Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ergens in 2022 dus als t aan Athom light ?keverjeroen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:39:
Homey laat weten dat er Soon (tm) een webapp komt..
https://www.facebook.com/homey/posts/4110760938936479
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik had gehoopt op nieuwe hardware. Sta op het randje om te upgraden naar Homey Pro maar iets houdt mij tegen (te veel instabiliteit de laatste tijd)keverjeroen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:39:
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Als dat goed werkt kan dat wel eens een mooie kandidaat zijn voor een dashboard.keverjeroen schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:39:
...
Same here. Ook een early 2018 model wat ik prima zou willen upgraden naar een Pro, als ik vertrouwen in die club had. Maar ze communiceren niet, simpele dingen als onbetrouwbare dimmer-statussen worden wel herkend door de supportdesk maar al sinds maart afgedaan me "kunnen we niet testen en dus oplossen door Corona" en van V5 moeten we maar zien wanneer hij definitief is en hopen dat de Zigbeestack dan beter is.Marientjuh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:54:
[...]
Ik had gehoopt op nieuwe hardware. Sta op het randje om te upgraden naar Homey Pro maar iets houdt mij tegen (te veel instabiliteit de laatste tijd)
De flows werken erg fijn en daarom probeer ik nog even vol te houden tot V5 definitief is, maar anders ga ik toch eens met HA aan de slag.
Ik kom van een simpele Mi Hub v3 met Aqara sensoren + Mi devices met de "Mi Home" app die op zich best prettig werkt, maar te beperkt is qua device support + automation opties.
Wat me zo snel opviel bij Homey:
- Devices: is het mogelijk om (optioneel) de huidige temperatuur/humidity op de tile te krijgen van een temp/humidity sensor? Niet handig voor het overzicht om long-press per device te moeten doen (ook voor Luminance, Power, etc.)? Dat doet Mi Home mooier imo.
- Devices: ik lijk niet aan een tile te kunnen zien of een lamp per ongeluk echt uitgeschakeld is (offline)?
- Insights: cool, maar waarom zijn de grafieken niet ook direct te benaderen vanuit de device tile?
- Energy: bestaat de mogelijkheid om verbuik ook in €/maand weer te geven?
- Probleem: Mijn Ikea E27 Warm White bulbs schakelen extreem langzaam: bijna 1s na indrukken knop in de app (onacceptabel voor b.v. overloop scenario). Diverse wifi lampen en een Zigbee Mi Smart Plug schakelen wel direct. Is dit een bekend probleem met Ikea lampen en/of FW 5, of werkt het bij anderen wel normaal? Ik had van tevoren al gezoch ten kon eigenlijk niet veel klacten vinden, (kan niet ?
[ Voor 23% gewijzigd door iisworks op 18-12-2020 10:05 ]
-Je kan Homey dash gebruiken als je waardes op de tiles wil zien.iisworks schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:04:
Mijn eerste ervaringen met een 2019 Homey, na een vlotte setup van de 5 Beta FW. Erg blij dat ik LED ring + geluid op de lelijke bol uit kan zetten, dat slaat nergens op.
Ik kom van een simpele Mi Hub v3 met Aqara sensoren + Mi devices met de "Mi Home" app die op zich best prettig werkt, maar te beperkt is qua device support + automation opties.
Wat me zo snel opviel bij Homey:
- Devices: is het mogelijk om (optioneel) de huidige temperatuur/humidity op de tile te krijgen van een temp/humidity sensor? Niet handig voor het overzicht om long-press per device te moeten doen (ook voor Luminance, Power, etc.)? Dat doet Mi Home mooier imo.
- Devices: ik lijk niet aan een tile te kunnen zien of een lamp per ongeluk echt uitgeschakeld is (offline)?
- Insights: cool, maar waarom zijn de grafieken niet ook direct te benaderen vanuit de device tile?
- Energy: bestaat de mogelijkheid om verbuik ook in €/maand weer te geven?
- Probleem: Mijn Ikea E27 Warm White bulbs schakelen extreem langzaam: bijna 1s na indrukken knop in de app (onacceptabel voor b.v. overloop scenario). Diverse wifi lampen en een Zigbee Mi Smart Plug schakelen wel direct. Is dit een bekend probleem met Ikea lampen en/of FW 5, of werkt het bij anderen wel normaal? Ik had van tevoren al gezoch ten kon eigenlijk niet veel klacten vinden, (kan niet ?
-Jawel, bij aan is tile wit, anders grijs
/f/image/G2WMD7Et3cDhRZl9zI90Ie6v.png?f=fotoalbum_large)
Alle apparaten blijven onbereikbaar of timeouts geven.
Zijn er nog dingen te proberen of moet ie helemaal terug naar fabrieksinstellingen? (met 40+ apparaten sta ik niet te springen van enthousiasme).
(ook een support ticket bij Homey aangemaakt)
[ Voor 6% gewijzigd door nefreyu op 19-12-2020 09:57 ]
Ik zou je vraag ook eens stellen op hun forum en in hun Slack-channel?nefreyu schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:51:
Na het terugzetten van een backup voor een wifi wissel krijgt Homey het zigbee netwerk niet meer goed. Hij geeft zelf aan: 'manager.zigbee.controller_stat_failed_watch_dog'. (het zigbee netwerk kan ook niet gereset worden via de settings).
Zijn er nog dingen te proberen of moet ie helemaal terug naar fabrieksinstellingen? (met 40+ apparaten sta ik niet te springen van enthousiasme).
Ik had laatst ook problemen met mijn zigbee netwerk na het opnieuw opstarten van mijn Homey, pas toen ik de apps ook handmatig een her start had laten doen werkte het weer. Weet niet of je dat al hebt geprobeerd, anders zou je dat kunnen proberen...nefreyu schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:51:
Interessante optie, meteen getest en ook maar es wat ongebruikte apps er uitgegooid. No joy helaas.DON PAPA schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:54:
[...]
Ik had laatst ook problemen met mijn zigbee netwerk na het opnieuw opstarten van mijn Homey, pas toen ik de apps ook handmatig een her start had laten doen werkte het weer. Weet niet of je dat al hebt geprobeerd, anders zou je dat kunnen proberen...
