Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• distelron
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 06-01 14:45
Hallo allemaal.

Ik heb deze ook gekocht bij de action en ook de 3 stekkers met afstandsbediening voor uit te breiden maar is er een manier om met de afstandsbediening de smart switch te kunnen gebruiken graag hoor ik van jullie.

• Kroonkurk
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19:31
Volgens mij moet je in de "leermodus" de smart switch aan een knop op de afstandsbediening kunnen koppelen.
Heb het alleen zelf nog niet geprobeerd.

• distelron
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 06-01 14:45
Ik zou niet weten hoe ik het voor elkaar krijg het lukt me niet

• dunklefaser
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02:16

dunklefaser

Point Of KnowReturn

quote:
distelron schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:53:
Hallo allemaal.

Ik heb deze ook gekocht bij de action en ook de 3 stekkers met afstandsbediening voor uit te breiden maar is er een manier om met de afstandsbediening de smart switch te kunnen gebruiken graag hoor ik van jullie.
Nee, dat gaat niet lukken. Om de smartswitch zelf te kunnen schakelen & te gebruiken heb je de HomeWizard Lite app nodig (en een smartfoon uiteraard) plus Internet.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? Fiat LUX! - Mijn Groene Gezicht

• Iedjee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15-02 09:35
Sinds gisteravond heb ik bemerkt dat het script niet meer goed werkt, er lijkt iets veranderd te zijn in de autorisatie of sessie, maar ik kan nog niet achterhalen wat het is. Ook de app geeft me af en toe problemen dus misschien is het gewoon een configuratiefout bij Homewizard.

Zodra ik tijd heb zal ik er verder naar kijken...

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

quote:
Iedjee schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:19:
Sinds gisteravond heb ik bemerkt dat het script niet meer goed werkt, er lijkt iets veranderd te zijn in de autorisatie of sessie, maar ik kan nog niet achterhalen wat het is. Ook de app geeft me af en toe problemen dus misschien is het gewoon een configuratiefout bij Homewizard.

Zodra ik tijd heb zal ik er verder naar kijken...
Er zit waarschijnlijk iets fout bij HomeWizard. Ik krijg sinds gisteren avond ca. 23:10 met de Lite app ook maar moeilijk contact, vaak verschijnt bij het initialiseren: "Oeps! Er is iets mis gegaan. De server heeft een fout gemeld. Een cloudsessie kon niet worden gestart. Probeer het opnieuw."
Maar dat duurt soms enkele minuten en tientallen "opnieuw".
De tunnelverbinding staat wel 8)7
Als dan een verbinding met de cloudservice tot stand komt is de reactie op ON/OFF op z'n zachts gezegd vertraagd (of komt helemaal niet) - Soms verschijnt ook nog iets van "De smart switch is op dit moment offline." in het rood.
Hier zie je weer de voordelen van een cloudservice 7(8)7 .

De klautservies lijkt weer te werken.

dunklefaser wijzigde deze reactie 18-11-2017 13:14 (1%)
Reden: service terug?

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? Fiat LUX! - Mijn Groene Gezicht

• Iedjee
quote:
dunklefaser schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:48:
[...]
De klautservies lijkt weer te werken.
Inderdaad, het ligt dus niet aan mijn script...

• Dysan
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
voor de mensen met HA, het juiste getstate commando is:
command_state: "/home/homeassistant/.homeassistant/smartwares.sh 'Lite' 'Controller' 'GetState'"
value_template: '{{value_json.value == "On"}}'

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

quote:
Iedjee schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:25:
[...]

Inderdaad, het ligt dus niet aan mijn script...
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen,
je domotica aansturing afhankelijk maken van een externe partij.
Als er een storing is (bijvoorbeeld Internet storing, DDOS aanval o.id.) ligt je hele "dommotica" plat.
Ik wil voor de cruciale infrastructuur ALLES in eigen hand hebben!

• heelderpeel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-10-2018
Hallo,

Aller eerst een compliment voor Ledjee, fijn script wat je geschreven hebt, werkt super.

Bijna probleemloos kunnen instaleren, als ik niet zelf iets fout gedaan had.
Dus tip van en voor de andere beginners zorg dat je geen spatie gebruikt in de benamingen, de Home Wizard app accepteert dit wel maar Domoticz niet. heeft me een minuutje of 15 puzzelen gekost. :)

draait super, reageert soms wat traag.
Wifi is goed
Script is goed
zal vermoedelijk wel een cloud isseu zijn.

Nice to now, over de hardware, het is goed dat we niet op blind vermogen worden afgerekend.
Werkelijk vermogen in rust 0,55w (dit is wat de kwh meter telt)
Werkelijk vermogen in aanstand 1w (dit is wat de kwh meter telt)
Blindvermogen 4,6 var
Dat maakt een eigenlijk verbruik van 4,71 va
de cos fi is 0,18 (normaal is een cos fi tussen 0,85 en 1 (lage cos fi is of een hele inductieve of een hele capacitieve belasting.

Kortom een behoorlijke net vervuiler, maar dat is zo'n beetje iedere electronische voeding.

Maar daar zul je zelf thuis weinig tot geen last van hebben.
Kortom voor die paar euro een mooie aanvulling op Domoticz

• heelderpeel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-10-2018
quote:
Iedjee schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:42:
[...]

Geniale vondst dit... _/-\o_
Ik heb het hier ook getest, hij stond in eerste instantie uit en het script gaf terug "On" maar na een aan-en-uit met de knop op het apparaat zelf geeft hij inderdaad "Off".
$ ./send_homewizard.sh "SmartSwitch1" "Socket1" "GetState"
Sending {SmartSwitch1, Socket1, GetState} during max. 10 seconds ...
{"status":"Success","value":"Off"}

Daarmee kan je de SmartSwitch zelf dus qua status bijhouden in je domotica-pakket!
Heeft iemand dit werkend in Domoticz, zo ja hoe? :?
Ik neem aan dat hij de terugkoppeling dan ook geeft in het Domoticz knop waar je hem ook schakelt.
Heb geen idee waar ik dat zou moeten regelen, is dit een extra script of via blockly?

Ik hoor het graag van jullie

• spookycust
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-10-2018
@ledjee: dit is een geweldig script en werkt perfect.

Is het ook om te zetten naar javascript zodat het vanuit iedere willekeurige browser op te roepen is?

