Let op: ik ben een prutser, verwacht dan ook stommiteiten.

Bruut
Ik heb, tevergeefs, met hydra geprobeerd de basic authentication van de webserver bruut te forceren:
Bash:
1
hydra -vV -t1 -L usernames.txt -P passwords.txt 192.168.0.1 http-get

Noppes. Mijn lijsten usernames en passwords komen hier en hier vandaan. Misschien zijn er betere lijsten?

Snuif
Met mitmproxy en transparent proxying probeer ik het https verkeer mee te lezen, vanaf opstarten van de plug. Het verkeer wordt wel onderschept en doorgelaten maar het (te) slimme stopcontact blijft offline in de app. :| Het ding blijft voortdurend twee adressen bezoeken:
GET https://91.198.87.233/tunnel/challenge                                                                                                                                                                                       
GET https://149.210.166.140/tunnel/challenge

Het antwoord is telkens 10 bytes wisselende abracadabra:
Server:          CloudWizard/2.7                                                                                                                                                                                                    
Content-Length:  10                                                                                                                                                                                                                 
Hex                                                                                                                                                                                                                         [m:Auto]
0000000000 c8 81 c4 4d 77 28 0e 4e b2 3a                     ...Mw(.N.:

Maar blijkbaar is dat niet goed, het verkeer wordt toch (teveel) aangepast met mitmproxy? (En ik doe dit ook voor het eerst... :?)

Serieel
Doel:
Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/4r3c1k9zqj/flamingo.jpg
Maar ik moet het soldeerijzer nog uit het vet halen. :)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 18:24
Ok....hier ben ik dus echt een leek in.
Ik zie op de website dat ik hiermee 99 apparaten kan bedienen.
Kan iemand mij beknopt uitleggen hoe dit apparaatje werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Het is hetzelfde als deze:
http://www.homewizard.nl/smart-switch.html

Een handleiding is hier te vinden:
https://s1.lmcdn.fr/multi...marthome-smartwares-1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:03
N.M.
Verkeerd gelezen

[ Voor 25% gewijzigd door Medic op 04-10-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Medic schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:46:
[...]

Die werkt wel met de normale HW app.
Deze in dit topic benoemd lijkt alleen met de HW Lite app te werken.
Dus misschien toch niet helemaal hetzelfde?
Bedoel je dat je dat werkend hebt? Misschien is er vanuit de HomeWizard (de échte controller) wel een link via de Wifi en dus via de poort 80?
De Wifi-smartswitch heeft geen 433mhz ontvanger namelijk.

De handleiding via de link in Frankrijk geeft een iets andere appnaam weer maar de plaatjes zijn als de HomeWizard Lite App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:03
NM
verkeerd gelezen

[ Voor 96% gewijzigd door Medic op 04-10-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik denk dat de webserver op de (Action) SmartSwitch misschien gekastreerd is. Merknaam is ook Flamingo en niet smartwares. Waarschijnlijk was oorspronkelijk wel het opvragen van de schakelstatus mogelijk.
Trouwens op mijn SmartSwitch stond, in tegenstelling tot het plaatje in de Flamingo/Intertek handleiding niet smartwares maar Flamingo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
dunklefaser schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:17:
Ik denk dat de webserver op de (Action) SmartSwitch misschien gekastreerd is. Merknaam is ook Flamingo en niet smartwares. Waarschijnlijk was oorspronkelijk wel het opvragen van de schakelstatus mogelijk.
Trouwens op mijn SmartSwitch stond, in tegenstelling tot het plaatje in de Flamingo/Intertek handleiding niet smartwares maar Flamingo!
Ik denk het niet... Op HomeWizard.nl staat gewoon dat hij compatible is met Flamingo sets. HomeWizard heeft behalve KlikAanKlikUit overgenomen dus ook de branding van Flamingo.

De app voor de "SmartWares" is dezelfde als die voor de "Flamingo" en verbindt ook gewoon met de "officiële" cloud.homewizard.com servers (zie mijn script). Ik zie niet dat er geknepen of gererouted wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Het lijkt er op dat de klok(ken) op de cloudservers van HomeWizard atm ca. 1:10 min achterloopt.
Je kan natuurlijk bij het zetten van de schakeltijden hiermee rekening houden, maar . . .
(tijdsynchronisatie (ntpd) met de officiële tijd draait dus niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Iedjee schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Ik denk het niet... Op HomeWizard.nl staat gewoon dat hij compatible is met Flamingo sets. HomeWizard heeft behalve KlikAanKlikUit overgenomen dus ook de branding van Flamingo.
Homewizard is zelf overgenomen door Smartwares (Roos electronics), niet andersom :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 13:17
Is het zo dat als je dit appraraat inplugt, ergens in huis, je alles met wifi (lampen Hue of Yeelight) en apparatuur welke op de 433Hz werken (Somfy RTS) via de HomeWizard Lite app kunt aansturen, zonder dat ik een van de apparaten direct in deze plug doe?

[ Voor 20% gewijzigd door Raimundus op 04-10-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iedjee
Raimundus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:13:
Is het zo dat als je dit appraraat inplugt, ergens in huis, je alles met wifi (lampen) en apparatuur welke op de 433Hz werken via de HomeWizard Lite app kunt aansturen?
Alles wat werkt wel ja, op de website van HomeWizard.nl staat een lijstje. Misschien werken andere 433mhz ontvangers ook wel. Let op: de Wifi-smartswitch heeft zelf geen ontvanger, dus je kan niks in je huis "uitlezen". Eigenlijk is het dus een soort slimme (via de app) afstandsbediening voor 433mhz.

