Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-06 09:18

Audione0

Strijdt der titanen

mike123 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:44:
[...]

Ik heb zelf dit probleem niet maar is het alleen bv z-wave, zigbee, wifi of allemaal?
Eventueel een andere adapter proberen met 5V en minimaal 2A. De adapter kan problemen geven als hij niet voldoende stroom kan leveren.
Maar meestal start Homey dan niet op of reageert slecht. Misschien dat het ook deze meldingen kan verklaren. Proberen kan altijd.
En zoals eerder aangegeven, een ander ww kiezen. Je weet maar nooit.
Homey resetten ook minimaal 10 a 12 minuten van de stroom af gehad?
Yamahaa schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:41:
Ik herken dit niet. Wellicht slim om toch een ander WW te zetten als je hier toch onzeker over bent.
Toch indd maar het router + wifi wachtwoord gewijzigd en het wachtwoord van mijn homey account gewijzigd.|
We gaan zien of het werkt.

De volgende stap mits het niet werkt, alle flows herschrijven (waar ik uiteraard niet op zit te wachten omdat dit enorm veel tijd kost)

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Yamahaa
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:05
Maar ben och wel benieuwd welke protocollen het betrof. Voor KIKA zijn er in de app wat problemen bekend bv. Of was het Zigbee, Zwave of door elkaar?

• Stefke
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Ik heb enkele Aqara temperatuursensoren. Overal zie ik dashboards en homey apps die in het apparaaticoon de temparatuur weergeven, maar ik zie niks. Ook niet in bijv. t cornelisse dashboard/homey ink dashboard (die ik overigens niet echt gebruik maar wel een URL van heb). Ik moet dus altijd het device openen om de temperaturen in te lezen.
Kijk ik over e.o.a. setting heen of ondersteund de Xiaomi app (of de Homey app vor Android) dit niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 06:38
Stefke schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:59:
Ik heb enkele Aqara temperatuursensoren. Overal zie ik dashboards en homey apps die in het apparaaticoon de temparatuur weergeven, maar ik zie niks. Ook niet in bijv. t cornelisse dashboard/homey ink dashboard (die ik overigens niet echt gebruik maar wel een URL van heb). Ik moet dus altijd het device openen om de temperaturen in te lezen.
Kijk ik over e.o.a. setting heen of ondersteund de Xiaomi app (of de Homey app vor Android) dit niet?
In Cornelisse Dashboard moet je het icoontje even lang ingedrukt houden. Op die manier navigeer je ook door de info heen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Voor temperatuurmetingen is de Homey echt waardeloos.
Het is toch een kleine moeite om dit op het homescreen te laten zien?
Wil gewoon in 1 oogopslag de temperaturen zien van verschillende sensoren.
Maar ik moet ze 1 voor 1 lang indrukken om het te zien en weer terug.

En voor virtuele sensoren is ook niet echt een hapklaar tooltje.
Ik heb de Homey gekocht om een gebruiksvriendelijk product te hebben.

Dat stukje had Homewizard dan toch wel stukken beter voor elkaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stefke
  • Nu online
Ik heb nu van een aantal sensoren variabelen gemaakt, dan heb je ze iig allemaal onder elkaar onder "logica"...

Idd, dit soort simpele dingen, daar ontbreekt het aan bij Homey. Ik ben niet echt veeleisend en probeer dat ook niet al te zeer te zijn (want voor je het weet zit je met een vel te complex systeem) maar ik vraag me soms af waar ze bij Homey mee bezig zijn als dit soort nuttige dingen niet gedaan worden.
Ik vind sowieso die hele app extreem onoverzichtelijk. Alles zou de helft kleiner kunnen zijn, nu heb je altijd maar een zeer beperkt devices in beeld, en ook de manier waarop die kaartjes in flowsover elkaar schuiven is echt vreselijk.
Zit je in een wat complexere flow, dan zit ik continue heen en terug tussen ALS en DAN. Je moet er bijna pen en papier bij pakken. Laat gewoon alles in beeld zien.
Ook niet te zien welke flows triggeren en waarom (I know, logging apps....Dit hoort gewoon default functionaliteit te zijn)
Ik weet de achtergrond verder ook niet, misschien zit er maar 1,5FTE bij Homey of zo... Maar toch, kom op. En oke, voor veel dingen geldt natuurlijk: je kunt het maken maar een 3e partij doet t vaak beter (zie voice)

[Voor 16% gewijzigd door Stefke op 02-03-2021 09:16]

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Crxtreem schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:59:
Voor temperatuurmetingen is de Homey echt waardeloos.
Het is toch een kleine moeite om dit op het homescreen te laten zien?
Wil gewoon in 1 oogopslag de temperaturen zien van verschillende sensoren.
Maar ik moet ze 1 voor 1 lang indrukken om het te zien en weer terug.
Is het niet zo dat als je het cornelisse dashboard gebruikt en éénmalig de temperatuur aanzet door lang in te drukken, en daarna de url opslaat dat dan de volgende keer dat je het cornelisse dashboard opent met deze url hij meteen de temperatuur laat zien ? Ik zie namelijk meteen de temperatuur bij al mijn sensors in het cornelisse dashboard als ik deze open.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Yamahaa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:57:
Maar ben och wel benieuwd welke protocollen het betrof. Voor KIKA zijn er in de app wat problemen bekend bv. Of was het Zigbee, Zwave of door elkaar?
Het probleem lijkt verholpen te zijn na een password reset.

Om direct antwoord op je vraag te geven.
Mijn verlichting is van HDL bus pro, waar ik een aantal (6x) 6ch dimmers van heb waar verder domme led verlichting aan hangt die in d.m.v. diverse groep schakelingen door een HDL IP module wordt aangestuurd, Verder wat Wifi apparaten en een RM mini 3 en 4 infrarood zendertjes.

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yamahaa
Ok gelukkig dat het opgelost is. Toch bijzonder. Ik zou ook maar even bedenken of je dat betreffende pasword nog ergens anders gebruikt....en het daar ook veranderen. Succes!

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Kan je een timer ook stoppen in een flow?

Ik heb nu bij een afwezig melding dat mijn verwarming pas na een half uur naar 16 graden staat.
Echter als we binnen een half uur terug zijn gaat daarna de kachel toch naar 16 graden.

Ik wil dus als aanwezig actief wordt de timer stoppen zodat het toch warm blijft.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Crxtreem schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:02:
Kan je een timer ook stoppen in een flow?

Ik heb nu bij een afwezig melding dat mijn verwarming pas na een half uur naar 16 graden staat.
Echter als we binnen een half uur terug zijn gaat daarna de kachel toch naar 16 graden.

Ik wil dus als aanwezig actief wordt de timer stoppen zodat het toch warm blijft.
Ik heb geen idee welke timer app je nu gebruikt, maar met de Countdown (zandloper) app moet dat bijvoorbeeld wel lukken met:

Flow 1
ALS iedereen weg is
DAN start zandloper (naam: kachel) (minuten: 30)

Flow 2
ALS zandloper (naam: kachel) leeg is
DAN zet kachel naar 16 graden

Flow 3
ALS iemand thuis komt
EN zandloper (naam: kachel) loopt
DAN stop zandloper (naam: kachel)

[Voor 28% gewijzigd door DON PAPA op 03-03-2021 18:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Yamahaa schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 23:29:
Ok gelukkig dat het opgelost is. Toch bijzonder. Ik zou ook maar even bedenken of je dat betreffende pasword nog ergens anders gebruikt....en het daar ook veranderen. Succes!
Ja heb ik indd gelijk gedaan!

