Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

D-e-n schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:58:
[...]

Snap ik. Maar als de maker van de app de wijziging van de officiële update niet verwerkt heb je een probleem toch?
Klopt, maar op een enkele app na zijn alle ontwikkelaars bezig met de update naar 5.0.
Dat ga ik vanuit althans 😊

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Laat maar, deze mag weg

[ Voor 88% gewijzigd door D-e-n op 07-09-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
hansgrave schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:26:
[...]

Ik heb 3 Fibaro radiatorknoppen maar ben er niet tevreden over. De aansturing door Homey werkt vaak niet....
Dat lees ik vaker inderdaad. Die had ik daarom ook al niet op mn lijstje staan.
Wouzziej schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:22:
[...]

https://www.robbshop.nl/thermostaatkraan-spirit-eurotronic

Ik heb deze een tijd gehad voor op zolder. Werkte goed en reageerde altijd.
Die kende ik nog niet. Is wat minder mooi dan b.v. Tado, maar ook een stuk goedkoper (€35,- op Amazon.nl zie ik). En dus zonder hub ofzo er tussen! Bedankt voor de tip.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:00
keverjeroen schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:39:
[...]

Dat lees ik vaker inderdaad. Die had ik daarom ook al niet op mn lijstje staan.

[...]

Die kende ik nog niet. Is wat minder mooi dan b.v. Tado, maar ook een stuk goedkoper (€35,- op Amazon.nl zie ik). En dus zonder hub ofzo er tussen! Bedankt voor de tip.
Heb een testje gemaakt met de homey:
https://www.domotica-blog...tkraan-z-wave-plus/homey/

Werkt prima. Gebruik hem zelf ook al een tijdje.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
HeroS schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:41:
[...]

Heb een testje gemaakt met de homey:
https://www.domotica-blog...tkraan-z-wave-plus/homey/

Werkt prima. Gebruik hem zelf ook al een tijdje.
Cool! Handig ook dat je onderaan alle flowkaarten laat zien. Dat maakt meteen duidelijk wat ik er allemaal mee kan. Ik ga deze even in de pricewatch volgen. Ik ga hem meteen op amazon.nl bestellen. En dan nog een slimme flow bedenken voor 'if vloerverwarming het niet bij kan benen, then bijverwarmen met radiator'.. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door keverjeroen op 08-09-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik heb een Homey met op dit moment een 5 tal Shelly dimmers (wordt later meer). Voor een bepaalde setup moet ik met een wandknop met daarachter Shelly dimmer 1 een lamp aangesloten op Shelly dimmer 2 aanzetten.

Ik heb dus een flow gemaakt: als Shelly dimmer 1 aan dan Shelly dimmer 2 aan.

Er zit vaak een vertraging van 3 tot 5 seconde op, wat ik niet begrijp: wanneer ik beide shellys los bedien via Homey dan gaat het allemaal heel snel, ook als ik beide Shelly's via een (test)flow aanzet. Wat moet er zo vertragend zijn aan zo'n simpele flow dat het wel 5 seconde duurt voor Shelly dimmer 2 reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:59
De laatste tijd merk ik dan een aantal powerplugs regelmatig unreachable zijn. Dat is nogal onhandig, aangezien een ervan de schermerlamp in de woonkamer is.

Als ik nu kijk zijn er 4 nodes unreachable, waarvan 3 neo coolcam powerplugs en 1 qubino powerplug. Test of heal helpt helaas niet.

Ook zijn alle 4 de plugs via een rechtstreekse route verbonden met homey. Dat kan prima gezien de afstanden. De schermerlamp is ook de dichtstbijzijnde plug op ca. 3 meter afstand in dezelfde ruimte.

De andere 3 zitten in de bijkeuken en meterkast op ca. 6 meter van Homey. Daartussen zit nog wel een schakelaar met ingebouwde qubino flush relay.

Eerder zag ik wel dat er onbekende nodes aanwezig waren, maar die heb ik kunnen verwijderen of opnieuw kunnen koppelen. Echter deze 4 krijg ik op dit moment met geen mogelijkheid meer aan de gang.

Homey resetten heeft geen oplossing geboden. Wat zou ik verder kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
rykers158 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:15:
De laatste tijd merk ik dan een aantal powerplugs regelmatig unreachable zijn. Dat is nogal onhandig, aangezien een ervan de schermerlamp in de woonkamer is.

Als ik nu kijk zijn er 4 nodes unreachable, waarvan 3 neo coolcam powerplugs en 1 qubino powerplug. Test of heal helpt helaas niet.

Ook zijn alle 4 de plugs via een rechtstreekse route verbonden met homey. Dat kan prima gezien de afstanden. De schermerlamp is ook de dichtstbijzijnde plug op ca. 3 meter afstand in dezelfde ruimte.

De andere 3 zitten in de bijkeuken en meterkast op ca. 6 meter van Homey. Daartussen zit nog wel een schakelaar met ingebouwde qubino flush relay.

Eerder zag ik wel dat er onbekende nodes aanwezig waren, maar die heb ik kunnen verwijderen of opnieuw kunnen koppelen. Echter deze 4 krijg ik op dit moment met geen mogelijkheid meer aan de gang.

Unreachable geeft hij bij mij ook wel eens aan maar dan werkt het nog wel normaal. Schijnt ook vaker voor te komen.
Dit heb ik gelezen op de Homey community.
Heb je bij het resetten van de Homey ook de stekker er 15 minuten uitgelaten?. (PTP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
@rykers158 en @mike123 idd unreachable staat er bij mij ook vaak (zwave) maar werken wel.
Met domoticz had ik dit nooit eigenlijk.
Ook al gemeld bij homey.

Ik heb ook last dat mijn rolluikschakelaars niet de juiste stand aangeven als je met de handschakelaar de rolluik of screen in een andere stand zet.
Gezien ik van domoticz af kom en dit soort zaken nooit had, ook gemeld al bij homey maar support/ reactie daar is niet zo goed of ze verwijzen mij door naar de app maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen

Een van mijn Neo coolcam pluggen is ook vaak niet of slecht bereikbaar, maar dat komt simpelweg omdat hij te ver weg hangt. Ik vind de Neo coolcams slechter gebruik maken van het Mesh netwerk en een kort bereik hebben. De Fibaro pluggen die ik heb, zie je echt goed meshen en hebben een veel groter bereik. Je krijgt waar je voor betaalt...

p.s. je kan altijd een keer homey een minuut of 20 van de stroom afhalen en dan weer aan zetten. Kijk dan na een dag nog eens naar het netwerk, kan zomaar dat dan een aantal apparaten een andere route in het meshnetwerk hebben gevonden. Heb begrepen dat de meeste Z-wave apparaten pas als ze 15 minuten de server kwijt zijn, opzoek gaan naar een nieuwe route.

