Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:59
pretorian_nl schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Zijn er mogelijkheden om langere afstanden te overbruggen? Van mijn huis naar schuur is ongeveer 50 meter namelijk
Fibaro gebruikt Zwave, alle modules die permanent onder spanning staan fungeren als node/routers in het Zwave netwerk.
Ik heb hier ook apparaten die het niet redden naar de Homey toe, maar dus via een andere node het signaal doorstuurt naar Homey (en vice versa).

edit:
Dus het bereik ergens niet voldoende is kun je er een (extra) module tussenzetten. Als je in elke kamer licht gaat schakelen met zo'n module, zul je geen enkel probleem hebben.

edit2:
50 meter, daar heb ik even overheen gelezen denk ik :o
Dat is best een heel eind, ik weet niet of dat haalbaar is.

[ Voor 23% gewijzigd door pickboy op 09-10-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pickboy schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 01:56:
[...]

... zul je geen enkel probleem hebben.
Dat zou ik niet met zoveel zekerheid durven zeggen.
Als je spreekt over binnenhuis zal dat waarschijnlijk zo zijn, maar als je bvb naar je schuur wil geraken en daarvoor ergens halfweg 1 module tussen plaatst durf ik er geen geld op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:59
Fire69 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Dat zou ik niet met zoveel zekerheid durven zeggen.
Als je spreekt over binnenhuis zal dat waarschijnlijk zo zijn, maar als je bvb naar je schuur wil geraken en daarvoor ergens halfweg 1 module tussen plaatst durf ik er geen geld op zetten.
ah, excuus, ik had even over de 50m heen gelezen gisteravond/nacht denk, dat is best een heel eind, weet niet of dat haalbaar is en halverwege een module plaatsen kan dan vast ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist na de zoveelste neo stekker kapot te hebben deze vervangen met een fibaro. Hopelijk houd die het langer vol dan 4 maanden..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:00
Webgnome schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:55:
Zojuist na de zoveelste neo stekker kapot te hebben deze vervangen met een fibaro. Hopelijk houd die het langer vol dan 4 maanden..
Dat is minder. Ik merk vooral dat de "nieuwe" versie vaker stuk gaan. Heb hier een stuk of 8 oudere plugs en deze are still going strong. Terwijl een paar nieuwe wel stuk zijn gegaan.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je toevallig ook ervaring met fibaro in vergelijking met neo?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
pickboy schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

ah, excuus, ik had even over de 50m heen gelezen gisteravond/nacht denk, dat is best een heel eind, weet niet of dat haalbaar is en halverwege een module plaatsen kan dan vast ook niet.
Kortom buiten iets meer actoren plaatsen (zoals beweging sensoren, buiten stekkers) gebruiken en dan moet dat ook kunnen.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na een tijdje defect, of defect bij ontvangst? Zag op het Homey-forum dat er verschillende direct defect gingen bij eerste gebruik.
Ik heb er verleden week 2 binnen gekregen, geen problemen mee tot hiertoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik herken het probleem, 4 maanden is nog lang....
Hier inmiddels ook 4 defecte exemplaren nog 1 werkende.
Rest van Neo werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Na een tijdje defect, of defect bij ontvangst? Zag op het Homey-forum dat er verschillende direct defect gingen bij eerste gebruik.
Ik heb er verleden week 2 binnen gekregen, geen problemen mee tot hiertoe.
Na een tijdje defect. Heb het nu al meerdere malen keer gehad. Hopen dat fibaro betrouwbaarder is..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Webgnome schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Na een tijdje defect. Heb het nu al meerdere malen keer gehad. Hopen dat fibaro betrouwbaarder is..
Bij mij in ieder geval wel, heb er een stuk of 5 al een paar maanden in gebruik, geen problemen ermee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 14:10
bvbal79 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:00:
Misschien een domme vraag. Ik heb aardig wat van Netatmo en KlikaanKlikuit...maar moet ik als ik op Homey over ga alles opnieuw koppelen of gebruiken de apps de gegevens uit de oorspronkelijke apps?
Netatmo gewoon via inloggen in app op Homey en dan app volgen, alle apparaten apart activeren, KAKU alles opnieuw koppelen via Homey 433 MHz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien een domme vraag. Ik heb aardig wat van Netatmo en KlikaanKlikuit...maar moet ik als ik op Homey over ga alles opnieuw koppelen of gebruiken de apps de gegevens uit de oorspronkelijke apps?
Yes.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:19
Ik heb al vanaf de start en naar tevredenheid een early 2016 homey met de laatste 420 versie. Nu gebruik ik spraak rechtstreeks op Homey regelmatig maar ook via ghome (via sonos speakers).

Als ik via Google een opdracht geef aan Homey om een flow te starten werkt dat perfect. Maarrrr aan het einde zegt Ghome dan altijd” the flow is gestart maak een zegiets kaartje om terug te praten”. Eigenlijk erger ik me daar sinds kort aan. Maar krijg dat er niet uit. Ben ik te volgen. Dank voor reactie.

Mvg

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:38
Dus, heeft iemand enig idee hoe je in Homekit (icm Homebridge) het zo kunt maken dat als iemand op de bel duwt (in dit geval UniFi G4 doorbell die via Homebridge in Homekit aanwezig is), dat dan een tring geluid ofzo op de Sonos speakers word afgespeeld? 😀En dat daarna de sonos weer verder gaat (of niet) met waar die mee bezig was?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Trouwens misschien niet goede topic, maar had deze gehaald om afstand te overbruggen, spotgoedkoop nu en leuk voor de kerstverlichting :)!
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:33
Ik kom er niet uit met het maken van een flow.
Ik heb een temperatuursensor waarvan ik een push notificatie wil krijgen als de temperatuur boven X graden komt. Ik krijg die notificatie, maar het probleem is dat ik notificaties blijf krijgen na elke temperatuursverandering die boven X graden is. Ik wil gewoon eenmalig een notificatie, totdat de temperatuur weer gezakt is.

Flow is nu:
Als...
De temperatuur is veranderd

En...
De temperatuur is groter dan 23 graden

Dan...
Stuur push notificatie naar mobiel

[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 11-10-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou een variabel gebruiken. Als de temperatuur onder x komt zetje die op 1.
Wanneer de temperatuur dan weer boven x komt en variabel is 1 stuur notificatie en zet variabel op 0

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Webgnome Zoiets had ik ook geprobeerd, zonder succes. Maar die variabele moet dan zeker een losse flow zijn of niet? Ik zal eens kijken wat dat brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Ik kon voor KAKU via de app alle signalen genereren om te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LA-384 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:26:
@Webgnome Zoiets had ik ook geprobeerd, zonder succes. Maar die variabele moet dan zeker een losse flow zijn of niet? Ik zal eens kijken wat dat brengt.
Ja een losse flow inderdaad. In de nadere flow check je dan als de temperatuur is veranderd EN het variabel staat op 1 dat je dan pas een notificatie stuurt en je zet het veriabel weer op 0. Misschien dat je er zelfs twee nodig hebt. eentje om de huidige temperatuur in op te slaan en eentje die het was.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@Webgnome Thanks, ik heb het iets anders gedaan, maar volgens mij wel hetzelfde principe en het lijkt te werken.

