Werkt bij mij ook perfect. Via Homeyflow perfecte controle over pieken bij teruglevering en afname.SvS1986 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:47:
Ik zag nu een Plugwise SMILE P1 (geen Anna) voorbij komen, iemand die toevallig al in gebruik?
Zo ja, ook fijn in combi met zonnepanelen?
Dat is inderdaad hetzelfde als ik krijg, alleen werkte die homewizard P1 bij mij ook niet.renzo4000 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:40:
[...]
De HomeWizard P1 doet hetzelfde alleen dan voor €29.95 en werkt ook icm Homey. Als je er ook nog een seperate kWh meter bij neemt voor je zonnepanelen neemt ie dat ook mee. Al moet ik zeggen dat je via de Energy app ook alle verbruikscijfers ziet in mijn geval aangezien mijn Enphase systeem ook werkt binnen Homey.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kreeg hem niet gekoppeld met de telefoon/app.
@Henkhuppelschot Met welke telefoon/app? Je bedoelt de gewoon de app voor Homey? Ik heb daarvoor de v2.0.8 (experimental) gebruikt en werkte meteen "out of the box". Ik weet niet hoe lang het geleden is maar misschien was het toen nog niet ondersteund?
https://homey.app/nl-nl/app/com.homewizard/HomeWizard/
https://homey.app/nl-nl/app/com.homewizard/HomeWizard/
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
@renzo4000 nee met de homewizard P1 app op android.
@Henkhuppelschot works like a charm, hoor daar eigenlijk ook geen klachten over in het HomeWizard topic: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik probeer een Shelly 1module, die is voorzien van Homekit firmware, te koppelen aan Homey.
Echter lukt mij dit niet omdat ik via Homey een username en password moet invullen.
Via de alternatieve firmware die er op staat kan ik geen username toekennen. Wel een password maar dat is niet voldoende voor Homey.
Iemand een idee?
Echter lukt mij dit niet omdat ik via Homey een username en password moet invullen.
Via de alternatieve firmware die er op staat kan ik geen username toekennen. Wel een password maar dat is niet voldoende voor Homey.
Iemand een idee?
Terug naar default firmware, de homekit firmware is niet voor Homey bedoelt.megaleo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:41:
Ik probeer een Shelly 1module, die is voorzien van Homekit firmware, te koppelen aan Homey.
Iemand een idee?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Hmm....dat idee had ik zelf eigenlijk stiekem ook al.tcviper schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:53:
[...]
Terug naar default firmware, de homekit firmware is niet voor Homey bedoelt.

Maar ik hoopte dat er wellicht nog iemand een ander trucje had of heeft.
Volgens mij is deze hier nog niet gepost, maar er lijkt 7 september om 19:00 CEST een Homey Keynote te zijn met een grote aankondiging.
Ik kwam namelijk deze Youtube première tegen: YouTube: Homey Keynote — Easy. Fun. Everyone.
Foto's uit het rapport:
Ik kwam namelijk deze Youtube première tegen: YouTube: Homey Keynote — Easy. Fun. Everyone.
Update: Wellicht dat het om de Homey Bridge gaat. Op de Homey Slack server kwam dit FCC report voorbij: https://fcc.report/FCC-ID...0a6cbYfJgQooaQxkZ7hMveM7oYou are invited to join the Homey Keynote on September 7th 19:00 CEST, to be part of the biggest announcement since the first Homey.
Foto's uit het rapport:
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 68% gewijzigd door Rido op 01-09-2021 17:13 ]
Ik zie geen 433mhzRido schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:22:
Volgens mij is deze hier nog niet gepost, maar er lijkt 7 september om 19:00 CEST een Homey Keynote te zijn met een grote aankondiging.
[...]
Update: Wellicht dat het om de Homey Bridge gaat. Op de Homey Slack server kwam dit FCC report voorbij: https://fcc.report/FCC-ID...0a6cbYfJgQooaQxkZ7hMveM7o
Foto's uit het rapport:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Ik ben met een nieuwe keuken bezig met smart Siemens apparatuur. Onlangs Homey tegengekomen en mij er aan in het verdiepen. Ik had eerder al gekeken naar de smart app die bij de Siemens apparatuur hoort.Henkhuppelschot schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:38:
Is er een app of alternatief voor Miele?
Ik heb een wasmachine van Miele die een melding geeft als deze klaar is, ik zou dit graag in de Homey willen zien en hier actie('s) aan hangen, maar kan geen officiële app vinden.
Dit is de " home connect app ". Hiermee bestuur je de Bosch, Siemens, Gaggenau en Neff apparaten mee.
Kan nog niet uit ervaring spreken, maar dit zou jou probleem moeten oplossen.
https://homey.app/nl-nl/a...sch-Siemens-Home-Connect/
[ Voor 19% gewijzigd door johanm3 op 03-09-2021 10:58 . Reden: Verkeerde tweaker gequote ]
Gadgets fan
Krijg hem ook net in de mail.Rido schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:22:
[...]
Update: Wellicht dat het om de Homey Bridge gaat. Op de Homey Slack server kwam dit FCC report voorbij: https://fcc.report/FCC-ID...0a6cbYfJgQooaQxkZ7hMveM7o
Foto's uit het rapport:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Wat zou het inhouden? Nieuwe homey?
Zo te zien inderdaad de Bridge. In de user manual (https://fcc.report/FCC-ID/2AVQ6HY0016/4761953), op de laatste pagina:
ModelNumber: HOMEY-BRIDGE-XX-01
Homey is al een bridge …
Ik vermoed een soort “homey lite” ? Die dan ook met papa homey kan communiceren voa wifi om de range te verbeteren… (en om er voor te zorgen dat iedereen met een homey wen bridge wil ;-)
Ik vermoed een soort “homey lite” ? Die dan ook met papa homey kan communiceren voa wifi om de range te verbeteren… (en om er voor te zorgen dat iedereen met een homey wen bridge wil ;-)
Helaas geen USB type C en 5 GHz WiFi..jeroenzelle schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:22:
Zo te zien inderdaad de Bridge. In de user manual (https://fcc.report/FCC-ID/2AVQ6HY0016/4761953), op de laatste pagina:
Ik zou eerder de aandacht leggen dat er specificaties in staan voor de US, dus misschien dat ze aan de andere kant van het water gaan beginnen?
Die bridge, als ze ook zwave etc over tcpip kunnen forwarden is zeker interessant, ik heb een bijgebouw waar wat philips hue en zwave plus rookmelders hangen die nu out of range zijn van de homey pro.
If it ain't broken it doesn't have enough features
Sinds fw update 7.1.3 ben ik weer een deel van mijn infrastructuur kwijt.
Dit keer Fritz DECT pluggen en de Plugwise Plug, de enige plug die energie in 2 richtingen (PV) goed registreert...
Homey is helaas geen betrouwbaar product op deze manier, tijd voor wat nieuws.
Dit keer Fritz DECT pluggen en de Plugwise Plug, de enige plug die energie in 2 richtingen (PV) goed registreert...
