Ik ontdek net een heel vaag (en vervelend!) probleem met al mijn Neo plugs.

Een aantal van mijn plugs staan ingesteld dat ze door Homey niet uitgezet mogen worden (dienen enkel voor stroom-meting).
Als ik het via de app probeer krijg ik ook de melding dat dat niet kan/mag.

Nu ontdek ik net dat onze diepvries en koelkast uitstaan! En al even want ons roomijs was gesmolten.
Check ik in de app dan zijn beide op een verschillend tijdstip uitzet door de Neo app, ~12 en ~24 uur geleden.
Ook wordt er om één of andere reden elke week een Aan-commando gestuurd door de app.

Dit vreemde gedrag is zo bij elke plug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3Ya04xdStYL-WB4tFnkMm-QlHI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nyym4rUsX8NP9kJeDKIYhTk8.png?f=fotoalbum_large

Zien jullie dit gedrag ook terug?

[edit]
Weet iemand de link naar het Neo-topic op het Homey-forum? Kan ik nergens vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 29-09-2021 21:12 ]

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
Ik heb met mijn Aqara B1 motor (werkend op accu, dus stroom niet aangesloten) aangesloten op de Homey Pro een terugkerend probleem. Ik heb hem in Homey toegevoegd met de “Aqara & Xiaomi ZigBee” applicatie als “Aqara B1 Curtain Controller”.

Eens in de x paar dagen stopt hij met functioneren. Alsof de verbinding is weggevallen en niet automatisch hersteld. Hij is niet meer aan te sturen vanuit Homey en ook automatisme flows werken niet meer. In Homey staat:
Apparaat niet beschikbaar
Apparaat op batterijen reageert niet, maak het apparaat wakker voor communicatie.

Het werkt om hem volledig uit Homey te verwijderen en opnieuw te pairen. Echter moet ik hem dan handmatig overal weer toevoegen aan de flows etc. Dit is vervelend aangezien het herhalend is.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Fire69 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:11:

Een aantal van mijn plugs staan ingesteld dat ze door Homey niet uitgezet mogen worden (dienen enkel voor stroom-meting).

Nu ontdek ik net dat onze diepvries en koelkast uitstaan! En al even want ons roomijs was gesmolten.
Check ik in de app dan zijn beide op een verschillend tijdstip uitzet door de Neo app, ~12 en ~24 uur geleden.
Ook wordt er om één of andere reden elke week een Aan-commando gestuurd door de app.

[Afbeelding]

[edit]
Weet iemand de link naar het Neo-topic op het Homey-forum? Kan ik nergens vinden.
Dit gedrag van aanzetten zie ik alleen bij restarts van de NEO app, danwel een Homey restart. Heb je iets draaien dat iedere nacht je Homey of apps restart?

[Signature]

woest85 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:15:
[...]

Dit gedrag van aanzetten zie ik alleen bij restarts van de NEO app, danwel een Homey restart. Heb je iets draaien dat iedere nacht je Homey of apps restart?
Thanks, het vreemde gedrag van aanzetten valt inderdaad samen met mijn wekelijkse restart van Homey _/-\o_
Blijkbaar wordt er bij een restart een 'aanzetten' signaal gestuurd als de plug al aanstond en 'uitzetten' als de plug al uitstond.
Vreemd gedrag, maar heeft geen gevolgen dus OK dan maar.

Nu is alleen nog niet verklaard waarom mijn vriezer/koelkast zijn uitgezet (terwijl dat helemaal niet zo mogen /kunnen) op 2 aparte tijdstippen. }:|
Ik heb voor de zekerheid maar 2 flows gemaakt om me te waarschuwen moest het nog gebeuren.

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Fire69 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:43:
[...]
Thanks, het vreemde gedrag van aanzetten valt inderdaad samen met mijn wekelijkse restart van Homey _/-\o_
Ik heb voor de zekerheid maar 2 flows gemaakt om me te waarschuwen moest het nog gebeuren.
Je zou ook een flow kunnen maken die ieder uur de 'altijd aan' apparaten aan zet. Dan staan ze max 1 uur uit.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 17:25

megaleo

Special member

beerse schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:20:
[...]

Je zou ook een flow kunnen maken die ieder uur de 'altijd aan' apparaten aan zet. Dan staan ze max 1 uur uit.
Dat zou idd een workaround kunnen zijn.
Maar ik vind het idee van Fire69 ook wel een slimme; Wanneer je een melding krijgt als ze uitgaan.
Op die manier heb je wellicht een aanknopingspunt en kan je hopelijk gerichter gaan troubleshooten. :)

Interessant vraagstuk dit. ;)
megaleo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:58:
[...]

Dat zou idd een workaround kunnen zijn.
Maar ik vind het idee van Fire69 ook wel een slimme; Wanneer je een melding krijgt als ze uitgaan.
Op die manier heb je wellicht een aanknopingspunt en kan je hopelijk gerichter gaan troubleshooten. :)

Interessant vraagstuk dit. ;)
Inderdaad, ik vind liever de oorzaak dan met een workaround te moeten werken :)
Langs de ene kant hoop ik dat het niet meer voor valt, langs de andere kant zou ik zo wel kunnen vinden wat er juist gebeurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 13:20
Ik heb een vraag over het koppelen van wat Hue lampjes aan Homey.
Binnen heb ik alles met Z-wave gedaan, maar nu wil ik de hele tuin via zigbee doen. Wij hebben zojuist de overkapping geplaatst (rest van de tuin komt later) en daar heb ik in totaal 18 hue white ambiance gu10 spotjes in geplaatst.

Mijn homey die kan nu echter die lampjes niet bereiken. Ik heb al 2 blitzwolf zigbee stekkers besteld die ik binnenkort binnenkrijg en dan zal plaatsen tussen de homey en de eerste spotjes, om het signaal door te kunnen geven, maar hoe kan ik nu eigenlijk het beste al die spotjes koppelen?
Optie 1) Als de stekkers binnen zijn, die plaatsen en dan koppelen. Maar kan homey wel iets koppelen via zo'n repeater? Of moet de eerste koppeling direct met de Homey zijn?
Optie 2) Elk gu10 lampje loshalen, vlakbij de homey op een manier aansluiten, koppelen en dan weer terugplaatsen. Dit heeft niet mijn voorkeur want dan moet ik super veel lampjes los gaan halen.
Optie 3) De homey buiten onder de overkapping neerzetten, hopen dat hij daar wifi bereik heeft (extra mesh punt komt volgend jaar pas voor in de tuin), en dan direct alle lampjes koppelen.
Optie 4) Een Hue Bridge kopen en die dichtgenoeg bij de overkapping plaatsen dat hij daar bereik heeft en alle lampjes kan aansturen, en dan die bridge koppelen met de Homey

Wat zou volgens jullie de beste optie zijn? Of zijn er nog betere opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 19:58
rolandmegens schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 22:10:
Ik heb een vraag over het koppelen van wat Hue lampjes aan Homey.
Binnen heb ik alles met Z-wave gedaan, maar nu wil ik de hele tuin via zigbee doen. Wij hebben zojuist de overkapping geplaatst (rest van de tuin komt later) en daar heb ik in totaal 18 hue white ambiance gu10 spotjes in geplaatst.

Mijn homey die kan nu echter die lampjes niet bereiken. Ik heb al 2 blitzwolf zigbee stekkers besteld die ik binnenkort binnenkrijg en dan zal plaatsen tussen de homey en de eerste spotjes, om het signaal door te kunnen geven, maar hoe kan ik nu eigenlijk het beste al die spotjes koppelen?
Optie 1) Als de stekkers binnen zijn, die plaatsen en dan koppelen. Maar kan homey wel iets koppelen via zo'n repeater? Of moet de eerste koppeling direct met de Homey zijn?
Optie 2) Elk gu10 lampje loshalen, vlakbij de homey op een manier aansluiten, koppelen en dan weer terugplaatsen. Dit heeft niet mijn voorkeur want dan moet ik super veel lampjes los gaan halen.
Optie 3) De homey buiten onder de overkapping neerzetten, hopen dat hij daar wifi bereik heeft (extra mesh punt komt volgend jaar pas voor in de tuin), en dan direct alle lampjes koppelen.
Optie 4) Een Hue Bridge kopen en die dichtgenoeg bij de overkapping plaatsen dat hij daar bereik heeft en alle lampjes kan aansturen, en dan die bridge koppelen met de Homey

Wat zou volgens jullie de beste optie zijn? Of zijn er nog betere opties?
1. Bridge aanschaffen. Ik zit met precies dezelfde situatie.
2. Scènes aanmaken en deze laten aansturen door homey.