Sowieso thanks voor tip! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 19-06 11:49
Ik ben druk bezig met alles in te plannen voor mijn nieuwe huis. bijna 99% zeker dat het een Homey Pro als basis gaat worden.

Ik zou graag door het hele huis dezelfde schakelaars willen. Nu zag ik laatst bij ieemand die had door het hele huis een hele cleane schakelaar met slechts 4 knopjes elk knopje had een klein lichtpuntje welke programmeerbaar is. Graag zou ik zoiets willen. Kent iemand deze?
Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjalabert
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:23
mr3000 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:37:
Ik ben druk bezig met alles in te plannen voor mijn nieuwe huis. bijna 99% zeker dat het een Homey Pro als basis gaat worden.

Ik zou graag door het hele huis dezelfde schakelaars willen. Nu zag ik laatst bij ieemand die had door het hele huis een hele cleane schakelaar met slechts 4 knopjes elk knopje had een klein lichtpuntje welke programmeerbaar is. Graag zou ik zoiets willen. Kent iemand deze?
Wat gebruiken jullie?
Staan ze hier tussen ?
https://www.robbshop.nl/modules/schakelaars

Ps. Ik gebruik Jung Alpine white icm fibaro

[Voor 7% gewijzigd door Sjalabert op 07-03-2021 14:03]

Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennnn

Wat gebruiken jullie?
Wat je beschrijft ken ik niet. Ik heb overal Fibaro achter mijn Gira pulsdrukkers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr3000
Sjalabert schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:02:
[...]

Staan ze hier tussen ?
https://www.robbshop.nl/modules/schakelaars

Ps. Ik gebruik Jung Alpine white icm fibaro
Helaas daar had ik al even gekeken alsmede andere domotica shops
Lennnn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:29:
[...]
Wat je beschrijft ken ik niet. Ik heb overal Fibaro achter mijn Gira pulsdrukkers.
Ik vermoed dat de units die ik bedoel echt uitsluitend demotica units zijn. ik ga ondertussen even verder zoeken. vond het vooral mooi dat ze daar overal in huis zitten. en overal dus gelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yamahaa

• mr3000
Beide komen in de buurt maar die ik bedoel waren stukken mooier.. mooi mat donker grijs bijna zwart.
met in het midden een led puntje heel subtiel. Helderheid en kleur was mooi in te stellen. Ik ga nog wel eens verder zoeken.

Iets anders. ik wil een aantal Google home hub's plaatsen op o.a. kantoor, in de keuken enz.
lijkt me ideaal als control panel icm homeydash. Zou graag de deurbel daar ook op willen aansluiten. makkelijkste is dan de Google nest hello deurbel maar wil al mijn andere cameras met unifi producten doen. Iemand ervaring met de unifi bel icm homey en google hubs

• LuukWillems97
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 21-06 17:29

Wat gebruiken jullie?
Je bent waarschijnlijk op zoek naar het merk Niko?

• mr3000
LuukWillems97 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Je bent waarschijnlijk op zoek naar het merk Niko?

Dit komt echt akelig dicht in de buurt. Maar dan moet hij ook nog multi touch aankunnen. :-)
Dank voor je suggestie al stapje dichtbij. Misschien heeft Niko het ook gewoon maar moet ik nog even verder zoeken!

• Lennnn
Ik probeer mijn Humidifier van Xiaomi te koppelen aan Homey, maar hij vraagt om een token.

Iemand een idee waar je deze kunt vinden?

Via Google wel wat geprobeerd, maar nog zonder succes.
Lennnn schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:01:
Ik probeer mijn Humidifier van Xiaomi te koppelen aan Homey, maar hij vraagt om een token.

Iemand een idee waar je deze kunt vinden?

Via Google wel wat geprobeerd, maar nog zonder succes.
Voor mijn Xiaomi robot moest ik daarvoor de 'gehackte' versie van de Mi Home app installeren:
https://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html#more (best via Google Translate openen ;) )

• Lennnn
Fire69 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Voor mijn Xiaomi robot moest ik daarvoor de 'gehackte' versie van de Mi Home app installeren:
https://www.kapiba.ru/2017/11/mi-home.html#more (best via Google Translate openen ;) )
Bedankt. Gelukt, maar blijkbaar zit er iets fout in de app van Homey waardoor ik hem alsnog niet kan toevoegen. :'(

https://community.athom.c...-for-wifi-devices/118/781
Lennnn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Bedankt. Gelukt, maar blijkbaar zit er iets fout in de app van Homey waardoor ik hem alsnog niet kan toevoegen. :'(

https://community.athom.c...-for-wifi-devices/118/781
Ah, da's jammer.
Maar je bent gelukkig toch al 1 stap dichter :)

• KSR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-06 22:05
Vandaag een update gekregen naar 5.0.1

Be Stronger Than Your Excuses

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-06 22:38
Ik ben op zoek naar een slot oid voor aan de achtertuin poort

Liefst te koppelen met homey
Weet iemand hoe ik dit in realiseren / tips

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

KSR schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 06:54:
Vandaag een update gekregen naar 5.0.1
Inmiddels 5.0.2 :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lennnn
Geen idee wat er is veranderd, maar ineens werkt een flow die nog nooit heeft gewerkt.

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
mark1541 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:12:
Ik ben op zoek naar een slot oid voor aan de achtertuin poort

Liefst te koppelen met homey
Weet iemand hoe ik dit in realiseren / tips
Volgens mij is geen enkele bestaande Homey optie (smart lock oid) geschikt voor buiten...

PVOutput

• Stefke
  • Nu online
Iemand die weet of er een app is die gemiddelde kan berekenen over bepaalde waarden (bijv. sensoren?) Ik heb nu flows gemaakt t.b.v. mijn screens, dat werkt redelijk, gebruik makend van timers om niet bij elke wolk de screens omhoog/omlaag te laten gaan, maar dit zijn meer uitgestelde beslissingen ipv. beslissing gebaseerd op een gemiddelde waarde.
Het komt nog steeds voor dat de timer net afloopt op het moment dat een wolk passeert. Ook daar is wel weer iets omheen te bouwen, maar het wordt een steeds groter woud van flows en variabelen en timers, terwijl het volgens mij veel simpeler zou zijn wanneer je gewoon echt een gemiddelde (bijv over de laatste X minuten) zou kunnen gebruiken.

Ik zie zelf niet hoe je - zonder een berg flows en variabelen - een gemiddelde kunt berekenen over een bepaalde periode

Dit is t enige wat ik kon vinden, maar alleen voor temperaturen, en werkt ook niet echt met gemiddelden volgens mij
https://homey.app/nl-nl/a...ures/Temperature-manager/

[Voor 6% gewijzigd door Stefke op 16-03-2021 10:59]

• wesseldoornbos
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-04 16:07
Hallo!

Ik ben in het bezit van een early 2016 Homey. Moet ik mij zorgen maken dat er op termijn geen ondersteuning voor deze versie meer is en ze alleen 2018/2019 blijven supporten?

