Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:51

Audione0

Strijdt der titanen

Crxtreem schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

In de Homey app stond "gebruik afwezig/thuis detectie" na de ios update uit.
Deze weer aangezet en alles nagelopen.
Bij energiebesparing staat de Homey ook actief.
Bij de Homey app zelf mag hij ook altijd locatie delen.

Mijn vrouw is deze week ook over gegaan en zelfde verhaal.

Nu zijn ze niet thuis maar volgens Homey wel. |:(

Ik snap werkelijk niet waar ik dit nu moet zoeken.
Ik heb zelf ook IOS15 en bij mij werkt het wel.

Elke gebruiker heeft ook netjes zijn eigen account.

Vind Homey's locatie automatisch staat momenteel aan.
Moet dat handmatig zijn?
Wat je kunt proberen is de app niet te sluiten (door naar boven te swipen en daarmee te killen) en dan te checken of de aan/afwezigheid detectie wel werkt. Zet dan ook even de notificatie melding in de homey app aan om snel te zien of aan/afwezigheid juist werkt.

Verrek bij mij werkt het nu ineens ook niet meer als ik de app dmv naar boven te swipen sluit. (voorheen wel)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
The Fops schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

Schijnt een bug aan Apples kant te zijn, zie deze forum post: https://community.athom.c...-ios-15/52473/4?u=thefops

Misschien is dit opgelost met iOS 15.1?
Mijn toestel heeft wel 15.1 de andere 2 nog 15.0 dus hebben ze het denk ik nog niet opgelost.

Hopen dat ze het toch snel gefixt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:59
Voor het schakelen van twee bedraden lampen heb ik een Fibaro Switch 2 besteld.
Nu wilde ik deze ook eigenlijk misbruiken voor het aanzetten van scenes / groepen lampen.

Momenteel schakelt het relais bij de eerste puls. Is dit nog om te bouwen zodat het relais pas schakelt bij 2x puls?
Achter de 1x puls zou ik dan namelijk de groep lampen aan willen laten gaan.

Heb even de handleiding doorgenomen maar kon hier niks concreets over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:59
Mustang24 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:27:
Nu wilde ik deze ook eigenlijk misbruiken voor het aanzetten van scenes / groepen lampen.

Momenteel schakelt het relais bij de eerste puls. Is dit nog om te bouwen zodat het relais pas schakelt bij 2x puls?

Volgens de handleiding optie/setting 28 en 29, maar hoe je dan precies kiest welke scene hij gaat uitvoeren dat durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 22:45

Voor zover ik het lees, kan dit apparaat zo worden ingesteld dat de knop/schakelaar los is van het bedienen van de lampen.
Dan kan je in homey de schakelaar als begin van een flow gebruiken en de lampen vanuit de flow bedienen.

Het is aan je eigen creative geest om daar een paar mooie flows van te maken. Een grof idee:
Maak een variabele aan 'schakelstand' met 'true/false' als mogelijke waardes. (gebruik een voor jou handige naam)
Flow 1: gestart door de schakelaar. Als 'schakelstand' == true, dan eerste actie uitvoeren EN schakelstand op false zetten.
Flow 2: gestart door de schakelaar, Als ' schakelstand' == false, dan tweede actie uitvoeren EN schakelstand op true zetten.

Daarmee heb je 2 flows die elkaar afwisselen op 1 schakelaar.

UPDATE: Uit nieuwsgierigheid iets verder gekeken: Deze switch heeft zelf een 'dubbel-klik' mogelijkheid. Hopelijk heeft de Homey invulling de mogelijkheid om hier apart op te reageren, dan kan je op basis van die dubbelklik een flow beginnen. Misschien moet je het in de 2e test opnemen dat de flow op de klik begint en dat je moet uitlezen of het een dubbelklik was. Details: Eet het en je weet het. Meldt ons terug of/hoe het gelukt is, het ziet er veelbelovend uit.

[ Voor 16% gewijzigd door beerse op 01-11-2021 08:50 . Reden: nadere info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
Crxtreem schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:21:
[...]

Mijn toestel heeft wel 15.1 de andere 2 nog 15.0 dus hebben ze het denk ik nog niet opgelost.

Hopen dat ze het toch snel gefixt hebben.
Heel irritant inderdaad, kwam er vanochtend pas achter, pas nadat ik Homey app had opgestart, werd ik afwezig gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang24
Uiteraard had ik al in de homey gekeken maar zijn de instellingen die in de homey ingesteld kunnen worden.

Ik heb zojuist even parameter 28 en 29 bekeken en getest maar zonder resultaat. Het is voor mij nog onduidelijk welke waarde ik moet invullen? 0 of 1?
beerse schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:40:
[...]

Voor zover ik het lees, kan dit apparaat zo worden ingesteld dat de knop/schakelaar los is van het bedienen van de lampen.
Dan kan je in homey de schakelaar als begin van een flow gebruiken en de lampen vanuit de flow bedienen.

Het is aan je eigen creative geest om daar een paar mooie flows van te maken. Een grof idee:
Maak een variabele aan 'schakelstand' met 'true/false' als mogelijke waardes. (gebruik een voor jou handige naam)
Flow 1: gestart door de schakelaar. Als 'schakelstand' == true, dan eerste actie uitvoeren EN schakelstand op false zetten.
Flow 2: gestart door de schakelaar, Als ' schakelstand' == false, dan tweede actie uitvoeren EN schakelstand op true zetten.

Daarmee heb je 2 flows die elkaar afwisselen op 1 schakelaar.

UPDATE: Uit nieuwsgierigheid iets verder gekeken: Deze switch heeft zelf een 'dubbel-klik' mogelijkheid. Hopelijk heeft de Homey invulling de mogelijkheid om hier apart op te reageren, dan kan je op basis van die dubbelklik een flow beginnen. Misschien moet je het in de 2e test opnemen dat de flow op de klik begint en dat je moet uitlezen of het een dubbelklik was. Details: Eet het en je weet het. Meldt ons terug of/hoe het gelukt is, het ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:39:
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met Homey in combinatie met een Magnum Remote Control Wifi (aansturing elektrische vloerverwarming)?

Ik heb eerst overwogen om de Z-Wave variant aan te schaffen, maar deze heeft geen eigen thermostaat en is dus volledig afhankelijk van Homey. Dat past niet in mijn filosofie, ik wil Homey enkel ondersteunend gebruiken en alles in huis moet zelfstandig kunnen functioneren. Dit omdat ik heel vaak te maken heb met bijvoorbeeld lampen die niet aan of uit gaan, blijkbaar is Homey/Z-Wave nog niet volwassen genoeg om echt op te kunnen vertrouwen.

Nu heb ik ook vrij weinig eisen aan de aansturing van de thermostaat. Ik heb al een paar jaar een Plugwise Anna en die is ook crappy ondersteunt door Homey. Alles is dus mooi meegenomen in dit geval.

Ik kan nergens iets van een API of bijvoorbeeld IFTTT vinden in deze combinatie. Maar wellicht zoek ik niet goed?
Heb je hier al wat meer over gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

Toevallig heb ik afgelopen week 3x de Fibaro Switch 2 toegevoegd aan mijn Homey.
Ik neem aan dat jij de Switch ook aansluit op Homey?

In de flows die je in Homey kan maken heb je heel veel keus:
Je hebt 2 ingangen (S1 en S2), op beide kunnen een schakelaar (of dezelfde schakelaar bij een “wip”)
Per ingang kun je een actie hangen aan:
1x kik
2x klik
3x klik
Lang ingedrukt
Lang ingedrukt losgelaten

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:04
Luit schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:58:
[...]

Heb je hier al wat meer over gevonden?
Ja, de uitfasering van Homey hier.

Het is mogelijk om via IFTTT iets te doen, maar mag je 1 keer raden wat er uitgezet wordt in januari. Dus je hebt er niets aan, sorry.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:02

jdh009

FP ProMod
Sinds kort woon ik in een nieuwe woning waarbij ik weer wat zaken wil gaan automatiseren, hiervoor gebruikte ik tot twee jaar terug de eerste Homey die ik 'kreeg' via Kickstarter, echter liep in mijn vorige woning tegen de limieten aan van het aantal apparaten/apps en z-wave en zigbee stabiliteit. Is dit verbeter met de laatste pro versie?

