• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Audione0 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:40:
[...]

Ja snap ik, alleen de aan en afwezigheid snapt homey bij mijn vrouw niet. Ik snap alleen niet waarom, terwijl gebruik Thuis/Afwezig Detectie en vind Homey's locatie wel aan staat. Tevens staat locatie op mijn vrouw dr Iphone X aan.
Wellicht werkt smart presence, maakt gebruik van WiFi ipv locatie

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:15:
Iemand een idee of deze set en andere zigbee lampen van de Lidl te koppelen zijn aan Homey ?

https://www.lidl.nl/nl/p/...htingsketting/p43246?ar=4
Ik zie er geen app voor bij Homey dus lijkt me niet. Iig niet zo uitgebreid zonder de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
Audione0 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:40:
[...]

Ja snap ik, alleen de aan en afwezigheid snapt homey bij mijn vrouw niet. Ik snap alleen niet waarom, terwijl gebruik Thuis/Afwezig Detectie en vind Homey's locatie wel aan staat. Tevens staat locatie op mijn vrouw dr Iphone X aan.
Je zou ook nog een flow kunnen aanmaken dat als je vrouw weg gaat of thuiskomt dat je dan een notificatie krijgt, en meer niet. Dan weet je in ieder geval of vertrek of aankomst wel iets doet.
Voor de Android is er een app genaamd Fake gps. Dan kan je simuleren dat je ergens anders bent als dat je werkelijk bent.
Misschien is er ook zoiets voor de Iphone, dan hoeft ze niet steeds weg om te gaan winkelen om te kijken of de app werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
LuukWillems97 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:16:
[...]

Wellicht werkt smart presence, maakt gebruik van WiFi ipv locatie
Bij mij werkt dat meestal pas na 5-10 min...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
stefijn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:19:
[...]

Bij mij werkt dat meestal pas na 5-10 min...
Thuis komen werkt bij mij binnen 5 seconden, uit is afhankelijk van wat je instelt. Kan volgens mij al op 1 minuut maar dan is de kans op een foutieve aanname dat je weg bent groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Waar stel je dat in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:07
Hulliee schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:02:
[...]

Ik zie er geen app voor bij Homey dus lijkt me niet. Iig niet zo uitgebreid zonder de app.
Werkt ook samen met hue bridge en Ikea osram bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:39

DON PAPA

Tweaker-fan

Apparaten > dan de persoon > tandwieltje > geavanceerde instellingen
of
Meer > Apps > dan de persoon > tandwieltje > geavanceerde instellingen

[ Voor 15% gewijzigd door DON PAPA op 20-11-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Beide routes heb ik niet. Hebben we t over de Homey app?

Heb overigens maar 1 gebruiker op t moment (ikzelf, mijn vriendin nog niet in de app toegevoegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
stefijn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:39:
Beide routes heb ik niet. Hebben we t over de Homey app?

Heb overigens maar 1 gebruiker op t moment (ikzelf, mijn vriendin nog niet in de app toegevoegd)
@DON PAPA heeft het over de instellingen van een apparaat.

Via Smart Presence kun je een mobiel toevoegen. Als je vervolgens naar die mobiel (of dus persoon) gaat in het overzicht met apparaten kun je daar bij geavanceerde instellingen het interval wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 15:39

DON PAPA

Tweaker-fan

LuukWillems97 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:59:
[...]

@DON PAPA heeft het over de instellingen van een apparaat.

Via Smart Presence kun je een mobiel toevoegen. Als je vervolgens naar die mobiel (of dus persoon) gaat in het overzicht met apparaten kun je daar bij geavanceerde instellingen het interval wijzigen.
Klopt, ja ik ging er vanuit dat hij dat al had gedaan omdat hij schreef "Bij mij werkt dat meestal pas na 5-10 min..." maar hopelijk is het met jouw uitleg iets duidelijker geworden voor hem... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 12:34

Audione0

Strijdt der titanen

mike123 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:32:
[...]

Je zou ook nog een flow kunnen aanmaken dat als je vrouw weg gaat of thuiskomt dat je dan een notificatie krijgt, en meer niet. Dan weet je in ieder geval of vertrek of aankomst wel iets doet.
Voor de Android is er een app genaamd Fake gps. Dan kan je simuleren dat je ergens anders bent als dat je werkelijk bent.
Misschien is er ook zoiets voor de Iphone, dan hoeft ze niet steeds weg om te gaan winkelen om te kijken of de app werkt.
Het werkt inmiddels _/-\o_

ik was vergeten te checken dat de GPS bij homey altijd aan moest staan, dit stond alleen "bij gebruik" van de
app. Mijn vrouw is nogal een neuroot betreft het killen van apps als ze ze niet gebruikt, dus ja :X

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Audione0 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:27:
[...]

Het werkt inmiddels _/-\o_

ik was vergeten te checken dat de GPS bij homey altijd aan moest staan, dit stond alleen "bij gebruik" van de
app. Mijn vrouw is nogal een neuroot betreft het killen van apps als ze ze niet gebruikt, dus ja :X
En leer ze dat maar eens af. :)
Misschien een app op de Iphone die automatisch gps inschakeld als je binnen het bereik komt van bepaalde gsm masten.
App zoals Tasker voor Android.
Of eerst even laten wennen dat de gps niet uit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag mijn Homey binnen gekregen.

Nu een beetje aan het kijken hoe het allemaal werkt.

Wat mij tot nu toe opvalt is dat als je apps installeer dat het wachtwoord gewoon zichtbaar blijft.
Is dat ook uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij tot nu toe opvalt is dat als je apps installeer dat het wachtwoord gewoon zichtbaar blijft.
Is dat ook uit te schakelen?
Wat bedoel je precies? Waar ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:43:
[...]

