Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 11:54
TKroon schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:34:
@frankdewildt bijna goed, de start flow in flow 3 moet je na 10 seconden starten, en in flow 4 moet je de actie direct uitvoeren.
Er gebeuren rare dingen sinds dat ik de laatste aanpassingen heb gedaan. Zo springt op willekeurige momenten het licht in de keuken en op badkamer en overloop aan. Dit terwijl deze allen in flows ingesteld staan om pas na zonsondergang te reageren m.u.v. badkamer. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Hieronder de flows zoals ze in de keuken staan ingesteld:

https://homey.app/f/7d4RZc Beweging
https://homey.app/f/XA9RZc Geen beweging
https://homey.app/f/5JeRZc Dimmen
https://homey.app/f/o6jRZc Zet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@frankdewildt heb je ergens een test flow gemaakt die je bent vergeten? Gebruik je in je flows dat er een specifieke zandloper loopt/start/stopt (als je niet specifiek hebt reageert hij op alles)? Gebruik je de else-functie ergens (verkeerd)?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Alle flows zien er zo uit, dus met specifieke zandlopers. Ik heb geen test flow aangemaakt. Zie onderstaande foto wat de verlichting in de keuken doet. Heel apart omdat verlichting alleen na zonsondergang aan kan gaan. Zoals ik zie heeft dit met het dimmen te maken omdat het precies 10 seconden is en precies om het uur. Ik vermoed dat er in die flow iets niet goed zit. Die flow start met “zandloper is leeg” maar gaat het niet daar al mis? Dit is de flow van het dimmen: https://homey.app/f/3Sb1_c

Zit even na te denken, maar de dim flow moet die geen “en” bevatten waar staat dat betreffende lamp aanstaat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZjDS0LXVIBEO27zqrlVJpfvkKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TklN7eeHSAU7VyZB8psduMB6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door frankdewildt op 11-07-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@frankdewildt ah, de bewegingsmelder start evengoed de zandloper. Daar kun je bijvoorbeeld een conditie toevoegen dat de lamp aan is.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-06 10:47
frankdewildt schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:25:
[...]

Er gebeuren rare dingen sinds dat ik de laatste aanpassingen heb gedaan. Zo springt op willekeurige momenten het licht in de keuken en op badkamer en overloop aan. Dit terwijl deze allen in flows ingesteld staan om pas na zonsondergang te reageren m.u.v. badkamer. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Hieronder de flows zoals ze in de keuken staan ingesteld:

https://homey.app/f/7d4RZc Beweging
https://homey.app/f/XA9RZc Geen beweging
https://homey.app/f/5JeRZc Dimmen
https://homey.app/f/o6jRZc Zet uit
Je hebt bij de zonnestand "Na Zonsondergang" een 7 gezet, waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
ewf2003 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Je hebt bij de zonnestand "Na Zonsondergang" een 7 gezet, waarom is dit?
Zodat hij 7 minuten na zonsondergang de verlichting aan doet. Ik merk dat het daarvoor nog licht genoeg in huis is. Ik heb ook met helderheid van bewegingssensoren gewerkt maar dat werkte niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

frankdewildt schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Zodat hij 7 minuten na zonsondergang de verlichting aan doet. Ik merk dat het daarvoor nog licht genoeg in huis is. Ik heb ook met helderheid van bewegingssensoren gewerkt maar dat werkte niet goed genoeg.
Ik zou zo niet kunnen zeggen wat er fout gaat, maar heb je wel eens overwogen om met " zone actief/zone inactief te werken? Dan kan je de zandlopers overboord gooien.
Als: zone keuken actief, dan start flow keukenlicht;
Als: zone keuken inactief voor x minuten, dan keukenlicht uit.
Wel rekening houden met deursensors, die zullen hun eigen zone moeten krijgen.
Voordeel, heel overzichtelijk en bij En kun je nog steeds invullen wat je wilt.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 14:10
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:58
frankdewildt schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:02:
[...]

En heb je het ook al geprobeerd met 2 timers zoals ik hier eerder had aangegeven?
Ik had het wel getest dmv een timer op 3600 te zetten maar dat werkt ook niet.
Dus dan gewoon dimmen naar 1%, andere zandloper starten van 10 seconden, nieuwe flow die zandloper leeg van 10 seconden, lamp uit. Indien weer beweging stop 2 zandlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:29
Opgelost

[ Voor 97% gewijzigd door MarioMark1541 op 16-07-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

darklydreaming schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:04:
[...]

Ik heb het op Android ook nooit werkend gekregen.
Ik gebruik nu meerdere logica variabelen om aanwezigheid te checken.

Ik heb de volgende logica variabelen:
Status Apparaten - ik check met Smart Presence app de aanwezigheid van telefoons en TV (staat TV aan, dan is er iemand thuis)
Status Beweging - is er beweging in huis, dan staat deze op JA. Is er 15 minuten geen beweging in huis, dan gaat variabele naar NEE.
Status Tado - ik gebruik nog versie 3.0.3 van Tado app waarin aanwezigheid nog werkt.

Is 1 van de 3 variabelen JA, dan staat Aanwezigheid op JA.
Zijn ze alle 3 NEE, dan staat Aanwezigheid op NEE.
Weer een raar ervaring met aan/afwezigheid locatie.

Ineens doet de aan/afwezigheid flow het bij mijn vrouw (Samsung S10) het wel, maar Homey ziet mijn vrouw nu voor mij aan en nu werkt bij mij (iPhone X) de aan/afwezigheid flow niet meer. Terwijl ik niets in de flows aangepast heb 8)7 8)7 :?

Zucht…

Weet iemand wat dit ineens kan zijn?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:34
Smart Presence werkt met IP-adressen, zijn die statisch ingesteld? Anders zou het kunnen dat zij jouw IP-adres nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 11-07 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

millerman_sf schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:08:
Smart Presence werkt met IP-adressen, zijn die statisch ingesteld? Anders zou het kunnen dat zij jouw IP-adres nu heeft.
Das een goeie indd! Ga ik morgen eens proberen als mijn vrouw weer thuis is. Dankjewel voor de tip👍

Edit:

Ik heb de telefoons een static IP gegeven.

Moet ik in de instellingen van Smart Presence iets instellen?

Ik kan hier nl een formulier invullen.

Name
IP adres
Is gast
vertraging: 900 (ik neem aan dat het seconden zijn?)

Dankjewel

[ Voor 28% gewijzigd door Audione0 op 15-07-2020 19:35 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:00
Nu dat de Plex Notify app offline gehaald is ben ik op zoek naar een alternatief. Ik heb een Plex Pass, dus ik kan gebruik van Webhooks maken. Ben er al bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar.