Of dat er andere nadelen aan deze versie zijn verbonden t.o.v. recentere versies?

Ik hoor graag!

[Voor 17% gewijzigd door wesseldoornbos op 16-03-2021 19:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yamahaa
Ik denk dat je deze vraag beter aan Athom zelf kan stellen maar het lijkt me voorlopig niet aan de orde. Grofweg is de early 2016 versie volgens mij bijna gelijk aan de huidige (niet zijnde pro) versie. Sterker nog er zitten zelf (afnemende) voordelen aan. Microfoon, NFC reader bv. Voor zover ik het kan beoordelen zou ik me nog geen zorgen maken. Echter Athom lijkt me de beste desk om dit aan te vragen.

• jwjol
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09:17
Misschien is Insight Trends iets voor je?
Stefke schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:53:
Iemand die weet of er een app is die gemiddelde kan berekenen over bepaalde waarden (bijv. sensoren?) Ik heb nu flows gemaakt t.b.v. mijn screens, dat werkt redelijk, gebruik makend van timers om niet bij elke wolk de screens omhoog/omlaag te laten gaan, maar dit zijn meer uitgestelde beslissingen ipv. beslissing gebaseerd op een gemiddelde waarde.
Het komt nog steeds voor dat de timer net afloopt op het moment dat een wolk passeert. Ook daar is wel weer iets omheen te bouwen, maar het wordt een steeds groter woud van flows en variabelen en timers, terwijl het volgens mij veel simpeler zou zijn wanneer je gewoon echt een gemiddelde (bijv over de laatste X minuten) zou kunnen gebruiken.

Ik zie zelf niet hoe je - zonder een berg flows en variabelen - een gemiddelde kunt berekenen over een bepaalde periode

Dit is t enige wat ik kon vinden, maar alleen voor temperaturen, en werkt ook niet echt met gemiddelden volgens mij
https://homey.app/nl-nl/a...ures/Temperature-manager/

• Stefke
  • Nu online
Ja, tnx, ik had m al gevonden. Dat werkt wel, al heeft die app een beetje eigenaardige opzet en nog een paar dingen die niet lekker werken (zoals bijv. filteren niet werkt in een ogenschijnlijk ongesorteerde lijst van 150+ waarden die je zou kunnen berekenen)
En ik las zojuist dat de app op dit moment niet ontwikkeld wordt a.g.v. een ruzie met Athom
Maar het werkt in ieder geval

[Voor 4% gewijzigd door Stefke op 17-03-2021 09:09]

• powermarcel10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:17
Hoi Homeys,

Ik heb een vraag.. Heeft iemand van jullie ervaring met de Tado radiatorknoppen icm Homey? Ik heb 3 radiatorknoppen in gebruik die ik via een leuk dealtje op de kop heb getikt. Ik heb alleen nog een bridge nodig.

Nou kan ik de V2 versie goedkoop via marktplaats aanschaffen. Mijn vraag is; werkt deze net zo goed icm homey als de v3(+) bridge? En is het design en support voor apple homekit het enige verschil tussen deze 2 bridges?

Tot slot.. Krijgt homey ook informatie terug via de radiatorknoppen zoals de gemeten temperatuur? En wanneer ik handmatig aan de knoppen draai, krijgt Homey die informatie ook door? En dit alles zonder tado abonnement?

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Wat gebruiken jullie?
Bedoel je deze soms: https://nl.aliexpress.com/item/1005001490468150.html

Of zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/1005001491136557.html

[Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 17-03-2021 11:42]

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-04 08:30
Even een uber domme vraag stellen maar ik kan het gewoon nergens vinden: hoe update ik Homey manueel? Hij blijft maar op 5.0 hangen en ik ondervind nu Zigbee problemen die ik met een update hoop op te lossen.

• NaN
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Splendid schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:53:
Even een uber domme vraag stellen maar ik kan het gewoon nergens vinden: hoe update ik Homey manueel? Hij blijft maar op 5.0 hangen en ik ondervind nu Zigbee problemen die ik met een update hoop op te lossen.
In je app, onder instellingen, updates.

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-04 08:30
Sangroid schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:57:
[...]

In je app, onder instellingen, updates.
Thanks! Zo simpel dat ik er gewoon overheen kijk. Al zou ik de update mogelijkheid nooit onder 'instellingen' bouwen, maar dat terzijde. Hij is aan het updaten!

• SnakeDoc88
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:13
Had sinds een tijd verbindingsproblemen met Homey. Las vaak dat een slechte voeding de boosdoener zou kunnen zijn. Dus de voeding uit de kast getrokken met de hoogste output (nog steeds maar 1.6A bij 5V) maar niet beseft dat dit een oplader was met "Turbo power" (mooie marketingkreet van Motorola) welke ook 9 of 12V kan leveren als het device daar om vraagt. Homey vond dit blijkbaar niet zo heel leuk, want een paar minuten later hoorde ik een akelig geknetter en was dat het einde van mijn Homey ;w
Kan vanavond bij de lokale MediaMarkt al een nieuwe halen, maar wel een duur foutje |:( Zeker nu alleen de Pro nog maar geleverd wordt...

• SpikeHome
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:02

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@SnakeDoc88 hopelijk had je de backup service van Homey :)
Wel balen

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnakeDoc88
SpikeHome schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:52:
@SnakeDoc88 hopelijk had je de backup service van Homey :)
Wel balen
Ja dat gelukkig wel, ben benieuwd of dit meteen werkt. Zou wel een hele hoop werk schelen.

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 23:04
Dat is zeker een duur foutje. Maar je hebt er wel van geleerd.
Misschien kan je proberen als je verbindingsproblemen hebt om op de oude behuizing antennes te plaatsen zoals op het community forum.
Of als je er verder niks meer mee doet wil iemand hem wel hebben/overnemen om met de behuizing te experimenteren.
Is maar een idee.

• SnakeDoc88
mike123 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:55:
Dat is zeker een duur foutje. Maar je hebt er wel van geleerd.
Misschien kan je proberen als je verbindingsproblemen hebt om op de oude behuizing antennes te plaatsen zoals op het community forum.
Of als je er verder niks meer mee doet wil iemand hem wel hebben/overnemen om met de behuizing te experimenteren.
Is maar een idee.
Dat vind ik wel een leuk idee. Als ik de nieuwe weer up en running heb, ga ik de oude maar eens openhalen om te kijken of daar nog iets leuks mee te doen is.

• Daniel.
  • Laatst online: 10:58
@SnakeDoc88 Wel raar van die Motorola adapter dan. Ook bijzonder dat Homey een signaal stuurde van dat die meer power wilt hebben. Ik ben wel benieuwd hoe het koppelen gaat met Homey backup, ik wil namelijk graag de Pro, maar het zou mooi zijn hoe het met het koppelen gaat. Als het niet teveel werk is moet ik het ook maar eens een keertje gaan doen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• SnakeDoc88
@Daniel. Hij gaf niet actief een signaal maa hij viel af en toe uit en ik had maar een 1A voeding eraan hangen. Las o.a. Hier dat het kan helpen om een beter voeding eraan te hangen. Wel raar inderdaad...
Homey Pro die ik net bij MM heb gehaald had 2 afgebroken pootjes. Op zich niet hee erg, maar voor dat geld wil ik toch wel een hee product :) Opnieuw besteld bij Robbshop, morgen hopelijk in huis. Ik laat weten hoe de migratie ging.

