kok36935 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:01:
Tja, ik loop tegen hetzelfde aan. Vond het altijd overzichtelijk: aantal dagen connectie, ip adres enz. Waar vind je nu de backup, of zie ik iets over het hoofd?
Overigs vind ik de nieuwe website wel een stuk verbeterd qua uitstraling, veel moderner.
Daarbij vind ik het wel heel stil op dit forum. Werkt alles nu naar behoren? Of stapt men er en masse vanaf.
De HomeWizard bevalt mij nog steeds uitstekend, weinig mankementen, weinig missers.
Hoe is dat bij jullie??
Ik heb de homewizard alleen nog voor wat 433 spul boven en de temp meters.
De rest is nu allemaal over naar de link.
Ik vind de link veel mooier (app). Het is simpeler, wel beperkter, maar werkt veel beter dan de HW bij mij.
larsF schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:21:
Bij mij ook weinig problemen met de Homewizard.
Alles schakelt goed en heb bijna geen missers.
Ik ben wel benieuwd naar de ontwikkelingen, snap niet waarom ze daar zo geheimzinnig over doen.
Hoop dat ze binnenkort ondersteuning maken voor Google Home.
Kan mij niet voorstellen dat ze daar niet mee bezig zijn, Alexa werkt intussen erg prettig met de link samen!
CoachKoos schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:29:
Bij mij bevalt de HW ook nog goed. Enige wat niet altijd goed schakelt zijn mijn buitenlampen. Zitten ook wat verder vanaf de HW, dus dat kan het zijn. Ik heb er nog een KaKu signaalversterker tussen zitten, maar dat werkt ook niet optimaal. Bovendien lijkt die batterij te (vr)eten!
Koppel nu al via IFTTT met de Google Home. Een eigen koppeling zou ideaal zijn.
Ik blijf het een prima oplossing vinden. Vrij eenvoudig te installeren (en uit te breiden), betaalbaar en overval verkrijgbaar (Karwei etc).
Dit is de reden dat ik over ben naar de link.
Producten zijn wat duurder (de eigen lampen en schakelaars van HomeWizard zelf), maar ze creeren een soort mesh netwerk, waardoor ze elkaar als versterkers gebruiken.
pixels66 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:31:
Ik heb een vraag aangezien ik mij oriënteer op een aantal systemen en Homewizard mij aanspreekt.
Ik kan het echt niet vinden en ik lees mij een ongeluk, maar waarom zou ik moeten kiezen voor een link ten opzichte van de "classic" Homewizard? Wat is nu echt het verschil?
Welke camera is hier nu echt in aan te raden? Toch die van HW zelf?
Wat ik voornamelijk wil:
Beveiligingscamera met direct te bekijken meldingen bij ongewenste binnentreding, en opnemen
Deur/raamcontacten met directe push melding op telefoon
Bewegingsmelder met directe push melding op telefoon
Sirene
Uitschakeling via afstandsbediening (mogelijk???)
Rookmelders
Watermelder
Somfy besturing van rolgordijnen
Hue aansturing
Bedankt alvast!
De link is stabieler, mooiere app en men in volop voor de link aan het ontwikkelen.
Het nadeel is ook direct dat je op dit moment een beperkt product koopt. Beperkt in de zin van: Wat je nu ermee kan is misschien de helft van wat je er volgend jaar mee kan.
Maar het is zo veel betrouwbaarder!
Voordeel van de link is dat het ook een soort alarm systeem is, maar minder te tweaken.
Geen 433, dus klikaanklikuit meer, maar alleen de eigen 868 producten.
Dus je lijstje:
Wat ik voornamelijk wil:
Beveiligingscamera met direct te bekijken meldingen bij ongewenste binnentreding, en opnemen
Heb ik niet, zou je even moeten navragen, ik heb namelijk wel bij de vorige update camera ondersteuning gekregen. Zijn ze dus druk mee bezig op dit moment.