Heel moeilijk is het niet wat ik wil, ik start media (tv/film) en trigger in Homey gaat af. Hoe krijg ik dat voor elkaar met een Webhooks (https://support.plex.tv/articles/115002267687-webhooks/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:42
Ik heb afgelopen week een Fibarol roller shutter 3 geinstalleerd icm deze draadloze schakelaar. Dit om mijn uitvalscherm te bedienen.

Nu heb ik een flow gemaakt dat als een knop wordt ingedrukt en het dimniveau is groter dan 0 dan dimt hij de zonwering naar 0. Andersom voor het uitrollen van het scherm.

Graag zou ik het scherm ook halverwege kunnen stoppen met de draadloze schakelaar.

Via de app van Homey werkt dit perfect en kan ik hem gewoon op een bepaald % uit en inrollen, door het dim niveau in te geven. Iemand die weet hoe ik dit in kan stellen mbv de draadloze schakelaar?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb twee plugs gekocht voor mijn wasmachine en droger. Na wat prutsen kan ik een variabele aanzetten om te checken of ze bezig zijn (AAN > 25W verbruik, UIT < 1W verbruik).

Maar echt effectief wordt het als ik pas een notificatie krijg als zowel de was als de droger klaar zijn, als deze samen bezig zijn. Maar als ze niet samen bezig zijn (dus of alleen de was of alleen de droger) wil ik een notificatie als die klaar is.
Nu had ik iets getest, en toen had ik vervolgens 100 notificaties. Of iets bleef hangen in een loop of ik had de verkeerde trigger.
Ik ben al uren bezig maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
iAR schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:57:
Ik heb twee plugs gekocht voor mijn wasmachine en droger. Na wat prutsen kan ik een variabele aanzetten om te checken of ze bezig zijn (AAN > 25W verbruik, UIT < 1W verbruik).

Maar echt effectief wordt het als ik pas een notificatie krijg als zowel de was als de droger klaar zijn, als deze samen bezig zijn. Maar als ze niet samen bezig zijn (dus of alleen de was of alleen de droger) wil ik een notificatie als die klaar is.
Nu had ik iets getest, en toen had ik vervolgens 100 notificaties. Of iets bleef hangen in een loop of ik had de verkeerde trigger.
Ik ben al uren bezig maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar.
Als de wasmachine of droger uit gaat, start dan een extra flow die controleert of er apparaten aan staan, zo niet, dan is zojuist de laatste uitgegaan.

Overigens zal een wasmachine niet continue een hoog verbruik hebben. Daar zul je een iets slimmere flow-set voor nodig hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 19-07-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Als je de flow die hier staat gebruikt en een beetje aanpast wat waarden betreft moet het wel lukken denk ik.
Wasmachine flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvhVeld
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-01-2021
Net de nieuwe eigenaar van een Homey. Heb meteen mijn Somfy apparaten gekoppeld. Dat ging prima. Half uurtje later bedacht dat de homey op een andere plek in de kamer moest staan. Electriciteitskabel er uit en verplaatst naar de andere kant. En na het opstarten werken de somfy apparaten niet meer.

Even gekeken op de site en zolang ik een homey verplaats en er is geen update aan de gang dan is het prima. En dat was het geval.

Ik kan natuurlijk de apparaten weggooien en opnieuw koppelen, maar dat wil ik niet elke keer gaan doen.

Is dit een bekend fenomeen of heb ik botte pech? Zijn er truuks om de boel weer aan de praat te krijgen zonder dat ik alles opnieuw moet gaan instellen?

Elke hulp is welkom

J

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarioMark1541
https://www.mediamarkt.nl...om-homey-pro-1613458.html

Leuke prijs /aanbieding

Heb zelf een gewone Homey maar twijfel om te upgrade

Iemand die merkwaardig verschil ervaart met een gewone Homey en Homey pro?
Merk je dit ook in snelheid van laden app?

[ Voor 49% gewijzigd door MarioMark1541 op 20-07-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-07 10:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Homey 5 is uit in de experimental. Zelf niet geïnstalleerd helas, voorheen wel altijd de experimental, vanwege het hebben van veel Zigbee producten. Ik ben erg benieuwd!

https://firmware.athom.com/

[ Voor 8% gewijzigd door rikadoo op 20-07-2020 22:06 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
MarioMark1541 schreef op Monday 20 July 2020 @ 09:26:
https://www.mediamarkt.nl...om-homey-pro-1613458.html

Leuke prijs /aanbieding

Heb zelf een gewone Homey maar twijfel om te upgrade

Iemand die merkwaardig verschil ervaart met een gewone Homey en Homey pro?
Merk je dit ook in snelheid van laden app?
Vooral als je veel apps (20+) ga je dit zeker merken. Bij mij werd de ‘gewone’ traag met veel apps, de Pro heeft dit opgelost. Overall zal hij ook wel iets sneller/beter performen, want meer CPU en meer RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

WoutF

Hoofdredacteur
JackSparrow schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Vooral als je veel apps (20+) ga je dit zeker merken. Bij mij werd de ‘gewone’ traag met veel apps, de Pro heeft dit opgelost. Overall zal hij ook wel iets sneller/beter performen, want meer CPU en meer RAM.
Hoe merkte jij die traagheid? Ik heb momenteel dat een flow gekoppeld aan een bewegingssensor pas na een paar seconden triggert. Is dat het soort dingen waar jij verschil in zag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
JackSparrow schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Heb je daar nu geen last meer van ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

TheVMaster

Moderator WOS
WoutF schreef op Tuesday 21 July 2020 @ 11:58:
[...]

Hoe merkte jij die traagheid? Ik heb momenteel dat een flow gekoppeld aan een bewegingssensor pas na een paar seconden triggert. Is dat het soort dingen waar jij verschil in zag?
Ik had op een gegeven moment dat bepaalde flows helemaal niet meer leken te starten. Daarnaast had ik ook apps die bleven crashen (vermoedelijk om een gebrek aan beschikbaar geheugen). Na het verwijderen van een aantal apps ging het weer beter.

Zelf gebruik ik geen bewegingssensoren, maar wel fysieke (z-wave) schakelaars waarmee ik de woonkamer (HUE) verlichting bedien. Daar zit eigenlijk bij zowel de gewone Homey als de Pro een heel kleine vertraging in.

De Pro geeft me wel het gevoel (zit misschien ook wel tussen de oren, want ik heb het nooit echt gemeten) dat het allemaal net iets vloeiender/sneller reageert.
MarioMark1541 schreef op Tuesday 21 July 2020 @ 13:50:
[...]