• Henkksd
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-07-2018
Waar ik nieuwsgierig naar ben. Ik wil eigenlijk dat hij maar 1x per maand of 11x per 2 weken aanschakelt maar kan nergens iets vinden over of zoiets in te stellen is.
Gaat mij om accu's op spanning te houden bij afwezigheid.Dus dan is dit alleeen even voor onderhoud voldoende.

Jammer is inderdaad dat ik lees dat ook niet te controleren is of iets wel aanstaat.
Maar de instelling van hoe vaak wanneer is belangrijker

Kan iemand mij daar duidelijkheid over geven?
Anders wordt het toch maar een week schakelklok kortdurend aan.

• spookycust
Hmmm,

Ik heb liggen stoeien met javascript en via xmlhttprequest geprobeerd de waarden op te halen en dan te parsen naar JSON maar ik krijg van de server steeds 0 terug in plaats van 200.

Daarom ben ik maar overgestapt op het installeren van bash op windows 10 om dan het scriptje van ledjee via Ubuntu uit te voeren en dat werkt perfect.

@Henkksd : je zou kunnen proberen via linux/windows10 PC (of raspberry pi c.q. Arduino) een scheduled task aan te maken die het scriptje van ledjee 1 x per maand aanroept om de switch aan te zetten en na 24 uur weer uit te zetten. Dit is namelijk ook 1 van de redenen waarom ik deze switch gehaald heb: het maandelijks opladen van mijn motor accu:).

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-02 17:28
quote:
Henkksd schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:23:
Waar ik nieuwsgierig naar ben. Ik wil eigenlijk dat hij maar 1x per maand of 11x per 2 weken aanschakelt maar kan nergens iets vinden over of zoiets in te stellen is.
Gaat mij om accu's op spanning te houden bij afwezigheid.Dus dan is dit alleeen even voor onderhoud voldoende.

Jammer is inderdaad dat ik lees dat ook niet te controleren is of iets wel aanstaat.
Maar de instelling van hoe vaak wanneer is belangrijker

Kan iemand mij daar duidelijkheid over geven?
Anders wordt het toch maar een week schakelklok kortdurend aan.
Is een SONOFF met custom firmware niks voor je? Zoek er maar eens op on het forum.

• Henkksd
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-07-2018
Is inderdaad ook een optie aals ik zo lees maar vind ook nergens iets van per maand vooraf te programmeren...
Zoiets zoek ik eigenlijk maar ik ga hier wel eens verder naar kijken. Maar eerst de maand schakelaar :-)
Dank voor het meedenken

• dikkedimi
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 24-01 17:19
Iemand al succes met deze in openHAB te integreren? Heeft iemand de code ook op github gegooid?

• Ian Fox
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18-02 10:14
Kan je deze schakelaars met zo'n RFXCOM ding wel zonder connectie met de cloud aansturen?

• Kroonkurk
Aan- en uitzetten kan je handmatig doen door op het knopje op de schakelaar te drukken. Aansturen kan alleen via de "cloud".

• Ian Fox
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18-02 10:14
Bij de set van de Action zit er een afstandsbediening bij. Lijkt me dan toch dat deze zonder de omweg via het internet werkt en dit moet kunnen nagebootst worden met een andere radio transceiver zoals de RFXCOM, dus zonder wifi, maar radio, nee?

• Kroonkurk
Nee, heb het zelf geprobeerd met de afstandsbediening van de set die door deze schakelunit wordt aangestuurd. Reageert in de "leerstand" niet op de afstandsbediening.
Navraag bij de servicedesk van Flamingo leverde niets op. Niet eens een antwoord op mijn vraag hierover.

• proatjeboksem
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-02 10:48
Wat ik dan wel interessant vind om te weten; Bij het inleren van de schakelaar, moet je in Lite je WiFi wachtwoord opgeven. Hoe communiceert de app dat wachtwoord met je schakelaar?

Verder een prima ding om je ouwe kaku spullen een nieuw leven in te blazen.
Ik had alleen wat last van een schakelaar (kaku ACD-1000) achter een koelkast die niet altijd op de 433Mhz zender reageerde, het bereik van die dingen is dus niet denderend, maar wat boeit het, ze zijn goedkoper dan die kaku dingen (bij de gamma)

proatjeboksem wijzigde deze reactie 16-12-2017 17:48 (0%)
Reden: Typo

• saken
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-02 02:42
Heb de switch set met afstandsbediening gekocht. Daarbij ook de slimme schakelaar met app functie. Kan ik die slimme schakelaar ook koppelen aan de afstandsbediening die bij de switch set zit?

• Kroonkurk
Dat koppelen aan de afstandsbediening is mij nog niet gelukt.

• saken
Ik heb 2 van die setjes met afstandsbedieningen gekocht en een slimme schakelaar.
Nu heb ik op een afstandsbediening nog 3 slots over. Zou een goedkope chinese namaak ook werken hiermee zowel afstandsbediening als op de app? Anders moet ik ergens nog 3 van die switches vinden orgineel

• Erikwesselo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:59
Bij mij lukt het ook niet om een schakelaar die ik kan bedienen via de app ook nog te kunnen bedienen via de meegeleverde schakelaar. Het lijkt wel of dat het of het 1 of het ander is.

• spookycust
@Erikwesselo
Nee, dit kan met beiden: de schakelaar in het stopcontact steken en, binnen enkele seconden, met de afstandbediening even aan en uit zetten. De schakelaar kan nu ook met de afstandsbediening bedient worden.

• Erikwesselo
Geprobeerd en klopt. Het werkt. Dank je wel.

• saken
Ik ben wel benieuwd of een goedkope chinese replica ook gekoppeld kan worden aan de smart switch en de afstandsbediening.

• Marc_Sway
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-10-2018
Mensen, weten jullie of deze SmartHome Power Switches van Flamingo (ook via Smartwares) kunnen pairen aan de Smartwares SmartHome Controller? Dit spul is allemaal verkrijgbaar bij de Action.

• Kroonkurk
Ja, let op het logo rechts onder.
Dat spul is hier inderdaad werkend.
Deze set was een tijd niet in voorraad/beschikbaar bij Action. Maar nu wel weer.

• Wkrooshof
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:39
Is het ondertussen al mogelijk om dit te draaien zonder health check van de externe server?