Flow1:
Als...
Aqara temperatuur is veranderd

En...
Temperatuur is groter dan 23
Variabele: "temperatuur serre >23" is gelijk aan 'nee'

Dan...
Variabele: Zet "temperatuur serre >23" naar Ja

Flow2:
Als...
Variabele: "temperatuur serre >23" is veranderd

En...
Variabele "temperatuur serre >23" is gelijk aan 'ja'

Dan...
Stuur "serre >23 graden" naar mobiel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
LuukWillems97 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Ik kon voor KAKU via de app alle signalen genereren om te koppelen.
Snap ik heb alleen heel veel inbouw, dus dat betekent lampen verwijderen, schakelaars etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:55
LA-384 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:56:
@Webgnome Thanks, ik heb het iets anders gedaan, maar volgens mij wel hetzelfde principe en het lijkt te werken.

Flow1:
Als...
Aqara temperatuur is veranderd

En...
Temperatuur is groter dan 23
Variabele: "temperatuur serre >23" is gelijk aan 'nee'

Dan...
Variabele: Zet "temperatuur serre >23" naar Ja

Flow2:
Als...
Variabele: "temperatuur serre >23" is veranderd

En...
Variabele "temperatuur serre >23" is gelijk aan 'ja'

Dan...
Stuur "serre >23 graden" naar mobiel"
Zet je de variabele dan ook nog ergens terug naar nee? ;-)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

Snap ik heb alleen heel veel inbouw, dus dat betekent lampen verwijderen, schakelaars etc
Als je nu een afstandsbediening gebruikt om te controleren dan kun je die gebruiken om die signalen in Homey te dupliceren.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuukWillems97
bvbal79 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

Ik heb ook alles inbouw. Bij de installatie in homey wordt gevraagd om op de signaalknop van de module te klikken. Maar heb eerst geprobeerd om gewoon een aansignaal in de KAKU app te genereren, dit bleek voldoende dus heb niks hoeven te veranderen in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Webgnome schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:23:
[...]

Als je nu een afstandsbediening gebruikt om te controleren dan kun je die gebruiken om die signalen in Homey te dupliceren.
Nee gaat allemaal via de ICS-2000 control station...zou dat ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
LuukWillems97 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Ik heb ook alles inbouw. Bij de installatie in homey wordt gevraagd om op de signaalknop van de module te klikken. Maar heb eerst geprobeerd om gewoon een aansignaal in de KAKU app te genereren, dit bleek voldoende dus heb niks hoeven te veranderen in principe.
Thanks, dit antwoord mijn vorige vraag al. top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het inderdaad lukt met wat @LuukWillems97 aangeeft.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
GermanPivo schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:59:
[...]

Zet je de variabele dan ook nog ergens terug naar nee? ;-)
Dacht eerst dat dat automatisch ging aan het einde van de dag, maar ik heb het nu ingesteld dat het onder 21 graden weer terug naar nee gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:20
Ik heb zonet in onze nieuwe woning de Homey ingesteld en alle Fibaro Dimmer 2's geinstalleerd. In de hal heb ik 1 pulsschakelaar zitten, met daarachter de Fibaro Dimmer 2. Nu wil ik het volgende bereiken:
1) Ik wil een bewegingssensor (Neo Coolcam v2) plaatsen voor al het dagelijkse gebruik. Als de sensor iets ziet moet de lamp aan springen (treshhold op Lux voeg ik mogelijk later nog toe)
2) Als ik op de pulsschakelaar klik moet de lamp aanblijven. Als ik er dan nog een keer op klik moet hij of meteen uit gaan, of als de bewegingssensor nog actief staat, uitgaan nadat de bewegingssensor uit

Nu wilde ik het op de volgende manier programmeren:
Flow 1: Op S1 van de dimmer een logic toggle Yes/No zetten (start waarde No)
Flow 2: Als signaal bewegingsensor actief -> lamp aan (dit signaal blijft 60 seconde na laatste beweging actief)
Flow 3: Als signaal bewegingssensor niet-actief AND logic toggle "No" -> lamp uit

Het probleem is nu dat als ik in de hal loop, en de lamp aan staat, en ik op de lamp knop druk, dan gaat de lamp uit. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik zat er zelf aan te denken om bij de dimmer de S1 en S2 om te draaien, en dan alles gewoon op S2 te programmeren (1x klikken is Toggle Yes; inhouden = dimmen), maar is hier nog een makkelijkere oplossing voor?

Ook merk ik dat de logic toggles niet helemaal goed updaten (als ik op de knop druk update hij niet altijd goed/meteen in de app). Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 00:49
Zoals eerder gemeld heb ik al een tijd problemen met mijn homey. Het ding is onstabiel, maar erger nog ik kan geen zigbee devices meer toevoegen. Verwijderen van devices gaat niet normaal (timeout, daarna forceren verwijderen) en helpt tevens niet.

Het heeft even geduurd voordat ik de moed had om het zigbee netwerk te gaan resetten, maar gisteren toch maar de pijn genomen. Helaas ging dat ook niet vanzelf. Ik kreeg een error: "Kon Zigbee niet resetten. EBADF. bad file descriptor, close: EBADF: bad file descriptor, close"

Het bleek toch wel effect te hebben want alle devices waren weg in de developer portal. In de app waren ze nog wel aanwezig, maar dan met een rood uitroepteken. Al deze devices manueel en geforceerd verwijderd.

Daarna gestart met toevoegen van routers (4 stuks) en daarna weer de enddevices (sensors) toevoegen. Na 5 enddevices maar gestopt. Ik zie dat er geen mesh wordt opgebouwd. Alle devices (routers en enddevices) hebben een rechtstreekse verbinding met Homey.

Wat moet ik doen om de mesh tot stand te laten brengen? heeft iemand een tip. Ik ben bang dat ik straks weer exact hetzelfde probleem heb.

Met de athom helpdesk kom in niet verder. Zij geven aan dat de UI soms verkeerde info terug geeft. Dus dan zou er wel sprake zijn van een mesh, alleen dat zie je niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een mesh wordt toch automatisch opgebouwd? Dat kost volgens mij simpelweg tijd. Over hoeveel devices hebben we het ? En welke homey heb je ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
Ik heb het nu over in totaal 9 devices die zijn aangemeld, 4 routers en 5 enddevices. Ik heb er nog ongeveer 14 enddevices te gaan.

Hoe lang moet het duren voor een mesh ontstaat?
Webgnome schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:38:
Een mesh wordt toch automatisch opgebouwd? Dat kost volgens mij simpelweg tijd. Over hoeveel devices hebben we het ? En welke homey heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:28

TF0

koenie schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:55:
Ik heb het nu over in totaal 9 devices die zijn aangemeld, 4 routers en 5 enddevices. Ik heb er nog ongeveer 14 enddevices te gaan.

Hoe lang moet het duren voor een mesh ontstaat?
[...]
Tijdje geleden merkte ik dat de Zigbee apparaten niet meer werden bestuurd (Homey startte ook vanzelf opnieuw op) en een nieuwe voeding deed wonderen :). Ik kreeg de indruk dat de Zigbee module te veel stroom nodig had.

Homey wordt dus nu van elektriciteit voorzien middels een PoE --> USB adapter, weer een stekker minder, en het draait als vanouds.

