Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Een puls is toch kort spanning er op en er meteen weer af?
Bij mij blijft de 230V op de desbetreffende ader staan. Totdat ik deze weer indruk, dan gaat de spanning er weer af.
Je schakelaar staat steeds in dezelfde positie, en je klikt even op de onderkant om het licht aan OF uit te doen? Dat is een pulse (of moment)schakelaar.
Als je de schakelaar indrukt gaat er even 230v op het contact van de schakelaar waardoor de module weet dat hij moet schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Ik heb het volgende gebruikt.
ALS er is beweging
EN tijd is tussen 19:00 en 7:00
DAN zet lamp overloop aan
zet lamp overloop uit na 30 seconden.
Heb je op deze manier niet dat het licht uitgaat terwijl er toch nog beweging is? Als je bvb even wat langer op je overloop iets doet sta je na 30sec waarschijnlijk in het donker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:43
MarioMark1541 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:53:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Ik wil graag mijn badkamer verlichting ook automatiseren dmv motion sensor
Probleem waar ik mee zit is dat de verlichting niet aan moet gaan midden in de nacht

Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen ik loop er een beetje mee te stoeien
Zelf ben ik meer een fan van flexibele "and" toevoegingen. Bijvoorbeeld door toe te voegen onder and: "by sunset" of "when everyone is asleep".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 18:39
Fire69 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:03:
[...]
Heb je op deze manier niet dat het licht uitgaat terwijl er toch nog beweging is? Als je bvb even wat langer op je overloop iets doet sta je na 30sec waarschijnlijk in het donker?
Gebruik hiervoor de app countdown. Overigens gebruik ik met veel plezier Hue lampen en Heu bewegingsmelders. Dan is het instellen erg makkelijk en laat ik een nachtlampje branden bij beweging om de nacht. Zie je waar je loopt en maakt anderen in huis niet wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:34

Audione0

Strijdt der titanen

Goedemorgen,

Ik heb 2 Broadlink RM3 mini's gekocht om mijn domme aparaten via homey te bedienen, alleen ik krijg met geen mogelijkheid de mini's aan het netwerk gekoppeld (2.4ghz).

In AP mode ziet de mini mijn netwerk, alleen als mijn iPhone 12(pro) weer terug zet op mijn 2.4ghz wifi dan ziet de mini mijn netwerk niet meer en kan ik het instel proces niet afmaken en krijg ik na loop van tijd een melding dat het instel process mislukt is..

Op het internet gaan zijn er genoeg draadjes te vinden met soortgelijke problemen, maar misschien heeft hier iemand een oplossing?

Dank alvast!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:43
Dit hoort volgens mij niet helemaal in het Homey topic.

Maar ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Het lag uiteindelijk aan mijn router die niet goed het adres kon uitgeven aan me Broadlink. De exacte term hiervoor ben ik even kwijt. Via Caiway een nieuwe router gekregen en daar werkte de Broadlink meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
Fire69 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Je schakelaar staat steeds in dezelfde positie, en je klikt even op de onderkant om het licht aan OF uit te doen? Dat is een pulse (of moment)schakelaar.
Als je de schakelaar indrukt gaat er even 230v op het contact van de schakelaar waardoor de module weet dat hij moet schakelen.
Ik heb geen pulsschakelaar. Bij mijn schakelaar blijft de spanning er op staan na het indrukken. Anders blijven mijn "ouderwetse" lampen toch niet branden na inschakelen.
De verbinding word niet verbroken.
Heb nog even op Google gekeken hoe ze het noemen. Zit al een jaar of 11 in huis.
Gira drukvlakschakelaar met bedieningswip.
https://www.elektroshop.n...s-zuiverwit-glanzend.html

Dit heb ik dus niet.
"Een pulsschakelaar, ook wel pulsdrukker of druk- of momentschakelaar genoemd, is een schakelaar die direct terugveert wanneer de schakelaar wordt losgelaten. De verbinding wordt dus direct verbroken wanneer de schakelaar wordt losgelaten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Fire69 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Ja, dat klopt. Maar op de overloop hoef ik normaal gesproken niks te doen. En indien ik toch wat moet gaan doen doe ik de normale lamp aan met een schakelaar.
Het lampje wat word ingeschakeld op de overloop via Homey is een KAKU lampje op batterijen.
Is volgens mij ook nergens meer te koop. ALED-003.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Idefix70 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Gebruik hiervoor de app countdown. Overigens gebruik ik met veel plezier Hue lampen en Heu bewegingsmelders. Dan is het instellen erg makkelijk en laat ik een nachtlampje branden bij beweging om de nacht. Zie je waar je loopt en maakt anderen in huis niet wakker.
Ik gebruik volop timers, ik vroeg het gewoon even voor hem, maar is niet nodig blijkbaar :)
mike123 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:02:
[...]

Ik heb geen pulsschakelaar. Bij mijn schakelaar blijft de spanning er op staan na het indrukken. Anders blijven mijn "ouderwetse" lampen toch niet branden na inschakelen.
De verbinding word niet verbroken.
Heb nog even op Google gekeken hoe ze het noemen. Zit al een jaar of 11 in huis.
Gira drukvlakschakelaar met bedieningswip.
https://www.elektroshop.n...s-zuiverwit-glanzend.html
Interessant, dat type schakelaar kende ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ben niet helemaal zeker maar dat heet volgens mij een pulsschakelaar met wisselcontact bijv. 015600 op deze pagina
https://www.girastore.nl/basiselementen/pulsdrukker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
stefijn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:17:
Ben niet helemaal zeker maar dat heet volgens mij een pulsschakelaar met wisselcontact bijv. 015600 op deze pagina
https://www.girastore.nl/basiselementen/pulsdrukker/
Nee, een drukvlakschakelaar houdt na 1x drukken een schakeling AAN en na nog 1x drukken (en terugspringen) schakelt deze UIT. Een pulsdrukkers, het zit al in de naam, geeft na 1x indrukken (en terugspringen) een puls en schakelt derhalve niet.

Ik had allemaal gira drukvlakschakelaars in mijn vorige woning, gewoon omdat ze altijd mooi "rechtop" staan. Toen ik Fibaro mini ging inbouwen heb ik menig vervangen door ... een pulsdrukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Wat is het verschil dan tussen een pulsdrukker met wisselcontact en een pulsdrukker met maak contact?

Volgens mij "maakt" de laatste alleen contact wanneer hij ingedrukt is (dat wat jij beschrijft), een pulsdrukker met wisselcontact schakelt denk ik tussen aan en uit maar heeft geen op en neer stand zoals een normale wisselschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
@stefijn
Een pulsdrukker wordt gebruikt voor het sturen van een (im)puls: alleen signaal gedurende de tijd dat de schakelwip ingedrukt wordt. Voor reguliere aan/uit-schakelingen (voor bijvoorbeeld verlichting) worden schakelaars of drukvlakschakelaars gebruikt.

Pulsdrukker maakcontact (werkt hetzelfde als een beldrukker).
Een wisselcontact heeft een contact die continu gesloten is zolang je hem niet indrukt (verbreekcontact) en een contact wat gesloten wordt als je hem indrukt (maakcontact)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Goedemiddag,

Gisteren 2 Broadlink mini 3 binnen gekregen en meteen aan de slag te gaan om van mijn domme apparaten nog wat slims te maken :) Echter gaat het begin gaat al niet goed.

Als ik een mini 3 van de ios app "e-control" wil koppelen lukt dit niet. Via AP mode wel, alleen al ik overschakel na mijn eigen Wifi 2.4 (wat ik via AP mode wil te zien kreeg en verbinding mee maakte) en de setup af wil maken krijg ik na loop van tijd een melding dat het niet lukt.

