Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Tebbie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13:30
Stefke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:44:
Ja dat kan (ik zei hierboven al dat ik flows splits of uit meer laat bestaan), maar ik vind het erg lastig om overzicht te houden omdat je de onderliggende verbindingen nergens aan kunt zien, behalve misschien de naamgeving. Ik probeer een beetje objectgeorienteerde naamgeving aan te houden..
En dat je nergens kunt zien welke flows er lopen/gelopen hebben is ook wel een misser van Homey (ik heb een logappje dat ik niet gebruik overigens, geen tijd gehad nog om mijn flows aan te passen)
Ja snap ik, is ook lastig. Naamgeving is een must. Verder bijv dit gebruiken tijdens ontwikkelen en testen flows.

https://homey.app/nl-nl/a...ails/PaperTrails-Logboek/

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
@Stefke kijk eens naar SimpleLog. Ik gebruik die erg veel voor complexe zaken om te kijken welke flows er geactiveerd zijn om evt fouten eruit te halen.

Qua flows doorlussen gebruik ik dezelfde naam met #1 en #2 etc. Niet ideaal, wel enigszins overzichtelijk. Ik had liever één grote flow gehad, maar helaas. Met HomeyScript kan dat denk ik wel, maar dat kan ik dan weer niet ;)

• Rolfjes
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:29
Drardollan schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:27:
[...]

Als je Fibaro Motion Sensors hebt zou ik vooral wachten. Die van mij staan permanent in sabotage melding sinds de update...

Had ook niet anders verwacht, de Fibaro app is van Athom zelf. Dus dat was bijna zeker een garantie op falen, hopelijk binnen 5 jaar opgelost.
Same here :F

• Stefke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:21
Ik heb simple log al, maar het is weer zo'n "gedoe" om elke flow daarop aan te passen. Waarom logt Homey niet gewoon zelf ergens welke flows er lopen/starten, hoe moeilijk kan het zijn.
Maar goed, die vraag ligt volgens mij ook al jaren bij de makers. Die hebben t druk met het nieuwe geluidje dat Homey maakt bij een notificatie...

Dat nummeren doe ik ook, maar ik heb nog niet zo heel veel complexe flows (ben nog aan t bouwen). Het enige wat ik heb gemaakt is dat ik in elke ruimte een dubbele pulsdrukker heb (of nog krijgt), waarbij de linkerknop de verlichting schakelt en dimt, en de rechterknop via enkele flows een counter laat lopen (Die telt hoe vaak je de knop indrukt)
Daardoor kan ik in elke ruimte 1, 2 of 3 (onbeperkt..) x op de rechterknop drukken en daarmee scene's kiezen, met conventionele wandknoppen :)
Voor die counter heb ik enkele flows aan elkaar geknoopt. Die counter kan door elke ruimte gebruikt worden, dus dat bestaat maar één keer.
En in elke ruimte is een longpress op die knop uitschakelen van alle verlichting behalve de ruimte

Werkt prima, mooie combi van wandknoppen en automatisering. In de praktijk kun je nu alleen nog maar in de douche een kleur selecteren, maar straks in de woonkamer bijv. de eet/film/kook stand etc

[Voor 3% gewijzigd door Stefke op 12-02-2021 10:06]

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:17
Is er ook een mogelijkheid om de fibaro roller shutter direct te stoppen?

Voorheen had ik een draaischakelaar waarmee ik bij loslaten het rolluik direct kon laten stoppen.

Nu een schakelaar op de fibaro module geplaatst en deze module schakelt het rolluik.
Echter als ik op de schakelaar druk om te stoppen gaat hij nog een fractie door.

Met dit winterweer is dit niet echt wenselijk omdat het rolluik wel eens vast zit.
In de app is dit ook niet echt mogelijk omdat het met een schuifbalk gaat.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 23:13
Nou, de weddenschappen zijn open. Wordt het in 2025 opgelost of pas in 2028 :{

• Stefke
Sinds de update naar V5 werken bij mij de insights op de recent uitgebrachte https://my.homey.app/ niet meer

• TKroon
  • Niet online
Stefke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:03:
Sinds de update naar V5 werken bij mij de insights op de recent uitgebrachte https://my.homey.app/ niet meer
Bij mij wel. Heb je Homey al herstart?
De update bij mij is prima gegaan, vergeet niet ook je apps te updaten (Xiaomi, Ikea, etc).

• Stefke
Ja

Ik zie net dat het op Edge wel werkt ... Op Chrome blijft de lijst met devices leeg.

• Drardollan
Stefke schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:03:
Hey een nieuwe site, die kende ik nog niet. Ik voeg hem toe aan het lijstje met 15 sites om 1 device te programmeren en beheren *O*

• Drardollan
Nou, ze zijn snel vandaag.
Hi ***,

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen, wat naar dat je dit probleem hebt.

Ik raad je aan om de volgende versie van de Fibaro app te installeren: https://homey.app/nl-nl/app/com.fibaro/Fibaro/test/.

Mocht dit niet direct je probleem oplossen zou het triggeren van het sabotage alarm op de respectievelijke sensoren het alarm uiteindelijk uit moeten schakelen.

Mocht ook dit niet werken raad ik je aan om de sensoren met bovenstaande Fibaro app versie opnieuw te koppelen.

Ik ga er vanuit dat je probleem hiermee is opgelost, daarom sluit ik nu je ticket. Mocht je aanvullende support nodig hebben kun je je ticket heropenen door te antwoorden op deze email.

Ik wens je een fijne dag en veel plezier met Homey!

Met vriendelijke groet,

Best Regards,

The Athom support team.
Ter info voor de mensen die er ook last van hebben. Zal vanavond even testen.

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:56
Homey Insights is het toch net niet en ik moest op teveel plekken zijn om wat dingen te checken, daarom gisteren maar eens begonnen met het koppelen van Homey aan Prometheus om er daarna met Grafana een dashboard van te klussen. Was veel makkelijker dan ik dacht :)

PVOutput

GermanPivo schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:41:
Homey Insights is het toch net niet en ik moest op teveel plekken zijn om wat dingen te checken, daarom gisteren maar eens begonnen met het koppelen van Homey aan Prometheus om er daarna met Grafana een dashboard van te klussen. Was veel makkelijker dan ik dacht :)

[Afbeelding]
leg uit!