• Eric.Hulsbosch
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 28-04-2018
Ik krijg het bash script van ledjee niet helemaal uitgevoerd. Het script logt in, De naam "Flamingo" wordt goed bevonden maar ik heb geen idee wat ik bij "device" in moet vullen. Daarom heb ik al van alles geprobeerd, maar krijg steeds hetzelfde resultaat
pi@raspberrypi:~/domoticz/scripts $ bash -x send_homewizard.sh "Flamingo" "SmartSwitch" "On"
+ username=eric.hulsbosch@hccnet.nl
+ password_sha1=password
+ searchswitch=Flamingo
+ searchdevice=SmartSwitch
+ doaction=On
+ timeout=
en even erna:
+ echo 'Device "SmartSwitch" not found'
Device "SmartSwitch" not found
+ PS3='Please select a device or quit: '
+ select opt in "${devicenames[@]}" "quit"
1) Smart
2) Switch
3) Flamingo
4) quit
Please select a device or quit: 1
+ (( 1 <= 3 ))
+ searchdevice=Smart
++ echo '[' '{' '"id":' '"0498f757-6b56-430f-b5f1-9c076026b046",' '"typeName":' '"plug_outlet",' '"name":' '"Smart' Switch 'Flamingo",' '"code":' null, '"iconUrl":' '"icons/2"' '}' ']'
++ jq --arg sd Smart -r '.[] | select(.name==$sd) | .id'
+ deviceid=
+ break
+ '[' '' = '' ']'
+ exit
Of ik nou 1, 2 of 3 intik, het script komt te vroeg aan zijn einde.
Wilt u mij helpen?

• spookycust
Bij 'device' moet je de naam invullen van het apparaat dat je wilt aansturen. Deze naam heb je toegekend in de app op je telefoon. Bijvoorbeeld: 'woonkamerlamp'.

• Eric.Hulsbosch
De enige naam die ik heb toegekend is "Flamingo". in de app op de Smartphone staat in het aan/uit scherm Smart Switch Flamingo, in het Installingen scherm staat Smartswitches: Flamingo en in het Algemeen scherm staat: Name: Flamingo, Type: SmartSwitch, Locatie 0.000, 0.000.
Als ik de aanroep van het script verander in "bash -x send_homewizard.sh "Flamingo" "Flamingo" "On"" dan is dat geen verbetering.

• Erikwesselo
Ben ik de enige of zijn er nog anderen die de ervaring hebben dat een smart switch soms wel en soms niet reageert. Ik koppel de switch dan opnieuw en dan lukt het vaak wel weer. Dit is overigens alleen bij 2 van de 6. De andere hebben dat niet.

• spookycust
@Eric.Hulsbosch
Als de naam van het apparaat 'Smart Switch Flamingo' heet dan moet je die naam bij 'device' invullen.
Echter: Linux kan niet zonder meer omgaan met spaties in een naam, die zal je moeten 'escapen'.

Makkelijker is het om het apparaat 'SmartSwitchFlamingo' te noemen en die als 'device' mee te geven, dan zou het moeten lukken.

• spookycust
@Erikwesselo
Ja dat probleem heb ik soms ook en dat lijkt alles te maken te hebben met het feit dat de clouddienst er bij homewizard soms uit ligt (maintenance?).
Als ik de boel met de afstandsbediening bedien en niet met de app op de telefoon (dus via RF en niet via WiFi) werkt het wel meteen.

• Eric.Hulsbosch
Dank je wel spookycust. Het werkt. Ik ben erin geslaagd om de naam Smart Switch Flamingo te veranderen in de app in SmartSwitchFlamingo.Dus zonder de spaties..Zeer veel dank.

• Richard89
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-02 17:26
Deze ook zien liggen, heeft iemand deze al werkend met homebridge? Zou leuk zijn deze via apple homekit / siri te kunnen bedienen :-)

• H3elo
  • Laatst online: 05-02-2018
quote:
Iedjee schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:09:
Ik heb de Homewizard Lite app gesniffed bij het aan- en -uitschakelen van de smartswitch zelf en een gekoppelde switch. Op basis daarvan heb ik de werking van de app kunnen reconstrueren >:)

Met onderstaand python-script kan je het aan- en uitschakelen van de app nabootsen op basis van de naam van de smartswitch in de app, de naam van de schakelaar in de app en de actie (on/off). Je moet op regel 13 in het authorisatie-request even je eigen username invullen en de sha1-hash van je wachtwoord.
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
#!/usr/bin/python

import sys
import requests
import json

searchswitch=sys.argv[1] #bijv. 'SmartSwitch1'
searchdevice=sys.argv[2] #bijv. 'Controller1'
doaction=sys.argv[3] #'On', 'Off'

print searchswitch+", "+ searchdevice+", "+doaction

r = requests.get("https://cloud.homewizard.com/account/login", auth=('username','password_sha1'))
#print r.status_code
#print r.json()
j = json.loads(r.text)
sessionid = j['session']
#print sessionid

r = requests.get("https://plug.homewizard.com/plugs", headers={'X-Session-Token': sessionid})
#print r.text
#print r.json()
deviceid=''
j1=json.loads(r.text)
for i in j1:
    if i['name']==searchswitch:
        plugid=i['id']
        d=i['devices']
        for i1 in d:
            if i1['name']==searchdevice:
                deviceid=i1['id']
#print plugid
#print deviceid
if deviceid=='':
    print "Error: device not found!"

url = 'https://plug.homewizard.com/plugs/'+plugid+'/devices/'+deviceid+'/action'
headers = {'X-Session-Token': sessionid,
           'Content-Type': 'application/json; charset=utf-8'
}
payload = {"action": doaction}
r = requests.post(url, data=json.dumps(payload), headers=headers)
print r.text

Het script kan je vanuit bash (of vanuit Domoticz) aanroepen door middel van commandline parameters, bijv.
code:
1
send_homewizard.py 'SmartSwitch1' 'Socket2' 'On'

De import van requests duurt op mijn RPi (v1) een beetje lang, waardoor het schakelen wel een paar seconden duurt, maar het werkt verder wel zonder problemen. Ik wil nog proberen het script om te zetten naar alleen bash op basis van curl, zodat het hopelijk wat sneller werkt.