Een nieuwe mesh kan blijkbaar wel even duren (willekeurige bron):
"For ZigBee devices, communication must worsen before it will automatically heal. Devices must completely lose communication with their parent before they will seek a new one. To put this process in motion, you simply shut down the hub for 20 minutes. When Hubitat Elevation™ boots, routers and the end devices will re-establish an optimal path for communication with each another. Allow up to 24 hours for this process complete."
https://docs.hubitat.com/...Build_a_Solid_Zigbee_Mesh

Al denk ik dat 24 uur wel héél lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
Dank voor deze link,

Het lijkt er op dat ik dus gewoon geduld moet hebben. Ik ga vanavond door met het koppelen van nieuwe enddevices. We kijken wel waar het schip strand.
TF0 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Tijdje geleden merkte ik dat de Zigbee apparaten niet meer werden bestuurd (Homey startte ook vanzelf opnieuw op) en een nieuwe voeding deed wonderen :). Ik kreeg de indruk dat de Zigbee module te veel stroom nodig had.

Homey wordt dus nu van elektriciteit voorzien middels een PoE --> USB adapter, weer een stekker minder, en het draait als vanouds.

Een nieuwe mesh kan blijkbaar wel even duren (willekeurige bron):
"For ZigBee devices, communication must worsen before it will automatically heal. Devices must completely lose communication with their parent before they will seek a new one. To put this process in motion, you simply shut down the hub for 20 minutes. When Hubitat Elevation™ boots, routers and the end devices will re-establish an optimal path for communication with each another. Allow up to 24 hours for this process complete."
https://docs.hubitat.com/...Build_a_Solid_Zigbee_Mesh

Al denk ik dat 24 uur wel héél lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Weet iemand hoe het zit met mechanische ventilatie die draadloos aanstuurbaar is?
Bij mij wordt er binnenkort een Itho Daalderop CVD-S ECO (https://www.ithodaalderop...essional/product/03-00406) geplaatst welke ik graag met m'n Homey aan wil sturen.
Ik zou graag in de badkamer een Aqara Humidity sensor willen plaatsen waarmee ik de machine aanstuur.
Ik weet dat de Itho zelf ook een sensor heeft,maar om de controle beter in de hand te houden, zou ik graag de aansturing via Homey willen laten verlopen.
Als ik het goed gelezen heb, verloopt de aansturing door bijbehorende draadloze afstandsbediening over 868 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@koenie ook ik heb instabiele ervaringen met Zigbee gehad (xiaomi sensoren, en 1 Hue-lamp als repeater boven). Ik wilde ook alles gaan resetten, maar ik heb nog een ding eerst geprobeerd: een half uur Homey's stekker uit het stopcontact halen. Dit heeft gewerkt! Het netwerk heeft zich opnieuw opgebouwd, en nu heb ik al een week een Zigbee netwerk waarbij geen enkele sensor ooit geweigerd heeft.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Dr Pro schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:25:
Weet iemand hoe het zit met mechanische ventilatie die draadloos aanstuurbaar is?
Bij mij wordt er binnenkort een Itho Daalderop CVD-S ECO (https://www.ithodaalderop...essional/product/03-00406) geplaatst welke ik graag met m'n Homey aan wil sturen.
Ik zou graag in de badkamer een Aqara Humidity sensor willen plaatsen waarmee ik de machine aanstuur.
Ik weet dat de Itho zelf ook een sensor heeft,maar om de controle beter in de hand te houden, zou ik graag de aansturing via Homey willen laten verlopen.
Als ik het goed gelezen heb, verloopt de aansturing door bijbehorende draadloze afstandsbediening over 868 MHz
ROBB heeft een stuk geschreven: https://www.robbshop.nl/d...-wave-badkamer-ventilatie

Maar om eerlijk te zijn is dat echt een zeik oplossing in mijn ogen. Maar het is wel de enige oplossing zover mij bekend. Een Z-Wave apparaat die de Itho aan kan sturen heb ik helaas nog niet gezien. Anders had ik er ook al 1 gehad ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Ik loop steeds meer tegen verwarmingsperikelen aan. Behalve de nog steeds niet fatsoenlijk werkende Plugwise app (Athom: schaam je!!) ben ik ook een beetje klaar met mijn POPP Thermostaat kranen. Die dingen lijken de batterijen met de dag sneller leeg te slurpen. Dit komt door de verouderde Z-Wave chipset.

Nu weet ik dat Tado zowel thermostaat als thermostaatkranen levert. Dat zou een optie kunnen zijn.

Of Eurotronics thermostaten. Die hebben Z-Wave plus en ondersteunen FLiRS. Maar dan is maar weer de vraag of Homey daar niet op omvalt...

Als laatste kan ik ook nog Fibaro thermostaatkranen nemen. Dat scheelt sowieso weer een app op de Homey. Maar ik vind de kranen niet mooi en onhandig dat ze niet een display hebben.

De rest van het huis heb ik wel onder controle, maar verwarming blijft bij mij een zorgenkindje helaas.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Laatst online: 13:20
rolandmegens schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:00:
Ik heb zonet in onze nieuwe woning de Homey ingesteld en alle Fibaro Dimmer 2's geinstalleerd. In de hal heb ik 1 pulsschakelaar zitten, met daarachter de Fibaro Dimmer 2. Nu wil ik het volgende bereiken:
1) Ik wil een bewegingssensor (Neo Coolcam v2) plaatsen voor al het dagelijkse gebruik. Als de sensor iets ziet moet de lamp aan springen (treshhold op Lux voeg ik mogelijk later nog toe)
2) Als ik op de pulsschakelaar klik moet de lamp aanblijven. Als ik er dan nog een keer op klik moet hij of meteen uit gaan, of als de bewegingssensor nog actief staat, uitgaan nadat de bewegingssensor uit

Nu wilde ik het op de volgende manier programmeren:
Flow 1: Op S1 van de dimmer een logic toggle Yes/No zetten (start waarde No)
Flow 2: Als signaal bewegingsensor actief -> lamp aan (dit signaal blijft 60 seconde na laatste beweging actief)
Flow 3: Als signaal bewegingssensor niet-actief AND logic toggle "No" -> lamp uit

Het probleem is nu dat als ik in de hal loop, en de lamp aan staat, en ik op de lamp knop druk, dan gaat de lamp uit. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik zat er zelf aan te denken om bij de dimmer de S1 en S2 om te draaien, en dan alles gewoon op S2 te programmeren (1x klikken is Toggle Yes; inhouden = dimmen), maar is hier nog een makkelijkere oplossing voor?

Ook merk ik dat de logic toggles niet helemaal goed updaten (als ik op de knop druk update hij niet altijd goed/meteen in de app). Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb er nog even over nagedacht, en zat aan de volgende optie te denken:
- De Fibaro Dimmer 2 instellen dat de pulsdrukker S2 aanstuurt ipv S1
- Flow 1: als beweging gedetecteerd -> set countdown timer to 120 & zet lamp aan
- Flow 2: als knop (S2) wordt ingedrukt AND als timer niet gepauzeerd -> pauzeer timer ELSE unpauze
- Flow 3: when timer = 0 -> zet lamp uit
en dan kan ik daarna de dimmer functie weer met een extra flow programmeren op S2 (bij inhouden knop)

Zou dit volgens jullie een prima oplossing zijn? (sorry ben nogal nieuw met Homey dus ben benieuwd of ik wel de goede denkwijze gebruik met als resultaat simpele/logische flows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

ROBB heeft een stuk geschreven: https://www.robbshop.nl/d...-wave-badkamer-ventilatie

Maar om eerlijk te zijn is dat echt een zeik oplossing in mijn ogen. Maar het is wel de enige oplossing zover mij bekend. Een Z-Wave apparaat die de Itho aan kan sturen heb ik helaas nog niet gezien. Anders had ik er ook al 1 gehad ;)
Dan voorlopig maar gebruik maken van de ingebouwde sensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:57

DON PAPA

Tweaker-fan

Yamahaa schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:21:
Ik heb al vanaf de start en naar tevredenheid een early 2016 homey met de laatste 420 versie. Nu gebruik ik spraak rechtstreeks op Homey regelmatig maar ook via ghome (via sonos speakers).

