Het idee van een reset is niet zo gek. Maar het kan ook op 'apps' niveau: Ga in de homey app naar de apps. Daar zie je de applicaties zoals GoogleChromecaset, KlikAanKlikUit en vast ook iets van 'hue' of zo.Audione0 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:12:
[...]
Wellicht een idee de homey opnieuw op te starten en kijken of het dan weer werkt.
Wat radicalere oplossing waarbij ik geen idee heb of het werkt. De homey op zijn kop te houden en daarmee te resetten. Opnieuw aanmelden op de 2.4 band, inloggen en dan de back-up terug te zetten?.
Open de applicatie en daar binnen het radartje (rechts boven) voor de instellingen. Daar zie je (op de 3e regel) "Herstart App". Dat zal de app herstarten en het is mijn ervaring dat ze alle koppelingen met alle aanwezige apparaten zal 'refreshen'.
Een onwillige ChromeCast (oranje driehoekje in apparaat ikoontje) wil daarna vaak weer wel mee werken. Hopelijk jou hue apparatuur ook.
UPDATE: Een herstart van een app waar veel apparaten aan hangen kan een paar minuten duren. Omdat dit soms zelfs langer duurt dan een power-off-power-on van de Homey ga ik er voor het gemak van uit dat deze herstart van de app meer kracht heeft dan de herstart van de hele homey.
[ Voor 12% gewijzigd door beerse op 06-01-2022 11:26 ]