[ Voor 7% gewijzigd door Iedjee op 04-10-2017 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
Bij mij werkt de vaste tijdstippen wel goed, maar de tijden gerelateerd aan zonsondergang schakelen pas 20 minuten later.
Draai trouwens wel een eigen NTP server in het netwerk via de Nas.
Voor het schakelen hoef je de app niet actief te hebben, dus zal inderdaad alles via de cloud gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Kroonkurk schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:34:
Bij mij werkt de vaste tijdstippen wel goed, maar de tijden gerelateerd aan zonsondergang schakelen pas 20 minuten later.
[...]
Voor het schakelen hoef je de app niet actief te hebben, dus zal inderdaad alles via de cloud gaan.
Daarvoor zijn de scripts in Python of Bash handig, die kan je dus gebruiken om het schakelen en de logica in een andere Domotica-oplossing te doen.
De app is dan alleen nog maar nodig om de apparaten te registreren in de HomeWizard-cloud.

Zelf heb ik Domoticz op een RPi (v1) draaien en heb ik virtuele switches die de scripts aanroepen. De leukste toepassing (vind ik zelf) van deze Action Wifi smartswitch heb ik gemaakt voor de Horizon-box. Als ná 23:00u de Horizon-box én de (Samsung smart-)televisie uitstaan, gaat na 20min. de stroom eraf (klik-uit). Tegen 07:00u gaat hij weer klik-aan... Scheelt mooi stroomverbruik.

[ Voor 17% gewijzigd door Iedjee op 04-10-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@ledjee - Puur interesse: Hoe detecteer je of de Horizon-box én de TV (of iets anders) in stand-by staan? - Detectie via bereikbaarheid (netwerk)? - Mijn TV verbruikt maar 0,8W in stand-by (geen LAN!) en zoiets als een set-top box heb ik gelukkig nog niet nodig (oude Telfort glasvezel propositie met DVB-C via ftth)

- Ik schakel en meet mijn diverse verbruikers i.c.m. een Fritzbox en een aantal DECT 200 (ULE) stopcontacten + soms een aantal KaKu-schakelaars achter een DECT stopcontact. Op deze manier kan ik ook via de tot 100 mW precieze vermogensmeting direct checken of een KaKu actie succesvol was. Van onderweg gebruik ik gewoon de VPN-toegang van de Fritzbox (dus geen "cloud" nodig)

Het zou natuurlijk mooi zijn als je de aansturing van de compatibele KaKu's i.c.m. de SmartSwitch als schakelcentrale ook zonder de HomeWizard cloud zou kunnen doen.

Prijstechnisch vind ik de HomeWizard SmartSwitch met € 39,95 op zich niet zo interessant,
mijn DECT 200 hebben ca. € 45 gekost, hebben een groter bereik en kunnen eigenlijk veel meer, je hebt er wel een (2de hands) FB voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
dunklefaser schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:46:
@ledjee - Puur interesse: Hoe detecteer je of de Horizon-box én de TV (of iets anders) in stand-by staan? - Detectie via bereikbaarheid (netwerk)?
De TV reageert wel op een ping. De Horizon-box wil niet pingpongen maar kan je wel op een andere poort met ander protocol pollen. Heb ik ergens van Tweakers of Domoticz geleerd.
Prijstechnisch vind ik de HomeWizard SmartSwitch met € 39,95 op zich niet zo interessant,
mijn DECT 200 hebben ca. € 45 gekost, hebben een groter bereik en kunnen eigenlijk veel meer, je hebt er wel een (2de hands) FB voor nodig.
Deze Action is met 20 euro (normale prijs, hij was de eerste week dus 17) juist voor veel mensen denk ik wél een leuke manier om kennis te maken met Domotica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Iedjee - Leuke kennismaking met domotica?
- je zou wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.

Ik weet niet wat deze promo-actie? gaat bereiken.
Lijkt me eerder een tijdelijke dump-actie van hw om vervolgens later de condities voor
connectie via de app te kunnen "upgraden?" - >betaalfunctie (app-update via de app-store?)
- Mij niet gezien! - Maar ik ben altijd wat achterdochtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 785125

Danno88 schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:51:
@ThinkPad

Achter 2 Tri-Wing schroeven er in, verder weinig spannends.
Ik maak er verder niets uit op nadat hij is open gemaakt, misschien zegt het jouw meer.
Printlayout is niet al te netjes voor netspanningdragende delen. Het schakeldeel is strak. Maar de voeding van de logica......mwah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
@Iedjee Mag ik wat vragen over je script?

Ik heb op mijn PI nu curl update gedaan, JQ geïnstalleerd, script aangemaakt en username ingevuld en via Sha-1 converter wachtwoord ingevoerd, chmod uitgevoerd maar echter krijg ik steeds de volgende melding:

send_homewizard.sh: 27: [: -lt: unexpected operator

Heb je een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapt.Mobylette
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-05 22:42
Volgens mij is $SECONDS leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Danno88 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:35:
send_homewizard.sh: 27: [: -lt: unexpected operator

Heb je een idee wat het kan zijn?
Blijkbaar herkent hij in regel 27 de operatie "-lt" op jouw RPi niet. Het staat voor "less than" en ik dacht dat het generiek moest werken in bash...

Kan je proberen regel 27 te vervangen door
code:
1
while (( "$SECONDS" < "$endsec" )) ; do

Dat is in principe hetzelfde maar iets anders geformuleerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Iedjee op 05-10-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Goed idee, zal ik ook nog naar kijken. @Danno88: kan je de echo in regel 24 en 26 aanzetten (# weghalen) en dan kijken wat de waardes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
Iedjee schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:00:
[...]

Goed idee, zal ik ook nog naar kijken. @Danno88: kan je de echo in regel 24 en 26 aanzetten (# weghalen) en dan kijken wat de waardes zijn?
Dat vermoeden had ik inderdaad ook al echter ben ik niet helemaal thuis in dit soort scripts O-)
Als ik vanavond thuis ben zal ik het even proberen.

Thanks zover!

Edit:

Regel aangepast en echo’s aangezet.
Dit is het resultaat:
sh send_homewizard.sh "SmartSwitch1" "Socket1" "On"
Sending {SmartSwitch1, Socket1, On} during max. 10 seconds ...