Wat bedoel je precies? Waar ?
Bij bijvoorbeeld de Homewizard app via het tandwieltje naar geavanceerde instellingen ga staat daar het IP adres en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat dat wachtwoord specifiek is waarbij de ontwikkelaar 'vergeten' is dat het een wachtwoord veld is. Denk dat je daar niet veel aan kan doen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ok bedankt.

Ik heb nu mijn Homewizard gekoppeld en wat temperatuuropnemers gekoppeld.
Kan ik op de tegels hiervan ook direct de temperatuur zien?
Ik moet nu eerst de tegel vasthouden om de waarde te zien.

Bij de Heatlink zie ik de ingestelde waarde wel.

En hoe kan ik de Kika apparaten schakelen via de homewizard?
Of moet ik ze daar allemaal uithalen en inleren in de homey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Crxtreem schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:01:
Ok bedankt.

Ik heb nu mijn Homewizard gekoppeld en wat temperatuuropnemers gekoppeld.
Kan ik op de tegels hiervan ook direct de temperatuur zien?
Ik moet nu eerst de tegel vasthouden om de waarde te zien.

Bij de Heatlink zie ik de ingestelde waarde wel.

En hoe kan ik de Kika apparaten schakelen via de homewizard?
Of moet ik ze daar allemaal uithalen en inleren in de homey?
Volgens mij moet je ze weer inleren in de Homey.
Maar hier staat een heleboel info. En als je zelf het 1 en ander probeert en er niet uitkomt
en hier een duidelijke omschrijving van je probleem neerschrijft zijn er voldoende Homey gebruikers die je met alle plezier helden.
https://community.athom.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik hoop dat iemand me kan helpen

Ik heb een Neo Coolcam tussen stekker tussen mijn IPhone 11 Pro Max om deze uit te laten gaan als de telefoon vol is
Nu laad hij prima op maar meestal tot 95/96% ipv 100

Ik heb de volgende flows
Heb ik iets verkeerd of heeft het ergens anders mee te maken https://homey.app/f/dAroIn

https://homey.app/f/GYUoIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
MarioMark1541 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:59:

Ik heb een Neo Coolcam tussen stekker tussen mijn IPhone 11 Pro Max om deze uit te laten gaan als de telefoon vol is

Ik heb de volgende flows
Heb ik iets verkeerd of heeft het ergens anders mee te maken https://homey.app/f/dAroIn

Dit zou ook moeten werken. Kan het niet testen want ik heb geen iPhone. In de beschrijving staat dat je kan in- en uitschakelen.
https://homeycornelisse.n...n-als-deze-bijna-leeg-is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Ik krijg de Ikea tradfri stopcontacten niet meer aangemeld op de homey. Iemand hier ook problemen mee? Heb er 2 en krijg ze beide niet aangemeld.

ps. wat is een goede bewegings sensor die je kan aansluiten op de homey? Wil het zo gaan programmeren dat alle verlichting, radio etc. aangaat zodra iemand voor de sensor loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de volgende flows

Ik zie eigenlijk niets verkeerds aan deze flow. Je zou eens kunnen spelen met de timeouts zodat ie net iets langer 'aan' blijft wanneer de stroom wegvalt.
T.E schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:31:
Ik krijg de Ikea tradfri stopcontacten niet meer aangemeld op de homey. Iemand hier ook problemen mee? Heb er 2 en krijg ze beide niet aangemeld.
  • Heb je ze al ooit een keer gekoppeld en is de verbinding nu weg?
  • Of probeer je nieuwe apparaten toe te voegen?
  • Probeer je ze direct te koppelen?
  • Worden ze ondersteund door de app?
T.E schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:31:
ps. wat is een goede bewegings sensor die je kan aansluiten op de homey? Wil het zo gaan programmeren dat alle verlichting, radio etc. aangaat zodra iemand voor de sensor loopt.
Zelf ben ik erg te spreken over de Neo coolcam sensoren (zwave) en dan met name v2 (De rest van neo coolcam kan mij gestolen worden). Maar aangezien je tradfri gebruikt zou je natuurlijk ook een bewegingssensor daarvan kunnen gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 22-11-2020 10:01 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Webgnome schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:36:
[...]

Ik zie eigenlijk niets verkeerds aan deze flow. Je zou eens kunnen spelen met de timeouts zodat ie net iets langer 'aan' blijft wanneer de stroom wegvalt.

[...]
[...]

Zelf ben ik erg te spreken over de Neo coolcam sensoren en dan met name v2 (De rest van neo coolcam kan mij gestolen worden). Maar aangezien je tradfri gebruikt zou je natuurlijk ook een bewegingssensor daarvan kunnen gebruiken?
1 tradri stopcontact is ooit eens gebruikt op de homey maar hij herkent hem niet meer.

ps. die ikea sensor kan je niet aanmelden op de homey dus kan daar geen flows mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Webgnome schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:36:
[...]

[...]
[...]

Zelf ben ik erg te spreken over de Neo coolcam sensoren (zwave) en dan met name v2 (De rest van neo coolcam kan mij gestolen worden). Maar aangezien je tradfri gebruikt zou je natuurlijk ook een bewegingssensor daarvan kunnen gebruiken?
Je bedoeld dr zandlopers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Laatst online: 15-09 14:53
Mijn oude Homey was al aantal weken stuk, maar Athom is bijzonder vriendelijk geweest en heeft hem gerepareerd. Heel netjes.
Bij opnieuw inrichten zag ik dat gelukkig ook de Fritz! DECT pluggen weer ondersteund worden.
Test die nu met mijn 7581 en zie dat de waarden en commando's nogal random doorkomen. Iemand betere ervaringen?