Draadloos laden op onze Zon
Ik heb behoorlijk wat verschillende combinaties maar eigenlijk geen issues zoals jij.emmerx schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:16:
Sinds fw update 7.1.3 ben ik weer een deel van mijn infrastructuur kwijt.
-kaku
-aqara
-tradfri
-tuya
-hue
-lg
-siemens home connect
-meross
-harmony
-somfy
-homewizard
-nefit
-kia
En nog wat meer los spul. Wat ik wel standaard doe is elke nacht een reboot om 03:00 (uiteraard automagisch).
Homey Bridge is officieel! Een leuk product om mijn vrienden/kennissen kennis te laten maken met smart home. Echter zal ik zelf niet snel overstappen. Ik draai Homey liever lokaal in mijn eigen beheer. Wat vinden jullie van het nieuwe product?
https://homey.app/nl-nl/b...ntroduceert-homey-bridge/
[ Voor 18% gewijzigd door PuceTundra op 07-09-2021 20:22 ]
Het is inderdaad een grappig product maar ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is t.o.v. het geweld van de Google's en Alexa's etc van deze wereld? Ik ben vooral benieuwd wat de ontwikkelingen rondom homey pro zullen zijn. Zou die over 1 jaar nog bestaan? En wat te denken van de Homey uit het prille begin?
Ik overweeg van m'n eigen gebouwde Domoticz setup over te stappen op Homey omdat het het enige product lijkt te zijn wat enigszins kan wat ik graag wil. Helaas mis ik (ook) bij Homey een aantal integraties volgens mij:
- Velux (by NetAtmo, waarbij NetAtmo zelf wel ondersteund is) bediening van gordijnen en zonwering
- LG ThinQ (Airco, koelkast, wasmachine)
Klopt dat? Ik vind het lastig zoeken of te ontdekken of er ooit support komt.
Verder heb ik Zwave, nog wat 433mhz en een p1 logger. Ik gebruik Domoticz ook als alarm, maar dat kan met Homey prima zag ik. Voordeel vind ik is dat ik meteen ook de Ikea domotica e.d. kan benutten en een stuk minder hoef te prutsen om gewoon een deurbel te automatiseren e.d.
- Velux (by NetAtmo, waarbij NetAtmo zelf wel ondersteund is) bediening van gordijnen en zonwering
Verder heb ik Zwave, nog wat 433mhz en een p1 logger. Ik gebruik Domoticz ook als alarm, maar dat kan met Homey prima zag ik. Voordeel vind ik is dat ik meteen ook de Ikea domotica e.d. kan benutten en een stuk minder hoef te prutsen om gewoon een deurbel te automatiseren e.d.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Vooral dat laatste ben ik benieuwd naar....Webgnome schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:29:
Het is inderdaad een grappig product maar ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is t.o.v. het geweld van de Google's en Alexa's etc van deze wereld? Ik ben vooral benieuwd wat de ontwikkelingen rondom homey pro zullen zijn. Zou die over 1 jaar nog bestaan? En wat te denken van de Homey uit het prille begin?
Ik heb geen pro (en geen bridge) en dat zijn eigenlijk de 2 apparaten die genoemd worden voor ondersteuning.
Ben benieuwd op ik eind dit jaar nog apos kan downloaden
Helaas is deze niet voor miele, en heb al een miele wasmachine staan.johanm3 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:57:
[...]
Ik ben met een nieuwe keuken bezig met smart Siemens apparatuur. Onlangs Homey tegengekomen en mij er aan in het verdiepen. Ik had eerder al gekeken naar de smart app die bij de Siemens apparatuur hoort.
Dit is de " home connect app ". Hiermee bestuur je de Bosch, Siemens, Gaggenau en Neff apparaten mee.
Kan nog niet uit ervaring spreken, maar dit zou jou probleem moeten oplossen.
https://homey.app/nl-nl/a...sch-Siemens-Home-Connect/
Ik dacht dat Velux vooral somfy gebaseerd was (dat wordt iig goed ondersteund, kijk anders op het communiteit forum).NiGeLaToR schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:33:
Ik overweeg van m'n eigen gebouwde Domoticz setup over te stappen op Homey omdat het het enige product lijkt te zijn wat enigszins kan wat ik graag wil. Helaas mis ik (ook) bij Homey een aantal integraties volgens mij:
LG gaat hem inderdaad (nog) niet worden omdat ze een redelijk gesloten systeem hebben en de api niet zomaar vrij gaan geven. Je kan evt wel met een ir hubje (broadlink bijv) wel je Airco bijv. aansturen.
Is de originele Homey eigenlijk wel nog te koop? Daar wordt met geen woord over gerept. Maak ik we wel wat zorgen over, ik hoop dat de support niet stopt.Webgnome schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:29:
[...] de ontwikkelingen rondom homey pro[...]
En hun nieuwe dienst heet ook gewoon Homey. Lekker verwarrend.
[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 07-09-2021 21:11 ]
Ja maar dat is voor ons verwarrend.. voor nieuwe klanten toch niet..
Misschien dat ik als deze ooit eens stuk gaat overstap op een pro maar Never nooit dat ik overstap op de cloud versie. Dat was toch het hele idee, in het prille begin, dat alles lokaal werkte?
p.s. en wat let hen om niet een update uit te sturen zodat pro's ook gewoon cloud clients worden straks.
p.s. en wat let hen om niet een update uit te sturen zodat pro's ook gewoon cloud clients worden straks.
[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 07-09-2021 21:14 ]
Thanks voor je reactie!renzo4000 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:45:
[...]
Ik dacht dat Velux vooral somfy gebaseerd was (dat wordt iig goed ondersteund, kijk anders op het communiteit forum).
LG gaat hem inderdaad (nog) niet worden omdat ze een redelijk gesloten systeem hebben en de api niet zomaar vrij gaan geven. Je kan evt wel met een ir hubje (broadlink bijv) wel je Airco bijv. aansturen.
Op de doos van de Velux controller staat ‘Netatmo’, tis geen Somfy zover ik kan vinden. Maar uberhaupt geen Velux support whatsoever in Homey?
LG is zeker jammer ja, zeker omdat ik een inbouw airco heb zonder IR. Heb gewoon muurbediening/paneel & wifi.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik heb mijn velux dakramen gekoppeld via IO Homecontrol. Inderdaad een gesloten protocol, maar met een Somfy Connexoon (ook mijn zonnescherm op aangesloten) heel goed te koppelen. Is natuurlijk wel weer een extra extra device in huis.
Ik had gehoopt op een soort range extender die te koppelen is met je bestaande homey pro. Bereik van ble en 433mhz is wel een dingetje hier in huis.PuceTundra schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:22:
Homey Bridge is officieel! Een leuk product om mijn vrienden/kennissen kennis te laten maken met smart home. Echter zal ik zelf niet snel overstappen. Ik draai Homey liever lokaal in mijn eigen beheer. Wat vinden jullie van het nieuwe product?
