Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• oertje
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-11-2018
Iemand die misschien weet hoe je je sensors zichtbaar krijgt in Alexa? Of de scenes van Homewizard?
Ik zie alleen ipschakelaars en de schakelaars apparaten en lichten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:09
Sinds een week zie ik geen stroomverbruik meer in de HW. Op de enegylink knippert ook het lampje bij s1. Stroom eraf halen geeft geen oplossing. Iemand een idee?
Er is niet veranderd bij mij thuis. Zomaar ineens heeft het ding de geest gegeven. De zonnepanelen worden nog wel gemeten trouwens.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:09
Nou bedankt voor de hulp hoor.
Stekker lag er uit. Ik had er een nieuw stekkerblok naast gelegd en vermoedelijk de stekker eruit getrokken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01:25

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Zie je wel dat we niet hadden kunnen helpen? :P

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• wbkk
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-12-2018
Homewizard app, denk je goed zo, maar ja foutje is alleen voor smartwares camera -----> foscam dus NIET.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

quote:
wbkk schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:01:
Homewizard app, denk je goed zo, maar ja foutje is alleen voor smartwares camera -----> foscam dus NIET.
Dat ligt wel iets genuanceerder, ik heb er 2 Foscam cams op en nog 2 oude no names.
Zeker niet elke Foscam werkt dus je moet opletten welk type je gebruikt.

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-02 15:11
quote:
kok36935 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:01:
Tja, ik loop tegen hetzelfde aan. Vond het altijd overzichtelijk: aantal dagen connectie, ip adres enz. Waar vind je nu de backup, of zie ik iets over het hoofd?
Overigs vind ik de nieuwe website wel een stuk verbeterd qua uitstraling, veel moderner.

Daarbij vind ik het wel heel stil op dit forum. Werkt alles nu naar behoren? Of stapt men er en masse vanaf.
De HomeWizard bevalt mij nog steeds uitstekend, weinig mankementen, weinig missers.
Hoe is dat bij jullie??
Ik heb de homewizard alleen nog voor wat 433 spul boven en de temp meters.

De rest is nu allemaal over naar de link.
Ik vind de link veel mooier (app). Het is simpeler, wel beperkter, maar werkt veel beter dan de HW bij mij.
quote:
larsF schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:21:
Bij mij ook weinig problemen met de Homewizard.
Alles schakelt goed en heb bijna geen missers.
Ik ben wel benieuwd naar de ontwikkelingen, snap niet waarom ze daar zo geheimzinnig over doen.

Hoop dat ze binnenkort ondersteuning maken voor Google Home.
Kan mij niet voorstellen dat ze daar niet mee bezig zijn, Alexa werkt intussen erg prettig met de link samen!
quote:
CoachKoos schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:29:
Bij mij bevalt de HW ook nog goed. Enige wat niet altijd goed schakelt zijn mijn buitenlampen. Zitten ook wat verder vanaf de HW, dus dat kan het zijn. Ik heb er nog een KaKu signaalversterker tussen zitten, maar dat werkt ook niet optimaal. Bovendien lijkt die batterij te (vr)eten!

Koppel nu al via IFTTT met de Google Home. Een eigen koppeling zou ideaal zijn.

Ik blijf het een prima oplossing vinden. Vrij eenvoudig te installeren (en uit te breiden), betaalbaar en overval verkrijgbaar (Karwei etc).
Dit is de reden dat ik over ben naar de link.
Producten zijn wat duurder (de eigen lampen en schakelaars van HomeWizard zelf), maar ze creeren een soort mesh netwerk, waardoor ze elkaar als versterkers gebruiken.
quote:
pixels66 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:31:
Ik heb een vraag aangezien ik mij oriënteer op een aantal systemen en Homewizard mij aanspreekt.

Ik kan het echt niet vinden en ik lees mij een ongeluk, maar waarom zou ik moeten kiezen voor een link ten opzichte van de "classic" Homewizard? Wat is nu echt het verschil?

Welke camera is hier nu echt in aan te raden? Toch die van HW zelf?

Wat ik voornamelijk wil:
Beveiligingscamera met direct te bekijken meldingen bij ongewenste binnentreding, en opnemen
Deur/raamcontacten met directe push melding op telefoon
Bewegingsmelder met directe push melding op telefoon
Sirene

Uitschakeling via afstandsbediening (mogelijk???)

Rookmelders
Watermelder
Somfy besturing van rolgordijnen
Hue aansturing

Bedankt alvast!
De link is stabieler, mooiere app en men in volop voor de link aan het ontwikkelen.
Het nadeel is ook direct dat je op dit moment een beperkt product koopt. Beperkt in de zin van: Wat je nu ermee kan is misschien de helft van wat je er volgend jaar mee kan.

Maar het is zo veel betrouwbaarder!

Voordeel van de link is dat het ook een soort alarm systeem is, maar minder te tweaken.
Geen 433, dus klikaanklikuit meer, maar alleen de eigen 868 producten.

Dus je lijstje:

Wat ik voornamelijk wil:

Beveiligingscamera met direct te bekijken meldingen bij ongewenste binnentreding, en opnemen
Heb ik niet, zou je even moeten navragen, ik heb namelijk wel bij de vorige update camera ondersteuning gekregen. Zijn ze dus druk mee bezig op dit moment.

Deur/raamcontacten met directe push melding op telefoon
Ik heb er één, deze zijn erg mooi en werken perfect! 1000x beter dan die van kaku. Je krijgt zelfs een waarschuwing als het contactje open is gemaakt (mogelijke sabotage).

Bewegingsmelder met directe push melding op telefoon
Sirene

Zijn er volgens mij nog niet, maar het idee is ook iets anders. Het alarm schakelt op basis van presets. Deze schakelen weer op basis van GPS en tijden.

Als er iemand thuis is en het is nog geen bedtijd, staat het alarm uitgeschakeld. Het alarm staat aan als je weg bent (gps) en je slaapt. Het idee is dat je hier geen omkijken naar hebt met codes en afstandsbedieningen.

Hoe gaat het alarm dan af? Dat werkt met de kleurenlampen van homewizard. Als de deur open gaat als het alarm geactiveerd is, gaan de (geselecteerde) kleurenlampen oranje knipperen, je krijgt dan op alle gekoppelde telefoons een melding en of het een vals alarm betreft. Reageer je niet op tijd, dan gaan de kleurenlampen rood knipperen. Dit gebeurt ook bij brand.

Ik moet zeggen dat het wel een heel mooi gezicht is en erg de aandacht trekt als je die lampen in de voor en achtertuin hebt staan. Opeens knippert de voor of achtertuin rood.

Ik heb ze nu in de keuken en gang geplaatst en vanaf buiten valt het al best op, maar binnen maakt het ook veel indruk.

Uitschakeling via afstandsbediening (mogelijk???)

Rookmelders
Ik heb er 3 erg mooi klein formaat.

Watermelder
Heb ik niet, zijn er wel.