[ Voor 11% gewijzigd door keverjeroen op 09-09-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
@keverjeroen tja zwave is een eigen mesh netwerk.
Dus communicatie via max 2 andere devices.
Bereik is bij mij door de hoeveelheid (powered) zwave apparaten gewoon het hele huis.
Naar de schuur lukt het mij nog niet (25m+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
@SpikeHome en @keverjeroen Reset met even van stroom af had ik ook al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Inmiddels heb ik de vraag ook bij Athom gesteld. Die gaven ook aan eerst 30 seconden van stroom af en 10 minuten wachten en dan opnieuw proberen. Nu heb ik beide tijdseenheden wat langer gewacht, maar helaas zonder resultaat.

Een andere route opbouwen zou in deze situatie ook een onlogische zijn. Tussen Homey en de neo-coolcam plug waar het om gaat zit ca. 3 m afstand, line of sight langs 1 muur. Elke andere route zou een langere zijn. Nu was het wel zo dat hij soms een andere heeft gepakt, via de buitenverlichting aan de achtergevel. Op dit moment is het volgens het rechtstreekse koppeling, maar wel met route 'unknown'. ipv 'last working route'.

Wat betreft de afstand heb ik ook nog wel problemen met zwave. In huis gaat het wel goed, maar buiten is lastiger. Nu heb ik 2 floodlights aan de gevel hangen met daarbij een inbouwdoos met qubino schakelaar. Desondanks heb ik geen stabiele verbinding naar een fibaroplug ca. 10m verder. Die heeft het wel regelmatig stabiel gedaan, maar natuurlijk niet op het moment dat je niet in de buurt bent.

Anekdote: Deze plug schakelde mijn beregeningspomp op basis van hoeveelheid gevallen neerslag via mijn Netatmo regenmeter. Ging toen ik thuis was prima. Toen we echter op vakantie waren schakelde hij niet meer kwam ik in de avond gelukkig achter. Toen ik er achter hebben de buren 's avonds de stekker er gelukkig uit kunnen trekken. Wel stond het gazon blank... Afgelopen 2 jaar daarom maar gewoon maar met een timer gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Minimaal 15 minuten van de stroom af halen en daarna pas de stekker er weer in.

En een logische route kennen ze niet. Ik heb mijn Homey op het dressoir staan en 3 Ikea lampen in de woonkamer. Mijn zigbee remote maakt verbinding met de dimmer in de keuken die 3 meter verder weg zit dan de dichtstbijzijnde lamp.
Ik heb een z-wave schakelaar in de schuur op een meter of 7 van Homey maar hij maakt verbinding met een plug op de eerste verdieping. Is ook een meter of 2 meer. Dus logisch is het niet.
Maar is het niet zo dat apparaten zelf bepalen welke route ze nemen? Ik zou wel eens willen weten hoe dat zwave in elkaar steekt en dan met name hoe dat mesh netwerk wordt opgezet. Iemand daar een bron voor?

Strava | AP | IP | AW

• keverjeroen
rykers158 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:18:
@SpikeHome en @keverjeroen Reset met even van stroom af had ik ook al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Inmiddels heb ik de vraag ook bij Athom gesteld. Die gaven ook aan eerst 30 seconden van stroom af en 10 minuten wachten en dan opnieuw proberen. Nu heb ik beide tijdseenheden wat langer gewacht, maar helaas zonder resultaat.

Een andere route opbouwen zou in deze situatie ook een onlogische zijn. Tussen Homey en de neo-coolcam plug waar het om gaat zit ca. 3 m afstand, line of sight langs 1 muur. Elke andere route zou een langere zijn. Nu was het wel zo dat hij soms een andere heeft gepakt, via de buitenverlichting aan de achtergevel. Op dit moment is het volgens het rechtstreekse koppeling, maar wel met route 'unknown'. ipv 'last working route'.

Wat betreft de afstand heb ik ook nog wel problemen met zwave. In huis gaat het wel goed, maar buiten is lastiger. Nu heb ik 2 floodlights aan de gevel hangen met daarbij een inbouwdoos met qubino schakelaar. Desondanks heb ik geen stabiele verbinding naar een fibaroplug ca. 10m verder. Die heeft het wel regelmatig stabiel gedaan, maar natuurlijk niet op het moment dat je niet in de buurt bent.

Anekdote: Deze plug schakelde mijn beregeningspomp op basis van hoeveelheid gevallen neerslag via mijn Netatmo regenmeter. Ging toen ik thuis was prima. Toen we echter op vakantie waren schakelde hij niet meer kwam ik in de avond gelukkig achter. Toen ik er achter hebben de buren 's avonds de stekker er gelukkig uit kunnen trekken. Wel stond het gazon blank... Afgelopen 2 jaar daarom maar gewoon maar met een timer gewerkt.
30 seconden of 10 minuten is te kort. Echt minimaal 15 minuten je Homey van de stroom af houden.
En de apparaten kiezen soms een 'vreemde' route, maar wel een stabiele. Zo heb ik meerdere apparaten die via de Fibaro plug op zolder gaan, terwijl die apparaten som vlak bij Homey zitten. Maar hey, als ze dan stabiel werken, vind ik het prima.

Dus 2 tips:
1. Haal homey minimaal 15 minuten van de stroom af, sluit hem weer aan en wacht eens een dag.
2. Plaats meer Fibaro pluggen door je huis heen om het mesh netwerk te verbeteren.
Webgnome schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:15:
Maar is het niet zo dat apparaten zelf bepalen welke route ze nemen? Ik zou wel eens willen weten hoe dat zwave in elkaar steekt en dan met name hoe dat mesh netwerk wordt opgezet. Iemand daar een bron voor?
Via google is er zat info te vinden, zoek b.v. naar 'zwave mesh'.

[ Voor 8% gewijzigd door keverjeroen op 10-09-2020 09:30 ]

• rykers
keverjeroen schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:28:
[...]
Dus 2 tips:
1. Haal homey minimaal 15 minuten van de stroom af, sluit hem weer aan en wacht eens een dag.
2. Plaats meer Fibaro pluggen door je huis heen om het mesh netwerk te verbeteren.
Tip 1 heb ik inmiddels ook al geprobeerd. Wat ik met de 30 seconden / 10 minuten aangaf is dat Athom dat zelf aanraad.

Tip 2 heeft denk ik niet veel effect. Naast de Neo Coolcam pluggen heb ik 1 fibaro plug en 5 Qubino inbouwschakelaars in gebruik. Daarmee heb ik denk ik al een aardig mesh. Met die inbouwschakelaars heb ik ook nooit een probleem om ze te bereiken.