• RobbyMoody
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:29
Ik had ook twee pootjes los in de doos. Er gaat blijkbaar structureel iets mis.
Alleen heb ik ze met montagekit maar weer vastgeplakt...

PVOutput Limelight 6750Wp

• KSR
  • Laatst online: 21-06 22:05
Bij mij was er ook een pootje los, is niet het ergste maar het hoort toch niet voor een product uit die prijs.
druppeltje seconde lijm deed wonderen.
Het is geen action spul

[Voor 12% gewijzigd door KSR op 20-03-2021 22:51]

Be Stronger Than Your Excuses

• SnakeDoc88
Inderdaad niet het ergste die pootjes even vastlijmen. Vandaag bij de klantenservice bleek dat ze met per ongeluk het showmodel mee hadden gegeven. Zag er verder ook niet hee jofel uit. Nieuwe meegekregen, netjes opgelost.

Backup herstellen ging top! Hoefde niks opnieuw te pairen. Alleen tado devices even repairen en zigbee devices even wakker maken. Helemaal probleemloos dus :)

• mike123
Als het maar niet door de update 5.0.2 komt dat de pootjes de verbinding verliezen met Homey. ;)

• Daniel.
  • Laatst online: 10:58
SnakeDoc88 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:07:Backup herstellen ging top! Hoefde niks opnieuw te pairen. Alleen tado devices even repairen en zigbee devices even wakker maken. Helemaal probleemloos dus :)
Mm als dat het alleen is dan is overstappen zeker de moeite waard.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Bert O.
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-06 16:04
Bij mij gaat de Homey eruit !

Werkt hier ver van betrouwbaar. Ben nu al weken aan het heen en weer mailen met de klantendienst. Niet dat ze geen moeite doen, maar verder dan 'wacht maar op de volgende update, dan is het waarschijnlijk opgelost' komen ze eigenlijk niet. Bij elke update blijkt er helaas minder te werken dan ervoor.

Mocht iemand interesse hebben in een tweedehands (Homey early 2019, Acasa schakelaars, Osram smart pluggen), geef maar een PM ;)

• mike123
Bert O. schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:21:

Werkt hier ver van betrouwbaar. Ben nu al weken aan het heen en weer mailen met de klantendienst. Niet dat ze geen moeite doen, maar verder dan 'wacht maar op de volgende update, dan is het waarschijnlijk opgelost' komen ze eigenlijk niet. Bij elke update blijkt er helaas minder te werken dan ervoor.

Mocht iemand interesse hebben in een tweedehands (Homey early 2019, Acasa schakelaars, Osram smart pluggen), geef maar een PM ;)
Heb je ook de problemen voorgelegd op het community forum?
Ik neem aan van wel maar ik vraag het maar even.
https://community.athom.com/

• sentinel0809
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10:39
powermarcel10 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:13:

Tot slot.. Krijgt homey ook informatie terug via de radiatorknoppen zoals de gemeten temperatuur? En wanneer ik handmatig aan de knoppen draai, krijgt Homey die informatie ook door? En dit alles zonder tado abonnement?
V2 vs v3 heb ik geen ervaring mee. Hier v3, en krijg vanuit knoppen gewoon updates, ook als je handmatig aanpast. Zonder abonnement.

• raq
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 11:27
Mijn avontuur is alles behalve plug-and-play met homey, wat ik wel een beetje verwacht had. De flows werken zeer goed, maar voor de rest is het toch weer troubleshooten.
In een dikke maand dat ik nu bezig ben al wat problemen tegen gekomen:
- Heu lamp (gen1) toevoegen is niet gelukt, ook de bijbehorende bridge wordt niet meer ondersteund. Avond lang getroubleshoot -> geen succes.
- Klik-uit-klik-aan schakelaar die niet meer werkt na een software update. Trouble shooten -> handmatig teruggedraaid.
- Fibaro sensoren die continu op sabotage-alarm staan na een software update. Oplossing hier via forum -> handmatig versie terug.

En nu weer het volgende:
Ik heb twee Fibaro walli dimmers in een uitbouw naast het huis geplaatst met fibaro beweginssensoren daarbij. Tussen de Homey en de wallies + sensoren zit 5 meter en een betonnen muur.
De beide wallies maken geen rechtstreekse verbinding met de Homey, die hebben echt een tussenstekker in dezelfde ruime nodig om via die route te Homey te vinden.
Dit vind ik vreemd, want:
- De fibaro dimmer2 die voorheen op dezelfde plek als een van de wallies zat, kon direct de Homey benaderen.
- De sensoren gaan wel direct naar de homey, zonder tussenkomst van de tussenstekker.

Is het bereik van deze wallies dan onvoldoende voor 5m en een betonnen muur uit 1976? Terwijl de fibaro sensoren en dimmer2 geen problemen hebben om direct de homey te contacten.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
powermarcel10 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:13:

Hier V1 - alles werkt zoals het hoort ;)

PVOutput

• Just_A_User
  • Laatst online: 08:02

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

Ik heb sinds een dag of 2 problemen met sommige flows, in het bijzonder de flows dat iemand thuis komt of niet. Het is een vrij eenvoudige flow die uit 2 delen bestaat. Dat heb ik gedaan omdat ik dan de 'notificaties' van sommige flows in een aparte map kan opslaan.

Ik gebruik Smart Presence (SP). Als bijvoorbeeld mijn vrouw weg was en gemarkeerd is als 'weg' en zij komt thuis, dan is mijn flow de volgende:

ALS (SP) gebruiker <Vrouw> kwam binnen
EN (aanwezigheid) <Vrouw> is niet thuis
DAN (aanwezigheid) markeer <Vrouw> als thuis

Dit deel werkt nog steeds prima, want die registratie vind prima plaats.

Dan de notificatie:

ALS (aanwezigheid) <Vrouw> kwam thuis
DAN (push notificatie) <Vrouw> komt thuis :-) ! naar <Mijzelf>

Dit deel werkt niet. Als ik dit test in de app, dan krijg ik op het DAN kaartje een 'invalid request', maar ik kan vervolgens niet zien wat er dan mis gaat. Deze flow is al oud, net als andere flows. Let wel, in de Homey app, op het start scherm, waar je dus notificaties kunt laten wegschrijven, daar zie ik wel gewoon netjes dat iemand thuis komt dan wel weg gaat, dus nogmaals, dát deel werkt.

Het is de notificatie die niet meer op mijn Android (Note 10+) toestel binnen komt, en ik snap niet waarom dat is.

Edit:
Geupdate naar FW 5.0.4 en het probleem is er nog steeds. Het vreemde is, alle andere flows die een push notificatie versturen, die ook al een hele tijd bestaan en waar ik dus óók niet aan ben geweest, werken wél. Als de wasmachine klaar is krijg ik een push notificatie. Als er post wordt bezorgd in de brievenbus, krijg ik een push notificatie. Werkt allemaal.