Ps. Zo ontkom je ook aan de ‘zigbee device limit’

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
NiGeLaToR schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:52:
Heel irritant, maar krijg deze nu als laatste/enige niet goed gekoppeld aan m'n Homey Pro:
pricewatch: Aeotec Sirene 5

Ondanks de tips hier en elders blijft ie gewoon netjes connecten en dan eindigen met een foutmelding en het advies het later nog eens te proberen.

Verder begin ik de flows te leren kennen en heb ik inmiddels de camera's, het kattenluik, de auto en de tv ook maar gekoppeld aan de Homey. En Apple HomeKit. Gewoon, omdat het kan. :+
Deze werkt nog steeds niet met dezelfde foutmelding - ik heb hem helemaal leeg laten lopen, resetten, alles. Koppelen gaat goed, bij toevoegen een foutmelding.

Ik heb ook deze Tuya Zigbee sensor gekocht, maar die werkt ook niet met Homey. Moet beter opletten wat wel echt ondersteund wordt. Koppelen gaat prima, maar daarna kun je er niets mee als onbekend apparaat.

Wel Ikea lampjes + schakelaar toegevoegd, nu kunnen we lampjes ook aan/uit zetten met een schakelaar en dimmen enzo. Werkt prima, al moet je veel flows aanmaken om dit te doen.

Vraag:

Verder had ik al m'n verlichting gestuurd op activiteit + hoeveelheid licht. Dus donker + beweging = lichten aan. Ik ben al twee avonden aan het prutsen, maar dit lijkt Homey niet te kunnen.
Ik stel in
als beweging gedetecteerd
en lux < 250
dan zet lampen aan

Dit doet niets. Dus, ik zoeken, vind ik iets waarmee je eerst een variabele moet maken, daar in moet instellen dat als de lux < 250 is, de variabele bijvoorbeeld 'licht nodig = ja' doet en de logica in de flow moet worden 'als beweging, en licht nodig is ja, dan lampen aan'. Doet ook niets.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Dit was in Domoticz letterlijk 30 seconden werk, dus snap niet zo goed waarom er niets gebeurt en/of het zo lastig zou moeten via een variabele. Wellicht snap ik niet hoe Homey om gaat met sensor output. Ik gebruik wel netjes een 'label' om evt de waarde uit de sensor in op te slaan, maar nogmaal, omweg? :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ik gebruik een vergelijkbare flow om de lamp in de gang aan te zetten en dat werkt allemaal feilloos icm homey. Ik vermoed dat er echt iets met jouw hardware combinatie iets niet helemaal lekker zit.

Ik gebruik daarnaast nog een timer(zandloper) die na x tijd de lamp weer terug dimt naar 20% als er geen beweging meer is.

Vb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8O5X7pVsoq287Ta5oZuIHd5ugKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UhM46mpkzTep8bI4V8JFVh3.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
renzo4000 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:30:
Ik gebruik een vergelijkbare flow om de lamp in de gang aan te zetten en dat werkt allemaal feilloos icm homey. Ik vermoed dat er echt iets met jouw hardware combinatie iets niet helemaal lekker zit.

Ik gebruik daarnaast nog een timer(zandloper) die na x tijd de lamp weer terug dimt naar 20% als er geen beweging meer is.

Vb

[Afbeelding]
Thanks!

Zandloper werkt vooral leuk als je hem pauzeert toch? Timers zitten er al in zag ik.

Mijn vraag is niet specifiek genoeg: ik heb vooral moeite met de lux-waarde. Ik heb inderdaad een lamp in de garage die schakelt met 'activiteit' in de garage en dat is ofwel een beweging of een deurcontact schakelaar. Dat werkt inderdaad prima.

Wacht ik kan in de webinterface de flow in 1 x zien, dat is handig :+ Zie ik tenminste wat ik verkeerd doe.
Edit: en dark-mode ook nog the hype is real ftw! :-P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l29xIBlkJ9oYpWqsZhnx1WyVG6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8NIIvepgmn00K5Hk5drCjzQR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxR4IHjYFhpVrb6gJPvTqePxAjU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JzniUlIZsF2Mc0kmBvLI0msu.png?f=user_large

Dit werkt dus niet hier :)

Wat ik overigens wil is dus 2 dingen:
lampen aan en het wordt licht buiten -> lampen uit
lampen uit en het wordt donker buiten en er is beweging -> lampen aan

Ik schakel op lux omdat zon-onder in de winter weinig nuttigs doet voor je verlichting in huis. Voor de tuin vind ik het prima.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@NiGeLaToR heb je toevallig ook al op het community forum gekeken? Zoals hier: https://community.athom.c...-gaan-middels-lux/15457/2

Misschien een nuttig draadje om eens door te nemen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfpieters
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 11:11
@NiGeLaToR heb je in de tweede flow de kaarten wellicht verkeerd om staan? Ik kan me voorstellen dat “verlichting nodig” slechts eenmaal per dag wordt getriggerd en dat de bewegingsmelder-stap nu slechts als extra check dient. Als je de bewegingsmelder nu als trigger instelt, en de “verlichting nodig” als extra check instelt, zou het moeten werken.

Ter verificatie; zie je in de avond onder More > Logic dat de variabele “verlichting aan” aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:19

DON PAPA

Tweaker-fan

Voor de mensen die goedkoop een Homey Pro willen score
Aanbieding "Homey Pro voor 279 euro bij de BCC"

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 04-10-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
Fire69 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:11:

[Afbeelding]

[edit]
Dit lijkt voor 100% op het probleem wat ik had met een Fibaro RGBW Controller. Die ging ook om de haverklap uit, zie eerder in het topic.

Alleen is mijn oplossing nogal rigoureus geweest, het was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik heb op dat moment een HC3L besteld en ben nu voor 90% over.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 04-10-2021 09:09 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Die maken mooi misbruik van de naam wijziging door Athom:
Voorheen was er de Homey voor €300 en de Homey-Pro voor €400.
Met de introductie van de Homey-bridge hebben ze besloten dat de ander homey-s allemaal pro gaan heten. Dus de €300,- homey heet nu ook homey-pro. Dan ziet het er wel heel goed uit, een homey-pro voor €279 terwijl er maar €20 korting wordt gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

beerse schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:16:
[...]
Dus de €300,- homey heet nu ook homey-pro. Dan ziet het er wel heel goed uit, een homey-pro voor €279 terwijl er maar €20 korting wordt gegeven.
Nou volgens mij was de Homey van 300 euro (dus die niet Pro) al heel lang overal uitverkocht en werd ook door Athom al geruime tijd niet meer gemaakt. Dus het lijkt mij sterk dat BCC deze nog wel op de plank hadden liggen. Maar misschien kan straks een tweaker die er één heeft weten te score vertellen welke Homey hij heeft gekregen bij BCC met deze aanbieding. Het product is inmiddels al niet meer leverbaar bij BCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
mfpieters schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:04:
@NiGeLaToR heb je in de tweede flow de kaarten wellicht verkeerd om staan? Ik kan me voorstellen dat “verlichting nodig” slechts eenmaal per dag wordt getriggerd en dat de bewegingsmelder-stap nu slechts als extra check dient. Als je de bewegingsmelder nu als trigger instelt, en de “verlichting nodig” als extra check instelt, zou het moeten werken.

Ter verificatie; zie je in de avond onder More > Logic dat de variabele “verlichting aan” aan staat?
het wordt nog mooier: ik zie dat de updates voor de lux-sensor op 0 staat en al dagen niet bijgewerkt is. Dus ook daar maar eens mee spelen. Snap wel waarom het dan niet werkt, zal m'n andere lux-sensoren ook checken, vreemd dat hierop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Ik krijg zojuist een e-mail van BCC dat ze mijn levering voorlopig niet kunnen leveren en dat ik bericht krijg. Ik ben bang dat ik weet wat dat betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drardollan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:05:
[...]

Dit lijkt voor 100% op het probleem wat ik had met een Fibaro RGBW Controller. Die ging ook om de haverklap uit, zie eerder in het topic.

Alleen is mijn oplossing nogal rigoureus geweest, het was voor mij de spreekwoordelijke druppel. Ik heb op dat moment een HC3L besteld en ben nu voor 90% over.
Lijkt me toch niet helemaal hetzelfde denk ik. :)
Beide plugs zijn al meer dan een jaar in gebruik en zijn nu slechts éénmaal uitgeschakeld.

We gaan dus nog niet direct de Homey eruit gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
Fire69 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:49:
[...]

Lijkt me toch niet helemaal hetzelfde denk ik. :)
Beide plugs zijn al meer dan een jaar in gebruik en zijn nu slechts éénmaal uitgeschakeld.