Als ik via Google een opdracht geef aan Homey om een flow te starten werkt dat perfect. Maarrrr aan het einde zegt Ghome dan altijd” the flow is gestart maak een zegiets kaartje om terug te praten”. Eigenlijk erger ik me daar sinds kort aan. Maar krijg dat er niet uit. Ben ik te volgen. Dank voor reactie.
Dit kun je "volgens mij" oplossen door de flow die je wilt starten met je stem met Google Assistant, eerst als favoriete flow in het homey dash te zetten (anders werkt het niet). Daarna geef je even het voice commando "synchroniseer apparaten" aan Google Assistant (anders herkent hij de flow niet die je net als favoriet in homey dash hebt gezet). Vervolgens maak je een routine aan in Google Assistant met een opdracht regel die je zelf wil en bij actie geef je als opdracht "activeer flownaam"

Even voor de duidelijkheid, op de plek flownaam zet je hoe de flow heet in homey die je wilt starten ;)

Google Assistant zal nu de flow starten als je zegt "Hey Google met de opdracht regel die je zelf aan deze routine hebt gegeven" Google Assistant zal nu niks zeggen na/tijdens het uitvoeren van deze opdracht.

Ik hoop dat ik ook nog te volgen ben en dat je hier iets aan hebt ;)

Edite: Hier nog een uitleg filmpje van Homey zelf
YouTube: Start your Flows with Google Assistant and Amazon Alexa alleen als je het doet zoals in dit filmpje dan zegt Google Assistant dus wel iets terug na/tijdens het uitvoeren van de flow.

[ Voor 27% gewijzigd door DON PAPA op 16-10-2020 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
Dank ik ga deze proberen... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Hou even rekening met het volgende, ik had al een paar flows toegevoegd aan Google Assistant (op de manier zoals ik hierboven heb uitgelegd), en wou er vandaag nog een paar aan toevoegen, maar kreeg deze flows met geen mogelijkheid in Google Assistant (synchroniseer apparaten) zichtbaar. Pas toen ik de Homey even stroom loos had gezet en opnieuw had opgestart, werden de nieuwe flows zichtbaar in Google Assistant toen ik synchroniseer apparaten deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Homey in samenwerking met een KNX systeem?
Ik zie dat dit een mogelijkheid is maar kan er weinig over terugvinden.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

werden de nieuwe flows zichtbaar in Google Assistant toen ik synchroniseer apparaten deed.
Waar krijg je die flows dan te zien?
Ze zeggen in het YT-filmpje toch ook dat je bij Google de flows/scenes niet te zien krijgt, itt bij Alexa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Fire69 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:36:
[...]Waar krijg je die flows dan te zien?
Ze zeggen in het YT-filmpje toch ook dat je bij Google de flows/scenes niet te zien krijgt, itt bij Alexa.
Ik heb een Google hub en als ik Google Assistant de opdracht geef "synchroniseer apparaten" dan laat hij een lijst zien, en daar staan ook de flows in. Maar je ziet ze ook in Google Assistant staan als je bij de routine gaat naar: actie toevoegen > door populaire acties browsen > scenes aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2E2Ob-rs974VEM0un2Urjgpzwc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1wHKU8oEIWETbyBmF6XHmtV7.jpg?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door DON PAPA op 19-10-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DON PAPA schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Ik heb een Google hub en als ik Google Assistant de opdracht geef "synchroniseer apparaten" dan laat hij een lijst zien, en daar staan ook de flows in. Maar je ziet ze ook in Google Assistant staan als je bij de routine gaat naar: actie toevoegen > door populaire acties browsen > scenes aanpassen.

[Afbeelding]
Ah, op die manier. Ja, zo zag ik ze ook. :) Ik dacht dat je bedoelde dat ze als 'apparaten' getoond werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Hoezo een slechte (zeik) oplossing? Die RF communicatie is voor de fabrikant alleen. Daar kom je niet tussen, dus zul je op de standen 0-1-2 moeten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Leuk topic!
Ik ben de smart setup voor mijn nieuwe woning aan het bepalen.
Heb geen absolute pro equipment nodig, maar wil wel flexibel zijn naar de toekomst.
Zit daarom te denken aan Homey + Zigbee inbouwschakelaars/dimmers achter de pulse drukkers.

Per schakelaar zit je dan op een prijs van circa 40-60 euro.
Misschien vloeken in de kerk, maar is de apparatuur die je voor dit bedrag aanschaft niet identiek te krijgen vanuit China bij bijv. Ali voor een fractie van het geld? Iemand ervaring daarmee...?

Ik wil niet rommelen met elektra, maar het tikt best wel aan als het om 10 tot 20 schakelaars gaat.
Met de search in dit topic heb ik enkel ervaring van LED strips van Ali gevonden. Maar ik ben dus op zoek naar de inbouwschakelaars/dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Het lijkt er ineens op dat de homey app de locatie (thuis/niet huis) niet meer doorgeeft. Terwijl locatie altijd aan staat op mijn iPhone.
Andere locatie apps lijken ook gewoon te werken?

Wat is dit nu weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Drardollan schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:38:
Ik loop steeds meer tegen verwarmingsperikelen aan. Behalve de nog steeds niet fatsoenlijk werkende Plugwise app (Athom: schaam je!!) ben ik ook een beetje klaar met mijn POPP Thermostaat kranen. Die dingen lijken de batterijen met de dag sneller leeg te slurpen. Dit komt door de verouderde Z-Wave chipset.

Nu weet ik dat Tado zowel thermostaat als thermostaatkranen levert. Dat zou een optie kunnen zijn.

Of Eurotronics thermostaten. Die hebben Z-Wave plus en ondersteunen FLiRS. Maar dan is maar weer de vraag of Homey daar niet op omvalt...

Als laatste kan ik ook nog Fibaro thermostaatkranen nemen. Dat scheelt sowieso weer een app op de Homey. Maar ik vind de kranen niet mooi en onhandig dat ze niet een display hebben.

De rest van het huis heb ik wel onder controle, maar verwarming blijft bij mij een zorgenkindje helaas.
Ik heb zelf thermostaten van Netatmo (de kamerthermostaat met ketelrelais), die werkt bij mij perfect, zowel de app zelf als de app in Homey. Daar hebben ze ook radiatorthermostaten van. Wellicht is dat een oplossing voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Laatst online: 22-08 16:19
onne schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:26:
Leuk topic!
Ik ben de smart setup voor mijn nieuwe woning aan het bepalen.
Heb geen absolute pro equipment nodig, maar wil wel flexibel zijn naar de toekomst.
Zit daarom te denken aan Homey + Zigbee inbouwschakelaars/dimmers achter de pulse drukkers.

Per schakelaar zit je dan op een prijs van circa 40-60 euro.
Misschien vloeken in de kerk, maar is de apparatuur die je voor dit bedrag aanschaft niet identiek te krijgen vanuit China bij bijv. Ali voor een fractie van het geld? Iemand ervaring daarmee...?