Somfy besturing van rolgordijnen
Ja dit wordt lastig met de link. Somfy doet RTS op 433 en hun nieuwe IO is gesloten op 868. Ik denk dat het nu al lastig is nog een Somfy RTS op de kop te tikken, maar in de toekomst stapt somfy volledig over op IO en kun je er niets meer mee :(

Hue aansturing
Heb ik zelf niet maar kan wel.
quote:
Speedy-Andre schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:40:
De Link heeft alleen 868MHz, dus valt Somfy af (433MHz).
Somfy moet dan ook nog RTS zijn en geen IO want alleen RTS werkt met de classic HW.
Hoewel er wel melders e.d. kunnen worden gebruikt is het geen alarmsysteem maar meer domotica.
Somfy stapt helaas helemaal af van RTS...
Link heeft meer alarm functies.
quote:
JB schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:27:
Werkt Alexa bij iedereen vlekkeloos? Toch al een paar avonden mijn HW van de stroom moeten halen om alles weer te laten communiceren met elkaar (Alexa meld dan dat er een time-out optreedt).
Met de Link werkt het bij mij erg goed, ik gebruik routines om te schakelen.
quote:
oertje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Praten jullie dan Nederlands? ik dacht dat dat nog niet mogelijk was, of is het alleen bij sonos nog niet ondersteund de Alexa?
Ik wil ook graag praten lol met de HW
Engels, je praat met Alexa en Alexa stuurt met de skill de HW of Link aan.
quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Wifi van de HW is out of the box brak, ik heb een tijdje terug 868MHz sensors met Domoticz gedeeld en dat gaat niet lang goed als je elke 5 min een json request doet :P
Er zit inmiddels wel een soort watchdog op wifi maar mijn indruk is dat dit niet volstaat.
Heb je ook nog een paar ip schakelaars, een Harmony hub en Hue actief dan is het al snel ;w met wifi.
En dat is een groot voordeel van de link, geen wifi maar gewoon een kabel _/-\o_
quote:
oertje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:05:
Ik heb nu ook Alexa, en de HW skill, maar ik zie alleen de apparaten, niet mijn scenes van de HW. Hoe zou ik die kunnen zien in de Alexa app?
En weet iemand ook hoe ik bv een naam korter kan laten klinken en dan koppelen aan een opdracht van een skill?
Dus niet hoeven vragen Alexa ask roomba to start cleaning, maar gewoon dust zeggen en dan dat gaat schoonmaken.
Routine?
Ik heb geen stofzuiger, maar zo schakel ik mijn lampen.

Youtube: DashcamNL

• Dennepen
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:44
Weet iemand hoe je de Q-Lite Led lampen 868MHZ kan resetten, zodat je ze opnieuw kan koppelen? Ik heb sinds kort een Link en wil graag mijn bestaande lampen overzetten vanaf de HW naar de Link, maar hiervoor moet het koppel signaal opnieuw verstuurd worden.

** is inmiddels gelukt!

Dennepen wijzigde deze reactie 28-07-2018 10:04 (4%)

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Ik wil met de homewizard achterhalen wanneer het buiten koeler is dan binnen en wanneer het sochtends warmer is dan binnen..

Ik heb geen idee hoe ik dit kan doen met homewizard maar heb ook domoticz als backup eventueel... iemand een idee?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Tebbie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-02 16:39
quote:
miel schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:46:
Ik wil met de homewizard achterhalen wanneer het buiten koeler is dan binnen en wanneer het sochtends warmer is dan binnen..

Ik heb geen idee hoe ik dit kan doen met homewizard maar heb ook domoticz als backup eventueel... iemand een idee?
Je enige optie is via domoticz. Koppel je homewizard met domoticz via python script die je elders op het forum kan vinden. Zorg dat je daarbij je thermometers binnen en buiten importeerd. Dan in domoticz een event maken met blocky met de vergelijking en als actie dat je een melding krijgt (email of push via telefoon).

• miel
quote:
Tebbie schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:00:
[...]

Je enige optie is via domoticz. Koppel je homewizard met domoticz via python script die je elders op het forum kan vinden. Zorg dat je daarbij je thermometers binnen en buiten importeerd. Dan in domoticz een event maken met blocky met de vergelijking en als actie dat je een melding krijgt (email of push via telefoon).
Push op de telefoon heb ik alleen maar "betaalde" opties voor gevonden, klopt dat? Ik heb Domoticz al draaien.....

• Tebbie
quote:
miel schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Push op de telefoon heb ik alleen maar "betaalde" opties voor gevonden, klopt dat? Ik heb Domoticz al draaien.....
Ik gebruik zelf Homey koppeling met Homewizard dus daar komt mijn push info vandaan.
Maar volgens mij kan je ook prima via Domoticz/IFTTT/MQTT koppeling en app iets maken met notifications.

• Tebbie
Even ter info, koop GEEN energy switch. Deze werkt niet goed met de homewizard. Je kan wel schakelen AAN/UIT maar energie uitlezen werkt niet met de homewizard en alleen met de nieuwe LINK van hun.

• Kabalis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:32
quote:
Tebbie schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:08:
Even ter info, koop GEEN energy switch. Deze werkt niet goed met de homewizard. Je kan wel schakelen AAN/UIT maar energie uitlezen werkt niet met de homewizard en alleen met de nieuwe LINK van hun.
Ook samen met de Link is het geen hosanna, na verloop van tijd moet je de Link resetten omdat de waardes vastgelopen zijn, hij blijft gewoon staan op een verbruik van zoveel watt, terwijl er meer verbruikers zijn aangezet...

• Dennepen
Wie heeft ook het probleem dat de (nieuwe) Smartwares 868 Connected deurmagneten soms wat traag reageren en de status "Dicht" pas uren later wordt bijgewerkt? Dus terwijl de deur al dicht is blijft de status op "Open".

Soms gaat het ook tijden goed...

• grtvan
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-02 21:11
hallo, iemand die weet of de Smartwares Connected GU10 LED lamp HW1603 naast aan en uitschakelen via de app (voor een bepaalde tijd) ook kan opgenomen worden bij een takenpakket: bvb. ALS beweging via smartwares buitensensor, DAN moet de lamp x minuten branden?
Bij de beschrijving staat immers dat er geen zenders nodig zijn, dus twijfel wel even......

• miel
quote:
Dennepen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:20:
Wie heeft ook het probleem dat de (nieuwe) Smartwares 868 Connected deurmagneten soms wat traag reageren en de status "Dicht" pas uren later wordt bijgewerkt? Dus terwijl de deur al dicht is blijft de status op "Open".

ik had dat eerst, maar na een "nieuwe" HomeWizard, geen issues meer....

• Flash3d
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:21
quote:

Zie mijn voorgaande posts, is een probleem i.c.m. de HW. Op mijn link worden ze wel geregistreerd maar daar kan ik geen "normale" open/dicht notificaties ontvangen. Op de link moet je het inrichten als een alarmsysteem en dat is niet wat ik wil.

Met een verse/lege/nieuwe HW ging het bij mij goed tot ik weer al mijn apparaten/scenes had toegevoegd.

• grtvan
vraag omtrent Smartwares bewegingsmelder buiten SH5-TSO-B :
ik heb deze bewegingsmelder geinstalleerd aan de achterkant van mijn brievenbus, gericht op de voordeur zo'n 5 meter verderop.
De actie in HW is dat als er beweging is, dan moet de Smartwares Connected GU10 LED lamp HW1603 die zich buiten aan mijn voordeur bevindt, branden gedurende 1 minuut.
Op zich werkt dit perfect, maar nu zie ik in de historie van de app, dat de bewegingsmelder wel echt veel meldingen van beweging heeft..... niettegenstaande er niemand passeert....... en dus de led lamp onnodig veel doet branden.....
Hoe werkt de bewegingsmelder? Echt op beweging, of ook op bewegende struik? (naast voordeur), voorbijvliegende insecten? .....
Even vermelden dat ik de bewegingsmelder afgedekt heb met de bijhorende plaatjes en dus slechts 1 cm "open" is, en de afstand achteraan de bewegingsmelder op 6 meter staat, lichtgevoeligheid op H....