We gaan dus nog niet direct de Homey eruit gooien :P
Ik heb mijn RGBW Controller al 4+ jaar en ineens was het bal met Homey. Overgezet naar de HC3L en niet meer uitgegaan.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 13:24
Ik heb ook zojuist mijn beta access gekregen tot Homey Cloud en had gehoopt dat er al een Tuya integratie was maar jammer genoeg niet.. weet iemand hoe het proces eruit ziet totdat een dergelijke integratie is gemaakt? Is dat iets wat vanuit de community gemaakt kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
Homey Pro gekocht ter vervanging van de originele HomeWizard, maar krijg niks aan de gang.

Magneet contacten: geen enkele die wil verbinden maar werken in HW prima. Afstand is zelfs kleinernaar de Homey Pro.

Inbouw schakelaars van kaku, ook die willen niet verbinden.

Google Assistent, werkt ook niet.
Morgen maar retour sturen.

Niet van plan om alles in huis te vervangen daarom juist voor Homey Pro gekozen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2021 17:29 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Phusebox schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:29:
Homey Pro gekocht ter vervanging van de originele HomeWizard, maar krijg niks aan de gang.

Magneet contacten: geen enkele die wil verbinden maar werken in HW prima. Afstand is zelfs kleinernaar de Homey Pro.

Inbouw schakelaars van kaku, ook die willen niet verbinden.

Google Assistent, werkt ook niet.
Morgen maar retour sturen.

Niet van plan om alles in huis te vervangen daarom juist voor Homey Pro gekozen.
In de meeste gevallen zal bestaande (reeds werkende) apparatuur op hun eigen manier aan de homey gekoppeld moeten worden en mogelijk eerst aan de oude kant worden afgekoppeld.

Voor klik-aan-klik-uit met product code's die met een A beginnen: van de stroom af halen, na 10 tellen weer aan de stroom schakelen en dan binnen 6 seconden (zolang een ledje knippert) in de homey aanmelden.

Voor klik-aan-klik-uit met product code's die met een Z beginnen (premium line) Dat kan als zigbee-apparaat gekoppeld worden (merk: homey, type Zigbee geloof ik). Maar beter is daar het merk 'Trust' te gebruiken; Daar heb ik in ieder geval de ZCC-3500 gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
beerse schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

In de meeste gevallen zal bestaande (reeds werkende) apparatuur op hun eigen manier aan de homey gekoppeld moeten worden en mogelijk eerst aan de oude kant worden afgekoppeld.

Voor klik-aan-klik-uit met product code's die met een A beginnen: van de stroom af halen, na 10 tellen weer aan de stroom schakelen en dan binnen 6 seconden (zolang een ledje knippert) in de homey aanmelden.

Voor klik-aan-klik-uit met product code's die met een Z beginnen (premium line) Dat kan als zigbee-apparaat gekoppeld worden (merk: homey, type Zigbee geloof ik). Maar beter is daar het merk 'Trust' te gebruiken; Daar heb ik in ieder geval de ZCC-3500 gevonden.
Hmm het bereik van die Homey is gewoon ruk. Alles werkt alleen binnen een straal van maximaal anderhalve meter. Schakelaar op 3 meter afstand wordt al niet gevonden.

HomeWizard werkt gewoon over 15 meter nog.

Voor deze prijs had ik toch een beter product verwacht...

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:33
Volgens mij is dat Klik aan klik uit spul gewoon niet zo heel best.
En doe je er goed aan dat eerst maar eens te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ppeterr schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:41:
Volgens mij is dat Klik aan klik uit spul gewoon niet zo heel best.
En doe je er goed aan dat eerst maar eens te vervangen.
Tja daar had ik dus geen zin in. Met de HW werkt het al sinds 2013 perfect hier. En met voldoende bereik.

Langzaam zal ik dat wel gaan uitfaseren maar om meteen 1000 euro uit te geven extra aan alle schakelaars etc ging me echt te ver. Buiten nog het werk van het inbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 06:33
Phusebox schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

Tja daar had ik dus geen zin in. Met de HW werkt het al sinds 2013 perfect hier. En met voldoende bereik.

Langzaam zal ik dat wel gaan uitfaseren maar om meteen 1000 euro uit te geven extra aan alle schakelaars etc ging me echt te ver. Buiten nog het werk van het inbouwen.
Oke, ik snap je overweging. Misschien is het een idee om dan beiden te gebruiken.
en dan langzaam de boel om te bouwen. Ik weet natuurlijk ook niet wat je precies wilt verbeteren,
en wat je doel is met een andere controller. Maar welke ga je dan aanschaffen als je de homey terug stuurt ?

Ik denk dat je overal wel tegen bepaalde problemen gaat aanlopen vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@Phusebox Klinkt alsof de Homey die je ontvangen hebt niet in orde is. Mijn Homey Pro koppelt zo'n KaKu module op ~5meter afstand en schakelt deze op 15m (incl buitendeur). De hardware kan het dus zeker wel!
Waar heb je hem besteld? Volgens mij doen ze bij Homey (Athom) zelf niet zo moeilijk om een andere op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ppeterr schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Oke, ik snap je overweging. Misschien is het een idee om dan beiden te gebruiken.
en dan langzaam de boel om te bouwen. Ik weet natuurlijk ook niet wat je precies wilt verbeteren,
en wat je doel is met een andere controller. Maar welke ga je dan aanschaffen als je de homey terug stuurt ?

Ik denk dat je overal wel tegen bepaalde problemen gaat aanlopen vermoed ik.
Nou ja als deze terug gaat blijf ik bij de HW.

Heb de Homey Pro gekocht omdat de HW inmiddels 8 jaar oud is en ik niet opeens voor het feit wil staan dat ie kapot is (en niet meer te krijgen is).

Verder dacht ik hier meer future proof mee te zijn. Maar goed ik krijg dus bijna niks aan de gang. Sensor weten te installeren. Heeft 2x detectie gemeld en daarna niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kaalus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:11:
@Phusebox Klinkt alsof de Homey die je ontvangen hebt niet in orde is. Mijn Homey Pro koppelt zo'n KaKu module op ~5meter afstand en schakelt deze op 15m (incl buitendeur). De hardware kan het dus zeker wel!
Waar heb je hem besteld? Volgens mij doen ze bij Homey (Athom) zelf niet zo moeilijk om een andere op te sturen.
Niet bij Homey zelf... BCC.

De Homey Pro staat hemelsbreed op 2 meter van de sensor maar registreert niks. De HW staat op 6 meter en doet het wel.

Denk niet dat de hier voor een andere sturen. Of is dit een bekend probleem, slecht bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Of ze al dan niet een andere sturen is aan BCC, dat weet ik niet. Maar normaal is het dus niet, geen van mijn 3 Homey's hebben dit. Als je wel een Homey wilt en BCC wil geen vervanger opsturen dan kun je ook nog contact opnemen met de support van Homey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Phusebox schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:31:
[...]

Hmm het bereik van die Homey is gewoon ruk. Alles werkt alleen binnen een straal van maximaal anderhalve meter. Schakelaar op 3 meter afstand wordt al niet gevonden.

HomeWizard werkt gewoon over 15 meter nog.

Voor deze prijs had ik toch een beter product verwacht...
You are not you when you are hungry! Take a snickers!

Maar ff serieus, er zijn 1000-en tevreden Homey gebruikers dus jouw problemen staan denk ik een beetje op zichzelf. Er zijn altijd wel zaken die wel eens niet lekker werken maar dat is bij HW of HA en andere ook het geval. Daar staan de fora's ook vol mee.

Zelf heb ik ook kaku spul gekoppeld aan mijn Homey en dat is zowel oud als nieuw spul. Heck; ik heb zelfs een stopcontact in mijn tuinhuis op 25 meter afstand en werkt prima. Het is wel zo dat mijn Homey centraal in mijn huis staat. Ik heb ook geen oude woning maar jongbouw dus ook beton/dubbelglas e.d.

Integratie met mijn google home gaat ook perfect. Ik herken jouw problemen dus totaal niet. Het is dan ook een beetje kort door de bocht om de Homey dan meteen zo af te schrijven

Ik denk dat jij of een stoorzender hebt of een defect met je Homey.

Ik heb behoorlijk wat verschillende combinaties maar eigenlijk geen issues zoals jij.

-kaku
-aqara
-tradfri
-tuya
-hue
-lg
-google
-siemens home connect
-meross
-harmony
-somfy
-homewizard
-nefit
-kia

En nog wat meer los spul. Alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tja retour dus maar en als ze geen nieuwe willen sturen is dat jammer. Heb hem al op 3 plaatsen in huis geprobeerd. Jammer. Geen zin in een reparatie traject voor iets wat net nieuw is.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2021 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Phusebox schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:20:
Tja retour dus maar en als ze geen nieuwe willen sturen is dat jammer. Heb hem al op 3 plaatsen in huis geprobeerd. Jammer. Geen zin in een reparatie traject voor iets wat net nieuw is.
Hoe lang heb je hem dan? Je hebt gewoon recht op terugsturen binnen 30 dagen bij bcc. Bestel je gewoon een nieuwe als je niet op een omruilprocedure zit te wachten. Het kan niet zo zijn dat jij de enige bent met dit probleem toch? Ik zou mezelf niet zo snel gewonnen geven eerlijk gezegd. Je bent toch een tweakert? We slepen je er wel doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
renzo4000 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:29:
[...]