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:59

Ik heb de volgende flows

Komt ie nooit tot de 100% of komt hij daar wel maar loopt daarna (omdat ie aanstaat) iets terug?

De laatste paar procent van je accu kunnen maar heel langzaam geladen worden, misschien word de drempelwaarde van 1 al gehaald terwijl hij nog niet helemaal vol zit.
In dat geval kun je een vertraging inbouwen voor het uitschakelen zodat hij nog even doorlaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
pickboy schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:45:
[...]

Komt ie nooit tot de 100% of komt hij daar wel maar loopt daarna (omdat ie aanstaat) iets terug?

De laatste paar procent van je accu kunnen maar heel langzaam geladen worden, misschien word de drempelwaarde van 1 al gehaald terwijl hij nog niet helemaal vol zit.
In dat geval kun je een vertraging inbouwen voor het uitschakelen zodat hij nog even doorlaad.
Als de telefoon uit is wel tot 100 maar aan niet
Laad ik hem zonder tussen stekker op dan geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik heb op mijn Homey 2 Heiman rookmelders gekoppeld.

Nu zie ik op de gene die op zolder hangt dat de batterij minder vol is dan in de woonkamer.
Gisteren was die op zolder 72% nu vandaag 63%.
Kan het zijn dat de verbinding ook extra energie verbruikt, en omdat hij op zolder hangt meer moet zenden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Crxtreem schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:54:
Ik heb op mijn Homey 2 Heiman rookmelders gekoppeld.

Nu zie ik op de gene die op zolder hangt dat de batterij minder vol is dan in de woonkamer.
Gisteren was die op zolder 72% nu vandaag 63%.
Kan het zijn dat de verbinding ook extra energie verbruikt, en omdat hij op zolder hangt meer moet zenden?
Kort antwoord. Waarschijnlijk wel. Waarschijnlijk is de connectie suboptimaal waardoor er meer / vaker data verstuurd wordt om te kijken of dat de connectie nog werkt. Dit kun je 'oplossen' door hier en daar een tussenstekker in een stopcontact te stoppen zodat de verbinding naar de eerst volgende node korter wordt. Of natuurlijk lekker laten voor wat het is en zo nu en dan een nieuwe batterij kopen ;)

Je kunt via https://developers.athom.com -> tools -> zwave kijken hoe 't netwerk verloopt en je kunt dus ook zien naar welke eerstvolgende node de melder verbonden is.

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 23-11-2020 12:13 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
bebopper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:06:
[...]

En dan met name natuurlijk de Kerstverlichting :*)

Ziet er uit als een (veel) goedkoper Twinkly alternatief.
Ja ik weet dat Twinkly meer functionaliteiten heeft, maar kan mezelf niet overtuigen dat ik zoveel geld ga uitgeven voor Kerstverlichting.
Black friday aanbieding 69 euro voor 225 lampjes twinkly, dan ga ik niet met een Lidl system kloten dat nog een bridge nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Aqara vocht/temp sensor gekocht voor de badkamer, die dacht ik samen met een Neo-plug te gebruiken voor een ventilator.
Jammer genoeg lijkt hij net te ver weg van Homey om verbinding te houden.
Als ik een Zigbee-plug gebruik veronderstel ik dat dat signaal wat sterker zal zijn en wel tot bij Homey geraakt.

Wat zijn de meest compacte plugs die met Homey werken? Ik dacht de Aqara EU-plug te nemen, maar die is vreemd genoeg niet verkrijgbaar bij Ali (wel bij Robb of Amazon, maar 30€ wil ik er niet aan geven :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:10
Fire69 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:08:
Ik heb een Aqara vocht/temp sensor gekocht voor de badkamer, die dacht ik samen met een Neo-plug te gebruiken voor een ventilator.
Als ik een Zigbee-plug gebruik veronderstel ik dat dat signaal wat sterker zal zijn en wel tot bij Homey geraakt.

Wat zijn de meest compacte plugs die met Homey werken? Ik dacht de Aqara EU-plug te nemen, maar die is vreemd genoeg niet verkrijgbaar bij Ali (wel bij Robb of Amazon, maar 30€ wil ik er niet aan geven :P )
De ikea signaalversterker schijnt erg goed te werken en kost maar €10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Iemand een idee hoe we de producten van Lidl straks kunnen toevoegen aan de Homey?

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
arjandijk162 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:13:
[...]

Black friday aanbieding 69 euro voor 225 lampjes twinkly, dan ga ik niet met een Lidl system kloten dat nog een bridge nodig heeft
Waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Jannick schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:39:
Iemand een idee hoe we de producten van Lidl straks kunnen toevoegen aan de Homey?
Tuya zigbee v5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
The Fops schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:32:
[...]

De ikea signaalversterker schijnt erg goed te werken en kost maar €10
Eens, had er ook 2 in mijn huis. Nu overbodig door andere versterkers, maar ze hebben altijd goed gewerkt. Je bent alleen een wandcontact doos kwijt gezien deze alleen een usb output heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

arjandijk162 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:13:
[...]

Waar waar waar? Dan koop ik inderdaad ook gelijk de Twinkly's :D

Heb zelf deze aanbieding nog niet kunnen vinden (en eigenlijk ook de set van 225 lampjes nog niet tegengekomen, alleen maar 200, 210, 250, etc.).

Beste aanbieding die ik ben tegengekomen is bij de intratuin (250 lampjes voor 89,99). En als je wilt kun je daarmee naar de Hornbach om met de laagste prijsgarantie nog eens 10% lager uit te komen, dus rond de 80 euro 8).