Iemand een idee, of misschien tegen hetzelfde is aangelopen en daar een workaround voor gevonden heeft?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Audione0 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:34:
Goedemiddag,

Gisteren 2 Broadlink mini 3 binnen gekregen en meteen aan de slag te gaan om van mijn domme apparaten nog wat slims te maken :) Echter gaat het begin gaat al niet goed.

Als ik een mini 3 van de ios app "e-control" wil koppelen lukt dit niet. Via AP mode wel, alleen al ik overschakel na mijn eigen Wifi 2.4 (wat ik via AP mode wil te zien kreeg en verbinding mee maakte) en de setup af wil maken krijg ik na loop van tijd een melding dat het niet lukt.

Iemand een idee, of misschien tegen hetzelfde is aangelopen en daar een workaround voor gevonden heeft?
Dezelfde vraag heb je vanmorgen ook al gesteld, die ik gelijk onder jou post ook beantwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkhuppelschot op 06-01-2021 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 11:55
Audione0 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:34:
Goedemiddag,

Hoe het bij ios zit weet ik niet maar de Android app werkt niet op de nieuwere versies. Je kunt Broadlink manager gebruiken om verbinding met wifi te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Henkhuppelschot schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Dezelfde vraag heb je vanmorgen ook al gesteld, die ik gelijk onder jou post ook beantwoord.
Donders! Ik was in de veronderstelling dat ik niet op verstuur had gedrukt 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Heb ik iets gemist ? Nieuwe geluidjes op de iPhone als Homey een melding geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Tomahawk_nr1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:24:
Dit hoort volgens mij niet helemaal in het Homey topic.

Maar ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Het lag uiteindelijk aan mijn router die niet goed het adres kon uitgeven aan me Broadlink. De exacte term hiervoor ben ik even kwijt. Via Caiway een nieuwe router gekregen en daar werkte de Broadlink meteen op.
J. de Sloper schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:11:
[...]

Hoe het bij ios zit weet ik niet maar de Android app werkt niet op de nieuwere versies. Je kunt Broadlink manager gebruiken om verbinding met wifi te maken.
Inmiddels heb ik verbinding in Homey, echter als ik op de inleerknop binnen de Homey app druk gebeurt er niets.
Of moet ik binnen de Broadlink app op mijn iphone eerst knoppen inleren die ik dan vervolgens in de homey app in kan laden? Kortom, de homey app kan dit niet zelf?

Even voor de duidelijkheid, ik heb de Red (Chinese versie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. de Sloper
Audione0 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:01:
[...]

[...]

Inmiddels heb ik verbinding in Homey, echter als ik op de inleerknop binnen de Homey app druk gebeurt er niets.
Of moet ik binnen de Broadlink app op mijn iphone eerst knoppen inleren die ik dan vervolgens in de homey app in kan laden? Kortom, de homey app kan dit niet zelf?

Even voor de duidelijkheid, ik heb de Red (Chinese versie)
Nadat je op de knop gedrukt hebt in de Homey app en je het IR commando verstuurd hebt kun je het commando een naam geven onder de geavanceerde instellingen. De broadlink app gebruik je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

J. de Sloper schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:36:
[...]

Nadat je op de knop gedrukt hebt in de Homey app en je het IR commando verstuurd hebt kun je het commando een naam geven onder de geavanceerde instellingen. De broadlink app gebruik je niet.
Ik heb er weer een uitdaging bij.. :) Voor ik jou oplossing wilde proberen kwam er via de Broadlink app en firmware update binnen die ik meteen installeerde. Kreeg na 62% van de update een melding dat de update mislukt was. Nu is de mini een baksteen geworden ben ik bang. Hij gaat voor geen mogelijkheid aan :? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
Audione0 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Ik heb er weer een uitdaging bij.. :) Voor ik jou oplossing wilde proberen kwam er via de Broadlink app en firmware update binnen die ik meteen installeerde. Kreeg na 62% van de update een melding dat de update mislukt was. Nu is de mini een baksteen geworden ben ik bang. Hij gaat voor geen mogelijkheid aan :? :F
Resetten lukte niet? Ik heb nog wel één liggen als je een nieuwe nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
Vanochtend Daikin gebeld en gevraagd om de changelog voor de update van de netwerkadapter naar 1.2.54. De medewerker vertelde me dat ze plannen om eind deze maand de daiking residential app geschikt te maken voor alle daiking units. De oude controller app komt dan te vervallen en met name de out of home optie. Ze willen alles via de cloud laten lopen. Ik vertelde hem over domotica, Homey meer specifiek en dat het best handig zou zijn zich te verbinden met de Daikin app ontwikkelaar (als die dat ook wil).
Ergo, houd dit in de gaten; mogelijk werkt er ineens van alles niet meer als je gaat updaten binnenkort. Zodra ik mee info heb post ik dat hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:39
Op mail binnen. Jammer ik gebruikte die opties met veel plezier...:

On April 1st the cloud servers for Homey's speech recognition will be turned off.
Six years ago we started with the vision of a voice controlled smart home. While our vision was right, our team's size and resources weren't — quite honest, we underestimated that challenge big time.

Other players such as Amazon, Google and Apple have created great voice assistant, but are far from Homey's smart home functionalities.

Three years ago we shared our take on Homey's future regarding speech.

Two years ago we launched Homey (Early 2019) and Homey Pro (Early 2019), both without microphones.

On April 1st, we will permanently turn off our speech processing servers.

Why we do this
Supporting and maintaining old systems takes precious time from our developers, we'd rather invest time in a better Homey experience.
What will stop working after April 1st?
After saying "OK Homey", Homey will respond that it cannot reach our servers.
Chat in the Homey app won't be available anymore.
The Facebook Messenger integration will stop working.
The Alexa skill 'Homey Voice' ("Alexa, ask Homey to ...") will stop working.
The Google Assistant Voice integration ("OK Google, ask Homey to ...") will stop working.
Please note that:
The Alexa Smart Home Skill ("Alexa, turn on ...") will keep working.
The Google Assistant Smart Home Integration ("Ok Google, turn on ...") will keep working.
Did you know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb een plafondlamp waar 2 E27 in kunnen. Daar zitten nu led lampen van Ikea. De lamp reset ik door 6 keer aan/uit te zetten. Vervolgens kan ik er 1 koppelen maar bij de tweede krijg ik "Er ging iets fout bij het toevoegen van het apparaat". Dit heb ik beneden ook in de woonkamer waar ik van 7 maar 4 heb kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
MrJames schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:03:
Ik heb een plafondlamp waar 2 E27 in kunnen. Daar zitten nu led lampen van Ikea. De lamp reset ik door 6 keer aan/uit te zetten. Vervolgens kan ik er 1 koppelen maar bij de tweede krijg ik "Er ging iets fout bij het toevoegen van het apparaat". Dit heb ik beneden ook in de woonkamer waar ik van 7 maar 4 heb kunnen toevoegen.
Blijven proberen.....dat is bij mij ook altijd met deze lampen.
Resetten met een phillips Hue afstandsbediening werkt ook.
Je moet dan de a.b. tegen de lamp aanhouden en de 1 en de 0 ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:02
Nou, nu ze de spraak eindelijk gedumpt hebben. Zou er dan eindelijk naar apps gekeken worden die ze al jaren laten verrotten?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesvd
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-09 21:55
Dit heb ik ook bij de hand gehad bij het toevoegen van Zigbee-devices aan Homey. Als je ze langzaam (dus echt een uur wachten), 1 voor 1 toevoegd, lukt het waarschijnlijk wel. Het Zigbee-netwerk heeft even de tijd nodig om nieuwe routes op te bouwen. Mocht dit niet lukken, even Homey opnieuw opstarten, even wachten (tot het Zigbee-netwerk weer opgebouwd is en alle Zigbee-devices elkaar gevonden hebben) en dan opnieuw proberen.