Ik wil niet rommelen met elektra, maar het tikt best wel aan als het om 10 tot 20 schakelaars gaat.
Met de search in dit topic heb ik enkel ervaring van LED strips van Ali gevonden. Maar ik ben dus op zoek naar de inbouwschakelaars/dimmers.
Ik zou zelf voor z-wave gaan. Zelf heb ik overal Fibaro geïnstalleerd en werkt perfect. 40 tot 60 euro is echt niet duur voor een schakelaar die ook kan dimmen.
Kijk eens voor de grap wat een goede dimmer kost die ook led ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb gezocht maar kan het niet vinden en mijn trial&error aanpak is niet verder gekomen dan error.

Wat ik wilde proberen is om een Fibaro motion sensor direct een dimmer aan te laten sturen. Dus zonder flows. Ik dacht dat dit zou moeten werken door het node-id van de dimmer in associatiegroep 2 te zetten van de bewegingsmelder.

Dit werkt dus niet. Misschien begrijp ik het concept niet maar heeft iemand een hint hoe dit zou moeten?

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaNdM schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:30:
Ik heb gezocht maar kan het niet vinden en mijn trial&error aanpak is niet verder gekomen dan error.

Wat ik wilde proberen is om een Fibaro motion sensor direct een dimmer aan te laten sturen. Dus zonder flows. Ik dacht dat dit zou moeten werken door het node-id van de dimmer in associatiegroep 2 te zetten van de bewegingsmelder.

Dit werkt dus niet. Misschien begrijp ik het concept niet maar heeft iemand een hint hoe dit zou moeten?
Onlangs ook geprobeerd met een Fibaro motion en een Switch2, niet gelukt.
Ben benieuwd of iemand hier kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt de koppeling met Google home mini nu trouwens al betrouwbaar?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Fire69 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Ben dus gelukkig niet alleen. Ik heb nog een poging gedaan door beide naar elkaar te laten wijzen maar helaas is dat het ook niet.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:31
Iemand een idee over de volgende situatie?

Ik heb bij de oprit een Ubiquiti camera en een Hue motion sensor hangen, die beiden aan de Homey zijn gekoppeld. Omdat de motion detectie van de camera zelf niet heel top werkt, gebruik ik de Hue motion sensor als trigger, die via de Homey een video opname op de camera maakt. Je past simpelweg het opname type aan van niet opnemen naar opnemen en na x seconden zet je die weer terug. Nu werkt dit wel goed, maar ik mis nu de functie dat de camera bijvoorbeeld de 15 seconden voor de beweging ook bij de opname plakt, zodat je de situatie naar de beweging toe ook kan zien (dit is een standaard functie als je de motion functie van de camera gebruikt, via de Unifi Video software).

Nu zoek ik dus bijvoorbeeld een workaround om de camera wel op motion detectie modus te zetten (en dus niet te switchen tussen niet opnemen -> wel opnemen), zodat je gebruik kunt maken van de 15 seconden functie, maar dat ie de beweging triggert op basis van de Hue sensor. Het simpelst lijkt te zijn om via de Homey het bewegingsalarm van de camera te triggeren op basis van de Hue sensor, maar zover ik weet kan dat niet.. Iemand die hier een trucje voor weet? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Volgens mij heb ik een oorzaak gevonden. De dimmer is beveiligd gekoppeld en de bewegingssensor niet. Volgens mij moeten ze beide beveiligd of beide onbeveiligd opgenomen zijn.

De vraag wordt nu dus, hoe regel je met Homey of een device beveiligd opgenomen wordt of niet?

Update:
Als je een device toevoegt door er eentje te kiezen die standaard secure gaat of juist andersom kan je dus als het ware een beveiliging forceren.

Gevolg: een motion sensor als secure toevoegen is niet handig want dan gaan de updates mis. Dus alle dimmer moeten opnieuw gedaan worden als insecure. Een klus waar ik niet bepaald naar uitkijk...

[ Voor 39% gewijzigd door MaNdM op 25-10-2020 17:02 ]

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Fire69 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Zie mijn vorige post. Zojuist even getest met een wall-plug die ik als niet secure heb gekoppeld en dan werken de associaties opeens vlekkeloos. Kwestie van het apparaat ID in groep 2 zetten bijvoorbeeld en het werkt meteen.

Reactietijden zijn een beetje wisselvallig merk ik. De eerste actie kan soms een paar seconden duren maar vanaf dat punt schakelt het opeens vrijwel meteen. Lijkt wel haast alsof die wallplug even wakker moet worden voordat hij wat gaat doen. Kan ook de sensor zijn die wakker wordt voordat er wat verstuurd wordt natuurlijk.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even gecheckt, de sensor en switch waar ik het mee getest heb zijn beide secure. Dat is in orde denk ik dan?
Ik had wel de device ID van de switch in groep 1 gezet, samen met ID 1 van Homey zelf.
Heb het aangepast naar groep 2 nu. Zal morgen checken, geen zin om nu nog naar de garage te lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Fire69 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

Even gecheckt, de sensor en switch waar ik het mee getest heb zijn beide secure. Dat is in orde denk ik dan?
Ik had wel de device ID van de switch in groep 1 gezet, samen met ID 1 van Homey zelf.
Heb het aangepast naar groep 2 nu. Zal morgen checken, geen zin om nu nog naar de garage te lopen :P
Dat heb ik ook geprobeerd en zou volgens de theorie moeten werken maar ik heb de indruk dat dit alleen goed werkt indien beide niet op secure staan.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:33
Ok ik heb gezocht en niets gevonden dus ik neem aan dat dit een faire vraag is:

Wat is de link, of niet, tussen Homey (waar dit topic over gaat) en Homeylux (https://www.homeylux.com/nl/) ??

Volgens chatmevrouw Sandra van Homeylux, geen, en ja "dat kan soms verwarrend zijn". En ze "adviseert geen Athom". Ik zou zeggen: altijd verwarrend en hoe gaat het met de merkinbreukrechtzaken over en weer? :D :p

Maar zonder grappen dan toch de vraag is er een link of helemaal niet (behalve de gelijkende naam) en los daarvan, kun je eea samen gebruiken? Iemand ervaring? Homeylux ondersteunt / is kennelijk wel Zigbee; zo geven ze aan dat deze Zigbee dimmer ermee werkt. https://www.into-led.com/...ee.html?q=smart%20dimmer&

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ro-Maniak2 als ik zo even zoek naar het adres van waar ze zitten komen er aardig wat webshops naar boven. Dus of dat deze toko betrouwbaar is?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Webgnome schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:11:
@Ro-Maniak2 als ik zo even zoek naar het adres van waar ze zitten komen er aardig wat webshops naar boven. Dus of dat deze toko betrouwbaar is?
Dank ja da's natuurlijk ook altijd een vraag.Wellicht is het generiek Chinees spul met een eigen schil; de app in de app store van iOS is van ene Yariek Koehof / (c) Hof Trading. Maar ja je weet nooit of dat niet een customized standaard app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:01:
Ok ik heb gezocht en niets gevonden dus ik neem aan dat dit een faire vraag is:

Wat is de link, of niet, tussen Homey (waar dit topic over gaat) en Homeylux (https://www.homeylux.com/nl/) ??