Als ik zelf weg ga word ik op een gegeven moment als 'weg' geregistreerd, deze werkt prima. Als ik thuis kom word ik als 'thuis' geregistreerd, en die werkt ook prima. Deze laatste 2 zijn dus de flows die voor mijn vrouw niet meer werken, want als zij weg gaat/thuis komt krijg ik daar géén notificatie meer van, terwijl dat meer dan een jaar of nog langer prima gewerkt heeft.

Ik snap hier niets van :?

Edit 2:

Het wordt nog vreemder. Ik ben verder niet meer aan de flows gekomen, dus ik heb niets verandert, en mijn vrouw is net weg gegaan en prompt krijg ik een push notificatie dat ze niet meer thuis is.

Toen straks toen ze thuis kwam van d'r werk, zat ik boven, en ik was verbaast dat ze al thuis was want ik had geen push notificatie gekregen. Dus nu even wachten wat er gebeurt als ze zo dalijk weer thuis komt, of ik daar dan nu wél een notificatie van krijg.

Ik vind het erg vreemd dat het random lijkt te zijn nu.

Edit 3:

Ze komt net thuis en direct push notificatie. Dus, het heeft jarenlang gewerkt, dan ineens een paar dagen consequent niet (voor de flows mbt aan/afwezigheid van mijn vrouw) en nu post ik er over en nu werkt het weer. 8)7

[Voor 38% gewijzigd door Just_A_User op 26-03-2021 18:02]

Och ja, je moet toch wat he.

• Count_B
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:38
Is het mogelijk om Homey apparaten te excluden naar google home? Ik heb namelijk een Somfy zonnescherm die er nu 2x in staat (Homey & Somfy account) en wil er dus 1 excluden. Ik heb ze helaas allebei nodig want Homey kan niet met Somfy verlichting overweg. Of misschien een goede workaround?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 21-06 22:49
Count_B schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:59:
Is het mogelijk om Homey apparaten te excluden naar google home? Ik heb namelijk een Somfy zonnescherm die er nu 2x in staat (Homey & Somfy account) en wil er dus 1 excluden. Ik heb ze helaas allebei nodig want Homey kan niet met Somfy verlichting overweg. Of misschien een goede workaround?
Ik zet van dingen die dubbel in Google Home staan er 1 in een andere woning

• Count_B
MadDog11 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:58:
[...]

Ik zet van dingen die dubbel in Google Home staan er 1 in een andere woning
Maar hoe weet Google dan wanneer ik in welke woning ben? Gaat dit dan nog wel goed? De apparaten zitten natuurlijk in hetzelfde netwerk aangesloten.

• cautje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21-06 16:06
Goedemorgen, Ik heb ook wat gedoe met google.
Na een restore op een nieuwe homey en vandaar een synchronisatie naar google home.
Staat alles dubbel in google home.

weten jullie misschien hoe hoe ik alle apparaten in google home in kan verwijderen?
Ik kan de apparaten van de oude Homey niet kwijt raken.

Bedankt!

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-06 18:00
Ik overweeg om een Homey Pro aan te schaffen. Ik ben ooit begonnen met een Vera 3 en later overgestapt op Domoticz, telkens crashende raspberry's doen mij toch de stap naar Homey te nemen.

Ik heb:
  • Ubiquiti Unifi (UDM Pro+switches+Ap's ) voor mijn netwerk.
  • Philips HUE voor verlichting (incl diverse sensoren)
  • Google Nest rookmelders
  • Netatmo voor weer, CO2, luchtvochtigheid op 3 kamers
  • Somfy connexoon voor de rolluiken en ritsscreens (incl zonsensor)
  • Sonos voor muziek (aantal luidsprekers)
  • SMA omvormer voor PV
  • Toon Thermostaat(rooted) voor aansturing WTW
  • Nest rookmelders
  • Diverse Z-Wave modules (beweging, deuren e.d.)
  • Miele ovens met Wifi
  • Wasmachine met homeconnect (wifi)
  • Mitsubishi Heavy Airco (wifi)
Waar ik voor mijzelf nog geen antwoord op heb:
  • Waar zet ik de Homey neer? In de woonkamer? Of toch in de patchkast?
  • Hoe ga ik de energiemeting in huis doen? Ik heb een 4-tal SO kWh meters en een 3-fase kWh meter met RS485(modbus) in een losse meterkast, een behoorlijk stuk verwijderd van de meterkast met daarin de P1 aansluiting. Ik neig naar Youless maar wellicht is Plugwise beter/goedkoper?
  • Deurbel, ben ik nog niet over uit? Ik neig het meest naar de Unifi G4 deurbel maar die is ontzettend slecht leverbaard op dit moment.
  • Is er iets van modbus logging mogelijk? Bijvoorbeeld door https://www.sossolutions....ethernet-converter-for-eu
Iemand die wellicht wat antwoorden heeft?

[Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 29-03-2021 17:21]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Appie Heijn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:56:
Ik overweeg om een Homey Pro aan te schaffen. Ik ben ooit begonnen met een Vera 3 en later overgestapt op Domoticz, telkens crashende raspberry's doen mij toch de stap naar Homey te nemen.

Ik heb:
  • SMA omvormer voor PV
  • Nest rookmelders
  • Miele ovens met Wifi
  • Hoe ga ik de energiemeting in huis doen? Ik heb een 4-tal SO kWh meters en een 3-fase kWh meter met RS485(modbus) in een losse meterkast, een behoorlijk stuk verwijderd van de meterkast met daarin de P1 aansluiting. Ik neig naar Youless maar wellicht is Plugwise beter/goedkoper?
  • Deurbel, ben ik nog niet over uit? Ik neig het meest naar de Unifi G4 deurbel maar die is ontzettend slecht leverbaard op dit moment.
  • Is er iets van modbus logging mogelijk? Bijvoorbeeld door https://www.sossolutions....ethernet-converter-for-eu
Als je geen crashende devices wilt zou ik ver wegblijven bij de Homey. Ik zou eerder kijken naar Home-Assistant op hun eigen device (https://www.home-assistant.io/blue/) bijvoorbeeld

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Als je geen crashende devices wilt zou ik ver wegblijven bij de Homey. Ik zou eerder kijken naar Home-Assistant op hun eigen device (https://www.home-assistant.io/blue/) bijvoorbeeld
Hier draait Homey al een paar jaar. Geen crashende devices??

• MadDog11
  • Laatst online: 21-06 22:49
Count_B schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:55:
[...]

Maar hoe weet Google dan wanneer ik in welke woning ben? Gaat dit dan nog wel goed? De apparaten zitten natuurlijk in hetzelfde netwerk aangesloten.
Bij de extra woning geen locatie opgeven en alleen in gebruik als parkeerstand, dus naam van woning is reserve en naam van kamer is ook reserve, en nooit zeggen, hey google schakel reserve uit :)

• SpikeHome
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:02

SpikeHome

2400wp en 2750wp

@Appie Heijn Ik kom ook van domoticz af dat gedoe met sd kaartjes en software was ik klaar mee na 4jaar domoticz.
Heb nu 1 jaar homey wat zonder problemen draait, heb met enkele devices problemen gehad zoals qubino.
Slimme meter lees ik toch uit met een pi en domoticz was eerst ztatz op een pi maar er zijn ook andere p1 oplossingen.
Bij mij staat de homey in de huiskamer omdat die ook meldingen weergeeft dmv spraak e/of licht.
De devices van jou worden veelal ondersteund.
Als deurbel zou ik eens naar eufy gaan kijken word door homey ondersteund.
Je kan bij de homey apps kijken wat er allemaal ondersteund word.