Ik had hiervoor o.a. het klimaat (luchtkwaliteit, temperatuur en luchtvochtigheid), lampen en knoppen, diverse bewegings- en detectiesensoren voor schakeling alarm, lampen en post, TV/Geluid, elektra gebruik en de gordijnen hierop aangesloten en dat wil ik in deze woning weer gaan doen. Veel van het oude spul hiervoor heb ik tussentijds verkocht dus ben redelijk flexibel voor de techniek die aangestuurd moet worden.

Is Homey nog een goed product in de huidige markt en is het nu nog een goed idee om opnieuw in te stappen met een Pro versie of zijn er nu betere alternatieven op de markt?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beerse
jdh009 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:48:
Sinds kort woon ik in een nieuwe woning waarbij ik weer wat zaken wil gaan automatiseren, hiervoor gebruikte ik tot twee jaar terug de eerste Homey die ik 'kreeg' via Kickstarter, echter liep in mijn vorige woning tegen de limieten aan van het aantal apparaten/apps en z-wave en zigbee stabiliteit. Is dit verbeter met de laatste pro versie?
helaas heb ik geen idee wat de toenmalige specs van de kickstarter editie van de homey was. Wel weet ik dat ik heel bewust voor de homey-pro ben gegaan. En dan ook meteen de 'dure', dus die met het meeste geheugen en opslag capaciteit. Daar zou ik nu weer voor gaan.
Ik had hiervoor o.a. het klimaat (luchtkwaliteit, temperatuur en luchtvochtigheid), lampen en knoppen, diverse bewegings- en detectiesensoren voor schakeling alarm, lampen en post, TV/Geluid, elektra gebruik en de gordijnen hierop aangesloten en dat wil ik in deze woning weer gaan doen. Veel van het oude spul hiervoor heb ik tussentijds verkocht dus ben redelijk flexibel voor de techniek die aangestuurd moet worden.
Daarom dus de 'dure', de grote homey-pro (die voorheen ook al pro heette). Die kan meer aan dan de goedkopere/kleinere (vroeger niet 'pro') homey.
Is Homey nog een goed product in de huidige markt en is het nu nog een goed idee om opnieuw in te stappen met een Pro versie of zijn er nu betere alternatieven op de markt?
Volgens mij zijn er veel alternatieven maar de meeste daarvan zijn merk en/of protocol gebonden. Naar mijn idee zijn er 2 'universele' thuis automatisering centrales, waarvan homey de enige is met een kant-en-klaar product. De andere is een eigen pc (RPi, nuc, ....) met daarop een home-automation distributie en voor zover nog nodig ook interfaces er aan gekoppeld.

In het kort: Begin met een Homey-Pro en bouw daar omheen op wat je wilt.

Voor z-wave en zigbee: Zorg er voor dat de onderlinge afstand niet te groot wordt. Langere afstanden overbrug je door een apparaat er tussen in. Dat kan een speciale hub zijn, maar net zo goed elk apparaat dat zelf direct aan de stroom hangt en is gekoppeld in je netwerk zoals een stekker-schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
beerse schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 23:03:
[...]

helaas heb ik geen idee wat de toenmalige specs van de kickstarter editie van de homey was. Wel weet ik dat ik heel bewust voor de homey-pro ben gegaan. En dan ook meteen de 'dure', dus die met het meeste geheugen en opslag capaciteit. Daar zou ik nu weer voor gaan.
Zijn er meerdere Homey setups? Ik weet dat je vroeger via de mail (o.i.d.) moest vragen naar de speciale uitvoering die ze hadden die niet via de website werd verkocht.

De uitvoering die ik op de website kan kopen is een 1 GHz Dual Core met 1 GB RAM en 4 GB geheugen. Is dat de meest uitgebreide versie of is er net als vroeger nog een andere versie in omloop als je er naar vraagt?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
jdh009 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:07:
Zijn er meerdere Homey setups? Ik weet dat je vroeger via de mail (o.i.d.) moest vragen naar de speciale uitvoering die ze hadden die niet via de website werd verkocht.

De uitvoering die ik op de website kan kopen is een 1 GHz Dual Core met 1 GB RAM en 4 GB geheugen. Is dat de meest uitgebreide versie of is er net als vroeger nog een andere versie in omloop als je er naar vraagt?
Hier op tweakers in de price-watch zijn de volgende modellen te zien:
pricewatch: Athom Homey Pro (deze wil je)
pricewatch: Athom Homey (Early 2019) (de 'kleine', nu ook -pro genoemde)
pricewatch: Athom Homey (dit is volgens mij een oer-versie, mogelijk ook de kickstarter versie).

Aan de prijs vermelding hier op tweakers.net is te zien dat nu alleen de 'dure' pro versie nog te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12
beerse schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:20:
[...]

Hier op tweakers in de price-watch zijn de volgende modellen te zien:
pricewatch: Athom Homey Pro (deze wil je)
pricewatch: Athom Homey (Early 2019) (de 'kleine', nu ook -pro genoemde)
pricewatch: Athom Homey (dit is volgens mij een oer-versie, mogelijk ook de kickstarter versie).

Aan de prijs vermelding hier op tweakers.net is te zien dat nu alleen de 'dure' pro versie nog te koop.
De Pro heeft een flinke prijsdaling. Mooie actie. Of komt er wellicht een nieuw model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
miena21 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:28:
[...]
De Pro heeft een flinke prijsdaling. Mooie actie. Of komt er wellicht een nieuw model?
Er is maar 1 leverancier die een lagere prijs vraagt, de rest zit nog rond de €400. En die ene leverancier heeft geen voorraad en een verwachting dat het over 2 weken leverbaar is...

Ondertussen heeft Athom wel een alternatief aangekondigd (nieuws: Athom komt met Homey-dienst zonder hardware en introduceert Bridge - ...) maar zelfs op de athom site zie ik die niet aangeboden, dus begrijpelijk dat ze hier bij tweakers.net ook niet in de pricewatch staat.

ff zoeken bij athom op de site: https://homey.app/nl-nl/store/product/homey-bridge/ Zie ook de waarschuwing over Beta en het abonnement.

[ Voor 7% gewijzigd door beerse op 12-11-2021 18:11 . Reden: toegevoegde informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-10 18:39
Sinds begin vorige heb ik de update naar firmware 7.1.6 (stable) ontvangen. Deze werd automatisch geïnstalleerd en vervolgens doen mijn ZigBee apparaten het niet meer. Nu heb ik geprobeerd om terug te gaan naar 7.1.5, ik heb nog 1 backup met 7.1.5. Maar nu heb ik vanuit het Homey forum begrepen dat het niet mogelijk is terug te gaan in firmware als je al op stable zit. Want kan ik nu doen om dit op te lossen? Anders dan alle ZigBee apparaten weer toe te gaan voegen?

-edit: opgelost door de volledige download te doen via de browser.

[ Voor 6% gewijzigd door slvans op 19-11-2021 05:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
Hi, inmiddels heb ik me als voormalig HomeWizard en daarna ICS2000 gebruiker aangemeld voor het Homey Beta programma en ben op de wachtlijst terecht gekomen. Heeft iemand enig idee hoelang dit duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang24
fmb schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:37:
[...]

Toevallig heb ik afgelopen week 3x de Fibaro Switch 2 toegevoegd aan mijn Homey.
Ik neem aan dat jij de Switch ook aansluit op Homey?

In de flows die je in Homey kan maken heb je heel veel keus:
Je hebt 2 ingangen (S1 en S2), op beide kunnen een schakelaar (of dezelfde schakelaar bij een “wip”)
Per ingang kun je een actie hangen aan:
1x kik
2x klik
3x klik
Lang ingedrukt
Lang ingedrukt losgelaten
Excuus voor mijn late reactie. Ik heb de flow opties gezien alleen functioneert dit niet.
Werkt dit bij jou wel en zo ja hoe heb je dit werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:28
llooijmans86 schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:45:
Hi, inmiddels heb ik me als voormalig HomeWizard en daarna ICS2000 gebruiker aangemeld voor het Homey Beta programma en ben op de wachtlijst terecht gekomen. Heeft iemand enig idee hoelang dit duurt?
Ik heb het gevoel dat er niet actief mensen bij worden gelaten op dit moment. Heeft iemand hier uberhaubt inzicht in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llooijmans86
Limbeckx schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:50:
[...]