Grootste probleem wat ik nu nog niet begrijp en opgelost krijg is waarom ik mijn 2 Qubino wallplugs niet gekoppeld krijg. Ze blijven blauw knipperen. Inmiddels diverse wcd's in de buurt van Homey geprobeerd, maar Homey blijft op stap 2 hangen. Een Qubino inbouwschakelaar die ik nog een keer opnieuw moest koppelen na overschakelen van beta naar reguliere versie van de app ging in 1 keer goed.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Maanden verder, en nog steeds is de Plugwise App niet door Athom opgepakt. Het wordt echt met de dag vervelender het gedrag van Athom....

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-06 22:04
Voor ons nieuw te bouwen huis heb ik momenteel een offerte liggen van een fibaro systeem icm hikvision camera's. Voor de besturing wordt een home center lite (of een HC2/HC3) geadviseerd. Op mijn vraag of een Homey pro niet beter zou zijn wordt aangegeven dat deze alleen via wifi is aan te sluiten en daardoor dus minder stabiel zal zijn. Klopt dit?

Zoals we er nu naar kijken willen we met name scenes en verlichting instellen, sonos koppelen, slimme apparatuur (siemens) koppelen en de camera's erbij zetten.

Wat is hier het beste advies in? Op gebied van domotica en programmeren ben ik niet de handigste :-/
Drardollan schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:44:
Maanden verder, en nog steeds is de Plugwise App niet door Athom opgepakt. Het wordt echt met de dag vervelender het gedrag van Athom....
Gaat het hier om een nieuwe app ? Of een app die gewoon niet werkt?

Strava | AP | IP | AW

• Drardollan
Webgnome schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:09:
[...]

Gaat het hier om een nieuwe app ? Of een app die gewoon niet werkt?
Een app die niet werkt. Al meer dan een jaar. Athom weigert er een seconde tijd in te stoppen om het op te lossen en probeert het probleem bij andere mensen in de schoenen te schuiven.

Er was een goed werkende app voor Plugwise met alle functionaliteit voor oa. de Anna thermostaat. Athom moest en zou zelf de ontwikkeling op zich nemen en heeft een nieuwe app gemaakt en de oude van hun systeem verbannen. In de nieuwe app kan je enkel de temperatuur zien en veranderen, alle andere functionaliteit is overboord gegooid. Er staat al een jaar een pull request op Git open van een gebruiker die de app heeft bijgewerkt en Athom verdomd het al een jaar om dat pull request te verwerken.

Ze hadden met hun tengels van de app af moeten blijven of de nieuwe app bruikbaar maken.

Ik ken de app verder niet maar is de 'oude' app nog ergens te vinden? Zo ja dan zou je via CLI de oude app kunnen installeren misschien. Is niet handig/zaligmakend maar dan kun je wel weer verder.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Webgnome schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:18:
Ik ken de app verder niet maar is de 'oude' app nog ergens te vinden? Zo ja dan zou je via CLI de oude app kunnen installeren misschien. Is niet handig/zaligmakend maar dan kun je wel weer verder.
Of nog beter, de ontwikkelaar vragen om hem in de alternatieve store te zetten https://store.homey.community/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeroS
iWout schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:05:
Voor ons nieuw te bouwen huis heb ik momenteel een offerte liggen van een fibaro systeem icm hikvision camera's. Voor de besturing wordt een home center lite (of een HC2/HC3) geadviseerd. Op mijn vraag of een Homey pro niet beter zou zijn wordt aangegeven dat deze alleen via wifi is aan te sluiten en daardoor dus minder stabiel zal zijn. Klopt dit?

Zoals we er nu naar kijken willen we met name scenes en verlichting instellen, sonos koppelen, slimme apparatuur (siemens) koppelen en de camera's erbij zetten.

Wat is hier het beste advies in? Op gebied van domotica en programmeren ben ik niet de handigste :-/
Zou niet perse zeggen dat door de wifi het niet stabiel is. Je lampen aansturen gaat gewoon via z-wave/zigbee dus als je wifi eruit ligt werkt alles nog gewoon. Je kunt alleen niks meer aansturen via de APP maar dat geldt ook voor de HC2.

Of de Homey Pro beter is dan de HC3 dat durf ik zo niet zo stellig te zeggen. Beide hebben hun voor- en nadelen.

Ik denk qua power/snelheid dat de HC3 het wint en de hc3 heeft een standaard klimaat en alarm gedeelte. Dit heeft de Homey niet en zul je zelf meer in elkaar moeten zetten. De Homey heeft daarin tegen beter ondersteuning voor apparaten en meer verschillende app's.

Realiseer je dat de HC3 nog in de ontwikkelingsfase zit (wel beter dan 3 maanden geleden).

HC2 en HClite zou ik persoonlijk nu niet meer instappen (is dood traject).

• Drardollan
Webgnome schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:18:
Nee, helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
keverjeroen schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:42:
[...]

Of nog beter, de ontwikkelaar vragen om hem in de alternatieve store te zetten https://store.homey.community/
De ontwikkelaar is, helaas, Athom. Denk niet dat ze hem in de alternatieve store gaan zetten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Hier nu ook weer een Osram Zigbee plug die onvindbaar is. Een aantal dagen terug moest ik de Shelly app en de router handmatig herstarten nadat de Homey door een stroomstoring was uitgevallen. Homey opnieuw opstarten was al niet genoeg.

En dan lees ik dat "de stroom eraf" halen een oplossing is maar ik vind het toch behoorlijk storend als ik dat vaak zou moeten doen. Dat past niet bij een product waarvoor je honderden euro's hebt betaald. Als ik had willen hobbyen was ik wel aan de slag gegaan met Domoticz.

• rykers
Op dit moment heb ik er 15 aangemeld staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:38
iWout schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:05:

Homey Pro pakken zou ik zeggen, En geloof me dat Wifi werkt prima. Heb zelf ook een tijd de HC3 gehad, maar mis enorm veel plugins en dus ondersteuning voor andere merken. Bij Homey heb je een veeeeeel grotere support dankzij de plugins voor andere apparaten en Fibaro is traag met updates. De HC3 is nog lang niet perfect helaas, want het is wel een mooi apparaat en z-wave bereik is net wat beter dan met Homey.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
chundo schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:27:
Ik heb een Google nest hub aangeschaft en ik cast daar homey dash op. Dat werkt fijn maar ik wil eigenlijk een spraak commando om de dash weer te geven en dat het na een tijdje weer de klok wordt.

Ik maak een virtuele knop en in een flow gebruik ik die knop voor de cast, ik laat Google nieuwe apparaten toevoegen en hij ziet die knop niet waardoor hij dat spraak commando ook niet kent.

Heeft er iemand een manier om met een spraak commando die cast weer te geven?
zorg er voor dat je een virtuele knop maakt welke je toevoegt als stopcontact of lamp al je de virtuele apparaten app gebruikt anders gaat het niet werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
HomeyCornelisse schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:30:
[...]

zorg er voor dat je een virtuele knop maakt welke je toevoegt als stopcontact of lamp al je de virtuele apparaten app gebruikt anders gaat het niet werken
Dat is de reden dat Google ze niet vind!
Bedankt voor deze tip _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stel dat ik mijn Plugwise Anna thermostaat vaarwel zeg, en de 100 euro verlies voor lief neem, wat zou dan een goed alternatief zijn? Heb hiervoor een Nest gehad, maar toen de integratie veranderde op advies van Athom gekozen voor Anna.