Zie deze post op het community forum, dat heeft voor mij het probleem opgelost. Sommige end devices heb ik wel weer opnieuw toegevoegd, maar dat kwam me eigenlijk wel goed uit omdat die toch op andere plekken in huis gebruikt worden nu.nefreyu schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:51:
Na het terugzetten van een backup voor een wifi wissel krijgt Homey het zigbee netwerk niet meer goed. Hij geeft zelf aan: 'manager.zigbee.controller_stat_failed_watch_dog'. (het zigbee netwerk kan ook niet gereset worden via de settings).
[ Voor 38% gewijzigd door denricco op 20-12-2020 10:05 ]
Much thanks! Dit lost het probleem op! volledige herinstallatie zonder verlies van data.denricco schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:04:
[...]
Zie deze post op het community forum, dat heeft voor mij het probleem opgelost. Sommige end devices heb ik wel weer opnieuw toegevoegd, maar dat kwam me eigenlijk wel goed uit omdat die toch op andere plekken in huis gebruikt worden nu.
Dit is dus overigens ook de manier om een wifi verbinding te veranderen zonder een backup te hoeven installeren. (via de website http://setup.athom.com kan dit dus wel, via de app leek dit niet mogelijk).
Is dit ergens in te stellen?
Nope, is een bug in Homey waar ik in maart al contact met support over heb gehad en waar ze meer mensen over gehoord hebben. Ze zijn het nog steeds aan het onderzoeken...Count_B schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:55:
Als ik een fibaro switch aan of uit zet via de schakelaar wordt de status niet geupdate in de Homey app. Zo zie ik bv niet of mijn zoon al het licht heeft uitgedaan 😉
Kan wel alvast verklappen dat het in de laatste RC van v5 niet is opgelost.

Zwave? Waarschijnlijk een range issue. Heb het zelf ook wel eens. Maar dat komt dan omdat mijn laptop voor de switch staat.Count_B schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:55:
Als ik een fibaro switch aan of uit zet via de schakelaar wordt de status niet geupdate in de Homey app. Zo zie ik bv niet of mijn zoon al het licht heeft uitgedaan 😉
Ik wil hetzelfde doen. Kom er nu alleen maar op dat je een Favorite mp3 afspeelt die je eerder op Sonos als Favorit hebt opgeslagen. Probleem is dat het actuele volume en de actuele playlist dan overschreven wordt.tcviper schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:07:
Dus, heeft iemand enig idee hoe je in Homekit (icm Homebridge) het zo kunt maken dat als iemand op de bel duwt (in dit geval UniFi G4 doorbell die via Homebridge in Homekit aanwezig is), dat dan een tring geluid ofzo op de Sonos speakers word afgespeeld? 😀En dat daarna de sonos weer verder gaat (of niet) met waar die mee bezig was?
Iemand een andere suggestie? @tcviper
Makkelijkste is en word denk ik als de UniFi Protect plugin voor Homey word geupdate met deurbel ondersteuning, dan is het via Homey allemaal te regelen. Tot die tijd is het wat lastiger ben ik bang.aard01 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:38:
[...]
Ik wil hetzelfde doen. Kom er nu alleen maar op dat je een Favorite mp3 afspeelt die je eerder op Sonos als Favorit hebt opgeslagen. Probleem is dat het actuele volume en de actuele playlist dan overschreven wordt.
Iemand een andere suggestie? @tcviper
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Oeeh, zeker fijn en welkom, super handig! ook om bijvoorbeeld met drag-and-drop je devices te slepen naar een andere kamer!JackSparrow schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:15:
Cool. Homey heeft de web app weer nieuw leven in geblazen. https://homey.app/en-us/blog/introducing-the-homey-web-app/
Des te bizarder dat dit niet kan in de mobiele app...Crashy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:33:
[...]
Oeeh, zeker fijn en welkom, super handig! ook om bijvoorbeeld met drag-and-drop je devices te slepen naar een andere kamer!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wel een verbetering ten opzichte van de mobiele app. Zeker geen vervanging van een dashboard zo te zien. Maar wel een mooie aanvulling op https://flow.homey.app/JackSparrow schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:15:
Cool. Homey heeft de web app weer nieuw leven in geblazen. https://homey.app/en-us/blog/introducing-the-homey-web-app/
Ik neem aan dat die Flow pagina binnen afzienbare tijd gaat verdwijnen. Want dit zit nu ook terug in de WebApp.keverjeroen schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:45:
[...]
Wel een verbetering ten opzichte van de mobiele app. Zeker geen vervanging van een dashboard zo te zien. Maar wel een mooie aanvulling op https://flow.homey.app/
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Nu stel ik mij zo voor dat Athom zelfs gaat kijken naar de Plugwise app nu ze tijd over hebben
De webapp is nog niet af, er zijn nog een paar dingen onder construction ;-) Dus dat duurt minimaal nog een half jaar.Drardollan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:59:
Nu stel ik mij zo voor dat Athom zelfs gaat kijken naar de Plugwise app nu ze tijd over hebben
Ik reken op 2 jaar, valt het vast meeMarientjuh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:01:
[...]
De webapp is nog niet af, er zijn nog een paar dingen onder construction ;-) Dus dat duurt minimaal nog een half jaar.
Ach da's altijd sneller dan GmailDrardollan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:14:
[...]
Ik reken op 2 jaar, valt het vast mee
Homey — Critics are those without skills to create.
Wat is er niet sneller dan gmail
Toch vind ik op dit moment de flow.homey.app pagina fijner werken, dankzij wat CSS aanpassingen die in het forum gedeeld werden. Daardoor heb ik niet de kaartjes (IF -> And/Or -> Then/Else) allemaal onder elkaar, maar naast elkaar, zoals in de oude (eerste) web app. Hoop dat Athom of de nieuwe app zo aan past dat de kaartjes naast elkaar komen, of dat iemand weer een handige CSS hack verzint! Dit werkt het fijnst op een groot scherm (vind ik dan).Drardollan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:58:
[...]
Ik neem aan dat die Flow pagina binnen afzienbare tijd gaat verdwijnen. Want dit zit nu ook terug in de WebApp.