Heb je daar nu geen last meer van ?
Nope, heb nu 39 apps draaien en geen seconde het idee gehad dat hij slecht performed.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 21-07-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
JvhVeld schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:51:
Net de nieuwe eigenaar van een Homey. Heb meteen mijn Somfy apparaten gekoppeld. Dat ging prima. Half uurtje later bedacht dat de homey op een andere plek in de kamer moest staan. Electriciteitskabel er uit en verplaatst naar de andere kant. En na het opstarten werken de somfy apparaten niet meer.

Even gekeken op de site en zolang ik een homey verplaats en er is geen update aan de gang dan is het prima. En dat was het geval.

Ik kan natuurlijk de apparaten weggooien en opnieuw koppelen, maar dat wil ik niet elke keer gaan doen.

Is dit een bekend fenomeen of heb ik botte pech? Zijn er truuks om de boel weer aan de praat te krijgen zonder dat ik alles opnieuw moet gaan instellen?

Elke hulp is welkom

J
Heb je ook geprobeerd de app van Somfy opnieuw te starten?
Je kan ook een PTP doen. Pul the Plug. Maar dan niet de stekker eruit en weer in maar stekker eruit, kwartier wachten en dan de stekker er weer in.
Dat gaat meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo

Doordat het verbruik schommelt en er telkens andere waarde in komen wordt telkens de flow voor notificatie gestart, ik zou die flow uitschakelen na dat het gestart is en de flow terug actief maken als hij stopt (verbruik lager dan 1w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chundo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Doordat het verbruik schommelt en er telkens andere waarde in komen wordt telkens de flow voor notificatie gestart, ik zou die flow uitschakelen na dat het gestart is en de flow terug actief maken als hij stopt (verbruik lager dan 1w)
Je moet hier iets van tijd bij in stoppen. Kijkende naar onze eigen wasmasjien, dan zie ik dat 'ie momenten vrijwel niets verbruikt en dan weer een veel. Dat komt door de verschillende stappen die de machine doorloopt, waarbij soms ook gewoon even niets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb de wasmachine en droger nu apart geregeld, elk met 2 variabelen en een timer.

En dan als een apparaat start +1 bij een variabele, als ie klaar is -1. En als de variabele op 0 staat dan zijn ze beide klaar (en dus melding).

Zoiets had ik heel vaag al in mijn hoofd. Want als de wasmachine al klaar is en je zet hem nog een keer aan als de droger nog bezig is moest het ook goed gaan. Ik kwam alleen niet op een simpele numerieke variabele.
WoutF schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:58:
Dat heb ik met mijn pro ook wel eens. Geen touw aan vast te knopen. Motion in de gang aan. Motion in de wc................................aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iAR zijn die apparaten op de wc en de gang beide dezelfde techniek? Zijn het dezelfde merk device?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Webgnome schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:02:
@iAR zijn die apparaten op de wc en de gang beide dezelfde techniek? Zijn het dezelfde merk device?
Ja, beide Hue Motion sensors en spot(s). Verbonden via de Hue Bridge met de Homey.

En soms is het anders om, of niet of beide. Hence: geen touw aan vast te knopen. Ik heb ook geen idee waar ik moet zoeken om het op te lossen. Vooral voor de gang is het soms irritant. Dan ben je er al weer uit en gaan de lichten nog eens aan... of bij visite die enkele seconden lopen te stuntelen in de wc omdat het licht niet aan gaat :+

[ Voor 36% gewijzigd door iAR op 23-07-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Nee, elk een aantal flows, om precies te zijn 4. Maar van dezelfde structuur. Alleen de badkamer heeft er 5.

Beweging (condities 1) (scene 1)
Beweging (condities 2) (scene 2)
Geen beweging meer () (timer)
Timer leeg () (scene 3)

Kort gezegd: als we slapen gaat er een gedimde scene aan, overdag een felle).

De badkamer heeft twee variaties
Geen beweging meer (conditie A) (timer duur x)
Geen beweging meer (conditie B) (timer duur y)

Kort gezegd: als we (beine) slapen is de timer korter dan overdag.

[ Voor 45% gewijzigd door iAR op 23-07-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Ik denk dat er dan per flow een apart signaal naar de bridge gaat die dat dan weer moet verwerken etc etc. Wat ik zelf ervaar is dat na een aantal weken / maanden uptime het zwave deel van homey heel erg langzaam wordt. Althans niet meer zo snappy als dat het na een reboot is. Misschien dat @WoutF dat ook bedoelde? Waarom dat is heb ik zelf nog niet kunnen achterhalen. Soms helpt het rebooten van een aantal apps maar soms alleen reboot van het systeem. (of een verplichte ivm een firmware upgrade)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Webgnome schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:42:
dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Ik denk dat er dan per flow een apart signaal naar de bridge gaat die dat dan weer moet verwerken etc etc. Wat ik zelf ervaar is dat na een aantal weken / maanden uptime het zwave deel van homey heel erg langzaam wordt. Althans niet meer zo snappy als dat het na een reboot is. Misschien dat @WoutF dat ook bedoelde? Waarom dat is heb ik zelf nog niet kunnen achterhalen. Soms helpt het rebooten van een aantal apps maar soms alleen reboot van het systeem. (of een verplichte ivm een firmware upgrade)
Dat zal het inderdaad zijn. Maar toch is het wel raar.

Ik zag op het Homey forum al flows die apps of de Homey elke dag rebooten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:35
Is het mogelijk om op/neer knoppen te krijgen in Homey voor een zonnescherm? Ik heb een Fibaro rollershutter v3 toegevoegd en die wordt bedient middels een slider ala dimmer.
Graag zou ik simpele op/neer commando’s willen sturen omdat mij dit ook makkelijker lijkt in flows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:04
MBgek schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:24:
Is het mogelijk om op/neer knoppen te krijgen in Homey voor een zonnescherm? Ik heb een Fibaro rollershutter v3 toegevoegd en die wordt bedient middels een slider ala dimmer.
Graag zou ik simpele op/neer commando’s willen sturen omdat mij dit ook makkelijker lijkt in flows.
Je zou een virtual switch kunnen aanmaken.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
Sinds deze week heb ik het probleem dat mijn xiaomi aqara mini switches niet meer werken
ik heb er 3 en alle 3 geven tijdens het pairen aan dat het een onbekend Zigbee apparaat is.

Het kwam tegelijk met het probleem dat de Hue hub V1 niet meer werkt i.v.m. einde van de ondersteuning.