Eisen die ik heb aan een thermostaat en integratie met Homey zijn niet zo spannend:
- Kunnen aanpassen en uitlezen van de temperatuur vanuit Homey
- Kunnen aanpassen en uitlezen van het actieve schema vanuit Homey

Thermostaat hoeft ook niet spectaculair te zijn. Een te programmeren weekprogramma en zelf-lerend zodat deze tijdig mijn huis verwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik zit met de volgende uitdaging:

Ik heb een Homey en een aantal Shelly dimmers (SD). In elke ruimte zit één SD op de hoofdverlichting, en 1 of meer SD op sfeerverlichting. De "hoofd-SD" heb ik achter een dubbele pulsschakelaar gezet gekoppeld aan S1 en S2 van de SD.
Het idee is dat ik met één van de 2 buttons de hoofdverlichting kan bedienen (aan/uit/dimmen) en met de andere button scene's kan activeren door 1, 2 of X maal te klikken. Hiervoor moet ik dus iets hebben dat telt hoe vaak ik op de 2e knop druk en afhankelijk daarvan een bepaalde flow start.

Ik heb daarvoor i.c.m. BetterLogic en Countdown flows gemaakt die:
1: Detect: als ik op SD btn2 druk dan "intButtonpress + 1" en start flow "checktimer" (en strDeviceName=Shellynaam)
2: CheckTimer: als de timer nog niet loopt, start dan timer 5 sec
3: Reset als timer = 0 dan intButtonpress = 0

Als ik dus 1, 2 of 3 x op de knop druk dan krijg ik het aantal in intButtonpress, en dat reset na 5 seconde.

Vervolgens kan ik een flow starten op basis van detectie van wijziging van de variabele intButtonPress
Scene 1: als inButtonpress changed EN intButtonpress =1 (en strDeviceName="xxxx") DAN start Scene1
Scene 2: als inButtonpress changed EN intButtonpress =2 (en strDeviceName="xxxx") DAN start Scene2
Scene 3: als inButtonpress changed EN intButtonpress =3 (en strDeviceName="xxxx") DAN start Scene3

Het werkt, maar het probleem hiervan is dat als ik de knop bijvoorbeeld 3x indruk alle 3 de scene's achter elkaar geactiveerd worden; de variable wijzigt immers 3x dus triggert voor elke waarde.
Met deze opzet kan ik alleen maar verzinnen dat ik eigenlijk een vertraging zou moeten inbouwen van bijv 1,5 a 2sec op de check van de waarde van de variabele, maar ik zie niet hoe

Of ik moet een heel andere opzet maken...

Iemand een idee?

Een van de uitdagingen is ook dat ik dit in elke kamer wil doen. Deze opzet geeft me één counteropzet die voor elke kamer werkt: aangezien hij na 5 sec reset maakt het niet uit in welke kamer ik op SD btn2 druk. Om die reden heb ik in stap 1 ook nog een strDeviceName gezet, die ik in de scene's kan gebruiken om een scene alleen te starten wanneer ik een specifieke SD activeer en kan ik overal van dezelfde counter gebruik maken.

Alles werkt, alleen die hobbel van alléén het starten van SceneX bij X maal indrukken

edit: nou kom ik eigenlijk meteen zelf met een oplossing: bij de eerste flow start ik na 1 sec een flow die de waarde van intButtonPress overzet naar intButtonPresses, en vervolgens trigger ik de andere flow op wijziging van intButtonPresses.
Nu wordt pas na 1sec gecontroleerd welke scene moet starten (lees: getriggerd)

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 11-09-2020 11:40 ]

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:02

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik ben op zoek naar draadloze zend units wat ik achter een bestaande wandschakelaar kan inbouwen, heb nu de awmt-003 van kaku maar zoek eigenlijk een zigbee of zwave variant hiervan?

Heeft iemand een idee of ervaring hiermee?

• mike123
Wil je hier iets bjjzonders mee schakelen of versturen.
Je zou anders achter de schakelaar een z-wave schakelaar kunnen inbouwen die werkt met de fysieke schakelaar en dat je ergens anders een andere z-wave schakelaar inschakelt.
Dus
ALS schakelaar 1 word ingeschakelt
DAN schakel schakelaar 2 in.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:59
SvS1986 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:51:
Ik ben op zoek naar draadloze zend units wat ik achter een bestaande wandschakelaar kan inbouwen, heb nu de awmt-003 van kaku maar zoek eigenlijk een zigbee of zwave variant hiervan?

Heeft iemand een idee of ervaring hiermee?
Ik gebruik zelf een aantal modules van Fibaro (gebruikt zwave), geen klachten tot nu toe.

• SvS1986
mike123 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:31:
Wil je hier iets bjjzonders mee schakelen of versturen.
Je zou anders achter de schakelaar een z-wave schakelaar kunnen inbouwen die werkt met de fysieke schakelaar en dat je ergens anders een andere z-wave schakelaar inschakelt.
Dus
ALS schakelaar 1 word ingeschakelt
DAN schakel schakelaar 2 in.
Ik heb in de woonkamer de lampen in 2 gedeeltes gestript, maar er was geen mogelijkheid om een 2e schakeldraad bij te trekken, dus toen gaf de kaku zender de oplossing dat ik ze beide los kon schakelen.
Laatste tijd is dan alleen vaak dat of het aan of het uit signaal niet goed verstuurd word en daarom wil ik graag 2-weg communicatie 👌🏻

• SvS1986
pickboy schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:47:
[...]

Ik gebruik zelf een aantal modules van Fibaro (gebruikt zwave), geen klachten tot nu toe.
Welke gebruik je precies?

• pickboy
Ik gebruik zelf de Fibaro Dimmer 2 modules. Ik wilde mijn lampen kunnen dimmen, er zijn ook enkele en dubbele schakelaars te verkrijgen. Mijn ervaringen zijn dat deze stabiel werken en ook icm Homey nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
pickboy schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:21:
[...]

Ik gebruik zelf de Fibaro Dimmer 2 modules. Ik wilde mijn lampen kunnen dimmen, er zijn ook enkele en dubbele schakelaars te verkrijgen. Mijn ervaringen zijn dat deze stabiel werken en ook icm Homey nog geen problemen gehad.
Blijven bij die unit ook de Philips Hue lampen onder spanning staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

SvS1986 schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:12:
[...]