Dit nieuwe product maakt mij verder niet warm of koud, je huis wordt zo wel erg afhankelijk van internet. Ziggo plat en je krijgt je rolluiken niet meer dicht en je lichtrn niet meer aan. Of is dat te kort door de bocht?
De tijd leert of het tij keert
Klopt, zonder internetverbinding kan je niets meer doen. Ik moet echt diep graven in mijn geheugen wanneer ik voor het laatst zonder internet heb gezet. En als je dit soort constructies gaat gebruiken is een 4g backup natuurlijk niet verkeerd.raq schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:18:
[...]
Ik had gehoopt op een soort range extender die te koppelen is met je bestaande homey pro. Bereik van ble en 433mhz is wel een dingetje hier in huis.
Dit nieuwe product maakt mij verder niet warm of koud, je huis wordt zo wel erg afhankelijk van internet. Ziggo plat en je krijgt je rolluiken niet meer dicht en je lichtrn niet meer aan. Of is dat te kort door de bocht?
De huidige Homey en Homey Pro zijn toch ook cloud devices? De lokale interface is al jaren geleden gedumpt, alles moet via het internet. De bridge is gewoon een uitgeklede Homey in een heel saaie behuizing, juist de unieke vorm van Homey maakt hem geschikt voor de huiskamer.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Homey/Pro is gewoon te gebruiken als het internet eruit ligt (op je eigen wifi), alleen op afstand niet meer.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
@Drardollan euh nee? De huidige interface via de telefoon gaat misschien via de cloud ( weet ik niet zeker maar dacht dat het niet perse zo werkt ) maar de werkingen / flows draaien gewoon lokaal. Als mijn internet eruit ligt werken mijn flows die niet met internet iets doen (oftewel alle devices behalve het weer etc) blijven dan werken. Ik vraag mij af of dat bij dit nieuwe product hetzelfde zal zijn.
Je kan er op dat moment niets in programmeren toch?rikadoo schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:07:
Homey/Pro is gewoon te gebruiken als het internet eruit ligt (op je eigen wifi), alleen op afstand niet meer.
Neem aan dat de bridge ook gewoon zijn werk doet zonder internet? Of is die 100% afhankelijk en is het enkel een Z-Wave (en paar meer) chip?
Dat het blijft werken snap ik, maar je kan niets meer wijzigen. Vroeger wel, toen had je een lokale GUI. Nu ben je verplicht via de cloud te werken.Webgnome schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:10:
@Drardollan euh nee? De huidige interface via de telefoon gaat misschien via de cloud ( weet ik niet zeker maar dacht dat het niet perse zo werkt ) maar de werkingen / flows draaien gewoon lokaal. Als mijn internet eruit ligt werken mijn flows die niet met internet iets doen (oftewel alle devices behalve het weer etc) blijven dan werken. Ik vraag mij af of dat bij dit nieuwe product hetzelfde zal zijn.
Het is jammer dat HomeCenter van Fibaro prut is, anders was ik al weg geweest
Yep. Geen internet, geen licht.Drardollan schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:52:
[...]
Of is die 100% afhankelijk en is het enkel een Z-Wave (en paar meer) chip?

Wat een zeikoplossing, daar heb je als consument toch niets aan? Ik snap het van Athom heel goed overigens, prachtig verdienmodel.
Zoals ik het begrijp blijft de oude bestaan voor de “power users” en blijft de software voor beide hetzelfde. Verschil is dat eentje in de cloud is en de andere lokaal
Wat ik me afvraag. Is het mogelijk om zonder homey toch de homey cloud te draaien. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat alle wifi producten (lifx / tuya) wel kunnen werken zonder hub. Dan kan je voor een paar euro per maand geavanceerde flows draaien. Een soort IFTTT. Dat kon ik eigenlijk niet opmaken uit de presentatie. Zou leuk zijn voor de starters alvorens ze naar de homey pro kunnen schakelen.
Dat is zeker mogelijk. Maar je kunt dan alleen gebruik maken van diensten met cloud koppelingen (bijvoorbeeld Hue of Sonos).Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:12:
Wat ik me afvraag. Is het mogelijk om zonder homey toch de homey cloud te draaien. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat alle wifi producten (lifx / tuya) wel kunnen werken zonder hub. Dan kan je voor een paar euro per maand geavanceerde flows draaien. Een soort IFTTT. Dat kon ik eigenlijk niet opmaken uit de presentatie. Zou leuk zijn voor de starters alvorens ze naar de homey pro kunnen schakelen.
Je kunt dit gratis gebruiken, maar kunt dan maximaal 5 apparaten toevoegen. Wil je er meer toevoegen, dan moet je Homey Premium gaan nemen voor € 2,99 p/m.
/f/image/FKCPiPRNUFN9ZC4DLJI7kMl7.png?f=fotoalbum_large)
@emmerx: er is net een nieuwe “test”-versie van de FritzBox-bridge app uitgebracht, met specifiek een work-around, en het lijkt weer te werken:
What's new in v0.5.8
* Workaround for Homey 7.1.3 device storage
https://homey.app/nl-nl/a...dge/Fritzbox-Bridge/test/
What's new in v0.5.8
* Workaround for Homey 7.1.3 device storage
https://homey.app/nl-nl/a...dge/Fritzbox-Bridge/test/
[ Voor 15% gewijzigd door jwhoogervorst op 08-09-2021 12:49 ]
Voor elke oplossing is er een probleem!
Net de bridge ontvangen maar ik kan het niet gebruiken omdat ik geen invite code heb om de app te gebruiken. Snap niet dat je een product verkoopt die niet te gebruiken is zonder invite code.
Stuur het direct weer terug als ze niet snel reageren op mijn ticket. Opgepast bij het aanschaffen dus.
Stuur het direct weer terug als ze niet snel reageren op mijn ticket. Opgepast bij het aanschaffen dus.
Ook ik heb me door het enthousiasme rond de launch later verleiden een bridge te bestellen. Was me wel bewust dat je je ook moest inschrijven voor de beta, dus dat heb ik ook netjes gedaan. Ik heb me echter ondertussen wat beter verdiept in de beschikbare apps. En het valt me vies tegen wat er geschikt is voor de bridge. Op zich werken de dingen waarvoor ik 'm in huis heb gehaald. Maar apps die het compleet maken zijn dan weer niet geschikt. Het is dat de pro een veel lagere WAF heeft, anders had ik de bridge direct terug gestuurd verruild voor een pro. Twijfel nog een beetje.
WAF factor valt toch mee?
Ik heb de Homey in een boekenkast op de 1e etage staan zodat ik overal goede dekking heb.
Ik hoop wel dat de Homey pro nog lang ondersteuning heeft.
Werkt voor zover vrij goed met mijn producten.
Ik heb de Homey in een boekenkast op de 1e etage staan zodat ik overal goede dekking heb.
Ik hoop wel dat de Homey pro nog lang ondersteuning heeft.
Werkt voor zover vrij goed met mijn producten.
De WAF was hier eerst ook erg laag. Maar nadat ik Homey Pro netjes laat vertellen dat de wasmachine en/of droger klaar is met hun werk mag Homey gewoon op het dressoir staan.