[ Voor 9% gewijzigd door bebopper op 25-11-2020 08:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjandijk162
https://www.osdorp.nl/pro...225-lampjes-22-5-meter-mu voor 69, uit het Black Friday topic. Ik wil zelf graag de special edition RGBW, dus ik laat deze nog even lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

arjandijk162 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:40:
https://www.osdorp.nl/pro...225-lampjes-22-5-meter-mu voor 69, uit het Black Friday topic. Ik wil zelf graag de special edition RGBW, dus ik laat deze nog even lopen.
Had ik mezelf al overtuigd voor die prijs, maar nu toch aan het twijfelen. Alleen kleur (RGB), het zou inderdaad wel fijn zijn om ook white erbij te hebben (RGBW dus)...

Dat alleen kleur geld ook voor die van de Lidl, dus die is sowieso al van het lijstje, dan veel liever deze.

--------

Toch maar besteld, kan niet zonder deze Kerst :P :9 (ja, dat is onzin).

Als ik alsnog de RGBW ergens tegenkom hang ik deze wel ergens anders op.

[ Voor 12% gewijzigd door bebopper op 25-11-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 12:41
Fire69 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:08:

Ik heb ongeveer dezelfde situatie op de badkamer, maar dan de vochtsensor gekoppeld aan de spiegelverwarming. Ik heb de afstand overbrugd met de Aqara EU plug via een Tweaker op V&A:
V&A aangeboden: Xiaomi Mi Smart Plug Stekkerblok Zigbee (EU-Versie)

al een aantal keer iets besteld, reageert snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Gisteren een Innr kleurenlamp gekoppeld aan de Homey en deze werkt goed.

Vreemde is dat ik hem wel zie in de app en mijn vrouw niet.
Is daar een handeling voor dat ik deze wel zie?
Vanmorgen nog niet veel tijd in gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
arjandijk162 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:40:
Ik wil graag de 250 lampjes voor een redelijke prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
MarioMark1541 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:34:
[...]

Hier een lijst met winkels en wat zij redelijk vinden https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=twinkly+250. Osdorp heeft mij iig geantwoord dat ze de RGBW string niet in het assortiment hebben

[ Voor 8% gewijzigd door arjandijk162 op 25-11-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joenatic schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:22:
[...]

Eens, had er ook 2 in mijn huis. Nu overbodig door andere versterkers, maar ze hebben altijd goed gewerkt. Je bent alleen een wandcontact doos kwijt gezien deze alleen een usb output heeft.
Da's jammer, dat was anders ideaal geweest voor die prijs :P
TVG88 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:56:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde situatie op de badkamer, maar dan de vochtsensor gekoppeld aan de spiegelverwarming. Ik heb de afstand overbrugd met de Aqara EU plug via een Tweaker op V&A:
V&A aangeboden: Xiaomi Mi Smart Plug Stekkerblok Zigbee (EU-Versie)

al een aantal keer iets besteld, reageert snel!
Bedankt, maar met verzending naar BE is de prijs waarschijnlijk hetzelfde als bij Amazon.

Ik vraag me af wat het verschil is met deze (die had ik in gedachten):
https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-aqara-smart-plug.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Ik zie slechts 2 devices (LCD Temperature.... en Temperature & Humidity Sensor) die ik daarmee kan toevoegen.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:19
Homey buitenaf niet bereikbaar. Intern wel. Hij kan de server wel bereiken want als ik vraag hoe laat het is dan kan hij antwoorden. Opnieuw opstarten heeft geen zin. Jullie enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Yamahaa schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:02:
Homey buitenaf niet bereikbaar. Intern wel. Hij kan de server wel bereiken want als ik vraag hoe laat het is dan kan hij antwoorden. Opnieuw opstarten heeft geen zin. Jullie enig idee?
Vanuit de TS gevist: https://status.homey.app/
Homey Connect Degraded Performance
Investigating - We are currently investigating this issue.
Nov 26, 18:00 CET

Gestoord word je toch...

• Yamahaa
A topper dank!! Ik had daarvoor net gekeken...super het werkt trouwens weer...

[ Voor 67% gewijzigd door Yamahaa op 26-11-2020 19:20 ]

• MarioMark1541
Ik heb 5 Dahua poe camera’s maar wil ze op een poe switch hangen.

Hebben jullie aanbevelingen welk redelijk betaalbare switch hiervoor geschikt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunturion
  • Laatst online: 16-09 14:51
Voor betaalbare switches met PoE moet je kijken naar de:
  • Netgear Prosafe GS108 (€ 30,26) of de
  • TP-Link TL-SG108PE (€ 55,90)

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
sunturion schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:14:
Voor betaalbare switches met PoE moet je kijken naar de:
  • Netgear Prosafe GS108 (€ 30,26) of de
  • TP-Link TL-SG108PE (€ 55,90)
Die hebben 4 POE poorten ik heb 5 Caneras dus al 5POE poorten nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunturion
Oeps. Daar per ongeluk overheen gelezen. Ik heb toevallig ook 4 Dahua op cams en deze switches staan op mijn buy list.

Als je meer poorten nodig hebt dan kom je, als je het betaalbaar wilt houden, ook weer uit bij Netgear of tp-link:

Netgear GS108LP (€83,95)
TP-Link TL-SG2210P (€89,99)

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:42

2be

Uit de homey nieuwsbrief:

Voor de twijfelaars: Homey Pro €349
Zelfs Homey Pro is deze Black Friday in de aanbieding te vinden! Zowel BCC als ROBBshop bieden de meest krachtige Homey aan voor maar €349.
Koop je liever bij ons direct? Dat kan ook! Speciaal voor Black Friday kun je Homey Pro voor €349 bestellen op onze eigen shop. Vergeet niet bij het afrekenen de coupon blackfriday-2020 in te vullen.

[ Voor 174% gewijzigd door teacher op 27-11-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
sunturion schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:18:
Oeps. Daar per ongeluk overheen gelezen. Ik heb toevallig ook 4 Dahua op cams en deze switches staan op mijn buy list.