Volgens chatmevrouw Sandra van Homeylux, geen, en ja "dat kan soms verwarrend zijn". En ze "adviseert geen Athom". Ik zou zeggen: altijd verwarrend en hoe gaat het met de merkinbreukrechtzaken over en weer? :D :p

Maar zonder grappen dan toch de vraag is er een link of helemaal niet (behalve de gelijkende naam) en los daarvan, kun je eea samen gebruiken? Iemand ervaring? Homeylux ondersteunt / is kennelijk wel Zigbee; zo geven ze aan dat deze Zigbee dimmer ermee werkt. https://www.into-led.com/...ee.html?q=smart%20dimmer&
Wat ik op hun website van Homeylux over de app zie, is het qua design een kopie van de Mi Home app van Xiaomi. Verder is Homeylux onbekend voor mij. Als ik naar hun producten kijk zie ik met name pogingen van het na-apen van devices van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
LuukWillems97 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:52:
[...]

Wat ik op hun website van Homeylux over de app zie, is het qua design een kopie van de Mi Home app van Xiaomi. Verder is Homeylux onbekend voor mij. Als ik naar hun producten kijk zie ik met name pogingen van het na-apen van devices van andere merken.
Dank je. Blijft toch gek dat ze een naam hebben gekozen die zo enorm lijkt op Homey waar het hier over gaat.

[speurtocht]
Het merk is blijkbaar HOFTRONIC; de serie Homeylux

https://www.bol.com/nl/l/...549/?view=list&rating=all
[/speurtocht]

Ok ding dong ik word wakker, zie eerdere post; Yariek Koehof / Hof Trading / Hoftronic. Ok. Dus kennelijk laten ze dit zelf maken (c.q. labelen).

[ Voor 29% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 03-11-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuukWillems97
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:35:
[...]

Dank je. Blijft toch gek dat ze een naam hebben gekozen die zo enorm lijkt op Homey waar het hier over gaat.

[speurtocht]
Het merk is blijkbaar HOFTRONIC; de serie Homeylux

https://www.bol.com/nl/l/...549/?view=list&rating=all
[/speurtocht]

Ok ding dong ik word wakker, zie eerdere post; Yariek Koehof / Hof Trading / Hoftronic. Ok. Dus kennelijk laten ze dit zelf maken (c.q. labelen).
De recensies op bol.com zeggen genoeg denk ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik van de reviews uit mag gaan is het waarschijnlijk tuya spul (en daar ben ik niet perse fan van..). Die hebben een hele configurator voor leveranciers waar ze eigen spulletjes kunnen samenklikken en dat wordt dan onder eigen naam verkocht

[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 03-11-2020 15:57 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Ok dan, duidelijk genoeg. Meer ontopic dan ook maar: wat is jullie aanrader voor vergelijkbare inbouwspots, RGBWW, dimbaar en aanstuurbaar (etc.) die samenwerken met Homey?

...Philips Hue?

Eisen:
  • badkamer (IP44 of hoger)
  • RGBWW
  • werkt met Homey
  • dimbaar
  • liefst keuze uit stralingshoeken (varianten), anders iig 100+graden

[ Voor 39% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 03-11-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 12:55
Weet iemand of Homey ook de shelly 1pm ondersteund met 3 temperatuur sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
SpikeHome schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:52:
Weet iemand of Homey ook de shelly 1pm ondersteund met 3 temperatuur sensoren?
Als ik de app zie wel...
https://homey.app/nl-nl/app/cloud.shelly/Shelly/

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 11:55
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:18:
Ok dan, duidelijk genoeg. Meer ontopic dan ook maar: wat is jullie aanrader voor vergelijkbare inbouwspots, RGBWW, dimbaar en aanstuurbaar (etc.) die samenwerken met Homey?

...Philips Hue?

Eisen:
  • badkamer (IP44 of hoger)
  • RGBWW
  • werkt met Homey
  • dimbaar
  • liefst keuze uit stralingshoeken (varianten), anders iig 100+graden
https://www.wifilampkonin...wspot-6-watt-zigbee-spot/

Ook als 9 en 12 watt verkrijgbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amstelftw
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-11-2024
Homey Community App-Store nu ook met auto update functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 14:25
Hi all, nieuw hier, inmiddels 1 jaar een Homey thuis staan en verschillende componenten verbonden (Fibaro dimmers/schakelaars/Aqara vochtsensor/temp. Bewegingsensor en natuurlijk de zonnepanelen, thermostaten, CO sensor. Weet iemand hoe ik voor die laatste de mesh kan uitbreiden in huis? Homey staat beneden en de CO sensor boven bij de CV.

Wat ik ga proberen te koppelen binnenkort zijn de Shelly producten, zijn goed geprijsd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
Je kan een tussenstekker plaatsten ergens in het midden of 2 tussenstekkers zodat ze het signaal verder doorzetten.
Ik heb een Homey in de woonkamer, een 230V tussenstekker op de eerste verdieping en die praat met de 2 tussenstekkers op zolder voor de wasmachine en droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik zoek een Luxmeter om midden in het huis de lichtsterkte te meten. Het enige dat ik kan vinden (buiten bewegingssensoren die lux alleen meten bij beweging) is
https://www.robbshop.nl/strips-comfort-sensative-1pack
maar de paar recensies die daar staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joenatic
  • Laatst online: 28-03-2023
stefijn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:34:
Ik zoek een Luxmeter om midden in het huis de lichtsterkte te meten. Het enige dat ik kan vinden (buiten bewegingssensoren die lux alleen meten bij beweging) is
Ik gebruik deze:
https://www.robbshop.nl/f...gs-sensor-met-z-wave-plus

Deze meet ook temperatuur en lux on afhankelijk van de bewegingssensor. Het meet interval kan je instellen bij geavanceerde instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10
stefijn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:34:
Er zijn wel meer bewegingssensoren die de lux ook rapporteren als er geen beweging is. Zelf gebruik ik die van Hue, maar die van Neo Coolcam doet het volgens mij bijv. ook. Alleen goedkoper spul van bijv. Xiaomi en Aqara doen dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 16-09 19:09
joenatic schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:39:
[...]

Ik gebruik deze:
https://www.robbshop.nl/f...gs-sensor-met-z-wave-plus

Deze meet ook temperatuur en lux on afhankelijk van de bewegingssensor. Het meet interval kan je instellen bij geavanceerde instellingen
tnx, staat bij "+ Mooi ontwerp" maar daar kan ik t niet mee eens zijn, zo'n oog in je kamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
stefijn schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:00:
[...]

tnx, staat bij "+ Mooi ontwerp" maar daar kan ik t niet mee eens zijn, zo'n oog in je kamer ;)
Het scheelt dat hij alleen heel even kort knippert als hij beweging ziet. De kleur welke hij knippert kan je temperatuursafhankelijk maken.

Edit:
Zat nog even in de instellingen te kijken en je kan de led notificatie uitzetten. Dan heb je alleen een wit bolletje in de kamer hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door joenatic op 17-11-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
The Fops schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:50:
[...]

Er zijn wel meer bewegingssensoren die de lux ook rapporteren als er geen beweging is. Zelf gebruik ik die van Hue, maar die van Neo Coolcam doet het volgens mij bijv. ook. Alleen goedkoper spul van bijv. Xiaomi en Aqara doen dit niet.
Hoezo doen die van Aqara en Xiaomi dat in jouw beleving niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
LuukWillems97 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:56:
[...]