Zie screenshot van hoe de flow.homey.app er voor mij uit ziet:
/f/image/cpp8eOJ2HkNAyt1f8ojsWJEg.png?f=fotoalbum_large)
Deze CSS code heb ik in de Stylebot plugin staan hiervoor:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| .AddFlowCardButton { bottom: 0; position: absolute; } .FlowCardArgument { display: block; } .FlowInner { display: flex; flex-wrap: wrap; } .FlowInner > input { flex: 0 0 100%; } .FlowTypeGroup { flex: 1; padding-bottom: 70px; position: relative; } .FoldersItemInner .Icon { flex: 0 0 20px; } .Sidebar { overflow: auto; width: 7%; } .Sidebar:hover { width: 301px; } .TestDialog { z-index: 99; } |
[ Voor 20% gewijzigd door keverjeroen op 23-12-2020 15:15 ]
Ik. Eigenaar van Homey. Had een Android toestel, heb nu een nieuw android toestel.
Mijn vrouw. Gebruiker van Homey. Had een iPhone, heeft nu een nieuwe iPhone.
Homey app op nieuwe android telefoon geinstalleerd. Alles werkt, inclusief aan/afwezigheid.
Homey app op nieuwe iphone geinstalleerd. Alle flows werken incl notificaties naar de iphone, met uitzondering van aan/afwezigheid.
Ik heb de Smart Presence app geïnstalleerd. Daarin zijn twee apparaten aangemaakt, te weten mijn vrouw en ik.
De IP adressen van de telefoons zijn niet gereserveerd in de router.
Bij het instellen van de nieuwe telefoons (android en iphone) heb ik gekeken welke ip adressen de telefoons hadden in de router, niet gereserveerd maar wel de IP adressen aangepast in de 'apparaten' in Smart Presence. Met andere woorden, in de Smart Presence app, in de apparaten 'Ik' en 'Mijn vrouw' staan de 'juiste' IP adressen, die momenteel worden uitgedeeld aan beide telefoons.
Als ik weg ga krijg ik een melding op mn telefoon dat ik 'niet thuis' ben. Ik heb aan de flows helemaal niets verandert. Als mijn vrouw weg gaat krijg ik geen melding dat zij 'niet thuis' is. Hetzelfde geldt voor thuis komen, dat werkt ook niet bij mijn vrouw.
Zij IS nu net thuis gekomen, ik zie in de router dat haar iPhone het 'correcte' IP adres toegewezen heeft gekregen. Dit IP adres correspondeert met het vastgelegd IP adres in Smart Presence en tóch triggert er geen flow en dus staat zij nu, terwijl zij thuis is en haar iPhone met wifi verbonden is met het correcte IP adres, als 'niet thuis' in Homey.
Wat gaat hier fout? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het heel simpel is, maar ik kan het niet ontdekken.
Och ja, je moet toch wat he.
Is er iets mis met die app dan?Drardollan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:59:
Heb net een Homey Pro besteld en wil ook de P1 gaan uitlezen en zat te denken aan de Smile P1. Maar als er iets gamebrekends is waardoor dit niet werkt dan bestel ik die Smile pas later natuurlijk.
Boullie
Ik heb de Smile P1 icm de normale Homey, en dat werkt hier meer dan prima?Boullie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:42:
[...]
Is er iets mis met die app dan?
Heb net een Homey Pro besteld en wil ook de P1 gaan uitlezen en zat te denken aan de Smile P1. Maar als er iets gamebrekends is waardoor dit niet werkt dan bestel ik die Smile pas later natuurlijk.
In combinatie met Plugwise Anna heb je niets aan Homey. Je kan er niets mee sinds Athom de app overgenomen en verknoeid heeft. Helaas.Boullie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:42:
[...]
Is er iets mis met die app dan?
Nog wel in beta maar ziet er al goed uit.
Ah ok. Moest eerst opzoeken wat Anna was maar die gebruik ik niet. Zou wel netjes van ze zijn dat ze het fixen.Drardollan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:49:
[...]
In combinatie met Plugwise Anna heb je niets aan Homey. Je kan er niets mee sinds Athom de app overgenomen en verknoeid heeft. Helaas.
Boullie
Ik heb de hoop opgegeven, ik wacht al bijna 2 jaar.Boullie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:57:
[...]
Ah ok. Moest eerst opzoeken wat Anna was maar die gebruik ik niet. Zou wel netjes van ze zijn dat ze het fixen.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Ik hoop eigenlijk dat ze eindelijk die problemen met de 433 Mhz eens gaan fixen. Wordt er inmiddels echt helemaal simpel van dat dat constant niet werkt.Drardollan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:59:
In mijn geval vooral met KaKu. Elke +/- 2 dagen is de KaKu app zijn device data ergens kwijt en zijn lampen niet meer aan te sturen of worden random lampen aangestuurd. App rebooten helpt soms. Homey rebooten werkt eigenlijk altijd, maar na een reboot doet de hele 433Mhz stack het de eerste uren niet.
Gezien het aantal hits op Google en Homeys eigen forum ben ik zeker niet de enige.
Ze gooiden het op een firmware issue, maar die is bij mij door Athom inmiddels doorgevoerd en het hielp niks...
Anders hebben we straks een voorbeeld waarbij Gmail wel sneller was...
[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 23-12-2020 16:41 ]
Ik heb het al diverse keren beschreven. Het probleem is dat je geen schema's meer kan instellen. Wat uitermate vervelend is als je bijvoorbeeld vanuit Homey een vakantie of zomerstand wil instellen. Ook springt Anna nog wel eens naar een ander schema als er iemand verkeerd op de knopjes drukt, voorheen kon ik dat checken en terugzetten. Nu niet meer. Resultaat is dat de kachel soms 24/7 op 22 graden draait voor een lange tijd. Zonde van het gas.TKroon schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:27:
@Drardollan Ik heb Anna ook. Wat is precies je probleem? Ik stel meerdere keren per dag de temperatuur in, werkt feilloos.
Da's wel vreemd want hier werkt Kaku met Homey al jaren zonder problemen.Farmerwood schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:40:
[...]
Ik hoop eigenlijk dat ze eindelijk die problemen met de 433 Mhz eens gaan fixen. Wordt er inmiddels echt helemaal simpel van dat dat constant niet werkt.
In mijn geval vooral met KaKu. Elke +/- 2 dagen is de KaKu app zijn device data ergens kwijt en zijn lampen niet meer aan te sturen of worden random lampen aangestuurd. App rebooten helpt soms. Homey rebooten werkt eigenlijk altijd, maar na een reboot doet de hele 433Mhz stack het de eerste uren niet.