Hoe lang heb je hem dan? Je hebt gewoon recht op terugsturen binnen 30 dagen bij bcc. Bestel je gewoon een nieuwe als je niet op een omruilprocedure zit te wachten. Het kan niet zo zijn dat jij de enige bent met dit probleem toch? Ik zou mezelf niet zo snel gewonnen geven eerlijk gezegd. Je bent toch een tweakert? We slepen je er wel doorheen ;)
Nieuwe bestellen kan, maar niet voor deze prijs ;)

Wat zou een goede contact sensor zijn die wel betrouwbaar werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 05-10-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja ik gebruik veelal Aqara spul en werken allemaal prima. Maar ik kan er niet over uit dat "alles" nu niet werkt bij jou. Zoiets simpels als de integratie met Google Home zou sws moeten werken, dat gaat gewoon via je internet verbinding en heeft niks te maken met welke protocol dan ook (als in zigbee, zwave, 433mhz etc).

Heb je al eens een factory reset geprobeerd? Wel even de stappen goed volgen want de methode is niet een standaard knopje indrukken. https://support.athom.com...ow-to-factory-reset-Homey

Welke magneet contacten heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
renzo4000 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:54:
Tja ik gebruik veelal Aqara spul en werken allemaal prima. Maar ik kan er niet over uit dat "alles" nu niet werkt bij jou. Zoiets simpels als de integratie met Google Home zou sws moeten werken, dat gaat gewoon via je internet verbinding en heeft niks te maken met welke protocol dan ook (als in zigbee, zwave, 433mhz etc).

Heb je al eens een factory reset geprobeerd? Wel even de stappen goed volgen want de methode is niet een standaard knopje indrukken. https://support.athom.com...ow-to-factory-reset-Homey

Welke magneet contacten heb je nu?
De standaard kaku amst-606.

Google is wel verbonden maar ik zie niks in Google Home. Iets bedienen met de assistent krijg ik ook niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Heb je wel de synchronisatie aangezet in je Homey?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOs3RsVoYDFiX3huDxVClMA-Y0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xC1nWvu38VidVD7b1rUYlpjY.jpg?f=fotoalbum_large

Soms wil het nog wel eens helpen om: "hey google, synchroniseer apparaten" te zeggen.

Wat betreft jouw kaku contacten; ik kom een heel oud draadje tegen waar gebruikers ook moeite hadden met het koppelen maar uiteindelijk wel gelukt: https://forum.athom.com/d...-606-door-windows-contact

Gekke vraag wellicht maar je hebt wel de officiële kaku app geïnstalleerd op je Homey?

Dit is de mijne:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyavw6wVSVm0Lwukt8uI6hHs4hQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLwGDa9f4apeG1DMWqMtD8DT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door renzo4000 op 05-10-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@renzo4000
Ja heb die app en dat draadje ook gelezen.

Als ik probeer te synchroniseren krijg ik een error. Zal nog eens verwijderen en opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Of Homey even resetten door hem bv even op zijn kop te houden?
En anders gewoon terug sturen, je heb er gewoon garantie op en wat al eerder werd gezegd ze doen niet zo moeilijk bij Homey.

Ik heb hier sensors etc die op 15 meter prima werken

[ Voor 12% gewijzigd door KSR op 05-10-2021 22:12 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Phusebox schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:28:
Als ik probeer te synchroniseren krijg ik een error. Zal nog eens verwijderen en opnieuw proberen.
Maar wat geeft Google Assistant dan als antwoord als je zegt "hey google, synchroniseer apparaten" ? En heb je Homey wel toegevoegd aan Google Home ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYetMp3Wv_XiRg4o6cjJMtOHmbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poFq2C4nsej7REz3AQxDz8Up.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DON PAPA schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:29:
[...]

Maar wat geeft Google Assistant dan als antwoord als je zegt "hey google, synchroniseer apparaten" ? En heb je Homey wel toegevoegd aan Google Home ?

[Afbeelding]
Het lijkt erop of er wel meer mis is want de Google Assistent wil ook niet meer openen op mijn telefoon, enkel nog wanneer ik hem handmatig open. Niet via een stem commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zag overigens een integratie in HA voor de Litter-Robot, helaas kon ik niks vinden voor Homey.

Hoe moeilijk is het om zoiets te maken, de broncode staat op GitHub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Phusebox schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

De standaard kaku amst-606.
Die heb ik ook een tijdje gebruikt maar de afstand was net wel net niet te ver. Ik had ze ook gemodificeerd met een externe antenne. De HW trouwens ook.
Heb ze vervangen door de contacten van Aqara.
HW gebruik ik ook nog icm de Heatling en de Energylink. HW met een app op de Homey.
Heb nog 2 kaka stopcontactschakelaars in gebruik, de ACC-250.en de APA2-2300R Die zitten beide op de eerste verdieping en Homey staat beneden in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Tjeeezzzz.. een litter-robot... dat is wel een heel specifiek "device". Je kan zo te zien hem weer prima connecten met de ifttt of bijv smartthings. Je kan ook altijd een request op het community forum plaatsen. Bij voldoende animo is er vaak wel een ontwikkelaars die hem wil integreren.

Maar ff wat geks he... heb je wel eerst beetje ingelezen voordat je aan Homey begon? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
renzo4000 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:32:
Tjeeezzzz.. een litter-robot... dat is wel een heel specifiek "device". Je kan zo te zien hem weer prima connecten met de ifttt of bijv smartthings. Je kan ook altijd een request op het community forum plaatsen. Bij voldoende animo is er vaak wel een ontwikkelaars die hem wil integreren.

Maar ff wat geks he... heb je wel eerst beetje ingelezen voordat je aan Homey begon? :p
Ja hoor, ik heb alles van kaku en dat zou werken.

Verder, die Litter-Robot is een nice to have, geen must. Ga proberen of ik het via ifttt voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb de laatste tijd vertraging in de aan/afwezigheids status. Soms moet ik zelfs eerst de app openen voordat Homey mijn locatie weet en ziet dat ik thuis ben. Beetje vervelend aangezien mijn alarm automatisch in/uitgeschakeld wordt op basis van locatie.

Zijn er toevallig meer mensen met deze problemen? (laatste Homey/IOS versie en iphone XR)

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wolverine3141 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:21:
Ik heb de laatste tijd vertraging in de aan/afwezigheids status. Soms moet ik zelfs eerst de app openen voordat Homey mijn locatie weet en ziet dat ik thuis ben. Beetje vervelend aangezien mijn alarm automatisch in/uitgeschakeld wordt op basis van locatie.

Zijn er toevallig meer mensen met deze problemen? (laatste Homey/IOS versie en iphone XR)
Wordt de app niet gewoon gekilled door je phone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Net nog een dik half uur zitten kloten maar ik krijg de meeste kaku dingen gewoon niet aan de gang... De afstand moet het probleem niet zijn.

Als ze nu de optie hadden gegeven voor handmatig een sleutel invoeren...

Ok er zit dus sowieso een bug in. Bij connecten vraagt ie of het apparaat uit/aan is geschakeld om te bevestigen dat het is gelukt. Dat gebeurd dus niet. Dus ik dacht na 100 pogingen, klik dan maar eens door. En toen deed de bediening het gewoon. Die bevestiging gebeurt dus niet..

[ Voor 60% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een Homey Pro.

Ik heb de Toon Thermostaat van Eneco gekoppeld (standaard niet geroot en met abonnement bij Eneco). Echter worden de waarden niet ge-update.

Ik zie op het Homey forum wel een flow aangemaakt worden waarbij bijvoorbeeld elke 15 minuten de waardes ge-update worden. Ik kan de kaart echter helemaal niet vinden om de waardes te updaten bij Toon als apparaat.

Toon draait op de laatste software versie en de Homey Pro ook. Ik gebruik de laatste versie van de app Toon op de Homey Pro.

Kan iemand mijn een zetje in de juiste richting geven? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:13
1975Mark30 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 23:14:
Ik ben sinds vandaag trotse eigenaar van een Homey Pro.

Ik heb de Toon Thermostaat van Eneco gekoppeld (standaard niet geroot en met abonnement bij Eneco). Echter worden de waarden niet ge-update.