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
quote:
grtvan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:38:
vraag omtrent Smartwares bewegingsmelder buiten SH5-TSO-B :
ik heb deze bewegingsmelder geinstalleerd aan de achterkant van mijn brievenbus, gericht op de voordeur zo'n 5 meter verderop.
De actie in HW is dat als er beweging is, dan moet de Smartwares Connected GU10 LED lamp HW1603 die zich buiten aan mijn voordeur bevindt, branden gedurende 1 minuut.
Op zich werkt dit perfect, maar nu zie ik in de historie van de app, dat de bewegingsmelder wel echt veel meldingen van beweging heeft..... niettegenstaande er niemand passeert....... en dus de led lamp onnodig veel doet branden.....
Hoe werkt de bewegingsmelder? Echt op beweging, of ook op bewegende struik? (naast voordeur), voorbijvliegende insecten? .....
Even vermelden dat ik de bewegingsmelder afgedekt heb met de bijhorende plaatjes en dus slechts 1 cm "open" is, en de afstand achteraan de bewegingsmelder op 6 meter staat, lichtgevoeligheid op H....
Denk ook aan wolken voor de zon. Ik zou de lichtgevoeligheid eens wat lager zetten, kijken of dat beter werkt.

• unconnected
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-02 08:05
quote:
grtvan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:38:
zo te zien is de sensor een PIR (passive infrared). die reageren op verplaatsing van warmte (https://learn.adafruit.co...tion-sensor/how-pirs-work). ze zitten ook vaak in van die bewegingslampen en toevallig hangt er zo'n lamp aan mijn schuur. van de week waaide het wat harder en ging die lamp steeds aan. wat bleek: een tak van mijn druivenplant zat er steeds langs te waaien :P dus ja, hij reageert ook op planten.

verder heb ik een gevoeligere versie aan een camera zitten. deze reageert ook op vogels die de camera aanvallen (jaja dat gebeurd :+) en op dikke hommels als ze heel dichtbij zitten. beetje met de gevoeligheid spelen kan dus al heel veel schelen!

• Kapstok09
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 06-02 15:34
Weet iemand of je de Smartwares SH5-TSM-A ook kunt gebruiken om bijvoorbeeld de rookmelders of andere apparatuur aan te sturen? Of is deze echt alleen bedoeld voor het schakelen van lampen?

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:55

JB

Cédric roelt!

quote:

Praten we dan over de SH8-90401 :? Geeft deze ook batterij informatie? De KAKU deurcontacten zijn ruk. Batterij mega snel leeg en dan verstoort ie de boel.

Mijn boefje is liev!

• Dennepen
quote:
JB schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Praten we dan over de SH8-90401 :? Geeft deze ook batterij informatie? De KAKU deurcontacten zijn ruk. Batterij mega snel leeg en dan verstoort ie de boel.
Nee, de nieuwe 868 contacten SH8-90401 en geeft ook batterij informatie. Het lijkt erop dat dat de HW in sommige gevallen de afhandeling niet helemaal goed doet. Batterijen ook al een aantal keer vervangen.

https://www.homewizard.nl...88ee366&mc_eid=3ae62ed686

Dennepen wijzigde deze reactie 14-08-2018 13:04 (22%)

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Dennepen schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Nee, de nieuwe 868 contacten SH8-90401 en geeft ook batterij informatie. Het lijkt erop dat dat de HW in sommige gevallen de afhandeling niet helemaal goed doet. Batterijen ook al een aantal keer vervangen.

Volgens mij noem ik die ook :?

Mijn boefje is liev!

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:51
quote:
[...]

Ik heb deze ook, en al een keer een batterij leeg melding gehad.
Heb ze daarvoor ook gemaild dat dit wel erg snel is (3 maanden of zo iets) en volgens de website moeten ze 3 jaar meegaan.
Netjes een nieuw batterijtje opgestuurd gekregen.
Heb dit contact op mijn garagedeur zitten en werkt 99% goed.
Soms komt de status wat later maar meestal direct.

In ieder geval stukken betrouwbaarder dan de klik aan klik uit magneetcontacten.

• RuudMR
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11-02 01:03
De hw gebruik ik nu bijna 5 jaar, werkt goed, maar de laatste tijd merk ik dat er ineens instellingen of menudelen wegvallen.
Reden onduidelijk, zou het de sd card kunnen zitten? Geen idee.
Je kan hem (gehoord) niet zelf vervangen!? Wie heeft ervaring?
Enige wat help is een powerup complete. Maar daarvoor moet ik de voeding loskoppelen. Erg lastig met vakantie of afwezigheid.
Voor zover ik weet kan je de hw niet op afstand resetten, dit zou wel erg handig zijn, weet iemand hier een truukje voor? Zou best wel in de hw sw mogen zitten, lijkt mij niet complex te programmeren.
Zijn er andere met vergelijkbare verschijnselen?
En na een reset werkt het weer weken, soms maanden prima!
Graag reactie. :) :) :)

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Crxtreem schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Ik heb deze ook, en al een keer een batterij leeg melding gehad.
Heb ze daarvoor ook gemaild dat dit wel erg snel is (3 maanden of zo iets) en volgens de website moeten ze 3 jaar meegaan.
Netjes een nieuw batterijtje opgestuurd gekregen.
Heb dit contact op mijn garagedeur zitten en werkt 99% goed.
Soms komt de status wat later maar meestal direct.

In ieder geval stukken betrouwbaarder dan de klik aan klik uit magneetcontacten.
Thnx! Hier was ik naar op zoek. Magneetcontact van KAKU is inderdaad bagger. Meteen besteld bij Amazon.

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
RuudMR schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:58:
De hw gebruik ik nu bijna 5 jaar, werkt goed, maar de laatste tijd merk ik dat er ineens instellingen of menudelen wegvallen.
Enige wat help is een powerup complete. Maar daarvoor moet ik de voeding loskoppelen. Erg lastig met vakantie of afwezigheid.
Voor zover ik weet kan je de hw niet op afstand resetten, dit zou wel erg handig zijn, weet iemand hier een truukje voor? Zou best wel in de hw sw mogen zitten, lijkt mij niet complex te programmeren.
Wat zegt HW support :?

Mijn boefje is liev!

• RuudMR
quote:
Ja simpel, je kan zelf niets, stuur maar op het kost maximaal ca. 120,- de prijs van een nieuwe.
Vervangen SD zou je zelf niet kunnen doen. Ik denk dat ze bedoelen geen data overzetten oid?

Maw, ik denk dat ze hem gewoon omwisselen en misschien data overspoelen.
Maar verder geen enkele ander oplossing. Geen andere reactie op mijn vragen, helaas.
Dus ook geen remote reset.

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 21:21

EgoPro

Time is an illusion.

quote:
Maar daarvoor moet ik de voeding loskoppelen. Erg lastig met vakantie of afwezigheid.
Voor zover ik weet kan je de hw niet op afstand resetten, dit zou wel erg handig zijn, weet iemand hier een truukje voor?
Kaku wandcontactdoos waar de adapter van de HW in gaat?

https://wijzijnfietsen.wordpress.com en https://own2wheels.wordpress.com

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
EgoPro schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:14:
[...]

Kaku wandcontactdoos waar de adapter van de HW in gaat?
Hoe schakel je 'm weer in dan?

Mijn boefje is liev!

• RuudMR
Powerup reset is simpel, steker van de hw voeding er uit. Tel tot 10 en de steker vd adapter gaat er weer in. Hierna werkt eigenlijk wel altijd de hw helemaal goed. Maar wanneer je uit huis bent wordt dat moeilijk.
Het is dus heel wenselijk om op afstand een reset te kunnen geven, technisch lijkt mij dit simpel te programmeren, maar nu zit het er bij mijn weten niet in.

• Flash3d
quote:
[...]

Zie mijn eerdere post: https://gathering.tweaker...message/54991309#54991309 en https://gathering.tweaker...message/55080451#55080451

Wellicht handig om te melden bij HW, hoop nog steeds op een firmware update voor de HW die dit probleem verhelpt. Hoe meer mensen er last van hebben hoe groter de kans op een oplossing.