10
send_homewizard.sh: 27: send_homewizard.sh: cannot open 10: No such file
send_homewizard.sh: 27: send_homewizard.sh: : Permission denied

[ Voor 28% gewijzigd door Danno88 op 05-10-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
@Danno88 De variable SECONDS is dus leeg / niet gedefinieerd... Welke versie van bash heb jij (bash -version)? Ik heb GNU bash, version 4.3.30(1)-release (arm-unknown-linux-gnueabihf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Ik heb vanavond (nu, donderdag 5-10-2017 om 18:35u) voor het eerst dat de cloud niet/raar reageert... Als ik een "On" stuur naar de SmartSwitch zelf, reset de Wifi-verbinding en komt er dus geen verbinding tot stand... Dat gebeurt nu telkens het afgelopen half uur.

Hebben anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
Iedjee schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:34:
@Danno88 De variable SECONDS is dus leeg / niet gedefinieerd... Welke versie van bash heb jij (bash -version)? Ik heb GNU bash, version 4.3.30(1)-release (arm-unknown-linux-gnueabihf).
Ik heb exact dezelfde versie.

Met WiFi gebeurt er bij mij niks, aangezien hij niks doet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Kan je direct vanuit de commandline een echo $SECONDS geven, die is dus ook leeg?
Met WiFi gebeurt er bij mij niks, aangezien hij niks doet natuurlijk ;)
Zelfs via de app had ik dit rare effect met de On-button... |:( Maar het is nu (19:45u) voorbij...

[ Voor 154% gewijzigd door Iedjee op 05-10-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
*Niet relevant*

[ Voor 99% gewijzigd door Danno88 op 05-10-2017 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iedjee
En bedoel je dat als ik met ssh verbonden ben gewoon $SECONDS moet intikken?
echo $SECONDS

[ Voor 33% gewijzigd door Iedjee op 05-10-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
Iedjee schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:54:
Die env is nogal anders ja...

[...]

echo $SECONDS
Dit als resultaat:

pi@KlomPI:~ $ echo $SECONDS
628
pi@KlomPI:~ $ echo $TMOUT

pi@KlomPI:~ $

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Mooi, dat betekent in ieder geval dat je environment wél de SECONDS kent (je ssh staat dus 628 seconden open), alleen komt dat dus niet door in het script.
Misschien ligt het nog aan hoe je het script aanroept? Gebruik je een padnaam voor de naam van het script, of bijv. ./ ?? Dat doe ik wel... (ook al staat dat niet in mijn aanroepinstructie...)

[ Voor 25% gewijzigd door Iedjee op 05-10-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
Iedjee schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:02:
[...]

Mooi, dat betekent in ieder geval dat je environment wél de SECONDS kent (je ssh staat dus 628 seconden open), alleen komt dat dus niet door in het script.
Misschien ligt het nog aan hoe je het script aanroept? Gebruik je een padnaam voor de naam van het script, of bijv. ./ ?? Dat doe ik wel... (ook al staat dat niet in mijn aanroepinstructie...)
hij riep hem steeds aan met sh ervoor.

Nu ik hem met ./ uitvoer krijg ik onderstaand:

pi@KlomPI:~ $ ./send_homewizard.sh "SmartSwitch1" "Socket1" "On"
0
10
{"timestamp":1507228244865,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/7ab73520-4d13-4e81-a307-c295189b00bc/devices//action"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Danno88 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:31:

hij riep hem steeds aan met sh ervoor.

Nu ik hem met ./ uitvoer krijg ik onderstaand:

pi@KlomPI:~ $ ./send_homewizard.sh "SmartSwitch1" "Socket1" "On"
0
10
{"timestamp":1507228244865,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/7ab73520-4d13-4e81-a307-c295189b00bc/devices//action"}
Kijk dan zijn we al een stuk verder. je plugid (7ab...) is gevonden, alleen je deviceid niet. Je moet als tweede parameter van het script exact de naam van de schakelaar die je wilt switchen zetten, zoals die in de app (op je tablet/telefoon) heet. Dus bijv. Controller1 of hoe je hem ook genoemd hebt. Werkt het dan wel?

Om typfouten af te vangen heb ik een "nette" foutafhandeling toegevoegd aan het script.

[ Voor 5% gewijzigd door Iedjee op 05-10-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Ik krijg bij het bash script de volgende melding :
syntax error unexpected end of file

Ik heb weinig tot geen verstand hiervan. Hoe los ik dit op ?

Ik run het script op mijn Nas met het bash commando;
bash homewizard.sh parameter1 parameter2 parameter3

Heb ik ondertussen weten op te lossen d.m.v. een andere editor.

Nu zit ik alleen nog met regel 36; het "jq" commando wordt niet herkend.

Zal proberen de "jq" te installeren op de Nas.
Dat is nu ook gelukt.

Het script werkt perfect. Bedankt voor het uitzoekwerk.

[ Voor 88% gewijzigd door Kroonkurk op 12-10-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomveen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-11-2020
Ik kom er niet meer uit. ook ik ben bezig om mijn schakelaar werkend te krijgen met homebridge. ik krijg hem alles niet werkend. ik gebruik MacOS en Terminal met het volgende command.

code:
1
bash /Users/thomveen/Desktop/send_homewizard.sh

na dit te hebben gedaan krijg ik het volgende terug:

code:
1
2
Action not in list {On, Off, Up, Down, Left, Right, Stop, Favorite, Pair, ManualMode, AutomaticMode, DayMode, NightMode, GetState, Range, Open, Close}
Exiting ...