Veel plezier ermee :*)
Thank's man! You are my boss!!! _/-\o_
I specifically bought Raspberry + 433mHz receiver and transmitter to copy the remote. But I fell with it. You made my switches useable! Thank you very much!

• Danno88
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-02 21:34
quote:
Richard89 schreef op zondag 31 december 2017 @ 00:19:
Deze ook zien liggen, heeft iemand deze al werkend met homebridge? Zou leuk zijn deze via apple homekit / siri te kunnen bedienen :-)
Ik heb hem werkend gekregen met het script van ledjee.

Had een plug-in van Homebridge geïnstalleerd die een script aan roept, en dan voor dit script gekozen.

Heb tevens het script van ledjee iets aangepast, zodat hij de status “aan” of “uit” wegschreef in een txt bestand, wat Homebridge kon uitlezen om de juiste status te geven.

Helaas heb ik mijn Pi weg gedaan, maar zal nog ff neuzen of ik een backup van mijn Setup kan vinden.

• DePruus
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16-02 11:04
De Sonoffs kun je per dag instellen, en repeterend. Maar niet per maand. Dus 1x per week een uurtje kan zeer eenvoudig waardoor een accu regelmatig even gevuld wordt.

• H3elo
  • Laatst online: 05-02-2018
Guys, help me please.
How to run it in Domoticz?
quote:
bash /home/pi/domoticz/scripts/send_homewizard.sh "Flamingo" "Lamp" "On"
Bash command in command line work's perfect. In Domoticz i create on/off lightswitch, whats next?

If i paste this code in settings, i dont see any reaction:
quote:
script:///home/pi/domoticz/scripts/send_homewizard.sh "Flamingo" "Lamp" "On"
send_homewizard.sh file is on /scripts location, and is executable (sudo chmod +x send_homewizard.sh)

H3elo wijzigde deze reactie 01-01-2018 18:14 (64%)

• Twinbuster
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19-02 13:29
Even een vraagje over deze schakelaar tussendoor alle codes door - ik heb gister de controller +2 sets stekkers aangeschaft voor mijn lampen - nu heb ik het voor elkaar om alles met de afstandsbediening te regelen en via de app.

ik mis alleen de mogelijkheid in de app om al mijn lampen in 1 keer aan of uit te zetten.

Zijn er mensen die mij in de goede richting kunnen helpen?

Ik gebruik nu op dit moment al de schema's maar weet niet of de mogelijkheid tot alles aan of uit ergens te vinden is in de homewizard lite app.

• Tymusz
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 25-01 12:28
Heeft iemand al eens geprobeerd om die dns naam van de service naar een eigen server om te leiden (via je eigen dns server) om zo te sniffen, en misschien zelfs een eigen server te draaien?

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

quote:
Tymusz schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:03:
Heeft iemand al eens geprobeerd om die dns naam van de service naar een eigen server om te leiden (via je eigen dns server) om zo te sniffen, en misschien zelfs een eigen server te draaien?
https traffic, wat wil je daar "sniffen"? - Nu al wordt je daar niet wijzer van.

• Richard89
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19-02 17:26
quote:
Danno88 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 02:25:
[...]

Ik heb hem werkend gekregen met het script van ledjee.

Had een plug-in van Homebridge geïnstalleerd die een script aan roept, en dan voor dit script gekozen.

Heb tevens het script van ledjee iets aangepast, zodat hij de status “aan” of “uit” wegschreef in een txt bestand, wat Homebridge kon uitlezen om de juiste status te geven.

Helaas heb ik mijn Pi weg gedaan, maar zal nog ff neuzen of ik een backup van mijn Setup kan vinden.
Thanks voor de moeite! :-)

ander vraagje, haalt de switch de stroom helemaal van je device af?

Ik heb nu namelijk een bedlampje die zijn dimstand onthoudt, deze wil ik graag straks via deze schakelaar gaan schakelen met een app, maar wel graag de dimstand behouden :-)

• TereZz
  • Laatst online: 19-02 08:38
quote:
Richard89 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Thanks voor de moeite! :-)

ander vraagje, haalt de switch de stroom helemaal van je device af?

Ik heb nu namelijk een bedlampje die zijn dimstand onthoudt, deze wil ik graag straks via deze schakelaar gaan schakelen met een app, maar wel graag de dimstand behouden :-)
Ja dat doet hij.

• estate
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-01-2018
Ik heb net 3 setjes opgehaald omdat omze oude nu echt gedateerd en oud zijn maar verbinden naar homewizzard litendoet het niet.
De leds knipperen maar de app ziet ze niet, hoe heeft u het gedaan ? Misschien doe ik iets fout ?

Vr. Grt. Jan
quote:
Danno88 schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:04:
Hier zojuist eentje opgehaald.

Verbinden doe je doormiddel van de app Homewizard Lite.

WiFi wachtwoord inkloppen en hij gaat verbinden.

Uit te breiden met het andere setje van 433mhz schakelaars van de action.

Ben zelf nu bezig om te kijken of ik deze werkend krijg met Homebridge.

• Danno88
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-02 21:34
quote:
estate schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:48:
Ik heb net 3 setjes opgehaald omdat omze oude nu echt gedateerd en oud zijn maar verbinden naar homewizzard litendoet het niet.
De leds knipperen maar de app ziet ze niet, hoe heeft u het gedaan ? Misschien doe ik iets fout ?

Vr. Grt. Jan

[...]
Beste Jan,

Beetje lastig om vanaf hier te bepalen wat er mis mee is natuurlijk.

Staat hij wel in de leer modus zoals de App aangeeft hoe hij verbonden moet worden?
Dus knippert hij rood?

• estate
@danno88, hij staat in de pairing modus en als ik dan in de app laat zoeken wordt het niet gevonden en gaat de app in de handmatige leerstand.
Echter dit inschakelen met de knop, die er niet op zit, gaat niet natuurlijk.

Of heb ik voor het bedienen een bridge nodig zoals bijvoorbeeld de sonoff bridge ?

estate wijzigde deze reactie 10-01-2018 18:26 (16%)

• estate
@Twinbuster

Zou u me kunnen vertellen welke app en welk typenummer er achter op de schakelaar staat ?
Ik vermoed dat er inmiddels een typewijziging is gedaan en een en ander nu nog strakker dichtgetimmerd is misschien ?