PV 3195Wp op ZO & 2130Wp op NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleer eens om 1 lamp eruit te draaien, dan de andere resetten en toevoegen.
Daarna haal je de toegevoegde eruit en reset je de andere.

2 lampen die in pairing-mode staan op't zelfde moment geeft misschien problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

andriesvd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Dit heb ik ook bij de hand gehad bij het toevoegen van Zigbee-devices aan Homey. Als je ze langzaam (dus echt een uur wachten), 1 voor 1 toevoegd, lukt het waarschijnlijk wel. Het Zigbee-netwerk heeft even de tijd nodig om nieuwe routes op te bouwen. Mocht dit niet lukken, even Homey opnieuw opstarten, even wachten (tot het Zigbee-netwerk weer opgebouwd is en alle Zigbee-devices elkaar gevonden hebben) en dan opnieuw proberen.
En als ik de ikea signaal verstrekker gebruik?
Fire69 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:55:
[...]

Probleer eens om 1 lamp eruit te draaien, dan de andere resetten en toevoegen.
Daarna haal je de toegevoegde eruit en reset je de andere.

2 lampen die in pairing-mode staan op't zelfde moment geeft misschien problemen?
Dat denk ik ook. Ga ik vandaag even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesvd
MrJames schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:36:
[...]

En als ik de ikea signaal verstrekker gebruik?
Een signaalversterker heeft niet zoveel meerwaarde, omdat zowel de lampen als de signaal versterker zich als Zigbee router gedragen. Een signaal versterker heeft alleen meerwaarde als:
  • Je Zigbee end devices (afstandbedieningen, schakelaars, rolgordijnen, etc.) ver van je Zigbee coordinator (Homey) gebruikt en er geen andere routers (bv lampen) in de buurt zijn;
  • Je de lampen met een lichtschakelaar van de stroom af haalt (want dan kunnen ze niet meer als router optreden);
  • Er een lamp op grotere afstand van een andere lamp (of Homey) gebruikt wordt. Bv. als je Homey op de begane grond staat, er op de eerste verdieping geen Zigbee-lampen zijn en je op zolder ook een Zigbee-device wilt gebruiken, dan plaats je op de 1e verdieping een signaalversterker.
Dus als je voldoende lampen in je Zigbee netwerk hebt (die altijd van stroom voorzien zijn), heb je in principe geen signaalversterkers nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door andriesvd op 08-01-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Heeft er iemand een tip om mijn Z-Wave netwerk meer gezond te maken? Ik heb geregeld dat er lampen niet aan of uitgaan, niet steeds dezelfde. Soms gaat het een week goed en dan weer een paar dagen mis.

Heb wel gemerkt dat de Neo Coolcam tussenstekkers een bron van ellende zijn, de meeste zijn nu dus al vervangen. Maar financieel is het geen optie om er meer te doen op korte termijn.

Is er een truukje wat ik kan toepassen? Met Domoticz kon ik het netwerk healen, dat werkte goed als er iets niet lekker liep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 17:23

DON PAPA

Tweaker-fan

Yamahaa schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:32:
Op mail binnen. Jammer ik gebruikte die opties met veel plezier...:

On April 1st the cloud servers for Homey's speech recognition will be turned off.
Leuke datum om deze functie uit te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drardollan schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:06:
Heeft er iemand een tip om mijn Z-Wave netwerk meer gezond te maken? Ik heb geregeld dat er lampen niet aan of uitgaan, niet steeds dezelfde. Soms gaat het een week goed en dan weer een paar dagen mis.

Heb wel gemerkt dat de Neo Coolcam tussenstekkers een bron van ellende zijn, de meeste zijn nu dus al vervangen. Maar financieel is het geen optie om er meer te doen op korte termijn.

Is er een truukje wat ik kan toepassen? Met Domoticz kon ik het netwerk healen, dat werkte goed als er iets niet lekker liep.
Hier al gekeken naar de status van je lamp als ze niet meer reageren? https://developer.athom.com/tools/zwave
Daar kan je per device een heal doen, volledige netwerk kan niet met Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Fire69 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Hier al gekeken naar de status van je lamp als ze niet meer reageren? https://developer.athom.com/tools/zwave
Daar kan je per device een heal doen, volledige netwerk kan niet met Homey.
Yep, en daar wel wat kleine problemen mee opgelost (en een rotte Neo tussenstekker gevonden). Wellicht moet ik toch eerst nog wat Neo spul eruit gooien voor ik het op kan lossen.

Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
Ik heb nu al een paar keer gehad dat lampen beginnen flikkeren als ik ze uit zet via flow. Homey moet ik dan uittrekken en dan stop het flikkeren ook.

Ik heb ikea lampen, hue en niko oriëntatie verlichting die ik via een neo coolcam steker aan zet als ik de verlichting uit doe

Als ik de flow start gaan de lampen uit en oriëntatie verlichting aan maar dan beginnen er plots lampen te flikkeren (telkens aan/uit om de halve seconde). Ik heb dit nu al een paar keer gehad, als ik homey uit trek stopt het en kan ik na opstarten alles weer normaal bedienen. De lampen die flipperen zijn ook wisselend maar de neo coolcam zijn er altijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Iemand nog meer last van de balletjes die als voeten worden gebruikt los zijn gekomen? Na 5 dagen al..
andriesvd schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Een signaalversterker heeft niet zoveel meerwaarde, omdat zowel de lampen als de signaal versterker zich als Zigbee router gedragen. Een signaal versterker heeft alleen meerwaarde als:
  • Je Zigbee end devices (afstandbedieningen, schakelaars, rolgordijnen, etc.) ver van je Zigbee coordinator (Homey) gebruikt en er geen andere routers (bv lampen) in de buurt zijn;
  • Je de lampen met een lichtschakelaar van de stroom af haalt (want dan kunnen ze niet meer als router optreden);
  • Er een lamp op grotere afstand van een andere lamp (of Homey) gebruikt wordt. Bv. als je Homey op de begane grond staat, er op de eerste verdieping geen Zigbee-lampen zijn en je op zolder ook een Zigbee-device wilt gebruiken, dan plaats je op de 1e verdieping een signaalversterker.
Dus als je voldoende lampen in je Zigbee netwerk hebt (die altijd van stroom voorzien zijn), heb je in principe geen signaalversterkers nodig.
Ik had nog signaal verstrekkers van ikea liggen die toch maar ingebruik genomen. Heb nog geen slimme schakelaars. Even zoeken wat handig is.

Heb op dit moment alleen lampen van Ikea, wit en rgb. Langzaam begonnen met koppelen is toch wel even een klus om alles toe te voegen.

[ Voor 7% gewijzigd door MrJames op 09-01-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
naar aanleiding van het mailtje van afgelopen week dat de spraakherkenning er helaas mee gaat ophouden 1 april heb ik een Google Nest mini aangeschaft. Ik moet zeggen de integratie loopt als een zonnetje. Verder kan ik nu natuurlijk leuke dingen doen zoals een flow in homey starten die iets aan google vraagt ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Hier 3 woonlagen zonder rookmelders. Nog kijken of een CO melder ook nog nodig is (heb een HR ketel, gesloten toch niet nodig?). Thuis heb ik alleen lampen van Ikea die via Zigbee werken. Nu is vraag, gaan jullie voor only zigbee apparaten of doe je ook zwave apparaat gezien de Homey beide ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:59
MrJames schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:59:
Hier 3 woonlagen zonder rookmelders. Nog kijken of een CO melder ook nog nodig is (heb een HR ketel, gesloten toch niet nodig?). Thuis heb ik alleen lampen van Ikea die via Zigbee werken. Nu is vraag, gaan jullie voor only zigbee apparaten of doe je ook zwave apparaat gezien de Homey beide ondersteunt.
Als je al zigbee (veel) gebruikt zou ik daarbij blijven.