@DennusB met HA ben je ook weer veel aan het prutsen.

[Voor 9% gewijzigd door SpikeHome op 29-03-2021 21:45]

PV1 2750wp woning en PV2 2450wp garage

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Wat voor crashende devices heb je dan?

Hier al 2 jaar een Homey, superbetrouwbaar. Koop het liefst wat betere kwaliteit inbouwspul (Fibaro) als je kunt. De meeste problemen die ik lees zijn vaak met goedkope meuk.
En z-wave lijkt wat betrouwbaarder dan zigbee (puur mijn indruk van de fora). Alhoewel bij mij beide betrouwbaar werken (heb 70% z-wave en 30% zigbee)

...

• DennusB
  • Niet online
Rav schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Wat voor crashende devices heb je dan?

Hier al 2 jaar een Homey, superbetrouwbaar. Koop het liefst wat betere kwaliteit inbouwspul (Fibaro) als je kunt. De meeste problemen die ik lees zijn vaak met goedkope meuk.
En z-wave lijkt wat betrouwbaarder dan zigbee (puur mijn indruk van de fora). Alhoewel bij mij beide betrouwbaar werken (heb 70% z-wave en 30% zigbee)
Hier ook een jaar een Homey gehad en altijd gezeik. Geheugen lekken in de software, apps die kapot gaan, drama vind ik het voor zoveel geld

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:52:
[...]

Hier ook een jaar een Homey gehad en altijd gezeik. Geheugen lekken in de software, apps die kapot gaan, drama vind ik het voor zoveel geld
En dat was de schuld van de Homey? Of draaide je enkele community apps die niet goed werkte? Wat voor een lekken in de software? Ik kan me niet echt vinden in wat je hier aangeeft.

• Bobje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-06 13:47
Appie Heijn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:56:

Ik heb:
  • Google Nest rookmelders
  • SMA omvormer voor PV
  • Nest rookmelders
  • Miele ovens met Wifi
Mijn lijstje is redelijk hetzelfde. Zigbee ipv Zwave en TaHoMA box voor Somfy RTS. Homey absoluut niet bij AP's zetten als je Zigbee en Zwave gaat gebruiken, dan wordt dat signaal weggedrukt. Bij mij staat hij onder de TV in het meubel.

• DennusB
  • Niet online
Hulliee schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:07:
[...]

En dat was de schuld van de Homey? Of draaide je enkele community apps die niet goed werkte? Wat voor een lekken in de software? Ik kan me niet echt vinden in wat je hier aangeeft.
Memory leaks in de core van de Homey software, lopen hele threads over op het forum bij ze ..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Memory leaks in de core van de Homey software, lopen hele threads over op het forum bij ze ..
Da's al weer een tijdje geleden opgelost. En was eenvoudig op te lossen door je Homey 1x per week gescheduled te rebooten 's nachts.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mike123
@Appie Heijn Homey staat hier nu ongeveer driekwart jaar in de woonkamer gezellig op het dressoir.
Was eerst met een beetje tegenzin van de wederhelft maar na een week gewend te zijn dat Homey vriendelijk zegt dat de wasdroger of wasmachine klaar is dan is het toch een fijn bolletje.
Zo kan de wasmachine weer vlot worden uitgepakt voor de volgende lading en kan de was worden opgehangen. De droger blijft niet een uur onnodig een anti kreuk programma draaien en dat scheelt weer geld.
En ze heeft dan weer een extra dag minder was te draaien want de machines worden niet vergeten. Alleen maar voordelen. :)

En in die periode ook geen problemen gehad met een crashende Homey.

• master_JE
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:33
Ik was een hele tijd zoekende naar een oplossing om mijn stadsverwarming/blokverwarming warmwatermeter (kamstrup multical 402) uit te lezen. Vorige week heb ik hiervoor eindelijk een oplossing gevonden d.m.v. een IR-reader + python + MQTT -> Homey.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn dan wil ik wel even een uitleg posten over hoe ik dit gedaan heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:46
Hulliee schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:07:
[...]

Ik heb hier ook geen enkel probleem met Homey. Draait nu 3/4e jaar.
Sterker nog: de bediening van de somfy zonwering geeft via de somfy app wel eens foutmeldingen, maar via homey doet het dan wel gewoon ;-)

Warmtepomp: Remeha Elga Ace 6kW. Zonnepanelen: 14 x 310 wp Suntech + micro omvormers IQ7 Enphase

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:46
master_JE schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:30:
Ik was een hele tijd zoekende naar een oplossing om mijn stadsverwarming/blokverwarming warmwatermeter (kamstrup multical 402) uit te lezen. Vorige week heb ik hiervoor eindelijk een oplossing gevonden d.m.v. een IR-reader + python + MQTT -> Homey.

Mocht iemand geïnteresseerd zijn dan wil ik wel even een uitleg posten over hoe ik dit gedaan heb.
[Afbeelding]
Ik heb nu nog geen Kamstrup, maar als ik er wel 1 heb ben ik zeker geïnteresseerd. Hoewel ik dan misschien eerst ga proberen om via een Fibaro Smart Implant dit uit te lezen, die koppelt direct aan Homey. Zo lees ik op dit moment 4 temp sensoren uit (vloerverwarming & warmtepomp). Ik weet alleen de flow nog niet.

Warmtepomp: Remeha Elga Ace 6kW. Zonnepanelen: 14 x 310 wp Suntech + micro omvormers IQ7 Enphase

• master_JE
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:33
fmb schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:55:
[...]

Ik heb nu nog geen Kamstrup, maar als ik er wel 1 heb ben ik zeker geïnteresseerd. Hoewel ik dan misschien eerst ga proberen om via een Fibaro Smart Implant dit uit te lezen, die koppelt direct aan Homey. Zo lees ik op dit moment 4 temp sensoren uit (vloerverwarming & warmtepomp). Ik weet alleen de flow nog niet.
Laat het dan t.z.t maar weten, ik had zelf ook eerst die gedachten. Bij mij is het kastje verzegeld O-) en kon daarom niet bij de beschikbare poorten :/

• mikekiwi
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:13
mike123 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:17:
@Appie Heijn Homey staat hier nu ongeveer driekwart jaar in de woonkamer gezellig op het dressoir.
Was eerst met een beetje tegenzin van de wederhelft maar na een week gewend te zijn dat Homey vriendelijk zegt dat de wasdroger of wasmachine klaar is dan is het toch een fijn bolletje.
Zo kan de wasmachine weer vlot worden uitgepakt voor de volgende lading en kan de was worden opgehangen. De droger blijft niet een uur onnodig een anti kreuk programma draaien en dat scheelt weer geld.
En ze heeft dan weer een extra dag minder was te draaien want de machines worden niet vergeten. Alleen maar voordelen. :)
Hier een erg nieuwe Homey-gebruiker die precies wil gaan doen wat jij hierboven beschrijft. Neem aan dat je tussenstekkers voor zowel droger als wasmachine gebruikt? Zo ja, welke? Kan even niet goed de juiste vinden ivm max. piekvermogen.
En ook geen bezwaar als je een tipje van de flow-sluiter zou willen oplichten ;-)
Dank alvast!