• JB

JB

Cédric roelt!

quote:
Flash3d schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

Zie mijn eerdere post: https://gathering.tweaker...message/54991309#54991309 en https://gathering.tweaker...message/55080451#55080451

Wellicht handig om te melden bij HW, hoop nog steeds op een firmware update voor de HW die dit probleem verhelpt. Hoe meer mensen er last van hebben hoe groter de kans op een oplossing.
Dit begint me echt te hekelen. Ze sturen steeds mails met geweldige nieuwe hardware maar het werkt gewoonweg niet (goed) met de HW :/ :( Ook die snapshot perikelen. Wel fullHD cams aanbieden maar het niet voor elkaar krijgen om snapshots fatsoenlijk te registreren in normale resoluties... 640x480 7(8)7 d:)b

Mijn boefje is liev!

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:30
Gebruik hier ook nog steeds de oude contacten, wel met modificatie. Gaven ook steeds minder vaak door dat er een deur open ging en dat dus ook een lamp niet werd "aan" gezet. Deuren bleven op "open" staan. Batterijen wisselen hielp niet. Reset van de HW ook niet. Blijkt dat de batterijen van de versterker ook op kunnen raken. 8)7 Die vervangen en het werkt weer naar behoren.

• Martino-s
  • Registratie: april 2004

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Bij iBOOD zijn opnieuw de met Homewizard koppelbare Flamingo rookmelders te koop. 6 stuks voor €39,95 + €5,95 verzendkosten.
Op het forum van iBOOD lees ik wisselende ervaring. Zelf heb ik er al jaren 4 in gebruik en ben ik er heel tevreden over.
De batterijen gaan ongeveer een jaar mee en de laatste keer dat ze onterecht afgingen (een paar weken geleden) kwam er een spinnetje uit gekropen, dus was dat de reden dat de spiegel onderbroken, dus er rook gedetecteerd werd. http://www.ibood.com/diy-...oppelbare-rookmelder.html

Martino-s wijzigde deze reactie 20-08-2018 11:09 (9%)

Martino's | Google is your friend...

• Dennepen
quote:
Om de HW opnieuw op te starten heb ik er een poweradapter tussen geplaatst van TP-link. Hiermee kan de HW op afstand via een APP aan/uit zetten zonder tussen komst van KAKU of andere hardware die door de HW wordt aangestuurd.

• Douternitou
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 18-02 17:15
quote:
Hoi,

Een vriend van mij had ook allerlei problemen met instellingen. Op een gegeven moment branden er alleen nog 3 rode leds op de HW.
Op het web had hij gevonden dat het een defecte SD kaart moest zijn. Uiteindelijk heeft hij de SD kaart vervangen en alles werkt weer prima.
En jah, de settings moest hij er opnieuw inzetten omdat de oude kaart onleesbaar was.

• RuudMR
quote:
Dennepen schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:32:
[...]

Om de HW opnieuw op te starten heb ik er een poweradapter tussen geplaatst van TP-link. Hiermee kan de HW op afstand via een APP aan/uit zetten zonder tussen komst van KAKU of andere hardware die door de HW wordt aangestuurd.
Prima oplossing, maar te gek dat dit nodig is, een reset kan in de hw sw toch simpel worden ingebouwd.

• RuudMR
quote:
Douternitou schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:07:
[...]

Hoi,

Een vriend van mij had ook allerlei problemen met instellingen. Op een gegeven moment branden er alleen nog 3 rode leds op de HW.
Op het web had hij gevonden dat het een defecte SD kaart moest zijn. Uiteindelijk heeft hij de SD kaart vervangen en alles werkt weer prima.
En jah, de settings moest hij er opnieuw inzetten omdat de oude kaart onleesbaar was.
Goed te weten, dank je.

• bulletcather
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:54
Ik heb een alexa en aangesloten op de homewizard. Maanden lang werkte het goed. Echter sinds kort lijkt de alexa app een dubbele signaal te sturen naar mijn rolluiken. Dit zorgt er voor dat het rolluik eerst naar beneden gaat en dan snel nog een signaal krijgt en dan stopt.

• CoachKoos
  • Laatst online: 19-02 15:16
Ik heb 2 nieuwe Smartware 868 raam/deurcontacten aangeschaft. Beiden kreeg ik niet gekoppeld aan de HomeWizard, tenminste niet vanuit de woonkamer.

Nadat ik in de meterkast bij de HomeWizard ben gaan staan kreeg ik er 1 gekoppeld. Nummer 2 wil nog steeds niet.

Iemand ook ervaringen mee of andere tips en trucs?

• PhAnt0mFS
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-02 19:04
quote:
bulletcather schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:43:
Ik heb een alexa en aangesloten op de homewizard. Maanden lang werkte het goed. Echter sinds kort lijkt de alexa app een dubbele signaal te sturen naar mijn rolluiken. Dit zorgt er voor dat het rolluik eerst naar beneden gaat en dan snel nog een signaal krijgt en dan stopt.
Ik heb soortgelijk probleem met mijn zonnescherm aangesloten met een ASUN-650. Naar beneden gaat goed maar als ik hem omhoog doe gaat deze een klein stukje omhoog en vervolgens weer helemaal naar beneden.

• bulletcather
Bedankt voor je reactie. Dan kan ik dit weer melden bij homewozard waar er nog een ticket openstaat

• bulletcather
Homewizard heeft reeds aangegeven dat dit een bug betreft en niet op korte termijn wordt opgelost aangezien hier een firmware update voor nodig is. Ik hou jullie op de hoogte, mocht ik iets van Homewizard horen.

• Jerry_bboy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-02 21:09
Iemand een idee hoe je een back-up kan maken van je homewizard, eerder kon het volgens mij via hun website. Maar die mogelijkheid zie ik niet meer. Heb de afgelopen paar dagen dat die het af en toe niet goed doet. En zit er niet echt op te wachten wanneer ik hem moet resetten alles opnieuw moet instellen.

• grtvan
hallo, mag ik even de mening van de forumleden?
Ik gebruik homewizard al een paar jaar, heb heel wat klik aan klik uit en smartwares accesoires in gebruik en maak ook gebruik van notificaties.
Buiten een paar haperingen van notificaties die soms niet doorkomen, redelijk tevreden toch.
Nu heb ik echter een probleem met een buiten bewegingssensor van Smartwares, die ik wil koppelen aan de led spot GU10 van smartwares.
Ik heb de bewegingssensor op 1 minuut gezet en die doet wel zijn werk. Taak is bij beweging na zonsondergang de ledspot te doen branden gedurende 1 minuut. Dat doet hij ook, maar na één minuut gaat de ledspot niet uit, ook niet in de app en ook niet uit te krijgen via de schakelaars..... hij blijft hardnekkig op ON staan. Ik moet dan de lamp met de bestaande wandschakelaar uitzetten, en eventueel terug koppelen aan de Homewizard.
Ik heb ook al geprobeerd om de bewegingssensor in te stellen als deurbel, maar met hetzelfde resultaat.
Zou de lamp defect zijn? Of is de taak niet juist...... Wellicht te maken met de instelstijd op de sensor zelf.... Of moet ik het UITsignaal van de lamp niet doorsturen??

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:57
Ik heb een bewegingsmelder welke in het donker werkt. Bij beweging gaat er een AAN signaal naar een lamp die dan voor 4 minuten aan gaat. Ik stuur dus geen UIT signaal.

• larsF
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21:22
Blijkbaar zijn ze bezig met de Google Home ondersteuning:

Op dit moment werkt het nog niet.
Kan zijn dat ze eerst de Smart switch toevoegen en/of de Link.

larsF wijzigde deze reactie 01-09-2018 19:26 (33%)

• CoachKoos
quote:
larsF schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:24:

De optie is inderdaad beschikbaar in Google Home. Linken van mijn HomeWizard account gaat ook.
Daarna gebeurt er niets..