Apparaten staan op zolder dus je hoort niet of ze klaar zijn en de drogen blijft nog een uur voor niks draaien voor anti kreuk. Zonde van de stroom en tijd.
Apparaten staan op zolder dus je hoort niet of ze klaar zijn en de drogen blijft nog een uur voor niks draaien voor anti kreuk. Zonde van de stroom en tijd.
Had hem ook al snel besteld, gisteren zelfs al binnen. Jammer dat hij er nu als blauw sfeerlampje bijstaat...Crazy-monkey4 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:28:
Net de bridge ontvangen maar ik kan het niet gebruiken omdat ik geen invite code heb om de app te gebruiken. Snap niet dat je een product verkoopt die niet te gebruiken is zonder invite code.
Iemand in dit topic die toevallig wel aan de slag kon gaan met de Bridge?
Raar hoor, geef dan de mensen voorrang die die 69 euro betalen en laat de mensen zonder bridge nog even wachten.
Gaat het ooit anders bij Athom?
Ik heb een Fibaro Home Center 3 Lite gekocht zojuist (2e hands). Behalve updaten van mijn Fibaro spul ga ik ook kijken of het beter bevalt dan Homey. Als het bevalt dan stap ik over op een uitgebreide Home Center. Als het niet bevalt dan blijf ik bij Homey en ga ik de HC3L enkel als soort van update module gebruiken waar nodig.
Ik heb een Fibaro Home Center 3 Lite gekocht zojuist (2e hands). Behalve updaten van mijn Fibaro spul ga ik ook kijken of het beter bevalt dan Homey. Als het bevalt dan stap ik over op een uitgebreide Home Center. Als het niet bevalt dan blijf ik bij Homey en ga ik de HC3L enkel als soort van update module gebruiken waar nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 10-09-2021 12:59 ]
Heb ondertussen wel een invite gekregen voor de beta. Heb dus de Bridge kunnen activeren.
Het valt allemaal wel zwaar tegen vind ik. Heel veel functionaliteit in de Beta is niet beschikbaar. Apps als Somfy of deconz zijn niet beschikbaar, laat ik die nou het meest gebruiken binnenhuis. Ook functionaliteiten binnen een app die wel werken binnen de beta zijn niet helemaal compleet. Een tweede hue bridge heb ik niet kunnen toevoegen in de beta. Lees op de Homey forums dat de reguliere pro dat wel kan maar hoe je dat op de Bridge werkend krijgt, joost mag het weten.
Ik heb dus een refund aangevraagd voor de Bridge en stuur het dus terug. Jammer want de interface zag er wel toegankelijk uit.
Het valt allemaal wel zwaar tegen vind ik. Heel veel functionaliteit in de Beta is niet beschikbaar. Apps als Somfy of deconz zijn niet beschikbaar, laat ik die nou het meest gebruiken binnenhuis. Ook functionaliteiten binnen een app die wel werken binnen de beta zijn niet helemaal compleet. Een tweede hue bridge heb ik niet kunnen toevoegen in de beta. Lees op de Homey forums dat de reguliere pro dat wel kan maar hoe je dat op de Bridge werkend krijgt, joost mag het weten.
Ik heb dus een refund aangevraagd voor de Bridge en stuur het dus terug. Jammer want de interface zag er wel toegankelijk uit.
[ Voor 25% gewijzigd door Crazy-monkey4 op 10-09-2021 13:03 ]
Meer mensen met verbindingsproblemen via de app?
Homey zelf werkt wel, lichten gaan netjes aan en uit.
En we doen het weer.
Homey zelf werkt wel, lichten gaan netjes aan en uit.
En we doen het weer.
[ Voor 49% gewijzigd door Drardollan op 10-09-2021 21:08 ]
Een goede huis installatie heeft voor de belangrijkste functies altijd een backup voor als het domotica systeem (of internet) uitvalt.
Zo kan ik onder andere nog altijd met een simpele schakelaar in de muur (waar een Z-wave module achter zit) de verlichting schakelen en kan ik met een eenvoudige Somfy afstandbediening mijn rolluiken en gordijnen bedienen.
Dus laat die Homey bridge maar komen
Zo kan ik onder andere nog altijd met een simpele schakelaar in de muur (waar een Z-wave module achter zit) de verlichting schakelen en kan ik met een eenvoudige Somfy afstandbediening mijn rolluiken en gordijnen bedienen.
Dus laat die Homey bridge maar komen
Ik kan enkele lampen nog met de hand bedienen, maar daar wordt het niet heel sfeervol van in huisaard01 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:59:
Een goede huis installatie heeft voor de belangrijkste functies altijd een backup voor als het domotica systeem (of internet) uitvalt.

Zonneschermen e.d. hebben ook gewoon nog de eigen schakelaar.
Gelukkig werkten mijn flows nog wel, behalve die iets opvroegen bij Athom (tijd zonsondergang).
Voor mij een extra reden om weg te gaan bij Homey. Vroeger kon ik zonder internet mijn Homey programmeren en bedienen en gisteren werd pijnlijk duidelijk dat door een probleem bij Athom ik eigenlijk niets meer kon. Opgeteld met wat andere zaken die mij tegenstaan is het voor mij nu goed om elders te kijken. En wie weet blijkt Homey toch een blijvertjeDus laat die Homey bridge maar komen
Humm. Eerste indruk van Fibaro HC3L is goed, maar ik mis toch al wel direct dingen die in Homey meer dan top zijn
Ik vraag mij af wanneer je een Rooted Toon gebruikt of je deze ook middels Homey in Homekit kan gebruiken?
Ik ben dit namelijk van plan maar kan niet echt duidelijkheid hierover vinden.
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
Wat mis je dan. Ik heb hier ook een HC3 staan. In het begin dacht ik ook soms dat eenDrardollan schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:46:
Humm. Eerste indruk van Fibaro HC3L is goed, maar ik mis toch al wel direct dingen die in Homey meer dan top zijn
en ander niet mogelijk zou zijn. Maar na een aantal weken diep graven (eigenlijk voor mij
eerlijk gezegd iets te diep en lastig graven), blijkt eigenlijk echt alles mogelijk te zijn wat je maar kan verzinnen.
Op het fibaro forum zitten een paar echt slimme gasten die mij altijd wel de juiste richting in duwen.
Hier is een hoop antwoorden ivm de nieuwe release en wat met Homey Pro: https://community.athom.c...ey-homey-bridge-faq/51291
Om maar 3 dingen te noemen, een simpele switch toevoegen levert iets van 6 devices op in de HC. Die je dan wel kan verbergen, maar in je scenes zie je ook alle verborgen devices.ppeterr schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:20:
[...]
Wat mis je dan. Ik heb hier ook een HC3 staan. In het begin dacht ik ook soms dat een
en ander niet mogelijk zou zijn. Maar na een aantal weken diep graven (eigenlijk voor mij
eerlijk gezegd iets te diep en lastig graven), blijkt eigenlijk echt alles mogelijk te zijn wat je maar kan verzinnen.