Mvg, Jan
quote:
Twinbuster schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:47:
Even een vraagje over deze schakelaar tussendoor alle codes door - ik heb gister de controller +2 sets stekkers aangeschaft voor mijn lampen - nu heb ik het voor elkaar om alles met de afstandsbediening te regelen en via de app.

ik mis alleen de mogelijkheid in de app om al mijn lampen in 1 keer aan of uit te zetten.

Zijn er mensen die mij in de goede richting kunnen helpen?

Ik gebruik nu op dit moment al de schema's maar weet niet of de mogelijkheid tot alles aan of uit ergens te vinden is in de homewizard lite app.

• estate
Voor allen,

Spreken we wel over hetzelfde typenummer en dezelfde revisie ?

Ik heb er net een paar opgehaald met typenr. SF-501P en revisienr. 10.046.01

• estate
Ik denk dat ik al weet wat het probleem is, voor het bedienen heb je ook wel de smart switch van de action jodig, zonder deze is er geen bridge naar de schakelaars.

Kijk eerst naar het filmpje eerder in deze topic daar wordt dat getoond, me stupid, me dumb.

Echter kan deze maar 4 extra schakelaars aan ?

• Misteek
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 29-01-2018
Hallo allemaal, even een hele simpele vraag. Ik ben net begonnen om de volledige benedenverdieping te voorzien van Klikaanklikuit. Begrijp ik het goed dat ik met deze switch van de action al mijn Kaku materiaal kan aansturen via mijn Android-device, incl. de inbouwdimmers?

• Kroonkurk
Al begonnen met alle berichten te lezen ?
Dan had je deze lijst http://www.homewizard.nl/smart-switch.html kunnen vinden.

• Knooien
  • Laatst online: 18-01-2018
Wat leuke spullen bij Action gekocht:
- Flamingo Smart Switch
- Flamingo Switch set (2x)

Simpele Windows applicatie geschreven waarmee het geheel ook bediend kan worden.
Voornamelijk om de protocollen beter te snappen.

Nu bezig met een 433 zender en ontvanger voor het 32 bit protocol van flamingo/kaku/coco.....
De Arduino sketches werken al redelijk betrouwbaar.
Met een paar spotgoedkope 433 setjes en super goedkope nanoos van 'Ali' gaat dit prima.
Omdat het zo leuk is, ook nog wat andere 433 protocollen bekeken en getest in de Arduino IDE:

- SELECT Plus deurbel (van Action)
- Honden trainings halsband (van Ali)
- Medion RF Remote Control met USB ontvanger (lag nog ergens)

Maar mijn vraag is eigenlijk, is het al iemand gelukt de Flamingo Smart Switch Webinterface te openen?

mvg. Hans

• Misteek
Jawel, maar zag door de bomen het bos niet meer. Thnx voor de link!

• estate
Smartswitch controller gaat al dagenlang steeds offline, zo heb je natuurlijk niets aan dit setje, contact met support levert alleen een standaard voorgetypt antwoord op via facebook.

Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft, als dit niet werken gaat moet de hele set maar weer retour naar de reseller en mag de importeur mijn geld terug betalen.

• Misteek
Iemand enig idee waarom ik de switch wel gekoppeld krijg aan mijn Kaku-materiaal maar niet aan de draadloze schakelaars van de Action zelf?

• Kroonkurk
Zijn dat wel Flamingo schakelaars ? En van het type dat in de lijst/link staat ?
Ik kan de Flamingo SF-500S schakelaars zonder problemen koppelen.

Zou met deze witte set https://www.action.com/nl-nl/search/?q=schakelaarset moeten lukken.

• Misteek
Exact die heb ik. Die zijn volgens mij wel al twee jaar oud. Zelfs als ik ze naast de switch in het stopcontact steek, lukt het niet om te koppelen.

• Kroonkurk
Wat is het typenummer wat op de achterkant van die schakelaars staat ?
Op die van mij staat SF-500S en typenummer 10.043.85

• Misteek
Bij mij staat: 75.006.14 55010X10 Wireless Switch Unit Intertek GS. 433.92MHz

• Kroonkurk
Die staan niet op de lijst.
Zal je helaas toch andere/nieuwere moeten aanschaffen.

• Dick99999
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-09-2018
quote:
Misteek schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:20:
Iemand enig idee waarom ik de switch wel gekoppeld krijg aan mijn Kaku-materiaal maar niet aan de draadloze schakelaars van de Action zelf?
Flamingo gebruikt een andere layout van de berichten (ander protocol) dan Kaku en HomeEasy (EU). Kan je op Internet opzoeken. Kaku zou gemakkelijk andere protocollen kunnen implementeren in de ICS-2000, maar commercieel is dat vermoedelijk niet niet aantrekkelijk voor hun.
Soms werken apparaatmerken wel door elkaar,zoals jij aangeeft. Mijn flamingo afstandsbediening kan wel Smartwares stekker switches aansturen bijvoorbeeld. Die apparaten ondersteunen dan meerdere protocollen.
Binnen een merk kan het protocol ook nog in de loop van de tijd veranderen. Dan werken oude apparaten niet meer met nieuwe spullen.

Dick99999 wijzigde deze reactie 17-01-2018 09:53 (12%)
Reden: merk en veranderen in de loop van de tijd

• SteinGames
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13-02 19:00
Hey hoi iedereen!
Ik heb even een vraag, Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg binnen Domoticz? ik heb vanuit daar ook HomeBridge draaien en hoop dat ik daar deze dan ook aan kan toevoegen.

• SteinGames
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13-02 19:00
Ik ben vanochtend de hele ochtend bezig geweest om het werkend te krijgen binnen Domoticz maar het is gelukt! Hieronder leg ik kort uit hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Hierbij ga ik er vanuit dat je het script al werkend hebt.

Eerst maak je een dummy switch aan in domoticz, vervolgens maak je een virtuele sensor aan binnen de dummy switch en noem je hem zoals jij wil (Vergeet niet om de optie schakelaar te selecteren!) daarna ga je naar het taakblad schakelaars toe en zie je daaronder je net toegevoegde lamp staan. dan klik je op aanpassen en voeg je bij aan dit toe
quote:
script:///home/pi/domoticz/scripts/bash/./send_homewizard.sh "Slaapkamer" "Kast" "On"
en bij uit
quote:
script:///home/pi/domoticz/scripts/bash/./send_homewizard.sh "Slaapkamer" "Kast" "Off"
Dit zijn mijn eigen waardes, dus het kan zijn dat jij je bestand ergens anders hebt opgeslagen, als dat het geval is zet dan die locatie neer anders zou het niet werken.