Strava, Twitter

• GermanPivo
Ik heb alles draaien op m'n HTPC, dus lekker simpel installeren. Kan uiteraard ook vanuit een Docker, RPi, etc.
  • Deze app installeren op je Homey, waarna je via http://<homey_ip>:9414/metrics een lijst met uit te lezen items kan zien.
  • Installeer https://prometheus.io/ op een device naar keuze en pas de target in de 'prometheus.yml' aan naar http://<homey_ip>:9414.
  • Grafana biedt native ondersteuning voor Prometheus, dus installeer Grafana. Voeg daarna Prometheus server als source toe.
  • Zoek de items die je wilt op uit de lijst van Homey Metrics en bouw je dashboard. :) (Je kan dus ook berekeningen etc loslaten op je metrics).

[Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 12-02-2021 13:53]

PVOutput

• undertake
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 18:55
Goedemiddag,

Ik gebruik voor mijn TV de homey app Samsung SmartTV.
Nu heb ik mijn netwerk wat segmenteren en hierdoor loop ik tegen het volgende probleem aan:

Mijn Homey zit in mijn IOT vlan en mijn TV zit in mijn normale thuis vlan met internet access.
Nu lukt het mij niet om met de app de TV te koppelen.

Wanneer ik in het IOT vlan zit kan ik prima de TV bereiken.

Op github staat: To install the device, the TV(s) must be turned on and on the same network as the Homey.
Waarom zou dit zijn?

Heb geen zin om nog een kabel te trekken naar mijn tv..
Je hebt hier simpelweg te maken met dat je homey in zijn eigen vlan de tv niet kan vinden. Die app werkt via een api van je tv waarschijnlijk. Lijkt mij logisch. Of je stopt Homey in de tv vlan of de tv in de homey vlan.. ;)

Strava, Twitter

GermanPivo schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:51:
[...]

Ik heb alles draaien op m'n HTPC, dus lekker simpel installeren. Kan uiteraard ook vanuit een Docker, RPi, etc.
  • Deze app installeren op je Homey, waarna je via http://<homey_ip>:9414/metrics een lijst met uit te lezen items kan zien.
  • Installeer https://prometheus.io/ op een device naar keuze en pas de target in de 'prometheus.yml' aan naar http://<homey_ip>:9414.
  • Grafana biedt native ondersteuning voor Prometheus, dus installeer Grafana. Voeg daarna Prometheus server als source toe.
  • Zoek de items die je wilt op uit de lijst van Homey Metrics en bouw je dashboard. :) (Je kan dus ook berekeningen etc loslaten op je metrics).
Duidelijke uitleg, net geïnstalleerd, thanks :)

Nu nog een bruikbaar dashboard samenstellen :P

• Drardollan
Bij mij werkte de truuk van sabotage maken :) Heb nog de oude versie van de Fibaro App.

• Bert O.
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-06 16:04
Ik heb 2x de Shelly Button 1 aangeschaft. Ik kon deze koppelen aan de Homey, Homey herkent ze kan batterijstatus lezen... Dat is ok.

Maar...
...nu wil ik deze gebruiken in een flow (doh!) maar dat kan niet. De enige opties die ik kan kiezen hebben betrekking op het accuniveau, maar ik kan geen knop-drukken toewijzen...

Iemand hier ervaring mee?

• undertake
Webgnome schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:24:
Je hebt hier simpelweg te maken met dat je homey in zijn eigen vlan de tv niet kan vinden. Die app werkt via een api van je tv waarschijnlijk. Lijkt mij logisch. Of je stopt Homey in de tv vlan of de tv in de homey vlan.. ;)
Dat probeerde ik uit te leggen. Als ik vanuit het IOT vlan de URL van de tv probeer te bereiken lukt het wel. Ik heb een unmanaged switch onder de tv en niet alles kan in het IOT vlan. Dus dan moet ik een kabel gaan trekken of nog een switch plaatsen. ;(

• undertake

[Afbeelding]
Heel tof! Maar je moet dan ook een tablet hebben hangen om de info zichbaar te maken.

• GermanPivo
undertake schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:50:
[...]

Heel tof! Maar je moet dan ook een tablet hebben hangen om de info zichbaar te maken.
Haha, ik heb dat anders opgelost. ;) Casten naar de Home Hub.

PVOutput

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 00:07
GermanPivo schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:57:
[...]

[Afbeelding]
Gaaf, zocht nog een projectje voor weekend lockdown als de kids slapen ;).

Gaat dit ook werken via een Synology NAS? Klinkt simpeler dan Node-red installeren, zag daar ook mooie dashboards van.

• GermanPivo
Xtince schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:04:
[...]

Gaaf, zocht nog een projectje voor weekend lockdown als de kids slapen ;).

Gaat dit ook werken via een Synology NAS? Klinkt simpeler dan Node-red installeren, zag daar ook mooie dashboards van.
Zou ook moet werken; je kunt Docker draaien op je Synology en daar alles in installeren.

PVOutput

• undertake
Ik was ook al aan het klooien met mijn Synology om het aan de praat te krijgen. :)

• NaN
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zie nu je vraag pas. Niet veel, maar wel Aqara, Hue, Innr, oftewel een aantal. Deze werkten, na het updaten van de apps, weer prima.

Wel even gezeur gehad met 2 Fibaro bewegingssensoren, maar dat is opgelost door de test versie van de Fibaro app te gebruiken.

• Yamahaa
  • Nu online
Dank je wel. Ik ben die dag ook over gegaan op V5 geen echte problemen. Behalve met Vision Security. Maar dat komt omdat alle apps van Patrick van de Westen niet V5 zijn. Hoop dat iemand dat ooit op kan pakken verder wat kleine zaken in Zwave Fibaro met 1 sensor maar nadat ik die even wakker had gemaakt ook geen problemen meer. Mijn Early Bird uit 2016 zit ramvol maar ben zeer tevreden over V5

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
GermanPivo schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:57:
[...]

[Afbeelding]
Moet je om dan om de tijd ook nog opnieuw die pagina casten of blijft ie netjes staan op de Hub?

• Drardollan
Drardollan schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:52:
[...]

Bij mij werkte de truuk van sabotage maken :) Heb nog de oude versie van de Fibaro App.
Wel een avond gewerkt :F

Vandaag de nieuwe app maar proberen.
Heeft er iemand, die naar v5 is gegaan, toevallig ook domitech spullen?

Strava, Twitter

• TKroon
  • Niet online
Zijn er meer mensen die na de update naar 5.0 last hebben van soms traag reagerende Xiaomi sensoren en webhooks ontvangen van Shelly’s? Erg irritant. Het doet zich niet elke keer voor, maar 1 op de 5 keer ongeveer. Daarna werkt het weer een aantal keer snel. Ik kan de vinger nog niet op het probleem leggen.