Ik heb het gevoel dat er niet actief mensen bij worden gelaten op dit moment. Heeft iemand hier uberhaubt inzicht in?
Opzich wel vreemd…. Bridge verkopen en mensen het vervolgens niet kunnen laten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:35
Hallo, ik wil een zehnder-comfoair-q350 kopen en dus graag bedienen met de Homey,
Er zijn verschillende opties. Zo kan de ventilatie-unit bediend worden met behulp van de display op het apparaat zelf, met uitbreidingsmodules en sensoren en via radiografische verbinding. Dit laatste kan onder ander bij de “ComfoAir Q RF” met ingebouwde RF-functie. Daarnaast is besturing mogelijk via een KNX-interface of via het internet met de app. Internet-interface https://www.zehnder.nl/.../comf.../comfoairq-serie/bediening
wie heeft hiervoor de juiste oplossing of ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Mustang24 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:54:
[...]
Excuus voor mijn late reactie. Ik heb de flow opties gezien alleen functioneert dit niet.
Werkt dit bij jou wel en zo ja hoe heb je dit werkend gekregen?
No worries :)

Zelf heb ik deze Fibaro Switch (2) nog niet aan flows gekoppeld. De basisfunctionaliteit is genoeg met een schakelaar eraan gekoppeld. Kan lokaal de lamp(en) bedienen en met flows op basis van tijd.

Wel heb ik net een testflow voor je gemaakt. Ik heb nog nooit een flow gedeeld, maar volgens mij moet dit werken:
https://homey.app/nl-nl/flow/jIcaJQ/

Deze werkt bij mij goed, de flow start nadat de schakelaar die aangesloten is op S1 lang wordt ingedrukt.
Helpt dit je op weg?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
llooijmans86 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:08:
[...]

Opzich wel vreemd…. Bridge verkopen en mensen het vervolgens niet kunnen laten gebruiken.
Ja het gekke is dat er dan wel heel duidelijk bij staat dat het alleen werkt als je bij de beta hoort. Het zou wel tof zijn als je direct een uitnodiging krijgt als je dat ding koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:34
Ik heb in mijn enthousiasme een beta code aangevraagd paar weekjes terug.
Ik heb een code ontvangen, maar ga hem toch niet gebruiken.
Geen idee of dit "deelbaar" is.

edit: iemand blij gemaakt - hopelijk werkt het

[ Voor 12% gewijzigd door ppeterr op 18-11-2021 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
ppeterr schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:57:
Ik heb in mijn enthousiasme een beta code aangevraagd paar weekjes terug.
Ik heb een code ontvangen, maar ga hem toch niet gebruiken.
Geen idee of dit "deelbaar" is. Maar wordt iemand er blij van ? Zeg het maar dan.
Berichtje gestuurd naar je

Worked! Bedankt *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Limbeckx op 18-11-2021 18:58 ]

• demand
  • Laatst online: 27-09 10:23
Ik dacht de oude homey (early 2019) ergens op de kop te tikken. Maar begrijp ik het nou goed dat een deel van de functionaliteit gaat stoppen?
Drardollan schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:32:
[...]

Ja, de uitfasering van Homey hier.

Het is mogelijk om via IFTTT iets te doen, maar mag je 1 keer raden wat er uitgezet wordt in januari. Dus je hebt er niets aan, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
demand schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:12:
Ik dacht de oude homey (early 2019) ergens op de kop te tikken. Maar begrijp ik het nou goed dat een deel van de functionaliteit gaat stoppen?

[...]
Constant aan verandering onderhevig. Athom zegt dat ze het zelf kunnen en IFTTT niet nodig hebben. Mijn ervaring is dat het vervolgens nooit meer goed werkt. Mijn thermostaat (Plugwise Anna) als ultiem voorbeeld (zie eerdere posts).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
demand schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:12:
[...]
Dat een deel van Homey gaat stoppen heb ik nergens gelezen. Over de witte bolletjes (allemaal) heb ik wel begrepen dat de originele homey een microfoon heeft en de nieuwere niet. Wel dat ze allemaal de zelfde firmware en software draaien en in dat opzicht het zelfde kunnen, de oude dus iets meer.
Van de 'nieuwe' (vanaf 2019) zijn er 2 varianten: klein en groot, aka 'early 2019' en 'pro'.
Nu, 2021 worden zowel de 'early 2019' en 'pro' gelijk gesteld qua software en mogelijkheden en worden ze beide als 'pro' aangesproken.

Ondertussen is homey 'in the cloud' gegaan en daar hebben ze de bridge bij bedacht. Maar voor zover ik weet/begrijp is dat nog in beta stand.

Dus met een 'early 2019' heb je een homey waarmee je nog helemaal bij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulkyBear
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:11
Drardollan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:36:
[...]

Constant aan verandering onderhevig. Athom zegt dat ze het zelf kunnen en IFTTT niet nodig hebben. Mijn ervaring is dat het vervolgens nooit meer goed werkt. Mijn thermostaat (Plugwise Anna) als ultiem voorbeeld (zie eerdere posts).
Ik begreep dat IFTTT hun verdienmodel heeft aangepast en bij zowel de leveranciers als de gebruikers absurd hoge prijzen ging rekenen. Vandaar dat Athom de handdoek in de ring heeft geworpen.

Ik heb de verlichting van mijn afzuigkap geautomatiseerd via IFTTT omdat dit via de Homey app niet mogelijk was. Zodra ik te horen kreeg dat IFTTT zou worden uitgefaseerd, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.
Ik heb de verlichting nu zo afgesteld dat Homey via een webhook contact maakt met IFTTT. Hierdoor is de Homey-app IFTTT niet meer nodig en kan rechtstreeks tussen Homey en IFTTT gecommuniceerd worden... Werkt prima bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BulkyBear schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:21:
[...]

Ik begreep dat IFTTT hun verdienmodel heeft aangepast en bij zowel de leveranciers als de gebruikers absurd hoge prijzen ging rekenen. Vandaar dat Athom de handdoek in de ring heeft geworpen.

Ik heb de verlichting van mijn afzuigkap geautomatiseerd via IFTTT omdat dit via de Homey app niet mogelijk was. Zodra ik te horen kreeg dat IFTTT zou worden uitgefaseerd, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief.
Ik heb de verlichting nu zo afgesteld dat Homey via een webhook contact maakt met IFTTT. Hierdoor is de Homey-app IFTTT niet meer nodig en kan rechtstreeks tussen Homey en IFTTT gecommuniceerd worden... Werkt prima bij mij!
En zo heeft Athom voor alles een smoes.

Zojuist is mijn Homey opgehaald, blij dat ik eraf ben en blij dat anderen er wel blij mee zijn. Veel succes met het product, ik zwaai af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:29:
[...]

En zo heeft Athom voor alles een smoes.

Zojuist is mijn Homey opgehaald, blij dat ik eraf ben en blij dat anderen er wel blij mee zijn. Veel succes met het product, ik zwaai af :)
En wat ga je dan gebruiken nu?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Tanuki schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:20:
[...]

En wat ga je dan gebruiken nu?
Fibaro HomeCenter 3.

Meer programmeerwerk, zeker. Maar dat vind ik leuk. En gelijk de mogelijkheid om Fibaro modules bij te werken, heb al een tijdje geleden besloten over te stappen op zoveel mogelijk Fibaro modules dus dat past goed.