Je moet anders een netwerk van/met meerdere zwave apparaten opzetten om alles te kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrJames schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:59:
Ik zou bij zigbee blijven tenzij er een zwaarwegende reden is om dat niet te doen. Ik heb hier alles door elkaar en het werkt hier allemaal vlekkeloos op dit moment dus qua stabiliteit hoeft het niet uit te maken Maar als je al zigbee hebt dan is het een logische keuze toch?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Webgnome schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:04:
[...]

Ik zou bij zigbee blijven tenzij er een zwaarwegende reden is om dat niet te doen. Ik heb hier alles door elkaar en het werkt hier allemaal vlekkeloos op dit moment dus qua stabiliteit hoeft het niet uit te maken Maar als je al zigbee hebt dan is het een logische keuze toch?
Webgnome schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:04:
[...]

Dat klopt. Dacht misschien combineren sommige. Er zijn niet zoveel rookmelders die je lost kunt gebruiken zonder een base station. Voor nu alleen Honeywell gezien en nog een andere waarvan ik de naam even ben vergeten

Combineren = Meer keuze = Mogelijk dat er geen bereik is op andere woonlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik heb heel wat aqara sensoren die ik via mijn Xiaomi gateway heb gekoppeld aan Homey. Werken perfect. Echter, staat mijn Xiaomi gateway beneden in de meterkast waardoor ik op het uiterste puntje van de zolder (waar mijn werkkamer is) slecht bereik via de gateway. Heb daar al een xiaomi temp sensor hangen, die ik maar direct aan homey (dus niet via de gateway) heb gekoppeld. Gebruik daarvoor de xiaomi zigbee app op homey. Die doet het ook. Homey staat trouwens ook op zolder, zon 5 meter van de werkkamer af.

Vandaag nog een aqara wireless switch button (met gyro) binnengekregen. Wil hem gebruiken om op de werkkamer mijn sonos speaker aan en uit te zetten. Ik heb hem geprobeerd om direct aan homey te koppelen (met de xiaomi zigbee app). Bij de eerste poging vond die hem en was bezig met installeren, dacht prima, maar het duurde te lang waardoor het proces werd afgebroken. Dus wederom geprobeerd, maar nu pakt die hem niet meer. Scherm blijft hangen op het bericht dat ik de sensor moet resetten (wat ik dus doe). Ik heb hem daarna maar via de xiaomi gateway proberen te installeren, dat lukte, gekoppeld aan homey en een flow gemaakt en hij werkte gewoon. Tot 5/10 min later waardoor hij niet meer werkte, waarschijnlijk door het slechte bereik met de gateway. Vervolgens wederom geprobeerd om direct aan Homey te koppelen, maar weer geen actie (scherm blijft op het bericht dat ik de sensor moet resetten).

Wat kan ik nog meer doen? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtince schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:34:
[...]
Vervolgens wederom geprobeerd om direct aan Homey te koppelen, maar weer geen actie (scherm blijft op het bericht dat ik de sensor moet resetten).

Ik kan je direct niet helpen bij het resetten, geen ervaring mee bij een zigbee-apparaat.
Maar ik heb ook 2 van die Aqara switches, en bij het toevoegen moet je blijven (om de ~5sec) op het pairing-knopje drukken. Anders gaat hij in sleepmode en lukt het toevoegen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Fire69 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Ik kan je direct niet helpen bij het resetten, geen ervaring mee bij een zigbee-apparaat.
Maar ik heb ook 2 van die Aqara switches, en bij het toevoegen moet je blijven (om de ~5sec) op het pairing-knopje drukken. Anders gaat hij in sleepmode en lukt het toevoegen niet.
Dank voor het meedenken. Maar pakt hem nog steeds niet. Nog steeds het scherm met dat ik hem moet resetten (in xiaomi zigbee app op homey).

Maar even de knop naar beneden verplaatst en gekoppeld aan de gateway. Even testen of het niet aan de knop ligt. Straks maar weer even naar boven verplaatsen. Jammer dat ik hem al had bevestigd met dat plakkertje. Nu weer een stukje van stuc eraf.... Zijn die plakkertjes trouwens ook los te koop? Precies juiste rondje in zon sensor.

Meer tips over het koppelen zijn welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door Xtince op 09-01-2021 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xtince schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:05:
[...]

Dank voor het meedenken. Maar pakt hem nog steeds niet. Nog steeds het scherm met dat ik hem moet resetten (in xiaomi zigbee app op homey).

Maar even de knop naar beneden verplaatst en gekoppeld aan de gateway. Even testen of het niet aan de knop ligt. Straks maar weer even naar boven verplaatsen. Jammer dat ik hem al had bevestigd met dat plakkertje. Nu weer een stukje van stuc eraf.... Zijn die plakkertjes trouwens ook los te koop? Precies juiste rondje in zon sensor.

Meer tips over het koppelen zijn welkom!
Net even gegoogled, resetten doe je blijkbaar door de pair-knop ingeduwd te houden tot de led continue blauw brandt. Al geprobeerd?

Ivm de plakker, ik gebruik hiervoor dubbelzijdige 3M-tape die bij mijn nep-GoPro zat :)
(opgelet, daarmee haal je meer dan stuc van je muur, je trekt er de ganse baksteen mee uit :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Scherm blijft hangen op het bericht dat ik de sensor moet resetten (wat ik dus doe). Ik heb hem daarna maar via de xiaomi gateway proberen te installeren, dat lukte, gekoppeld aan homey en een flow gemaakt en hij werkte gewoon. Tot 5/10 min later waardoor hij niet meer werkte, waarschijnlijk door het slechte bereik met de gateway. Vervolgens wederom geprobeerd om direct aan Homey te koppelen, maar weer geen actie (scherm blijft op het bericht dat ik de sensor moet resetten).

Ik had van de week ook het probleem dat ik ggen Zigbee dimmer kon koppelen en een tijdje geleden een Hue bewegingsmelder ging ook al niet.
Had wel ca 22 apparaten aan Homey gekoppeld. 2 duercontacten verwijderd, Homey opnieuw opgestart. Wachten tot alles weer werkt. Toen kon ik de 4 apparaten zonder problemen weer koppelen. Zijn niet gekoppeld via zogenaamde routers, 230 v gevoede apparaten.
Lang verhaal maar probeer eens gewoon om Homey een kwartiertje van de spanning af te halen.
Ptp. (Pul the plug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Hebben meer mensen op FW5 RC50 het probleem dat Aqara Motion sensors (Aqara App v1.2.3) niet altijd meer goed reageren op Motion? Vreemde is dat ik wel Luminance updates zie, maar niet de Motion event die deze update triggert (Luminance wordt alleen gerapporteerd bij beweging).

Ik heb een papertrails log gemaakt in een default flow voor “Any alarm turned on” en "Any sensor 's value changed" om nog enigszins te kunnen volgen wat de sensoren doen (PS: is me een compleet raadsel waarom Athom het schijnbaar niet nodig vindt om eindgebruikers native logging te bieden). 8)7

Resultaat is dat "Became Active" events niet goed doorkomen en lampen niet meer aan- of uit gaan? Zelfs na reboot, PTP en remove/add sensor.

[Update] Gemeld bij de App maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 21:29
iisworks schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:37:
Hebben meer mensen op FW5 RC50 het probleem dat Aqara Motion sensors (Aqara App v1.2.3) niet altijd meer goed reageren op Motion? Vreemde is dat ik wel Luminance updates zie, maar niet de Motion event die deze update triggert (Luminance wordt alleen gerapporteerd bij beweging).