Dit is mijn script misschien dat jullie er even naar kunnen kijken;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
#!/bin/bash
# - the SmartSwitch you want to control, between quotes (exactly as named in the Home Wizard Lite app)
# - the device you want to control, between quotes (exactly as named in the Home Wizard Lite app)
actionlist="On, Off, Up, Down, Left, Right, Stop, Favorite, Pair, ManualMode, AutomaticMode, DayMode, NightMode, GetState, Range, Open, Close"
# The fourth parameter is optional and indicates the time (in seconds) that the script will keep trying to perform the action.
# You have to fill in your HomeWizard Lite username and the sha1-hash of your password between the quotes:
username="EMAIL@SERVER.COM"
password_sha1="36e392fbbbePASSWORD3b0605fc5c937b88f" #can be generated on https://hash.online-convert.com/sha1-generator

if [ "$searchswitch" = "Smart" ]; then echo -e "Missing parameter SmartSwitch ...\nExiting ..."; exit; fi
if [ "$searchdevice" = "Ikea" ]; then echo -e "Missing parameter Device ...\nExiting ..."; exit; fi
if [ "$doaction" = "On" ]; then echo -e "Missing parameter Action ...\nExiting ..."; exit; fi
if [[ ! ", $actionlist, " = *", $doaction, "* ]]; then echo -e "Action not in list {$actionlist}\nExiting ..."; exit; fi
echo "Sending {"$searchswitch", "$searchdevice", "$doaction"} during max. "$timeout" seconds ..."

login=$(curl -sS -u $username:$password_sha1 "https://cloud.homewizard.com/account/login")
#echo $login
echo -e "Login failed ... Did you enter correctly your username and password_sha1 in the script?\nExiting ..."
exit
fi
#echo $sessionid

alljson=$(curl -sS -H "X-Session-Token: $sessionid" "https://plug.homewizard.com/plugs")
#echo $alljson
plugid=$(echo $alljson | jq --arg ss $searchswitch -r 'select(.[].name==$ss) | .[].id')
#echo $plugid
if [ "$plugid" = "" ]; then
echo -e "$searchswitch not found ... Is the name exactly as in the app?\nExiting ..."
exit
fi
devices=$(echo $alljson | jq --arg ss $searchswitch 'select(.[].name==$ss) | .[].devices')
#echo $devices
deviceid=$(echo $devices | jq --arg sd $searchdevice -r '.[] | select(.name==$sd) | .id')
#echo $deviceid
if [ "$deviceid" = "" ]; then
echo -e "$searchdevice not found ... Is the name exactly as in the app?\nExiting ..."
exit
fi

# Sending the action
startsec=$SECONDS
#echo $startsec
#echo $endsec
status=$(curl -sS -H "X-Session-Token: $sessionid" -H "Content-Type: application/json; charset=utf-8" -X POST -d '{"action": "'$doaction'"}' 'https://plug.homewizard.com/plugs/'$plugid'/devices/'$deviceid'/action')
echo $status
if [ "$status" = "{\"status\":\"Success\"}" ]; then
break
fi
done

Mijn Smartswitch heet "Smart"
"controller" (wifi controller)
"keuken" (433MHz schakelaar)
"Ikea" (433MHz schakelaar)
"Schuur" (433MHz schakelaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iedjee
thomveen schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:06:
Ik kom er niet meer uit. ook ik ben bezig om mijn schakelaar werkend te krijgen met homebridge. ik krijg hem alles niet werkend. ik gebruik MacOS en Terminal met het volgende command.

code:
1
bash /Users/thomveen/Desktop/send_homewizard.sh

na dit te hebben gedaan krijg ik het volgende terug:

code:
1
2
Action not in list {On, Off, Up, Down, Left, Right, Stop, Favorite, Pair, ManualMode, AutomaticMode, DayMode, NightMode, GetState, Range, Open, Close}
Exiting ...

Mijn Smartswitch heet "Smart"
"controller" (wifi controller)
"keuken" (433MHz schakelaar)
"Ikea" (433MHz schakelaar)
"Schuur" (433MHz schakelaar)
toon volledige bericht
Volgens mij ben je er bijna, alleen wil het script nog de parameter "Action", een uit die lijst. Dus met bijv. de volgende opdracht zou het moeten werken:

code:
1
bash /Users/thomveen/Desktop/send_homewizard.sh "Smart" "Schuur" "On"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomveen
Iedjee schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:38:
[...]

Volgens mij ben je er bijna, alleen wil het script nog de parameter "Action", een uit die lijst. Dus met bijv. de volgende opdracht zou het moeten werken:

code:
1
bash /Users/thomveen/Desktop/send_homewizard.sh "Smart" "Schuur" "On"
code:
1
2
3
line 36: jq: command not found
Login failed ... Did you enter correctly your username and password_sha1 in the script?
Exiting ...

krijg nu dit terwijl ik toch echt het juiste wachtwoord gebruik waar ik ook mee inlog in de app. 8)7
deze zet ik via de link om naar sha1 en kopieer ik de 1e mogelijkheid.
hex: 36e392fbbbe85f1b.enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iedjee
thomveen schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:22:
[...]

code:
1
2
3
line 36: jq: command not found
Login failed ... Did you enter correctly your username and password_sha1 in the script?
Exiting ...

krijg nu dit terwijl ik toch echt het juiste wachtwoord gebruik waar ik ook mee inlog in de app. 8)7
deze zet ik via de link om naar sha1 en kopieer ik de 1e mogelijkheid.
hex: 36e392fbbbe85f1b.enz.
Ik zie dat dit inderdaad een onlogische foutmelding is bij die line 36.... Heb je jq al geïnstalleerd?
code:
1
sudo apt-get install jq

of in jouw MacOS geval:
code:
1
brew install jq

[ Voor 4% gewijzigd door Iedjee op 13-10-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Laatst online: 06-05 23:23
Ik heb een zelflerend 433mhz setje die action een tijd geleden heeft verkocht (type Eurodomest 972080), maar helaas wil deze niet werken met deze flamingo SF-501 set. Had het wel gehoopt omdat ik er nog een boel van had liggen. Deze Eurodomest heb ik nu wel werkende via de Rpi.

Ik moet nog de nieuwe serie 433 mhz aanschaffen v.d. action om te kijken hoe dat werkt. Of kijken of de firmware van de 433mhz controller vervangen kan worden.

Heb de boel uit elkaar getrokken intern, zie video
YouTube: Inside electronics of a smart WiFi light switch | Flamingo SF-501 Sm...