Op het fibaro forum zitten een paar echt slimme gasten die mij altijd wel de juiste richting in duwen.
Als 2e een RGBW Controller toegevoegd. Levert nog meer devices op en iets van een color picker. Maar niet 1 device wat je dan aanzet of uitzet, je moet de verschillende kanalen blijkbaar aan en uit zetten.
En als laatste is de app enkel voor aflezen geschikt en programmeren van blocks op de iPad is niet te doen (scherm schuift).
Vooralsnog niet echt handig, dat heeft Homey echt beter opgelost.
@Drardollan Ok, ik kan niet een vergelijk maken met Homey, maar ik ben het met je eens
dat het her en der niet erg handig in elkaar zit. Zeker de app - die gebruik ik dus maar helemaal niet.
Ik zet dan ook alles in elkaar op de pc, het meeste in LUA. Dan zie je dus ook niet echt iets terug
van de overbodige child devices. Verder loopt hier alles erg goed. Niet dat ik zo heel veel aanstuur
op dit moment, een stuk of 20 devices, 16x HUE en een 10tal scene's eromheen. Maar alles werkt erg soepel
en snel.
Soms maakte ik even de overweging om er een Homey naast te zetten. Om te bekijken of ik daarmee
de dingen makkelijker voor elkaar zou krijgen. Tot nu toe is alles wel gelukt op de HC3. Dus vooralsnog is
dat nog niet nodig geweest
dat het her en der niet erg handig in elkaar zit. Zeker de app - die gebruik ik dus maar helemaal niet.
Ik zet dan ook alles in elkaar op de pc, het meeste in LUA. Dan zie je dus ook niet echt iets terug
van de overbodige child devices. Verder loopt hier alles erg goed. Niet dat ik zo heel veel aanstuur
op dit moment, een stuk of 20 devices, 16x HUE en een 10tal scene's eromheen. Maar alles werkt erg soepel
en snel.
Soms maakte ik even de overweging om er een Homey naast te zetten. Om te bekijken of ik daarmee
de dingen makkelijker voor elkaar zou krijgen. Tot nu toe is alles wel gelukt op de HC3. Dus vooralsnog is
dat nog niet nodig geweest
Toon "talks with homey": https://homey.app/nl-nl/b...beste-slimme-thermostaat/megaleo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:04:
Ik vraag mij af wanneer je een Rooted Toon gebruikt of je deze ook middels Homey in Homekit kan gebruiken?
Iemand ervaring hiermee?
Geen idee of dat dan ook gaat werken met Homekit maar dat lijkt me wel aangezien homekit zelf ook ondersteund wordt door Homey. https://homey.app/nl-nl/app/com.swttt.homekit/HomeyKit/
Toon 'rooted' talks niet with homeyrenzo4000 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:05:
[...]
Toon "talks with homey": https://homey.app/nl-nl/b...beste-slimme-thermostaat/
Geen idee of dat dan ook gaat werken met Homekit maar dat lijkt me wel aangezien homekit zelf ook ondersteund wordt door Homey. https://homey.app/nl-nl/app/com.swttt.homekit/HomeyKit/
Volgens mij was het zo dat je een abonnement op Toon moet hebben en geen rooted versie om deze met Homey en dus Homekit te kunnen gebruiken.
Fijn dat ze aangeven dat er met de gewone homey (pro) niks gaat veranderenCumpsD schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:43:
Hier is een hoop antwoorden ivm de nieuwe release en wat met Homey Pro: https://community.athom.c...ey-homey-bridge-faq/51291
Ik denk dat de gewone Homey eruit gaat, als ze nu Homey zeggen bedoelen ze de bridge/Online en voor de rest praten ze over de pro.Firetrooper schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:21:
[...]
Fijn dat ze aangeven dat er met de gewone homey (pro) niks gaat veranderen
Als ze spreken over Pro, dan bedoelen ze inderdaad alle eerdere Homey modellen. Ze stoppen met onderscheid maken tussen de generaties, om het niet nog verwarrender te maken.Drardollan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:26:
[...]
Ik denk dat de gewone Homey eruit gaat, als ze nu Homey zeggen bedoelen ze de bridge/Online en voor de rest praten ze over de pro.
Goed besluit denk ik, al is het voor bestaande gebruikers even wennenedwinvanderpale schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:36:
[...]
Als ze spreken over Pro, dan bedoelen ze inderdaad alle eerdere Homey modellen. Ze stoppen met onderscheid maken tussen de generaties, om het niet nog verwarrender te maken.
No problemo! https://github.com/StefanPostma/nl.vinceste.open-toon en https://community.athom.com/t/toon-en-homey/629/4 > gaat dus ook met je geroote Toon werken. Dat is het mooie van een relatief actieve en grote Homey community, er wordt (bij voldoende animo) al gauw een oplossing ontwikkeldtcviper schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:39:
[...]
Toon 'rooted' talks niet with homey![]()
Volgens mij was het zo dat je een abonnement op Toon moet hebben en geen rooted versie om deze met Homey en dus Homekit te kunnen gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 15-09-2021 10:50 ]
Gaaf ben benieuwd of dat werkt! Let me know.renzo4000 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:49:
[...]
No problemo! https://github.com/StefanPostma/nl.vinceste.open-toon en https://community.athom.com/t/toon-en-homey/629/4 > gaat dus ook met je geroote Toon werken. Dat is het mooie van een relatief actieve en grote Homey community, er wordt (bij voldoende animo) al gauw een oplossing ontwikkeld
Persoonlijk zou ik het niet weten aangezien ik geen Toon heb. Zelf heb ik een Nefit Easy die ook volledig wordt ondersteund door Homey.tcviper schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:51:
[...]
Gaaf ben benieuwd of dat werkt! Let me know.
Maar als ik de reacties zo lees op het forum daar werkt het allemaal prima met een rooted Toon.
Ik heb momenteel nog 2 lampen in de woonkamer aangesloten op 2 domme inbouw (busch jäger) dimmers.
huidige situatie:
3-voudige inbouw pot met 2 inbouw dimmers en 1 dubbele schakelaar voor verlichting in keuken.
op de dimmers zitten nu een plafonniere met 5 x 28w G9 halogeen lampjes en een lamp boven de eettafel met 5 x 20w G4 halogeen lampjes. die laatste wordt binnenkort waarschijnlijk vervangen omdat ik vermoed dat de ingebouwde trafo kuren krijgt (en de vrouw wat mooiers wilt
).
gewenste situatie:
plafonniere blijft. eettafel mogelijk vervangen door lamp met 6x e27 led filament lampen (max vermogen volgens boekje 240w).