Gezien het aantal hits op Google en Homeys eigen forum ben ik zeker niet de enige.
Ze gooiden het op een firmware issue, maar die is bij mij door Athom inmiddels doorgevoerd en het hielp niks...
Anders hebben we straks een voorbeeld waarbij Gmail wel sneller was...
Heb je Kaku devices op batterijen? Als deze leeg zijn, kunnen ze je hele 433-netwerk vol spammen ( ik ben leeg, ik ben leeg....)
Ook dat is meerdere malen genoemd, maar is niet werkbaar. Dan kan je net zo goed Anna weggooien, je mist dan namelijk de belangrijkste feature van de moderne thermostaat: zelfstandig voorverwarmen. Ik wil dat het om 8 uur 22 graden is, niet dat de kachel vanaf 8 uur naar 22 graden gaat verwarmen. De moderne thermostaat is in staat om zelfstandig te zorgen voor een ideale opwarming op basis van de huidige temperatuur en de kennis hoe lang en hoe hard de ketel moet stoken om dit te bereiken.TKroon schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:41:
@Drardollan En als je je schema nou volledig door Homey laat zetten? Dus als tijd = 8:00, dan 22 graden, etc. Dan werken temp instellingen, en schema’s niet meer door elkaar.
Fundamenteel verschil wat je niet kan oplossen via Homey. Homey heeft de kennis en kunde niet om dat te doen (en dat verwacht ik ook niet).
Mijn zwager heeft ook een Homey (eerste generatie) en die werkt ook vlekkeloos, maar mijn Homey Pro (juni 2020) geeft al vanaf het begin problemen. En ik ben zeker niet de enige: Zie Athom forumHulliee schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:53:
[...]
Da's wel vreemd want hier werkt Kaku met Homey al jaren zonder problemen.
Heb je Kaku devices op batterijen? Als deze leeg zijn, kunnen ze je hele 433-netwerk vol spammen ( ik ben leeg, ik ben leeg....)
Ik heb 3 schakelbare stekkerdozen met afstandsbediening en die werken altijd vlekkeloos met de afstandsbediening. Ook op de momenten dat de Homey ze niet wil schakelen.
Het zit hem echt in de Homey. Het lijkt erop dat de 433 Mhz driver de commando's niet kan versturen en ze in de queue blijven hangen. Als je namelijk een paar keer de lampen probeert te schakelen, dan gebeurd er in eerste instantie dus niks, maar na een paar uur worden die commando's ineens alsnog binnen enkele seconden afgedraaid. Met als resultaat dat al je lampen op hol lijken te slaan.
Ik heb ook een Homey Pro. Ik denk dat er toch niet goed is de configuratie, instellingen bij jou. Als het zoveel problemen geeft, heb je hem al eens helemaal gereset?Farmerwood schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:05:
[...]
Mijn zwager heeft ook een Homey (eerste generatie) en die werkt ook vlekkeloos, maar mijn Homey Pro (juni 2020) geeft al vanaf het begin problemen. En ik ben zeker niet de enige: Zie Athom forum
Ik heb 3 schakelbare stekkerdozen met afstandsbediening en die werken altijd vlekkeloos met de afstandsbediening. Ook op de momenten dat de Homey ze niet wil schakelen.
Het zit hem echt in de Homey. Het lijkt erop dat de 433 Mhz driver de commando's niet kan versturen en ze in de queue blijven hangen. Als je namelijk een paar keer de lampen probeert te schakelen, dan gebeurd er in eerste instantie dus niks, maar na een paar uur worden die commando's ineens alsnog binnen enkele seconden afgedraaid. Met als resultaat dat al je lampen op hol lijken te slaan.
Juist met 433 gaat het altijd goed. Of kan het zijn dat jouw Homey defect is?
@Drardollan Ik schakel nu ook weer via het programma op mijn thermostaat om die reden. Ik werk nu toch thuis, en als we langer weg zijn, dan kan ik handmatig via Homey een lagere temperatuur instellen als dat nodig is.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 23-12-2020 21:47 ]
Net even geteld 89 apparaten 75 flows en 27 apps
Omdat ik gezien de limieten wel eens denk over de pro doe ik het toch niet: Deze Homey heeft nog een microfoon en dat is soms toch handig en als ik nu weer lees over die klikaan klik uit dan hoop ik dat mijn early bird nog lang blijft leven.....en belangrijk ook....zijn er er toch verschillen waardoor de genoemde storingen komen?
[ Voor 6% gewijzigd door Yamahaa op 23-12-2020 23:09 ]
Hij is al een paar keer helemaal gereset. Ook door Athom toen hij daar was voor reparatie (nieuwe firmware).Hulliee schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:43:
[...]
Ik heb ook een Homey Pro. Ik denk dat er toch niet goed is de configuratie, instellingen bij jou. Als het zoveel problemen geeft, heb je hem al eens helemaal gereset?
Juist met 433 gaat het altijd goed. Of kan het zijn dat jouw Homey defect is?
En aangezien ik duidelijk niet de enige ben, gezien de reacties op Athoms forum, is het in ieder geval geen individueel defect.
Er is een reden om een Homey en een Anna te nemen, dat is niet omdat ik ingewikkelde berekeningen zelf wil maken. Los van het feit dat je er dan nog steeds niets aan hebt, je kan vanuit Homey je thermostaat niet laten moduleren. En dat is nu 1 van de zaken die zo belangrijk is bij het voorverwarmen, de balans tussen hoe hard en wanneer de ketel moet branden om het op een bepaalde temperatuur X te hebben.Idefix70 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:30:
Wat vervelend is dat toch als het niet werkt. Maar ook mijn pro draait met veel apps, apparaten en flows als een zonnetje. Behalve Bluetooth alle protocollen door elkaar heen incl kika (soms een hapering maar ik controleer te schakelen lampen met een lichtsensor en herstel dan automatisch). Mbt zelflerende thermostaat.... je kunt eenvoudig een variabele aanmaken die de opwarmtijd dagelijks berekend. Daarmee kun je alla Anna en Nest etc aardig zelf met de homey dat zelfleren nabootsen. Een beetje tweaker lukt dat toch.