[ Voor 14% gewijzigd door mouse86 op 14-10-2017 06:24 ]

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomveen
ik ben bezig met homebridge wie kan mij helpen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
{
    "bridge": {
        "name": "Homemac",
        "username": "67:96:78:FA:33:2A",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154",
        "manufacturer": "@nfarina",
        "model": "Homebridge",
        "serialNumber": "0.4.20"
    },

"description": "This is an example configuration file with one fake accessory and one fake platform. You can use this as a template for creating your own configuration file containing devices you actually own.",
    "accessories": [
                    {
                    "accessory": "Script2",
                    "name": "Lamp",
                    "on": "/usr/local/lib/node_modules/homebridge-script2/on.sh",
                    "off": "/usr/local/lib/node_modules/homebridge-script2/off.sh",
                    "state": "~/state.sh",
                    "on_value" : "true"
                    }
                    ],
    "platforms": []
}

../on.sh
code:
1
2
3
echo "ON"
bash /Users/user/Desktop/send_homewizard.sh "1" "lamp" "On"
echo "This is flag Switch ON" > ~/script.flag

kan het zo of miet ik het anders aanroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
thomveen schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:28:
ik ben bezig met homebridge wie kan mij helpen?
[...]
kan het zo of moet ik het anders aanroepen?
Dit topic en het script is bedoeld voor de Action (Flamingo/Smartwares) Smart Home Switch, een soort slimme Wifi-stekker, met de app Home Wizard lite. Helaas dus niet voor de HomeBridge zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enhancer
  • Laatst online: 09-05 20:32
Blijkbaar blijven de weblogin gegevens poort 80 nog een goed bewaard geheim...

Zag wel dat er bijzonder knap werk "uit de lucht" kwam vallen:
Iedjee schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:09:
Ik heb de Homewizard Lite app gesniffed bij het aan- en -uitschakelen van de smartswitch zelf en een gekoppelde switch. Op basis daarvan heb ik de werking van de app kunnen reconstrueren >:)
Misschien wordt er iets meer prijs gegeven bij de directe verbinding (ipv cloud) bij het wijzigen van de wifi settings, bij het 2de maal powerbutton ingedrukt houden?

@ledjee heb je dat al aan de sniffer kunnen onderwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:56
Werkt deze schakelaar out of the box met Home Assistent?

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Enhancer schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 23:41:
Blijkbaar blijven de weblogin gegevens poort 80 nog een goed bewaard geheim...
[...]
Misschien wordt er iets meer prijs gegeven bij de directe verbinding (ipv cloud) bij het wijzigen van de wifi settings, bij het 2de maal powerbutton ingedrukt houden?

@ledjee heb je dat al aan de sniffer kunnen onderwerpen?
Ook deze heb ik geprobeerd te sniffen maar geen (bruikbare) informatie uit gekregen. Het lijkt erop dat de wifi-smartswitch altijd en alleen maar een tunnel opzet en dat maakt het wat moeilijk om er tussen te komen. De webserver van de smartswitch op poort 80 lijkt dus helemaal niet gebruikt te worden (anders dan bij de configuratie in de fabriek :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Rickyoung schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:36:
Werkt deze schakelaar out of the box met Home Assistent?
Deze schakelaar werkt met de app Home Wizard lite. De in dit topic vermelde scripts kan je overal waar je maar wil gebruiken... Dat is het leuke van tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enhancer
  • Laatst online: 09-05 20:32
Iedjee schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:38:
Ook deze heb ik geprobeerd te sniffen maar geen (bruikbare) informatie uit gekregen. Het lijkt erop dat de wifi-smartswitch altijd en alleen maar een tunnel opzet en dat maakt het wat moeilijk om er tussen te komen. De webserver van de smartswitch op poort 80 lijkt dus helemaal niet gebruikt te worden (anders dan bij de configuratie in de fabriek :? )
kHeb ook eens in detail mee-geluisterd: de wifi settings werden in 3 broadcasts (335, 329 en 341 bytes waarvan 90% 0x00) UDP port 67 gepushed en kwamen in perfecte echo terug op port 68.

Helaas geen ander gesprek kunnen horen... En toch, geef ik nog niet op voor de login op poort 80 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
De status van de slimme schakelaar zelf is via het Bash script met de actie 'GetState' wel op te vragen.
Kreeg als antwoord : "status":"succes":"value":'On" (schakelaar stond inderdaad aan).
Dit 'GetState' werkt niet op de "losse" Flamingo schakelaars die ik er aan heb gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Enhancer schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

kHeb ook eens in detail mee-geluisterd: de wifi settings werden in 3 broadcasts (335, 329 en 341 bytes waarvan 90% 0x00) UDP port 67 gepushed en kwamen in perfecte echo terug op port 68.

Helaas geen ander gesprek kunnen horen... En toch, geef ik nog niet op voor de login op poort 80 |:(
Misschien gebruiken ze in de fabriek ook nog een bepaalde netwerkconfiguratie (speciaal netwerk, speciale dhcp-config)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Kroonkurk schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:32:
De status van de slimme schakelaar zelf is via het Bash script met de actie 'GetState' wel op te vragen.
Kreeg als antwoord : "status":"succes":"value":'On" (schakelaar stond inderdaad aan).
Dit 'GetState' werkt niet op de "losse" Flamingo schakelaars die ik er aan heb gekoppeld.
De communicatie met de 433 MHz schakelaars is unidirectioneel, dus geen feedback mogelijk.
Maar wat mij verbaast is dat de lite app de status van de "slimme schakelaar" niet toont.
Als je de schakelaar per hand (via de knop schakelt) krijg je dan ook de juiste status via het bash script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 986271

Kun je er ook Klikaanklikuit schakelaars aan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Als ik de schakelaar via de knop in- of uitschakel dan krijg ik ook de juiste status via het bash script. Schijnt dus de status online op te vragen.