Maar aantal andere voordelen, zoals offline gebruik. Pasgeleden was er een storing van 2 uur bij Athom en daar was ik niet blij mee. Nu is alles weer lokaal, zoals ik dat graag heb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:21
Gefeliciteerd met je verkoop. Veel plezier met programmeren. Heb je ook minder tijd om te klagen over Athom 😉 sorry hoor, maar over ifttt en dat zij de voorwaarden aanpassen kan Athom echt niets aan doen. Nadat ifttt de policy heeft veranderd is het een partij waar ik ver vandaan blijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Fibaro is zeker niet "the holy grail" ... persoonlijk zelfs een paar stappen terug tov Homey. Als je op hun eigen fora ziet wat voor een problemen er nog zijn met hc2 en hc3... sterker nog je ziet daar mensen overstappen naar Homey(pro) :D

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Sinds kort weer helemaal bezig met een Homey. De eerste zaken zijn ingeregeld en de eerste sensoren hangen in het huis. Wat ik me afvroeg is of jullie een tip hebben voor een luchtreiniger en een luchtontvochtiger die goed samenwerken met Homey. Daarnaast vroeg ik me af of zo'n knop te automatiseren is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzsTGCHF3kmOc5cRCqijdeifg6U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFPIsEEoIVrW3oh4U6nXqflw.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
jdh009 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:02:
Daarnaast vroeg ik me af of zo'n knop te automatiseren is:

[Afbeelding]
Als die knop van een centrale lucht afzuiging is zoals ik ze heb, met 3 standen, dan zou ik eens naar de centrale unit kijken of daar een alternative aansluiting voor is. Mocht ze ondertussen op leeftijd zijn, dan zou je de hele unit kunnen vervangen, die afzuigers hebben ook niet het eeuwige leven. Bij onze centrale afzuiging gaat een soort van hotel schakeling langs deze schakelaars: Gewoon 4 of 5 aders waar creatief 230 volt wordt geschakeld.

Maar omdat ik geen cijfers zie, zou het ook de bediening van een zonnescherm kunnen zijn. Dat zijn gewoon 2 drukknoppen die niet tegelijk mogen gaan. Daar zijn 'standaard' schakelaars voor, al zou ik ook hier zien of de aansturing van het zonnescherm een nette oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
beerse schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:08:
[...]

Als die knop van een centrale lucht afzuiging is zoals ik ze heb, met 3 standen, dan zou ik eens naar de centrale unit kijken of daar een alternative aansluiting voor is. Mocht ze ondertussen op leeftijd zijn, dan zou je de hele unit kunnen vervangen, die afzuigers hebben ook niet het eeuwige leven. Bij onze centrale afzuiging gaat een soort van hotel schakeling langs deze schakelaars: Gewoon 4 of 5 aders waar creatief 230 volt wordt geschakeld.
Het is inderdaad een knop van de centrale afzuiging (als je goed inzoomt zie je 0,1 en 2 staan maar dat is door de compressie iets weggevallen), helaas is die vrij nieuw waardoor het zonde is om het te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
jdh009 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:29:
[...]

Het is inderdaad een knop van de centrale afzuiging (als je goed inzoomt zie je 0,1 en 2 staan maar dat is door de compressie iets weggevallen), helaas is die vrij nieuw waardoor het zonde is om het te vervangen.
Als ze ' vrij nieuw' is, dan kan je kijken of er een home-automation module voor beschikbaar is. Misschien moet je dan kijken onder 'draadloze afstandsbediening' of zo iets.

Zelf heb ik een huis uit 2000, nu dus 20 jaar oud. Er zijn buren die een dergelijke schakelaar wilden verplaatsen en die hebben nu een draadloos bedienbare unit, dat was voordeliger (met wat zij allemaal wilden...)

Aan de andere kant, als je het aansluit schema kan opduiken, dan kan een electro-instalateur daar misschien met inbouw-schakelaars iets creatiefs aansluiten. Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jdh009 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:29:
Als je een beetje handig bent, zou je zoiets kunnen proberen: https://energiepionier.nl...egelen-met-fibaro-module/. Is natuurlijk wel afhankelijk van het model/type MV dat je hebt.

Anders zou je eens in het duurzame energie en installaties forum hier moeten kijken (Duurzame energie en installaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@jdh009 Er is een topic over bij Homey zelf. Misschien kun je daar ideeën op doen?

https://community.athom.c...ische-ventilatie/14379/16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:34
Vandaag ervaar ik een internet storing, toch wel weer heel vervelend dat je dan gelijk geen gebruik kan maken van de Homey App en je eigenlijk lokaal niet zoveel kan qua benaderen van de homey via een web-interface of dat de app werkt via een lokale (beperkte) modus.

Ja, alle knoppen blijven werken. Maar toch zeer onhandig, snap niet dat daar nog steeds niks mee gedaan is vanuit Athom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:52
Firetrooper schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:41:
Vandaag ervaar ik een internet storing, toch wel weer heel vervelend dat je dan gelijk geen gebruik kan maken van de Homey App en je eigenlijk lokaal niet zoveel kan qua benaderen van de homey via een web-interface of dat de app werkt via een lokale (beperkte) modus.

Ja, alle knoppen blijven werken. Maar toch zeer onhandig, snap niet dat daar nog steeds niks mee gedaan is vanuit Athom.
Ik had dat het begin van het jaar ook, gelukkig draait er ook nog een Hue naast.
Die is wel te bedienen met Wifi zonder I'net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stingray.nl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:16
renzo4000 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:34:
Fibaro is zeker niet "the holy grail" ... persoonlijk zelfs een paar stappen terug tov Homey. Als je op hun eigen fora ziet wat voor een problemen er nog zijn met hc2 en hc3... sterker nog je ziet daar mensen overstappen naar Homey(pro) :D
haha zoals ik. en nog geen spijt gehad.

• llooijmans86
Vraagje aan de slimme koppen hier:

Ik heb een Homey Bridge en ik moet zeggen, dit werkt prima. Echter.... ik wil mijn domme lichtschakelaars (de wip/wap schakelaars) slim maken met een zigbee module ertussen. Prijs kwaliteit kom ik uit op de SONOFF ZBMINI smart switch, echter de Sonoff app is nog niet beschikbaar voor Homey Bridge.

Is het mogelijk om een 'onbekend zigbee apparaat' toe te voegen aan mijn Bridge? Met andere woorden... als ik op het plusje druk bij apparaten om een nieuwe toe te voegen, dan zoekt hij automatisch naar nieuwe apparaten. Vind hij dan de voor de bridge onbekende SONOFF ZBMINI smart switch? Omdat ik de Sonoff app niet op mijn bridge heb geïnstalleerd?

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:59
Volgens mij wordt Shelly wel ondersteund door Homey Bridge? Een vergelijkbare set aan (Wifi-Connected) producten, voor een mooi prijsje. Ik heb ze zelf ook achter een aantal schakelaars zitten.

https://homey.app/nl-nl/app/cloud.shelly/Shelly/

[ Voor 8% gewijzigd door Jozzle op 25-11-2021 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• llooijmans86
Jozzle schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:13:
[...]

Volgens mij wordt Shelly wel ondersteund door Homey Bridge? Een vergelijkbare set aan (Wifi-Connected) producten, voor een mooi prijsje. Ik heb ze zelf ook achter een aantal schakelaars zitten.

https://homey.app/nl-nl/app/cloud.shelly/Shelly/
Dankjewel, ik geef toch even de voorkeur aan een zigbee controller. Dus dan blijft mijn vraag staan of die herkend gaat worden.

• beerse
llooijmans86 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:02:
Ik heb een Homey Bridge en ik moet zeggen, dit werkt prima. Echter.... ik wil mijn domme lichtschakelaars (de wip/wap schakelaars) slim maken met een zigbee module ertussen. Prijs kwaliteit kom ik uit op de SONOFF ZBMINI smart switch, echter de Sonoff app is nog niet beschikbaar voor Homey Bridge.

Is het mogelijk om een 'onbekend zigbee apparaat' toe te voegen aan mijn Bridge? Met andere woorden... als ik op het plusje druk bij apparaten om een nieuwe toe te voegen, dan zoekt hij automatisch naar nieuwe apparaten. Vind hij dan de voor de bridge onbekende SONOFF ZBMINI smart switch? Omdat ik de Sonoff app niet op mijn bridge heb geïnstalleerd?
Bij de Homey-Pro zijn de standaard z-wave en zigbee devices te vinden onder het merk 'Homey". Daar zou ik ze voor de HomeyBridge ook verwachten.

Daarnaast kan je ook kijken of er moeder- of zuster-merken zijn. Bij de luxe kaku apparatuur met een 'z..' typenummer vind je die bijvoorbeeld terug onder het moeder merk 'trust'.

Mocht je nu (of later) de keuze hebben tussen merk-specifiek en universeel, probeer dan beide. Om te wisselen moet je ze mogelijk wel opnieuw koppelen.
llooijmans86 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:16:
[...]
Dankjewel, ik geef toch even de voorkeur aan een zigbee controller. Dus dan blijft mijn vraag staan of die herkend gaat worden.
Homey (de homey-bridge bij jou) is je zigbee controller. Of en hoe een andere (merk specifieke of universele) zigbee controller samenwerkt met Homey hangt af van het merk/type en de onderlinge uitwisseling.