Als je meer poorten nodig hebt dan kom je, als je het betaalbaar wilt houden, ook weer uit bij Netgear of tp-link:

Netgear GS108LP (€83,95)
TP-Link TL-SG2210P (€89,99)
Thx de Netgear besteld 85euro

Is het wattage voldoende dan om 5 camera’s aan te sluiten?

Daar kunnen al mijn 5 camera’s op toch ?

[ Voor 6% gewijzigd door MarioMark1541 op 27-11-2020 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunturion
De Netgear is een 60 watt switch. Een gemiddelde IP Cam gebruikt tussen de 4 en de 7 watt. Je kunt dus met gemak 7 camera's er op aansluiten. Vijf gaat dus geen probleem geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:42

2be

opmerkingen over moderatie horen niet in het topic.

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 27-11-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik heb dan ook de Homey besteld, aangezien ik geen tijd (en geduld) heb gehad om echt verder te gaan met Domoticz.

Maar had speciaal voor domoticz de chinese versie van de Xiaomi Gateway gekocht. Krijg ik deze gekoppeld aan Homey, of moet daarvoor juist de nieuwe EU variant worden gebruikt? Had wel gelezen dat je de Xiaomi sensoren direct (zonder gateway) kan koppelen aan de Homey, maar maximaal voor 15 sensoren. Lijkt me op lange termijn niet zo handig. Als ik de gateway kan koppelen en de sensoren aan de gateway (en dan aan de Homey) dan kan ik er meer gebruiken neem ik aan?

Wil graag voorbereid zijn als die binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Zijn er meer tweakers met deze robbshop Hue inbouw schakelaar?

Zo ja hoe hebben ze deze gekoppeld aan Homey/Hue.....ik krijg het niet voor elkaar.

Inmiddels (met moeite) gelukt

[ Voor 5% gewijzigd door Henkhuppelschot op 01-12-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

MarioMark1541 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:34:
[...]

Heb zelf die van 225 lampjes ondertussen al in huis, maar die met 250 lampjes is nu in de aanbieding bij de Makro voor 83,49 (incl.BTW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 19:58
bebopper schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:47:
[...]

Heb zelf die van 225 lampjes ondertussen al in huis, maar die met 250 lampjes is nu in de aanbieding bij de Makro voor 83,49 (incl.BTW).
Ik zou zeggen doe de Hornbach truuk. Heb paar weken geleden de RGBW gekocht met de laagste prijs garantie. Let wel op de EAN moet overeen komen. Zijn meerdere varianten. Zelfs er is nu een GEN2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9C51Ua365160ls49Ttf6pAZnTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ev5otyj1pda6KehZo0lzLY9d.jpg?f=fotoalbum_large

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog iemand problemen met Google Home?
Ik kan niks van Homey meer bedienen, als ik vraag om de apparaten te syncen krijg ik de fout dat Homey niet bereikbaar is.
Maar mijn Foscam-cameras doen ook vreemd, dus ik weet niet of het aan Homey of Google ligt...

[edit]
Homey werkt terug, Foscam nog niet, zal dus wel aan Google liggen momenteel.

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 02-12-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
@Fire69 Gisteravond ook idd last van gehad echter met de homey app werkte alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklydreaming
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
In de Tado app versie 3.0.8 zit geen aan/afwezigheidsfunctionaliteit meer.
Ik had auto-update uit staan, dus ik draaide nog altijd versie 3.0.3 waarin dit wel werkte.

Nu is de app toch (per ongeluk?) geupdate naar versie 3.0.8
Aantal van mijn flows werken met Algemene thuis/afwezig functionaliteit.

Heeft iemand toevallig voor mij de .zip (code) van versie 3.0.3 ?
Dan installeer ik die weer via CLI install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
bebopper schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:47:
[...]

Op dezelfde pagina ook de op afstand bedienbare gordijnen van Slide. voor 265 ipv 299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ik had het ook al in de Xiaomi topic geplaatst, maar misschien hoort die wel hier thuis.

Heeft er iemand de Xiaomi Honeywell rookmelder werkend gekregen in Homey? Als ik in de Mi Home app op Homey kijk, zie ik hem niet tussen de devices. Maar misschien dat ik hem op een andere wijze kan koppelen in Homey? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Edit: of wellicht een (zigbee) rookmelder kennen die goed werkt in Homey? Ik zeg zigbee omdat ik vooral met zigbee werk en mijn z wave netwerk dus niet optimaal is. Wil toch wel voor het belang van een rookmelder goed contact hebben met homey ook van de melders die niet dichtbij de homey staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Xtince op 07-12-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
Xtince schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:17:
Ik had het ook al in de Xiaomi topic geplaatst, maar misschien hoort die wel hier thuis.

Heeft er iemand de Xiaomi Honeywell rookmelder werkend gekregen in Homey? Als ik in de Mi Home app op Homey kijk, zie ik hem niet tussen de devices. Maar misschien dat ik hem op een andere wijze kan koppelen in Homey? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Edit: of wellicht een (zigbee) rookmelder kennen die goed werkt in Homey? Ik zeg zigbee omdat ik vooral met zigbee werk en mijn z wave netwerk dus niet optimaal is. Wil toch wel voor het belang van een rookmelder goed contact hebben met homey ook van de melders die niet dichtbij de homey staan.
Welke versie van homey gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper

bebopper

[b]Xtince in "Homey - Alles in huis verbonden"
Ben ook beetje aan het rondkijken voor een Zigbee rookmelder (idem, heb een goed zigbee netwerk en een zeer beperkt zwave netwerk). Tweakers verteld me dat er een aantal zijn, waarvan er volgens mij maar eentje momenteel ondersteund wordt door Homey: Zipator Smart Smoke Sensor.