• Yamahaa
Ik persoonlijk zou voor Drogers wasmachines ed alleen voor tussen stekkers gaan als ze zo’n 16A of 3600W kunnen verdragen.

Er zijn er niet zoveel. Ik gebruik deze
https://www.robbshop.nl/t...3lNwQ0EAQYASABEgJ4XvD_BwE

Voordeel je kan verbruik zien en bij houden. Daarnaast kan je met de app in Homey ook grenswaardes instellen.

• Stefke
  • Nu online
Homey heeft net de webinterface geupgrade met grote device-iconen met info erop. Best leuk, al zou ik liever hebben dat ze wat info in de app presenteerden. Ik bedien mijn Homey apparaten niet via de webinterface (sowieso vooral gewoon via wandknoppen), ik neem aan de meeste mensen niet? De iconen zijn ook zo groot dat je er nog steeds maar een paar in beeld hebt (op een 2540x1440 monitor...)
Ik gebruik deze wel voor het bewerken van flows en insights. Flows maken op de telefoon is echt vreselijk onoverzichtelijk.
En ik zou liever hebben dat ze je insights setup bewaren. Moet toch ook niet zo moeilijk zijn?

[Voor 25% gewijzigd door Stefke op 30-03-2021 17:27]

• Just_A_User
  • Laatst online: 08:02

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

mikekiwi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:34:
[...]
Hier een erg nieuwe Homey-gebruiker die precies wil gaan doen wat jij hierboven beschrijft. Neem aan dat je tussenstekkers voor zowel droger als wasmachine gebruikt? Zo ja, welke? Kan even niet goed de juiste vinden ivm max. piekvermogen.
En ook geen bezwaar als je een tipje van de flow-sluiter zou willen oplichten ;-)
Dank alvast!
Ik gebruik voor zowel mijn droger als mijn wasmachine al minstens 3,5 jaar een Fibaro tussenstekker van 2500 watt, maar mijn droger gaat nooit over de 2400 watt heen op enig moment, en het gaat dan dus ook al 3,5 jaar gewoon goed. :)

Och ja, je moet toch wat he.

• aard01
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 13:09
@DON PAPA Ik heb deze 4-voudige schakelaar dus zojuist ontvangen, een 4-voudige Zigbee schakelaar. Alleen zit deze niet onder de apparaten van Tuya Zigbee, wel een drievoudige schakelaar. Koppelen werkt nu niet (button 1 meer dan 10 seconden indrukken). Enig idee hoe ik deze nu kan koppelen met Homey?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

aard01 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:11:
[...]

@DON PAPA Ik heb deze 4-voudige schakelaar dus zojuist ontvangen, een 4-voudige Zigbee schakelaar. Alleen zit deze niet onder de apparaten van Tuya Zigbee, wel een drievoudige schakelaar. Koppelen werkt nu niet (button 1 meer dan 10 seconden indrukken). Enig idee hoe ik deze nu kan koppelen met Homey?
De maker van de Tuya Zigbee app voor Homey heeft een aantal dagen geleden aangegeven in onderstaande topic dat hij eerst de verbinding problemen met de 1, 2 & 3 knops schakelaars op gelost wil hebben, en dan de 4 knop schakelaar gaat toevoegen aan de app, je zult dus nog even geduld moeten hebben.

https://community.athom.com/t/app-tuya-zigbee-app/26439/1092

[Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 30-03-2021 20:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mike123
mikekiwi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:34:
[...]
Dank alvast!
Voor de wasmachine gebruik ik de Fibaro tussenstekker, die gaat tot 2500W en voor de droger gebruik ik een qubino van Robbshop, die gaat tot 3500W.
Met de 2500W stekker red de droger het niet.
Een zeer handig forum.
Hieronder staat de basis voor de flow voor een notificatie van de wasmachine. Je moet wel even kijken wat jouw wasmachine doet met het wattage op welk moment.
Melding wasmachine

• mikekiwi
Just_A_User schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Ik gebruik voor zowel mijn droger als mijn wasmachine al minstens 3,5 jaar een Fibaro tussenstekker van 2500 watt, maar mijn droger gaat nooit over de 2400 watt heen op enig moment, en het gaat dan dus ook al 3,5 jaar gewoon goed. :)
Dank je! Moet nog meten wat mijn droger verbruikt, kan nu nog niets over de piek van mijn droger zeggen
mike123 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:08:
[...]

Voor de wasmachine gebruik ik de Fibaro tussenstekker, die gaat tot 2500W en voor de droger gebruik ik een qubino van Robbshop, die gaat tot 3500W.
Met de 2500W stekker red de droger het niet.
Een zeer handig forum.
Hieronder staat de basis voor de flow voor een notificatie van de wasmachine. Je moet wel even kijken wat jouw wasmachine doet met het wattage op welk moment.
Melding wasmachine
Qubino is genoteerd; die community ben ik ook nog aan het ontdekken. Voor een beginneling komt er behoorlijk wat info op me afgevlogen, ben nog niet altijd even snel in de juiste info te destilleren.
Dank voor je tip!
Ik gebruik overal Neo Coolcam plugs.
Ik heb even Insights van de laatste paar weken gecheckt.
Mijn droger lijkt niet over de 800W te gaan (recent model met warmtepomp), voor de wasmachine is het maximum 2200W.

Hangt dus volledig van je toestellen af.
Best de handleiding even checken :)

• mikekiwi
Fire69 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:15:
Ik gebruik overal Neo Coolcam plugs.
Ik heb even Insights van de laatste paar weken gecheckt.
Mijn droger lijkt niet over de 800W te gaan (recent model met warmtepomp), voor de wasmachine is het maximum 2200W.

Hangt dus volledig van je toestellen af.
Best de handleiding even checken :)
Dat laatste heb ik al gedaan, maar daar wordt ik niet veel wijzer uit , daar worden alleen waardes genoemd van 3 programma's die ik niet gebruik. Meten is weten, moet even zien hoe ik de Youless kan gebruiken om de wattages gedurende de duur van het programma uit te lezen. Nu alleen nog huidige score en via Enelogic alleen de score in € en niet in W...

Is een machine van 9jr oud, bij de katoenprogramma's worden waardes tussen 3500-3900W genoemd. Het soort van universele programma dat wij gebruiken zal daar dan ook wel in vallen....

[Voor 10% gewijzigd door mikekiwi op 30-03-2021 23:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtince
  • Laatst online: 00:07
Ik gebruik deze als smartplug voor de droger. Werkt perfect icm Homey.

https://m.nl.aliexpress.c...81e46Z.jpg_640x640Q90.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike123
@mikekiwi Als in de handleiding staat 3500-3900 zou ik in elk geval een plug nemen die 3680 W (16A) aankan.
230V x 16A = 3680. 3900W is al bijna 17A, dat is toch wel veel.
En dan hoef je ook niet te twijfelen of je een programma wel of niet kan gebruiken.
En bij 17A zal misschien de stop (smelveiligheid) of automaat er misschien ook wel een keer uit gaan na een langere periode.
Verschil in prijs tussen 2500 of 3680 valt wel mee, afhankelijk van het merk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtince
  • Laatst online: 00:07
Fire69 schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:34:
[...]