Dat berekenen is overigens niet zo eenvoudig als je doet voorstellen. Anna berekent elke dag de stooklijnen, dat kan je zelf niet zomaar nabootsen. Variabelen als hoeveel graden warmt de ruimte op per uur, buiten en binnen temperatuur, ketel harder en zachter laten stoken, etc.
Nog los van het feit dat ik geen programmeur ben en helemaal niet na wil denken over hoe een thermostaat werkt. Het moet het gewoon doen
Zo ongeveer werk ik nu ook. Anna regelt het programma op basis van 3 schema's (Normaal - Vakantie - Thuiswerken) en waar nodig kunnen we de temperatuur veranderen via Homey/Google Hub/Anna zelf. In principe blijft Anna wel in het schema en loopt het redelijk.Hulliee schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:43:
[...]
@Drardollan Ik schakel nu ook weer via het programma op mijn thermostaat om die reden. Ik werk nu toch thuis, en als we langer weg zijn, dan kan ik handmatig via Homey een lagere temperatuur instellen als dat nodig is.
Eigenlijk wil ik vanuit Homey maar 2 ding, die schema's beïnvloeden & uitlezen. Ik zet Homey nu in een vakantiestand als we weg zijn, dan gaan er toch willekeurig wat lichten aan en uit als we er niet zijn. Ik wil dan Anna ook in Vakantiestand zetten. En als ik Homey uit de vakantiestand haal, dan moet Anna ook weer naar Normaal. Zo verschrikkelijk veel intelligentie heb ik niet nodig uiteindelijk.
En wat dus ook nog wel eens gebeurd is dat het schema van Anna losgelaten wordt en dat dus niet meer goed gaat. Dat zou ik eigenlijk willen detecteren door het huidige schema uit te lezen en te kijken of dat matcht met wat ik verwacht.
Ik heb dat nu, poor man solution, opgelost door Homey te laten signaleren als Anna naar een temperatuur boven de 11 graden schakelt en de vakantiestand actief is van Homey. Want dan ben ik vergeten om Anna in het vakantie schema te zetten. Niet ideaal, maar dan kost het mij maar 1 ochtend met opwarmen en kan ik vanaf afstand alsnog Anna naar vakantie schema schakelen.
Voor de vakantiestand heb ik nu een schakelaar binnen Homey. Die zet ik aan of uit en aan de hand daarvan gaan bepaalde flows werken. Nu heb ik eigenlijk meerdere opties, of standen, die ik zou willen gebruiken. Bijvoorbeeld:
Zomer - Normaal
Zomer - Vakantie
Winter - Normaal
Winter - Vakantie
Nu zou ik daar 4 virtuele switches voor kunnen maken, maar het zou makkelijker zijn als het gewoon een soort keuze was die ik vervolgens in flows kan gebruiken. Nu weet ik wel dat Homey zelf 2 standen heeft (Thuis en wakker), maar die kan ik niet veranderen denk ik?
Ik breng deze nog maar eens voorzichtig onder de aandacht.Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:32:
Ok, ik heb hier al eens eerder iets over geroepen, maar toen kwamen er wat (gezondheids)dingetjes tussendoor dus ben ik er niet mee verder gegaan. Oke, de situatie:
Ik. Eigenaar van Homey. Had een Android toestel, heb nu een nieuw android toestel.
Mijn vrouw. Gebruiker van Homey. Had een iPhone, heeft nu een nieuwe iPhone.
Homey app op nieuwe android telefoon geinstalleerd. Alles werkt, inclusief aan/afwezigheid.
Homey app op nieuwe iphone geinstalleerd. Alle flows werken incl notificaties naar de iphone, met uitzondering van aan/afwezigheid.
Ik heb de Smart Presence app geïnstalleerd. Daarin zijn twee apparaten aangemaakt, te weten mijn vrouw en ik.
De IP adressen van de telefoons zijn niet gereserveerd in de router.
Bij het instellen van de nieuwe telefoons (android en iphone) heb ik gekeken welke ip adressen de telefoons hadden in de router, niet gereserveerd maar wel de IP adressen aangepast in de 'apparaten' in Smart Presence. Met andere woorden, in de Smart Presence app, in de apparaten 'Ik' en 'Mijn vrouw' staan de 'juiste' IP adressen, die momenteel worden uitgedeeld aan beide telefoons.
Als ik weg ga krijg ik een melding op mn telefoon dat ik 'niet thuis' ben. Ik heb aan de flows helemaal niets verandert. Als mijn vrouw weg gaat krijg ik geen melding dat zij 'niet thuis' is. Hetzelfde geldt voor thuis komen, dat werkt ook niet bij mijn vrouw.
Zij IS nu net thuis gekomen, ik zie in de router dat haar iPhone het 'correcte' IP adres toegewezen heeft gekregen. Dit IP adres correspondeert met het vastgelegd IP adres in Smart Presence en tóch triggert er geen flow en dus staat zij nu, terwijl zij thuis is en haar iPhone met wifi verbonden is met het correcte IP adres, als 'niet thuis' in Homey.
Wat gaat hier fout? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het heel simpel is, maar ik kan het niet ontdekken.
Voor de liefhebber. :-)Je krijgt € 40,- korting op de Homey Pro als je de volgende code invoert bij 'betaling' in de check-out: TWEAKERS-40. Klik hier om naar de shop te gaan en verzilver je korting. Let op: de korting is geldig t/m 31 december 2020, 23:59.
[ Voor 17% gewijzigd door Farmerwood op 24-12-2020 10:56 ]
Volgens mij doet die app dat op basis van verbondenheid met wifi. Want volgens mij maak je in de smart presence app een virtual device aan, die 'aan' is als het apparaat verbonden is met wifi (want IN dat device geef je het IP adres op van de telefoon) en 'uit' als het apparaat niet verbonden is met wifi.TKroon schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:34:
@Just_A_User Ik ben niet bekend met de smart presence app, maar werkt deze op basis van gps of verbondenheid met wifi? Je kunt proberen om in Homey een virtual device - modus aan te maken, die te syncen met homekit, en je iPhone die modus aan/uit laten zetten als je thuiskomt/weggaat. Werkt hier perfect. Anderzijds kun je als je een geavanceerde router hebt (bijvoorbeeld Unifi), ook aan Homey koppelen, en op die manier Homey laten weten dat je verbonden/niet verbonden bent.