• Xtince
undertake schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:39:
Ik was ook al aan het klooien met mijn Synology om het aan de praat te krijgen. :)
Is het jou gelukt?
Ik merk dat ik al moeite heb met tweede stap om programma op docker te installeren. Docker heb ik dus wel op de synology gezet, maar heb nooit terminal gebruikt op synology. Loopt daar dan ook een beetje vast. Heb nog gezocht voor een tutorial, maar geen goede kunnen vinden. Jij wel?

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 01:13

[Afbeelding]
Hoeveel devices heb je. Ik heb er zoveel dat Homey een cpu verbruik gaat krijgen van 500%.

Hiervoor zou ik echt de pro moeten hebben. Welke versie heb je een wat is je cpu verbruik. Alles ging bij mij heel graag werken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• iisworks
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-06 13:15
Een algemene ervaring met Homey met relatief veel zigbee devices. Zo'n 2 maanden terug begonnen met FW5 Beta en continu stabiliteitsproblemen gehad (vooral motion flows die wel/niet/soms werkten, devices die niet wilden pairen en van het netwerk werden gegooid). Tientallen support requests geopend waar over het algemeen erg weining op terug kwam behalve "probeer de laatste RC update". Uiteindelijk werd er geconcludeerd dat ik met mijn 50 zigbee devices - waarvan een aantal schijnbaar nogal "chatty"- waarschijnlijk tegen de limiet van de oude CC2530 zigbee chip van Homey liep (en ja, met voldoende "routers" dus niet de bekende 20 devices limiet). Erg vervelend omdat ik dit absoluut niet had zien aankomen en er eigenlijk dus geen oplossing voor is.

Omdat ik Homey toch wilde houden voor een paar non-zigbee devices en voor de user-friendly Web/App UI, heb ik uiteindelijk een Conbee 2 gekocht en deCONZ in Docker op mijn Synology Nas gezet. Deze kan met gemak 100 devices aan, en werkt ook nog eens een stuk sneller bij het schakelen van lampen, zelfs met de extra wifi hop van Nas naar Homey. En het belangrijkste: op wat kleine issues in de HomeyCONZ App na geen stabiliteits issues meer!

[Voor 7% gewijzigd door iisworks op 14-02-2021 15:25]

• GermanPivo
Daniel. schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:01:
[...]

Hoeveel devices heb je. Ik heb er zoveel dat Homey een cpu verbruik gaat krijgen van 500%.

Hiervoor zou ik echt de pro moeten hebben. Welke versie heb je een wat is je cpu verbruik. Alles ging bij mij heel graag werken.
Een van de eerste 'normale' versies van Homey. Rond de 75 devices. Waar zie ik het totale CPU verbruik?

[Voor 11% gewijzigd door GermanPivo op 14-02-2021 17:20]

PVOutput

• Daniel.
GermanPivo schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:18:
[...]

Een van de eerste 'normale' versies van Homey. Rond de 75 devices. Waar zie ik het totale CPU verbruik?
Meer -> Instellingen -> Algemeen -> Over
Dan helemaal beneden. Die van mij zat zonet op 80 maar nu op 422.

• GermanPivo
Daniel. schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:28:
[...]

Meer -> Instellingen -> Algemeen -> Over
Dan helemaal beneden. Die van mij zat zonet op 80 maar nu op 422.
Load gemiddelde zit rond de 200%. Maar gemiddelde van wat is dat?

PVOutput

GermanPivo schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:42:
[...]

Gemiddelde over x tijd.
5/10/15min als ik het me juist herinner.
Kan je ook hier bekijken: http://developer.athom.com/tools/system

• undertake
Xtince schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:25:
[...]

Is het jou gelukt?
Ik merk dat ik al moeite heb met tweede stap om programma op docker te installeren. Docker heb ik dus wel op de synology gezet, maar heb nooit terminal gebruikt op synology. Loopt daar dan ook een beetje vast. Heb nog gezocht voor een tutorial, maar geen goede kunnen vinden. Jij wel?
Ik had docker al draaien op mijn NAS. Nu heb ik Grafana en Prometheus toegevoegd.
Prometheus haalt nu netjes alle waardes op.
Ben gelijk maar even aan het kijken hoe ik mijn firewall middels SNMP kan uitlezen.
En straks beginnen met het bouwen van een dashboard.

Helaas heb ik niet zo een mooie Google hub. ;(

Wat is nu eigenlijk de mooiste optie om stroom en gas uit te lezen?
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Plugwise Smile.
Kan nog niet echt een keuze maken.. :X

• GermanPivo
undertake schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Wat is nu eigenlijk de mooiste optie om stroom en gas uit te lezen?
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Plugwise Smile.
Kan nog niet echt een keuze maken.. :X
Maakt weinig uit denk ik. Ik gebruik daar zelf al jaren een Youless voor.

PVOutput

• Xtince
undertake schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Ik had docker al draaien op mijn NAS. Nu heb ik Grafana en Prometheus toegevoegd.
Prometheus haalt nu netjes alle waardes op.
Wat dat betreft ben ik nog wel een beginner... Maar leer graag. Heb je misschien een goede tutorial hoe ik ze beide op Docker kan krijgen?

Of stappen in hoofdlijnen? Kan ik zelf ook obv de termen zoeken op google.

• undertake
Xtince schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:54:
[...]

Wat dat betreft ben ik nog wel een beginner... Maar leer graag. Heb je misschien een goede tutorial hoe ik ze beide op Docker kan krijgen?

Of stappen in hoofdlijnen? Kan ik zelf ook obv de termen zoeken op google.
Hele tijd geleden dat ik docker heb geïnstalleerd.
Maar deze kun je gewoon vinden in de app store van je Synology.
Als je dit hebt geïnstalleerd kun je via Docker images downloaden.
Onder registery zoek je wat je wilt installeren. Als je die dan hebt gedownload kun je die terug vinden onder image.

Als dit is gelukt kun je op launch knop drukken en begint de installatie wizzard.
Dit is per app verschillend.

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Wat een draak! Alsof de marquee html-tag opnieuw is uitgevonden.
Ik ben tijden aan het zoeken geweest waarom ik geen apps kon installeren... bleek het middelste icoontje van dat groene menu (dat de hele tijd wel beweegt maar niet uitvouwt) inloggen te zijn ipv uitloggen of "exit".