Er zijn ook KlikAaanKlikUit schakelaars aan te koppelen. Zie voor typenummers op deze site. http://www.homewizard.nl/smart-switch.html

[ Voor 35% gewijzigd door Kroonkurk op 23-10-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Kroonkurk schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:20:
Als ik de schakelaar via de knop in- of uitschakel dan krijg ik ook de juiste status via het bash script. Schijnt dus de status online op te vragen.
Geniale vondst dit... _/-\o_
Ik heb het hier ook getest, hij stond in eerste instantie uit en het script gaf terug "On" maar na een aan-en-uit met de knop op het apparaat zelf geeft hij inderdaad "Off".
$ ./send_homewizard.sh "SmartSwitch1" "Socket1" "GetState"
Sending {SmartSwitch1, Socket1, GetState} during max. 10 seconds ...
{"status":"Success","value":"Off"}

Daarmee kan je de SmartSwitch zelf dus qua status bijhouden in je domotica-pakket!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iedjee
Ik heb een "versie 2.0" van het Bash-script gemaakt. De foutafhandeling heb ik iets verbeterd. Hierdoor zijn er nu wel ongeveer 2 regels foutafhandeling op 1 regel code, goed qua programmeren maar de leesbaarheid van het script is nu wel een stuk minder.

Ook is het nu mogelijk om het script aan te roepen zónder parameters. Het script verbindt dan met de cloud en vraagt aan de hand van de gegevens naar welke SmartSwitch en welk device je een actie wilt sturen. Dit is handig als je even niet meer weet hoe je al je devices genoemd hebt.

Tot slot heb ik de succesvolle terugkoppeling op de actie GetState van de SmartSwitch zelf (meestal Socket1) ook verwerkt zodat het script meteen stopt en niet gedurende de timeout door blijft lopen. Optioneel heb ik aan het einde een stukje voorbeeld-code toegevoegd voor als de timeout gehaald wordt (het versturen van de actie is dan dus niet succesvol) en er dan een e-mail gestuurd wordt (afhankelijk van hoe je je sendmail geconfigureerd hebt).

Het script is op zich geheel backwards compatible met het vorige script...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
#!/bin/bash
# On, Off, Up, Down, Left, Right, Stop, Favorite, Pair, ManualMode, AutomaticMode, DayMode, NightMode, GetState, Range, Open, Close
# For learning purposes you can also use the script without parameters.
username=""
password_sha1="" #can be generated on https://hash.online-convert.com/sha1-generator

#echo $login
   exit
fi
#echo $sessionid

#echo $alljson
plugid=$(echo $alljson | jq --arg ss $searchswitch -r '.[] | select(.name==$ss) | .id')
#echo $plugid
if [ "$plugid" = "" ]; then #plug not found -> choose from list
   chosen="1"
   plugnames=($(echo $alljson | jq -r '.[].name'))
   #echo $plugnames
   echo "SmartSwitch \"$searchswitch\" not found"
   PS3="Please select a SmartSwitch or quit: "
   select opt in "${plugnames[@]}" "quit"; do
          if (( $REPLY <= ${#plugnames[@]} )); then
             searchswitch=$opt
             plugid=$(echo $alljson | jq --arg ss $searchswitch -r '.[] | select(.name==$ss) | .id')
             break
          fi
          case $REPLY in
               $(( ${#plugnames[@]}+1 )) ) echo "Goodbye!"; break;;
               *) echo "Invalid option. Try another one.";continue;;
          esac
   done
   #echo -e "$searchswitch not found ... Is the name exactly as in the app?\nExiting ..."
   if [ "$plugid" = "" ]; then exit; fi
   echo ""
fi

devices=$(echo $alljson | jq --arg ss $searchswitch '.[] | select(.name==$ss) | .devices')
#echo $devices
#echo $deviceid
if [ "$deviceid" = "" ]; then #device not found -> choose from list
   chosen="1"
   devicenames=($(echo $devices | jq -r '.[].name'))
   #echo $devicenames
   echo "Device \"$searchdevice\" not found"
   PS3="Please select a device or quit: "
   select opt in "${devicenames[@]}" "quit"; do
          if (( $REPLY <= ${#devicenames[@]} )); then
             searchdevice=$opt
             break
          fi
          case $REPLY in
               $(( ${#devicenames[@]}+1 )) ) echo "Goodbye!"; break;;
          esac
   done
   #echo -e "$searchdevice not found ... Is the name exactly as in the app?\nExiting ..."
   if [ "$deviceid" = "" ]; then exit; fi
   echo ""
fi

actions="On, Off, Up, Down, Left, Right, Stop, Favorite, Pair, ManualMode, AutomaticMode, DayMode, NightMode, GetState, Range, Open, Close"
if [[ ! ", $actions, " = *", $doaction, "* ]]; then #action not found -> choose from list
   chosen="1"
   echo "Action not in list (not all may apply)"
   PS3="Please select an action or quit: "
   actionlist=($( echo $actions | tr ", " " " ))
   select opt in "${actionlist[@]}" "quit"; do
          if (( $REPLY <= ${#actionlist[@]} )); then
             doaction=$opt
             break
          fi
          case $REPLY in
               $(( ${#actionlist[@]}+1 )) ) echo "Goodbye!"; break;;
          esac
   done
   if [[ ! ", $actions, " = *", $doaction, "* ]]; then exit; fi
   echo ""
fi

if [[ "$chosen" = "1" ]]; then
   echo "Next time you may use the following command line with parameters:"
   echo "${0} \"$searchswitch\" \"$searchdevice\" \"$doaction\" $4"
   echo ""
fi

# Sending the action
startsec=$SECONDS
#echo $startsec
#echo $endsec
      echo $status
      if [[ "$status" =~ "{\"status\":\"Success\"" ]]; then
         success="1"
         break
      fi
done
# if [[ ! "$success" =  "1" ]]; then
#    printf "To:root\nFrom:pi\nSubject:HomeWizard-actie niet succesvol\n\nDe HomeWizard-actie {$searchswitch, $searchdevice, $doaction} kon niet verzonden worden met de volgende foutmelding:\n $status" | sendmail -t
# fi

14-11-2017: Fouten aangepast wanneer er meerdere Smartswitches gedefinieerd zijn in 1 Homewizard-account. Specifiek: regel 43, 54 en 67.