Zit bij het onderdeel apparaten, daar zou de HomeWizard dan uiteindelijk bij moeten komen te staan.

Wel leuk dat ze er mee bezig zijn! Ik heb al een koppeling met IFTTT, maar is toch een workaround.

• Flash3d
quote:
CoachKoos schreef op maandag 3 september 2018 @ 08:22:
[...]

De optie is inderdaad beschikbaar in Google Home. Linken van mijn HomeWizard account gaat ook.
Daarna gebeurt er niets..

Zit bij het onderdeel apparaten, daar zou de HomeWizard dan uiteindelijk bij moeten komen te staan.

Wel leuk dat ze er mee bezig zijn! Ik heb al een koppeling met IFTTT, maar is toch een workaround.
Ik heb de homewizard en homewizard link en de laatste werkt nu met Google home. Gisteren homewizard toegevoegd aan google home en ik zag al mijn 868 mhz schakelaars van mijn link.

Ook even commando getest 'turn off woonkamer hifi' (ingetypt via Google assistent op telefoon) en de betreffende schakelaar ging uit.

Vraag is natuurlijk of de originele hw ook google home ondersteuning krijgt. Stuur deze momenteel aan via tasker en autovoice.

Flash3d wijzigde deze reactie 05-09-2018 07:40 (7%)

• CoachKoos
quote:
Flash3d schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:38:
[...]

Ik heb de homewizard en homewizard link en de laatste werkt nu met Google home. Gisteren homewizard toegevoegd aan google home en ik zag al mijn 868 mhz schakelaars van mijn link.

Ook even commando getest 'turn off woonkamer hifi' (ingetypt via Google assistent op telefoon) en de betreffende schakelaar ging uit.

Vraag is natuurlijk of de originele hw ook google home ondersteuning krijgt. Stuur deze momenteel aan via tasker en autovoice.
Ok, mooi! Inderdaad hopen dat de HomeWizard OG ook gaat werken. Geen idee of de achterliggende werking van de HW en Link identiek zijn...

• Flash3d
Heb sinds een tijdje de Homewizard Link naast mijn normale Homewizard, deed hier niet zoveel mee omdat ik alles via Autovoice/Tasker en de oude Homewizard aanstuurde. Naar aanleiding van een telefoontje van Homewizard met de mededeling dat de Link nu GH ondersteund heb ik deze toegevoegd via "home control" aan mijn GH.

Na het toevoegen van het Link account zag ik netjes all schakelaars in het "devices" overzicht van GH staan.
Heb voor de gein 1 schakelaar getest (turn on woonkamer hifi) en deze werkte. Daarna niets meer mee gedaan omdat ik dus alles al aanstuur via mijn oude Homewizard.

Gisteren zat ik in mijn huisbios en zei ik voor de grap turn of all lights, tot mijn verbazing ging het licht in de bios ook uit (verlichting zit achter een homewizard schakelaar welke is gekoppeld aan mijn HW en mijn Link). Tevens kreeg ik de reply "turning 16 lights off". Dit zijn 13 Hue lampen en dus 3 schakelaars van HW.

Het vreemde is dat ik deze drie schakelaars niet apart heb gedefinieerd als verlichting maar net als de overige schakelaars zijn dit "energy sockets".
Na het toevoegen van deze drie schakelaars aan de goede kamers kun je net als met de Hue lampen gewoon zeggen "turn the lights on" en alleen in die ruimte gaan dan de lichten aan. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een GH in elke ruimte hebt.

Nu ik er verder over nadenk vermoed ik dat HW support de schakelaars heeft gedefinieerd als verlichting, Zal dit eens informeren bij HW support.

• dfrenner
larsF schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Flash3d schreef op woensdag 5 september 2018 @ 07:38:
[...]

Volgens mij werkte het bij Alexa ook eerst met de Link en later ook met de HomeWizard.

Ik gebruik de Link al een tijdje met Alexa. Ik heb nu bijna alles van mijn HomeWizard afgemigreerd naar de Link. Alleen nog temp sensors en 2x kaku schakelaars. De rest zit nu volledig op de link! *O*

Veel minder storingen, app werkt lekkerder, betrouwbaarder...

De alarmfunctie werkt steeds beter! En ik heb geruchten gehoord van een sirene die eraan komt! Het wordt een steeds completer product.

Alarm dat een combinatie doet met geofence en deurcontacten.

• Dennepen
Ook langzaam aan het migreren vanaf de "klassieke" Homewizard naar de Link. De app is lekker snel en overzichtelijk. Na een aantal problemen met de 868 deur magneetcontacten op mijn klassieke HW, ben ik langzaam aan het overstappen naar de Link. Mijn vermoeden is dat er niets tot weinig ontwikkeld gaat worden voor de klassieke HW.

Ook vind ik het bereik van de Link echt wel goed. De Link hangt in de meterkast en de 868 devices staan een stuk verder in de woonkamer met betonnen muren.

Ik hoop dat HW snel ook een PIR sensor op basis van 868 MHZ gaat uitbrengen en een temperatuur/vocht meter zou erg welkom zijn.

Weet iemand of het mogelijk is om de HW Link een vast IP adres te geven?

Dennepen wijzigde deze reactie 13-09-2018 14:59 (19%)

• CoachKoos
Dennepen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:57:
Ook langzaam aan het migreren vanaf de "klassieke" Homewizard naar de Link. De app is lekker snel en overzichtelijk. Na een aantal problemen met de 868 deur magneetcontacten op mijn klassieke HW, ben ik langzaam aan het overstappen naar de Link. Mijn vermoeden is dat er niets tot weinig ontwikkeld gaat worden voor de klassieke HW.

Ook vind ik het bereik van de Link echt wel goed. De Link hangt in de meterkast en de 868 devices staan een stuk verder in de woonkamer met betonnen muren.

Ik hoop dat HW snel ook een PIR sensor op basis van 868 MHZ gaat uitbrengen en een temperatuur/vocht meter zou erg welkom zijn.

Weet iemand of het mogelijk is om de HW Link een vast IP adres te geven?
Wat zijn de beperkingen van de Link ten opzicht van de HW? Kan je ook schema's (op zonsondergang etc) maken? En zitten er ook presets in? In hun nieuwsbrief gaven ze aan de goefence er (nog) niet op zat...

• RuudMR
Ik melde eerder dat er op mijn hw steeds instellingen verdwenen, met verdenking van de sd card. Deze week was plotseling, permanent de WiFi led op rood.
De sd gaf fouten aan maar uiteindelijk is het gelukt de meeste files te redden en die kon ik weer naar een nieuwe sd kopieëren. Het defect zat in de .swp file, en die wordt op een nieuwe sd automatisch aangemaakt, hier staan veel instellingen in. Het was niet simpel maar hij werkt (na 5 jaar) weer goed. :)
Wel handig om een complete backup van de files op de pc te maken. :)

• CoNNaiZ
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 23:16
Iemand enig idee of de YPHIX LED DIMMER CC 350 5ZD ook met de homewizard gaat? Hij wordt bediend door een RF afstandbediening

• RuudMR
Met behulp van een “Arduino” ESP8266 een lcd2004 en led (4x 8x8dots) display gemaakt, hierop worden de resultaten van de door de HomeWizard verzamelde data (uit de json file) weergegeven. Plaatjes komen nog.

• Dennepen
CoachKoos schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:15:
[...]