Nou ja, snel de boel installeren en die site vergeten :X

Nog wat anders... ik durf gewoon niet te updaten naar versie 5. Hoewel mijn laatste app die niet zou werken onder v5 ge-update is, ben ik toch bang dat het allemaal niet goed gaat of er dingen straks toch niet werken :-(

[Voor 3% gewijzigd door iAR op 15-02-2021 14:12]

iAR schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Nog wat anders... ik durf gewoon niet te updaten naar versie 5. Hoewel mijn laatste app die niet zou werken onder v5 ge-update is, ben ik toch bang dat het allemaal niet goed gaat of er dingen straks toch niet werken :-(
daar heb ik nu ook last van. Ik ben voornamelijk benieuwd of dat domitech spullen nog worden ondersteund, zo niet dan kan ik of upgraden en twee nieuwe lampen komen. Of niet upgraden. Zelfde ook voor greenwave spullen. Ik heb twee greenwave stekkerdozen liggen die het gewoon goed doen en wil niet na een upgrade erachter komen dat het niet werkt.

En dan heb ik nog de domoticz app. Die kan ik zelf wel fixen (Want ja ok ik ben de ontwikkelaar) maar heb daar weinig zin in

Strava, Twitter

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:26:
aar heb ik nu ook last van. Ik ben voornamelijk benieuwd of dat domitech spullen nog worden ondersteund, zo niet dan kan ik of upgraden en twee nieuwe lampen komen. Of niet upgraden. Zelfde ook voor greenwave spullen. Ik heb twee greenwave stekkerdozen liggen die het gewoon goed doen en wil niet na een upgrade erachter komen dat het niet werkt.

En dan heb ik nog de domoticz app. Die kan ik zelf wel fixen (Want ja ok ik ben de ontwikkelaar) maar heb daar weinig zin in
Herkenbaar, ik heb die spullen niet. Maar ik heb de Homey nu redelijk stabiel werken... en hoewel ik graag gebruik maak van beter Zigbee, kan het ook allemaal kapot. Ik voel de hete adem al weer in mijn nek als de verlichting in de gang en badkamer niet aan gaan hier! 8)

• Crashy
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22-06 12:01
[...]

Super goed! geinstalleerd en draaien op mijn Pi2, werkt echt fantastisch zeg! Wel nog even bezig namen netjes te hernoemen... als je daar tips voor hebt om dat in bulk te doen...

• Crashy
Heb zelf vandaag geupdate naar v5.0, ook met de nodige "angsten" dat er zaken kapot gingen, heb zelden zo'n goede ervaring gehad met een (grote) update van Homey. Echt alles ging perfect, enige is dat ik nog de Xiaomi app moest updaten - ivm de rewrite.

Voor de mensen die twijfelen of zaken wel of niet meer werken, bij mij werkt alles 100%, hierbij een greep van wat ik in gebruik heb:
  • 20 stuks Xiaomi spul, waaronder sensoren (temperatuur, motion en deursensor) + verschillende knoppen (Draadloos)
  • Nest thermostaat!!! - niet meer mogelijk om die uberhaupt te installeren of te gebruiken tenzij je dit voor (uit mijn hoofd) eind 2019 al had gelinked
  • Mi-Light lampen
  • Tuya lampen + stopcontacten van Action via Tuya Cloud
  • Shelly lampen stopcontacten + Shelly 1's
  • gas/licht via Raspberry Pi met P1 kabel via Domoticz --> Homey
  • 433Mhz spul (kaku)
  • Samsung TV
  • Sonos
  • Chromecast
Daarnaast ook begonnen met visualiseren via Prometheus+Grafana, wat overigens draait naast Domoticz op mijn Raspberry Pi 2b (zelfde in de meterkast voor P1 Smart meter uitlezen)
iAR schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Herkenbaar, ik heb die spullen niet. Maar ik heb de Homey nu redelijk stabiel werken... en hoewel ik graag gebruik maak van beter Zigbee, kan het ook allemaal kapot. Ik voel de hete adem al weer in mijn nek als de verlichting in de gang en badkamer niet aan gaan hier! 8)
Hier afgelopen weekend de update naar 5.0 gedaan en alles werkt nog netjes. De update verliep vlot, waarna enkele apps ook een update kregen. Al mijn Zigbee devices (Aqara, Ikea, Innr, Osram) kwamen vanzelf terug en ook al mijn andere apps lijken het prima te doen. Ik had al een prima stabiele Homey, maar het lijkt er zeker niet slechter op geworden.

Nikon D7000 / D7100 | Nikon 35mm 1.8 | 50mm 1.8 | 17-55 2.8 | 70-200 2.8 | 80-400 4.5-5.6 | Tamrom 17-50 2.8 | Tokina 11-16 2.8 | Nikon SB-800 / SB-900

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:37
[...]

Ik ben aan het proberen of ik dit ook voor elkaar krijg. Maar het zit niet echt mee.
Docker is geinstalleerd, Grafana en Prometheus ook. Dit staat nu op mijn Synology.
Ik kan alleen het bestand prometheus.yml nergens vinden. Heb ik daar eventueel ook root rechten voor nodig?
Dat gaat niet al te best op mijn 416Play.

• undertake
mike123 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:08:
[...]

Ik ben aan het proberen of ik dit ook voor elkaar krijg. Maar het zit niet echt mee.
Docker is geinstalleerd, Grafana en Prometheus ook. Dit staat nu op mijn Synology.
Ik kan alleen het bestand prometheus.yml nergens vinden. Heb ik daar eventueel ook root rechten voor nodig?
Dat gaat niet al te best op mijn 416Play.
Je moet bij volumes een map mounten.

- Maak een map aan op je nas.
- Ga vervolgens naar docker. Edit je prometheus docker.
- Ga naar tab volume en koppel je aangemaakte map aan en mount deze als /etc/prometheus/

Voor dat je de docker start maar je hier de prometheus.yml aan met je config.

Als ik achter de computer zit maak ik nog wel even een screenshot.

[Voor 17% gewijzigd door undertake op 16-02-2021 12:41]

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:56
Die dashboards zien er leuk uit.

Hebben jullie er twee draaien? Grafana geeft alleen inzicht, maar kun je verder niks op bedienen. Op Homeydash kan dat wel. Eigenlijk zou ik beide wel willen. Hebben jullie dat ook? Is het handig wisselen tussen de dashboards?

• Crashy
Ik heb voor nu alleen een grafana dashboard ter vervanging van insights. Verder gebruik ik Homeydash (Homeydash.com) en de nieuwe webtool van Athom zelf (https://my.homey.app/homeys...).

Ben ook nog wel opzoek naar een (simpele) manier om eea te combineren, maar heb zelf geen tablet of iets voor aan de muur, dus gebruik het beide vooral achter de laptop om niet elke keer mijn telefoon erbij te pakken

• Stefke
Het grootste nadeel van Insights vind ik dat je geen standaard indeling op kunt slaan, je moet elke keer opnieuw je selecties maken, zelfs als de pagina ververst.