Ik zie op het Homey forum wel een flow aangemaakt worden waarbij bijvoorbeeld elke 15 minuten de waardes ge-update worden. Ik kan de kaart echter helemaal niet vinden om de waardes te updaten bij Toon als apparaat.

Toon draait op de laatste software versie en de Homey Pro ook. Ik gebruik de laatste versie van de app Toon op de Homey Pro.

Kan iemand mijn een zetje in de juiste richting geven? Alvast bedankt!
Ik heb dit (wel een geroote Toon btw): https://homey.app/f/FTXOJN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Thanks. Ik zie alleen de update kaarten niet als ik het "Dan..." statement probeer aan te maken in een flow. Iemand suggesties waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Phusebox schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:18:
Net nog een dik half uur zitten kloten maar ik krijg de meeste kaku dingen gewoon niet aan de gang... De afstand moet het probleem niet zijn.
Als de afstand een probleem is, dan kan je de kaku zaken bij de homey brengen om te koppelen. Of als de kaku is vastgeschroefd, de homey oppakken en bij de kaku zetten om te koppelen.

Mijn ervaring is dat kaku met a-type-nummers een veel groter bereik heeft dan Zigbee, zoals de kaku met z-type-nummers.
kaku (met a-type-nummers) werkt met sleutels in de ontvangers. Als je die met de hand zou willen invoeren, dan moet je dat dus aan die kant kunnen doen.
De kaku zenders hebben in de bijgeleverde documentatie voor zover ik kan zien geen vermelding van de ingebakken sleutel.

Als verse homey gebruiker heb ik gisteren de scripting omgeving ontdekt (https://flow.homey.app/). Daar kan je iets meer maar dat is het hogere hack werk. Zie de voorbeeld scripts (o.a. 1 die de reeds gekoppelde devices laat zien)
Ok er zit dus sowieso een bug in. Bij connecten vraagt ie of het apparaat uit/aan is geschakeld om te bevestigen dat het is gelukt. Dat gebeurd dus niet. Dus ik dacht na 100 pogingen, klik dan maar eens door. En toen deed de bediening het gewoon. Die bevestiging gebeurt dus niet..
Als er op de time-out wordt gewacht dan is dat het moment waarop je de kaku ontvanger (met a-type-nummer) moet aan zetten. Of de kaku zender (met a-type-nummer) moet 'activeren' (knopje indrukken). De volgorde is hier belangrijk, doe het eens in de andere volgorde.

Nota: Kaku apparatuur met een z-type nummer is zigbee. Die heb ik gevonden onder het merk 'Trust' (het moeder-merk van kaku). Ze werken mogelijk ook als puur zigbee maar missen mogelijk opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Ik krijg ook de melding dat de Toon API een foutmelding geeft. Anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 08:51

ToCuS

It begins in the brain!

1975Mark30 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:23:
Ik krijg ook de melding dat de Toon API een foutmelding geeft. Anderen ook last van?
Had ik een paar weken geleden last van, moest de api een keer vernieuwen (door o.a. in te loggen) en toen was het gefxed

[ Voor 4% gewijzigd door ToCuS op 11-10-2021 12:40 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
ToCuS schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:40:
[...]

Had ik een paar weken geleden last van, moest de api een keer vernieuwen (door o.a. in te loggen) en toen was het gefxed
Thx. Door opnieuw bij Eneco in te loggen via de Homey app? En wat moest je nog meer doen, omdat je o.a. schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

1975Mark30 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Thx. Door opnieuw bij Eneco in te loggen via de Homey app? En wat moest je nog meer doen, omdat je o.a. schrijft?
Volgens mij alleen de Api toestemming geven, maar spreekt voorzich (geen hogere wiskunde in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
ToCuS schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:08:
[...]

Volgens mij alleen de Api toestemming geven, maar spreekt voorzich (geen hogere wiskunde in dit geval).
Sorry voor mijn wellicht stomme vragen maar omdat het steeds niet lukt probeer ik het goed te begrijpen. Met de Api toestemming geven, bedoel je dan inloggen op de eneco site vanuit de Toon app in de Homey (tijdens installatie)? Dat moet toch voldoende zijn?

Ik word er een beetje gek van. Hue, Tahoma, Harmony, Google Assistent, Chromecast, etc etc alles lukt behalve Toon. Maar bij anderen wordt het niet herkend. Om gek van te worden.... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door 1975Mark30 op 11-10-2021 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Heb je wel Olisto geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
KSR schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:47:
Nee, is dat ook een app op de Homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
KSR schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:47:
Ik heb die koppeling wel voor Google Home maar heb geen idee hoe dit met Homey moet. Zou je me in de juiste richting willen wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

1975Mark30 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:39:
[...]

Sorry voor mijn wellicht stomme vragen maar omdat het steeds niet lukt probeer ik het goed te begrijpen. Met de Api toestemming geven, bedoel je dan inloggen op de eneco site vanuit de Toon app in de Homey (tijdens installatie)? Dat moet toch voldoende zijn?

Ik word er een beetje gek van. Hue, Tahoma, Harmony, Google Assistent, Chromecast, etc etc alles lukt behalve Toon. Maar bij anderen wordt het niet herkend. Om gek van te worden.... 8)7
Probeer eens het volgende;
- open de tegel van Toon in de Homey App (in mijn geval IOS Versie)
- tik dan op het tandwiel
- kies dan onderhoud en dan "probeer te repareren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
ToCuS schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Probeer eens het volgende;
- open de tegel van Toon in de Homey App (in mijn geval IOS Versie)
- tik dan op het tandwiel
- kies dan onderhoud en dan "probeer te repareren"
Bedankt voor jouw reactie! Helaas heb ik dat al zeker 100 keer gedaan zonder succes.

Ik zal stap voor stap aangeven waar ik tegenaan loop. Wellicht wordt het dan duidelijker waar het bij mij mis gaat:

- Bij de eerste keer installeren hoef ik niet in te loggen en krijg ik een rood uitroepteken
- Na "probeer te repareren" krijg ik wel de mogelijkheid om in te loggen. Gegevens van dat moment worden opgehaald.
- Als ik dan de temperatuur probeer aan te passen, wordt deze niet doorgevoerd en de "oude" temperatuur blijft op de tegel staan
- Er wordt niets ge-update en de gele toon update kaart heb ik ook niet als ik een flow probeer te maken. Ik krijg via de webversie een netwerk error als ik een wijziging probeer door te voeren. Daarnaast heb Ik alleen rode toon kaarten waarmee ik aanpassingen kan doen in temperatuur en programma. Bij anderen zie ik gele toon update kaarten waarmee de gegevens elke "x" "tijdeenheid" worden opgehaald.
- Pas na verloop van tijd, na vele malen proberen te repareren en/of opnieuw geinstalleerd te hebben, kan ik wel temperatuur en programma aanpassen. Ik krijg dan in de webversie geen netwerk error meer maar in de app versie een API foutmelding.
- Die API foutmelding zit me niet lekker maar Toon reageert tenminste op dit moment. De gegevens worden echter nog steeds niet ge-update voor insights bijvoorbeeld en ik heb geen update kaart

Een andere tweaker had het over de app Olisto. Heb jij die ook draaien op Toon aan de praat te krijgen op Homey? Ik kan helaas weinig vinden over de combinatie Homey-Olisto..

Verder nog ideeen? Als het aan de API kant ligt, dan zou je verwachten dat iedereen er last van zou moeten hebben en niet alleen ik... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Phusebox schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:18:

KAn het zijn dat je de hele oude versies van KaKu hebt? Die kon je coderen met een draaischijfje op het device, deze werken NIET met Homey. Ik heb zelf een heleboel KaKu aan Homey hangen en nooit problemen gehad (alle non-zigbee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
1975Mark30 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:35:
[...]

Bedankt voor jouw reactie! Helaas heb ik dat al zeker 100 keer gedaan zonder succes.

Ik zal stap voor stap aangeven waar ik tegenaan loop. Wellicht wordt het dan duidelijker waar het bij mij mis gaat:

- Bij de eerste keer installeren hoef ik niet in te loggen en krijg ik een rood uitroepteken
- Na "probeer te repareren" krijg ik wel de mogelijkheid om in te loggen. Gegevens van dat moment worden opgehaald.
- Als ik dan de temperatuur probeer aan te passen, wordt deze niet doorgevoerd en de "oude" temperatuur blijft op de tegel staan
- Er wordt niets ge-update en de gele toon update kaart heb ik ook niet als ik een flow probeer te maken. Ik krijg via de webversie een netwerk error als ik een wijziging probeer door te voeren. Daarnaast heb Ik alleen rode toon kaarten waarmee ik aanpassingen kan doen in temperatuur en programma. Bij anderen zie ik gele toon update kaarten waarmee de gegevens elke "x" "tijdeenheid" worden opgehaald.
- Pas na verloop van tijd, na vele malen proberen te repareren en/of opnieuw geinstalleerd te hebben, kan ik wel temperatuur en programma aanpassen. Ik krijg dan in de webversie geen netwerk error meer maar in de app versie een API foutmelding.
- Die API foutmelding zit me niet lekker maar Toon reageert tenminste op dit moment. De gegevens worden echter nog steeds niet ge-update voor insights bijvoorbeeld en ik heb geen update kaart

Een andere tweaker had het over de app Olisto. Heb jij die ook draaien op Toon aan de praat te krijgen op Homey? Ik kan helaas weinig vinden over de combinatie Homey-Olisto..