Het aparte is ook, valt me nu op, dat als ik op de devices page kijk in de Homeyapp, dan zie ik het het device 'Mijn Vrouw' op 'aan' staan. Het is gewoon een ding net als een lamp. Lamp aan = wit device, lamp uit = grijs device.
Nou, mijn vrouw is momenteel thuis, de telefoon is verbonden met wifi, en ik zie in de devices page dat het device 'Mijn vrouw' 'aan' (= wit) is. Dus die status wordt wel correct gezet. Ik snap dan echter niet wat er mis is met de flow, want ik heb in de flows voor mijn aan/afwezigheid niets verandert, en in haar flows ook niet. Toch werkt het voor mij wel, en voor haar niet.
Wie heeft het verlossende antwoord?
En toen liet ze haar telefoon thuis liggen terwijl ze koffie drinkt bij de buurman.... het is niet waterdicht natuurlijk
Ja heeft ze.Idefix70 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:57:
@Just_A_User enbheeft je vrouw een account in Homey?
En toen liet ze haar telefoon thuis liggen terwijl ze koffie drinkt bij de buurman.... het is niet waterdicht natuurlijk
Ja, of bij de andere buurman, of de rest van de straat, of of of. Dat is het punt niet. Het punt is dat het in de oude situatie gewoon werkte, en nu werkt het niet, als ze haar telefoon mee neemt. Daar moet een reden voor zijn.
Just_A_User schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:59:
[...]
Ja heeft ze.
Ja, of bij de andere buurman, of de rest van de straat, of of of. Dat is het punt niet. Het punt is dat het in de oude situatie gewoon werkte, en nu werkt het niet, als ze haar telefoon mee neemt. Daar moet een reden voor zijn.
Ja joh, ik doe toch gewoon meeIdefix70 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:02:
Was een grapje.... bloedirritant wat er bij jou speelt. Heb je al eens een ticket ingeschoten bij Athom?
[...]
Er moet logica achter zitten waarom er nu gebeurt wat er gebeurt. Ik kon op haar nieuwe telefoon ook niet opnieuw inloggen. Ik moet zo'n nieuwe link aanmaken. Dat heb ik gedaan. Ik vermoed dat dat er iets mee van doen heeft.
Maar wat dan wel vreemd is is dat alle andere flows waar notificaties bij horen wél werken, zonder die geupdate te hebben.
Ik heb daar ook nog geen post geplaatst omtrent dit probleem. Oh dat zou kunnen, dat weet ik niet, ik heb wel op beide telefoons het MAC vast gezet, want iPhone 12 en Note 10 Plus, maar dat heeft het issue niet opgelost.Idefix70 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:18:
@Just_A_User ik zie geen posts van je in het forum. Las ergens dat een gebruiker een Mac moest invoeren op de foon. Anders gewoon het forum gebruiken, daar lijkt de app bouwer ook actief en behulpzaam.
Daar komt bij dat op de vorige toestellen die MACs niet zijn vastgezet en het daar ook gewoon werkte. Het is dus gewoon blijkbaar niet zo simpel als: installeer de Homey app op de nieuwe telefoon, log daar in, zet de bijbehorende IP adressen in de Smart Presence devices en klaar.
Tenminste, voor mijn telefoon was dat wel zo, voor de iPhone 12 is het blijkbaar bewerkelijker.
Ik ga die post morgen doen, het is nu bijna kerstavond en wij gaan hier de laatste voorbereidingen doen voor de kinderen
Ik heb wel het “private address schuifje uitgezet, en bij de advanced instellingen van het device in homey:
Away delay=600
Normal mode check interval=3000
Normal mode timeout=2
Stress period=120
Stress mode check interval=1500
Stress host timeout=2
Ik heb zelf ook wat lopen klooien voor ik het echt goed had werken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Enne: ik neem aan dat de app op de iPhone ook locatie mag gebruiken? Ik las laatst dat dat ook een probleem kan zijn. Bij de instellingen-app->Homey->Location=Always.
[ Voor 16% gewijzigd door jwhoogervorst op 25-12-2020 12:52 ]
Voor elke oplossing is er een probleem!
Was dat schuifje er niet op eerdere iPhones dan? Waar vind ik dat schuifje?jwhoogervorst schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:46:
@Just_A_User : mijn iPhone 12 werkt ‘gewoon” met Smart Presence.
Ik heb wel het “private address schuifje uitgezet, en bij de advanced instellingen van het device in homey:
Away delay=600
Normal mode check interval=3000
Normal mode timeout=2
Stress period=120
Stress mode check interval=1500
Stress host timeout=2
Ik heb zelf ook wat lopen klooien voor ik het echt goed had werken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik denk echter dat het daar niet aan ligt daar de smart presence wel goed lijkt te werken, maar de flow triggert niet.
Nieuw sinds iOS14.
Nou, dat is dus een beetje het probleem. Alle flows werken naar de nieuwe iphone, behalve de aan/afwezigheid.jwhoogervorst schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:03:
@Just_A_User maak anders even een nieuwe test-flow aan met notificatie voor de iPhone, als je dat niet allang hebt gedaan.
Dit is het enige wat ik nu heb aangepast en de aan/afwezigheid werkt!jwhoogervorst schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:54:
@Just_A_User: wifi->tik op de “i” achter jouw draadloze net->private address.
Nieuw sinds iOS14.
Tenminste, we zijn net weg gegaan en prompt krijg ik een melding dat mijn vrouw niet thuis is, wat klopt.
Het lijkt dus te werken. Thanks voor de tip!
Fijne kerst nog!
Met het schuifje aan blijft hij random MAC-adressen verzinnen om het volgen in winkelstraten te bemoeilijken, maar voor je netwerk thuis is dat natuurlijk overbodig.
Een vast IP-adres direct op de iPhone instellen had (waarschijnlijk) ook gewerkt.
[ Voor 67% gewijzigd door jwhoogervorst op 25-12-2020 21:43 ]
Volgens mij is het niet meer geldig, in ieder geval niet via de url. De prijs staat vast en een kortingscode kan ik niet invoeren of ik ben heel scheel.
De tekst kwam letterlijk uit een mail van de Tweakers win-actie dat ik de Homey Pro niet gewonnen had.MrJames schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:27:
[...]