[ Voor 18% gewijzigd door beerse op 25-11-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llooijmans86
Ja sorry, ik bedoel natuurlijk dat de schakelaar op basis van het zigbee protocol moet werken in plaats van wifi. Wifi is opzicht ook wel een optie alleen de reviews die ik lees over de Shelly zijn wisselend.

Vandaar dat ik graag de SONOFF ZBMINI smart switch wil gebruiken, echter is die nog ontwikkeld voor de Homey Bridge. De App in de Homey Store is wel beschikbaar voor de Homey Pro, alleen die heb ik nou net niet. :)

De vraag is dus of iemand weet dat wanneer je op het +'je drukt en een nieuw apparaat kan toevoegen, je kan kiezen uit de beschikbare apps, maar hij geeft ook aan 'Zoeken naar apparaten'. wordt de Sonoff daar dan weergegeven en kun je die dan toevoegen als 'Onbekend Zigbee Apparaat' of lukt dat niet?
beerse schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:24:
[...]

Bij de Homey-Pro zijn de standaard z-wave en zigbee devices te vinden onder het merk 'Homey". Daar zou ik ze voor de HomeyBridge ook verwachten.

Daarnaast kan je ook kijken of er moeder- of zuster-merken zijn. Bij de luxe kaku apparatuur met een 'z..' typenummer vind je die bijvoorbeeld terug onder het moeder merk 'trust'.

Mocht je nu (of later) de keuze hebben tussen merk-specifiek en universeel, probeer dan beide. Om te wisselen moet je ze mogelijk wel opnieuw koppelen.

[...]

Homey (de homey-bridge bij jou) is je zigbee controller. Of en hoe een andere (merk specifieke of universele) zigbee controller samenwerkt met Homey hangt af van het merk/type en de onderlinge uitwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Crxtreem schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

In de Homey app stond "gebruik afwezig/thuis detectie" na de ios update uit.
Deze weer aangezet en alles nagelopen.
Bij energiebesparing staat de Homey ook actief.
Bij de Homey app zelf mag hij ook altijd locatie delen.

Mijn vrouw is deze week ook over gegaan en zelfde verhaal.

Nu zijn ze niet thuis maar volgens Homey wel. |:(

Ik snap werkelijk niet waar ik dit nu moet zoeken.
Ik heb zelf ook IOS15 en bij mij werkt het wel.

Elke gebruiker heeft ook netjes zijn eigen account.

Vind Homey's locatie automatisch staat momenteel aan.
Moet dat handmatig zijn?
Werkt het inmiddels bij jou weer?

Bij mij niet. Bij mijn vrouw wel. Echt heel raar.

Ik moet eerst de Homey iOS app starten voordat de app ziet dat ik van huis weg ben of juist thuis ben terwijl alle achtergrond taken actief zijn.

Ben soms echt een beetje klaar met Homey. De ene keer werkt het wel, na een update weer niet en kun je vaak weer opnieuw beginnen. Dan komt er weer een update binnen en dan werkt het ineens weer wel.. Niet echt consequent te noemen. Wat is er aan de hand?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Audione0 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:46:
[...]

Ik moet eerst de Homey iOS app starten voordat de app ziet dat ik van huis weg ben of juist thuis ben terwijl alle achtergrond taken actief zijn.

Ben soms echt een beetje klaar met Homey. De ene keer werkt het wel, na een update weer niet en kun je vaak weer opnieuw beginnen. Dan komt er weer een update binnen en dan werkt het ineens weer wel.. Niet echt consequent te noemen. Wat is er aan de hand?
Precies de reden dat ik updates heb uitgezet. Alles werkt nu perfect dus: afblijven. Maar in het verleden had ik ook die ervaring, na een update was er altijd weer iets dat niet werkte…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Audione0 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:46:
[...]

Het werkte eindelijk goed.
Maar van de week een update van homey gehad en werkt het niet meer.
Homey herstart maar geen verschil.
Iphone herstart en toen kwamen de meldingen er wel binnen.
Blijft vreemd waaraan het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Crxtreem schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:40:
[...]

Het werkte eindelijk goed.
Maar van de week een update van homey gehad en werkt het niet meer.
Homey herstart maar geen verschil.
Iphone herstart en toen kwamen de meldingen er wel binnen.
Blijft vreemd waaraan het ligt.
Hmm, hier idem dito.

Sinds de nieuwe update werken de flows in ios opdrachten ook niet goed meer. Soms moet ik de opdrachten meerdere keren uitvoeren voordat het werkt.
Ik krijg onderstaande melding:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hYnts6M/1.jpg

Voor de update werkte het zeer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus010
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-07 13:29
Goedenavond, ben bezig met de bouw van een nieuw huis en nu is het onderdeel domotica aan de beurt.

Belangrijkste wensen zijn:
- het schakelen en dimmen van verlichting (klik aan klik uit 433 mhz);
- besturen zonwering (Somfy);
- video deurbe (nog geen keuze gemaakt)l;
- 3-tal beveiligingscamera's met een lokale opslag van de data (nog geen keuze gemaakt).

Hebben jullie tips welke apparatuur het beste samenwerkt met Homey?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Martinus010 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:02:
Goedenavond, ben bezig met de bouw van een nieuw huis en nu is het onderdeel domotica aan de beurt.

- 3-tal beveiligingscamera's met een lokale opslag van de data (nog geen keuze gemaakt).

Beter kijk je eerst hier:
https://homey.app/nl-nl/apps/

Als je specifieke vragen hebt, dan kan iemand je misschien helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Martinus010 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:02:

Wij zitten sinds dit jaar in ons nieuwe huis en ook druk bezig met automatiseren van zaken.

- Klik aan klik uit op 433 Mhz niet aan beginnen. Toevallig net vorige week de laatste vervangen door een Shelly en dat is echt een wereld van verschil. Gebruik een lichtschakelaar van een ongebruikt lichtpunt met een shelly om 2 stalampen te schakelen. Met de kaku units duurde het 3-5 sec na indrukken van de knop voor de lampen aan gingen. Nu met een Shelly plug is het bijna instant.

- Somfy even goed opletten wat je koopt. Die IO serie heeft een gesloten protocol. Is uiteindelijk wel te koppelen, maar ik heb uiteindelijk voor de rolluiken simpele Somfy LT motoren gebruikt icm Shelly 2.5. Werkt perfect en scheelde ook nog eens 150 euro per rolluik (en we hebben er 7)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Farmerwood schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:32:
[...]

Wij zitten sinds dit jaar in ons nieuwe huis en ook druk bezig met automatiseren van zaken.

- Klik aan klik uit op 433 Mhz niet aan beginnen. Toevallig net vorige week de laatste vervangen door een Shelly en dat is echt een wereld van verschil. Gebruik een lichtschakelaar van een ongebruikt lichtpunt met een shelly om 2 stalampen te schakelen. Met de kaku units duurde het 3-5 sec na indrukken van de knop voor de lampen aan gingen. Nu met een Shelly plug is het bijna instant.

- Somfy even goed opletten wat je koopt. Die IO serie heeft een gesloten protocol. Is uiteindelijk wel te koppelen, maar ik heb uiteindelijk voor de rolluiken simpele Somfy LT motoren gebruikt icm Shelly 2.5. Werkt perfect en scheelde ook nog eens 150 euro per rolluik (en we hebben er 7)
Eens, ik zou ook geen Kaku meer kopen, maar als je het al hebt, dan werkt het prima met Homey. Bereik is ok, als je Homey centraal staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
Ik zou het kaku 433 spul ook links laten liggen. Deze hebben geen terugkoppeling naar Homey dus Homey weet niet of een lamp aan of uit is. (kaku met Zigbee kan ook, maar dan is het met de app van Trust) Somfy met IO is wel duurder maar dan heb je met de juiste hub er tussen ook weer een terugkoppeling of het scherm/screen op of neer is of bv in het midden.
En spullen die een terugkoppeling hebben zijn makkelijker in een flow te verwerken dan spullen zonder terugkoppeling.
Als je bv een Shelly hebt die je met Homey aanstuurt en met de schakelaar uitzet dan ziet Homey ook dat deze lamp uit is.
Doe je dat met bv kaku (433) en de lamp is aan en hij word met de afstandbediening uitgezet dan weet Homey dat niet. Of je moet de afstandbediening kunnen koppelen met Homey.
Maar dat is onnodig extra werk.
Mocht je lampen of schakelaars gaan gebruiken met bv Zigbee, dan worden die ook nog eens als router toegepast in je Zigbee netwerk en kan je ook makkelijk sensoren en deurcontacten toepassen zonder dat je aan het maximaal rechtstreeks toe te voegen apparaten komt van Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:59
Is er inmiddels al een manier bekend om de temperaturen van de diverse sensors in een overzichtelijke grafiek te krijgen?

