Rinaldop schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:51:
Nog steeds in gebruik die HW hier, ben er een beetje gehecht aan geraakt als destijds met mijn volkswagen kever. Hij heeft me zelfs geholpen in januari een inbraak te voorkomen.
Ik heb hem dan ook als alarminstallatie aan het werk.
Overstappen naar een Homey vind ik (nog) te prijzig, en, ik hoef geen knipperende bol in mijn woonkamer, het apparaat moet juist uit het zicht staan.
Bij het bedrijf Homewizard koop ik never nooit meer iets.
Voor vaderdag een google nest mini gekregen, en hoewel ik die spraakopdrachten nooit zo zag zitten ben ik er nu helemaal weg van, alleen al gebruik je het apparaatje als internet radio is ie al zijn geld waard.
Maar ja, verlichting laten schakelen door google assist zit er met de HW niet in. Hebben jullie hier oplossingen voor gevonden? Ik zit te denken aan een KAKU ICS2000 samen te laten werken met de HW, want die KAKU wordt wel ondersteund door Google.
Om toch een tegengeluid te geven, de HomeWizard is sinds 2011 op de markt. Welk ander product heb je bijna 10 jaar lang garantie op ondersteuning?
Tijden veranderen ook.
HomeWizard was begonnen om alles te bedienen via je smartphone, m.i. is dat niet meer van deze tijd, je huis automatiseren is de trend van nu en daar was de HomeWizard in principe niet voor gebouwd. Het kon er wel mee, door handmatig allemaal taken en afhankelijkheden in te bouwen en “programmeren”.
Maar ook dat was leuk in 2016, maar in 2020 moet dat toch anders kunnen. Daarnaast moet je als bedrijf ergens geld aan verdienen. Eenmalig een product verkopen en daarna niets meer, omdat je allemaal derde partijen aansluit op je apparaat is niet levensvatbaar in de toekomst denk ik. Als klein bedrijfje op de zolderkamer misschien wel, maar niet als professioneel bedrijf met backoffice.
Je ziet een duidelijk andere strategie bij de Link, meer gesloten, maar ook veel meer gebruikersgemak. Ik kan hem aan mijn oma geven en ze snapt het. Dat was bij de HomeWizard wel anders.
Juist als alarm is de Link zo veel meer volwassen dan de HomeWizard (houtje touwtje) ooit zal worden. Dat laat de wijziging van strategie zien.
Ik heb afgelopen maand mijn HomeWizard verkocht, het heeft mij de afgelopen 2 jaar gekost om alle kaku meuk te vervangen. Ik ben zo blij met het resultaat, nooit meer niet schakelende kaku schakelaars, omdat het schakelen weer niet ontvangen werd.
Als Homey echt groot wordt zie ik wel een zelfde strategie gebeuren. Te groot voor de “zolderkamer” betekent dat je aan een product dat je eens per 10 jaar verkoopt, niet genoeg geld kunt verdienen.
De kleurenlampen bij HomeWizard vind ik een mooi voorbeeld van schaalvoordelen. €14,95 voor een kleurenlamp als alternatief voor Philips Hue...
Met de link ga je meer voor gemak, vroeger wilde ik dat de lamp bij de poort aan zou gaan bij beweging, maar waarom eigenlijk. Hij staat nu gewoon heel de nacht aan. Gemak en het werkt goed. In plaats van inbrekers afschrikken als ze de poort in lopen, lopen ze nu die poort al niet meer in. Voorkomen is beter dan genezen!
Maar ik begrijp dat niet iedereen er zo over denkt, ik was bij aanvang ook sceptisch. Ik zag het als minder product dat minder kan. Nu niet meer. Het is meer gesloten, maar alles werkt gewoon goed en doet wat het moet doen. Alarmfunctie ingebouwd, deurbel ingebouwd.
Maar het is bij mij pas tijdens het verbruik veranderd. Mijn visie op de link.
Je merkt nu ook een bredere inzet, HomeWizard Climate (voor slimme ventilator en verwarming)
Ik ben nu HomeWizard Energy aan het betatesten. Het zijn losse elementen. Energy is een modulaire P1 meter. Staat volledig los van Homwizard (link). Doet alleen meten, met een mooie gebruiksvriendelijke app. Ik vind het prettig in gebruik en als de prijzen die ik heb gehoord kloppen bij marktintroductie, ben ik onder de indruk.
Overigens snap ik je gevoel wel, maar het zit er echt al jaren aan te komen. Twee jaar geleden bij een informatieavond werd de voorzet al gegeven.
[Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 28-06-2020 11:22]