• KSR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-06 22:05
Hoi allemaal, ik ben vrij nieuw met Homey dus loop al tegen problemen aan, maar kan het niet vinden. Misschien weten jullie de oplossing?
Ik heb een homey pro gekocht en heb al succesvol een paar dingen kunnen toevoegen zoals z-wave (fibaro)stekkers een ledstrip via Magic home en een wifi adapter voor de buiten verlichting.
Het probleem is dat ik geen wifi stekkers kan bereiken die wel in Smart Life staan en werken. Homey geeft aan geen nieuwe apparatuur gevonden. Ik heb Tuya geïnstalleerd op de Homey en geconfigureerd. Er staan 4 stekkers in en nog 2 wifi adapters die in het plafond zitten voor het licht. Het enige wat hij vind is de wifi adapter voor de buiten verlichting, maar niet de stekkers en andere 2 adapters. Ik heb ook al wat dingen toegevoegd aan Tuya in mijn telefoon en het op die manier geprobeerd, maar krijg hetzelfde verhaal geen nieuwe apparatuur gevonden. Om gek van te worden.
Ik had ergens gelezen dat het bij iemand niet werkte met een aanmelding via Google en zich heeft aangemeld met een ander emailadres. Dit heb ik dus ook geprobeerd zonder resultaat.
Heel verhaal, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Be Stronger Than Your Excuses

• raq
  • Laatst online: 01:14
Drardollan schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:27:
[...]

Als je Fibaro Motion Sensors hebt zou ik vooral wachten. Die van mij staan permanent in sabotage melding sinds de update...

Had ook niet anders verwacht, de Fibaro app is van Athom zelf. Dus dat was bijna zeker een garantie op falen, hopelijk binnen 5 jaar opgelost.
Hier ook permanent in sabotage-alarm na de update naar v5, uit jouw reactie begrijp ik dat we wel ff kunne wachten op een oplossing?

De tijd leert of het tij keert

• Crashy
Ha KSR, gebruik jij de TuyaSmart app op je telefoon voor het koppelen? En op Homey dus de Tuya Cloud app? Die combinatie werkt bij mij - let wel, je kan apparaten enkel op één smartphone app installeren, dus of Tuya of Smart Life, niet beide. Voor zover ik weet werkt het koppelen via de Smart Life app met Homey niet, maar die staat er wel tussen zie ik (in de Tuya Cloud app).

In de Tuya Cloud app op Homey wel even instellingen goed zetten (bv Tuya instellen als je de Tuya app gebruikt)

Hoop dat je er wat aan hebt

• Drardollan
raq schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:12:
[...]

Hier ook permanent in sabotage-alarm na de update naar v5, uit jouw reactie begrijp ik dat we wel ff kunne wachten op een oplossing?
Ik heb de test versie van de app geïnstalleerd en vervolgens sabotage alarm gemaakt, nu gaat het goed. De test app is van de week nog eens extra bijgewerkt hiervoor.

Dus je kan het wel doen, als je geen problemen hebt met een test app.

• Daniel.
GermanPivo schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:42:
[...]

Ik heb prometheus maar weer uit gezet. Hoe fijn ik het ook vindt werken, mijn hele Homey vertraagt, waardoor alles langzamer ook gaat reageren. Welke Homey gebruik ik, ik gebruik de niet pro variant dus ook nog met single core CPU. Hoe zit het met andere die de prometheus app gebruiken en wat is het cpu verbruik op de pro variant. Misschien dan toch maar een keer upgraden. Alhoewel het wel allemaal goed loopt zonder de prometheus app.

• KSR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-06 22:05
Hoi Crashy, bedankt voor je reactie.
Ik gebruik Smart life op mijn telefoon, maar omdat dit niet lukte Tuya geïnstalleerd op mijn telefoon en wat schakelaars daar in gezet. Natuurlijk ook Tuya op homey daarop aangepast.
Het enige wat hij ziet is de adapter voor de buiten verlichting. Via Tuya werkt wel alles goed, zelfs via Google Home.

Als ik dit voor elkaar heb ga ik me verdiepen in de rest, bv Toon thermostaat en een beetje vogelen met mijn Synology

Be Stronger Than Your Excuses

• raq
  • Laatst online: 01:14
Drardollan schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:21:
[...]

Ik heb de test versie van de app geïnstalleerd en vervolgens sabotage alarm gemaakt, nu gaat het goed. De test app is van de week nog eens extra bijgewerkt hiervoor.

Miss een domme vraag maar hoe krijg je de test versie op je homey?

De tijd leert of het tij keert

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:17
Voor de mensen die Nest gebruiken en een Homey hebben, check this out: https://community.athom.com/t/google-nest-sdm/43087

Via de Homey Community app store: https://store.homey.community/ is er dus nu een Nest plugin en die werkt. Het is wel even wat gedoe (behoorlijk wat stappen door lopen) maar het werkt wel uitstekend!

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Daniel. schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:31:
[...]

Ik heb prometheus maar weer uit gezet. Hoe fijn ik het ook vindt werken, mijn hele Homey vertraagt, waardoor alles langzamer ook gaat reageren. Welke Homey gebruik ik, ik gebruik de niet pro variant dus ook nog met single core CPU. Hoe zit het met andere die de prometheus app gebruiken en wat is het cpu verbruik op de pro variant. Misschien dan toch maar een keer upgraden. Alhoewel het wel allemaal goed loopt zonder de prometheus app.
Volgens mij gaat er iets niet goed, of staat eea niet goed ingesteld. Ik gebruik prometheus.io app. Deze gebruikt 0.0% CPU, 29.8 MB geheugen.

Configuratie docker Prometheus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
scrape_configs:
- job_name: homey
  honor_timestamps: true
  scrape_interval: 15s
  scrape_timeout: 10s
  metrics_path: /metrics
  scheme: http
  static_configs:
  - targets:
    - ipadreshomey:port

Dit kost geen/nauwelijks resources op mijn Homey dus pro of geen pro zou niet uit moeten maken?

• Daniel.
Hulliee schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:50:
[...]

Volgens mij gaat er iets niet goed, of staat eea niet goed ingesteld. Ik gebruik prometheus.io app. Deze gebruikt 0.0% CPU, 29.8 MB geheugen.