Wat zijn de beperkingen van de Link ten opzicht van de HW? Kan je ook schema's (op zonsondergang etc) maken? En zitten er ook presets in? In hun nieuwsbrief gaven ze aan de goefence er (nog) niet op zat...
Er zijn nog wel een aantal beperkingen, zo is het nog niet mogelijk om geavanceerde taken te maken nog niet mogelijk. Je kan wel per device aangeven om de op zonsondergang, etc te laten werken. Geofence is aanwezig in beta, maar werkt nog niet 100%. Er zitten zeker presets in. Afgelopen week gesproken met iemand van HW, er wordt volop ontwikkeld en de mogelijkheden qua schema's en taken wordt gelijk getrokken met die van HW Classic. Verder wordt het 868 device assortiment verder uitgebreid.
Mijn ervaring tot nu toe is top, veel stabieler, handige en mooie snelle app en bericht weergave is een stuk beter... Ik kan niet wachten op de volgende updates en nieuwe devices.

• kok36935
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:18

kok36935

Zwolle, Overijssel

Wil eigenlijk ook wel verder met de Link. Is dit alleen 868mhz? Of kun je de ‘ oude’ 433 hier ook mee schakelen?

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

• JB

JB

Cédric roelt!

Hebben mensen hier nog tips? KAKU telefoonnummer lijkt onbereikbaar en geen zin om te mailen... :/

Ik heb hier 2 APA3-1500R's die beiden de weg kwijt lijken te zijn. Het begon met nr1 die al jaar en dag mijn Livingcolors inschakelt maar steeds niet meer uitschakelde... Het "OUT" signaal wordt gewoon niet gepakt. Ook niet na opnieuw pairen.

Bij nr2 heb ik na het pairen dat ie nergens meer op reageert (dat klikken). Wel zie je bij inschakelen het LEDje knipperen maar verder gebeurt er niks. Die dingen resetten via de G op bijgeleverde AB biedt geen soelaas.

Zijn ze gewoon dood of :?

JB wijzigde deze reactie 19-09-2018 11:33 (3%)

Mijn boefje is liev!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Satio-X10-SxS-ZL-XA

Een living-colors schakelen met Kaku :?
Ik heb er een die met Hue werkt en die verbruikt als hij uit is net zo veel/weinig als een Kaku :)
Een enkele apa3-1500R heeft hier een zelfde probleem, hij schakelt uit en reageert niet meer tot ik de prik er even af haal.
Weer een andere heeft een 'plakkend' relais waardoor de belasting aan blijft als je de Kaku uit schakelt.
Een flinke tik op het ding en hij kan weer een tijd verder.
Ze zijn van 2012 en 2013 dus het zou best kunnen dat ze een keer gammel worden :P

• hans51
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 08-02 09:47
JB schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:15:
Hebben mensen hier nog tips? KAKU telefoonnummer lijkt onbereikbaar en geen zin om te mailen... :/

Ik heb hier 2 APA3-1500R's die beiden de weg kwijt lijken te zijn. Het begon met nr1 die al jaar en dag mijn Livingcolors inschakelt maar steeds niet meer uitschakelde... Het "OUT" signaal wordt gewoon niet gepakt. Ook niet na opnieuw pairen.

Bij nr2 heb ik na het pairen dat ie nergens meer op reageert (dat klikken). Wel zie je bij inschakelen het LEDje knipperen maar verder gebeurt er niks. Die dingen resetten via de G op bijgeleverde AB biedt geen soelaas.

Zijn ze gewoon dood of :?
Het probleem van de kaku schakelaars zit hem in de manier waarop laagspanning voor de ontvanger gemaakt wordt. Dit gebeurd via een serie- condensator. Na verloop van tijd gaat deze achteruit in impedantie ( hogere weerstand) waardoor , zonder belasting van een ingeschakeld relais, de spanning in de kaku nog net hoog genoeg is voor de ontvanger, maar zodra het relais inschakelt wordt de stroom door de condensator te hoog waardoor de ontvanger dan te weinig spanning heeft om iets te ontvangen/decoderen.
Vandaar dat het probleem altijd ontstaat bij het UIT-schakelen.
Je zou de condensator kunnen vervangen, iets anders is er niet aan te doen.

• JB

JB

Cédric roelt!

@Speedy-Andre Klopt... hier inmiddels ook al 6 jaar oud (net bon weggegooid). Ik heb 1 van de eerste Living Colors, toen bestond er nog geen hue icm HW. Werkt prima mits de APA3-1500R het doet :+

@hans51 Dank voor input :) Inmiddels KAKU in de KLIKO...

Mijn boefje is liev!

• CoachKoos
Dennepen schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:13:
[...]

Er zijn nog wel een aantal beperkingen, zo is het nog niet mogelijk om geavanceerde taken te maken nog niet mogelijk. Je kan wel per device aangeven om de op zonsondergang, etc te laten werken. Geofence is aanwezig in beta, maar werkt nog niet 100%. Er zitten zeker presets in. Afgelopen week gesproken met iemand van HW, er wordt volop ontwikkeld en de mogelijkheden qua schema's en taken wordt gelijk getrokken met die van HW Classic. Verder wordt het 868 device assortiment verder uitgebreid.
Mijn ervaring tot nu toe is top, veel stabieler, handige en mooie snelle app en bericht weergave is een stuk beter... Ik kan niet wachten op de volgende updates en nieuwe devices.
Is portforwarding/extern bereikbaarheid met de Link wel mogelijk eigenlijk? Doe ik eigenlijk nog aardig wat mee.

En koppelen met de Heatlink en Energylink?

• Dennepen
CoachKoos schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:54:
[...]

Is portforwarding/extern bereikbaarheid met de Link wel mogelijk eigenlijk? Doe ik eigenlijk nog aardig wat mee.

En koppelen met de Heatlink en Energylink?
De link is extern bereikbaar, de verbinding is vergelijkbaar met Homewizard Online. Al het verkeer verloopt via de Homewizard Cloud en het is dus niet nodig om poorten naar je link open te zetten. Dit is natuurlijk ook weer een nadeel omdat alles via de servers van HomeWizard verloopt. Heatlink en Energylink zijn niet ondersteund. Ik gebruik ook nog steeds mijn Homewizard "Classic" als je bridge naar mijn Kaku sensoren en Smartwares temperatuur sensoren. Maar ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de Link en de mogelijkheden en dit wordt de komende tijd alleen maar meer!

• CoachKoos
Dennepen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:55:
[...]

De link is extern bereikbaar, de verbinding is vergelijkbaar met Homewizard Online. Al het verkeer verloopt via de Homewizard Cloud en het is dus niet nodig om poorten naar je link open te zetten. Dit is natuurlijk ook weer een nadeel omdat alles via de servers van HomeWizard verloopt.
Ok, dus de HTTP commando's werken niet meer met de link? Gebruik het niet heel veel, maar voor sommige oplossingen is HTTP toch wel makkelijk (bijvoorbeeld met mijn Google Home via IFTTT aansturen)
Heatlink en Energylink zijn niet ondersteund. Ik gebruik ook nog steeds mijn Homewizard "Classic" als je bridge naar mijn Kaku sensoren en Smartwares temperatuur sensoren. Maar ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de Link en de mogelijkheden en dit wordt de komende tijd alleen maar meer!
Dus de Heatlink en Energylink en al het andere 433 schakelmateriaal gebruik je via de Classic. Dat zijn er bij mij nog wel aardig wat, heb nog maar 4 lampen op 868.

Heb uiteindelijk dit document gevonden:
https://www.homewizard.nl/media/pdf/Compatibiliteit_NL.pdf

Mis voor de LINK toch nog wel wat:
Deurbel (met IP camera voor de foto)
KaKu (433mhz)
Heatlink
Energylink
Huidige Rookmelders (433mhz)
HTTP commando's

Zou de LINK dan alleen gaan gebruiken voor mijn 4 lampen. Ondanks dat € 59,95 niet heel veel geld is, vind ik ook het feit dat je dan 2 apps hebt etc ook niet meewerken voor de WAF ;)

• Jerry_bboy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-02 21:09
Hallo mensen,

Weet iemand hoe je een rookmelder kan "testen" via de pc,of welk commando je moet sturen?
Ik zat te denken om mijn rookmelder te gebruiken als alarm via domoticz, ik ben benieuwd of iemand weet of dit mogelijk is.