Werkt die via de Tuya app?
Yep Tuya Zigbee app. Pakt hem meteen!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21-06 20:20

ChangeLife4Ever

owned by above

Even vraag waar ik al langer mee zit. Kan je Eve Energy (Elgato) ook aan de Homey koppelen? Zoek namelijk schakelaars die ook stroom meten en die Eve dingen werken best redelijk. Verder biedt het ook de mogelijkheid om het binnenklimt te meten met Eve Climate.

Best wat zitten zoeken; op t forum van Elgato krijg ik negatieve response, maar misschien weet iemand hier een workaround. Het lijkt erop dat die er moet zijn: https://community.athom.com/t/elgato-eve/15039

remember your end, someone owns us

• Hulliee
  • Niet online
ChangeLife4Ever schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:25:
Even vraag waar ik al langer mee zit. Kan je Eve Energy (Elgato) ook aan de Homey koppelen? Zoek namelijk schakelaars die ook stroom meten en die Eve dingen werken best redelijk. Verder biedt het ook de mogelijkheid om het binnenklimt te meten met Eve Climate.

Best wat zitten zoeken; op t forum van Elgato krijg ik negatieve response, maar misschien weet iemand hier een workaround. Het lijkt erop dat die er moet zijn: https://community.athom.com/t/elgato-eve/15039
Er is zo te zien geen app voor. Dus zul je andere manieren moeten gebruiken, via mqtt?? Of zo'n AliExpress-ding eens testen voor 13,-, zie Xtince's post hierboven.

• Count_B
Misschien een domme vraag maar als ik meedere merken zwave devices aan homey koppel, zullen deze allemaal met elkaar communiceren in het mesh netwerk? Of worden dit dan meerdere mesh netwerken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21-06 15:16
Count_B schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:28:
Misschien een domme vraag maar als ik meedere merken zwave devices aan homey koppel, zullen deze allemaal met elkaar communiceren in het mesh netwerk? Of worden dit dan meerdere mesh netwerken?
Homey zet dan zijn eigen z-wave netwerk op en gebruikt al de direct verbonden z-wave devices. Dus het wordt 1 netwerk.

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Bert O. schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:21:

Zoveel problemen? Ik heb niet helemaal meegekregen wat er precies aan de hand was...

Maar ik herken het wel. ZigBee was na v5 nog 'losser' geworden. Na installeren van 3 routers (plugs) had een aantal devices wel een route, anderen alleen een [?].
Maar mijn Homey kon ook niets laten starten om 7 uur precies. 7:01 werkte weer wel.
En ik denk dat ik bij het openen van de app of site of het opslaan van flows wekelijks een aantal connectieproblemen had. Nu heb ik dan eindelijk op verzoek van Athom het ding opgestuurd.

• Bert O.
Ging van kwaad naar erger. Vóór v5 werkten de flows op zich eigenlijk feilloos, maar had ik wel wekelijks meerdere Zigbee apparaten die uit het netwerk vielen. Sommige kon je koppelen met behoud van Flows, andere niet. Ik was op den duur meerdere keren per week bezig om apparaten te verwijderen, terug toe te voegen, flows te herstellen...
Na v5 werkte het Zigbee gebeuren wel stabieler, maar werkte de flows plots niet meer betrouwbaar.
Na 2 weken v5 en 5.0.1 gaf plots alles van KaKu er de brui aan...

Met Athom-support schiet je niks op. Ze zijn wel vriendelijk... maar eerst hebben ze me maanden aan het lijntje gehouden met 'wacht maar op v5, die komt er binnenkort aan'. Daarna nog een drietal weken met factory resets, volledige herinstalls,.... Zonder resultaat.... flows die voorheen feilloos werkten, deden het nu niet meer.

Dat alles samen was voor mij een beetje de druppel. Al blijft de Homeu op papier een fantastisch apparaat. Ik heb nu een combi van oldscool-KaKu om lichten aan en uit te doen & shelly's die een beperkte mate van programmeerbaarheid in zich hebben voor de dingen die ik automatisch wil laten schakelen. En dat werkt.

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Bert O. schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:10:
Ging van kwaad naar erger. Vóór v5 werkten de flows op zich eigenlijk feilloos, maar had ik wel wekelijks meerdere Zigbee apparaten die uit het netwerk vielen. Sommige kon je koppelen met behoud van Flows, andere niet. Ik was op den duur meerdere keren per week bezig om apparaten te verwijderen, terug toe te voegen, flows te herstellen...
Na v5 werkte het Zigbee gebeuren wel stabieler, maar werkte de flows plots niet meer betrouwbaar.
Na 2 weken v5 en 5.0.1 gaf plots alles van KaKu er de brui aan...

Met Athom-support schiet je niks op. Ze zijn wel vriendelijk... maar eerst hebben ze me maanden aan het lijntje gehouden met 'wacht maar op v5, die komt er binnenkort aan'. Daarna nog een drietal weken met factory resets, volledige herinstalls,.... Zonder resultaat.... flows die voorheen feilloos werkten, deden het nu niet meer.

Dat alles samen was voor mij een beetje de druppel. Al blijft de Homeu op papier een fantastisch apparaat. Ik heb nu een combi van oldscool-KaKu om lichten aan en uit te doen & shelly's die een beperkte mate van programmeerbaarheid in zich hebben voor de dingen die ik automatisch wil laten schakelen. En dat werkt.
Hmm, ik kan me er alles bij voorstellen ja. Je kunt ook maar beter hebben dat iets echt niet werkt, dan soms wel soms niet. Hoewel: mijn Dyson werkte niet (error bij toevoegen). Dat werd gefixt maar v5 was nodig, ruim een half jaar vóórdat hij uit kwam. Toen ik eenmaal op v5 zat werkte het nóg niet. Dat duurde toen nog een kleine maand. Nu werkt het maar ik vind het een slordige oplossing. Ik ben nu bij het opsturen ook bang dat ze concluderen dat er niets mis is met de Homey.... en dat het dus eerder een klote product is. Fingers crossed.

Je gebruikt nu niets geavanceerds als Homey, Home Assistant dus?

• Bert O.
iAR schreef op woensdag 7 april 2021 @ 07:44:
[...]
Je gebruikt nu niets geavanceerds als Homey, Home Assistant dus?
Inderdaad. Nu had ik sowieso geen sensoren of verwarming erop hangen. Enkel stopcontacten & dimmers en Sonos en Harmony hub gekoppeld.

Om lampen te schakelen gebeurde er eigenlijk weinig tot niets slim.
** Kaku schakelaars (tegenwoordig hebben ze al iets mooiere schakelaars), magneetcontacten en AB's reageren veel sneller zonder tussenkomst van de Homey.
** Timers (sunset,...) worden door de Shelly's gestuurd
** Slimmere combo's worden nu aangestuurd door Macrodroid (op Android Smartphone) & Olisto (cloud-based).
(dan heb ik het over lampen die aangaan (op Shelly's) als de tv aangaat, de Sonos & Musiccast-apparaten die als wekker gebruikt worden op basis van een Google Calendar,...))

Totnogtoe is dit alles stabieler dan de Homey, weliswaar niet in 1 gecentraliseerd systeem...
Pagina: 1 ... 86 87 88 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True