• Cyroq
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-12-2018
Ik heb het hele topic doorgelezen. Super interessant wat je er via wifi allemaal mee kan, maar ik wil de Flamingo set puur op 433 mhz aansturen, via mijn Raspberry Pi. Daar stuur ik nu namelijk Eurodomest en Impuls ontvangers mee aan en dat werkt perfect, en ik wil niet (zoals sommigen al ervaren) afhankelijk zijn van een externe cloud.

Voor mijn huidige setup heb ik gebruik gemaakt van de tutorial van weejewel (weejewel.tweakblogs.net/blog/8665/lampen-schakelen-met-een-raspberry-pi) met daarin het kenmerkende commando action 63 A on of kaku 3 A on, afhankelijk van het merk (resp. Impuls en Eurodomest). Op diezelfde manier zou ik de Flamingo ook willen aansturen, dan kan ik het eenvoudig toevoegen aan mijn bestaande web interface.

Maar hoe doe ik dit? Een willekeurig commando als action 62 A on versturen met de RF transmitter, terwijl de ontvanger in leermodus staat, werkt niet. Maar het kan goed dat lights.zip uit de tutorial helemaal niet geschikt is voor Flamingo natuurlijk.

Heeft iemand al geprobeerd om te achterhalen met welke (python) commando's je rechtstreeks een 'leerbaar' signaal kan versturen? Of moet ik zelf (met pilight) aan de slag om te sniffen?

Filmpje uitzoeken? www.filmoftheday.nl

• JandB
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06-08-2018
Flinke set van informatie, heel interessant om te lezen.

Voor het aansluiten van de zender schakelaar aan Domoticz heb ik eenvoudig de "Learn Light/Switch" knop in het Switches menu kunnen gebruiken. De RFXtrx433E zender/ontvanger ontvangt de codes van de afstandsbediening na het drukken op de knop. Dit herhalen voor alle drie de knoppen en ik heb alle drie de schakelaars in mijn Domoticz interface.

Nu wil ik echter de schakelaars zelf aansluiten en bedienen zonder de afstandsbediening. Daarvoor zou ik de knop "Manual Light/Switch" moeten gebruiken. Alleen weet ik niet welk interface Type ik moet kiezen.
Iemand enig idee?

• autostatic
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20-01 15:28
Heb wat proberen te solderen aan de pads (VSS/Gnd, RX en TX) voor de seriële verbinding maar zie weinig voorbijkomen. Iemand anders die dit al geprobeerd heeft?

• Daivonex
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-04-2018
oke n00b alert!

Kom ik thuis met een Flamingo SF-501 switch set (3 stuks met afstandsbediening) waarop staat Compatible with Smart Switch en HomeWizard compatible.

Wat bedoelen ze daar nu mee? Ik dacht die schakelaars met HomeWizard vanaf mijn gsm te schakelen, alleen krijg ik nu de indruk dat alleen de afstandsbediening ook werkt op die schakelaar SH5-GW-T en dat er verder niks compatible is, klopt dit?

• Kroonkurk
Dit topic gaat over de Smart Switch. Die kan je vanaf je gsm met de app Home Wizzard Lite bedienen.
Daar kun je dus weer de compatible schakelaars aankoppelen en aansturen via de app.

Jouw SF-501 set moet dus door de Smart Switch (Slimme Schakelaar) worden aangestuurd.

Als jij een SH5-GW-T hebt moet het volgens mij ook werken. Heb je wel de LITE versie van de app gebruikt.?
Ben trouwens wel nieuwsgierig hoe je de afstandbediening aan de SH5-GW-T hebt weten te koppelen.
Dat is mij bij de Smart Switch van Flamingo nog niet gelukt.

• Daivonex
Nou ik heb niks weten te koppelen. De bedoeling was dat ik SF-501 via de LITE evrsie van HomeWizard zou kunnen bedienen. Dat idee kreeg ik van de plaatjes op de verpakking, alleen in praktijk blijkt dat niet te werken of ik doe wat verkeerd...

• Kroonkurk
Voordat je de SF-501 aan die app kan koppelen moet je dus nog de "Slimme Schakelaar" aanschaffen.

• Daivonex
ah kijk! heb ik zojuist alles omgeruild, alleen heb ik die schakelaars toch nodig :) kan ik weer terug hahaha

bedankt voor de extra info!

• JandB
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 06-08-2018
Gevonden!
Het blijkt dat voor het interface type de combinatie "Lighting 2 | AC" werkt naar verwachting.
Eigenlijk logisch, de zender van de remote werkt met hetzelfde protocol....

• Roever
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09-09-2018
@Iedjee
Ben al twee avonden bezig je bash script aan de praat te krijgen maar wat ik ook doe, ik krijg steeds de volgende fout bij de uitvoering op mijn RPI3

send_homewizard2.sh: regel 50: syntaxfout nabij onverwacht symbool '$' do\r ' '
en dan zeer vreemd op de volgende regel is de -s van send vervangen door een '
'end_homewizard2.sh: regel50:' select opt in "${plugnames[@]}" "quit"; do

enig idee?

• Iedjee
quote:
Roever schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:29:
@Iedjee
Ben al twee avonden bezig je bash script aan de praat te krijgen maar wat ik ook doe, ik krijg steeds de volgende fout bij de uitvoering op mijn RPI3

send_homewizard2.sh: regel 50: syntaxfout nabij onverwacht symbool '$' do\r ' '
en dan zeer vreemd op de volgende regel is de -s van send vervangen door een '
'end_homewizard2.sh: regel50:' select opt in "${plugnames[@]}" "quit"; do

enig idee?
Kan je op regel 48 de # weghalen (er staat: #echo $plugnames) en dan kijken welke output je krijgt van die regel? Op de regel(s) erna gaat het dus mis...