Uiteraard een aantal keer een PTP uitgevoerd en uiteindelijk een totale back to factory reset uitgevoerd maar nog steeds krijg ik ze niet gekoppeld
ook de xiaomi aqara motion sensor werkt niet meer en krijg ik als onbekend Zigbee apparaat te zien.

iemand anders ook toevallig problemen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Sinds vorige week een issue in de koppeling met Google Home. (Wellicht verkeerde topic)
Alles is gekoppeld en draait al een jaar. Als ik zeg ' lampen uit' dan gaan 2 vd 3 lampen uit en geeft Google aan Homey niet te kunnen bereiken.
De lampen (spots) zit via dezelfde fibaro dimmer2 geconnect en ik kan ze zowel in homey als in Google wel manueel bedienen.
Iemand een idee hoe dit zou kunnen ineens en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

WoutF schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:58:
[...]

Het kan ook zijn dat het signaal pas echt later bij de Homey aankomt. Mocht het zwave zijn dan kun je ze beter (vanuit gebruiksoogpunt) unsecure pairen ipv secure. Dat is echt merkbaar in hoe snel de signalen door de Homey worden opgepakt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Dewoudloper schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:38:
Sinds deze week heb ik het probleem dat mijn xiaomi aqara mini switches niet meer werken
ik heb er 3 en alle 3 geven tijdens het pairen aan dat het een onbekend Zigbee apparaat is.

Het kwam tegelijk met het probleem dat de Hue hub V1 niet meer werkt i.v.m. einde van de ondersteuning.

Uiteraard een aantal keer een PTP uitgevoerd en uiteindelijk een totale back to factory reset uitgevoerd maar nog steeds krijg ik ze niet gekoppeld
ook de xiaomi aqara motion sensor werkt niet meer en krijg ik als onbekend Zigbee apparaat te zien.

iemand anders ook toevallig problemen hiermee?
Heb je meer xiaomi die niet meer werken?
En heb je experimentele update aanstaan op je Homey? Dan is waarschijnlijk update 5.0 geinstalleerd en die heeft een nieuwere versie van het Zigbee protocol. Di kan niet praten met het huidige xiaomi protocol.
Zo niet, dan heb ik geen idee.
Maar bij ptp wacht je wel een kwartier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:35
blavlaa schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:57:
[...]

Je zou een virtual switch kunnen aanmaken.
Thanks, nu heb ik inderdaad op/neer knoppen. Er zit ook een stop knop bij maar die krijg ik helaas niet werkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
mike123 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:13:
[...]

Heb je meer xiaomi die niet meer werken?
En heb je experimentele update aanstaan op je Homey? Dan is waarschijnlijk update 5.0 geinstalleerd en die heeft een nieuwere versie van het Zigbee protocol. Di kan niet praten met het huidige xiaomi protocol.
Zo niet, dan heb ik geen idee.
Maar bij ptp wacht je wel een kwartier?
Ik zit inderdaad op versie 5.0.018 dus dat moet het probleem wel zijn.
Is dit een probleem wat wel opgelost zou kunnen worden door de ontwikkelaar of is dat station al gepasseerd? Ik heb best veel van xiaomi in huis en heb geen zin om weer nieuwe knoppen en sensoren te moeten aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Dewoudloper schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:57:
[...]

Is dit een probleem wat wel opgelost zou kunnen worden door de ontwikkelaar of is dat station al gepasseerd? Ik heb best veel van xiaomi in huis en heb geen zin om weer nieuwe knoppen en sensoren te moeten aanschaffen.
Wachten tot de officiële versie uit is.
En anders hopen dat Ted in zijn vakantie met Aqara aan de gang gaat.
Doneren wil ook wel eens helpen 😊

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Rav schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Het kan ook zijn dat het signaal pas echt later bij de Homey aankomt. Mocht het zwave zijn dan kun je ze beter (vanuit gebruiksoogpunt) unsecure pairen ipv secure. Dat is echt merkbaar in hoe snel de signalen door de Homey worden opgepakt.
Hoe doe je unsecure pairen dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dewoudloper schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:57:
[...]

Áls het goed is heb je van Athom meerdere waarschuwingen ontvangen over die update... Het is inderdaad aan de ontwikkelaar om de app te updaten maar dat kan eventjes duren. Zoals Geurt-kun al aangeeft, kan doneren nooit kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 10:11
Geurt-kun schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:21:
[...]

En anders hopen dat Ted in zijn vakantie met Aqara aan de gang gaat.
Doneren wil ook wel eens helpen 😊
Aqara / Xiaomi app is bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik heb een vraag

Ik heb sinds vd week een neo coolcam flood sensor (Z-Wave)

Mijn bedoeling was om bij detecteren van water de muziek af te spelen in de badkamer en bij geen detecteren van water de muziek uit te doen (klaar met douchen )

Nu gaat de muziek wel aan maar helaas niet uit omdat de connectors blijkbaar nog water detecteren
Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben of hier een oplossing voor hebben ?

Alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
MadDog11 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Aqara / Xiaomi app is bijgewerkt
Waar zie jij dit? De developer van de Xiaomi/Aqara app is momenteel op vakantie, dus het lijkt me stug.... Zou tof zijn uiteraard maar zou hier graag een bevestiging van willen zien.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Laatst online: 10:11
mmm, het vreemde is dat ik gewoon V5.00 Beta draai, en na het weekend de Aqara / Xiaomi cube en temperatuur sensoren weer gewoon in de lucht zijn, waarschijnlijk na de reboot van maandagmorgen 3.00 komen die in ieder geval weer in de lucht, dus ging er vanuit dat de app herschreven was, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 22:37
MarioMark1541 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:09:
Ik heb een vraag

Ik heb sinds vd week een neo coolcam flood sensor (Z-Wave)

Mijn bedoeling was om bij detecteren van water de muziek af te spelen in de badkamer en bij geen detecteren van water de muziek uit te doen (klaar met douchen )

Nu gaat de muziek wel aan maar helaas niet uit omdat de connectors blijkbaar nog water detecteren
Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben of hier een oplossing voor hebben ?

Alvast bedankt voor het meedenken
Dan zou ik toevoegen, licht uit, muziek uit
Ik neem aan dat je altijd verlichting aanhebt?

Ik heb trouwens een aparte knop voor de muziek, ik wil niet altijd muziek aan bij het douchen, vooral niet in de nacht bv.

[ Voor 8% gewijzigd door akatar op 29-07-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

MadDog11 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:11:
mmm, het vreemde is dat ik gewoon V5.00 Beta draai, en na het weekend de Aqara / Xiaomi cube en temperatuur sensoren weer gewoon in de lucht zijn, waarschijnlijk na de reboot van maandagmorgen 3.00 komen die in ieder geval weer in de lucht, dus ging er vanuit dat de app herschreven was, my bad.
Het geeft aan dat hij niet stil zit. Nog een paar flesjes bier doneren en hij is zo klaar 😁

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
akatar schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:10:
[...]