Ik heb een papertrails log gemaakt in een default flow voor “Any alarm turned on” en "Any sensor 's value changed" om nog enigszins te kunnen volgen wat de sensoren doen (PS: is me een compleet raadsel waarom Athom het schijnbaar niet nodig vindt om eindgebruikers native logging te bieden). 8)7

Resultaat is dat "Became Active" events niet goed doorkomen en lampen niet meer aan- of uit gaan? Zelfs na reboot, PTP en remove/add sensor.
hmm geen onderzoek na gedaan maar klinkt wel als een mogelijke reden waarom mijn lampen niet meer uitgaan en ik me al afvroeg hoe kan dit want flows zijn niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Nu online
Inunekko schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:29:
[...]

-Je kan Homey dash gebruiken als je waardes op de tiles wil zien.
-Jawel, bij aan is tile wit, anders grijs
[Afbeelding]
Thanks, maar:
- Ik doelde meer op native functionaliteit, lijkt me best relevant om die data in een oogopslag te zien, maar ondertussen heb ik uitgevonden dat Athom daar helaas een ander beeld bij heeft (alleen ON/Off op device tile, rest moet je maar 2x extra doorklikken of in Insights duiken).
- Ik had het over fysiek uitgeschakelde devices, met muurschakelaar (weet het, niet de bedoleing maar het gebeurt), daar kom je pas achter als je op een device aan/uit klikt en je een foutmelding krijgt. Niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
mike123 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:26:
[...]

Ik had van de week ook het probleem dat ik ggen Zigbee dimmer kon koppelen en een tijdje geleden een Hue bewegingsmelder ging ook al niet.
Had wel ca 22 apparaten aan Homey gekoppeld. 2 duercontacten verwijderd, Homey opnieuw opgestart. Wachten tot alles weer werkt. Toen kon ik de 4 apparaten zonder problemen weer koppelen. Zijn niet gekoppeld via zogenaamde routers, 230 v gevoede apparaten.
Lang verhaal maar probeer eens gewoon om Homey een kwartiertje van de spanning af te halen.
Ptp. (Pul the plug)
Dank voor het meedenken! Uiteindelijk maar toch de Xiaomi gateway verplaatst en probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Nu online
Zojuist onze Zehnder Comfort S unit met een kaku ACM-LV10 aangesloten, was inderdaad fluitje van een cent volgens deze link: https://www.twoenter.nl/b...mv-besturen-met-domoticz/

Switch toegevoegd via de App: gepaired via "programmeren" en hij zag hem direct. Zigbee mini switch gekoppeld aan een flow voor de wc (10m timer op 60%), nu nog een praktische flow maken m.b.v. luchtvochtigheid op de badkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 17:23

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb hem geprobeerd om direct aan homey te koppelen (met de xiaomi zigbee app). Bij de eerste poging vond die hem en was bezig met installeren, dacht prima, maar het duurde te lang waardoor het proces werd afgebroken.
Heb dit ook gehad in het verleden en vond toen de volgende tip "Aqara toevoegen via devices, zo dicht mogelijk bij Homey, zet hem in pairingmodus(3 sec knop indrukkun) daarna om de 2 sec knop blijven indrukken zodat je het blauwe lampje ziet oplichten(stay alive modus). Blijft dit doen totdat he suc6 hebt. Soms moet je dit nog eens proberen als het niet gelukt is, dan heb je vermoedelijk niet vaak gedrukt. Dit lukt eigenlijk altijd bij Aqara" sinds dat ik deze methode gebruik heb ik geen last meer gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Weet iemand een betaalbare rookmelder dat via zigbee werkt zonder base station.Moeilijk te vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesvd
MrJames schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:43:
Weet iemand een betaalbare rookmelder dat via zigbee werkt zonder base station.Moeilijk te vinden...
Deze? https://frient.com/products/intelligent-smoke-alarm/

Is sinds kort ook een Homey app voor: https://homey.app/nl-nl/app/com.frient/frient/

Geen ervaring mee, maar ziet er goed en betaalbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
DON PAPA schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Heb dit ook gehad in het verleden en vond toen de volgende tip "Aqara toevoegen via devices, zo dicht mogelijk bij Homey, zet hem in pairingmodus(3 sec knop indrukkun) daarna om de 2 sec knop blijven indrukken zodat je het blauwe lampje ziet oplichten(stay alive modus). Blijft dit doen totdat he suc6 hebt. Soms moet je dit nog eens proberen als het niet gelukt is, dan heb je vermoedelijk niet vaak gedrukt. Dit lukt eigenlijk altijd bij Aqara" sinds dat ik deze methode gebruik heb ik geen last meer gehad..
Vandaag nog 2 Aqara deurcontacten toegevoegd maar niet dichtbij Homey. Wel dichtbij de zigbee adapter van Ikea. Nu zijn ze gekoppeld via de Ikea adapter.
Tijdens koppelen zat ik op de 1e verdieping en Homey staat op de begane grond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

andriesvd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:17:
[...]

Is sinds kort ook een Homey app voor: https://homey.app/nl-nl/app/com.frient/frient/

Bedankt 2 besteld. Zodra ik ze binnen heb doe ik een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:24
Crashy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:58:
Helaas nog niet gelukt om mijn Roborock S5 Max te koppelen aan Homey, Token is gelukt, krijg alleen de foutmelding in Homey:
  • Could not find that PairSession
  • device.getState is not a function
Maar ben niet de enige zag ik op het forum van Athom: https://community.athom.c...-for-wifi-devices/118/635

Iemand nog een idee?
De reactie is een beetje laat, maar hier kwam ik laatst achter.

Er is een oplossing gekomen via GitHub, alleen is het niet mogelijk om room/zone clean of de stofzuiger naar een bepaalde plek te krijgen (pin & go).
https://github.com/Maxmudjon/com.xiaomi-miio/issues/126

Ik gebruik hem via de homey nu vooral als ik weg van huis ben dat dan het huis gestofzuigd wordt. en als ik thuis ben dat de homey dan meteen stopt. Dat gekoppeld aan een timer en dan weet ik of homey het hele huis heeft gedaan of niet.
De timer werkt alleen niet als ik een kamer meerdere keren ga doen, omdat homey dan denkt dat het hele huis is gedaan.

Maar voor mij werkt dit goed op dit moment en hopen dat iemand dit nog kan aanpassen, zodat we met de nieuwere stofzuigers ook de rest van de opties hebben (s4 / s5max / s6 en s7)

[ Voor 10% gewijzigd door arjan21 op 12-01-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan21
LuukWillems97 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:57:
[...]

YouTube: How to get Xiaomi Token for any device - Air Purifier, Roborock S50 ... via deze link heb ik het werkend gekregen. Maar dat werkt dus alleen met een apple device. Heel gemakkelijk!

[...]

Ik ben na finetuning van de eerdere flows tot het volgende gekomen. Dit werkt in mijn situatie zeer betrouwbaar en zonder problemen de laatste 2 maanden. Het is wel even een klus om alle flows aan te maken en te checken dat ze allemaal kloppen

1. Stofzuiger starten zodra thuis de laatste persoon weg gaat start ik een zoned clean up.
2. Registratie dat de kamer klaar is zodra deze zoned clean up klaar is dan registreert homey dit.
3. Volgende kamer hierna start een volgende clean up voor de volgende kamer.

Dit gaat door tot dat alle kamers gedaan zijn of:

4. Stofzuiger onderbroken iemand komt thuis terwijl de stofzuiger nog bezig is. Wanneer vervolgens weer iemand weg gaat dan:
5. Bepalen waar verder te gaan gaat Homey na welke kamers gedaan zijn.
6. Herstart de stofzuiger gaat verder waar die gebleven was.
7. Nachtelijke reset

Bij ons staat de stofzuiger onder de bank dus ik heb ook ingesteld dat zodra de stofzuiger klaar is hij onder de bank uit komt om het bakje te legen.
bakje legen

Tot slot was ik niet tevreden over de maintenance herrineringen van de Mi Home app. Dus door middel van de Countdown app en Virtual devices app heb ik hier zelf timers voor staan. Met de soundboard app wordt ook nog een spraakgestuurde herrinering gestuurd zodra ik thuis kom en een timer op 0 staat.
Dit heb je echt vet gedaan, bedankt voor de uitleg.

