Nieuw hier, de afgelopen week dit forum doorgenomen, allen bedankt voor de info.
Ik heb een start gemaakt met Homey: Somfy luiken, Synology, Unify en wat bestaande KAKU er opgezet. De rest moet nog aangeschaft worden.
De komende weken ga ik ons huis verbouwen en wil de juiste aankopen doen zodat het goed integreert met Homey. Alles wat ik aanschaf of inricht moet betrouwbaar werken, ik mijn gezin wil ik niet opzadelen met een half werkende hobby van papa
Volgende heb ik in m'n hoofd:
1- Zoveel mogelijk zwave schakelaars, tussen stekkers en dimmers, ik denk dat ik alles van Fibaro doe.
2- Indien ik moet uitwijken van zwave door bereik o.i.d. dan schakel ik over op WiFi apparatuur (Shelly dan een betrouwbare keuze?)
3- Solar Edge omvormer op de nieuwe panelen
4- De stoppenkast moet helemaal opnieuw ingericht worden, zijn hier mooie oplossingen voor? Is
dit dan the-way-to-go?
5- De slimme meter lees ik nu uit met Domoticz via p1 op synology, verbruik historie blijft dan beter/langer bewaard? Heeft Homey hier wat beters voor?
6- Rookmelders vervangen voor Fibaro of Heiman
7- Sensoren ook Zwave, die van Fibaro zijn erg prijzig en je hebt er zo 10 nodig.
8- Type motor van extra rolluiken moet ik nog ontvangen van de aannemer
Dit is de denkrichting die ik nu heb. Technisch ben ik wel onderlegt (koppelen/flows programmeren) en met een beetje hulp lukt de elektra ook wel.
Nogmaals vind ik een betrouwbare werking het belangrijks, de prijs daarvan neem ik voor lief.
Ik heb niet veel ervaring met home-automation, weet niet wat er allemaal te koop is en wat betrouwbaar spul is. Vandaar mijn vraag om feedback op bovenstaand verhaal.