Verder nog ideeen? Als het aan de API kant ligt, dan zou je verwachten dat iedereen er last van zou moeten hebben en niet alleen ik... :?
Ik was het helemaal zat. Ik heb Toon v2 geroot en opentoon op de homey geinstalleerd. Nu werkt het tenminste. Bijkomend voordeel is dat ik mijn abonnement van 4,50 per maand heb kunnen opzeggen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

1975Mark30 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:43:
[...]

Ik was het helemaal zat. Ik heb Toon v2 geroot en opentoon op de homey geinstalleerd. Nu werkt het tenminste. Bijkomend voordeel is dat ik mijn abonnement van 4,50 per maand heb kunnen opzeggen :9
Hier precies hetzelfde, had ik al veel eerder moeten doen.

btw als je een geroote Toon heb, kun je hem ook benaderen via de browser:
http://ip-adresvanToon/mobile/#main ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravedek
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik overweeg om een Plugwise Smile P1 aan te schaffen en aan te sluiten op de Homey. Weet iemand toevallig of de Plugwise Smile P1 volledig "offline" is te gebruiken? Dus zonder een connectie met de cloud (bv. account en verbruik).

Plugwise zelf heeft het over een "beveiligde backup in Cloud" en over "Inzicht via de app of lokaal op een webpagina", dat wekt de suggestie dat het product lokaal kan werken. Maar ik hoor het graag van iemand die er al ervaring mee heeft (en anders vraag ik het natuurlijk even via Plugwise support).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
ravedek schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:48:
Ik overweeg om een Plugwise Smile P1 aan te schaffen en aan te sluiten op de Homey. Weet iemand toevallig of de Plugwise Smile P1 volledig "offline" is te gebruiken? Dus zonder een connectie met de cloud (bv. account en verbruik).

Plugwise zelf heeft het over een "beveiligde backup in Cloud" en over "Inzicht via de app of lokaal op een webpagina", dat wekt de suggestie dat het product lokaal kan werken. Maar ik hoor het graag van iemand die er al ervaring mee heeft (en anders vraag ik het natuurlijk even via Plugwise support).
Waarom niet de Youless? :) Die werkt ook prima en werkt lokaal.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravedek
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
tcviper schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:58:
[...]

Waarom niet de Youless? :) Die werkt ook prima en werkt lokaal.
Youless is ook een optie. Bedankt voor het meedenken. Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de Plugwise Smile P1, kost wel twee tientjes meer maar ziet er gewoon goed uit. Beiden hebben een ethernet aansluiting wat ook een vereiste is.

Deze software in combinatie met de P1 slimme meter app lijkt mij trouwens ook niet verkeerd en normaal gesproken had ik dit direct geïnstalleerd. Maar ik heb toevallig de Rpi dit jaar vervangen door een HP Microserver en die staat niet meer in de meterkast en dat vind ik wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Hi guys, vraagje, heeft iemand hier ervaring met het 'smart' maken van de gewone deurbel?
Ik zou een Shelly Uno oid tussen de bel willen plaatsen, verder dan een youtube filmpje van iemand die m op een videodeurbel heeft kom ik niet.

Gaat dus om een old-school deurbel die door twee draadjes uit de trafo in de meterkast wordt aangestuurd. Bedoeling is dat ik op Homey een berichtje krijg dat iemand heeft aangebeld.

Ik zie in het schema dat poort 7/8 hier wellicht geschikt voor zijn : link. Hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben :)

edit:typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
ravedek schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:48:

Ik heb zelf de unit van Smart Gateways link . Via Homey toe te voegen (geeft je de raw info van de metert) daarna met de Homey app: Power by the Hour data per uur/dag etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Heeft iemand een goed alternatief voor homey insight? Ik heb zojuist een blitzwolf stekker gekocht om het energieverbruik te meten van onder andere de wasmachine (bij de wasmachine wil ik op basis hiervan een berichtje laten sturen wanneer hij klaar is).
Nou kan ik de metingen wel uitlezen via homey insight, maar echt prettig/duidelijk werkt dat niet.
Weet iemand daarom een alternatief hiervoor? Of is insight toch wel de beste optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
rolandmegens schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:53:
Heeft iemand een goed alternatief voor homey insight? Ik heb zojuist een blitzwolf stekker gekocht om het energieverbruik te meten van onder andere de wasmachine (bij de wasmachine wil ik op basis hiervan een berichtje laten sturen wanneer hij klaar is).
Nou kan ik de metingen wel uitlezen via homey insight, maar echt prettig/duidelijk werkt dat niet.
Weet iemand daarom een alternatief hiervoor? Of is insight toch wel de beste optie
Met de app Simple LOG kan je een logbestand maken van het verbruik van de wasmachine.
Die gegevens kan je eventueel gebruiken bij het volgende voorbeeld. Je ziet in de log dan het maximale en minimale verbruik. En het verloop van de wasbeurt.
Melding wasmachine klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
mike123 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Met de app Simple LOG kan je een logbestand maken van het verbruik van de wasmachine.
Die gegevens kan je eventueel gebruiken bij het volgende voorbeeld. Je ziet in de log dan het maximale en minimale verbruik. En het verloop van de wasbeurt.
Melding wasmachine klaar
Dankje! Goede tip wat betreft de flows voor de wasmachine :)
Wel ben ik nog benieuwd of er ook een (homey) app is waarmee je net wat fijner grafieken kan maken/zien van je data. Insights maakt het wel mogelijk, maar echt gebruiksvriendelijk/fijn werkt het niet. Bv Energy van Homewizard werkt daarin veel fijner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Rolfjes schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:42:
Hi guys, vraagje, heeft iemand hier ervaring met het 'smart' maken van de gewone deurbel?
Ik zou een Shelly Uno oid tussen de bel willen plaatsen, verder dan een youtube filmpje van iemand die m op een videodeurbel heeft kom ik niet.

Gaat dus om een old-school deurbel die door twee draadjes uit de trafo in de meterkast wordt aangestuurd. Bedoeling is dat ik op Homey een berichtje krijg dat iemand heeft aangebeld.
Als je een beetje DIY bent, zou je deze handleiding kunnen volgen: https://frenck.dev/diy-smart-doorbell-for-just-2-dollar/. Deze werkt via een ESP voor Home assistant, maar zou je mogelijk ook voor Homey geschikt kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
rolandmegens schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:09:
[...]

Dankje! Goede tip wat betreft de flows voor de wasmachine :)
Wel ben ik nog benieuwd of er ook een (homey) app is waarmee je net wat fijner grafieken kan maken/zien van je data. Insights maakt het wel mogelijk, maar echt gebruiksvriendelijk/fijn werkt het niet. Bv Energy van Homewizard werkt daarin veel fijner
Wat ik doe, is met de app Prometheus.io alles naar mijn NAS schrijven. Heb daar dockers draaien met Prometheus en Grafana en een MySQL database. Even uitzoeken en instellen maar dan heb je ook wat: alle data van je Homey :)

Met Grafana kun je super mooie dashboards en grafieken maken en deze op diversen devices tonen; bijv een oude tablet om de data live te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Ik heb een slimme deurbel gemaakt van een solid state relais en een aqara deur contact.
Het werkt, maar niet zoals het eigenlijk hoort. Het relais is een 12 volt relais en die heb ik aangesloten op de 8 volt beltrafo.De 8 volt is net voldoende om het relais te laten werken. Het relais is nu constant gemaakt. Aan het deurcontact heb ik 2 draden gesoldeerd (beide zijden van het glazen buisje) en die op het normally closed contact van het relais aangesloten.
Zodra er nu word aangebeld is de spanning te laag voor het relais en valt deze af. En nu word dus ook het deurcontact gemaakt. Er is aangebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 06:32
Ik heb een Philips Hue Go bt gekocht en wil die koppelen aan de Homey, hij vindt hem helaas niet. De Hue Bluetooth app vindt hem wel.
Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
Hulliee schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Wat ik doe, is met de app Prometheus.io alles naar mijn NAS schrijven. Heb daar dockers draaien met Prometheus en Grafana en een MySQL database. Even uitzoeken en instellen maar dan heb je ook wat: alle data van je Homey :)

Met Grafana kun je super mooie dashboards en grafieken maken en deze op diversen devices tonen; bijv een oude tablet om de data live te zien.
Zodra ik een tablet aan de muur ga hangen was ik dat van plan inderdaad, maar heb helaas momenteel geen nas of raspberry in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Hi 👋🏻 dit draadje net gevonden. Zelf zit ik ook te kijken naar Homey, maar wat ik me nou blijf afvragen (maar wellicht een domme vraag is...) - vervangt het nou alle bridges die ik heb liggen?