Mocht de app nog worden aangepast, zodat bijvoorbeeld de s5max ook alles kan, dan ga ik hier ook naartoe werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
arjan21 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:03:
[...]

Dit heb je echt vet gedaan, bedankt voor de uitleg.

Mocht de app nog worden aangepast, zodat bijvoorbeeld de s5max ook alles kan, dan ga ik hier ook naartoe werken.
Thanks, bij mij met de S55 werkt nog alles gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan21
LuukWillems97 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Thanks, bij mij met de S55 werkt nog alles gelukkig.
Er waren helaas wat problemen met de nieuwe hardware en de homey app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

andriesvd schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:17:
[...]

Inmiddels binnen. Wat een klein ding zeg. Heel compact. Ook de temperatuur word netjes gemeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ugtOxmvXBsqtqz0C8LW8Hn5u2c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNj2wq7T7TEtayX2PgdRrbAV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcGws1ZBO3PWtHHqDwmMf2wLVlM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cXAXo6OsnNoVfCxBSDz7utpu.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrJames rook is niet zo heel groot per deeltje dus kan dit soort spul ook lekker klein zijn ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
MrJames schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Inmiddels binnen. Wat een klein ding zeg. Heel compact. Ook de temperatuur word netjes gemeten.

[Afbeelding][Afbeelding]
De vraag is " doet ie 't ook " maar ik ben blij met je post. Ik merk sinds ik Hue overal in huis heb van Z-wave over te stappen naar Zigbee dus deze Frient lijkt me een goede aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Idefix70 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:17:
[...]

De vraag is " doet ie 't ook " maar ik ben blij met je post. Ik merk sinds ik Hue overal in huis heb van Z-wave over te stappen naar Zigbee dus deze Frient lijkt me een goede aanvulling.
Je kunt op de bovenzijde drukken en daarna gaat het af. Jij bedoelt met testen of het ook daadwerkelijk af gaat als er rook is. Kan ik dit met een sigaret testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idefix70
MrJames schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:21:
[...]

Je kunt op de bovenzijde drukken en daarna gaat het af. Jij bedoelt met testen of het ook daadwerkelijk af gaat als er rook is. Kan ik dit met een sigaret testen?
Dat laatste bedoelde ik.... kijken na hoeveel pakjeshujj zich meldt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:10
MrJames schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:02:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Gaan de overige melders ook af als er 1 afgaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56
MarioMark1541 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:39:
[...]

En kun je hem via de homey ook af laten gaan?
Bij bijvoorbeeld een inbraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Idefix70 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:05:
[...]

Dat laatste bedoelde ik.... kijken na hoeveel pakjeshujj zich meldt haha.
Dat werkt niet :D
MarioMark1541 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:39:
[...]

Dat heet POP melders dacht ik. Weet het niet.
luccie schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:43:
[...]

En kun je hem via de homey ook af laten gaan?
Bij bijvoorbeeld een inbraak?
Ben nog nieuw in Homey wereld. Heb al 20 lampen aan hangenn moet het eea ervaren :p

Wat ik zeker nog wil hebben is:
Deur en Raam sensoren (hoef niet persee van Frient als alternatief goedkoper is),
Shelly i3 of alternatief
Lichtsensor
Vochtmeter tbv ventilatie
Stopcontact plug
ihto ventilatie aansluiten (als dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Deur en Raam sensoren (hoef niet persee van Frient als alternatief goedkoper is),
> Neo coolcam of Xiaomi

Shelly i3 of alternatief

Lichtsensor
> Neo Coolcam motion sensor of nog betere Fibaro Motion Sensor

Vochtmeter tbv ventilatie
> Xiaomi

Stopcontact plug
> Neo Coolcam of innr plug sp120

> geen ervaring mee maar kan wel via Fibaro implant of Shelly

Kijk eens op mijn website daar zijn genoeg producten met de Homey.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idefix70
HeroS schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:33:

Kijk eens op mijn website daar zijn genoeg producten met de Homey.
Ah, ben jij dat, toffe website!!! Heb er veel kennis en info van afgeplukt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24

Boullie

Da Bulster

Ja dat kan maar dan moet je wel een Itho Daalderop 536-0201 ITH ITHO erop zetten. Dat is een PWM optieprint. Deze kun je dan weer dimmen met een 0-10 watt flush dimmer van Fibaro(geloof ik).
Je kunt dan de afzuiging op standje 2 zetten en bedienen via jouw Homey.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
De Unifi app werkt helaas niet meer op Homey.... Wat ik ook invul in de app port 8443 of 443 ik krijg de “error: not_found” foutmelding. Is sinds eergisteren en werkte daarvoor prima.

Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtince schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:59:
De Unifi app werkt helaas niet meer op Homey.... Wat ik ook invul in de app port 8443 of 443 ik krijg de “error: not_found” foutmelding. Is sinds eergisteren en werkte daarvoor prima.

Iemand met een oplossing?
Werkt hier nog gewoon, dus 'werkt niet meer op Homey' klopt niet echt.
Je login werkt nog? Geen reset gehad na de recente hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Fire69 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:44:
[...]

Werkt hier nog gewoon, dus 'werkt niet meer op Homey' klopt niet echt.
Je login werkt nog? Geen reset gehad na de recente hack?
Klopt, werkt bij mij niet bedoelde ik meer.
Ik weet niet of ik een reset heb gehad, maar heb wel mijn wachtwoorden weer gewijzigd vandaag pas. Ik kwam wel altijd in de unifi app (nu ook nog). En volgens mij was de hack een aantal weken terug. Hij doet het pas sinds eergisteren niet.

Maar misschien doe ik iets verkeerd bij het invullen.

Host: IP adres van de Cloudkey (v1)
Port: 8443 (ook 443 geprobeerd)
Gebruiksnaam: gebruikersnaam van Cloudkey (ook van regulier unifi account geprobeerd)
Ww: idem
Site: default

Doe ik hier iets fout?

Edit: lees nu ergens dat de app niet werkt als je 2FA aan hebt op Unifi. Deze heb ik wel na de hack van laatst aangezet. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Xtince op 15-01-2021 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Misschien past dit ook. Geen ervaring mee.
https://community.athom.c...sche-ventilatie/14379/147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xtince schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Maar misschien doe ik iets verkeerd bij het invullen.

Host: IP adres van de Cloudkey (v1)
Port: 8443 (ook 443 geprobeerd)
Gebruiksnaam: gebruikersnaam van Cloudkey (ook van regulier unifi account geprobeerd)
Ww: idem
Site: default

Doe ik hier iets fout?

Edit: lees nu ergens dat de app niet werkt als je 2FA aan hebt op Unifi. Deze heb ik wel na de hack van laatst aangezet. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Ziet er hetzelfde uit hier.
Ik heb 2FA al lang aan staat, werkt OK. Moet je niet opnieuw authenticeren of zo omdat jij de 2FA nu pas hebt aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb een Shelly er tussen en een sensor in de badkamer.
Werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Fire69 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:00:
[...]

Ziet er hetzelfde uit hier.
Ik heb 2FA al lang aan staat, werkt OK. Moet je niet opnieuw authenticeren of zo omdat jij de 2FA nu pas hebt aangezet?
Wat bedoel je precies met authenticeren?
Alle mogelijke inlog geprobeerd nu. Helaas nog steeds de melding “verbinding verbroken”.

Vandaag kan ik opeens ook niet meer inloggen op de webversie van de cloudkey en controller. Dit terwijl ik wel in de unifi app kan inloggen via de cloudkey. Ik denk dat ik ergens een Unifi probleem heb, maar kan het nog niet aanduiden wat precies. Heel vervelend...