[ Voor 3% gewijzigd door Iedjee op 14-11-2017 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516589

@Iedjee

Alvast heel erg bedankt voor het werk dat je gestoken hebt in het script!
Dit werkt PERFECT, out of the box :o
Het blijft natuurlijk jammer dat er een connectie gemaakt wordt naar de server, als die ooit uitgezet wordt of ons internet valt tijdelijk weg, zal de bediening niet meer werken.
Ik heb de smart-plug met behulp van jouw script, Home-assistant (open-source domotica sw die op men RPi-3 draait) en een HA-emulation script (philips hue) de smart-plug gekoppeld aan mijn amazon Alexa.
Hetgeen niet mogelijk zou geweest zijn zonder jouw script, waarvoor dus nog eens dank.

Heeft iemand verder progress gemaakt m.b.t het wachtwoord van de webserver op poort 80?
Ik las dat iemand een brute force atack geprobeerd had, heeft iemand al eens gebeld naar het support nummer?

HomeWizzard apparaten zijn vaak te bedienen via hun URL:
vb: http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>/parameters

bron: http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard
hiermee ben ik echter ook nog niet binnen geraakt.

Heeft iemand al geprobeerd om via ESPEasy de FW te flashen?

Top werk iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Anoniem: 516589 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:25:

Heeft iemand al geprobeerd om via ESPEasy de FW te flashen?
Het is geen ESP chip maar een Lierda chip. Veel is daarover niet te vinden. Het lijkt erop dat de fabrikant wel de firmware kan flashen (op afstand?) want in de terugkoppeling in het script krijg je ook een firmwareUpdateAvailable variabele te zien en een versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992701

Hello Guys,

I translated this thread by google translate and hopefully I understood everything.

Do you have any new knowing about the username and passwort of the smarthome flamingo controller?

I asked the official support for help - waiting for an answer.

Kind Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 993013

Hallo allemaal,

Kom net om de hoek kijken voor wat betreft domotica dus sorry voor mijn vak-'kennis' maar zal probeer wel inhoudelijk mee te komen :-)

Ook ik zag deze wall-plug bij de A.C.-tion in de schappen liggen. Hierboven is al een hoop code gedeeld (waar ik niet zoveel van begrijp) maar ik heb volgens mij nog geen antwoord gelezen op de vraag van topic-starter @Jape :
Heeft iemand hier meer info over, is deze bijvoorbeeld om te programmeren zodat het met je eigen domoticasysteem werkt.
Mocht het antwoord in de code te vinden zijn, kan iemand dit dan misschien even toelichten in Jip&Janneke taal? Goed om te zien dat er in een korte tijd veel mensen zijn die hier de tijd en moeite voor nemen om er een topic aan te wijden en deze levend houden!

Wat ik mij dus afvraag: Kan ik deze wall-plug ook aan Domoticz toevoegen (en hoe dan?) zodat ik de HomeWizard-lite app niet meer hoef te gebruiken maar in plaats daarvan met Domoticz allerhande "Gebeurtenissen" kan gaan aanmaken in combinatie met de Domoticz-app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Anoniem: 993013 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:31:
Hallo allemaal,

Kom net om de hoek kijken voor wat betreft domotica dus sorry voor mijn vak-'kennis' maar zal probeer wel inhoudelijk mee te komen :-)

Ook ik zag deze wall-plug bij de A.C.-tion in de schappen liggen. Hierboven is al een hoop code gedeeld (waar ik niet zoveel van begrijp) maar ik heb volgens mij nog geen antwoord gelezen op de vraag van topic-starter @Jape :
[...]

Mocht het antwoord in de code te vinden zijn, kan iemand dit dan misschien even toelichten in Jip&Janneke taal? Goed om te zien dat er in een korte tijd veel mensen zijn die hier de tijd en moeite voor nemen om er een topic aan te wijden en deze levend houden!

Wat ik mij dus afvraag: Kan ik deze wall-plug ook aan Domoticz toevoegen (en hoe dan?) zodat ik de HomeWizard-lite app niet meer hoef te gebruiken maar in plaats daarvan met Domoticz allerhande "Gebeurtenissen" kan gaan aanmaken in combinatie met de Domoticz-app?
Voor zover mij bekend is dit (nog) niet gelukt en zal waarschijnlijk ook zo blijven.
Dus de Home Wizard Lite app en uiteindelijk de cloud heb je nodig - anders werkt het niet i.c.m.
welke andere domotica oplossing dan ook. - Geen producent cloud - geen functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
Als er geen producent cloud meer is kan je hem alleen nog met een afstandsbediening aan- en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dunklefaser schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:23:
[...]

Voor zover mij bekend is dit (nog) niet gelukt en zal waarschijnlijk ook zo blijven.
Dus de Home Wizard Lite app en uiteindelijk de cloud heb je nodig - anders werkt het niet i.c.m.
welke andere domotica oplossing dan ook. - Geen producent cloud - geen functionaliteit.
Bedank voor je reactie, dan breng ik hem weer retour afzender. Hopelijk doen ze niet moeilijk over de onmogelijk fatsoenlijk te openen verpakking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kroonkurk schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:39:
Als er geen producent cloud meer is kan je hem alleen nog met een afstandsbediening aan- en uitzetten.
Helder! Bedankt voor je reactie. Beetje offtopic maar wellicht nog tips voor andere goedkope WiFi oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 993013 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:16:
[...]

Helder! Bedankt voor je reactie. Beetje offtopic maar wellicht nog tips voor andere goedkope WiFi oplossingen?
Voor het schakelen via WiFi zou je een ESP8266 kunnen nemen icm een relay, of een kant-en-klare Sonoff (Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)) voor het 433 Mhz schakelgedeelte zou je een RFLink kunnen nemen: https://diyprojects.io/ho...io-home-gateway-domoticz/ die je aansluit op je Domotica-systeem naar keuze die dit ondersteund.

[ Voor 23% gewijzigd door MsG op 08-11-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iedjee
Anoniem: 993013 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:31:
Ja, het antwoord zit in deze thread en de scripts...