2 dimmers vervangen door een dubbele pulsdrukker. daarachter 2 slimme dimmers.
ik wil dus beide lampen kunnen schakelen/dimmen door het indrukken/-houden van een pulsdrukker én met m'n telefoon.
welke (kleine) inbouwdimmers zouden hier het beste voor geschikt zijn? shelly?
te kopen;
- 1 dubbele pulsdrukker
pulsdrukker
bedieningswip
- 2x Shelly dimmer 2
huidige situatie:
3-voudige inbouw pot met 2 inbouw dimmers en 1 dubbele schakelaar voor verlichting in keuken.
op de dimmers zitten nu een plafonniere met 5 x 28w G9 halogeen lampjes en een lamp boven de eettafel met 5 x 20w G4 halogeen lampjes. die laatste wordt binnenkort waarschijnlijk vervangen omdat ik vermoed dat de ingebouwde trafo kuren krijgt (en de vrouw wat mooiers wilt
gewenste situatie:
plafonniere blijft. eettafel mogelijk vervangen door lamp met 6x e27 led filament lampen (max vermogen volgens boekje 240w).
ik wil dus beide lampen kunnen schakelen/dimmen door het indrukken/-houden van een pulsdrukker én met m'n telefoon.
te kopen;
- 1 dubbele pulsdrukker
pulsdrukker
bedieningswip
- 2x Shelly dimmer 2
Heeft er iemand wel eens te maken gehad met een device wat zichzelf uitzet?
Heb een Fibaro RGBW Controller welke sinds een paar dagen na een minuut uitgaat. Als ik bij het apparaat kijk in Homey staat er dat ‘Fibaro’ hem heeft uitgezet.
Heb de module al gereset en opnieuw opgenomen in het systeem. Zelfde probleem. Als ik de module aan mijn HC3L hang dan werkt hij wel gewoon.
Heb een Fibaro RGBW Controller welke sinds een paar dagen na een minuut uitgaat. Als ik bij het apparaat kijk in Homey staat er dat ‘Fibaro’ hem heeft uitgezet.
Heb de module al gereset en opnieuw opgenomen in het systeem. Zelfde probleem. Als ik de module aan mijn HC3L hang dan werkt hij wel gewoon.
Had nog een Toon v2 liggen (rooted), en dat werkt inderdaad, let wel dat je in Homey een flow moet starten die iedere x minuten update voor alle waardes. En ik ben nog aant kijken/vragen of men niet bijv een youless en daar de waardes van kan weergeven op Toon.renzo4000 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:49:
[...]
No problemo! https://github.com/StefanPostma/nl.vinceste.open-toon en https://community.athom.com/t/toon-en-homey/629/4 > gaat dus ook met je geroote Toon werken. Dat is het mooie van een relatief actieve en grote Homey community, er wordt (bij voldoende animo) al gauw een oplossing ontwikkeld
Ik ben vrij nieuw in de smarthome wereld. Zou ik met homeassisant de nieuwe bridge kunnen gebruiken als een goedkope bridge om meerdere apparaten aan te sturen? Dus de voordelen van een goedkope tool met alle protocollen maar wel lokaal HA kunnen draaien?
De Q&A van Athom van vandaag. Vragen over de Homey, Homey Pro en de Homey Bridge.
Homey valt nu ook onder de Pro en beiden worden nog gewoon ondersteund en geupdate.
https://youtu.be/8OlQMGb19GQ
Homey valt nu ook onder de Pro en beiden worden nog gewoon ondersteund en geupdate.
https://youtu.be/8OlQMGb19GQ
Aha! Vet. Daar was ik naar op zoek!renzo4000 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:49:
[...]
Ik heb zelf de bridge nu ook binnen, de code helaas nog niet. Zoals ik jou begrijp werkt het nog niet. Dat is op zich niet raar want het geheel zit nog in de beta fase. Ik hoop wel dat ze snel uit die beta fase komen want ik ben erg benieuwd naar het product en de werking. Ik twijfelde al heel lang om een Homey te kopen maar vind 350 € toch wel een hoop geld. Mooi dat dit zo online opgelost kan worden.Crazy-monkey4 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:00:
Heb ondertussen wel een invite gekregen voor de beta. Heb dus de Bridge kunnen activeren.
Ik heb zelf hier KaKu inbouwdimmers voor gebruikt, die had ik toch nog liggen en werkt prima.Fried schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:23:
Ik heb momenteel nog 2 lampen in de woonkamer aangesloten op 2 domme inbouw (busch jäger) dimmers.
huidige situatie:
op de dimmers zitten nu een plafonniere met 5 x 28w G9 halogeen lampjes en een lamp boven de eettafel met 5 x 20w G4 halogeen lampjes. die laatste wordt binnenkort waarschijnlijk vervangen omdat ik vermoed dat de ingebouwde trafo kuren krijgt (en de vrouw wat mooiers wilt).
gewenste situatie:
te kopen;
- 1 dubbele pulsdrukker
pulsdrukker
bedieningswip
- 2x Shelly dimmer 2
Ik heb dit wel eens gehad, maar het opnieuw starten van de Fibaro app in Homey was voldoende om het op te lossen destijds.Drardollan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:58:
Helaas, heb zelfs de beta app al gekregen / geïnstalleerd. Heb nu mijn flows wat aangepast, want dit gedrag is gekomen nadat ik wat in flows heb zitten knutselen waar dit device inzit. Wellicht zat daar iets krom, heb het even teruggebouwd en nu paar dagen aankijken.edwinvanderpale schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:06:
[...]
Ik heb dit wel eens gehad, maar het opnieuw starten van de Fibaro app in Homey was voldoende om het op te lossen destijds.
Al ben ik wel steeds verder op weg met Home Center, kom nog wel wat dingen tegen die Homey beter/makkelijker doet. Maar voor alles is een omweg te vinden, en het feit dat Fibaro spul onderling net wat lekkerder werkt (denk aan wel rapporteren batterij status van sommige devices en kunnen updaten van de firmware) kan nog wel eens betekenen dat ik van Homey af ga.
Zelf recent een ervaring gehad dan een Innr P120 die spontaan uitgingDrardollan schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:58:
Geen idee waardoor zat in de buurt waardoor ik het opmerkte.
macOS 15.5
Ik was/ben super enthousiast over mijn homey pro. Afgelopen halfjaar met veel plezier gebruikt, maar heb nu toch wat problemen.
Sinds vorige week 2 flows die ineens niet goed werken:
Al geprobeerd:
- Restart homey
- Wasmachine flows ge-duplicate en renamed
Beiden zonder effect..
Sinds vorige week 2 flows die ineens niet goed werken:
- De ene die dmv een tussenstekker op de wasmachine een pushbericht moet geven bij gereed. Doe hij niet meer…
- De andere is een scène voor slapen gaan. Daarbij gaan na 60 sec (met de homey delay functie) de lampen in de woonkamer uit. Doet hij niet meer, lampen gaan direct uit…
Al geprobeerd:
- Restart homey
- Wasmachine flows ge-duplicate en renamed
Beiden zonder effect..
Als je niets in de flows veranderd hebt zou het bv aan de apps kunnen liggen. Je kan een tijdelijk flow bouwen en daarmee je push berichten testen zelfde met je delays.
Dan kan je zaken proberen uit te sluiten. Heb je wel wat lopen stoeien in de flows kan je besluiten een backup terug te plaatsen.