Ik heb trouwens een aparte knop voor de muziek, ik wil niet altijd muziek aan bij het douchen, vooral niet in de nacht bv.
Ik heb de verlichting helaas in de badkamer nog niet smart dus dat gaat m niet worden

Een knop zou ook kunnen aan met beweging uit met knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
akatar schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:10:
[...]

Dus je doet de muziek aan en uit met de knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 22:37
@MarioMark1541
Klopt, ik gebruik daar een wandzender voor.
Dat is in mijn geval het handigst omdat ik niet altijd muziek wil, met een pir kan het natuurlijk ook maar als je een keer midden in de nacht in je badkamer komt wil ik dan in ieder geval geen muziek horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

MarioMark1541 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Hoe doe je unsecure pairen dan ?
Ik heb zelf alleen zwave van Fibaro, daar is de makkelijkste manier gewoon om een Walli variant van je echte apparaat te pakken om op die manier de pairing te starten. Dan wordt die automatisch unsecure. Is een beetje een workaround maar werkt goed.

Dus heb je een dimmer van Fibaro, dan exclude je die eerste. Daarna voeg je een Fibaro Walli Dimmer toe, en druk je de pairing knop in op je normale dimmer. Homey herkent dan dat je geen Walli dimmer hebt, maar een normale, en zal het correcte apparaat toevoegen. Maar wel unsecure ipv secure.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:56
DaWayne schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:54:
Sinds vorige week een issue in de koppeling met Google Home. (Wellicht verkeerde topic)
Alles is gekoppeld en draait al een jaar. Als ik zeg ' lampen uit' dan gaan 2 vd 3 lampen uit en geeft Google aan Homey niet te kunnen bereiken.
De lampen (spots) zit via dezelfde fibaro dimmer2 geconnect en ik kan ze zowel in homey als in Google wel manueel bedienen.
Iemand een idee hoe dit zou kunnen ineens en hoe op te lossen?
Op dit moment werkt Homey hier ook niet met Google. Ik baal er wel weer van. Zigbee is bij Homey ook al niet altijd zo betrouwbaar gebleken. Ik kocht Homey vanwege plug and play maar het gezeik dat ik er mee heb valt dik tegen.

Ging het daar vanzelf over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik wil ook de overstap gaan maken naar Homey en wil starten met rookmelders omdat ik de oude in huis wil vervangen.

Ik zit echter te twijfelen tussen deze 2:
Fibaro: https://www.robbshop.nl/fibaro-rookmelder-v20
Heiman: https://www.robbshop.nl/slimme-rookmelder-v2-z-wave-plus

Ik vind de Fibaro er net iets mooier uitzien dan de Heiman.
Heeft de Fibaro nog meer voordelen t.o.v. de Heiman?

Wat ik heb gelezen is dat er ook een temperatuursensor in de Fibaro zit, maar die waarde's zijn aan het plafond niet echt handig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Crxtreem schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:36:
Ik wil ook de overstap gaan maken naar Homey en wil starten met rookmelders omdat ik de oude in huis wil vervangen.

Wat ik heb gelezen is dat er ook een temperatuursensor in de Fibaro zit, maar die waarde's zijn aan het plafond niet echt handig toch?
Waarvandaan wil je de overstap maken? Want zou het wel ff goed checken. Ik ben juist terug gegaan naar Home-Asssistant na alle beperkingen, bugs en bagger support bij Homey ...

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Waarvandaan wil je de overstap maken? Want zou het wel ff goed checken. Ik ben juist terug gegaan naar Home-Asssistant na alle beperkingen, bugs en bagger support bij Homey ...
Ik heb nu de oude Homewizard en vrij veel kikakiku spullen die ik langzaamaan wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Laatst online: 17:39
Crxtreem schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Ik heb nu de oude Homewizard en vrij veel kikakiku spullen die ik langzaamaan wil vervangen.
Ik denk dat het met de nieuwe zigbee update die er nu aan zit te komen eindelijk beter gaat. Wel hoop ik dat we binnenkort de ronde ikea buttons en de flood sensor van Xiaomi kunnen gebruiken. Als je nog niets hebt dan is het overstappen makkelijker omdat je dan alles kan aanschaffen waarvan je weet dat het goed gaat werken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 16:34

2be

Ik heb beide rookmelders en de Fibaro gebruikt bij mij flink meer batterijen. De Heiman is ook kleiner en vind ik daardoor minder opvallen. De Fibaro heeft wel meer de traditionele vorm van een rookmelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Misschien heb jij het antwoord: je linkt specifiek naar de Heiman v2. Is dat een update v/d gewone, 'vierkante' versie?

Ik kan het zelfs op hun site niet vinden: http://www.heimantech.com Daar vind je alleen de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-07 12:48
Een beetje vreemd zigbee probleem: ik heb een flow waarbij een hue lamp buiten aangaat wanneer beweging wordt gedetecteerd na zonsondergang. Steeds vaker komt het voor dat de flow andere zigbee apparaten triggered, zoals andere buitenlampen. Is dit een veel voorkomend probleem en is er een oplossing voor?

Ik heb overigens mijn hue lampen via de hue bridge in Homey zitten, daarnaast gebruik ik enkele Xiaomi sensoren via Homey zelf. Twee zigbee netwerken dus, maar alle buitenlampen werken via Hue bridge -> Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Hulliee schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:48:
[...]

Misschien heb jij het antwoord: je linkt specifiek naar de Heiman v2. Is dat een update v/d gewone, 'vierkante' versie?

Ik kan het zelfs op hun site niet vinden: http://www.heimantech.com Daar vind je alleen de gewone.
Wat ik op kan maken op de website van Robbshop is het alleen een nieuwe jasje.
Verder weet ik het ook niet.
2be schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:06:
[...]

Ik heb beide rookmelders en de Fibaro gebruikt bij mij flink meer batterijen. De Heiman is ook kleiner en vind ik daardoor minder opvallen. De Fibaro heeft wel meer de traditionele vorm van een rookmelder.
Gaan ze ook wel eens spontaan af, of valt dat wel mee?
Ik lees bij de reviews van de Fibaro dat deze dat wel eens hebben.

En de sirene's van deze 2, welke is dan het subtielst?
Ik heb altijd eerder iets aan mijn hart als de broodrooster de rookmelder activeer dan dat ik gewoon normaal actie kan ondernemen.