1. Je hebt de Homewizard Lite app nodig om de SmartSwitch te koppelen aan je Wifi
2. Je hebt de Homewizard Lite app nodig om andere devices te koppelen aan de SmartSwitch
3. Met het script kan je vanuit elk willekeurig Domotica-systeem out-of-the-box de acties (buttons) van de app nabootsen.
4. Vooralsnog heb je de Homewizard Cloud (via internet) gewoon nodig

Specifiek voor Domoticz maak je een dummy-schakelaar aan die het script aanroept voor de actie (bijv. aan/uit). Zo heb ik het ook draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23847

Beste ledjee ik krijg helaas ook onderstaande foutmelding zoals eerder gepost:

./homewizard.sh
SmartSwitch "" not found
1) Bank
2) Schakelaar3
3) Raam
4) quit
Please select a SmartSwitch or quit: 1

Device "" not found
1) Controller
2) Controller
3) Controller
4) quit
Please select a device or quit: 1

Action not in list (not all may apply)
1) On 6) Right 11) AutomaticMode 16) Open
2) Off 7) Stop 12) DayMode 17) Close
3) Up 8) Favorite 13) NightMode 18) quit
4) Down 9) Pair 14) GetState
5) Left 10) ManualMode 15) Range
Please select an action or quit: 1

Next time you may use the following command line with parameters:
./homewizard.sh "Bank" "Controller" "On"

Sending {Bank, Controller, On} during max. 10 seconds ...
curl: (6) Could not resolve: 8540826c-8b8d-49b7-87f8-e19548be0d67 (Domain name not found)
curl: (6) Could not resolve: 90c5ccd1-c7d8-42a2-b574-ee4da2d20b57 (Domain name not found)
curl: (6) Could not resolve: b4c2b95d-350a-4336-abac-bc1e79fa3f29 (Domain name not found)
curl: (6) Could not resolve: af064096-e4ad-4fbc-9634-2068af8e1f0a (Domain name not found)
{"timestamp":1510344099046,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
curl: (6) Could not resolve: 8540826c-8b8d-49b7-87f8-e19548be0d67 (Domain name not found)
curl: (6) Could not resolve: 90c5ccd1-c7d8-42a2-b574-ee4da2d20b57 (Domain name not found)
curl: (6) Could not resolve: b4c2b95d-350a-4336-abac-bc1e79fa3f29 (Domain name not found)
curl: (6) Could not resolve: af064096-e4ad-4fbc-9634-2068af8e1f0a (Domain name not found)
{"timestamp":1510344099579,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344099980,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344100338,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344100687,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344101034,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344101393,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344101744,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344102113,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344102463,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344102830,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344103237,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344103608,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344103947,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344104311,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344104888,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344105571,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344106172,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344106534,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344106896,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344107241,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344107581,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
{"timestamp":1510344107938,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}

enig idee waar ik het probleem moet zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Anoniem: 23847 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:04:
Beste ledjee ik krijg helaas ook onderstaande foutmelding zoals eerder gepost:

./homewizard.sh
SmartSwitch "" not found
1) Bank
2) Schakelaar3
3) Raam
4) quit
Please select a SmartSwitch or quit: 1

Device "" not found
1) Controller
2) Controller
3) Controller
4) quit
Please select a device or quit: 1

Action not in list (not all may apply)
1) On 6) Right 11) AutomaticMode 16) Open
2) Off 7) Stop 12) DayMode 17) Close
3) Up 8) Favorite 13) NightMode 18) quit
4) Down 9) Pair 14) GetState
5) Left 10) ManualMode 15) Range
Please select an action or quit: 1

Next time you may use the following command line with parameters:
./homewizard.sh "Bank" "Controller" "On"

Sending {Bank, Controller, On} during max. 10 seconds ...
{"timestamp":1510344099046,"status":405,"error":"Method Not Allowed","exception":"org.springframework.web.HttpRequestMethodNotSupportedException","message":"Request method 'POST' not supported","path":"/plugs/51ad7d89-4250-4b03-84a6-80312c30c01f"}
...

enig idee waar ik het probleem moet zoeken ?
toon volledige bericht
Ik vind het bijzonder dat je 3 SmartSwitches hebt gedefinieerd (in de Homewizard Lite app), Bank, Schakelaar3 en Raam, en vervolgens bij "Bank" 3 controllers? Als je daadwerkelijk 3 SmartSwitches hebt zou het kunnen, maar goed.
Ik wil adviseren dat je de app even leeghaalt door de SmartSwitches te verwijderen (in het hoofdscherm van de app onder "Instellingen"). Dan weer opnieuw je SmartSwitch toevoegen (ik ga er van uit dat je er 1 hebt) die als het goed is verschijnt als "SmartSwitch1" met een "Socket1" of "Controller1" ofzo (het socket van de SmartSwitch zelf verschijnt namelijk automatisch met een aan/uit knop in de app.

Als je die situatie weer hebt zou ik het script opnieuw proberen met de keuzes 1, 1 en "on".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23847

Ik heb inderdaad 3 schakelaars op dit account aangemeld.

als ik er slechts 1 schakelaar in heb werkt het wel, maar zodra ik er nog 1 toevoeg krijg ik weer de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
heeft er iemand het al voor elkaar gekregen het antwoord van de GetState terug te koppelen in HomeAssistant?
data die terugkomt is {"status":"Success","value":"On"} ?
het is iets met de value_template optie, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iedjee
Anoniem: 23847 schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:52:
Ik heb inderdaad 3 schakelaars op dit account aangemeld.

als ik er slechts 1 schakelaar in heb werkt het wel, maar zodra ik er nog 1 toevoeg krijg ik weer de foutmelding.
Ik heb de fout kunnen reproduceren en het is inderdaad een fout in het script bij meerdere Smartswitches op 1 account. 8)7 Ik heb het script aangepast hierop en nu werkt het wel... De wijzigingen heb ik doorgevoerd in de post hierboven met het script:.
Pagina: 1 2 3 Laatste