Heb echter geen idee of het ook echt wat is... en de app is het laatst een jaar geleden geupdate (lijkt niet heel actief meer te zijn).

Zowel deze als die van Trust/Klikaanklikuit lijken een rebrand te zijn van deze, waarbij er voor de zwave spullen van deze fabrikant ook weer wel een app voor Homey bestaat.

-----------

Vanochtend trouwens een Sonoff ZB Mini Zigbee module besteld bij Ali, kan de wifi versie van Sonoff eruit en wordt mijn Zigbee netwerk weer wat sterker :). Ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door bebopper op 07-12-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Xtince schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:17:

Met de nieuwe zigbee rewrite zou deze ondersteund moeten worden. Dit hangt echter af van de app ontwikkelaar van Aqara/Xiaomi. Hij staat in de todo list dus dit zal met de tijd wel komen!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@LuukWillems97 Homey early 2019, firmware 4.2.0. Of bedoelde je dat niet?

@bebopper thnx voor de tips. Ga even een kijkje nemen.

@rikadoo wat bedoel je exact met de zigbee rewrite? Heeft dat te maken met de experimentele firmware v5? En enig idee hoelang zon proces duurt?

Kan natuurlijk zeggen om de xiaomi rookmelders voorlopig met de xiaomi app gebruik, totdat ze werken in Homey... Maar maak natuurlijk liever gelijk gebruik van homey, flows etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Xtince schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:53:
@LuukWillems97 Homey early 2019, firmware 4.2.0. Of bedoelde je dat niet?

@bebopper thnx voor de tips. Ga even een kijkje nemen.

@rikadoo wat bedoel je exact met de zigbee rewrite? Heeft dat te maken met de experimentele firmware v5? En enig idee hoelang zon proces duurt?

Kan natuurlijk zeggen om de xiaomi rookmelders voorlopig met de xiaomi app gebruik, totdat ze werken in Homey... Maar maak natuurlijk liever gelijk gebruik van homey, flows etc.
De Zigbee Rewrite van homey is idd versie 5, deze is nu experimenteel te downloaden en te installeren.
Geen idee hoe lang dit duurt, ik weet dat diegene van de Aqara/Xiaomi app zijn app al aan het bijwerken is naar de laatste Zigbee rewrite dus wellicht gebeurd het al heel snel.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een Xiami Mi lichtsensor binnengekregen. Probeer hem nu toe te voegen, via de app Aqara & Xiami, maar hij wordt alleen als een generic z-wave device toegevoegd (waarna ik er niks mee kan).

Als ik zoek op "Mi" dan zie ik ook nog Xiaomi Mi Home (volgens mij "native" Homey?) maar daar staat de lichtsensor vreemd genoeg weer niet tussen...

Wat doe ik verkeerd?

Heb ook 2 Aqara tempsensoren, die kon ik via de Aqara & Xiaomi app prima installeren, maar als ik die via de Xiaomi Mi Home probeerde (dat was mijn eerste poging) kreeg ik een melding dat ik een Xiaomi Hub moest installeren..

[ Voor 23% gewijzigd door Stefke op 07-12-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je verkeerd doet is waarschijnlijk iets gekocht hebben waarvan je niet zeker wist of die zou worden gesupport door de apps binnen Homey.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De sensor werd aangeraden door iemand op t Homey forum (ik zocht een lichtsensor - en niet meer dan dat - , compatible met Homey) en hij wordt expliciet vermeld in de Aqara Xiaomi app. Maar ik zal daar op t forum eens te rade gaan dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poj
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 19:59

poj

rikadoo schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:09:
[...]

Met de nieuwe zigbee rewrite zou deze ondersteund moeten worden. Dit hangt echter af van de app ontwikkelaar van Aqara/Xiaomi. Hij staat in de todo list dus dit zal met de tijd wel komen!
Ik ben sinds een week in het bezit van een Homey. Deze draait op 5.0.0-rc.47 vanwege de Zigbee rewrite (zodat ik al mijn apparaten kon overzetten). Ik heb drie Xiaomi Honeywell rookmelders toe kunnen voegen met de Aqara & Xiaomi ZigBee app.

Edit: weet iemand een oplossing voor een Zigbee nachtlampje? Door het verwijderen van de Aqara Hub mis ik een lampje op de overloop.

[ Voor 10% gewijzigd door poj op 07-12-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
poj schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:28:
[...]

Ik ben sinds een week in het bezit van een Homey. Deze draait op 5.0.0-rc.47 vanwege de Zigbee rewrite (zodat ik al mijn apparaten kon overzetten). Ik heb drie Xiaomi Honeywell rookmelders toe kunnen voegen met de Aqara & Xiaomi ZigBee app.

Edit: weet iemand een oplossing voor een Zigbee nachtlampje? Door het verwijderen van de Aqara Hub mis ik een lampje op de overloop.
Top, goed om te weten! Ben zelf nog niet overgestapt op v5, aangezien ik op dit punt niet echt van het experimenteren ben en ik gewoon alles in huis werkend wil. Maar moet dan dus nog even wachten.

@stefijn is dat ook niet jouw probleem met de light sensor? De aqara & zigbee app in homey draait nu nog alleen maar op v5 versie firmware. Weet niet wat jij draait?

[ Voor 10% gewijzigd door Xtince op 07-12-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
poj schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:28:
[...]