De smartwares rookmelder die ik nu heb is een stuk subtieler dan de standaard melders. (maar helaas niet te koppelen aan de Homey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:42
virtualJac schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:55:
Ik heb afgelopen week een Fibarol roller shutter 3 geinstalleerd icm deze draadloze schakelaar. Dit om mijn uitvalscherm te bedienen.

Nu heb ik een flow gemaakt dat als een knop wordt ingedrukt en het dimniveau is groter dan 0 dan dimt hij de zonwering naar 0. Andersom voor het uitrollen van het scherm.

Graag zou ik het scherm ook halverwege kunnen stoppen met de draadloze schakelaar.

Via de app van Homey werkt dit perfect en kan ik hem gewoon op een bepaald % uit en inrollen, door het dim niveau in te geven. Iemand die weet hoe ik dit in kan stellen mbv de draadloze schakelaar?
Iemand die hier antwoord op heeft? Ik wil dus:

- Knop indrukken -> scherm gaat (afhankelijk van huidige staat) in of uit
- Knop indrukken tijdens beweging -> scherm stopt op huidige positie

Ook zie ik geen optie om beide knoppen van de schakelaar los van elkaar een andere functie te geven. Dus bijvoorbeeld 0 = uit en 1 = in.

@Crxtreem Ik heb de Fibaro rookmelders inmiddels een paar jaar hangen en nooit een valse melding gehad. Wel moet ik 1 a 2x p. jaar een batterij vervangen. De temp sensor gebruik ik in deze periode ook regelmatig om te checken hoe warm het in huis is, terwijl we op vakantie/werk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door virtualJac op 10-08-2020 09:10 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Heb 2 Heiman rookmelders besteld als vervanging van de smartwares.
De smartwares heeft me afgelopen nachten gewekt met een loos alarm.
De sensor is gewoon schoon, misschien dat ik hem vanavond nog even open schroef, maar ik zit er niet op te wachten dat hij mij willekeurig wekt wanneer ik dat niet wil.

Wat mij wel opvalt is dat bijna overal de Homey uitverkocht is.
Weet iemand of er leveringsproblemen zijn, of dat er een nieuwere versie komt of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
Ik heb een flow dat de spotjes in de tuin bij zonsopkomst automatisch uitgaan. Alleen nu is het al aantal keer voorgekomen dat ik 's middags als ik thuis kom zie dat de spotjes nog aanstaan. Ik snap niet waar het in zit, soms heb ik ook (zelfde soort flow) dat het licht bij de voordeur nog aan staat als het al lang licht is buiten. Hierbij voorbeeld van de flow die ik heb ingesteld: https://homey.app/f/lNjRfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
frankdewildt schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:06:
Ik heb een flow dat de spotjes in de tuin bij zonsopkomst automatisch uitgaan. Alleen nu is het al aantal keer voorgekomen dat ik 's middags als ik thuis kom zie dat de spotjes nog aanstaan. Ik snap niet waar het in zit, soms heb ik ook (zelfde soort flow) dat het licht bij de voordeur nog aan staat als het al lang licht is buiten. Hierbij voorbeeld van de flow die ik heb ingesteld: https://homey.app/f/lNjRfg
Zet die laatste actie er nog eens een keer maar dan met 5 vertraging. Dan weet je zeker dat het signaal (2x) verstuurd is. Als het nog fout, is de verbinding slecht (geweest) en zul je daar iets aan moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Hulliee schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Zet die laatste actie er nog eens een keer maar dan met 5 vertraging. Dan weet je zeker dat het signaal (2x) verstuurd is. Als het nog fout, is de verbinding slecht (geweest) en zul je daar iets aan moeten doen.
Je zou ook nog een bericht naar je telefoon kunnen laten sturen zodra de spotjes worden uitgezet.
Krijg je dat bericht ook niet dan is de Flow niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
mike123 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 02:02:
[...]

Je zou ook nog een bericht naar je telefoon kunnen laten sturen zodra de spotjes worden uitgezet.
Krijg je dat bericht ook niet dan is de Flow niet uitgevoerd.
Of een bericht naar de log/tijdlijn. Maar ik denk dat die flow wel loopt/start, maar dat zijn lampen niet reageren /buiten bereik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:13
Korte vraag, ik heb een fibaro rollershutter 3 voor m'n rolluik. Het kastje hangt vrij achter een gordijn, maar als het stil is, valt het op dat deze een indringende hoge pieptoon geeft. Een spectrum analyse app geeft aan dat het een 7500hz toon is.

Heeft iemand dit nog meer gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
voortdurend verdwijnen/disconnecten van apparaten

Zijn er nog mensen die last hebben van random apparaten die plots niet meer bereikbaar zijn via de homey? Steeds andere, de ene keer een Osram-plug, de andere keer een Icasa-dimmer,...

Heb Homey al eens gereset, Zigbee-netwerk al eens gereset (leuke klusjes want alles opnieuw instellen),... Maar het blijft om de pakweg 2 weken een apparaat uitspuwen.
Occasioneel moet ik hem ook herstarten omdat hij plots 'offline' is.

(Homey 2019, een 20-tal apparaten Icasa, Tradfri, Osram en KAKU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Bert O. de normale Homey kan 25 apps draaien waarna er issues kunnen ontstaan. Ik heb voor vier apparaten al 10 apps draaien, kan het zijn dat je over die 25 zit?

Overigens heb ik ook af en toe dat m'n homey offline is. Voor mij is het dan zaak dat ik m'n router reset, niet m'n homey. De flows doen het namelijk wel meestal wanneer homey offline wordt weergegeven in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
LA-384 schreef: kan het zijn dat je over die 25 zit?
Bedankt voor je antwoord. Ik zit nu op 28. Ik heb nooit eerder gelezen dat er problemen optreden bij 25 of meer apparaten. Het geheugen en opslag komen niet eens aan 50%. Vind het toch een beetje vreemd.

De flows en afstandbedieningen werken idd gewoon door als ie offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Bert O. schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik zit nu op 28. Ik heb nooit eerder gelezen dat er problemen optreden bij 25 of meer apparaten. Het geheugen en opslag komen niet eens aan 50%. Vind het toch een beetje vreemd.
https://support.athom.com...model-Homey-past-bij-mij-

Homey kan tussen 15 tot 20 apps zonder problemen tegelijk gebruiken. Installeer je meer dan, dan kan het zijn dat Homey trager of zelfs onbereikbaar wordt.

Homey Pro kan meer dan twee keer zoveel apps gebruiken, dus meer dan 40 apps, afhankelijk van het soort app van je gebruikt.

Een exact aantal apps is niet te geven, omdat elke app zijn eigen geheugengebruik heeft. Een app om je Z-Wave apparaten aan te sturen zal bijvoorbeeld minder geheugen gebruiken dan een volledige huisbeveiligingsapp.