Deur/raamcontacten met directe push melding op telefoon
Ik heb er één, deze zijn erg mooi en werken perfect! 1000x beter dan die van kaku. Je krijgt zelfs een waarschuwing als het contactje open is gemaakt (mogelijke sabotage).
Bewegingsmelder met directe push melding op telefoon
Sirene
Zijn er volgens mij nog niet, maar het idee is ook iets anders. Het alarm schakelt op basis van presets. Deze schakelen weer op basis van GPS en tijden.
Als er iemand thuis is en het is nog geen bedtijd, staat het alarm uitgeschakeld. Het alarm staat aan als je weg bent (gps) en je slaapt. Het idee is dat je hier geen omkijken naar hebt met codes en afstandsbedieningen.
Hoe gaat het alarm dan af? Dat werkt met de kleurenlampen van homewizard. Als de deur open gaat als het alarm geactiveerd is, gaan de (geselecteerde) kleurenlampen oranje knipperen, je krijgt dan op alle gekoppelde telefoons een melding en of het een vals alarm betreft. Reageer je niet op tijd, dan gaan de kleurenlampen rood knipperen. Dit gebeurt ook bij brand.
Ik moet zeggen dat het wel een heel mooi gezicht is en erg de aandacht trekt als je die lampen in de voor en achtertuin hebt staan. Opeens knippert de voor of achtertuin rood.
Ik heb ze nu in de keuken en gang geplaatst en vanaf buiten valt het al best op, maar binnen maakt het ook veel indruk.
Uitschakeling via afstandsbediening (mogelijk???)
Rookmelders
Ik heb er 3 erg mooi klein formaat.
Watermelder
Heb ik niet, zijn er wel.
Somfy besturing van rolgordijnen
Ja dit wordt lastig met de link. Somfy doet RTS op 433 en hun nieuwe IO is gesloten op 868. Ik denk dat het nu al lastig is nog een Somfy RTS op de kop te tikken, maar in de toekomst stapt somfy volledig over op IO en kun je er niets meer mee
Hue aansturing
Heb ik zelf niet maar kan wel.
Speedy-Andre schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:40:
De Link heeft alleen 868MHz, dus valt Somfy af (433MHz).
Somfy moet dan ook nog RTS zijn en geen IO want alleen RTS werkt met de classic HW.
Hoewel er wel melders e.d. kunnen worden gebruikt is het geen alarmsysteem maar meer domotica.
Somfy stapt helaas helemaal af van RTS...
Link heeft meer alarm functies.
JB schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:27:
Werkt Alexa bij iedereen vlekkeloos? Toch al een paar avonden mijn HW van de stroom moeten halen om alles weer te laten communiceren met elkaar (Alexa meld dan dat er een time-out optreedt).
Met de Link werkt het bij mij erg goed, ik gebruik routines om te schakelen.
Engels, je praat met Alexa en Alexa stuurt met de skill de HW of Link aan.
Speedy-Andre schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:01:
[...]
Wifi van de HW is out of the box brak, ik heb een tijdje terug 868MHz sensors met Domoticz gedeeld en dat gaat niet lang goed als je elke 5 min een json request doet
Er zit inmiddels wel een soort watchdog op wifi maar mijn indruk is dat dit niet volstaat.
Heb je ook nog een paar ip schakelaars, een Harmony hub en Hue actief dan is het al snel

met wifi.
En dat is een groot voordeel van de link, geen wifi maar gewoon een kabel

oertje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:05:
Ik heb nu ook Alexa, en de HW skill, maar ik zie alleen de apparaten, niet mijn scenes van de HW. Hoe zou ik die kunnen zien in de Alexa app?
En weet iemand ook hoe ik bv een naam korter kan laten klinken en dan koppelen aan een opdracht van een skill?
Dus niet hoeven vragen Alexa ask roomba to start cleaning, maar gewoon dust zeggen en dan dat gaat schoonmaken.
Routine?
Ik heb geen stofzuiger, maar zo schakel ik mijn lampen.