Nu heb ik in de slaapkamer (want daar staat de router) een plankje met een heleboel draadjes en een...
  • IKEA bridge
  • Philips HUE bridge
  • Aqara bridge
  • Eufy Homebase
En kan ik die met Homey dus allemaal in de prullenbak gooien (lees: op Marktplaats zetten) en alleen een Homey neerzetten?

En het tweede wat ik belangrijk vind (daarom keek ik eerst eigenlijk naar HOOBS) is dat alles in HomeKit staat... dus dat kan ook? Ik dacht van wel maar leest weer e.e.a. dat Homeykit niet meer ondersteund werd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:59
Rolfjes schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:42:

edit:typo
Ik heb een oldscool bel die rinkeld. In de bel heb ik zon kleine Aqara vibration sensor gestopt. Werkt echt perfect. Daarna zijn je flows eindeloos. Sonos kan wat doen of roepen, lampen, homey zelf enz…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
the-hyrax schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:41:
Hi 👋🏻 dit draadje net gevonden. Zelf zit ik ook te kijken naar Homey, maar wat ik me nou blijf afvragen (maar wellicht een domme vraag is...) - vervangt het nou alle bridges die ik heb liggen?

Nu heb ik in de slaapkamer (want daar staat de router) een plankje met een heleboel draadjes en een...
  • IKEA bridge
  • Philips HUE bridge
  • Aqara bridge
  • Eufy Homebase
En kan ik die met Homey dus allemaal in de prullenbak gooien (lees: op Marktplaats zetten) en alleen een Homey neerzetten?

En het tweede wat ik belangrijk vind (daarom keek ik eerst eigenlijk naar HOOBS) is dat alles in HomeKit staat... dus dat kan ook? Ik dacht van wel maar leest weer e.e.a. dat Homeykit niet meer ondersteund werd
In principe kunnen ze weg omdat de devices allemaal direct gekoppeld kunnen worden aan de Homey. Je kan er ook voor kiezen om de verschillende hub's te koppelen aan je Homey. Dan kan je eventueel terugvallen op je losse hubs en ontlast je de Homey door minder devices los te hebben gekoppeld.

Zo heb ik best wel wat Aqara sensoren die ik nog steeds gekoppeld heb aan aan xiaomi hub (wel specifiek model, want de meeste kan je niet koppelen aan Homey dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb problemen met mijn (1e generatie?) Xiaomi vacuum (de roborock). Ik kan een code vinden (overigens lijkt het alsof iBackup Viewer die zelf al toont...

Maar waarom kan ik mijn stofzuiger niet koppelen, zoals dat altijd wel kon. Ligt het aan de Homey, de token of de Xiaomi app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THr38-6NCNjBwWlR4RcYxTBYonY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/601oHQuS1iVJdbIn4SsCRcn1.png?f=fotoalbum_large
De omweg via iBackup Vieuwer - SQL database - Website levert de zelfde code op... maar dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AiyPaH42q6UiIZq5TVqM9Rnayg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FV25uNmqzIyc5S50lrRzDqPN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 21-10-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iAR schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:05:
Ik heb problemen met mijn (1e generatie?) Xiaomi vacuum (de roborock). Ik kan een code vinden (overigens lijkt het alsof iBackup Viewer die zelf al toont...
[Afbeelding]
De omweg via iBackup Vieuwer - SQL database - Website levert de zelfde code op... maar dan:

[Afbeelding]

Wat??
en nu nog een keer maar dan met een duidelijke vraag...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Webgnome schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

en nu nog een keer maar dan met een duidelijke vraag...
De vraag is geloof ik weggevallen...

Waarom kan ik mijn stofzuiger niet koppelen, zoals dat altijd wel kon. Ligt het aan de Homey, de token of de Xiaomi app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

Phusebox schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:41:
[...]

Nieuwe bestellen kan, maar niet voor deze prijs ;)

Wat zou een goede contact sensor zijn die wel betrouwbaar werkt?
https://www.hashop.nl/fib...1xjgUnEAAYASAAEgLeLvD_BwE
wolverine3141 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:21:

Staat je iphone dan niet in energie besparing modus? Dan geeft de iphone namelijk de locatie niet door.
En het kan zijn dat de locatie op de homey app niet helemaal lekker werkt. Dit kun je beter handmatig instellen.
Ik heb meerdere malen meegemaakt dat na een update het ineens niet meer lekker werkte en na een volgende update weer wel, en de update daarna weer niet.. 8)7 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Audione0 op 19-10-2021 17:45 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De telefoon van mijn zoontje wordt niet geregistreerd als hij weg gaat of thuis komt.
Nu zie ik dat er bij de instellingen het vakje “ververs op achtergrond” grijs is.
Kan dat aan een instelling liggen van schermtijd liggen?
Of zit er ergens anders nog een vinkje om het te laten werken.

Hebben beide een iPhone en draaien iOS15.

[ Voor 7% gewijzigd door Crxtreem op 19-10-2021 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

Crxtreem schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:12:

Nu zie ik dat er bij de instellingen het vakje “ververs op achtergrond” grijs is.
Kan dat aan een instelling liggen van schermtijd liggen?
Die moet op groen staan (aan) en dan de apps kiezen die dit moeten doen :Y
Als je bijvoorbeeld alles uit wilt hebben en je wilt dat homey wel op de achtergrond ververst dan zet je alleen die app aan met het groene schuifje.
Crxtreem schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:12:
Of zit er ergens anders nog een vinkje om het te laten werken.
Als je energie besparing aanzet wordt "ververs op de achtergrond" sowieso/geforceerd uitgezet, maar als je bij het gebruik van energie besparing modus wilt dat Homey wel op de achtergrond ververst, zet je eerst alle apps die moeten verversen op de achtergrond op groen (aan), en dan pas energie besparing aan. Zo weet de Iphone welke apps energie moeten besparen behalve de apps die je aan hebt gezet (groene vinkje)

Ik zal wel even een filmpje laten zien wat ik precies bedoel:

YouTube: Iphone - Ververs op de achtergrond

In Homey:
Heb je voor je zoontje trouwens een aparte account aangemaakt en dit naar zijn email gestuurd, of gebruikt hij jou gegevens?

Ohja, nog iets.. Staat in Homey onder Instellingen-->Locatie "Vind mijn Homey's locatie automatisch "aan of uit gevinkt?

[ Voor 40% gewijzigd door Audione0 op 20-10-2021 22:05 . Reden: Video toegevoegd ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkeulers
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-08 18:51
Beste Tweakers,

Volgende week moet ik aan de bouwer van ons nieuwbouwhuis alle gewenste elektra doorgeven. Nu ben ik met loze leidingen etc al een eind onderweg maar het lichtplan kom ik niet uit. Wij hebben een lichtplan laten maken door een gespecialiseerd bedrijf. Zij kunnen ook wel de automatisering regelen, maar dat gaat dan via KNX, is superduur en snap ik zelf niets van. Ik wil het grotendeels zelf proberen met Homey.

Nu heeft het bedrijf van het lichtplan wel aangegeven welke groepen lampen / spotjes verstandig zijn om te bundelen en ze hebben hierbij rekening gehouden met het dimprotocol van de lampen. Dus 1 soort dimprotocol per groep (phase cut / 0-10v). Ik weet dat er fibaro (phase cut) en qubino (0-10v) dimmers te koop zijn die achter de pulsschakelaars geinstalleerd kunnen worden.

De vraag: is het mogelijk om door de bouwer slechts 1 schakelaar per groep lampen te laten installeren. Er dan zelf zo’n zwave dimmer te installeren (lijkt me niet moeilijk) en dan….. de bouwer vragen om op verschillende plekken “lege pulsdrukkers” te installeren, zodat ik ook daar achter een zwave schakelaar ik kan bouwen. Dit zodat ik dus ook van die andere plek, waar zo’n lege schakalaar zit, ook de lampen kan schakelen. Dus als het ware op die manier een hotelschakeling te maken. Bij voorkeur ook nog dat ik ze kan dimmen op beide plekken.