Als 1 onderdeel in een flow het niet doet maar de rest wel kan je besluiten dat onderdeel te verwijderen dan saven en dan opnieuw dat stukje toe te voegen…zo maar wat zaken die ik zou doen (naast apps herstarten waar dit probleem zich voor doet)…
Dan kan je zaken proberen uit te sluiten. Heb je wel wat lopen stoeien in de flows kan je besluiten een backup terug te plaatsen.
Als 1 onderdeel in een flow het niet doet maar de rest wel kan je besluiten dat onderdeel te verwijderen dan saven en dan opnieuw dat stukje toe te voegen…zo maar wat zaken die ik zou doen (naast apps herstarten waar dit probleem zich voor doet)…
Dank voor de suggesties, nuttig👍Yamahaa schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:07:
Als je niets in de flows veranderd hebt zou het bv aan de apps kunnen liggen. Je kan een tijdelijk flow bouwen en daarmee je push berichten testen zelfde met je delays.
Newbee op het vlak van Homey hier!
Sinds kort eigenaar van een Homey pro en m'n Domoticz setup aan het overbrengen op de Homey.
Ik heb meer moeite dan ik had gehoopt met toevoegen van Zwave devices. Sommige Coolcam plugs vragen een pincode die ik niet heb (00000 werkt na paar keer proberen) en bijvoorbeeld m'n alarm sirene werkt nog niet:
pricewatch: Aeotec Sirene 5
Na toevoegen (2 x groen vinkje na indrukken actie-knop) zegt ie 'er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw'. Ik heb Zwave herstart, de Homey herstart, de sirene gereset (lang ingdrukt gehouden tot ie stopt met piepen en lampjes knipperen) maar hij wil niet toevoegen.
Wat kan ik nog proberen?
Verder krijg ik allerlei 433mhz devices wel gekoppeld, maar de standaard kaku stopcontact schakelaars nog niet. Ook heb ik veel inbouw dingen, die moet ik eerst uitbouwen om weer op de 'connect' knop te kunnen drukken. Maargoed, das dan maar zo.
Tenslotte: ik wil de Homey ook als alarm gebruiken - ik heb de Heimdall app geinstalleerd, maar heb geen idee wat dit nu doet of hoe het nu in ene een alarm gaat zijn. Ik hoopte op iets meer 'alarm' functie zeg maar
Kortom: * NiGeLaToR zit nog volop in de adaptiefase en probeert alles tegelijk te doen.
Sinds kort eigenaar van een Homey pro en m'n Domoticz setup aan het overbrengen op de Homey.
Ik heb meer moeite dan ik had gehoopt met toevoegen van Zwave devices. Sommige Coolcam plugs vragen een pincode die ik niet heb (00000 werkt na paar keer proberen) en bijvoorbeeld m'n alarm sirene werkt nog niet:
Na toevoegen (2 x groen vinkje na indrukken actie-knop) zegt ie 'er is iets fout gegaan, probeer het later opnieuw'. Ik heb Zwave herstart, de Homey herstart, de sirene gereset (lang ingdrukt gehouden tot ie stopt met piepen en lampjes knipperen) maar hij wil niet toevoegen.
Wat kan ik nog proberen?
Verder krijg ik allerlei 433mhz devices wel gekoppeld, maar de standaard kaku stopcontact schakelaars nog niet. Ook heb ik veel inbouw dingen, die moet ik eerst uitbouwen om weer op de 'connect' knop te kunnen drukken. Maargoed, das dan maar zo.
Tenslotte: ik wil de Homey ook als alarm gebruiken - ik heb de Heimdall app geinstalleerd, maar heb geen idee wat dit nu doet of hoe het nu in ene een alarm gaat zijn. Ik hoopte op iets meer 'alarm' functie zeg maar
Kortom: * NiGeLaToR zit nog volop in de adaptiefase en probeert alles tegelijk te doen.
Mijn ervaring is dat je zwave goed moet excluden voordat je ze aan ander netwerk wil toevoegen. Lukt excluden niet meer dan zal je ze een fabrieksreset kunnen geven
Zorg dat de te koppelen devices extreem dicht bij Homey staan (of breng homey met powerbank volledig opgestart daar heen).
Daarnaast duurt het gewoon even voordat je de mogelijkheden leert kennen. Ik zelf ben een gebruiker vanaf 2016 en leer nog elke dag. (Nou ben ik ook traag hoor). Maw neem je tijd begin met eenvoudige flows en bouw later uit. Succes
PS en zorg natuurlijk dat er geen ander Zwave netwerk meer operationeel is….ook dat is bij toevoegen vragen om problemen
Zorg dat de te koppelen devices extreem dicht bij Homey staan (of breng homey met powerbank volledig opgestart daar heen).
Daarnaast duurt het gewoon even voordat je de mogelijkheden leert kennen. Ik zelf ben een gebruiker vanaf 2016 en leer nog elke dag. (Nou ben ik ook traag hoor). Maw neem je tijd begin met eenvoudige flows en bouw later uit. Succes
PS en zorg natuurlijk dat er geen ander Zwave netwerk meer operationeel is….ook dat is bij toevoegen vragen om problemen
[ Voor 10% gewijzigd door Yamahaa op 21-09-2021 14:54 ]
Is dat niet waarom je tegenwoordig 2x moet 'klikken' op je device bij het toevoegen?Yamahaa schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:51:
Mijn ervaring is dat je zwave goed moet excluden voordat je ze aan ander netwerk wil toevoegen.
[...]
Ik dacht dat ze default een exclude deden alvorens het device toe te voegen (disclaimer: pure speculatie, ik heb hier geen officiële info over
@Yamahaa dat is een goed advies: ik heb de USB stick die aan m'n oude Domoticz ding hangt er nog niet uitgetrokken bedenk ik me net! Domoticz draait dan wel niet meer, maar die devices kunnen natuurlijk nog wel verbinde met die USB stick. Geniaal.
Ja verder moet ik beetje geduld hebben.. en lezen. Net al even de instructies rondom het alarm systeem erbij gepakt. Want tjah, RTFM is wel van toepassing op mij.
Ja verder moet ik beetje geduld hebben.. en lezen. Net al even de instructies rondom het alarm systeem erbij gepakt. Want tjah, RTFM is wel van toepassing op mij.
Ik vind het rot om te zeggen, maar ik ben ontzettend tevreden over mijn Home Center 3 Lite. Het is een verademing in vergelijking met Homey qua programmeren en stabiliteit. Ik heb nu alles uit het huis over behalve de Woonkamer verlichting, die draait nog even prima via Homey (moet eerst een echte Home Center 3 kopen ivm aantal scenes).
Het enige wat ik echt mis is de ruime integratie met andere devices. Zo kan de HC niet altijd goed gaan met alle devices en is het wel te prefereren om Fibaro spul te gebruiken.
Het enige wat ik echt mis is de ruime integratie met andere devices. Zo kan de HC niet altijd goed gaan met alle devices en is het wel te prefereren om Fibaro spul te gebruiken.