---------------------------

Het is me al gelukt, voor de mensen die willen weten hoe ik het gedaan heb.

eerst tik je het volgende in je browserbalk
http://ipadres.van.je.hom...njehomewizard/get-sensors
vb:
http://192.168.2.2/1234567890/get-sensors

Je krijgt dan een lijst met je sensoren en moet dan zoeken naar iets soortgelijks als dit :
"id":0,"name":"Keuken","status":"no","type":"smoke"

Vervolgens zet je dit in je browserbalk
http://ipadres.van.je.hom...omewizard/kks/testsmoke/0
vb:
http://192.168.2.2/1234567890/kks/testsmoke/0

wanneer je dan op enter drukt gaat je rookmelder af. Volgende stap is aansluiten aan domoticz.

Jerry_bboy wijzigde deze reactie 04-10-2018 09:06 (60%)
Reden: Zelf al gevonden.

• Dennepen
CoachKoos schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:57:
[...]

Ok, dus de HTTP commando's werken niet meer met de link? Gebruik het niet heel veel, maar voor sommige oplossingen is HTTP toch wel makkelijk (bijvoorbeeld met mijn Google Home via IFTTT aansturen)

[...]

Dus de Heatlink en Energylink en al het andere 433 schakelmateriaal gebruik je via de Classic. Dat zijn er bij mij nog wel aardig wat, heb nog maar 4 lampen op 868.

Heb uiteindelijk dit document gevonden:

Mis voor de LINK toch nog wel wat:
Deurbel (met IP camera voor de foto)
KaKu (433mhz)
Heatlink
Energylink
Huidige Rookmelders (433mhz)
HTTP commando's

Zou de LINK dan alleen gaan gebruiken voor mijn 4 lampen. Ondanks dat € 59,95 niet heel veel geld is, vind ik ook het feit dat je dan 2 apps hebt etc ook niet meewerken voor de WAF ;)
Nee, helaas geen HTTP / API ondersteuning. Overigens is er wel een integratie met Google Home en de Amazon Lexa.

• CoachKoos
Dennepen schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:29:
[...]

Nee, helaas geen HTTP / API ondersteuning. Overigens is er wel een integratie met Google Home en de Amazon Lexa.
Werkt de koppeling met de Google Home al?

• Dennepen
CoachKoos schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:45:
[...]

Werkt de koppeling met de Google Home al?
Volgens de specificaties wel, ik kan het zelf niet testen.

• CoachKoos
Iemand de Homewizard of de Link al gekoppeld gekregen aan de Google Home?

Koppelen lukt wel, maar ik zie verder niets gebeuren in de Home app.

De Home werkt nu ook in het Nederlands.

• flipse2006
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
CoachKoos schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:24:

Hier precies hetzelfde, wel gekoppeld maar verder niets te zien :'(

• CoachKoos
flipse2006 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:23:
[...]

En jij hebt ook (alleen) de original Homewizard?

• flipse2006
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Dat klopt, alleen de original homewizard.

flipse2006 wijzigde deze reactie 14-10-2018 22:58 (67%)

• Stampre
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-02 15:38
Ik heb drie ikea tradfri lampen, kan ik deze allemaal tegelijk het dimniveau aanpassen of moet dit afzonderlijk. Ze zitten alle drie op één schakelaar. Ik kom er niet meer uit

http://specs.tweak.to/6635

• CoachKoos
Stampre schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:39:
Ik heb drie ikea tradfri lampen, kan ik deze allemaal tegelijk het dimniveau aanpassen of moet dit afzonderlijk. Ze zitten alle drie op één schakelaar. Ik kom er niet meer uit
Als je een scene aanmaakt in de app, kan je daar de sterkte van de losse lamp instellen. Maar dan zou je in ze te dimmen meerdere scènes per sterkte moeten maken.

• Stampre
Ja dat zag ik inderdaad, niet heel handig dus.

• Insirion
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-12-2018
flipse2006 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:23:
[...]

Ja ik ook. Ik denk/hoop dat deze functie 24 oktober uit komt wanneer de officiële nederlands release is.
Even afwachten!

• bulletcather
Helaas werkt de koppeling met de assistent nog niet.

• CoachKoos
bulletcather schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:22:
Helaas werkt de koppeling met de assistent nog niet.
Nee, maar sowieso werkt de Google Home in het Nederlands nog niet optimaal. Zelfs de (HUE) verlichting kon niet bediend worden...

Ik denk ook wel dat HomeWizard zelf met een officieel bericht komt als de koppeling werkt, hooguit dat het een paar dag voor de aankondiging al wel werkt.

En dan de vraag alleen de Link of ook de HomeWizard.

• CoachKoos
Ik heb een mail gestuurd aan HomeWizard met een vraag over de koppeling.

Hun reactie:
Wij zijn in overleg met Google om de HW beschikbaar te maken met Google assistent. Echter door de gedeelte technische beperkingen (433Mhz) van de HW voldoet de HW niet aan Google eisen. (twee weg communicatie) De kans is zeer aannemelijk dat HW hierdoor niet gecertificeerd gaat worden door Google Assistent.

Zoals u weet is de HomeWizard Link WEL gecertificeerd.

Ik heb geen Link, dus weet niet of die koppeling inderdaad wel werkt...

• miel
Ik heb nu grote issues...... heb 3 magneetcontacten (de nieuwe) en die lopen na 6 maanden ineens alle drie op een lege batterij... dus die duwen de hele band vol momenteel...... (en daar heeft de 433 band veel last van blijkbaar).

dus lampen werken niet meer, andere zaken doen niks meer, enz enz.... geen feest...

• Insirion
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15-12-2018
CoachKoos schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:35:

Hun reactie:
Wij zijn in overleg met Google om de HW beschikbaar te maken met Google assistent. Echter door de gedeelte technische beperkingen (433Mhz) van de HW voldoet de HW niet aan Google eisen. (twee weg communicatie) De kans is zeer aannemelijk dat HW hierdoor niet gecertificeerd gaat worden door Google Assistent.

Dat zal voor mij wel een reden zijn om af te stappen van homewizard en te kijken naar een ander basisstation.

• CoachKoos
Insirion schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:31:
[...]

Dat zal voor mij wel een reden zijn om af te stappen van homewizard en te kijken naar een ander basisstation.
Ik had een work-around voor Google Home met IFTTT, maar heb nieuwe mesh routers en nu werkt portforwarding op mijn HomeWizard niet meer. Dat ligt niet aan mijn HW, werkt ook niet meer voor andere apparaten zoals mijn IP camera's.

Als de HW met de Home te koppelen was geweest, was mijn probleem opgelost.

Nadeel van de LINK als basisstation is dat het met bijvoorbeeld KAKU verlichting niet werkt.
Dan zou ik ook mijn stekkers, inbouwzenders etc moeten vervangen. Wordt dan weer een heel kostbaar verhaal. Bovendien zijn er (nog) geen inbouwzenders voor de LINK. Dan zou ik de LINK alleen hebben voor mijn 4 lampen in de woonkamer die op 866mhz werken.

Hier de lijst met wat koppelbaar is met welk station:

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:30
Ik zou ook gaan kijken voor compleet iets anders. Ik heb onder andere nog een heatlink en 2 Somfy gestuurde apparaten met RTS. (Screen en zonnescherm).

• KingCrash
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:43

KingCrash

Angry Rabbit

) De kans is zeer aannemelijk dat HW hierdoor niet gecertificeerd gaat worden door Google Assistent.
Ai, ik volgde dit topic om te zien of de Homewizzard mijn Somfy RTS (screens/zonnescherm) via Google Home kan bedienen.