Aah nou dan is het goed, ik ging af op de informatie die in de TS op het Athom forum staat en op github. Daar stond nog dat er aan gewerkt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Iemand enig idee of je straks met versie 5 je zigbee devices mee migreren? Als ik al mijn apparaten en flows ed weer moet gaan aanpassen mag ik wel weer een paar dagen vrij nemen hoe zou dat gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Yamahaa schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:18:
Iemand enig idee of je straks met versie 5 je zigbee devices mee migreren? Als ik al mijn apparaten en flows ed weer moet gaan aanpassen mag ik wel weer een paar dagen vrij nemen hoe zou dat gaan?
Ik mag toch hopen van wel. Normaal gesproken zou je ook met een backup weer alles terug moeten kunnen zetten. Maar weet het dus niet zeker. Zou toch echt vervelend zijn als het niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Xtince schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:56:
[...]

Top, goed om te weten! Ben zelf nog niet overgestapt op v5, aangezien ik op dit punt niet echt van het experimenteren ben en ik gewoon alles in huis werkend wil. Maar moet dan dus nog even wachten.

@stefijn is dat ook niet jouw probleem met de light sensor? De aqara & zigbee app in homey draait nu nog alleen maar op v5 versie firmware. Weet niet wat jij draait?
Ik heb ook nog geen v5, de app is v0.8.0 en die zou dit device moeten supporten volgens de laatste update. Zeg je dat die Aqara & Xiaomi app (jij zegt zigbee?) niet op < V5 zou moeten draaien?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 08-12-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
stefijn schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:04:
[...]

Ik heb ook nog geen v5, de app is v0.8.0 en die zou dit device moeten supporten volgens de laatste update. Zeg je dat die Aqara & Xiaomi app (jij zegt zigbee?) niet op < V5 zou moeten draaien?
Volgens mij zag ik een post van de app ontwikkelaar dat die deze app niet meer gaat ondersteunen voor fimware onder de v5. Ik ben er daarom van uitgegaan dat het niet meer werkt voor lagere firmware. Totdat v5 stabiel wordt en iedereen overgaat. Heb het overigens niet getest aangezien ik mijn devices via de xiaomi gateway en mi homey app koppel aan homey.

Maar dat zou dus voor jouw het issue kunnen zijn en dus of afwachten of toch nu al naar v5 (maar even goed inlezen vooraf zodat je weet waar je aan begint ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ah oke, ik zag ook op t forum daar iemand die een vergelijkbaar probleem heeft opgelost onder v5. Ik kijk wel even, er vloeit geen bloed uit. Ik heb nog niet zo heel veel draaien dus ik denk dat in de basis ik wel kan upgraden.

Releasedate van v5 is nog niet bekend? Ik kan er niet echt iets over vinden, lees wel dat Athom niet al te transparant/duidelijk is over releases. V5 zou release candidate zijn maar dat begrip is blijkbaar wat anders dan de rest van de industrie daaronder verstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Xtince schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:17:
[...]

Volgens mij zag ik een post van de app ontwikkelaar dat die deze app niet meer gaat ondersteunen voor fimware onder de v5.
Wat ik dacht ik gelezen had was dat ze de versie voor 4.2.0 niet meer mogen updaten als er al een versie voor is voor versie 5 van Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
De app voor v4.x zal niet meer geupdate worden omdat de meeste ontwikkelaars de apps voor v5 aan het updaten zijn.

Official:
https://homey.app/nl-be/a...ra-&amp%3B-Xiaomi-ZigBee/

Test store, hier staan de apps die al geupdate zijn voor v5 of beta apps:
https://homey.app/nl-be/a...mp%3B-Xiaomi-ZigBee/test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 17-09 11:50
Zowel mijn vrouw als ik hebben een nieuwe telefoon. Ik een android toestel, zij een iPhone 12. Hiervoor had zij ook een iPhone, en ik ook een android toestel.

Prima, ik heb mijn nieuwe telefoon geinstalleerd, Homey app geinstalleerd, alles werkt. Zij heeft haar telefoon geinstalleerd, Homey app geinstalleerd, maar bij het inloggen op Homey mocht dat niet. Dus, ik heb haar een nieuwe invite gestuurd, etc etc, daarmee kon ze inloggen, prima.

Nu het (in mijn ogen) rare. Alle flows werken, en alle notificaties in die flows werken ook...behalve de aanwezigheid. Ik heb Smart Presence geinstalleerd, dus ik heb daar 2 'devices' toegevoegd, te weten mijn vrouw en mezelf.

Nieuwe telefoon, beiden aangemeld op Wifi, beiden dus een ander IP adres dan de oude telefoons. Nou, IP adressen gereserveerd in het Ziggo modem, vervolgens in de 2 Smart Presence devices de IP adressen aangepast naar de IP adressen die in het modem gereserveerd zijn en presto...voor mij werkt het. Voor haar niet.

Ik probeer te snappen waar dit mis gaat, want ik heb voor haar niets anders gedaan voor zo ver ik weet, dan voor mezelf. Het enige is dat ik haar een nieuwe uitnodiging heb gestuurd, maar dat lijkt ook te werken, omdat zij alle notificaties gewoon krijgt op haar telefoon.

Wat doe ik hier verkeerd?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 09:00
Just_A_User schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:44:

Nieuwe telefoon, beiden aangemeld op Wifi, beiden dus een ander IP adres dan de oude telefoons. Nou, IP adressen gereserveerd in het Ziggo modem, vervolgens in de 2 Smart Presence devices de IP adressen aangepast naar de IP adressen die in het modem gereserveerd zijn en presto...voor mij werkt het. Voor haar niet.
Kreeg laatst van een collega de tip dat IOS 14 de mogelijkheid heeft om willekeurige mac-adressen uit te delen. Misschien staat dat aan?

https://support.apple.com/nl-nl/HT211227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
PhAnt0mFS schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:53:
[...]

Kreeg laatst van een collega de tip dat IOS 14 de mogelijkheid heeft om willekeurige mac-adressen uit te delen. Misschien staat dat aan?

https://support.apple.com/nl-nl/HT211227
Aanvulling hierop: je kunt dat uitzetten voor je eigen wifi-netwerk bij je wifi-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 17-09 11:50
Hulliee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:58:
[...]