Configuratie docker Prometheus:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
scrape_configs:
- job_name: homey
  honor_timestamps: true
  scrape_interval: 15s
  scrape_timeout: 10s
  metrics_path: /metrics
  scheme: http
  static_configs:
  - targets:
    - ipadreshomey:port

Dit kost geen/nauwelijks resources op mijn Homey dus pro of geen pro zou niet uit moeten maken?
Veel van die config is global al ingesteld.
Ik draai de app nu met de docker containers uit, kijken wat dat doet.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Daniel. schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Veel van die config is global al ingesteld.
Ik draai de app nu met de docker containers uit, kijken wat dat doet.
Die Prometheus container vraagt de homey om de zoveel seconden, minuten uit. Als dat te vaak en/of als de eerst job nog niet klaar is, dan lijkt mij dat voor problemen te kunnen zorgen. Heb je al getest met je scrape-frequentie lager te zetten?

• mike123
raq schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:23:
[...]

Als je naar de website gaat van Homey met alle apps en dan de juiste app opend kom je bij link uit voor de desbetreffende app. Als je achter de / aan het eind van de link test invult kom je bij de testversie uit.
Voor Fibaro is dat https://homey.app/nl-nl/app/com.fibaro/Fibaro/test/
Als je de Fibaro app bedoelt.

• Daniel.
Hulliee schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:18:
[...]

Die Prometheus container vraagt de homey om de zoveel seconden, minuten uit. Als dat te vaak en/of als de eerst job nog niet klaar is, dan lijkt mij dat voor problemen te kunnen zorgen. Heb je al getest met je scrape-frequentie lager te zetten?
Dat is het juist niet, normaal verbruik is 40/60% en alleen de prometheus app aan, dus geen opvragingen van mijn containers en het is 160% en hoger zelfs. https://developer.athom.com/tools/app-profiling daar staat inderdaad 0 %, maar het is juist wanneer ik hem aan zet.

[Voor 9% gewijzigd door Daniel. op 17-02-2021 22:39]

Drardollan schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:21:
[...]

Het is helemaal geen test app hoor. Da's gewoon een slechte benaming die ze momenteel moeten gebruiken om nog onderscheid te kunnen maken tussen de app die gemaakt is voor v4.2 (SDK v2) en v5.0 (SDK v3).

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:05:
[...]
Het is helemaal geen test app hoor. Da's gewoon een slechte benaming die ze momenteel moeten gebruiken om nog onderscheid te kunnen maken tussen de app die gemaakt is voor v4.2 (SDK v2) en v5.0 (SDK v3).
Dat is wel echt heel slecht...
Je API/SDK versie opnemen in de url is niet altijd even mooi, maar wel praktisch. Zeker als je er gewoon een alias bij kan maken zonder versie die naar je 'default' wijst.

Ik heb inmiddel ruim 2.5 week geleden mijn Homey Pro voor de 2de keer naar Homey gestuurd i.v.m problemen met 433 Mhz (KaKu). Helaas nemen ze er dit keer wel heel erg de tijd voor en dat terwijl van te voren al afgesproken is dat ik een nieuwe krijg...

• Drardollan
Fire69 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:05:
[...]

Welkom bij Athom. Niets is wat het lijkt.

Maar wat je zegt klopt en dat wist ik. Aangezien ze bij Athom niet in staat zijn om dit fatsoenlijk op te lossen en '/test' te gebruiken, noem ik het test.

[Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 18-02-2021 09:55]

• Drardollan
raq schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:23:
[...]

Het stond in mijn eerste post erover, maar @mike123 had je gelukkig al geholpen :)

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-06 17:03
Vannacht is mijn homey automatisch bijgewerkt naar versie 5. sindsdien werken mijn fibaro devices niet meer. Via de app krijg ik een "timed out after 3000 ms" melding.

Ik heb ook de testversie van de fibaro app geinstalleerd en dat geeft hetzelfde. Op de https://developer.athom.com/ site geeft hij aan dat de devices wel allemaal bereibkaar zijn.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:17
Vanmorgen was mijn Homey geüpdatet naar V5
Dus nu de boel anders aan het inrichten.
Ik zag dat de ikea afstandsbedieningen ook erin zitten dus deze ook gekoppeld.

Nu heb ik bij 2 lampen dat ik de kleur op warm wit wil krijgen, maar kan deze niet makkelijk selecteren.
Weet iemand welke kleurtint ik hier voor moet hebben?
Wimlem schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:53:
Vannacht is mijn homey automatisch bijgewerkt naar versie 5. sindsdien werken mijn fibaro devices niet meer. Via de app krijg ik een "timed out after 3000 ms" melding.

Ik heb ook de testversie van de fibaro app geinstalleerd en dat geeft hetzelfde. Op de https://developer.athom.com/ site geeft hij aan dat de devices wel allemaal bereibkaar zijn.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Wat gebeurt er als je via de developer-site een basic on/off stuurt, werkt dat wel?
Moest dat niet werken zou ik beginnen met de stroom er eens af te halen.

• Wimlem
Fire69 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Wat gebeurt er als je via de developer-site een basic on/off stuurt, werkt dat wel?
Moest dat niet werken zou ik beginnen met de stroom er eens af te halen.
Via die site werkt het gewoon.

De grap is dat ik de test versie van de fibaro app had geinstalleerd en het werkte. Daarna de Homey stroomloos gemaakt om terug te plaatsen en daarna weigert hij weer.....

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• mike123
Wimlem schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Via die site werkt het gewoon.

De grap is dat ik de test versie van de fibaro app had geinstalleerd en het werkte. Daarna de Homey stroomloos gemaakt om terug te plaatsen en daarna weigert hij weer.....
Hoe lang heb je Homey stroomloos gehad? Een normale reset van Homey is toch wel een minuut of 12 van de stroom af. En daarna rustig laten opstarten.
mike123 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:51:
[...]

Hoe lang heb je Homey stroomloos gehad? Een normale reset van Homey is toch wel een minuut of 12 van de stroom af. En daarna rustig laten opstarten.
12! Waar haal je dat cijfer Vandaan?

Strava, Twitter

• Crashy
PTP (pull the plug) van Homey - dus van de stroom af: https://community.athom.com/t/how-to-ptp/17304

Zelf zit ik ook nog beetje te klooien nu met de Aqara sensoren, na de initiele update van V5 werkte alles (ook temperatuur sensoren). inmiddels zit ik zonder de temp-sensoren en zijn er enkele (niet alle) bewegingssensoren (alles van Aqara) ook niet meer werkzaam onder Homey. Heb het ook even op het forum bij Athom gezet:
https://community.athom.c...-v1-2-4/156/2936?u=crashy

Iemand een idee?
Ben een beetje huiverig om een Zigbee Reset van het gehele netwerk te doen, zeker als het niet lukt om daarna devices meer toe te voegen. Weet iemand of een Zigbee Reset ook wordt teruggedraaid bij een Backup restore van Homey?