Nu dus opzoek naar een alternatief.

Angry Rabbit

• Cliors40
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13-02 09:16
Met Alexa van Amazon werkt het wel alleen is niet in het nederlands.

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23:51
Kan ik met een commando ook via html de tte op 0 zetten voor de heatlink?

Mijn thermostaat is niet geschikt om de heatlink automatisch te overrulen dus wil ik deze met Domoticz ‘s avonds op een vaste tijd de heatlink omschakelen naar mijn thermostaat.

Dit heeft als voordeel dat hij ‘s ochtends op tijd gaat verwarmen door de intiligentie van de themostaat.

• CoachKoos
Crxtreem schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:07:

Mijn thermostaat is niet geschikt om de heatlink automatisch te overrulen dus wil ik deze met Domoticz ‘s avonds op een vaste tijd de heatlink omschakelen naar mijn thermostaat.

Dit heeft als voordeel dat hij ‘s ochtends op tijd gaat verwarmen door de intiligentie van de themostaat.
Je kan maar 1 temperatuur instellen op je Heatlink, geen idee of dat de tte is. Vraag me bovendien af of als je de tte op 0 zet, je thermostaat het overneemt.

Volgens mij werkt het zo dat degene die het laatste signaal naar de Heatlink stuurt leidend is (vanaf dat moment). Als jij 0 graden stuurt, dan is het nog steeds door HW aangeleverde temperatuur, dus de HW is leiden.

• miel
Crxtreem schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:07:

ik dacht: waarom gebruik je de Homewizard niet om sochtends de verwarming aan te zetten? Maar idd, de thermostaat heeft intelligentie hoe lang hij nodig heeft om op te warmen... dat heb je dan niet (ik heb hete lucht verwarming, dus na 10 minuten voelt het al aangenaam aan in huis, dus ik kan dat wel gebruiken)....

• Stampre
CoachKoos schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:35:

Hun reactie:

Bijzonder, ik kreeg vorige week nog een reactie op facebook dat ze ermeee bezig waren?!

• CoachKoos
Stampre schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:59:
[...]

Bijzonder, ik kreeg vorige week nog een reactie op facebook dat ze ermeee bezig waren?!
Dat zag ik ook, maar er mee bezig zijn en of het er dan ook echt lukt/komt is een tweede.

Misschien waren ze in mijn mail wat realistischer:
De kans is zeer aannemelijk dat HW hierdoor niet gecertificeerd gaat worden door Google Assistent.

• dfrenner
CoachKoos schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:24:

Ik heb geen Google, maar Alexa, daar doet Alexa een soort discover als je de skill installeert op de Echo. Vervolgens heb ik in het tabblad "home/devices" allemaal schakelaars staan, vanuit de Link.
miel schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:51:
Ik heb nu grote issues...... heb 3 magneetcontacten (de nieuwe) en die lopen na 6 maanden ineens alle drie op een lege batterij... dus die duwen de hele band vol momenteel...... (en daar heeft de 433 band veel last van blijkbaar).

dus lampen werken niet meer, andere zaken doen niks meer, enz enz.... geen feest...
Batterij problemen zijn bekend. Ik heb zelf ook de melding.
Overigens heb ik de magneet contacten niet in mijn homeWizard aangemeld, enkel in de Link.

Ik zou het als ik jou was gewoon even melden bij HomeWizard.
Insirion schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:31:
[...]

Zoals de Link :+
CoachKoos schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:36:
Ik had een work-around voor Google Home met IFTTT, maar heb nieuwe mesh routers en nu werkt portforwarding op mijn HomeWizard niet meer. Dat ligt niet aan mijn HW, werkt ook niet meer voor andere apparaten zoals mijn IP camera's.

Als de HW met de Home te koppelen was geweest, was mijn probleem opgelost.

Nadeel van de LINK als basisstation is dat het met bijvoorbeeld KAKU verlichting niet werkt.
Dan zou ik ook mijn stekkers, inbouwzenders etc moeten vervangen. Wordt dan weer een heel kostbaar verhaal. Bovendien zijn er (nog) geen inbouwzenders voor de LINK. Dan zou ik de LINK alleen hebben voor mijn 4 lampen in de woonkamer die op 866mhz werken.

Hier de lijst met wat koppelbaar is met welk station:
Ik zat er precies hetzelfde in als jij, totdat ik de Link naast mijn HW ben gaan gebruiken. Die heb ik nu bijna een jaar draaien en het werkt zo veel stabieler. Daarnaast is het echt fool proof.

Het voordeel is dat je ook gewoon hybride kunt draaien. Ik heb nog een aantal 433 schakelaars, die aan de HW gekoppeld zijn, de rest is het afgelopen jaar allemaal overgezet naar de Link. Alles in één keer vond ik ook te duur, dus stap voor stap gedaan.

Vooral het alarm met de kleurenlampen is wel een fijne feature. Daar binnenkort ook een sirene beschikbaar komt! Maar ook bij brand gaan de kleurenlampen rood knipperen, wat zeker in het donker lekker opvalt!
KingCrash schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:13:
Ai, ik volgde dit topic om te zien of de Homewizzard mijn Somfy RTS (screens/zonnescherm) via Google Home kan bedienen.

Nu dus opzoek naar een alternatief.
Probleem zit bij Somfy...RTS is 433 en Somfy stopt met RTS. Die gaan naar IO, dat is 868. Mooi zou je denken? Alleen kiest Somfy ervoor een gesloten systeem te houden, niet open te stellen voor andere partijen...

Ze hebben in het verleden ook over RTS rechtzaken gevoerd en gelukkig verloren... Waardoor o.a. HomeWizard gewoon door mocht gaan met RTS motoren bedienen.

Wat mij betreft een zeer slechte ontwikkeling van partijen als Somfy...
Cliors40 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:07:
Met Alexa van Amazon werkt het wel alleen is niet in het nederlands.
Werkt inderdaad goed! Maar idd geen NL.

• miel
Ik heb 3 nieuwe duracell batterijen gekregen en nu werkt alles weer!

• Stampre
Kaku heeft hele mooie oplossingen. Net ook weer een AWM250 ingebouwd, helaas dus 433. Jammer dat er geen andere oplossingen voor zijn anders was ik inderdaad snel over gestapt. Heb ook een hue bridge, maar daar zijn mijn, net gekochte rook en watermelder weer niet aan te koppelen.

• dfrenner
Stampre schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:40:
Kaku heeft hele mooie oplossingen. Net ook weer een AWM250 ingebouwd, helaas dus 433. Jammer dat er geen andere oplossingen voor zijn anders was ik inderdaad snel over gestapt. Heb ook een hue bridge, maar daar zijn mijn, net gekochte rook en watermelder weer niet aan te koppelen.
Geduld ;)
Ik kom hopelijk voor eind dit jaar hier nog even op terug goed?

Rook en watermelder van HW bedoel je?

Ik heb er ook 2 bij van die rookmelders. Blijft een mooi compact formaat.
Nu 5 in totaal geplaatst, volgend jaar de laatste 2. (dat bedoel ik, aankopen een beetje spreiden ivm investeringen).

Geplaatst:
Hal BG
Hal 1e
Hal 2e
Slaapkamer kind 1
Slaapkamer kind 2

Gewenst:
Woonkamer
Slaapkamer ouders

dfrenner wijzigde deze reactie 07-11-2018 11:58 (27%)

• Stampre
Ik heb juist niet die compacte. Passen namelijk niet op het gat dat in plafond zit en ze maken een tikkend geluid, heb er een van. Die ik nu heb is smartwares 32000. Vanwaar trouwens dat jij er op terug kan komen, je maakt mij wel nieuwsgierig!

Stampre wijzigde deze reactie 07-11-2018 21:18 (20%)

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True