Blijven bij die unit ook de Philips Hue lampen onder spanning staan?
Dat lijkt me nogal situatie afhankelijk. Maar de Fibaro Dimmer2 is in feite een dimmer, dus de “afgaande” schakeldraad heeft natuurlijk gaan spanning als de dimmer uit is (net als een gewone dimmer). Als je twee schakeldraden hebt kun je natuurlijk 1 op en andere manier schakelen, of vervangen door een bruine fase draad als er altijd spanning op moet blijven staan.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik denk dat dat de oude is inderdaad, maar die is deprecated?

Dit is de huidige, gemankeerde, app: https://github.com/athombv/com.plugwise.adam

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 14-09-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
fmb schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:01:
[...]

Dat lijkt me nogal situatie afhankelijk. Maar de Fibaro Dimmer2 is in feite een dimmer, dus de “afgaande” schakeldraad heeft natuurlijk gaan spanning als de dimmer uit is (net als een gewone dimmer). Als je twee schakeldraden hebt kun je natuurlijk 1 op en andere manier schakelen, of vervangen door een bruine fase draad als er altijd spanning op moet blijven staan.
Even een andere vraag over die fibaro inbouw moduwe, kan ik deze ook toevoegen aan een bestaande hotelschakeling? 😁 mijn vrouw vergeet op zolder regelmatig de verlichting op de overloop uit te doen, zou ik dat ideaal kunnen gebruiken 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
SvS1986 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:30:
[...]

Even een andere vraag over die fibaro inbouw moduwe, kan ik deze ook toevoegen aan een bestaande hotelschakeling? 😁 mijn vrouw vergeet op zolder regelmatig de verlichting op de overloop uit te doen, zou ik dat ideaal kunnen gebruiken 👌🏻
Kijk eens hier:
https://www.robbshop.nl/d...en/slimme-hotelschakeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door SvS1986 op 14-09-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1993
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 19:51
Even een vraagje aan de ingewijden. Ik heb sinds een paar weken een Homey, maar ik krijg geen enkele van mijn Aqara producten gekoppeld. Ik heb begrepen dat dit met de V5 versie van de software te maken heeft.

Heeft iemand een idee wanneer de verwachting is dat de Aqara app bijgewerkt wordt voor de Homey V5.

P.S. Ik vindt het super dat iemand zo veel vrije tijd steekt in het ontwikkelen van een app, en dit is absoluut geen klacht gericht aan de ontwikkelaar van de Aqara app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
timmie1993 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:03:
Even een vraagje aan de ingewijden. Ik heb sinds een paar weken een Homey, maar ik krijg geen enkele van mijn Aqara producten gekoppeld. Ik heb begrepen dat dit met de V5 versie van de software te maken heeft.

Heeft iemand een idee wanneer de verwachting is dat de Aqara app bijgewerkt wordt voor de Homey V5.

P.S. Ik vindt het super dat iemand zo veel vrije tijd steekt in het ontwikkelen van een app, en dit is absoluut geen klacht gericht aan de ontwikkelaar van de Aqara app.
Hij is ermee bezig, het is nog even een aantal weken wachten. Het is af wanneer het af is.

Zie https://community.athom.c...ome-zigbee-app-v0-8-0/156

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Na aanschaf van mijn Homey Pro begin juni had ik al vrij vlot problemen met de KaKu apparatuur die ik heb. Standaard al een duidelijke vertraging (als ik 2 lampen 'tegelijk' schakel in een flow) en ook vaak dat ze helemaal niet meer wilden schakelen.
Op een bepaald moment viel het ook op dat na een harde reboot (15+ min stekker eruit) de 434 Mhz helemaal niks deed en dan na een paar uur ineens alle lampen gingen knipperen volgens het geprobeerde schakelen. Alsof er ergens een mega vertraging op trad.

Toen er een patroon herkenbaar was heb ik een supportticket bij Athom ingediend en heb de Homey net weer terug. Ze gaven aan dat het een softwareprobleem was en het zou nu opgelost moeten zijn.
Helaas kwam de Homey wel volledig gereset terug na die fix, dus ben benieuwd op welk level die fout dan zat. Ze gaven van te voren aan dat de Homey alleen bij hen van die fix voorzien kon worden, dus ik ging uit van een firmware update op een chip en niet van het OS.

Nu kan ik dus alles weer opnieuw gaan configgen en dan maar hopen dat het idd opgelost is.

Iemand anders die deze problemen herkend? Vind het nog steeds een beetje een vaag verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Farmerwood schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:11:
Na aanschaf van mijn Homey Pro begin juni had ik al vrij vlot problemen met de KaKu apparatuur die ik heb. Standaard al een duidelijke vertraging (als ik 2 lampen 'tegelijk' schakel in een flow) en ook vaak dat ze helemaal niet meer wilden schakelen.
Op een bepaald moment viel het ook op dat na een harde reboot (15+ min stekker eruit) de 434 Mhz helemaal niks deed en dan na een paar uur ineens alle lampen gingen knipperen volgens het geprobeerde schakelen. Alsof er ergens een mega vertraging op trad.

Toen er een patroon herkenbaar was heb ik een supportticket bij Athom ingediend en heb de Homey net weer terug. Ze gaven aan dat het een softwareprobleem was en het zou nu opgelost moeten zijn.
Helaas kwam de Homey wel volledig gereset terug na die fix, dus ben benieuwd op welk level die fout dan zat. Ze gaven van te voren aan dat de Homey alleen bij hen van die fix voorzien kon worden, dus ik ging uit van een firmware update op een chip en niet van het OS.

Nu kan ik dus alles weer opnieuw gaan configgen en dan maar hopen dat het idd opgelost is.

Iemand anders die deze problemen herkend? Vind het nog steeds een beetje een vaag verhaal...
Hier hetzelfde probleem met KaKu, overigens werkt de eigen app van KaKu in die gevallen bij mij ook niet. Dus denk eerder dat daar het probleem ergens in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
LuukWillems97 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:57:
[...]
Hier hetzelfde probleem met KaKu, overigens werkt de eigen app van KaKu in die gevallen bij mij ook niet. Dus denk eerder dat daar het probleem ergens in zit.
Ik heb voor KaKu alleen 2 losse afstandsbedieningen (ook 433 Mhz) en die werken ten allen tijde prima. Het zat dus echt in de Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Farmerwood schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:11:

Je weet ook dat je een backup kan maken van de Homey via de app?

• Farmerwood
  • Niet online
mike123 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:21:
[...]

Je weet ook dat je een backup kan maken van de Homey via de app?
Dat wist ik niet helaas. Goed om te weten. Dacht dat het alleen via een abo bij Athom kan en daar had ik nog geen zin in.
Had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat alle data gereset zou worden, omdat ze aangaven dat de fix op een low level niveau zat.