Honey insights is redelijk waardeloos in dat opzicht. Als ik er op zoek, kom ik steeds op die temperatuur monitor app uit, maar die geeft alleen real-time waardes, die je inmiddels ook gewoon in de honey app kan terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

LA-384 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:48:
Is er inmiddels al een manier bekend om de temperaturen van de diverse sensors in een overzichtelijke grafiek te krijgen?

Honey insights is redelijk waardeloos in dat opzicht. Als ik er op zoek, kom ik steeds op die temperatuur monitor app uit, maar die geeft alleen real-time waardes, die je inmiddels ook gewoon in de honey app kan terugvinden.
Zoek eens op Homey met Prometheus en Grafana, je kunt met dockers dit perfect werkend krijgen. Bij mij op mijn QNAP, maar kan natuurlijk op willekeurige hardware zolang je daar maar dockers op kunt draaien. Dan hark je alle data binnen en kun je daar hele leuke dingen mee doen. Of je zoekt naar welke hele leuke dingen andere mensen al gedaan hebben, mooie kant en klaar dashboards :)

(heb er zelf niet al teveel verstand van, maar kan wel een docker werkend krijgen en de rest is mij ook gelukt)

[ Voor 8% gewijzigd door bebopper op 02-12-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
LA-384 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:48:

Historie kan je wel zien via Insights (tot 2 jaar terug volgens mij). Ik ben het met je eens dat het niet geweldig is maar het is wel mogelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vb4UIfzlimRa3bsUnXt33RpfC0E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rWuDRNm2CwYA8YDDGnIcRTqk.png?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:59
renzo4000 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:30:
[...]

Historie kan je wel zien via Insights (tot 2 jaar terug volgens mij). Ik ben het met je eens dat het niet geweldig is maar het is wel mogelijk:

[Afbeelding]
Dat is idd het probleem wat ik heb met insights. Je kunt alleen terugkijken vanaf het huidige moment, waardoor het erg onoverzichtelijk en ongedetailleerd wordt. Daarnaast heeft de x-as maar weinig waardes, waardoor zeker een grotere periode onoverzichtelijk is en de y-as is compleet random.

Ik wil periodes met elkaar kunnen vergelijken en dat biedt insights sowieso niet.
bebopper schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:43:
[...]

Zoek eens op Homey met Prometheus en Grafana, je kunt met dockers dit perfect werkend krijgen. Bij mij op mijn QNAP, maar kan natuurlijk op willekeurige hardware zolang je daar maar dockers op kunt draaien. Dan hark je alle data binnen en kun je daar hele leuke dingen mee doen. Of je zoekt naar welke hele leuke dingen andere mensen al gedaan hebben, mooie kant en klaar dashboards :)

(heb er zelf niet al teveel verstand van, maar kan wel een docker werkend krijgen en de rest is mij ook gelukt)
Ik heb daar al eerder over gehoord, maar het leek me erg ingewikkeld. Ik heb een synology nas, dus ik ga me er toch eens in verdiepen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

LA-384 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:43:
[...]
Ik heb daar al eerder over gehoord, maar het leek me erg ingewikkeld. Ik heb een synology nas, dus ik ga me er toch eens in verdiepen. Bedankt!
Gewoon proberen, op je Synology zul je zeker ook ziets als een Containter Station (zo heet het op de QNAP) hebben waar je dockers kunt installeren. Ben zelf ook geen held met dat soort dingen maar moet zeggen dat het bij mij toen redelijk vlekkeloos ging om alles draaiende te krijgen. En grote voordeel van dockers, als het niet lukt gooi je gewoon de docker weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB76
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-10 10:50
@beerse Zelf test ik de Homey Bridge naast mijn KAKU ics-2000. De sonoff Zbmini werken op beide, alleen koppelt de Homey Bridge geen status terug waar de ics-2000 dat wel doet.
Ik bedien ze meestal met mijn Google nest via de Homey bridge en dat werkt prima.
Hopelijk gaan ze bij Homey dit snel in orde maken, ik heb er een melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

LA-384 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:43:
[...]
Ik vond dit stappenplan wel handig voor het beginnen met InfluxDB: https://gh2home.nl/synolo...up-influxdb-using-docker/.
Is weliswaar voor Home assistant, dus waar Home assistant beschreven staat moet je zelf met Homey aan de slag. Bij Homey gebruik je dan de app "InfluxDb".

Als dan eenmaal deze database "gevuld" wordt heb je daarna alle tijd om Grafana te installeren. Dat wijst redelijk zichzelf, ook in een Docker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
Ben met een nieuwe app bezig voor de Homey. Ik wil de Nilan Compact P uitlezen. Ik heb het feitelijk al werkend, maar ik kan maar unit tegelijk uitlezen.
Ik kan dus instellingen van unit 1 inlezen (de master, dat is de lucht/lucht warmtepomp). Dit gaat zonder problemen, maar zodra ik een tweede socket connectie open naar unit 4 (de Geo bodempomp), dan wordt de socket naar de master verbroken.
Iemand die ervaring heett met het lezen van een modbus ?
Ik denk niet dat het een Homey probleem is, ook als ik zelf een Python script maak voor heb ik hetzelfde probleem.
Zou de enige oplossing zijn elke keer als ik wil lezen een nieuwe verbinding opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
deejeebv schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:26:
Ben met een nieuwe app bezig voor de Homey. Ik wil de Nilan Compact P uitlezen. Ik heb het feitelijk al werkend, maar ik kan maar unit tegelijk uitlezen.
Ik kan dus instellingen van unit 1 inlezen (de master, dat is de lucht/lucht warmtepomp). Dit gaat zonder problemen, maar zodra ik een tweede socket connectie open naar unit 4 (de Geo bodempomp), dan wordt de socket naar de master verbroken.
Iemand die ervaring heett met het lezen van een modbus ?
Ik denk niet dat het een Homey probleem is, ook als ik zelf een Python script maak voor heb ik hetzelfde probleem.
Zou de enige oplossing zijn elke keer als ik wil lezen een nieuwe verbinding opzetten?
Ik zou je vraag stellen bij Homey zelf: ontwikkelaars forum en/of in het dev kanaal van Homey op Slack. Daar zitten veel app-bouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
deejeebv schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:26:
Zelf heb ik (nog) geen ervaring. Maar misschien moet je beide apparaten elk hun eigen app geven. Dus 1 apparaat per app. Dan kan je daarna de apps of de gegevens uit die apps in een volgende app combineren.

Zomaar een wild idee, nog niet gehinderd door enige praktijk ervaring zo diep in homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
beerse schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:55:
[...]

Zelf heb ik (nog) geen ervaring. Maar misschien moet je beide apparaten elk hun eigen app geven. Dus 1 apparaat per app. Dan kan je daarna de apps of de gegevens uit die apps in een volgende app combineren.

Zomaar een wild idee, nog niet gehinderd door enige praktijk ervaring zo diep in homey.
Dat idee had ik ook, maar het probleem zit blijkbaar in de Nilan modbus zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 19:14
Ik wil graag op een snelle manier de status kunnen zien van een sensor. Nu zou je kunnen zeggen dat ik die kan toevoegen aan mijn favoriete apparatenz maar op mijn telefoon kan ik er maar 3 tegelijk zien, beetje jammer dat je niet een heel grid kan hebben.

Maar liefst zou ik dat in een widget weergeven zodat ik niet eerst een app hoef te openen, of een permanente notificatie in de system tray van Android.