Volgens mij is het niet meer geldig, in ieder geval niet via de url. De prijs staat vast en een kortingscode kan ik niet invoeren of ik ben heel scheel.
Net even geprobeerd, maar werkt gewoon. Giftcard code kun je invoeren op het betalingscherm (3). Prijs zakt direct 40 euro in het overzichtje.
Edit: zodra ik op de knop van de sensor duw, geeft deze de huidige waarde door aan Homey. Kan toch niet dat dit steeds manueel op deze manier opgevraagd moet worden?
[ Voor 25% gewijzigd door Krize18 op 27-12-2020 20:08 ]
Ze geven pas nieuwe waarden door als de temperatuur 0.5 graden hoger of lager is. Als de temperatuur in die ruimte niet veel verandert haal je die 9 uur wel. De luchtvochtigheid heeft een soortgelijk iets alleen weet ik daar de waarde niet van.Krize18 schreef op zondag 27 december 2020 @ 19:50:
Weet er iemand wat de reporting value van Aqara devices is? Ik heb sinds kort 2 temperatuur/vochtigheidssensoren, maar deze zijn reeds 9u niet meer geüpdatet. In de developer page kan ik wel zien dat het batterijniveau nog recent geüpdatet is. Bizar.
Edit: zodra ik op de knop van de sensor duw, geeft deze de huidige waarde door aan Homey. Kan toch niet dat dit steeds manueel op deze manier opgevraagd moet worden?
BedanktPhAnt0mFS schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:39:
[...]
Ze geven pas nieuwe waarden door als de temperatuur 0.5 graden hoger of lager is. Als de temperatuur in die ruimte niet veel verandert haal je die 9 uur wel. De luchtvochtigheid heeft een soortgelijk iets alleen weet ik daar de waarde niet van.
Bedankt geluktFarmerwood schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:55:
[...]
De tekst kwam letterlijk uit een mail van de Tweakers win-actie dat ik de Homey Pro niet gewonnen had.
Net even geprobeerd, maar werkt gewoon. Giftcard code kun je invoeren op het betalingscherm (3). Prijs zakt direct 40 euro in het overzichtje.
Ik weet niet of het inmiddels opgelost is?Just_A_User schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:44:
Zowel mijn vrouw als ik hebben een nieuwe telefoon. Ik een android toestel, zij een iPhone 12. Hiervoor had zij ook een iPhone, en ik ook een android toestel.
Prima, ik heb mijn nieuwe telefoon geinstalleerd, Homey app geinstalleerd, alles werkt. Zij heeft haar telefoon geinstalleerd, Homey app geinstalleerd, maar bij het inloggen op Homey mocht dat niet. Dus, ik heb haar een nieuwe invite gestuurd, etc etc, daarmee kon ze inloggen, prima.
Nu het (in mijn ogen) rare. Alle flows werken, en alle notificaties in die flows werken ook...behalve de aanwezigheid. Ik heb Smart Presence geinstalleerd, dus ik heb daar 2 'devices' toegevoegd, te weten mijn vrouw en mezelf.
Nieuwe telefoon, beiden aangemeld op Wifi, beiden dus een ander IP adres dan de oude telefoons. Nou, IP adressen gereserveerd in het Ziggo modem, vervolgens in de 2 Smart Presence devices de IP adressen aangepast naar de IP adressen die in het modem gereserveerd zijn en presto...voor mij werkt het. Voor haar niet.
Ik probeer te snappen waar dit mis gaat, want ik heb voor haar niets anders gedaan voor zo ver ik weet, dan voor mezelf. Het enige is dat ik haar een nieuwe uitnodiging heb gestuurd, maar dat lijkt ook te werken, omdat zij alle notificaties gewoon krijgt op haar telefoon.
Wat doe ik hier verkeerd?
Heb je bij instellingen binnen de homey app onder kopje locatie alle 2 de vinkjes aangezet?
En heb je voor beide gebruikers aparte logins gegeven? Dus niet bij beide gebruikers dezelfde logins?
Bij mijn vrouw en ik werkt het out of the box feilloos zonder een aparte smart presence app te moeten installeren.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
niet zo heel veel reacties boven je..Audione0 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:23:
[...]
Ik weet niet of het inmiddels opgelost is?
Heb je bij instellingen binnen de homey app onder kopje locatie alle 2 de vinkjes aangezet?
En heb je voor beide gebruikers aparte logins gegeven? Dus niet bij beide gebruikers dezelfde logins?
Bij mijn vrouw en ik werkt het out of the box feilloos zonder een aparte smart presence app te moeten installeren.
Ik zou graag vanuit ios een opdracht willen maken. De opdracht is "wakker".
Ik heb als voorbeeld deze url https://homeycornelisse.n...ortcuts-widgets-voor-ios/ geprobeerd (echter dan met mijn wensen) alleen als ik de opdracht knop als shortcut aanmaak en ik klik erop gebeurt er niets.
Er word gesproken over een token uit de webhook manager gebruiken (dit snap ik)
Er word gesproken over "plak hier de trigger uit de flow". (Dit snap ik niet) waar kopieer ik de trigger uit de flow die ik moet plakken?) Is dit de naam van de trigger oid?
Of zijn er makkelijkere manieren op een IOS opdrachten sneltoets te maken?
Dank alvast!
[ Voor 30% gewijzigd door Audione0 op 03-01-2021 21:09 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
https://community.athom.c...ows-with-pics/7473?page=3
Vraagje Kan ik een fibaro zwave schakelaar ook achter een gewone. Licht knop schakelaar plaatsen zonder pulsdruk?
Yes gelukt! (HTTP request)jwhoogervorst schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:09:
@Audione0 even snel voor ik rustig richting bed ga:
https://community.athom.c...ows-with-pics/7473?page=3
Ik heb er 1 maar weet helaas het type niet meer maar die werkt ook zonder puls. Dus gewoon schakelaar indrukken en de spanning komt op de schakelaansluiting.MarioMark1541 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:42:
Allereerst de beste wensen allemaal !
Vraagje Kan ik een fibaro zwave schakelaar ook achter een gewone. Licht knop schakelaar plaatsen zonder pulsdruk?
Dat is niet dezelfde spanning als die het apparaat voedt natuurlijk.
Voor puls moet je een parameter aanpassen.
Beste wensenMarioMark1541 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:42:
Allereerst de beste wensen allemaal !