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xtince schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Wat bedoel je precies met authenticeren?
Alle mogelijke inlog geprobeerd nu. Helaas nog steeds de melding “verbinding verbroken”.

Vandaag kan ik opeens ook niet meer inloggen op de webversie van de cloudkey en controller. Dit terwijl ik wel in de unifi app kan inloggen via de cloudkey. Ik denk dat ik ergens een Unifi probleem heb, maar kan het nog niet aanduiden wat precies. Heel vervelend...

Bedankt voor het meedenken!
Ik dacht dat je door die 2FA via een soort van SSO moest gaan via Unifi. Kan het ook fout hebben, is lang geleden :)
Ik zie op op Homey-forum dat je eerder een probleem bij Unifi verdenkt ;)
Kan je via https://network.unifi.ui.com nog op je CK komen?
Misschien is je sitename niet 'Default'? Ik heb ook een andere naam voor mijn site (gekregen bij eerste config van mijn controller)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
Fire69 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:54:
[...]

Ik dacht dat je door die 2FA via een soort van SSO moest gaan via Unifi. Kan het ook fout hebben, is lang geleden :)
Ik zie op op Homey-forum dat je eerder een probleem bij Unifi verdenkt ;)
Kan je via https://network.unifi.ui.com nog op je CK komen?
Misschien is je sitename niet 'Default'? Ik heb ook een andere naam voor mijn site (gekregen bij eerste config van mijn controller)
Opgelost!! Ik dacht laat ik eens in de webversie van de controller mijn oude wachtwoord eens proberen. En ja hoor kon inloggen! Heel vreemd terwijl ik via de link in de mail (account.ui.com) echt mijn wachtwoord heb veranderd. Vreemd dat je het dan ook weer in de controller moet doen, terwijl het in de app wel goed gaat. Na inlog in de controller (webversie) direct daar ook het wachtwoord veranderd, ingevuld in Homey en ja verbonden!

Heel vreemd allemaal, maar ben blij dat die het weer doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Laatst online: 17:30
Ik wil mijn energiegebruik gaan monitoren. Maar weet iemand of de Plugwise Smile app ook werkt met Plugwise Smile apparaten van een oudere versie? Oudere versies zijn namelijk een stuk goedkoper te krijgen dan de laatste versie 3.

@Edit: Zojuist op het forum van Homey een reactie van de ontwikkelaar van de Plugwise app gehad dat Plugwise versie 1 en 2 ook door de app ondersteund wordt!! TOP!

[ Voor 26% gewijzigd door aard01 op 17-01-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

aard01 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:01:
Ik wil mijn energiegebruik gaan monitoren. Maar weet iemand of de Plugwise Smile app ook werkt met Plugwise Smile apparaten van een oudere versie? Oudere versies zijn namelijk een stuk goedkoper te krijgen dan de laatste versie 3.

@Edit: Zojuist op het forum van Homey een reactie van de ontwikkelaar van de Plugwise app gehad dat Plugwise versie 1 en 2 ook door de app ondersteund wordt!! TOP!
Homey heeft op moment niet echt een goede interface om je stroomverbruik bij te houden. Ik ben overgestapt van Domoticz naar Homey (paar jaar geleden), en dat is wat ik het meeste mis aan de Homey.
Ik heb een Youless om mijn meterstand en instantaan verbruik bij te houden, maar die is eigenlijk nutteloos icm de Homey.

Als iemand hier nog tips voor heeft houd ik me aanbevolen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rav schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Homey heeft op moment niet echt een goede interface om je stroomverbruik bij te houden. Ik ben overgestapt van Domoticz naar Homey (paar jaar geleden), en dat is wat ik het meeste mis aan de Homey.
Ik heb een Youless om mijn meterstand en instantaan verbruik bij te houden, maar die is eigenlijk nutteloos icm de Homey.

Als iemand hier nog tips voor heeft houd ik me aanbevolen.
Hoe bedoel je nutteloos? Ik heb mijn domoticz P1 in homey gezet en zie zo direct het verbruik. Op het device zelf.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Webgnome schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 06:51:
[...]

Hoe bedoel je nutteloos? Ik heb mijn domoticz P1 in homey gezet en zie zo direct het verbruik. Op het device zelf.
In Homey geen overzichten van wat je verbruik is per uur/dag/week/maand/jaar.
Insights is een leuk begin, maar is onoverzichtelijk en je kunt niet goed filteren op een bepaalde week bijvoorbeeld.

In Domoticz kon dit allemaal native.
Ik had goede hoop toen Homey het Energy tabblad introduceerde, maar dat laat eigenlijk alleen instantaan verbruik zien.

Om je vraag beter te beantwoorden: De Youless draait perfect. Maar Homey biedt geen toegevoegde waarde aan de Youless, Domoticz deed dat wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Rav op 20-01-2021 14:30 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Rav dit komt denk ik omdat anders de hele opslag volloopt met insights. Afgelopen uur zijn x aantal seconden waarden, gisteren al x aantal minuten, en zo wordt er steeds meer gecomprimeerd en gemiddeld.

Ik gebruik zelf Exporteer Insights om de waardevolste data te exporteren voor als ik zaken later wil analyseren om flows te verbeteren. Dit zijn echter zipjes, en ik heb nog niet gekeken en dus gevonden of ik dit ergens direct kan importeren.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rav schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Insights is een leuk begin, maar is onoverzichtelijk en je kunt niet goed filteren op een bepaalde week bijvoorbeeld.

In Domoticz kon dit allemaal native.
Ik had goede hoop toen Homey het Energy tabblad introduceerde, maar dat laat eigenlijk alleen instantaan verbruik zien.

Om je vraag beter te beantwoorden: De Youless draait perfect. Maar Homey biedt geen toegevoegde waarde aan de Youless, Domoticz deed dat wel.
Dat ben ik met je eens inderdaad. Ik gebruik het dan ook naast mijn domoticz om mijn meter uit te lezen. Wil ik historische info kijk ik op domoticz wil ik snel even zien wat nu het verbruik is open ik de app van homey.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ik heb een aantal temperatuur sensoren van Aqara hangen. Deze ook gekoppeld aan Homey.

In het apparaten overzicht zijn ook de icoontjes zichtbaar. Maar is het mogelijk om de temperatuur meteen in de icoontje te laten zien? Dus dat ik er niet op hoef te drukken, wil ik de temperatuur in desbetreffende ruimte zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aard01
  • Laatst online: 17:30
Rav schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Dat valt wel mee. Er is een app die heet 'Power by the hour' die de tellerstanden per dag/week/maand bijhoudt. En met Homey Insights kan een grafiek van het energieverbruik opgeroepen worden.

Nog niet helemaal uitgebreid, maar wel meer mogelijkheden dan alleen maar een tellerstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

aard01 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Dat valt wel mee. Er is een app die heet 'Power by the hour' die de tellerstanden per dag/week/maand bijhoudt. En met Homey Insights kan een grafiek van het energieverbruik opgeroepen worden.

Nog niet helemaal uitgebreid, maar wel meer mogelijkheden dan alleen maar een tellerstand
Die heb ik gebruikt, maar vind het niet heel intuitief.
Heb nog steeds hoop dat het native wordt ingebouwd, hoef je ook niet weer een app te installeren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Xtince schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:05:
Ik heb een aantal temperatuur sensoren van Aqara hangen. Deze ook gekoppeld aan Homey.