Hoezo doen die van Aqara en Xiaomi dat in jouw beleving niet?
Heb het sinds gisteren in de gaten gehouden en het moment wanneer de helderheid gemeten wordt, valt samen met het moment dat beweging gemeld wordt. Zover ik nu zie bij 2 bewegingsmelders bij mij in huis van Aquara bij 1 3 uur geleden beweging gemeld en de laatste lux meting ook 3 uur geleden en bij de andere staan beide op 2 uur geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 14:25
Voor diegene die Shelly producten overweegt. Heb net de Button 1 aan de praat gekregen, weliswaar met een omweg (in vergelijking met de Fibaro producten) komt denk ik door de WIFI integratie. Zie linkje voor referentie : https://community.athom.com/t/shelly-button-1/33193/7

edit:
omweg is eerst inloggen op het device zelf, zorgen dat deze automatisch zich aanmeld op je wifi. Daarna via de Shelly App toevoegen aan het netwerk ('thuis') en laten praten met Homey (wat dus ook een web-command is)

[ Voor 28% gewijzigd door Rolfjes op 18-11-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of er al mensen bezig zijn om die lidl verlichting homey ready te maken? (zonder gebruik te maken van een of andere bridge natuurlijk

Strava | AP | IP | AW

• Yamahaa
Goedemorgen,

Ik heb een Homey Early Bird en die staat al vanaf introductie te draaien. Maar hoofdzakelijk gebruikte ik de Homewizard al die jaren naar volle tevredenheid. Echter de bereikbaarheid van deze wordt al slechter dus ik heb afgelopen weken alles gemigreerd naar Homey. Ik heb Zigbee en Zwave nu grotendeels draaien en voor de kleine zaken dichtbij nog wat KaKu. HW draait nu nog voor energy link, en Heatlink en dat werkt prima via de app. Ik ben nog niet helemaal klaar met migreren (ga nog andere rookmelders ed kopen en de deursensoren vervangen en dan die flows als laatste aanpassen.

Maar nu mijn 2 vragen

1 Omdat ik met Kaku ook altijd zorgde dat ik nog fysieke knoppen had (zodat je bij storing of geen HW beschikking alles nog kon aansturen. Maar met Zwave en Zigbee merk ik dat de schakelaars en ontvangers (logisch) altijd via Homey gaan.

Maar wat nou als Homey het niet doet/offline is oid. Zou je (en zo ja hoe) zou je dan Zwave en of Zigbee ontvangers rechtstreeks kunnen aansturen? Ik ben pas een week in de Zigbee en Z-Wave wereld dus excuus als ik een gekke vraag stel.

2 Ik ben opzoek naar een Keypad/kastje (bv met cijfer combinatie) en dan draadloos (heb op die plek geen beschikking over spanning) waarmee je met de juiste keuze een flow kan starten (bv alarm aanzetten of andere flow...)

Dank voor jullie hulp en stay save.

Peter

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 19-11-2020 14:55 ]

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Webgnome schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:28:
Weet iemand of er al mensen bezig zijn om die lidl verlichting homey ready te maken? (zonder gebruik te maken van een of andere bridge natuurlijk
En dan met name natuurlijk de Kerstverlichting :*)

Ziet er uit als een (veel) goedkoper Twinkly alternatief.
Ja ik weet dat Twinkly meer functionaliteiten heeft, maar kan mezelf niet overtuigen dat ik zoveel geld ga uitgeven voor Kerstverlichting.

• darklydreaming
  • Laatst online: 24-12-2024
Yamahaa schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:00:
Maar met Zwave en Zigbee merk ik dat de schakelaars en ontvangers (logisch) altijd via de Homey gaan.

Maar wat nou als Homey het niet doet/ofline is oid. Zou je (en zo ja Hoe) zou je dan Zwave en of Zigbee onvangers rechtstreeks kunnen aansturen? Ik ben pas een week in de Zibee en Zwave wereld dus excuus als ik een gekke vaag stel.

2 ik zoek een Keypad/kastje (bv met cijfer combinatie) en draadloos (heb op die plek geen beschikking over spanning) waarmee je met de juiste keuze een flow kan starten (bv allarm aanzetten.
1 Ik weet niet precies wat voor devices je gebruikt, maar ik heb bij elke zwave dimmer/switch een pulsdrukker. Ik kan een lamp of apparaat schakelen via Homey, maar ook met een knop. Mocht Homey er een keer uitleggen, kan ik altijd alle apparaten nog handmatig schakelen.

2. Ik gebruik een Remotec Scene Master (bijv. hier https://www.robbshop.nl/s...vpq3400eJoBoCCKcQAvD_BwE#)
Je kunt op een nummer drukken via enkel-klik, dubbelklik of vasthouden. Kun je dus 8 buttons * 3 mogelijkehden is 24 flows mee starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuukWillems97
joenatic schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:20:
[...]

Heb het sinds gisteren in de gaten gehouden en het moment wanneer de helderheid gemeten wordt, valt samen met het moment dat beweging gemeld wordt. Zover ik nu zie bij 2 bewegingsmelders bij mij in huis van Aquara bij 1 3 uur geleden beweging gemeld en de laatste lux meting ook 3 uur geleden en bij de andere staan beide op 2 uur geleden.
Denk dat ik weet waarom die het bij mij wel doet. Ik had het over de xiaomi lichtmeter waar @stefijn het oorspronkelijk over had. Van de bewegingsmelders van Xiaomi is idd bekend dat deze alleen bij beweging updaten.

• Yamahaa
darklydreaming schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:56:
[...]

1 Ik weet niet precies wat voor devices je gebruikt, maar ik heb bij elke zwave dimmer/switch een pulsdrukker. Ik kan een lamp of apparaat schakelen via Homey, maar ook met een knop. ...
Dank je wel...en het idee begrijp ik maar werkt die dan ook als je de stekker van Homey er uitrekt? Of stuurt die AB zijn signaal naar Homey die vervolgens het afgehandeld?

Edit typo

• Audione0
  • Laatst online: 12:34

Audione0

Strijdt der titanen

iAR schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:22:
Het lijkt er ineens op dat de homey app de locatie (thuis/niet huis) niet meer doorgeeft. Terwijl locatie altijd aan staat op mijn iPhone.
Andere locatie apps lijken ook gewoon te werken?

Wat is dit nu weer?
Ik heb hier ook last van.

Het rare is dat het op mijn profiel perfect werkt. Ik krijg netjes de melding dat ik wel of niet meer thuis ben en de flows reageren hier perfect op, maar Homey met mijn vrouw d'r profiel doet niets..

Wat kan dit zijn?

Korte uitleg van de Flow:

Zo ziet de Flow eruit. Vrij simpel.. De bedoeling is dat als er niemand thuis is en er komt specifiek persoon thuis (Mijn vrouw) dat de (Sfeer) verlichting aan gaat en nog wat meer dingen starten die in de Flow Sfeer geprogrammeerd zijn. Bij mijn profiel werkt dit uitstekend alleen bij mijn vrouw niet, de app ziet niet dat mijn vrouw thuis komt en triggerd de thuiskomst flow niet...

Edit: mijn vrouw heeft de rol "Gebruiker" misschien dat het met dit te maken heeft? Ik ben "beheerder".