Heeft iemand hier iets op gevonden?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 11:27
Op zich kun je favorites in ieder geval verticaal scrollen (wat ik ook gebruik), maar de app gedraagt zich hier niet ideaal qua connectivity. Mede omdat bij mij de Android App regelmatig de connectie kwijt lijkt te zijn waardoor de actuele status voor verschillende ruimtes niet selecteerbaar/updated is (ja, de app is al uitgesloten van battery/data saver etc.). Soms krijg ik "Retry", wat het dan uiteindelijk oplost, maar soms moet ik de app stoppen en herstaren, erg irritant.

Hebben meer mensen daar last van of is dit mijn specifieke setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44
Ik probeer Tuya apparaten te verbinden met de Tuya app. Nu heb ik via api.tuya.com aangemeld en de device id en local key gevonden. Ik heb 6 tuya devices die allemaal op de router aanmelden als "tuya", dus ik weet niet wat wat is. Is heb achter elkeer de lokale ipadressen van deze apparaten ingevuld en overal kreeg ik zonder error een Apparaat te zien met een knop en kleuren, maar die knop deed uiteindelijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
iisworks schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:27:
Op zich kun je favorites in ieder geval verticaal scrollen (wat ik ook gebruik), maar de app gedraagt zich hier niet ideaal qua connectivity.
Horizontaal scrollen bedoel je?

De app kan in ieder geval veel gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Dat is nogal een understatement, my god. Ik gebruik hem zo weinig mogelijk. Wij bedienen alles met conventionele knoppen (1 op 1) en ik heb in elke ruimte een knop (extra conventionele wandknop) waarmee we scenes kunnen schakelen.
Ik moet er niet aan denken dat ik lampen zou moeten schakelen via de app. Het is nog sneller om van de bank te komen, 20m naar een knop te lopen en weer te gaan liggen dan in die rukapp een lamp op te zoeken. Flows maak ik op de website, want dat is gewoon niet te doen in de app (op een heel simpele na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 11:27
Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:30:
[...]

Horizontaal scrollen bedoel je?

De app kan in ieder geval veel gebruiksvriendelijker.
Sorry, horizontaal natuurlijk. Verticaal werkt op de tablet wel.:)
Maar ik heb veruit de meeste last van de disconnects in de app (niet om licht te schakelen, maar om de status te zien van bepaalde zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
iisworks schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:07:
[...]

Sorry, horizontaal natuurlijk. Verticaal werkt op de tablet wel.:)
Maar ik heb veruit de meeste last van de disconnects in de app (niet om licht te schakelen, maar om de status te zien van bepaalde zaken).
Dat heb ik ook. Moet de app regelmatig killen en opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:25:
[...]

Dat heb ik ook. Moet de app regelmatig killen en opnieuw starten.
Dit heb ik ook als ik van thuis (wifi) naar werk ga (5G) en daar mijn status wil checken krijg ik rare dingen.
Als ik de App hard afsluit en weer opstart pakt hij wel alle gegevens zoals het hoort.

Ik heb nu ook een Qubino stekker die ik in de app niet kan bedienen en een time-out krijg.
Als ik deze via de developper's pagina aan/uit zet werkt hij direct.
Ook al een heal gedaan, maar geen resultaat.
Ben dus bang dat ik deze stekker moet resetten en opnieuw moet toevoegen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 21:30
Na contact met Athom bevestigd gekregen dat de Philips Hue switches / dimmers / etc voorlopig niet mogelijk zijn op de Homey Bridge. Toch een flinke teleurstelling en zet hiermee twijfels bij de capabilities van de Bridge om de Pro volwaardig te vervangen. Fysieke schakelaars lijken met een basic-ingrediënt van lke smarthome...
Hans
8 dec. 2021 20:30 CET

This is a follow-up to your previous request #33909 "Missing Hue switch with Hue Bridge"

We're a couple of months into the Bridge beta now - is the full Philips Hue support implemented by now? Want to switch from the Pro to Bridge, but this is really holding me back. What is de roadmap for this (quite basic) functionality?

Thanks!!
Hans

------------------------

Erik (Athom)
10 dec. 2021 16:38 CET

Hi Hans,

Thank you for contacting us again.

Some devices need a realtime local connection to function correctly. As your new Homey environment is operating in the cloud these devices are not compatible for the Homey Bridge.

Unless the Hue makes it possible for these devices to be operated in the cloud they can not be used for now.

We do try to implement as much devices as possible though but for local Wifi capabilities we do advise to use Homey Pro.

I trust that this answers your question, which is why I'm closing your ticket. If you need additional support, please feel free to re-open your ticket by answering this email.

I wish you a great day and a lot of fun with Homey!
Best Regards,

Erik
The Athom support team.

---------------------------------

Hans
10 dec. 2021 17:02 CET

Hi Erik,

That's a huge drawback that basically makes the Homey Bridge useless for a significant portion of users. You should make these kinds of limitations very explicit in your marketing materials to prevent disappointed people. I wouldn't have bought the Bridge knowing this - it will go unused into the drawer now..

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Ik kan mijn Homey niet meer koppelen met de google Home, ik krijg onderstaande melding als ik in de homey app de google assistent aan wil zetten:
Request to https:assistant.athom.com/api/smarthome/sync failed, reason:client network socket disconnected before secure TLS connection was established.

Op de Google home kan ik de Homey ook niet verbinden.
rara hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:12
Henkhuppelschot schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:07:
Ik kan mijn Homey niet meer koppelen met de google Home, ik krijg onderstaande melding als ik in de homey app de google assistent aan wil zetten:
Request to https:assistant.athom.com/api/smarthome/sync failed, reason:client network socket disconnected before secure TLS connection was established.

Op de Google home kan ik de Homey ook niet verbinden.
rara hoe kan dit?
Misschien zinloos maar zit je op zelfde wifi te koppelen met je divice en je homey? Dus niet 1 via 5g en ander wifi bv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Yamahaa schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:12:
[...]

Misschien zinloos maar zit je op zelfde wifi te koppelen met je divice en je homey? Dus niet 1 via 5g en ander wifi bv?
Nope, allebei wifi en allebei zelfde band (2.4ghz)

Edit: Na de google koppeling, is nu ook de HUE koppeling uitgevallen...ik vrees dat de homey op zijn laatste pootjes staat....
Als ik op een Hue lamp klik in de homey app, zegt hij 'zoeken naar hue bridge'.
In de Hue app staan de lampen we normaal in en zijn deze 'gewoon' te bedienen.

Als ik de Hue app verwijder, ben ik alle lampen kwijt.
Hoe kan ik de Hue opnieuw koppelen zonder dat ik alle lampen (en daarmee alle flows) kwijt ben?

[ Voor 43% gewijzigd door Henkhuppelschot op 23-12-2021 10:00 ]

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:12
Balen. Mijn Homey zit super vol en af en toe valt er wel eens een schakelaar uit. Als ik die niet weer gekoppeld krijg dan “ verwijder” ik hem en voeg dezelfde dan weer toe. De Flows herstellen dan NIET. Homey ziet deze als een nieuw item. Flows moet je dan helaas aanpassen. Ik verwacht dat bij jou ook. En balen dat er zoveel uitvalt. Heb je al met support gecontact wat zij er van zeggen? Heb je de backup functie. Misschien is hij idd stuk…

[ Voor 6% gewijzigd door Yamahaa op 23-12-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
Ik had voorheen de lamp in de keuken zodanig geschakeld dat hij met behulp van een bewegingsmelder en een timer automatisch aan en uit geschakeld werd maar dat kostte me nogal wat flows en werkte daardoor ook altijd niet lekker.

Nu probeer ik dat middels het kaartje dat de activiteit in een bepaalde ruimte nagaat want dat zou dan toch moeten kunnen met in principe twee flows? Eentje waarbij de activiteit gemeten wordt en eentje waarbij bijvoorbeeld vijf minuten inactiviteit wordt gemeten?

Edit: laat maar. Nog even wat verder tweaken denk ik :)

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 02-01-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
D-e-n schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:45:
Ik had voorheen de lamp in de keuken zodanig geschakeld dat hij met behulp van een bewegingsmelder en een timer automatisch aan en uit geschakeld werd maar dat kostte me nogal wat flows en werkte daardoor ook altijd niet lekker.
Mijn idee van zo'n flow, let vooral op het 'OF' gedeelte:

Als: Beweging gedetecteerd.