Je zou het eens kunnen testen door een aantal onnodige/weinig gebruikte apps te verwijderen, als het probleem zich dan niet voordoet, weet je zeker dat dat de oorzaak moet zijn.
De flows en afstandbedieningen werken idd gewoon door als ie offline is.
Dat zegt mij dat de homey zelf het dus gewoon blijft doen, maar dat het geen internetverbinding heeft. Ik wijd het zelf aan de brakke Ziggo router.

[ Voor 12% gewijzigd door LA-384 op 23-08-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert O.
Deze tekst ken ik wel. Maar... het gaat hier over apps, niet over apparaten. Ik kom bijlange niet aan 15 apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bert O. schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:35:
voortdurend verdwijnen/disconnecten van apparaten

Zijn er nog mensen die last hebben van random apparaten die plots niet meer bereikbaar zijn via de homey? Steeds andere, de ene keer een Osram-plug, de andere keer een Icasa-dimmer,...

Heb Homey al eens gereset, Zigbee-netwerk al eens gereset (leuke klusjes want alles opnieuw instellen),... Maar het blijft om de pakweg 2 weken een apparaat uitspuwen.
Occasioneel moet ik hem ook herstarten omdat hij plots 'offline' is.

(Homey 2019, een 20-tal apparaten Icasa, Tradfri, Osram en KAKU)
Ik herken je probleem dat een apparaat soms niet meer bereikbaar is. Ik heb dit eigenlijk alleen bij de plugs van Osram, dus ik heb die plugs/de combinatie met Homey de schuld gegeven. Bij mij gebeurt dit eens in de paar weken met één plug (telkens een andere). Meestal is het vrij makkelijk op te lossen door de plug uit het stopcontact te halen, een paar minuutjes van de stroom houden en dan weer inpluggen, liefst dichtbij Homey. Negen van de tien keer is de communicatie dan hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Bert O. schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:04:
Deze tekst ken ik wel. Maar... het gaat hier over apps, niet over apparaten. Ik kom bijlange niet aan 15 apps.
Dan is er sprake van een miscommunicatie, ik vroeg idd hoeveel apps je had draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert O.
@wolly_a De Osram-pluggen hebben het idd het vaakst. Mijn oplossing is om ze opnieuw toe te voegen als apparaat. Je krijgt dan een foutmeldig - iets met duplicate - waarna het wel gewoon terug werkt. Jouw oplossing is wel gemakkelijker, die ga ik volgende keer proberen :-)
Mijn oplossing werkt helaas niet met de Icasa-dimmers. Die moet je echt eerst verwijderen en opnieuw toevoegen. En dan dus ook alle flows opnieuw aanpassen... Volgende keer ook eens proberen om gewoon enkele minuutjes de stroom eraf te halen dus...

@LA-384 Yep, klopt, ik zag het nadien ook. Excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bert O. schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:28:
@wolly_a De Osram-pluggen hebben het idd het vaakst. Mijn oplossing is om ze opnieuw toe te voegen als apparaat. Je krijgt dan een foutmeldig - iets met duplicate - waarna het wel gewoon terug werkt. Jouw oplossing is wel gemakkelijker, die ga ik volgende keer proberen :-)
Mijn oplossing werkt helaas niet met de Icasa-dimmers. Die moet je echt eerst verwijderen en opnieuw toevoegen. En dan dus ook alle flows opnieuw aanpassen... Volgende keer ook eens proberen om gewoon enkele minuutjes de stroom eraf te halen dus...

@LA-384 Yep, klopt, ik zag het nadien ook. Excuses!
Interessant... Ik ga jouw oplossing ook eens proberen. Zeker bij die ene keer dat het niet lukt om de communicatie te herstellen, scheelt dat veel werk met het opnieuw herstellen van de flows.

• Geurt-kun

Geurt-kun

wolly_a schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:58:
[...]

Ik herken je probleem dat een apparaat soms niet meer bereikbaar is. Ik heb dit eigenlijk alleen bij de plugs van Osram, dus ik heb die plugs/de combinatie met Homey de schuld gegeven. Bij mij gebeurt dit eens in de paar weken met één plug (telkens een andere). Meestal is het vrij makkelijk op te lossen door de plug uit het stopcontact te halen, een paar minuutjes van de stroom houden en dan weer inpluggen, liefst dichtbij Homey. Negen van de tien keer is de communicatie dan hersteld.
Ik heb juist van de week twee extra Osram Plugs bij geplaatst, omdat ik vooral met 1 plug zijn goeie ervaring heb. Die plug neemt 8 andere nodes onder zijn hoede.

2k op west bij Pv Output

Geurt-kun schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Ik heb juist van de week twee extra Osram Plugs bij geplaatst, omdat ik vooral met 1 plug zijn goeie ervaring heb. Die plug neemt 8 andere nodes onder zijn hoede.
Ik denk dat dat verschil in firmware is. Ik heb er al eens naar gezocht. Mijne hebben schijnbaar heel oude firmware.

• Geurt-kun

Geurt-kun

wolly_a schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat dat verschil in firmware is. Ik heb er al eens naar gezocht. Mijne hebben schijnbaar heel oude firmware.
Die van mij draaien nu ongeveer een jaar mee.
De twee laatste sinds een paar dagen, maar die hebben nog geen nodes gevonden...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:38
We zijn thuis aan het verbouwen en bijna alle slimmigheid is nu uitgeschakeld in huis. Maar als we straks verder zijn wil ik graag op 1 radiator een thermostaatknop zetten, die via Homey te bedienen is. Heb al door dit topic gezocht en ook in het Athom forum, maar lees nogal wisselende berichten.

Mijn top 2 zijn nu de Tado en Netatmo. Maar het lijkt er op dat ik bij de Tado ook de thermostaat er bij moet nemen en bij Netatmo een hub. Hebben jullie ervaring met Thermostaatknoppen die rechtstreeks (zigbee / zwave) goed werken met Homey?

p.s. ik ga geen ingewikkelde dingen er mee doen. We hebben een ouder huis, waar vloerverwarming in komt, die continu op een vaste temp komt. Maar mocht het een keer na wat warme dagen ineens koud worden, wil ik dat de radiator even bijspringt om het huis weer snel op te warmen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb weliswaar (nog) geen Homey maar ben ook aan het kijken naar “slimme” radiator knoppen. Tado is mooi maar volgens mij alleen bruikbaar via hun servers, dus via internet. Ik zoek liever iets dat (ook) lokaal kan werken zonder internet.
Ik heb deze:
https://www.smartwares.eu...hakelaarset-shs-10.900.43
Vind ze niet mooi om te zien, je hoort ze wanneer ze verstellen maar ze doen wat ze moeten doen en zijn relatief goedkoop. Ik gebruik ze i.c.m. homewizard en volgens mij moet het ook mogelijk zijn om ze via Homey te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
keverjeroen schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:52:
We zijn thuis aan het verbouwen en bijna alle slimmigheid is nu uitgeschakeld in huis. Maar als we straks verder zijn wil ik graag op 1 radiator een thermostaatknop zetten, die via Homey te bedienen is. Heb al door dit topic gezocht en ook in het Athom forum, maar lees nogal wisselende berichten.