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZVLL2N1/tempsnip.png

[ Voor 36% gewijzigd door Audione0 op 19-11-2020 17:22 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Laatst online: 24-12-2024
Yamahaa schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:37:
[...]
Dank je wel...en het idee begrijp ik maar werkt die dan ook als je de stekker van Homey er uitrekt? Of stuurt die AB zijn signaal naar Homey die vervolgens het afgehandeld?
Ik heb bijvoorbeeld een aantal Fibaro Dimmer 2. Ingebouwd in wandcontactdoos, achter een schakelaar van het type pulsdrukker.

Ik kan via Homey de Fibaro Dimmer 2 bedienen, maar ik kan de Dimmer 2 ook bedienen met de schakelaar. Dat gaat helemaal buiten Homey om. De schakelaar geeft signaal door aan de Dimmer 2 en die zal het licht inschakelen/uitschakelen of dimmen.

Dimmer 2 zal daarna aan Homey doorgeven dat o.a. status (aan/uit) is veranderd. Ligt de stekker van Homey eruit, dan pakt Homey dat niet op. Start Homey weer op, dan zal deze de status van de Dimmer op dat moment uitlezen.

• Hulliee
  • Niet online
Audione0 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:48:
[...]

Edit: mijn vrouw heeft de rol "Gebruiker" misschien dat het met dit te maken heeft? Ik ben "beheerder".

[Afbeelding]
Logisch gezien klopt die flow niet: iemand komt thuis (status=iemand is thuis) en tegelijk is niemand thuis: die flow staat vast en gaat niet verder.

Edit: wat je kan doen is een virtuele schakelaar maken die aangezet wordt als de sfeer flow wordt gestart. Vervolgens check je als iemand thuis of die schakelaar aanstaat. Zo niet, zet start je de flow sfeer. Zo wordt alleen maar 1x gestart.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulliee op 19-11-2020 18:44 ]

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Hulliee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:35:
[...]

Logisch gezien klopt die flow niet: iemand komt thuis (status=iemand is thuis) en tegelijk is niemand thuis: die flow staat vast en gaat niet verder.

Edit: wat je kan doen is een virtuele schakelaar maken die aangezet wordt als de sfeer flow wordt gestart. Vervolgens check je als iemand thuis of die schakelaar aanstaat. Zo niet, zet start je de flow sfeer. Zo wordt alleen maar 1x gestart.
Dat met niemand thuis bedoel ik mee dat de flow pas mag starten als niemand thuis is.. Want ik heb nl nog een andere flow waarbij ik wil dat er geen licht aan mag gaan bij zonsondergang als er niemand thuis (zonde van het stroomgebruikt)

Ik kan bijvoorbeeld niet kiezen dat niemand thuis is onder kopje "when" dit kan pas bij ''and"

[ Voor 17% gewijzigd door Audione0 op 19-11-2020 19:08 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Audione0 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:04:
[...]

Dat met niemand thuis bedoel ik mee dat de flow pas mag starten als niemand thuis is.. Want ik heb nl nog een andere flow waarbij ik wil dat er geen licht aan mag gaan bij zonsondergang als er niemand thuis (zonde van het stroomgebruikt)

Ik kan bijvoorbeeld niet kiezen dat niemand thuis is onder kopje "when" dit kan pas bij ''and"
Ik reageerde op het plaatje vd flow die je postte: de when trigger gaat af als er iemand thuis komt: iemand is thuis. In de AND voorwaarde geef je aan dat Niemand moet zijn. Dat is in conflict met elkaar.
Nu kan het zijn dat de Homey intern zijn statussen niet gelijk up-to-date zodat je een keer mazzel en de flow toch doorgaat.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Hulliee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:18:
[...]

Ik reageerde op het plaatje vd flow die je postte: de when trigger gaat af als er iemand thuis komt: iemand is thuis. In de AND voorwaarde geef je aan dat Niemand moet zijn. Dat is in conflict met elkaar.
Nu kan het zijn dat de Homey intern zijn statussen niet gelijk up-to-date zodat je een keer mazzel en de flow toch doorgaat.
Ja klinkt indd logisch :)

Ik heb het nu denk ik voor elkaar door een aparte flow aangemaakt te hebben waarbij de "sfeer flow" alleen aan mag als 1 van de gebruikers aanwezig is.

Net even getest door locatie aan en uit te zetten en als extra trigger bij gebruikers tijdelijk thuis te zijn uit te zetten en daarbij weer aan om de trigger te starten. En nu werkt het.

Nu nog voor elkaar krijgen dat homey ziet dat mijn vrouw thuis komt of weggaat. Dit werkt bij mij goed (ik krijg hier netjes en push bericht van) maar als mijn vrouw thuis komt of weggaat gebeurt er niets.
Wat ik nl wil bereiken als de laatste persoon weggaat en het licht en apparatuur staat nog aan dat bij de laatst persoon die weggaat automatisch alle apparaten uit gaan. Vooral 's ochtends is dit fijn zodat je niet alle apparaten handmatig uit moet zetten als je naar je werk gaat. Het komt nl geregeld voor dat mijn vrouw als laatste naar haar werk gaat en dan zou het handig zijn dat die flow goed werkt.

Kan dit iets te maken met verschillende rollen? Ik ben (eigenaar) Beheerder en mijn vrouw heeft een gebruikersrol.

• Hulliee
  • Niet online
Audione0 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:33:
[...]

Ja klinkt indd logisch :)

Ik heb het nu denk ik voor elkaar door een aparte flow aangemaakt te hebben waarbij de "sfeer flow" alleen aan mag als 1 van de gebruikers aanwezig is.

Net even getest door locatie aan en uit te zetten en als extra trigger bij gebruikers tijdelijk thuis te zijn uit te zetten en daarbij weer aan om de trigger te starten. En nu werkt het.

Nu nog voor elkaar krijgen dat homey ziet dat mijn vrouw thuis komt of weggaat. Dit werkt bij mij goed (ik krijg hier netjes en push bericht van) maar als mijn vrouw thuis komt of weggaat gebeurt er niets.
Wat ik nl wil bereiken als de laatste persoon weggaat en het licht en apparatuur staat nog aan dat bij de laatst persoon die weggaat automatisch alle apparaten uit gaan. Vooral 's ochtends is dit fijn zodat je niet alle apparaten handmatig uit moet zetten als je naar je werk gaat. Het komt nl geregeld voor dat mijn vrouw als laatste naar haar werk gaat en dan zou het handig zijn dat die flow goed werkt.

Kan dit iets te maken met verschillende rollen? Ik ben (eigenaar) Beheerder en mijn vrouw heeft een gebruikersrol.
Sorry :) , het kan nog eenvoudiger: Je kan een flow beginnen met: "De eerste persoon kwam thuis" en "De laatste persoon ging weg."

Zelf niet mee gewerkt maar lijkt mij het proberen waard.

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Hulliee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:36:
[...]

Sorry :) , het kan nog eenvoudiger: Je kan een flow beginnen met: "De eerste persoon kwam thuis" en "De laatste persoon ging weg."

Zelf niet mee gewerkt maar lijkt mij het proberen waard.
Ja snap ik, alleen de aan en afwezigheid snapt homey bij mijn vrouw niet. Ik snap alleen niet waarom, terwijl gebruik Thuis/Afwezig Detectie en vind Homey's locatie wel aan staat. Tevens staat locatie op mijn vrouw dr Iphone X aan.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:07
Iemand een idee of deze set en andere zigbee lampen van de Lidl te koppelen zijn aan Homey ?

https://www.lidl.nl/nl/p/...htingsketting/p43246?ar=4
Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.