Ja, dat kan. Je moet in de settings van de module instellen welk type schakelaar er op aangesloten is.
[edit]
@mike123 , sorry, had jouw post niet gezien
[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 04-01-2021 14:17 ]
Oke welke module is daar geschikt voor dan ?Fire69 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:16:
[...]
Beste wensen
Ja, dat kan. Je moet in de settings van de module instellen welk type schakelaar er op aangesloten is.
[edit]
@mike123 , sorry, had jouw post niet gezien
Alle Fibaro modulesMarioMark1541 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:16:
[...]
Oke welke module is daar geschikt voor dan ?
Lampen zijn helaas niet dimbaar dus daar heb ik weinig aanIdefix70 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:43:
[...]
Alle Fibaro modulesHeb nog een paar dim modules voor je te koop (want ik ben het gepruts van het inbouwen meer dan zat)
Is het niet makkelijk aansluiten dan in een normale schakelaar ?
Het is geen rocketscience, prima beschrijvingen en filmpjes op internet te vinden maar het past bij mij allemaal niet niet in de standaardinbouwdozen. Overigens, ik zou zeker een pulsdrukker gebruiken. Dat werkt echt veel prettiger en vrouwen en kinderen kunnen daar beter mee overweg. En het staat ook mooier met de wip altijd in de goede stand. Maar met een gewone wip werkt het ook hoor. Houdt er wel rekening mee dat bij het ontbreken van de blauwe draad je een lus moet aanleggen (zie gebruiksaanwijzing).MarioMark1541 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:16:
[...]
Is het niet makkelijk aansluiten dan in een normale schakelaar ?
Of Hue (alike) lampen kopen
Ik heb ook te weinig ruimte in sommige dozen. Heb voor de tuinverlichting de Fibaro in de schuur in een aansluitdoos gebouwd.Idefix70 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Het is geen rocketscience, prima beschrijvingen en filmpjes op internet te vinden maar het past bij mij allemaal niet niet in de standaardinbouwdozen. Overigens, ik zou zeker een pulsdrukker gebruiken. Dat werkt echt veel prettiger en vrouwen en kinderen kunnen daar beter mee overweg. En het staat ook mooier met de wip altijd in de goede stand. Maar met een gewone wip werkt het ook hoor. Houdt er wel rekening mee dat bij het ontbreken van de blauwe draad je een lus moet aanleggen (zie gebruiksaanwijzing).
Of Hue (alike) lampen kopen
Maar schakel niet met puls. Heb wel schakelaars maar die staan altijd hetzelfde, lamp aan/uit maakt niet uit. Vond ik mooier staan dan alles verschillend. Nu altijd de onderzijde indrukken.
Werken goed en kan ze netjes dimmen.
Ik zie echter geen energiewaardes.
Is dan het vermogen te laag voor de dimmer?
Heb je er ook last van dat ze een beetje dim.en en weer 100% aan gaan? Zal vast en setting zijn/calibratie waar ik last van heb.Crxtreem schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:00:
Net een Fibaro dimmer 2 aangesloten op 4 ledspotjes van 6watt.
Werken goed en kan ze netjes dimmen.
Ik zie echter geen energiewaardes.
Is dan het vermogen te laag voor de dimmer?
Dat is dan toch puls?mike123 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:57:
[...]
Ik heb ook te weinig ruimte in sommige dozen. Heb voor de tuinverlichting de Fibaro in de schuur in een aansluitdoos gebouwd.
Maar schakel niet met puls. Heb wel schakelaars maar die staan altijd hetzelfde, lamp aan/uit maakt niet uit. Vond ik mooier staan dan alles verschillend. Nu altijd de onderzijde indrukken.
Nee dat niet,Daniel. schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:47:
[...]
Heb je er ook last van dat ze een beetje dim.en en weer 100% aan gaan? Zal vast en setting zijn/calibratie waar ik last van heb.
De Kalibratie is al uitgevoerd en heb daarna de dimmer toegevoegd in Homey.
Dimmen werkt gewoon netjes en blijft stabiel staan.
Ik las wel in de documentatie dat Led lampen van 50-200Watt gedimd kunnen worden.
Misschien zit ik onder de waarde om het te kunnen meten.
Wel apart want op een Fibaro stekker kan ik wel kerstverlichting meten van 6Watt.
Heb dit ook gehad, mijn kamerverlichting zit met een trekschakelaar. Toen moest ik hem ook 2x schakelen voordat het licht gewoon aan ging. Bleek later als puls schakelaar ingesteld te staan. Nu staat hij op een normale schakelaar, die dus aan blijft als je hem 1 keer schakelt, en nu werkt het wel goed.Daniel. schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:47:
[...]
Heb je er ook last van dat ze een beetje dim.en en weer 100% aan gaan? Zal vast en setting zijn/calibratie waar ik last van heb.
Moest toen ook maar 1 keer schakelen om hem te kunnen dimmen. Licht bleef dan in eerste instantie uit maar kon hem wel via domoticz op een bepaald percentage dimmen .
Boullie
Ik wil graag mijn badkamer verlichting ook automatiseren dmv motion sensor
Probleem waar ik mee zit is dat de verlichting niet aan moet gaan midden in de nacht
Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen ik loop er een beetje mee te stoeien
Een puls is toch kort spanning er op en er meteen weer af?
Bij mij blijft de 230V op de desbetreffende ader staan. Totdat ik deze weer indruk, dan gaat de spanning er weer af.
Bij mij thuis heb ik een bewegingssensor op de overloop en daar moet 's avonds de lamp wel aan gaan.MarioMark1541 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:53:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ik wil graag mijn badkamer verlichting ook automatiseren dmv motion sensor
Probleem waar ik mee zit is dat de verlichting niet aan moet gaan midden in de nacht
Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen ik loop er een beetje mee te stoeien
Overdag blijft hij uit.
Je moet dan alleen een andere begin en eindtijd gebruiken. Bv van 5:00 tot 23:00
Gaat dan aan van 's morgens 5 tot 's avonds 23:00. Je moet dan nog wel instellen wanneer hij uit moet.
Ik heb het volgende gebruikt.
ALS er is beweging
EN tijd is tussen 19:00 en 7:00
DAN zet lamp overloop aan
zet lamp overloop uit na 30 seconden.
Dit topic is gesloten.