Om het even van de zonnige kant te bekijken: Kan nu mijn flows weer wat beter inrichten doordat ik al wat ervaring heb met de Homey nu. :)

Edit:
Als ik in de app ga kijken bij backups, dan lijkt dat toch echt alleen via de cloud incl abo te kunnen. Nu moet ik zeggen dat 1 euro per maand een schappelijk bedrag is,maar het lijkt niet zonder de cloud te kunnen...
Al lijkt er wel een app te zijn die de functie biedt: https://homey.app/nl-nl/a....flowbackup/Flow-Backups/

[ Voor 22% gewijzigd door Farmerwood op 16-09-2020 13:19 ]

• rikadoo
  • Niet online
Je hebt idd een abbo nodig, 1 euro per maand of 10 euro per jaar.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• SvS1986
Is der eigenlijk al iets bekend wanneer het zigbee spul van kaku ondersteund gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2023
Crxtreem schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:10:
Wat mij wel opvalt is dat bijna overal de Homey uitverkocht is.
Weet iemand of er leveringsproblemen zijn, of dat er een nieuwere versie komt of zo?
Ik sta op het punt een (basis) homey te kopen, maar nu meer dan een maand later zijn ze nog steeds nergens te koop. Weet iemand meer?

Dank,

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je Athom zelf al eens een mailtje gestuurd hierover?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Iemand ervaringen met zigbee stekker schakelaars wat ook stroomverbruik meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online
SvS1986 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:56:
Niet van zigbee maar de neocoolcam zijn er met zigbee en zwave
Ik gebruik zwave en meting gaat goed daarmee geeft alles netjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het nadeel van die neo coolcam dingen is dan wel weer dat je elk half jaar nieuwe mag kopen omdat anders het relais aan de binnenkant gewoon kapot is. helaas

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Ik gebruik die van innr om te registreren of ik wakker ben of slaap (telefoon aan lader/niet) en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
jaspecram schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:54:
[...]

Ik sta op het punt een (basis) homey te kopen, maar nu meer dan een maand later zijn ze nog steeds nergens te koop. Weet iemand meer?

Dank,

Jasper
Homey Pro is steeds populairder geworden bij Homey-gebruikers. In het afgelopen half jaar hebben we gezien dat de grote meerderheid voor Homey Pro kiest - soms zelfs terwijl ze een niet-Pro Homey hebben gekocht, en snel daarna al willen upgraden.

Om iedereen van de beste Homey ervaring te voorzien, focussen we onze productie op het product dat gebruikers uiteindelijk willen: Homey Pro. Hierom hebben we de productie van nieuwe Homey (Early 2019) units gestaakt. Als je geïnteresseerd bent in Homey, raden we je Homey Pro aan.

Dit heeft uiteraard geen enkel effect op software-updates of support voor Homey (Early 2019). Net als bij oudere Homey modellen zullen updates voor alle gebruikers beschikbaar komen tegelijk met Homey Pro, zoals altijd het geval is geweest.
https://community.athom.c...r-a-2019-edition/34711/12
Blijkbaar word die niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Webgnome schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:44:
Het nadeel van die neo coolcam dingen is dan wel weer dat je elk half jaar nieuwe mag kopen omdat anders het relais aan de binnenkant gewoon kapot is. helaas
Ik heb er tot nu toe slechts 1 gehad met kapot relais. Gekocht bij Ali, dus garantie 0.

Ik ben ondertussen zoveel mogelijk aan het overstappen naar 1 merk (Fibaro). Heb helaas 1 Qubino module gekocht ooit, die doet het goed maar nu moet ik de app dus draaien voor 1 module, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zo dat is dan aardig zuur.

Ik heb nu een Homewizard en die heb ik volgens mij voor 130 euro gekocht.
Om over te stappen naar een Homey van 300 euro vond ik al aardig duur. :/
Maar nu is de stap nog groter omdat alleen de pro er nog is. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
Crxtreem schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:26:
[...]

Zo dat is dan aardig zuur.

Ik heb nu een Homewizard en die heb ik volgens mij voor 130 euro gekocht.
Om over te stappen naar een Homey van 300 euro vond ik al aardig duur. :/
Maar nu is de stap nog groter omdat alleen de pro er nog is. -O-
Ja snap ik, zou eigenlijk verwachten dat ze dan nog wel iets aan de prijs zouden doen als je zo'n keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
Drardollan schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:15:
[...]

Ik heb er tot nu toe slechts 1 gehad met kapot relais. Gekocht bij Ali, dus garantie 0.

Ik ben ondertussen zoveel mogelijk aan het overstappen naar 1 merk (Fibaro). Heb helaas 1 Qubino module gekocht ooit, die doet het goed maar nu moet ik de app dus draaien voor 1 module, jammer.
Ja ben indd ook bezig geweest met die fibaro, punt is alleen dat ik me ontzettend stoorde aan de sabotage melding van de deurcontacten van fibaro, en ik maar heb besloten deurcontacten van aqara te pakken.
Dus moet mesh netwerk bouwen met stekker schakelaars en die Ikea repeaters.
Lampen van Hue wil ik via de bridge houden ivm de sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Ik heb een aantal van deze dingen
https://www.robbshop.nl/t...kker%20Z-wave%203680Watt&
Ik krijg het stroomverbruik netjes te zien in mijn Homey app.

Dat gezegd hebbende ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn koelkast veel meer verbruikt dan gedacht. Hij is al erg oud, dus duidelijk aan vervanging toe.

Ook mijn oude sterioset gebruikte blijkbaar 60W als hij aan stond (ook als er geen geluid werd geproduceerd) dus die staat nu voortaan uit.

Ik vond het makkelijk om met die tussenstekkers op zoek te gaan naar de grootverbruikers in huis. Ik gebruik ze nog niet in flows, maar dat komt later nog wel.

Mijn Fibaro inbouw dimmers houden ook het stroomverbruik bij, maar aangezien die alleen led verlichting schakelen vind ik dat niet interesant.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Crxtreem schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:10:
Heb 2 Heiman rookmelders besteld als vervanging van de smartwares.
De smartwares heeft me afgelopen nachten gewekt met een loos alarm.
De sensor is gewoon schoon, misschien dat ik hem vanavond nog even open schroef, maar ik zit er niet op te wachten dat hij mij willekeurig wekt wanneer ik dat niet wil.

Wat mij wel opvalt is dat bijna overal de Homey uitverkocht is.
Weet iemand of er leveringsproblemen zijn, of dat er een nieuwere versie komt of zo?
https://community.athom.c...r-a-2019-edition/34711/14

Misschien nog ergens op marktplaats wat te vinden...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pickboy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:27:
[...]

Dat gezegd hebbende ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn koelkast veel meer verbruikt dan gedacht. Hij is al erg oud, dus duidelijk aan vervanging toe.
Lol, met zo'n stekker ben ik erachter gekomen dat mijn oude koelkast ~1000kwh/jaar verbruikte.
Er stond heel snel een nieuwe :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
Fire69 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:59:
[...]