• Roever
Zo ver geraakt hij zelfs niet.Dit is wat ik krijg:

pi@raspberrypi:~ $ bash -x send_homewizard2.sh "SmartSwitch1" "Controller1" "On"+ username=$'voornaam.naam@server.com\r'
+ password_sha1=XXXXXXXX
+ searchswitch=SmartSwitch1
+ searchdevice=Controller1
+ doaction=On
+ timeout=
send_homewizard2.sh: regel 50: syntaxfout nabij onverwacht symbool '$'do\r''
'end_homewizard2.sh: regel 50: ` select opt in "${plugnames[@]}" "quit"; do

• Iedjee
quote:
Roever schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:21:
Zo ver geraakt hij zelfs niet.Dit is wat ik krijg:

pi@raspberrypi:~ $ bash -x send_homewizard2.sh "SmartSwitch1" "Controller1" "On"+ username=$'voornaam.naam@server.com\r'
+ password_sha1=XXXXXXXX
+ searchswitch=SmartSwitch1
+ searchdevice=Controller1
+ doaction=On
+ timeout=
send_homewizard2.sh: regel 50: syntaxfout nabij onverwacht symbool '$'do\r''
'end_homewizard2.sh: regel 50: ` select opt in "${plugnames[@]}" "quit"; do
De opdrachtregel is niet met alle +jes en verder en zou dus simpelweg moeten zijn:
bash -x send_homewizard2.sh "SmartSwitch1" "Controller1" "On"

De usernaam en wachtwoord moet je IN het script invullen en dan het script opslaan.

Werkt het dan wel/beter?

Iedjee wijzigde deze reactie 07-02-2018 09:39 (6%)

• Roever
Heb de fout via een omweg gevonden. Heb het programma uitgevoerd in ubuntu en daar kreeg ik de foutmelding dat mijn paswoord niet klopte. Had als paswoord het paswoord van Homewizard genomen en niet de sha1 van dat paswoord. Na omzetting (op de site die je achter het paswoord hebt staan) in de code de sha1 ingegeven en op ubuntu werkte het dan al. Nadien zelfde aanpassing op de Raspberry Pi gedaan en inderdaad, werkt zonder problemen dan. Bedankt voor je snelle reactie, bedankt voor het mega-leuke programma. Ben al een tijdje aan het proberen om die pluggen van de action via mijn RPI aan de wiggel te krijgen en dankzij jou is het gelukt. Dankjewel Ledjee

Roever wijzigde deze reactie 07-02-2018 10:08 (48%)
Reden: tekst onvolledig

• JantjeHo
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 08-02-2018
Als je de afstandsbiedening openmaakt, kun je de schakelaars toch koppelen aan je gpio van je rpi.
Daarmee kun je buiten de server jouw switches bedienen.
Het is niet de 'nette' oplossing, maar moet m.i. wel werken.

• JantjeHo
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 08-02-2018
COMPLIMENT voor mensen (mn. ledjee) die zoveel energie steken in leveren van ideeën en oplossingen.
Op deze manier kunnen de beginnende hobbyisten ook hun doel bereiken. TOP! _/-\o_

• Roever
quote:
JantjeHo schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:33:
Als je de afstandsbiedening openmaakt, kun je de schakelaars toch koppelen aan je gpio van je rpi.
Daarmee kun je buiten de server jouw switches bedienen.
Het is niet de 'nette' oplossing, maar moet m.i. wel werken.
Dit is inderdaad ook een goed idee, gewoon de drukswitch overnemen op één of ander manier en via gpio aansturen. Da's inderdaad de oplossing voor mijn tuinhuis, geen wifi daar. Bedankt voor de tip JantjeHo _/-\o_

• Flytezero
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 18:32
Dank je voor het script, de schakelaar heb ik nu werkend met homebridge en homekit zodat ik met siri de schakelaar uit en aan kan zetten.
Het enigste wat ik nog moet fixen is de status.

Wat moet je doen:

Zorg ervoor dat je de volgende plugin hebt:
https://github.com/xxcombat/homebridge-script
1. sudo npm install -g file-exists
2. sudo npm install -g homebridge-script

1. Kopieer het script naar je server waar homebridge draait.
2. chmod 777 scriptnaam , zodat je script uitvoer rechten heeft.
3. voeg het volgende toe aan je config van homebridge:
(zorg ervoor dat je de naam van het script aanpast en de locatie /scripts/action.sh)

"accessories": [
{
"accessory": "Script",
"name": "Bank",
"on": "/scripts/action.sh 'Banklamp' 'Controller' 'On'",
"off": "/scripts/action.sh 'Banklamp' 'Controller' 'Off'",
"state": "/scripts/action.sh 'Banklamp' 'Controller' 'GetState'",
"fileState": "/scripts/script.flag",
"on_value" : "true",
"exact_match": true
}
],

De naam bank is omdat de lamp bij de bank staat en dat het wel leuk klinkt "Siri zet bank aan".
De state werkt dus nog niet.

Mijn doel is om de online server helemaal te omzijlen maar dat gaat me nu niet 123 lukken.

Alternatief waarvan ik niet zeker weet of de states nu wel of niet werkt:

on.sh

/scripts/action.sh 'Banklamp' 'Controller' 'On'
sudo echo "This is flag Switch ON" > /scripts/script.flag

off.sh

/scripts/action.sh 'Banklamp' 'Controller' 'Off'
sudo rm /scripts/script.flag

Config als volgt:

{
"accessory": "Script",
"name": "Bank",
"on": "/scripts/on.sh",
"off": "/scripts/off.sh",
"fileState": "/scripts/script.flag",
"on_value" : "true",
"exact_match": true
}

Flytezero wijzigde deze reactie 14-02-2018 20:26 (18%)

• ImmortalSoul
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:43
Ik heb de Flamingo Smart Switch gekocht, met twee keer een setje Flamingo SF-500WD/2 (https://www.conrad.nl/nl/...uiten-1000-w-1491879.html).

Ik heb de vier schakelaars los toegevoegd in Homewizard Lite, maar het valt me op dat ze ik ze in setjes van twee kan aansluiten.

Ik heb:
- Smart Switch
- Switch A
- Switch B
- Switch C
- Switch D

Als ik Switch C aan zet dan gaan C en D aan. Als ik alleen D aan zet dan gaat ie niet aan, maar als ik C aanzet (en D ook aangaat) dan kan ik D vervolgens wel los uitzetten. Idemdito voor A en B.

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb ze wel allemaal apart en een voor een gekoppeld.

• Kroonkurk
Ik vermoed dat switch A en switch C een "mastercode" hebben gekregen.
Als je C aanzet en D ook aangaat, gaat D dan ook uit als je C uitzet ?