Ik ga ook werken met bewegingsmelders en lux meters etc, maar als het allemaal niet werkt, of mijn moeder is er, dan moet het ook allemaal werken met een schakelaar.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
wkeulers schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:33:
Volgende week moet ik aan de bouwer van ons nieuwbouwhuis alle gewenste elektra doorgeven. Nu ben ik met loze leidingen etc al een eind onderweg maar het lichtplan kom ik niet uit. Wij hebben een lichtplan laten maken door een gespecialiseerd bedrijf. Zij kunnen ook wel de automatisering regelen, maar dat gaat dan via KNX, is superduur en snap ik zelf niets van. Ik wil het grotendeels zelf proberen met Homey.

Ik ga ook werken met bewegingsmelders en lux meters etc, maar als het allemaal niet werkt, of mijn moeder is er, dan moet het ook allemaal werken met een schakelaar.
Het is voor mij 20 jaar geleden dat ik op dat punt stond. Toen was er geen sprake van automatisering en zo. Naderhand ben ik blij geweest dat ik elke loze leiding en elk idee van bekabeling heb aan laten leggen. Natuurlijk vragen ze de hoofdprijs maar het gemak dat je er van hebt om later alsnog te gebruiken.

Voor de automatisering zou ik het per ruimte bekijken, wel of niet in het plan opnemen en dan het aangeboden systeem gebruiken. Soms kan een eenvoudige kast-schakelaar al heel veel helpen. Bijvoorbeeld in de meterkast, bezemkast, trapkast en gangkast en zo.

Met het huidige aanbod zou ik niet meer gebruik maken van dimmen via de bekabeling. Daar zou ik het gewoon laten schakelen. Het dimmen en ook het instellen van de kleur kan met led verlichting het beste in de lamp zelf gebeuren. Dan hoef je niet te kiezen voor het type dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
kijk dan ook naar Shelly i.c.m. Homey, werkt op wifi, werkt heel goed, maar kost 1/3 van wat zwave kost. Aqara heeft ook een paar leuke dingen die goed passen in een combi met Shelly. Verder passen ze prima in de wandcontactdozen (als je nog schakelmateriaal zoekt; Berker (wij hebben K1 zwart) heeft heel ondiepe schakelaars waardoor er gemakkelijker zo'n Shelly (of zwave) unit achter past)
[/quote]

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 27-10-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Audione0 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:33:
[...]

Die moet op groen staan (aan) en dan de apps kiezen die dit moeten doen :Y
Als je bijvoorbeeld alles uit wilt hebben en je wilt dat homey wel op de achtergrond ververst dan zet je alleen die app aan met het groene schuifje.

[...]

Als je energie besparing aanzet wordt "ververs op de achtergrond" sowieso/geforceerd uitgezet, maar als je bij het gebruik van energie besparing modus wilt dat Homey wel op de achtergrond ververst, zet je eerst alle apps die moeten verversen op de achtergrond op groen (aan), en dan pas energie besparing aan. Zo weet de Iphone welke apps energie moeten besparen behalve de apps die je aan hebt gezet (groene vinkje)

Ik zal wel even een filmpje laten zien wat ik precies bedoel:

YouTube: Iphone - Ververs op de achtergrond

In Homey:
Heb je voor je zoontje trouwens een aparte account aangemaakt en dit naar zijn email gestuurd, of gebruikt hij jou gegevens?

Ohja, nog iets.. Staat in Homey onder Instellingen-->Locatie "Vind mijn Homey's locatie automatisch "aan of uit gevinkt?
In de Homey app stond "gebruik afwezig/thuis detectie" na de ios update uit.
Deze weer aangezet en alles nagelopen.
Bij energiebesparing staat de Homey ook actief.
Bij de Homey app zelf mag hij ook altijd locatie delen.

Mijn vrouw is deze week ook over gegaan en zelfde verhaal.

Nu zijn ze niet thuis maar volgens Homey wel. |:(

Ik snap werkelijk niet waar ik dit nu moet zoeken.
Ik heb zelf ook IOS15 en bij mij werkt het wel.

Elke gebruiker heeft ook netjes zijn eigen account.

Vind Homey's locatie automatisch staat momenteel aan.
Moet dat handmatig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Laatst online: 22:35
Crxtreem schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

In de Homey app stond "gebruik afwezig/thuis detectie" na de ios update uit.
Deze weer aangezet en alles nagelopen.
Bij energiebesparing staat de Homey ook actief.
Bij de Homey app zelf mag hij ook altijd locatie delen.

Mijn vrouw is deze week ook over gegaan en zelfde verhaal.

Nu zijn ze niet thuis maar volgens Homey wel. |:(

Ik snap werkelijk niet waar ik dit nu moet zoeken.
Ik heb zelf ook IOS15 en bij mij werkt het wel.

Elke gebruiker heeft ook netjes zijn eigen account.

Vind Homey's locatie automatisch staat momenteel aan.
Moet dat handmatig zijn?
Niet helemaal hetzelfde, maar ik heb dit weekend de switch van honey naar honey pro gemaakt. Daarna deed mijn afwezigheidsdetectie het ook niet meer.
Ik heb in de instellingen van Homey automatisch locatie vinden uit en weer ingeschakeld, in mijn telefoon alle locatie instellingen afgelopen die jij ook benoemt en daarna Homey opnieuw opgestart. Toen werkte het wel op mijn telefoon (wel Android).
Telefoon van m'n vrouw werkt nog niet, moet ik nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bincvburen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:01
Hallo Tweakers!

Ik ben Binc en ik houd mijn PWS over het slimme huis, en aangezien Homey hier mee te maken heeft, dacht ik dat dit wel een goede plek is om hem te delen. Misschien heb je dus thuis wel een aantal slimme apparaten zoals een Google Home, slimme lampen of een homey. Ik zou graag willen onderzoeken hoeveel mensen bekend zijn met deze term en hoeveel mensen thuis ook echt smart devices hebben. Je zou mij enorm helpen!

*weg*

Enorm bedankt alvast!

Groetjes,
Binc van Buren

Enquêtes mogen alleen na expliciete toestemming, zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam. Dat is in dit geval niet gebeurd, dus heb ik de link verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door deepbass909 op 28-10-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Ik weet niet of ik deze vraag het beste hier kan stellen, of in het topic over tuinen. Binnenkort wil ik bij ons in de tuin de beregeningsinstallatie aan gaan leggen. Dit zullen meerdere groepen zijn met sproeiers/nevelaars/druppelslangen. Deze groepen worden gestuurd met magneetventielen (24v)

Nu heb ik qua aansturing/automatisering hiervan 2 opties die ik overweeg:
1) Een Hunter (of Rainbird) automatiseringscomputer kopen incl wifi. Deze krijgt informatie binnen over het weer en kan op basis daarvan het sproeien automatiseren
2) De magneetventielen aansturen met een Fibaro RGBW Dimmer. Ik heb het nog niet bevestigd / goed uitgezocht, maar volgens mij kan ik met 1 RGBW dimmer 3-4 groepen aansturen. Dit zou ik dan kunnen koppelen met Homey en dan op basis van bv Buienradar informatie zelf de flows maken om te sproeien.

Optie 1 is makkelijk qua instellen, iets meer gedoe (in mijn geval) met installeren; en wat duurder (zo'n computer kost circa 250-300 euro)
Optie 2 is makkelijk te installeren, iets meer gedoe met instellen (alle flows maken etc) maar stuk goedkoper (1 fibaro rgbw = 50-60 euro).

Heeft iemand hier ervaring/advies tussen deze 2 opties? Met name ook de betrouwbaarheid van beide systemen op basis van weersverwachtingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Net bij thuiskomst ook geen melding van mijn eigen telefoon.
Pas bij het openen van de Homey app een melding dat ik thuis ben.

Ook ik heb IOS15

Ik heb het idee dat er door Apple iets met de apps op de achtergrond dingen niet meer doorgeeft.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben met IOS15?

Of wat is een oplossing om dit wel weer werkend te krijgen?
Ik heb best veel geautomatiseerd op aanwezig/afwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fops
  • Laatst online: 22:35
Crxtreem schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:24:
Net bij thuiskomst ook geen melding van mijn eigen telefoon.
Pas bij het openen van de Homey app een melding dat ik thuis ben.

Ook ik heb IOS15

Ik heb het idee dat er door Apple iets met de apps op de achtergrond dingen niet meer doorgeeft.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben met IOS15?

Of wat is een oplossing om dit wel weer werkend te krijgen?
Ik heb best veel geautomatiseerd op aanwezig/afwezig.
Schijnt een bug aan Apples kant te zijn, zie deze forum post: https://community.athom.c...-ios-15/52473/4?u=thefops

Misschien is dit opgelost met iOS 15.1?
Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.