Lol, met zo'n stekker ben ik erachter gekomen dat mijn oude koelkast ~1000kwh/jaar verbruikte.
Er stond heel snel een nieuwe :D
Gelukkig is het bij mij niet zo extreem. Ik zit nu op 60 KWh in 3 maanden, komt op zo'n 240 KWh per jaar uit. Voor een tafelmodel koelkast veel te veel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2023
Ah. Duidelijk. Thx. Wat aardig van athom dat ze de gebruiker proberen te beschermen tegen het verkopen van de verkeerde versie. En mooi meegenomen dat ie ook €100 duurder is...... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1993
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 19:51
Nog even het vervolg op mijn niet werkende Aqara switches. Het blijkt dat de versie die ik had experimental was (V5) ik heb nu een rollback gedaan. Hopelijk werkt alles straks wel.

https://community.athom.c...0-back-to-v-4-20/32796/15

edit:
De rollback maakte het Zigbee netwerk extreem onstabiel.

Ik heb een Conbee 2 besteld en een RPI met Hassio opgezet. Dit complexiteit valt mij eerlijk gezegt alles mee. Alle apparaten worden nu in 1 keer gevonden en toegevoegd, en het netwerk is super responsief.

Dus de homey gaat zeer waarschijnlijk in de verkoop.

[ Voor 37% gewijzigd door timmie1993 op 21-09-2020 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 15-09 14:53
Ik gebruik een zigbee Plugwise Plug en een Fibaro Z-Wave plug die beiden metingen doen.
Werken na wat kinderziektes nu allebei prima.
De Plug kan naast verbruik ook opwekking meten, dus ideaal voor PV

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 21-09-2020 08:39 ]

Draadloos laden op onze Zon

• SvS1986
Op zolder heb ik nu 2 smart pluggen van Popp zitten, beide z-wave plus.. ene op de droger andere op de wasmachine.

Zitten letterlijk nog geen meter uit elkaar, die van de droger doet het en die van de wasmachine is buiten bereik 🤷🏻‍♂️

Volgens mij zou via het Mesh netwerk de ene de andere moeten verbinden of mis ik iets?

• pickboy
SvS1986 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:34:
Op zolder heb ik nu 2 smart pluggen van Popp zitten, beide z-wave plus.. ene op de droger andere op de wasmachine.

Zitten letterlijk nog geen meter uit elkaar, die van de droger doet het en die van de wasmachine is buiten bereik 🤷🏻‍♂️

Volgens mij zou via het Mesh netwerk de ene de andere moeten verbinden of mis ik iets?
Niet alle apparaten fungeren als knooppunten in een mesh netwerk. Sommige zijn alleen eindnode en kunnen het niet doorsturen.

Naar mijn idee zijn (vrijwel) alle inbouw modules die permanent van stroom voorzien zijn geschikt om als knooppunt te fungeren.

Misschien dat jou pluggen dat niet kunnen en alleen als eindnode in het meshnetwerk fungeren, ik kan dat alleen zo 1,2,3 niet terugvinden online.

[ Voor 36% gewijzigd door pickboy op 24-09-2020 13:26 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

Volgens de theorie wel, je kunt op developer pagina even kijken of het routers of endpoints zijn, maar vrij zeker dat het routers zijn. Wat je kunt doen is degene die niet werkt opnieuw pairen op die plek. Wellicht is daar wat mis gegaan.

Had zelf een outdoor popp, die werkte ook niet lekker. Kan aan het apparaat liggen, kan ook de implementatie van popp zijn.

• chundo
Ik heb ook een outdoor popp die de eerste weken van geen meter werkte en telkens onbereikbaar was en de laatste maanden doet hij het gewoon goed. Waarom kan ik niet verklaren maar ik heb het vaker dat het eerst niet zo loopt en na een tijd plots wel goed loopr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Nu online

De powered zwave devices zijn meestal geen endnode, de battery-powered wel.
Ik zou even kijken wat die popp device dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

chundo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:14:
Ik heb ook een outdoor popp die de eerste weken van geen meter werkte en telkens onbereikbaar was en de laatste maanden doet hij het gewoon goed. Waarom kan ik niet verklaren maar ik heb het vaker dat het eerst niet zo loopt en na een tijd plots wel goed loopr
Had hem al een poosje niet in gebruik, maar sinds afgelopen weekend weer geinstalleerd. Hij geeft bij mij geen W aan, wel A, maar geen W.. irritant om 0.15A om te moeten gaan rekenen.

Heb al een issue gemaakt op github, maar heb het idee dat Marco niet veel hier meer aan doet.

• ServicePartner
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-10-2022
Hoe zit het eigenlijk met de zigbee rewrite? Ik heb nog steeds de update op HOLD staan. Kan ik al gerust gaan updaten of nog niet doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 13:43
timmie1993 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:44:
Nog even het vervolg op mijn niet werkende Aqara switches. Het blijkt dat de versie die ik had experimental was (V5) ik heb nu een rollback gedaan. Hopelijk werkt alles straks wel.
De Aqara app is inmiddels ge-update naar SDK3 / Homey v5.
Het was iets meer werk om de conversie goed te doen... de Aqara switches zouden het nu dus stabiel moeten doen op Homey v5; zelfs een stuk stabieler dan onder Homey v4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:07
Ik ben van plan een Tado thermostaat te kopen hoe regelen jullie de aanweZigheid ?

In huis woonkamer wel beweging sensoren hangen zou ik die daar ook voor kunnen gebruiken?
En stel je bent onderweg naar huis regel je dit dan handmatig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
MarioMark1541 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:26:
Ik ben van plan een Tado thermostaat te kopen hoe regelen jullie de aanweZigheid ?

In huis woonkamer wel beweging sensoren hangen zou ik die daar ook voor kunnen gebruiken?
Tado regels zelf de aanwezigheid en doet dat goed, de aanwezigheid functie van tado werkt niet meer in homey, vroeger wel en dat is de enige die goed werkte, ik vind het dus zeer jammer dat die ondersteuning weg is.
Verder kan je via homey de temperatuur instellen via eigen flows of handmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MarioMark1541 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:26:

Volgens mij is de integratie, net als voor Plugwise Anna, beroerd. Je kan enkel de temperatuur instellen maar niet wisselen van programma/schema.

Maar kan zijn dat ik het mis heb, dit is mijn laatst bekende info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Double T schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:27:
[...]

De Aqara app is inmiddels ge-update naar SDK3 / Homey v5.
Het was iets meer werk om de conversie goed te doen... de Aqara switches zouden het nu dus stabiel moeten doen op Homey v5; zelfs een stuk stabieler dan onder Homey v4.
Hier de stoute schoenen aangetrokken, al mijn apparaten worden gezien en lijken tot zover te werken! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denricco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-02 16:05
Drardollan schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Volgens mij is de integratie, net als voor Plugwise Anna, beroerd. Je kan enkel de temperatuur instellen maar niet wisselen van programma/schema.