Koppeling verwijderen (zie handleiding van je set) uitzetten via de app ipv de afstandsbediening zoals in de handleiding staat.
Opnieuw koppelen en hopen dat je nu geen mastercode krijgt.

Een koppeling ongedaan maken
a. Schakel de schakelaar uit met behulp van de OFF knop op afstandsbediening.
b. Trek de schakelaar uit het stopcontact en wacht een paar seconden.
c. Steek de schakelaar terug in het stopcontact.
d. Druk vervolgens binnen 10 seconden op de OFF knop van hetzelfde kanaal. De schakelaar
is nu ontkoppeld van de afstandsbediening

• ImmortalSoul
quote:
Kroonkurk schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:02:
Als je C aanzet en D ook aangaat, gaat D dan ook uit als je C uitzet ?
Precies. Ik ga het ontkoppelen even proberen.

ImmortalSoul wijzigde deze reactie 20-02-2018 10:11 (13%)

• ImmortalSoul
quote:
ImmortalSoul schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Precies. Ik ga het ontkoppelen even proberen.
Ik heb het bij één setje geprobeerd, en het werkt inderdaad.

• ThaHandy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:56

ThaHandy

Discovery Channel

quote:
autostatic schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:31:
Heb wat proberen te solderen aan de pads (VSS/Gnd, RX en TX) voor de seriële verbinding maar zie weinig voorbijkomen. Iemand anders die dit al geprobeerd heeft?
hier ook niets.

account aangemaakt @ site kan ik netjes inloggen, maar op "homewizard lite" android app (gemaakt voor oude versie android :F ) ho maar.
Ik heb nieuw password laten genereren, maar de oude werkt nog steeds 8)7

anyhow....

na 2x lang indrukken van de knop (eerst langzaam,daarna snel knipperen) maakt de smart switch een AP aan genaamd "Smarthome Controller" zonder beveiliging.
Deze heeft een IP van 11.11.11.254 en jezelf krijg je 11.11.11.1 toegewezen als je er mee verbind.
Ga je naar 11.11.11.254 dan wordt er gevraagd om in te loggen.

Gezien geen beveiligde WIFI en geen HTTPS, is het mogelijk om dit te sniffen? (als het poort 80 gebruikt)

ThaHandy wijzigde deze reactie 24-02-2018 05:12 (8%)

• Wesleymaur
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-02-2018
Hi ik heb de laatste tijd vaak dat de ontvangers vanzelf aangaan. Ik heb de up-/down schakelaar (SH5-RBU-04A) en zie dat mijn zonscreen inene naar beneden is gegaan. Erg vervelend natuurlijk als hij dit zelf doet en er komt net een regenbui / storm langs...

Hebben anderen ook dit probleem met andere ontvangers?

• Dick99999
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-09-2018
Bij mij is het vanzelf aangaan, vanzelf overgegaan. Ik had/heb 2 lampen en vaak ook een TV die aan gaan, maar alleen in 1 kant van het huis. Ik heb een RFlink gekocht en laat die via Home Assistant en een Pi3 scannen. Maar natuurlijk is het verschijnsel de laatste dagen weg.

Overigens valt mij wel op hoe makkelijk dit verschijnsel als zogenaamd grapje of als een hack kan worden uitgevoerd met zulke hardware/software. Misschien dat rolling codes van de nieuwe Action schakelaars toch niet zo'n slecht idee zijn?

Dick99999 wijzigde deze reactie 25-02-2018 15:02 (3%)

• ThaHandy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:56

ThaHandy

Discovery Channel

Kan iemand mij uitleggen waarom ik niet kan inloggen op de Homewizad Lite app van android?

Inloggen op www.homewizard.nl werkt gewoon maar de app geeft steeds "Oeps! Er is iets mis gegaan." gebruikersnaam of wachtwoord is fout. |:( |:( De vergeet wachtwoord email krijg is na 15min na klikken. ook die werkt niet 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wimparijs
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 04-03-2018
Hallo

Net een set flamengo schakelaars gekocht in action. Ik kan er een verbinden met mijn telefoon maar nooit een tweede

Heeft iemand een oplossing ?

Dank

• Marjoleinogb
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 24-03-2018
Heeft iemand de schakelaar al werkend gekregen met Google home?
Benieuwd of dit kan!

• fpeeters
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-03-2018
Iets gaat er bij mij niet helemaal goed, maar ik kan 'm niet pinpointen... (De laatste versie in het topic gebruikt!)
code:
1
2
3
4
./send_homewizard.sh "Vera-switch" "Socket1" 'GetState'
SmartSwitch "Vera-switch" not found
1) Vera-switch
2) quit

Of ik nu 1 of 2 doe, hij eindigt meteen...

Dus probeerde ik:
code:
1
2
3
4
5
./send_homewizard.sh
SmartSwitch "" not found
1) Vera-switch
2) quit
Please select a SmartSwitch or quit: 1

Guess what? Inderdaad: eindigt meteen...

Enig idee?

• fpeeters
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-03-2018
Laat maar... Ben er achter...

Heb een regeltje toegevoegd:
code:
1
echo "$(echo $alljson | jq '.')"

En zag toen dat er een spatie achter de naam stond, die niet doorkwam bij de server... Een rename later, en het werkt!

Dank je!

• Akisame
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 14-11-2018
dus ik heb een van de afstandsbedieningen opengemaakt en gekeken welke pins van de processor wat doen. deze pins heb ik gesoldeerd naar een breadboard en ik kan de afstandsbediening besturen door pins met elkaar te verbinden maar als ik gpio poorten gebruik van een esp8266 or pi doet hij andere dingen. waarschijnlijk omdat deze geen negatief voltage hebben ofzo.
Hetzelfde geld als ik een raspberry of arduino aansluit op de druk knoppen.

iemand een idee hoe ik dit werkende zou kunnen krijgen of zal ik gewoon reed switches gaan gebruiken?

Ik heb namelijk niet zo veel zin om alles via een externe server te laten lopen.
Overigens werkt mijn 433mhz zender niet met deze switches maar wel met anderen. Waarschijnlijk mis ik nog een activatie code in mijn 433mhz pulsen

mijn soldeerwerk

Akisame wijzigde deze reactie 10-03-2018 15:18 (21%)
Reden: extra info

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True