Dit forum gaat over Homey. Voor het Fibaro Home Center zou je een review kunnen schrijven bij dat product in de pricewatch.Drardollan schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:40:
Ik vind het rot om te zeggen, maar ik ben ontzettend tevreden over mijn Home Center 3 Lite. Het is een verademing in vergelijking met Homey qua programmeren en stabiliteit. Ik heb nu alles uit het huis over behalve de Woonkamer verlichting, die draait nog even prima via Homey (moet eerst een echte Home Center 3 kopen ivm aantal scenes).
Zelf ben ik na veel te lang twijfelen een homey beginner. Na een maandje prutsen met stekkers en thermostaatknoppen ben ik al bijna aan de 40 apparaten en 20 flows die jou homecenter aan zou moeten kunnen. En ja, met homey heb ik geen last van vendor-lock-in. Eerder van vendor-lock-out: die sporadische zaken die de homey niet ondersteunt.
Die 40 devices is al geschrapt en het zijn 20 scenes (of Flows, hoe je het noemen wilt) inderdaad. Voordeel is dat devices in HC meer zelf kunnen (notificaties met name) waardoor je minder scenes/flows nodig hebt.beerse schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:20:
[...]
Zelf ben ik na veel te lang twijfelen een homey beginner. Na een maandje prutsen met stekkers en thermostaatknoppen ben ik al bijna aan de 40 apparaten en 20 flows die jou homecenter aan zou moeten kunnen.
Bewuste keus overigens om eerst tweedehands een Lite te kopen voor een paar tientjes, ideaal om uit te proberen en welke keuze ik ook maak altijd goed om Fibaro devices te kunnen updaten.
Geldt ook voor HC, alles werkt. Alleen soms geen template. En eerlijk gezegd was ik toch al bezig om alle knaken devices van Ali te lozen. Teveel problemen gehad met die dingen.En ja, met homey heb ik geen last van vendor-lock-in. Eerder van vendor-lock-out: die sporadische zaken die de homey niet ondersteunt.
Hoop dat je goed uit de voeten kunt met Homey. Hij ziet er top uit en als je maar een paar apps nodig hebt werkt het prima. Eigenlijk is de gouden regel dat zolang Athom de ontwikkeling van een app niet overneemt dat het dan prima zal werken.
Maar ik heb nog geen keuze gemaakt hoor, draaien nu 2 systemen naast elkaar. Ik merk dat mijn Homey ineens een stuk soepeler werkt, waar ik voorheen om de dag wel een lamp had die niet of later aanging zie ik dat gedrag nu ineens niet meer. Of dat in een gaar device, een Homey App of 1 van mijn flows zat dat weet ik niet. Ik ga nu vooral eens kijken hoe een en ander blijft werken. De Homey en de HC3L staan gebroederlijk naast elkaar
[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 21-09-2021 19:33 ]
Persoonlijk zou ik geen hoogfrequente zenders en ontvangers (en al helemaal niet in de dezelfde band en protocol ) naast elkaar zetten. Ze beïnvloeden elkaar en de verbindingen zonder enige twijfel. Dus ik weet niet HOE dicht ze bij elkaar staan maar als je een beeld wil krijgen wat beter werkt (en volgens mij ben je daar mee bezig) en wat niet (en dan met name de betrouwbaarheid in schakelen (dus niet de software) zou ik ze 1 niet bij elkaar in de buurt zetten en 2 niet tegelijkertijd draaien.
Ik heb een beta code voor homey ontvangen maar kan nog niet veel apparaten toevoegen. Apps van Tado, eufy en Bluesound zijn nog niet geschikt voor de homey beta omgeving naar het lijkt. Jammer
Volgens mij zwerft er op de Homey Community ergens een lijst rond met wat er allemaal al wel werkt en wat nog niet. Ik begreep ook dat er nog meer apparaten ondersteund gaan worden, maar dat dat in deze fase van de beta nog niet zover is.jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:58:
Ik heb een beta code voor homey ontvangen maar kan nog niet veel apparaten toevoegen. Apps van Tado, eufy en Bluesound zijn nog niet geschikt voor de homey beta omgeving naar het lijkt. Jammer
Heb je na de overstap de devices al moeten updaten?Drardollan schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:32:
[...]
altijd goed om Fibaro devices te kunnen updaten.
En wat is er dan verbeterd?
Ik heb nu op de Homey genoeg Fibaro zitten en werkt eigenlijk gewoon goed.
Dus vraag mij eigenlijk af of een update dan veel meerwaarde heeft.
Diverse apparaten een update. Bijvoorbeelde de RGBW controller, sindsdien schakelt hij niet meer uit. Maar dat kan ook toeval zijn. Ook mijn roller shutters en sommige double switches zijn bijgewerkt.Crxtreem schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:40:
[...]
Heb je na de overstap de devices al moeten updaten?
En wat is er dan verbeterd?
Ik heb nu op de Homey genoeg Fibaro zitten en werkt eigenlijk gewoon goed.
Dus vraag mij eigenlijk af of een update dan veel meerwaarde heeft.
Of er voor alles een verbetering in zit, in combinatie met Homey, dat weet ik niet. De devices zijn niet meer naar Homey teruggegaan op de RGBW controller na. Daarna werkte hij weer zoals vanouds, maar ook dit kan toeval zijn door een exclude/include.
Als ik uiteindelijk toch kies voor Homey dan zal de HC zeker blijven, nieuwe devices van Fibaro (wat absoluut mijn favoriet zijn) zal ik dan eerst even aan de HC gaan hangen om bij te werken. Vandaar dat het voor mij een zeer veilige keuze was om een HC3L te kopen voor een paar tientjes.
Heel irritant, maar krijg deze nu als laatste/enige niet goed gekoppeld aan m'n Homey Pro:
Ondanks de tips hier en elders blijft ie gewoon netjes connecten en dan eindigen met een foutmelding en het advies het later nog eens te proberen.
Verder begin ik de flows te leren kennen en heb ik inmiddels de camera's, het kattenluik, de auto en de tv ook maar gekoppeld aan de Homey. En Apple HomeKit. Gewoon, omdat het kan.
Ondanks de tips hier en elders blijft ie gewoon netjes connecten en dan eindigen met een foutmelding en het advies het later nog eens te proberen.
Verder begin ik de flows te leren kennen en heb ik inmiddels de camera's, het kattenluik, de auto en de tv ook maar gekoppeld aan de Homey. En Apple HomeKit. Gewoon, omdat het kan.
Heb je al eens geprobeerd op de gen 5 sirene volledig een tijd van stroom te halen. Dus ook de batterijen er uit? Dan dichtbij ( met een ge re starte app) nogmaals ( dichtbij) toevoegen. Ben benieuwd
Voor de liefhebber hierbij de lijst met apps https://community.athom.c...available-apps-wiki/51520.
Bedankt! Als ik de lijst bekijk onder 'Never' komt hier geen bridge...jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:27:
Voor de liefhebber hierbij de lijst met apps https://community.athom.c...available-apps-wiki/51520.
Dit topic is gesloten.