Maar kan zijn dat ik het mis heb, dit is mijn laatst bekende info.
Als acties heb je de volgende mogelijkheden: temperatuur instellen (voor een bepaalde tijd, totdat het slimme schema verandert of voor altijd), zones in/uitschakelen en het slimme schema activeren.

Triggers zijn: verandering status (afwezig/thuis), buiten temperatuur, zonne-intensiteit, het weer verandert (thermostaat); verandering van (ingestelde) temperatuur/luchtvochtigheid, open raam detectie status, slimme schema status etc. voor de radiatorknoppen.

Werkt voor mij perfect, maar ik maak niet echt gebruik van zelflerende schema's, maar 1 basis schema, welke aangepast wordt via flows en aanwezigheid (homey + unifi), per kamer/zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:45
Hoe zit het nu met V5. Ik heb nog niet echt door gehad dat de apparaten elkaar gebruiken om het te bereik te verbeteren. Ook kan je het niet meer zien welke route apparaten hebben afgelegd om tot de Homey te komen. Dit gaat dan over zigbee. Meer mensen hier last van?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Daniel. schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:32:
Hoe zit het nu met V5. Ik heb nog niet echt door gehad dat de apparaten elkaar gebruiken om het te bereik te verbeteren. Ook kan je het niet meer zien welke route apparaten hebben afgelegd om tot de Homey te komen. Dit gaat dan over zigbee. Meer mensen hier last van?
Het schijnt bij sommige gebruikers te verschillen van enkele uren tot meerdere dagen voordat Homey de routes laat zien. Maar de apparaten werken wel normaal naar behoren.
Hier https://community.athom.com/ staat het beschreven op dit forum. Even zoeken op V5 dan vindt je het vanzelf.
En er staat nog veel meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:31
Heeft iemand een voorbeeldflow van zijn badkamer als de luchtvochtigheid hoger dan X waarde wordt dat dan de afzuiging aangaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 19:43
Er wordt uit verschillende hoeken gemeld dat de API tussen Somfy en Homey niet helemaal lekker is (facebook groepen :) ).
Dear customer,

In an ongoing effort to provide the best services to our users, we monitor the traffic generated by our applications and Smart Home boxes (TaHoma and Connexoon). It appears that you are using a third-party solution, either developed by yourself or provided by an external entity (developer or community of developers not working for Somfy). Such developments are made without our willingness and, sometimes, do not respect our usage guidelines.

We are contacting you today to update the way your script or your application behaves with our API as it is overconsuming our backend resources for your own installation. To do so, please contact the provider of your solution or update your code by October 31st.

We are asking all third-party scripts or application to reduce their polling activity on our API. In particular, the GET /setup endpoint is meant to be used once and only once by end-user session and not to regularly refresh the devices data.

As we do not want every TaHoma and Connexoon users be impacted by the overuse of some individuals, we will react in the coming months and set up rate limiters and automated bans if such changes are not applied.

Thank you for your understanding.
Op de facebook groep wordt er door verwezen naar het community forum waar het ook opmerkingen regent.

Tijd dat Somfy ff wat servertjes extra gas laat geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
mits112 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 07:48:
Heeft iemand een voorbeeldflow van zijn badkamer als de luchtvochtigheid hoger dan X waarde wordt dat dan de afzuiging aangaat?
https://homey.app/f/j1xd-j
https://homey.app/f/MBEd-j
https://homey.app/f/dgId-j
https://homey.app/f/O8Nd-j

Ik heb een Shelly 2.5 in mijn Duco-ventilatiebox. Beide outputs uit = stand 1, 1 aan = stand 2, en 2 aan = stand 3. Verschillende logica bepalen welke variabele te hoog is (CO2 / RH / temp), en schakelen de ventilatie dan.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 17:27
Zeker: https://homey.app/f/jpaK-j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Hi,

Ik zit zwaar te denken om met Homey te beginnen voor mijn nieuwe huis waar ik bang ben voor bereik binnen (12x18 meter woning) en buiten. Hoe zijn hier de ervaringen?
Belangrijker is echter de licht schakeling, ik heb een tijd geprobeerd alle lampen in mijn huidige huis enkel met Hue te bedienen maar de stabiliteit daarvan valt me tegen en daarom wil ik terug naar traditionele schakelaars maar wat zijn dan de mogelijkheden met Homey om zowel smart als traditioneel te gaan?

Digital Media Junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viper28nl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-07 11:35

viper28nl

Homey user

Jazeker:

https://homey.app/f/zZjA7k

https://homey.app/f/xFmA7k

https://homey.app/f/zzqA7k

Deze werkt perfect!

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

pretorian_nl schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:38:
Hi,

Ik zit zwaar te denken om met Homey te beginnen voor mijn nieuwe huis waar ik bang ben voor bereik binnen (12x18 meter woning) en buiten. Hoe zijn hier de ervaringen?
Belangrijker is echter de licht schakeling, ik heb een tijd geprobeerd alle lampen in mijn huidige huis enkel met Hue te bedienen maar de stabiliteit daarvan valt me tegen en daarom wil ik terug naar traditionele schakelaars maar wat zijn dan de mogelijkheden met Homey om zowel smart als traditioneel te gaan?
Hier ben ik ook benieuwd naar, heb een ruim huis (300m2) weliswaar op slechts 2 verdiepingen. Hoe is de bereikbaarheid. Ik twijfel tussen deze en de Tahoma. Het gaat me met name om schakelen van sunscreen en rolluiken in het huis.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pretorian_nl schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:38:
Hi,

Hier ongeveer 250m² op 3 verdiepingen. Ik heb achter alle schakelaars Fibaro gezet.
Dat werkt eigenlijk altijd goed, in samenwerking met Fibaro motion sensors om op sommige plaatsen de lichten automatisch aan/uit te laten gaan.
Enkel de vrijstaande garage is een probleem voor de motion sensor, maar de lichtmodules doen het daar ook altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Fire69 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Hier ongeveer 250m² op 3 verdiepingen. Ik heb achter alle schakelaars Fibaro gezet.
Dat werkt eigenlijk altijd goed, in samenwerking met Fibaro motion sensors om op sommige plaatsen de lichten automatisch aan/uit te laten gaan.
Enkel de vrijstaande garage is een probleem voor de motion sensor, maar de lichtmodules doen het daar ook altijd goed.
Zijn er mogelijkheden om langere afstanden te overbruggen? Van mijn huis naar schuur is ongeveer 50 meter namelijk

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:31
Dank! Getweaked naar eigen huis en werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Misschien een domme vraag. Ik heb aardig wat van Netatmo en KlikaanKlikuit...maar moet ik als ik op Homey over ga alles opnieuw koppelen of gebruiken de apps de gegevens uit de oorspronkelijke apps?
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.