In het apparaten overzicht zijn ook de icoontjes zichtbaar. Maar is het mogelijk om de temperatuur meteen in de icoontje te laten zien? Dus dat ik er niet op hoef te drukken, wil ik de temperatuur in desbetreffende ruimte zien.
Ik heb ze zelf niet dus ik weet niet hoe die eruit zien in Homey. Ik weet wel dat je voor sommige apparaten een virtual device die je de waarde kunt geven van je Aqara sensor. Volgens mij kun je dan wel de temperatuur weergeven zonder erop te drukken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
Ik heb een doorbird slime deurbel en wil als iemand aanbeld een snapshot op mijn Google nest.
Ik heb een flow: aangebeld dan. live snapshot naar Chrome.
Als ik de flow test krijg ik een live snapshot op de Google nest, maar als iemand aanbeld gebeurd er niks. Er is iets mis met de trigger maar ik vind maar niet wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@Rav

Nu zien ze er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_4wKJJpM1lnNl3KzkAwdxDVINk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpczQf5ZqXbwSnA43opUPZ6w.jpg?f=fotoalbum_large

Heb net de app virtuele apparaten gedownload. Een virtueel apparaat aangemaakt die dan te zien is in mijn apparaten overzicht. Maar nu? Hoe koppel ik die dan aan de aqara sensor? Dmv een flow of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Xtince schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:02:
@Rav

Nu zien ze er zo uit:

[Afbeelding]

Heb net de app virtuele apparaten gedownload. Een virtueel apparaat aangemaakt die dan te zien is in mijn apparaten overzicht. Maar nu? Hoe koppel ik die dan aan de aqara sensor? Dmv een flow of?
Inderdaad met een flow. Het probleem is dat de enige temperatuur die Homey op het device screen kan weergeven de 'target temperature' van je thermostaat is.

Dat leidt tot de volgende workaround:

Het virtuele apparaat wat je aanmaakt moet van het type Thermostaat zijn. Dan maak je een flow die je met een trigger (bijvoorbeeld 'elke 5 minuten' of ietsje slimmer: 'wanneer Aqara sensor de temperatuur verandert') en dan zorg je dat die flow de 'target temperature' van je virtuele apparaat aanpast.

Als het niet lukt laat maar weten, dan puzzelen we verder.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Rav schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Inderdaad met een flow. Het probleem is dat de enige temperatuur die Homey op het device screen kan weergeven de 'target temperature' van je thermostaat is.

Dat leidt tot de volgende workaround:

Het virtuele apparaat wat je aanmaakt moet van het type Thermostaat zijn. Dan maak je een flow die je met een trigger (bijvoorbeeld 'elke 5 minuten' of ietsje slimmer: 'wanneer Aqara sensor de temperatuur verandert') en dan zorg je dat die flow de 'target temperature' van je virtuele apparaat aanpast.

Als het niet lukt laat maar weten, dan puzzelen we verder.
Top, dank voor het meedenken!!
Heb de flows aangemaakt. Nu wachten op temperatuur veranderingen. Laat het weten!

Edit: zag dat de flows niet waren geactiveerd. Maar zag elders dat je als “sensor” volgende moest neerzetten: “measure_temperature”. Nu afwachten op temperatuur veranderingen, zie nog niets in de icoontjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Xtince op 24-01-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:54
Xtince schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Maar zag elders dat je als “sensor” volgende moest neerzetten: “measure_temperature”.
Ik had het zelf ook geprobeerd, omdat ik benieuwd was, maar je moet in dit geval werken met "target_temperature". Dit werkt alleen als je virtuele apparaat een "doeltemperatuur" heeft, zoals een thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Sentitel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Ik had het zelf ook geprobeerd, omdat ik benieuwd was, maar je moet in dit geval werken met "target_temperature". Dit werkt alleen als je virtuele apparaat een "doeltemperatuur" heeft, zoals een thermostaat.
Ik wilde net reageren dat het niet werkt wat ik hiervoor heb gedaan. Het virtuele apparaat deed wel wat, maar moest temperatuur zelf instellen (wat dus niet de bedoeling is).

Begrijp ik dan goed dat ik het volgende moet doen:
- virtuele apparaat aanmaken met “doeltemperatuur” en “gemeten temperatuur” als functie. Gaat mij dus om de gemeten temperatuur weer te geven in het icoontje.
- flow aanmaken met if: temperatuur aqara sensor is veranderd. Then: virtuele apparaat, sensor: target_temperature, waarde: temperatuur in graden.

Doe ik het dan goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Xtince schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:05:
[...]

Ik wilde net reageren dat het niet werkt wat ik hiervoor heb gedaan. Het virtuele apparaat deed wel wat, maar moest temperatuur zelf instellen (wat dus niet de bedoeling is).

Begrijp ik dan goed dat ik het volgende moet doen:
- virtuele apparaat aanmaken met “doeltemperatuur” en “gemeten temperatuur” als functie. Gaat mij dus om de gemeten temperatuur weer te geven in het icoontje.
- flow aanmaken met if: temperatuur aqara sensor is veranderd. Then: virtuele apparaat, sensor: target_temperature, waarde: temperatuur in graden.

Doe ik het dan goed?
Ik had de oplossing voor je probleem ooit gelezen op het forum dacht ik, ik heb het zelf niet in gebruik. Maar ik heb nu zelf een virtuele thermostaat geinstalleerd en ik krijg het zelf ook niet voor elkaar.

Ik kan de temperatuur van de virtuele thermostaat prima instellen als ik daarvoor zelf een waarde in een flow aangeef. Maar het lijkt mis te gaan als ik een 'tag' van bijvoorbeeld mijn Fibaro Motion Sensor pak (de temperatuur tag).

Ik heb wat op het forum zitten lezen (https://community.athom.c...e-app-tablet-view/30834/5 en https://community.athom.c...-met-better-logic/33333/7) en daarmee ben ik voorlopig tot dit resultaat gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRqlPCEWT3VSsrRx6msNrqhaCAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jVhkGn9FVDjhrBE1AaTMG2uJ.png?f=fotoalbum_large

Ik ben niet zo goed in programmeren, dus misschien kan iemand anders je hiermee verder helpen. Maar wat deze formule doet is de ingelezen temperatuur (van mijn Fibaro, of jouw Aqara) afronden naar een heel getal. Een heel getal wordt wel geaccepteerd door de virtuele thermostaat. Ik krijg het niet voor elkaar om een getal tot 0,5 erin te krijgen, moet wel kunnen op zich.

Merk ook op dat ik dus niet de target temperature gebruik, maar gewoon 'set temperature'.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@Rav Bedankt voor het uitzoeken!
Ik denk dat ik het iets simpeler heb opgelost.

Ik heb ipv stel waarde virtuele sensor de optie stel temperatuur in gekozen in de “then” gedeelte. Daar kan je dan kiezen voor de tag temperatuur van de desbetreffende sensor. 1 van de 5 sensoren geeft nu de juiste waarde aan. De rest nog niet, maar de trigger zou moeten de temperatuur verandering zijn. Die zijn nog niet veranderd. Houdt het morgen even in de gaten en geef hier wel een update.

UPDATE: op een na laten ze allemaal de juiste waarde (op dit moment) zien, met de simpele flow.
Ik denk dat bij de een nog geen temperatuur verandering is geweest. Ik ben benieuwd of die ook actueel bijhoudt. Hij rond de temperatuur op 0,5 graden. Maar geen probleem op zich.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe-sXtJdCE_HUzJtjaUyrBsnjbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNteuDH3qVFuEmwsMSR63gji.jpg?f=fotoalbum_large

UPDATE: vreugde was van korte duur. Gisterenavond ingesteld en vanochtend waren de juiste waarden zichtbaar. Maar nu ineens niet meer, laten de waarden van vanochtend nog zien, terwijl de temperatuur wel is veranderd.

UPDATEv2: de waarden veranderen wel op den duur. Duurt denk ik even voordat de flow actief wordt. Helpt niet echt bij actuele waarden bekijken..

[ Voor 53% gewijzigd door Xtince op 25-01-2021 16:54 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.