Mijn top 2 zijn nu de Tado en Netatmo. Maar het lijkt er op dat ik bij de Tado ook de thermostaat er bij moet nemen en bij Netatmo een hub. Hebben jullie ervaring met Thermostaatknoppen die rechtstreeks (zigbee / zwave) goed werken met Homey?

p.s. ik ga geen ingewikkelde dingen er mee doen. We hebben een ouder huis, waar vloerverwarming in komt, die continu op een vaste temp komt. Maar mocht het een keer na wat warme dagen ineens koud worden, wil ik dat de radiator even bijspringt om het huis weer snel op te warmen.
Misschien is een fibaro radiator kop iets voor je? https://www.robbshop.nl/thermostaatkraan-fibaro-met-sensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Laatst online: 12:38
Ik heb 3 Fibaro radiatorknoppen maar ben er niet tevreden over. De aansturing door Homey werkt vaak niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-07 20:09
keverjeroen schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:52:

https://www.robbshop.nl/thermostaatkraan-spirit-eurotronic

Ik heb deze een tijd gehad voor op zolder. Werkte goed en reageerde altijd.

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik heb een Google nest hub aangeschaft en ik cast daar homey dash op. Dat werkt fijn maar ik wil eigenlijk een spraak commando om de dash weer te geven en dat het na een tijdje weer de klok wordt.

Ik maak een virtuele knop en in een flow gebruik ik die knop voor de cast, ik laat Google nieuwe apparaten toevoegen en hij ziet die knop niet waardoor hij dat spraak commando ook niet kent.

Heeft er iemand een manier om met een spraak commando die cast weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
chundo schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:27:
Ik heb een Google nest hub aangeschaft en ik cast daar homey dash op. Dat werkt fijn maar ik wil eigenlijk een spraak commando om de dash weer te geven en dat het na een tijdje weer de klok wordt.

Ik maak een virtuele knop en in een flow gebruik ik die knop voor de cast, ik laat Google nieuwe apparaten toevoegen en hij ziet die knop niet waardoor hij dat spraak commando ook niet kent.

Heeft er iemand een manier om met een spraak commando die cast weer te geven?
Ik heb hetzelfde met mijn ip camera gedaan bij de voordeur.

Als (naam virtuele knop) word aangezet
dan
Cast een webpagina (adres webpagina)
Stop met casten na 60 seconden
Zet (naam virtuele knop) uit

Zorg in Google home dat de knop tevoorschijn komt met een simpele naam zoals in mijn geval 'camera'.
Zodra ik nu zeg 'hey google, zet camera aan' dan krijg ik de livestream van de camera te zien voor 60 sseconden en gaat dan weer terug naar het hoofdscherm van de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Geurt-kun schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Die officiële versie van v5.0 is nog niet uit toch of wel? Ik las ergens al de waarschuwing om niet te updaten en de automatische updates van Homey uit te zetten en het feit dat dat nodig zou zijn irriteert me.

Want ik zou er toch van balen als een aantal Zigbee devices plots niet meer werken. Ik heb spul van IKEA, Hue, Innr, Xiaomi en heb de Homey juist aangeschaft omdat het out of the box zou werken met heel veel devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
rikadoo schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:38:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn ip camera gedaan bij de voordeur.

Als (naam virtuele knop) word aangezet
dan
Cast een webpagina (adres webpagina)
Stop met casten na 60 seconden
Zet (naam virtuele knop) uit

Zorg in Google home dat de knop tevoorschijn komt met een simpele naam zoals in mijn geval 'camera'.
Zodra ik nu zeg 'hey google, zet camera aan' dan krijg ik de livestream van de camera te zien voor 60 sseconden en gaat dan weer terug naar het hoofdscherm van de hub.
Ik heb de knop nu letterlijk camera genoemd en nog steeds zie ik hem niet in de home app als ik zoen naar nieuwe apparaten van homey, ik zie maar niet wat ik verkeerd doe. De flow heb ik precies gemaakt zoals jij zegt (had ik zo al) maar het probleem blijft dat ik die knop niet in mijn home app krijg gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Sync met de homey/home aanstaan? Wil soms nog wel eens kijken om het vinkje uit en aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Sync staat aan
Koppeling verwijderd en opnieuw toegevoegd, zelfs dan pak hij hem er niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
chundo schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:01:
Sync staat aan
Koppeling verwijderd en opnieuw toegevoegd, zelfs dan pak hij hem er niet bij :(
Hoe heb je de koppeling in Homey aan je virtuele knop genoemd? Bij mij staat die als ventilator. Wellicht dat dat nog uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

D-e-n schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:54:
[...]

Die officiële versie van v5.0 is nog niet uit toch of wel? Ik las ergens al de waarschuwing om niet te updaten en de automatische updates van Homey uit te zetten en het feit dat dat nodig zou zijn irriteert me.

Want ik zou er toch van balen als een aantal Zigbee devices plots niet meer werken. Ik heb spul van IKEA, Hue, Innr, Xiaomi en heb de Homey juist aangeschaft omdat het out of the box zou werken met heel veel devices.
Feitelijk gaat het om de experimentele updates, die kun je in Homey niet aanzetten. Hiervoor moet je naar
https://developer.athom.com/tools/settings
Sommige mensen hebben dat onbewust aan staan, terwijl ze niet weten wat de gevolgen zijn.
Als de officiële versie uit is kan je die met een gerust hart installeren.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Geurt-kun schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:50:
[...]

Feitelijk gaat het om de experimentele updates, die kun je in Homey niet aanzetten. Hiervoor moet je naar
https://developer.athom.com/tools/settings
Sommige mensen hebben dat onbewust aan staan, terwijl ze niet weten wat de gevolgen zijn.
Als de officiële versie uit is kan je die met een gerust hart installeren.
Snap ik. Maar als de maker van de app de wijziging van de officiële update niet verwerkt heb je een probleem toch?
Pagina: 1 ... 78 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.