EN:
Dag is tussen maandag en vrijdag
Het is voor zonsopgang

OF (Hiervoor moet je een extra 'EN' toevoegen en een klein stukje naar beneden schuiven zodat er "of" tussen komt te staan)
Het is na zonsondergang

Dan:
Licht aan.
Licht uit na 5 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
beerse schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Mijn idee van zo'n flow, let vooral op het 'OF' gedeelte:

Als: Beweging gedetecteerd.

EN:
Dag is tussen maandag en vrijdag
Het is voor zonsopgang

OF (Hiervoor moet je een extra 'EN' toevoegen en een klein stukje naar beneden schuiven zodat er "of" tussen komt te staan)
Het is na zonsondergang

Dan:
Licht aan.
Licht uit na 5 minuten
Houd er bij deze flow dan wel rekening mee dat de lamp altijd word uitgeschakeld na 5 minuten. Ook al is er weer tussentijds een beweging geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Je moet dan ook met "zandloper/timer" werken, op de homey community genoeg voorbeelden van dergelijke flows te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
mike123 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:18:
[...]
Houd er bij deze flow dan wel rekening mee dat de lamp altijd word uitgeschakeld na 5 minuten. Ook al is er weer tussentijds een beweging geconstateerd.
eerlijk is eerlijk, ik heb ze 'even snel' opgesteld. Deze zal de flow mogelijk meerdere keren parallel draaien: Als na 2 minuten weer beweging wordt gezien, zal ze ngo een keer starten maar geen zin hebben, ze zal gewoon 5 minuten na de eerste het licht weer uit zetten. Even bewegen en het licht gaat wel weer aan, maar netjes is het inderdaad niet.

Als je het licht 5 minuten na de laatste beweging het licht pas uit wilt doen, dan is dan moet de tweede flow als eerste actie mogelijke eerdere runs van de zelfde flow stoppen. Helaas zie ik geen optie op een lopende flow te stoppen.

Misschien kan je werken met een 'wekker' die over 5 minuten af gaat. De 'aan' flow moet dan de mogelijk lopende wekker stoppen en de nieuwe starten.
Een tweede flow moet op die wekker starten en de lichten netjes uit doen.
Hopelijk kan je het wekker geluidje uit zetten of anders creatief gebruiken.

Detail: Ik zit hier een beetje creatief mee te pielen, gewoon omdat het even zondagavond is. Hopelijk vind iemand hier inspiratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@beerse
Tnx. Het heeft in mijn geval overigens duidelijk met de herkenning van de motion sensor (Hue) te maken. Mijn vrouw komt in de keuken en er gebeurt in eerste instantie niks, hij reageert veel te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
D-e-n schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:16:
@beerse
Tnx. Het heeft in mijn geval overigens duidelijk met de herkenning van de motion sensor (Hue) te maken. Mijn vrouw komt in de keuken en er gebeurt in eerste instantie niks, hij reageert veel te laat.
Dan heb ik ook de genen van een Hue motion sensor. Als mijn vrouw wat zegt dan doe ik er in eerste instantie ook niks mee.
Sorry. 8)7
Ik heb hier thuis ook een Hue bewegings sensor en die reageert wel vlot.
Maar ik heb 0ok een Aqara sensor en die reageert ook vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
@D-e-n Ik heb een Aqara sensor die werkt eigenlijk altijd instant icm Homey. Check bijv. anders wat voorbeelden bij https://homeycornelisse.nl/flow-verlichting/ > daar staan vast flows bij waar je wat mee kan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 3 januari 2022 @ 00:16:
@beerse
Heb je de Hue-verlichting via de bridge aangesloten of direct? Ik heb hem zelf via de Hue-bridge lopen en dan merk ik ook dat er wel eens wat vertraging in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
daniel3 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Heb je de Hue-verlichting via de bridge aangesloten of direct? Ik heb hem zelf via de Hue-bridge lopen en dan merk ik ook dat er wel eens wat vertraging in zit.
Via de bridge. Dat is al een tijdje zo en in mijn herinnering liep dat lekkerder dan rechtstreeks.
Ik ga maar eens goed opletten hoe die reageert en of het verschil uitmaakt of dat ik of mijn vrouw er langs loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
daniel3 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:35:
[...]

Zou sinds de laatste Hass update een stuk beter moeten gaan aangezien het nu met een EventBridge werkt en dus near-realtime is vanaf de bridge.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb net nog even gezocht op het Homey forum en daar word gesproken van dat de polling frequentie van Homey naar de bridge rond de 5 seconden lag. Dus als je een beweging hebt dan ziet Homey dat pas na max 5 seconden en zet dan pas een lamp aan. Als je de sensor aan Homey koppelt gaat het een stuk sneller.
Of je koppeld de sensor aan de bridge en een lamp die aan de bridge is gekoppeld laat je dan aansturen. Dat gaat bijna real time.
Dit was wel een bericht van 2020 geloof ik. Dus in hoeverre dit nog klopt kan ik niet vertellen.
Kon ook zo snel niets anders vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Henkhuppelschot schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:22:
[...]

Nope, allebei wifi en allebei zelfde band (2.4ghz)

Edit: Na de google koppeling, is nu ook de HUE koppeling uitgevallen...ik vrees dat de homey op zijn laatste pootjes staat....
Als ik op een Hue lamp klik in de homey app, zegt hij 'zoeken naar hue bridge'.
In de Hue app staan de lampen we normaal in en zijn deze 'gewoon' te bedienen.

Als ik de Hue app verwijder, ben ik alle lampen kwijt.
Hoe kan ik de Hue opnieuw koppelen zonder dat ik alle lampen (en daarmee alle flows) kwijt ben?
Wellicht een idee de homey opnieuw op te starten en kijken of het dan weer werkt.

Wat radicalere oplossing waarbij ik geen idee heb of het werkt. De homey op zijn kop te houden en daarmee te resetten. Opnieuw aanmelden op de 2.4 band, inloggen en dan de back-up terug te zetten?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Audione0 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:12:
[...]

Wellicht een idee de homey opnieuw op te starten en kijken of het dan weer werkt.

Wat radicalere oplossing waarbij ik geen idee heb of het werkt. De homey op zijn kop te houden en daarmee te resetten. Opnieuw aanmelden op de 2.4 band, inloggen en dan de back-up terug te zetten?

.
Al geprobeerd, zelfs de homey helemaal verwijderd uit mijn account en opnieuw toegevoegd.
Niets helpt...Eerst geeft de homey aan dat ik homey moet toevoegen in google home (staat hij al in en actief) als je het dan nog eens probeert krijg je een fout melding.

Homey 'praat' wel met google door bepaalde zaken om te roepen die o.a. de home.
Dus hij ziet hem wel...

Morgen maar eens contact opnemen met Homey denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Henkhuppelschot schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Al geprobeerd, zelfs de homey helemaal verwijderd uit mijn account en opnieuw toegevoegd.
Niets helpt...Eerst geeft de homey aan dat ik homey moet toevoegen in google home (staat hij al in en actief) als je het dan nog eens probeert krijg je een fout melding.

Homey 'praat' wel met google door bepaalde zaken om te roepen die o.a. de home.
Dus hij ziet hem wel...

Morgen maar eens contact opnemen met Homey denk ik.
En Homey een minuut of 11 a 12 van de spanning af. Een zogenaamde PTP. Pull the plug..
En een andere adapter van 5V en minimaal 2A al geprobeerd?
Originele adapters gaan wel eens stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
mike123 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:17:
[...]

En Homey een minuut of 11 a 12 van de spanning af. Een zogenaamde PTP. Pull the plug..
En een andere adapter van 5V en minimaal 2A al geprobeerd?
Originele adapters gaan wel eens stuk.
Yep andere adapter erop zitten, Homey minimaal 12 (meer dan 30) minuten van de stroom gehad.
Helaas ook zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Henkhuppelschot schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Yep andere adapter erop zitten, Homey minimaal 12 (meer dan 30) minuten van de stroom gehad.
Helaas ook zonder resultaat...
Jammer. Hopelijk heeft Athom een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
mike123 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Jammer. Hopelijk heeft Athom een oplossing.
Verzoek is ingediend
Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.