• Wimlem
mike123 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:51:
[...]

Apparaat minimaal een half uur uit gelaten, helaas nog steeds hetzelfde euvel.

Het lijken overigens gewoon de apps te zijn. Vanuit de developer site kan ik gewoon commando's sturen en werken mijn apparaten gewoon. De sensative strip werkt ook weer met de test app, fibaro helaas niet :'(

[Voor 23% gewijzigd door Wimlem op 22-02-2021 10:01]

• Crashy
Voor de geintereseerden, ik ben uiteindelijk toch voor een Zigbee Network Reset gegaan, daarna waren alle apparaten (op 1 na - een wireless double Aqara drukschakelaar) direct goed en snel te koppelen, zelfs op fysieke afstand van de Homey (Aqara - deursensoren, bewegingssensoren en temperatuursensoren). Erg blij dat alles weer werkt, op die ene schakelaar na (daar heb ik er overigens 2 van, de ander koppelde perfect). Was wel even alle Flows herstellen (half uurtje werk).

Eerst zag het er zo uit bij mij:

En vervolgens nu zo:

[Voor 5% gewijzigd door Crashy op 22-02-2021 16:51]

• TKroon
  • Niet online
@Crashy mooi! Ik heb nog een tip voor iedereen die ook een zigbee reset wilt doen. Ik heb voor elke sensor een variabele gemaakt.
Bijvoorbeeld: DeurSlaapkamer.
Ik heb twee flows: contactalarm gaat aan --> zet DeurSlaapkamer naar 1, en vice versa.
Je kunt bij apparaten zien in welke flows je apparaat allemaal voorkomt, en in die flows moet je dus het apparaat vervangen door deze variabele (en soms een beetje ombouwen).
Ik heb 25 Xiaomi sensoren in huis hangen, en erg veel (complexe) flows. Mijn Zigbee netwerk reset was in een uur gedaan. Alle sensoren gekoppeld en die 2 flows per apparaat gemaakt.

• mike123
Webgnome schreef op zondag 21 februari 2021 @ 08:08:
[...]

12! Waar haal je dat cijfer Vandaan?
10 mag ook. Of 11. Als het maar lang genoeg is.
Beter iets langer dan niet lang genoeg. Dan heeft het geen zin. Dat is wat je leest dus geef ik dat hier
aan. Maar minimaal 10 minuten.

[Voor 3% gewijzigd door mike123 op 22-02-2021 22:55]

• Lennnn
Is het mogelijk om ergens inzicht te krijgen in je zigbee mesh netwerk?

Ik heb een IKEA plug hangen die perfect werkt, maar een Aqara door sensor die een paar meter verderop staat verliest steeds de verbinding. Ik vrees dat ie rechtstreeks verbind naar m'n Homey.

• PhAnt0mFS
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 14:36
Lennnn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 06:41:
Is het mogelijk om ergens inzicht te krijgen in je zigbee mesh netwerk?

Ik heb een IKEA plug hangen die perfect werkt, maar een Aqara door sensor die een paar meter verderop staat verliest steeds de verbinding. Ik vrees dat ie rechtstreeks verbind naar m'n Homey.
https://developer.athom.com/tools/zigbee

Bedoel je zo iets?

• Lennnn
Ik had dat nog nooit gezien. Soms wel hele vreemde routes.

Mijn Homey staat in de woonkamer. Om de lamp woonkamer (z-wave) aan te zetten pakt hij route:
Homey --> Fibaro dimmer kookeiland --> Fibaro dimmer overkapping --> Fibaro dimmer spotjes keuken --> lamp woonkamer.
Niet erg logisch zou ik zeggen.

Bij Zigbee zie ik helaas geen routes bij de EndDevices. Daar staat bij 'online' een vraagteken. Als ik op 'Interview' klik, dan krijg ik na een halve minuut een foutmelding.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:17
Lennnn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:41:
[...]

Mijn Homey staat in de woonkamer. Om de lamp woonkamer (z-wave) aan te zetten pakt hij route:
Homey --> Fibaro dimmer kookeiland --> Fibaro dimmer overkapping --> Fibaro dimmer spotjes keuken --> lamp woonkamer.

Bij Zigbee zie ik helaas geen routes bij de EndDevices. Daar staat bij 'online' een vraagteken. Als ik op 'Interview' klik, dan krijg ik na een halve minuut een foutmelding.
Bij Z-Wave in ieder geval als je op dat device erachter klikt kun je 'heal' doen, dat kan de route mogelijk aanpassen.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Crashy
Lennnn schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:41:
[...]

Eens dat het niet altijd logisch is - bij mij ook (deursensor voordeur --> Ikea versterker (andere kant van het huis) --> Homey (De Homey staat tussen de deursensor en ikea versterker in.

Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat het een tijdje (dagen?) kan duren voordat Zigbee netwerk automatisch geoptimaliseerd wordt...

Heb overigens wel het idee dat door die nodes sommige verbindingen vertraagd worden

• Stefke
Is er een (voorlopig) makkelijke manier om Homey zaken te monitoren, anders dan insights? Ik probeer een aantal zaken te monitoren, maar ik word niet goed van elke keer opnieuw alles te moeten selecteren en organiseren. Vervolgens draait de browser, maar raakt om de een of andere reden de pagina de verbinding kwijt en kun je refreshen en weer alles instellen.
Echt waardeloos dit soort dingen van Homey, zoiets basaals als een bepaalde grafiekselectie niet kunnen opslaan (of ik kijk langs de functie heen?). Dat je dat initieel niet hebt, prima, maar na zoveel jaar op de markt....Daar moeten die Homey gasten toch zelf ook last van hebben?

• Idefix70
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:06
Stefke schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:23:
Is er een (voorlopig) makkelijke manier om Homey zaken te monitoren, anders dan insights? Ik probeer een aantal zaken te monitoren, maar ik word niet goed van elke keer opnieuw alles te moeten selecteren en organiseren. Vervolgens draait de browser, maar raakt om de een of andere reden de pagina de verbinding kwijt en kun je refreshen en weer alles instellen.
Echt waardeloos dit soort dingen van Homey, zoiets basaals als een bepaalde grafiekselectie niet kunnen opslaan (of ik kijk langs de functie heen?). Dat je dat initieel niet hebt, prima, maar na zoveel jaar op de markt....Daar moeten die Homey gasten toch zelf ook last van hebben?
Nee die is er niet, althans niet in Homey en niet makkelijk.