Aanvulling hierop: je kunt dat uitzetten voor je eigen wifi-netwerk bij je wifi-instellingen.
Dit dacht ik ook maar waar ik in de veronderstelling was dat ik mijn ip gereserveerd had stond dit op mijn telefoon aan, dus die reservering had geen zin, en tóch werkt het bij mij, maar voor haar niet?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@Just_A_User Dus de ip-adrssen in smart-presence komen overeen met de adressen op jullie telefoon? De app en/of je Homey al opnieuw opgestart?

[ Voor 5% gewijzigd door Hulliee op 09-12-2020 21:56 ]

• MarioMark1541
Wat zijn jullie ervaringen met V5 nu?

Ik twijfel heel erg nu om experimenteel te upgraden

• Hulliee
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:32:

Ik zou even wachten.
Volgens mij als je eenmaal op experimenteel zit, kun je niet zomaar weer terug naar het gewone kanaal zonder je home te resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voordat een nieuwe firmware definitief is? Zeer recent Homey gebruiker geworden, maar zou graag de Tuya app willen gebruiken. Maar die werkt alleen nog op v5. Gezien de mogelijke nadelen voor overige zigbee sensoren (en liever geen voorloper wil zijn in dit soort zaken :)) wil ik niet updaten naar v5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik wil een eerste flow maken om mijn afzuiging te schakelen.
Ik heb een temperatuur sensor aan mijn Homewizard hangen en deze heb ik toegevoegd aan mijn homey.

Als ik nu een flow wil maken kies ik “als de luchtvochtigheid veranderd.
Alleen bij de tag blijft de waarde erachter grijs.
Hoe kan ik hier een waarde invullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Crxtreem schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:41:
Ik heb een temperatuur sensor aan mijn Homewizard hangen en deze heb ik toegevoegd aan mijn homey.

Op het community forum van Homey staat heel veel info.
Bv deze flow voor een ventilator.
Misschien kan je hier iets mee. In ieder geval als voorbeeld hoe het 1 en ander te gebruiken.
Ventilator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 18:19
MarioMark1541 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:32:

Ik ben al een maand of twee over. Die Ikea app is soms wat instabiel, maar verder geen echte issues gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
Crxtreem schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:41:

Ik heb iets soortgelijk gehad met een temperatuur sensor en ik schrijf die waarde eerst naar een variabele en werk dan met de variabele.
Ik weer niet als het in jou geval gaat werken maar je kan maar proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:12
Even een vraagje: ik heb een Innr smartlamp toegevoegd aan de Hue bridge en die doet het met de Android Hue app prima. Ik heb die lamp nu via de Hue app in Homey toegevoegd aan mijn Homey maar als ik hem dan via Homey aanzet gaat de lamp altijd eerst even een seconde op volle lichtsterkte alvorens terug te gaan naar de laatste helderheid zoals je zou willen. Is dit normaal? Het is bloedirritant namelijk.

Het lijkt ook niet echt consequent want heel soms doet hij het (via Homey) wel direct op de juiste sterkte en andere keren gaat hij bijvoorbeeld niet uit als hij uit moet. Alsof er een vertraging in zit.

Ps.
Ik heb de lamp bewust via de Hue bridge aangesloten omdat ik altijd gezeik heb met ZigBee en Homey. Het bereik is crap want zodra bijvoorbeeld een smartplug achter een kastje zit heb je om de zoveel tijd het probleem dat je hij niet herkend wordt en weer opnieuw moet worden toegevoegd. En dan heb ik nog houten vloeren.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 13-12-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
RobB_W schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:12:
[...]

Ik ben al een maand of twee over. Die Ikea app is soms wat instabiel, maar verder geen echte issues gehad.
Oké ik durf het echter niet hou wel van stabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ik kreeg gisteren de melding dat het batterijniveau van een van mijn switches laag was. Maar vervolgens een uur ofzo later dat het weer vol is. Iemand een idee hoe dat kan? Wellicht een bekend probleem? Of is het een voorbode dat de batterij binnenkort gaat begeven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSTkCqIkM4GzlJfEvcOOkfE03aQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6qeFaf24ySt9hlCUEA72MNc.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag toch maar voor de zekerheid wat CR2032 batterijen in huis gehaald als backup.

[ Voor 6% gewijzigd door Xtince op 13-12-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Laatst online: 09:39
Bert O. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Ik pik even in op deze. Ik heb zelf ook van die Aqara schakelaars, voornamelijk omdat dit een van de weinige 'mooie' Zigbee-schakelaars is. Gek genoeg werken er 2 eigenlijk feilloos, maar een derde verliest steeds opnieuw z'n werking. Eruitgooien en terug toevoegen, flows aanpassen: dan werkt het weer goed. En 's anderendaags ligt ie er weer uit.
Heb ze ook al omgewisseld, maakt niet uit, dus het ligt niet aan de locatie... Volgens mij is ie gewoon 'een soort van' defect.

Heb er nu net weer 2 bijbesteld, ben benieuwd...
Dit probleem had ik ook. Zigbee endpoint devices die plotseling stoppen met werken/rapporteren.
In mijn geval gaat het om 6 wireless switches, 3 motion sensors en 2 temp sensors.

Wat bij mij een goedwerkende 'oplossing' is, is ze opnieuw koppelen, terwijl ze nog gekoppeld zijn. Dus zonder eerst te deleten/klooien oid. Dan geeft Homey als het goed is een duplicate device foutmelding en daarna doen ze het weer bij mij. Dan hoef je ook de flows niet te veranderen, aangezien het intern voor de Homey hetzelfde device blijft.
Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.