Gasloos 13-3-20 (Enexis slotje). 2x Daikin MXM52N, Stylish35, Perfera 20/20/20/25, Daikin WPB200L PV 5100wp. Herenhuis, vrijstaand, 2007, 2 persoonshuishouden

• slvans
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 21-06 21:41
Sinds vorige week heb ik 6 IKEA tradfri lampen. Deze zijn geplaatst binnen 1 armatuur en worden dus met 1 schakelaar aan en uit gezet
Deze heb ik rechtstreeks toegevoegd aan Homey. Nu heb ik ze hiervoor moeten resetten vorige week. Dit heeft mijn zoon gezien en die heeft dit vandaag dus nagedaan waardoor alle lampen weer gereset zijn en niet benaderbaar. Nu heb ik ze allemaal verwijderd en wilde ze opnieuw toevoegen door ze te resetten. Dit lukt helaas niet. Ik heb de Homey gerestart en 15 min uit gehad. Niets lijkt te helpen. Ik heb de Homey er nu zelfs naast gezet. Hebben jullie een idee?
Idefix70 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:05:
[...]

Nee die is er niet, althans niet in Homey en niet makkelijk.
Met Prometheus/Grafana/... moet dit toch lukken?

• Stefke
Fire69 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:28:
[...]

Ik zag t voorbij komen, maar ik heb teveel projecten lopen om dit even tussendoor te doen, hoopte dat er een kant en klaar oplossing al was zoals insights, maar dan één waar je niet elke keer alles opnieuw moet instellen

Heb je instructie opgeslagen "voor later"

[Voor 5% gewijzigd door Stefke op 24-02-2021 22:33]

• Idefix70
Fire69 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:28:
[...]

Dat zeg ik... niet in Homey en niet makkelijk... of je gaat me nu uitleggen hoe Prometheus/Grafana in Homey hun ding kunnen doen :?

Gasloos 13-3-20 (Enexis slotje). 2x Daikin MXM52N, Stylish35, Perfera 20/20/20/25, Daikin WPB200L PV 5100wp. Herenhuis, vrijstaand, 2007, 2 persoonshuishouden

• GermanPivo
Idefix70 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:08:
[...]

Dat zeg ik... niet in Homey en niet makkelijk... of je gaat me nu uitleggen hoe Prometheus/Grafana in Homey hun ding kunnen doen :?
Dat uitleggen is hier al gedaan: GermanPivo in "Homey - Alles in huis verbonden"

Ik heb absoluut geen programmeerkennis (en ook totaal niet nodig hiervoor), maar zelfs ik had dit in 10 min draaien. Daarna rustig op de bank in een uurtje een dashboard in elkaar geklust met voor mij de belangrijkste dingen.

Niet in Homey, wel makkelijk. ;)

[Voor 7% gewijzigd door GermanPivo op 25-02-2021 09:16]

PVOutput

• Lennnn
GermanPivo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:14:
[...]

Dat uitleggen is hier al gedaan: GermanPivo in "Homey - Alles in huis verbonden"

Ik heb absoluut geen programmeerkennis (en ook totaal niet nodig hiervoor), maar zelfs ik had dit in 10 min draaien. Daarna rustig op de bank in een uurtje een dashboard in elkaar geklust met voor mij de belangrijkste dingen.

Alleen heel erg jammer dat je niet kunt combineren.

Ik wil inzicht, maar ook een soort Cornelisse dashboard. Dus en inzicht in temperatuur/energieverbruik, maar ook knopjes om flows/apparaten te bedienen.

Dat is volgens mij nog nergens mogelijk.

• Idefix70
GermanPivo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:14:
[...]

Een device naar keuze... is dat bv een Raspberry? (ik heb geen devices anders dan mijn telefoon)

• GermanPivo
Idefix70 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Een device naar keuze... is dat bv een Raspberry? (ik heb geen devices anders dan mijn telefoon)
Kan inderdaad op een Raspberry.

PVOutput

• Audione0
  • Laatst online: 19-06 09:18

Audione0

Strijdt der titanen

Goedenavond,

Sinds een paar dagen last dat Homey al mijn gekoppelde apparaten om de haverklap uitzet. Lees, verlichting, TV's, Invision tensioned beamer scherm wat dan omhoog gezet word en een paar Google home mini's.
Als ik de Homey opnieuw start dan is het voor een paar uur weg, maar dan ineens worden alle apparaten weer uitgezet en blijft Homey om de zoveel seconden uitcommando's naar alle apparaten uitsturen.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar het lijkt erop dat het sinds de laatste update van homey dit aan de orde is.

Hebben meer mensen hier last van? Of kan het zijn dat mijn apparaat gehackt is? :D

Wat ik zelf al gedaan heb is de Homey te resetten, ook dit lijkt geen baat te hebben.

[Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 28-02-2021 18:55]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Yamahaa
  • Nu online
Ik herken dit niet. Wellicht slim om toch een ander WW te zetten als je hier toch onzeker over bent.

[Voor 5% gewijzigd door Yamahaa op 01-03-2021 09:42. Reden: Typo]

• Gupje360
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:34
Is er ook al bekend of Homey de Ikea GU10 RGB gaat ondersteunen?

• mike123
Audione0 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:50:
Goedenavond,

Sinds een paar dagen last dat Homey al mijn gekoppelde apparaten om de haverklap uitzet. Lees, verlichting, TV's, Invision tensioned beamer scherm wat dan omhoog gezet word en een paar Google home mini's.
Als ik de Homey opnieuw start dan is het voor een paar uur weg, maar dan ineens worden alle apparaten weer uitgezet en blijft Homey om de zoveel seconden uitcommando's naar alle apparaten uitsturen.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar het lijkt erop dat het sinds de laatste update van homey dit aan de orde is.

Hebben meer mensen hier last van? Of kan het zijn dat mijn apparaat gehackt is? :D

Wat ik zelf al gedaan heb is de Homey te resetten, ook dit lijkt geen baat te hebben.
Ik heb zelf dit probleem niet maar is het alleen bv z-wave, zigbee, wifi of allemaal?
Eventueel een andere adapter proberen met 5V en minimaal 2A. De adapter kan problemen geven als hij niet voldoende stroom kan leveren.
Maar meestal start Homey dan niet op of reageert slecht. Misschien dat het ook deze meldingen kan verklaren. Proberen kan altijd.
En zoals eerder aangegeven, een ander ww kiezen. Je weet maar nooit.
Homey resetten ook minimaal 10 a 12 minuten van de stroom af gehad?
Pagina: 1 ... 85 ... 88 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True